• JB3
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:48

JB3

Ik sta ook op het punt om een Tenways CGO600 Pro te bestellen. Heeft iemand wellicht nog een kortingscode voor mij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Ik heb de fietsen mee gehad richting Zuid-Duitsland. Omgeving Bodensee.

Op één helling na prima te fietsen daar met mijn CGO 600 pro en de 800s van mijn vrouw. Inclusief allebei een kind achterop. Auto bijna niet gepakt in de vakantie :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9Mv7pMrz9JhySOMcxL4I_XAbg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrN2HgENSpfshdOJ5WtLHH4t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door DTwice op 22-08-2024 14:57 ]

Verwijderd

https://www.tenways.com/n...undle-universal-clamp-spc

Ik vraag mij wel af waarom er bij staat gereedschapsloze montage voor aan de zadelpen 🥴

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:29:
https://www.tenways.com/n...undle-universal-clamp-spc

Ik vraag mij wel af waarom er bij staat gereedschapsloze montage voor aan de zadelpen 🥴
Handig voor degene die achterop zitten.

Zucht...

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Knip

Maarrr in de aanname dat je in de buurt van Utrecht zit: in Vianen zit een goede Tenways dealer, gewoon een lokale partij met service. Je zou daar ook eens kunnen proberen. Hadden die er geweest toen ik kocht dan had ik daar zeker naartoe gegaan ipv Fietsenwinkel.nl

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 26-08-2024 10:22 . Reden: Quote knip en directe reactie daarop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-07 23:30
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 26-08-2024 10:22 . Reden: Zie voorgaande edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-07 23:30
Bedankt voor je antwoord.

Ik woon in Hoogland, gemeente Amersfoort en er zit een enthousiaste dealer in Amersfoort.
Als (!) ik mijn geld binnenkort terug heb, ga ik hem daar bestellen.

Had ik gelijk moeten doen.
Een e-bike kopen zonder een goede dealer in de buurt is niet slim.
Ter leering ende vermaeck.

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 26-08-2024 10:22 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pavic
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:33
Hoi, voor iedereen die het nog niet wist: het model CGO600 heeft 300€ korting via de website van Tenways.
Ik heb er zelf van geprofiteerd om me er 1 aan te schaffen voor net geen 1200 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Pavic schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:43:
Hoi, voor iedereen die het nog niet wist: het model CGO600 heeft 300€ korting via de website van Tenways.
Ik heb er zelf van geprofiteerd om me er 1 aan te schaffen voor net geen 1200 €.
Klopt, sinds begin deze maand :) :
crunchytail schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:02:
De Tenways CGO600 is weer in de aanbieding. Met referral korting kom je uit op €1149. Studenten betalen €1099.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:39
Voor dat bedrag ben ik ook voor de bijl gegaan. Wat een top fietsje! Gamma slot erop en gaan. Hij vervangt mijn Gazelle Chamonix plus. Wat een verschil, had ik jaren eerder moeten doen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
CappieL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 22:10:
Hoeveel korting krijg je middels die code? En is dat alleen op de 800?
Op alle modellen. Je krijgt 50€ korting en degene die de code geeft 5000 punten die je kunt omzetten in korting op aankopen op Tenways website. Mocht je er eentje nodig hebben kun je dus hier vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:21
K1p schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Hoe ervaar jij de cadans op zijn zwaarst? Je hoort wat klachten over een te hoge cadans op topsnelheid. Ben ook geïnteresseerd in deze fiets.
Heb nu enkele weken de ago T, cadans snelheid is indd wel een dingetje maar met gewoon relaxed rijden op ondersteuningsstand 1 zit je met een normale cadans rond de 22 km/h

Maar ik zelf vind de city naaf indd ook wat aan de zwakke kant, wellicht dat ik me er een keer in ga verdiepen er een zwaardere in te laten zetten.

Maar ga vooral testrijden, mijne komt bij bikebear in veenendaal vandaan (daar kan je buiten testrijden) ipv een binnen testbaan zoals fietsenwinkel.nl in utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-09 18:30

K1p

Robin1992 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Heb nu enkele weken de ago T, cadans snelheid is indd wel een dingetje maar met gewoon relaxed rijden op ondersteuningsstand 1 zit je met een normale cadans rond de 22 km/h

Maar ik zelf vind de city naaf indd ook wat aan de zwakke kant, wellicht dat ik me er een keer in ga verdiepen er een zwaardere in te laten zetten.

Maar ga vooral testrijden, mijne komt bij bikebear in veenendaal vandaan (daar kan je buiten testrijden) ipv een binnen testbaan zoals fietsenwinkel.nl in utrecht
Thanx voor je ervaring👍😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin202
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-03 08:42
Goedeavond,

Mijn dochter heeft nu een jaar de tenways 800.
Nu lukt het maar niet op de fiets te koppelen aan haar iPhone 11, hebben meer hier problemen mee? Of tips hoe het moet? Hij lijkt de Bluetooth niet te vinden.

Gr Karin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
Karin202 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:51:
Goedeavond,

Mijn dochter heeft nu een jaar de tenways 800.
Nu lukt het maar niet op de fiets te koppelen aan haar iPhone 11, hebben meer hier problemen mee? Of tips hoe het moet? Hij lijkt de Bluetooth niet te vinden.

Gr Karin
Heb je deze stappen gevolgd om de fiets te koppelen in de app?

Het koppelen ook al geprobeerd met een ander toestel?

[ Voor 22% gewijzigd door crunchytail op 24-08-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin202
  • Laatst online: 07-03 08:42
Ja met iOS lukt het niet een Android “ziet” de fiets wel maar koppeling is nooit goed gelukt. Idd via deze stappen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
Karin202 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:19:
Ja met iOS lukt het niet een Android “ziet” de fiets wel maar koppeling is nooit goed gelukt. Idd via deze stappen gedaan.
App al opnieuw geïnstalleerd? (Zorg ervoor dat Bluetooth-toestemming wordt gegeven als de app hierom vraagt).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Ik heb net wat berichten met betrekking tot 'je hebt een DM' of 'heeft er iemand een referral code voor mij?' weggehaald. Het is expliciet NIET de bedoeling om actief te vragen naar, of het delen van referral codes. Laten we het nog maar niet hebben over de vrij nutteloze posts over 'je hebt een DM' (hint: dat weten mensen vanzelf wel als ze naar hun notificaties kijken)

Ik heb de topicwarning uitgebreid met deze informatie.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 09:29
Vegazz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:27:
[...]

Zelfde ervaring. De fiets wordt morgen opgehaald na 2 maanden heen-en-weer tussen callcenter, ontbrekend hoofdkantoor waardoor de fiets nu 90 kilometer verderop wordt nagekeken en onder garantie wordt gerepareerd. Ik ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben, of dat hij uberhaupt nog terug komt.

