[F1 2022] Race 7 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste
Acties:
  • 130.508 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
codex schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:53:
Als dit klopt kan het nog iets van sensatie krijgen morgen:[Afbeelding]
Niks zo onvoorspelbaar als het weer zo rondom die heuvels daar. Maar een beetje regen zou leuk zijn ja.

Wellicht kunnen ze dat doen om de race daar interessant te houden, kunstmatig een beetje water op die baan gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Jake schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:57:
[...]

En: met pitstops wordt er toch aardig wat gewonnen (PER Q:P9, R:P4) of verloren (HAM Q:P7, R:P7, maar wel 2 voor hem die uitvallen).
Die sidenote hoort dan natuurlijk ook bij Perez zijn 5 gewonnen plekken, twee had hij er al cadeau door Leclerc zijn DNS en Bottas zijn band die er niet af wou.

En de discussie ging over in track inhaalacties. En dat waren er alle bij elkaar dus 1, en niet 0.

Maar zoals je zegt zijn er wel wat wisselingen van plekken geweest op strategie / pitstops. Maar dat komt dan ook weer doordat er geen SCs waren. Is er een SC terwijl iedereen nog moet stoppen dan gebeurt er ook bar weinig. Iedereen maakt dan de pitstop tijdens de SC en vervolgens kunnen ze weer vrolijk verder met treintje rijden. Enige "spannende" is dan nog bij de pitstops of double stacking goed en snel gaat of dat een enkeling op de baan blijft om een double stack te voorkomen of hoopt op een nieuwe SC later in de race. Zie bv ook 2019 waarbij bij een vroege SC iedereen pit. Verstappen met een duwtje voor Bottas de fastlane in gaat en vervolgens de hele race in een spagaat zit omdat die Hamilton voor zich niet voorbij kan ondanks dat die (veel) sneller is en Bottas en ik meen Vettel lekker in zijn kont rijden terwijl hij een 5 sec penalty heedt voor dat duwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Niks zo onvoorspelbaar als het weer zo rondom die heuvels daar. Maar een beetje regen zou leuk zijn ja.

Wellicht kunnen ze dat doen om de race daar interessant te houden, kunstmatig een beetje water op die baan gooien :D
Moeten ze wel daadwerkelijk regen nabootsen, en dus geen sproeiers in de tunnel. Dan krijgen ze dus eerst dat ze de intermediates / wets in de tunnel kapot rijden. En als ze de baan droog zouden rijden en naar slicks gaan dan is het in de tunnel natuurlijk nog nat van het water wat ze de tunnel ingereden hebben en omdat er daar geen zon op staat en het dus niet opdroogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Ik heb liever dat ze de auto's weer naar een normaal formaat brengen (en niet maatje bestelbus) en Monaco behouden. :) Ik kijk liever naar een wat saaiere zondag in Monaco dan dat we gaan racen in zandbaklanden die aan de lopende band mensenrechten schenden.
Ik zeg hierbij ook niet dat het stadsrace in de VS of zandbakraces moeten worden. Integendeel zelfs, liefst Maleisië terug.
RobertMe schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:40:
[...]

Ho ho ho. 0 inhaal momenten op de baan na de eerste ronde. In de eerste ronde heeft Schumacher Mazepin ingehaald in de hairpin (of was het andersom?). In de gehele race is er dus welgeteld één inhaalactie geweest op de baan.
Excuus... de backmarkers niet meegerekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
als de weersvoorspelling idd klopt zou leuk zijn want kan me niet heugen de afgelopen jaren dat het ging regenen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:16:
als de weersvoorspelling idd klopt zou leuk zijn want kan me niet heugen de afgelopen jaren dat het ging regenen hier
2016 begon het nat met opdrogende baan. Verder geen idee wanneer het echt regende rijdens de race zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Kadett schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:25:
[...]

2016 begon het nat met opdrogende baan. Verder geen idee wanneer het echt regende rijdens de race zelf.
Oke, we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Ik ga ervan uit dat het droog blijft.
Er is nog steeds dreiging in de buurt je weet maar nooit.
Maar regen is altijd beter voor de race natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7DnVwSN_HJfhlRmNCdoAV6ZQCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wqkuAp0p5Zuja4mv0TvdwtLV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71qkWr2PVx9e3PC_p4OtGwKXDL8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qAURYpJlPFIcmJUAjJrOdTFr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Wat bij Monaco steeds weer wordt vergeten is dat het een happening is voor de teams zelf en hun sponsoren. Niet zozeer voor het publiek. In Monaco worden deals beklonken of bekrachtigd. Daarom kan ik me goed voorstellen dat het nog vele jaren op de kalender blijft.

