Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 265 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.190 views

Onderwerpen

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Feyenoord haalt Van Den Belt deze zomer. Op het oog en voor het geld een prima aankoop, en ook een echte Slot aankoop.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
https://www.theguardian.c...-leaked-documents-suggest

Het gaat wel lekker daar bij Vitesse, zullen ze hier nog een straf of boete voor krijgen?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
JanW schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:30:
[...]
Neemt niet weg dat ik t ook graag anders zie, het voordeel ligt nu wel heel erg bij de aanvallende partij. Keeper moet op de lijn blijven, mag de aanvaller straks niet afleiden en de volgende regel zal zijn dat de keeper achter de goal moet gaan staan waarschijnlijk. Want meer doelpunten = leuker voetbal. Zo redeneert de Fifa waarschijnlijk.
Dat is toch ook normaal dat de aanvallende partij in het voordeel is want er is vlak daarvoor niet voor niets een penalty gegeven. Het is een straf maatregel, het zou pas raar zijn als de verdedigende partij in het voordeel zou zijn.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
@rikoos misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar het ging me voornamelijk om het getreuzel bij aanloopjes, wat Ramzzz en Gonodan ook aankaarten.

En ik vind dat de strafmaatregel zelf al genoeg is, dan mag je als keeper best wat doen om de tegenstander uit z'n concentratie te brengen, binnen de grenzen van het respectvolle. Je hoeft een tegenstander niet in de zeik te zetten, maar even bij de scheids blijven staan, controleren of de bal wel goed op de stip ligt, zoiets hoort er wat mij betreft gewoon bij.

Zeker als een aanvaller nog de voordelen heeft van een huppeltje mogen nemen in z'n aanloop en sowieso een gigantische scoringskans krijgt, terwijl niet iedere penalty wordt gegeven na het ontnemen van een soortgelijke scoringskans.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekker doorgepakt Edje..
Ajax hoopte lange tijd dat het eerst een commissaris voetbalzaken zou strikken als opvolger van Danny Blind, die in de zomer van 2021 was vertrokken, maar slaagde niet in die zoektocht, waarop de club hoopte in de maand maart alsnog beet te hebben met een nieuwe directeur voetbalzaken. Meerdere gesprekken met Ward werden gevoerd, maar zonder resultaat.
Uit een ander artikel:
Volgens de ochtendkrant dacht Ajax zo goed als beet te hebben bij Ward, maar de gesprekken met de technisch directeur van Liverpool verliepen 'desastreus'. Het is niet duidelijk waarom hij precies is afgehaakt na de onderhandelingen met Edwin van der Sar, maar in de omgeving van de Brit wordt beweerd dat hij teleurgesteld is in de daadkracht van Ajax.
Wat een bende weer....
Wie zou er nou eens op gaan staan om de boel echt te gaan leiden in Amsterdam? Want dit is echt 3x niks.
Zsm een TD aanstellen en dan Vd Sar eruit donderen wat mij betreft.

[ Voor 43% gewijzigd door toolkist op 31-03-2023 07:56 ]

• toolkist
  • Niet online
SuperKneus schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:44:
https://www.theguardian.c...-leaked-documents-suggest

Het gaat wel lekker daar bij Vitesse, zullen ze hier nog een straf of boete voor krijgen?
Alleen al voor de 'nee wij wisten echt nergens van'... Natuurlijk heel geloofwaardig dit. Je krijgt bergen Chelsea spelers te huur voor niks, vriendjes van Abramovich stoppen zonder logische reden miljoenen in de club...

Verwijderd

Wat Ward uiteindelijk heeft doen besluiten om de stekker uit de onderhandelingen met Van der Sar te trekken is niet exact duidelijk, maar in de omgeving van de 41-jarige Brit wordt beweerd dat hij teleurgesteld is in de daadkracht van Ajax. Om als buitenlander één van de belangrijkste rollen bij de regerend landskampioen te gaan bekleden, moet er een duidelijke visie en een aanbod zijn dat past bij een club die in de Champions League wil spelen.

Geld dus en die grenzen worden niet door Vd Sar bepaald, maar door de RvC. Laten we niet vergeten dat Overmars het voor slechts 4 ton bruto exclusief sportieve bonussen deed.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:10:
Wat Ward uiteindelijk heeft doen besluiten om de stekker uit de onderhandelingen met Van der Sar te trekken is niet exact duidelijk, maar in de omgeving van de 41-jarige Brit wordt beweerd dat hij teleurgesteld is in de daadkracht van Ajax. Om als buitenlander één van de belangrijkste rollen bij de regerend landskampioen te gaan bekleden, moet er een duidelijke visie en een aanbod zijn dat past bij een club die in de Champions League wil spelen.

