[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 179 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.206 views

Onderwerpen

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Ach, met bijvoorbeeld bij een wedstrijd zoals Nederland - Argentinië krijgen mijn emoties ook wel de bovenhand. Anders bij clubs die beginnen te tijdrekken tijdens b.v. een Champions league wedstrijdje krijg ik ook wel enige frustratie..

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:06
donleone83 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:28:
Laat voorop staan: ik heb zat vrienden die voor Ajax zijn, kan ook met bijvoorbeeld een @Typhone hier buiten dit topic ontzettend goed opschieten met speldenprikjes over clubliefde heen en weer. Ben niet eens een die-hard supporter. Wel een geboren Rotterdammer, maar ik heb geen seizoenskaart, ga al jaren niet meer met enige regelmaat en kijk ook lang niet alles meer. Zondag heb ik een verjaardag van een goede vriend die niets met voetbal heeft. Jammer van de Klassieker, maar dat gaat dan voor.

Toch begrijp ik @Lekkerboeie86 wel. Als ik naar mijzelf kijk is het waarschijnlijk een combinatie van drie dingen:
1. Jaloezie richting de grootste rivaal: ik had graag gehad dat er jarenlang verstandig beleid gevoerd was bij Feyenoord, we regelmatig kampioen waren geworden en en we zulke transferklappers maakten en zoveel geld hadden;
2. Minderwaardigheidscomplex: Ajax heeft de schijn altijd in alles voorgetrokken te worden. Scheidsrechterlijke beslissingen, de media, meer geld voor mindere spelers krijgen, etc. Dan helpt het ook niet mee dat pakweg de laatste 10 jaar Feyenoord elke Klassieker minimaal gelijkwaardig was aan Ajax en toch bijna nooit wint. En dan maar doen alsof het allemaal maar zo makkelijk ging en de drie punten ingecalculeerd waren. Dat is gaan steken;
3. De zuigende arrogantie van veel Ajax-supporters en de frustratie die dat oproept. Dat hele WZAWZDB-verhaal waarmee ook een Feyenoord bijvoorbeeld weggezet wordt als een klein provincieclubje. Veelal door successupporters die bij wijze van spreken niet eens drie spelers uit de jeugd kunnen opnoemen. Neem bijvoorbeeld het bereiken van de UEFA Cup finale van Ajax met een ontzettend gunstige loting en dan het continu ontzettend klein maken van de prestatie van Feyenoord in de UCL vorig jaar, terwijl de clubs waar Feyenoord tegen speelde zeker niet minder waren. Of nu het narratief dat er zoveel spelers weg zijn en het logisch is dat het minder gaat bij Ajax terwijl er bij Feyenoord 15 selectiespelers vervangen zijn en er nog maar 7 dezelfde namen zitten. Of de opmerkingen over het feit dat Feyenoord in de KNVB beker bijna altijd thuis loot (wat wel waar is overigens) terwijl Ajax jarenlang tot de halve finale miraculeus amateurclubjes of clubs uit de KKD lootte terwijl Feyenoord doodleuk in de eerste ronde een subtopper uit de ED trof.

Dat zorgt er ook bij mij voor dat ik deze wedstrijd heel graag gewonnen zie worden. En als Feyenoord dan verliest, laat het dan terecht zijn. Voordat je het weet raak je namelijk drie keer de lat in het eerste kwartier en verlies je toch met 0-1 door een zondagsschot van Van Rhijn die daarna in zijn leven nooit meer een vrije trap geraakt heeft geloof ik :) Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan. De frustratie zit blijkbaar diep. Rotterdammers zijn nou eenmaal doorgaans niet hautain en hebben altijd al een beetje een minderwaardigheidscomplex richting de arrogantie uit Amsterdam.

Voor de rest vind ik net zoals jullie dat een paar doorgesnoven idioten alles verzieken. Een stadionverbod en een meldplicht, zoals in de UK, lijkt mij een uitstekend plan. Die rotte appels moeten de club uit. Ik houd mijn hart vast voor zondag.

Let op: ik praat niet over de sfeer hier, die doorgaans goed is en waar er inhoudelijk gediscussieerd kan worden, voordat deze hele discussie weer oplaait!
Dit bovenstaande stuk klinkt mij (Ajax fan) toch best wel subjectief. Daar is niks mis mee, dat probeer je ook aan te geven maar tegelijkertijd komt het ook enigzins over alsof je feiten probeert te brengen.
Er is recentelijk ook een jaar geweest waarin Feyenoord elke bekerwedstrijd thuis kreeg geloot, dat zal ongetwijfeld op toeval berusten, maar als je geen fan bent van Feyenoord rijst al sneller het vermoeden dat de bond hier achter zit.

Gelukkig gaat ook op dit forum 99% normaal de discussie aan.
Aanstaande zondagochtend zit ik hier in Bonaire in de kroeg, en afgelopen weekend werd mij al duidelijk dat ik waarschijnlijk met Feyenoord supporters aan tafel zal kunnen belanden. Net als ik vorige week een Twente fan naast me had zitten.
Gaat hartstikke prima hier, daarna nog ff een amstel bright wegwerken met elkaar O-)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens Scheuder net in de persco is Feyenoord - Ajax geen cruciale wedstrijd. Dus....

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:58

Herman

FP ProMod
PolarBear schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:42:
Volgens Scheuder net in de persco is Feyenoord - Ajax geen cruciale wedstrijd. Dus....
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/004/130/bagdad-bob.gif

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Nimflix schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:44:
Ach, met bijvoorbeeld bij een wedstrijd zoals Nederland - Argentinië krijgen mijn emoties ook wel de bovenhand. Anders bij clubs die beginnen te tijdrekken tijdens b.v. een Champions league wedstrijdje krijg ik ook wel enige frustratie..
Da's wat anders dan een bak misplaatste haat naar mensen. Je bent echt niet goed wijs als je het supporten van een club koppelt aan of iemand wel of niet deugd. Ik kan daar met mijn hoofd echt nie bij.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 15:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

Is het echt zo gek dat je als opgegroeide Rotterdammer en Feyenoorder een (gezonde) aversie te hebben tegen Ajax? Ik juich niet voor Ajax. Of ze nu in de Champions League halve finale staan of niet. Maakt me niet uit welke wedstrijd ze spelen, ik gun ze nog geen grijpstuiver.

