[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.206 views

Onderwerpen

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

0-2 :D heerlijk!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Feyenoord creëert veel kansen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn hockeyteam vanochtend ook. 20, de tegenstander 3. Eindstand 2-2.

Heb liever minder kansen.

• Tristan
PWM schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Mijn hockeyteam vanochtend ook. 20, de tegenstander 3. Eindstand 2-2.

Heb liever minder kansen.
Als je geen kansen creeert kan je ook niet scoren ~ ene Johan

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik kijk al niet meer na de 0-1.
Groningen is heel slecht. We zijn gewoon niet beter.
Het zegt eigenlijk weinig over de tegenstander.

Ik overweeg mijn espn maar op te zeggen zelfs.

• Harribo
Haha dat valt wel mee hoor :)
Enige wat mij tergt is het spel van Groningen, de rest niet.
Feyenoord speelt qua niveau nu tegen een veredeld amateur team en nee ik maak geen grappen.

Het ergste is nu dat de spelers van Groningen echt wel hun best doen maar het is niet beter

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 15-01-2023 17:58 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Eredivisiespelers die op hun eigen wedstrijden gokken. Nu snap ik het spel van psv

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

carpebios schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:09:
Eredivisiespelers die op hun eigen wedstrijden gokken. Nu snap ik het spel van psv
Erger vind ik het verweer dat ze het niet weten. Mijn zoontje van 8 snapt dat nog.

Dan heb je dus 2 groepen. Degene die slecht kunnen liegen en degene die echt zo ongelooflijk dom zijn dat ze het echt niet snappen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Werkelijk, hoe de f*** is dat een penalty, Kamphuis… Die Gladon komt van achter op Til inlopen die de bal wil wegroeien… |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-12 17:37

Agent47

I always close my contracts.

Feyenoord maakt het weer eens niet compleet af. Groningen komt er net een beetje in weer..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12 07:37
Weet niet of het zo bedoeld is, maar wel een leuke woordgrap. :D
Feyenoord neemt gas terug in Groningen
(Liveblog van NOS)

• Agent47

Agent47

We pakken punten terwijl concurrentie dat niet doet. Wat gek.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
Wel mooi hoe Feyenoorders (waaronder ikzelf) het blijven bagatelliseren en het niet willen jinxen, maar met 5 punten voorsprong op Ajax en PSV zijn ze gewoon kampioenskandidaat. Echt ontzettend knap wat Slot twee jaar op rij weet te presteren - ook als ze geen kampioen worden. Met afstand de meeste mutaties in de selectie en met afstand het minste geld voor aankopen van de traditionele top 3. Vakman.

Arnesen verdient een standbeeld voor het niet honoreren van de gemaakte afspraken met Dirk Kuyt en het binnen halen van Slot.

[ Voor 14% gewijzigd door donleone83 op 15-01-2023 18:47 ]

• carpebios
Agent47 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:37:
We pakken punten terwijl concurrentie dat niet doet. Wat gek.
PSV concurrentie noemen 😂. Maar fijn dat Feyenoord het zo goed doet. Tenminste eens geen Ajax bovenaan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@toolkist als je het toch altijd fout hebt, laat dan op zijn minst de winst voor Feyenoord staan. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:46:
Met afstand de meeste mutaties in de selectie en met afstand het minste geld voor aankopen van de traditionele top 3. Vakman.
Als je puur naar de uitgaven van de vorige transferwindow kijkt, op basis van transfermarkt:

Ajax: €113,1m aankoop €216,2m verkoop
Feyenoord: €37,7m aankoop €69,3m verkoop
PSV: €8,5m aankoop €55m verkoop

In aantallen dan weer wel veel inderdaad.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:54:
@toolkist als je het toch altijd fout hebt, laat dan op zijn minst de winst voor Feyenoord staan. ;)
Nee dit is mijn straf.. ik had 0-3 staan in 1e instantie...

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45
donleone83 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:46:
Wel mooi hoe Feyenoorders (waaronder ikzelf) het blijven bagatelliseren en het niet willen jinxen, maar met 5 punten voorsprong op Ajax en PSV zijn ze gewoon kampioenskandidaat. Echt ontzettend knap wat Slot twee jaar op rij weet te presteren - ook als ze geen kampioen worden. Met afstand de meeste mutaties in de selectie en met afstand het minste geld voor aankopen van de traditionele top 3. Vakman.

Arnesen verdient een standbeeld voor het niet honoreren van de gemaakte afspraken met Dirk Kuyt en het binnen halen van Slot.
Met afstand de meeste mutaties dat geloof ik niet..

Mazraoui
Martinez
Half seizoen Blind (komende helft)
Gravenberch
Haller
Antony

Is Feyenoord ook 5+ basisspelers kwijt?

Edit: neemt niet weg dat Ajax nog steeds beter had moeten presteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 15-01-2023 19:09 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Mazraoui
Martinez
Gravenberch
Haller
Antony

Aangezien de ondergrens 2.538 minuten is (Antony) dan komt het bij Feyenoord op de volgende 6 ;)

Malacia
Senesi
Sinisterra
Til
Linssen
Toornstra

vergeten
Aursnes

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 15-01-2023 19:18 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:24

gws24

Thinking is hard!

@Gynnad
Sinisterra
Senesi
Malacia
Aursnes
Dessers
Linssen
Toornstra
Til

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Gynnad schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Mazraoui
Martinez
Gravenberch
Haller
Antony

Zo uit m’n hoofd.
Voorhoede: Sinestera, Linssen/Dessers, Nelson
Middenveld: Til, Aursnes
Verdediging: Malacia, Senesi

Dat waren de basis spelers. Dan heb je de vaste invaller Toornstra die ook weg is. En ik ben vast nog wat spelers vergeten.
Je gehele voorhoede vervangen, merendeel van je middenveld en de helft van je verdediging. Dat noem ik extreem veel idd.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45
Meer dan gedacht inderdaad! Puike prestatie van Feyenoord, als je de uitslagen ziet van Feyenoord waar ze punten hebben laten liggen dan is het ook nog niet eens zo gek altijd

Kampioenskandidaat nummer 1 dus

[ Voor 82% gewijzigd door Gynnad op 15-01-2023 19:21 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Zo uit m’n hoofd.
Voorhoede: Sinestera, Linssen/Dessers, Nelson
Middenveld: Til, Aursnes
Verdediging: Malacia, Senesi

Dat waren de basis spelers. Dan heb je de vaste invaller Toornstra die ook weg is. En ik ben vast nog wat spelers vergeten.
Je gehele voorhoede vervangen, merendeel van je middenveld en de helft van je verdediging. Dat noem ik extreem veel idd.
Nelson basis, met z'n 900 minuten in de Eredivisie? Zo kan ik ook tellen :D

• Russel88
toolkist schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:31:
[...]