Hebben ze overigens nog steeds een eigen regie-team voor de TV registratie?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadett
Spotmatic schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:32:
Wat bij Monaco steeds weer wordt vergeten is dat het een happening is voor de teams zelf en hun sponsoren. Niet zozeer voor het publiek. In Monaco worden deals beklonken of bekrachtigd. Daarom kan ik me goed voorstellen dat het nog vele jaren op de kalender blijft.

Aangezien de F1 nu een Amerikaanse eigenaar heeft zien die veel liever dat dit in de VS zou gebeuren. Voor hun is het een win-win als Monaco wegvalt. Die willen veel minder Europa, zouden denk ik ook liefst een F1 team met de VS als thuisbasis zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Spotmatic schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:32:
Ik meen dat in ieder geval op het celebrity vlak FOM de race in Miami ook wel bevallen was. Het dealtjes verhaal zal daar wellicht wel wat minder zijn. Maar zal ook er aan liggen met wie die dealtjes gesloten worden. Europese vs Amerikaanse bedrijven dus.
Je hebt gisteren dus niet gekeken? :+ Het was echt weer een absolute ramp. Bv een paar bochten / camerastandpunten een coureur volgen, en dan ineens een compleet andere camera waar 9/10 keer niet eens een auto kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Kadett schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Aangezien de F1 nu een Amerikaanse eigenaar heeft zien die veel liever dat dit in de VS zou gebeuren. Voor hun is het een win-win als Monaco wegvalt. Die willen veel minder Europa, zouden denk ik ook liefst een F1 team met de VS als thuisbasis zien.
Aha, vandaar die fake haven met jachten op het circuit in Miami. Een stukje Monaco gevoel in het neppe USA. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
[...]

Dan zou je verwachten dat ze iets beter hun best zouden doen om Andretti erbij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Haas en Alfa Romeo beide kapotte MGU-K. Ferrari kent betrouwbaar issues. Zowel Schumacher als Bottas krijgen nieuwe motor vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:43
[...]

Denk dat hier wel een een kern van waarheid inzit, maar ze snappen ook wel dat die overstap niet zomaar gemaakt kan worden. Daarnaast vraag ik me af of ze het echt een Amerikaanse happening willen maken. Denk het eigenlijk niet, maar dat ze meer Amerikaanse invloeden willen, dat denk ik wel.

Denk niet dat ze het als win-win zien als Monaco wegvalt, maar Monaco is wel een lastig iets aangezien de race eigenlijk wel een ding is en het al jaren eigenlijk niet om aan te zien is. Ook Amerikanen zijn gek op traditie echter en dat is Monaco zonder meer.

Zou overigens ook brak zijn voor de triple crown als er geen Monaco meer is (voor zover dat uberhaupt een ding is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Snowdog schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Denk dat hier wel een een kern van waarheid inzit, maar ze snappen ook wel dat die overstap niet zomaar gemaakt kan worden. Daarnaast vraag ik me af of ze het echt een Amerikaanse happening willen maken. Denk het eigenlijk niet, maar dat ze meer Amerikaanse invloeden willen, dat denk ik wel.

Denk niet dat ze het als win-win zien als Monaco wegvalt, maar Monaco is wel een lastig iets aangezien de race eigenlijk wel een ding is en het al jaren eigenlijk niet om aan te zien is. Ook Amerikanen zijn gek op traditie echter en dat is Monaco zonder meer.

Zou overigens ook brak zijn voor de triple crown als er geen Monaco meer is (voor zover dat uberhaupt een ding is).
Indycar naar Monaco halen? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
Brakius schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:31:
Haas en Alfa Romeo beide kapotte MGU-K. Ferrari kent betrouwbaar issues. Zowel Schumacher als Bottas krijgen nieuwe motor vandaag.
Ferrari is niet bang voor de concurrentie maar wel of de techniek het gaat volhouden. Dit weekend met 2 defecte MGU-K gevallen bij klantenteams en eerder de turbo/ MGU-H bij Leclerc in Barcelona.

