Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 02:49
RicoK schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:35:
Ik rijd nu sinds een klein half jaar (ook) een CGO600 Pro, maar inderdaad die koplamp is echt een GROOT irritatie-punt.
Ik ga binnenkort de lamp eens uitelkaar halen om te kijken of er iets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Roppo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:39:
Ik ga binnenkort de lamp eens uitelkaar halen om te kijken of er iets aan te doen is.
👍🏻 Ik kijk uit naar tips & tricks. Ik heb er nog nergens iets van/over kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Frenkyfresh schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:32:
[...]
Ik zie ook de meerwaarde niet in de losse accu heb 10 jaar een ebike met accu op de bagage drager gehad maar die er nooit af gehad.
Hier hetzelfde, van mij had hij vast mogen zitten, wordt hij ook niet gejat.
Maarja, de capaciteit gaf de doorslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
ricknr9 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:11:
@Roppo
Hey welkom op het forum.
De accu’s word vanuit een ander magazijn verstuurd hier krijg je vanzelf apart een verzend bevestiging van.
Veel fiets plezier en ik ben benieuwd naar je ervaring na wat kilometers.
Tnx.
Ik wacht het ff af.

Vandaag 2 ritjes van 10 km gemaakt, stuurverteller recht omhoog, geen last van rug of nek maar denk dat ik toch een stuurverhoger ga proberen, iets meer comfort.

Ik schaar me ook bij het legioen die een ondersteuningsstand 0,5 willen.

Fietst verder wel erg lekker hoor, bij de eerste trap bij een stoplicht gaat hij al meehelpen.

Is er een mogelijkheid om in te stellen dat als je hem aan zet hij meteen in stand 1 staat?

Ik heb de app geprobeerd, zie nergens iets over firmware controle of update mogelijkheden, weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Roppo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:01:
Is er een mogelijkheid om in te stellen dat als je hem aan zet hij meteen in stand 1 staat?
Nee, hij start altijd in 0 en je moet deze altijd in 1 of hoger zetten. Diegene die altijd in 2 of 3 rijden, willen natuurlijk dat deze altijd in hun stand start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel-z
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 11:42
Hoi hoi,

Al even dit topic aan het volgen omdat ik een e-bike wil aanschaffen voor woon/werk verkeer (20km enkele reis) en ritjes met kind achterop de fiets naar de zwemschool wil uitvoeren. Woon/werk verkeer zal max 2a3x per week zijn.

Gisteren testrit gemaakt bij plaatselijk FM op de AGO-T, rijd heerlijk, maar mijn ervaring met e-bikes is nihil.
Ter vergelijking ook nog een Koga E-Nova Evo-PT welke in de aanbieding was een ong zelfde prijs.
De motor van Tenways was krachtiger en fietste naar mijn mening heel relaxed. Ook qua comfort voelde het gewoon degelijker als die Koga fiets.

Toch lees je op het forum enkele minpuntjes wat betreft range en soms wat uitvallers.
Maar voor mijn gevoel is het veel en ook een goede fiets voor het bedrag.
Qua duurzaamheid ben ik wel benieuwd hoe de fiets zich houdt en dan ook gelet op de roest/erosie vanwege NL weersinvloeden en pekel.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en hebben jullie evt. schoonmaak / onderhoud tips?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkyfresh
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-07 16:13
Roppo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:45:
[...]

Hier hetzelfde, van mij had hij vast mogen zitten, wordt hij ook niet gejat.
Maarja, de capaciteit gaf de doorslag..
Zeker belangrijk maar het is ook belangrijk hoe je hem gebruikt ik ben van een standaard ebike naar de 600 gegaan omdat ik toch iets meer zelf wou trappen met een optionele ondersteuning. Ik zet heel vaak de ondersteuning uit en dan fiets het nog steeds heel licht en gemakkelijk 20-25 km. Ik lees ook vaak dat mensen hem boven de 25 zwaar vinden maar ik ervaar dat ook niet even kracht op de trappers en je zit op 30 :) . Ik haal nu ook zo’n 60-70km met een lading. Dat is dus een groot verschil met peacelord zijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
@Frenkyfresh ja, das wel goed voor je actieradius, als je hem af en toe uit zet, heb ik nog niet echt getest, vind het nog veel te leuk met wind in de rug :)
30 heb ik ook een keer aantikt, moet je wel ff moeite doen maar dat is normaal.

Wel fijn dat ik weer droog op mijn werk kom, mijn oude ebike was kapot.
Een paar jaar geleden noemde ik een ebike een fiets voor luie mensen, nou wil ik niet anders meer, mijn vrouw vind het leuk om dat af en toe onder mijn neus te wrijven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sem2409
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 10:36
Zijn er intussen al meer mensen die de CGO600 pro met geïntegreerd achterlicht hebben ontvangen? Ik wil graag de grijze in maat L maar ik wil nu natuurlijk wel de nieuwste van de nieuwste :)

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:53
sem2409 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:09:
Zijn er intussen al meer mensen die de CGO600 pro met geïntegreerd achterlicht hebben ontvangen? Ik wil graag de grijze in maat L maar ik wil nu natuurlijk wel de nieuwste van de nieuwste :)
De mijne, van de foto’s dus is een grijze L. Ik weet natuurlijk niet zeker of ik per ongeluk een 2025 heb gekregen maar het lijkt me toch dat er in die kleur geen ‘oude’ meer waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Misschien dat je hem dan beter in een fietsenwinkel kan kopen, dan weet je wat je krijgt.
De mijne komt dus uit 23, lag al een of anderhalf jaar op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speckle
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-11-2024
Hoi!

Ik zit te twijfelen tussen de tenways cgo600 pro en de lekkerbikes amsterdam urban e-bike. Ik heb op beiden een testritje gereden en ik heb toch een lichte voorkeur voor de cgo,

Ik woon in de stad en heb geen berging/stalling waar ik de fiets kan parkeren, dus de fiets moet redelijk hufterproof zijn. In die hoedanigheid viel het me op dat de cgo voorzien is van quickrelease klemmen bij de zadel en het voorwiel. Dit is handig als je hem kan parkeren in een stalling maar op straat is het wat minder.

Weet iemand of het mogelijk is om de quickrelease klemmen te vervangen door boutjes o.i.d.? Zo ja, welke onderdelen (en welke maten) heb ik dan nodig? Ik kan het niet 123 terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Speckle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:25:
Hoi!