Geld dus en die grenzen worden niet door Vd Sar bepaald, maar door de RvC. Laten we niet vergeten dat Overmars het voor slechts 4 ton bruto exclusief sportieve bonussen deed.
Vd Sar kwam er eerst niet uit en is meteen teruggestuurd door de RvC om het financieel rond te maken.

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:44:
Vd Sar kwam er eerst niet uit en is meteen teruggestuurd door de RvC om het financieel rond te maken.
Dat komt uit het Mirror artikel waarin stond dat de RvC had ingestemd met de aanvullende financiële eisen van Ward, dat het rond was en dat Ward officieel per 1 juli zou beginnen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:03:
[...]

Dat komt uit het Mirror artikel waarin stond dat de RvC had ingestemd met de aanvullende financiële eisen van Ward, dat het rond was en dat Ward officieel per 1 juli zou beginnen.
Volgens het AD heeft het te maken met wanneer hij wilde starten.
Ajax zette de voorbije weken vol in op de komst van Ward. Over de sportieve koers waren beide partijen het al grotendeels eens, maar toen het contract en praktische zaken moesten worden besproken, bleek Ward niet anders dan pas in het nieuwe seizoen te kunnen beginnen, daar waar Ajax vanwege het machtsvacuüm, de aanstelling van een hoofdtrainer en het samenstellen van de nieuwe selectie dringend behoefte had aan een spoedig dienstverband
Tja, moet je dan wachten ? Als hij echt een hele goede kandidaat is, dan kun je toch informeel wel het een en ander vormgeven?

https://www.ad.nl/nederla...n-ward-ketst-af~a419a8c5/

• ph4ge
Exocet schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:19:
Tja, moet je dan wachten ? Als hij echt een hele goede kandidaat is, dan kun je toch informeel wel het een en ander vormgeven?

https://www.ad.nl/nederla...n-ward-ketst-af~a419a8c5/
Dat is ook een raar verhaal inderdaad. Je kan op de achtergrond toch al meedenken en meeplannen voordat je de voltijdsbaan op je neemt? Volgens mij horen we dat wel vaker. Van een vacuüm is ook geen sprake meer als er duidelijkheid is wie er over een paar maandjes komt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Volgens mij horen we dat wel vaker.
Bij Ten Hag werd dat vaak genoeg als probleem opgegooid toen bekend was dat hij naar Manchester United ging, bij Slot werd hij weggestuurd omdat hij in discussie was. Sommige rollen zijn bijzonder lastig te combineren, zolang Ward nog in dienst is bij Liverpool (tot het einde van het seizoen). Ga er maar aanstaan als TD, uitleggen waarom je meehelpt bij een transfer/beleid bij Ajax terwijl je nog de focus op Liverpool zou meoten hebben.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Napo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:31:
Bij Ten Hag werd dat vaak genoeg als probleem opgegooid toen bekend was dat hij naar Manchester United ging, bij Slot werd hij weggestuurd omdat hij in discussie was. Sommige rollen zijn bijzonder lastig te combineren, zolang Ward nog in dienst is bij Liverpool (tot het einde van het seizoen). Ga er maar aanstaan als TD, uitleggen waarom je meehelpt bij een transfer/beleid bij Ajax terwijl je nog de focus op Liverpool zou meoten hebben.
Mochten ze bij Ajax in de zoektocht naar de nieuwe TD'er daadwerkelijk als belangrijke eis hebben dat degene al eerder dan bij aanvang van het nieuwe seizoen gaat starten dan snap ik serieus niet waarom ze dan in verre onderlhandeling waren met die Ward, die notabene nog onder contract staat tot het einde van dit seizoen. Dat gezegd hebbende denk ik ook niet dat dit de reden van afketsen is, zoiets vraag je al in het begin van de onderhandelingen, niet wanneer je al in een gevorderd stadium bent. Of ze moeten om diverse redenen die Sven Mislintat een betere optie vinden en hebben ze het als nog om die drogreden laten klappen bij Ward.
Al met al maakt het allemaal niet echt een geweldige indruk en het is gewoon typerend voor de wanorde bij Ajax.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:39:
Of ze moeten om diverse redenen die Sven Mislintat een betere optie vinden en hebben ze het als nog om die drogreden laten klappen bij Ward.
Dat kan ik me dus echt niet voorstellen.
Als Ward samen moet gaan werken met degenen die hem aan zouden stellen, en dat duurt al maanden... Dan snap ik dat hij daar weinig zin in heeft als ie straks een speler of trainer wil hebben en dan ook maar niet doorgepakt wordt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:17:
[Dat kan ik me dus echt niet voorstellen.
Als Ward samen moet gaan werken met degenen die hem aan zouden stellen, en dat duurt al maanden... Dan snap ik dat hij daar weinig zin in heeft als ie straks een speler of trainer wil hebben en dan ook maar niet doorgepakt wordt.
Ik vermoed dan ook dat ook dit debacle op het conto van Edwin van de Sar geschreven kan worden ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:48:
[...]

