[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.206 views

Onderwerpen

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26

Superkiwi

Hoi doei

Deruxian schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:35:
[...]
Dus met gewoon ziggo kan je vandaag zappen naar espn1 en dan gratis kijken?!
Kanaal 421 d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38

Typhone

Who Dares Wins

Live totdat Berghuis de 0-1 scoort in de 6e minuut ;)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:58
Typhone schreef op zondag 22 januari 2023 @ 07:54:
Here Rotterdammers succes gewenst en verlos ons van Alfred!
hey hey rustig doen ik hou van Alfred

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQuedx8S1sbwyNNKSpocyNZvsYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u6hSjUW7DVgsZ5XH8KVN8S13.webp?f=user_large

van deze Alfred dan

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Superkiwi schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:30:
Liever een gelijkspel dan een verliespartij vandaag. Van mij Schreuder ook vertrekken maar het is me zeker geen verliespartij tegen Feyenoord waard.
Ik heb de wedstrijd op een 2-2'tje gezet, al denk ik dat we vandaag als een gehandicapte cavia in een op hol geslagen rad murw gespeeld gaan worden. Gelijkspel zou in mijn optiek een punt winst zijn, ik teken ervoor.
Hup Ajax! oOo
Succes Feyenoorders d:)b
We gaan gewoon voor winst. Sportief succes boven alles.

Succes Feyenoorders, maar niet teveel als het even kan. :>

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
Ja, succes aan de Ajacieden ook! Ik heb in dit topic mijn voorspelling gezet op winst Ajax. Helaas heb ik de afgelopen jaren veel te vaak meegemaakt dat Feyenoord als team beter was en recht had op meer maar de individuele kwaliteit van een Ajax speler de doorslag gaf. Ik zie het alweer gebeuren dat Mister 1-0 Davy Klaassen gewoon een goaltje meepakt vroeg in de wedstrijd 😂

Feyenoord blinkt niet uit in kansen creëren. Het is veel breien nog. Misschien wordt dat makkelijker voor ze tegen Ajax omdat er dan meer ruimte is. We gaan het zien!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Dit wordt denk ik een makkelijke overwinning voor Feyenoord. Het slechtste Ajax in meer dan 5 jaar tijd en is compleet uit vorm. Daar moet makkelijk van te winnen zijn. Sowieso zou Feyenoord makkelijk kampioen moeten worden met zulke gehavende concurrenten waar niet alleen de toppers zijn vertrokken, maar ook de coach. Ja, bij Feyenoord is er ook veel vertrokken, maar daar is de speelwijze niet veranderd en is iedereen er bekend mee die is gebleven. Dus is het veel makkelijker aan te passen.

Maar we gaan het zien vanmiddag.

Tomorrow is not today!

• donleone83
Sydney08 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:08:
Dit wordt denk ik een makkelijke overwinning voor Feyenoord. Het slechtste Ajax in meer dan 5 jaar tijd en is compleet uit vorm. Daar moet makkelijk van te winnen zijn. Sowieso zou Feyenoord makkelijk kampioen moeten worden met zulke gehavende concurrenten waar niet alleen de toppers zijn vertrokken, maar ook de coach. Ja, bij Feyenoord is er ook veel vertrokken, maar daar is de speelwijze niet veranderd en is iedereen er bekend mee die is gebleven. Dus is het veel makkelijker aan te passen.

Maar we gaan het zien vanmiddag.
Wel chill, dat alle 7 (!!!) gebleven selectiespelers van de 22 er bekend mee gebleven zijn 😂

Wat mij betreft echt dikke onzin. Schreuder wil helemaal niet heel anders voetballen dan Ten Hag deed.

• Sydney08
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Wel chill, dat alle 7 (!!!) gebleven selectiespelers van de 22 er bekend mee gebleven zijn 😂

Wat mij betreft echt dikke onzin. Schreuder wil helemaal niet heel anders voetballen dan Ten Hag deed.
Er zijn maar 4 spelers vertrokken waar Feyenoord wat aan had. Dus niet zo'n enorme aanpassing als jij doet overkomen ;) Als we alle spelers meenemen die zelfs nooit op de bank zaten, dan is er een flink rijtje vertrokken ja.

Tomorrow is not today!

• donleone83
Sydney08 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:15:
[...]