Ik zit te twijfelen tussen de tenways cgo600 pro en de lekkerbikes amsterdam urban e-bike. Ik heb op beiden een testritje gereden en ik heb toch een lichte voorkeur voor de cgo,

-knip-

Weet iemand of het mogelijk is om de quickrelease klemmen te vervangen door boutjes o.i.d.? Zo ja, welke onderdelen (en welke maten) heb ik dan nodig? Ik kan het niet 123 terugvinden.
Zie deze reactie:
Sturmovik177 in "Het grote Tenways E-Bike topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speckle
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-11-2024
Precies wat ik zocht. Bedankt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roppo
RicoK schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:35:
Ik rijd nu sinds een klein half jaar (ook) een CGO600 Pro, maar inderdaad die koplamp is echt een GROOT irritatie-punt. Op een onverlicht (en bochtig) fietspad is het domweg gevaarlijk met die niet verstelbare koplamp.
Nou, we hebben het licht gefikst hier, om het netjes af te werken een onderdeel 3d geprint, mijn zoon had net zo'n printer gekocht en heeft meteen wat modeltjes gemaakt. Moet nog een kleine aanpassing aan komen, zal kijken hoe ik het kan uploaden en foto's kan plaatsen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roppo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFopL-JTI0Gy8K6jxl6ktZ_DF3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbJrRYDonoGmS8DmxQvgN1L4.jpg?f=fotoalbum_large

Het foam afdek dingetje er af gehaald, wil ik nog iets beters voor zoeken.
Schroefjes er uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFOsA4hXT29sXXpz1zoVsDascY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSBd1hxs1BXdZWcNnNzHrpg6.jpg?f=fotoalbum_large

2 moertjes zitten vast met een klontje lijm, dat zo goed mogelijk weg gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0uSR5bw37mnWlMsH1I4d9aHWSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iizefds2AcGvEdyCrawevrZs.jpg?f=fotoalbum_large

Moertje naar voren schuiven, is een beetje gepiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9iE6Tr87dWG0MW2uGDT9iH9GaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOssnDrVeO5Rm1ai3m4nvmXx.jpg?f=fotoalbum_large

Tot hij ongeveer zo ver zit, wat er eigenlijk gebeurd is dat de lamp hierdoor een beetje uit het frame steekt en gekanteld kan worden.
Zorg dat de moertjes niet in het frame vallen, evt ff tape er achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7poApMKr8ZDQaTi0JRFO3PAvwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8zgnZkthGpouxE7POLz2Ot6.jpg?f=fotoalbum_large

Gaatjes zijkant frame 1 mm groter geboord, naar 4,5 mm.
Hierdoor kan de lamp net wat verder kantelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXa7Y9XuVMhCmq58LZj4kqd8Faw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqJ61sRJDHSBPrroQ7fDILmv.jpg?f=fotoalbum_large

Om de boel op te vullen heeft mijn zoon wat geprint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_6_CmNGf9WFovnRkcaYcxxT4p8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8AdvDZOzq9hXTDduObqrs2x.jpg?f=fotoalbum_large

Inzagen om hem achter de lamp te kunnen klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWnFXBkxxqPG6ejwGeUNFCBpmlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6REi8atn0gafQdSzGJy3IgSM.jpg?f=fotoalbum_large

Met een druppie (hete) lijm weer tegen elkaar lijmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2CKvaFOXIavkLOkrYVv8XTiRrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuH0Zkkh4P88Oz3iIuBBcIiY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het eind resultaat, als je de boutjes niet helemaal aandraait kan je de lamp aandrukken, de moertjes kunnen een beetje schuiven en de boel sluit mooi aan, met beleid vast draaien.

De hoek is nu veranderd en op een donkere weg kun je nu goed vooruit kijken, nog hoger zetten zou ik niet doen, vind ik het lampje niet fel genoeg voor, misschien ook kans op verblinden.

Succes als je hiermee aan de gang gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:35
Roppo schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:31:
[...]

Nou, we hebben het licht gefikst hier, om het netjes af te werken een onderdeel 3d geprint, mijn zoon had net zo'n printer gekocht en heeft meteen wat modeltjes gemaakt. Moet nog een kleine aanpassing aan komen, zal kijken hoe ik het kan uploaden en foto's kan plaatsen.
Leuk geknutseld :)

Als je bij Tenways aangeeft dat je wat lakschade aan je fiets hebt dan sturen ze een potje lak naar je op. Daarmee kun je het printje mogelijk in dezelfde kleur krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Roppo Dat ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:25
crunchytail schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:59:
[...]

Leuk geknutseld :)

Als je bij Tenways aangeeft dat je wat lakschade aan je fiets hebt dan sturen ze een potje lak naar je op. Daarmee kun je het printje mogelijk in dezelfde kleur krijgen.
Klopt,. Voor €2,50 + €15 verzendkosten en afhandeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Das vrij prijzig idd, maar goed te weten dat het er is, is wel precies de goede kleur natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h24x7G584_BSKpCVscAzynJEhV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrAJkdcMGDQuPMJR6FAqVlFS.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht je op zoek zijn naar een AGO X of een CGO009, nu €400 goedkoper. De rest heeft nog de gratis powerbank tijdens black friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34

Sturmovik177

Vroem

Roppo schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:29:
[Afbeelding]

Het foam afdek dingetje er af gehaald, wil ik nog iets beters voor zoeken.
Schroefjes er uit.

[Afbeelding]

2 moertjes zitten vast met een klontje lijm, dat zo goed mogelijk weg gehaald.

[Afbeelding]

Moertje naar voren schuiven, is een beetje gepiel.

[Afbeelding]

Tot hij ongeveer zo ver zit, wat er eigenlijk gebeurd is dat de lamp hierdoor een beetje uit het frame steekt en gekanteld kan worden.
Zorg dat de moertjes niet in het frame vallen, evt ff tape er achter.

[Afbeelding]

Gaatjes zijkant frame 1 mm groter geboord, naar 4,5 mm.
Hierdoor kan de lamp net wat verder kantelen.

[Afbeelding]

Om de boel op te vullen heeft mijn zoon wat geprint.

[Afbeelding]

Inzagen om hem achter de lamp te kunnen klikken.

[Afbeelding]

Met een druppie (hete) lijm weer tegen elkaar lijmen.

[Afbeelding]

Dit is het eind resultaat, als je de boutjes niet helemaal aandraait kan je de lamp aandrukken, de moertjes kunnen een beetje schuiven en de boel sluit mooi aan, met beleid vast draaien.

De hoek is nu veranderd en op een donkere weg kun je nu goed vooruit kijken, nog hoger zetten zou ik niet doen, vind ik het lampje niet fel genoeg voor, misschien ook kans op verblinden.

