Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 263 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.191 views

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Dit kan toch echt niet. Aankoop van Schreuder. Zelfs na zijn ontslag blijft zijn sabotage helaas effectief -O-

Heitinga is wat dat aangaat ook niet serieus te nemen. Hij is van mening dat hij geholpen moet worden aan de bal. Maar dit valt niet te “helpen”.

Na verluid is Ward rond met Ajax en begint hij 1 juli. Hopelijk brengt hij het nodige tegenwicht naar van der Sar. Want het is onverklaarbaar dat die Schreuder zolang mocht saboteren.

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 19-03-2023 19:06 ]

XXXVI

Verwijderd

dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:58:
[...]

Het is de Eredivisie heh, of nemen we bij PSV al genoegen met minder dan de titel
Qua budget heb je gelijk, maar door de verkopen is het gewoon het vierde team. Net als dat Ajax het grootste budget heeft maar de spelers zijn minder dan Feyenoord of AZ.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Qua budget heb je gelijk, maar door de verkopen is het gewoon het vierde team. Net als dat Ajax het grootste budget heeft maar de spelers zijn minder dan Feyenoord of AZ.
Mjah weet niet.. als ik puur naar PSV kijk denk ik dat we op de verdediging centraal na toch betere kwaliteit hebben op papier in elke linie tegenover Feyenoord en AZ

Maar die twee teams zijn gewoon veel beter samen ingespeeld en daardoor een stuk beter dan wat ik bij PSV zie..

Laten we eerst beginnen met de Jong op de bank te zetten. Het is een held en bedankt voor bewezen diensten maar het lukt gewoon niet en je bent beter zonder hem

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

ephymerous schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:03:
[...]

Dit kan toch echt niet. Aankoop van Schreuder. Zelfs na zijn ontslag blijft zijn sabotage helaas effectief -O-

Heitinga is wat dat aangaat ook niet serieus te nemen. Hij is van mening dat hij geholpen moet worden aan de bal. Maar dit valt niet te “helpen”.

Na verluid is Ward rond met Ajax en begint hij 1 juli. Hopelijk brengt hij het nodige tegenwicht naar van der Sar. Want het is onverklaarbaar dat die Schreuder zolang mocht saboteren.
Natuurlijk kan dat niet, maar goed, Messi en Ronaldo hebben ook wel eens een missertje gehad.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• dglavimans
Hahahah Perez vertrouwd helemaal niks van Redbull

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:13:
Hahahah Perez vertrouwd helemaal niks van Redbull
De voorzitter van Real Madrid?

• dglavimans
Exocet schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Woeps verkeerde topic _O-

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik weet niet wat erger is, niet willen of niet kunnen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:26
Exocet schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Voorzitter van Real Madrid verdenkt Leipzig van omkoping.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Verwijderd

dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Mjah weet niet.. als ik puur naar PSV kijk denk ik dat we op de verdediging centraal na toch betere kwaliteit hebben op papier in elke linie tegenover Feyenoord en AZ

Maar die twee teams zijn gewoon veel beter samen ingespeeld en daardoor een stuk beter dan wat ik bij PSV zie..

Laten we eerst beginnen met de Jong op de bank te zetten. Het is een held en bedankt voor bewezen diensten maar het lukt gewoon niet en je bent beter zonder hem
Ik denk dat velen zich blindstaren op transfermarket.com, spelers van PSV en zeker Ajax krijgen daar soms achterlijke waardes.

• OMX2000
  • Laatst online: 21:37

OMX2000

By any means necessary...

Even tussendoor mijn terugblik. Zonder het topic te kapen tijden wedstrijd van andere ploeg. ;)

Szymanski deed het vandaag heeeel goed! Dat was wat mij betreft de beste speler. Lopez bracht ook precies wat er nodig was. Hartman was te gretig. Al vind ik wel dat de 1e gele kaart te makkelijk is gegeven. Maar hij gaf wel de assist op het eerste doelpunt.

Wellenreuther blijft gelukkig groeien. En had ook een heel belangrijke redding.

Dat er veel druk op de wedstrijd zat merkte je wat mij betreft ook heel erg aan de Ajax kant. Berghuis vierde zijn doelpunt heeel hard. Beetje dubbel. Ken spelers die bij scoren tegen voormalige club ingetogen juichen. Maar het zal ook met randzaken te maken hebben. Hij was wat mij betreft wel de beste speler aan de kant van Ajax.

En dat Feyenoord rood had moeten hebben. En Idrissi ook. Dunno. Ik heb een paar overtredingen gezien van Ajax die ook best met geel beloond hadden kunnen worden. Kuduz was in mijn ogen niet onschuldig bij zijn aanvaring met Hancko, die had met weinig moeite been in kunnen trekken.

Na het 1e tegendoelpunt maakte ik me eigenlijk geen zorgen. Was een rotfout van Jahanbakhsh, maar je gaat er bijna vanuit dat Feyenoord door betere fitheid en concentratie uiteindelijk wel weer de bovenliggende partij wordt.

Leuke wedstrijd. Ik had met een gelijkspel nog wel een beetje vrede kunnen hebben. Maar deze uitslag is echt niet onterecht.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:50
BAM!!!

1-0 Twente overigens

[ Voor 66% gewijzigd door Fixio op 19-03-2023 20:10 ]

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:41

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Prachtige kopgoal van Ugalde d:)b

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• 964C2

964C2

En nog eentje

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• Fixio
  • Laatst online: 23-10 10:50
Bam

2-0

[ Voor 69% gewijzigd door Fixio op 19-03-2023 20:13 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:43
Go Twente!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

10 10 10?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:53
Napo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Dat de VAR niets mag is bekend, en mag inderdaad hopen dat het geen factor is.
Waarom de scheidsrechter het dan zou ophouden als de grensrechter overtuigd is vraag ik me dan wel af.
Volgens mij staat de VAR continue in contact met de scheids. Je ziet het heel vaak dat de scheids wacht met een kaart en dan alsnog geel geeft ofzo. Kan me niet voorstellen dat die dan zelf beslist of de VAR helemaal geen invloed heeft.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:40
Wordt zo helemaal een grandioos weekendje voor Feyenoord!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 07:26

Vos

AFCA

donleone83 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:47:
...

Tuurlijk komt Feyenoord goed weg. Alleen feit is ook dat Hartman die eerste overtreding maakt op een moment dat een Feyenoorder net keihard van achteren onderuit getrapt is. Daar had geel voor die Ajacied meer dan terecht geweest en dan had Hartman die eerste overtreding nooit meer gemaakt. Zo kan je er ook naar kijken maar dat is lastig als de emotie overheerst.

...
Wie was dat? Timber op Szymański, die puur de bal speelde? En waar laatstgenoemde gelijk weer opstond? Was stevig ja, maar wel puur op de bal en beetje van opzij. Je gooit het nu op niet goed zien door emotie :)

De eerste gele hoef je imo niet te geven, maar kan zeker. De tweede is schoolvoorbeeld van geel.

En nee ik gooi het verlies hier niet op, zie mijn eerdere posts ;). Ben puur benieuwd op welke Ajacied je doelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 19-03-2023 20:28 ]

• Vos

Vos

AFCA

krissie100 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:15:
Wordt zo helemaal een grandioos weekendje voor Feyenoord!
Nou inderdaad zag, bizar. Kan Ajax ook nog goed wegkomen.

Al is er nog speeltijd zat.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:00
Grandioze uitslagen voor Feyenoord voor zover.
Ajax komt ergens nog een soort goed weg dat zowel PSV als AZ het lijken te vergooien vandaag. Dan blijven ze iig 2e.