De oorzaak is mogelijk het hobbelige wegdek in Monaco. Na de flatspot van Verstappen en Perez werden hun wagens ook binnengehaald omdat de vibraties te sterk werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:43
Amphiebietje schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Indycar naar Monaco halen? >:)
Haha en dan nog naar Le Mans zeker.
Zou best nice zijn eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:25:
[...]

Dan zou je verwachten dat ze iets beter hun best zouden doen om Andretti erbij te krijgen.
Dat is ook iets wat mij vanaf begin verbaast heeft. Logica erachter ontgaat mij compleet.

- Amerikaans team en grote(re) kans om een team met VS als thuisbasis te hebben.
- Extra auto's op het veld wat voor meer gevechten kan zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Ferrari is niet bang voor de concurrentie maar wel of de techniek het gaat volhouden. Dit weekend met 2 defecte MGU-K gevallen bij klantenteams en eerder de turbo/ MGU-H bij Leclerc in Barcelona.
Vergeet ook niet dat ze in Miami al nieuwe motoren hadden voor een betrouwbaarheid update.
De oorzaak is mogelijk het hobbelige wegdek in Monaco.
Vrijwel onmogelijk v.w.b. Bottas? Die had de problemen in FP1 en heeft toen letterlijk één installatieronde gereden waarbij iets met de pedalen was, gepit, team heeft dat probleem opgelost, nieuwe installatieronde, en toen de defecte MGU-K. Lijkt mij toch zeer sterk dat die op 1 en een beetje installatieronde de motor al stuk rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Kadett schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Dat is ook iets wat mij vanaf begin verbaast heeft. Logica erachter ontgaat mij compleet.

- Amerikaans team en grote(re) kans om een team met VS als thuisbasis te hebben.
- Extra auto's op het veld wat voor meer gevechten kan zorgen.
Daartegenover staat dat de FIA geen actuele procedure heeft om nieuwe teams toe te laten. De FOM meerwaarde eist van teams die zich aanmelden en het moet een open inschrijving worden zodat meer geïnteresseerden zich kunnen aanmelden. De huidige 10 teams willen geen nieuwe teams omdat ze dan minder inkomsten uit het prijzengeld ontvangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vraag me het volgende af, qua race tactiek. Vooropgesteld Leclerc/Ferrrari winst op Monaco zou best mooi zijn. Toch even de redenering vanuit Max.
  • Ferrari heeft de beste auto over 1 ronde.
  • Komt o.a. door de kleinere turbo. Die spint sneller op, zorgt voor goede acceleratie.
  • Aldus Leclerc heeft Pole en Sainz twee.
  • Max stelt zijn auto af op race pace
  • Normaal onzin in Monaco. Want track positie is alles.
  • Maar RBR heeft veel betere tyre life. Vooral na de eerste paar rondes op een band.
  • Ná de stop van Leclerc / Sainz rij je nog 10-15 rondes door.
  • Beetje zoals Max op Russel aan het jagen was na zijn tweede stop. Dat kan want zijn banden zijn nog relatief fris.
  • Door die 10 rondes is het scherpe randje bij Leclerc van zijn banden af en kom je na de pitstop als eerste op de baan
  • Bijkomend voordeel: doordat Leclerc opgejaagd wordt, kan hij wel eens een foutje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:41

Mr Pingu

Professioneel Prutser

codex schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:53:
Als dit klopt kan het nog iets van sensatie krijgen morgen:[Afbeelding]
Heuj, Nog iemand die de yr app gebruikt. :p

Is wel weinig mm maar ik hoop het van harte

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Mr Pingu schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Heuj, Nog iemand die de yr app gebruikt. :p

Is wel weinig mm maar ik hoop het van harte
Ja, ik vertrouw die het meest met neerslag, vooral met festivals enzo 😉

Ik weet alleen dat het in Nederland op 3 daags met regenvoorspelling erg accuraat is, geen idee of dit ook opgaat voor andere landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Vergeet ook niet dat ze in Miami al nieuwe motoren hadden voor een betrouwbaarheid update.

[...]