Succes als je hiermee aan de gang gaat!
Bedankt voor de gedetailleerde stappen! Is het model afkomstig van deze site? https://www.thingiverse.com/thing:6766210

En zijn die afdekdoppen van de schroefjes opnieuw te gebruiken, of raken die dingen beschadigd wanneer je ze verwijdert zodat je wel naar een vervanging moet gaan zoeken voor zo'n projectje?

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
Sturmovik177 schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:12:
[...]

Bedankt voor de gedetailleerde stappen! Is het model afkomstig van deze site? https://www.thingiverse.com/thing:6766210

En zijn die afdekdoppen van de schroefjes opnieuw te gebruiken, of raken die dingen beschadigd wanneer je ze verwijdert zodat je wel naar een vervanging moet gaan zoeken voor zo'n projectje?
Ahh, we zijn niet de eerste met dit idee zie ik :)
Dit is de link naar ons model:

https://www.thingiverse.com/thing:6835645

Alleen is het account van mijn zoon nog te nieuw om wat te uploaden, de link zou vanavond moeten werken, ik hou dit ff in de gaten.

De afdek plakkertjes waren bij mij van dun foam, beetje prut, vond het niet mooi, misschien krijg jij ze er voorzichtig af maar ik heb geen moeite gedaan.
Ik ga op zoek naar plastic dopjes die passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
Als je bij Thingiverse zoekt op tenways zie je nog veel meer leuke dingen, zoals hier een ketting ehh tandriemkast, daar vroeg iemand ook om op dit forum, weet niet of het het goede model is.
En lader houders voor in de schuur, vanalles, scheelt weer een hoop trail and error zoals wij dit weekend hadden, hoewel dit wel de manier is om te leren ontwerpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCBciGFT1-DWMkGsyBKESE9yqjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPWIQflN70KMara4P6mWCXUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-09 17:40
Roppo schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:02:
Das vrij prijzig idd, maar goed te weten dat het er is, is wel precies de goede kleur natuurlijk.
Dat vraag ik me af. Vriend van mij heeft zo'n flesje grijze verf ontvangen maar dat wijkt nogal af en is erg waterig. Geheel onbruikbaar. Opgedroogd is het glossy ipv mat.
Mooie mod heb je gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Teleluvr schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:54:
De aftersales van Tenways ontkent trouwens volledig een issue met de accu's van cgo800s; dus 2 jaar en 2 maanden later, 3900km en 78 laadcycli mag ik op eigen kosten een accu bij ze kopen...
Dat is klote!

Lijken veel problemen te zijn met accu's. Hopelijk blijven ze de komende 5-8 jaar (indien het bedrijf blijft bestaan) ook accu's leveren voor deze fietsen anders wordt het schroot.
Wordt tijd dat er meer standaardisatie komt mbt accu's.

Wat ben je nu kwijt aan een vervangingsaccu? Las ergens dat ze sinds het uitbrengen van het model ongeveer EUR 250,- in prijs zijn gestegen. Vind dat toch wel behoorlijke bedragen voor een kleine 374Wh accu.
Kijk goed of je een nieuwe ontvangt want ze refurbishen ook en dat vertellen ze niet. Dus let op gebruikssporen en wellicht kun je het aan het serienummer zien (eerste 6 cijfers of zo = omgekeerde datum).
Laadcycli reset men ongetijfeld dus daar kun je het niet aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
neb0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:56:
[...]

Dat is klote!

Lijken veel problemen te zijn met accu's. Hopelijk blijven ze de komende 5-8 jaar (indien het bedrijf blijft bestaan) ook accu's leveren voor deze fietsen anders wordt het schroot.
Wordt tijd dat er meer standaardisatie komt mbt accu's.

Wat ben je nu kwijt aan een vervangingsaccu? Las ergens dat ze sinds het uitbrengen van het model ongeveer EUR 250,- in prijs zijn gestegen. Vind dat toch wel behoorlijke bedragen voor een kleine 374Wh accu.
Ik kan mij herinneren dat ze toentertijd heel trots waren op een lage, vaste accu prijs. Ik probeer daar nog een geschreven woord van te vinden.
Een nieuwe accu is 549 euro! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:06
neb0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:49:
[...]

Dat vraag ik me af. Vriend van mij heeft zo'n flesje grijze verf ontvangen maar dat wijkt nogal af en is erg waterig. Geheel onbruikbaar. Opgedroogd is het glossy ipv mat.
Mooie mod heb je gemaakt!
Ja dit heb ik ook, heb een flesje zwarte nagellak toegestuurd gekregen (wel kosteloos) maar is geen 1 op 1 met de lak op het frame. (wel beter dan kaal aluminium)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• colin_
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-09 20:03
Inmiddels hier ook mijn nieuwe CGO 600 Pro ontvangen (besteld via Tenways zelf), ik had een paar dagen na @Slingert besteld maar kon de fiets nu pas ontvangen. Precies hetzelfde model, grijs maat L, en ik heb ook de nieuwe versie met kleurendisplay en geïntegreerd achterlicht. Slingert had al een paar andere veranderingen genoemd, ik zag alleen nog dat de remkabel vooraan nu door de voorvork heen loopt in plaats van er langs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW23bwx3R7w2ViBgK5m3noKJ01s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fc2EAPmj3M66SETYJyPdqIc.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog een slot erbij kopen. Ik had het topic al even doorzocht, klopt het dat de meeste mensen het doen met alleen een ringslot? Ik dacht er zelf aan om een ringslot te combineren met een apart beugelslot / kettingslot (zoals deze ABUS Iven), dus tips zijn welkom. Ook ben ik benieuwd of de meeste mensen een verzekering afsluiten voor deze fietsen.

[ Voor 16% gewijzigd door colin_ op 19-11-2024 10:06 . Reden: Vragen over slot erbij ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
@colin_ Of jij je fiets wil verzekeren is helemaal aan jou. Kun en wil je het risico dragen in het geval van diefstal?

Ik heb mijn CGO600 Pro wel verzekerd. Dit bij Univé voor een enkele euro in de maand.

Als slot heb ik een tex-lock eyelet ART*2 U-slot. Waarom deze? Het design, de veelzijdigheid en de soepelheid spraken en spreken mij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
Roppo schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:56:
[...]

Ahh, we zijn niet de eerste met dit idee zie ik :)
Dit is de link naar ons model:

https://www.thingiverse.com/thing:6835645

Alleen is het account van mijn zoon nog te nieuw om wat te uploaden, de link zou vanavond moeten werken, ik hou dit ff in de gaten.
Link is nu online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
@colin_ Ik woon in de stad en heb daarom voor een slot gekozen die met een haakse slijper erg moeilijk open is te krijgen. Verbaasde me erover hoe makkelijk dat is, ook bij dure sloten. Heb nu de Litelok X1. Erg duur maar kon het in het fietsplan meenemen dus netto was ie de helft ongeveer.

