Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Gadgettweaker schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:08:
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een e-bike en wil dit denk ik zo een beetje in mei/juni gaan aanschaffen. Al een jaar kijk ik naar Tenways. De CGO008S vind ik een leuke en ook compacte fiets en neig die te willen kiezen.

Wel twijfel ik over het bereik. Ik weeg 90kg en wil toch zo zeker 80km er op kunnen fietsen. Is de cgo008 een goede keuze of…..wat denken jullie?
Je bedoelt CGO800s?

Verder raad ik proefrijden aan. Maar 80km enkele rit zou ik sowieso niet doen, beetje tegenwind en dan haal je het al niet meer.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03 16:10
evleerdam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:13:
[...]

Je bedoelt CGO800s?

Verder raad ik proefrijden aan. Maar 80km enkele rit zou ik sowieso niet doen, beetje tegenwind en dan haal je het al niet meer.
Ja klopt de 800s bedoel ik. Ik heb verleden jaar proef gereden en fietst top! Maar wat is dan wel haalbaar aan KM? Ik hou van lekkere tochtjes als het mooi weer is, kan er zo een dag op uit :).

Wat voegt de extra accu toe aan bereik? Of heeft bv de ago meer bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:25
Gadgettweaker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Ja klopt de 800s bedoel ik. Ik heb verleden jaar proef gereden en fietst top! Maar wat is dan wel haalbaar aan KM? Ik hou van lekkere tochtjes als het mooi weer is, kan er zo een dag op uit :).

De Ago’s hebben ook rond de 80-100 km bereik, maar zijn veel zwaarder. Geen ervaring met de extra accu. Op mijn 600pro maak ik tochtjes van max 60km en heb dan nog 15-20% lading over afhankelijk van de hoeveelheid tegenwind en ondersteuning (bijna altijd stand 1).. De 800 en 600 zijn ontworpen als stadsfiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Gadgettweaker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Hier ook geen ervaring met een extra accu of powerbank. Maar dit onderwerp komt regelmatig terug, ik zou rekenen op 50km bereik met koud/slecht weer en 80km met mooi weer.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-09 17:40
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een e-bike en wil dit denk ik zo een beetje in mei/juni gaan aanschaffen. Al een jaar kijk ik naar Tenways. De CGO008S vind ik een leuke en ook compacte fiets en neig die te willen kiezen.

Wel twijfel ik over het bereik. Ik weeg 90kg en wil toch zo zeker 80km er op kunnen fietsen. Is de cgo008 een goede keuze of…..wat denken jullie?
80 km ga je (meestal) niet halen met ondersteuning en een 378 Wh accu. De fiets heeft ook geen echte zuinige (eco) modus zoals tegenwoordig op vrijwel elke moderne ebike zit.
Als het koud is, gaat er een stuk van je range af. En dan heb je ook nog slijtage van de accu. Reken voor de zekerheid 10% per jaar minder aan range.
Ook wordt geadviseerd om de accu niet regelmatig lager dan 15 of 20% leeg te rijden. Je moet dat % dus in acht nemen en als je zeker 80 km wilt fietsen moet je zoeken naar een fiets die (minimaal) 100 km aan range heeft.

Ik zou zelf naar een ander merk fiets kijken als je zeker 80 km ondersteund wilt kunnen rijden. Fiets met 500 Wh accu is in veel gevallen ook maar net aan tenzij je de ondersteuningsstand erg laag in kunt stellen. Ik zou naar 625 Wh kijken. Zoek een model van 2024. Soms nog aardige deals te maken.

Misschien je vraag eens stellen in het grote e-bike forum: Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Huyser was failliet maar maakt nu een doorstart. Die hebben met de Huyser Q-bike een soort 800s (zelfde looks en motor) maar dan met betere componenten en keuze tussen een 500 of 600 Wh accu: https://www.huyserfietsen.nl/q-bike.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npourq
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:08
Hi allemaal,

80 kilometer kan je vergeten, ik elk geval bij de CGO 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:50
Ik heb de CGO600 een paar jaar geleden tweedehands gekocht (had maar 37km op de teller) en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Nu nam ik hem van stal, maar hij geeft geen teken van leven wanneer ik op de aan/uit-knop druk.

Ik heb reeds de stekkertjes aan de batterij eens uit elkaar gehaadl en teruggestopt, maar nog geen succes.
De batterij lijkt me goed ... Na dat ik hem aan de lader had gehangen kleurde het lampje op de lader rood. Na ongeveer een uurtje werd deze groen. De batterij is vol zou ik denk denken.
Het beschermkapje onderaan heb ik verwijderd om de connectors te kunnen zien van de display en lampje vooraan. Deze eens losgehaald van elkaar. Pinnetjes zien er recht uit. De connectors terug in elkaar geklikt. Er valt me niet iets direct op.

Kan iemand mij helpen troubleshooten? Is deze DM03 (display) los te bestellen?

Thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door 3svb op 21-01-2025 16:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 02:49
Hallo,
Hier een update van mijn fiets.
Heb de CGO600pro nu een paar maanden, inmiddels helemaal naar mijn hand gezet, fietst heerlijk.
Wat ik veranderd heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LGvYKHQ_jIwePE7YwaSXHpHYdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrSX3KCJUiaXDj0BTAztyk1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Dit slot is wat breder waardoor het moeiteloos over het spatbord past, kan een kabel in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vK6xcrRatWmBegqY6THH_Hg0p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d0MiBjmFMCe2QcS3uQ4wLhY.jpg?f=fotoalbum_large

Een automatische brede achterlamp vervangt het lullige lampje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_R2oG1LntS1uIlZpoFoZ5IBSIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3Kzdv73g26QydGt64IOJFeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Een zachter zadel met verende zadelpen (de goede maat kon ik niet vinden, heb een upvulbusje gebruikt, past perfect) lekker voor je rug, dan merk je pas hoe star hij voor is, ik heb de druk in de voorband verlaagd naar ongeveer 2 a 2,5 bar, dan merk je meteen dat hij voor een stuk beter veert en de hobbels opvreet.
Achter zit ik op 4 bar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1C-OXShYIwy9dVWaBIlx-Ib0oSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rgUI6DG4orudXapFWwiz5yA.jpg?f=fotoalbum_large

Een zwart (ipv groen) lamphoek verstellertje (details in een van mijn vorige posten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWPvPfzEeeh6InEdgIsrHx08SVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKTocu3c93hReXSpJAHV1pn6.jpg?f=fotoalbum_large

Een ergotec stuur, zit maar een kleine knik in maar door de hoek wel prettiger voor je polsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4fhmLg8hRaOMSFD03HHs1tRsmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxlzTpYfhYOwuFqzwZ0qcVN1.jpg?f=fotoalbum_large

Een stuurverhoger, heb ik veel mee lopen pielen om de beste stand te zoeken, zowel omhoog als naar voren. Misschien niet echt noodzakelijk maar je zit wat meer ontspannen.
Het enige nadeel was dat de voorste remslang net te kort was, ik heb geen ontluchtingssetje (en waarschijnlijk ook nooit meer nodig) dus heb een fietsenmaker er een langere op laten zetten.
Helaas hadden ze het vulboutje niet goed vast gezet, liep de olie uit de remklauw over de schijf, hebben ze hem weer gevuld en ontlucht.
Thuis heb ik de blokjes er maar uit gehaald en ontvet en geschuurd, wat een gezeik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfM9yQXrrAhWIfnubonnW6gSC_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJrt3s3KPJ1EhSKPbnxvPpqm.jpg?f=fotoalbum_large

De verf springt er snel af, ben wel voorzichtig met het beugelslot door voorwiel en frame, beetje jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRalDEIgRDBo_GBn36nUO7AEeXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SxNu6vwCl3CwWsV6XoUvsyl.jpg?f=fotoalbum_large

Verder had ik nog 2 kleine spatlapjes er op gezet, de achterste is echter alweer verdwenen.