Maar iets niks gunnen is wat anders dan schuimbekkend richting Steven Berghuis allerlei dingen roepen (of gooien!) die het daglicht niet kunnen verdragen, toch?

Ik kan overigens prima met vrienden die voor Ajax zijn de Klassieker kijken, geen probleem hoor. Beetje rivaliteit op de bank is niks mis mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 20-01-2023 16:59 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:06
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:53:
Is het echt zo gek dat je als opgegroeide Rotterdammer en Feyenoorder een (gezonde) aversie te hebben tegen Ajax? Ik juich niet voor Ajax. Of ze nu in de Champions League halve finale staan of niet. Maakt me niet uit welke wedstrijd ze spelen, ik gun ze nog geen grijpstuiver.

Maar iets niks gunnen is wat anders dan schuimbekkend richting Steven Berghuis allerlei dingen roepen (of gooien!) die het daglicht niet kunnen verdragen, toch?
Dat je tegen Ajax bent in nationale wedstrijden vind ik volstrekt logisch.
Maar als je Ajax ook europees succes misgunt, misgun je andere clubs(incl feyenoord) ook de kans op europese deelname.
Dus helemaal gek is het niet, maar gunstig voor Feyenoord is het ook niet altijd.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12 15:34
Megupe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:59:
[...]

Dat je tegen Ajax bent in nationale wedstrijden vind ik volstrekt logisch.
Maar als je Ajax ook europees succes misgunt, misgun je andere clubs(incl feyenoord) ook de kans op europese deelname.
Dus helemaal gek is het niet, maar gunstig voor Feyenoord is het ook niet altijd.
Dat dus. Ik (als Ajacied) gun ook de andere Nederlandse teams succes in Europa. Laat ze maar tot de finale komen om veel Europese punten te pakken. Die finale dan wel het liefst verliezen, zo kinderachtig ben ik dan wel weer >:)

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-12 16:44
Noni dus ook al weg bij PSV. Dat we 1 transfer nodig hadden in de vorm van Gakpo oke, maar 2?

Waardeloos beleid nu weken hopen op een transfer die niet komt en seizoen is klaar

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:24:
Aangezien ik voor Feyenoord ben hoop ik natuurlijk dat Feyenoord wint

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45
Superkiwi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Maar de grote vraag: wat voor nasmaak blijft er achter? Dat is natuurlijk afhankelijk van de uitslag en wie kan dat beter voorspellen dan jullie? Feyenoord is favoriet, de druk ligt bij Ajax dus waarschijnlijk wordt het een bloedeloos gelijkspelletje met wat opstootjes (ha, toch een beetje bloed >:) ) hier en daar.

Poll: Feyenoord vs Ajax
Winst Feyenoord
Winst Ajax
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik zou in elk geval geen geld inzetten op winst Ajax...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:53:

Ik kan overigens prima met vrienden die voor Ajax zijn de Klassieker kijken, geen probleem hoor. Beetje rivaliteit op de bank is niks mis mee.
Maandag hoor ik een PSVer zeggen dat zijn hoogtepunt van het weekend was dat Rensch geblesseerd raakt en ook nog een rode kaart krijgt 8)7
Dat soort mensen ga ik nooit begrijpen.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:40
Ik werd vanochtend wakker uit een vreemde droom. Ik zie daarin dat Berghuis de winnende goal maakt, en Ajax dus wint.

Meestal zijn dromen bedrog, maar hopen kan geen kwaad.

edit: PSV doet niet meer mee in het spel. Die zijn voor de poen gegaan, en nu zit onze Ruud met een heel middelmatig elftal, terwijl de rest van de top 6 op oorlogsterkte draait, min Ajax. PSV laat dit seizoen lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door mavaros op 20-01-2023 20:08 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Alfred Schreuder: 'De wedstrijd van zondag is niet cruciaal'
Op de persconferentie van vrijdagmiddag gaf Alfred Schreuder aan niet te vinden dat het duel tegen Feyenoord cruciaal zal zijn. "Maar als Ajax zijnde moet je iedere wedstrijd spelen om te winnen en ik wil ook dat de ploeg dat uitstraalt", aldus Schreuder. "We staan een aantal punten achter, maar we willen kampioen worden. Na zondag zijn we pas op de helft van de competitie, dus we kunnen een heel goede stap gaan zetten om de titel te halen."
Ik hoop dat ie wel cruciaal is. Of dat hij Ajax ineens aan het voetballen krijgt, of dat het verlies zo enorm dik is dat Vd Sar, of anders de RvC, niet anders meer kan dan hem ontslaan.

• toolkist
  • Niet online
dglavimans schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:12:
Noni dus ook al weg bij PSV. Dat we 1 transfer nodig hadden in de vorm van Gakpo oke, maar 2?

Waardeloos beleid nu weken hopen op een transfer die niet komt en seizoen is klaar
Wees blij dat het 'maar' Madueke is en niet Sangaré die verkocht is.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Dat is ook het domme van dit soort dingen eigenlijk, ik heb in mijn kennisenkring gelukkig vooral mensen die een (bij voorkeur goed, maar liefst ook spannend) potje voetbal kijken en die een (soms sterke, soms minder sterke) voorkeur hebben voor een bepaalde club.
Ik vind het juist leuk dat er supporters zijn van wisselende clubs, juist omdat je elkaar dan soms wat kan stangen, elkaar feliciteert met een overwinning en ook over andere (voetbalgerelateerde) zaken kan praten dan ieders eigen clubje, of bepaalde wedstrijden. Zo filosofeer ikzelf ook met Ajacieden over wat er allemaal anders moet bij de club om het weer draaiende/ op de rit te krijgen, gewoon omdat dat leuk is.

