Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:10
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Die Kamado Joe op de achtergrond maakt het af!
Enige wat misschien nog wel een upgrade kan zijn is het zadel. De ritjes van 15km heen en 15km terug zijn prima te doen, maar als je langer gaat dan krijg je wel last van je achterste.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

SgtElPotato schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

Enige wat misschien nog wel een upgrade kan zijn is het zadel. De ritjes van 15km heen en 15km terug zijn prima te doen, maar als je langer gaat dan krijg je wel last van je achterste.
Goed dat je het zegt. Met mijn huidige elektrische fiets heb ik daar ook nogal last van. Ben van plan om de CGO009 op korte termijn te kopen, dus misschien alvast even rondkijken voor een ander zadel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Goed dat je het zegt. Met mijn huidige elektrische fiets heb ik daar ook nogal last van. Ben van plan om de CGO009 op korte termijn te kopen, dus misschien alvast even rondkijken voor een ander zadel...
Ja verder echt een dikke prima fiets! Meer dan tevreden mee, ziet er gaaf uit, kwaliteit is zeer goed (ben zelf 195cm en 100kg) en geen centje pijn, ook niet bij 'volgas' weg fietsen geen gekraak of iets.

Heb je er al eens op gefietst? Ik weet niet of je huidige elektrische fiets ook maar één versnelling (of eigenlijk geen) heeft? Dat kan misschien wel even wennen zijn. Zwaarder trappen op lage snelheid en lichter / sneller trappen op hogere snelheid.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Goed om te horen! Welke kleur heb je gekozen?
Hier babyblauw, blijkbaar de minst verkochte kleur :P.
Maar vond ik wel nice.

Ook erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

SemperFidelis schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Maar vond ik wel nice.

Ook erg blij mee!
Vind ik ook erg mooi. Ik twijfel tussen die of de Midnight Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SemperFidelis schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Maar vond ik wel nice.

Ook erg blij mee!
Ik moet zeggen dat die wel erg mooi is, heb ik op 'getestfietst'. Maar vond die wat te opvallend haha

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-05 15:37
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:03:
Zijn er hier leden die de CGO009 hebben? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Ik kan beamen wat SgtElPotato zegt:
SgtElPotato schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Heerlijke fiets. Mijn eerste fiets eigenlijk in een kleine 20 jaar, maar op de zadelpen na is hij wat mij betreft perfect. Gebruik hem dagelijks om een kleine 25-30km te fietsen.
De zadelpen was wel even een issue wat door een gebrekkige fietsenwinkel (grote speler) slecht werd opgepakt. Nadat dit euvel was verholpen is de fiets helemaal top! Het zadel ziet er strak en modern uit, maar laat voor de langere afstanden wel qua comfort het afweten. Ik ben dan ook aan het rondkijken welk alternatief ik erop ga monteren zonder dat het teveel afbreuk doet aan de looks ;)

Overigens ook een mooie groene CGO009 bezitter :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 22:31
Mijn CGO600 hield er maandag ineens mee op. Error 30 op het scherm, later ook error 10 en een paar uur later deed alleen het scherm het nog (accu 0%, lamp ging niet meer aan, geen ondersteuning meer).

Na (supervlot) contact met support het verzoek gehad om de kabels te checken. Bleek dat onderstaand kapje propvol zat met nat wit zand (gebruik de fiets door weer en wind, maar niet offroad).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEF4r9sQjKeL6e1RNHJQfsrhu9o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dECWcD69UTQs2JSBpIw1VFdr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vERDfOgSfzMJiFBzeP_3jpGhFgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHsMhyFAG4dQZuqzAwo5XoTn.jpg?f=fotoalbum_large

Gevolg is dat de controller kortsluiting of oververhitting heeft gehad. Support heeft (kostenloos) een nieuwe controller opgestuurd. Na vervangen daarvan werkt de fiets weer prima.

Tip voor CGO600 (Pro?) bezitters: haal regelmatig het kapje los en zorg dat daar geen zand of viezigheid in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 19:08
Heeft iemand al eens een kettingscherm op een cgo800s gezet? Mijn vriendin haar broek komt nogal eens tussen de riem en en de riemschijf. Van die broekclips wil ze niet.
Als iemand suggesties heeft voor een passend scherm hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:06
Vrijdag de CGO600 Pro besteld. Volgens support zou deze maandag verstuurd worden.. Nog geen mail ontvangen helaas.. hoelaat stuurt DHL meestal een mailtje uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrielink
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-05 10:09
Inmiddels bijna een jaar in het bezit van de CGO600. Echt een heerlijke fiets. Wordt dagelijkst gebruikt voor ongeveer 40 kilometer woon/werk.

Heb na aanschaf wel het stuur verhoogd, een nieuw zadel gemonteerd en een achterlicht op batterij.

Helaas is gisteren een plastic onderdeel van het spatbord geknapt. Iemand enig idee of dit onderdeel ergens los te verkrijgen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLZzOtCUzumeYk7o9MzuBf1SNgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BPsRutzowRDVzMA7vjv3lwd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:30
FbdJ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:39:
Vrijdag de CGO600 Pro besteld. Volgens support zou deze Maandag verstuurd worden.. Nog geen mail ontvangen helaas.. hoelaat stuurt DHL meestal een mailtje uit?
Op 6 augustus mijn pro besteld bij Tenways en 5 dagen later bezorgd via een transportbedrijf (dus geen DHL, nu wel dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
jake1996 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

Op 6 augustus mijn pro besteld bij Tenways en 5 dagen later bezorgd via een transportbedrijf (dus geen DHL, nu wel dus?)
Mijne is zojuist verzonden. Ook met een transportbedrijf. Ben benieuwd hoe lang het nu nog duurt.