Er zijn maar 4 spelers vertrokken waar Feyenoord wat aan had. Dus niet zo'n enorme aanpassing als jij doet overkomen ;) Als we alle spelers meenemen die zelfs nooit op de bank zaten, dan is er een flink rijtje vertrokken ja.
Ik vind dit echt zo’n onzin. Er staan normaal gesproken drie basisspelers in bij Feyenoord die er vorig jaar ook in stonden. 2/3e van de hele selectie is weg. Ajax heeft 9 nieuwe spelers en speelt doorgaans met maar 3 of 4 nieuwelingen uit de selectie in de basis. En dan toch continu excuses blijven zoeken - alsof Schreuder opeens een ander systeem hanteert met hele andere opdrachten. Helemaal omdat de jongens die er nu ingekomen zijn vorig jaar massaal opgehemeld werden, zoals Taylor en Rensch, of binnengehaald zijn als onwijze versterkingen om de structurele stap naar de laatste 16 van de Champions League mee te zetten en de Eredivisie te ontgroeien. Ik trek dat excuses zoeken zo slecht.

Ajax is momenteel gewoon kut. Volgens mij zijn we het daar over eens. Maar doen alsof de opgave voor Slot en de Feyenoordselectie kleiner is dan bij Ajax is echt dikke onzin.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 20:37
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Schreuder's tactiek is een overload aan spelers in/rond strafschopgebied, waarbij de centrale verdedigers geregeld halverwege de helft van de tegenstander staat. Een beetje zoals handbal wordt gespeeld met iedereen rond de halve cirkel. Hierdoor ontstaat er veel ruimte voor snelle counters van de tegenstander.
Bij Ten Hag stond vooral de verdediging en een beetje het middenveld minder hoog, hierdoor had je verdedigend gezien meer zekerheid maar ook in aanvallend opzicht meer ruimte om een actie in te maken met de bal of als speler zonder bal in de ruimte te komen om de bal te ontvangen. Op dit moment kan dat allemaal niet omdat de linies te kort op elkaar staan rond strafschopgebied.

Daarnaast leunt Schreuder erg op de individuele verantwoordelijkheid van de spelers om zelf te weten wat ze moeten doen, terwijl het bij Ten Hag wat strakker en rechtlijniger was doordat hij bepaalde wat ze moesten doen. Al hebben ze wel vergelijkbare ideeën over de tactiek, de uitvoering is best anders. Maar elke professionele voetballer zou daarmee moeten om kunnen gaan, dus is geen excuus voordat het zo slecht loopt.

• Sydney08
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:21:
[...]

Ik vind dit echt zo’n onzin.
Niet echt belangrijk wat jouw mening is. Het gaat om feiten en die tonen gewoon aan dat de verschillen enorm zijn. Even een paar feiten:

Vertrokken spelers Feyenoord: Sinisterra, Senesi, Malacia en Auresnes. 4 goede spelers die Feyenoord zeker mist. Er zijn er meer vertrokken, maar die worden niet gemist.

Vertrokken spelers Ajax: Blind, Anthony, Onana, Haller, Martinez, Gravenberch, Schuurs en Mazraoui. 8 goede spelers die gemist worden. Ook hier zijn er meer vertrokken, maar worden niet gemist. Tel daar de coach bij op die het allerbelangrijkste was en dan is het goed te verklaren waarom het ene team het veel minder moeilijk heeft dan het andere.

Vandaar ook dat bijna iedereen een overwinning voor Feyenoord verwacht. Nieuwe spelers passen zich niet direct aan, al helemaal niet als iedereen zich ook moet aanpassen aan een andere coach.

Het seizoen loopt een beetje zoals je van te voren had verwacht. Veel wijzigingen bij Ajax en PSV, dus die clubs hebben het moeilijk en dan kan een ander team er een keer vandoor gaan met de cup. Ik verwacht dan ook dat dat gaat gebeuren. Dit is gewoon het moment voor Feyenoord. En het zou ook verdiend zijn, want ze zijn veel meer een team.

[ Voor 3% gewijzigd door Sydney08 op 22-01-2023 10:51 ]

Tomorrow is not today!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:37

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk echt niet dat Feyenoord makkelijk gaat winnen. Tegen pec en Groningen was het ook niet best.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• donleone83
Sydney08 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Niet echt belangrijk wat jouw mening is. Het gaat om feiten en die tonen gewoon aan dat de verschillen enorm zijn. Even een paar feiten:

Vertrokken spelers Feyenoord: Sinisterra, Senesi, Malacia en Sirenes. 4 goede spelers die Feyenoord zeker mist. Er zijn er meer vertrokken, maar die worden niet gemist.

Vertrokken spelers Ajax: Blind, Anthony, Onana, Haller, Martinez, Gravenberch, Schuurs en Mazraoui. 8 goede spelers die gemist worden. Ook hier zijn er meer vertrokken, maar worden niet gemist. Tel daar de coach bij op die het allerbelangrijkste was en dan is het goed te verklaren waarom het ene team het veel minder moeilijk heeft dan het andere.

