Nog geen 31 januari bedoel je? Als Madueke bij PSV weg gaat, hebben ze een nog veel groter probleem.
De rest van de vleugelspitsen win je de oorlog niet mee denk ik.
En El Ghazi is blaffen blaffen maar niet bijten.
Maar @ElPaco... Niet meteen gefrustreerd worden na een keer verliespunten he?
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 17-01-2023 11:47 ]
Je gaat PSV gewoon voorbij (omzet-technisch) als je CL haalt. Het gat tussen de begrotingen is niet zo groot meer als het was, alleen het salarishuis in Eindhoven is best fors groter. Alleen kun je over dat laatste ook weer een boom opzetten omdat ze in Eindhoven redelijk op de pof leven, waar Feyenoord dat tegenwoordig niet meer doet.Russel88 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:17: Een CL deelname kan ervoor zorgen dat het gat tussen Feyenoord en PSV een stuk kleiner wordt qua begroting.
En nondedju wat krijg ik al kriebels als ik aan zondag denk. Eindelijk eens een Klassieker waarin we niet op voorhand kansloos zijn. Laten we hopen dat de verwachtingen waargemaakt gaan worden en dat we Ajax een flinke tik gaan geven.
[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 17-01-2023 21:02 . Reden: Dergelijke benamingen laten we aub. ]
Komende zondag gaan ze toch gewoon winnen, tenzij men bij Ajax ineens besluit om Schreuder eruit te wippen en als de brandweer een kundige vervanger aan te stellen. Dat mag van mij nu zelfs Bosz zijn. Maar het is inmiddels alweer dinsdag, dus dat zie ik niet gebeuren.
We gaan gewoon eerst nog een paar wedstrijden spelen. En als die redelijk succesvol verlopen kan je inderdaad wel zeggen dat we kandidaat zijn. De laatste keer dat we de klassieker wonnen is weer even geleden. Ze lijken zondag een aardige kans te maken. Maar we weten ook dat er altijd gekke dingen gebeuren. Verdedigers die van 30 meter in kruising schieten enzo. Snel hierna krijgen we Twente uit en PSV thuis. Staan we dan 8 punten los, dan mag die ambitie wel uitgesproken worden.JanW schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:54:
Feyenoord mag gewoon eens een keer uitspreken dat ze kampioenskandidaat zijn. Dat voorzichtige gezwets dat ze een mindere selectie hebben, die ambitie er niet is, blabla. Kom op zeg. Je hebt de beste coach van de Eredivisie, je concurrentie heeft een beginnend coach en een Schreuder als hoofdcoach. Je presteert het meest stabiel, hebt een goed ingespeeld team staan en staat 4 punten los. Toon eens ballen en spreek het uit, ga er vol voor. "Feyenoord wordt kampioen" Of "Daar strijden we tot de laatste speelronde voor".
Komende zondag gaan ze toch gewoon winnen, tenzij men bij Ajax ineens besluit om Schreuder eruit te wippen en als de brandweer een kundige vervanger aan te stellen. Dat mag van mij nu zelfs Bosz zijn. Maar het is inmiddels alweer dinsdag, dus dat zie ik niet gebeuren.
God, schei uit. Ellendige Klassieker was dat...Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:01:
[...]
Maar we weten ook dat er altijd gekke dingen gebeuren. Verdedigers die van 30 meter in kruising schieten enzo.
Amen to that. Eerst deze reeks even goed doorkomen. 10/12 uit 4 zou fantastisch zijn.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:01:
[...]
Snel hierna krijgen we Twente uit en PSV thuis. Staan we dan 8 punten los, dan mag die ambitie wel uitgesproken worden.
Haha, ik dacht altijd dat het Dordrecht Noord was waar fyenoord speeltChrisjuh_15 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:48:
[...]
Je gaat PSV gewoon voorbij (omzet-technisch) als je CL haalt. Het gat tussen de begrotingen is niet zo groot meer als het was, alleen het salarishuis in Eindhoven is best fors groter. Alleen kun je over dat laatste ook weer een boom opzetten omdat ze in Eindhoven redelijk op de pof leven, waar Feyenoord dat tegenwoordig niet meer doet.
En nondedju wat krijg ik al kriebels als ik aan zondag denk. Eindelijk eens een Klassieker waarin we niet op voorhand kansloos zijn. Laten we hopen dat de verwachtingen waargemaakt gaan worden en dat we Abcoude Noord een flinke tik gaan geven.
Hier ben ik het mee eens. We zijn zondag pas halverwege de competitie. Er kan nog zoveel veranderen. Natuurlijk strijd Feyenoord voor het kampioenschap, maar dat hoef je op dit moment nog niet van de daken te schreeuwen? Toch?Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:01:
[...]
We gaan gewoon eerst nog een paar wedstrijden spelen. En als die redelijk succesvol verlopen kan je inderdaad wel zeggen dat we kandidaat zijn. De laatste keer dat we de klassieker wonnen is weer even geleden. Ze lijken zondag een aardige kans te maken. Maar we weten ook dat er altijd gekke dingen gebeuren. Verdedigers die van 30 meter in kruising schieten enzo. Snel hierna krijgen we Twente uit en PSV thuis. Staan we dan 8 punten los, dan mag die ambitie wel uitgesproken worden.
Ach ja ik troost mij met de gedachte dat het de slag verliezen is maar de oorlog winnen,.Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:48:
[...]
Abcoude Noord een flinke tik gaan geven.
Als iemand HEEL positief opvalt dan is het wel Mats Wieffer. Niemand had verwachtingen van hem en zelf vele vroegen zich af waarom Feyenoord hem erbij haalde maar hij is echt heel goed bezig (voor zijn doen) en verbetert zich echt wekelijks. Ik had het echt niet verwacht van hem dat hij het aankon en misschien gaat dat dus meevallen. Selectie van Feyenoord begint echt wel stabiel te worden.Tristan schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:46:
[...]
Klopt. Is ook zo. Maar als ik Mats Wieffer hoor na zijn eerste EL wedstrijd waarbij hij het gevoel had dat hij het tempo absoluut niet bij kon benen en met hem waarschijnlijk nog een bak andere spelers bij Feyenoord weet ik niet of dat hetzelfde is bij Ajax en PSV?
Gelukkig doen veruit de meeste dat ook niet maar een keer zo goed ervoor te staan met zo weinig budget in vergelijking met PSV en vooral Ajax mag het best wel eens benoemd worden. Toch? ;-)maar dat hoef je op dit moment nog niet van de daken te schreeuwen? Toch?
[ Voor 15% gewijzigd door rikoos op 17-01-2023 12:46 ]
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk als je halverwege de competitie 4 punten los staat en jezelf dan nog niet als titel KANDIDAAT ziet. Dan is er echt iets heel erg goed mis met je "zelf"vertrouwen.Tristan schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:15:
[...]