Nelson basis, met z'n 900 minuten in de Eredivisie? Zo kan ik ook tellen :D
En toch heeft hij volgens mij de meeste minuten gemaakt op de rechtsbuiten positie. Jahanbaks begon op die positie maar werd later gepasseerd. Volgens mij heeft Toornstra en Linssen ook op die positie gespeeld. Beide ook weg trouwens :)

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:43:
[...]

En toch heeft hij volgens mij de meeste minuten gemaakt op de rechtsbuiten positie. Jahanbaks begon op die positie maar werd later gepasseerd. Volgens mij heeft Toornstra en Linssen ook op die positie gespeeld. Beide ook weg trouwens :)
Die positie was gewoon niet goed bezet. Dan kun je wel 1-2-3 of 4 spelers tellen die vertrokken zijn en dan claimen dat het er zo veel zijn, maar als het allemaal 'dead wood' is dan is dat alleen maar goed geweest.

Feyenoord heeft een paar goede spelers verkocht voor wat centen, en daarmee de zwakke plekken, ook in de basis, aangepakt wat prima gelukt lijkt te zijn.
Ajax heeft ook meerdere basisspelers verkocht voor heel wat meer centen, alleen het vervangen ervan is bepaald niet gelukt.
Dan maakt het verder weinig uit of je 4 of 5 of 10 spelers hebt moeten verkopen, Feyenoord heeft dat gewoon beter gedaan lijkt het (al is de belangrijkste plek gebleven, de coach :))

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Zelfkastijding is prima maar waarom moet ik meedelen in de straf? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:39
toolkist schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:05:
[...]

Die positie was gewoon niet goed bezet. Dan kun je wel 1-2-3 of 4 spelers tellen die vertrokken zijn en dan claimen dat het er zo veel zijn, maar als het allemaal 'dead wood' is dan is dat alleen maar goed geweest.

Feyenoord heeft een paar goede spelers verkocht voor wat centen, en daarmee de zwakke plekken, ook in de basis, aangepakt wat prima gelukt lijkt te zijn.
Ajax heeft ook meerdere basisspelers verkocht voor heel wat meer centen, alleen het vervangen ervan is bepaald niet gelukt.
Dan maakt het verder weinig uit of je 4 of 5 of 10 spelers hebt moeten verkopen, Feyenoord heeft dat gewoon beter gedaan lijkt het (al is de belangrijkste plek gebleven, de coach :))
Die spelers waren wel allemaal belangrijk in het seizoen van Feyenoord afgelopen jaar, dat ze niet de hoogvliegers zijn die je had willen hebben, prima. Maar feit is dat het spelers zijn die veel gespeeld hebben en die wel degelijk een goede rol hebben gespeeld voor het team afgelopen seizoen.

Bij Ajax waren het spelers die in de cl speelden bij Feyenoord in de confl, ieder op een eigen niveau, naar dat maakt het belang van de spelers voor het team niet minder.
Op deze manier kan je alles wel bagatelliseren, niet lullig bedoeld overigens. Als basisspelers bij welke club ook in dit soort aantallen vertrekken, dan heeft een club/ team daar last van.

• donleone83
@Gynnad Ik had het in eerste instantie niet eens per se over basisspelers, dan valt het verschil mee. Maar Ajax had op papier de luxe dat veel vervangende spelers reeds in de selectie zaten en daarmee bekend waren met de speelwijze, de club, de competitie etc. Het is niet voor niets dat Ajax in het begin van het seizoen vaak startte met maar twee spelers die er vorig jaar niet bij waren: Bassey en Bergwijn.

Feyenoord startte op 3 september (na het sluiten van de transferwindow) met 4 spelers in de basis die er vorig jaar ook waren en een handvol wissels en wat jeugdspelers op de bank die al gesnuffeld hadden aan de selectie, maar vooral met heel veel nieuwe spelers. Ajax speelde dezelfde dag tegen Cambuur met Bassey en Bergwijn als enige nieuwe selectiespelers in de basis (maar had wel een hoop nieuwelingen op de bank zitten).

Ik vind dus zelf ook bij Ajax dat er nu te gemakkelijk geroepen wordt dat er zoveel veranderd is in de basis en dat het moeilijk op te vangen is. Juist bij Ajax werd er altijd geroepen dat een deel van het succes de sterke bank en brede selectie was, waardoor het team kwalitatief niet veel minder werd na wissels. Rensch was de beoogde opvolger van Mazraoui en heeft vorig jaar ook zat minuten gemaakt. Taylor werd opgehemeld als talent. Brobbey moest kostte wat het kost teruggehaald worden want dat zou de grote volgende Ajax spits worden. Dat het nu in de praktijk tegenvalt is een ander verhaal, maar ik vind het excuus te makkelijk als je al meer dan een jaar bezig bent op sommige posities om de vervangers klaar te stomen.

[ Voor 30% gewijzigd door donleone83 op 15-01-2023 20:23 ]

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:16:
[...]

Die spelers waren wel allemaal belangrijk in het seizoen van Feyenoord afgelopen jaar, dat ze niet de hoogvliegers zijn die je had willen hebben, prima. Maar feit is dat het spelers zijn die veel gespeeld hebben en die wel degelijk een goede rol hebben gespeeld voor het team afgelopen seizoen.

Bij Ajax waren het spelers die in de cl speelden bij Feyenoord in de confl, ieder op een eigen niveau, naar dat maakt het belang van de spelers voor het team niet minder.
Op deze manier kan je alles wel bagatelliseren, niet lullig bedoeld overigens. Als basisspelers bij welke club ook in dit soort aantallen vertrekken, dan heeft een club/ team daar last van.
Als jij dat bagatelliseren wilt noemen prima.. Ik noem het alleen verschil maken tussen waterdragers en dragende krachten. Verder hoor je mij niet zeggen dat Feyenoord het zoveel makkelijker had dan Ajax/PSV ofzo. Alleen dus dat grote aantallen helemaal geen reet zegt.
Als Ajax deze zomer Rensch Blind Pasveer Stekelnburg Klaassen etc etc gaat moeten vervangen ga je mij volgend seizoen echt niet horen klagen dat Ajax zoveel spelers heeft moeten vervangen, dat zijn nou juist de kansen om je selectie te versterken. Dood hout eruit, verse boompjes erin.