Was me niet opgevallen dat de remkabel bij het oude model langs de voorvork gaat!

[ Voor 12% gewijzigd door Slingert op 19-11-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
RicoK schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:
@colin_ Of jij je fiets wil verzekeren is helemaal aan jou. Kun en wil je het risico dragen in het geval van diefstal?

Ik heb mijn CGO600 Pro wel verzekerd. Dit bij Univé voor een enkele euro in de maand.

Als slot heb ik een tex-lock eyelet ART*2 U-slot. Waarom deze? Het design, de veelzijdigheid en de soepelheid spraken en spreken mij aan.
In het algemene e-bike topic vind je meerdere opties: Het grote elektrische fietsen topic deel 3

De verzekering passen kunnen ze per jaar in prijs aanpassen. Je sluit 3 jaar af maar het maandtarief gaat ieder jaar toch omhoog. Bij Univé iig wel.

@colin De remkabel gaat je lak beschadigen (zit al een lichte plek zo te zien). Je kunt kijken of je de kabel iets kan draaien zodat deze verder van het balhoofd komt. Ik weet niet of de de kabels nog met zo'n krulbinder hebben gebundeld maar die zou ik verwijderen. Je kunt de kabel van het display misschien wat netter laten lopen als je wilt, langs de remhendel en de voorremkabel met mini tie-rips.

[ Voor 20% gewijzigd door neb0 op 19-11-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Teleluvr schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:22:
[...]

Ik kan mij herinneren dat ze toentertijd heel trots waren op een lage, vaste accu prijs. Ik probeer daar nog een geschreven woord van te vinden.
Een nieuwe accu is 549 euro! ;(
Goeiedag wat een prijs voor een 374 Wh accu! Lijkt haast een verdubbeling. Kan natuurlijk niet dat een accu bij goed gebruik maar 2 jaar meegaat, tenzij de fiets opgevoerd wordt. De cover die geheel in de frame-accubuis moet passen en in kleur gespoten wordt, zal het duurder maken maar toch. Voor dezelfde prijs heb je een Bosch 500 Wh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-08 12:43
Voor de mensen met een cgo009:
Ik zag dat er een update is voor de smart module via de app. Heeft iemand deze update al gedaan? Wat houdt het in?

Tenways heeft tot nu toe niet gereageerd op mijn vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:11
offkors schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:09:
Voor de mensen met een cgo009:
Ik zag dat er een update is voor de smart module via de app. Heeft iemand deze update al gedaan? Wat houdt het in?

Tenways heeft tot nu toe niet gereageerd op mijn vraag.
Heb net de nieuwe “app” geïnstalleerd 2.5.0 en de smart module geupdate. 2.5.0 is wel vereist!
Nu slaat ie de ritgegevens automatisch op inplaats van elke keer in de app het aan te moeten zetten als je gaat fietsen. Dus sowieso dikke verbetering. Verder nog niet echt kunnen checken

[ Voor 40% gewijzigd door dokteronline op 20-11-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:46
Heb een CGO600 pro besteld.
Lees hier aantal keer iets over 2% cashback, hoe werkt dat?
Referral heb ik al van iemand gekregen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
pentaw1nz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:14:
Heb een CGO600 pro besteld.
Lees hier aantal keer iets over 2% cashback, hoe werkt dat?
Inloggen op CashbackXL.nl en van daaruit doorklikken naar Tenways.

Na enige tijd kun je de cashback via CashbackXL laten uitbetalen.

[ Voor 9% gewijzigd door crunchytail op 20-11-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:28
pentaw1nz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:14:
Hoeveel gaat er met zo'n refferral vanaf?
Ik wil ook een fiets bestellen, dus mocht iemand nog een code voor mij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
Mausssie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:50:
[...]

Hoeveel gaat er met zo'n refferral vanaf?
Ik wil ook een fiets bestellen, dus mocht iemand nog een code voor mij hebben.
50 euro. Heb je een code gestuurd. Via CashbakXL krijg je bijna 29 euro cashback (bij 1749,00).

Mocht je de powerbank die je er gratis bij krijgt niet gebruiken, er wordt flink op geboden op MP. Ik heb m voor 228 euro verkocht. Zo toch ruim 300 euro minder voor de 600 pro betaald.

[ Voor 23% gewijzigd door Slingert op 20-11-2024 21:28 ]

• ErikJS
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-12-2024
Hallo,

in de US hebben ze toch wel een knappe aanbieding, zijn ze in Nederland ook zo gul of blijft het hier een beetje achter met goede aanbiedingen voor de 'Black Friday', al is zo een aanbieding met een gratis powerbank en een cashback-korting, zoals @Slingert hierboven beschrijft ook wel aantrekkelijk. De kosten van het verschepen vallen wel mee, al zijn er een aantal restricties, m.b.t. de batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1DULAhv6sRXmhH8gIu2RV79Qak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6CF0gBpFg4T6gyzeAz2osCC.jpg?f=fotoalbum_large

[h6](Dit is mijn 1ste post, sorry als niet gepast is.)[/h6]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:53
@ErikJS ze verschepen het US model niet naar de EU in verband met de restricties rondom de maximale snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
ricknr9 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:11:
@Roppo
Hey welkom op het forum.
De accu’s word vanuit een ander magazijn verstuurd hier krijg je vanzelf apart een verzend bevestiging van.
Nou, ik heb de verzend bevestiging van de powerbank binnen, 2 weken na de fiets, duurt ff.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roppo
In het kader van 'kijken hoe de boel in elkaar zit' heb ik laatst het een en ander open geschroefd bij mijn 600 pro.
Het beviel me niet echt wat ik zag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fry1szVayNKDcKtMJRD-iGW8LIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIwH4Uqtfs0uwuH6WKANvmn5.jpg?f=fotoalbum_large

De bevestiging van de accu aan de bovenkant losgeschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srfK_QU8Rz7hc2snhCt976zwTWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7gwV4VC24tlxDsGy3RKQLJy.jpg?f=fotoalbum_large

Deze combinatie werkt het lekkerst om goed bij de schroeven te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvP-YQ-d4QGmDgXKGOugbpwjiz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Jgatae8vFcxoPShuzEtkiH4.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenin zit een gat in de balhoofdbuis waar de kabels doorheen gaan, deze is niet afgewerkt, scherp en met bramen eraan, als je het stuur draait gaat vooral de stugge hydraulische remleiding een stukje naar binnen en buiten.
Zoals je bij het cirkeltje kan zien zit er nu al een beschadiging waar hij steeds tegen aan ragt.

