Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 264 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.191 views

Onderwerpen

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:57
Chrisjuh_15 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Jullie hebben écht hoop daar in Amsterdam hè. En het erge is, jullie geloven het nog zelf ook.
Wooow chill dude was maar een grapje. :* Maar er zit duidelijk veel frustratie bij je. Nergens voor nodig, is maar voetbal.

Maar ik heb niks met dat Ajax - Feyenoord gedoe. Ben een liefhebber dus kijk net zo graag naar Feyenoord als ze goed spelen, alleen ik had het er met m'n pa over en die zei ik kan je op een briefje geven, waar Feyenoord nu staat en wat het nu is, is allemaal te danken aan één man en dat is Arne Slot, maar zodra die weg is, stort het hele zooitje als een kaartenhuis in mekaar en misschien heeft ie gelijk. Er is geen beleid bij Feyenoord en dat vind ik jammer want het is een prachtige club.

[ Voor 32% gewijzigd door chim0 op 20-03-2023 21:22 . Reden: Drukte te snel op verstuur vandaar de edit ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:14:
[...]

Zou kijken hoe Heitinga het seizoen af maakt. Als hij de laatste wedstrijden goede resultaten haalt, heeft ie het niet slecht gedaan. Paar gerichte aankopen en afscheid nemen van invloedrijke spelers die niets leveren zal meer impact hebben.

Als je ziet hij vandaan moet komen na het ontslag Schreuder zou een tweede plaats en de beker gewoon een knappe prestatie zijn. En dat is allemaal nog goed mogelijk.
Ik denk dat hij eerst eens lekker 1 of 2 seizoenen bij een Heerenveen ofzo moet gaan lopen. Daar ervaring opdoen, en als dat een succes is dan eens aan terugkeren denken.
Gisteren liet ie duidelijk zien het tactisch vermogen nog niet te hebben om een wedstrijd om te draaien. Bassey laten staan, veel te lang wachten met ingrijpen 2e helft (en dan Conceicao brengen, hoera). Nee ik denk niet dat hij er al klaar voor is.

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:04:
Vraag me af of vd Sar zelf nog voor z'n baan moet gaan vechten.
Als je zo leest dat ie zelfs de aanstelling van Ward nog bijna verklootte.. Hij kwam er financieel niet met hem uit, waarop de RvC hem teruggestuurd heeft dat ie het linksom of rechtsom toch echt moest regelen.
De beloningscommissie van de RvC bepaalt de beloningen van de directie. Dus als ze er eerst financiëel niet uit kwamen lijkt het mij dat Ward meer vroeg dan Sar te bieden had.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Vraag me af of vd Sar zelf nog voor z'n baan moet gaan vechten.
Als je zo leest dat ie zelfs de aanstelling van Ward nog bijna verklootte.. Hij kwam er financieel niet met hem uit, waarop de RvC hem teruggestuurd heeft dat ie het linksom of rechtsom toch echt moest regelen.
Dan dat gedoe met de opvolging Overmars en Ten Hag, hoe die zaakwaarnemer ineens een belangrijke rol kreeg, hoe hij tegen de limieten van de RvC in dubbel zo veel uit wilden gaan geven aan Ocampos... Nota bene Danny Blind die ons daar gered heeft...

Ward schijnt per 1-7 te beginnen maar ik hoop dat die toch al wel eerder wat voorwerk gaat doen. Op 1-7 al een nieuwe trainer klaar hebben staan zou toch wel zo fijn zijn.
Is de aanstelling van Ward al bekend gemaakt dan?
Of zijn het nog de geruchten uit Engeland?

• OMX2000
  • Laatst online: 21:37

OMX2000

By any means necessary...

chim0 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:19:
[...]

Wooow chill dude was maar een grapje. :* Maar er zit duidelijk veel frustratie bij je. Nergens voor nodig, is maar voetbal.

Maar ik heb niks met dat Ajax - Feyenoord gedoe. Ben een liefhebber dus kijk net zo graag naar Feyenoord als ze goed spelen, alleen ik had het er met m'n pa over en die zei ik kan je op een briefje geven, waar Feyenoord nu staat en wat het nu is, is allemaal te danken aan één man en dat is Arne Slot, maar zodra die weg is, stort het hele zooitje als een kaartenhuis in mekaar en misschien heeft ie gelijk. Er is geen beleid bij Feyenoord en dat vind ik jammer want het is een prachtige club.
Waaruit haal je op dat er geen beleid is bij Feyenoord? Het aanstellen van Slot zou zo maar een beleid kunnen zijn geweest.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:03:
[...]

Waaruit haal je op dat er geen beleid is bij Feyenoord? Het aanstellen van Slot zou zo maar een beleid kunnen zijn geweest.
Op die manier is het aanstellen van Ten Hag door Vd Sar ook beleid geweest. Maar gezien de aanstelling van de opvolger kan het ook een lucky shot zijn geweest :+
Bij Feyenoord dus ook maar es kijken met wie ze als opvolger komen als Slot komende zomer weggekocht wordt door een buitenlandse club (die kans acht ik 95%)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
toolkist schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Op die manier is het aanstellen van Ten Hag door Vd Sar ook beleid geweest. Maar gezien de aanstelling van de opvolger kan het ook een lucky shot zijn geweest :+
Bij Feyenoord dus ook maar es kijken met wie ze als opvolger komen als Slot komende zomer weggekocht wordt door een buitenlandse club (die kans acht ik 95%)
Arnesen heeft het beleid uitgestippeld, en dat lijkt succesvol te zijn voortgezet na zijn vertrek. Natuurlijk zal je niet elk jaar de triple winnen ( :+ ), maar als dezelfde lijnen gevolgd blijven worden is dat wel een recept voor verdere groei. Een aantal kenmerken van het selectiebeleid:
- Een goede balans qua leeftijd, maar gemiddeld een jonge groep waarbij alles in werking wordt gesteld om een paar toptalenten door te ontwikkelen.
- Een goede balans tussen Nederlanders (of verNederlandse spelers zoals Ali) en buitenlanders voor een herkenbaar elftal met een goede sfeer.
- Actief scouten in Nederland bij kleinere clubs voor spelers met veel potentie die nog niet duur zijn, zoals Wieffer, Kasanwirjo en Taabouni (maar bijv. ook Mijnans en Beukema die helaas niet kwamen).
- Elk jaar een paar gerichte aankopen die wat duurder zijn. Geen paniek aankopen en niet meer betalen dan dat je een speler waard vindt (Zerrouki).
- Daar waar aankopen niet mogelijk zijn een paar spelers huren die directe versterkingen zijn zoals Dessers, Szymanski en Idrissi.
- Ook een potje voor jonge spelers die er niet gelijk hoeven te staan maar wel veel potentie hebben zoals Walemark, Pixao en Bullaude.
- Als de huidige trainer vertrekt halen we de trainer van AZ.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• OMX2000

OMX2000

ph4ge schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Arnesen heeft het beleid uitgestippeld, en dat lijkt succesvol te zijn voortgezet na zijn vertrek. Natuurlijk zal je niet elk jaar de triple winnen ( :+ ), maar als dezelfde lijnen gevolgd blijven worden is dat wel een recept voor verdere groei. Een aantal kenmerken van het selectiebeleid:
- Een goede balans qua leeftijd, maar gemiddeld een jonge groep waarbij alles in werking wordt gesteld om een paar toptalenten door te ontwikkelen.
- Een goede balans tussen Nederlanders (of verNederlandse spelers zoals Ali) en buitenlanders voor een herkenbaar elftal met een goede sfeer.
- Actief scouten in Nederland bij kleinere clubs voor spelers met veel potentie die nog niet duur zijn, zoals Wieffer, Kasanwirjo en Taabouni (maar bijv. ook Mijnans en Beukema die helaas niet kwamen).
- Elk jaar een paar gerichte aankopen die wat duurder zijn. Geen paniek aankopen en niet meer betalen dan dat je een speler waard vindt (Zerrouki).
- Daar waar aankopen niet mogelijk zijn een paar spelers huren die directe versterkingen zijn zoals Dessers, Szymanski en Idrissi.
- Ook een potje voor jonge spelers die er niet gelijk hoeven te staan maar wel veel potentie hebben zoals Walemark, Pixao en Bullaude.
- Als de huidige trainer vertrekt halen we de trainer van AZ.
Dat laatste is wel een goed punt trouwens. Waarom hoor je niet dat ze bij Ajax ook Pascal Jansen hebben gepolst. Doet het ook goed bij AZ, en zou denk ik niet misstaan bij de traditionele top 3.

• ph4ge
OMX2000 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:31:
Dat laatste is wel een goed punt trouwens. Waarom hoor je niet dat ze bij Ajax ook Pascal Jansen hebben gepolst. Doet het ook goed bij AZ, en zou denk ik niet misstaan bij de traditionele top 3.
Zeg dat nou niet, straks schieten ze wakker.

Overigens hoor je meestal pas van interesse van Ajax in spelers/trainers van andere clubs in aanloop naar de wedstrijd tegen die clubs. :+

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 21-03-2023 09:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:16

Agent47

I always close my contracts.