• donleone83
toolkist schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Als jij dat bagatelliseren wilt noemen prima.. Ik noem het alleen verschil maken tussen waterdragers en dragende krachten. Verder hoor je mij niet zeggen dat Feyenoord het zoveel makkelijker had dan Ajax/PSV ofzo. Alleen dus dat grote aantallen helemaal geen reet zegt.
Als Ajax deze zomer Rensch Blind Pasveer Stekelnburg Klaassen etc etc gaat moeten vervangen ga je mij volgend seizoen echt niet horen klagen dat Ajax zoveel spelers heeft moeten vervangen, dat zijn nou juist de kansen om je selectie te versterken. Dood hout eruit, verse boompjes erin.
Bijlow, Trauner en Kokcü zijn de enige drie onbetwiste basisspelers die gebleven zijn bij Feyenoord. Onbetwiste sterkhouders die vertrokken zijn waren Senesi, Malacia, Aursnes, Til, Dessers, Sinisterra, Nelson (die de laatste periode van het seizoen zich definitief de basis in had gespeeld) en eerste vervangers en zeer regelmatige basisspelers Toornstra en Linssen. Dat is geen dood hout vervangen, dat is je hele selectie opnieuw moeten inrichten. Dat maakt zeker wel uit. Zoals hierboven ook gezegd: Ajax startte regelmatig met twee nieuwe selectiespelers in het begin van het seizoen. Feyenoord met zeven. Dat verschil is huge.

• toolkist
  • Niet online
Ah dus Feyenoord had 10 dragende krachten in de basis 11... Knap. laat verder dus maar zitten, je begrijpt me niet/wil me niet begrijpen.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:23:
Werkelijk, hoe de f*** is dat een penalty, Kamphuis… Die Gladon komt van achter op Til inlopen die de bal wil wegroeien… |:(
Ik zie Til de bal missen en door zijn zwaai/beweging de Fortuna speler torpederen. Het contact is "ruim" na het missen van de bal, de bal heeft al gestuit, en Til is niet uit balans. Als je kijkt naar de 2 spelers die protesteren die wijzen richting de assistent als zou het buitenspel zijn wat het niet was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHvcby17rTlT2hx4pbFE3WsQeXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MEz4OpsCig3Ktzl6ax0mPYQ8.png?f=user_large

Til vlak voor hij de bal raakt en in de uitsnijding heeft de bal gestuit. Kijk naar de positie van Til t.o.v. de bal en dan zie je wie wie torpedeert.

[ Voor 23% gewijzigd door LoneRanger op 15-01-2023 20:59 ]

Only fools are enslaved by time and space.

• donleone83
toolkist schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:33:
Ah dus Feyenoord had 10 dragende krachten in de basis 11... Knap. laat verder dus maar zitten, je begrijpt me niet/wil me niet begrijpen.
Het kan zijn dat we langs elkaar heen praten. Wat ik meen op te vangen uit je posts is dat het uiteindelijk niet om de aantallen totaal gaat (omdat je soms betere spelers er voor kan terughalen) maar de aantallen bepalende spelers. Ik geef aan dat ik het er niet mee eens ben, omdat het makkelijker is om spelers die al langer bij de selectie zitten in te passen in een elftal omdat ze bekend zijn met de speelwijze en alles er om heen dan totaal nieuwe spelers.

• D-e-n
  • Laatst online: 02-12 08:07
donleone83 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:27:
[...]

Bijlow, Trauner en Kokcü zijn de enige drie onbetwiste basisspelers die gebleven zijn bij Feyenoord.
En de tweede zijn we nu ook nog eens kwijt. Die wordt nu feitelijk vervangen door Pedersen maar ten opzichte van vorig seizoen start je nu dus nog altijd met acht nieuwelingen.

• jbdeiman
toolkist schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Mijn definitie van dood hout is in elk geval anders dan die van jou. Bij Ajax noem je het vervangen van 3 niet basis spelers en 2 spelers waarbij ik (momenteel) de term brandhout wel begrijpelijk vind, bij gebrek Aan beter.

Bij Feyenoord vorig seizoen heb je Sinisterra, Senesi, Malacia en Aursnes sowieso al als toch vrij belangrijke/ dragende krachten die zijn vertrokken. Dan heb je nog je 2 spitsen (Linssen/ Dessers) die beiden ook erg belangrijk waren in het (Europese) succes. Noem dat maar brandhout vervangen, en doordat je de spelers vergelijkt met die van Ajax Indië zin dat je aanhaalt dat daar er ook een paar voor veel meer geld zijn vertrokken. Nou en? Op ieder niveau hebben dragende/ bepalende spelers in een groep, het is altijd lastig dat op te vangen, zeker als het er meerdere zijn.

Hoe dan ook vind ik het erg knap hoe Feyenoord nu draait met al die vervangingen, zie ik groei (en plezier) in de groep (al is plezier gemakkelijker als je ook wint).
Bij Ajax zijn bepalende spelers niet in vorm, laten het niet zien, er staat geen team en worden spelers slechter. Natuurlijk is het lastig Antony en Martinez en Gravenberch 1-op-1 te vervangen, maar met wat er nu staat is er echt veel meer mogelijk dan men laat zien.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:32

OMX2000

By any means necessary...

Ik snap de vergelijking serieus niet. We kunnen het er toch over eens zijn dat de impact van de transfers bij Feyenoord groter is geweest.

Sini, Senesi, en Aursnes weg is een behoorlijke aderlating die je niet zomaar opvangt. Ik denk dat je alleen met Hancko erop vooruit bent gegaan.

Terwijl Haller, Mazraoui en Antony niet per se onvervangbaar waren voor Ajax.

Ik denk ook niet dat Schreuder een slechte trainer is. Maar ik denk wel dat het type trainer is die zodra die een weg in slaat niet snel daarvan af wil wijken. Zijn keuzes pakten op zijn minst gezegd heel ongunstig uit, en voor mijn simpele voetbalverstand neemt hij steeds onverklaarbare beslissingen. Terwijl ik bij Slot steeds het gevoel krijg dat er een goede reden is voor zijn besluiten.

Ik klaag dus niet! Ben voorzichtig positief omdat ik ook vind dat sommige posities niet heel goed bezet zijn qua wissels. En volgende week is een echte test voor deze selectie!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Gonadan

Gonadan

Of het nu over Feyenoord, Ajax of een andere club gaat; veel spelers waarvan nu gesteld wordt dat het impact heeft dat ze weg zijn werden vorig seizoen nog door de eigen fans afgebrand als het even niet ging zoals gewenst.
Het komt op mij nogal over als een nondiscussie. Gaan we nu de prestaties ook nog afmeten aan de hoeveelheid wanbeleid of vertrokken spelers?

Het seizoen is nog niet eens op de helft, vrijwel iedereen presteert niet optimaal en Feyenoord heeft een kleine maar terechte voorsprong op dit moment. Mooi recept voor een spannende tweede helft. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Vanochtend hoorde ik Bosz praten. Die zegt toch veel zinnige dingen en ik zie ‘n graag het stokje per direct overnemen van Schreuder :)

XXXVI

• carpebios
ephymerous schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:01:
Vanochtend hoorde ik Bosz praten. Die zegt toch veel zinnige dingen en ik zie ‘n graag het stokje per direct overnemen van Schreuder :)
Je schrijft van Nistelrooij verkeerd!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

LoneRanger schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:48:
[...]