Hier ben ik het mee eens. We zijn zondag pas halverwege de competitie. Er kan nog zoveel veranderen. Natuurlijk strijd Feyenoord voor het kampioenschap, maar dat hoef je op dit moment nog niet van de daken te schreeuwen? Toch?
Kandidaat is iets anders dan topfavoriet ofzo he...
Juist, net als we nu ook rustig kunnen stellen dat iedereen buiten de subtop geen kans meer maakt. Andersom kan je dus alle clubs die nu bovenin meedraaien nog als kandidaat zien en mogen ze zichzelf ook zo zien.toolkist schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:46:
[...]
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk als je halverwege de competitie 4 punten los staat en jezelf dan nog niet als titel KANDIDAAT ziet. Dan is er echt iets heel erg goed mis met je "zelf"vertrouwen.
Maar goed, er zit een verschil tussen je naar buiten toe in een bepaalde (underdog)positie manoeuvreren en intern het geloof hebben dat kampioen worden inderdaad het grote doel is.
Als NIET Ajax fan heb ik er wel eens naar gekeken, die rechter in de thumbnail heeft nog wel eens wat zinnig te zeggen maar de linker heeft echt een arrogantie over zijn clubje wat niet normaal is.Mog schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:58:
Heerlijke gappies dit
[YouTube: Kale & Kokkie bereiden zich voor op de Klassieker]
Hoezo maak je je belachelijk. Het zijn "maar' 4 magere puntjes en we moeten nog 16 wedstrijden spelen. Het kan echt zo omslaan en dan ben je het lulletje van de klas want Feyenoord liep met hun hoofd al in de wolken. Zie je de krantenkoppen al voor je?toolkist schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:46:
[...]
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk als je halverwege de competitie 4 punten los staat en jezelf dan nog niet als titel KANDIDAAT ziet. Dan is er echt iets heel erg goed mis met je "zelf"vertrouwen.
kandidaat... niet topfavoriet. lees nou eensTristan schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:16:
[...]
Hoezo maak je je belachelijk. Het zijn "maar' 4 magere puntjes en we moeten nog 16 wedstrijden spelen. Het kan echt zo omslaan en dan ben je het lulletje van de klas want Feyenoord liep met hun hoofd al in de wolken. Zie je de krantenkoppen al voor je?
dat is wat anders dan nu roepen 'wij gaan kampioen worden'.. in plaats daarvan 'wij doen mee om het kampioenschap'
maar wat ik al zei, blijkbaar geen zelfvertrouwen en alleen maar bang om af te gaan, als je dat al niet durft te zeggen nu...
Wat is het verschil tussen titelkandidaat en topfavoriet precies?toolkist schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:04:
[...]
kandidaat... niet topfavoriet. lees nou eens
dat is wat anders dan nu roepen 'wij gaan kampioen worden'.. in plaats daarvan 'wij doen mee om het kampioenschap'
maar wat ik al zei, blijkbaar geen zelfvertrouwen en alleen maar bang om af te gaan, als je dat al niet durft te zeggen nu...
Jullie zijn voorafgaand een seizoen titelkandidaat bij Feyenoord, en Ajax en PSV zijn daarvoor de favoriet. Zo moeilijk is het toch niet?Tristan schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:05:
[...]
Wat is het verschil tussen titelkandidaat en topfavoriet precies?
Twente komt eraan!
Nog 18 wedstrijden zelfs, maar zelfs bij een nederlaag zondag, is Feyenoord winterkampioen.Tristan schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:16:
[...]
Hoezo maak je je belachelijk. Het zijn "maar' 4 magere puntjes en we moeten nog 16 wedstrijden spelen. Het kan echt zo omslaan en dan ben je het lulletje van de klas want Feyenoord liep met hun hoofd al in de wolken. Zie je de krantenkoppen al voor je?
Heeft niet met niet durven of geen vertrouwen te maken i.m.o. maar meer met het besef dat het niet vanzelfsprekend is dat je hier nu staat. Qua punten gaat het prima/ aardig, maar zo stabiel is het allemaal ook nog niet. Daarnaast zijn ze bezig met een proces met elkaar, waarbij spelers en club moeten groeien.toolkist schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:04:
[...]
kandidaat... niet topfavoriet. lees nou eens
Ajax moet kampioen worden en kan enorm veel meer investeren dan Feyenoord. Simpel gezegd blijft het een gevalletje: het gaat nu goed, we staan er goed voor maar we zijn er nog lang niet. We zullen nog wel punten gaan verspelen en dan is de rest dichtbij om erop en erover te gaan.
En ten slotte, ze geven juist steeds aan van wedstrijd tot wedstrijd te kijken, dat duidt i.m.o. vooral op realisme (en voorkomen dat je met je hoofd in de wolken gaat lopen) en te zorgen dat de focus van de groep goed blijft.
Precies, zolang de wintertransferperiode nog geopend is is dat in de basis altijd in het voordeel van de grootste clubs qua begroting en in de Nederlandse competitie is dat momenteel simpelweg Ajax>Feyenoord=PSV>de rest. Er is nog tijd zat voor Ajax om versterkingen te halen, en het gat is ook niet onoverbrugbaar groot in punten o.i.d. De bal is rond, het kan echt nog alle kanten op, bedoel elke klassieke top 3 club speelt momenteel niet al te bestjbdeiman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:52:
Ajax moet kampioen worden en kan enorm veel meer investeren dan Feyenoord.
Als neutrale kijker (of nou ja als Tilburger altijd wel een beetje voor Willem 2 geweest, maar die doen niet mee dit seizoen
Plaat 2 t/m 5 staan op 2 punten van elkaar, de koploper 4 punten los maar dat is ook niet extreem. Had hier al een beetje op gehoopt toen zowel PSV als Ajax nieuwe trainers aankondigden, dat zeker AZ zich er mee zou kunnen gaan bemoeien. Leuk dat Twente (voorlopig) ook aanhaakt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Vraag me altijd af of die wel bestaat. Iedereen heeft wel voorkeur voor een club en de mensen die niets met voetbal hebben kijken toch nooit (en zal ze aan de bips oxideren wie er bovenaan staat)Maarten_E schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:07:
zeker voor de neutrale toeschouwer.
@ST10©DE steekt zijn vinger op! Ik heb lichte sympathie voor PSV en FC Twente, maar eigenlijk kan het me weinig deren als die verliezen. Ik ben een liefhebber van het spelletje. En kan ook zeker genieten van goed verdedigende ploegen met uitbraken. Geduldig spelen.Holk schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:11:
[...]
Vraag me altijd af of die wel bestaat. Iedereen heeft wel voorkeur voor een club en de mensen die niets met voetbal hebben kijken toch nooit (en zal ze aan de bips oxideren wie er bovenaan staat)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ergens nog geluk, wilde Ajax geen 20+ miljoen betalen voor koop maar ging de RvC daar voor liggen? Deze 8M afschrijven kan Ajax moeiteloos incasseren.Mog schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:40:
Ocampos is na een half jaar en 114 minuten speeltijd terug naar Sevilla. Volgens ESPN heeft het Ajax €8 miljoen gekost.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
ESPN doet op de website keurig aan een bronvermelding. Volgens de Spaanse sportkrant RelevoMog schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:40:
Ocampos is na een half jaar en 114 minuten speeltijd terug naar Sevilla. Volgens ESPN heeft het Ajax €8 miljoen gekost.
