Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantjuh
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-01 15:11
waslijn schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:28:
Helaas is het achterspatboard van mijn cgo 600 pro beschadigd geraakt. Nu zie ik dat ze een set op hun website verkopen, maar het achterspatbord is op de foto anders dan het spatbord dat op de fiets gemonteerd zit. Weet iemand hoe dat zit?

Ik zie deze montage punten niet terug op de foto:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet dat TENWAYS graag foto’s photoshopt zodat de fiets er mooier uitziet. (Kijk maar vooral naar de achterlicht op het spatbord van de cgo009) Ik verwacht dat ze precies dezelfde zijn als jij er al op hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_13
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-04 23:16
Deantjuh schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Weet dat TENWAYS graag foto’s photoshopt zodat de fiets er mooier uitziet. (Kijk maar vooral naar de achterlicht op het spatbord van de cgo009) Ik verwacht dat ze precies dezelfde zijn als jij er al op hebt zitten.
Kijk vooral eens naar de tanden van de aandrijfriem hoe die aansluiten op de tanden van het tandwiel 😜😆

Komt misschien omdat de foto’s gerenderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 17:15
Tilhorn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:17:
Wij hebben al 15 maanden een Tenways 800s tot volle tevredenheid.

Drie dagen geleden viel hij plotseling stil tijdens het naar huis rijden vanaf het werk. Het display was even aan te zetten maar ging na een paar seconden weer uit. Zonder ondersteuning naar huis getrapt. Thuis aan de lader en het display bleef weer werken en daarmee de fiets. Het accupercentage stond op 58% daar kon het dus niet aan liggen.

Contact gezocht met Tenways die instrueerde om de bedrading te checken. Deze was in orde. En bij herhaling filmpje te maken van het dispaly en een foto van de accustatus.

Twee dagen erna weer gaan rijden (met volle accu). En weer viel de Tenways volkomen uit na lange tijd. Filmpje gemaakt van het display wat steeds uitvalt (status accu 58%) en een fot van het acculampje (blauw).

Weer contact gezocht met Tenways. Het advies is om naar de leverancier te gaan (helaas een eind uit de buurt, andere leveranciers willen niets doen onder garantie).

Herkent iemand dit probleem? En zo ja wat is het en hoe is het te verhelpen?
[Afbeelding][Video]
Tenways CGO800S weer mogen ophalen bij de fietsenmaker. Er bleken twee cellen in de accu kapot te zijn. Er zijn twee verschillende accu's in omloop geleverd door Tenways. Van één serie schijnt dit een probleem te kunnen zijn.

Nieuwe accu geplaatst gekregen en vooralsnog gaat het weer goed. Met dank aan Italian Bikes in Den Bosch.

[ Voor 58% gewijzigd door Tilhorn op 28-07-2024 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rico_13
Tilhorn schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Tenways CGO800S weer mogen ophalen bij de fietsenmaker. Er bleken twee cellen in de accu kapot te zijn. Er zijn twee verschillende accu's in omloop geleverd door Tenways. Van één serie schijnt dit een probleem te kunnen zijn.

Nieuwe accu geplaatst gekregen en vooralsnog gaat het weer goed. Met dank aan Italian Bikes in Den Bosch.
Vandaag is mijn partner met de CGO800S op pad geweest (3.000km oud, 1 jaar oud.) bij 67% accu viel de fiets plots uit. Na aanzetten valt het display herhaaldelijk na een paar seconden ook weer gelijk uit. Soft reset gedaan en nu de accu maar helemaal volgeladen. Nu weer 20km probleemloos gedaan.

Weet jij hoe ik kan zien of ik “het slechte type” accu heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 17:15
rico_13 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:34:
[...]

Vandaag is mijn partner met de CGO800S op pad geweest (3.000km oud, 1 jaar oud.) bij 67% accu viel de fiets plots uit. Na aanzetten valt het display herhaaldelijk na een paar seconden ook weer gelijk uit. Soft reset gedaan en nu de accu maar helemaal volgeladen. Nu weer 20km probleemloos gedaan.

Nee, helaas niet. Wat mij wel opviel is dat bij de oude accu er een uitgeprint serienummer op de accu stond en er bij de nieuwe accu een QR-code. Als je die scant krijg je het serienummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:47
rico_13 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:34:
[...]

Ik heb precies hetzelfde (ook bij ~70% alles plat). Fiets vorige week naar Fietsenwinkel.nl gebracht. Zij hebben de accu op de testbank gehad op 2 verschillende ontlaadmodi. Beiden modi gaven geen probleem, accu had de volle capaciteit. Ze gaan het met Tenways overleggen, ik hoop deze week meer te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rico_13
ToineZ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:40:
[...]