Mijn advies: Zoek naar de overeenkomsten die je hebt als voetbalsupporter. De gemakkelijkste zit al in de naam: Je bent beiden voetbalsupporter, geniet van het spelletje en onthoud dat het maar een spelletje is en jijzelf (maar ook de supporter van de andere club) individueel niet direct wat bijdraagt aan het resultaat, dan is al die haat en nijd en het misgunnen van succes (of downplayen van successen) helemaal niet nodig en houd je het gezellig met elkaar.

Natuurlijk mag je daarbij balen als het niet goed gaat, of als je eigen club niet wint, daar kan de supporter van een andere club niets aan doen ;) Ik had (en heb) dat nog steeds wel dat k echt wel kan balen als Feyenoord verliest, maar uiteindelijk wint de liefde voor de club (en het spelletje) het toch wel van de baalmomenten. ;)
Amen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26

Superkiwi

Hoi doei

We lijken het hier in grote lijnen allemaal wel eens te zijn met elkaar, en toch loopt het aan het eind van het seizoen steevast lichtjes uit de klauwen hier :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• dglavimans
toolkist schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Wees blij dat het 'maar' Madueke is en niet Sangaré die verkocht is.
Nee die wordt volgende week verkocht :+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
toolkist schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Ik hoop dat ie wel cruciaal is. Of dat hij Ajax ineens aan het voetballen krijgt, of dat het verlies zo enorm dik is dat Vd Sar, of anders de RvC, niet anders meer kan dan hem ontslaan.
Die situatie heeft van de Sar immers zo gecreëerd. Door Schreuder niet voor de winterstop te ontslaan, moet het eerst nog slechter gaan.

Gezien Slot Feyenoord wel een als werkend team aan het draaien heeft is dat toch wel de favoriet. Het feit dat Blind een keer heeft gezegd dat Schreuder de lijnen moet uitzetten en niet de spelers zelf, bevestigd wat wij al maanden zien.

@mavaros dat beeld heb ik ook en ik geef ze geen ongelijk voor die bedragen. Ze moeten van Nistelrooy dan wel gewoon behouden.

Tweakers Discord

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

dglavimans schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:12:

Een (voetbal)wijs man zei ooit ...

Afbeeldingslocatie: https://quitte.nu/wp-content/uploads/2022/05/Cruijff-1.png

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:21:
[...]

[Afbeelding]
Maar een club in de financiële problemen gaat ook niks winnen.

• mavaros
tweakduke schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:19:
[...]

Die situatie heeft van de Sar immers zo gecreëerd. Door Schreuder niet voor de winterstop te ontslaan, moet het eerst nog slechter gaan.

Gezien Slot Feyenoord wel een als werkend team aan het draaien heeft is dat toch wel de favoriet. Het feit dat Blind een keer heeft gezegd dat Schreuder de lijnen moet uitzetten en niet de spelers zelf, bevestigd wat wij al maanden zien.

@mavaros dat beeld heb ik ook en ik geef ze geen ongelijk voor die bedragen. Ze moeten van Nistelrooy dan wel gewoon behouden.
Het zou schofterig zijn, wanneer PSV ook nog Van Nistelrooi zou afrekenen op de eindstand of tussentijds eruit zou schoppen.

Maar ik denk dat dit in Eindhoven net een stap te ver zou zijn. Van Nistelrooi heeft tot nu toe geen enkel kans gehad, en messen in de rug prikken in niet de hobby van de bewoners in mijn stad.

Geef ome Ruud gewoon een vast elftal, en daarna kan je de balans gaan opmaken.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Superkiwi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Maar de grote vraag: wat voor nasmaak blijft er achter? Dat is natuurlijk afhankelijk van de uitslag en wie kan dat beter voorspellen dan jullie? Feyenoord is favoriet, de druk ligt bij Ajax dus waarschijnlijk wordt het een bloedeloos gelijkspelletje met wat opstootjes (ha, toch een beetje bloed >:) ) hier en daar.

Poll: Feyenoord vs Ajax
Winst Feyenoord
Winst Ajax
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Als Feyenoord wint is het ook winst voor Ajax. Dan wordt Schreuder echt onhoudbaar. Hoe dan ook een goede uitslag :)

XXXVI

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

ephymerous schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:26:
[...]

Als Feyenoord wint is het ook winst voor Ajax. Dan wordt Schreuder echt onhoudbaar. Hoe dan ook een goede uitslag :)
Ik ga toch voor winst voor Ajax. Iets met een onderbuikgevoel. :P

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Ik ga toch voor winst voor Ajax. Iets met een onderbuikgevoel. :P
De bookies zijn er ook nog niet over uit zo te zien, zowel Ajax als Feyenoord 2.65 voor een overwinning bij toto.nl

• Typhone
  • Laatst online: 22:38

Typhone

Who Dares Wins

Mijn uitzicht vannacht… ;). @Lekkerboeie86 blij, @donleone83 blij ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W81I2VegbWTvdipvDOJY437TBDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5Oxr05v23OQf0WaAjDw7N84.jpg?f=fotoalbum_large

@Superkiwi
Dat uit de klauwen lopen is op basis van irrationele argumenten en oogkleppen. Vanavond (ik dus ja) met een diehard Vak-S’er staan praten en die gaf mij nog een lift naar het hotel ook. Maar zoals door hemzelf al verteld: @donleone83 ken ik ook goed en ook daar worden geen koppen ingeslagen. Nadeel is dat hier veel te snel op alle slakken zout wordt gelegd en dat is zonde. Veel mensen hebben de glorietijd van Ajax (2000-2011) denk ik niet meegemaakt want toen leerde je wel een olifantenhuid kweken 👍

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Typhone schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 01:13:
Mijn uitzicht vannacht… ;). @Lekkerboeie86 blij, @donleone83 blij ;)

[Afbeelding]

@Superkiwi
Dat uit de klauwen lopen is op basis van irrationele argumenten en oogkleppen. Vanavond (ik dus ja) met een diehard Vak-S’er staan praten en die gaf mij nog een lift naar het hotel ook. Maar zoals door hemzelf al verteld: @donleone83 ken ik ook goed en ook daar worden geen koppen ingeslagen. Nadeel is dat hier veel te snel op alle slakken zout wordt gelegd en dat is zonde. Veel mensen hebben de glorietijd van Ajax (2000-2011) denk ik niet meegemaakt want toen leerde je wel een olifantenhuid kweken 👍
dikke foto

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:51
[...]