Waarom wilde Ocampos naar Ajax als hij bij Sevilla al op de loonlijst stond voor 5 miljoen?
Ik lees in de Telegraaf dat Ajax heeft gemeld dat het om in totaal zo'n 4 miljoen zou gaan. Wat ook meer in lijn is met eerdere berichten in de Spaanse media.
En dan nog ben je kampioenskandidaat. Niet de nummer 1 kandidaat, niet de topfavoriet, maar je doet zeker mee om het kampioenschap. Als je dat nu nog niet durft te erkennen, en dus zegt dat Feyenoord 100% zeker op grote afstand van de kampioen gaat eindigen, dan ja dan heeft dat alles met geen zelfvertrouwen te maken. En voordat je reageert, lees mn post nog een keer of twee want de vorige heb je duidelijk verkeerd begrepen.jbdeiman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:52:
[...]
Heeft niet met niet durven of geen vertrouwen te maken i.m.o. maar meer met het besef dat het niet vanzelfsprekend is dat je hier nu staat. Qua punten gaat het prima/ aardig, maar zo stabiel is het allemaal ook nog niet. Daarnaast zijn ze bezig met een proces met elkaar, waarbij spelers en club moeten groeien.
XXXVI
4 miljoen zou logisch zijn. Zijn huursom was namelijk 4 miljoen en zijn salaris ook. Totaal 8 miljoen voor een jaar. Na een halfjaar terug: 4 miljoen. Ik geloof er alleen helemaal niets van dat Sevilla het zo gespeeld heeft. Het zou mij niets verbazen als Ajax ofwel het volledige salaris ofwel de volledige huursom kwijt is voor een vol seizoen.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:05:
[...]
ESPN doet op de website keurig aan een bronvermelding. Volgens de Spaanse sportkrant Relevo
Waarom wilde Ocampos naar Ajax als hij bij Sevilla al op de loonlijst stond voor 5 miljoen?
Ik lees in de Telegraaf dat Ajax heeft gemeld dat het om in totaal zo'n 4 miljoen zou gaan. Wat ook meer in lijn is met eerdere berichten in de Spaanse media.
@toolkist Tuurlijk is Feyenoord kandidaat. Maar die bescheidenheid is gewoon passend. Op basis van het recente verleden, de financiële middelen, de 15 nieuwe selectiespelers dit jaar (nog maar 7 over van vorig seizoen!) en de krapte van de selectie is het even niet anders dan voorzichtig zijn. Als Feyenoord de komende weken goed doorkomt met onder andere Ajax, PSV en Twente en in maart nog steeds eerste staat met een voorsprong ga ik pas uitspreken dat ze op dat moment wellicht de grootste kans maken.
Dit kan ik andersom ook stellen, het heeft niets met vertrouwen te maken, maar juist met de focus op het proces houden. Het als club nu uitspreken maakt dat (vanuit extern zeker) daar de focus op wordt gelegd en dat de focus af gaat van waar ze mee bezig zijn. Daarnaast brengt dit druk met zich mee, waar ze (vind ik begrijpelijk) niet op zitten te wachten. I.m.o. gewoon een verstandige keuze, die niets met angst of gebrek aan vertrouwen te maken heeft.toolkist schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:39:
[...]
En dan nog ben je kampioenskandidaat. Niet de nummer 1 kandidaat, niet de topfavoriet, maar je doet zeker mee om het kampioenschap. Als je dat nu nog niet durft te erkennen, en dus zegt dat Feyenoord 100% zeker op grote afstand van de kampioen gaat eindigen, dan ja dan heeft dat alles met geen zelfvertrouwen te maken. En voordat je reageert, lees mn post nog een keer of twee want de vorige heb je duidelijk verkeerd begrepen.
Maar van buitenaf is het leuker om er druk op te leggen, dat begrijp ik wel, ze willen daar vooralsnog gewoon niet in mee.
Zo spannend niet toch?Bombvis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:44:
Iedereen hier al bijgekomen van het interview van Blind in het AD: https://www.ad.nl/nederla...lfred-schreuder~a045d9ac/ ? Goed moment om het naar buiten te brengen wel, gelukkig geen druk zo voor de Klassieker. Zolang Schreuder/H2 nog maar het seizoen mogen afmaken vind ik het (met wat ze tot nu toe hebben laten zien) helemaal prima
Float like a butterfly, sting like a bee.
?Bombvis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:44:
Zolang Schreuder/H2 nog maar het seizoen mogen afmaken vind ik het (met wat ze tot nu toe hebben laten zien) helemaal prima
Als Feyenoordsupporter vind ik ze erg geschikt voor hun taak, maar voor je het weet worden ze de komende maanden wel capabel en verander ik van gedachten
Niks nieuws dusPolarBear schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:48:
[...]
Nou dit is wel een bevestiging zoveel dat Scheuder ongeschikt is:
[Afbeelding]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tjah, Schreuder aan de ene kant, Blind aan de andere kant, beiden zullen ze hun eigen fouten niet toe willen geven. De reactie van Schreuder in de rust zoals Blind benoemd kan ook heel ergens anders op duiden. Dat hij een plan heeft en spelers (wellicht onder aanvoering van een enkeling) voeren dat niet uit, of maar halfslachtig. Ik kan mij goed voorstellen dat een trainer/ coach dan iets noemt van, zeg me dan hoe jullie wel denken hoe het moet, om de spelers toch wat meer mee te krijgen.Bombvis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:44:
Iedereen hier al bijgekomen van het interview van Blind in het AD: https://www.ad.nl/nederla...lfred-schreuder~a045d9ac/ ? Goed moment om het naar buiten te brengen wel, gelukkig geen druk zo voor de Klassieker. Zolang Schreuder/H2 nog maar het seizoen mogen afmaken vind ik het (met wat ze tot nu toe hebben laten zien) helemaal prima
Wat mij ik veel fora (voetbal gerelateerd) is dat iedereen naar Schreuder wijst, dat Blind het probleem zeker niet was. Waar dat op gebaseerd is snap ik alleen niet zo, maar dat is omdat ik sterk geloof in waar 2 honden vechten er 2 honden schuld hebben. Blind is (vind ik in interviews ook) weinig zelfkritisch, maar hij kan toch niet met droge ogen beweren dat hij het zo goed deed, of goed heeft aangepakt?