Inmiddels ook contact met de aftersales afdeling van Tenways, al lijken die ondanks meerdere malen aangegeven te hebben dat ze contact hebben met fietsenwinkel niet de gewenste schot in de zaak te brengen.

Het issue betreft een zadelpen van de CGO009 die maar blijft zakken tijdens het fietsen, zelfs na het vervangen van de klem die een ontwerpfout had.

Achteraf gezien wellicht toch voor een andere fiets gekozen, gezien de support ondermaats is vanuit de verkopende partij en lokaal geen ander alternatief is (En dat in een stad binnen de randstad met 230.000 inwoners)
Update:

Fiets is aangekomen bij de fietsenwinkel nadat deze door een koerier (onder garantie) daar is geleverd.

De monteur kon het probleem direct reproduceren en hebben achterhaald dat de nieuwe zadelpenklem enkele millimeters te lang is, waardoor de klem zich niet vastgrijpt in de zadelpen. Deze is nu bijgeslepen en als ik de monteur moet geloven nu met geen mogelijkheid meer in beweging te brengen.

Nu kijken of de fiets het ritje met de koerier overleeft, daarna eindelijk na 2 maanden op pad met de fiets zonder telkens een imbuss sleutel in je broekzak mee te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npourq
  • Laatst online: 07-07 14:08
Ik heb een merkwaardig probleem met mijn CGO 600, wellicht iemand een idee wat dit is: soms dan fiets ik ergens naartoe, dan heb bijvoorbeeld 60% batterijlading over nadat ik op mijn bestemming ben gearriveerd. Dan ga ik even een uur wat doen, en wil ik wegfietsen en dan is er ineens 20% van de lading af. Ik heb contact opgenomen met Tenways, ben benieuwd wat zij er van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
DTwice schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:56:
Ik heb de fietsen mee gehad richting Zuid-Duitsland. Omgeving Bodensee.

Op één helling na prima te fietsen daar met mijn CGO 600 pro en de 800s van mijn vrouw. Inclusief allebei een kind achterop. Auto bijna niet gepakt in de vakantie :D

[Afbeelding]
Hoi bedankt voor het bericht. Ik sta op het punt te bestellen voor mijn vrouw ik twijfel nog tussen de Ago t en de 800s. Enorm prijsverschil zit er tussen.
Is het een beetje te doen met een kinderzitje en welk kinderzitje heb je erop bij die 800s? Hoeveel kilometer kan er op een lading met een kind achterop? Enig idee?

Knip

Het gebruik is bedoeld voor rit naar school mee fietsen naast onze vierjarige, onze 2.5 jarige gaat achterop. 90kg kilo totaal gewicht.

Heel af en toe een dagje fietsen in het weekend 30 tot 40 km over een hele dag

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 28-08-2024 09:30 . Reden: Ik geloof dat de recente modbreak duidelijk was mbt kortingscodes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
npourq schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:16:
Ik heb een merkwaardig probleem met mijn CGO 600, wellicht iemand een idee wat dit is: soms dan fiets ik ergens naartoe, dan heb bijvoorbeeld 60% batterijlading over nadat ik op mijn bestemming ben gearriveerd. Dan ga ik even een uur wat doen, en wil ik wegfietsen en dan is er ineens 20% van de lading af. Ik heb contact opgenomen met Tenways, ben benieuwd wat zij er van vinden.
Mijn vrouw had exact hetzelfde probleem op haar CGO 800S, uiteindelijk is onder garantie de accu vervangen. Mijn vermoeden is dat er enkele cellen slecht zijn geworden. De range werd ook in rap tempo minder. Uiteindelijk kon ze amper 5km fietsen voor de accu leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
ricknr9 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:57:
@Robin1992 dat klopt de bafang software is te tunen. ik weet niet of ze dat bij fietswinkel.nl kunnen maar er zijn genoeg fietsenmakers die het wel kunnen.
Ik heb zelf een setje om dat te kunnen. Login voor dealers ontvangen via de Chinese leverancier ;-)

Destijds voor m400 bafang maar werkt met alle bafang motoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
neb0 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Nee. Ik heb een goede maand op de Pro gefietst toen ik die te leen had van een vriend.
Omdat het een singlespeed is, is het verzet bij lagere snelheden dan 20 km/h eigenlijk te hoog. Ongeveer de 6 van een Nexus 8. Met ondersteuning is dat geen probleem al is het nadeel dat je dan ook niet makkelijk langzaam met de fiets kunt rijden aangezien deze snel naar de maximumsnelheid van 25 km/u wil door het te veel aan motorondersteuning. De fiets heeft geen lagere stand zoals de eco-mode bij Bosch. Ik vind dat echt een waardeloos punt van deze fiets en begrijp niet waarom ze dat niet hebben aangepast zoals een Comate wel deed. Het zou de actieradius ook vergroten.

Het is goed te doen om boven de 25 km/h te rijden, zonder ondersteuning dus. Toch is het niet hetzelfde als een fiets zonder naafmotor en de beenrotatie wordt dan 70-80. Zeker bij lagere snelheden is het wat zwoegen als zijn er vast e-bikes waar het nog veel erger is. Er is een weerstand van de motor. Dat ervaar je al als je het wiel ronddraait met de hand als je de fiets optilt. Het stopt redelijk snel. Bij een goede middenmotor kan die weerstand lager uitvallen omdat je dan ook direct de kracht op de motorpositie zet. Vergelijk het eens met een Specialized Turbo Vado SL die een lichte middenmotor heeft.

Ik heb de fiets direct vergeleken met een Cube Hyde Pro met Nexus 8 (dat is dus geen e-bike) en de Cube fietst lichter, ook wanneer je de Cube in versnelling 6 zet. Wat me ook opvalt is dat er veel verschillen lijken te zijn. Het ene exemplaar lijkt makkelijker te fietsen zonder motorondersteuning dan de andere. Of dat echt zo is, weet ik niet, maar heb diverse ervaringen gelezen.

Kortom, je kunt er gewoon mee fietsen als je de motor uitzet maar verwacht niet hetzelfde als een goed onderhouden/moderne LICHT lopende fiets, zeker niet als deze versnellingen heeft en als je een e-bike zoekt waar je rustig op wilt fietsen, is het ook niet de beste keuze aangezien deze dus is afgestemd op zo'n 25 km/u. Als de accu leeg is, kun je wel gewoon thuiskomen, tenzij je flinke wind tegen hebt.

De CGO009 schijnt nog zwaarder te fietsen zonder ondersteuning maar die heb ik niet geprobeerd.
Alle ondersteuningsstandjes zijn makkelijk aan te passen met de tools zolang je maar een dealer login heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:21
BabyRattle schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:37:
[...]