[ Voor 6% gewijzigd door FbdJ op 15-10-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
vrielink schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:38:
Inmiddels bijna een jaar in het bezit van de CGO600. Echt een heerlijke fiets. Wordt dagelijkst gebruikt voor ongeveer 40 kilometer woon/werk.

Heb na aanschaf wel het stuur verhoogd, een nieuw zadel gemonteerd en een achterlicht op batterij.

Helaas is gisteren een plastic onderdeel van het spatbord geknapt. Iemand enig idee of dit onderdeel ergens los te verkrijgen is?

[Afbeelding]
Even Tenways berichten! Valt denk ik gewoon onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen idee. Ik zou gewoon Tenways support even mailen, doorgaans zijn ze wel behulpzaam daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrielink
warp schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Geen idee. Ik zou gewoon Tenways support even mailen, doorgaans zijn ze wel behulpzaam daar.
Heb ik gedaan, onderdeel is €3. Maar daar komen €12 verzendkosten overheen, vind ik een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:49
Vandaag proef gereden op een tenways Ago T, vind het een leuke fiets.

Maar het is toch best een sportieve houding, is het mogelijk om het stuur hoger te zetten? Je zit nog naar mijn idee best wel ver voorover gebogen

En het zadel kwa vering viel mij toch best tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04:43
vrielink schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Heb ik gedaan, onderdeel is €3. Maar daar komen €12 verzendkosten overheen, vind ik een beetje overdreven...
Als je nog wat 2 secondelijm hebt liggen, zou ik dat eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrielink
neb0 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:51:
[...]

Als je nog wat 2 secondelijm hebt liggen, zou ik dat eerst proberen.
Ik heb ze inmiddels ook gevonden op bol.com. 6 stuks voor een €10 incl. verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

[Afbeelding]
vrielink schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Ik heb ze inmiddels ook gevonden op bol.com. 6 stuks voor een €10 incl. verzendkosten.
Aluminium pijpje aan één kant in de bankschroef zetten en plat knijpen en een gaatje boren. Dan het andere uiteinde over dat plastic schuiven en de zaak monteren/vastzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-11-2024
fritske1978 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:32:
Heeft iemand al eens een kettingscherm op een cgo800s gezet? Mijn vriendin haar broek komt nogal eens tussen de riem en en de riemschijf. Van die broekclips wil ze niet.
Als iemand suggesties heeft voor een passend scherm hoor ik het graag
3D Printen? https://www.thingiverse.com/thing:6759163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Uitgebreide edit:
Even schrikken van hoeveel reacties in dit topic het accu probleem laten zien. (Uitvallen binnen een paar seconden van display na aanzetten)
Zo te horen geen universeel antwoord, dus dan maar even langs de fietsenmaker!
MBAMG schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Dat kan ik inderdaad eens proberen. Ik heb de accu net opnieuw opgeladen (1,5 uur en toen was het lampje groen) en nu blijft het display wel gewoon aan. Ik heb nog niet gefietst, dus morgenvroeg eens kijken wat het display doet. Bedankt voor de tip van de connector!
Ik heb exact hetzelfde gehad vandaag. Accu ligt nu op te laden. Is bij jou het probleem nog teruggekomen?
Tilhorn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:17:
Wij hebben al 15 maanden een Tenways 800s tot volle tevredenheid.

Drie dagen geleden viel hij plotseling stil tijdens het naar huis rijden vanaf het werk. Het display was even aan te zetten maar ging na een paar seconden weer uit. Zonder ondersteuning naar huis getrapt. Thuis aan de lader en het display bleef weer werken en daarmee de fiets. Het accupercentage stond op 58% daar kon het dus niet aan liggen.

Contact gezocht met Tenways die instrueerde om de bedrading te checken. Deze was in orde. En bij herhaling filmpje te maken van het dispaly en een foto van de accustatus.

Twee dagen erna weer gaan rijden (met volle accu). En weer viel de Tenways volkomen uit na lange tijd. Filmpje gemaakt van het display wat steeds uitvalt (status accu 58%) en een fot van het acculampje (blauw).

Weer contact gezocht met Tenways. Het advies is om naar de leverancier te gaan (helaas een eind uit de buurt, andere leveranciers willen niets doen onder garantie).

Herkent iemand dit probleem? En zo ja wat is het en hoe is het te verhelpen?
[Afbeelding][Video]
En hoe is dit afgelopen?
Tilhorn schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Tenways CGO800S weer mogen ophalen bij de fietsenmaker. Er bleken twee cellen in de accu kapot te zijn. Er zijn twee verschillende accu's in omloop geleverd door Tenways. Van één serie schijnt dit een probleem te kunnen zijn.

Nieuwe accu geplaatst gekregen en vooralsnog gaat het weer goed. Met dank aan Italian Bikes in Den Bosch.
En is er een manier om deze eerste, foutieve serie te herkennen?

[ Voor 76% gewijzigd door Teleluvr op 21-10-2024 19:43 . Reden: uitgebreid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 08:21
Teleluvr schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:24:
Uitgebreide edit:
Even schrikken van hoeveel reacties in dit topic het accu probleem laten zien. (Uitvallen binnen een paar seconden van display na aanzetten)

[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad vandaag. Accu ligt nu op te laden. Is bij jou het probleem nog teruggekomen?