Slot is te danken aan Arnesen. Daar is het mee begonnen.

Dat het zo goed loopt komt grotendeels door Slot, maar ook de staf er omheen. Echt knap dat er niemand uitvalt conditioneel gezien. We hebben tot op heden weinig blessures gehad.

Het is te danken aan Te Kloese, Slot ( en staff) en het begin bij Arnesen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• OMX2000

OMX2000

ph4ge schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:33:
[...]

Zeg dat nou niet, straks schieten ze wakker.
Oh shit! :P

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 07:26

Vos

AFCA

Ajax en aankopen van AZ is niet bepaald een goed huwelijk.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
De enige twee die redelijk succesvol waren, waren Moisander en misschien Viergever, Gudelj en De Zeeuw. Maar 't zijn altijd spelers geweest, die niet met winst zijn verkocht of écht een blijvende indruk hebben achter gelaten.

Maar ik ben wel jaloers op 't beleid wat ze bij Feyenoord voeren. Veel rustiger en gerichter en minder paniekerig dan bij Ajax het geval is. Als ik kijk naar de spelers die Ajax heeft gekocht, dan zit er geen één voltreffer bij. De spelers die Feyenoord heeft gekocht renderen allemaal een stuk beter lijkt 't. Zelfs Danilo doet 't redelijk, al is ie niet eerste keus. De selectie is veel meer in balans. Bij Ajax is dat een stuk minder nu. Het middenveld mist creativiteit. Taylor ben ik nog niet van overtuigd, begon redelijk eind vorig seizoen toen Gravenbergh geblesseerd was, maar zit nu in een flinke dip.

Hopelijk komt de balans weer terug en is de nieuwe technisch directeur een voltreffer. Huntelaar en Hamstra hebben zich teveel laten leiden door Schreuder en diens zaakwaarnemer. Als je 10+ miljoen uitgeeft aan een speler, dan verwacht je dat zo iemand direct een positieve impact maakt. Niet dat ie na 5 wedstrijden compleet onzichtbaar wordt, of nog allerlei basale zaken moet "leren" omdat ie die kwaliteiten nog niet heeft. Dan heb je verkeerd gescout en niet goed aangekocht.

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:14:
[...]

Zou kijken hoe Heitinga het seizoen af maakt. Als hij de laatste wedstrijden goede resultaten haalt, heeft ie het niet slecht gedaan. Paar gerichte aankopen en afscheid nemen van invloedrijke spelers die niets leveren zal meer impact hebben.

Als je ziet hij vandaan moet komen na het ontslag Schreuder zou een tweede plaats en de beker gewoon een knappe prestatie zijn. En dat is allemaal nog goed mogelijk.
Sorry maar ook als Ajax nog 2e wordt en de beker wint is Heitinga toch veel te licht als vaste hoofdcoach?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik volg transfernieuws nooit zo in de zomer. Ik zie wel wat er komt. Was net even het weekend aan het doornemen met een Ajacied hier op de zaak, even hartelijk gelachen om Bassey, waarna hij een opmerking maakte over de transfersom.

Dus ik denk: Transfersom :? Ik vind het zo'n type wat je ergens transfervrij vandaan haalt. Even Google erbij:

23 Miljoen euro _O- Wow, die had ik even niet aan zien komen.

Verwijderd

JanW schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:25:

Hopelijk komt de balans weer terug en is de nieuwe technisch directeur een voltreffer. Huntelaar en Hamstra hebben zich teveel laten leiden door Schreuder en diens zaakwaarnemer. Als je 10+ miljoen uitgeeft aan een speler, dan verwacht je dat zo iemand direct een positieve impact maakt. Niet dat ie na 5 wedstrijden compleet onzichtbaar wordt, of nog allerlei basale zaken moet "leren" omdat ie die kwaliteiten nog niet heeft. Dan heb je verkeerd gescout en niet goed aangekocht.
Vind je niet dat Schreuder wel voor erg veel verantwoordelijk wordt gehouden?
Schreuder is aangesteld door v/d Sar.
Huntelaar en Hamstra zijn aangesteld door v/d Sar.

Overigens denk ik dat Ajax met Schreuder die 7 potjes ook had gewonnen van ploegen uit het rechter rijtje + Twente, maar dat ter zijde.

• JanW
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Sorry maar ook als Ajax nog 2e wordt en de beker wint is Heitinga toch veel te licht als vaste hoofdcoach?
Helemaal mee eens.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Overigens denk ik dat Ajax met Schreuder die 7 potjes ook had gewonnen van ploegen uit het rechter rijtje + Twente, maar dat ter zijde.
Van Der Dat gaat ook zeker niet vrijuit nee.

Of ze die hadden gewonnen betwijfel ik. Schreuder was me een partij aan t kloten met z'n opstellingen en spelers leken niet meer te willen onder hem. Goed dat ie weg is en hopelijk tot nooit.

[ Voor 15% gewijzigd door JanW op 21-03-2023 10:49 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 12:02
PWM schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:39:
Ik volg transfernieuws nooit zo in de zomer. Ik zie wel wat er komt. Was net even het weekend aan het doornemen met een Ajacied hier op de zaak, even hartelijk gelachen om Bassey, waarna hij een opmerking maakte over de transfersom.

Dus ik denk: Transfersom :? Ik vind het zo'n type wat je ergens transfervrij vandaan haalt. Even Google erbij:

23 Miljoen euro _O- Wow, die had ik even niet aan zien komen.
Op zich op papier, niet zo heel vreemd toch?

Hij stond vorig jaar nog in de finale van de Europa League met Rangers en daar was hij ook nog eens één van de sterkhouders. Dus heel vreemd vind ik de transfersom niet, maar ik denk dat van Bronckhorst hem ook gewoon anders heeft gebruikt in dat elftal waardoor zijn kwaliteiten gewoon tot z'n recht kwamen.

Onder Schreuder verkeerd gebruikt en volledig het vertrouwen verloren, waardoor je dit soort dingen krijgt en wanneer je dan ook nog eens tegenover een trainer komt te staan die dat soort zwakke punten gewoon uitbuit is het helemaal snel gedaan met zo'n jongen.

Misschien leuk voor Feyenoord soort "help mijn man is klusser" project voor Slot. :+ (niet voor die 23 miljoen trouwens :+ ) Die krijgt toch telkens voor elkaar spelers boven hun niveau te laten groeien. Denk namelijk dat hij die Bjorkan ook wel op de rit had gekregen wanneer hij daar de tijd voor gehad zou hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 21-03-2023 10:52 ]

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Hamstra exit. Weg vrij voor Ward. Niet dat daarmee alle problemen weg zijn, maar duidelijkheid over de nieuwe Directeur Spelerszaken zou inmiddels wel een keer handig zijn.

• OMX2000

OMX2000

Ik denk dat je met Slot duidelijkheid krijgt. Als er gevraagd wordt aan hem waarom hij bepaalde spelers wisselt of opstelt, krijg je eigenlijk altijd een goed en plausibel verhaal.

Dat was met Schreuder gewoon niet zo. Het kan best zijn dat er allerlei heilige huisjes waren qua spelers die opgesteld moesten worden. Maar hij vergat even dat HIJ de trainer was, en het beste team moest opstellen. En als dat niet lijkt, want ik weet echt niet hoe de trainingen eraan toe gingen, te gebeuren, dan krijg je onrust binnen je selectie. Helemaal als er dan ook niet gepresteerd wordt.

Maar daarnaast was de rol van Schreuder te groot. Ik meen me te herinneren dat hij ergens een keer zei dat hij zich meer ging bemoeien met de trainingen. Dafuq, hoe dan? Maar waarschijnlijk kreeg hij meer te doen, mogelijk door het ontbreken van een goede TD. Da's een management fout. Lees: vd Sar deed zijn werk niet goed.

Lang verhaal kort als Ajax echt een bedrijf zou zijn. Dan had je vd Sar allang de laan uitgestuurd. De situatie rond Overmars heeft onder zijn leiding plaatsgevonden. Hij is niet de oorzaak geweest, maar hij had dit eerder moeten zetten. Was de schade mogelijk niet zo groot geweest. Schreuder aanstellen, en het aankoopbeleid was voor een groot deel aan vd Sar toe te rekenen.

Persoonlijk vind ik het allemaal niet erg. Laat het maar een tijd rommelen bij Ajax. En hopelijk dat de rest structureel weer meer in de buurt komt. Ik gun het iedere club om Europees te presteren. Maar op een bepaald moment was ik Europees ook niet voor Ajax meer. Omdat je door die CL prestaties, en bijbehorende beloningen, stiekem een Bayern München van Nederland aan het creëren bent.

Dat Ajax in Nederland voorlopig het meest frequent kampioen zal blijven worden kan bijna niemand denk ik ontkennen. Maar de vanzelfsprekendheid mag er best vanaf.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Hij heeft inderdaad niet de meeste ervaring, maar zie maar is garantie op beter te krijgen. Ik vind het geen vreemde keus als hij dit seizoen succesvol afmaakt. Hij kan er ook niets aan doen dat Schreuder het verprutst heeft in de eerste helft van het seizoen. Als hij de beker wint en de 2e plaats, dan heeft hij met deze selectie een top prestatie geleverd. Worden ze vierde en halen ze de bekerfinale niet. Dan is het wel een ander verhaal.

