Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Valyx_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:43:
Gisteren is tot mijn grote ongenoegen mijn fiets gejat. ‘s middags maar meteen door de zure appel gebeten en een Tenways CGO009 besteld. Na een proefrit was ik eigenlijk meteen verkocht.

Nu is mijn oude fiets gejat terwijl deze gewoon op slot stond (ringslot, insteek slot had ik niet vastgemaakt, dom). Gelukkig was die verzekerd. Wat gebruiken jullie voor slot? Een ring slot met insteek slot? En wat voor insteekslot dan?
AXA insteekketting
bijvoorbeeld bij bol
https://www.bol.com/nl/nl...2_Eqe_YmKczQaAnb9EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:45
Ziet er steviger uit dan de kabel die ik eerst had. Misschien moet ik eens voor zo iets gaan, hoe bewaar je zo’n slot op je fiets? Om nou zo’n ding om je buizen heen te wikkelen bij je nieuwe Tenways fiets is ook zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 08:34
Het probleem is niet de ketting, maar het ringslot zelf. Met een zgn Polen sleutel breken ze die open en dan ligt je ketting er ook meteen uit.

Beter een goed apart kettingslot gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 18:30

Sturmovik177

Vroem

Valyx_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:49:
[...]

Ziet er steviger uit dan de kabel die ik eerst had. Misschien moet ik eens voor zo iets gaan, hoe bewaar je zo’n slot op je fiets? Om nou zo’n ding om je buizen heen te wikkelen bij je nieuwe Tenways fiets is ook zoiets.
Ik gebruik een losse kettingslot en bewaar het in een frame tas. Bijvoorbeeld zo'n eentje:
https://www.bol.com/nl/nl...2cJNcA.2_6.9.ProductTitle

Tas zelf zit dan zelf nog met tie wraps om de klittenbandjes vast om de gelegenheidsdieven te ontmoedigen.
Voor sommigen ontsiert zo'n semi-permanente tas de looks van de fiets, maar in een wereld waarin diefstal de waan van de dag is, rij ik liever met zo'n ding erop dan de ketting om frame te laten schuren.

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 21:19
Kettingsloten zijn makkelijk open te krijgen. De goedkope zijn te knippen en de dure niet bestand tegen een haakse slijper. Wil je echt een goed slot dan moet je kijken naar een U-slot/beugelslot die weerstand biedt tegen een haakse slijper en dat zijn er niet zoveel. Voor sommige U-sloten is er een houder die je aan het frame kunt monteren. Heb ik ook met de Litelok X1 en zit er strak in zonder te rammelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitove
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 09:13
Na dit forum helemaal stuk gelezen te hebben, vandaag een cgo600 gekocht bij Fietsenwinkel.nl! Erg blij met deze aankoop, wat een acceleratie zeg! Op dit moment heb ik een Fatbike van Esmaster met 250 Watt. Hier ben ik erg blij mee, echt een toppertje! Alleen in Amsterdam zijn deze fietsen niet te houden, een kleine maand geleden is deze gestolen uit de fietsenstalling op werk (ART2 vouwslot en ART4 beugelslot met slijptol doorgeslepen in het pand). Mijn fiets was al de derde Fatbike die uit het pand is gestolen in een periode van 2 maanden. Er zat een Smartfinder van Action in, en ik heb hem teruggevonden in een fietsenstalling 2 kilometer verderop. De Fatbike ga ik verkopen, ze worden onder je kont vandaan gestolen als je niet oppast.

Na de proefrit was ik helemaal verkocht. Hij wordt binnen twee weken geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slingert

Zelfs een Art 4 slot van Kryptonite in iets meer dan een minuut doorgeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitove
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 09:13
Slingert schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:09:
[YouTube: We Destroyed 6 Of The Best Bicycle Locks]

Echt schokkend, met die haakse slijpers op accu komen ze helaas overal door. Fatbike is helaas niet meer te verzekeren. Met de cgo600 heb ik nu weer een fiets die ik kan verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_

Dit geeft de burger weinig moed, haha. Ik ga toch voor een ART-2 slot met insteekketting. Overweeg nog een extra kettingslot/U-slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 15:19

Een minuut is vrij lang om overdag even een fiets los te maken en te jatten. Uiteindelijk is ieder slot te kraken, het gaat er om dat het zo lang duurt dat niet jouw fiets meegenomen wordt. Maar die mooie ebike naast die van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
geishin schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:00:
[...]

Een minuut is vrij lang om overdag even een fiets los te maken en te jatten. Uiteindelijk is ieder slot te kraken, het gaat er om dat het zo lang duurt dat niet jouw fiets meegenomen wordt. Maar die mooie ebike naast die van jou ;)
Zeker is elk slot te kraken maar rond de minuut vind ik niet lang, zeker niet als het gekeurd is als art 4 en over de 100 euro is. Alles daaronder is helemaal snel doorgeslepen. Punt is ook dat de dieven gruwelijk brutaal zijn en schijt hebben aan omstanders (op YT staan wat filmpjes). De laatste sloten die ze testen (Litelok en Hiplock) is samen met de duurste Abus het enige wat een beetje bestand is. Er zit materiaal in waarop de slijpschijven stuklopen en dus gewisseld moeten worden. Ook redden ze het vaak niet met 1 acculading.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:40
Valyx_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:43:
Gisteren is tot mijn grote ongenoegen mijn fiets gejat. ‘s middags maar meteen door de zure appel gebeten en een Tenways CGO009 besteld. Na een proefrit was ik eigenlijk meteen verkocht.

Nu is mijn oude fiets gejat terwijl deze gewoon op slot stond (ringslot, insteek slot had ik niet vastgemaakt, dom). Gelukkig was die verzekerd. Wat gebruiken jullie voor slot? Een ring slot met insteek slot? En wat voor insteekslot dan?
Naast een eerdergenoemde kettingslot kun je ook een beugelslot overwegen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DVqbhdyxI7BUuBPYDNgYNfu8q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5uaXcYabvy6irqM53CDLyIF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
Ruvo schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:23:
[...]

Naast een eerdergenoemde kettingslot kun je ook een beugelslot overwegen: [Afbeelding]
Dit is wel een goede oplossing! Alleen lijkt zo’n beugelslot me wat beperkt in het vastmaken aan een paal of iets dergelijks. Dan is een ketting wat praktischer vermoed ik.

Kan overigens niet wachten tot de fiets bij de fietsenwinkel klaar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jappel4
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-02 09:27
pentaw1nz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:52:
[...]

Even afwegen wat ik er mee doe. Heb self het achterlicht in de bagagedrager (optie) zitten,maar geïntegreerd en te bedienen via het paneeltje is natuurlijk nog mooier.
Remkabel in het frame is ook mooier.

De rest vind ik minder spannend. Maar als je een nieuwe fiets koopt voor de volle prijs wil je eigenlijk ook het nieuwste model...