Vandaar ook dat bijna iedereen een overwinning voor Feyenoord verwacht. Nieuwe spelers passen zich niet direct aan, al helemaal niet als iedereen zich ook moet aanpassen aan een andere coach.

Het seizoen loopt een beetje zoals je van te voren had verwacht. Veel wijzigingen bij Ajax en PSV, dus die clubs hebben het moeilijk en dan kan een ander team er een keer vandoor gaan met de cup. Ik verwacht dan ook dat dat gaat gebeuren. Dit is gewoon het moment voor Feyenoord. En het zou ook verdiend zijn, want ze zijn veel meer een team.
Wat een compleet onzinnig en selectief verhaal zeg. Ik wil er eigenlijk niet eens inhoudelijk op reageren. Als je Onana en Schuurs benoemd als goede en belangrijke spelers bij Ajax en bij Feyenoord voor het gemak even Aursnes, Dessers, Toornstra, Linssen en Nelson vergeet heb je echt zand in je ogen.

Volgens mij zijn de feiten vrij helder. Feyenoord speelt doorgaans met 7 tot 8 nieuwe selectiespelers in de basis. Ajax met maximaal 3 of 4. Hoe duidelijk wil je het hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 22-01-2023 10:39 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Agent47 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:37:
Ik denk echt niet dat Feyenoord makkelijk gaat winnen. Tegen pec en Groningen was het ook niet best.
Als dat het einde van Schreuder betekend dan hoop ik echt serieus dat Feyenoord met een 3-0 gaat winnen. Nog nooit in mijn leven heb ik een verlies gewenst voor Ajax, dit is de eerste keer. Als je naar de spelersgroep kijkt, de kwaliteit en de potentie dan zouden ze minimaal gelijkwaardig moeten zijn aan dit goed draaiend Feyenoord, zelf beter en sterker. Maar met Schreuder aan het roer zijn alle automatismen en vertrouwen verdwenen. De afbraak is nog nooit zo groot geweest.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Sydney08 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Vertrokken spelers Feyenoord: Sinisterra, Senesi, Malacia en Sirenes. 4 goede spelers die Feyenoord zeker mist. Er zijn er meer vertrokken, maar die worden niet gemist.

Het seizoen loopt niet zoals verwacht, want bijna niemand had Feyenoord denk ik bovenaan gezet na 17 speelronden.

Onana kun je niet meetellen imo want die had al ruim een jaar niet gespeeld. Verder vergeet je nogal wat spelers van Feyenoord te benoemen die ook vertrokken zijn.

Anyway, ik hoop op een spektakelstuk vanmiddag. Denk dat het aardig gelijk op zal gaan maar vrees een bloedeloze 0-0.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Het grote verschil tussen Feyenoord en Ajax t.o.v. vorig jaar zijn niet de spelers, maar de coach. Bij Ajax vertrok een hele goede en zij kregen een onervaren coach terug die na een half seizoen alleen maar een
negatieve stempel op het elftal weet te drukken.

Alle hulde aan Slot , hij maakt het verschil!

Hattrick: Thorgal Eagles

• Sydney08
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Wat een compleet onzinnig en selectief verhaal zeg. Ik wil er eigenlijk niet eens inhoudelijk op reageren. Als je Onana en Schuurs benoemd als goede en belangrijke spelers bij Ajax en bij Feyenoord voor het gemak even Aursnes, Dessers, Toornstra, Linssen en Nelson vergeet heb je echt zand in je ogen.

Volgens mij zijn de feiten vrij helder. Feyenoord speelt doorgaans met 7 tot 8 nieuwe selectiespelers in de basis. Ajax met maximaal 3 of 4. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Aursnes had ik genoemd, maar maakte autocorrect het woord Sirenes van haha. De overige die jij noemt zie ik niet als belangrijke spelers en horen niet in het rijtje thuis wat ik noemde. Aursnes dus wel en stond er ook in.

Tomorrow is not today!

• Sydney08
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sydney08 op 22-01-2023 10:53 ]

Tomorrow is not today!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:55

Vos

AFCA

Tjah bij beide ploegen zijn veel en belangrijke spelers vertrokken. Feyenoord heeft dit achteraf gezien beter ingevuld. Geld zegt dus lang niet alles, want een speler van 5M kan beter presteren dan een speler van 30M. Het is niet zo zwart-wit.

Qua staf en technisch hart zijn er bij Ajax natuurlijk veel meer wisselingen geweest. En dat begon met het gedoe van Overmars, dat alles bij elkaar zorgt nu voor dit zooitje bij Ajax.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 22-01-2023 10:58 ]

• donleone83
Sydney08 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Aursnes had ik genoemd, maar maakte autocorrect het woord Sirenes van haha. De overige die jij noemt zie ik niet als belangrijke spelers en horen niet in het rijtje thuis wat ik noemde. Aursnes dus wel en stond er ook in.
Volgens mij moeten we accepteren dat we allebei een andere mening hebben. Agree to disagree!