Ik vermoed dan ook dat ook dit debacle op het conto van Edwin van de Sar geschreven kan worden ;)
Zie daarom ook m'n 'bedankt edje' post en m'n helemaal nieuwe voetbalpoules teamnaam :p
(was "schreuder out :D" "nu schreuder out :D nu edje nog")

Verwijderd

Exocet schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:19:
Volgens het AD heeft het te maken met wanneer hij wilde starten.
Het AD artikel heeft inmiddels een update.

Bronnen rondom de club verzekeren dat Ward zich totaal niet kon vinden in de aanbieding die hij van Ajax kreeg voorgeschoteld. Toen de Raad van Commissarissen daarop water bij de wijn wenste te doen, hoefde het van de voor Liverpool werkzame Engelsman niet meer.
toolkist schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:17:
Dat kan ik me dus echt niet voorstellen.
Als Ward samen moet gaan werken met degenen die hem aan zouden stellen, en dat duurt al maanden...
Het was vooraf bekend dat het maanden zou duren, omdat er minimaal gewacht moest worden op de benoeming van Eringa. Het is immers de RvC die de aanstelling doet.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:26
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Het AD artikel heeft inmiddels een update.

Bronnen rondom de club verzekeren dat Ward zich totaal niet kon vinden in de aanbieding die hij van Ajax kreeg voorgeschoteld. Toen de Raad van Commissarissen daarop water bij de wijn wenste te doen, hoefde het van de voor Liverpool werkzame Engelsman niet meer.

[...]
Nou dan toch niet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het AD schrijft weer eens artikelen voordat ze feiten op een rijtje hebben, blijkbaar wordt dat toch nog als nieuws gezien.

Ward schijnt teleurgesteld te zijn geweest in de 'daadkracht' van Ajax. Wat dat precies inhoudt kunnen we alleen maar naar gissen maar het al allicht te maken gehad hebben met beloning, budgetten en mogelijkheden die hij zou krijgen. Aangezien hij van Liverpool zou komen kan ik mij goed voorstellen dat er een beetje verschil zit in dergelijke aspecten tussen de clubs.
Uiteraard is het leuk om Van der Sar meteen weer af te branden, maar het kan ook goed zijn dat Ward gewoon eisen stelde die Ajax eigenlijk gewoon niet wil of kan inwilligen. In dat geval zou het juist lovenswaardig zijn als een Van der Sar en/of RvC niet meer zou toegeven dan ze eigenlijk zouden moeten doen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Exocet
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:01:
Het AD schrijft weer eens artikelen voordat ze feiten op een rijtje hebben, blijkbaar wordt dat toch nog als nieuws gezien.

Ward schijnt teleurgesteld te zijn geweest in de 'daadkracht' van Ajax. Wat dat precies inhoudt kunnen we alleen maar naar gissen maar het al allicht te maken gehad hebben met beloning, budgetten en mogelijkheden die hij zou krijgen. Aangezien hij van Liverpool zou komen kan ik mij goed voorstellen dat er een beetje verschil zit in dergelijke aspecten tussen de clubs.
Uiteraard is het leuk om Van der Sar meteen weer af te branden, maar het kan ook goed zijn dat Ward gewoon eisen stelde die Ajax eigenlijk gewoon niet wil of kan inwilligen. In dat geval zou het juist lovenswaardig zijn als een Van der Sar en/of RvC niet meer zou toegeven dan ze eigenlijk zouden moeten doen.
Ik denk dat je die Ward beter niet kan hebben. Vooral gewend om met een grote portemonnee te werken voor Liverpool.
Die Duitser waar ze nu mee bezig zijn lijkt meer een scout dan TD, geen idee of hij geschikt is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Wanneer zou PEC de kampioenswedstrijd spelen? Nog 7 wedstrijden te gaan, 5 punten voorsprong op de nr 2, Heracles. 19 punten voor op de nr 3 dus promotie is bij winst wel een feit over 1 speelronde.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Exocet schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:27:
Ik denk dat je die Ward beter niet kan hebben. Vooral gewend om met een grote portemonnee te werken voor Liverpool.
Die Duitser waar ze nu mee bezig zijn lijkt meer een scout dan TD, geen idee of hij geschikt is.
Persoonlijk kan ik het niet beoordelen, daar ken ik ze niet goed genoeg voor. Ik wil waken voor een opportunistische houding dat ik zelf in ga vullen waarom ik blijk moet zijn dat er nog géén TD komt, maar als Ajax er goede redenen voor heeft dan is het misschien maar beter zo.