[Afbeelding]
Zo wijs was hij blijkbaar niet, want het is een uiterst domme uitspraak.
Maar goed, hou er maar goed aan vast, dan heb je nog de illusie dat Nederlandse teams wat kunnen bereiken, en ja, Cruyff is immers wel een fantastische speler geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowdog op 21-01-2023 03:50 ]

• MaZo
  • Niet online
De wedstrijd van het jaar voor Rotterdam. Ze zijn al maanden nerveus. De enige in Amsterdam die dit ook is, is Schreuder.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Schreuder maak je niet zo snel nerveus hoor, die heeft alles tactisch wel in het snotje d:)b
Hup Schreuder!

• toolkist
  • Niet online
MaZo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 07:48:
De wedstrijd van het jaar voor Rotterdam. Ze zijn al maanden nerveus. De enige in Amsterdam die dit ook is, is Schreuder.
Tuurlijk niet want hij vindt het geen cruciale wedstrijd

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
toolkist schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Tuurlijk niet want hij vindt het geen cruciale wedstrijd
Voor de supporters wel maar in dit stadium voor de competitie niet.
Daarvoor duurt de competitie nog te lang.

Maar je naaste concurrent een klap uitdelen, wil elke trainer graag natuurlijk.
En dé klassieker natuurlijk!

Ik denk dat Feyenoord wint, voor hun voelt dit als een Champions League finale vermoed ik.
Ajax is defensief te kwetsbaar. Ondanks hun aanvallende kwaliteiten. En Ajax is al een tijdje kampioen..... kansen missen.
En een invallende Gimenez kan dodelijk zijn.

Ik concentreer mij morgen eerst op de derby van het noorden: Heerenveen - Groningen.
Maar ik vermoed helaas al wat het resultaat zal worden

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 21-01-2023 11:58 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
Volgens mij is zo'n klassieker een wedstrijd op zich. Er zullen er bij Ajax wel wat extra gebrand zijn op een resultaat. Er wordt nou wel de lofzang gezongen op Feyenoord. Maar zonder dat er hele rare dingen gebeuren kunnen ze volgende week zondag 5e staan.

Regeren is vooruitschuiven

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

T-MOB schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:15:
Er wordt nou wel de lofzang gezongen op Feyenoord. Maar zonder dat er hele rare dingen gebeuren kunnen ze volgende week zondag 5e staan.
Waar kan ik tekenen? >:)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:37

Agent47

I always close my contracts.

MaZo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 07:48:
Slaat nergens op. Maanden nerveus al helemaal niet.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
Agent47 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:48:
[...]

Slaat nergens op. Maanden nerveus al helemaal niet.
Lekker laten gaan. Deze kerel lijkt precies het type supporter dat ik bedoelde. Zuigende, hautaine opmerking. Geen aandacht aan besteden.

• MaZo
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Lekker laten gaan. Deze kerel lijkt precies het type supporter dat ik bedoelde. Zuigende, hautaine opmerking. Geen aandacht aan besteden.
Het lijkt me duidelijk dat de haat vanuit Rotterdam naar Amsterdam veel groter is dan omgekeerd. Feyenoord ziet Ajax als concurrent, maar vanuit Amsterdam geldt dat allang niet meer (op dit seizoen na). Die hebben tegenwoordig een grotere hekel aan PSV. De Klassieker is verleden tijd, Feyenoord is maar 6x kampioen geworden in de laatste 50 jaar...

[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 21-01-2023 13:10 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

MaZo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:09:
[...]
De Klassieker is verleden tijd
Oneens. Een klassieker hoeft niet per te gaan tussen de twee béste clubs, ze kan ook gaan tussen de twee gróótste clubs.
Er is maar één klassieker in Nederland en die gaat tussen Feyenoord en Ajax.

• donleone83
MaZo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:09:
[...]
Het lijkt me duidelijk dat de haat vanuit Rotterdam naar Amsterdam veel groter is dan omgekeerd. Feyenoord ziet Ajax als concurrent, maar vanuit Amsterdam geldt dat allang niet meer (op dit seizoen na). Die hebben tegenwoordig een grotere hekel aan PSV. De Klassieker is verleden tijd, Feyenoord is maar 6x kampioen geworden in de laatste 50 jaar...
Ajacieden die zeggen dat Ajacieden tegenwoordig meer rivaliteit hebben met PSV zijn in mijn ogen “nieuwe” fans en successupporters die de hele historie van de Klassieker en de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax en Rotterdam en Amsterdam blijkbaar niet meegekregen hebben.

Als wat jij zegt echt zo zou zijn, is het wel raar dat een ras-Ajacied als Klaassen het ook nog steeds bestempelt in de krant deze week als de enige echte rivaliteit en ook voor Ajax de wedstrijden die ze het allerliefst winnen.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ze gaan op ESPN een voorbeschouwing van dik twee uur maken.. dat is toch wel wat overdreven?

Verder moet er echt worden ingegrepen. Discussies over dat een speler kan meedoen door supporters, slaat helemaal nergens op. In de PL hebben ze ook die gekken uit het stadion gekregen en zoals je vorige week zag, wordt iemand van Spurs gewoon vervolgt (en terecht).

Nee, hier moet weer over gediscussieerd worden, wat een land.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
donleone83 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:37:
[...]

Ajacieden die zeggen dat Ajacieden tegenwoordig meer rivaliteit hebben met PSV zijn in mijn ogen “nieuwe” fans en successupporters die de hele historie van de Klassieker en de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax en Rotterdam en Amsterdam blijkbaar niet meegekregen hebben.