Ik hoop dat jouw voorspelling van een simpele overwinning voor Feyenoord uit komt, maar verwacht het niet. We gaan het zien!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
Ajax wint helaas. Zoals altijd as ze totaal niet goed spelen en Feyenoord een gat kan slaan. Ik laat me graag ongelijk krijgen, maar ik vrees met grote vrezen

• Vos

Vos

AFCA

Is Feyenoord een keer de grote favoriet dekken een aantal zich nog steeds flink in :p

• Agent47

Agent47

Vos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:59:
Is Feyenoord een keer de grote favoriet dekken een aantal zich nog steeds flink in :p
Sinds 2005 pakt Feyenoord over het algemeen al niet door hoor. Ik voorspel dat de wedstrijd of binnen een kwartier gestaakt wordt of dat Ajax de 0-1 scoort en met 1-2 wint.

Ik hoop natuurlijk dat Feyenoord wint :P

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
mavaros schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:04:
[...]

Ik denk dat je mijn reactie helemaal verkeerd leest. Er is niks denigrend aan mijn reactie, en je moet me ook niet zomaar van zaken betichten, zoals degradatie enzo.

Uitleg: In mijn stad heb je twee clubs. FCE en PSV. De ene speelt heel goed in de KKD en kan promoveren. De andere club speelt in de eredivisie en die gaan zeker niet degraderen. Ongeveer de helft van Eindhoven is stiekem of openlijk een fan van FCE. De beide clubs bijten elkaar niet, en spelen tot nu toe in verschillende competities.

Maar als FCE zomaar promoveren, dan ga ik je nu al zeggen dat beide wedstrijden tot de allerlaatste plek uitverkocht zijn. En na de wedstrijd ga ik er serieus niet vanuit dat er geweld of dat soort zaken gaan gebeuren. Het wordt dan meer bier hijsen voor, tijdens en na de wedstrijd. En morgen gaan we weer naar het werk.

Rotterdam heeft drie clubs in de eredivisie, en wij willen twee clubs op het hoogste niveau een keertje hebben spelen.
Ik ben zelf ook Eindhovenaar (al woon ik er zelf niet meer). Ik bedoelde een grap te maken dat ik PSV nog eerder in de KKD zie spelen dan FCE in de ED, dat er al 45 jaar niet meer heeft gespeeld. Sorry dat die niet goed overkwam. :)

Als FCE promoveert naar de ED lijkt het mij supertof om daar eens bij te zijn, maar goede kans dat alles tot de nok uitverkocht zal zijn. Dan maar kijken vanaf de bollen van de waterzuivering. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Typhone
  • Laatst online: 22:38

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:59:
Sterker nog Feyenoord staat al 1-0 voor.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-12 17:00
Hele week al het gevoel dat Ajax er met 5-1 opgaat. Starten met een snelle, vrij gelukkige, 0-1 en dan compleet zoek gespeeld worden nadat Feyenoord halverwege de eerste helft de gelijkmaker produceert en nog voor rust op voorsprong komt. Gelukkig zit mijn gevoel er meestal faliekant naast. Vandaar dat ik in de 'Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule' maar een laffe 0-0 heb voorspeld O-)

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Toornstra Linssen en Nelson belangrijk :D Net zo'n onzin als dat Schuurs belangrijk is Waterdragers heten dat soort spelers... Onana mag toch wel duidelijk zijn tot aan z'n schorsing, dat ie daarna niet meer gemotiveerd was, tja. Dat ie nu gewoon basisspeler bij Inter is maakt hem ook maar een matige speler zeker?
En de koffiejuffrouw en de linkerhoekvlagplaatser zijn zeker ook belangrijk?

[edit] en ondertussen negeer je steeds de grootste mutatie. Een trainer met een andere speelstijl... Stukken lastiger te vervangen blijkt, dan een spits die er 20 in schiet bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 22-01-2023 12:07 ]

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:06:
[...]
of binnen een kwartier gestaakt wordt
Misschien moet ik dan toch maar 0-3 voorspellen ;)

• toolkist
  • Niet online
mefjoew schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:41:
Hele week al het gevoel dat Ajax er met 5-1 opgaat. Starten met een snelle, vrij gelukkige, 0-1 en dan compleet zoek gespeeld worden nadat Feyenoord halverwege de eerste helft de gelijkmaker produceert en nog voor rust op voorsprong komt. Gelukkig zit mijn gevoel er meestal faliekant naast. Vandaar dat ik in de 'Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule' maar een laffe 0-0 heb voorspeld O-)
Dit had een post van Mavaros kunnen zijn :D

• donleone83
toolkist schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Toornstra Linssen en Nelson belangrijk :D Net zo'n onzin als dat Schuurs belangrijk is Waterdragers heten dat soort spelers... Onana mag toch wel duidelijk zijn tot aan z'n schorsing, dat ie daarna niet meer gemotiveerd was, tja. Dat ie nu gewoon basisspeler bij Inter is maakt hem ook maar een matige speler zeker?
En de koffiejuffrouw en de linkerhoekvlagplaatser zijn zeker ook belangrijk?