Die Duitser, Mislintat, heeft het soms erg goed gedaan zoals bij Dortmund. Echter was het soms ook maar karig, vraag @Gunner maar hoe hij bij Arsenal gepresteerd heeft.
Het voordeel wat ik bij hem wel zie is dat hij zoekt naar talenten, inderdaad meer scoutingedachte. Misschien past dat ook wel bij een goede visie op jeugd inpassen en doorstromen, wie weet.

Ik hoop in ieder geval dat ze wel door blijven pakken tot de hele technische keten weer staat. Liefst zo snel mogelijk, maar niet ten koste van alles.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Persoonlijk kan ik het niet beoordelen, daar ken ik ze niet goed genoeg voor. Ik wil waken voor een opportunistische houding dat ik zelf in ga vullen waarom ik blijk moet zijn dat er nog géén TD komt, maar als Ajax er goede redenen voor heeft dan is het misschien maar beter zo.

Die Duitser, Mislintat, heeft het soms erg goed gedaan zoals bij Dortmund. Echter was het soms ook maar karig, vraag @Gunner maar hoe hij bij Arsenal gepresteerd heeft.
Het voordeel wat ik bij hem wel zie is dat hij zoekt naar talenten, inderdaad meer scoutingedachte. Misschien past dat ook wel bij een goede visie op jeugd inpassen en doorstromen, wie weet.

Ik hoop in ieder geval dat ze wel door blijven pakken tot de hele technische keten weer staat. Liefst zo snel mogelijk, maar niet ten koste van alles.
Er wordt ook geroepen om Seedorf oid.
Zijn er in NL geen goede mensen te vinden eventueel? Misschien is de TD van AZ, Huiberts, ook wel een optie, of heeft hij te weinig connecties?

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:31:
Zijn er in NL geen goede mensen te vinden eventueel? Misschien is de TD van AZ, Huiberts, ook wel een optie, of heeft hij te weinig connecties?
Er zijn best Nederlanders te krijgen, wat misschien ook beter is als het gaat om de cultuur van Ajax echt kennen en bewaken, maar bijvoorbeeld een AZ zal niet graag zijn mensen naar Amsterdam laten gaan. Maar of dat per se een betere keuze is dan een ervaren buitenlander vind ik lastig te beoordelen. Altijd maar blijven hangen in Nederland is ook niet altijd de beste optie geweest.
Het gaat ook een beetje om de balans in het totaalplaatje. Je hebt trainer, coach (of combi), TD en technische knakker in RvC. Of een individu daar goed in past hangt van de hele keten af, niet alleen het individu wat TD moet worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:40
Quad schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:31:
[...]

Afblijven van onze TD! ;)
Zou voor Ajax absoluut een goede zijn.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:19:

Eerlijk gezegd weet ik niet veel van hem. kwam ook in een moeilijke periode bij de club op dat niveau. stond hoog aangeschreven maar had daarvoor al z'n problemen bij Dortmund.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 01-04-2023 00:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gonadan

Gonadan

Gunner schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:21:
[...]

Eerlijk gezegd weet ik niet veel van hem. kwam ook in een moeilijke periode bij de club op dat niveau. stond hoog aangeschreven maar had daarvoor al z'n problemen bij Dortmund.
Zoals ik het begreep was hij verantwoordelijk voor het aantrekken van: Pierre-Emerick Aubameyang, Dinos Mavropanos, Henrikh Mkhitaryan, Bernd Leno, Sokratis, Lucas Torreira, Matteo Guendouzi en Stephan Lichtsteiner.

En inderdaad lijkt hij meestal niet echt heel lekker te eindigen. Ben benieuwd hoe dat zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
krissie100 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Afblijven van onze TD! ;)
Zou voor Ajax absoluut een goede zijn.
Àbsoluut niet, want die durft niet te investeren lijkt het.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
toolkist schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:47:
[...]

Àbsoluut niet, want die durft niet te investeren lijkt het.
Dat lijkt mij meer een beleidsplan van Az dan dat dit aan de td ligt hoor. De td gaat immers niet ( alleen) over investeringen.
Daarbij speelt az al tijden lang herkenbaar voetbal en kopen ze spelers die in dat profiel passen zonder al te hoge investeringen. Ajax koopt dure spelers omdat dat kan lijkt wel, niet omdat deze in een echt plan of visie passen. Combineer die zaken (wat meer uitgeven en dan aan de juiste spelers) en je krijgt wet een herkenbaar Ajax.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat az het gewoon goed blijft doen en dat je meer een top 4 hebt/ krijgt/ houdt (om iedereen maar een beetje tevreden te houden :-) ). Dat is beter voor het voetbal hier in het algemeen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:27:
[...]