Als wat jij zegt echt zo zou zijn, is het wel raar dat een ras-Ajacied als Klaassen het ook nog steeds bestempelt in de krant deze week als de enige echte rivaliteit en ook voor Ajax de wedstrijden die ze het allerliefst winnen.
Toch klopt het wel hoor. Dat voor Feyenoord Ajax de grootste rivaal is hoeft niet te betekenen dat het andersom ook zo is. Historisch zeker wel, maar de afgelopen 20 jaar niet echt. Ik ben echt al heel m'n leven echt een diehard supporter, maar de Klassieker is voor mij echt geen super bijzondere wedstrijd meer, behalve het feit dat het een wedstrijd tegen een sterkere tegenstander is. De enige reden dat nog net iets specialere wedstrijd is, is omdat ik in de 010 regio woon en werk. Dus het is leuk om bepaalde collega's/vrienden te kunnen zieken of het is nodig om sommige mensen te mijden, afhankelijk van de uitslag.

Als Feyenoord nu weer elk jaar gaat mee doen om de titel zal het vast wel weer gaan veranderen, maar over gezien de laatste jaren is de wedstrijd tegen PSV de belangrijkere wedstrijd.

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Toch klopt het wel hoor. Dat voor Feyenoord Ajax de grootste rivaal is hoeft niet te betekenen dat het andersom ook zo is. Historisch zeker wel, maar de afgelopen 20 jaar niet echt. Ik ben echt al heel m'n leven echt een diehard supporter, maar de Klassieker is voor mij echt super bijzondere wedstrijd meer, behalve het feit dat het een wedstrijd tegen een sterkere tegenstander is. De enige reden dat nog net iets specialere wedstrijd is, is omdat ik in de 010 regio woon en werk. Dus het is leuk om bepaalde collega's/vrienden te kunnen zieken of het is nodig om sommige mensen te mijden, afhankelijk van de uitslag.

Als Feyenoord nu weer elk jaar gaat mee doen om de titel zal het vast wel weer gaan veranderen, maar over gezien de laatste jaren is de wedstrijd tegen PSV de belangrijkere wedstrijd.
PSV kan dan de grotere titelrivaal zijn over de afgelopen jaren bekeken, de wedstrijd tegen Feyenoord blijft de Klassieker en derhalve een wedstrijd die gewonnen moet worden. Of ie nou om het kampioenschap gaat of niet.
Ik ken zelf maar bijster weinig Ajax supporters die een hekel hebben aan PSV. Ja grote concurrent voor de titel, maar daar blijft het heel vaak dan ook bij.

• Terranova
toolkist schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:00:
[...]

PSV kan dan de grotere titelrivaal zijn over de afgelopen jaren bekeken, de wedstrijd tegen Feyenoord blijft de Klassieker en derhalve een wedstrijd die gewonnen moet worden. Of ie nou om het kampioenschap gaat of niet.
Ik ken zelf maar bijster weinig Ajax supporters die een hekel hebben aan PSV. Ja grote concurrent voor de titel, maar daar blijft het heel vaak dan ook bij.
het is sowieso een wedstrijd die gewonnen moet worden, maar het niet meer een speciale wedstrijd zoals het vroeger was. Als Ajax een rivaliteit met RKC zou hebben, zou het ook geen speciale wedstrijd meer zijn aangezien Ajax normaal gesproken zonder enige moeite elke wedstrijd zou winnen. Ja erg leuk om te winnen, maar er moet sowieso wel iets op het spel staan voor beiden. Dus dit jaar is het weer een specialere wedstrijd, maar over het algemeen de laatste jaren? Niet echt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

[Afbeelding]
Zonder geld worden er op termijn helemaal geen doelpunten meer gemaakt in Eindhoven. Een wijs man kan er niet vanuit gaan dat een Madueke garanties geeft op CL inkomsten.

Jammer maar helaas zit PSV in de situatie dat deze winterse transferinkomsten geen luxe zijn maar bittere noodzaak. Dat gaat je sportief gezien aan het hart.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Misschien zit ik niet in de juiste kringen maar ik ken werkelijk geen enkele Ajax fan die niet met plaatsvervangende schaamte naar dat soort uitingen kijkt, net als die stropdas met een 1 erop. Het zijn juist dat soort kansloze dingen waardoor men een hekel aan je krijgt. Laat het gewoon op het veld zien, supporters van tegenstanders vinden toch vaak dat hun club het beter doet in de wedstrijd, des te mooier om dan het scorebord ze ongelijk te laten geven. Maar dit soort onzin? Heeft niets met sport te maken, blegh.
Mogelijk val ik met deze mening buiten wat de Echte SupporterTM een echte Ajacied noemt, maar als dat zo is dan ben ik eigenlijk wel blij om daar niet bij te horen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Gonadan schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Misschien zit ik niet in de juiste kringen maar ik ken werkelijk geen enkele Ajax fan die niet met plaatsvervangende schaamte naar dat soort uitingen kijkt, net als die stropdas met een 1 erop. Het zijn juist dat soort kansloze dingen waardoor men een hekel aan je krijgt. Laat het gewoon op het veld zien, supporters van tegenstanders vinden toch vaak dat hun club het beter doet in de wedstrijd, des te mooier om dan het scorebord ze ongelijk te laten geven. Maar dit soort onzin? Heeft niets met sport te maken, blegh.
Mogelijk val ik met deze mening buiten wat de Echte SupporterTM een echte Ajacied noemt, maar als dat zo is dan ben ik eigenlijk wel blij om daar niet bij te horen. ;)
Helemaal met je eens hoor.

• MaZo
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Toch klopt het wel hoor. Dat voor Feyenoord Ajax de grootste rivaal is hoeft niet te betekenen dat het andersom ook zo is. Historisch zeker wel, maar de afgelopen 20 jaar niet echt. Ik ben echt al heel m'n leven echt een diehard supporter, maar de Klassieker is voor mij echt geen super bijzondere wedstrijd meer, behalve het feit dat het een wedstrijd tegen een sterkere tegenstander is. De enige reden dat nog net iets specialere wedstrijd is, is omdat ik in de 010 regio woon en werk. Dus het is leuk om bepaalde collega's/vrienden te kunnen zieken of het is nodig om sommige mensen te mijden, afhankelijk van de uitslag.

Inderdaad. Toen ik als klein jochie naar het Olympisch Stadion ging voor de Supercup tussen Ajax en Feyenoord was de sfeer en beleving echt anders in vergelijking met de huidige Klassieker.