Kijk voor de gein is wie er bij Arsenal de manager is. Ook geen bakken met ervaring, maar vergelijkbare leeftijd en situatie. Bekend met club, kan gewoon kampioen van de Premier League worden.

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Hij heeft inderdaad niet de meeste ervaring, maar zie maar is garantie op beter te krijgen. Ik vind het geen vreemde keus als hij dit seizoen succesvol afmaakt. Hij kan er ook niets aan doen dat Schreuder het verprutst heeft in de eerste helft van het seizoen. Als hij de beker wint en de 2e plaats, dan heeft hij met deze selectie een top prestatie geleverd. Worden ze vierde en halen ze de bekerfinale niet. Dan is het wel een ander verhaal.

Kijk voor de gein is wie er bij Arsenal de manager is. Ook geen bakken met ervaring, maar vergelijkbare leeftijd en situatie. Bekend met club, kan gewoon kampioen van de Premier League worden.
Dat ben ik dus niet met je eens. Schreuder had dezelfde selectie.
De eerste beste uitdagingen beide verloren (Union en Feyenoord). Slecht gewisseld zondag en Bassey er niet afgehaald.
Verder zie ik ze niet de beker winnen en 2e worden. Maar dat ter zijde.

• JanW
De tweede helft ging Bassey wel beter spelen. En hem in de eerste helft wisselen voor een tegendoelpunt waarbij er meerdere niet goed staan en een uitglijdertje is paniekvoetbal. Het hele team liet het in de tweede helft afweten. Als je hem daarna al wisselt breek je z'n zelfvertrouwen al helemaal.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 07:26

Vos

AFCA

[...]

...

Gebaseerd op wat? Vitesse, Emmen en Volendam vergeten kort voor zijn ontslag? :+

• ph4ge
JanW schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:49:
De tweede helft ging Bassey wel beter spelen. En hem in de eerste helft wisselen voor een tegendoelpunt waarbij er meerdere niet goed staan en een uitglijdertje is paniekvoetbal. Het hele team liet het in de tweede helft afweten. Als je hem daarna al wisselt breek je z'n zelfvertrouwen al helemaal.
Bassey ging naar de zijkant waar hij minder kwaad kon, dat is wat anders dan dat het beter ging, imo.
Vos schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Gebaseerd op wat? Vitesse, Emmen en Volendam vergeten kort voor zijn ontslag? :+
Normaal gesproken wint Ajax die potjes gewoon, en Schreuder had even een momentje een tikkeltje pech en Heitinga een tikkeltje geluk. Schreuder begon dit seizoen ook sterk, pakte wel een punt tegen Feyenoord, etc, zo kan je natuurlijk beide kanten op berederen. De spelers zijn hetzelfde en de speelwijze is ook niet echt veranderd.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 21-03-2023 13:33 ]

• JanW
ph4ge schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Bassey ging naar de zijkant waar hij minder kwaad kon, dat is wat anders dan dat het beter ging, imo.
Ik vond dat ie 't wat beter deed, maar het kan ook komen omdat de rest het wat minder ging doen.

Ik ben van mening dat het direct wisselen van Bassey op de lange termijn veel meer verkeerd zal doen, dan dat het goed doet.
Normaal gesproken wint Ajax die potjes gewoon, en Schreuder had even een momentje een tikkeltje pech en Heitinga een tikkeltje geluk. Schreuder begon dit seizoen ook sterk, pakte wel een punt tegen Feyenoord, etc, zo kan je natuurlijk beide kanten op berederen. De spelers zijn hetzelfde en de speelwijze is ook niet echt veranderd.
Oneens, het stond op een gegeven moment gewoon niet goed meer onder Schreuder. Constant Kudus in de spits zetten, waar ie gewoon minder rendeert. Nu staat ie rechtsbuiten/rechtsmidden (wisselend met Berghuis) en gaat 't beter. Tadic stond op links en Bergwijn op rechts, waarbij die laatste ook niet goed functioneerde. Zo stonden wel meer spelers op een verkeerde plek of werd er constant met ze geschoven. Op een gegeven moment ging het gerucht zelfs dat ie Taylor centraal achterin wilde zetten. Dan snap ik wel dat je als spelersgroep op een gegeven moment klaar bent met zo'n clown.

Er hoefde ook niet veel te veranderen, een groot deel zit in de details. Onder schreuder klopte veel van die details gewoon niet meer.

• ph4ge
JanW schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:45:
Ik vond dat ie 't wat beter deed, maar het kan ook komen omdat de rest het wat minder ging doen.

Ik ben van mening dat het direct wisselen van Bassey op de lange termijn veel meer verkeerd zal doen, dan dat het goed doet.
Normaal gesproken zou dat niet zo ernstig zijn, maar Ajax heeft ook gewoon geen andere verdedigers dus je kan ook niet hard ingrijpen als iemand echt niet functioneert. Dat is volgens mij mede de reden dat Heitinga zo mild is, wie moet hij anders opstellen?

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:16
Wat ik het meest verrassend vind is dat Ajax eigenlijk twee rechtsbacks heeft rondlopen die bij bijvoorbeeld Twente of Utrecht nog niet aan de bak zouden komen, waarvan er voor de ene dit jaar toch een aardige transfersom is betaald. Op basis van wat is die dan gehaald?

• Exocet
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:06:
Wat ik het meest verrassend vind is dat Ajax eigenlijk twee rechtsbacks heeft rondlopen die bij bijvoorbeeld Twente of Utrecht nog niet aan de bak zouden komen, waarvan er voor de ene dit jaar toch een aardige transfersom is betaald. Op basis van wat is die dan gehaald?
Dat is de grote vraag ja, ik heb gelezen dat Wijndal is gehaald ondanks dat de scouts een negatief advies hebben gegeven. En zo'n Sanchez is helemaal een raadsel, die is in geen enkel opzicht een Ajax back.
Het zal wel via de zaakwaarnemer van Schreuder zijn gegaan.

• JanW
Exocet schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Dat is de grote vraag ja, ik heb gelezen dat Wijndal is gehaald ondanks dat de scouts een negatief advies hebben gegeven. En zo'n Sanchez is helemaal een raadsel, die is in geen enkel opzicht een Ajax back.
Of een gevalletje Alvarez pleasen. Net zoals Lodeiro werd gehaald om Suarez nog even bij de club te houden.

• ph4ge
Exocet schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Ik vond persoonlijk Wijndal een goede aankoop en potentiele international voor de komende 10 jaar. Snap niet wat daar mis gaat. Net als dat ik niet snap dat die Grillitsh niet speelt.

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:03:
[...]

We zullen dat natuurlijk nooit weten.
Ik vind Ajax niet beter spelen met Heitinga. Ze pakken wel meer punten.

• ParaDroid2
  • Laatst online: 21:16
Eens, er lijkt weinig lijn in te zitten. Bij Schreuder viel het vaak dan ook nog de verkeerde kant op, maar het spel is nog steeds flink onder de maat.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Daarom richt ik mijn pijlen ook op vd Sar 😉

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:24:
[...]

We zullen dat natuurlijk nooit weten.
Ik vind Ajax niet beter spelen met Heitinga. Ze pakken wel meer punten.
Het gaat ook niet beter worden, zo lang niemand het middenveld aanpakt. Daar heb je met Alvarez en Taylor momenteel evenveel creativiteit als een team onder Mourinho. Helemaal niks dus.

Terwijl de oplossing zo makkelijk is. Zet Kudus daar neer. Voorin hebben we meer dan genoeg spelers die er 1 in kunnen leggen, daar heb je hem niet voor nodig. Maar hem kun je prima a la Gravenberch met een man in de rug aanspelen en dan gaat die bal echt niet steeds terug naar Bassey/Wijndal.
Berghuis kan die passes ook geven, maar die is er niet lekker bij als je hem met een man dicht in de rug aanspeelt.

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:18:
Terwijl de oplossing zo makkelijk is. Zet Kudus daar neer.
Kudus in de Telegraaf

Door de samenwerking met Steven Berghuis duik ik vaak op het middenveld op. Dat ik op die positie zo goed speel, is omdat er geen beperkingen aan mijn spel worden opgelegd

En dat klopt ook wel. Als je deze plaatjes ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZvYA5Amfz-OpO1-MoFIOlXd6NY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YyzA7rmTrRmXSqWjhnYqy9dx.png?f=fotoalbum_large

• toolkist
  • Niet online
Maar bij de opbouw staat ie er niet, dan staat ie ver weg op rechtsbuiten en heb je niks aan hem.
Hij moet echt op de plek van Taylor staan, dus veel dieper dan ie nu staat.

• toolkist
  • Niet online
Tja, daar zit je dan als Fc Utrecht.. Je weet niet hoe snel je je coach moet ontslaan nadat ie Younes een tik gaf.. Wat doe je dan als je eigenaar hetzelfde doet...
Flexibele moraal, of toch afdwingen dat ie zich op z'n minst niet meer in het stadion vertoont op wedstrijddagen?