Ik heb zelf een setje om dat te kunnen. Login voor dealers ontvangen via de Chinese leverancier ;-)

Destijds voor m400 bafang maar werkt met alle bafang motoren
Is alleen voor mij niet nodig ik heb een recente ago t met nu 300 km of de klok met een recente update stand 1 is voor het mooie net iets te krachtig maar veel beter dan het proefrit exemplaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-09 19:00
BabyRattle schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:17:
[...]

Alle ondersteuningsstandjes zijn makkelijk aan te passen met de tools zolang je maar een dealer login heb
Bij een CGO 600 Pro met mivice motor? Dealer login? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
neb0 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 02:12:
[...]

Bij een CGO 600 Pro met mivice motor? Dealer login? Hoe dan?
Dit is al tig keer voorbij gekomen, dit geldt alleen voor bafang. Mivice is het bij niemand bekend of gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Heeft iemand hier voor zijn CGO800S de bagagerek vervangen door een sterker exemplaar wat meer gewicht kan dragen? En heb je hier dan ook een link naar?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 11:11
Na bijna 3000 km op mijn AGO-T is gister op de terugweg de ondersteuning uitgevallen.

Zojuist bericht van de fietsenmaker dat ze nu een nieuwe motor hebben besteld. Hopelijk is die snel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curling
  • Laatst online: 10-12-2024
Ruben121689 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:06:
Ik heb overigens zowel op de voorwiel als achterwiel een lichte slag in mijn wiel. Ik heb het al aangemeld bij Tenways, niet heel fraai voor een fiets van €2399 dus hopelijk kan ik snel langs een servicepunt want de fiets zelf rijdt heerlijk!
Hoe is dit uiteindelijk verholpen geraakt? Ik heb sinds deze week de CGO800s in bezit, maar ik merk na de installatie toch ook dat er een zeer opvallend slag in het voorwiel zit.

Ik mag er toch vanuit gaan dat we dit niet zelf moeten repareren? Het is niet dat ik het niet aandurf :*), maar het is toch al meteen een iets gevoeliger werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Curling schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:52:
[...]

Hoe is dit uiteindelijk verholpen geraakt? Ik heb sinds deze week de CGO800s in bezit, maar ik merk na de installatie toch ook dat er een zeer opvallend slag in het voorwiel zit.

Ik mag er toch vanuit gaan dat we dit niet zelf moeten repareren? Het is niet dat ik het niet aandurf :*), maar het is toch al meteen een iets gevoeliger werk.
Ik heb toen bij de fiets van mijn partner gelijk filmpje gemaakt en gemeld, maar dat was met de doos nog min of meer in beeld en met het gereedschap etc, very obvious dat het dus tijdens in elkaar zettne was. Toen kon ik naar een lokale fietsenwinkel en mocht het bonnetje indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curling
  • Laatst online: 10-12-2024
Sander schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:59:
[...]

Ik heb toen bij de fiets van mijn partner gelijk filmpje gemaakt en gemeld, maar dat was met de doos nog min of meer in beeld en met het gereedschap etc, very obvious dat het dus tijdens in elkaar zettne was. Toen kon ik naar een lokale fietsenwinkel en mocht het bonnetje indienen.
Ik heb er, alles bij elkaar, iets van een 200 meter mee gereden, gewoon om even te kijken of het tijdens het rijden ook zo merkbaar zou zijn (wat dus het geval is, helaas).

Bedankt voor enige geruststelling ;). Hem hiervoor terugsturen had ook heel zuur geweest. Ik wacht alleszins hun klantendienst af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srgjan.rakic
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-09 20:57
Ik overweeg sterk om de CGO600 Pro aan te schaffen. Kan iemand mij een referentielink of kortingscode sturen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Ik wil een CGO800s aanschaffen. Wie wil een referral code delen?

edit: reeds voorzien.

[ Voor 16% gewijzigd door Razwer op 08-09-2024 13:12 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
Tammo Tenways schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Ook bij onze CGO800S valt de accu opeens uit op 58%. De plaatselijke fm waar de fiets is gekocht gaf gelijk aan dat het een bekend probleem is en bestelt een nieuwe accu.
Welke fietshandel was dat als ik vragen mag? Hier ook een accu die spontaan uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o__0
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb laatst proef gereden op de CGO009 en deze fietste heerlijk. Nu zag ik op de website van Tenways dat de CGO600 tijdelijk 300 euro is afgeprijsd. Rijdt deze vergelijkbaar als de CGO009? En kan je het stuur vervangen zodat je een rechtere fietshouding krijgt?

Edit: lees op de tenways website dat je idd de stuurpen kan vervangen om een rechtere zithouding te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door o__0 op 08-09-2024 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 21:35
Afgelopen week met de AGO X wezen fietsen in het Zillertal en wat een fantastische alleskunner is dit :9 vermogen is meer dan genoeg en fiets meestal gewoon stand 1-2-3 omhoog. 4 gebruik ik nooit en 5 (voelt hetzelfde als Turbo stand van Bosch) een enkele keer moeten gebruiken omdat het zo bizar steil was (Brandberg en Schlegeisspeicher).

Oplader weegt gelukkig niks dus die gaat gewoon mee. Uurtje op het terras en er zit weer 25% bij. Dat is het enige nadeeltje, voor het rijden hier had ik liever 625 of 750 Wh gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2eXQ1gGnHIVkby2GK7CYP0qDY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pq3v0jwCvh9ow37b120l3kMf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvz1lNlrpjPheo71WYDkKUjLb4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoPJfW5pEMo3GYXm2nTIXEyx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoJIXgBK1taDVRMSiebNIzCALPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rbmy6HvBFq7LzHI4QYKp2gce.jpg?f=fotoalbum_large

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:42
o__0 schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:08:
Ik heb laatst proef gereden op de CGO009 en deze fietste heerlijk. Nu zag ik op de website van Tenways dat de CGO600 tijdelijk 300 euro is afgeprijsd. Rijdt deze vergelijkbaar als de CGO009? En kan je het stuur vervangen zodat je een rechtere fietshouding krijgt?

Edit: lees op de tenways website dat je idd de stuurpen kan vervangen om een rechtere zithouding te krijgen.
De CGO009 en CGO600 zijn totaal andere fietsen. Andere motor, ander frame, ander gewicht.

Je kan op de 600 wel het stuur vervangen, maar dan kan je wellicht beter de Pro versie kopen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-03 17:18
Ik heb de Tenways CGO800S nu ongeveer 1 jaar en 4 maanden, maar nu ik dit topic een beetje doorgelezen heb ik het gevoel dat er toch iets schort aan de accu.