• Exocet
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:29:
Grandioze uitslagen voor Feyenoord voor zover.
Ajax komt ergens nog een soort goed weg dat zowel PSV als AZ het lijken te vergooien vandaag. Dan blijven ze iig 2e.
Inderdaad, kan niet meer mis gaan, die 3 spelen ook nog eens tegen elkaar

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:24:
De eerste gele hoef je imo niet te geven, maar kan zeker. De tweede is schoolvoorbeeld van geel.
Makkelie legde goed uit waarom hij geen tweede geel gaf. Was geen gevaarlijke aanval onderbreken en ook geen overtreding met een hoge intensiteit, hij stak slechts zn been uit. Tel daarbij op dat de eerste geel al onterecht was en het besluit was prima te billijken. Hij speelde met vuur natuurlijk, maar zou rood zou ook niet terecht zijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 19-03-2023 20:43 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:42:
[...]

Makkelie legde goed uit waarom hij geen tweede geel gaf. Was geen gevaarlijke aanval onderbreken en ook geen overtreding met een hoge intensiteit, hij stak slechts zn been uit. Tel daarbij op dat de eerste geel al onterecht was en het besluit was prima te billijken. Hij speelde met vuur natuurlijk, maar zou rood zou ook niet terecht zijn geweest.
Dat vind ik wel frappant, want de tweede wordt door meer mensen al meer geel waardig gezien dan de eerste. Hier en in de media. Hij vangt de speler volledig op, niet enkel een beentje laten staan. En jij vind de eerste gele onterecht, het is geen feit.

Maar prima als Makkelie dat vind :). Het is gebeurt. Ik ga de discussie over de kaart niet verder aan, ging mij dus om de actie er aan vooraf wat benoemt werd.

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 19-03-2023 20:51 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:43
Valt mij op dat het hier helmaal niet gaat over die vermeende rode kaart voor Feyenoord! :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 18:24
Ajacieden die over de meer dan terecht niet gegeven rode kaarten beginnen moeten niet zo zeuren. Ten eerste legde Makkelie het duidelijk uit en ten tweede kan ik me nog een moment in een eerdere Klassieker herinneren tussen Anthony en Malacia en met Alvarez. Dat waren echt rode kaarten die niet werden gegeven.

• ph4ge
Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:48:
[...]

Dat vind ik wel frappant, want de tweede wordt door meer mensen al meer geel waardig gezien dan de eerste. Hier en in de media. Hij vangt de speler volledig op, niet enkel een beentje laten staan. En jij vind de eerste gele onterecht, het is geen feit.
Dat zegt meer iets over die eerste gele kaart. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:06:
[...]

Dat zegt meer iets over die eerste gele kaart. ;)
En dan dus ook over Makkelie :p

• Vos

Vos

AFCA

Morpheus2003 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:05:
Ajacieden die over de meer dan terecht niet gegeven rode kaarten beginnen moeten niet zo zeuren. Ten eerste legde Makkelie het duidelijk uit en ten tweede kan ik me nog een moment in een eerdere Klassieker herinneren tussen Anthony en Malacia en met Alvarez. Dat waren echt rode kaarten die niet werden gegeven.
Weet je nog toen met De Wolf!? Dat kon echt niet! :+

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:42
@Vos ik had het gevoel ja dat die van Timber op Szymanski vrij stevig en van achteren was ja. Maar dat zal ook zeker deels mijn gekleurde bril zijn.

• Exocet
  • Niet online
Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Weet je nog toen met De Wolf!? Dat kon echt niet! :+
We gaan inderdaad weer terug in de tijd, altijd een heel sterk argument...

Over een seizoen heb je het inderdaad mee en tegen, maar in zo'n cruciale wedstrijd tellen juist de details.

• Morpheus2003
Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:09:
[...]

En dan dus ook over Makkelie :p
Ik wil alleen maar zeggen dat Ajacieden niet zo moeten zeuren en dat het idd over een heel
seizoen altijd wel eerlijk verdeeld is.

Al vind ik Antony de grootste *knip* die Ajax ooit heeft gehad brr

Anyway, top weekend!

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2023 10:01 . Reden: Je mag iemand vervelend vinden, engnek is een flamebait. ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:43
Exocet schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:14:
[...]

We gaan inderdaad weer terug in de tijd, altijd een heel sterk argument...

Over een seizoen heb je het inderdaad mee en tegen, maar in zo'n cruciale wedstrijd tellen juist de details.
Elke wedstrijd is toch even cruciaal? Elke wedstrijd waar je door een scheidsrechterlijke blunder 3 punten pakt/ verliest zijn aan t einde van t seizoen 3 punten. Met die kanttekening dat ze tegen een directe tegenstander wel zwaarder tellen natuurlijk

En je kan niet gegeven/ onterecht gegeven kaarten niet doortellen, als er rood wordt gegeven in een wedstrijd is de wedstrijd daarna heel anders dus zouden diezelfde overtredingen/ situaties daarna niet mee gebeuren

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nu even rustig de samenvatting bekeken. Het "Feyenoord publiek" mantra wat je hier wel eens leest, kan ook de koelkast in. Gimenez krijg een combinatie van 150 liter bier, 8 aanstekers en 40 K*nkers over zich heen na het doelpunt :+

Maar, ik ben de lulligste niet, zoals beloofd mag Ajax nu de halve finale van de beker winnen. Heeft iedereen wat :p

Maar overmoedig worden als Feyenoorder is een slecht idee. Nog paar wedstrijden billenknijpen.

• Vos

Vos

AFCA

Morpheus2003 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:19:
[...]

...

Al vind ik Antony de grootste *knip* die Ajax ooit heeft gehad brr

Anyway, top weekend!
OK bedankt, nemen we mee d:)b Fijn weekend

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2023 10:01 . Reden: Quote aangepast ]

• Vos

Vos

AFCA

PWM schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:29:
Nu even rustig de samenvatting bekeken. Het "Feyenoord publiek" mantra wat je hier wel eens leest, kan ook de koelkast in. Gimenez krijg een combinatie van 150 liter bier, 8 aanstekers en 40 K*nkers over zich heen na het doelpunt :+

Maar, ik ben de lulligste niet, zoals beloofd mag Ajax nu de halve finale van de beker winnen. Heeft iedereen wet :p

Maar overmoedig worden als Feyenoorder is een slecht idee. Nog paar wedstrijden billenknijpen.
Yes thnx! Nu hopen dat Slot het Ajax ook gunt :p

• donleone83
rik86 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Elke wedstrijd is toch even cruciaal? Elke wedstrijd waar je door een scheidsrechterlijke blunder 3 punten pakt/ verliest zijn aan t einde van t seizoen 3 punten. Met die kanttekening dat ze tegen een directe tegenstander wel zwaarder tellen natuurlijk
Dit. Waarbij Feyenoord al vier keer duidelijk benadeeld is dit seizoen op cruciale momenten in wedstrijden. De 4-3 van PSV uit een corner terwijl de bal nooit achter geweest was, dat gekke moment met Cillessen, de afgekeurde goal tegen Utrecht in blessuretijd en de handsbal van Twente.

Nu staat elke wedstrijd op zich en had ik ook het gevoel dat we goed weg kwamen (alhoewel ik de lezing van Makkelie prima begrijp), maar nu doen alsof Ajax niet de titel gaat winnen door een scheidsrechterlijke dwaling is onzin want zonder die eerdere dwalingen had Feyenoord nu het dubbele aantal punten voorsprong gehad.