Ik heb precies hetzelfde (ook bij ~70% alles plat). Fiets vorige week naar Fietsenwinkel.nl gebracht. Zij hebben de accu op de testbank gehad op 2 verschillende ontlaadmodi. Beiden modi gaven geen probleem, accu had de volle capaciteit. Ze gaan het met Tenways overleggen, ik hoop deze week meer te horen.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Houd ons s.v.p. op de hoogte!

Ik gok dat er bij mij door de hitte een cel defect is gegaan. Had 71 oplaadcycli op de accu (3.500km) en de fiets zou nog geen jaar oud moeten zijn. Helaas is de fiets tweedehands gekocht en ziet het erna uit dat ik van de eigenaar geen bon meer overhandigd zal krijgen. Zal er nog eens achteraangaan.
Het eigenaarschap van de fiets is overigens wel overgedragen, dus deze staat in mijn eigen Tenways app.

Toch vraagt support terug te gaan naar de dealer of hun het aankoopnummer direct van bij Tenways op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_13
Filipvm schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Heel raar! Bij ons is het 57%. Stopt gewoon. Laden en terug ok. Tot 57!
Ook hier hetzelfde probleem. Zijn jullie al van enige oorzaak/oplossing voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 23:23
Ik volg dit topic al een tijdje en ik wil graag een ago T bestellen. Heeft iemand een referralcode voor me aub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:41
tweaker013 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:23:
Ik volg dit topic al een tijdje en ik wil graag een ago T bestellen. Heeft iemand een referralcode voor me aub?
Verzonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 14:43
Ook ik ga me voegen aan de populatie Tenways rijders. Na verwarring rond een kortingscode die ten onrechte werd doorberekend (o.a. Tenways fietsen waren uitgesloten van korting bij deze webshop) heb ik een CGO 600 Pro kunnen bestellen voor 1597 EUR incl. bezorging (nadat ik begreep dat Tenways was uitgesloten van korting mailde ik om mijn bestelling te annuleren; maar werd toen teruggebeld met bericht dat ik hem toch met korting mocht kopen als ik dat wilde---dat wilde ik).

Kom net terug van een proefrit bij een Tenways store in de buurt om te checken of de framemaat klopte, dat was een heerlijke rit. In de winkel werd mij overigens verteld dat een andere bagagedrager in principe niet meer gewicht zou moeten dragen: de maximale draagcapaciteit van de Tenways bagagedrager komt niet per se vanwege de constructie, maar omdat er niet teveel gewicht op de achternaafmotor (en dus het achterwiel) mag zijn ivm slijtage motor.

Anyway, ik onderzoek of ik ook mijn (2) kinderen met deze fiets kan vervoeren. Ik heb in ieder geval een framemontageset voor de Thule Yep Maxxi 2; ik heb tweakers in dit topic gezien die dit hebben gedaan, dus dat zou #1 moeten zijn.

Maar dan #2: is er iemand in geslaagd een voorzitje te installeren? Begreep in de winkel dat dat met de standaard stuurpen niet gaat, maar is er enige kans van slagen met een andere stuurpen en/of stuurpenverlenger?

Als alternatief overweeg ik een fietskar; maar in de winkel werd daar ook wat huiverig over gedaan o.a. (weer) vanwege het gewicht aan/op het achterwiel/achternaafmotor: zijn er tweakers die ervaring met fietskarren aan de CGO 600 (pro)?

Plan C is mijn huidige barrel achter de hand te houden voor vervoer van 2, en de Tenways evt. voor 1 tegelijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:06
dvdgrs schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:00:
Ook ik ga me voegen aan de populatie Tenways rijders. Na verwarring rond een kortingscode die ten onrechte werd doorberekend (o.a. Tenways fietsen waren uitgesloten van korting bij deze webshop) heb ik een CGO 600 Pro kunnen bestellen voor 1597 EUR incl. bezorging (nadat ik begreep dat Tenways was uitgesloten van korting mailde ik om mijn bestelling te annuleren; maar werd toen teruggebeld met bericht dat ik hem toch met korting mocht kopen als ik dat wilde---dat wilde ik).