Lijkt er op dat dit net even een overgangsfase is, want lees andere post hier van een @Jappel4 die m op 3-11 heeft ontvangen en het "oude frame" heeft gekregen met remkabel buitenlangs, maar al wel het nieuwe geïntegreerde achterlicht.

Zullen ze vast niet echt iets mee gaan doen. Pech?
Die had ik er inderdaad zelf op gezet.
Ik heb nu een nieuwe spanninga nr9 xe besteld. Die is geschikt om aan te sluiten op de accu van de fiets.
De eerder genoemde splitter en verlengkabel om op aan te sluiten heb ik al binnen.
Ik ga via een kabelgootje (zie m'n andere post) het snoer via het spatbord leiden.
Helaas zat op mijn cgo600 (niet pro) geen aluminium spatbord met geïntegreerde goot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem2409
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 10:36
Afgelopen donderdag ook overstag gegaan en de CGO600 pro besteld in het grijs maat L. Zojuist binnen gekomen en ik heb ook de nieuwe variant met het geïntegreerd achterlicht. De spatborden, standaard en powerbank komen pas later. Heeft iemand hier ervaring hoe lang dat ongeveer duurt? Zonder spatborden is de fiets niet echt bruikbaar in dit natte weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
sem2409 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:16:
Afgelopen donderdag ook overstag gegaan en de CGO600 pro besteld in het grijs maat L. Zojuist binnen gekomen en ik heb ook de nieuwe variant met het geïntegreerd achterlicht. De spatborden, standaard en powerbank komen pas later. Heeft iemand hier ervaring hoe lang dat ongeveer duurt? Zonder spatborden is de fiets niet echt bruikbaar in dit natte weer.
Bij mij kwam de Powerbank 5 dagen later aan. Deze werd vanuit Polen of Duitsland verstuurd. De spatborden en standaard zaten bij mij in de doos (heb ook de grijze L van 2025) De standaard en het achterspatbord met verlichting waren al gemonteerd. Enkel het voorspatbord moest ik er zelf opzetten. Hoe zit bij jou het achterlicht dan als je het spatbord mist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sem2409
Ik was denk ik niet helemaal wakker toen ik dit typte 🤦‍♂️ in de mail van Tenways stond dat de spatborden later zouden komen. Ik had alleen even snel de doos geopend om te checken of ik een nieuw model heb. Niet de connectie gemaakt in mijn hoofd dat dat lampje op het spatbord zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:03
Jorik90 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:30:
Mijn CGO600 hield er maandag ineens mee op. Error 30 op het scherm, later ook error 10 en een paar uur later deed alleen het scherm het nog (accu 0%, lamp ging niet meer aan, geen ondersteuning meer).

Na (supervlot) contact met support het verzoek gehad om de kabels te checken. Bleek dat onderstaand kapje propvol zat met nat wit zand (gebruik de fiets door weer en wind, maar niet offroad).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tip voor CGO600 (Pro?) bezitters: haal regelmatig het kapje los en zorg dat daar geen zand of viezigheid in zit.
Hier geen storing met de controller, maar ik had last van een knipperende en daarna uitvallende koplamp. Na het schoonmaken onder het kapje (bij mij ook helemaal vol nat zand) deed hij het weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Vandaag m'n zwarte CGO800S binnen gekregen. Keuze gemaakt na wat testritjes op verschillende fietsen van collega's. Ik vond de Tenways het meest "natuurlijk" fietsen.

Via de webwinkel besteld. Was zo in elkaar gezet. Spatborden, bagagedrager en standaard waren al voor gemonteerd. Kwestie van alleen effe stuur, voorwiel en zadel monteren. AXA Imenso Large + ULC-130 waren al m.b.v. de kennis uit dit topic besteld en dus ook meteen er op gezet. Past perfect.
Net nog even een kort testritje gemaakt en helemaal blij met de nieuwe aanwinst. Morgen wordt ie in bedrijf genomen voor het woon-werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:20

Spinez0r

At your service.

Goedemorgen,

Ben in het bezit van een CGO 600 Pro, en ben in de markt voor een setje nieuwe remblokken.

Ik weet dat de remklauwen van Tektro zijn, maar ik kan eigenlijk niet goed vinden welke remblokjes compatibel zijn met deze remklauwen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:43
shimano BO1S/BO5S passen op deze remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppernut
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ook ik ben overstag gegaan en heb een CGO800S gekocht voor mijn vrouw. Online besteld met referral code en extra powerbank. Gister is hij aangekomen in een mooie nieuwe, goed afgesloten doos.

Bij het openen zag ik echter direct dat de accu doos open was en de accu er niet in zat. Even later bleek dat hij al in het frame zat.

Daarna kwam ik erachter dat het stuur los hing en de boutjes om hem vast te zetten al eens gebruikt (lees mishandeld) zijn. Het scherm bleek ook nog achterstevoren te zitten en het stuur miste ook nog een boutje.

Er is dus duidelijk aan gesleuteld maar vervolgens wel in een nieuwe doos als nieuw verkocht.

Heb direct de klantenservice gemaild en wacht nu op een reactie maar ben benieuwd of anderen iets soortgelijks hebben meegemaakt?

Naar mijn idee zijn het geen onoverkomelijke dingen aangezien er verder niet of nauwelijks beschadigingen op zitten. Zou ik me nog zorgen moeten maken om de accu die al in het frame zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-09 08:24
Powerbank kwam bij mij pas na ruim 2 weken, volgens de klantenservice versturen ze hem na 10 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Peppernut schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:20:
Ook ik ben overstag gegaan en heb een CGO800S gekocht voor mijn vrouw. Online besteld met referral code en extra powerbank. Gister is hij aangekomen in een mooie nieuwe, goed afgesloten doos.

Bij het openen zag ik echter direct dat de accu doos open was en de accu er niet in zat. Even later bleek dat hij al in het frame zat.

Daarna kwam ik erachter dat het stuur los hing en de boutjes om hem vast te zetten al eens gebruikt (lees mishandeld) zijn. Het scherm bleek ook nog achterstevoren te zitten en het stuur miste ook nog een boutje.

Er is dus duidelijk aan gesleuteld maar vervolgens wel in een nieuwe doos als nieuw verkocht.

Heb direct de klantenservice gemaild en wacht nu op een reactie maar ben benieuwd of anderen iets soortgelijks hebben meegemaakt?

Naar mijn idee zijn het geen onoverkomelijke dingen aangezien er verder niet of nauwelijks beschadigingen op zitten. Zou ik me nog zorgen moeten maken om de accu die al in het frame zat?
Bij mij zat de accu ook al in het frame, maar de doos van de accu was volledig dicht. Na openen van die doos bleek ie opgevuld met luchtkussens. De accu was voor 26% geladen bij eerste keer aan zetten.

Verder was het stuur los, maar alles wel netjes losgeschroefd. Ik vermoed dat het stuur in de fabriek wel gemonteerd wordt, maar dat het vervolgens voor het inpakken in de de grote doos weer afgehaald wordt.
In jouw geval wellicht een onvoorzichtige medewerker.