Zoals ik het begreep was hij verantwoordelijk voor het aantrekken van: Pierre-Emerick Aubameyang, Dinos Mavropanos, Henrikh Mkhitaryan, Bernd Leno, Sokratis, Lucas Torreira, Matteo Guendouzi en Stephan Lichtsteiner.
Ja met de meesten was wel iets mee. En meestal niet positief :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar ligt Sneijder zo slecht dan in Amsterdam dat je zijn naam niet hoort? Hij is dan wel met dat project rond Fortuna bezig maar ik denk dat hij toch wel perfect voor Ajax zou zijn momenteel. Hij heeft een mening, hij heeft er kijk op, heeft status/connecties en past volgens mij prima in de Ajax cultuur. v/d Sar is een prima gastheer [sympathiek en status] en dan een haai ernaast als TD want dat was Overmars [denk ik] ook.

Only fools are enslaved by time and space.

• Exocet
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:00:
Maar ligt Sneijder zo slecht dan in Amsterdam dat je zijn naam niet hoort? Hij is dan wel met dat project rond Fortuna bezig maar ik denk dat hij toch wel perfect voor Ajax zou zijn momenteel. Hij heeft een mening, hij heeft er kijk op, heeft status/connecties en past volgens mij prima in de Ajax cultuur. v/d Sar is een prima gastheer [sympathiek en status] en dan een haai ernaast als TD want dat was Overmars [denk ik] ook.
Dit is wel een hele slechte 1 april grap

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Sneijder? Die niet eens de trainersopleiding van de KNVB kon afmaken? Enige intelligentie als TD van Ajax is wel vereist lijkt me.

Ik zou van der Vaart polsen, weet je in ieder geval zeker dat er elke meeting frikandelletjes op tafel staan:
https://nos.nl/l/2112053

[ Voor 12% gewijzigd door Ruzor op 01-04-2023 10:15 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Quad

Quad

Doof

Sneijder? Nee nooit. Een beetje ervaring in scouting of TD functie is wel vereist.

Ik heb liever iemand die de klappen van de zweep kent, opgeklommen is vanaf kleinere clubs dan een ex voetballer als Sneijder.

nggyu nglyd

• krissie100
Triest volk uit Friesland!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:42

Superkiwi

Hoi doei

Ah, dat verklaart. Ik vroeg me al af waarom we pas 25 minuten onderweg zijn.

Voorlopig zie ik AZ alleen maar aanvallen dus dat is goed.
Hup AZ oOo

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 01-04-2023 17:12 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 07:26

Vos

AFCA

Watskebeurt?

Even zoeken helpt ;)

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=417016

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 01-04-2023 17:11 ]

• krissie100
Het treurige is nog dan Heerenveen voor stond en alleen maar vuurwerk gooide om 'aandacht' te krijgen voor hun spandoeken dat 16:30 een kut tijd is. Simpele zielen dit, meeste Friezen zijn gelukkig zoals het hoort ;).

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

Wup, goed gepakt zeg :D

*edit 18:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOnRP01E2AL6dsZ2eov5VUnxAPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UTJ4Yd9RfoSw0tbHlnGzhkeW.png?f=user_large

Bij een buitenspelsituatie kunnen ze vanuit de raarste hoeken lijntjes trekken en buitenspel bepalen. Waarom bij een bal over de doellijn dan niet? Goed gezien VAR!

[ Voor 88% gewijzigd door Superkiwi op 01-04-2023 18:16 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:16

Agent47

I always close my contracts.

Ondertussen staat psv 0-1 voor

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Agent47

Agent47

0-3

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
De eerste helft gaat makkelijk. Zal je zien dat we er in de 2e helft minimaal 2 om de oren krijgen!

WoT stats

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:43
ElPaco schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:43:
De eerste helft gaat makkelijk. Zal je zien dat we er in de 2e helft minimaal 2 om de oren krijgen!
Het energie zal de 2e helft wel op zijn inderdaad. Gelukkig staat de keeper van Oranje in het doel.

[ Voor 8% gewijzigd door carpebios op 01-04-2023 20:45 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Wat een opgefokte bende (dit wordt vast gemod, want agressieve kleuter mag ook niet)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Buitenspel ja?

• ElPaco
Achter de bal, dus denk dat hij goed gekeurd wordt.

WoT stats

• carpebios
Ja, hij staat niet voorbij de bal of speler die de voorzet geeft lijkt het.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 11:26
Was daar nou zo lang voor nodig?