Kortom, wel wat aanpassingen maar nu heel tevreden met de fiets.
Een kleine 500km gereden inmiddels.
Ik heb heb hem verzekerd, gebruik een los art 4 beugelslot.
Heb de kleine pannierbag, wel fijn tasje, bevestiging rammelt soms, ook wel prijzig.
Voel ook af en toe het eerder genoemde gezoem/trilling in de trappers, vooral in stand 3, is gelukkig maar heel licht en niet storend.
Enige wat ik misschien nog eens vervang zijn de handvatten.
1 keer gepoetst inmiddels, en ingespoten met fiets (siliconen) spray, ook de velgen, om het wat langer mooi te houden.

Nou, fiets ze allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
siveiro schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:52:
[...]

Bij mij was het de accu. Viel binnen garantie. Meld het bij support
Inmiddels de accu omgeruild bij de fietsenmaker waarbij we de fiets gekocht hadden, zodoende hoefde we niet op tenways te wachten. Was wel een gebruikte maar ach, goede service.

Helaas was dit plezier van korte duur, de volgende dag de accu opgeladen, en helaas maar op te laden tot 43%. Begin wel erg mijn twijfels te krijgen over de kwaliteit van de accu's van tenways. Nu proberen om een nieuwe accu te krijgen.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Ik heb een Ago T waarvan ineens de ondersteuning is weggevallen.

Geschiedenis aangekocht april 2024. In oktober bij de 1e beurt de fietscomputer vervangen. De Ago stond ineens op 0km ipv mijn gereden 1100km. Dit bleek een bekend probleem. Nu alweer 1100km verder valt dus de complete ondersteuning weg.

Scherm doet het, laat accu percentage zien. En als ik lang de - knop indruk werkt de assist modus wel (dan zie je ook dat er power gebruikt wordt.) Maar bij normaal fietsen zie je de power niet werken op het scherm en heb ik dus geen ondersteuning.

Wat al gedaan:
Reset accu, reset door 30 seconden aan/uit toets in te drukken. Stekker computer los en vast.

Ander probleem tenways wil dat ik naar de verkoper ga. Verkoper heeft wachteij van 5-6 weken.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sem2409
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 10:36
Ik zie meerdere mensen hier met een oplader die een piepend geluid maakt. Als je een berichtje naar support stuurt krijg je gratis een nieuwe toegestuurd. Ze vragen alleen om een foto van het type nummer van de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:17
sem2409 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:54:
Ik zie meerdere mensen hier met een oplader die een piepend geluid maakt. Als je een berichtje naar support stuurt krijg je gratis een nieuwe toegestuurd. Ze vragen alleen om een foto van het type nummer van de oplader.
Ik gok dat dat zogenoemde coil whine is. Ik heb het zelf ook heel lichtjes, maar vind het niet storend, de fiets staat toch in de schuur.

Heb inmiddels de nieuwe zadelpen erop laten zetten op de CGO009, de originele zou niet genoeg grip hebben. Ook het 'display' was beschadigd tijdens transport die is nu eindelijk kosteloos vervangen.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-09 22:53
Als iemand een referall code heeft, graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xONet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 08:25
Na eerdere gemengd positieve verhalen hier mijn 'eindoordeel' over de Ago X:

Vandaag van Fietsenwinkel het aanbod gekregen om mijn fiets terug te nemen en het aankoopbedrag te restitueren. De fiets heeft ZEVEN maanden bij diverse servicepartners gestaan die er respectievelijk niets aan hebben gedaan, de accu hebben vervangen, de controller hebben vervangen, de motor hebben vervangen en eindelijk bij me thuis hebben bezorgd (dan dan weer wel), alleen... is hij nog altijd defect. Na 50 meter foutcode E21 en de motor valt uit. Onwaarschijnlijk slechte service-organisatie. Tenways zelf is dan wel weer heel behulpzaam.

Even opsommen wat er allemaal mis is gegaan bij mij:
controller defect
motor defect
accu defect (2x)
spatbordboutjes dol
balhoofdlager & trapas niet gesmeerd bij aflevering
trapper/trapas kraakt al na 1000 km, trappers vervangen, niet verholpen

en wat er sowieso mis is met de fiets:
spatborden te kort (zelf verholpen met 3d-printje in TPU)
lawaaiige motor
enorm zwaar (29 kilo)
lichtste stand ondersteunt al te veel en dat is niet in te stellen
bereik beperkt
usb-poort tamelijk onbereikbaar
keihard zadel
te klein en moeilijk afleesbaar display (niet te vervangen)
erg breed stuur en (te) beperkt in hoogte verstelbaar

En ja, er is ook van alles goed aan de fiets! Zo is hij nu bij Tenways zelf nog maar €1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Mooi aanbod! Accepteer je?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
npourq schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:35:
[...]

80 kilometer kan je vergeten, ik elk geval bij de CGO 600.
Op de 600 Pro haal ik zelfs in het huidige winterweer met veel wind nog 70km, in de zomer is 90-100 prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npourq
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:08
Sander schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:02:
[...]

Op de 600 Pro haal ik zelfs in het huidige winterweer met veel wind nog 70km, in de zomer is 90-100 prima te doen
Ok Zhang Chen... misschien bij nagenoeg ongebruikte trapondersteuning. Ik ben zelf in elk geval niet zo sportief.

[ Voor 16% gewijzigd door npourq op 27-01-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:24
Ik heb een tijdje een CGO 600 Pro en ben er blij mee, al is dat wel nadat ik het zadel+zadelpen en stuur vervangen heb om relaxter te rijden en al bij de dealer (roadrider in Alphen) de bagagedrager met licht en ASA slot er op had laten zetten. En bredere pedalen.

Op zich dus vrij blij mee, ik gebruik hem voornamelijk om 16km naar werk te forensen en weer 16km terug. Enige nadeel is... ik ben te zwaar (één van de redenen om fietsend te gaan forensen) en de velgen/spaken van de Tenways zijn niet zo sterk. Na de eerste paar keer onder garantie door de dealer te zijn herspaakt verwezen ze me naar https://www.vlechtservice.nl/. Heb de stevigste velg en spaken besteld en ga morgen m'n achterwiel brengen. Schijnt een bekend probleem te zijn bij Tenways. Ik zal foto's maken als de fiets weer in elkaar zit en ik wat ervaring met het nieuwe wiel heb,

Wat ik me trouwens afvroeg, ik zat voor een ouwe fiets van me naar een conversiekit te kijken en zag daarin veel verschillende schermpjes, waaronder die op de CGO 600 Pro zit. Is er ergens een manier om te checken welke alternatieve schermen compatible zijn met de CGO 600 Pro? Ik kon het zo snel nergens vinden. Bonuspunten voor een scherm dat compatible is met komoot/een of andere maps app, zodat ik niet per se m'n telefoon zichtbaar hoef te houden tijdens trektochtjes waar ik de weg niet ken. Scheelt ook weer een phone-stangtas voor in de regen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danniricc
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-07 00:29
Hoi! Ik lees de laatste tijd een aantal keer dat er een CGO 600 pro is geleverd met geïntegreerde achter verlichting. Heeft iemand hier een foto van? Ben heel erg nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
Danniricc schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:54:
Hoi! Ik lees de laatste tijd een aantal keer dat er een CGO 600 pro is geleverd met geïntegreerde achter verlichting. Heeft iemand hier een foto van? Ben heel erg nieuwsgierig!
Op pagina 144 vind je 3 foto’s van het nieuwe achterlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:44
Zijn er mensen die het (batterij) achterlicht op het spatbord van de CGO009 hebben verwijderd en is dit netjes te doen? Vind hem nu in de wintermaanden nog wel nuttig maar erg fraai ziet het er niet uit. Mogelijk wil ik deze er in het voorjaar vanaf halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danniricc
Valyx_ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:10:
Zijn er mensen die het (batterij) achterlicht op het spatbord van de CGO009 hebben verwijderd en is dit netjes te doen? Vind hem nu in de wintermaanden nog wel nuttig maar erg fraai ziet het er niet uit. Mogelijk wil ik deze er in het voorjaar vanaf halen.
Ja, ik. Vrij makkelijk gedaan, nu alleen twee gaatjes. Alsnog minder lelijk dan die super lelijke extra lamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Danniricc schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Ja, ik. Vrij makkelijk gedaan, nu alleen twee gaatjes. Alsnog minder lelijk dan die super lelijke extra lamp :)
Gaatjes kun je simpel afdekken met een klein stukje zwarte tape. Bij de 009 worden kleine zwarte ronde stickers geleverd voor dit doel, heb ik wel eens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
Hele forum doorgelezen, helaas nog niet iets kunnen vinden over ervaringen met plaatsen verend(e) zadel(pen) of stuuraanpassing voor de cgo09. Zijn er mensen die hier al mee hebben gewerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danniricc
neb0 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:21:
[...]