• Lekkerboeie86
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:07:
Tja, daar zit je dan als Fc Utrecht.. Je weet niet hoe snel je je coach moet ontslaan nadat ie Younes een tik gaf.. Wat doe je dan als je eigenaar hetzelfde doet...
Flexibele moraal, of toch afdwingen dat ie zich op z'n minst niet meer in het stadion vertoont op wedstrijddagen?
Wat mij betreft heeft Frans heeft gewoon gelijk. Hij is grootaandeelhouder van de club en dan mag hij dan wel even flink te keer gaan als ze er zo'n bende van maken. Het is niet dat hij elke week in de kleedkamer staat. Klaiber en Frans hebben het verder uitgepraat. Alles weer in orde, zo lossen 2 volwassen mannen dat op. Volgende wedstrijd 3 punten en een biertje voor Frans.

• DeKever
  • Laatst online: 22:59
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:07:
Wij als buitenstaanders kunnen daar lastig over oordelen. Het is iets te makkelijk om te stellen dat er met twee maten gemeten wordt, we weten daarvoor teveel dingen niet.

Ik sluit overigens niet uit dat het heeft meegespeeld dat het iets makkelijker is om een coach te wieberen dan een groot-aandeelhouder die tevens grootste sponsor van de club is.

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:35:
[...]

Wat mij betreft heeft Frans heeft gewoon gelijk. Hij is grootaandeelhouder van de club en dan mag hij dan wel even flink te keer gaan als ze er zo'n bende van maken. Het is niet dat hij elke week in de kleedkamer staat. Klaiber en Frans hebben het verder uitgepraat. Alles weer in orde, zo lossen 2 volwassen mannen dat op. Volgende wedstrijd 3 punten en een biertje voor Frans.
Dus hij heeft gelijk dat ie een speler fysiek aanvalt? Apart...

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Wij als buitenstaanders kunnen daar lastig over oordelen. Het is iets te makkelijk om te stellen dat er met twee maten gemeten wordt, we weten daarvoor teveel dingen niet.

Ik sluit overigens niet uit dat het heeft meegespeeld dat het iets makkelijker is om een coach te wieberen dan een groot-aandeelhouder die tevens grootste sponsor van de club is.
Fraser pakte blijkbaar Younes bij de keel (nadat die langere tijd zat te zieken), Van Seumeren ging blijkbaar een potje aan het duwen en trekken met Klaiber. Ik zie weinig verschil.

• DeKever
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Fraser pakte blijkbaar Younes bij de keel (nadat die langere tijd zat te zieken), Van Seumeren ging blijkbaar een potje aan het duwen en trekken met Klaiber. Ik zie weinig verschil.
Context maakt wel verschil. Zat Kleiber daarna trillend als een rietje op de bank of schold ie Van Summeren de huid vol en droop deze berouwvol af? Wij weten het niet.

Nogmaals, ik sluit niet uit dat het heeft meegespeeld dat Van Summeren iets lastiger te wieberen is

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
Op de tribune flikt een supporter zoiets en de wereld is te klein , terecht verder. In de kleedkamer ontstaat een onveilige werksituatie doordat de eigenaar en een medewerker elkaar te lijf gaan en het is te begrijpen ?

Bijzonder dat voetbal.

Blijkbaar mag daar de tijd , in sommige gevallen stil staan. En is het het ene moment schandalig gedrag , en het volgende moment begrijpbaar vanwege de emoties ? Die onlosmakelijk horen bij het voetbal.

In geen enkele context is dat te begrijpen, zeker niet met alles wat we al gezien hebben , van Overmars , tot Egbers.

• Lekkerboeie86
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Dus hij heeft gelijk dat ie een speler fysiek aanvalt? Apart...
We weten niet precies hoe dit verlopen is, dus fysiek aanvallen lijkt me overdreven.
Klaiber ook is ook geen mietje, dus die komen daar wel uit. Het is vooral de media die het graag opblaast. Zeker in de huidige tijd zijn we vooral bezig met een veilig werk klimaat en grensoverschrijdend gedrag. Had hij Ramselaar verzopen in de toiletpot, was het echt wel anders gelopen. Hij mag best wat eisen van de spelers. En het was nu tijd om dit heel duidelijk te maken. Ik zie echt het probleem niet. Mensen die in een stevige discussie belanden, kan wat duw en trekwerk bij komen kijken. Veel meer is het waarschijnlijk niet geweest. Verder heeft hij met Klaiber de dag erna gesproken als volwassen mannen. En door

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:10:
[...]

We weten niet precies hoe dit verlopen is, dus fysiek aanvallen lijkt me overdreven.
Klaiber ook is ook geen mietje, dus die komen daar wel uit. Het is vooral de media die het graag opblaast. Zeker in de huidige tijd zijn we vooral bezig met een veilig werk klimaat en grensoverschrijdend gedrag. Had hij Ramselaar verzopen in de toiletpot, was het echt wel anders gelopen. Hij mag best wat eisen van de spelers. En het was nu tijd om dit heel duidelijk te maken. Ik zie echt het probleem niet. Mensen die in een stevige discussie belanden, kan wat duw en trekwerk bij komen kijken. Veel meer is het waarschijnlijk niet geweest. Verder heeft hij met Klaiber de dag erna gesproken als volwassen mannen. En door
Dat ze dat prima vinden als ze er samen uitkomen sure als dit een op zichzelf staand gebeuren is prima, geen probleem. Maar waarom is het bij Younes/Fraser dan wel een probleem? En zelfs zo'n groot probleem dat ie op staande voet ontslagen wordt? Zelfde club, verschillende behandeling. Waarbij Younes er nog eerder 'om vroeg' (voor zover van toepassing) dan Klaiber tegen Van Seumeren...

• ph4ge
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:16:
[...]

Dat ze dat prima vinden als ze er samen uitkomen sure als dit een op zichzelf staand gebeuren is prima, geen probleem. Maar waarom is het bij Younes/Fraser dan wel een probleem? En zelfs zo'n groot probleem dat ie op staande voet ontslagen wordt? Zelfde club, verschillende behandeling. Waarbij Younes er nog eerder 'om vroeg' (voor zover van toepassing) dan Klaiber tegen Van Seumeren...
We weten gewoon de context, de intensiteit, niet. Dat van Fraser schijnt enorm aggresief en intimiderend te zijn geweest en dat van Van Seumeren veel minder. Zonder beelden zullen we het nooit weten.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:26:
[...]

We weten gewoon de context, de intensiteit, niet. Dat van Fraser schijnt enorm aggresief en intimiderend te zijn geweest en dat van Van Seumeren veel minder. Zonder beelden zullen we het nooit weten.
Ik denk dat het toch anders werkt dan dat, vanuit een werknemer/werkgever-verhouding.

Hiërarchie, bijvoorbeeld.

Wanneer je coach het doet, is er nog de 'eindbaas'.

Wanneer de 'eindbaas' het doet, kun je eigenlijk nergens meer heen.

Intimidatie van dien aard is in alle gevallen compleet gestoord.

Het zijn duurbetaalde profs, geen lijfeigenen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Ramzzz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat het toch anders werkt dan dat, vanuit een werknemer/werkgever-verhouding.

Inderdaad, doe normaal zeg.

En de wereld is te klein als een directeur foto's van zijn leuter via Whatsapp deelt. Terecht overigens. De mate waarin dit aandacht krijgt vind ik opmerkelijk.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:26:
[...]

Tja, Younes schijnt ook enorm ziekend bezig te zijn geweest. Training saboteren, weigeren weg te gaan nadat ie weggestuurd werd door Fraser, etc.
Klaiber zal in de kleedkamer weerwoord gegeven hebben oid.. veel meer kun je daar niet doen?

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:51:
[...]

Context maakt wel verschil. Zat Kleiber daarna trillend als een rietje op de bank of schold ie Van Summeren de huid vol en droop deze berouwvol af? Wij weten het niet.

Nogmaals, ik sluit niet uit dat het heeft meegespeeld dat Van Summeren iets lastiger te wieberen is
Hoe een persoon erop reageert maakt echt 0,0 uit. Al had Klaiber van Seumeren als reactie neergehoekt (wat natuurlijk geen goede reactie is, maar even voor het voorbeeld). Dan nog was de actie van van Seumeren net zo fout, als wanneer Klaiber huilend was weggerend.

• DeKever
toolkist schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Hoe een persoon erop reageert maakt echt 0,0 uit. Al had Klaiber van Seumeren als reactie neergehoekt (wat natuurlijk geen goede reactie is, maar even voor het voorbeeld). Dan nog was de actie van van Seumeren net zo fout, als wanneer Klaiber huilend was weggerend.
Vind ik niet. Ten eerste zegt de reactie iets over de heftigheid van de actie. Verder is de reactie medebepalend in hoeverre er een vertrouwensbreuk ontstaat. Ik bedacht me ook nog dat Van Summeren natuurlijk niet op dagelijkse basis met de spelers omgaat. Eigenlijk hoort ie al niet in de kleedkamer, dat wilde die niet meer doen.