• Terranova
MaZo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:36:
[...]
Inderdaad. Toen ik als klein jochie naar het Olympisch Stadion ging voor de Supercup tussen Ajax en Feyenoord was de sfeer en beleving echt anders in vergelijking met de huidige Klassieker.
Dat heb ik dus ook, de jaren dat ik een seizoenskaart had(vooral magere jaren) was het ook nog echt wat speciaals. Dat is nu helaas gewoon minder geworden. Hopelijk komt het nog terug als Feyenoord meerdere jaren gaat mee doen en niet eens in de paar jaar.

• mavaros
Gonadan schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Zonder geld worden er op termijn helemaal geen doelpunten meer gemaakt in Eindhoven. Een wijs man kan er niet vanuit gaan dat een Madueke garanties geeft op CL inkomsten.

Jammer maar helaas zit PSV in de situatie dat deze winterse transferinkomsten geen luxe zijn maar bittere noodzaak. Dat gaat je sportief gezien aan het hart.
PSV heeft gewoon ordinair afgetikt en offeren dit seizoen bewust op.

PSV harkt mekant 100 miljoen binnen met deze transfers. Als je de geheime suikerooms van die club wegtrekt uit het verhaal, is dit natuurlijk de hoofdprijs aan geld binnentrekken.

Nu is de vraag waar ze dit geld in gaan investeren. Met 100 miljoen kan je aardige spelers gaan inkopen. Dan offer je wat op, maar krijg je misschien een beter elftal terug. Het is wel riskant, gezien de avonturen van Ajax afgelopen seizoen. Dat liep ook een beetje anders, dan dat we hadden verwacht.

PSV kan met die knaken ook een begin maken om het stadion een slag groter te maken, zoals ze ook deden toen ze lang geleden Ruud Gullit voor het astronomische bedrag van Fl 17000000,- verkochten aan AC Milaan. Vandaag de dag zou je dat € 85000000,- noemen. Maar goed. Gullit verkocht en de hoofdtribune kon verbouwd worden. Later is de rest ook opgeknapt en tada, het moderne Philipsstadion was een feit. Maar het is eigenlijk net wat te klein. Toen al en nu nog, al is het een fijn stadionnetje. Er is opzich helemaal niks mis mee.

Maar met die poen kan je dus ook een extra ring op het stadion gaan beginnen te bouwen. Aan drie kanten kan dat zonder probleem, en aan de Frederiklaan kan het wel, maar 15 meter aan de overkant wonen gewoon mensen die ook recht hebben op zonlicht. Je kan dus driekwart van dat stadion gebruiken om richting 50000 supporters te gaan. Die aantallen mensen trekt PSV misschien niet elke wedstrijd, maar er zijn er genoeg, waar mensen lopen te knokken of smeken voor een kaartje. (Bij wijze van spreke.)

De tijd zal het leren.

@Typhone Hoe hoog is die toren op uw foto? Dat uitstekende ding aan de linkerkant van de brug.

Dit vraag ik even, omdat ze hierzo ook torens gaan bouwen die ruim boven de 100 meter hoog gaan. Ze praten over 225 meter max, en dat is echt hoog. Ik woon aan de voet van die hoge torens, dus wil me enige voorstelling kunnen maken. Die ene toren op de foto lijkt me wel heel erg hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door mavaros op 21-01-2023 15:03 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:39
Gonadan schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Het is gewoon de wedstrijd tussen van oudsher de grote rivalen. De lading op de wedstrijd is alleen al jaren niet heel groot meer omdat Ajax toch wel wint of in elk geval daarvan wordt uitgegaan.
De lading en spanning voor het kampioenschap is er al jaren niet meer, ik hoop dat dit de opmars is naar meer van die rivaliteit.
MaZo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:36:
[...]
Zeker weten, het is gewoon vaak niet spannend meer en ook niet bepalend voor het kampioenschap. Maar het blijft wel de traditionele klassieker. Het is ook niet voor niets dat dit de klassieker wordt genoemd (de naam zegt het al), tegen psv wordt al jarenlang de topper genoemd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

mavaros schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:46:
[...]

PSV heeft gewoon ordinair afgetikt en offeren dit seizoen bewust op.

PSV harkt mekant 100 miljoen binnen met deze transfers. Als je de geheime suikerooms van die club wegtrekt uit het verhaal, is dit natuurlijk de hoofdprijs aan geld binnentrekken.

Nu is de vraag waar ze dit geld in gaan investeren. Met 100 miljoen kan je aardige spelers gaan inkopen. Dan offer je wat op, maar krijg je misschien een beter elftal terug. Het is wel riskant, gezien de avonturen van Ajax afgelopen seizoen. Dat liep ook een beetje anders, dan dat we hadden verwacht.

PSV kan met die knaken ook een begin maken om het stadion een slag groter te maken, zoals ze ook deden toen ze lang geleden Ruud Gullit voor het astronomische bedrag van Fl 17000000,- verkochten aan AC Milaan. Vandaag de dag zou je dat € 85000000,- noemen. Maar goed. Gullit verkocht en de hoofdtribune kon verbouwd worden. Later is de rest ook opgeknapt en tada, het moderne Philipsstadion was een feit. Maar het is eigenlijk net wat te klein. Toen al en nu nog, al is het een fijn stadionnetje. Er is opzich helemaal niks mis mee.

Maar met die poen kan je dus ook een extra ring op het stadion gaan beginnen te bouwen. Aan drie kanten kan dat zonder probleem, en aan de Frederiklaan kan het wel, maar 15 meter aan de overkant wonen gewoon mensen die ook recht hebben op zonlicht. Je kan dus driekwart van dat stadion gebruiken om richting 50000 supporters te gaan. Die aantallen mensen trekt PSV misschien niet elke wedstrijd, maar er zijn er genoeg, waar mensen lopen te knokken of smeken voor een kaartje. (Bij wijze van spreke.)

De tijd zal het leren.

@Typhone Hoe hoog is die toren op uw foto? Dat uitstekende ding aan de linkerkant van de brug.