• ElPaco
Fleximex schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:14:
Was daar nou zo lang voor nodig?
Anders heeft de wedstrijd helemaal geen spanning meer ;)

WoT stats

• carpebios
Prachtige goal

• carpebios
Wat een gekloot zeg met de doelpunten.
Doe eens normaal zeg, die lijn staat loodrecht op de ander, en dan buitenspel vanaf het middenveld? Heeeeel ver gezocht hoor.

[ Voor 62% gewijzigd door carpebios op 01-04-2023 21:41 ]

• carpebios
PSV en 2e helften 8)7

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 11:26
Je moet hier gewoon 0-7 winnen.
Maar dat is vaker met PSV. Twee goals tegen is echt veel te veel weer. Volgende uitwedstrijd speel je wat minder en 2-2 en verlies je punten.

• ElPaco
ElPaco schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:43:
I rest my case

WoT stats

• carpebios
Fleximex schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:51:
Je moet hier gewoon 0-7 winnen.
Maar dat is vaker met PSV. Twee goals tegen is echt veel te veel weer. Volgende uitwedstrijd speel je wat minder en 2-2 en verlies je punten.
Inderdaad, je hebt punten nodig. Maar dan wisselt die alle goede spelers....
7 minuten! Daar gaan we weer.

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 01-04-2023 21:53 ]

• Vos

Vos

AFCA

Hop Emmen, eindelijk een keer... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 01-04-2023 21:54 ]

• Vos

Vos

AFCA

...

[ Voor 96% gewijzigd door Vos op 01-04-2023 21:55 ]

• carpebios
Vos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:54:
Lekker hoor, gefeliciteerd!

• ElPaco

WoT stats

• Vos

Vos

AFCA

Huh, ik zei niks? :D

O-)

bedtijd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 01-04-2023 22:00 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Vos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:54:
Terecht ook.

Ik vrees dat Groningen het niet gaat redden.
Het spel is soms aardig maar zolang we geen doelpunten maken, wordt het niks.

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 02-04-2023 11:00 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:17
Bassey krijgt rust voor de bekerwedstrijd van komende woensdag. Bergwijn ook niet in de basis.

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:12:
Bassey krijgt rust voor de bekerwedstrijd van komende woensdag. Bergwijn ook niet in de basis.
Is de uitleg dat Bassey rust krijgt?

Edit: ik lees dit nergens terug. Bassey lijkt gewoon gepasseerd te zijn, net als Wijndal en Bergwijn. (De beste linkerflank van Europa notabene)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2023 11:50 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:55

gws24

Thinking is hard!

Heitinga bij ESPN:
- Nog niet overtuigd van Wijndal en daarom speelt Baas
- Bergwijn is niet fit genoeg om 90 minuten te spelen en daarom speelt Brobbey spits en Tadic links
- Alvarez centraal ipv Bassey omdat hij op het middenveld meer voetbal wil en tussen de regels door hoor je natuurlijk dat Bassey het gewoon niet goed heeft gedaan tegen Feyenoord

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Tadic heeft het vandaag nog niet, veel teveel balverlies.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ph4ge
Zolang het 0-0 staat is GAE een vervelende ploeg om tegen te spelen. Zodra Ajax scoort zullen ze vrij snel uitlopen denk ik.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
ph4ge schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:47:
Zolang het 0-0 staat is GAE een vervelende ploeg om tegen te spelen. Zodra Ajax scoort zullen ze vrij snel uitlopen denk ik.
Laten we het hopen, ik kan alleen de 1e helft zien. Dus even snel 3 goals zou mooi zijn :+

Edit: Als de VAR even mee werkt dan gaat het nu gebeuren :+

Edit 2: Helaas niet

[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 02-04-2023 12:51 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:26
Jammer dat Kudus in de afgelopen vakantie niet ff de buitenspel regel als huiswerk heeft meegekregen.

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:02:
Heitinga bij ESPN:
- Nog niet overtuigd van Wijndal en daarom speelt Baas
- Bergwijn is niet fit genoeg om 90 minuten te spelen en daarom speelt Brobbey spits en Tadic links
- Alvarez centraal ipv Bassey omdat hij op het middenveld meer voetbal wil en tussen de regels door hoor je natuurlijk dat Bassey het gewoon niet goed heeft gedaan tegen Feyenoord
En vervolgens Sanchez lekker laten staan... 8)7

• Terranova
Wel bijzonder dat het buitenspel terwijl speler rond de zelfde lijn stonden zo snel door de var werd gezien, maar we geen lijntje krijgen te zien op TV.

• Terranova
toolkist schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:55:
[...]