Tot slot hoort dit misschien meer in een "randzaken" topic ;)

Verwijderd

We weten niet precies wat er gebeurd is.
Wat een speculatie allemaal.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:42
TIGER1125 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Op zich op papier, niet zo heel vreemd toch?

Hij stond vorig jaar nog in de finale van de Europa League met Rangers en daar was hij ook nog eens één van de sterkhouders. Dus heel vreemd vind ik de transfersom niet, maar ik denk dat van Bronckhorst hem ook gewoon anders heeft gebruikt in dat elftal waardoor zijn kwaliteiten gewoon tot z'n recht kwamen.

Onder Schreuder verkeerd gebruikt en volledig het vertrouwen verloren, waardoor je dit soort dingen krijgt en wanneer je dan ook nog eens tegenover een trainer komt te staan die dat soort zwakke punten gewoon uitbuit is het helemaal snel gedaan met zo'n jongen.

Misschien leuk voor Feyenoord soort "help mijn man is klusser" project voor Slot. :+ (niet voor die 23 miljoen trouwens :+ ) Die krijgt toch telkens voor elkaar spelers boven hun niveau te laten groeien. Denk namelijk dat hij die Bjorkan ook wel op de rit had gekregen wanneer hij daar de tijd voor gehad zou hebben.
Hoe bedoel je? 23 miljoen voor een back uit een van de slechtste competities in Europa die ook pas een halfjaar serieus speeltijd kreeg onder een trainer die nog nooit iemand beter heeft gemaakt is absurd. Bassey is een blind paard. Wel eentje met snelheid en kracht waardoor hij wat kan compenseren, maar voetballend in alle opzichten veel te licht.

Vanwege zijn homegrown status kostte hij altijd meer dan zijn waarde, maar alles boven de 7 miljoen of iets dergelijks was een onverantwoorde gok.

Nu Ajax hoogstwaarschijnlijk geen kampioen wordt en roemloos uitgeschakeld is in Europa zijn alle gehaald spelers vele malen minder waard geworden. In combinatie met de forse salarissen die betaald worden en de inkomsten die sterk teruglopen mocht Ajax geen CL halen, kan daar ook zomaar een vrij precaire situatie gaan ontstaan binnen een seizoen of twee. Nog zo’n mislukt seizoen en ook Kudus, Alvarez en Timber zijn een stuk minder waard.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
donleone83 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Hoe bedoel je? 23 miljoen voor een back uit een van de slechtste competities in Europa die ook pas een halfjaar serieus speeltijd kreeg onder een trainer die nog nooit iemand beter heeft gemaakt is absurd. Bassey is een blind paard. Wel eentje met snelheid en kracht waardoor hij wat kan compenseren, maar voetballend in alle opzichten veel te licht.
Jij hebt het over van Bronckhorst neem ik aan als trainer? Die heeft het toch op een paar plekken best aardig gedaan, geen hoogvlieger maar wel heel negatief over zowel van Bronckhorst als over Bassey.
Bassey is op zichzelf een prima verdediger en je ziet dat bij vlagen ook wel. Echter wordt hij overal zo afgekraakt (ik heb op een ander forum ook al benoemd dat hij steeds de kop van jut is (bij alles) en verdedigend enorm wordt afgemaakt, terwijl bij de 2-2 en de 2-3 het bij andere spelers verkeerd ging verdedigend gezien. Maar daar hoor je bijna niemand over.
Ik vind het (oprecht) nogal simpel om Bassey steeds als kop van jut te nemen, natuurlijk maakt hij zijn fouten (dat doen andere spelers ook) en dat hij niet kan opbouwen of in elk geval daar heel onzeker in is kunnen we niet ontkennen.

Ik zie in Bassey veel meer iemand die (zulke gevallen zie je vaker) die iemand naast zich moet hebben die kan aansturen en dan zal excelleren of iig op zijn best is. Maar om hem heen staan spelers die het te druk met zichzelf hebben:
- Wijndal (zogenaamd de beste linksback van Nederland, die branie had hij bij AZ al) speelt niet lekker, maakt verdedigend fouten en voegt voetballend ook niet veel toe.
- Timber, kan goed voetballen maar laat verdedigend regelmatig een steekje vallen;
- Rensch voetballend redelijk, verdedigend zwak/ Sanches, verdedigend iets sterker dan Rensch maar voetballend zwak.

Zie je waar zo'n jongen als Bassey terecht komt? Het is ook nogal een schoen om te vullen waarvoor hij de 'vervanger' is bij Ajax, maar je ziet ook dat de rest (Rensch/ Timber) het zonder Martinez een stuk minder goed doet, dat kan je niet alleen Bassey aanrekenen i.m.o.

• ph4ge
Ramzzz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:31:
[...]

Nogmaals, we weten veel te weinig voor een oordeel. De machtsverhouding ligt ook wel iets ingewikkelder dan dat.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Nogmaals, we weten veel te weinig voor een oordeel. De machtsverhouding ligt ook wel iets ingewikkelder dan dat.
Alleen als je op ‘betaald voetbal’ een compleet eigen wet en regelgeving wilt toedichten, ten aanzien van arbeidsrecht en zo.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
Ramzzz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:09:
[...]

Alleen als je op ‘betaald voetbal’ een compleet eigen wet en regelgeving wilt toedichten, ten aanzien van arbeidsrecht en zo.
Jup, vertel me eens over het arbeidsrecht en een aandeelhouder en een incident waar we amper iets van weten.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 22-03-2023 12:12 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Staat hier voor dat standpunt nog niet genoeg dan?
Rvc FC Utrecht keurt actie Van Seumeren in kleedkamer af: 'Is te ver gegaan'

De raad van commissarissen van FC Utrecht is niet te spreken over de actie van Frans van Seumeren na de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles (1-2). De clubeigenaar barstte na de nederlaag in woede uit in de kleedkamer van de Domstedelingen.

"De manier waarop Frans heeft gehandeld past niet bij de normen en waarden van FC Utrecht, waarbij een veilig werkklimaat vooropstaat", zegt rvc-voorzitter Pieter Leyssius dinsdag op de website van FC Utrecht. "Frans is al vijftien jaar een zeer betrokken aandeelhouder, die veel voor de club heeft betekend en nog altijd betekent, maar in zijn emotie is hij afgelopen zaterdag te ver gegaan."

[…]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
jbdeiman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:14:
[...]

Jij hebt het over van Bronckhorst neem ik aan als trainer? Die heeft het toch op een paar plekken best aardig gedaan, geen hoogvlieger maar wel heel negatief over zowel van Bronckhorst als over Bassey.
Bassey is op zichzelf een prima verdediger en je ziet dat bij vlagen ook wel. Echter wordt hij overal zo afgekraakt (ik heb op een ander forum ook al benoemd dat hij steeds de kop van jut is (bij alles) en verdedigend enorm wordt afgemaakt, terwijl bij de 2-2 en de 2-3 het bij andere spelers verkeerd ging verdedigend gezien. Maar daar hoor je bijna niemand over.
Ik vind het (oprecht) nogal simpel om Bassey steeds als kop van jut te nemen, natuurlijk maakt hij zijn fouten (dat doen andere spelers ook) en dat hij niet kan opbouwen of in elk geval daar heel onzeker in is kunnen we niet ontkennen.

Ik zie in Bassey veel meer iemand die (zulke gevallen zie je vaker) die iemand naast zich moet hebben die kan aansturen en dan zal excelleren of iig op zijn best is. Maar om hem heen staan spelers die het te druk met zichzelf hebben:
- Wijndal (zogenaamd de beste linksback van Nederland, die branie had hij bij AZ al) speelt niet lekker, maakt verdedigend fouten en voegt voetballend ook niet veel toe.
- Timber, kan goed voetballen maar laat verdedigend regelmatig een steekje vallen;
- Rensch voetballend redelijk, verdedigend zwak/ Sanches, verdedigend iets sterker dan Rensch maar voetballend zwak.

Zie je waar zo'n jongen als Bassey terecht komt? Het is ook nogal een schoen om te vullen waarvoor hij de 'vervanger' is bij Ajax, maar je ziet ook dat de rest (Rensch/ Timber) het zonder Martinez een stuk minder goed doet, dat kan je niet alleen Bassey aanrekenen i.m.o.
Ik ben het helemaal met je eens dat Bassey te vaak de kop van jut is en helemaal niet zo’n bizar slechte verdediger is. Ik heb hier ook verdedigd dat Heitinga hem liet staan want met ruimte in de rug kan je hem goed gebruiken. De opmerking “blind paard” ga ik dus inderdaad wellicht te ver mee. Alhoewel hij ook verdedigend tegen Feyenoord wel echt een off-day had.