[...]

En hoe is dit afgelopen?

[...]

Ik ben ook teruggegaan naar de fietsenmaker. De accu werd zonder problemen omgeruild, omdat deze nog binnen de garantie viel. Tot nu toe doet deze het nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 19:08
Dat is ook wel een idee, ik heb zelf geen printer, ik zal eens rondvragen of iemand dit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBosscha
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-05 21:01
Vorige week mijn CGO600 Pro binnen gekregen en hier erg blij mee! Wel ga ik de handvatten vervangen voor Ergon GP2's en ik ga een vast achterlicht (Spanninga Halo XEr) plaatsen.

Voor het aansluiten van het achterlicht zie ik al meerdere posts voorbij komen, dit moet goed te doen zijn. Ik ben alleen benieuwd wat het advies is qua elektrakabel om het achterlicht op aan te sluiten. Ik heb de M6 Y-splitter al besteld, hier zal ik een aftakking afknippen en vastmaken aan de nog te kopen elektrakabel.

Is er iemand die mij kan adviseren welke 2-aderige kabel ik waar kan halen hiervoor??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
  • Laatst online: 06:46
zojuist een bericht gekregen van tenways, ze de cgo600 pro gelanceerd heeft met een ketting en versnellingen ik zie hem alleen nog niet op de site staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9XRfchB0XtyDE_zXDQUuQCIIt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbpDlG9WXCmEes05DbdQQzX0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door ricknr9 op 23-10-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:42
ricknr9 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:14:
zojuist een bericht gekregen van tenways, ze de cgo900 pro gelanceerdn heeftmet een ketting en versnellingen ik zie hem alleen nog niet op de site staan.
[Afbeelding]
Die is een tijdje geleden al gelekt, alhoewel de naam toen nog CGO 600 Plus was. In jouw bericht staat CGO 900 Pro en in de foto staat weer CGO 600 Pro-C? Lijkt allemaal echter dezelfde fiets.
evleerdam schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:30:
Nieuwe Tenways CGO600 Plus, komt in 2025.

Grootste verandering ten opzichte van de CGO600 Pro is een ketting met 8 Shimano versnellingen. Motor wordt dezelfde motor als in de Tenway CGO009.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
evleerdam schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Die is een tijdje geleden al gelekt, alhoewel de naam toen nog CGO 600 Plus was. In jouw bericht staat CGO 900 Pro en in de foto staat weer CGO 600 Pro-C? Lijkt allemaal echter dezelfde fiets.

[...]
ik heb hem even aangepast het moet inderdaad de cgo 600 pro zijn bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:18
Ik ben van plan een cgo600 pro aan te schaffen. Heb wat teruggelezen hier en zag dat ze met Black Friday de voorgaande jaren acties hadden. Geen grote korting maar een gratis fietstas oid maar wieweet waar ze dit jaar mee komen. Ik las ook dat er referral codes zijn? Heeft iemand die misschien nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 17:54
Ik heb je een DM gestuurd.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | 4400Wp zuidoost | 650Wp noordwesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-05 16:57
Ik wil binnenkort de knoop gaan doorhakken over een CGO600 pro of een CGO009.

Ik heb reeds met beiden kort proefgereden, en beiden hebben zo hun voor- en nadelen.

Wat mij het meest tegenviel bij de CGO600 pro was dat het vrij lastig was om te fietsen op een wat lagere snelheid dan de max motor snelheid van 25km/u.
Ik fietste tijdens de proefrit eigenlijk steeds in ondersteuning stand 1 maar hierbij een snelheid van zo'n 18-20km/u aanhouden lukte bijna niet, de fiets wilde voortdurend harder.

Ik lees bij de ervaringen van 600 pro bezitters eigenlijk nooit iets hierover.
Kan een 600 pro ervaringsdeskundige hier iets over zeggen?

De CGO009 had hier overigens minder moeite mee, deze kon ik veel makkelijker op een rustig tempo rijden. Echter het forse prijsverschil en het ontbreken van een display en de hierdoor min of meer smartphone verplichting (+ evt betaald abonnement in de toekomst) spreken mij wat minder aan.

Bovenstaande is voor mij namelijk erg belangrijk omdat ik in het drukke stadsverkeer regelmatig graag wat rustiger fiets dan 25km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mainuz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:28:

Ik heb reeds met beiden kort proefgereden, en beiden hebben zo hun voor- en nadelen.

Wat mij het meest tegenviel bij de CGO600 pro was dat het vrij lastig was om te fietsen op een wat lagere snelheid dan de max motor snelheid van 25km/u.
Ik fietste tijdens de proefrit eigenlijk steeds in ondersteuning stand 1 maar hierbij een snelheid van zo'n 18-20km/u aanhouden lukte bijna niet, de fiets wilde voortdurend harder.

Kan een ervaringsdeskundige hier iets over zeggen?

De 009 had hier overigens minder moeite mee, deze kon ik veel makkelijker op een rustig tempo rijden. Echter het forse prijsverschil en het ontbreken van een display en de hierdoor min of meer smartphone verplichting (+ evt betaald abonnement in de toekomst) spreken mij wat minder aan.

Bovenstaande is voor mij namelijk erg belangrijk omdat ik in het drukke stadsverkeer regelmatig graag wat rustiger fiets dan 25km/u.
Heb hier de CGO009, hoewel een scherm leuk is mis ik dat totaal niet. De app op mijn iPhone doet zijn ding (soms even openen bij het begin van een fietstocht anders start de route opslaan wat later) maar verder geen idee wat ik moet zien op een scherm wat ik met de ledjes niet ongeveer kan zien (stand en batterijlevel). Snelheid vind ik niet zo spannend om realtime af te lezen.