Stuur was bij mij volledig in schuimplastic verpakt en afgetapet. Dus iedere buis en nog een groot stuk schuim om het geheel heen. Niks aan de hand met het schermpje (lastig te verwijderen beschermfolie overigens). Zadel en overige onderdelen ook allemaal netjes ingepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
Peppernut schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:20:

Bij mij was de accu doos ook leeg en accu zat in het frame, iemand hier op het forum hier zei dat niet vreemd is.
Bij mij leek er ook meer in elkaar te zitten dan de gebruiksaanwijzing aan gaf, toch leek hij niet gebruikt oid, nergens gebruikssporen.
Ik zou ook balen van die boutjes enzo, is niet chic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppernut
Bedankt voor jullie reacties, stelt me enigszins gerust.

Inmiddels reactie gehad van de klantenservice. Ik krijg een lakstift en stuur kan ik bij een fietsenmaker laten goedzetten en de kosten bij hen indienen. Op zich prima reactie en nu hij in elkaar zit merk je er ook niets meer van hoe hij geleverd is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ol14
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-04 17:41
Na het doornemen van dit topic, zou ik een cgo600 willen aanschaffen. Heeft iemand een referal code te delen via dm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-09 21:56
RicoK schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:35:
Ik rijd nu sinds een klein half jaar (ook) een CGO600 Pro, maar inderdaad die koplamp is echt een GROOT irritatie-punt. Op een onverlicht (en bochtig) fietspad is het domweg gevaarlijk met die niet verstelbare koplamp.

De ontwerpers van de fiets zullen niet op donkere paden hebben gereden.......
Ik merk, nu het vroeg donker is, dat mijn voorlamp echt heel erg dim is. In de zin van, zelfs in de duisternis verlicht het nauwelijks. Hebben meer mensen deze ervaring?

De meeste mensen lijken over de helderheid tevreden te zijn. Bij mij is bijvoorbeeld het schermpje significant helderder dan de lichtbundel op het fietspad.

Hallo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 23:21
De koplamp vsn mijn CGO600 Pro is erg fel. Aks ik er in kijk, heb ik sterretjes voor mijn ogen. Gedurende een tijdje….. Maar omdat die */&*€= lamp maar een paar meter voor mijn fiets schijnt is deze echt hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:46
Is er in de buurt van utrecht een tenways dealer die de cgo800s heeft? Vind het op eerste gezicht een hele mooie fiets en lekker compleet voor een nette prijs. Ben wel benieuwd hoe het fietst zonder versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:46

De truuk is om meer sloten te gebruiken of beter te stallen in een beveiligde fietsenstalling of op een drukke plek in het zicht. Gebruik zelf een los kabelslot, ringslot en heb ook nog een vouwslot mocht het nodig zijn. Maar kan bijna overal fietst bewaakt of binnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
WoutervOorschot schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:24:
[...]

Ik merk, nu het vroeg donker is, dat mijn voorlamp echt heel erg dim is. In de zin van, zelfs in de duisternis verlicht het nauwelijks. Hebben meer mensen deze ervaring?

De meeste mensen lijken over de helderheid tevreden te zijn. Bij mij is bijvoorbeeld het schermpje significant helderder dan de lichtbundel op het fietspad.
Het klopt dat je van het licht van de koplamp weinig ziet als je op een weg rijdt met lantarenpalen ed, dat is normaal.
Als je op een onverlichte weg rijdt moet je toch een duidelijke felle bundel hebben.

Wat ik wel eens heb, dan doe ik het licht aan en na 10 seconden ofzo gaat hij feller branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-09 21:56
Roppo schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:05:
[...]

Het klopt dat je van het licht van de koplamp weinig ziet als je op een weg rijdt met lantarenpalen ed, dat is normaal.
Als je op een onverlichte weg rijdt moet je toch een duidelijke felle bundel hebben.

Wat ik wel eens heb, dan doe ik het licht aan en na 10 seconden ofzo gaat hij feller branden.
Ah dan is er toch echt iets aan de hand, bij mij zie je het op een onverlichte weg nauwelijks.

Tenways support heeft me verteld dat ik de fiets langs kan brengen bij een aangesloten fietsenmaker voor reparatie. Bij normaal gebruik wordt dat betaald door hun. Logisch gezien de fiets nog jong is, maar wel netjes, en snelle reactie van de support.

Hallo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
RicoK schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:38:
De koplamp vsn mijn CGO600 Pro is erg fel. Aks ik er in kijk, heb ik sterretjes voor mijn ogen. Gedurende een tijdje….. Maar omdat die */&*€= lamp maar een paar meter voor mijn fiets schijnt is deze echt hopeloos.
Hey, heb je onze fix hiervoor gezien een paar pagina's terug?
Is niet moelijk uit te voeren, werkt prima, ik fiets regelmatig langs een stuk onverlicht kanaal, pikkedonker, kan nu goed voorruit kijken.

Moet je wel de beschikking hebben over een 3d printer, evt kunnen we je wel helpen voor een kleine vergoeding en een paar postzegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:37
fistix schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:18:
Wat hebben bezitters van de cgo600 pro gemiddeld aan bereik?
Ik haal zo'n 60km, laatste lading zelfs maar 58,met alleen maar strandje 1 en vrijwel vlak.
Post is al een tijdje geleden,maar was het topic eens aan het doorzoeken naar dit soort reacties. Ik zie dat het verschilt tussen grofweg 60 tot de opgegeven 100 km op een accu.

Ik heb nu 2 accu's tot zo'n 10% leeggereden.
De laatste accu was van 100% naar 6% en daarmee heb ik ongeveer 70km gehaald. Alles in standje 1. Die 100km lijk wel erg optimistisch.

Wat me overigens opviel is dat hij heel goed op weg was en ik dacht dat ik de 100km makkelijk ging halen. De laatste rit van ongeveer 14km is hij echter van 42% naar 6% gezakt. Dat ging opvallend snel..

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
WoutervOorschot schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:10:
[...]

Ah dan is er toch echt iets aan de hand, bij mij zie je het op een onverlichte weg nauwelijks.

Tenways support heeft me verteld dat ik de fiets langs kan brengen bij een aangesloten fietsenmaker voor reparatie. Bij normaal gebruik wordt dat betaald door hun. Logisch gezien de fiets nog jong is, maar wel netjes, en snelle reactie van de support.
Goed geregeld, hopen dat er een in de buurt zit natuurlijk, misschien werkt 1 van de ledjes niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:37
Zijn er al mensen die de powerbank hebben gebruikt?

Als je deze aansluit, gaat hij dan je hoofd accu bijladen? En zet dat nog enigszins zoden aan de dijk? Of ga je fietsen rechtstreeks vanuit die powerbank?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:16
pentaw1nz schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:17:
[...]