Vrijwel onmogelijk v.w.b. Bottas? Die had de problemen in FP1 en heeft toen letterlijk één installatieronde gereden waarbij iets met de pedalen was, gepit, team heeft dat probleem opgelost, nieuwe installatieronde, en toen de defecte MGU-K. Lijkt mij toch zeer sterk dat die op 1 en een beetje installatieronde de motor al stuk rijdt.
Betrouwbaarheid lijkt een issue te gaan worden bij Ferrari. Bottas gaat nu al naar motor nummer 3.

Het was een constatering vanuit het Red Bull kamp dat de baan hobbelig is en voor sterke vibraties zorgt i.c.m. flatspots. Overigens stuiterde de W13 gisteren behoorlijk over de baan zonder flatspots.

In het geval van Bottas speelt er waarschijnlijk wat anders inderdaad, maar het zit Bottas al 6 van de 7 raceweekenden niet mee. Haas en Alfa Romeo lijken ook meer gevoeliger voor problemen dan andere teams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
BlauweFles schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:27:
Ik vraag me het volgende af, qua race tactiek. Vooropgesteld Leclerc/Ferrrari winst op Monaco zou best mooi zijn. Toch even de redenering vanuit Max.
  • Komt o.a. door de kleinere turbo. Die spint sneller op, zorgt voor goede acceleratie.
  • Maar RBR heeft veel betere tyre life. Vooral na de eerste paar rondes op een band.
  • Beetje zoals Max op Russel aan het jagen was na zijn tweede stop. Dat kan want zijn banden zijn nog relatief fris.
  • Door die 10 rondes is het scherpe randje bij Leclerc van zijn banden af en kom je na de pitstop als eerste op de baan
  • Bijkomend voordeel: doordat Leclerc opgejaagd wordt, kan hij wel eens een foutje maken.
Ik zou op een eerder punt jouw verhaal stoppen / aanpassen. Leclerc zijn banden laten opeten, langer doorrijden op een hoger tempo dan Leclerc, en zo een overcut doen. Bandenslijtage in Monaco is gering en een overcut werkt zo nu en dan. Zoals in 2017 denk ik Vettel op Räikkönen, en Hamilton die vorig jaar terug viel kwam volgens mij ook door overcuts van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
RobertMe schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Ik zou op een eerder punt jouw verhaal stoppen / aanpassen. Leclerc zijn banden laten opeten, langer doorrijden op een hoger tempo dan Leclerc, en zo een overcut doen. Bandenslijtage in Monaco is gering en een overcut werkt zo nu en dan. Zoals in 2017 denk ik Vettel op Räikkönen, en Hamilton die vorig jaar terug viel kwam volgens mij ook door overcuts van anderen.
@BlauweFles Stelt toch ook een overcut voor in zijn verhaal toch?

Denk dat veel uitmaakt of je in verkeer terecht komt na je pitstop, weet niet of het zo is, maar denk dat de teams daar meer naar kijken dan de rondetijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
@RobertMe ja. Zo bedoelde ik het ook. Maar het woord overcut had wel geholpen ja 😉

Maar een extreme vorm, dus met 10-15, misschien wel 20 rondjes. Ook grotere kans op (v)sc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Volgens mij is er gewoon geen slijtage. Als ze willen kunnen ze met soft de hele race rijden

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
@Snowhite0901 Ja, klopt. Maar toch doen ze een stop, want het moet. En als je Leclerc pusht, dan maakt hij fouten.

Die auto’s kunnen veel sneller, dus als het verkeer meezit en je dus 10 ronden kan pushen. En maak je er een race van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
[...]

Ja dat willen ze, maar in hoeverre is dit realistisch? Teams, personeel, coureurs etc etc, 95% komt uit Europa. Dat buig je niet zomaar om in 5 of 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Nee, want in die 10 ronden is Leclerc sneller omdat hij nieuwe banden heeft. Je gaat dan dus niet voor Leclerc op de baan komen, maar er achter met versere banden.