Qua snelheid fietsen, geen enkel probleem mee. Kan zeer langzaam fietsen zonder dat ie mij vooruit pushed tot comfortabel 25kmh blijven fietsen.

Enigste wat ik even zou onderzoeken is het zadel, zeker als je meer dan 20km wil gaan fietsen dan begint dat zadel wel vervelend te worden is mijn ervaring.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leopold88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-05 08:43

De CGO009 had hier overigens minder moeite mee, deze kon ik veel makkelijker op een rustig tempo rijden. Echter het forse prijsverschil en het ontbreken van een display en de hierdoor min of meer smartphone verplichting (+ evt betaald abonnement in de toekomst) spreken mij wat minder aan.

Mijn ervaring met de CGO600pro.
Ik fiets er nu al een jaar op veelal door de stad en bij mooi weer wat langere afstanden ca 30km.
Ben zeer tevreden op stand 1 en dan rustig trappen blijft op de snelheid die ik wil 10km/u, 15km/u enz. Misschien wat langer op fietsen en een beetje proberen want de fiets reageert op jouw krachts-inspanning.

Waar ik dan weer tegenaanloop is bij de wat langere tochten met het windje in de rug de 25km/u zo gehaald is en je eigenlijk wel doortrapt naar 30/u dan is de cadans niet helemaal comfortabel.

Maar voor de rest zeer tevreden.

Succes met je keuze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-05 06:40

mv1

Zal er met Black Friday nog een leuke deal komen voor de CGO009?

Ik zag dat fietsenwinkel in Utrecht een sale heeft waar Tenways ook mee doet, maar dan moet je echt naar de fysieke winkel om te zien of de CGO009 ook mee doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
kijkend naar de aanbiedingen van vorig jaar verwacht ik geen aabieding op de 009 aangezien deze nog erg nieuw is. misschien dat je er gratis een helm of zoiets bij krijgt maar zo'n aanbieding hebben ze altijd wel.

cgo600 zal wel in de aanbieding zijn voor rond de €1100 net als vorig jaar
de cgo 600 pro en cgo800 zullen denk ik iets van een kleinere prijsdrop krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dymi0011
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05 12:43

Hier een CGO600 Pro. Heerlijke fiets, trapondersteuning doet goed zijn werk, je merkt soms niet eens dat je een e-bike rijdt.
Ik kan een rustig tempo (15 - 20KM/u) eenvoudig aanhouden. Het gevoel dat de fiets sneller wil heb ik zelf nooit ervaren.

Nadat ik de fiets had aangeschaft merkte ik wel vrij snel dat de handvaten en het zadel wat 'goedkoop' aanvoelden voor mijn comfortwens en heb ze daarom direct vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sophievangulik
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-11-2024
Hi,

Ik heb twee jaar een Tenways CGO800S. Inmiddels is voor de derde keer mijn accu uitgevallen. Ruim 60% vol en bij het opnieuw aan zetten valt deze na een paar seconden weer uit. Inmiddels heb ik een heel dossier bij Fietsenwinkel.nl en Tenways zelf. Iedere keer krijg ik te horen dat het 'incidenteel' is en dat ik een nieuwe accu krijg.
Elke accu die ik heb gehad houdt het omgerekend maar 6 - 8 maanden vol. Mij lijkt het toch dat er iets meer aan de hand is met mijn fiets. Heeft een van jullie hier ervaring mee of weet hier meer van?

Ik vind de fiets op zich echt heel erg prettig, maar ben nu wel (ook al een nieuwe trapas) al het vertrouwen in Tenways kwijt.
P.S. Ik fiets er dagelijks op naar mijn werk, ca. 10 km. C'est tout.

Ik hoor graag van jullie, alvast veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-05 22:18
Misschien iets met de battery controller en/of lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:58
sophievangulik schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:01:
Hi,

Ik heb twee jaar een Tenways CGO800S. Inmiddels is voor de derde keer mijn accu uitgevallen. Ruim 60% vol en bij het opnieuw aan zetten valt deze na een paar seconden weer uit. Inmiddels heb ik een heel dossier bij Fietsenwinkel.nl en Tenways zelf. Iedere keer krijg ik te horen dat het 'incidenteel' is en dat ik een nieuwe accu krijg.
Elke accu die ik heb gehad houdt het omgerekend maar 6 - 8 maanden vol. Mij lijkt het toch dat er iets meer aan de hand is met mijn fiets. Heeft een van jullie hier ervaring mee of weet hier meer van?

Ik vind de fiets op zich echt heel erg prettig, maar ben nu wel (ook al een nieuwe trapas) al het vertrouwen in Tenways kwijt.
P.S. Ik fiets er dagelijks op naar mijn werk, ca. 10 km. C'est tout.

Ik hoor graag van jullie, alvast veel dank!
Hier ook 2 tenways 800s, waarvan bij beide na 22 maanden de accu het begaf(net binnen garantie). Vraag me af of ik op beide nu weer 24 maanden garantie heb? Overigens Tenways doet niet moeilijk en stuurt zo een nieuwe accu. Helaas is de zwarte even niet op voorraad, dus moet het tijdelijk met een roze doen. Maar ach...niets dan lof voor de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jappel4
  • Laatst online: 22-02 09:27
Heeft iemand een referral code voor me?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axensir
Zie dm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 13:22
Teleluvr schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:24:
Uitgebreide edit:

[...]