[edit] en ondertussen negeer je steeds de grootste mutatie. Een trainer met een andere speelstijl... Stukken lastiger te vervangen blijkt, dan een spits die er 20 in schiet bijvoorbeeld.
Onana was geweldig. Maar zijn schorsing is al een lange tijd geleden. Doen alsof het dit seizoen minder gaat omdat hij vertrokken is, is natuurlijk onzin. Linssen, Toornstra en Nelson zijn een groot deel van het seizoen basisspelers of eerste invallers geweest bij Feyenoord. Dat kan je waterdragers noemen, maar Feyenoord had geen enigszins kwalitatief vergelijkbare vervangers klaarstaan. Zoals Ajax wel bijvoorbeeld Rensch, Alvarez en Taylor al had. Daarnaast had Feyenoord geen 100 miljoen om aankopen te doen en 10 miljoen plus te betalen voor meerdere spelers die directe versterkinten hadden moeten zijn, zoals Bergwijn, Bassey, Brobbey en Wijndal.

Ik negeer helemaal niet dat er nu een andere trainer is. Ik vind het alleen onzin dat er gezegd wordt dat Ajax nu een andere speelstijl hanteert. De accenten zijn zeker anders, maar het basisprincipe is nog steeds hetzelfde qua formatie en spelopvatting. Het is niet alsof ze van een aanvallende 4-3-3 naar catenaccio met 5-3-2 zijn gegaan. Daarnaast zijn ook bij Feyenoord de accenten in de speelstijl anders. Zonder een spelverdelende 6, een linksbuiten met snelheid en een persoonlijke actie en een aanspeelpunt in de spits kan dat ook niet anders. Net als bij Ajax.

• donleone83
Onana was geweldig. Maar zijn schorsing is al een lange tijd geleden. Doen alsof het dit seizoen minder gaat omdat hij vertrokken is, is natuurlijk onzin. Linssen, Toornstra en Nelson zijn een groot deel van het seizoen basisspelers of eerste invallers geweest bij Feyenoord. Dat kan je waterdragers noemen, maar Feyenoord had geen enigszins kwalitatief vergelijkbare vervangers klaarstaan. Zoals Ajax wel bijvoorbeeld Rensch, Alvarez en Taylor al had. Daarnaast had Feyenoord geen 100 miljoen om aankopen te doen en 10 miljoen plus te betalen voor meerdere spelers die directe versterkingen hadden moeten zijn, zoals Bergwijn, Bassey, Brobbey en Wijndal.

Ik negeer helemaal niet dat er nu een andere trainer is. Ik vind het alleen onzin dat er gezegd wordt dat Ajax nu een andere speelstijl hanteert. De accenten zijn zeker anders, maar het basisprincipe is nog steeds hetzelfde qua formatie en spelopvatting. Het is niet alsof ze van een aanvallende 4-3-3 naar catenaccio met 5-3-2 zijn gegaan. Daarnaast zijn ook bij Feyenoord de accenten in de speelstijl anders. Zonder een spelverdelende 6, een linksbuiten met snelheid en een persoonlijke actie en een aanspeelpunt in de spits kan dat ook niet anders. Net als bij Ajax.

Misschien is de conclusie wel dat het grootste verschil de trainer is. Dat vind ik prima. Maar doen alsof er bij Ajax zoveel veranderd is en bij Feyenoord niet is de omgekeerde wereld.

[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 22-01-2023 12:18 ]

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:15:
Een linksbuiten zonder snelheid zorgt voor een hele kleine aanpassing in een tactiek. een kleine nuance.
Zonder backs spelen omdat die zo nodig allebei tegelijk op het middenveld moeten staan , waardoor je zo'n beetje 2-3-5 of 2-2-6 speelt in balbezit, dat noem ik toch echt wel een andere spelopvatting dan Ten Hag had.
Overigens mist Ajax die spelverdelende speler (Gravenberch) net zo goed, 't is nou niet alsof Taylor die rol even overneemt. Dezelfde Taylor die vorig jaar meen ik 1 keer in de basis stond maar die jij wel meetelt als 'hij was er vorig jaar al'.
Je zult me hier niet horen zeggen dat Feyenoord het makkelijker had dan Ajax, absoluut niet alleen al gezien het budget inderdaad, maar om nou te zeggen dat Feyenoord het gigantisch veel moeilijker had vind ik wel rijkelijk overdreven.