Toen ik na de winter de fiets weer in gebruik nam, viel mij eigenlijk gelijk al een beetje op dat de range anders was. Het gevoel bekroop mij dat ik er minder KM's mee kon rijden als voorheen.
Voorheen kon ik zeker 3 keer op en neer naar mijn werk, wat heen en weer ongeveer 20KM is.
Het rijden doe ik meestal in ondersteuning 1, dus niet erg power hungry om zo te zeggen.
Maar merkte dat vanaf 100% naar laat ik zeggen 55% redelijk lineair was, maar als ik hem dan uitzetten en parkeerde voor een tijdje, dan weer aanzette kwam hij soms veel hoger op met soms wel 10-15% meer.
Ook meegemaakt dat hij 38% aanwees, maar daar gewoon op bleef staan voor een aantal KM's. En soms met een beetje meer ondersteuningsvraag vanuit 35% (even snel de weg kruisen) soms helemaal naar 15% dook en dan weer terug.

Rij nu wat vaker in ondersteuning 2 (prettiger), wat nu ongeveer neerkomt met de huidige accu op 2% per gereden KM. Hou die 'rekensom' maar een beetje aan, om niet bedrogen uit te komen. Maar als ik dan omreken, dan is met pijn en moeite dan amper 50KM te halen. De illusie dat ik die geadverteerde 100KM zou kunnen halen, die heb ik nooit gehad .. maar 65-70KM op 1 batterij toch wel?
Of dit dan weer goed of slecht is, dat kan nog de vraag zijn .. maar heb toch mijn twijfels.

Ga nu ik dit topic een beetje doorlees en met mijn waarnemingen, toch maar even langs bij de fm waar ik hem gekocht heb.

Tevens keek ik nu net toch maar eens naar de batterij status, maar die geeft geen enkele waardes weer. Dus geen voltage en geen cycles of range, alles zijn dashes ----. Lijkt dus echt iets mis met de firmware en of de batterij.

Een ander iets waar ik afgelopen week bij toeval achter kwam is (ben een mooi weer fietser), dat het achterspatbord zijn 'werk' niet goed doet. Reed met het warme weer door de stad, maar passeerde een brug die koel werd gehouden met water. Je denk dat dit geen probleem zou zijn, totdat ik allemaal spetters op me voelde vallen. Eerst denk je nog dat het de brandslang was die tegen de banden op spetterde, maar toen ik die al voorbij was en de weg nog nat was ... voelde ik het nog steeds.
Gelukkig reed ik naar huis, maar mijn witte T-Shirt zat vol met vuile spetters van het achterwiel .. toch ook wel een dingetje denk ik. Stel je voor dat je onderweg bent voor een afspraak, kom je daar aan met een blouse of T-Shirt vol met vuile water spetters :( .. ontwerp foutje in lengte van spatbord?
Ga de fm ook eens vragen of daar iets voor is, waarschijnlijk een soort van mini 'spatterlap' o.i.d.?
Iemand anders die ook deze ervaring heeft met rijden op nat wegdek met de CGO800S?

Op het item van de batterij na en het onverwachte water ballet, is het voor de rest een heerlijk fiets om mee onderweg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Hallo, in april een Tenways CGO800S gekocht maar (door allerlei redenen) nog maar heel weinig gebruikt (er staat nog geen 100km totaal op de teller). Nu kwam ik er gisteren, bij het verzetten van de fiets, achter dat er een behoorlijke speling zit op het balhoofd maar geen idee hoe je dit (zelf) kunt oplossen. Waar vroeger aan de bovenkant van het stuur een inbusschroef zat, zit nu namelijk het display. Dus als iemand de te doorlopen stappen weet, dan houd ik me van harte aanbevolen. Of zal ik maar gewoon van de garantie gebruik maken en dit melden bij fietsenwinkel.nl? Als het namelijk iets simpels is, regel ik het liever zelf voordat ik weer op pad moet en er een hoop tijd en energie in moet steken.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Boltinus schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:35:
Ik heb de Tenways CGO800S nu ongeveer 1 jaar en 4 maanden, maar nu ik dit topic een beetje doorgelezen heb ik het gevoel dat er toch iets schort aan de accu.

Toen ik na de winter de fiets weer in gebruik nam, viel mij eigenlijk gelijk al een beetje op dat de range anders was. Het gevoel bekroop mij dat ik er minder KM's mee kon rijden als voorheen.
Voorheen kon ik zeker 3 keer op en neer naar mijn werk, wat heen en weer ongeveer 20KM is.
Het rijden doe ik meestal in ondersteuning 1, dus niet erg power hungry om zo te zeggen.
Maar merkte dat vanaf 100% naar laat ik zeggen 55% redelijk lineair was, maar als ik hem dan uitzetten en parkeerde voor een tijdje, dan weer aanzette kwam hij soms veel hoger op met soms wel 10-15% meer.
Ook meegemaakt dat hij 38% aanwees, maar daar gewoon op bleef staan voor een aantal KM's. En soms met een beetje meer ondersteuningsvraag vanuit 35% (even snel de weg kruisen) soms helemaal naar 15% dook en dan weer terug.

Rij nu wat vaker in ondersteuning 2 (prettiger), wat nu ongeveer neerkomt met de huidige accu op 2% per gereden KM. Hou die 'rekensom' maar een beetje aan, om niet bedrogen uit te komen. Maar als ik dan omreken, dan is met pijn en moeite dan amper 50KM te halen. De illusie dat ik die geadverteerde 100KM zou kunnen halen, die heb ik nooit gehad .. maar 65-70KM op 1 batterij toch wel?
Of dit dan weer goed of slecht is, dat kan nog de vraag zijn .. maar heb toch mijn twijfels.

Ga nu ik dit topic een beetje doorlees en met mijn waarnemingen, toch maar even langs bij de fm waar ik hem gekocht heb.

Tevens keek ik nu net toch maar eens naar de batterij status, maar die geeft geen enkele waardes weer. Dus geen voltage en geen cycles of range, alles zijn dashes ----. Lijkt dus echt iets mis met de firmware en of de batterij.

Een ander iets waar ik afgelopen week bij toeval achter kwam is (ben een mooi weer fietser), dat het achterspatbord zijn 'werk' niet goed doet. Reed met het warme weer door de stad, maar passeerde een brug die koel werd gehouden met water. Je denk dat dit geen probleem zou zijn, totdat ik allemaal spetters op me voelde vallen. Eerst denk je nog dat het de brandslang was die tegen de banden op spetterde, maar toen ik die al voorbij was en de weg nog nat was ... voelde ik het nog steeds.
Gelukkig reed ik naar huis, maar mijn witte T-Shirt zat vol met vuile spetters van het achterwiel .. toch ook wel een dingetje denk ik. Stel je voor dat je onderweg bent voor een afspraak, kom je daar aan met een blouse of T-Shirt vol met vuile water spetters :( .. ontwerp foutje in lengte van spatbord?
Ga de fm ook eens vragen of daar iets voor is, waarschijnlijk een soort van mini 'spatterlap' o.i.d.?
Iemand anders die ook deze ervaring heeft met rijden op nat wegdek met de CGO800S?