Kijk dat hij onder ten Hag ook discussies voerde, is prima, en ook gemakkelijker te accepteren omdat het toen goed ging en hij het ook naar behoren deed. Nu heb je een speler die echt heel slecht speelt, die denkt dat hij het wel even moet vertellen. Lijkt mij geen gezonde situatie qua signaal als Schreuder zijn oren daarna had laten hangen.
Ik wil hiermee echt niet beweren dat de vork zo in de steel zit, maar ik denk echt dat het een stuk genuanceerder is dan hoe Blind het vanuit zijn kant weergeeft. Ook hier is weer geen greintje zelfreflectie te ontdekken.
[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 18-01-2023 20:56 ]
Misschien was Blind ook een deel van het probleem. Maar het probleem van Scheuder is groter:jbdeiman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:54:
[...]
Wat mij ik veel fora (voetbal gerelateerd) is dat iedereen naar Schreuder wijst, dat Blind het probleem zeker niet was.
- Geen enkele speler speelt momenteel beter dan vlak na de zomerstop. Misschien zelfs wel dat het merendeel slechter speelt. Dat ligt echt niet alleen aan de spelers.
- Gedurende lange tijd, en zelfs nog steeds, wordt verwezen naar het vertrek van vele bepalende spelers. Daar stond echter ook 100 miljoen uitgave tegenover én als je niet heel naïef was had je ook het vertrek aan kunnen zien komen als je als Ajax coach dit seizoen zou beginnen.
- Vijf wedstrijden op rij verliezen (ok sorry, punt verlies) en dan vrolijk vertellen dat je een goede wedstrijd hebt gezien na de rode kaart en dat er gevochten is. Dan ligt je lat echt te laag als Ajax coach.
- Bij Blind maar ook bij Ruli en Pasveer lijkt de communicatie voor geen meter te lopen
- Er is geen lijn te vinden in het spel. Waar het verdedigend vorig seizoen al ellendig verliep na de winterstop hebben we nu bij Ajax helemaal geen idee meer van verdedigen. Loopt het aanvalsspel dan? Nee. Sterker hij houdt vast aan half gelukte experimenten als Kudus in de spits.
- Ik heb geen moment echt zelf kritisch gezien. Alles heeft externe oorzaken of is niet zo slecht als het lijkt. Maar als de directe concurrenten iets beter in de wedstrijd hadden gezeten had Ajax nu met stip op de vijfde plek gestaan. Een blamage gezien de resultaten van de afgelopen jaren en jaren. Zelfs de Boer deed het aanmerkelijk beter.
Dat laatste is echt heel opvallend ja, normaal wordt een Ajax trainer na 1 verlies gelijk afgemaakt in de media.PolarBear schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:06:
[...]
Misschien was Blind ook een deel van het probleem. Maar het probleem van Scheuder is groter:Maar op de een of andere manier wordt Schreuder in de media nog steeds met fluwelen handschoenen behandeld. Ik heb geen idee waar dat krediet vandaan komt.
- Geen enkele speler speelt momenteel beter dan vlak na de zomerstop. Misschien zelfs wel dat het merendeel slechter speelt. Dat ligt echt niet alleen aan de spelers.
- Gedurende lange tijd, en zelfs nog steeds, wordt verwezen naar het vertrek van vele bepalende spelers. Daar stond echter ook 100 miljoen uitgave tegenover én als je niet heel naïef was had je ook het vertrek aan kunnen zien komen als je als Ajax coach dit seizoen zou beginnen.
- Vijf wedstrijden op rij verliezen (ok sorry, punt verlies) en dan vrolijk vertellen dat je een goede wedstrijd hebt gezien na de rode kaart en dat er gevochten is. Dan ligt je lat echt te laag als Ajax coach.
- Bij Blind maar ook bij Ruli en Pasveer lijkt de communicatie voor geen meter te lopen
- Er is geen lijn te vinden in het spel. Waar het verdedigend vorig seizoen al ellendig verliep na de winterstop hebben we nu bij Ajax helemaal geen idee meer van verdedigen. Loopt het aanvalsspel dan? Nee. Sterker hij houdt vast aan half gelukte experimenten als Kudus in de spits.
- Ik heb geen moment echt zelf kritisch gezien. Alles heeft externe oorzaken of is niet zo slecht als het lijkt. Maar als de directe concurrenten iets beter in de wedstrijd hadden gezeten had Ajax nu met stip op de vijfde plek gestaan. Een blamage gezien de resultaten van de afgelopen jaren en jaren. Zelfs de Boer deed het aanmerkelijk beter.
Ook zeker mee eens, daar kan je i.m.o. het falende management bij zetten, enerzijds is van der Sar bijvoorbeeld een uithangbord voor de club, maar geen AD die duidelijkheid geeft of ervoor zorgt dat er rust is om / binnen de club. Ook nu hoor je hem niet, terwijl er veel aan gelegen is volgens mij om het rustig te houden.PolarBear schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:06:
[...]
Misschien was Blind ook een deel van het probleem. Maar het probleem van Scheuder is groter:Maar op de een of andere manier wordt Schreuder in de media nog steeds met fluwelen handschoenen behandeld. Ik heb geen idee waar dat krediet vandaan komt.
Dan heb je nog Handelaar (Hamstra en Huntelaar) die de aankopen verzorgen en i.m.o. teveel geld hebben uitgegeven voor spelers waar je niet echt beter van wordt, of die spelers die weg zijn gegaan zouden kunnen vervangen. Zij hebben ook Schreuder aangesteld maar ook van die kant blijft het angstvallig stil. Er is een groot probleem bij Ajax, en dat is niet alleen op(spelers)/ direct naast (coach en staf) het veld.
Het is lastig toegegeven voor diegenen die het betreft, maar er zijn gewoon op heel korte termijn heel veel fouten gemaakt, maar er is niets dat erop wijst dat het beter zal gaan helaas.
Ik heb veel liever een goed Ajax in Europa en de competitie dan deze slappe zooi die het nu is. Enige voordeel (vind ik echt) is dat je geen wzawzdb (of de volledige weergave daarvan) meer hoort.
Ten slotte is het wel bijzonder inderdaad dat Schreuder in de media zo buiten schot blijft en dat hij nog zo stabiel op zijn plek zit. Maar (zoals hierboven benoemd) vind ik dat dit voor meer mensen geldt.
[ Voor 3% gewijzigd door jbdeiman op 18-01-2023 21:26 ]
Dat begrijp ik prima, als je nu zou roepen dat Feyenoord de top favoriet is terwijl we pas halverwege zijn zou ik je ook erg enthousiast vindendonleone83 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:41:
Als Feyenoord de komende weken goed doorkomt met onder andere Ajax, PSV en Twente en in maart nog steeds eerste staat met een voorsprong ga ik pas uitspreken dat ze op dat moment wellicht de grootste kans maken.