Post is al een tijdje geleden,maar was het topic eens aan het doorzoeken naar dit soort reacties. Ik zie dat het verschilt tussen grofweg 60 tot de opgegeven 100 km op een accu.

Ik heb nu 2 accu's tot zo'n 10% leeggereden.
De laatste accu was van 100% naar 6% en daarmee heb ik ongeveer 70km gehaald. Alles in standje 1. Die 100km lijk wel erg optimistisch.

Wat me overigens opviel is dat hij heel goed op weg was en ik dacht dat ik de 100km makkelijk ging halen. De laatste rit van ongeveer 14km is hij echter van 42% naar 6% gezakt. Dat ging opvallend snel..
De kou haalt redelijk wat van de range af. In de zomer kan ik verder rijden dan in de winter, en kom ik wel in de buurt van de 100 km.

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:29
Eigenlijk slaat het helemaal nergens op dat de standaard er niet direkt bij geleverd worden. Hoe ga je hem dan neerzetten? Hoe lang duurde het voordat je fiets verder kon afmonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 06:58
Sinds maart dit jaar heb ik een CGO009. Al vanaf het begin heb ik een aantal problemen met de fiets, waarvan de voornaamste is dat het zadel steeds naar beneden zakt. In mei heb ik al een vervangende zadelklem opgestuurd gekregen, waarna het zadel niet meer elke rit, maar aanvankelijk om de 4-6 ritten inzakte. Na eindeloos berichten en foto's heen en weer sturen, waarna Tenways steeds maar niet kon bevestigen wat er aan de hand was, is begin oktober voorgesteld de fiets per koerier te laten ophalen voor onderzoek en reparatie in hun servicecentrum in Eindhoven.

Inmiddels was het zadel zo vaak naar beneden gezakt, dat de bevestigingsschroef helemaal lam gedraaid was en het achterlicht door het zakkende zadel van de fiets was gedrukt en verbogen. Daarnaast viel de ondersteuning af en toe spontaan uit, piepten de remmen en zat er - al vanaf de levering - een kleine slag in het voorwiel. De fiets stond inmiddels al ruim een maand stil, want met enig fatsoen hierop fietsen ging niet meer.

Na anderhalve maand van bijna dagelijkse berichten over en weer met excuses, en uiteindelijk een ingebrekestelling verder, is de fiets eind november dan daadwerkelijk opgehaald. Nu drie weken en menig pushmelding dat de fiets "beweegt" verder, komt Tenways met de oplossing: een vervangende fiets. Op zich een prima oplossing, ware het niet dat ik dit probleem op 2 april voor het eerst gemeld heb en het nu half december is. En als het leveren net zo lang gaat duren als het ophalen van de vorige fiets, dan ontvang ik hem waarschijnlijk in februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:34
^^ kwalijke gang van zaken. Ik had hetzelfde probleem met hetzelfde model toen ik die twee maanden geleden kreeg. Ik kon een dag later terecht bij servicewinkel van fietsenwinkel.nl, ze schroefden de klem op in 5 min, daarna nooit meer verzakt. Hoop dat jouw situatie ook snel opgelost zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 06:58
Kreeg net een sms bericht van de fietsenmaker die aan mijn fiets aan het werk was: er zit een afgebroken boorkop in het schroefdraad van de schroef van de zadelpenklem (🤯). Dat verklaart wel een en ander, en aangezien de fietsenmaker me garandeerde dat deze zeker niet van hem was, moet die al af-fabriek zo zijn geleverd. Domme pech dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
japie06 schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:30:
[...]

De kou haalt redelijk wat van de range af. In de zomer kan ik verder rijden dan in de winter, en kom ik wel in de buurt van de 100 km.
De herfst/winter haalt echt wat van de range af, deels door de kou maar ook door (over algemeen) meer wind. Ik haal nu in de winter ~70km uit een accu op m'n normale traject waar ik in de zomer van 100 - 10% regelmatig al de 100km aantik. Ik trap dan ook zelf lekker mee en door.

Dit is overigens met 4000+ gereden en ik zie (nog) geen terugloop in de batterij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30
ik heb een vraag over onderhoud aan een CGO600. De mijne doet het redelijk goed maar kreeg vorige week ineens Error 30 in het scherm staan en geen ondersteuning meer. Dus ik op onderzoek uit, bleek de rubber dop onderaan de zadelbuis helemaal vol zand/water te staan. Is vast niet goed voor het spul dus dat maar gedemonteerd en schoongemaakt en laten drogen. helaas geen verbetering, nog steeds error 30 op de controller en geen werkende fiets.

De lokale dealer zegt "ja moeten we controller vervangen", dus gevraagd die te bestellen maar duurt erg lang en dreigt nu ergens half januari te worden. Ik wil potdikkie weer fietsen. Dus via support probeer ik nu een vervangende controller thuisgestuurd te krijgen en wil die zelf monteren (wel wat ervaring met ebikes/elektro-repair.)

---> de vraag: waar zit de controller? zit die in het "onderste" deel van de batterij zoals te zien is op YouTube: Battery Removal for TENWAYS CGO600 ongeveer?

edit: natuurlijk vind ik alle benodigde info ongeveer 3 minuten later 8)7 heb al paar weken gezocht maar ineens kom ik dit tegen:
Tenways B2B support met heel veel uitleg over reparatie-procedures: https://tenways.odoo.com/nl/trouble-shooting

en daar ook een filmpje over de controller zelf: YouTube: How to replace the controller for your TENWAYS CGO600?

[ Voor 21% gewijzigd door Fr33z op 15-12-2024 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ol14
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-04 17:41
Heeft iemand al met succes een bedraad achterlicht geinstalleerd op de cgo600? Ik begrijp dat het achterlicht 36V dient te zijn zoals de batterij. Als ik een splitter plaats op de aansluiting van het fietslicht vooraan, blijft dit dan 36V?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30
aanvulling. Ik heb met het filmpje dat ik linkte de controller losgehaald, alles uitelkaar geschroefd en weer teruggedaan. Gek genoeg werkt mijn ebike nu weer. Vervanging van onderdelen als de controller of de batterij is echt goed te doen met de fimpjes!

voor @Ol14 : het kabeltje voor het voorlicht is die met de rode stekker die het meest in de framebuis zit. Ik denk dat je die prima kunt splitsen maar dan moet je het goede onderdeeltje zien te vinden. qua achterlicht zou dit prima moeten passen https://www.ebike-kit.nl/achterlicht-spanninga-solo-36v.html
ik denk dat zo'n kabeltje best past https://nl.aliexpress.com/item/1005006312063551.html , de connector lijkt "M6 2pin" te heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem2409
eenhoorntje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:10:
[...]

Eigenlijk slaat het helemaal nergens op dat de standaard er niet direkt bij geleverd worden. Hoe ga je hem dan neerzetten? Hoe lang duurde het voordat je fiets verder kon afmonteren?
Inderdaad wel gek, ik deed er ongeveer 1-1,5 uur over. Meest werk vond ik het afstellen van de schijfremmen voor zodat deze goed werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:29
Zijn er hier gebruikers van de non 600 pro?