Gaatjes kun je simpel afdekken met een klein stukje zwarte tape. Bij de 009 worden kleine zwarte ronde stickers geleverd voor dit doel, heb ik wel eens gelezen.
Oh, meen je! Daar moet ik dan maar eens naar gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy.Boy
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-02 18:40
Beste mensen,

Ik heb recent een nieuw Ago X besteld. Weet iemand toevallig welke (achter)kinderzitje op de fiets past?
Daarnaast ben ik op zoek naar een stuurpen voor het verhogen van het stuur. Welke model stuurpen op Ago x past?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:44
neb0 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:21:
[...]

Verrek, je hebt hier helemaal gelijk in. Trok net de doos met montage spul nog een keer open en wat blijkt, een strip met ronde zwarte stickers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHtGfRed--_RvyPwxPLUV6hJfGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayeD85or83WpZxG7bAN9GCwi.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks voor de tip :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mediumdry
zoals beloofd, wat plaatjes van mijn aangepaste CGO 600 Pro. Wat is er aangepast?
-batterij toegevoegd, die van tenways, dus helft extra range. Nog niet nodig gehad sinds ik hem gekocht heb...
-ander zadel, want ik ben jaren verwend door mijn electra beachcruisers, zit nu ook goed
-ander stuur en stuur zo hoog mogelijk gezet, zodat ik niet steeds op m'n polsen moet leunen, sowieso is stand 1 al net te veel ondersteunend, dus echt sportief fietsen zit er toch niet in (en al helemaal niet tijdens het forensen dat ik voornamelijk met de fiets doe)
-achtervelg vervangen en opnieuw gespaakt. Ik ben net te zwaar blijkbaar voor tenways, schijnt een bekend probleem te zijn.
-Achteropje met achterlicht, door Roadrider in Alphen erop gezet toen ik hem kocht
-pannier tassen links en rechts, reflecterend, voor lader, hangslot en werktas. Merk Valkbasic van Amazon, als iemand geïnteresseerd is. Voldoen voorlopig, maar zijn goedkoop en voelen ook niet als "echte kwaliteitstassen" (tm)
-rockbros stangtasje, voor het waterdicht bewaren van m'n telefoon+powerbank, want routes met komoot slurpen batterij als een dolle, dus m'n stuurtelefoonhouder is er nu weer even af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dONKKwwGsRunC8Ru6KiQt8RSCDs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PrhtBeGvM2UG4XpTcWJ6tEuL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_i4aQYtgrZU0ujh5hC-25oZqurw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8wgOor44JbQqMNoIRB622KCh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n65Kh8HnXZSeL6SBpp8Sqsvg7Ws=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FWBWjL7AgyoJMoV6YN8SlR5u.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
Is die bevestiging van de batterij een beetje diefstal proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
niet echt.. het zijn drie klittebandsluitingen. Oftewel, net als de stangtas, er af halen tijdens stops. De gewone batterij zit natuurlijk met een slot vast, dus dat is prima. De paniertassen... zijn ook redelijk makkelijk er af te halen, maar ik laat die wel aan de fiets zitten. Met handschoenen en pet en regenjas er in. Gaat tot nu toe goed. <fingers crossed>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neb0
Voor de liefhebbers van 800s. Model 2025 heeft naar het schijnt een grotere accu (iets van 470 Wh) en wat verbeteringen. Knipperlichten weg etc. Weet niet of ze deze al uitleveren en je gewoon nog een ouder model krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
Goed nieuws over de CGO 800S! Knipperlicht was toch een onzin extra.. Ik hoop dat ze een USB poort ergens onder het stuur doen zodat je een telefoon kan opladen van de accu tijdens het fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
neb0 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:48:
Voor de liefhebbers van 800s. Model 2025 heeft naar het schijnt een grotere accu (iets van 470 Wh) en wat verbeteringen. Knipperlichten weg etc. Weet niet of ze deze al uitleveren en je gewoon nog een ouder model krijgt.
Ik heb mijn CGO800S op 27 November 2024 gekregen (online besteld) en die heeft inderdaad een 473 kWh accu en géén knipperlichten. Ik heb nu een enorm jaloerse collega op wiens aanraden ik de fiets gekocht heb.
Hij heeft had hem twee weken eerder gekocht via de lokale fietsenmaker en moest uiteindelijk zes weken wachten voordat ie hem kreeg vanwege drukte. Nu blijkt dus ook nog dat hij het 'oude' model geleverd kreeg (374 kWh + knipperlichten).

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 07-02-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
nog andere updates/upgrades opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
mediumdry schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:03:
nog andere updates/upgrades opgemerkt?
Weet ik eigenlijk niet. We hebben ze helaas nog niet naast elkaar gehad. Zover ik kan inschatten is er verder geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
De 009 kan daar ook een verende zadelpen op? Kan nergens vinden of dat uberhaubt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

DoctorV64

Cosmopoliet

En vanochtend gebeurde er dit na 1 jaar en 5 maanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWgsJx3BJn02akV6lJZLMNPZK_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFpsaApyjtp8Q7tlDl5uQYo0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_njxluH0yRmOsyJKmPLBejqS7dA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5Drp8jgdcDTgZNwJXwpeOir.jpg?f=fotoalbum_tile

Tellerstand moet nog 10,5 bij omdat de terug rit erbij moet.

Ga proberen bij de winkel waar ik de fiets gehaald of dit binnen de garantie valt. Slijtage is normaal maar met mijn kilometerstand vind ik dit niet kunnen.

Maar via winkel gaat het waarschijnlijk lang duren dus ga maar alvast op zoek naar de juiste riem als ik weet welke het is.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkaandorp
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik krijg de batterij van mijn CGO800S er bijna niet meer in geklikt. Het werd al steeds moeilijker om hem vast te klikken, maar nu is het bijna onmogelijk. Ik heb de fiets pas 4 maanden en ik neem de batterij altijd mee naar binnen.

Ik zag deze post op reddit: https://www.reddit.com/r/...tery_wont_attach_to_bike/
Maar het losser draaien van de schroefjes heeft niet echt geholpen.
Weet iemand een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door dkaandorp op 11-02-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
DoctorV64 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:53:
En vanochtend gebeurde er dit na 1 jaar en 5 maanden.

[Afbeelding][Afbeelding]

Tellerstand moet nog 10,5 bij omdat de terug rit erbij moet.

Ga proberen bij de winkel waar ik de fiets gehaald of dit binnen de garantie valt. Slijtage is normaal maar met mijn kilometerstand vind ik dit niet kunnen.

Maar via winkel gaat het waarschijnlijk lang duren dus ga maar alvast op zoek naar de juiste riem als ik weet welke het is.
Nee die tellerstand past niet bij het breken van de CDN-riem en dat zou een goede dealer moeten accepteren. Ik zou bijbetalen en voor een CDX-riem gaan. Ook het voor- en achtertandwiel uit laten lijnen. Dat kan voor extra slijtage zorgen. Riemspanning op orde is ook van belang. te strak is zeker niet goed.
Kijk ook even de tandwielen zelf na. De tanden mogen geen scherpe randen hebben. Zou met deze kmstand niet mogen maar ja, veel zand of een fabricagefout kan een reden zijn. Als er wel scherpe tanden zijn, moet het tandwiel worden vervangen anders snijdt die langzaam de nieuwe riem door.