Wel aan de poten van de stoel van de trainer zagen, maar zelf op geen enkele manier jezelf aantrekken wat jouw rol daarin is, lijkt wel erg veel op hoe Sr. zich gedraagt / gedragen heeft.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Is ook zeker zo, Blind is zeker niet zonder blaam in dit verhaal.Ramzzz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 00:06:
Dat Blind niet met enige vorm van kritiek om kan gaan is volgens mij gewoon een familietrekje.![]()
Wel aan de poten van de stoel van de trainer zagen, maar zelf op geen enkele manier jezelf aantrekken wat jouw rol daarin is, lijkt wel erg veel op hoe Sr. zich gedraagt / gedragen heeft.
Maar als ik dit dan lees (https://www.parool.nl/spo...mateurs-van-afc~baf3fad6/) en aan de andere kant zie dat er elk jaar wel een of twee ex-Ajacieden zijn die mee trainen met Ajax (meestal dan met Jong) als ze geen club hebben. Het is allemaal wel op het kleinzielige af. Je had Blind toch makkelijk nog een weekje of twee met Jong kunnen laten meetrainen?
Een speler die even niet goed met een trainer kan opschieten, so what
Komt overal veelvuldig voor. Alleen de media heeft er lucht van gekregen en dan hebben ze weer een doelwit
Sommige media zagen maar al te graag mee.Harribo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:34:
Waar gaaaaat dit over?
Een speler die even niet goed met een trainer kan opschieten, so what
Komt overal veelvuldig voor. Alleen de media heeft er lucht van gekregen en dan hebben ze weer een doelwit
Volgens het aloude adagium ‘als ik eraan kan verdienen’…
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zondag drie punten of anders een interim trainer. Kortom, zondag alleen maar winnaars voor Ajax.
Kennelijk heeft hij toch nog het beste voor met de club.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Madueke wordt verkocht voor 40 miljoen aan..... Chelsea, volgens het AD.
Officieel: PSV verkoopt Noni Madueke voor megabedrag aan Chelsea
Noni Madueke gaat definitief aan de slag in de Premier League. De twintigjarige aanvaller van PSV verruilt de eredivisie per direct voor een avontuur bij Chelsea. De Londense grootmacht betaalt 45 miljoen euro voor de buitenspeler.
De transfer is de laatste dagen in een stroomversnelling gekomen. Chelsea was naarstig op zoek naar een versterking. De ploeg van Graham Potter staat na achttien speelronden op de teleurstellende tiende plaats in de competitie. Afgelopen donderdag was Fulham nog met 2-1 te sterk voor de Londense topclub, die in 2021 nog de Champions League won.
Madueke staat al jaren te boek als een van de grootste talenten uit Engeland, maar wordt al lange tijd geteisterd door blessureleed. Daardoor speelde hij dit seizoen pas vier wedstrijden in de eredivisie, waarin hij eenmaal trefzeker was. Sinds zijn debuut speelde hij vijftig duels in de Nederlandse competitie. De teller van Madueke stokte op elf goals en negen assists. Na zijn herstel was Madueke vaste waarde bij PSV, dat zich de komende weken nog met een aanvaller hoopt te versterken. Coach Ruud van Nistelrooij heeft alleen nog de beschikking over buitenspelers Anwar El Ghazi, Savio, Johan Bakayoko en Ismael Saibari.
Fikse aderlating voor PSV
Het vertrek van de snelle buitenspeler is zodoende een fikse aderlating voor PSV, dat Cody Gakpo eerder deze maand al voor een miljoenenbedrag aan Liverpool verkocht. Madueke en Gakpo kunnen elkaar zodoende dit seizoen nog tegenkomen in Engeland. Madueke moet op Stamford Bridge de concurrentiestrijd aangaan met onder andere ex-Ajacied Hakim Ziyech.
Madueke doorliep de jeugdopleiding van Crystal Palace en Tottenham Hotspur, maar verkaste in 2018 naar Nederland. Na een jaar maakte hij al zijn debuut in de hoofdmacht van de Eindhovenaren, die Madueke voor een recordbedrag uitzwaaien. Naar verluidt ontvangt PSV 45 miljoen euro, drie miljoen meer dan Liverpool voor Gakpo betaalde. Die transfersom kan via bonussen echter nog oplopen.
Ja dat is erg zuur voor kampioenschap, maar voor deze prijs kan je toch ook geen nee zeggen? Zeker met hoe hij de nieuwe man van glas lijkt te zijn na Robben. Het hangt er ook beetje van af of en hoe ze dat bedrag mogelijk spenderen, als nauwelijks iets richting transferbudget gaat kan RvN zich gaan richten op volgend seizoen en zijn speelwijze er volledig in slijpen maar als ze wel wat mogen besteden hoop ik dat ze niet voor een Danjuma gaan maar het beter besteden want dan blijft de Eredivisie nog beetje spannend.Maarten_E schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:15:
Doei kansen op het kampioenschap!
[...]
Ik denk dat het erger was toen Gakpo ging. Daarmee was de kans op kampioenschap al enorm geslonken.Maarten_E schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:15:
[...]
Ik schrijf nog geen team af. Maar de transfers van Gakpo en Madueke maken het wel heeeel lastig voor PSV om mee te doen voor kampioenschap. Maar ja, wie weet toveren ze iemand uit de hoge hoed.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dit is wel heel tekenend voor de financiële situatie van PSV. Verplicht zijn om deze transfers te moeten maken.Maarten_E schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:15:
[...]
Ze betalen vooral voor zijn homegrown status, want volgens mij had Chelsea daar op het moment ook wat problemen mee. Als in dat ze er niet genoeg hadden om aan de regels van de PL te voldoen. Zoiets had ik volgens mij recent gelezen en dat het ook de reden was waarom ze mogelijk van Ziyech af wouden.Exocet schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:26:
Levert gewoon meer op dan Gakpo, dat is wel bijzonder
[ Voor 13% gewijzigd door Pompi op 19-01-2023 17:33 ]
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Maar voor dat geld moet je toch iemand kunnen halen die meer heeft laten zien en niet regelmatig een blessure heeft?Pompi schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:32:
[...]
Ze betalen vooral voor zijn homegrown status, want volgens mij had Chelsea daar op het moment ook wat problemen mee. Als in dat ze er niet genoeg hadden om aan de regels van de PL te voldoen. Zoiets had ik volgens mij recent gelezen en dat het ook de reden was waarom ze mogelijk van Ziyech af wouden.
Niet meer, maar wel bijna evenveel. Toch apart voor een speler die ooit een paar leuke wedstrijden heeft gespeeld een hele tijd geleden. Echt zuur dat hij gaat, maar op basis van zijn blessuregevoeligheid en zijn prestaties kan ik het wel begrijpen. Potentieel een heel goede speler, maar of dat er ook echt uit gaat komen.Exocet schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:26:
Levert gewoon meer op dan Gakpo, dat is wel bijzonder
Absurd bedrag wel... Maja idd die homegrown status die het mogelijk maakt I guess...
Lijkt mij ook.Deadsy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:53:
[...]
Maar voor dat geld moet je toch iemand kunnen halen die meer heeft laten zien en niet regelmatig een blessure heeft?