Op het item van de batterij na en het onverwachte water ballet, is het voor de rest een heerlijk fiets om mee onderweg te zijn.
Veel mensen hebben zo'n extra klein flapje aan het eind van het spatbord daarvoor. Dat zit niet zozeer in het spatbord maar ook het type banden dat gebruikt wordt.

Verder komen jouw ervaringen met de 800S erg overeen met die ik zie bij mijn partner. Ik heb de 600 Pro en heb het gevoel dat ik structrueel meer uit een accu kan halen dan haar. Deels door sterkere benen en ander type woon-werk rit (langer en minder stop&go) maar mijn fiets zet ik met een percentage in de schuur en haal met hetzelfde percentage er weer uit. De 800S van haar zie ik structureel teruglopen, soms paar % over een nacht maar soms ook 10 tot 20% in de winter met een weekend ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 10:03
mouse1277 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:03:
Hallo, in april een Tenways CGO800S gekocht maar (door allerlei redenen) nog maar heel weinig gebruikt (er staat nog geen 100km totaal op de teller). Nu kwam ik er gisteren, bij het verzetten van de fiets, achter dat er een behoorlijke speling zit op het balhoofd maar geen idee hoe je dit (zelf) kunt oplossen. Waar vroeger aan de bovenkant van het stuur een inbusschroef zat, zit nu namelijk het display. Dus als iemand de te doorlopen stappen weet, dan houd ik me van harte aanbevolen. Of zal ik maar gewoon van de garantie gebruik maken en dit melden bij fietsenwinkel.nl? Als het namelijk iets simpels is, regel ik het liever zelf voordat ik weer op pad moet en er een hoop tijd en energie in moet steken.
Aan de onderkant van t stuur zit een schroefje, daarmee draai je het schermpje los. Onder het schermpje zit de schroef om je balhoofd strakker te zetten.

• SgtElPotato
Ondertussen een kleine 500km op mn CGO009 gezet. Blijft nog steeds een plezier om er op te fietsen. Heb nog niet de nieuwe zadelpenklem gekregen, maar de huidige vrij stevig vast gezet en nog geen last gehad.
Ben er blij mee. Hopelijk komt er nog een integratie met Apple Gezondheid zodat ik daar ook mijn fietsgegevens in kan zien..

Zucht...

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
fritske1978 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:49:
[...]

Aan de onderkant van t stuur zit een schroefje, daarmee draai je het schermpje los. Onder het schermpje zit de schroef om je balhoofd strakker te zetten.
Ok, zal ik vanavond eens gaan bekijken. Dank!

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 18:41
De huidige CGO600 is toch wel heerlijk aanlokkelijk.
Zou voor mijn 1.87 de L voldoen? Ik lees wisselde ervaringen, waarschijnlijk zou het ophogen van de stuurpen/stuurpen van de Pro installeren wel noodzakelijk zijn.
Ik twijfel of ik hem niet beter bij een dealer kan halen, relatief dichtbij.

[ Voor 13% gewijzigd door Roynaldinho op 11-09-2024 17:33 ]

• crunchytail
  • Nu online
Roynaldinho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:12:
Zou voor mijn 1.87 de L voldoen? Ik lees wisselde ervaringen, waarschijnlijk zou het ophogen van de stuurpen/stuurpen van de Pro installeren wel noodzakelijk zijn.
Nog huidige bezitters die de huidige aanbieding nog met 50 euro kunnen verbeteren.
Hoewel ik twijfel of ik hem niet beter bij een dealer kan halen, relatief dichtbij.
De L zit bij 1.87m wel op het randje. Ik zou persoonlijk voor de XL gaan. Een andere stuurpen is inderdaad een aanrader. :)

´We offer three frame sizes for the CGO600:
M (500 mm) for riders of 165 ~ 180 cm
L (540 mm) for riders of 175 ~ 190 cm
XL (580 mm) for riders of > 187 cm´

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18
Roynaldinho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:12:
Nog huidige bezitters die de huidige aanbieding nog met 50 euro kunnen verbeteren.
Hoewel ik twijfel of ik hem niet beter bij een dealer kan halen, relatief dichtbij.
Hoi Roy,

Ik heb hem ook online gekocht en dat ging prima.
Ook het in elkaar zetten.

Zie pm voor een korting link

Succes!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 18:41
crunchytail schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:15:
[...]

De L zit bij 1.87m wel op het randje. Ik zou persoonlijk voor de XL gaan. Een andere stuurpen is inderdaad een aanrader. :)

´We offer three frame sizes for the CGO600:
M (500 mm) for riders of 165 ~ 180 cm
L (540 mm) for riders of 175 ~ 190 cm
XL (580 mm) for riders of > 187 cm´
Helaas is de XL bij TENWAYS online niet (meer) beschikbaar.
Online nog wel te vinden bij andere partijen, maar dan wel zonder de huidige korting van TENWAYS zelf.
Zouden ze dit model gaan uitfaseren?

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18
Dan zou ik voor de pro gaan!

• crunchytail
  • Nu online
Roynaldinho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:29:
[...]

Online nog wel te vinden bij andere partijen, maar dan wel zonder de huidige korting van TENWAYS zelf.
Het komt vaker voor dat een bepaalde maat tijdelijk is uitverkocht. :)

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:39
Sowieso de XL doen. Ik ben 193 en vind het een klein fietsje. De L is dan Madurodam formaat vermoed ik.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 17:49
Roynaldinho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:29:
[...]

Heb een 600pro maat L en ben zelf 1,89m. Heb echt geen grotere maat nodig. Afstand zadel - stuur is voldoende om een sportieve houding te hebben. Moest zelf een iets meer gebogen stuur monteren anders waren mijn armen te kort :)

• Razwer
Weet iemand toevallig de maat van de montagebouten die je nodig hebt om een (Axa block XXL) ringslot op de CGO800S te monteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
Razwer schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:27:
Weet iemand toevallig de maat van de montagebouten die je nodig hebt om een (Axa block XXL) ringslot op de CGO800S te monteren?
M5 blijkt dus.

• Voinn92
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-08 08:32
Hi, ik ben geinteresseerd in een CGO600Pro. Ik maak me eigenlijk alleen nog zorgen over de IPx4 rating, volgens mij zou dat in theorie genoeg moeten zijn om altijd buiten te staan (heb geen garage of andere optie om hem overdekt te stallen), maar gezien de fabrikant dat niet durft te stellen vraag ik het me ook af.