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:17:
Onana was geweldig. Maar zijn schorsing is al een lange tijd geleden. Doen alsof het dit seizoen minder gaat omdat hij vertrokken is, is natuurlijk onzin.
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Vorig seizoen verhulde een top vorm van Pasveer, die niemand ook maar ooit verwacht of eerder van hem gezien had in al die jaren die hij al speelde, het verlies van Onana. Nu is ie weer op het oude niveau en doet het pijn, heel veel pijn, om zo'n ouwe knar in je goal te zien staan komende van een pre-schorsing Onana.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Heerenveen - Groningen alweer 1-0.
Heerenveen 3 punten vandaag. Zoals voor elk team tegen een amateuristisch Groningen.

Heerenveen had al 3-0 kunnen staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 22-01-2023 12:36 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12 09:21
Die 1-0, dramatisch verdedigd en gekeept. Ik zie het somber in voor Groningen, zoals het er nu uitziet zie ik hen samen met Cambuur direct degraderen.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Harribo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:34:
Heerenveen - Groningen alweer 1-0.
Heerenveen 3 punten vandaag. Zoals voor elk team tegen een amateuristisch Groningen.

Heerenveen had al 3-0 kunnen staan.
Behalve PSV, die gaat met 0 punten naar huis.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11 08:49
ParaDroid2 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:41:
Die 1-0, dramatisch verdedigd en gekeept. Ik zie het somber in voor Groningen, zoals het er nu uitziet zie ik hen samen met Cambuur direct degraderen.
Dan Emmen er nog uit via de Play offs. Zou voor de marketing van Heerenveen top zijn _/-\o_ Enige club uit het Noorden dan nog.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26

Superkiwi

Hoi doei

Haha, wat een F-jes frommelgoal :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou een gelukkige goal voor Groningen, Heerenveen doet ook te weinig na die 1-0.

Tweakers Discord

• Harribo
tweakduke schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:59:
Nou een gelukkige goal voor Groningen, Heerenveen doet ook te weinig na die 1-0.
Ja pure mazzel
Maar Groningen zie ik alweer inslapen

• Vos

Vos

AFCA

bennieeee schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:46:
[...]

Dan Emmen er nog uit via de Play offs. Zou voor de marketing van Heerenveen top zijn _/-\o_ Enige club uit het Noorden dan nog.
Waarom zou dat goed zijn? Bedrijven uit Emmen en omgeving gaan dan Heerenveen sponsoren :?

Je wilt juist wat geografische verspreiding van clubs lijkt me.

• Agent47

Agent47

Vos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Waarom zou dat goed zijn? Bedrijven uit Emmen en omgeving gaan dan Heerenveen sponsoren :?

Emmen en GAE moeten er in blijven joh. Ik heb liever dat een Cambuur en Excelsior degraderen dan een Emmen, GAE of Volendam.

• Maarten_E
Vos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Inderdaad, Flevoland en Zeeland hebben nog nooit een ED club gehad, Drenthe ook niet tot aan Emmen. Eigenlijk bizar dat de stad Rotterdam (vrijwel) altijd 2 clubs in de ED heeft, en soms zelfs 3 zoals nu. Utrecht is onder vertegenwoordigd, ook al jaren maar één club.

Noord;-Brabant is wel de provincie met de meeste clubs verspreid over de 2 hoogste divisies denk ik: ((Jong)-PSV, FC Eindhoven, Helmond Sport, Willem II, NAC, RKC Waalwijk, FC Den Bosch, FC Oss)

[ Voor 15% gewijzigd door Maarten_E op 22-01-2023 13:20 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45
Berghuis in de basis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUFAc1O4W8Jq3BulD_iUFln344w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jzs0ZFQlSUKyAFhCd3WjNUrd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKKNQ0W8_hzv2Y4wdcZHX69V_QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyP7aDkKod95cKmxbSK01BSx.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Zo de groeten uit Oostenrijk allemaal. Het erbarmelijke spel wordt me bespaard en we winnen ongeacht de uitslag :)

XXXVI

• Gynnad
Voor de liefhebbers op ESPN4 begint de voorbeschouwing nu.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Emmen en GAE moeten er in blijven joh. Ik heb liever dat een Cambuur en Excelsior degraderen dan een Emmen, GAE of Volendam.
Dus Emmen, Cambuur en Excelsior eruit? :+
Liever Fortuna dan Excelsior overigens.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Als je dit zo ziet is het toch een aardig elftal. Hup Ajax. :)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Gynnad
Ah irritant, op tv ga je ook last krijgen van de netten, die zullen bijna constant in beeld zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQX8rIeAjT96hX8VIITQXOwwJcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRwmJs92fgVG8czndiQyzjFk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Gynnad op 22-01-2023 13:36 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:24

gws24

Thinking is hard!