Ik zie geregeld spelers op de velden, zelfs in Nederland, waarvan ik denk, die zou bij PSV (of de anderen van de top-3 à 4) niet misstaan.
Dat zo'n speler naar het buitenland verkast (ook als is het bijv. geen Nederlander) voor minder dan det één van deze clubs zou kunnen verantwoorden, is dan gewoon suf, wat mij betreft.
Verwijderd
Madueke is dit seizoen en ook volgend seizoen nog een Onder 21 speler voor de regels van de Premier League. Hij valt daarom buiten de squad list van max 25 spelers.Pompi schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:32:
Ze betalen vooral voor zijn homegrown status, want volgens mij had Chelsea daar op het moment ook wat problemen mee. Als in dat ze er niet genoeg hadden om aan de regels van de PL te voldoen. Zoiets had ik volgens mij recent gelezen en dat het ook de reden was waarom ze mogelijk van Ziyech af wouden.
Het probleem voor Chelsea zijn de niet homegrown spelers. Dat mogen er maximaal 17 zijn op die lijst van 25 namen.
Maar hoe dan ook, nu kan PSV de lucht in het stadion weer terugkopen van de gemeente.
Noni Madueke heeft in vier seizoenen bij de eerste selectie van PSV exact vijf keer negentig minuten gemaakt. #OptaReon
— Reon Boeringa (@reonboeringa) 19 januari 2023
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voor hetzelfde geld raakte hij weer geblesseerd en raak je Madueke nooit meer kwijt.
Dit was niet te weigeren.
Danjuma... Wil hij überhaupt in Nederland spelen?
Dat is vooralsnog toch gewoon een top voetballer?
Die kan overal wel terecht lijkt me.
Prima hoor, die is volgende week geblesseerd. Kunnen het geld mooi gebruiken voor iemand die kan scoren.Quad schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:35:
Mooie transfer voor Madueke, balen voor PSV, maar die moeten nu wel investeren.
Depay naar Atletico Madrid, verdient PSV nog 100,000 euro aan.
[ Voor 9% gewijzigd door carpebios op 19-01-2023 20:47 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dan liever gegarandeerd geld binnen halen én mogelijk al een vervanger kunnen halen die ene half jaar langer kan wennen.
Wel jammer dat het zakelijke boven het sportieve gaat, dan weer wel. Logisch tegenwoordig, maar ik vind het niet leuk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal eens. Hadden ze dit maar een maand eerder gedaan, en Gakpo gehouden, als is het maar nog een halfjaar.Gonadan schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:02:
Goede zakelijke keuze van PSV. Leuke aanvaller hoor maar wel van glas en geen garantie dat je kampioen of tweede wordt. Dan kan je hem uit sportief oogpunt per se willen houden maar als je dan alsnog derde wordt sta je helemaal met lege handen.
Dan liever gegarandeerd geld binnen halen én mogelijk al een vervanger kunnen halen die ene half jaar langer kan wennen.
Wel jammer dat het zakelijke boven het sportieve gaat, dan weer wel. Logisch tegenwoordig, maar ik vind het niet leuk.
Een maximum aan homegrown spelers?? op de een of andere manier klinkt dat vreemd.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:57:
[...]
Madueke is dit seizoen en ook volgend seizoen nog een Onder 21 speler voor de regels van de Premier League. Hij valt daarom buiten de squad list van max 25 spelers.
Het probleem voor Chelsea zijn de niet homegrown spelers. Dat mogen er maximaal 17 zijn op die lijst van 25 namen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Maximum aan niet-homegrown spelers staat er, moest het ook een paar keer lezen... Streepje zou wel helpenST10©DE schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:56:
[...]
Een maximum aan homegrown spelers?? op de een of andere manier klinkt dat vreemd.
Precies.. Daarnaast hebben ze weer een Engelse speler bij, ook niet geheel onbelangrijk.SterqVerhael schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:51:
Ik neem aan dat Madueke ook een contract heeft getekend tot ca. 2030 of vergelijkbaar. Ze moeten die transferkosten wel blijven uitsmeren anders voldoen ze niet aan de FFP.
Twente komt eraan!
Volle Kuip tegen Ajax voor het eerst sinds corona. Publiek dat Berghuis toch niet met rust kan laten. Feyenoord dat extra gebrand is, want koploper. Ajax in slechte vorm.
Ik heb zin in de wedstrijd zelf.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je moet gewoon vrezen dat de spelers van Ajax komende zondag Schreuder compleet gaan negeren en prompt vroeg de 0-1 maken. Dan kunnen de bouwtekeningen van Feyenoord City weer uit de prullenmand gevist worden aangezien er dan niks van de Kuip over blijftAgent47 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:52:
Ik heb het gevoel dat de klassieker enorm uit de hand gaat lopen zondag.
Volle Kuip tegen Ajax voor het eerst sinds corona. Publiek dat Berghuis toch niet met rust kan laten. Feyenoord dat extra gebrand is, want koploper. Ajax in slechte vorm.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Feyenoord zou interesse in hem hebben...
Ben je in de war.toolkist schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:06:
@Harribo, was Kasanwirjo niet jouw minst favoriete Groningen speler? of ben ik nu in de war?
Feyenoord zou interesse in hem hebben...
Dankerlui vind ik niks.
Kasanwirjo speelt het laatste jaar ook heel slecht.
Hij is wel snel en fel, dat zijn zijn sterke kanten maar zijn balcontrole is matig en leest het spel niet. Volgens mij een gebrek aan een intelligentie.
Vraag me dan af wat Feyenoord met hem moet?
Wrs roddel nummer zoveel?
Het zal allemaal wel los lopen, maar dat de wedstrijd onder hoogspanning staat is wel duidelijk. Kan niet ontkennen dat ik in de dagen voor de klassieker niet in mijn beste doen ben. De gevoelens richting de tegenstander, fans, stad en alles wat er omheen hangt zijn niet bepaald positief te noemen. Daar hoef je echt geen doorgesnoven Feyenoord hooligan voor te zijn. Op de wedstrijd dag komt alle opgebouwde spanning en de (on)nodige haat eruit. De maandag erna kunnen we normaal doen.Agent47 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:52:
Ik heb het gevoel dat de klassieker enorm uit de hand gaat lopen zondag.
Ben benieuwd hoe ze deze keer de spelersbus richting het stadion krijgen. Ik denk dat een helicopter een veiligere optie is. Het is geen geheim dan er duizenden mensen klaar staan om hun rivaal welkom te heten bij de Kuip. Ze zullen wat beleven!
Nog een paar dagen en dan is het gelukkig voorbij!