Het mooiste zou zijn om een buisje om die leiding te doen, er is echter geen ruimte voor, zit er best strak in. Ik heb de bovenkant van het gat (rode lijn) zo glad mogelijk proberen te maken, en dan vooral de binnenkant, je kan de remslang een beetje terugtrekken om ruimte te maken maar je kan er allemaal moeilijk bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEZ2A7ZTZOEekeHdA2O6re6ZeEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSmIEnaqM7F6x9T9GIcKckO5.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna heb ik de boel lekker in het vet gezet zodat de kabels makkelijker heen en weer glijden, hopelijk voorkomt dit gezeik in de toekomst.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
De cgo 009 en ago x zijn beiden nu even duur. Nog een reden om de een boven de ander te kiezen? Ervaringen van mensen hier? Ik zal ook nog even dit topic doorgaan lezen. Maar wie weet heeft iemand net ook deze afweging gemaakt/ aan het maken :). Vanwege mijn lengte wil ik eigenlijk voor e ago x gaan (1.93) voor de rest vind ik de cgo 009 wel heel tof.

• pentaw1nz
crunchytail schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:34:
[...]

Inloggen op CashbackXL.nl en van daaruit doorklikken naar Tenways.

Na enige tijd kun je de cashback via CashbackXL laten uitbetalen.
Ah dat geldt alleen direct bij de tenways webshop denk ik?
Ik heb hem hier via een fietsenwinkel besteld.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• crunchytail
pentaw1nz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:20:
[...]

Ah dat geldt alleen direct bij de tenways webshop denk ik?
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mausssie
Joel22 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:56:
De cgo 009 en ago x zijn beiden nu even duur. Nog een reden om de een boven de ander te kiezen? Ervaringen van mensen hier? Ik zal ook nog even dit topic doorgaan lezen. Maar wie weet heeft iemand net ook deze afweging gemaakt/ aan het maken :). Vanwege mijn lengte wil ik eigenlijk voor e ago x gaan (1.93) voor de rest vind ik de cgo 009 wel heel tof.
CGO009 vanwege het uiterlijk en ook de 'eenvoud'. Extra versnellingen op de AGO X kan alleen maar weer kapotgaan en heb ik voor mijn situatie niet nodig.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
Mausssie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:38:
[...]

CGO009 vanwege het uiterlijk en ook de 'eenvoud'. Extra versnellingen op de AGO X kan alleen maar weer kapotgaan en heb ik voor mijn situatie niet nodig.
Heb je hem zelf en hoeveel kilometer kun je erop rijden per laadbeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34

Sturmovik177

Vroem

Roppo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:35:
In het kader van 'kijken hoe de boel in elkaar zit' heb ik laatst het een en ander open geschroefd bij mijn 600 pro.
Het beviel me niet echt wat ik zag.

[Afbeelding]

De bevestiging van de accu aan de bovenkant losgeschroefd.

[Afbeelding]

Deze combinatie werkt het lekkerst om goed bij de schroeven te komen.

[Afbeelding]

Bovenin zit een gat in de balhoofdbuis waar de kabels doorheen gaan, deze is niet afgewerkt, scherp en met bramen eraan, als je het stuur draait gaat vooral de stugge hydraulische remleiding een stukje naar binnen en buiten.
Zoals je bij het cirkeltje kan zien zit er nu al een beschadiging waar hij steeds tegen aan ragt.

Het mooiste zou zijn om een buisje om die leiding te doen, er is echter geen ruimte voor, zit er best strak in. Ik heb de bovenkant van het gat (rode lijn) zo glad mogelijk proberen te maken, en dan vooral de binnenkant, je kan de remslang een beetje terugtrekken om ruimte te maken maar je kan er allemaal moeilijk bij.

[Afbeelding]

Daarna heb ik de boel lekker in het vet gezet zodat de kabels makkelijker heen en weer glijden, hopelijk voorkomt dit gezeik in de toekomst.
Zou een hele kleine Dremel dat niet glad kunnen vijlen? Of ligt dat net te diep om er goed bij te kunnen komen?

Oink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Joel22 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:56:
Stond voor dezelfde keuze.
Heb vorige week een proefrit gemaakt op de CGO800s en 600pro maar toen mocht ik ook even de AGO X proberen.
CGO009 niet getest maar de reden dat ik de AGO X heb besteld zijn toch de versnellingen, middenmotor met meer koppel en de looks. Wel een veel sportievere zit (MTB houding) met een breed stuur.

Zal de fiets eerst gebruiken zoals Tenways het bedoelt heeft. Een ander stuurpen en stuur zit er zo op als de zithouding op langer termijn niet bevalt.

En een derailleur versnelling gaat niet perse sneller stuk. Het vergt gewoon meer onderhoud maar dat ben ik gewend omdat ik ook een motorfiets heb voor woonwerk verkeer.
Riem is onderhoudsarm maar ook die kan stuk, een scheur op de verkeerde plek en je riem knapt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Sturmovik177 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:22:
[...]
Zou een hele kleine Dremel dat niet glad kunnen vijlen? Of ligt dat net te diep om er goed bij te kunnen komen?
Verdorie, geen moment aan gedacht, ik heb nog ergens een flexibel opzetstuk voor de dremel, zou misschien wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Waarom kopen jullie een Tenways en bijvoorbeeld niet een Gazelle of Cube? Min of meer zelfde prijsklasse.

Is een Tenways zoveel beter, meer bang-for-bucks, of..?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
c-nan schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:23:
Waarom kopen jullie een Tenways en bijvoorbeeld niet een Gazelle of Cube? Min of meer zelfde prijsklasse.

Ik heb een Tenways CGO600 gekocht voor €1099. In die prijsklasse een absolute topper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neb0

Nee Tenways is eerder budget. De merken die je noemt hebben Shimano of meestal Bosch elektronica. Verder betere afmontage, lak etc. Maar meestal ook een andere prijsklasse. Zeker een CGO 600 met korting is wel veel fiets voor het geld. Bij de andere modellen gaat dat minder op maar die zijn uiteraard nog steeds voordeliger dan A-merken. Mocht je echter een goede deal tegenkomen van een A-merk dan is dat zeker een overweging waard omdat het nog maar de vraag is wat er over een periode van pak hem beet 5 jaar voordeliger uitpakt. Want als de accu, het display, de controller, de krachtsensor, de motor en fietsonderdelen eerder defect gaan (buiten garantie) heb je misschien alsnog een dure/duurdere fiets, ook al betaal je in eerste instantie minder. Ik vertrouw liever op een A-merk (met Bosch systeem) maar dat wil niet zeggen dat Tenways niet okay kan zijn.