Kom net terug van een proefrit bij een Tenways store in de buurt om te checken of de framemaat klopte, dat was een heerlijke rit. In de winkel werd mij overigens verteld dat een andere bagagedrager in principe niet meer gewicht zou moeten dragen: de maximale draagcapaciteit van de Tenways bagagedrager komt niet per se vanwege de constructie, maar omdat er niet teveel gewicht op de achternaafmotor (en dus het achterwiel) mag zijn ivm slijtage motor.

Anyway, ik onderzoek of ik ook mijn (2) kinderen met deze fiets kan vervoeren. Ik heb in ieder geval een framemontageset voor de Thule Yep Maxxi 2; ik heb tweakers in dit topic gezien die dit hebben gedaan, dus dat zou #1 moeten zijn.

Maar dan #2: is er iemand in geslaagd een voorzitje te installeren? Begreep in de winkel dat dat met de standaard stuurpen niet gaat, maar is er enige kans van slagen met een andere stuurpen en/of stuurpenverlenger?

Als alternatief overweeg ik een fietskar; maar in de winkel werd daar ook wat huiverig over gedaan o.a. (weer) vanwege het gewicht aan/op het achterwiel/achternaafmotor: zijn er tweakers die ervaring met fietskarren aan de CGO 600 (pro)?

Plan C is mijn huidige barrel achter de hand te houden voor vervoer van 2, en de Tenways evt. voor 1 tegelijk :-).
Als een verkoper met zo'n verhaal zou komen zou ik antwoorden met:
"Wacht effe: dus als ik 110 kg of 60 kg weeg maakt niet uit, maar als ik iemand zwaarder dan 25 kg meeneem, dán is het slecht voor de motor? Dat is toch niet logisch?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:48
zetje01 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:27:
[...]

Als een verkoper met zo'n verhaal zou komen zou ik antwoorden met:
"Wacht effe: dus als ik 110 kg of 60 kg weeg maakt niet uit, maar als ik iemand zwaarder dan 25 kg meeneem, dán is het slecht voor de motor? Dat is toch niet logisch?"
@dvdgrs Uitstekend advies van de betreffende winkel. Dat hoor je zelden.

Een verkoper die zegt dat lichaamsgewicht niet uitmaakt, geeft onjuiste info.
Zowel gewicht op de achterdrager of karren als het gewicht van een berijder is van invloed op de hoeveelheid slijtage,
Extra gewicht op het zadel (berijder) is meer verdeeld, maar drukt ook op het achterwiel. Een kar of extra gewicht op de bagagedrager hangt aan/ drukt direct op het achterwiel (dus iets slechter). Is er sprake van beide (hoger lichaamsgewicht en belasting drager en/of kar) dan zorgt uiteraard voor de meeste slijtage.
Hoeveel is zo niet te zeggen omdat dat ook afhangt van rijstijl, gebruikte ondersteuningstand, hellingen, weersomstandigheden, frequentie enz. maar het is zeker van invloed (ook op de (slijtage) accu).

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 04-08-2024 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Sinds een paar weken een CGO600 Pro in bezit en ik ben er megablij mee - rijdt echt heerlijk!

Alleen net viel de aandrijving uit bij een accu percentage van 7%. Opnieuw starten deed niks - nu maar in de lader en fingers crossed. Voelt niet heel lekker. Ik zat nog te twijfelen tussen een duurder merk of deze en met dit soort issues lijk je meteen met je neus op de feiten te worden gedrukt. Of trek ik te snel conclusies?

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
CosmoKramer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:41:
Sinds een paar weken een CGO600 Pro in bezit en ik ben er megablij mee - rijdt echt heerlijk!

Alleen net viel de aandrijving uit bij een accu percentage van 7%. Opnieuw starten deed niks - nu maar in de lader en fingers crossed. Voelt niet heel lekker. Ik zat nog te twijfelen tussen een duurder merk of deze en met dit soort issues lijk je meteen met je neus op de feiten te worden gedrukt. Of trek ik te snel conclusies?
Je bent megablij met de fiets en hij rijdt heerlijk, dat is de belangrijkste conclusie. ;)

Om te beginnen zou ik proberen om de accu gewoon iets eerder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Als hij dan nog niet te zwaar fietst (leeg) heb je nog mazzel. Eerder opladen vind ik echt een no go reactie.

Accu moet je toch helemaal leeg kunnen fietsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christian1122
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-09-2024
Anoniem: 1629206 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:53:
[...]

Als hij dan nog niet te zwaar fietst (leeg) heb je nog mazzel. Eerder opladen vind ik echt een no go reactie.