Dus dan kan je alleen een keer denken, ik mis de Nouvelle Chicane en probeer 10 seconden weg te rijden. Kijken hoe de wedstrijdleiding daar mee omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

BlauweFles schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:19:
En als je Leclerc pusht, dan maakt hij fouten.
Er valt volgens mij niet zo veel te pushen, je kunt er toch niet voorbij. En daarnaast verwacht ik dat Leclerc het makkelijk gaat hebben met Sainz als (niet eens echt noodzakelijke) buffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:08
BlauweFles schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:19:
@Snowhite0901 Ja, klopt. Maar toch doen ze een stop, want het moet. En als je Leclerc pusht, dan maakt hij fouten.

Die auto’s kunnen veel sneller, dus als het verkeer meezit en je dus 10 ronden kan pushen. En maak je er een race van.
Ik denk dat je het veel te rooskleurig inziet ;)

Monaco is altijd al een optocht geweest.

Vorig jaar zag je HAM struggelen, die kwam niemand voorbij en de overcut faalde. BOT viel uit door dat wiel wat vast bleef zitten en verder niets. Saaie optocht. Daat gaat dit jaar niet anders zijn. De vraag is enkel welke FER er 1 gaat staan (mijn geld staat op LEC) en of VER of PER een sneaky p2 kwali voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Zeker een optie als Perez nr 4 is. Die kan dan de boel ophouden als Max na de stop van LEC en SAI doorrijdt, zodat Max trackposition houdt bij pitstop. Dat deed Perez volgens mij nl vorig jaar ook bij de eerste pitstop in Monaco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

IceStorm schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Er valt volgens mij niet zo veel te pushen, je kunt er toch niet voorbij. En daarnaast verwacht ik dat Leclerc het makkelijk gaat hebben met Sainz als (niet eens echt noodzakelijke) buffer.
Ik verwacht dat LEC hem in de muur gaat zetten omdat hij zichzelf te veel gaat pushen i.v.m. zijn eerdere crashes op Monaco. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Na de bijna drama's voor Red Bull en Alpha Tauri in Barcelona en de pitstraat start voor Aston Martin in Miami komt er toch een aanpassing voor de brandstoftemperatuur. De procedure was al eerder aangepast maar door een veto van een team (mogelijk Ferrari) ongedaan gemaakt.

De brandstoftemperatuur mag niet kouder zijn dan 10 graden onder de buitenluchttemperatuur. De teams krijgen de officiële melding een uur voor een training en 2 uur voor de race. In Barcelona was de buitentemperatuur eerst een lage 34 graden en toen de offciële melding kwam was het opeens 35 graden geworden waardoor teams in alle haast een graad (van 24 naar 25) omhoog moesten.

Voor de race in Monaco wordt nu gewerkt met een decimaal is te lezen in de race director notes.
The official air temperature message, which is sent one hour before each practice session and two hours before the race, will now be displayed to one decimal place.
Sommige teams dringen nog steeds aan op een wijziging, bijvoorbeeld dat de temperatuur 3 uur voor de race wordt bekend gemaakt i.p.v. de huidige 2 uur.

https://www.motorsport.co...ture-monitoring/10312122/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Amphiebietje schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:34:
[...]

Ik verwacht dat LEC hem in de muur gaat zetten omdat hij zichzelf te veel gaat pushen i.v.m. zijn eerdere crashes op Monaco. ;)
Ik denk dat Leclerc een hele hele dikke pole gaat pakken inclusief race win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 10:10

Bloodclot

Jawier!

RobertMe schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Overcut gaat niet werken als sainz nog steeds voor max rijdt, dat gaat Ferrari wel als tactiek gebruiken (max dus ophouden om overcut aan te vechten).

Verder eens mbt banden slijtage in het voordeel van max. Max moet voor de pitstop tweede rijden, anders gaat hij hey niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
BlauweFles schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:01:
@RobertMe ja. Zo bedoelde ik het ook. Maar het woord overcut had wel geholpen ja 😉

Maar een extreme vorm, dus met 10-15, misschien wel 20 rondjes. Ook grotere kans op (v)sc.
Ik dacht juist dat je ging voor "wel achter hem op de baan uitkomen, maar op versere banden en dan opjagen (en in foutje dwingen)". Overcut is juist een hoger tempo rijden op de oude banden dan de ander op nieuwe banden, en daardoor voor diegene op de baan uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
d-vine schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat Leclerc een hele hele dikke pole gaat pakken inclusief race win.
Dat lijkt me een heel veilige inschatting. Zonder problemen gaat dat gewoon gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Setupaanpassingen gisteravond voor Red Bull en Mercedes.