Zijn er hier Tweakers die hun CGO600 pro buiten laten staan?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 23:21
Ik heb mijn CGO600 Pro gelukkig wel in mijn garage staan. Omdat ik weet dat onderdelen erg aan roest onderhevig kunnen zijn, ben ik blij dat ik mijn fiets droog kan stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
Voinn92 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:56:
Hi, ik ben geinteresseerd in een CGO600Pro. Ik maak me eigenlijk alleen nog zorgen over de IPx4 rating, volgens mij zou dat in theorie genoeg moeten zijn om altijd buiten te staan (heb geen garage of andere optie om hem overdekt te stallen), maar gezien de fabrikant dat niet durft te stellen vraag ik het me ook af.

Ik zou geen enkele mooie nieuwe fiets buiten laten staan. Roest/corrosie zie al binnen een paar maanden ontstaan. Afdekhoes er overheen doen? Of wat waterafstotende spray er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickmyass
  • Laatst online: 01-08 03:20
Voinn92 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:56:

Ja, ik laat mijn cgo600 altijd buiten staan. Beetje roest op de bouten. Maar dat is alles. Het scherm is waterdicht. En de ketting is geen metaal, maar carbon. Dus dat roest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 23:21
Ik heb nu een paar maanden een CGO600 Pro. Deze bevalt mij erg goed. Echter, de cadans kan ik niet aan wennen. Met mijn cadans rijd ik continu 26-27 km/u en dus op eigen kracht. Knip

[ Voor 43% gewijzigd door Notna op 17-09-2024 19:12 . Reden: Zie topicwarning mbt opvoeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
RicoK schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:43:
Ik heb nu een paar maanden een CGO600 Pro. Deze bevalt mij erg goed. Echter, de cadans kan ik niet aan wennen. Met mijn cadans rijd ik continu 26-27 km/u en dus op eigen kracht. [Mbr]Knip[/]
Heb ook een 600pro sinds een paar maanden. Heb niet zoveel moeite met de cadans, maar wel met het feit dat de ondersteuning sterk terug valt boven de 25km/u. Is al eerder genoemd hier; de ondersteuning in stand 1 is gewoon te sterk. Mag van mij ong 30% minder zodat wat minder snel tegen de limiet aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
jake1996 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:30:
[...]

Heb ook een 600pro sinds een paar maanden. Heb niet zoveel moeite met de cadans, maar wel met het feit dat de ondersteuning sterk terug valt boven de 25km/u. Is al eerder genoemd hier; de ondersteuning in stand 1 is gewoon te sterk. Mag van mij ong 30% minder zodat wat minder snel tegen de limiet aan loopt.
Maar je weet toch dat een e-bike wettelijk maar ondersteuning mag geven tot 25km/u?

specs

• jake1996
RubenDJ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:50:
[...]

Maar je weet toch dat een e-bike wettelijk maar ondersteuning mag geven tot 25km/u?
Jazeker, mijn punt is door de te sterke ondersteuning zit je al heel snel tegen die limiet aan, vandaar of het wat minder kan..

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
jake1996 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:33:
[...]

Jazeker, mijn punt is door de te sterke ondersteuning zit je al heel snel tegen die limiet aan, vandaar of het wat minder kan..
Aha, een beetje alles of niets als ik het dan goed begrijp?

Ik ben me ook aan het oriënteren op een e-bike en twijfel nog tussen een nieuwe cgo600 pro of een tweedehands van een gevestigd merk in hetzelfde budget, vandaar. Aan de ene kant spreekt riemaandrijving met automatische versnelling me wel aan maar hierdoor ga ik wel steeds meer twijfelen.

Ik zal de fiets dan meest gebruiken voor woon-werk buiten de stad.

specs

• Petser01
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Goede avond,
Heet de Tenway CGO800S één stoplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
Een wat ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:43
@Petser01 ik vermoed dat je een remlicht bedoelt? Die heeft de fiets niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Sinds 2 dagen ben ik eigenaar van een mooie antraciet CGO800S. Ik ben 1.96m lang, maar toch zit ik nog redelijk rechtop.

De PAS op standje 1 is inderdaad al meer dan voldoende om binnen een paar seconden 25+ km/u te rijden. Daarna moet je toch wel stevig meetrappen om nog iets harder te kunnen.

Verder heb ik de app geinstalleerd en gekoppeld. Het vastleggen van ritten op automatisch gezet, maar de ritten worden niet geregistreerd. Kan ik daar nog iets aan doen?

Ook keek ik via het display wat mijn maximum snelheid is geweest en die lag op 25,2 km/u, terwijl ik zeker al heel vaak daarboven heb gezeten. Houdt ie die niet goed bij? Of houdt ie dit alleen bij als de trapondersteuning actief is en dus boven de 25km/u niet?

En ik moet eigenlijk nog even op zoek naar een goede laptoprugzak waarin naast een laptop ook een goede plek is voor de losse accu van de fiets. Bij voorkeur een rugzak waar ie strak rechtop inzit of plat in ligt zonder makkelijk te beschadigen (desnoods eerst in een goed passende hoes). Ik heb nu een lichte laptoprugzak, waar de accu een beetje schuin inpast, niet helemaal optimaal. Misschien dat iemand hier al zoiets heeft en anders ga ik zelf maar even op zoek.

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 20-09-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
Gefeliciteerd Hars met je nieuwe fiets!

Die app met rittennavigatie heb ik 2x gebruikt, maar de navigatie vond ik slecht en te laat de richting aangeven en het opslaan van de ritten lukt mij ook niet.
Inmiddels al meer dan een jaar heb ik hem.

Mag ik vragen waarom je je accu er steeds gaat uithalen? Je kan hem op slot draaien en hij is i.i.g. bij unive 100% meeverzekerd. Daarnaast een nieuw exemplaar kost <€300 dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 22:30
Op Ali een achterlicht besteld voor mijn cgo600, deze lijkt op het achterlicht van de cgo800s van mijn vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8Bglw9LO-cmPaY8npoIOy0t2kI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7e8XzhECfRIqpADO4e8XicWU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzKWBaLsQtdZKMSq912TGeyfYY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlubWqz56OjNn4kJIJFLDraZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qm--y5GHeSONoFQ3YgkYlb1h6yA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6MK5pBSO2DmcqJUkT29XXYz.jpg?f=fotoalbum_large

Kabel voor nu weggewerkt via de bagagedrager, misschien ooit nog netjes via het spatbord, maar voor nu is het prima.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

• hars73

hars73

siveiro schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:14:
Gefeliciteerd Hars met je nieuwe fiets!

Die app met rittennavigatie heb ik 2x gebruikt, maar de navigatie vond ik slecht en te laat de richting aangeven en het opslaan van de ritten lukt mij ook niet.
Inmiddels al meer dan een jaar heb ik hem.