Wat wél zo is, is dat Bassey aan de bal dramatisch is en je dat had kunnen verwachten. De Schotse competitie is kick and rush tot en met waarin het gaat om hard rennen en er stevig in beuken. Er wordt daar niet opgebouwd van achteruit en over techniek gaat het niet. Om dan 23 miljoen voor zo’n speler te betalen is gewoon echt wanbeleid. Voor dat geld in Nederland mag je iemand verwachten die er meteen staat en je team vanaf het eerste moment beter maakt. Hancko heeft Feyenoord geloof ik 5 miljoen gekost en is een veel betere aankoop gebleken.

En ja, als Feyenoord fan ben ik negatief over Gio. Er is geen speler echt beter geworden onder hem, geen jeugdspeler echt doorgebroken en ondanks dat Feyenoord dat seizoen kampioen werd vond ik dat er geen lijn te bekennen was in het spel wat gespeeld werd. Het kwam aan op hard werken en leunen op de kracht van een paar bepalende spelers. Ik zal hem voor eeuwig dankbaar zijn voor die titel, maar als coach zie ik hem liever niet terug in de Kuip. Als je kijkt naar hoe hij teams laat voetballen is het ook geen wonder dat hij het goed doet in Schotland (met de kanttekening dat Rangers daar op Celtic na natuurlijk ook geen concurrentie heeft).

[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 22-03-2023 12:37 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aangezien het toch interlandweekend is, ik zag een filmpje voorbij komen met een vraag aan een aantal Engelse analisten. Geen idee hoe recent het filmpje was maar de vraag was dat als je leven er vanaf hing wie er dan een penalty voor je moest nemen. Een van de analisten zei zonder aarzeling Ronald Koeman. Had ik ook niet meteen aan gedacht maar ben er eens even ingedoken. !09 penalty's gescoord en maar 7 gemist in zijn prof carrière. Zoom je dan in op die 7 gemiste penalty's dan zijn er maar liefst 5 in dienst van PSV waarvan 3 in 1988. Je hebt er niet veel aan maar ik vond het wel opmerkelijk en ik denk dat die stats zo'n beetje ongeëvenaard zijn. Mijn eerste ingeving was Panenka [geen idee, voor mijn tijd] en na het Koeman antwoord nog even Neeskens opgezocht maar die had 20-7.

Only fools are enslaved by time and space.

• jbdeiman
donleone83 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat Bassey te vaak de kop van jut is en helemaal niet zo’n bizar slechte verdediger is. Ik heb hier ook verdedigd dat Heitinga hem liet staan want met ruimte in de rug kan je hem goed gebruiken. De opmerking “blind paard” ga ik dus inderdaad wellicht te ver mee. Alhoewel hij ook verdedigend tegen Feyenoord wel echt een off-day had.

Wat wél zo is, is dat Bassey aan de bal dramatisch is en je dat had kunnen verwachten. De Schotse competitie is kick and rush tot en met waarin het gaat om hard rennen en er stevig in beuken. Er wordt daar niet opgebouwd van achteruit en over techniek gaat het niet. Om dan 23 miljoen voor zo’n speler te betalen is gewoon echt wanbeleid. Voor dat geld in Nederland mag je iemand verwachten die er meteen staat en je team vanaf het eerste moment beter maakt. Hancko heeft Feyenoord geloof ik 5 miljoen gekost en is een veel betere aankoop gebleken.

En ja, als Feyenoord fan ben ik negatief over Gio. Er is geen speler echt beter geworden onder hem, geen jeugdspeler echt doorgebroken en ondanks dat Feyenoord dat seizoen kampioen werd vond ik dat er geen lijn te bekennen was in het spel wat gespeeld werd. Het kwam aan op hard werken en leunen op de kracht van een paar bepalende spelers. Ik zal hem voor eeuwig dankbaar zijn voor die titel, maar als coach zie ik hem liever niet terug in de Kuip. Als je kijkt naar hoe hij teams laat voetballen is het ook geen wonder dat hij het goed doet in Schotland (met de kanttekening dat Rangers daar op Celtic na natuurlijk ook geen concurrentie heeft).
Dan zijn we het best wel met elkaar eens hoor, zoals ik zeg vind ik Gio ook geen hoogvlieger/ erg goede trainer die spelers beter maakt, maar spelers werden ook niet slechter / gingen het slechter doen onder hem, ze bleven op hetzelfde niveau, daarom wil ik hem wat minder negatief/zwaar insteken dan dat jij doet, maar ieder zijn ding. Advocaat is bij zijn latere klussen ook niet iemand die spelers beter maakt, maar een resultaat trainer en (dat moet ik Gio dan nageven) als je met Rangers de EL finale haalt heb je het gewoon goed neergezet en daadwerkelijk resultaat gehaald met (relatief gezien) beperkte voetballers.

Voor wat betreft Bassey zijn we het best wel met elkaar eens hoor, het is geen speler die past bij het spelletje dat je wilt spelen, maargoed hij is er wel en is voor (te) veel geld aangekocht. Mij ging het er inderdaad vooral om dat Ajacieden (en zelfs gevestigde media) hem helemaal negatief wegzetten, hij moet nu nog verkocht worden en wat hoor je allemaal niet meer.voorbij komen. Bassey kan er ook niets aan doen dat hij voor zoveel is gekocht én ook niet dat Ajax hem ondanks de voetballende beperkingen toch graag wilde hebben.
Ik weet ook zeker dat hij niet zo slecht is als speler als het nu lijkt, maar dat er veel onzekerheid in is gekomen juist door die continue negatieve berichtgeving. Gaan dingen een paar keer mis dan probeer je die situatie te voorkomen en ga je toch een andere oplossing zoeken, hij is gewoon erg zoekende en heeft daarnaast ook gewoon geen echte steun om hem heen staan.

• SterqVerhael
Bassey is vooral opgezadeld met de erfenis en het gapende gat dat Licha achter heeft gelaten. Dat kun je hem niet aanrekenen. Zet Bassey in een goed draaiend elftal en hij staat prima zijn mannetje.

In alle eerlijkheid ligt het echte probleem, als je kijkt naar het huidige spelsysteem, vooral op het middenveld. Er staan vaak (letterlijk) te veel lichtgewichten. De enige die echt fysiek de strijd aan kan gaan is Alvarez. Je mist gewoon een powerhouse en in dat geval wordt het gemis van Gravenberch ook gewoon onderschat. Die stond fysiek veel meer zijn mannetje dan Taylor.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 13:06
LoneRanger schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:54:
Aangezien het toch interlandweekend is, ik zag een filmpje voorbij komen met een vraag aan een aantal Engelse analisten. Geen idee hoe recent het filmpje was maar de vraag was dat als je leven er vanaf hing wie er dan een penalty voor je moest nemen. Een van de analisten zei zonder aarzeling Ronald Koeman. Had ik ook niet meteen aan gedacht maar ben er eens even ingedoken. !09 penalty's gescoord en maar 7 gemist in zijn prof carrière. Zoom je dan in op die 7 gemiste penalty's dan zijn er maar liefst 5 in dienst van PSV waarvan 3 in 1988. Je hebt er niet veel aan maar ik vond het wel opmerkelijk en ik denk dat die stats zo'n beetje ongeëvenaard zijn. Mijn eerste ingeving was Panenka [geen idee, voor mijn tijd] en na het Koeman antwoord nog even Neeskens opgezocht maar die had 20-7.
Dan opper ik mijn 'naamgenoot': Matt le Tissier
During his 16 years at English Premier League side Southampton, Le Tissier missed just one of his 49 penalty attempts.

• jbdeiman
SterqVerhael schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:09:
Bassey is vooral opgezadeld met de erfenis en het gapende gat dat Licha achter heeft gelaten. Dat kun je hem niet aanrekenen. Zet Bassey in een goed draaiend elftal en hij staat prima zijn mannetje.

In alle eerlijkheid ligt het echte probleem, als je kijkt naar het huidige spelsysteem, vooral op het middenveld. Er staan vaak (letterlijk) te veel lichtgewichten. De enige die echt fysiek de strijd aan kan gaan is Alvarez. Je mist gewoon een powerhouse en in dat geval wordt het gemis van Gravenberch ook gewoon onderschat. Die stond fysiek veel meer zijn mannetje dan Taylor.
Meer fysiek lijkt mij niet het grootste probleem eigenlijk ik identificeer een paar andere problemen:
  • De balans is niet goed (misschien doel jij daarop met het fysiek), in de omschakeling is er niemand die voorin of op het middenveld in de balans de bal (snel) terug kan veroveren. Tegenstanders komen regelmatig écht tot aanvallen ipv dat die onderbroken worden voor ze goed en wel begonnen zijn. Marten de Roon is i.m.o. een niet al te fysieke speler die dat spelletje wel goed beheerst. (vandaar dat ik de oorzaak niet in fysiek wil gooien, er zijn meer spelers die dat zonder veel fysiek wel kunenn.
  • De verdediging kan niet goed opbouwen en de aansluiting naar/ van het middenveld in de opbouw is niet goed. Doordat er op het midden ook nauwelijks iemand aanspeelbaar wordt / vrij loopt op het middenveld moet je sneller een linie overslaan, de bal terugpassen of meer risico nemen (met meer (kans op) fouten tot gevolg)
  • Mentaliteit en fysiek: Je mist een speler die als het moet er net wat meer in kletst, wel de body (en het lef) heeft om er eens een keer op te klappen (dan doel ik niet op de tikjes / stootjes enzo die Alvarez nog wel eens uitdeeld), maar zo'n actie als waar zovelen de 2e gele kaart voor Hartman wilden, of een paar keer dat Wieffer achter tegen iemand aanloopt (geen gemene, wel een slimme overtreding), die dingen zie je de middenvelders bij Ajax niet/ nauwelijks doen.