Ik zie Til de bal missen en door zijn zwaai/beweging de Fortuna speler torpederen. Het contact is "ruim" na het missen van de bal, de bal heeft al gestuit, en Til is niet uit balans. Als je kijkt naar de 2 spelers die protesteren die wijzen richting de assistent als zou het buitenspel zijn wat het niet was.

[Afbeelding]

Til vlak voor hij de bal raakt en in de uitsnijding heeft de bal gestuit. Kijk naar de positie van Til t.o.v. de bal en dan zie je wie wie torpedeert.
Wat een quatsch, Gladon zoekt hem gewoon op om een pingel te versieren.

Til roeit alleen die bal weg, en als je ziet hoeveel afstand daar op dat moment nog tussen zit, is het glashelder hoe het zit.

Mission accomplished. :F

De VAR was weer scherp hoor!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

@Ramzzz het was weer een bijzonder weekend op dat gebied. Blijkt wel weer dat zowel regels als VAR nog wel wat verbetering kunnen gebruiken en dat onsportiviteit nog steeds loont.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Russel88
Idd Feyenoord heeft een leuke voorsprong van 5 punten op Ajax en PSV, 4 op AZ. Seizoen is op 1 wedstrijd na op de helft.
Alles kan nog gebeuren. Ajax verkeert in dramatische vorm, echter is de achterstand maar 5 punten.
Feyenoord is kwetsbaar op bepaalde posities en op juist die posities zijn er 2 langdurig geblesseerd.
Als alles meezit kan Feyenoord lang meedoen, want we hebben de beste trainer. Echter zijn we gewoon erg kwetsbaar.
Het wordt gewoon een leuke en spannende 2e seizoens helft.

• OMX2000

OMX2000

Russel88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:34:
Idd Feyenoord heeft een leuke voorsprong van 5 punten op Ajax en PSV, 4 op AZ. Seizoen is op 1 wedstrijd na op de helft.
Alles kan nog gebeuren. Ajax verkeert in dramatische vorm, echter is de achterstand maar 5 punten.
Feyenoord is kwetsbaar op bepaalde posities en op juist die posities zijn er 2 langdurig geblesseerd.
Als alles meezit kan Feyenoord lang meedoen, want we hebben de beste trainer. Echter zijn we gewoon erg kwetsbaar.
Het wordt gewoon een leuke en spannende 2e seizoens helft.
En wat, misschien gek, niet per se gunstig is voor Feyenoord is dat ze verder komen in de Europa league en de beker. Dat kan pittig worden voor de selectie.

Interessant seizoen dus.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik vraag me af of Feyenoord moet winnen van Ajax volgende week. Als ze winnen wordt Schreuder ontslagen en dat scheelt Ajax een hoop potentiële verliespunten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:06
Mog schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:01:
Ik vraag me af of Feyenoord moet winnen van Ajax volgende week. Als ze winnen wordt Schreuder ontslagen en dat scheelt Ajax een hoop potentiële verliespunten.
Ehm, Schreuder ontslagen?
Het bestuur heeft nog niet eens alle vertrouwen in hem uitgesproken. Dus Schreuder zit er nog wel ff hoor

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Megupe schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:05:
[...]

Het bestuur heeft nog niet eens alle vertrouwen in hem uitgesproken. Dus Schreuder zit er nog wel ff hoor
Foutje. Bedankt…. Dat is al wel gebeurd, meldde de NOS.

Huntelaar zou zijn vertrouwen hebben uitgesproken.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26

Superkiwi

Hoi doei

Mog schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:01:
Ik vraag me af of Feyenoord moet winnen van Ajax volgende week.
Nee. Ongeacht de gevolgen voor Schreuder is verliezen van Feyenoord gewoon not done.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
toolkist schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Auw :P

• LZ86
OMX2000 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:53:
Ik denk ook niet dat Schreuder een slechte trainer is. Maar ik denk wel dat het type trainer is die zodra die een weg in slaat niet snel daarvan af wil wijken. Zijn keuzes pakten op zijn minst gezegd heel ongunstig uit, en voor mijn simpele voetbalverstand neemt hij steeds onverklaarbare beslissingen. Terwijl ik bij Slot steeds het gevoel krijg dat er een goede reden is voor zijn besluiten.
Nou ben ik het bijna altijd met je eens als mede Feyenoorder, maar ik vind Schreuder dan wel een hele slechte (hoofd)trainer.
DIe man is bij elke club waar hij de eindverantwoording had keihard gefaald.

Dat Ajax m hoofdtrainer heeft gemaakt is een enorme fout die ze dit seizoen gewoon het kampioenschap kost.

• OMX2000

OMX2000

LZ86 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 01:12:
[...]

Nou ben ik het bijna altijd met je eens als mede Feyenoorder, maar ik vind Schreuder dan wel een hele slechte (hoofd)trainer.
DIe man is bij elke club waar hij de eindverantwoording had keihard gefaald.

Dat Ajax m hoofdtrainer heeft gemaakt is een enorme fout die ze dit seizoen gewoon het kampioenschap kost.
Ik denk dat je wel gelijk hebt! Mijn medelijden nam even de overhand ;)

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Megupe schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:05:
[...]

Als je 6-7x op rij niet wint (in de competitie) en dan ook nog 2x verliest, is dat vertrouwen zo weg (hopelijk).

Los van de resultaten biedt het voetbal ook geen enkele houvast. Zaterdag tegen Twente was het echt bar en boos in de 1e helft. De afstanden tussen alle spelers zijn veel te groot. Waardoor rugdekking in de omschakeling nagenoeg onmogelijk is. Dat is het hele seizoen al zo en daar zit 0,0 verbetering in.

• Agent47

Agent47

Wel typerend dat bijna elke Feyenoorder die ik ken. Het woord “ kampioen” niet in de mond neemt.

Feyenoorder ben je niet voor je lol. Wedstrijd voor wedstrijd kijken dan maar.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Agent47 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:26:
Wel typerend dat bijna elke Feyenoorder die ik ken. Het woord “ kampioen” niet in de mond neemt.
Op zich begrijp ik dat wel. Het is vaker voorgekomen dat Feyenoord er rond de winterstop goed voor stond om het vervolgens in de maanden januari en februari compleet te vergooien. Echter denk ik nu dat het wel eens de goede kant op kant vallen en dat ze deze lijn onder Slot kunnen doortrekken. De rest laat het afweten, dus ik acht de kans best groot dat Feyenoord aan het eind gewoon bovenaan staat :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LZ86

Tja, niet de sterkste selectie na ontzettend veel mutaties, en ook nog belangrijke speler geblesseerd. Het is niet de vraag of, maar wanneer we punten gaan verliezen. Als ze de klassieker weten te winnen ga ik voorzichting wel iets positiever zijn.