Als een batterij/accu bijna leeg is heeft die minder kracht. Als jij hem op de hoogste PAS had staan of net een heuvel op wilde fietsen kan ik me indenken dat de accu er niet meer genoeg kracht voor had en helmaal uitviel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
[...]
Eerder opladen vind ik echt een no go reactie.

Ik hoop niet dat je diezelfde gedachte in de auto hanteert. ;)

Voor de levensduur van de fietsaccu is het echter niet aan te raden.

[ Voor 34% gewijzigd door crunchytail op 04-08-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn.Stella Livorno kan gewoon tot 0 procent voordat hij er mee kapt. Met 2 procent gaat hij in de eco stand. Sporadisch gebeurt dat een keer.

Maar bij 7 procent vind ik zelf wel te vroeg. Kan inderdaad met een heleboel factoren te maken hebben of een keer domme pech

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Je accu helemaal leegrijden is (net als bij telefoons e.d.) niet zo bevordelijk voor de levensduur. Dit zegt Tenways er zelf over.
Charge the battery properly
Charging is the battery's diet. To stay healthy, both "overeating" and "starvation" should be avoided. Staying at full charge all the time will accelerate cell deterioration, or battery cells left empty could starve to death. We recommend a charging cycle between 20% and 80% state of charge, where a timer can be used to prevent over-charging. Usually, 1-2 hours is enough for preparing for your next ride. If you’re planning an extended ride, fully charging the e-bike right before starting out is the best policy. And one last important thing: only use the charger provided by the seller, as it is your e-bike's most suitable source of power.
https://www.tenways.com/b...re-of-your-e-bike-battery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Op advies van de fietsenmaker moest ik hem de eerste paar keer onder de 10% rijden en dan helemaal opladen.

Maar zoals hierboven wordt gezegd moet hij gewoon helemaal leeg kunnen, net als een telefoon toch? Ik reed overigens in standje 1 en op het vlakke, dus kan me niet voorstellen dat ik opeens te ‘veeleisend’ reed.

Edit: en dank voor je reactie warp - daar ga ik me dan maar aan houden.

[ Voor 10% gewijzigd door CosmoKramer op 04-08-2024 13:57 ]

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:49
[...]

Het is echt extreem slecht voor de accu om hem helemaal leeg te maken. Begin met opladen bij 10%, het beste is zelfs om bij 20% te beginnen met laden.

Echt als je niet over een paar jaar een nieuwe accu wil kopen, moet je er een beetje lief voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_13
Zie hier een artikel van Tenways over gebruik en het onderhoud van de accu. Let vooral ook even op het temperatuurbereik van de accu waarbij het BMS intrapt wanneer deze buiten bereik zal vallen.

Voorbije week is bij mij de accu uitgevallen met 67% sap in de accu (op een zonnige dag, 30+ graden en de fiets heeft enkele uren in de volle zon gestaan). Na 20km fietsen viel de fiets plots uit. Bij opstarten viel deze dan weer herhaaldelijk uit. De dagen erna niet meer de gok gewaagd om onder de 70% te geraken.

Contact opgenomen met Tenways Support, maar ik heb geen aankoopbewijs…(tweedehandsje.)

Toch maar weer eens proberen. Ik laat deze week iets weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
CosmoKramer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:56:
Op advies van de fietsenmaker moest ik hem de eerste paar keer onder de 10% rijden en dan helemaal opladen.
Dit was vroeger nodig voor batterijen met nikkel. Voor Lithium-ion is dat echt niet nodig. Het zelfs schadelijk.
CosmoKramer schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:56:
Maar zoals hierboven wordt gezegd moet hij gewoon helemaal leeg kunnen, net als een telefoon toch? Ik reed overigens in standje 1 en op het vlakke, dus kan me niet voorstellen dat ik opeens te ‘veeleisend’ reed.
Ook voor telefoons is dat niet goed voor de levensduur. Voortaan niet lager gaan dan 10%, liefst 20% als het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rexar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Maxjj4 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:57:
Ik zit te kijken naar de CGO800S. In het filmpje van Bright trilt de fiets hard als je zonder handen fietst. Is er iemand met deze fiets die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Ik heb zelf totaal geen last van trillingen bij het fietsen, er zullen wel meerdere factoren zijn waardoor dit kan komen, ik weeg zelf maar 56 kilo en bij een maximale snelheid van 25 km/h fiets ik aardig stabiel recht vooruit zonder gebruik van mijn handen, dit doe ik sporadisch op lange rechte stukken.