Wijndal moet echt heel slecht trainen want anders ga je niet weer Bassey linksback zetten. Ik snap wel dat Alvarez als CV komt te spelen om defensief wat meer zekerheid te krijgen en Timber misschien iets makkelijker kan opbouwen, zeker met Berghuis op het middenveld die voor creativiteit kan zorgen. Alleen Kudus weer in de spits blijft toch een 8)7 , die jongen zelf vind het helemaal niks en ik ook niet (zal je zien dat hij een paar keer scoort :+ )

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Agent47

Agent47

Gynnad schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:35:
Ah irritant, op tv ga je ook last krijgen van de netten, die zullen bijna constant in beeld zijn..

[Afbeelding]
Dit wordt klote kijken idd.

• Gynnad
gws24 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:35:
[...]
Wijndal moet echt heel slecht trainen want anders ga je niet weer Bassey linksback zetten. Ik snap wel dat Alvarez als CV komt te spelen om defensief wat meer zekerheid te krijgen en Timber misschien iets makkelijker kan opbouwen, zeker met Berghuis op het middenveld die voor creativiteit kan zorgen. Alleen Kudus weer in de spits blijft toch een 8)7 , die jongen zelf vind het helemaal niks en ik ook niet (zal je zien dat hij een paar keer scoort :+ )
Ik snap dat ook niet, ze moeten Wijndal gewoon het vertrouwen geven, laat hem gewoon eens 10 wedstrijden staan. Bij AZ speelde hij gewoon goed, het kan toch niet zo zijn dat hij er ineens niets meer van kan.

• MaZo
  • Niet online
Kudus weer als spits. Die eigenwijze Schreuder gaat gewoon vrolijk op dezelfde weg verder. En Taylor op 6 werkt ook niet, zeker niet met Klaassen er naast.

Feyenoord gaat jagen en dwingt Ajax de lange bal te spelen. Op wie? Kudus? Er onderuit spelen lukt ook al niet met backs die niet mee kunnen voetballen.

[ Voor 45% gewijzigd door MaZo op 22-01-2023 13:52 ]

• Han
  • Niet online

Han

Dus je betaald 19 miljoen voor een spits, 10 miljoen voor een linksback en 30 miljoen voor een linksbuiten, allemaal als bankzitters. Wat een luxe, het kan niet op 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 22-01-2023 13:51 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Harribo
Waar blijft de opstelling van Feyenoord? :)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Han schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:50:
Dus je betaald 19 miljoen voor een spits, 10 miljoen voor een linksback en 30 miljoen voor een linksbuiten, allemaal als bankzitters. Wat een luxe, het kan niet op 8)7
Wellicht niet fit?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Harribo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:52:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FnE3GD2WIAAIR2G?format=png&name=small

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-12 16:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Die is ongewijzigd ten opzichte van vorige week als je FR12 mag geloven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Han
  • Niet online

Han

Geloof er niks van. Klinkt meer als Schreuder die weer eens creatief wil overkomen en statements wil maken.

• Bossie
  • Laatst online: 23:24
toolkist schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Dus Emmen, Cambuur en Excelsior eruit? :+
Liever Fortuna dan Excelsior overigens.
Bij deze besloten, scheelt weer een aantal zaadpotten :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Harribo
Groningen pakt wat gele kaarten maar hou wel van die inzet.
Hoop dat we een punt pakken.

Maar tot nu toe is het 1 gifbeker wat leeg moet maar een rij gif jerrycans

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Die is niet zo spannend aangezien er geen veranderingen zijn. :)

Aanvallende opstelling van Ajax wel, en lijkt inderdaad het wat geforceerd opstellen van Bassey.
Misschien moet die er eens een keer naast staan, geef Wijndal het vertrouwen als back.

• tweakduke

tweakduke

Harribo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:55:
Groningen pakt wat gele kaarten maar hou wel van die inzet.
Hoop dat we een punt pakken.