Hoe houd de fiets het na zoveel jaar?
Veel kosten, nog aanpassingen aan de fiets gedaan?

Ben echt benieuwd naar de levensduur van de fiets

[ Voor 16% gewijzigd door eenhoorntje op 17-12-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35

XanderDrake

Build the future!

eenhoorntje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:32:

Ik heb nu ruim twee jaar een 600. Nul dingen aangepast. Nul onderhoud. Heb hem misschien een keer schoon gemaakt.

Gaat nog prima. De kou maakt de kracht wel wat minder trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 17-12-2024 22:59 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
eenhoorntje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:32:

Fiets nu bijna een jaar in bezit. Ik heb bij een Tenways dealer de verstelbare stuurpen van de 600 Pro besteld en deze op mijn reguliere 600 geplaatst. Heeft de zithouding een stuk fijner gemaakt. :)
Verder geen onderhoud gehad, fietst als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppernut
Ai, fiets gekocht met black friday actie en krijg nu dit bericht:

We are reaching out to inform you about a temporary delay in the shipment of your power bank orders due to an unexpected stock shortage. Similarly, we recognize the inconvenience that this delay may bring and are committed to providing you with a range of alternative solutions.

To ensure your satisfaction, we propose one of the following options instead of delivering the Power Bank:

1. Gift Package Option: We are offering a gift package that includes a selection of items (Pannier Bag(L)+Chain Lock+Phone Mount+Rear or Front Carrier+ Insulated Travel Coffee Mug (Green)) with a combined value of over €300.

2. Points Option: We will credit your account with 29,900 points, equivalent to €299, which could only be used on exclusive pages. This option allows you to choose from a variety of exclusive accessories and products.
https://www.tenways.com/pages/loyalty-program

3. Wait for Stock Option: We estimate that the stock for the power bank will be available by April 2025. If you decide to wait, we will ensure your order is prioritized upon arrival.

4/5 maanden wachten is niet echt ideaal maar andere opties zit ik eigenlijk ook niet op te wachten. Die punten kan je alleen voor accessoires inleveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Peppernut die punten kan je voor de zelfde spullen gebruiken als die ze aanbieden, dus niet persee een goede optie. daarnaast kan je max 10k punten per keer gebruiken dus ook niet handig.
wachten tot april lijkt mij de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tihmmm
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-03 17:01
Mede CGO009 eigenaren!

Heb een vraag mbt de powerbank (eigenlijk 2 vraagjes). Online op de website van Tenways staat ' compatible met alle Tenways modellen'. Vervolgens staat er bij productspecificaties individueel alle modellen benoemd behalve de CGO 009. Volgens Tenways zou het moeten werken. Op de CGO 800s van me vrouw werkt die wel en biedt de fiets trapondersteuning tijdens het opladen. Bij mijn CGO009 lijkt hij wel op te laden maar valt de trapondersteuning weg als de powerbank is aangesloten. Iemand dezelfde ervaring of wellicht de oplossing?

Volgens Tenways kan het liggen aan de software en moest ik contact opnemen met de leverancier. Dat heb ik gedaan (zij zeggen wellicht updaten?) ik heb in ieder geval op mijn app de nieuwste software 2.5.0. op de app. Moet ik mogelijk nog iets anders doen om de boordcomputer te updaten naar die nieuwste versie? Heb de fiets net 10 dagen en hoop te kunnen voorkomen dat ik hem moet laten ophalen door de leverancier om het op te lossen en ik vervolgens weer zonder fiets zit.. heb hem net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pym
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-12-2024

Pym

Tot nu toe alleen meegelezen in dit topic maar nu heb ik (helaas) toch een vraag:
Bijna twee weken geleden heb ik m'n CGO009 ontvangen. Fantastische fiets, in elkaar gezet door de fietsenwinkel.
Vanmorgen wilde ik wegfietsen en merkte dat de batterij niet goed vastklikte. Ik had wel gewoon connectie maar hij klikte bovenin niet vast.

Is iemand bekend met dit probleem en nog belangrijker: hoe is het uiteindelijk opgelost? Ik heb het ook aan de fietsenwinkel waar ik de fiets heb gekocht gevraagd, maar denk dat zij al Kerst aan het vieren zijn. Natuurlijk kan ik dat even afwachten maar ben toch heel benieuwd nu of dit vaker is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
Voor de geïnteresseerde; Tenways heeft momenteel €350,- korting op de CGO600 modellen.

https://www.tenways.com/nl/products/cgo600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:34
Pym schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:40:
Tot nu toe alleen meegelezen in dit topic maar nu heb ik (helaas) toch een vraag:
Bijna twee weken geleden heb ik m'n CGO009 ontvangen. Fantastische fiets, in elkaar gezet door de fietsenwinkel.
Vanmorgen wilde ik wegfietsen en merkte dat de batterij niet goed vastklikte. Ik had wel gewoon connectie maar hij klikte bovenin niet vast.

Is iemand bekend met dit probleem en nog belangrijker: hoe is het uiteindelijk opgelost? Ik heb het ook aan de fietsenwinkel waar ik de fiets heb gekocht gevraagd, maar denk dat zij al Kerst aan het vieren zijn. Natuurlijk kan ik dat even afwachten maar ben toch heel benieuwd nu of dit vaker is voorgekomen.
Gebruik je wel de accu-sleutel als je de accu terugplaatst? Die moet er gedraaid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
Valyx_ schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:01:
Voor de geïnteresseerde; Tenways heeft momenteel €350,- korting op de CGO600 modellen.

https://www.tenways.com/nl/products/cgo600
Geen bijzondere prijs, hij is regelmatig goedkoper te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valyx_
crunchytail schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:02:
[...]

Geen bijzondere prijs, hij is regelmatig goedkoper te krijgen.
Probeerde alleen de huidige potentiële kopers te tippen. Excuses als het niet het goedkoopste ooit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:26
Het "moertje" van het voorwiel van de fiets (CGO800s) van mijn vrouw zit los. Het is een kunststof moertje, welk gereedschap is passend om het vast te zetten. Ik heb nu een tangetje gebruikt, maar als ik kracht zet dan gaat dat "moertje" stuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxCtJgzxTNjMxbwR8qvmKwt9enI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgxISiqXS73nNcMpONbo7eV0.jpg?f=fotoalbum_large

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:38
Bravertal schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:57:
Het "moertje" van het voorwiel van de fiets (CGO800s) van mijn vrouw zit los. Het is een kunststof moertje, welk gereedschap is passend om het vast te zetten. Ik heb nu een tangetje gebruikt, maar als ik kracht zet dan gaat dat "moertje" stuk.