Dit vraag ik even, omdat ze hierzo ook torens gaan bouwen die ruim boven de 100 meter hoog gaan. Ze praten over 225 meter max, en dat is echt hoog. Ik woon aan de voet van die hoge torens, dus wil me enige voorstelling kunnen maken. Die ene toren op de foto lijkt me wel heel erg hoog.
@mavaros
Dat is de zalmhaventoren in Rotterdam met een hoogte van 215m, dus 1 op 1 vergelijkbaar met wat ze in Eindhoven gaan doen gok ik ;)

• mavaros
Typhone schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:43:
[...]

@mavaros
Dat is de zalmhaventoren in Rotterdam met een hoogte van 215m, dus 1 op 1 vergelijkbaar met wat ze in Eindhoven gaan doen gok ik ;)
Ojeetje. Ik woon verdorie ondertussen tussen al die torens. En waaien dat dit doet.

Eindhoven heeft het in zijn bol gekregen als het om hoogbouw gaat. We hebben hier al een flat staan, zo;n hoge, en daar gluurt elke avond iemand mijn huis in. Dat weet ik, omdat ik teruggluur met mijn telescoop.

Maar Rotterdam ziet er altijd wel heel vet uit op foto's. Da's toch de enige echte stad in Nederland. Het Manhattan aan de Maas.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
El Faali, man man man.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11 08:49
Beste goal van Sparta. Die draaien echt wel een magistraal seizoen zover.

• carpebios
Ik heb wel weer genoeg gezien, verlies of gelijkspel zo te zien bij PSV. De Jong die niet bereikt wordt, en weer spelers in de hoogtijden van hun carrière.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Hoe lang kan je kijken zeg.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De topclub strafschop is er alweer hoor

• carpebios
forzav schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:24:
De topclub strafschop is er alweer hoor
Was niet duidelijk deze 8)7, maar je schrijft TOB verkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door carpebios op 21-01-2023 20:24 ]

• dglavimans
LOL De Jong op ze Nederlands

• carpebios
Als stond PSV met 10 man voor een leeg doel, dan zou nog 80% er niet ingaan.

• forzav
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Was niet duidelijk deze 8)7, maar je schrijft TOB verkeerd.
Dit zijn van die strafschoppen die je altijd alleen ziet aan de kant van de topclubs, andersom worden deze echt niet gegeven. Maar gerechtigheid dankzij de Jong

[ Voor 6% gewijzigd door forzav op 21-01-2023 20:28 ]

• carpebios
forzav schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:27:
[...]

Dit zijn van die strafschoppen die je altijd alleen ziet aan de kant van de topclubs.. maar gerechtigheid dankzij de Jong
Je ziet ze soms ook in area 51!!!!
*doet aluhoedje weer af.

Die El Ghazi is zo'n slechte speler, niet normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door carpebios op 21-01-2023 20:37 ]

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Waarom is Luuk gewisseld?

• carpebios
Hoofdblessure.

• dglavimans
Om de schaamte te besparen

• carpebios
Van El Ghazi? Die gast moet er echt vanaf, voorgoed bij PSV.

• mavaros
Dat Sparta gaat dit seizoen wel erg goed. Straks rollen ze per ongeluk zomaar Europa in.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Lekker gekeept hoor… :+

• carpebios
Die Ghazi begint nu zelfs met schwalbes. Wegwezen van de velden!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
mavaros schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:55:
Dat Sparta gaat dit seizoen wel erg goed. Straks rollen ze per ongeluk zomaar Europa in.
Zou prachtig zijn wat mij betreft.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• carpebios
Komt PSV weer goed weg

• carpebios
Tjah Xavi, dit was je kans.

• carpebios
Wat een waardeloze wissel weer van van Nistelrooy.

• dglavimans
Xavi eruit ipv El Ghazi.

Hoop voor Ruud dat Vitesse nu niet meer scoren gaat.

• carpebios
dglavimans schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:52:
Xavi eruit ipv El Ghazi.

Hoop voor Ruud dat Vitesse nu niet meer scoren gaat.
Of wel en Ruud OUT, echt wat weet die El Ghazi van Ruud?

• Agent47

Agent47

Xavi met dat huil gezicht. Echt ik kan niks anders dan er om lachen. Goede voetballer verder

• dglavimans
Agent47 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:54:
Xavi met dat huil gezicht. Echt ik kan niks anders dan er om lachen. Goede voetballer verder
Zou willen dat de rest op het veld is wat meer huilde. Wist ik tenminste dat er beetje beleving in zat

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik gun Vitesse wel de gelijkmaker, misschien dat Ruudje dan wakker wordt.

• carpebios
Agent47 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:54:
Goede voetballer, en brengt een lach op mensen hun gezicht, wat wil je nog meer!

• Maarten_E
carpebios schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:55:
[...]

Goede voetballer, en brengt een lach op mensen hun gezicht, wat wil je nog meer!
Alleen jammer dat hij coach van FC Barcelona is.

;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• carpebios
Maarten_E schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:56:
[...]

Alleen jammer dat hij coach van FC Barcelona is.

;)
Enige smetje ;)

• carpebios
En ROOD

• Agent47

Agent47

Terechte kaart. Wat heeft Ajax ooit in hem gezien ?

• Maarten_E
Godzijdank winnen we met Vertessen de oorlog... /s

Edit: Zou het niet 10x leuker zijn om te verplichten een veldspeler op te stellen als je keeper rood krijgt? Nu gaat er gewoon een andere doelman instaan, relatief veel minder een effect.

[ Voor 65% gewijzigd door Maarten_E op 21-01-2023 22:02 ]

• carpebios
Maarten_E schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:01:
Godzijdank winnen we met Vertessen de oorlog... /s

Edit: Zou het niet 10x leuker zijn om te verplichten een veldspeler op te stellen als je keeper rood krijgt? Nu gaat er gewoon een andere doelman instaan, relatief veel minder een effect.
Toivonen had toch ook een keer na rood de handschoenen aangetrokken kan ik mij herinneren?

• Maarten_E
carpebios schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Toivonen had toch ook een keer na rood de handschoenen aangetrokken kan ik mij herinneren?
Zou kunnen, ik weet dat het vaker gebeurt in ieder geval. Gaat mij niet per se om PSV, maar in het algemeen. Het inbrengen van een reservekeeper heeft relatief veel minder effect imo, ook al moet je er een veldspeler voor uithalen.