Mag ik vragen waarom je je accu er steeds gaat uithalen? Je kan hem op slot draaien en hij is i.i.g. bij unive 100% meeverzekerd. Daarnaast een nieuw exemplaar kost <€300 dacht ik.
Ik ga hem regelmatig (2 tot 3x per week) een hele dag stallen in de 'bewaakte' fietsenstalling van het station vanwege woon werkverkeer. En ik wil hem daarbij eigenlijk zo onaantrekkelijk mogelijk maken om te stelen. Dus ringslot, kettingslot en accu eruit was mijn idee.

Wat betekent trouwens het lampje op de accu? Ik ben hem los aan het opladen en zag ineens dat lampje met knopje ernaast.Kan dat lampje blauw, groen en rood zijn? Kan er in het boekje niks over terugvinden.
Gevonden in een review: red when low, green for between one and two thirds and blue between two thirds and full.

[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 21-09-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:29
Hi allemaal,

Ik wil graag een Tenways aanschaffen.
Mijn keuze is gevallen op de 600 Pro of 009. Wil deze met de powerbank zodat ik net wat meer range heb. Fiets +/- 55 km per dag in weer en wind.

Wat is hierin de betere keuze? Wil wel se banden direct vervangen voor Schwalbe .

Waarom de keuze voor deze fiets ?

Hij is goedkoop en kan ik dus binnen mijn budget (max 3000euro)
voorzien van betere onderdelen (zoals handvatten)

Iemand tips voor upgrades?

Jouke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:16
Waarom zou je direct andere banden er op zetten? Ik zou eerst de originele banden op rijden en dan voor Schwalbe gaan. Op de 600 Pro zitten volgens mij ook gewoon anti-lek banden.

Tip voor (600 Pro) een upgrade is om deze bagagedrager er op te zetten. Dan kan je ook nog een fietstas erbij doen. Heel fijn om zo boodschappen te doen.

Er wordt veel geklaagd over het zadel, maar ik was er na een paar weken al aan gewend eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-08 12:43
Heeft iemand nog suggesties voor fijnere handvatten voor de 009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Weet iemand trouwens wat de stand 'hold' betekent op het slot van de accu op de CGO800S? Het open en gesloten slotje is wel duidelijk.

En je kunt de accu er toch gewoon inklikken zonder verder het sleuteltje te gebruiken?

• eenhoorntje
Handvatten waarschijnlijk brooks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-09 19:00
eenhoorntje schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:04:
Hi allemaal,

Mijn keuze is gevallen op de 600 Pro of 009. Wil deze met de powerbank zodat ik net wat meer range heb. Fiets +/- 55 km per dag in weer en wind.

Wat is hierin de betere keuze? Wil wel se banden direct vervangen voor Schwalbe .

Jouke
Goedkoop zou ik een CGO 600 Pro + powerbank ook niet willen noemen (ook moet er vaak nog een bagagedrager, achterlicht, slot, stuur etc. bij worden gerekend en je hebt het al over andere banden). Als je een budget hebt van 3000,- dan zou ik zelf vooral (ook) kijken naar fietsen van andere / A-merken die vaak al beschikken over de genoemde extra's en niet zelden met Schwalbe banden worden geleverd.

Het seizoen loopt af en dus ook kans op aanbiedingen / overstock. Voor 3000,- euro is ook een 2023 of 2024 fiets met Bosch te vinden en die zou ik altijd de voorkeur geven als je een fiets 55 km per dag door weer en wind gaat gebruiken. Bijkomend voordeel is dat de minimale accucapaciteit vaak 500 / 625 Wh bedraagt (tenzij je de SL motor kiest -> 400 Wh). 1 'grotere' accu. Geen gehannes met het opladen / bijhouden van twee accu's (de powerbank van Tenways laadt erg traag) en als plus afmontage met betere onderdelen die vermoedelijk langer meegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door neb0 op 28-09-2024 04:06 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offkors schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:25:
Heeft iemand nog suggesties voor fijnere handvatten voor de 009?
Ergon GP1's zijn erg fijne handvatten, die hebben we op onze cgo800's zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:35

Melkaz

Melkazar

eenhoorntje schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:04:
Hi allemaal,

Jouke
Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van de 600 pro, maar ik gebruik hem om naar werk te fietsen(kleine 12km per dag), kleine boodschappen te halen en naar de binnenstad te gaan. Voor 50 km ritjes zou ik zeker niet voor een Tenways zijn gegaan maar voor een a merk 2023 model. Met alle aanpassingen die je wenst kom je sowieso al richting die bedragen uit.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fistix
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:34
50 km ritten zijn toch prima te doen op een cgo600 pro?
Mij bevalt het iig prima. Wel met een ander stuur en handvatten. (ergotec Stuttgarter met ergon Gc1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 09:42
fistix schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:47:
50 km ritten zijn toch prima te doen op een cgo600 pro?
Mij bevalt het iig prima. Wel met een ander stuur en handvatten. (ergotec Stuttgarter met ergon Gc1).
Midden in de winter, met kou en tegenwind, daalt mijn range tot ongeveer 50km.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
evleerdam schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:18:
[...]

En dan met de powerbank erbij, zit het metde range wel goed

Alleen het achterlicht is een beetje jammer, wellicht een bekabeld achterlicht
er op laten maken

[ Voor 16% gewijzigd door eenhoorntje op 29-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
Zie dat je nu een helm bij de 009 of AgoX krijgt.

Nooit over de X nagedacht. Maar vette bike! Iemand deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odmar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 15:18
axensir schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 07:47:
Op Ali een achterlicht besteld voor mijn cgo600, deze lijkt op het achterlicht van de cgo800s van mijn vrouw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kabel voor nu weggewerkt via de bagagedrager, misschien ooit nog netjes via het spatbord, maar voor nu is het prima.
Mooi achterlicht! Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

evleerdam schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:18:
[...]

Bij mij zijn de getallen gunstiger. Ik rij 36km per dag. Ik laad op tot 80% en ben nog nooit met minder dan 30% acculading thuisgekomen, ook niet in de winter. Mijn heenreis 18km zuid-west fietsen, oftewel meestal recht tegen de wind in :P

Aannemend dat de percentages kloppen (en dus bijvoorbeeld niet dat de laatste 30% opeens binnen enkele kilometers naar 0% gaat) is mijn minimale range met kou en tegenwind 72km bij ondersteuningsniveau 1.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 07-10-2024 09:45 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Laatst online: 09-09 23:20
eenhoorntje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:29:
Zie dat je nu een helm bij de 009 of AgoX krijgt.