[Afbeelding]
Als je de klem aan de andere kant loshaalt, kun je de kunststofmoer met de hand een slagje verder draaien, en dan de klem weer vastklemmen. Wanneer dat nog slapjes aanvoelt, kun ne 'm nog een slagje geven. Gereedschap is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Bravertal schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:57:

[Afbeelding]
Wat Voorstad zegt, onderstaand een filmpje met uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Dat ‘moertje’ aan mijn 600 Pro moet ik met enige regelmaat weer vast zetten. Zodra mijn voorwiel gaat ‘wobbelen’ met remmen aan de voorzijde dan is het weer zo ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:39
Herkenbaar en irritant probleem. Daarbij lage drempel vh dievengilde. Dus voor €15 BBB Cycling Quick Release Set WheelFixed aangeschaft bij Bol. Daarmee zet je het voorwiel goed vast en moet er door een boef net wat meer moeite gedaan worden.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:26
Bedankt allemaal, het voorwiel zit weer vast!

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik ziet een beetje te kijken en heb vast een stomme vraag. Maar kan je de Tenways ook gebruiken zonder trapondersteuning? Ik heb het idee om een nieuwe fiets te kopen dit maal een elektrische fiets. Beetje idee van 's ochtend zonder trapondersteuning (beetje conditie training ;)) naar kantoor en 's avond met trapondersteuning lekker makkelijk terug.

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 02-01-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15

Tys

alienfruit schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:06:
Ik ziet een beetje te kijken en heb vast een stomme vraag. Maar kan je de Tenways ook gebruiken zonder trapondersteuning? Ik heb het idee om een nieuwe fiets te kopen dit maal een elektrische fiets. Beetje idee van 's ochtend zonder trapondersteuning (beetje conditie training ;)) naar kantoor en 's avond met trapondersteuning lekker makkelijk terug.
Tuurlijk, dat kan met iedere elektrische fiets. Gewoon niet aanzetten .. ;) Maar em, als ik mijn 600 op standje 0 zet is er geen trapondersteuning maar staat de fiets wel 'aan'. Dus dat kan prima.

Uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PYDliuCfbin_lp-P9N9OKlVxys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gtZKQhRddxsOeaYzuDqFktnc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Tys op 02-01-2025 11:12 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik vind de CGO600 zelfs best prima fietsen zonder trapondersteuning. Het is een tikkeltje zwaarder dan met een gewone fiets, vooral bij het wegrijden. Je hebt geen versnellingen dus dat merk je. Maar het is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb van de zomer, vanwege een verkeerde inschatting van de resterende accucapaciteit bij het wegrijden van huis, op mijn 600 Pro eens terug naar huis moeten fietsen met een lege accu en dus zonder trapondersteuning. Deze ruim 8 km was prima te doen. Inderdaad, het wegrijden gaat iets zwaarder, maar eenmaal op snelheid heb ik geen verschil gemerkt met het fietsen op een reguliere analoge fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
peacelord schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:45:
Herkenbaar en irritant probleem. Daarbij lage drempel vh dievengilde. Dus voor €15 BBB Cycling Quick Release Set WheelFixed aangeschaft bij Bol. Daarmee zet je het voorwiel goed vast en moet er door een boef net wat meer moeite gedaan worden.
Kun je een link plaatsen of het typenummer noemen van jouw release set? Ik heb zojuist eens gegoogled, maar er zijn meerdere types BQR-xxx verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Dank je wel. Dat is goed om te weten :)
Ik ben voornamelijk bekend met de Uber Lime, Forest huur ebikes etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
RicoK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Kun je een link plaatsen of het typenummer noemen van jouw release set? Ik heb zojuist eens gegoogled, maar er zijn meerdere types BQR-xxx verkrijgbaar.
https://www.bol.com/nl/nl...9MIA.2_3_6.7.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
japie06 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:18:
Ik vind de CGO600 zelfs best prima fietsen zonder trapondersteuning. Het is een tikkeltje zwaarder dan met een gewone fiets, vooral bij het wegrijden. Je hebt geen versnellingen dus dat merk je. Maar het is prima te doen.
Dan is er wmb een ronde renner aan je verloren gegaan. Zelf ben ik een korte afstanden man (1-2 km max) en heb de ondersteuning hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasjuh
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-01 15:35
Klopt het dat de accessoires (standaard en spatborden) van de CGO600 apart geleverd worden (dus niet met de fiets in één doos)? Zo ja, hoe lang hebben jullie moeten wachten op deze onderdelen, heb de fiets inmiddels ontvangen namelijk. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:42
Ergens rond September 2024 ben ik in het bezig van een Tenways CGO600 Pro. Inmiddels 6.000 km afgelegd en eigenlijk helemaal tevreden. Totdat de fiets opeens 2 problemen achter elkaar had:

1. Vorige week kon ik niet meer trappen. Het 'freewheel' bleek kapot. Na even kort zoeken in dit topic, lijkt het erop alsof ik niet de enige ben en er vooral in 2024 een 'slechte batch' was. Nu weet ik niet of ik een slechte batch heb, maar de FM had nog wel een freewheel liggen en herstelde dit onder de garantie. Verder meteen de remblokken vervangen (waren versleten) en riem weer wat strakker gezet.

2. Nadat ik 20km had gereden met een nieuw freewheel, viel de fiets uit. Weer naar de FM, nu blijkt de accu het te hebben begeven. Opzich bijzonder, want nog helemaal geen problemen gehad. Dit moet helaas opgestuurd worden, maar naar verwachting komt er een nieuwe accu onder garantie.

Ik hoop dat ik weer snel kan fietsen, de eerste 6.000 km gingen helemaal soepel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusmat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-07 09:54
Sebasjuh schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:35:
Klopt het dat de accessoires (standaard en spatborden) van de CGO600 apart geleverd worden (dus niet met de fiets in één doos)? Zo ja, hoe lang hebben jullie moeten wachten op deze onderdelen, heb de fiets inmiddels ontvangen namelijk. Alvast bedankt!
Toen ik m'n CGO600 online bij Tenways had besteld in februari 2023 zaten de standaard en spatborden al gemonteerd aan de fiets in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:23
Heeft iemand een idee of er op de Tenways CGO800S ook een middenstandaard mogelijk is? Ik wil er een aanschaffen om twee kinderen te vervoeren. Uiteraard zal ik die niet alleen op de fiets laten zitten en weglopen, maar heb toch het idee dat een middenstandaard iets steviger is.
wilc0o schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:58:
Ik volg het topic al een tijdje en heb nu zelf de 800 en 009 binnen.

800 incl voor en achterzitje. Hieronder wat foto’s.

Nog toe te voegen zijn

- Een riembeschermer voor beide fietsen, of beter een broek beschermer. De riem is wel droog maar niet helemaal vrij van viezigheid / smeersel. En bij een wijdere broek geeft dat problemen.

- Een mogelijkheid om op de 009 een zitje achterop te plaatsen zonder een extra bagage rek.

- Een voorrek van Tenways zelf voor de 008.