Leef je er zo naar toe? Of is het zo belangrijk voor je? Klinkt als haatLekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Het zal allemaal wel los lopen, maar dat de wedstrijd onder hoogspanning staat is wel duidelijk. Kan niet ontkennen dat ik in de dagen voor de klassieker niet in mijn beste doen ben. De gevoelens richting de tegenstander, fans, stad en alles wat er omheen hangt zijn niet bepaald positief te noemen. Daar hoef je echt geen doorgesnoven Feyenoord hooligan voor te zijn. Op de wedstrijd dag komt alle opgebouwde spanning en de (on)nodige haat eruit. De maandag erna kunnen we normaal doen.
Ben benieuwd hoe ze deze keer de spelersbus richting het stadion krijgen. Ik denk dat een helicopter een veiligere optie is. Het is geen geheim dan er duizenden mensen klaar staan om hun rivaal welkom te heten bij de Kuip. Ze zullen wat beleven!
Ik vind de potjes tegen Feyenoord ook wel belangrijk, maar mijn gevoel is wat minder heftig
Hopelijk doet het wat met de Ajax spelers en trainer. Wie weet schrikken ze wakker uit hun eigen nachtmerrie.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 20-01-2023 11:29 ]
Oei, ik zie de meeste Feyenoordsupporters als gewone mensen. Het percentage doorgesnoven debielen is waarschijnlijk klein. Ik ken overigens ook veel leuke Feyenoordsupporters, Rotterdammers, Amsterdammers, het zijn allemaal net mensenLekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Het zal allemaal wel los lopen, maar dat de wedstrijd onder hoogspanning staat is wel duidelijk. Kan niet ontkennen dat ik in de dagen voor de klassieker niet in mijn beste doen ben. De gevoelens richting de tegenstander, fans, stad en alles wat er omheen hangt zijn niet bepaald positief te noemen. Daar hoef je echt geen doorgesnoven Feyenoord hooligan voor te zijn. Op de wedstrijd dag komt alle opgebouwde spanning en de (on)nodige haat eruit. De maandag erna kunnen we normaal doen.
Afijn, ik zou je wensen je niet zo druk te maken
XXXVI
En toch vind ik dat bijzonder, dat je je zo enorm druk kunt maken over de tegenstander. Prima hoor, ieder z'n ding.. Maar ik heb niks tegen Rotterdam, geen haat richting de club of de fans van Feyenoord of wat dan ook. Ik wil alleen wel heel graag dat Ajax van ze wint.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:05:
De gevoelens richting de tegenstander, fans, stad en alles wat er omheen hangt zijn niet bepaald positief te noemen. Daar hoef je echt geen doorgesnoven Feyenoord hooligan voor te zijn.
Was er geen voetbal, dan zaten ze wel bij hockey oid.
Klein percentage rotte appels
Kasanwirjo naar Feyenoord schijn serieus te zijn?
Strikkie erom en snel weg doen
[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 20-01-2023 12:39 ]
Maar de grote vraag: wat voor nasmaak blijft er achter? Dat is natuurlijk afhankelijk van de uitslag en wie kan dat beter voorspellen dan jullie? Feyenoord is favoriet, de druk ligt bij Ajax dus waarschijnlijk wordt het een bloedeloos gelijkspelletje met wat opstootjes (ha, toch een beetje bloedLekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Poll: Feyenoord vs Ajax
• Winst Feyenoord
• Winst Ajax
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Toch begrijp ik @Lekkerboeie86 wel. Als ik naar mijzelf kijk is het waarschijnlijk een combinatie van drie dingen:
1. Jaloezie richting de grootste rivaal: ik had graag gehad dat er jarenlang verstandig beleid gevoerd was bij Feyenoord, we regelmatig kampioen waren geworden en en we zulke transferklappers maakten en zoveel geld hadden;
2. Minderwaardigheidscomplex: Ajax heeft de schijn altijd in alles voorgetrokken te worden. Scheidsrechterlijke beslissingen, de media, meer geld voor mindere spelers krijgen, etc. Dan helpt het ook niet mee dat pakweg de laatste 10 jaar Feyenoord elke Klassieker minimaal gelijkwaardig was aan Ajax en toch bijna nooit wint. En dan maar doen alsof het allemaal maar zo makkelijk ging en de drie punten ingecalculeerd waren. Dat is gaan steken;
3. De zuigende arrogantie van veel Ajax-supporters en de frustratie die dat oproept. Dat hele WZAWZDB-verhaal waarmee ook een Feyenoord bijvoorbeeld weggezet wordt als een klein provincieclubje. Veelal door successupporters die bij wijze van spreken niet eens drie spelers uit de jeugd kunnen opnoemen. Neem bijvoorbeeld het bereiken van de UEFA Cup finale van Ajax met een ontzettend gunstige loting en dan het continu ontzettend klein maken van de prestatie van Feyenoord in de UCL vorig jaar, terwijl de clubs waar Feyenoord tegen speelde zeker niet minder waren. Of nu het narratief dat er zoveel spelers weg zijn en het logisch is dat het minder gaat bij Ajax terwijl er bij Feyenoord 15 selectiespelers vervangen zijn en er nog maar 7 dezelfde namen zitten. Of de opmerkingen over het feit dat Feyenoord in de KNVB beker bijna altijd thuis loot (wat wel waar is overigens) terwijl Ajax jarenlang tot de halve finale miraculeus amateurclubjes of clubs uit de KKD lootte terwijl Feyenoord doodleuk in de eerste ronde een subtopper uit de ED trof.
Dat zorgt er ook bij mij voor dat ik deze wedstrijd heel graag gewonnen zie worden. En als Feyenoord dan verliest, laat het dan terecht zijn. Voordat je het weet raak je namelijk drie keer de lat in het eerste kwartier en verlies je toch met 0-1 door een zondagsschot van Van Rhijn die daarna in zijn leven nooit meer een vrije trap geraakt heeft geloof ik
Voor de rest vind ik net zoals jullie dat een paar doorgesnoven idioten alles verzieken. Een stadionverbod en een meldplicht, zoals in de UK, lijkt mij een uitstekend plan. Die rotte appels moeten de club uit. Ik houd mijn hart vast voor zondag.
Let op: ik praat niet over de sfeer hier, die doorgaans goed is en waar er inhoudelijk gediscussieerd kan worden, voordat deze hele discussie weer oplaait!
Wellicht moet je dan gewoon 3/4 van jouw post even weghalen, want het is best jeukend en reactie ontlokkend.donleone83 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:28:
[...]voordat deze hele discussie weer oplaait!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Gek genoeg help je met een winst van Feyenoord zowel Feyenoord als Ajax
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Als beide teams hun niveau van de laatste maanden aanhouden denk ik dat Feyenoord niet eens boven zichzelf uit hoeft te stijgen om te winnen.OMX2000 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:57:
Ik hoop op een leuke dag wedstrijd zondag. Ik ben stiekem al best zenuwachtig ervoor. Het is te hopen dat de spelers van Feyenoord boven zichzelf stijgen. En winnen met 3-1.
Maar goed, het is voetbal en de bal is nog steeds rond, wie weet wat er gaat gebeuren.