• sjufke
  • Laatst online: 02-12 15:11
carpebios schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Nee. Was omdat PSV al klaar was met wisselen en Tyton(?) geblesseerd raakte en niet verder kon.

PSN: bollsie

• carpebios
sjufke schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Nee. Was omdat PSV al klaar was met wisselen en Tyton(?) geblesseerd raakte en niet verder kon.
Inderdaad.

KEEPER TOIVONEN

Op 27 oktober 2013 was Toivonen enige minuten keeper van PSV, in een verloren uitwedstrijd bij Roda JC (2-1). Keeper Przemyslaw Tytoń raakte ernstig geblesseerd en moest het veld verlaten, maar trainer Cocu had al drie keer gewisselfd. Toivonen zou de laatste paar minuten keepen toen PSV al met 2-1 achterstond.

• mavaros
carpebios schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:52:
Wat een waardeloze wissel weer van van Nistelrooy.
Ik vind serieus dat je Van Nistelrooi niks kan aanrekenen, en dat je hem dus ook niet kan afrekenen.

PSV heeft zijn ruggegraat verkocht, wat spelers betreft. En PSV heeft helemaal niks achter de hand om het op te vullen. Daar kan die arme trainer niks aan verhelpen. Wat er niet is, is er gewoon niet.

Ik hoop serieus dat ze dit seizoen laten lopen, en dan volgend jaar een goed elftal in elkaar getimmerd hebben. Maar ik durf daar mijn moeder niet om te verwedden.

Dit zeg ik als Eindhovenaar, alhoewel ik eigenlijk meer voor FCE ben. Dat wordt volgend seizoen of over tig jaar een dingetje. Dan is de helft van het PSV stadion ineens Blauw-Wit. Dat zijn ze bij PSV niet gewend. Eigenlijk is niemand is dit gewend.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:55

Vos

AFCA

Agent47 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:00:
Terechte kaart. Wat heeft Ajax ooit in hem gezien ?
Goedkope gok en er is geld op verdient.

• Maarten_E
mavaros schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:17:

Dit zeg ik als Eindhovenaar, alhoewel ik eigenlijk meer voor FCE ben. Dat wordt volgend seizoen of over tig jaar een dingetje. Dan is de helft van het PSV stadion ineens Blauw-Wit. Dat zijn ze bij PSV niet gewend. Eigenlijk is niemand is dit gewend.
Snap dat je geen PSV geen warm hart toedraagt, maar ze degradatie wensen is ook weer zoiets. ;)

Zou het eigenlijk wel heel tof vinden om FCE weer eens in de ED te zien. Zeker de laatste paar seizoenen lijkt het steeds dichterbij te komen.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 23:56
Vos schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:21:
[...]

Goedkope gok en er is geld op verdient.
Als je een keeper met die lengte echt aan het keepen krijgt..
Helaas niet helemaal gelukt

• mavaros
Maarten_E schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:23:
[...]

Snap dat je geen PSV geen warm hart toedraagt, maar ze degradatie wensen is ook weer zoiets. ;)

Zou het eigenlijk wel heel tof vinden om FCE weer eens in de ED te zien. Zeker de laatste paar seizoenen lijkt het steeds dichterbij te komen.
Ik denk dat je mijn reactie helemaal verkeerd leest. Er is niks denigrend aan mijn reactie, en je moet me ook niet zomaar van zaken betichten, zoals degradatie enzo.

Uitleg: In mijn stad heb je twee clubs. FCE en PSV. De ene speelt heel goed in de KKD en kan promoveren. De andere club speelt in de eredivisie en die gaan zeker niet degraderen. Ongeveer de helft van Eindhoven is stiekem of openlijk een fan van FCE. De beide clubs bijten elkaar niet, en spelen tot nu toe in verschillende competities.

Maar als FCE zomaar promoveren, dan ga ik je nu al zeggen dat beide wedstrijden tot de allerlaatste plek uitverkocht zijn. En na de wedstrijd ga ik er serieus niet vanuit dat er geweld of dat soort zaken gaan gebeuren. Het wordt dan meer bier hijsen voor, tijdens en na de wedstrijd. En morgen gaan we weer naar het werk.

Rotterdam heeft drie clubs in de eredivisie, en wij willen twee clubs op het hoogste niveau een keertje hebben spelen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Heren Rotterdammers succes gewenst en verlos ons van Alfred!

[ Voor 0% gewijzigd door Typhone op 22-01-2023 11:28 . Reden: met een n dus ;) ]

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Legaal is de klassieker alleen op ESPN denk ik?

• carpebios
Typhone schreef op zondag 22 januari 2023 @ 07:54:
Here Rotterdammers succes gewenst en verlos ons van Alfred!
Nee nee, go Alfred! ;)

Gelijk spel zou ook fijn zijn.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45
Deruxian schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:00:
Legaal is de klassieker alleen op ESPN denk ik?
Yes, Iedereen met een tv abbonement kan hem vandaag kijken want de wedstrijd komt op ESPN 1

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Liever een gelijkspel dan een verliespartij vandaag. Van mij Schreuder ook vertrekken maar het is me zeker geen verliespartij tegen Feyenoord waard.
Ik heb de wedstrijd op een 2-2'tje gezet, al denk ik dat we vandaag als een gehandicapte cavia in een op hol geslagen rad murw gespeeld gaan worden. Gelijkspel zou in mijn optiek een punt winst zijn, ik teken ervoor.
Hup Ajax! oOo
Succes Feyenoorders d:)b

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Gynnad schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:23:
[...]

Yes, Iedereen met een tv abbonement kan hem vandaag kijken want de wedstrijd komt op ESPN 1
Dus met gewoon ziggo kan je vandaag zappen naar espn1 en dan gratis kijken?!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:44
Deruxian schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:35:
[...]

Dus met gewoon ziggo kan je vandaag zappen naar espn1 en dan gratis kijken?!
Ja ESPN1 staat altijd open op Ziggo ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 179 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023