En I know: “as is verbrande turf”, zoals ze in Rotterdam vaak zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 19-03-2023 21:35 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:03
Martinusz schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:15:
Overigens wordt door velen deze pot als cruciaal gezien, maar voor Ajax komen er nog wel meer cruciale potjes eraan na Feyenoord: PSV (uit), AZ (thuis), Utrecht (thuis), Twente (uit)

Als ik voor Feyenoord zou zijn, zou ik mij niet zo druk maken over deze pot al zou je hem verliezen.
Ik herhaal deze even, al had Ajax gewonnen, dan was de druk wellicht een weekje hoger geweest, maar deze wedstrijd beslist echt niet het verloop van de resterende 8 wedstrijden ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:16

Agent47

I always close my contracts.

Sparta uit wordt de moeilijkste nog deze competitie voor Feyenoord.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Morpheus2003
Vos schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:29:
[...]

OK bedankt, nemen we mee d:)b Fijn weekend
Je reactie is stuitend en getuigt van weinig inzicht. Maar ik snap je emotie van een terecht verloren wedstrijd.

Twente krijgt t moeilijker, hopelijk houden ze stand.

Objectieve column van De Kromme :+
https://www.ad.nl/nederla...essers-vergeten~a4c4d6b8/

Hij heeft wel gelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Morpheus2003 op 19-03-2023 21:54 ]

• 964C2

964C2

Heel blij met mooie en terechte overwinning van Twente op AZ :w

• toolkist
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:45:
[...]

Je reactie is stuitend en getuigt van weinig inzicht. Maar ik snap je emotie van een terecht verloren wedstrijd.

Twente krijgt t moeilijker, hopelijk houden ze stand.

Objectieve column van De Kromme :+
https://www.ad.nl/nederla...essers-vergeten~a4c4d6b8/

Hij heeft wel gelijk.
Zoals eerder gezegd, de kromme moet lekker naast sjaak swart gaan zitten en niks met over voetbal roepen, komt toch niks zinnigs meer uit.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
PWM schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:29:
Nu even rustig de samenvatting bekeken.
Over die samenvatting gesproken: gezien de heisa had ik verwacht dat Hartman twee keer een Ajacied doormidden had geschopt. Maar als ik de beelden terug zie denk ik: was dat alles?

Je kunt natuurlijk voor elke overtreding consequent een kaart geven en maar dat is volgens mij niet de bedoeling van de regels. Dan eindigen we elke pot met acht tegen acht. Het is vaak een optelsom die maakt dat er een kaart wordt gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 19-03-2023 22:09 ]

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:04:
[...]

Zoals eerder gezegd, de kromme moet lekker naast sjaak swart gaan zitten en niks met over voetbal roepen, komt toch niks zinnigs meer uit.
Inderdaad, die kijken met oogkleppen en hebben nooit een positief woord over de concurrent.
Geen aandacht aan schenken tenzij je een gekleurde mening wil horen

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:07:
[...]

Over die samenvatting gesproken: gezien de heisa had ik verwacht dat Hartman twee keer een Ajacied doormidden had geschopt. Maar als ik de beelden terug zie denk ik: was dat alles?

Je kunt natuurlijk voor elke overtreding consequent een kaart geven en maar dat is volgens mij niet de bedoeling van de regels. Dan eindigen we elke pot met acht tegen acht. Het is vaak een optelsom die maakt dat er een kaart wordt gegeven
*knip* Of als Alvarez precies hetzelfde tegen een Feyenoorder gedaan zou hebben?

Die 1e kaart die Hartman kreeg was wellicht overdreven, die 2e geeft elke fatsoenlijke scheidsrechter in 100% van de gevallen.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2023 09:59 . Reden: De brilopmerking laten we achterwege aub. ]

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:09:
[...]

Ehm, ja... En nu zonder de bril op? Of als Alvarez precies hetzelfde tegen een Feyenoorder gedaan zou hebben?

Die 1e kaart die Hartman kreeg was wellicht overdreven, die 2e geeft elke fatsoenlijke scheidsrechter in 100% van de gevallen.
Mwah, ik denk dat negen van de tien hier geen tweede kaart en dus rood voor geven. Dit zijn overtredingen waar je een kaart voor kunt geven maar dat is geen wetmatigheid. En die scheids weet ook dat die eerste zwaar was wellicht.

Als scheidsrechters consequent geel gaan geven hiervoor eindigen we elke topper met acht tegen acht.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 19-03-2023 22:16 ]

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:12:
[...]

Mwah, ik denk dat negen van de tien hier geen tweede kaart en dus rood voor geven. Dit zijn overtredingen waar je een kaart voor kunt geven maar dat is geen wetmatigheid. En die scheids weet ook dat die eerste zwaar was wellicht.

Als scheidsrechters consequent geel gaan geven hiervoor eindigen we elke topper met acht tegen acht.
Dan is dat maar zo, en dan moeten de spelers zich erop aanpassen. Niet de scheids die dan maar anders gaat fluiten dan in een andere wedstrijd.

• ph4ge
Maar waarom dan? Het is geen gevaarlijke aanval onderbreken en het is geen harde overtreding?

• Typhone
  • Laatst online: 27-11 10:23

Typhone

Who Dares Wins

Jammer dat zoveel geluld wordt over een rode kaart en zo weinig over de idioten die Ajax gekocht heeft en die op het veld stonden. Dramatisch die Bassey en Sanchez. Wat een totaal non voetbal.

Op een korte fase na de 2-1 na was Ajax bruut maar daarna was het suckage.

Heren Feyenoorders, gefeliciteerd met deze zeer verdiende overwinning. En ik denk ook met het kampioenschap! Hou de Coolsingel heel en ben trots op jullie trainer!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:47

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

D-e-n schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:12:
[...]

[ ...]

Als iedereen fors te hard rijd op een bepaalde plek moeten we misschien geen boetes geven 8)7 8)7

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:52:
[...]

Maar waarom dan? Het is geen gevaarlijke aanval onderbreken en het is geen harde overtreding?
Tijdrekken voldoet ook niet aan die twee, bal wegtrappen niet, vasthouden vaak niet, etcetc. En toch willen we daar allemaal graag veel voor zien...

En de regel is nu eenmaal 'twee keer geel is rood', niet 'twee keer geel voor een harde overtreding is rood'

• D-e-n
Kunnen ze die van der Vaart en Affelay niet van de tv kieperen? Wat een misplaatst denigrerend geklets over Feyenoord.

Slot is een geweldige trainer maar doen alsof het alleen Slot is en de Feyenoord spelers niet kunnen voetballen is respectloos. Vd Vaart die Wieffer afserveert omdat hij niet het niveau van Real Madrid heeft, alsof we in de eredivisie of in Oranje überhaupt meer dan een paar spelers hebben die dat niveau ooit kunnen gaan halen. Affelay die nog altijd durft te beweren dat Feyenoord minder materiaal heeft dan de rest van de top vier. Waar haalt hij dat vandaan?

Wat is dat toch met die vooroordelen? Waarom leven sommigen nog in het vorige decennium toen technisch directeuren van Feyenoord er een handje van hadden spelers te selecteren op inzet en niet op techniek? Ajax zou gezien de begroting beter moeten kunnen maar Feyenoorders anno 2023 kunnen ook gewoon voetballen. Kokcu, Hancko, Geertruida, Trauner, Szymanski, Gimenez, Wieffer: ze zouden zo in de basis kunnen staan van iedere ploeg in de top vier (even los van wie daar nog meer spelen)

• OMX2000
  • Laatst online: 21:37

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:25:
Kunnen ze die van der Vaart en Affelay niet van de tv kieperen? Wat een misplaatst denigrerend geklets over Feyenoord.