Ik hoop met je mee dat het weer eens een echt leuke pot wordt!
Sorry, oprecht niet zo bedoeld. Ik probeer alleen het gevoel te beschrijven waarvan ik denk/weet dat bij veel Feyenoorders leeft. Volgens mij leg ik in de omschrijving ook juist uit dat het grotendeels jaloezie/minderwaardigheidscomplex is. Punt 3 is dan wellicht wat provocerend, maar niet gericht op de meeste mensen hier.Han schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:49:
[...]
Wellicht moet je dan gewoon 3/4 van jouw post even weghalen, want het is best jeukend en reactie ontlokkend.
Als een modje vindt dat dit too much is: haal het vooral weg.
[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 20-01-2023 14:15 ]
Om vervolgens bij punt 3, zoals je zelf al aangeeft, een hele rant tegen Ajax en haar supporters uiteen te zetten. Ik denk dat Han voornamelijk daarop doelt.donleone83 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:13:
[...]
Volgens mij leg ik in de omschrijving ook juist uit dat het grotendeels jaloezie/minderwaardigheidscomplex is.
In het verleden zou zo'n stuk tekst bij mij ook gaan jeuken, nu zal het me jeuken
Verwijderd
Als Feyenoorder (maar ben van verre een die-hard fan) is het mooi wat Ajax heeft bereikt in de EU en opleiding van sterren, hiervan profiteert een Feyenoord en het hele Nederlandse voetbal ook mee.
Anyways wat de uitkomst ook gaat zijn het blijft maar een spelletje.
Ik denk dat Ajax Schreuder gewoon laat zitten als ze verliezen, wie gaat in hemelsnaam die beslissing nemen?OMX2000 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:57:
Ik hoop op een leuke dag wedstrijd zondag. Ik ben stiekem al best zenuwachtig ervoor. Het is te hopen dat de spelers van Feyenoord boven zichzelf stijgen. En winnen met 3-1. Maar het gaat denk ik spannend worden. Het blijft Ajax en zolang zij niet al te veel hoeven te verdedigen blijven ze enorm gevaarlijk in de aanval. We moeten ook weer niet doen alsof ze onderaan in het rechterrijtje hangen.
Gek genoeg help je met een winst van Feyenoord zowel Feyenoord als Ajax
Niemand. Iedereen zit wat dat betreft op de wip vanwege de geleverde wanprestaties op bestuurlijk en technisch niveau. Die houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd, bang dat er iemand de mond gaat open doen. Wat dat betreft zit alles in een patstelling, behalve het sportieve gedeelte, dat gaat in een rap temp omlaag. Alles wat sinds 2012 is opgebouwd valt als een kaartenhuis in elkaar.Exocet schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:26:
Ik denk dat Ajax Schreuder gewoon laat zitten als ze verliezen, wie gaat in hemelsnaam die beslissing nemen?
deze blijft wel mooi vind ik
Ik krijg hem ff niet goed gelinkt
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:05:
[...]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Stockholmsyndroom. Je bent onbewust van Ajax gaan houdenAgent47 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:34:
Ik heb een periode gehad dat ik echt haat had aan Ajax. Periode van m’n 16e tot mijn 19e denk ik. Nu vind ik het echt kut als we verliezen, maar kan ik het gewoon lekker laten gaan.
Je rivaal die het voor je trainer opneemt.. Weer een signaal dat je zo snel mogelijk van je trainer af moet..Slot neemt het op voor Schreuder in aanloop naar Klassieker
@LZ86 weet er alles vanSuperkiwi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:37:
[...]
Stockholmsyndroom. Je bent onbewust van Ajax gaan houden
Heb ooit zo'n verhaal gehad met de zoon van een kennis van ons. Jongen was ongeveer mijn leeftijd, maar weigerde pertinent om bij ons op bezoek te komen omdat wij in 020 woonden. Hij werd al misselijk als hij Noord-Holland binnen reed volgens eigen zeggen. En met mij zou hij toch niet op kunnen schieten omdat ik voor Ajax was. En toen we een paar jaar later ergens anders woonden en hij toch bij ons over de vloer kwam, bleek dat we best goed met elkaar klikten. Toen werd ik zelfs uitgenodigd om met hem en z'n maten een wedstrijd te komen kijken. Bleek dat toch niet alle Ajacieden (voor zover je mij zo kon noemen) verschrikkelijke mensen waren..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat is ook het domme van dit soort dingen eigenlijk, ik heb in mijn kennisenkring gelukkig vooral mensen die een (bij voorkeur goed, maar liefst ook spannend) potje voetbal kijken en die een (soms sterke, soms minder sterke) voorkeur hebben voor een bepaalde club.Malfunctions schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:33:
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat mensen zoveel waarde kunnen hechten aan een potje voetbal. Ik heb in zowel Rotterdam als Amsterdam gewoond, maar kan me er niet in verplaatsen in die -soms blinde- haatgevoelens over en weer. Nou ben ik voetbal in z'n algemeen de laatste jaren minder gaan volgen, dus nu maakt het me geen reet meer uit wie er wint, maar toch.
Heb ooit zo'n verhaal gehad met de zoon van een kennis van ons. Jongen was ongeveer mijn leeftijd, maar weigerde pertinent om bij ons op bezoek te komen omdat wij in 020 woonden. Hij werd al misselijk als hij Noord-Holland binnen reed volgens eigen zeggen. En met mij zou hij toch niet op kunnen schieten omdat ik voor Ajax was. En toen we een paar jaar later ergens anders woonden en hij toch bij ons over de vloer kwam, bleek dat we best goed met elkaar klikten. Toen werd ik zelfs uitgenodigd om met hem en z'n maten een wedstrijd te komen kijken. Bleek dat toch niet alle Ajacieden (voor zover je mij zo kon noemen) verschrikkelijke mensen waren..
Ik vind het juist leuk dat er supporters zijn van wisselende clubs, juist omdat je elkaar dan soms wat kan stangen, elkaar feliciteert met een overwinning en ook over andere (voetbalgerelateerde) zaken kan praten dan ieders eigen clubje, of bepaalde wedstrijden. Zo filosofeer ikzelf ook met Ajacieden over wat er allemaal anders moet bij de club om het weer draaiende/ op de rit te krijgen, gewoon omdat dat leuk is.
Mijn advies: Zoek naar de overeenkomsten die je hebt als voetbalsupporter. De gemakkelijkste zit al in de naam: Je bent beiden voetbalsupporter, geniet van het spelletje en onthoud dat het maar een spelletje is en jijzelf (maar ook de supporter van de andere club) individueel niet direct wat bijdraagt aan het resultaat, dan is al die haat en nijd en het misgunnen van succes (of downplayen van successen) helemaal niet nodig en houd je het gezellig met elkaar.
Natuurlijk mag je daarbij balen als het niet goed gaat, of als je eigen club niet wint, daar kan de supporter van een andere club niets aan doen
[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 20-01-2023 15:41 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023