Temperatuur 27 graden en baantemperatuur 48 graden. Voor morgen wordt 22 graden en regen voorspeld.

bron: AMuS

[ Voor 42% gewijzigd door Chocoball op 28-05-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:36
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:16:
Doe maar een herhaling van '96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Zo die onboard is van matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Eindelijk tijd om F1 te kijken, veel te druk gehad met werk gisteren.. Zoals ik al dacht zijn de rode bolides erg snel in de straten van Monaco.

Ik hoop dat Max er vrede mee heeft als hij deze race niet de snelheid heeft om mee te doen voor de winst. Beter punten pakken dan crashen en weer niks hebben.

Ben ook benieuwd wie hem nog in de muur gaat planten in FP3 als ze de kwali-simulatie gaan doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
DoeEensGek schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:09:
Zo die onboard is van matige kwaliteit.
Ja er is wel wat veranderd in 26 jaar.

Maar hij stond achterstevoren, en deed toen een 180 om weer goed te staan terwijl er 2 van achteren kwamen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Tja, Red Bull is kansloos, Ferrari echt ijzersterk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik schat Leclerc ook als favoriet, de vraag is wel hoe dicht zitten ze bij elkaar in de kwalificatie en hoeveel risico gaan ze nemen.

Voor de puntenstand moet Verstappen denk ik blij zijn met de 2e plek, maar goed alles kan gebeuren, er is nog steeds kans op een bui morgenmiddag. Het is daar warm en de luchtvochtigheid neemt toe.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Ben dr bang voor, nu al.

Iemand trouwens een idee waarom Max op socials praat over een ‘special quali’? Of is t gewoon omdat het Monaco is?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Exocet schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:16:
Goede timing. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Goh, ik zit nog naar FP3 te kijken, maar jij bent al halverwege de race? Ik loop echt achter. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
JoteW schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:16:
Ben dr bang voor, nu al.

Iemand trouwens een idee waarom Max op socials praat over een ‘special quali’? Of is t gewoon omdat het Monaco is?
Anderzijds is dit nog altijd FP3 en wil je niet tot het maximale gaan met het risico om in de muur te belanden, wellicht zit er nog wel wat in.

Het is Monaco dus de kwalificatie is speciaal en belangrijker dan de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
RBR heeft echt wel iets gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Leclerc meldt vreemde vibraties in bocht 1. Kijk, daar begint het gedonder al. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Zo mag de kwalificatie ook wel gaan, mooi stuivertje wisselen om de eerste paar plekken :9

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Gut wat is Red Bull toch kansloos ten opzichte van Ferrari. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OF0b3EQ1OMMF1gehdYKSZw3YmQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GWX8Qk7pPWv2rHkdAkwG1azd.jpg?f=user_large

Edit: nu LEC weer P2.

[ Voor 4% gewijzigd door StefanVerkerk op 28-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Strategie is en een goede pitstop zijn deze race gewoon heel erg belangrijk. Daar kun je de race winnen of verliezen. Tenzij je hem als coureur in de muur zet dan verlies je hem ook natuurlijk. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mocht het gaan regenen zondag dan wil je 1 ding niet en dat is een stijve auto die stuitert, het alternatief is een minder stijve auto die nog meer stuitert...
Ben erg benieuwd wat de Mercedes gaat doen hier mocht het keihard regenen, zeker omdat het tot nog toe droog is en niemand weet wat een nat Monaco gaat doen met grip. Contact houden met de weg is dan cruciaal en dat verlies je per stuiter.
* PalingDrone heeft nog nooit zo hard de regendans gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
LEC en PER exact zelfde tijd :) zie je ook niet vaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrV8NvdtjkT7-2EIX27pMnpAdxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ldCQZAetwVa7mM6vH878dUHh.png?f=user_large

[ Voor 67% gewijzigd door sloth op 28-05-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
lol die LEC die exact dezelfde tijd als PER rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
PER is lekker bezig hier, sowieso de laatste tijd, prima teammate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:24:
Gut wat is Red Bull toch kansloos ten opzichte van Ferrari. [Afbeelding]