Tot nu toe zeer tevreden!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Bevalt de 800 nog steeds met twee zitjes?

[ Voor 72% gewijzigd door peligro2k op 03-01-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor de statistiek: de originele CDN-belt van mijn CGO600 Pro is zojuist geknapt met 7550km op de teller.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Oef. En hoe ga je hem vervangen? Of heb je nog garantie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:41
japie06 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:25:
Oef. En hoe ga je hem vervangen? Of heb je nog garantie?
Op de website staat tot 30.000km onderhouds vrij.
Op tenways officiele reddit account geven ze in het engels (dus misschien US?) aan 10.000KM warranty

Op hun website in de garantiebeleid staat op de riem 2 jaar garantie.

En dan de kers op de kaart:

Op de website zelf staat "Het systeem dat op TENWAYS-fietsen wordt gebruikt, zorgt voor onderhoudsvrij rijden van maar liefst 30.000 km – dit is aanzienlijk meer dan de gemiddelde levensduur van een derailleurketting van 4.800-8.000 km."

@Gizz Lijkt mij dit inderdaad als garantie gevalletje op te kunnen geven.

Bronnen:

Website over hoelang hij mee moet gaan:
https://www.tenways.com/n...8Cjun8oiZdZhrhTf55Cn1byYF

Garantiebeleid: Riem staat 2 jaar
https://www.tenways.com/n...KOSbwwg9fqEyPFeJjNlvowK0N

Tenways Reddit post vanaf hun officiele account over de 10.000KM warranty:
https://www.reddit.com/r/...ance_compared_with_other/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@thetakman dank voor alle bronnen, scheelt mij weer zoeken ;)

Zojuist de support een mailtje gestuurd. Ik val zowel binnen de 2 jaar als binnen de 10.000/30.000km (interessant overigens, twee flink verschillende getallen).

Zal een terugkoppeling geven in dit topic.

Ik ben blij dat het direct voor mijn huis gebeurde en er niemand in de buurt was. Kan me voorstellen dat bij het wegfietsen bij een druk stoplicht het iets minder gezellig afloopt als je flink afzet, opeens 0 weerstand ervaart en daardoor een flinke slinger maakt en andere fietsers raakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qk9S-d6pInxydz6sq3AjkloOd4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1htmSleOYOcFp9PFhxWnqHRy.jpg?f=fotoalbum_large

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Gizz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:30:
@thetakman dank voor alle bronnen, scheelt mij weer zoeken ;)

Zojuist de support een mailtje gestuurd. Ik val zowel binnen de 2 jaar als binnen de 10.000/30.000km (interessant overigens, twee flink verschillende getallen).

Zal een terugkoppeling geven in dit topic.

Ik ben blij dat het direct voor mijn huis gebeurde en er niemand in de buurt was. Kan me voorstellen dat bij het wegfietsen bij een druk stoplicht het iets minder gezellig afloopt als je flink afzet, opeens 0 weerstand ervaart en daardoor een flinke slinger maakt en andere fietsers raakt.
[Afbeelding]
Jep en dan met geschaafde knieën nog 9KM naar huis moet lopen in de kou en regen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb binnen een kwartier een reactie van de support gekregen, ze sturen een nieuwe riem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

RicoK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:07:
Ik heb van de zomer, vanwege een verkeerde inschatting van de resterende accucapaciteit bij het wegrijden van huis, op mijn 600 Pro eens terug naar huis moeten fietsen met een lege accu en dus zonder trapondersteuning. Deze ruim 8 km was prima te doen. Inderdaad, het wegrijden gaat iets zwaarder, maar eenmaal op snelheid heb ik geen verschil gemerkt met het fietsen op een reguliere analoge fiets.
Als de cgo600 versnellingen had gehad zou ik ja hebben gezegd en in noodgevallen kom je er wel mee thuis maar het fietst zeker niet zo makkelijk als een goede niet e-bike.

Ik vind vooral de cadans een probleem. Bij 25km/u is de cadans voor mij precies goed maar alles daaronder te laag dus je moet ook zonder ondersteuning proberen 25km/u te fietsen en dat is best stevig doorstampen.

Als je door bv tegenwind je snelheid terugzakt naar 20-22km/u dan is de cadans echt veel te laag en krijg ik snel last van mijn knieen. Ook de beneluxtunnel en spijkenisserbrug opfietsen zonder versnellingen gaat hem niet worden :P
Gizz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:00:
Voor de statistiek: de originele CDN-belt van mijn CGO600 Pro is zojuist geknapt met 7550km op de teller.
Is het geen CDX riem? op de non-pro wel in elk geval.

7550 km is wel heel snel, ook voor een CDN riem, neem aan gevalletje garantie. Was er wat met de riem aan de hand wellicht? Is de riem een keer nagespannen?

Ik zit overigens nagenoeg op dezelfde kmstand (7500km) en still going strong.
Gizz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:55:
Heb binnen een kwartier een reactie van de support gekregen, ze sturen een nieuwe riem op :)
Ah top, goede service! Zorg dat de riem goed op spanning staat na montage (en controleer dit na 1000km nog een keer) en zorg dat de riem recht loopt, beide erg belangrijk voor de levensduur.

[ Voor 28% gewijzigd door Metro2002 op 07-01-2025 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Metro2002 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:33:
[...]
Is het geen CDX riem? op de non-pro wel in elk geval.
Nee, echt CDN. De tandwielen zijn wel CDX, maar daar hebben ze dus een CDN-riem opgelegd.
Is de riem een keer nagespannen?
Ja, voor het laatst in juni 2024 door de fietsenmaker. Toen moest mijn freewheel vervangen worden. Dat was ook een garantiedingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

Gizz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Nee, echt CDN. De tandwielen zijn wel CDX, maar daar hebben ze dus een CDN-riem opgelegd.

[...]

Ja, voor het laatst in juni 2024 door de fietsenmaker. Toen moest mijn freewheel vervangen worden. Dat was ook een garantiedingetje.
Misschien heeft de fietsenmaker de riem niet helemaal goed teruggeplaatst of te slap / te strak gezet maarja, dat blijft gissen. Wel netjes dat ze kostenloos een nieuwe riem opsturen in elk geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Metro2002 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:53:
[...]

Misschien heeft de fietsenmaker de riem niet helemaal goed teruggeplaatst of te slap / te strak gezet maarja, dat blijft gissen. Wel netjes dat ze kostenloos een nieuwe riem opsturen in elk geval _/-\o_
Ja netjes opgelost, aan de andere kant mag dat wel. Er zijn kettingen die langer mee gaan dan deze kilometer stand dus als je dan beloofd dat dit beter is mag je ook de daad bij het woord zetten.

Geen idee wat zo'n riem los kost hoor, Dat ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-08 12:43
Ik zat even te kijken in de Tenways accessoires shop, omdat ik nog aardig wat punten heb. Er zijn twee items bijgekomen die ik zelf nog niet eerder had gezien, en die ook voor het eerst geschikt zijn voor de CGO009.

