Harold Halewijn is de naam die je zoekt, heeft het bootje al gedaan met accus. Daarnaast veel vlogs over thuisaccu. Wel alles Victron gebaseerd. Verkoopt de setups nu zakelijk maar best wat informatie te vinden.Reteip schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:15:
Ik volg al een tijdje de topics voor thuisbatterijen en ben aan het rekenen of het interessant voor mij is. Tot nu toe komt de rekensom bij mij altijd nog negatief uit. Ik heb vloerkoeling/verwarming, een EV en een warmtepomp met dynamische tarieven en 16 zonnepanelen die allemaal slim worden geregeld op dynamische tarieven.
Maar nou komt het. Ik heb voor de deur een kleine sloep liggen met een 10pk benzine buitenboordmotor. En ik zit te kijken om deze om te gaan bouwen naar elektrisch. De motoren rond die klasse zijn vaak 48v en de accu's zijn best vergelijkbaar. Als ik dan toch ga investeren in batterijen voor de boot, dan zou datzelfde ook prima gebruikt kunnen worden voor opslag en terugleveren. De boot staat toch meestal niets te doen.
Ik ben wel benieuwd wat de beren op de weg gaan zijn. Ik heb zitten zoeken, maar het lijkt erop dat ik de enige ben met dit idee...
Als ik bijvoorbeeld een ePropulsion E163 (8345Wh - 48V) accu in mijn boot ga hebben dan zou ik deze met een omvormer toch prima ook kunnen inzetten als thuisaccu? In de winter dat ding naar binnen, en in de zomer ligt hij in de boot.
https://www.google.com/ur...Vaw0_PivsYhQF8yp8ctPL7i5-
Ook via Andy van de offgridgarage kan je uitkomen bij een dame in dacht canada die het voor een boot zelf aan het bouwen was, ook icm victron.