YouTube: RIEMAANDRIJVING, VERSCHIL TUSSEN GATES CDX EN CDN: Dit moet je weten

Meer over/vragen fietsen met riemen: Het grote fietsen met riem topic deel 1

[ Voor 12% gewijzigd door neb0 op 11-02-2025 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Nu online
Op het nieuwe model van de 600 pro zit nu een CDC, Carbon drive Commute belt. Deze schijnt voor elektrische fietsen te zijn en volgens Gates geschikt tot 75nm trekkracht.

https://shop.carbondrive....CDC-Carbon-Drive-Commute/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Slingert schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:06:
Op het nieuwe model van de 600 pro zit nu een CDC, Carbon drive Commute belt. Deze schijnt voor elektrische fietsen te zijn en volgens Gates geschikt tot 75nm trekkracht.

https://shop.carbondrive....CDC-Carbon-Drive-Commute/
Dat is goed nieuws. De achtermotor is echter slechts 35 Nm maar een CDC gaat normaalgesproken wel langer mee dan CDN. Zit qua levensduur tussen CDN en CDX in.

Helaas is Gates marktleider en heeft weinig concurrentie. De riemen kunnen veel duurzamer worden gemaakt maar dat is niet commercieel genoeg. De eerste riemen gingen veel langer mee tot wel 40.000 km of meer. Jammer dat de wereld zo werkt.

1. Oude CDC (het best)
2. CDX
3. Nieuwe CDC
4. CDN (het minst duurzaam)

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 11-02-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:45
dkaandorp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:51:
Ik krijg de batterij van mijn CGO800S er bijna niet meer in geklikt. Het werd al steeds moeilijker om hem vast te klikken, maar nu is het bijna onmogelijk. Ik heb de fiets pas 4 maanden en ik neem de batterij altijd mee naar binnen.

Ik zag deze post op reddit: https://www.reddit.com/r/...tery_wont_attach_to_bike/
Maar het losser draaien van de schroefjes heeft niet echt geholpen.
Weet iemand een oplossing?

[YouTube: IMG 5078]
Bijzonder! Waarschijnlijk domme vraag, maar staat het accuslot wel in goede stand gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
Eindelijk na een aantal weken wachten heeft Tenways eindelijk een nieuwe accu geleverd voor mijn zoon zijn cgo800s.

Hij klaagde dat met de oude accu spontaan de ondersteuning weg viel en dan ineens weer terugkwam, erg onvoorspelbaar.
Ik was onder de veronderstelling dat dit kwam omdat de accu een te lage spanning gaf en hierdoor de controller van slag was. Overigens alles zonder error code op het display

Helaas doet het zich nu ook voor met de nieuwe accu, iemand dit al meegemaakt, of enig idee waaraan dit kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door anor op 12-02-2025 17:08 ]

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:53
Ik had een vergelijkbaar probleem met de cgo800 van mijn vriendin. Hier was het slot de boosdoener de accu klikte hier niet goed in waardoor deze er uit schoot.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

neb0 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Nee die tellerstand past niet bij het breken van de CDN-riem en dat zou een goede dealer moeten accepteren. Ik zou bijbetalen en voor een CDX-riem gaan. Ook het voor- en achtertandwiel uit laten lijnen. Dat kan voor extra slijtage zorgen. Riemspanning op orde is ook van belang. te strak is zeker niet goed.
Kijk ook even de tandwielen zelf na. De tanden mogen geen scherpe randen hebben. Zou met deze kmstand niet mogen maar ja, veel zand of een fabricagefout kan een reden zijn. Als er wel scherpe tanden zijn, moet het tandwiel worden vervangen anders snijdt die langzaam de nieuwe riem door.

YouTube: RIEMAANDRIJVING, VERSCHIL TUSSEN GATES CDX EN CDN: Dit moet je weten

Meer over/vragen fietsen met riemen: Het grote fietsen met riem topic deel 1
Helaas, enkele tanden hebben al wat scherpere randen en sommige minder scherp. Raadt aan om de tandwielen te vervangen anders gaat de nieuwe belt ook binnen paar maanden kapot . Discussie over garantie is helaas voor de dealer/winkel een nogo. Slijtage belt en tandwielen vallen daar niet onder. Laat een CDX monteren ipv een CDN nu en voor en achter de bladen vervangen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• dkaandorp
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-08 16:48
siveiro schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Bijzonder! Waarschijnlijk domme vraag, maar staat het accuslot wel in goede stand gedraaid?
Ik heb de sleutel er altijd uit als ik de batterij erin doe. Maar het is inmiddels opgelost, ik ben naar de dealer geweest en kreeg een nieuw clipje en gelukkig werkte dat.

• Slingert
  • Nu online
DoctorV64 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:07:
[...]

Helaas, enkele tanden hebben al wat scherpere randen en sommige minder scherp. Raadt aan om de tandwielen te vervangen anders gaat de nieuwe belt ook binnen paar maanden kapot . Discussie over garantie is helaas voor de dealer/winkel een nogo. Slijtage belt en tandwielen vallen daar niet onder. Laat een CDX monteren ipv een CDN nu en voor en achter de bladen vervangen.
Zou je niet even contact opnemen met Tenways? In januari heeft hier iemand nog een nieuwe riem gekregen bij 7500 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Heb ik gedaan, ze verwijzen me naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
DoctorV64 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:07:
[...]

Dat is echt bizar. Ik weet niet precies wat er op de 800s aan tandwielen zit maar dat is CDX dacht ik?
Het aantal km's is voor riem en tandwielen ver ondermaats.
Dat kan alleen met overmatige spanning van de riem, veel zand/vuil, onjuiste uitlijning, snelle slijtage door een slechte riem (bijv. een versleten CDN-riem op CDX-tandwielen) of zeer zware belasting.

Ook als de garantietermijn van 1 jaar voorbij is, heb je in de EU nog steeds rechten. Volgens de EU-richtlijn consumentenrechten en de wettelijke garantie heb je recht op een deugdelijk product dat een redelijke tijd meegaat.
Binnen 2 jaar na aankoop moet de verkoper aantonen dat het geen productiefout is.
Na 2 jaar ligt de bewijslast bij de consument, maar met zo'n lage km-stand kun je dit redelijk aanvechten.

De normale verwachtingen worden niet gehaald. Een dealer zou dit compleet kosteloos moeten vervangen en op zijn minst uit goede wil (coulance) een deel dienen te vervangen of vergoeden.

(Als je via een dealer hebt gekocht, ligt de garantieafwikkeling daar en niet bij Tenways.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Klopt via een dealer gekocht. Ik ben al bezig met Tenways omdat ik daar heb aangegeven dat ik niet tevreden ben over de afhandeling door de dealer. Ik snap slijtage, alleen de kosten zijn best hoog voor het vervangen van de tandwielen en de riem. Ik hoop dat Tenways iets kan betekenen nog, ze zouden het oppakken.

Ik gebruik de fiets gewoon door weer en wind naar mijn werk, dus ja het kan zijn dat er zand en vuil tussen de riem en de bladen gekomen is en dat het breken van de riem hierdoor gebeurd is.
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@DoctorV64 vreemd dat de dealer zo moeilijk doet. Via Tenways had ik binnen een dag een nieuwe riem in huis, gratis. Met een kilometerstand van 7000 km. Eerder in dit topic heeft ook iemand een mooi overzicht gepost van hoe lang onderdelen volgens Tenways zelf mee horen te gaan, wat onder garantie vervangen hoort te worden.

Edit: thetakman in "Het grote Tenways E-Bike topic"

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 15-02-2025 07:16 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46
neb0 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:14:
[...]

Dat is goed nieuws. De achtermotor is echter slechts 35 Nm maar een CDC gaat normaalgesproken wel langer mee dan CDN. Zit qua levensduur tussen CDN en CDX in.