En vervolgens Sanchez lekker laten staan... 8)7
Rensch geblesseerd he

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 18:55
Beetje raar verhaal dit... Omdat de lijnen niet getrokken kunnen worden blijft de beslissing die op het veld is genomen staan. Maar op het beeld zelf zie je toch duidelijk dat Kudus netjes voor z'n man staat? Toch wel een misser zeg.

• toolkist
  • Niet online
Er zijn nog genoeg andere rechtsbacks, Regeer bijvoorbeeld.
Zet em pas net aan (want pas net thuis) maar al het gevaar komt over onze rechterkant van wat ik dus gezien heb.

• Agent47

Agent47

Wat is het hier rustig. Normaal is het hier drukker

• toolkist
  • Niet online
Giel1 schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:00:
Beetje raar verhaal dit... Omdat de lijnen niet getrokken kunnen worden blijft de beslissing die op het veld is genomen staan. Maar op het beeld zelf zie je toch duidelijk dat Kudus netjes voor z'n man staat? Toch wel een misser zeg.
Dat zie je niet met zekerheid met zo'n schuin camera beeld. Dat lijkt alleen.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:02:
Wat is het hier rustig. Normaal is het hier drukker
Te vroeg ;)

• Napo
  • Niet online
Giel1 schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:00:
Beetje raar verhaal dit... Omdat de lijnen niet getrokken kunnen worden blijft de beslissing die op het veld is genomen staan.
Het ingrijpen is voor overduidelijke fouten, iest wat bij buitenspel relatief zwart/wit zou moeten zijn. Als het dan niet vast te stellen is via beelden lijkt het niet heel raar dat ze dan de beslissing van de grensrechter laten staan.
Maar op het beeld zelf zie je toch duidelijk dat Kudus netjes voor z'n man staat? Toch wel een misser zeg.
Blijkbaar niet overtuigend.

• LZ86
  • Laatst online: 21:00
Net bijgekomen van de F1, nu maar eens de ED middag beleven. Ik heb het gevoel dat we er tegen Sparta afgaan, dus hopen dat Ajax ook e.e.a. laat liggen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

GAE doet het prima, Ajax wil het weer te vaak over veel schijven spelen. Brobbey een dot van een kans en een Kudus die een paar cm buitenspel staat. Ik hoop dat de 2e helft anders wordt. Haal Tadic er maar eens af, die is meer ballen kwijtgeraakt dan vastgehouden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
Napo schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:05:
[...]

Het ingrijpen is voor overduidelijke fouten, iest wat bij buitenspel relatief zwart/wit zou moeten zijn. Als het dan niet vast te stellen is via beelden lijkt het niet heel raar dat ze dan de beslissing van de grensrechter laten staan.

[...]

Blijkbaar niet overtuigend.
Al is de regel volgens mij ook dat een grensrechter niet hoort te vlagen bij twijfel, zodat de VAR later altijd nog kan ingrijpen, tenzij het overduidelijk buitenspel is. Maar in dit geval zou je dus kunnen zeggen dat de grens niet had horen te vlaggen omdat het blijkbaar te close was om duidelijk buitenspel aan te tonen.

• Napo
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:25:
[...]

Al is de regel volgens mij ook dat een grensrechter niet hoort te vlagen bij twijfel, zodat de VAR later altijd nog kan ingrijpen, tenzij het overduidelijk buitenspel is. Maar in dit geval zou je dus kunnen zeggen dat de grens niet had horen te vlaggen omdat het blijkbaar te close was om duidelijk buitenspel aan te tonen.
Als dat de regel is dan had de grensrechter blijkbaar geen twijfel ;)

Een grensrechter behoort gewoon te vlaggen indien hij/zij buitenspel constateert. Te veel mitsen en maaren helpen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 02-04-2023 13:27 ]

Verwijderd

Pompi schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:25:
[...]

misschien was het voor de grensrechter wel overduidelijk.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Als GAE Supporter vind ik het nu erg triest dat sommige Ajacieden zitten te janken over dat buitenspel goal, wel of niet geen goal. Gezien de ranglijst en spelersbegroting hoort Ajax dit soort wedstrijden gewoon met gemakt te winnen.

Ik denk dat jullie ajacieden vooral naar jullie zelf moeten kijken ipv de scheidsrechter en de Var. Jullie aanvoerder zou gewisseld moeten worden, heb nog geen fatsoenlijke pass van hem gezien idem voor Berghuis.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:37
Nimflix schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:30:
Als GAE Supporter vind ik het nu erg triest dat sommige Ajacieden zitten te janken over dat buitenspel goal, wel of niet geen goal. Gezien de ranglijst en spelersbegroting hoort Ajax dit soort wedstrijden gewoon met gemakt te winnen.