Slot is een geweldige trainer maar doen alsof het alleen Slot is en de Feyenoord spelers niet kunnen voetballen is respectloos. Vd Vaart die Wieffer afserveert omdat hij niet het niveau van Real Madrid heeft, alsof we in de eredivisie of in Oranje überhaupt meer dan een paar spelers hebben die dat niveau ooit kunnen gaan halen. Affelay die nog altijd durft te beweren dat Feyenoord minder materiaal heeft dan de rest van de top vier. Waar haalt hij dat vandaan?

Wat is dat toch met die vooroordelen? Waarom leven sommigen nog in het vorige decennium toen technisch directeuren van Feyenoord er een handje van hadden spelers te selecteren op inzet en niet op techniek? Ajax zou gezien de begroting beter moeten kunnen maar Feyenoorders anno 2023 kunnen ook gewoon voetballen. Kokcu, Hancko, Geertruida, Trauner, Szymanski, Gimenez, Wieffer: ze zouden zo in de basis kunnen staan van iedere ploeg in de top vier (even los van wie daar nog meer spelen)
Mwah. Ik vind het leuk als er wat sneertjes zijn tussen van Hooijdonk en vd Vaart. Dat vd Vaart gekleurd kijkt doet ie zelf ook niet geheimzinnig over. Ik vind het vooral irritant dat ze niet altijd goed luisteren naar elkaar. Ik ben het eens met vd Vaart dat Wieffer nog niet niveau de Roon is.

Affelay is over het algemeen koning open deur. Maar luistert vaak niet en wil vooral zenden. Soms zegt ie wat zinnigs maar soms ook echt kul.

Qua materieel is Feyenoord op papier aan het begin van het seizoen nummer 3. Op dit moment is de selectie gewoon beter dan die van Ajax. Kuduz is de beste speler in de Eredivisie.

Gimenez is een betere spits dan Brobbey
Middenveld van Feyenoord was beter dan die van Ajax
Verdediging hoeven we het hopelijk niet over te hebben

Berghuis, Kuduz en Alvarez zijn goed aan Ajax kant.

Kokcu, Geertruida, Gimenez, Szymanzki, Wieffer, Hancko, Trauner bij Feyenoord

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Exocet
  • Niet online

Hoezo afserveren? Hij denk niet dat hij de absolute top gaat halen, dat is zijn mening. Kennelijk ben jij er wel van overtuigd dat hij Real Madrid gaat halen, prima.
Je kunt beter genieten van het geweldige seizoen en je niet zo druk maken over mensen met een andere mening.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 12:02
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:01:
[...]

Als iedereen fors te hard rijd op een bepaalde plek moeten we misschien geen boetes geven 8)7 8)7
Volgens mij zegt men dat niet, maar de gemiddelde agent kan ook beslissen om geen boete te geven bij (al dan niet marginale) overtredingen, terwijl dat wel in de wet staat... Het is allemaal niet zo zwart wit als iedereen alles maar doet voor komen. Daarbij is een vrije trap tegen overigens ook gewoon een “sanctie”.

Ik vond persoonlijk dat Makkelie de wedstrijd redelijk goed las, had hier en daar misschien een extra kaart kunnen trekken of sterker kunnen optreden. De meeste overtredingen waren echter zoals hij zelf de situatie met bijvoorbeeld Hartman analyseert vooral onvoorzichtig en niet zo zeer cruciaal (cruciaal als in actie/moment, niet een evt. sanctie). Als dit bij Feyenoord - Cambuur, NEC - Ajax of Groningen - Excelsior was geweest had iedereen het prima gevonden. Nu is het omdat het Ajax - Feyenoord is ineens een ding.

Ik kan me overigens ook prima vinden in de analyse van Vink en El Ahmadi na de wedstrijd waar ze nog even in gaan op de Idrissi en Kudus momenten, je kan en mag rood geven, maar zoals Vink ook sterk aanhaalt het gaat zo snel op het moment dat het gebeurd dat een speler z'n voet weleens verkeerd plaatst en de scheidsrechter het juist op snelheid beoordeeld. Wij hebben allemaal de luxe van 100 herhalingen op verschillende snelheden dat is zo'n wezenlijk verschil in beoordeling.

Had Kudus z'n voet anders kunnen plaatsen? Misschien, wanneer je het in de vertraagde weergave ziet lijkt het er wel op, maar wanneer als je het op snelheid ziet ben ik er niet zo zeker meer van. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor het moment met Idrissi.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 20-03-2023 08:07 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:17
[...]

Ehm, ja... En nu zonder de bril op? Of als Alvarez precies hetzelfde tegen een Feyenoorder gedaan zou hebben?

Zonder *knip* klopt het exact wat d-e-n zegt.

Ben zelf in deze absoluut neutraal in deze (want FCT supporter) en onderschrijf zijn stelling. Het kan, maar het hoeft niet.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2023 10:00 . Reden: In het verlengde van de vorige post, ook deze brilopmerking weg. ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• D-e-n
Exocet schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:33:
[...]

Hoezo afserveren? Hij denk niet dat hij de absolute top gaat halen, dat is zijn mening. Kennelijk ben jij er wel van overtuigd dat hij Real Madrid gaat halen, prima.
Niemand heeft ooit beweerd dat hij Real Madrid gaat halen. En al wat van Hooydonk deed was was hem vergelijken met De Roon, al jaren verdienstelijk speler bij Atalanta. Geen wereldtop maar zeer nuttig in de selectie van Oranje.

Dus Real Madrid erbij slepen is puur een negatief sentiment zoeken. Het is als zeggen dat De Vries niet kan rijden omdat hij het superieure niveau van Verstappen niet heeft. Het is trollen op tv. Dan kunnen we 90% van de selectie wel gaan afzeiken. Wat is het volgende? Berghuis, Brobbey, Weghorst, Taylor, Bergwijn, De Roon, Malacia etc bekritiseren omdat ze niet het niveau van Real Madrid gaan halen?

Edit: hoeveel spelers stonden er überhaupt gisteren op het veld die dat ooit zouden kunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 20-03-2023 07:54 ]

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:09:
[...]

Tijdrekken voldoet ook niet aan die twee, bal wegtrappen niet, vasthouden vaak niet, etcetc. En toch willen we daar allemaal graag veel voor zien...
OK, dus de reden is dat je graag rood wilde zien, niet dat de regels daar aanleiding toe gaven. De wens is de vader van de gedachte. Het was gewoon een lichte overtreding op het middenveld, dat is nooit geel.

Als hij niet een paar minuten eerder ook geel had gehad hadden we niemand over dit moment gehoord.
OMX2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:59:
Qua materieel is Feyenoord op papier aan het begin van het seizoen nummer 3. Op dit moment is de selectie gewoon beter dan die van Ajax. Kuduz is de beste speler in de Eredivisie.
Hoezo is Kuduz de beste van de Eredivisie? Net als tegen Union Berlin gaf hij weer niet thuis op het moment dat het moest. Talent heeft hij zeker, maar als je telkens faalt op het moment supreme ben je (nog) geen absolute top in mijn ogen. Dan vind ik Alvarez beter, hem vind ik op dit moment de enige speler van Ajax die zo in de top van Europa mee zou kunnen.

[ Voor 47% gewijzigd door ph4ge op 20-03-2023 08:20 ]

• D-e-n
OMX2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:59:
[...]