• D-e-n
  • Laatst online: 02-12 08:07

Het k-woord is inderdaad taboe :)

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Tja, niet de sterkste selectie na ontzettend veel mutaties, en ook nog belangrijke speler geblesseerd. Het is niet de vraag of, maar wanneer we punten gaan verliezen. Als ze de klassieker weten te winnen ga ik voorzichting wel iets positiever zijn.
Ik ben er bang voor inderdaad. Europa league is in maart pas gelukkig. Beker doe je ook nog volop mee. Als je het vol houdt tot half februari , dan wordt het programma net wat makkelijker, dan ga ik er in geloven.

• Tristan
Het is nog helemaal niet de tijd om over het kampioenschap na te denken of te praten als Feyenoord zijnde. Elke wedstrijd is gewoon weer een opgave en die van aanstaande zondag helemaal. Ajax is echt niet zomaar verleerd te voetballen en als ze tegen Feyenoord moeten is er altijd wel een extra vaatje waaruit getapt kan worden. Daarnaast speelt Feyenoord ook nog Europa League en in de beker, dus reken maar dat spelers moet gaan raken en de vorm gaat verminderen. De vraag gaat zijn hoe lang je verliezende streak gaat duren om te bepalen of je uiteindelijk nog kans maakt om kampioen te worden.

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:08
De ultieme vernedering wordt t zondag als de aanwezige supporters Schreuder positief toe gaan zingen. De gedachte alleen al..

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-12 16:29

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga me er niet meer druk om maken, laat het maar gebeuren.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Klopt inderdaad. Ergens vind ik dit heel irritant. Ajax MOET eerste staan en elk jaar kampioen worden. Wij Feyenoorders willen pas bij wedstrijd 32 naar een eventueel kampioenschap kijken. Iets meer vertrouwen mag ook.

• SterqVerhael
Waarom probeert Ajax niet Eric Garcia los te weken bij Barça? Die speelt niet meer en is opbouwend 10x beter dan alles wat er nu rondloopt als optie voor LCV.

• Napo
  • Niet online
SterqVerhael schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:24:
Waarom probeert Ajax niet Eric Garcia los te weken bij Barça? Die speelt niet meer en is opbouwend 10x beter dan alles wat er nu rondloopt als optie voor LCV.
Is Garcia niet een RCV?

• SterqVerhael
In de basis wel, maar speelde bij Barça ook regelmatig LCV. Toen hij nog speelde. :+

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 14:56
Nu al zin in El Classico :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:55

Vos

AFCA

Die was gisteren?

• toolkist
  • Niet online
Ze zijn ook op zoek naar een RCV toch?
100% zeker dat ze er vanuit gaan dat Timber deze zomer vertrekt zodat een nieuwe RCV vast wat kan wennen.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Ze zijn ook op zoek naar een RCV toch?
100% zeker dat ze er vanuit gaan dat Timber deze zomer vertrekt zodat een nieuwe RCV vast wat kan wennen.
Als RCV is het wellicht een prima optie, het is enkel dat @SterqVerhael hem aanhaalt als optie voor LCV. Dat er wellicht ook een LCV bij kan/mag/moet is een tweede.

• SterqVerhael
Kijkend naar volgend seizoen, bij een vertrek van Timber indd, is een duo Garcia - Kaplan zo gek nog niet. Kaplan heb ik echt hoge verwachtingen van en het is echt ontzettend jammer dat hij nu 2x achter elkaar geblesseerd is. Die had geheid minuten kunnen maken en gemaakt afgelopen weken, als hij geen blessure had gehad. Dat is echt een koopje geweest.

• toolkist
  • Niet online
Ik zie Garcia alleen niet naar NL komen. Die kan ook zo bij een subtopper in La Liga aan de gang, of in de Premier League

• SterqVerhael
toolkist schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:54:
Ik zie Garcia alleen niet naar NL komen. Die kan ook zo bij een subtopper in La Liga aan de gang, of in de Premier League
Rulli kwam ook van Villarreal naar NL. Je weet nooit. :)

• toolkist
  • Niet online
Maar Villareal is al subtop Spanje ;)

• jbdeiman
Mog schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:13:
[...]

Klopt inderdaad. Ergens vind ik dit heel irritant. Ajax MOET eerste staan en elk jaar kampioen worden. Wij Feyenoorders willen pas bij wedstrijd 32 naar een eventueel kampioenschap kijken. Iets meer vertrouwen mag ook.
Bij Ajax is het kampioenschap dan ook een doel op zichzelf, bij Feyenoord liggen de doelen heel anders en gaat het erom dat de club weer meer aanzien krijgt, meer structureel meedoet en het gat tussen Ajax (en in mindere mate PSV) en Feyenoord zelf verkleind wordt.
Ik vind het niet uitspreken van 'kampioen moeten worden' juist een heel nuchtere houding, omdat dat simpelweg het doel niet is. Zeg nou zelf, er wordt leuker voetbal gespeeld dan heel veel jaren het geval was, er worden dan ook nog eens punten mee gehaald, maar dat Ajax het zo slecht doet mag je toch niet verwachten. Als ze in Amsterdam ineens weer uitvinden dat ze toch blijken te kunnen voetballen, dan ben je zomaar niet kampioen hoor.
Dus dat je er nu voorzichtig in/ mee bent dit uit te spreken lijkt mij daarmee heel verklaarbaar.