[...]

En hoe is dit afgelopen?

[...]

Tot op heden laad de Tenways weer goed op en werkt naar behoren.

Hoe de foutieve serie is te herkennen heb ik geen antwoord op.

Wel constateerde ik dat op de eerste (kapotte) accu een serienummer stond. Op de nieuwe accu stond alleen een QR-code. Navraag bij Ten ways: scan deze en je hebt het serienummer wat idd klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
De Black Friday actie is online. Gratis Powerbank dus dat is best de moeite. Helaas lijken er problemen met de site, bestellen is onmogelijk. Zodra je de maat en kleur selecteert die je hebben wilt is het onmogelijk de fiets in je winkelmand te plaatsen. Is bij alle modellen dus verwacht niet dat het aan de voorraad ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:16
Slingert schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:46:
De Black Friday actie is online. Gratis Powerbank dus dat is best de moeite. Helaas lijken er problemen met de site, bestellen is onmogelijk. Zodra je de maat en kleur selecteert die je hebben wilt is het onmogelijk de fiets in je winkelmand te plaatsen. Is bij alle modellen dus verwacht niet dat het aan de voorraad ligt.
Bestellen werkt hier nu wel (Brave browser). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
crunchytail schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:27:
[...]

Bestellen werkt hier nu wel (Brave browser). :)
Klopt! Ze hebben het gefixt, er was een technische storing. Ze bedankten me netjes via de mail voor het melden.

Dus besteld! cgo600 pro Pebble Grey. Nette actie met gratis Powerbank. Zal die zelf niet gebruiken voor mijn stadsritjes dus gaat op marktplaats. Kan ik mooi wegstrepen tegen de Litelok X1 die behoorlijk aan de prijs is.

[ Voor 26% gewijzigd door Slingert op 01-11-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
Ik heb zelf ook over die combi met powerbank nagedacht. Ben er wel bang voor dat de powerbank snel geleend wordt, hij kan helaas niet anti diefstal gemonteerd worden met de standaad bevestiging. Iemand hier die de powerbank heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
@Slingert

Heb zon bevestiging nog nooit gezien, leuk bedacht, of het comfortabel is is een 2de

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq3PdKDLART5j2YGfOOJjSyDe3g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f88tzvP01QJc9bpzOyolXsl3.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door eenhoorntje op 03-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jappel4
Ik heb gisteren m'n cgo600 ontvangen nadat mijn 6 jaar oude Watt fiets na 8000km was overleden.

Helaas is Watt fietsen failliet want ik was fan van hun retro stijl.

Het alternatief is m'n oude fiets als donor gebruiken en de cgo600 wat verouderen.

Dit is het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3EVclkkAQDzSfGsqhabP117UH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CisytMlFLtFfZexC7R9U5UtU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fvd4twj3vsOyISFgeYGPqaMWwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEcKiNxnMJ1ped5Ek5T51Wdo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil alleen nog een wheelfixer voor het voorwiel en het achterlicht koppelen.

Als laatste overweeg ik nog om bruin leer stuurlint om het logo op het frame te plakken, want het mintgroene past er niet helemaal meer bij.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
netjes, Watt had inderdaad mooie fietsen, 8800km niet zo veel helaas. Hopelijk met de Tenways meer km!

Als je in dezelfde stijl had willen blijven kom je bij Roetz uit.

[ Voor 25% gewijzigd door eenhoorntje op 03-11-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappel4
Klopt, maar voor minder dan de helft van de prijs en een verborgen accu had mijn voorkeur.
De union eflow was nu met flinke korting mijn alternatief.
Maar ook met een accu op het frame en een ketting.
De tenways, met riem vond ik aantrekkelijker voor 1200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-05 20:46
Ik heb mss een stom vraagje, is het mogelijk om de fiets te laden tijdens het fietsen zonder de voorziene powerbank? bv door een powerstation en een ac laadkabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
Ziet er goed uit zou inderdaad het loge verwijderen volgens mij is dat gewoon een sticker. Laatst een keer een avacado groenen pro gezien met bruin zadel en handvaten was ook erg netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
@eenhoorntje Het slot kan ook aan het frame gemonteerd worden in een houder met flexibele bandjes. Verwacht dat het wel past op de 600 pro. Heb het slot gekocht omdat het 1 van de weinige is die (enigszins) bestand is tegen de haakse slijper. Verbaasde me hoe makkelijk ze door dure sloten van bv Abus of kryptonite heengaan!

@Jappel4 Ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
@pitbullgio https://www.xtorm.nl/blog...harging-with-powerstation

nee dus, want je moet je lader gebruikren (en die schakelt de fiets uit)

Met de powerbank van TenWays kan het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-05 20:46
eenhoorntje schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:04:
@pitbullgio https://www.xtorm.nl/blog...harging-with-powerstation

nee dus, want je moet je lader gebruikren (en die schakelt de fiets uit)

Met de powerbank van TenWays kan het wel..
Ok duidelijk thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 22:59

Spinez0r

At your service.

Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 05-11-2024 15:14 . Reden: Vragen naar, of delen van referrals is niet de bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
Knip

[ Voor 89% gewijzigd door Notna op 05-11-2024 15:14 . Reden: Vragen naar, of delen van referrals is niet de bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nu na zo'n 2 maanden en iets meer dan 200km op mijn nieuwe CGO800S zijn er eigenlijk twee dingen die mij opvallen:

1. Soms remt de fiets/motor vrij sterk af bij snelheden vanaf 25.2, maar ook soms heb ik op die snelheid of tegen de 26 km/h vrijwel geen weerstand. Is dat iets waar je nog invloed op hebt? Of is dat gewoon zoals het is?