Persoonlijk ben ik wel 'fan' van Cube (zoals b.v. Cube Editor Hybrid) omdat je daar ook veel waar krijgt voor je geld, maar doorgaans dus wel een hogere aanschafprijs.

[ Voor 6% gewijzigd door neb0 op 25-11-2024 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996

Ik was gewoon op zoek naar een lichte e-bike voor een mooie prijs die in de stad en regelmatig daarbuiten ook voldoet.. De alternatieven hadden bv. geen belt voor deze prijs. Het geld wat ik bespaarde stopte ik in een beter zadel, stuur enz. Inmiddels 800km verder sinds juni en nog steeds blij met mijn keuze (600pro). Hoe de kwaliteit uitpakt zien we later wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Same here. Ik rij elk stukje op mijn 600 met een glimlach op mijn gezicht. Hij staat bij mij in de garage of in een fietskluis dus dat zal allicht bijdragen aan een langere levensduur. De fiets zelf is van peperkoek m.i. maar als ik er ca. 3 jaar mee doe koop ik weer een nieuwe Chinees. Zo doe ik dat thuis ook met mijn (Ikea) meubels.
Om het allemaal toch duurzaam te houden heb ik zonnepanelen, rijd ik hybride en doe ik mijn woon- werkverkeer met de trein 8)7

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zie toch wat tegenstrijdige berichten, kan het stuur van de cgo800s nou wel of niet verhoogd worden? Zo ja, met welk onderdeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Teleluvr nee, het standaard stuur van de CGO800S kan standaard niet worden verhoogd.

[ Voor 6% gewijzigd door RicoK op 24-11-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:52
Ik zat afgelopen weekend op Smoelenboek in de Tenways groep te lezen dat er iemand was in Amsterdam waar z'n bagagedrager gewoon van z'n fiets is gedemonteerd terwijl hij ergens geparkeerd stond op een drukke plek.

Alles inclusief de schroefjes waren weg.

Tja... als ze zo te werken gaan, is er geen slijptol proef slot wat je gaat helpen vrees ik.

Ik woon in de gehuchtjes in Friesland waar ik pendel met de CG600Pro tussen een paar kleine dorpjes en hij altijd veilig staat dus ik heb er weinig last van, maar ik schrok wel wat van de brutaliteit hiervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazoef
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-08 22:53
ik heb met genoegen meegelezen op het forum, en ja, mijn twijfels zijn inmiddels weg. Ik ga deze week nog een tenways cg600 pro kopen. Mocht je dit toevallig lezen en een referal code hebben, dan wil ik daar graag gebruik van maken. Scheelt toch weer iets. Ik kan niet wachten om binnenkort ook met die glimlach op een ebike te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Teleluvr schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:44:
Ik zie toch wat tegenstrijdige berichten, kan het stuur van de cgo800s nou wel of niet verhoogd worden? Zo ja, met welk onderdeel?
Standaard niet.
Can I raise the handlebar of CGO800S?
July 29, 2022
Due to the fully integrated LCD display, the CGO800S' handlebar cannot be raised.

The seatpost of the CGO800S is adjustable, so you can always change the saddle height to adjust your seating posture.
https://www.tenways.com/b...-the-handlebar-of-cgo800s
Wellicht dat je het stuur wel iets kunt verhogen m.b.v. een ring of spacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebapao
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:03
Zou iemand nog een referral code kunnen delen? Icm fietsplan van mijn werkgever en de black friday aanbieding wil ik graag binnenkort de cgo009 gaan kopen! Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colin_
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-09 20:03
sebapao schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:07:
Zou iemand nog een referral code kunnen delen? Icm fietsplan van mijn werkgever en de black friday aanbieding wil ik graag binnenkort de cgo009 gaan kopen! Dank!
Zie DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Tenways CGO009 en de Cowboy Cruiser. Toevallig iemand hier ooit deze fietsen met elkaar vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Verwijderd proefrijden. Heb je dat al gedaan?!?

Omdat dit een Tenways topic is, zou je je vraag misschien beter hier kunnen stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:59:
@Verwijderd proefrijden. Heb je dat al gedaan?!?

Omdat dit een Tenways topic is, zou je je vraag misschien beter hier kunnen stellen
Hoorde alleen wat slechte verhalen over de klantenservice bij Cowboy en juist goede verhalen over de klantenservice bij Tenways, dus daar was ik wel benieuwd naar. Ook al zou de Cowboy dan iets fijner fietsen of mooier zijn, zou ik om die reden eventueel toch liever voor de Tenways gaan.

De proefrit staat al gepland. Morgenmiddag ga ik even een rondje fietsen en dan hoop ik de knoop door te kunnen hakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Iemand nog tips over hoe de firmware van de 600 pro te upgraden/checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Hebben jullie ook dat de capacity niet ingevuld is bij de accu?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4GnQmBh_JBL5PYNuGcZAcMeS0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D44IOxHdq6AgeaYU7vxvvosj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
Welk ringslot hebben jullie gebruikt voor de CGO009?
Past de AXA Block XXL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Slingert schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:00:
[Afbeelding]

Zojuist mijn cgo600 pro binnengekregen. Tot mijn verbazing heeft deze een geïntegreerd achterlicht!
Ik heb mijne vandaag binnengekregen, maar ik heb dit niet.
Heb ook gewoon nog het oude display.

Op mijn frame staat manufacturing year 2023, maar dan hadden ze de rest natuurlijk wel anno nu kunnen bijleveren.

Wel speciaal voor mij besteld, via een fysieke shop. Inclusief de extra accu pack...

[ Voor 22% gewijzigd door pentaw1nz op 27-11-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:11
Mausssie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:09:
Welk ringslot hebben jullie gebruikt voor de CGO009?
Past de AXA Block XXL?
Ik heb de AXA block XXL op de 009 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mldn
  • Laatst online: 13-09 18:43
Heeft er iemand een referral code voor mij?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
Mldn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:46:
Heeft er iemand een referral code voor mij?

Alvast bedankt.
Ik stuur je er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
pentaw1nz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:09:
[...]

Ik heb mijne vandaag binnengekregen, maar ik heb dit niet.
Heb ook gewoon nog het oude display.

Op mijn frame staat manufacturing year 2023, maar dan hadden ze de rest natuurlijk wel anno nu kunnen bijleveren.

Wel speciaal voor mij besteld, via een fysieke shop. Inclusief de extra accu pack...
Welke kleur en maat heb je gekocht? Ik zie trouwens bij mij in de app de productiedatum niet staan. Waar is dat te vinden? Misschien kijk ik er overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
Slingert schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:03:
[...]