• toolkist
  • Niet online
Als Ajax komend weekend verliest kun je 'ons' afschrijven voor het kampioenschap. Echter, met net de helft vd wedstrijden gespeeld staan er nog teveel andere teams dichtbij om al te gaan spreken van kampioen moeten worden.
Maar stel je staat na 20 wedstrijden 7-8 punten voor op de rest, dan mag ik toch hopen dat geloof in eigen club groot genoeg is om er wel over te beginnen ipv te wachten tot wedstrijd 33 ofzo.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 22:25
jbdeiman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:03:
Bij Ajax is het kampioenschap dan ook een doel op zichzelf, bij Feyenoord liggen de doelen heel anders en gaat het erom dat de club weer meer aanzien krijgt, meer structureel meedoet en het gat tussen Ajax (en in mindere mate PSV) en Feyenoord zelf verkleind wordt.
Ik vind het niet uitspreken van 'kampioen moeten worden' juist een heel nuchtere houding, omdat dat simpelweg het doel niet is. Zeg nou zelf, er wordt leuker voetbal gespeeld dan heel veel jaren het geval was, er worden dan ook nog eens punten mee gehaald, maar dat Ajax het zo slecht doet mag je toch niet verwachten. Als ze in Amsterdam ineens weer uitvinden dat ze toch blijken te kunnen voetballen, dan ben je zomaar niet kampioen hoor.
Dus dat je er nu voorzichtig in/ mee bent dit uit te spreken lijkt mij daarmee heel verklaarbaar.
Feyenoord is juist bijna ten onder gegaan aan hoge verwachtingen, had daardoor een huishouding die het niet kon betalen. Het elftal bezweek vaak onder (achteraf) te hoge verwachtingen. Een hele generatie Feyenoord supporters weet niet beter dan dat de club altijd onder verwachting presenteert op een enkele uitschieter na. Afhankelijk van hoe je het bekijkt staat Feyenoord financieel en organisatorisch dichter bij AZ en FC Twente dan bij PSV laat staan Ajax.
toolkist schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:49:
Maar stel je staat na 20 wedstrijden 7-8 punten voor op de rest, dan mag ik toch hopen dat geloof in eigen club groot genoeg is om er wel over te beginnen ipv te wachten tot wedstrijd 33 ofzo.
Het is fijn dat het seizoen voorlopig redelijk voorspoedig verloopt, maar het is veel te vroeg om het over het K woord te hebben. Zo als ik het nu zie kunnen we na 19 maart (Ajax uit) pas echt een verwachting uitspreken. Daarna zijn nog 8 wedstrijden met Sparta uit en Utrecht thuis de zwaarste potten op papier, als we na 19 maart nog bovenaan gaat het bij mij langzaam beginnen te kriebelen. Ik schat de kans groter in dat Feyenoord tegen die tijd 3e staat of lager, maar we gaan het zien.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 16-01-2023 15:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Ik ga toch happen (denk ik), maar gezien de plek waar hij het post denk ik de klassieker AJA-FEY van as zondag.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tristan schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:03:
Ajax is echt niet zomaar verleerd te voetballen en als ze tegen Feyenoord moeten is er altijd wel een extra vaatje waaruit getapt kan worden.
Ajax was onder Schreuder tegen respectievelijk Go Ahead Eagles (thuis!), Napoli, PSV (thuis!), Vitesse (thuis!), Emmen, NEC en FC Twente (thuis) wel gewoon volledig verleerd te voetballen. Mijn vertrouwen voor Feyenoord uit is precies 0. Wordt niets, misschien een gelijkspelletje maar ik verwacht eerdere een nieuwe 6-2. En die was niet zo erg in een seizoen waar het kampioenschap, de beker en de halve finale CL werd gehaald. Maar nu kan het gewoon het einde van de kampioenschapsaspiraties zijn van Ajax (hoewel de rest ook zo matig presteert, Ajax had na dit weekend verdient op de 5e plek moeten staan).

• Vos

Vos

AFCA

Quad schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Ik ga toch happen (denk ik), maar gezien de plek waar hij het post denk ik de klassieker AJA-FEY van as zondag.
Geen idee, ken de tweaker niet. Eerste post in dit topic.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 14:56
Quad schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Zeker, Feyenoord - ajax

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• jbdeiman
ph4ge schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Feyenoord is juist bijna ten onder gegaan aan hoge verwachtingen, had daardoor een huishouding die het niet kon betalen. Het elftal bezweek vaak onder (achteraf) te hoge verwachtingen. Een hele generatie Feyenoord supporters weet niet beter dan dat de club altijd onder verwachting presenteert op een enkele uitschieter na. Afhankelijk van hoe je het bekijkt staat Feyenoord financieel en organisatorisch dichter bij AZ en FC Twente dan bij PSV laat staan Ajax.
Nou, als je kijkt naar de financiele huishouding (op basis van begroting) momenteel dan sta je in Euro's zelf absoluut dichterbij AZ en Twente, kijk je naar de verhoudingen, dan zit Feyenoord op de helft qua begroting van Ajax, en AZ en Twente nog niet eens op de helft van de begroting van Feyenoord.
Ajax heeft zo'n enorme begroting omdat ze eigenlijk denken zekerheid te hebben op Championsleague en de daarbij behorende miljoenen. Daar komt dan bij dat spelers dan meer waard worden (of iig, men vindt dat die spelers meer waard zijn omdat ze CL hebben gespeeld, of gewoon simpelweg omdat ze bij Ajax spelen, maar die spelers halen zo'n bedroevend niveau, dat het met die waarde momenteel hard achteruit gaat.

Ajax heeft vanwege de verwachtingen enorm geïnvesteerd, maar investeren blijft altijd gokken in die zin: Passen de spelers bij de club, bij het spel dat je wilt spelen, kunnen ze zich aanpassen/ thuis gaan voelen bij de club en in Nederland. Als je dan gaat gokken met bedragen van 30+ miljoen, kan het wel eens mis gaan. Ben ook heel benieuwd wat er zou gaan gebeuren met Ajax zouden ze geen CL halen. Spelers zullen meer/ eerder weg willen, zijn minder waard geworden, en je moet dan (weer) een nieuw team bouwen, met verminderde transferopbrengsten.

Overigens is Feyenoord niet ten onder gegaan aan de hoge verwachtingen, maar het tegen beter weten in proberen eraan te voldoen, en in plaats van gericht te kopen, vooral uitblinkers bij subtoppers te gaan halen. Als je hoge verwachtingen hebt én waar wilt maken moet je op jezelf (en je eigen organisatie) vertrouwen. In dit geval werd het scoutingsapparaat verkleind (wegbezuinigd) en ga je het doen op basis van scouting van subtopclubs in Nederland. ALs die zo'n topscouting hadden waren het natuurlijk niet (nog steeds) subtopclubs meer.
ph4ge schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:55:
[...]
Het is fijn dat het seizoen voorlopig redelijk voorspoedig verloopt, maar het is veel te vroeg om het over het K woord te hebben. Zo als ik het nu zie kunnen we na 19 maart (Ajax uit) pas echt een verwachting uitspreken. Daarna zijn nog 8 wedstrijden met Sparta uit en Utrecht thuis de zwaarste potten op papier, als we na 19 maart nog bovenaan gaat het bij mij langzaam beginnen te kriebelen. Ik schat de kans groter in dat Feyenoord tegen die tijd 3e staat of lager, maar we gaan het zien.
Het loopt inderdaad redelijk voorspoedig, ik denk dat Feyenoord met het huidige spel/ de huidige spelopvatting ook wel weer wat meer jonge fans krijgt. Ik kijk er zelf ook weer met plezier naar (deed ik ook naar Ajax voorgaande seizoenen, omdat ze gewoon leuk voetbal speelden, terwijl ik het bij Feyenoord vaak een hele zit vond). Zouden ze dit dan in Arne's 2e seizoen weten te bekronen met een kampioenschap, is dat hét bewijs dat je én aantrekkelijk kan spelen en resultaat kan halen (Leest u mee mr. Advocaat :P ).