TENWAYS Pannier Bag Premium - 99 euro
(compatible with the TENWAYS CGO600, CGO600 Pro, CGO800S, CGO009 and AGO T)
https://www.tenways.com/products/tenways-pannier-bag-premium

TENWAYS Backpack - 129 euro
compatible with the TENWAYS CGO600, CGO600 Pro, CGO800S, CGO009 and AGO T.
https://www.tenways.com/products/tenways-backpack

Ik ga denk ik zelf voor de backpack. Met 10.000u punten inleveren kost deze dan 29 euro. De pannier bag kan zelfs gratis als je 10.000 punten hebt.

Iemand al ervaring met een van deze producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@offkors de rugtas is inderdaad nieuw daar heb ik geen ervaring mee.
de pannier bag premium is er al langer maar eerst noemde ze dat de pannier bag large.
hij is precies het zelfde als de andere enkel een stukje groter. ik het er zelf 2 en vind ze erg fijn zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npourq
  • Laatst online: 07-07 14:08
Ik ben nu ongeveer 2000km verder op de CGO 600, ben erg blij met het ding tot dusver, heb wat kleine probleempjes met de batterij soms, die springt dan van 20% naar 5%, maar daarover ben ik in contact met support. Verder heb ik eigenlijk geen klachten. Ik ben pas geleden flink op m'n bek gegaan door de ijzel met de fiets, toen is de rem gebogen (ijzeren handgrip ding), die dingen buigen wel echt heel makkelijk.

Het enige wat ik echt waardeloos vond aan de fiets waren de handvaten, die heb ik echt meteen vervangen. ErgoCity van 15 euro zijn echt 100x beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartenO
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13-01 16:42
Sinds een week de trotse eigenaar van een CGO600pro en heel blij met de aankoop. Fietst heerlijk!

Op het moment dat ik de accu aan de lader leg begint deze een hoge piep te genereren. Deze piep is goed hoorbaar en ontzettend irritant.

Hebben anderen hier ook last van (gehad?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 16:31
Sind een jaartje heeft onze zoon een 2e hands cgo800s. Echt een leuke fiets enkel doet zich een nu sinds een aantal weken een vervelend probleem op en was benieuwd of andere dit probleem ook hebben, of hebben gehad en uiteraard of er een oplossing voor is.

Soms bij het aanzetten van de fiets, gaat het display aan, batterij 100% daarna naar het daadwerkelijke percentage en daarna val de fiets uit. Na heel wat keren achter elkaar aanzetten nadat hij zelf uitgevallen is blijft hij aan, maar vervelend is het wel.

Wellicht dat de temperaturen van nu een rol spelen?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
anor schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:22:
Sind een jaartje heeft onze zoon een 2e hands cgo800s. Echt een leuke fiets enkel doet zich een nu sinds een aantal weken een vervelend probleem op en was benieuwd of andere dit probleem ook hebben, of hebben gehad en uiteraard of er een oplossing voor is.

Soms bij het aanzetten van de fiets, gaat het display aan, batterij 100% daarna naar het daadwerkelijke percentage en daarna val de fiets uit. Na heel wat keren achter elkaar aanzetten nadat hij zelf uitgevallen is blijft hij aan, maar vervelend is het wel.

Wellicht dat de temperaturen van nu een rol spelen?
Bij mij was het de accu. Viel binnen garantie. Meld het bij support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 10:03
npourq schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:42:
Ik ben nu ongeveer 2000km verder op de CGO 600, ben erg blij met het ding tot dusver, heb wat kleine probleempjes met de batterij soms, die springt dan van 20% naar 5%, maar daarover ben ik in contact met support.
Ik heb dezelfde fiets, 1 jaar oud 2500 km, en hetzelfde probleem met de accu. Ook in contact met support die beweert dat dit normaal is, maar lijkt mij niet. Misschien even elkaar op de hoogte houden van het verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 16:31
siveiro schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:52:
[...]

Bij mij was het de accu. Viel binnen garantie. Meld het bij support
Top,

Heb het gemeld bij support, bedankt voor je reactie

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dymi0011
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 14:36
MartenO schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:03:
Sinds een week de trotse eigenaar van een CGO600pro en heel blij met de aankoop. Fietst heerlijk!

Op het moment dat ik de accu aan de lader leg begint deze een hoge piep te genereren. Deze piep is goed hoorbaar en ontzettend irritant.

Hebben anderen hier ook last van (gehad?).
Ik heb hetzelfde met de acculader van de 600Pro. Dit betreft heel waarschijnlijk coil whine en kan zover ik weet geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
dymi0011 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Ik heb hetzelfde met de acculader van de 600Pro. Dit betreft heel waarschijnlijk coil whine en kan zover ik weet geen kwaad.
Hier ook hetzelfde euvel met de lader van de 800S. Jankende spoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd007
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-03 14:02
Hi! Ik ga aanstaande zaterdag mijn Tenways 600 Pro ophalen. Mede door dit forum (en een proefrit) gekozen voor deze fiets.

Ik ben compleet nieuw in de wereld van elektrische fietsen. Misschien dus een beetje een noob vraag maar, hoe veilig is het om je accu in de fiets te laten zitten als je hem even in het centrum zet? Halen jullie de accu er toch vaak uit of kan die eigenlijk niet los uit de fiets gestolen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Krijg zojuist een mail van Tenways:

Nieuwe kortingen
New offer alert, save €400 on AGO X!

An amazing new deal has just landed in our winter sale! Get €400 off the versatile urban all-rounder, the AGO X. You can grab it for €1,999 right now, don't miss out!
Further reductions on the CGO600!

We're kicking off the year with even more savings! The iconic CGO600 now comes with a €400 discount, meaning this model will be available at €1,199. Start your year on the right ride and grab it now!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 17:49
Sjoerd007 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:56:
Hi! Ik ga aanstaande zaterdag mijn Tenways 600 Pro ophalen…..

…hoe veilig is het om je accu in de fiets te laten zitten als je hem even in het centrum zet? Halen jullie de accu er toch vaak uit of kan die eigenlijk niet los uit de fiets gestolen worden?
Gefeliciteerd! Ik haal mijn accu er zelden uit, alleen om op te laden of als het in de schuur te koud wordt ‘s nachts. En bij ons in het centrum (Gouda) hebben we een gratis bewaakte fietsenstalling dus relatief veilig. Voordeel van de cgo600* is dat deze er niet echt uitziet als een e-bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03 16:10
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een e-bike en wil dit denk ik zo een beetje in mei/juni gaan aanschaffen. Al een jaar kijk ik naar Tenways. De CGO008S vind ik een leuke en ook compacte fiets en neig die te willen kiezen.

Wel twijfel ik over het bereik. Ik weeg 90kg en wil toch zo zeker 80km er op kunnen fietsen. Is de cgo008 een goede keuze of…..wat denken jullie?
Pagina: 1 ... 37 ... 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.