Helaas is Gates marktleider en heeft weinig concurrentie. De riemen kunnen veel duurzamer worden gemaakt maar dat is niet commercieel genoeg. De eerste riemen gingen veel langer mee tot wel 40.000 km of meer. Jammer dat de wereld zo werkt.

1. Oude CDC (het best)
2. CDX
3. Nieuwe CDC
4. CDN (het minst duurzaam)
Zijn deze riemen onderling uitwisselbaar? Dus als CDN versleten is een CDX erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Gizz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:13:
@DoctorV64 vreemd dat de dealer zo moeilijk doet. Via Tenways had ik binnen een dag een nieuwe riem in huis, gratis. Met een kilometerstand van 7000 km. Eerder in dit topic heeft ook iemand een mooi overzicht gepost van hoe lang onderdelen volgens Tenways zelf mee horen te gaan, wat onder garantie vervangen hoort te worden.

Edit: thetakman in "Het grote Tenways E-Bike topic"
Had je de fiets rechtsreeks online bij Tenways gekocht?

Ik zal de benoemde urls ook eens met tenways delen en dat zij dan ook iets richting de dealer kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door DoctorV64 op 15-02-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@DoctorV64 ja, rechtstreeks bij Tenways. Het vervangen van de riem mocht ik ook op kosten van Tenways bij een willekeurige fietsenmaker laten doen, al heb ik het uiteindelijk zelf gedaan omdat ik het wel een interessant klusje vond en meteen dezelfde dag weer wilde fietsen.

Bizar dat je bij de dealer veel slechter geholpen wordt dan ikzelf bij Tenways. Gewoonlijk zou je bij de fietsenmaker meer service verwachten dan bij een webshop.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2qWU-Ifjin443tbCNNcsDoEcXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prTFfhqRYdOoVwmP4ObNK8kq.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen kreeg ik deze melding. De fiets werkte overigens wel zoals normaal. Over error 51 kan ik enkel dit vinden op de site van Mivice:

CAUTION: Battery error code! Battery temperature is under minimum value when charging.

Stop charging and make sure the enviroment is suitable for battery charging (Recommand value: -5C°~45C°).

If the error persists, STOP USING AND CHARGING YOUR EBIKE & BATTERY IMMEDIATELEY, and contact your dealer - or the manufacturer in the case of bikes purchased online.

Het zou dus door de lage temperatuur komen en snap dat je dan je accu niet op moet laden (wat ik overigens ook niet deed). Echter lijkt hier ook te staan dat je de fiets niet mag gebruiken of lees ik het verkeerd? Kan me toch niet voorstellen dat je beter niet kunt fietsen als het te koud is? In de user manual van Tenways is er niets over te vinden dus heb de vraag daar ook neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:24
Meer mensen hier die problemen hebben gehad met de bottom bracket/trapas en dan specifiek de torque sensor in de trapas. Laatste paar ritten met mijn CGO600 (Pro) hoorde/voelde ik bij kracht zetten op de pedalen soms een felle klik. Het deed me denken aan het doortrappen bij een reguliere fiets met versleten ketting of tandwiel. Uiteindelijk is denk ik mijn torque sensor kapot gegaan want ik krijg geen ondersteuning meer. Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Vaevictis_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:17:
[...]

Zijn deze riemen onderling uitwisselbaar? Dus als CDN versleten is een CDX erop?
Dat hangt af van de sprockets ('tandwielen'). Ja.

BTW, een riem nooit buigen of twisten, dan krijg je direct micro-scheurtjes. Enkel 'rollend' (in cirkels bewaren).

Elke ca. 3 a 4.000 km het voortandwiel een kwartslag draaien, kan de levensduur verlengen (van het tandwiel én de riem).

@DoctorV64 Dat slijt sneller maar dan nog is het te snel naar mijn idee. Dit soort slijtage zie je bij een ketting en lage kwaliteit cassette, bij een riem mag dat niet met deze kilometrage, zeker niet m.b.t. de tandwielen.

[ Voor 7% gewijzigd door neb0 op 17-02-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006

Pinjataaa

Hit me!

Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden voor de zakkende zadel op de CGO 009?

Ik heb al een tijdje de nieuwe klemmen, onlangs zijn deze nogmaals vervangen, maar het blijft slecht.

Fietsenwinkel.nl beschuldigt mij ervan dat ik te hard over drempels ga, maar als ik het super strak aandraai kan ik het zadel alsnog van links naar rechts draaien.

Ik zit te denken om een klemmetje om de zadelpen te bevestigen, dan ben ik in ieder geval van het zakken af.

Inmiddels heb ik er al veel kilometers opzitten, hij fiets geweldig, maar dit is wel echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Ik zoek een goedkope oplader voor mijn 800S (want ze hebben mijn schuur gerenoveerd, en nu is de originele kwijt.)
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
ik heb bij mijn 600 pro meteen een 2de tenways lader gekocht. Met al die verhalen over brand veroorzaakt door goedkope batterijen en laders leek het me beter iets meer uit te geven aan een 2de lader. Sowieso, veel minder dan de 40 euro van een tenways lader zijn ze toch niet echt te krijgen met dezelfde specs. Scheelt misschien een 10tje, maar voor mij is dat het wel waard.

Wat mij betreft dus gewoon bij tenways online of bij de tenways dealer halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zetje01 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:19:
Ik zoek een goedkope oplader voor mijn 800S (want ze hebben mijn schuur gerenoveerd, en nu is de originele kwijt.)
Iemand een idee?
warp schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:16:
Ja, even een mailtje sturen naar Tenways support. Mijn vriendin was hem kwijt, kostte iets van 30 of 35 euro.
:Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

wauturr schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:54:
Laatste paar ritten met mijn CGO600 (Pro) hoorde/voelde ik bij kracht zetten op de pedalen soms een felle klik. Het deed me denken aan het doortrappen bij een reguliere fiets met versleten ketting of tandwiel.
Die 'tak!' en een stukje doortrappen (geen weerstand) was bij anderen in dit topic en bij mijzelf een kapot freewheel (vrijloopnaaf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:46
Pinjataaa schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:35:
Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden voor de zakkende zadel op de CGO 009?

Ik heb al een tijdje de nieuwe klemmen, onlangs zijn deze nogmaals vervangen, maar het blijft slecht.

Fietsenwinkel.nl beschuldigt mij ervan dat ik te hard over drempels ga, maar als ik het super strak aandraai kan ik het zadel alsnog van links naar rechts draaien.

Ik zit te denken om een klemmetje om de zadelpen te bevestigen, dan ben ik in ieder geval van het zakken af.

Inmiddels heb ik er al veel kilometers opzitten, hij fiets geweldig, maar dit is wel echt irritant.
Soortgelijk issue gehad met de fietsenwinkel die jij noemt, na twee maanden gedoe is deze uiteindelijk in Arnhem (ik woon in de randstad) gefixed door de (vervangende) klem bij te vijlen. Deze bleek totaal niet goed aan te sluiten op de zadelpen wat het zakken telkens veroorzaakte. Sindsdien, en dat is ruim 8 maanden, geen problemen meer ervaren.
Vegazz schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Update:

Fiets is aangekomen bij de fietsenwinkel nadat deze door een koerier (onder garantie) daar is geleverd.

De monteur kon het probleem direct reproduceren en hebben achterhaald dat de nieuwe zadelpenklem enkele millimeters te lang is, waardoor de klem zich niet vastgrijpt in de zadelpen. Deze is nu bijgeslepen en als ik de monteur moet geloven nu met geen mogelijkheid meer in beweging te brengen.

Nu kijken of de fiets het ritje met de koerier overleeft, daarna eindelijk na 2 maanden op pad met de fiets zonder telkens een imbuss sleutel in je broekzak mee te nemen!
Wees geduldig en bel de klantenservice. Leg het probleem uit en vraag of de fietsenwinkel terug kan bellen. Je moet de klantenservice (is geoutsourced naar een land buiten de EU waar ze nederlands spreken) vragen of de werkplaats kan worden doorverbonden of dat ze terugbellen. Via de mail reageren ze slecht, of uberhaupt niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Vegazz op 18-02-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Vegazz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:23:
[...]