Maar als je dan bedenkt dat Feyenoord 2 seizoenen geleden een visie door de club heen heeft neergezet, Arne heeft gehaald en daar zo snel resultaat mee weet te behalen, lijkt mij dat hét moment geweest waar het allemaal om draait.

[ Voor 41% gewijzigd door jbdeiman op 16-01-2023 16:36 ]

• jbdeiman
Leuk detail: Qua transfers bij Feyenoord dit seizoen is alleen Bullaude er (vooralsnog) op achteruit gegaan qua waarde waarvoor deze speler is gehaald: 7,5 milj. koop, staat nu op 4,5 milj. waarde, maar wanneer hij in het eerste komt gaat die waarde wel weer omhoog, die was i.m.o. als langer termijn investering gehaald zeg maar.

Bij Ajax zijn dat momenteel: Bassey (23 Milj. gehaald, 18 Milj. nu), Bergwijn: 31,25Milj. gehaald, 27 Milj. nu, Brobbey, 16,35Milj. naar 14 Milj, Kaplan, 9,5Milj naar 5 Milj.
Bergwijn is zo hopeloos uit vorm dat die nog wel verder zal dalen ben ik bang, en veel spelers die nu hoger geschat worden dan waarvoor ze ooit waren gekocht (niet afgelopen transferwindow) zullen ook in waarde dalen wanneer Ajax geen CL haalt volgend seizoen, en wanneer het niet snel weer een beetje gaat draaien. Dat is op dit moment 10% van de jaarlijkse begroting 'door de wc gespoed'.

Waarom zeg ik dit? Geen idee eigenlijk, was wel benieuwd hoe de investering van Feyenoord zich verhield met die van Ajax en zodoende. Maar waar iederen bij Ajax schreeuwt om het 'verwijderen van Schreuder', moet er in het technische hart toch ook echt heel veel veranderen. Op de huidige voet doorgaan lijkt mij geen optie voor de club op langer termijn.

• toolkist
  • Niet online
In het technisch hart hoeft er van mij niet direct veel te veranderen, of Overmars moet terug willen komen.
Eerst maar eens een fatsoenlijke trainer en 1 creatieve middenvelder halen/opstellen, dan verandert er al heel veel.

Verwijderd

jbdeiman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:36:
Leuk detail: Qua transfers bij Feyenoord dit seizoen is alleen Bullaude er (vooralsnog) op achteruit gegaan qua waarde waarvoor deze speler is gehaald: 7,5 milj. koop, staat nu op 4,5 milj. waarde, maar wanneer hij in het eerste komt gaat die waarde wel weer omhoog, die was i.m.o. als langer termijn investering gehaald zeg maar.

Bij Ajax zijn dat momenteel: Bassey (23 Milj. gehaald, 18 Milj. nu), Bergwijn: 31,25Milj. gehaald, 27 Milj. nu, Brobbey, 16,35Milj. naar 14 Milj, Kaplan, 9,5Milj naar 5 Milj.
Bergwijn is zo hopeloos uit vorm dat die nog wel verder zal dalen ben ik bang, en veel spelers die nu hoger geschat worden dan waarvoor ze ooit waren gekocht (niet afgelopen transferwindow) zullen ook in waarde dalen wanneer Ajax geen CL haalt volgend seizoen, en wanneer het niet snel weer een beetje gaat draaien. Dat is op dit moment 10% van de jaarlijkse begroting 'door de wc gespoed'.

Waarom zeg ik dit? Geen idee eigenlijk, was wel benieuwd hoe de investering van Feyenoord zich verhield met die van Ajax en zodoende. Maar waar iederen bij Ajax schreeuwt om het 'verwijderen van Schreuder', moet er in het technische hart toch ook echt heel veel veranderen. Op de huidige voet doorgaan lijkt mij geen optie voor de club op langer termijn.
Bullaude heeft maar 2 miljoen gekost, is ook nooit voor de directe basis gekocht.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:36:
Neem aan op basis van transfermarkt? Waar Madueke een transferwaarde heeft van 15m terwijl er al 30 geboden is? ;)

• Russel88
Feyenoord en het kampioenschap. Ik denk dat het veel te vroeg is. Als het gebeurt dan is het een godsgeschenk. Niet alleen vanwege de schaal. Maar met Slot de Champions League in. De vorige keer had Martin van Geel het helemaal verkeerd aangepakt. Organisatorisch staat het nu wel veel beter voor. Een CL deelname kan ervoor zorgen dat het gat tussen Feyenoord en PSV een stuk kleiner wordt qua begroting.
En Feyenoord heeft in tegenstelling tot het verleden de scouting echt wel beter voor elkaar.

• Vos

Vos

AFCA

toolkist schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:48:
In het technisch hart hoeft er van mij niet direct veel te veranderen, of Overmars moet terug willen komen.
Eerst maar eens een fatsoenlijke trainer en 1 creatieve middenvelder halen/opstellen, dan verandert er al heel veel.
Mwa, de scouting lijkt toch erg matig te zijn geweest? Dat is niet enkel op het conto van Schreuder te schrijven.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Tristan schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:03:
Daarnaast speelt Feyenoord ook nog Europa League en in de beker, dus reken maar dat spelers moet gaan raken en de vorm gaat verminderen.
Dat beloofd dan wat voor Ajax want die zitten ook nog in de EL en de beker dus ik reken er dan maar op dat daar de vorm nog minder gaat worden ;-) Of is dat alleen bij Feyenoord?

Zonder gekheid, dat is natuurlijk voor PSV, Ajax en Feyenoord het geval dus dit alleen voor Feyenoord verwachten is natuurlijk niet reëel.

• Exocet
  • Niet online
Vos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:39:
[...]

Mwa, de scouting lijkt toch erg matig te zijn geweest? Dat is niet enkel op het conto van Schreuder te schrijven.
Er is niet geluisterd naar de scouting, Schreuder heeft wel degelijk samen met zijn zaakwaarnemer de transfers bepaald.
Uiteraard ook een grote fout vanuit Ajax zelf om dit te laten gebeuren.

• Napo
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Er is niet geluisterd naar de scouting, Schreuder heeft wel degelijk samen met zijn zaakwaarnemer de transfers bepaald.
Je moet dat als club inderdaad niet willen.

Idealiter zet je als technisch hart een visie neer, op basis van die visie zoek je een passende trainer en vervolgens ga je met de trainer samen kijken naar welk spelersmateriaal je nodig hebt. Als trainer heb je invloed maar de laatste check zou door het technische hart gedaan moeten worden.