2. Ik vind de accucapaciteit wel wat tegenvallen. Misschien ligt het aan de huidige lagere temperaturen, maar ik denk dat de maximale afstand op een acculading echt niet hoger is dan zo'n 50/55 km? Ik moet de accu vandaag even laden, maar als ik de fiets nu aanzet, dan zie ik de capaciteit even heel kort op 100%, daarna even heel kort op 33% en dan naar de definitieve stand van 13%. Die eerste stap van 100% snap ik, maar die tweede stap van 33 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@hars73 bij mij heeft het geholpen de torque sensor te resetten. Hiervoor moet je de fiets aanzetten en met de hand het pedaal langzaam 10 slagen de verkeerde richting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

ricknr9 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:01:
@hars73 bij mij heeft het geholpen de torque sensor te resetten. Hiervoor moet je de fiets aanzetten en met de hand het pedaal langzaam 10 slagen de verkeerde richting in.
Dat ga ik straks even proberen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slingert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOlI_k-oRcFakG7MQszw6Uhx1_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hyHLq4i01gw2QZCywwYTPwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist mijn cgo600 pro binnengekregen. Tot mijn verbazing heeft deze een geïntegreerd achterlicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi, dat mis ik op mijn één jaar oude fiets. Weet iemand of er fietsen winkels zijn die dat voor je kunnen maken op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 19:43
Dat ziet er goed uit! Maar wordt deze nu ook gevoed vanuit de accu of gaat er nog steeds een losse batterij in?

Edit: je foto inzoomend kan ik geen aan/uit knop ontwaren. De voeding lijkt dus te komen vanuit de fiets-accu en aan/uit te zetten met het display op het stuur.

[ Voor 42% gewijzigd door RicoK op 06-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slingert
RicoK schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:29:
Dat ziet er goed uit! Maar wordt deze nu ook gevoed vanuit de accu of gaat er nog steeds een losse batterij in?

Edit: je foto inzoomend kan ik geen aan/uit knop ontwaren. De voeding lijkt dus te komen vanuit de fiets-accu en aan/uit te zetten met het display op het stuur.
Klopt. Ik heb de accu aan de lader en wil deze eerst helemaal vol hebben en zal het dan checken. Maar het kan eigenlijk niet anders, het achterlicht zit vast en heeft idd geen schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Fijne en meest logische upgrade door Tenways! Maar wel vreemd, dat de CGO600 Pro op hun website nog steeds wordt getoond met dat losse achterlichtje op batterijen aan de zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Laatst online: 17-02 14:04
Iemand enig idee waar ik vervangende remhandels kan kopen voor de CGO800s? Mijn vrouw heeft helaas een valpartij gehad met haar fiets en de rechter remhandel is behoorlijk beschadigd. Ik wil deze graag vervangen maar kan nergens de onderdelen daarvoor vinden. Vermoedelijk is het niet Tenways eigen en dus een bestaand ander merk (Tektro of zo iets?)

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
Als het goed staat het Tektro nummer erop. Zie specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slingert
Zijn nog meer veranderingen. De accu is nu helemaal ‘glad’. Er zitten geen lichtjes meer aan de zijkant en valt geheel recht in het frame. Voorste spatbord heeft andere bevestigingspunten en de standaard is nu met een kliksysteem in lengte aan te passen. En….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bNjqxrxNoGOcwcdJve8fkhwqVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LkaXHLKOopgru2UIhYGyAGh.jpg?f=fotoalbum_large

Een nieuw kleurendisplay! Achterlicht net getest en is inderdaad aangesloten op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ow, me wants! :)

Capaciteit van de accu is nog hetzelfde?

[ Voor 31% gewijzigd door bitpixl op 06-11-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Potverdorie, dat zijn al met al wel prettige en aangename updates hoor, waarvan het achterlicht wel de grootste is, maar dat kleuren display is wel heel erg nice-to-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
bitpixl schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:01:
[...]

Ow, me wants! :)

Capaciteit van de accu is nog hetzelfde?
Ja, 360Wh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
mooie update inderdaad, vreemd dat ze er zelf niks over zeggen op de site dit kan namelijk mensen over de streep halen dit model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
ricknr9 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:56:
mooie update inderdaad, vreemd dat ze er zelf niks over zeggen op de site dit kan namelijk mensen over de streep halen dit model te kopen.
Wellicht dat er zowel ‘oude’ als ge-update fietsen op voorraad zijn.

Gister gefietst en erg tevreden. Enige minpunt zijn de handvatten dus die worden vervangen. Twijfel over de breedte van het stuur, voelt nog niet goed maar misschien veranderd dat. Het stuur is 9 centimeter breder dan die van mijn oude Trek fx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobiNuts
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-11-2024
Zojuist navraag gedaan bij de klantenservice. De nieuwe versie van de CGO 600 Pro komt eigenlijk pas in 2025 op de markt. Momenteel zijn er zowel oude als nieuwe varianten op voorraad. Als je via de website bestelt is de levering van de nieuwe variant dus niet gegarandeerd.

Het kan wel zo zijn dat de lokale dealer ze heeft besteld en al op voorraad heeft.

Jammer, want ik wil nu gebruikmaken van de black friday deal op de website i.c.m. een nieuwe versie v/d fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:41

charrel

Cortisol4life..

