RicoK schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:07:
Ik heb van de zomer, vanwege een verkeerde inschatting van de resterende accucapaciteit bij het wegrijden van huis, op mijn 600 Pro eens terug naar huis moeten fietsen met een lege accu en dus zonder trapondersteuning. Deze ruim 8 km was prima te doen. Inderdaad, het wegrijden gaat iets zwaarder, maar eenmaal op snelheid heb ik geen verschil gemerkt met het fietsen op een reguliere analoge fiets.
Als de cgo600 versnellingen had gehad zou ik ja hebben gezegd en in noodgevallen kom je er wel mee thuis maar het fietst zeker niet zo makkelijk als een goede niet e-bike.
Ik vind vooral de cadans een probleem. Bij 25km/u is de cadans voor mij precies goed maar alles daaronder te laag dus je moet ook zonder ondersteuning proberen 25km/u te fietsen en dat is best stevig doorstampen.
Als je door bv tegenwind je snelheid terugzakt naar 20-22km/u dan is de cadans echt veel te laag en krijg ik snel last van mijn knieen. Ook de beneluxtunnel en spijkenisserbrug opfietsen zonder versnellingen gaat hem niet worden

Is het geen CDX riem? op de non-pro wel in elk geval.
7550 km is wel heel snel, ook voor een CDN riem, neem aan gevalletje garantie. Was er wat met de riem aan de hand wellicht? Is de riem een keer nagespannen?
Ik zit overigens nagenoeg op dezelfde kmstand (7500km) en still going strong.
Ah top, goede service! Zorg dat de riem goed op spanning staat na montage (en controleer dit na 1000km nog een keer) en zorg dat de riem recht loopt, beide erg belangrijk voor de levensduur.
[
Voor 28% gewijzigd door
Metro2002 op 07-01-2025 13:38
]