Ik heb nu ergens rond de 6000km? of meer met de CGO800S gefietst waarvan rond de 500km zonder ondersteuning, ik heb hem sinds 18 april 2023, hij fietst zalig, ook zonder ondersteuning.

Zelfs zonder ondersteuning lukt het wel redelijk de 25km/h te halen, (wanneer ik graag hijgend thuis wil komen dan) niet dat ik masochistisch ben maar omdat de accu al zo vaak is uitgevallen waardoor ik er zoveel kilometers zonder ondersteuning heb gereden, elke opgenomen rit waarbij de accu uitvalt word ook niet in het totaal opgenomen.
Daarom weet ik ook niet accuraat hoeveel kilometers ik hiermee in totaal heb gefietst.

Dat komt omdat mijn accu nu nog maar voor 25-33% werkt, ik heb al een lange tijd gedoe met fietsenwinkel.nl om hiervoor een afspraak te krijgen, hierdoor ben ik ook hier terecht gekomen, ik lees al dat ik niet de enige ben.

Ik zal je echter aanraden om naar een fietsenzaak te gaan en fietsen zelf te proefrijden, ik had er zelf 3 in totaal getest inclusief de CGO800S.
Voordat ik een e-bike had, dacht ik altijd "een fiets is een fiets, wat voor verschil kan er nou zijn zolang het maar fietst" nou zeg, ze verschillen behoorlijk.

Tegenwoordig is er ook de Popal ARC1 die vrijwel een kopie lijkt, maar dan met een grotere 504Wh accu en 80 euro duurder. (wat het wel waard is als hij net zo lekker fietst als de CGO800S) als ik jou was zal ik daar ook naar kijken.

Ik zou je ook de BSP Quantum n7 en de Pro versie (riemaandrijving) aanraden, voor respectievelijk 1999 en 2299 euro, alleen zijn die 2 nergens meer te vinden, ze waren een tijdje in de aanbieding bij fietsenwinkel.nl maar zijn nu verdwenen, die 2 leken mijn geweldig geprijsde fietsen met een sterke bafang 80nm? of 90nm? middenmotor en een 504Wh? accu, de exacte specificaties van deze fietsen zijn onduidelijk aangezien ze nu van de aardbodem verdwenen zijn.

Veel success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
De Tenways CGO600 is weer in de aanbieding. Met referral korting kom je uit op €1149. Studenten betalen €1099.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-06 21:05
Vandaag een proefrit gemaakt op zowel cgo600 pro als de cgo800s. Ik merkte een verschil in de cadans/ondersteuning, de 800s trapt een stuk lichter. De verkoper had geen idee, dus misschien dat iemand hier dezelfde ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

Even terugkomend op dat accu verhaal. Tenways geeft dus aan dat tussen 20% ontladen en 80% laden het beste zou zijn voor de accu.

Maar hoe vaak moet je hem dan tot 100% laden? Neem aan dat dit ook wel van belang is om alle cellen de balanceren etc.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
OcGuru schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:48:
Maar hoe vaak moet je hem dan tot 100% laden? Neem aan dat dit ook wel van belang is om alle cellen de balanceren etc.
Dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Jawel, af en toe (elke paar maanden of zo) tot 100% is nodig i.v.m. kalibratie/balanceren. Vraag gerust na in het Het grote elektrische fietsen topic deel 3 topic.

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 05-08-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:05
Gisteren de knoop doorgehakt en de CGO 009 gekocht bij de lokale fietsenboer. Ze hadden er een aantal op voorraad (behalve de Midnight Black versie helaas) en ben voor de Olive Green gegaan.
Ik was in de markt voor een nieuwe fiets en na een klein testrondje was ik verliefd. Ze zetten hem voor mij in elkaar en gelijk een slot erop en dan kan ik hem woensdag of donderdag ophalen!

Ben erg benieuwd. Heb wel eens op een (1st-gen) Koga gefietst met versnellingen maar dat fietse toch een stuk minder soepel dan deze zonder versnellingen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjeWbaCCa
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-08-2024
Hi,

Ik zie dat de 600 nu met korting te verkrijgen is. Zelf ben ik niet zo thuis als het om fietsen gaat. Is de 600 tov de 600 pro met 700euro verschil een no-brainer? Of is de 600 pro zoveel "beter". Het gemak waarmee je de batterij eraf kan halen leek mij wel een groot voordeel, maar of dat 700 euro rechtvaardigt. Misschien een wat gekke vraag gezien het om 700 euro verschil gaat, maar een fiets doe je vrij lang mee, dacht om die reden om het dan maar gelijk goed te gaan doen.