Nooit over de X nagedacht. Maar vette bike! Iemand deze?
Meerdere mensen in dit topic! Zoek maar eens op Ago X ;)
Ik heb zaterdag de Ago X besteld, levering volgende week. Tot nu toe wil ik in elk geval de stuurpen vervangen, kan iemand bevestigen of een 31,8 mm stuurpen past? En heeft iemand aanraders voor een verstelbare stuurpen of andere modificaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 22:30
odmar schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Mooi achterlicht! Heb je een linkje?
Achterlicht
https://a.aliexpress.com/_mKZcutw

Y splitter m6
https://a.aliexpress.com/_mKs7xg4

Dit achterlicht past niet op de splitter. Heb 1 connector eraf geknipt en hier het achterlicht op gesoldeerd. Misschien kun je met wat extra zoekwerk de juiste connectors of verloopjes vinden.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaguya
  • Laatst online: 26-03 15:31
Update van mijn kant:

Ik heb de CGO 009 inmiddels acht maanden en heb er 1900KM op gefietst. Mijn zadelklem is door tenways vervangen en zit nu beter, maar elke 2 maanden moet ik hem alsnog aandraaien omdat het anders niet meer strak zit.

Daarnaast schoot mijn batterij vanochtend uit het slot. Deze zit door middel van een klem vast. Gelukkig fietse ik langzaam en heb ik verder alleen wat kleine schaafwonden.

Mijn fietsenmaker, die vanaf volgende week een officiele tenways dealer is, zegt dat hij dit vaak ziet met de 009. Hij heeft zelfs een aparte tang gekocht om het klemmetje op de batterij terug te buigen. Volgens hem is dit een productiefout.

Ik vind dit best kwalijk, voor hetzelfde geld was mijn batterij ontkoppeld toen ik 25km/u ging.

Verder een prima fiets, maar voor alle eigenaren van de 009. Let op, als de batterij niet helemaal goed klemt en/of lastiger is te bevestigen. Gewoon naar de dealer en eisen dat het wordt gefixed. Dit kan gevaarlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Iemand een goede suggestie voor een 48V achterlicht met ingebouwde rem-functionaliteit? Dus dat het achterlicht feller gaat branden op het moment dat je remt? Ik heb deze functie nu in mijn usb-c oplaadbare achterlicht en zou dat ook in een vast achterlicht willen.

Zoeken op Alie is een ramp, want vrijwel elk achterlicht heeft wel een dergelijke beschrijving:
LED Brake Warning Light High-Brightness Ebike Turn Functional Tail Light Energy Saving for 12/36/48/60V Electric Bike
En dan 6 verschillende versies die je kunt kopen.

Terwijl er dan verder geen uitleg bijstaat hoe het werkt. Leuk dat er 5 aders zijn voor nutteloze meuk als richtingaanwijzers, maar zit er nou een sensor in het licht dat zelf vaststelt of er geremd wordt? 0 info daarover :P

Misschien moet ik ook maar gewoon bij een Nederlandse webshop kopen, daar vind je ze zo, bijvoorbeeld deze van Spanninga.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 08-10-2024 10:09 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eames
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-07 15:46
Misschien interessant voor de mensen hier, maar mijn nieuwe CGO600 Pro is vorige week geleverd met schroeven voor een slot. De Flex Mount voor de Defender die in dit topic vaker is voorgesteld was voor mij dus niet nodig.

Waar vind ik het frame nummer voor de verzekering? Eerder in dit topic staat een foto van een trapas, maar op de mijne staat geen nummer. Het scannen van de QR code met de app leverde me ook niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
Eames schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:00:
Misschien interessant voor de mensen hier, maar mijn nieuwe CGO600 Pro is vorige week geleverd met schroeven voor een slot. De Flex Mount voor de Defender die in dit topic vaker is voorgesteld was voor mij dus niet nodig.

Waar vind ik het frame nummer voor de verzekering? Eerder in dit topic staat een foto van een trapas, maar op de mijne staat geen nummer. Het scannen van de QR code met de app leverde me ook niets op.
Zit hier geen sticker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Bj7XHtplsgKzYLb7s26npKhmAM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UcRBrbj0uKLHjp1SZ0uH99EH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eames
Jawel, maar onder de QR code staat een code waar naast cijfers ook letters in voor komen. Bestaat een frame nummer niet alleen uit cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
Eames schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Jawel, maar onder de QR code staat een code waar naast cijfers ook letters in voor komen. Bestaat een frame nummer niet alleen uit cijfers?
Mijn 600 (niet-pro) heeft alleen cijfers, maar letters kan tegenwoordig ook. :)

"Framenummers hebben meestal 6-12 karakter codes, een combinatie van nummers en letters. Een modern standaard nummer bestaat uit 2 letters gevolgd door 7 getallen, maar dit varieert vaak genoeg."

[ Voor 22% gewijzigd door crunchytail op 08-10-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eames
crunchytail schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:12:
[...]

Mijn 600 (niet-pro) heeft alleen cijfers, maar letters kan tegenwoordig ook. :)

"Framenummers hebben meestal 6-12 karakter codes, een combinatie van nummers en letters. Een modern standaard nummer bestaat uit 2 letters gevolgd door 7 getallen, maar dit varieert vaak genoeg."
Het zou kunnen dat de code op de sticker gewoon geldt als het framenummer maar de mijne heeft wel significant meer karakters en letters. Beetje raar dat de site hier ook niets anders over zegt dan dat je het schijnbaar in de app zou moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
Eames schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Het zou kunnen dat de code op de sticker gewoon geldt als het framenummer maar de mijne heeft wel significant meer karakters en letters. Beetje raar dat de site hier ook niets anders over zegt dan dat je het schijnbaar in de app zou moeten kunnen vinden.
Klopt, de QR code verwijst naar het framenummer. Gewoon opgeven bij de verzekering dus. Gaat erom dat het een uniek nummer is dat te vinden is op jouw fiets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eames
Dan moet dat haast wel zo zijn. Bedankt beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier leden die de CGO009 hebben? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:03:
Zijn er hier leden die de CGO009 hebben? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Heerlijke fiets. Mijn eerste fiets eigenlijk in een kleine 20 jaar, maar op de zadelpen na is hij wat mij betreft perfect. Gebruik hem dagelijks om een kleine 25-30km te fietsen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Heerlijke fiets. Mijn eerste fiets eigenlijk in een kleine 20 jaar, maar op de zadelpen na is hij wat mij betreft perfect. Gebruik hem dagelijks om een kleine 25-30km te fietsen.
Goed om te horen! Welke kleur heb je gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Goed om te horen! Welke kleur heb je gekozen?
Groen! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpnh6BHbMNtV4eIFLWwCPLD3yWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hEiESonRCFSazQmeanCLyqs1.webp?f=fotoalbum_large

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Kamado Joe op de achtergrond maakt het af!
Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.