Qua materieel is Feyenoord op papier aan het begin van het seizoen nummer 3.
Klopt. Dat heb ik ook altijd gezegd. PSV heeft inmiddels een jasje uitgedaan door de verkopen en een aantal spelers van Feyenoord is doorgebroken. Dan schuift dat wat.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 13:06
D-e-n schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:00:
[...]

Klopt. Dat heb ik ook altijd gezegd. PSV heeft inmiddels een jasje uitgedaan door de verkopen en een aantal spelers van Feyenoord is doorgebroken. Dan schuift dat wat.
Feyenoord is de enige ploeg (van de traditionele top 3) waar het team meer is dan de som der delen. Terechte overwinning gisteren (want zij durfden écht voor de winst te spelen) en, ervan uitgaande dat deze lijn wordt voortgezet, een dik verdiend kampioenschap straks.

• D-e-n
mefjoew schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:15:
[...]

Feyenoord is de enige ploeg (van de traditionele top 3) waar het team meer is dan de som der delen.
Dat is vrijwel altijd zo bij succesvolle eredivisie teams. Dat was ook het geval bij die van Ten Hag en Van Gaal. Puur op basis van aankopen kun je Real Madrid namelijk niet verslaan.

Feyenoord heeft jarenlang trainers gehad die niet meer deden dan wat spelers opstellen dus het mocht ook wel een keer

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:00:
[...]

Feyenoord was ook een 'raadsel' aan het begin door de vele wisselingen. Nu blijkt dat alles goed valt en de spelers goed zijn. Ze staan gewoon terecht bovenaan, spelen het beste voetbal en zijn aardig constant.

Ajax moet zich vooral focussen op zichzelf, genoeg zaken om op te lossen cq te verbeteren. Op en naast het veld. En natuurlijk vol voor plek 2 gaan, dat wordt lastig zat.

• Agent47

Agent47

Vos schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:24:
[...]

Feyenoord was ook een 'raadsel' aan het begin door de vele wisselingen. Nu blijkt dat alles goed valt en de spelers goed zijn. Ze staan gewoon terecht bovenaan, spelen het beste voetbal en zijn aardig constant.

Ajax moet zich vooral focussen op zichzelf, genoeg zaken om op te lossen cq te verbeteren. Op en naast het veld. En natuurlijk vol voor plek 2 gaan, dat wordt lastig zat.
Feyenoord zag er in Augustus niet uit inderdaad. Het valt Slot en de technische staf de prijzen hoe de conditie en het druk zetten zo hoog blijft, de hele wedstrijd. Daardoor worden de punten gepakt.

Tevens is het wel erg lekker dat je wissels als Bullaude, Paixao en Danilo gewoon kunt inbrengen.

• ph4ge
Agent47 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:39:
[...]

Feyenoord zag er in Augustus niet uit inderdaad. Het valt Slot en de technische staf de prijzen hoe de conditie en het druk zetten zo hoog blijft, de hele wedstrijd. Daardoor worden de punten gepakt.

Tevens is het wel erg lekker dat je wissels als Bullaude, Paixao en Danilo gewoon kunt inbrengen.
Feyenoord begon de voorbereiding met een 0-7 tegen FC Kopenhagen _O- Ok, de enige basisspeler van gisteren die toen speelde was Wieffer, maar toch. Daarna 0-4 tegen Union Sint-Gillis, 0-2 tegen Olympic Lyon en 1-2 tegen Osasuna. Dat was allemaal niet best.

• Agent47

Agent47

ph4ge schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Feyenoord begon de voorbereiding met een 0-7 tegen FC Kopenhagen _O- Ok, de enige basisspeler van gisteren die toen speelde was Wieffer, maar toch. Daarna 0-4 tegen Union Sint-Gillis, 0-2 tegen Olympic Lyon en 1-2 tegen Osasuna. Dat was allemaal niet best.
Ha ik doelde meer op die wedstrijd bij Vitesse uit en Heerenveen thuis. De voorbereiding was echt pure bout inderdaad :o

• donleone83
Agent47 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:15:
[...]

Ha ik doelde meer op die wedstrijd bij Vitesse uit en Heerenveen thuis. De voorbereiding was echt pure bout inderdaad :o
Dat waren toch best prima wedstrijden? Vitesse uit wonnen ze dik en Heerenveen bleef alleen gelijk doordat Noppert een wereldpot stond te keepen en miraculeus alles er uit ranselde.

De voorbereiding was dramatisch ja. Kopenhagen dat nog uitgebreid ging klagen om het gebrek aan weerstand in deze fase van de voorbereiding 😂

• D-e-n
donleone83 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:19:
[...]

De voorbereiding was dramatisch ja. Kopenhagen dat nog uitgebreid ging klagen om het gebrek aan weerstand in deze fase van de voorbereiding 😂
Voorbereidingen zijn altijd nietszeggend. De ene ploeg is verder in de voorbereiding dan de ander. De ene ploeg is net bezig zijn spelers af te peigeren in de training, de ander is juist fit voor de wedstrijd. De ene ploeg is compleet, de andere wacht nog op de versterkingen. De ene ploeg is ingespeeld, de ander nog niet.

Verwijderd

Ik heb het nog niet gezien (te lang in de kroeg gebleven), maar ze vonden Wieffer 2 weken geleden nog beter dan De Roon. 8)7
Verder denk ik dat de selecties allemaal vrij dichtbij elkaar zitten, die van Feyenoord is alleen wat minder breed. Bij FEY klopt alles gewoon op dit moment. Het is echt een team/eenheid en dat is toch op conto Slot. Wat dat betreft is Heitinga natuurlijk nog een groentje. Als je zo'n Bassey ziet spelen, waarom wissel je die niet.

• donleone83
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Ik heb het nog niet gezien (te lang in de kroeg gebleven), maar ze vonden Wieffer 2 weken geleden nog beter dan De Roon. 8)7
Verder denk ik dat de selecties allemaal vrij dichtbij elkaar zitten, die van Feyenoord is alleen wat minder breed. Bij FEY klopt alles gewoon op dit moment. Het is echt een team/eenheid en dat is toch op conto Slot. Wat dat betreft is Heitinga natuurlijk nog een groentje. Als je zo'n Bassey ziet spelen, waarom wissel je die niet.
Dat laatste vond ik prima te verklaren. Ajax heeft precies nul verdedigende alternatieven die snelheid en kracht hebben. Met verse vleugels bij Feyenoord het laatste deel van de wedstrijd had je zijn snelheid wel nodig om nog iets van druk naar voren te kunnen zetten en met ruimte in de rug te spelen. Nu speelde Bassey vooral in balbezit dramatisch. Verdedigend had hij zijn waarde. De 0-1 was niet heel goed verdedigd, maar de schuld ligt in het balverlies op het middenveld en Kudus die niet mee loopt met Hartman.

Overigens helemaal eens met de analyse over Kudus dat hij veel talent heeft maar keer op keer niet thuis geeft in beslissende wedstrijden. Die heeft nog veel stappen te zetten maar lijkt zelf vrij overtuigd van zijn uitzonderlijke klasse. Op basis van huidige prestaties heb ik momenteel liever Alireza of Dilrosun op rechts dan Kudus. Bij Feyenoord zijn de vleugelspelers kwalitatief minder dan bij Ajax, maar leveren ze veel meer (verdedigende) arbeid waardoor het middenveld en de backs ontlast worden.