Welke kleur en maat heb je gekocht? Ik zie trouwens bij mij in de app de productiedatum niet staan. Waar is dat te vinden? Misschien kijk ik er overheen.
Ik schreef eerst app, maar bedoelde sticker op 't frame.
Gister geleverd bij de fietsenzaak en in elkaar gezet, Vandaag opgehaald. Frame production 2023 (prima).
Geen nieuw achterlicht, scherm, of aangepast uiterlijk van de accu.

Heb de avocado green , XL.
Verder wel erg blij met de fiets hoor. Rijdt erg prettig. Ben een stevige fietser en je trapt zo door de ondersteuning heen zonder dat je het idee hebt dat je wordt tegengehouden.

• Mausssie
Mensen ervaring met een tweepoot standaard op de CGO009 monteren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_8yeL4X7MDSjl_7Itpy00O-ULg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UeycFuRQRA4r8REuWDuIVGDP.jpg?f=user_large

• pentaw1nz
@Slingert heb jij misschien foto's van de andere vernieuwingen die er zijn, naast het geintergreerde achterlicht dat je al had gedeeld?
Dan kan ik daarmee naar de fietsenwinkel gaan en navraag doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slingert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvPlXeNwGh-xufhptKjB_fdwte8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRHI12Mxgpkt5pi5CGhh5X9e.jpg?f=fotoalbum_large

-Wat iemand anders noemde, de remkabel voor gaat door de vork
-Kleurendisplay (zie andere foto paar pagina’s terug)
-De accu is iets anders
-Achterlicht (zie ook op andere foto)

Dat was het geloof ik.

• pentaw1nz
Het enige (mogelijk tijdelijke) nadeel van de nieuwe display.. voor wie dit gebruikt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFWPT-wb_wF1ZJiNyMcTHOsw40w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNUNyZKxSdVBCuZRIKnAwNXQ.jpg?f=fotoalbum_large

• pentaw1nz
Slingert schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:16:
[Afbeelding]

-De accu is iets anders

Dat was het geloof ik.
En de standaard?

Wil even afwegen of ik er een punt van wil maken bij de fietsenwinkel.
Of is tenways wellicht willekeurig oude en nieuwe onderdelen door elkaar aan het bezorgen.

Mijn fiets is 20 nov besteld en 27 aan mij geleverd door een fietsenwinkel. Besteld via lokale Tenways support/vertegenwoordiger. Wellicht wordt daar nog uit ouders voorraden geleverd?

[ Voor 14% gewijzigd door pentaw1nz op 28-11-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
pentaw1nz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:18:
Het enige (mogelijk tijdelijke) nadeel van de nieuwe display.. voor wie dit gebruikt.[Afbeelding]
Dus daarom fietsen al die pipo's hier zo hard. :+

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slingert
@pentaw1nz Ik denk gewoon oude voorraad. Op mijn frame staat 2024 als productiedatum. Iemand anders heeft ook het nieuwe model en heeft net als ik de grijze L.

Ja de standaard is als ik het goed heb ook anders. Volgens de oude beschrijving moet je die met een schroef vastzetten op de juiste hoogte. Nu heeft het een klik systeem.

• pentaw1nz
Slingert schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:46:
@pentaw1nz Ik denk gewoon oude voorraad. Op mijn frame staat 2024 als productiedatum. Iemand anders heeft ook het nieuwe model en heeft net als ik de grijze L.

Ja de standaard is als ik het goed heb ook anders. Volgens de oude beschrijving moet je die met een schroef vastzetten op de juiste hoogte. Nu heeft het een klik systeem.
Even afwegen wat ik er mee doe. Heb self het achterlicht in de bagagedrager (optie) zitten,maar geïntegreerd en te bedienen via het paneeltje is natuurlijk nog mooier.
Remkabel in het frame is ook mooier.

De rest vind ik minder spannend. Maar als je een nieuwe fiets koopt voor de volle prijs wil je eigenlijk ook het nieuwste model...

Lijkt er op dat dit net even een overgangsfase is, want lees andere post hier van een @Jappel4 die m op 3-11 heeft ontvangen en het "oude frame" heeft gekregen met remkabel buitenlangs, maar al wel het nieuwe geïntegreerde achterlicht.

Zullen ze vast niet echt iets mee gaan doen. Pech?

[ Voor 43% gewijzigd door pentaw1nz op 28-11-2024 17:06 ]

• pentaw1nz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDNmJhWIhowNf7rAB22jZgZCu2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hcjUHKsUBckeptyhFcV7GlGz.jpg?f=fotoalbum_large

Verfkwaliteit op de accu lijkt me ook erg matig. Dit is na 1x de accu uitnemen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Slingert schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:16:
[Afbeelding]

-De accu is iets anders

Dat was het geloof ik.
Verd*rie, die kabel in de voorvork maakt de fiets wel mooi clean zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
Tenways vertegenwoordiger geeft aan dat nieuwe CGO600 pro pas officieel medio februari uitkomt. Bij tekorten in huidige model wordt het nieuwe model geleverd. Wellicht door de Black Friday drukte dat sommigen deze dus toch al hebben. Verklaart ook dat een andere tweaker wel het achterlicht heeft van het nieuwe model, maar niet het frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
pentaw1nz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:06:
Tenways vertegenwoordiger geeft aan dat nieuwe CGO600 pro pas officieel medio februari uitkomt. Bij tekorten in huidige model wordt het nieuwe model geleverd. Wellicht door de Black Friday drukte dat sommigen deze dus toch al hebben. Verklaart ook dat een andere tweaker wel het achterlicht heeft van het nieuwe model, maar niet het frame.
Volgens mij bedoel je die zelfbouwfiets? Dat is een cgo600 en niet de pro. Het achterlicht heeft hij er zelf opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
pentaw1nz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:36:
[Afbeelding]

Verfkwaliteit op de accu lijkt me ook erg matig. Dit is na 1x de accu uitnemen..
Klopt heb al drie beschadigingen aan dit randje. Er zit een soort zwarte poederlaag onder die snel afbladdert. Je blijft het bijtippen. (Verf besteld via Tenways helpdesk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:05:
Ik twijfel tussen de Tenways CGO009 en de Cowboy Cruiser. Toevallig iemand hier ooit deze fietsen met elkaar vergeleken?
Precies de vergelijking die ik gemaakt heb voor de zomer! Uiteindelijk voor de CGO009 zwart gegaan.