• ph4ge
Ramzzz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:18:
Staat hier voor dat standpunt nog niet genoeg dan?

[...]
"te ver gegaan", dat kan alles zijn van iemand een duwtje geven tot genocide. Je snapt toch wel dat er een verschil is tussen gedrag waar iemand zn excuses voor moet aanbieden, waarvoor iemand moet opstappen, en waarvoor iemand in de gevangenis moet belanden? Wij weten niet wat er precies gebeurd is, maar kennelijk vinden alle betrokkenen dat excuses voldoende zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door ph4ge op 22-03-2023 13:54 ]

• SterqVerhael
jbdeiman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:45:
[...]

Meer fysiek lijkt mij niet het grootste probleem eigenlijk ik identificeer een paar andere problemen:
  • De balans is niet goed (misschien doel jij daarop met het fysiek), in de omschakeling is er niemand die voorin of op het middenveld in de balans de bal (snel) terug kan veroveren. Tegenstanders komen regelmatig écht tot aanvallen ipv dat die onderbroken worden voor ze goed en wel begonnen zijn. Marten de Roon is i.m.o. een niet al te fysieke speler die dat spelletje wel goed beheerst. (vandaar dat ik de oorzaak niet in fysiek wil gooien, er zijn meer spelers die dat zonder veel fysiek wel kunenn.
  • De verdediging kan niet goed opbouwen en de aansluiting naar/ van het middenveld in de opbouw is niet goed. Doordat er op het midden ook nauwelijks iemand aanspeelbaar wordt / vrij loopt op het middenveld moet je sneller een linie overslaan, de bal terugpassen of meer risico nemen (met meer (kans op) fouten tot gevolg)
  • Mentaliteit en fysiek: Je mist een speler die als het moet er net wat meer in kletst, wel de body (en het lef) heeft om er eens een keer op te klappen (dan doel ik niet op de tikjes / stootjes enzo die Alvarez nog wel eens uitdeeld), maar zo'n actie als waar zovelen de 2e gele kaart voor Hartman wilden, of een paar keer dat Wieffer achter tegen iemand aanloopt (geen gemene, wel een slimme overtreding), die dingen zie je de middenvelders bij Ajax niet/ nauwelijks doen.
De drie dingen die je hier benoemt zou je ook kunnen terugvoeren op de afwezigheid van Licha. Tussen de regels door gelezen.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:52
Waarom noemen jullie hem niet gewoon Martinez? Ik had echt geen idee wie of wat Licha was/is :p

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:14:
[...]

bij de 2-2 maakte hij ook een grote fout door Geertruida te dekken ipv Szymański die veel gevaarlijker (en meer in het centrum) stond.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:53:
maar kennelijk vinden alle betrokkenen dat excuses voldoende zijn.
Dat wordt gezegd ja.. maar heel veel anders kan Klaiber ook niet zeggen toch? als ie ooit nog een keer wil voetballen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:35:
Eens en het verhaal aan de bal kennen we ook. Maar zelfs op zo'n slechte dag haalde hij nog steeds het meeste weg en dat zegt heel veel over de rest. Met name de backs geven tranen in je ogen en ik had graag een Hato Wijndal zien vervangen bijvoorbeeld want die was echt nergens te bekennen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:22:
[...]

bij de 2-2 maakte hij ook een grote fout door Geertruida te dekken ipv Szymański die veel gevaarlijker (en meer in het centrum) stond.
YouTube: BIG WIN in Amsterdam 💪 | Highlights Ajax - Feyenoord | Eredivisie 20... 8:42, wil je dit serieus aan Bassey wijten? Moet je zien hoe het staat en wat er allemaal mis gaat. 8:47 zie je dat het juist Achter Bassey niet goed staat (nog mooier te zien, 8:59). Bassey staat daar in eerste instantie goed. Szymanski loopt door, maar wordt door niemand opgepakt. Sanchez blijft breed staan in plaats van de knijpen en het lijkt er niet op dat Timber Bassey coacht (of dat is niet te horen) dat Szymanski er ook komt. Allemaal kijken ze naar voren, geen idee dat Szymanski weg is geslopen en niemand die hem oppakt. Wijndal (kan je ook goed zien 8:43) staat in het midden, met Berghuis samen bij Kokcü, Wijndal had in moeten zakken en Szymanski pakken en ze hadden elkaar moeten coachen.

Dit is overigens wel een heel duidelijk voorbeeld van het 'Alles ligt aan Bassey' syndroom, want dat die (8:42) Geertruida oppakt was volledig terecht, daarna gaat er heel snel van alles mis, maar om dat nu allemaal aan Bassey te wijten.

• LoneRanger
  • Niet online
Lijkt mij gewoon de Fout van Alvarez die gewoon centraal blijft lopen en jahanbakhsh niet lijkt te zien? Daarna grijpt hij ook nog halfslachtig in. Szymanski komt tussen de 2 cv's in de rug van Bassey die eigenlijk ook geen oog lijkt te hebben voor Geertruida. Geen coaching van Timber lijkt me want die kon het wel zien en moest kiezen. De grootste fout bij dat doelpunt is gewoon Alvarez of wie er ook verantwoordelijk was voor jahanbakhsh.

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Dat wordt gezegd ja.. maar heel veel anders kan Klaiber ook niet zeggen toch? als ie ooit nog een keer wil voetballen.
Zelfs als het klopt dat Klaiber niets zou durven zeggen, dan nog is dat geen bewijs dat er wel iets ernstigs is gebeurd. Iets met onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Als ik het goed begrijp was de hele kleedkamer getuige, misschien wel tientallen mensen, als er echt iets ernstigs aan de hand is komt dat vanzelf naar buiten.

• toolkist
  • Niet online
De IFAB heeft wat spelregel wijzigingen doorgevoerd voor volgend seizoen en laat daarmee maar weer eens bevestigen dat ze echt to-taal geen idee hebben wat ze aan het doen zijn of wat de problemen in de huidige regelgeving zijn...
Een nieuwe regel is dat keepers bij strafschoppen de nemer niet meer mogen afleiden op een wijze zodanig dat daarmee 'geen respect wordt getoond' voor de tegenstander. Het vertragen van het nemen van de strafschop is voortaan uit den boze, zo ook het aanraken van de palen, de lat of het doelnet. De psychologische oorlogsvoering bij een penalty wordt dus aan banden gelegd.

Ook heeft het IFAB geconstateerd dat er vaak veel tijd verloren gaat met het vieren van een doelpunt. Voortaan is de tijd die daarvoor wordt gebruikt een apart punt van aandacht voor de scheidsrechter om op te letten bij het toekennen van blessuretijd. Dit zou betekenen dat de blessuretijd, die de laatste jaren sowieso al langduriger werd, gemiddeld nog verder de hoogte in zal schieten.

Voor de rest zijn er wat verduidelijkingen voor scheidsrechters toegevoegd. Als een reservespeler of staflid een meter in het veld staat tijdens een goal, maar geen deel van het spel uitmaakt, hoeft de arbiter het doelpunt niet meer af te keuren, om een voorbeeld te geven.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:43
toolkist schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:33:
De IFAB heeft wat spelregel wijzigingen doorgevoerd voor volgend seizoen en laat daarmee maar weer eens bevestigen dat ze echt to-taal geen idee hebben wat ze aan het doen zijn of wat de problemen in de huidige regelgeving zijn...
[...]
Nou ja, 't laatste punt vind ik geen gekke wijziging eigenlijk

• toolkist
  • Niet online
rik86 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Nou ja, 't laatste punt vind ik geen gekke wijziging eigenlijk
Alsof dat ooit al eens voor is gekomen ;)

En als ze dan op z'n minst ook die debiele aanlopen van de penalty nemers aan zouden pakken.. Het enige wat ze veranderen is dat de keeper nog minder mag.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:50

ST10©DE

Dus.............

Nagelsmann is net ontslagen. Lijkt me een goede trainer voor Ajax! (Al zou ik hem zelf liever bij PSV zien….)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• JanW
ST10©DE schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:13:
Nagelsmann is net ontslagen. Lijkt me een goede trainer voor Ajax! (Al zou ik hem zelf liever bij PSV zien….)
Schijnt al op weg naar Spurs te zijn. Onhaalbaar voor een Nederlandse club, maar dromen mag.

Misschien Conte naar Ajax, als we toch onrealistisch mogen zijn. Lekker 5-3-2 gaan spelen in de Arena.

• LoneRanger
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:12:
[...]

En als ze dan op z'n minst ook die debiele aanlopen van de penalty nemers aan zouden pakken..
Als het onderhoudend is moet het mogen, inclusief viering. :+

[YouTube: Sven Ydah Celebrates in style - Everton vs Kariobangi Sharks]

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:34:
[...]