Ach, dan zien we tenminste nog iemand inhalen tijdens de race, ze zullen vast niet Per voor Ver willen laten rijden :+ :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
Die Mercedes is gewoon gevaarlijk hier. Al dat gestuiter maakt hem onbestuurbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door DoeEensGek op 28-05-2022 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Wel lekker dicht bij elkaar zo:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/629207027c308/629207027be1d-F1mon.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hamilton weet niet waar het verschil van 1.2 in zit, dat klinkt niet positief

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ah daar komt LEC weer met paars. Daar komt de nieuwe nr 1 trijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Leclerc ultra snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Nu maar hopen dattie in de Q het koppie erbij houdt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:24:
Gut wat is Red Bull toch kansloos ten opzichte van Ferrari. [Afbeelding]

En nu weer bijna een halve seconde sneller

Conclusie:Het is gewoon training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Training gister was 1:12.65 dus deze tijden zijn nog langzaam en nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ga ervan uit dat we nog niet alles hebben gezien qua snelheid. LEC is bloedsnel in die Ferrari. Het is te hopen voor hem dat hij het hoofd koel weet te houden in de kwalificatie en de race. PER en VER maken elkaar qua snelheid niet heel veel. SAI durft volgens mij niet helemaal, maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Dat verschil tussen de top 4 en de rest, mooi dat Tsunoda en Gasly er ook nog wat uitpersen.

Oh en de bitrate is zeker omlaag gedaan bij de onboards en helmet cam. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:38:
Dat verschil tussen de top 4 en de rest, mooi dat Tsunoda en Gasly er ook nog wat uitpersen.

Norris doet nu ook mee, Max zit er nog niet lekker in lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Bijzonder hoe ze de auto's uit de muur houden met al dat gestuiter, mooi rondje om te zien met Norris :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DoeEensGek schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:38:
Ik denk dat het vooral met Monaco te maken heeft. Maar inderdaad de kwaliteit is van een aardappel en dat vond ik vorige race ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Exocet schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Norris doet nu ook mee, Max zit er nog niet lekker in lijkt het
Meer rubber op de baan dus ook meer grip. En NOR is natuurlijk ook geen pannekoek... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Max: Bleep Bleep

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Reed volgens mij een Alfa aardig in de weg, net nu Max op nieuwe banden buiten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Benieuwd welk incident er bij Vettel was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Ben benieuwd wat Vettel tegenkwam. Leuk dat ze een teamradio laten horen zonder beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:47:
Benieuwd welk incident er bij Vettel was
Sainz - Vettel

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ZHO en VER UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:47:
Ben benieuwd wat Vettel tegenkwam. Leuk dat ze een teamradio laten horen zonder beelden.
Sainz dus. Jammer dat er geen beelden van zijn tot nu toe.

Verstappen lijkt niet in de buurt te kunnen komen van de tijd van Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SAI en VET UI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:47:
Grmbl Monaco regie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Boink, Stroll hit the wall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Stroll heeft vliegles genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die laatste run van Verstappen was alsnog met aardig wat verkeer in S1. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Nu is de herhaling van Stroll wel terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Perez laat ook even van zich horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is allemaal wel heel close hoor. Er hoeft maar iets fout te gaan of je bent P1, P2, P3.of P4. Het gaat echt tussen Ferrari en Red Bull zoals het nu lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
RB lijkt toch wel de setup gevonden te hebben. Stuivertje wisselen met FER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Nog steeds het Vettel incident niet. Eens even op Reddit kijken of ze daar al iets opgevist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Tijden zijn nog altijd 0.2 sec trager als gisteren zit dus meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Maar wat is er met HAM dan? Is dat nu ook hetzelfde als wat ze zeggen over Max; moet wennen aan de auto? Verschil met RUS blijft (te) groot.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het is niet het weekend van Max tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Meh VER had verkeer, was sneller dan LEC onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max klaagt dat hij nog steeds erg veel onderstuur heeft. Hij wil double slow doen.

[ Voor 18% gewijzigd door StefanVerkerk op 28-05-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max klaagt over onderstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
JB schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:52:
Maar wat is er met HAM dan? Is dat nu ook hetzelfde als wat ze zeggen over Max; moet wennen aan de auto? Verschil met RUS blijft (te) groot.
Zelfvertrouwen is alles in de F1. En hij lijkt zich niet happy te voelen in die auto.
Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord