donleone83 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:00:
[...]
Hoe bedoel je? 23 miljoen voor een back uit een van de slechtste competities in Europa die ook pas een halfjaar serieus speeltijd kreeg onder een trainer die nog nooit iemand beter heeft gemaakt is absurd. Bassey is een blind paard. Wel eentje met snelheid en kracht waardoor hij wat kan compenseren, maar voetballend in alle opzichten veel te licht.
Jij hebt het over van Bronckhorst neem ik aan als trainer? Die heeft het toch op een paar plekken best aardig gedaan, geen hoogvlieger maar wel heel negatief over zowel van Bronckhorst als over Bassey.
Bassey is op zichzelf een prima verdediger en je ziet dat bij vlagen ook wel. Echter wordt hij overal zo afgekraakt (ik heb op een ander forum ook al benoemd dat hij steeds de kop van jut is (bij alles) en verdedigend enorm wordt afgemaakt, terwijl bij de 2-2 en de 2-3 het bij andere spelers verkeerd ging verdedigend gezien. Maar daar hoor je bijna niemand over.
Ik vind het (oprecht) nogal simpel om Bassey steeds als kop van jut te nemen, natuurlijk maakt hij zijn fouten (dat doen andere spelers ook) en dat hij niet kan opbouwen of in elk geval daar heel onzeker in is kunnen we niet ontkennen.
Ik zie in Bassey veel meer iemand die (zulke gevallen zie je vaker) die iemand naast zich moet hebben die kan aansturen en dan zal excelleren of iig op zijn best is. Maar om hem heen staan spelers die het te druk met zichzelf hebben:
- Wijndal (zogenaamd de beste linksback van Nederland, die branie had hij bij AZ al) speelt niet lekker, maakt verdedigend fouten en voegt voetballend ook niet veel toe.
- Timber, kan goed voetballen maar laat verdedigend regelmatig een steekje vallen;
- Rensch voetballend redelijk, verdedigend zwak/ Sanches, verdedigend iets sterker dan Rensch maar voetballend zwak.
Zie je waar zo'n jongen als Bassey terecht komt? Het is ook nogal een schoen om te vullen waarvoor hij de 'vervanger' is bij Ajax, maar je ziet ook dat de rest (Rensch/ Timber) het zonder Martinez een stuk minder goed doet, dat kan je niet alleen Bassey aanrekenen i.m.o.