1-0-Ed schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:33:
Iemand enig idee waar ik vervangende remhandels kan kopen voor de CGO800s? Mijn vrouw heeft helaas een valpartij gehad met haar fiets en de rechter remhandel is behoorlijk beschadigd. Ik wil deze graag vervangen maar kan nergens de onderdelen daarvoor vinden. Vermoedelijk is het niet Tenways eigen en dus een bestaand ander merk (Tektro of zo iets?)
Is van tektro, even het type nakijken. Misschien past deze?

https://www.amazon.nl/TEK...-BR-TK-M022/dp/B08B3TZ78V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
RobiNuts schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:07:
Zojuist navraag gedaan bij de klantenservice. De nieuwe versie van de CGO 600 Pro komt eigenlijk pas in 2025 op de markt. Momenteel zijn er zowel oude als nieuwe varianten op voorraad. Als je via de website bestelt is de levering van de nieuwe variant dus niet gegarandeerd.

Het kan wel zo zijn dat de lokale dealer ze heeft besteld en al op voorraad heeft.

Jammer, want ik wil nu gebruikmaken van de black Friday deal op de website i.c.m. een nieuwe versie v/d fiets.
Vreemd, lijkt wel of Tenways hun voorrraadbeheer niet op orde hebben. Je gaat toch altijd eerst je oude voorraad verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Laatst online: 17-02 14:04
Dank je! Het lijkt er heel erg op - ik heb 't besteld tesamen met de kit om het hydraulische spul opnieuw te vullen.

Nu alleen de lichten controller nog. Die lijkt wel heel erg moeilijk te vinden... :/
(edit: sterker nog - ik kan hem helemaal nergens vinden :/ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3n_Nko7YOiea0DI9z1nIDPf2oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVW2kjARtM3YGDW7gIWGu1Nr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door 1-0-Ed op 07-11-2024 13:09 ]

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:34
jake1996 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:27:
[...]

Vreemd, lijkt wel of Tenways hun voorrraadbeheer niet op orde hebben. Je gaat toch altijd eerst je oude voorraad verkopen.
Eens, verklaring kan zijn dat ze vanuit diverse DCs leveren met verschillende voorraadposities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
jake1996 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:27:
[...]

Misschien heb ik gewoon precies de goede kleur en maat gekocht. Zou ook vreemd zijn als ze mij ‘nee’ zouden verkopen omdat er van de grijze L alleen 2025 modellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMNW
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Slingert schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:06:
[...]

Misschien heb ik gewoon precies de goede kleur en maat gekocht. Zou ook vreemd zijn als ze mij ‘nee’ zouden verkopen omdat er van de grijze L alleen 2025 modellen zijn.
Dat heb je inderdaad ;) de deals op de Tenways website zijn ook geldig via de dealers. Die kunnen je hier meer over vertellen en zetten de fiets geheel voor je in elkaar en nemen hem in onderhoud. Lokale winkels hebben service meestal hoog in het vaandel, doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04:43
@Slingert 3 PAS modes of is dat ook gewijzigd? Ook een eco-ondersteuningsoptie nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slingert
neb0 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:54:
@Slingert 3 PAS modes of is dat ook gewijzigd? Ook een eco-ondersteuningsoptie nu?
Nog steeds 3. Misschien dat er iets veranderd is in de ondersteuning maar dat weet ik niet. In de beschrijving wordt ook niet aangegeven hoeveel de standen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappel4
Mijn gewone 600 heeft (anders dan geadverteerd) kunststof spatborden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCm7-TX5JGOEPOTUW5T9d1-82u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iW6jsUEFBxblvNLirfShYH90.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb Tenways gemaild dat ik alsnog de aluminium spatborden zou willen ontvangen. Maar die zijn er blijkbaar nooit geweest.
Inmiddels hebben ze de informatie aangepast.
Zijn er mensen hier die wel aluminium spatborden bij de reguliere cgo600 hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappel4
Jaloers dat ik ben op de geïntegreerde verlichting op de cgo600 pro wil ik dat ook inbouwen in mijn reguliere 600.

Ik vond deze kabelgoot voor achterspatborden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVImXjUR0ydKpAKqRoMvJtDlbiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKBy5WcNTCnUUTuztFsSDzLQ.jpg?f=fotoalbum_large
Icm met de eerder genoemde splitter en dan door het spatbord naar een nader te bepalen ebike achterlicht.

Heeft iemand ervaring met zo'n goot?
Of een alternatief idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Jappel4 op 09-11-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:01
Ik heb een CGO 600 pro in samengesteld. Iemand hier die nog een kortingscode of referral heeft?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
pentaw1nz schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:07:
Ik heb een CGO 600 pro in samengesteld. Iemand hier die nog een kortingscode of referral heeft?
Heb je een code gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:01
Dank!
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 10-11-2024 18:28 . Reden: Doe het dan ook niet... ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_83
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-05 21:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqte7ttetNz7BSwJd3_eHNySB3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRxvOCxDjthR0xTXEzpURT2G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rejFV3lKI45eDDvqzMdCvIiAt88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDnw8IFILb81nd97zOP4B7qC.jpg?f=fotoalbum_large

De vrouw heeft een CGO 800s welke vandaag tijdens het rijden uitviel. De fiets start nog wel op, maar na enkele seconden valt ie meteen uit.

Ik heb de accu eruit gehaald en de contacten punten zagen er niet helemaal tip top uit. Ik heb het zo goed/kwaad mogelijk schoongemaakt, helaas zonder gewenste resultaat.