Schijnt al op weg naar Spurs te zijn. Onhaalbaar voor een Nederlandse club, maar dromen mag.

Misschien Conte naar Ajax, als we toch onrealistisch mogen zijn. Lekker 5-3-2 gaan spelen in de Arena.
Brrr dan gooi ik espn eruit

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:34:
[...]

Conte zal wel weer naar Juve gaan, die is net zo onhaalbaar als Nagelsmann. En die moet je daarnaast ook niet willen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Verkeerd topic

[ Voor 93% gewijzigd door Harribo op 25-03-2023 11:02 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Ach straks een hele zomer vol geruchten en uiteindelijk gaat Ajax gewoon door met Heitinga.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Agent47

Agent47

https://www.voetbalprimeu...-en-blessure-trauner.html

Als dit echt waar is, mag ik dan ff janken?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk niet dat het voor de competitie nog iets uit gaat maken, daar zijn de concurrenten niet stabiel genoeg voor.
Toch haal ik hier stiekem nog een klein beetje hoop uit (mag ik dat zeggen?) >:)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Lekkerboeie86
Het is duidelijk dat Geertruida een flinke blessure heeft. Misschien heeft hij zijn laatste wedstrijd dit seizoen al gespeeld, wat gewoon zwaar klote is. Trauner valt hopelijk mee. Hij was net terug. We kunnen allemaal wel roepen dat het kampioenschap binnen is, maar er is hooguit een goeie stap gezet. Zondag weer een zware wedstrijd. Daarbij extra wedstrijden in de beker en Europees. Ik ben nog niet helemaal zeker over de afloop.

• Agent47

Agent47

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Het is duidelijk dat Geertruida een flinke blessure heeft. Misschien heeft hij zijn laatste wedstrijd dit seizoen al gespeeld, wat gewoon zwaar klote is. Trauner valt hopelijk mee. Hij was net terug. We kunnen allemaal wel roepen dat het kampioenschap binnen is, maar er is hooguit een goeie stap gezet. Zondag weer een zware wedstrijd. Daarbij extra wedstrijden in de beker en Europees. Ik ben nog niet helemaal zeker over de afloop.
Laat die wedstrijd tegen Roma maar lopen dan. Ik pak liever de schaal op het eind ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Liever de schaal dan de Europa League? Puur met het oog op CL miljoenen of zit hier andere argumentatie achter?

• Lekkerboeie86
Superkiwi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:30:
Liever de schaal dan de Europa League? Puur met het oog op CL miljoenen of zit hier andere argumentatie achter?
Ik heb niet de illusie dat we even de Europa league gaan winnen. Dus als we het anders de schaal kost, mag Roma die wedstrijd lekker hebben. Uiteraard zal het niet zo gaan, want Slot stuurt gewoon de beste spelers het veld in die beschikbaar zijn. Maar als ik kan kiezen worden we kampioen en gaan we lekker in de kwartfinale onderuit tegen Roma. Zelfs de beker gun ik PSV wel ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kom op Lekkerboeie, beetje vertrouwen! Het gaat hartstikke lekker in Europa met jullie :*)

• Agent47

Agent47

Superkiwi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:30:
Inderdaad, puur voor de CL miljoenen.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 12:02
Agent47 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Inderdaad, puur voor de CL miljoenen.
Moet je dan niet de afweging maken tussen 5 Wedstrijden in Europa, of nog 8 in NL?

Europa League winnen is ook gewoon CL. Zoals ze weleens zeggen: De beker is kortste weg naar Europees voetbal, is de EL tegenwoordig de kortste weg naar de CL. :+ Al lijkt de eredivisie een makkelijkere manier om de CL te halen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Agent47 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Laat die wedstrijd tegen Roma maar lopen dan. Ik pak liever de schaal op het eind ;)
Ik begrijp goed wat je zegt :)

Toch hoop ik dat Sparta de competitie zondag weer spannend maakt :>

XXXVI

• Agent47

Agent47

TIGER1125 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Moet je dan niet de afweging maken tussen 5 Wedstrijden in Europa, of nog 8 in NL?

Europa League winnen is ook gewoon CL. Zoals ze weleens zeggen: De beker is kortste weg naar Europees voetbal, is de EL tegenwoordig de kortste weg naar de CL. :+ Al lijkt de eredivisie een makkelijkere manier om de CL te halen.
Klopt maar in de Eredivisie mag je nog een keer verliezen en gelijkspelen. In Europa kost dat extra kracht en ben je er meteen uit.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:33:
Dus keepers moeten respect tonen voor de tegenstander, wanneer gaan ze dan eisen dat de nemer ook respect toont voor de keeper? Negentig procent doet tegenwoordig een op-papier-net-niet-onderbroken-aanloop-maar-staat-toch-praktisch-stil-kutstrafschop. Minimaal net zo respectloos wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:12:
[...]

Alsof dat ooit al eens voor is gekomen ;)

En als ze dan op z'n minst ook die debiele aanlopen van de penalty nemers aan zouden pakken.. Het enige wat ze veranderen is dat de keeper nog minder mag.
Om eerlijk te zijn herinner ik me wel een dergelijke situatie die discussie gaf de afgelopen jaren, ik zou alleen moeten opzoeken welke dat was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Dus keepers moeten respect tonen voor de tegenstander, wanneer gaan ze dan eisen dat de nemer ook respect toont voor de keeper? Negentig procent doet tegenwoordig een op-papier-net-niet-onderbroken-aanloop-maar-staat-toch-praktisch-stil-kutstrafschop. Minimaal net zo respectloos wat mij betreft.
Exact. Dat soort flauwekul dus.

Ook iets waar een VAR scherp naar hoort te kijken. Desnoods software voor ontwikkelen.

'Hawkeye' maar dan voor de liegende en bedriegende voetballer (pleonasme tot en met).

Meteen ook al die ballen over de lijn en al dan niet aangeraakt, en schwalbe-of-niet mee programmeren...

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 28-03-2023 17:28 ]

• JanW
Ramzzz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:26:
[...]

Exact. Dat soort flauwekul dus.

Ook iets waar een VAR scherp naar hoort te kijken. Desnoods software voor ontwikkelen.

'Hawkeye' maar dan voor de liegende en bedriegende voetballer (pleonasme tot en met).

Meteen ook al die ballen over de lijn en al dan niet aangeraakt, en schwalbe-of-niet mee programmeren...
Wil ik niet vervelend doen, maar een feint of onderbreking in de aanloop is toegestaan. Kan de VAR dus wel naar kijken, maar het mag.
feinting to kick the ball once the kicker has completed the run-up (feinting in the run-up is permitted); the referee cautions the kicker
Neemt niet weg dat ik t ook graag anders zie, het voordeel ligt nu wel heel erg bij de aanvallende partij. Keeper moet op de lijn blijven, mag de aanvaller straks niet afleiden en de volgende regel zal zijn dat de keeper achter de goal moet gaan staan waarschijnlijk. Want meer doelpunten = leuker voetbal. Zo redeneert de Fifa waarschijnlijk.

Als ik dan ook het nieuws lees over Man United en dat oliestaatje wat weer wat sportswashing wil doen dan ben ik alweer klaar met t voetbal. De enige competitie waar ik buiten de Eredivisie nog graag naar kijk is de Bundesliga. Engeland is gewoon een veredelde super League met al dat geld wat wr in rond gaat. Alleen financieel gezien. Kwalitatief is t nog steeds beroerd. Idem voor de Champions League, waar de regels langzaamaan worden aangepast in t voordeel van de financieel krachtigere competities en teams. Boring :O

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:30:
[...]

Wil ik niet vervelend doen, maar een feint of onderbreking in de aanloop is toegestaan. Kan de VAR dus wel naar kijken, maar het mag.

[...]

Neemt niet weg dat ik t ook graag anders zie, het voordeel ligt nu wel heel erg bij de aanvallende partij. Keeper moet op de lijn blijven, mag de aanvaller straks niet afleiden en de volgende regel zal zijn dat de keeper achter de goal moet gaan staan waarschijnlijk. Want meer doelpunten = leuker voetbal. Zo redeneert de Fifa waarschijnlijk.

Als ik dan ook het nieuws lees over Man United en dat oliestaatje wat weer wat sportswashing wil doen dan ben ik alweer klaar met t voetbal. De enige competitie waar ik buiten de Eredivisie nog graag naar kijk is de Bundesliga. Engeland is gewoon een veredelde super League met al dat geld wat wr in rond gaat. Alleen financieel gezien. Kwalitatief is t nog steeds beroerd. Idem voor de Champions League, waar de regels langzaamaan worden aangepast in t voordeel van de financieel krachtigere competities en teams. Boring :O
Feint is in feite een schijnschot, dat is wat anders dan je aanloop onderbreken om rustig te kijken of de keeper al in een hoekje gaat liggen. Ik ben het met je eens dat het tot op zekere hoogte toegestaan is, maar ik vind die regels veel te vaag en veel te veel in het voordeel van de aanvaller uitvallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 264 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023