Dat dat weleens mis gaat si overigens een feit, dat zie je bij veel meer clubs.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heerlijke gappies dit :D

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:39:
[...]

De scouting werkt al jaren hetzelfde, die kun je weinig verwijten. KJH en Hamstra idem, die zitten net in die functie. Vd Sar daarentegen... En als Schreuder dan graag zn eigen spelers haalt dan kunnen ze maar beter een groot succes zijn. Tja...

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:24

gws24

Thinking is hard!

Exocet schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Dit inderdaad. Nou neem ik Verweij van de T altijd met een grote hand zout maar die heeft het ook aangegeven als een gerucht wat die had opgevangen:
"Ik hoorde een verhaal dat het laatste scoutingsrapport wat er van Calvin Bassey is, gaat over een Youth League-wedstrijd in zijn tijd bij Leicester", vervolgt Verweij. "Dus daarna hebben ze hem nooit meer bekeken. Schreuder heeft hem wel bekeken, maar daar wordt dan even 25 miljoen euro (Ajax meldde zelf maximaal 26,5 miljoen, red.) voor neergelegd."
bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=409696

edit: en bijvoorbeeld een Sanchez lijkt mij ook echt niet uit de scouting te komen maar vooral als een zoethoudertje voor Alvarez gehaald te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 16-01-2023 18:38 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Tristan
rikoos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Dat beloofd dan wat voor Ajax want die zitten ook nog in de EL en de beker dus ik reken er dan maar op dat daar de vorm nog minder gaat worden ;-) Of is dat alleen bij Feyenoord?

Zonder gekheid, dat is natuurlijk voor PSV, Ajax en Feyenoord het geval dus dit alleen voor Feyenoord verwachten is natuurlijk niet reëel.
Klopt. Is ook zo. Maar als ik Mats Wieffer hoor na zijn eerste EL wedstrijd waarbij hij het gevoel had dat hij het tempo absoluut niet bij kon benen en met hem waarschijnlijk nog een bak andere spelers bij Feyenoord weet ik niet of dat hetzelfde is bij Ajax en PSV?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Napo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Je moet dat als club inderdaad niet willen.
Moet je over het algemeen niet willen maar ik zou het niet pertinent uitsluiten. Soms werkt het namelijk wel.
Idealiter zet je als technisch hart een visie neer, op basis van die visie zoek je een passende trainer en vervolgens ga je met de trainer samen kijken naar welk spelersmateriaal je nodig hebt. Als trainer heb je invloed maar de laatste check zou door het technische hart gedaan moeten worden.
Idealiter had Ajax na Emmen-Ajax de autosleutels van Scheuder ingenomen en zijn contract verscheurd. Daarna de RvC aangevuld met iemand die voetbaltechnisch een deuk in een pak boter slaat, een TD aangesteld, transfers gemaakt en een tussenpaus voor de groep gezet (voor mijn part hadden ze Frank de Boer gebeld, die wordt bij een wanprestatie in ieder geval nog boos op de groep).

• Harribo
Ach domme media... Nu al praten over kampioenschappen.
Net alsof het seizoen al bijna ten einde is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

2x knipperen en pak schaal. Zo'n seizoen is sneller voorbij dan je denkt. De periodes tussen de seizoenen daarentegen lijkt soms geen einde aan te komen.. :P

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Harribo
Quad schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:09:
2x knipperen en pak schaal. Zo'n seizoen is sneller voorbij dan je denkt. De periodes tussen de seizoenen daarentegen lijkt soms geen einde aan te komen.. :P
Hallooooo.... 18 wedstrijden nog he... Nog 54 punten te pakken of te laten liggen

Nee hoor het is stemmingmakerij. Flauwekul tv.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-12 16:29

Stimulate14

⭐⭐⭐

Harribo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:27:
[...]

Hallooooo.... 18 wedstrijden nog he... Nog 54 punten te pakken of te laten liggen

Precies. Gat was ooit 11 punten.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
Tristan schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:46:
[...]
Klopt. Is ook zo. Maar als ik Mats Wieffer hoor na zijn eerste EL wedstrijd waarbij hij het gevoel had dat hij het tempo absoluut niet bij kon benen en met hem waarschijnlijk nog een bak andere spelers bij Feyenoord weet ik niet of dat hetzelfde is bij Ajax en PSV?
Daar groeien de spelers toch juist van. Als de spelers die ervaring (en het benodigde ethos) meenemen naar eredivisiewedstrijden wordt het daar alleen maar makkelijker van. Ajax kon afgelopen zaterdag Twente al niet bijbenen qua tempo :P Maar aan die wedstrijd kun je ook zien dat het niet per se aan de kwaliteit van de spelers ligt (want die schat ik bij Ajax toch een klasse hoger in dan bij Twente). Het is ook een kwestie van organisatie, als je als team goed staat hoef je minder te lopen en is het makkelijker om een hoog tempo te spelen.

Regeren is vooruitschuiven

• SterqVerhael
Harribo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:27:
[...]

True, maar het spel van de concurrenten doet nou niet vermoeden dat er binnen 5-10 wedstrijden structureel beter gevoetbald gaat worden. En dat mag vooral Ajax zich aanrekenen, want die moeten met deze selectie gewoon minimaal 12 punten pakken per 5 wedstrijden.

[ Voor 13% gewijzigd door SterqVerhael op 17-01-2023 11:31 ]

• Harribo
SterqVerhael schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:31:
[...]

True, maar het spel van de concurrenten doet nou niet vermoeden dat er binnen 5-10 wedstrijden structureel beter gevoetbald gaat worden. En dat mag vooral Ajax zich aanrekenen, want die moeten met deze selectie gewoon minimaal 12 punten pakken per 5 wedstrijden.
Ik denk dat je het niveau van Ajax nu overschat.?
Heb net even de spelers lijst van Ajax bekeken... Qua goede voetballers hebben ze voorin genoeg lopen. Genoeg goede aanvallers (op papier).
Maar achterin vind ik alleen Timber normaal gesproken echt goed en op het middenveld Alvarez en Kudus.
De rest in die 2 laatste linies zijn mi middelmaat.
Dat wàs beter voorheen.
Teveel verkocht, te weinig kwaliteit gehaald.

Taylor oogt goed maar maakt geen verschil. Kampioen kansen missen.
Klaassen is eigenlijk een aanvaller die komt.

Psv en Feyenoord, en vergeet zeker Az ook niet, hebben in de basis een betere verdediging en middenveld denk ik.
Enfin mijn idee.

Wel met je eens dat ze zeker, ook met deze selectie, meer punten moeten pakken en hadden moeten pakken..
Zou trouwens graag vaker die Lucca willen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 17-01-2023 11:48 ]

Pagina: 1 ... 177 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023