Ik denk dat jullie ajacieden vooral naar jullie zelf moeten kijken ipv de scheidsrechter en de Var. Jullie aanvoerder zou gewisseld moeten worden, heb nog geen fatsoenlijke pass van hem gezien idem voor Berghuis.
Irrelevant. Een foute beslissing is een foute beslissing. Dit was gewoon een goal.

Verwijderd

VeeGee schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:32:
[...]

Irrelevant. Een foute beslissing is een foute beslissing. Dit was gewoon een goal.
maar dit was een goede beslissing, geen goal dus

• Quad

Quad

Doof

GAE is volgens mij altijd lastig. Daarnaast gaat het niet zozeer om dat je makkelijk moet winnen, het gaat erom dat een doelpunt misschien negatief impact heeft op doelsaldo later in de competitie.

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:27:
[...]

Als dat de regel is dan had de grensrechter blijkbaar geen twijfel ;)

Een grensrechter behoort gewoon te vlaggen indien hij/zij buitenspel constateert. Te veel mitsen en maaren helpen niet.
Dat is tegenwoordig dus wat anders. Daarom zitten we tegenwoordig steeds te wachten tot de grens een keer vlagt bij de overduidelijke gevallen
En zeker als de grens dan later met z'n duim en vinger impliceert dat het echt maar neeeeet aan buitenspel was.

• VeeGee
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:35:
[...]

maar dit was een goede beslissing, geen goal dus
Kun je me uitleggen waarom dit buitenspel is dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP2eBabSa_ml2uZarKWaSLhPj8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqFARjUT9xlGCheSt6JYIb4s.jpg?f=fotoalbum_large

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14
VeeGee schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]
De regel is heel simpel: bij twijfel en Ajax, afkeuren.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:37:
[...]

Dat is tegenwoordig dus wat anders. Daarom zitten we tegenwoordig steeds te wachten tot de grens een keer vlagt bij de overduidelijke gevallen
Daar zit ook weer de bijzondere keuze bij om niet te vlaggen tot de speler die buitenspel staat de bal aanraakt. Al deze keuzes rond het wel en niet vlaggen maakt het niet duidelijker, zowel niet op het moment zelf als het moment van vlaggen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vanuit dat camerastandpunt lijkt het geen buitenspel, maar de betreffende grensrechter staat er in een rechte lijn achter en dan kan het er toch anders uitzien. De var kan het niet beter beoordelen, dus dan terecht niet overruled.

Ajax is wel mager zeg, als er een kans in was gegaan dan was het 0 - 1 dat dan wel. Het is alleen een gebrei zonder een echt plan en ze werken er amper voor.

Tweakers Discord

• Napo
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Blijkbaar constateert de grensrechter dat Kudus bij het moment van spelen achter de laatste verdediger van Go Ahead stond.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nou, de beste linkerkant van europa komt er in, nu gaat het goed komen voor Ajax :+

• VeeGee
Napo schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:42:
[...]

Blijkbaar constateert de grensrechter dat Kudus bij het moment van spelen achter de laatste verdediger van Go Ahead stond.
Hij mag van alles constateren, maar dat maakt het nog niet juist. Het is dan ook onbegrijpelijk dat de VAR dit in stand laat.

Verwijderd

VeeGee schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:44:
[...]

Hij mag van alles constateren, maar dat maakt het nog niet juist. Het is dan ook onbegrijpelijk dat de VAR dit in stand laat.
Dat heb ik bij wel meer dingen die er gebeuren.

• Napo
  • Niet online
VeeGee schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:44:
[...]

Het is dan ook onbegrijpelijk dat de VAR dit in stand laat.
Als de VAR niet objectief kan vaststellen dat de grensrechter fout zit, dan is de keuze om niet in te grijpen best wel begrijpelijk. Ze gaan dan namelijk niet hun boekje te buiten.

• toolkist
  • Niet online
Wanneer zou ome Johnnie het eens door gaan krijgen dat je je beste speler niet op rechtsbuiten weg moet stoppen, zeker als je team totaal niet draait?

• toolkist
  • Niet online
Ah en dan onze counter rechtsbuiten brengen, terwijl Go Ahead alleen maar meer naar achter zal gaan hangen. Prima plan!

• Vos

Vos

AFCA

Dat gebeurt dit seizoen indd totaal niet :+

Blij dat ik niks van de wedstrijd kan zien. Normaal zijn dit soort wedstrijden inderdaad appeltje eitje, maar dit seizoen is iedere pot een vraagstuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 02-04-2023 13:57 ]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
[...]

Omdat ze nog steeds bezig zijn die meters van Wamberto centimeter voor centimeter terug te geven aan de rest van Nederland.
Pagina: 1 ... 265 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023