Maar tot nu toe is het 1 gifbeker wat leeg moet maar een rij gif jerrycans
Ik wou nog typen, de laatste 10 minuten kan alle kanten op en dan scoort Heerenveen.
Edit:
En dan gaat het ineens snel, 3-1

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 22-01-2023 13:59 ]

Tweakers Discord

• ParaDroid2
Maarten_E schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Inderdaad, Flevoland en Zeeland hebben nog nooit een ED club gehad, Drenthe ook niet tot aan Emmen. Eigenlijk bizar dat de stad Rotterdam (vrijwel) altijd 2 clubs in de ED heeft, en soms zelfs 3 zoals nu. Utrecht is onder vertegenwoordigd, ook al jaren maar één club.
Flevoland zelfs geen Eerste Divisie-club, nietwaar?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59

InFamous

excommunicado

ParaDroid2 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Flevoland zelfs geen Eerste Divisie-club, nietwaar?
Almere City ;)

Formerly known as Ragdoll

• ParaDroid2
Ik ben in de war, ik bedoelde Zeeland.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Nou, we gaan er voor zitten, het jaarlijkse trauma. Fijne wedstrijd allemaal!

• Agent47

Agent47

Groningen ook weer nat gegaan

• Vos

Vos

AFCA

Berghuis maakt of de winnende of pakt rood :+

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-01-2023 14:24 ]

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Vos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:24:
Of beide…..

• Sydney08
Zet op beide 100 euro in en je hebt een mooi bedrag bij elkaar!

Tomorrow is not today!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:35
Zenden ze de wedstrijd nu niet eens uit op het uhd kanaal ?

• Gynnad
Berghuis de 0-1 90+8

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:40
Nou, daar gaan we dan.

Veel plezier en dat Ajax maar mag winnen. Die hebben de punten het hardst nodig.

• Vos

Vos

AFCA

mavaros schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:29:
Nou, daar gaan we dan.

Veel plezier en dat Ajax maar mag winnen. Die hebben de punten het hardst nodig.
Is voor de competitie wel het leukst ja :p

• OMX2000
  • Laatst online: 21:37

OMX2000

By any means necessary...

Wie kiest er bij ESPN welke wedstrijd op UHD uitgezonden wordt?

En 4 jaar gespaard voor vuurwerk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door OMX2000 op 22-01-2023 14:30 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Vos

Vos

AFCA

Die kinderen wellicht even gehoorbescherming geven?

• Agent47

Agent47

Kippenvel opkomst

• toolkist
  • Niet online
Succes allen en hopelijk op weg naar een sportieve wedstrijd zonder gezeik.

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49

OcGuru

Giulietta Qv

Binnenkomertje hoor

Bl44t

• mavaros
Dat tenue van Ajax is spuuglelijk.

• Maarten_E
De commentatoren bij Radio 1 zitten te kuchen van de wolk...

• mavaros
Waar staat die Lee Towers nu precies ergens in De Kuip?

• Pompi
Maarten_E schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:32:
De commentatoren bij Radio 1 zitten te kuchen van de wolk...
Die groene kleur maakt het ook niet heel gezond er uit laten zien.

• OMX2000
  • Laatst online: 21:37

OMX2000

By any means necessary...

Beide ploegen zijn zenuwachtig.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Agent47

Agent47

Graf camera

• Vos

Vos

AFCA

Is het camerastandpunt hoger dan gebruikelijk? Door de netten?

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 22-01-2023 14:36 ]

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Vervelende camerabeelden....rare hoek

• Agent47

Agent47

mavaros schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:34:
Niet. Is opgenomen.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 09:29
mavaros schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:34:
Aan de galm te horen stond Leen in z’n badkamer

BTW, fantastisch die netten op TV, soort Artis gevoel

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Vos

Vos

AFCA

Ja, bedank je fans even :p

• Agent47

Agent47

Vos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:36:
Is het camerastandpunt hoger dan gebruikelijk? Door de netten?
Yep wegens de netten

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Iemand een vergrootglasje? Wat lastiger kijken allemaal.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• tweakduke

tweakduke

Bij ESPN 4 in de voorbeschouwing werd verteld dat de camera hoger hangt dan normaal vanwege de netten. Vreemd dat ESPN UHD niet wordt gebruikt nou ja dan maar de wedstrijd zo bekijken.

Tweakers Discord

• Sydney08
Verschrikkelijk kijken zo zeg

Tomorrow is not today!

• mavaros
Volgens mij was dit een schwalbe van Feyenoord, maar ik kijk door een gkleurde bril, dus het zou ook gewoon een overtreding van Ajax kunnen zijn.

edit: Het was dus een overtreding.

[ Voor 11% gewijzigd door mavaros op 22-01-2023 14:40 ]

• Pompi
Met deze hoge kijk hoek had je beter de Y-as vast kunnen zetten en alleen de X-as bewegen want heb persoonlijk liever hele veld dan gedeelte tribune in beeld.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Lijkt wel een illegale stream van iemand die op de tribune zit

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Ja inderdaad, net zo'n TBS-kliniek.

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 22-01-2023 14:41 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Camera's hadden ze inderdaad wel een andere oplossing voor mogen vinden. Dit ziet er niet uit.
Pagina: 1 ... 180 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023