Het lijkt erop of pinnetje 2 niet meer lekker in de wedstrijd zit.

Fiets is jonger dan 2 jaar, dus valt sowieso nog onder garantie. De online verkoper en Tenways al aangeschreven.

Kan dit het zijn of zie ik mogelijk een ander euvel over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:58
Thijs_83 schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De vrouw heeft een CGO 800s welke vandaag tijdens het rijden uitviel. De fiets start nog wel op, maar na enkele seconden valt ie meteen uit.

Ik heb de accu eruit gehaald en de contacten punten zagen er niet helemaal tip top uit. Ik heb het zo goed/kwaad mogelijk schoongemaakt, helaas zonder gewenste resultaat.

Het lijkt erop of pinnetje 2 niet meer lekker in de wedstrijd zit.

Fiets is jonger dan 2 jaar, dus valt sowieso nog onder garantie. De online verkoper en Tenways al aangeschreven.

Kan dit het zijn of zie ik mogelijk een ander euvel over het hoofd?
Het feit dat ie eerst nog aan gaat en daarna uitvalt betekent dat de connectie nog goed is. Dit is gewoon weer uitval van een batterij.
Hadden wij ook bij beide 800s fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-05 04:28
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb net heel wat pagina's in dit forum gelezen, heel interessant.

Vandaag werd mijn 600pro bezorgd, ik zat er al lang op te azen maar de Black Friday aanbieding met de extra accu gaf de doorslag.
Ik heb nog geen bericht dat de accu verstuurd is maar wacht het nog even af.

Ik las van Slingert dat er een nieuw model in omloop is, de mijne is echter het oude model, 2023 zag ik ergens staan, blauw maat L.
Vind het niet zo erg, ik heb er een bagagedrager bij gekocht en zet daar een gewone brede achterlamp in met oplaadbare batterijen, heb je ook weinig omkijken naar.

Kleurenscherm boeit me niet zo, als alles maar goed werkt en de accu goed blijft ben ik tevreden.

Paar dingen vielen me op:
De doos van de accu was leeg, hij zat al op de fiets, ook de standaard was al gemonteerd.
Toch leek alles vers uit de fabriek te komen en was het niet door iemand eerder in elkaar gezet, hebben meer mensen dit?

De koplamp zou ik wat verder omhoog willen richten, is daar een truuk voor?

Verder ga ik eerst wat kilometers maken en dan waarschijnlijk een stuurverhoger en verende zadelpen er op zetten.

Groetjes, Roppo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@Roppo
Hey welkom op het forum.
De accu’s word vanuit een ander magazijn verstuurd hier krijg je vanzelf apart een verzend bevestiging van.
Accu word in de fiets gezet wanneer ze hem testen in de fabriek dit is eigenlijk bij iedereen zo.
Koplamp is zover ik weet niet te verstellen.

Veel fiets plezier en ik ben benieuwd naar je ervaring na wat kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik rijd nu sinds een klein half jaar (ook) een CGO600 Pro, maar inderdaad die koplamp is echt een GROOT irritatie-punt. Op een onverlicht (en bochtig) fietspad is het domweg gevaarlijk met die niet verstelbare koplamp.

De ontwerpers van de fiets zullen niet op donkere paden hebben gereden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De aftersales van Tenways ontkent trouwens volledig een issue met de accu's van cgo800s; dus 2 jaar en 2 maanden later, 3900km en 78 laadcycli mag ik op eigen kosten een accu bij ze kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkyfresh
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-03 18:32
RicoK schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:35:
Ik rijd nu sinds een klein half jaar (ook) een CGO600 Pro, maar inderdaad die koplamp is echt een GROOT irritatie-punt.
:) Iets van vorm voor functie, had dat ook al ergens gelezen in een review. Maar als je nu een CGO600 pro overweegt is er op dit moment een hele goede oplossing voor nl,de CGO600 die heeft een verstelbare voorlamp die ook nog eens aan de zijkant zichtbaar is EN 600 euro goedkoper. Ok de stuurverhoger en (in mijn geval) het verlengsnoertje voor de display moet je dan nog kopen maar dan nog is het een koopje. Ik heb de 600 sinds 3 weken en ben er echt super enthousiast over. Ik zie ook de meerwaarde niet in de losse accu heb 10 jaar een ebike met accu op de bagage drager gehad maar die er nooit af gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:33
Ik heb er nu ruim 300 km opzitten met mijn 600 en vind het nog steeds veel fiets voor het geld. Gelukkig heb ik hem alleen nodig voor kleine afstanden want de accu heeft een actieradius van ca 30km. Ok, bij hoge temperaturen en veel rugwind haal ik misschien de 40, maar meer haal ik er niet uit met niveau 1 ondersteuning. Even als headsup voor degene die deze fiets met geïntegreerde accu overwegen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
Kan de extra accu (powerbank) ook geplaatst worden op de 600 non Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Frenkyfresh de 600 non-pro is inderdaad een koopje en veel waar voor je geld, maar de ‘extra’s’ wogen bij mij toch zwaarder, zoals de grotere accucapaciteit. Maar op die koplamp ben ik wel jaloers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Mainuz schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:31:
Kan de extra accu (powerbank) ook geplaatst worden op de 600 non Pro?
Als je de website had bezocht had je je vraag niet hoeven stellen……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mainuz
RicoK schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:07:
[...]
Als je de website had bezocht had je je vraag niet hoeven stellen……
Duizendmaal excuses, ik had de website bezocht maar had dit over het hoofd gezien.................. Dank. :>
Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.