Ik vond de Cowboy mooier, maar de tenways lekkerder fietsen. De shop gaf aan dat voor hen het onderhoud v Tenways beter te doen is dan voor Cowboy. Obv fietscomfort icm de lagere prijs en de kortere levertijd voor Tenways gegaan. Ik vind de Cowboy nog steeds iets mooier

Ik zou vooral gaan proefrijden, uiteindelijk is fietscomfort denk ik het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geishin schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:28:
[...]

Precies de vergelijking die ik gemaakt heb voor de zomer! Uiteindelijk voor de CGO009 zwart gegaan.

Ik vond de Cowboy mooier, maar de tenways lekkerder fietsen. De shop gaf aan dat voor hen het onderhoud v Tenways beter te doen is dan voor Cowboy. Obv fietscomfort icm de lagere prijs en de kortere levertijd voor Tenways gegaan. Ik vind de Cowboy nog steeds iets mooier

Ik zou vooral gaan proefrijden, uiteindelijk is fietscomfort denk ik het belangrijkst.
Helemaal mee eens. Om die reden is de Cowboy hier ook afgevallen.

De CGO009 vandaag getest en moet zeggen dat hij prima fietst. Morgen ga ik de Veloretti Ace Two testen en dan maak ik mijn definitieve keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikJS
Donderdag bij de fietsmaker de Tenways CGO 600Pro besteld, deze had het 'nieuwe' model op voorraad staan. Geen gedoe met het in elkaar zetten van de fiets, alles netjes geregeld. Tevens een achter-bagagedrager laten monteren. Bij de fiets ook een slot gekocht, AXA Block XXX met een extra AXA insteekketting. Bij de fiets zat ook de gratis accu, daar de fietsenmaker dezelfde aanbieding hanteerde als op de website van Tenways.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ju13S0NcvJRAR5dddRbkye1Hlfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUmpZ8yZCrzvavyKpm4v1a5V.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren de fiets opgehaald en vandaag gaan we de kou trotseren met een (flinke) rit. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
ErikJS schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:28:
Donderdag bij de fietsmaker de Tenways CGO 600Pro besteld, deze had het 'nieuwe' model op voorraad staan. Geen gedoe met het in elkaar zetten van de fiets, alles netjes geregeld. Tevens een achter-bagagedrager laten monteren. Bij de fiets ook een slot gekocht, AXA Block XXX met een extra AXA insteekketting. Bij de fiets zat ook de gratis accu, daar de fietsenmaker dezelfde aanbieding hanteerde als op de website van Tenways.
Gisteren de fiets opgehaald en vandaag gaan we de kou trotseren met een (flinke) rit. :Y
Valt wel wat voor te zeggen ja, kopen bij de fietsenmaker, weet je wat je krijgt.
Toch heb ik hem thuis laten bezorgen, zelf in elkaar zetten en afstellen is voor mij ook het "eigen" maken van de fiets.
Veel fietsplezier met je 600 pro, met die kou 🥶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Roppo schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:21:
[...]

Valt wel wat voor te zeggen ja, kopen bij de fietsenmaker, weet je wat je krijgt.
Toch heb ik hem thuis laten bezorgen, zelf in elkaar zetten en afstellen is voor mij ook het "eigen" maken van de fiets.
Veel fietsplezier met je 600 pro, met die kou 🥶
Ik heb hem thuis laten bezorgen en de doos direct naar de fietsenmaker (een Tenways dealer) gebracht. Ook nog een optie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupker
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb sinds een paar weken de cgo800s. Fiets is geweldig, maar het menu / display vind ik wat minder en niet veilig opgezet.

Menu is vrij traag, invoeren van een passcode is omslachtig en ik wil deze het liefst uitschakelen. Alleen merk ik dat als je geen passcode gebruikt, je eenvoudig naar het instellingen menu kunt gaan en daar de passcode gewoon kunt veranderen. Kan dus eenvoudig misbruik van gemaakt worden. Met als resultaat dat ik mijn fiets niet meer in kom als een grappenmaker dit voor mij gaat veranderen...

Niemand hier een issue mee?

Tenway dient snel een nieuwe firmware update uit te brengen en de instellingen binnen het menu altijd te beveiligen met eerst het invoeren van de huidige passcode. Daarna mag deze pas worden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Ik overweeg mijn CGO800 te verkopen wegens niet gebruik (medisch). Hij heeft nog maar 200 km en is 1 jaar. Weten jullie of er een markt voor is ? Natuurlijk allemaal legaal, bonnetjes en is bij de fietsmaker gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hoezo of er een markt voor is?!?!?! Zet hem op Marktplaats en verkoop hem. Natuurlijk is er een markt voor!

Edit: en/of zet hem hier op Tweakers.

[ Voor 16% gewijzigd door RicoK op 30-11-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
lupker schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:31:
Ik heb sinds een paar weken de cgo800s. Fiets is geweldig, maar het menu / display vind ik wat minder en niet veilig opgezet.

Menu is vrij traag, invoeren van een passcode is omslachtig en ik wil deze het liefst uitschakelen. Alleen merk ik dat als je geen passcode gebruikt, je eenvoudig naar het instellingen menu kunt gaan en daar de passcode gewoon kunt veranderen. Kan dus eenvoudig misbruik van gemaakt worden. Met als resultaat dat ik mijn fiets niet meer in kom als een grappenmaker dit voor mij gaat veranderen...

Niemand hier een issue mee?

Tenway dient snel een nieuwe firmware update uit te brengen en de instellingen binnen het menu altijd te beveiligen met eerst het invoeren van de huidige passcode. Daarna mag deze pas worden veranderd.
Mijn code is M M M 'arrow down' M M
Ik druk het in als ik nog loop met de fiets ... gaat gewoon vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikJS
Laatste plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c6AKm0ThsouVgR5dzyAW-3SCTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KY86G8RRQtVsCxNmP0u65bhK.jpg?f=fotoalbum_large

Het menu is eenvoudig te bedienen, trapt lekker weg. Stand 2 lijkt mij (voorlopig) de beste optie.
Wat ik nog wel wil toevoegen aan de fiets is: fietsnavigatie. De telefoon die ik heb voldoet niet aan mijn eisen, voor fietsnavigatie.. (de batterij is snel leeg) maar dit is iets wat ik voor april/mei '25 wil realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:04
Gisteren is tot mijn grote ongenoegen mijn fiets gejat. ‘s middags maar meteen door de zure appel gebeten en een Tenways CGO009 besteld. Na een proefrit was ik eigenlijk meteen verkocht.

Nu is mijn oude fiets gejat terwijl deze gewoon op slot stond (ringslot, insteek slot had ik niet vastgemaakt, dom). Gelukkig was die verzekerd. Wat gebruiken jullie voor slot? Een ring slot met insteek slot? En wat voor insteekslot dan?
Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.