Soortgelijk issue gehad met de fietsenwinkel die jij noemt, na twee maanden gedoe is deze uiteindelijk in Arnhem (ik woon in de randstad) gefixed door de (vervangende) klem bij te vijlen. Deze bleek totaal niet goed aan te sluiten op de zadelpen wat het zakken telkens veroorzaakte. Sindsdien, en dat is ruim 8 maanden, geen problemen meer ervaren.

[...]

Wees geduldig en bel de klantenservice. Leg het probleem uit en vraag of de fietsenwinkel terug kan bellen. Je moet de klantenservice (is geoutsourced naar een land buiten de EU waar ze nederlands spreken) vragen of de werkplaats kan worden doorverbonden of dat ze terugbellen. Via de mail reageren ze slecht, of uberhaupt niet.
Bedankt voor de tips, ik werd al een beetje wanhopig van al het zeuren bij de winkel.

Dan draai je je inderdaad een ongeluk zonder dat hij strakker tegen de stang zadelpen komt te zitten

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 18-02-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:24
Gizz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Die 'tak!' en een stukje doortrappen (geen weerstand) was bij anderen in dit topic en bij mijzelf een kapot freewheel (vrijloopnaaf).
Thanks! klinkt logisch, als die 'tak' niet weg is met een nieuwe trapas (hij staat nu bij de fietsenmaker) dan ga ik nog eens naar het freewheel kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:21
Na veel lezen hier op het forum ook gekozen voor een 600pro. Eerste ritje van 15 km gehad. Dik tevreden 😌

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mqv6ac5zMaKMZXcLFxg9R0u5rPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xt28BChicghDwrwM7fBWyj1O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eenhoorntje
Harrie-Handbak schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:42:
Na veel lezen hier op het forum ook gekozen voor een 600pro. Eerste ritje van 15 km gehad. Dik tevreden 😌

[Afbeelding]
Mooie fiets!

Heb hem eergisteren ook zien staan tussen de Kalkhoff fietsen bij de fietsendrager. Ziet er een stukje strakker uit, ook wat slanker dan de cgo009! Veel plezier ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
  • Laatst online: 06-09 18:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKQOG9FI0GLpvxUvHDuoFDo93Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC3IAJEhk3yVGUQYpz2V9YeU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al behoorlijk veel aan mijn 600 pro vervangen:
Dikke banden
Geveerde zadelpen
Groter tandwiel aan de trapas
Langere cdx riem
Bagagedrager
Ander stuur
Andere handvaten
Spatlap aan het voorspatbord
Andere trappers

(gewoon omdat het kan :) ), maar wil eigenlijk nog een geveerde voorvork.
Is er toevallig iemand op dit forum die dat ook al heeft gedaan bij zijn 600 pro?
Als ik dit nu zo lees dan had ik beter een ander model fiets kunnen aanschaffen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:21
tweakerfreek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]

Dikke banden
Geveerde zadelpen
Langere cdx riem
Bagagedrager
Ander stuur
Andere handvaten
Andere trappers

Is er toevallig iemand op dit forum die dat ook al heeft gedaan bij zijn 600 pro?
Als ik dit nu zo lees dan had ik beter een ander model fiets kunnen aanschaffen _O-
Inderdaad al veel veranderd 😆. Wat voor stuur heb je gekozen? Merk dat wanneer ik naast mijn vriendin fiets het geen ideale houding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
Dikke banden
Langere cdx riem
Andere handvaten
Ik heb ook al stuur, zadel en bagagedrager aangepast en zit na te denken over een verende voorvork (al is dat kostentechnisch dan misschien handiger een andere fiets te kopen *met* verende voorvork en de 600 pro te verkopen, maar ben geintrigeerd door een paar andere veranderingen die je gedaan hebt:

-Dikke banden: is dit voor wat vering of meer voor de looks?

-Groter tandwiel/langere riem: ik vind het trapritme op 25kmh ook te hoog liggen en zat te kijken naar eenzelfde oplossing, maar vond het wat lastig precies te berekenen hoe lang de riem dan moet worden. Welke spullen heb jij gekocht? Wat zijn de prijzen daarvan? Heb je iets speciaals gebruikt om de lengte van de riem te berekenen? Zelf gemonteerd of laten doen? Het tandwiel achter heb je niet hoeven vervangen?

-andere handvaten: de originele zijn inderdaad niet echt comfortabel. Heb al een paar andere, maar die kwamen in de verkeerde kleur en weet nog niet of ik ze wil gebruiken, misschien om te kijken of de vorm ok is en dan een betere kleur kopen. :)

-Spatlap: Ik heb nog weinig in de regen gereden. Hoe nodig is dit? Welke heb je gekozen en waarom?

Fijn om te zien dat ik niet de enige mod-idioot ben! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:25
[Afbeelding]

Langere cdx riem

130T voorblad? Hoe bevalt dat? Cadans is dan een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
mediumdry schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Ik heb ook al stuur, zadel en bagagedrager aangepast en zit na te denken over een verende voorvork (al is dat kostentechnisch dan misschien handiger een andere fiets te kopen *met* verende voorvork en de 600 pro te verkopen, maar ben geintrigeerd door een paar andere veranderingen die je gedaan hebt:

-Dikke banden: is dit voor wat vering of meer voor de looks?

-Groter tandwiel/langere riem: ik vind het trapritme op 25kmh ook te hoog liggen en zat te kijken naar eenzelfde oplossing, maar vond het wat lastig precies te berekenen hoe lang de riem dan moet worden. Welke spullen heb jij gekocht? Wat zijn de prijzen daarvan? Heb je iets speciaals gebruikt om de lengte van de riem te berekenen? Zelf gemonteerd of laten doen? Het tandwiel achter heb je niet hoeven vervangen?

-andere handvaten: de originele zijn inderdaad niet echt comfortabel. Heb al een paar andere, maar die kwamen in de verkeerde kleur en weet nog niet of ik ze wil gebruiken, misschien om te kijken of de vorm ok is en dan een betere kleur kopen. :)

-Spatlap: Ik heb nog weinig in de regen gereden. Hoe nodig is dit? Welke heb je gekozen en waarom?

Fijn om te zien dat ik niet de enige mod-idioot ben! 8)
Nou gaat tie dan,

Het stuur is van het merk Ergotec mooncruiser en kost €33,95
De handvaten zijn van het merk Ergon type GC1 kosten jawel € 51 :?
De spatlap is van het merk E-bike Latz mudguard e kost €5,99. Die was echt wel nodig, want naar mijn mening is de originele veel te kort. Gegarandeerd natte voeten bij regen.
De verende zadelpen was een echte plusaanschaf geweest. Is van het merk Suntour. De sp17 ncx en die kost €64. Dit was wel effe een dingetje want de zadelbuismaat van Tenways is geen standaard maat namelijk. Volgens mij was dit 30,1 mm en die van Suntour was 30,9 mm. Dus dat ging niet. Dus de zadelbuis heb ik 0.8 mm moeten ruimen. Was gelukkig goed te doen met het juiste gereedschap.
Dan het tandwiel, is van Gates en heeft 70 tanden die koste € 105 exclusief btw :'( ronduit belachelijk maar ik was die trap frequentie ook wel zat. Is bij 32km p/u in combinatie met de speedbox >:) veel te snel.
Het achter tandwiel kan je niet aanpassen.
Is ook van Gates en is een freewheel T22. 22 tanden dus. Is geen grotere voor te krijgen helaas.
En dan moet er dus ook nog een kapitalistische riem op van Gates. Een 132t van maar liefst €78 exclusief btw.
Ik heb trouwens alles zelf gemonteerd en is gewoon prima te doen.
Die maten van het tandwiel en riem heb ik van een mede lid van dit forum gekregen. Dus die heb ik niet zelf berekend.
Die banden zijn van het merk Swalbe all grounder.
Die zijn 29"x2.35-622
Kosten per 2 €75
Maarrrrrrrr...... dat was ook wel even een gevalletje pleuris werk.
Om 29" banden op 28" velgen krijgen is geen pretje kan ik je zeggen. Het is te doen maar kost veel gescheld 8)7
En dan moet er nog behoorlijk geknutseld worden aan het achterspatbord. Want het achterwiel moet in combinatie met het grote tandwiel helemaal in de achterste stand en dan past het spatbord nog niet en moet worden aangepast. De randen aan de binnenkant van het spatbord moeten geheel weggeslepen worden want anders krijg je dit gewoon niet passend.
Dit heeft mij heel veel moeite en frustratie gekost maar is uiteindelijk gelukt.
Die banden was meer voor de looks.
Het ziet er wel stoer en mooi opgevuld uit moet ik zeggen.
Alles bij elkaar is het een hele kostepost geworden maar heb dit natuurlijk niet in 1 keer gedaan want dan had ik wel een andere fiets uitgekozen.