Verwijderd

donleone83 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Dat laatste vond ik prima te verklaren. Ajax heeft precies nul verdedigende alternatieven die snelheid en kracht hebben. Met verse vleugels bij Feyenoord het laatste deel van de wedstrijd had je zijn snelheid wel nodig om nog iets van druk naar voren te kunnen zetten en met ruimte in de rug te spelen. Nu speelde Bassey vooral in balbezit dramatisch. Verdedigend had hij zijn waarde. De 0-1 was niet heel goed verdedigd, maar de schuld ligt in het balverlies op het middenveld en Kudus die niet mee loopt met Hartman.
Als je Ajax bent, het staat 2-2 en je moet eigenlijk winnen. Dan wil je toch juist in balbezit goed zijn?
En Bassey had niet een enkel ongelukkig moment, maar echt een heleboel.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Wat een dag gisteren! Opzich had ik veel vertrouwen in minstens een gelijkspel. Maar toen ik Bassey op het wedstrijdformulier zag, zag ik de kans op overwinning flink stijgen. Wat zou Heitinga gedacht hebben bij de goal van Gimenez? Dat Bassey niet gelijk gewisseld is na 7 minuten is mij nogsteeds een raadsel. Gelukkig hebben wij met Arne Slot een trainer die wel gaat wisselen als het mis lijkt te gaan. Ja we hadden geluk met situatie Hartman. De uitleg van Makkelie was ook prima. Maar Slot nam geen enkel risico. We kunnen er lang en kort over praten, maar Feyenoord heeft verdiend gewonnen. Heitinga kan weer een toontje lager zingen, net als v/d Vaart en zijn vrienden.

Voorlopig ziet er het er allemaal goed uit voor Feyenoord. Maar we zijn er nog niet. Sparta uit is gewoon een moeilijke wedstrijd. Interlandbreak is voor sommige spelers goed, en voor anderen zwaar. Al met al nog 8 wedstrijden. Op papier niet de moeilijkste, maar we hebben gezien dat Volendam ook bijna kan stunten in de Kuip. Het is niet verstandig om andere teams te onderschatten. Laat staan in de media stoere praatjes te houden, dat hebben we gisteren weer gezien.

• Vos

Vos

AFCA

Na 7 minuten al wisselen door één fout? Dat doet niemand :). Zoals gezegd waren er verdedigend weinig opties aanwezig.

• donleone83
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:44:
[...]

Als je Ajax bent, het staat 2-2 en je moet eigenlijk winnen. Dan wil je toch juist in balbezit goed zijn?
En Bassey had niet een enkel ongelukkig moment, maar echt een heleboel.
Tuurlijk, maar in je verdediging alle kracht en snelheid er uit halen is dan pure zelfmoord als je op de middenlijn moet gaan verdedigen.

Verwijderd

donleone83 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Tuurlijk, maar in je verdediging alle kracht en snelheid er uit halen is dan pure zelfmoord als je op de middenlijn moet gaan verdedigen.
Ik snap je gedachte, maar Timber en Alvares staan daar toch al?
Was overigens blij dat hij bleef staan hoor. Leverde een paar keer balbezit op wat Feyenoord goed uitkwam.

Verwijderd

Vos schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:51:
Na 7 minuten al wisselen door één fout? Dat doet niemand :). Zoals gezegd waren er verdedigend weinig opties aanwezig.
Hij kon Wijndal toch laten staan?

• D-e-n
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:48:

Voorlopig ziet er het er allemaal goed uit voor Feyenoord. Maar we zijn er nog niet. Sparta uit is gewoon een moeilijke wedstrijd. Interlandbreak is voor sommige spelers goed, en voor anderen zwaar. Al met al nog 8 wedstrijden. Op papier niet de moeilijkste, maar we hebben gezien dat Volendam ook bijna kan stunten in de Kuip. Het is niet verstandig om andere teams te onderschatten. Laat staan in de media stoere praatjes te houden, dat hebben we gisteren weer gezien.
En vooral op het middenveld hebben we het niet breed qua selectie. Timber komt voorlopig niet terug geloof ik

• donleone83
@Verwijderd Ik snap jouw gedachte ook. Alleen Alvarez was op het middenveld alleen geloof ik. Taylor speelde de hele wedstrijd verstoppertje.

@Lekkerboeie86 en @D-e-n: helemaal eens dat Feyenoord er nog niet is. Deze voorzichtigheid past ook bij Feyenoord. Teveel teleurstellingen moeten verwerken. Maar objectief gezien en er van uitgaande dat Ajax niet alles wint met nog wedstrijden tegen de nrs. 3, 4 en 5 op het programma mag je nog minimaal twee wedstrijden verliezen. De uitgangspositie is fantastisch en ik zie dit Feyenoord niet zomaar choken.

Toch appte ik gisteren ook een Ajax-supporter die mij feliciteerde nog dat ik het pas vier als we 6 punten voorsprong hebben met nog maar 1 wedstrijd te spelen haha. Het blijft nog even heel spannend voelen.

• Agent47

Agent47

Ik ben vooral benieuwd hoe ploegen nu tegen Feyenoord en Ajax gaan spelen. Zullen meer ploegen Bassey nu laten opbouwen?

• Lekkerboeie86
Vos schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:51:
Tegen PSV met dezelfde defensie gaan starten dan. Xavi Simons maakt gehakt van Bassey en zijn vrienden.
Als je ziet dat Gimenez meters ruimte krijgt om af te ronden, sta je gewoon te slapen. Heitinga had kunnen weten dat hij met Bassey extreem kwetsbaar was. Maar na 90 minuten stond hij nogsteeds in het veld.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Van der Vaart wil Wieffer graag wegzetten als een type de Roon (stofzuiger), maar Wieffer kan daarnaast ook gewoon goed voetballen. => Voetballend is hij echt wel verder dan de Roon, kan hij meer brengen, in het verdedigende werk is de Roon nog sterker, maar die heeft dan ook veel meer ervaring daarmee.

Als vervanging van de Roon lijkt Wieffer mij een type de Roon+ (er vanuit gaande dat Wieffer nog even zijn groei doorzet in figuurlijke zin, want lang is hij al wel :+ ), in die zin dat wanneer hij nog beter balen (zonder kleine overtredingen) kan afpakken als stofzuiger dat je er dan eentje hebt die ook voetballend zijn steentje echt bijdraagt.

Begrijp me niet verkeerd overigens, ik ben ergens wel fan van de Roon (ook gewoon zoals hij als persoon is) en zijn manier van spelen, zo ongelofelijk nuttig, maar soms zou je willen dat hij ook voetballend goed mee komt en sneller 'naar voren' denkt zeg maar. Dan kom je bij een balverovering sneller in de situatie dat dat een (snelle) tegenaanval oplevert.
Gegenpressing (tegenpressing -> Hoog druk zetten) zoals dat zo mooi heet. Waarbij de gedachte is dat als je hoog op het veld de bal verovert en ook vooruit weet te spelen, dat de tegenstander zijn verdediging dan nog niet op orde heeft.
In de opbouw is het nu eenmaal zo dat verdedigers vaak breed (buitenkant) staan en ook de centrale verdediging uit elkaar staat. Verdedigend moeten ze juist geknepen (aan de binnenkant van de aanvaller, dwz in de lijn tussen aanvaller / goal) staan. Verover je de bal in de opbouw van de tegenstander, dan staat het verdedigend nog niet. Des te sneller je dan naar voren kan voetballen, des te minder tijd je de tegenstander geeft de verdediging weer op orde te krijgen.

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:10:
Ik ben vooral benieuwd hoe ploegen nu tegen Feyenoord en Ajax gaan spelen. Zullen meer ploegen Bassey nu laten opbouwen?
Het is niet nieuw dat Bassey niet kan opbouwen :). Tegenstanders weten dat ook al langer, is al vaker te zien geweest. Niet bepaald lekker gescout, lees gekocht door Schreuder :p

• donleone83
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Tegen PSV met dezelfde defensie gaan starten dan. Xavi Simons maakt gehakt van Bassey en zijn vrienden.
Als je ziet dat Gimenez meters ruimte krijgt om af te ronden, sta je gewoon te slapen. Heitinga had kunnen weten dat hij met Bassey extreem kwetsbaar was. Maar na 90 minuten stond hij nogsteeds in het veld.
Nogmaals: wat was het alternatief? De bank zat vol jeugdspelers. Heitinga had Alvarez een linie kunnen terughalen en Grillitsch kunnen brengen maar dan wissel je je breker op het middenveld voor een passer in een wedstrijd waarin je ook grote delen onder druk staat. Dan is alle balans in je elftal weg.

Ik snapte de uitleg van Heitinga wel dat Bassey niet goed was in balbezit maar wel belangrijk is verdedigend en dat hij beter geholpen had moeten worden in balbezit. Maar, zoals gisteren pijnlijk duidelijk werd, is Taylor de volgende Ajacied die veel te vroeg omhoog geschreven is door alles en iedereen. Daarnaast neem je een risico met Berghuis op het middenveld. Vanuit eigen kracht spelend voegt hij wat toe met zijn inzicht en passing, maar verdedigend heeft hij niet de kracht en inhoud om in zo'n wedstrijd echt een rol te spelen.

• jbdeiman
Agent47 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:10:
Dat deden veel ploegen al (ook onder Schreuder was dat al). Maar toen speelde Sanches net als gisteren ook veel en die kan óók niet opbouwen. Als je er maar 2 vast hoeft te zetten / de opbouw hoeft te verstoren is dat vele malen gemakkelijker dan wanneer er 3 kunnen opbouwen. (geen fan van Rensch overigens, maar dat helpt gewoon bij het opbouwen dat hij dat ook wel een beetje kan)

• donleone83
jbdeiman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Van der Vaart wil Wieffer graag wegzetten als een type de Roon (stofzuiger), maar Wieffer kan daarnaast ook gewoon goed voetballen. => Voetballend is hij echt wel verder dan de Roon, kan hij meer brengen, in het verdedigende werk is de Roon nog sterker, maar die heeft dan ook veel meer ervaring daarmee.

Als vervanging van de Roon lijkt Wieffer mij een type de Roon+ (er vanuit gaande dat Wieffer nog even zijn groei doorzet in figuurlijke zin, want lang is hij al wel :+ ), in die zin dat wanneer hij nog beter balen (zonder kleine overtredingen) kan afpakken als stofzuiger dat je er dan eentje hebt die ook voetballend zijn steentje echt bijdraagt.

Begrijp me niet verkeerd overigens, ik ben ergens wel fan van de Roon (ook gewoon zoals hij als persoon is) en zijn manier van spelen, zo ongelofelijk nuttig, maar soms zou je willen dat hij ook voetballend goed mee komt en sneller 'naar voren' denkt zeg maar. Dan kom je bij een balverovering sneller in de situatie dat dat een (snelle) tegenaanval oplevert.
Gegenpressing (tegenpressing -> Hoog druk zetten) zoals dat zo mooi heet. Waarbij de gedachte is dat als je hoog op het veld de bal verovert en ook vooruit weet te spelen, dat de tegenstander zijn verdediging dan nog niet op orde heeft.
In de opbouw is het nu eenmaal zo dat verdedigers vaak breed (buitenkant) staan en ook de centrale verdediging uit elkaar staat. Verdedigend moeten ze juist geknepen (aan de binnenkant van de aanvaller, dwz in de lijn tussen aanvaller / goal) staan. Verover je de bal in de opbouw van de tegenstander, dan staat het verdedigend nog niet. Des te sneller je dan naar voren kan voetballen, des te minder tijd je de tegenstander geeft de verdediging weer op orde te krijgen.
Helemaal eens. De grote kracht van Wieffer is dat hij verdedigend de balans kan bewaken maar in balbezit altijd de oplossing naar voren zoekt. Die speelt bijna nooit een balletje terug en kan opendraaien en doorversnellen.

Overigens valt mij sowieso op dat Feyenoord weer wat minder breierig speelt nu Geertruida steeds het middenveld in schuift. Zowel Kokcü, Wieffer en Geertruida durven allemaal open te draaien en durven allemaal ook de strakke pass door het midden te geven richting Szymański en Santi of naar binnen trekkende vleugels. Dat maakt het voetbal minder voorspelbaar.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:06
Wat een heerlijke Klassieker gisteren als Feyenoorder zeg. Op de laatste fase van de eerste helft na gewoon beter gespeeld en erg blij dat dat ook eens tot uiting is gekomen in de uitslag. Normaliter als wij beter zijn krijg je van die fratsen als Kazim-Richards die onze eigen schoten van de lijn haalt, die matige keeper vorig jaar enzo.
Nou wil ik pas feest vieren als die schaal veilig achter slot en grendel in het museum staat, maar onder Slot zijn al die typische Feyenoord-zaken totaal niet meer aan de orde dus ik ga het gewoon zeggen: We. Worden. KAMPIOEN!!!!

In het heetst van de strijd vond ik Makkelie overigens niet erg lekker fluiten, voor mijn gevoel mocht Ajax (met name in de beginfase) behoorlijk hard spelen maar werd alles van Feyenoord direct afgefloten (voor die eerste geel van Hartman werd er bijvoorbeeld volgens mij een overtreding op Szymanski gemaakt, maar dat is vreemd genoeg nooit meer herhaald). Maar toen de wedstrijd eenmaal afgelopen was en de adrenaline gezakt was vond ik eigenlijk dat ie een prima pot heeft gefloten. Niet te pietluttig, vaart in de wedstrijd gehouden. Prima uitleg over de niet-gegeven tweede geel aan Hartman ook, geen speld tussen te krijgen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Tactisch gezien een fout om te starten met Bassey en Sanchez, zoals al terecht opgemerkt speel je dan met twee verdedigers die het niet kunnen. Tel daarbij op dat zowel Wijndal en Timber niet in vorm zijn en je hele achterhoede is pover.

Wat mij betreft zijn meerdere oplossingen denkbaar. In de categorie gedurfd valt om met drie verdedigers te starten. Realistischer is om een jeugdspeler op te stellen.

Over het middenveld hebben we het ook maar weinig. Klaassen en Taylor maken toch helemaal geen aanspraak op een (basis)plek? Kudus kan prima op het middenveld en Grillitisch is toch niet zo slecht?
jbdeiman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Dat deden veel ploegen al (ook onder Schreuder was dat al). Maar toen speelde Sanches net als gisteren ook veel en die kan óók niet opbouwen. Als je er maar 2 vast hoeft te zetten / de opbouw hoeft te verstoren is dat vele malen gemakkelijker dan wanneer er 3 kunnen opbouwen. (geen fan van Rensch overigens, maar dat helpt gewoon bij het opbouwen dat hij dat ook wel een beetje kan)
Precies dat en dan krijg je het zelfs moeilijk tegen GAE en Volendam.

[ Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 20-03-2023 11:27 ]

XXXVI

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcRVNDXOzbLpzgSRStl61j4ey4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3kLor0ui9UkxXwDyxN9x5Wgd.jpg?f=user_large

Lekker binnenwandelen op kantoor zo.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:07

Herman

FP ProMod
Van Seumeren weer in het nieuws:
- https://nos.nl/artikel/24...eke-aanvaring-met-klaiber

Vind het toch een beetje raar dat zo iemand in de kleedkamer komt. Zo'n suikeroom is zowel een vloek als een zegen. Leuk dat je zoveel geld hebt om dat in een bodemloze put voetbalploeg wil steken, maar blijf asjeblieft op de tribune...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Herman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:57:
Van Seumeren weer in het nieuws:
- https://nos.nl/artikel/24...eke-aanvaring-met-klaiber

Vind het toch een beetje raar dat zo iemand in de kleedkamer komt. Zo'n suikeroom is zowel een vloek als een zegen. Leuk dat je zoveel geld hebt om dat in een bodemloze put voetbalploeg wil steken, maar blijf asjeblieft op de tribune...
Ach ja, ik las dat hij al 50 (!) miljoen heeft geïnvesteerd in FC Utrecht. Dan is het wel een beetje zuur om nog steeds een subtopper te zijn.

• jbdeiman
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:08:
[...]

Ach ja, ik las dat hij al 50 (!) miljoen heeft geïnvesteerd in FC Utrecht. Dan is het wel een beetje zuur om nog steeds een subtopper te zijn.
Ach Ajax heeft alleen deze zomer al 105,1M uitgtegeven aan transfers en daar lukt het ook niet, van Seumeren heeft over een aantal jaren heen die 50 (!) miljoen geïnvesteerd in FC Utrecht. :+

Maar zonder gekheid, als er geen goed beleid wordt gevoerd dan gaat het snel achteruit met een club, tenzij die:
- Enorm veel aanzien geniet, dan komen spelers toch wel;
- Via allerlei constructies toch weer geld (en spelers) beschikbaar krijgen;

Veel geld uitgeven maakt niet dat je zondermeer maar verder komt, dat moet je goed investeren als club zijnde.
Bij Utrecht is (veel) geld uitgegeven aan het terughalen van oud-spelers die het allemaal net niet zijn. Beter hadden ze 1 of 2 spelers gehaald waar ze verwachten winst (want potentie) uit te halen na er zelf 1-2 jaar van genoten te hebben. Die 50M is vooral aan korte termijn uitgegeven, terwijl Ajax (ok het loopt daar nu totaal niet) bijvoorbeeld, maar ook Bayern en zo zijn er meer clubs, voorbeelden zijn van goed beleid voeren op langer termijn gestoeld.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:19
jbdeiman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Ach Ajax heeft alleen deze zomer al 105,1M uitgtegeven aan transfers en daar lukt het ook niet, van Seumeren heeft over een aantal jaren heen die 50 (!) miljoen geïnvesteerd in FC Utrecht. :+

Maar zonder gekheid, als er geen goed beleid wordt gevoerd dan gaat het snel achteruit met een club, tenzij die:
- Enorm veel aanzien geniet, dan komen spelers toch wel;
- Via allerlei constructies toch weer geld (en spelers) beschikbaar krijgen;

Veel geld uitgeven maakt niet dat je zondermeer maar verder komt, dat moet je goed investeren als club zijnde.
Bij Utrecht is (veel) geld uitgegeven aan het terughalen van oud-spelers die het allemaal net niet zijn. Beter hadden ze 1 of 2 spelers gehaald waar ze verwachten winst (want potentie) uit te halen na er zelf 1-2 jaar van genoten te hebben. Die 50M is vooral aan korte termijn uitgegeven, terwijl Ajax (ok het loopt daar nu totaal niet) bijvoorbeeld, maar ook Bayern en zo zijn er meer clubs, voorbeelden zijn van goed beleid voeren op langer termijn gestoeld.
het verschil zit het er meer in dat het voor die man geen investeren is hij is gewoon fan of had je gedacht dat die het deed om er geld mee te verdienen?

vandaar dat die kwaad is het geld interesseert hem geen reet

• jbdeiman
bie100 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:29:
[...]

het verschil zit het er meer in dat het voor die man geen investeren is hij is gewoon fan of had je gedacht dat die het deed om er geld mee te verdienen?

vandaar dat die kwaad is het geld interesseert hem geen reet
Sorry, natuurlijk interesseert het geld hem wel wat. Die investeert dat niet in de club zo van 'doe er wat leuks mee, maakt niet uit wat'. Die investeert het natuurlijk wel omdat hij wil dat de club aansluiting krijgt. Dat er dan zo mee wordt omgegaan (én dat de spelers er dan ook nog eens nóg minder van bakken dan je mag verwachten) frustreert natuurlijk tot op het bot.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:19
jbdeiman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Sorry, natuurlijk interesseert het geld hem wel wat. Die investeert dat niet in de club zo van 'doe er wat leuks mee, maakt niet uit wat'. Die investeert het natuurlijk wel omdat hij wil dat de club aansluiting krijgt. Dat er dan zo mee wordt omgegaan (én dat de spelers er dan ook nog eens nóg minder van bakken dan je mag verwachten) frustreert natuurlijk tot op het bot.
weet niet of ze van dat geld spelers halen er zijn wel meer kosten dan dat hij is daarbij ook eigenaar van de club dus een beetje boos mag die wel worden _/-\o_

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:57
Reactie wanneer ie te horen krijgt dat ie volgend seizoen in Amsterdam mag werken? :+

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

chim0 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Reactie wanneer ie te horen krijgt dat ie volgend seizoen in Amsterdam mag werken? :+
Jullie hebben écht hoop daar in Amsterdam hè. En het erge is, jullie geloven het nog zelf ook.

• Exocet
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Jullie hebben écht hoop daar in Amsterdam hè. En het erge is, jullie geloven het nog zelf ook.
Moeilijk hè, sarcasme.

• toolkist
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Nee jullie happen zo lekker ;)

• toolkist
  • Niet online
'Ajax bezig met ontbinding van contract van Gerry Hamstra'
Vraag me af of vd Sar zelf nog voor z'n baan moet gaan vechten.
Als je zo leest dat ie zelfs de aanstelling van Ward nog bijna verklootte.. Hij kwam er financieel niet met hem uit, waarop de RvC hem teruggestuurd heeft dat ie het linksom of rechtsom toch echt moest regelen.
Dan dat gedoe met de opvolging Overmars en Ten Hag, hoe die zaakwaarnemer ineens een belangrijke rol kreeg, hoe hij tegen de limieten van de RvC in dubbel zo veel uit wilden gaan geven aan Ocampos... Nota bene Danny Blind die ons daar gered heeft...

Ward schijnt per 1-7 te beginnen maar ik hoop dat die toch al wel eerder wat voorwerk gaat doen. Op 1-7 al een nieuwe trainer klaar hebben staan zou toch wel zo fijn zijn.

• Lekkerboeie86
toolkist schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Ward schijnt per 1-7 te beginnen maar ik hoop dat die toch al wel eerder wat voorwerk gaat doen. Op 1-7 al een nieuwe trainer klaar hebben staan zou toch wel zo fijn zijn.
Zou kijken hoe Heitinga het seizoen af maakt. Als hij de laatste wedstrijden goede resultaten haalt, heeft ie het niet slecht gedaan. Paar gerichte aankopen en afscheid nemen van invloedrijke spelers die niets leveren zal meer impact hebben.

Als je ziet hij vandaan moet komen na het ontslag Schreuder zou een tweede plaats en de beker gewoon een knappe prestatie zijn. En dat is allemaal nog goed mogelijk.
Pagina: 1 ... 263 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023