Maar ik wil dus nog een geveerde voorvork, maar ben nog niet helemaal zeker over het hoe en wat.
Dus vandaar de vraag.
Er lopen namelijk ook kabels door het balhoofd :|
Dus graag suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
jake1996 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:22:
[...]

130T voorblad? Hoe bevalt dat? Cadans is dan een stuk lager.
Een 70T tandwiel bedoel je. Dat is inderdaad wel aan te raden.
Fietst een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
Ik moet wel zeggen dat ik niet geheel tevreden ben over de riemspanning.
Die mag van mij best wat strakker.
Ik heb hier geen meetgereedschap voor maar denk dat deze wel wat strakker mag. Ik ondervind geen problemen maar toch.
Maar omdat het achterwiel al in de achterste stand staat ( omdat er grotere en dikkere banden op zitten) betekent het dus dat ik voor een andere riem moet gaan. Een 130T. Maar omdat dit zo duur is wil ik niet zomaar even een andere kopen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
@tweakerfreek dank je voor de uitleg!

Ik had ook al door dat de zadelbuis niet 30,9mm was, toen ik m'n zadel verving. :)

Wat betreft de Gates riem... dus met de 70T voor en de achterkant niet aangepast, op 22T heb je in de max stand achter dus nu een 132T (dat lijkt me een lengtemaat?) Dus een 130T of 131T (weet niet of die er is) heb je dus een iets kortere, waarbij het achterwiel niet zo ver naar achteren moet dat het achterspatbord aangepast moet worden, correct?

Wat betreft banden... ik heb wel de velg en de spaken vervangen bij de vlechtservice. Die hadden misschien ook een grotere velg er in kunnen vlechten wellicht. Zal makkelijker zijn voor de grotere banden!

70T tandwiel en 130T riem zag ik samen voor een €250 op een NL website (die ik nu weer kwijt ben, dus moet weer googlen..), dus dat is inderdaad een investering, maar relaxter fietsen lijkt me erg fijn. 32kmh heb ik geen interesse in, hoewel dat altijd later nog zou kunnen.

Wat de voorvork betreft, voorlopig pomp ik m'n banden iets minder hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
En ik weet dat er iemand op dit forum een 600 pro met verende voorvork heeft.
Dus het kan wel.
De voorvork die in de CGO800S zit kan en past ook in de 600 pro.
Dit is een Suntour vork.
Maar dit is een vrij simpele vork.
Als ik dan toch voor een andere vork ga, dan ook maar gelijk eentje die in te stellen is. Maar niet de hoofdprijs kost. Zit wel aan het merk Rockshox te denken. En graag ook een boost voor as en met ophangpunten voor een spatbord en breed genoeg voor mijn brede banden. Dus veel eisen voor zo min mogelijk geld haha.
En dan ook nog met de juiste montage. Dus 1 1/8" - 1 1/2" diameter (Tapered)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
mediumdry schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:21:
@tweakerfreek dank je voor de uitleg!

Ik had ook al door dat de zadelbuis niet 30,9mm was, toen ik m'n zadel verving. :)

Wat betreft de Gates riem... dus met de 70T voor en de achterkant niet aangepast, op 22T heb je in de max stand achter dus nu een 132T (dat lijkt me een lengtemaat?) Dus een 130T of 131T (weet niet of die er is) heb je dus een iets kortere, waarbij het achterwiel niet zo ver naar achteren moet dat het achterspatbord aangepast moet worden, correct?

Wat betreft banden... ik heb wel de velg en de spaken vervangen bij de vlechtservice. Die hadden misschien ook een grotere velg er in kunnen vlechten wellicht. Zal makkelijker zijn voor de grotere banden!

70T tandwiel en 130T riem zag ik samen voor een €250 op een NL website (die ik nu weer kwijt ben, dus moet weer googlen..), dus dat is inderdaad een investering, maar relaxter fietsen lijkt me erg fijn. 32kmh heb ik geen interesse in, hoewel dat altijd later nog zou kunnen.

Wat de voorvork betreft, voorlopig pomp ik m'n banden iets minder hard ;)
Er is inderdaad een 130T riem in de handel. Is geloof ik 2.2 cm korter dan de 132T
Maar moet er wel bij zeggen dat dit verhaal wel in mijn geval zo is. Dus als je de originele banden zou hebben dan is de 132T riem wellicht te lang

Ook het aanpassen van de spatborden is alleen van toepassing als je brede banden hebt in combinatie met het grote tandwiel.
Dus met originele banden zou dit niet nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
tweakerfreek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:40:
De voorvork die in de CGO800S zit kan en past ook in de 600 pro.
Dit is een Suntour vork.
hmm... aangezien de voorvork van de 800s zwart is/geen specifieke kleur heeft is het dus wachten tot er ergens een 800s per ongeluk over het frame/achterkant een auto krijgt en dan de voorvork voor een habbekrats overnemen en monteren. Dan is ie nog niet luxe genoeg voor jou, maar voor mij wellicht wel. hmm.. Dus als ik met de auto een 800s zonder berijder tegenkom en per ongeluk even niet oplet... O-)
Er is inderdaad een 130T riem in de handel. Is geloof ik 2.2 cm korter dan de 132T
Maar moet er wel bij zeggen dat dit verhaal wel in mijn geval zo is. Dus als je de originele banden zou hebben dan is de 132T riem wellicht te lang
Hoe groot is het verschil tussen achterwiel in de voorste stand en achterste stand? Het ziet er uit als net minder dan 2cm.. kortom, het is krap either way en een 131T riem zou voor ons allebei "just right" (tm) zijn. Ze zijn bij Gates dus een van de drie beren vergeten die wij als Goldilocksen nodig hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
Hmmmm, beetje tegenstrijdig nu ik het zo lees hihi.
Originele banden en een 132T riem moet gewoon gaan, maar ik denk dat het beter is om een 130T te pakken.

En in mijn geval moet ik het wiel wel zo ver naar achteren zetten omdat anders mijn band het frame raakt.
Snappen jullie het nog B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
mediumdry schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:22:
[...]

hmm... aangezien de voorvork van de 800s zwart is/geen specifieke kleur heeft is het dus wachten tot er ergens een 800s per ongeluk over het frame/achterkant een auto krijgt en dan de voorvork voor een habbekrats overnemen en monteren. Dan is ie nog niet luxe genoeg voor jou, maar voor mij wellicht wel. hmm.. Dus als ik met de auto een 800s zonder berijder tegenkom en per ongeluk even niet oplet... O-)

[...]

Hoe groot is het verschil tussen achterwiel in de voorste stand en achterste stand? Het ziet er uit als net minder dan 2cm.. kortom, het is krap either way en een 131T riem zou voor ons allebei "just right" (tm) zijn. Ze zijn bij Gates dus een van de drie beren vergeten die wij als Goldilocksen nodig hebben....
:) klopt helemaal. Dilemma's.
En met een zwarte vork kan ik nog mee leven maar ja...... als ik het doe dan doe ik het ook goed.
Met in gedachten dat het wel leuk moet blijven wat betreft de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38
tweakerfreek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:48:
Ik moet wel zeggen dat ik niet geheel tevreden ben over de riemspanning.
Die mag van mij best wat strakker.
Ik heb hier geen meetgereedschap voor maar denk dat deze wel wat strakker mag. Ik ondervind geen problemen maar toch.
Maar omdat het achterwiel al in de achterste stand staat ( omdat er grotere en dikkere banden op zitten) betekent het dus dat ik voor een andere riem moet gaan. Een 130T. Maar omdat dit zo duur is wil ik niet zomaar even een andere kopen om te proberen.
Riem spanning kan je eenvoudig meten met een app, die meet de trilfrequentie, vergelijkbaar met een snaar van een gitaar.
"Carbon drive" van gates is zo'n app, maar er zijn er veel meer. Zoek maar eens op youtube hoe dat werkt. Een te losse riem kan zomaar tandjes kwijtraken, beter zet je hem wat strakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
anor schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:00:
Eindelijk na een aantal weken wachten heeft Tenways eindelijk een nieuwe accu geleverd voor mijn zoon zijn cgo800s.

Hij klaagde dat met de oude accu spontaan de ondersteuning weg viel en dan ineens weer terugkwam, erg onvoorspelbaar.
Ik was onder de veronderstelling dat dit kwam omdat de accu een te lage spanning gaf en hierdoor de controller van slag was. Overigens alles zonder error code op het display

Helaas doet het zich nu ook voor met de nieuwe accu, iemand dit al meegemaakt, of enig idee waaraan dit kan liggen?
De fiets is inmiddels weggebracht naar de FM, en hoewel hij vermoede dat de motor kapot was heb ik toch gevraagd de torque sensor te vervangen. Dit bleek de juiste aanname van mij te zijn en heeft het euvel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
fritske1978 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 00:26:
[...]

Riem spanning kan je eenvoudig meten met een app, die meet de trilfrequentie, vergelijkbaar met een snaar van een gitaar.
"Carbon drive" van gates is zo'n app, maar er zijn er veel meer. Zoek maar eens op youtube hoe dat werkt. Een te losse riem kan zomaar tandjes kwijtraken, beter zet je hem wat strakker
Bedankt voor de tip d:)b
Ik zal eens kijken of ik iets met die app kan.
Maar de riem zit niet mega los ofzo, want dan had ik al wel actie ondernomen aangezien de prijs van een nieuwe riem bijna honderd euro is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
anor schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:18:
[...]

De fiets is inmiddels weggebracht naar de FM, en hoewel hij vermoede dat de motor kapot was heb ik toch gevraagd de torque sensor te vervangen. Dit bleek de juiste aanname van mij te zijn en heeft het euvel opgelost.
Mag ik vragen wat de torque sensor gekost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
Ja hoor, dat was 90,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
d:)b thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52
Is de CGO600-Pro wel eens op de aanbieding geweest? Heb Google + dit topic al eens zitten doorspitten maar lijkt er niet op.

In dat geval denk ik dat ik dit voorjaar gewoon op een nieuwe fiets ga zitten i.p.v. wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Voor de CGO009 eigenaren.

Wat is de gemiddelde range van de batterij in de lente/zomer/herfst op de hoogte ondersteunings stand?
In de winter ga ik de fiets waarschijnlijk niet gebruiken.

Ik zou graag 1 willen aanschaffen maar ik ben bang dat ik de batterij erg vaak moet opladen. Mijn werk is ongeveer 20km van mijn huis.

[ Voor 11% gewijzigd door GiantHoax op 23-02-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
[b]Harrie-Handbak in "Het grote Tenways E-Bike topic"Harrie-Handbak schreef op zaterdag 22 februari 2025 @i.Stijn
Inderdaad al veel veranderd 😆. Wat voor stuur heb je gekozen? Merk dat wanneer ik naast mijn vriendin fiets het geen ideale houding is.
Ik zou zelf niet kijken wie er naast me fietst maar hoe ik er zelf op fiets. Het is een semi-sportief design en met zo'n stuur maak je er iets anders van, ook het stuurgedrag verandert.

Zou eerder naar een ergotec climber (minder backsweep en rise) kijken dan moomcruiser: https://www.ergotec.de/nl...t/climber-bugel-31-8.html (al verander je de rijpositie en het stuurgedrag dan uiteraard ook, wel iets minder sterk).

Of 'beter', de Ergo Series/ 31,8 (nog minder backsweep en rise dan climber), 640 mm of 660 mm (op maat zagen) versie: https://www.ergotec.de/nl...ukt/ergo-series-31-8.html maar wel net wat extra t.o.v. het geleverde standaardstuur.

[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 24-02-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

snaggyheadshot schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:30:
Is de CGO600-Pro wel eens op de aanbieding geweest?
Hij was bij de lancering €100 goedkoper, voor de vroege kopers. Of er later nog aanbiedingen zijn geweest weet ik niet.

De non-pro is/was wel vaak afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Nu online
snaggyheadshot schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:30:
Is de CGO600-Pro wel eens op de aanbieding geweest? Heb Google + dit topic al eens zitten doorspitten maar lijkt er niet op.

In dat geval denk ik dat ik dit voorjaar gewoon op een nieuwe fiets ga zitten i.p.v. wachten :D
Rond black Friday krijg je er wat gratis bij. Vorig jaar een accu t.w.v. 299 euro. Je kunt ook een referralcode gebruiken voor 50 euro korting (kan je er 1 sturen). Misschien kun je bij dealers wel korting krijgen nu het 2025 model uitgeleverd gaat worden en je voor een ‘oud’ model kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Slingert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:30:
[...]

Misschien kun je bij dealers wel korting krijgen nu het 2025 model uitgeleverd gaat worden en je voor een ‘oud’ model kiest.
Ik neem aan dat je de Tenways CGO600 Plus bedoelt, toch? Of wordt de CGO600 Pro geupgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Zijn er mensen in dit topic die de Tenways rugzak/fietstas hebben?
Hoe zijn de ervaringen daarmee, en kan een eventuele bezitter iets zeggen over, of een fotootje plaatsen van de vakindeling?

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 24-02-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Nu online
snaggyheadshot schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Ik neem aan dat je de Tenways CGO600 Plus bedoelt, toch? Of wordt de CGO600 Pro geupgrade?
Nee ik bedoel echt de pro. Zoek even wat pagina’s terug dat kom je foto’s en specs tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slingert
  • Nu online
De nieuwe modellen staan nu op de site van Tenways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likwit_Snake
  • Laatst online: 15-08 11:55
Net de cgo 600 pro bezorgd gekregen. Via Tenways zelf besteld. Helaas de oude versie met los achterlicht, maar wat nog erger is; met geopende lege batterij doos :’).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Nu online
Likwit_Snake schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:01:
Net de cgo 600 pro bezorgd gekregen. Via Tenways zelf besteld. Helaas de oude versie met los achterlicht, maar wat nog erger is; met geopende lege batterij doos :’).
Zit de accu niet al in het frame? Zo worden ze geleverd met de lege doos erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likwit_Snake
  • Laatst online: 15-08 11:55
Slingert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:05:
[...]

Zit de accu niet al in het frame? Zo worden ze geleverd met de lege doos erbij.
Goed punt, denk het wel, had het nog niet verder open durven maken. Maar het is wel vreemd dat ik de oude versie heb ontvangen, terwijl op de website de nieuwe versie staat met ingebouwd achterlicht, en met kleurenscherm. Had die liever ontvangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Slingert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:56:
De nieuwe modellen staan nu op de site van Tenways.
Jup. Alleen als je op de foto’s kijkt is alleen het Mint-Blue kleurige model de nieuwe versie en is die 100€ duurder. Zouden ze dus oude voorraad opmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:10

4POX

Everybody is wired

CGO600 plus staat opeens de website. Shipping to the Netherlands.

Deze fiets was toch USA only?

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 38 ... 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.