Heeft iemand overigens voor mij een referral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tizzle
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik ben inmiddels overtuigd en sta op het punt een CGO600 pro te bestellen. Ik zou graag een referrallink of kortingscode ontvangen. Thanks 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

Sturmovik177

Vroem

TjeWbaCCa schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:27:
Hi,

Ik zie dat de 600 nu met korting te verkrijgen is. Zelf ben ik niet zo thuis als het om fietsen gaat. Is de 600 tov de 600 pro met 700euro verschil een no-brainer? Of is de 600 pro zoveel "beter". Het gemak waarmee je de batterij eraf kan halen leek mij wel een groot voordeel, maar of dat 700 euro rechtvaardigt. Misschien een wat gekke vraag gezien het om 700 euro verschil gaat, maar een fiets doe je vrij lang mee, dacht om die reden om het dan maar gelijk goed te goed.

Heeft iemand overigens voor mij een referral?
Voor mij was het belangrijk dat de accu los op te laden is. Kan geen lader achterlaten in de gemeenschappelijke stalling en ga geen fiets de trap op meenemen. Als je een eigen stalling hebt scheelt je dat natuurlijk 700 euro.

Andere verbeteringen van de Pro versie is de verstelbare stuur, in het frame geïntegreerde verlichting voor (al draait ie niet mee met het stuur en hoek verstellen is niet zo makkelijk, geeft wel smak licht).
Dit zijn wel de voornaamste verschillen dat ik uit mijn hoofd kan opnoemen. Maar je kan natuurlijk ook voor 700 euro zelf verbeteringen aanbrengen. :)

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-06 14:25
@Tizzle verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Ik ben me wat aan het oriënteren op elektrische fietsen en de 600 kwam ook voorbij.
Nu vraag ik me alleen af: Als de accu na een aantal jaar versleten is, is vervangen waarschijnlijk zo prijzig dat de fiets het praktisch niet meer waard is. Het voelt wel als enorme verspilling om een fiets dan bij het grofvuil te zetten. Iemand daar gedachten over / ervaring mee qua?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Ardj schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:11:
Ik ben me wat aan het oriënteren op elektrische fietsen en de 600 kwam ook voorbij.
Nu vraag ik me alleen af: Als de accu na een aantal jaar versleten is, is vervangen waarschijnlijk zo prijzig dat de fiets het praktisch niet meer waard is. Het voelt wel als enorme verspilling om een fiets dan bij het grofvuil te zetten. Iemand daar gedachten over / ervaring mee qua?
Tenways vraagt circa €300 voor een vervangende accu na de garantietermijn, dus dat is best netjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 22:07
Nieuwe Tenways CGO600 Plus, komt in 2025.

Grootste verandering ten opzichte van de CGO600 Pro is een ketting met 8 Shimano versnellingen. Motor wordt dezelfde motor als in de Tenway CGO009.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/new-tenways-bike-in-2025-cgo600-plus-with-gear-shift-v0-xavjybedx3hd1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b21c860eb002f88ceaaf6a688df3fafdfafefe17

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/new-tenways-bike-in-2025-cgo600-plus-with-gear-shift-v0-1fk1qdedx3hd1.png?width=2014&format=png&auto=webp&s=32f80f10e2f2a10f2c7a9d8c1c3314b42f498cb3

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/new-tenways-bike-in-2025-cgo600-plus-with-gear-shift-v0-82ifrdedx3hd1.png?width=2461&format=png&auto=webp&s=51b828d52f46166be43c61bcf4f5be5ccfb727da

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/new-tenways-bike-in-2025-cgo600-plus-with-gear-shift-v0-x3xd4cedx3hd1.png?width=2455&format=png&auto=webp&s=c0ecbf74caa9369cc6cac311277cd0b49345864b

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/new-tenways-bike-in-2025-cgo600-plus-with-gear-shift-v0-n4qoueedx3hd1.png?width=2466&format=png&auto=webp&s=0daf231797d0e9c83cbd9f589d64531e6ccedf2b

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jammer dat ze een goedkope Claris groep erop zetten, zal wel een prijsknaller worden net als de CGO600 (non-pro) nog steeds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Sander schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:14:
Jammer dat ze een goedkope Claris groep erop zetten, zal wel een prijsknaller worden net als de CGO600 (non-pro) nog steeds is.
nou dat vraag ik mij dan dus af. het is gewoon een pro met versnellingen. de pro staat voor 1800.
vermoed dat ze deze dus wel iets duurder maken van de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ricknr9 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

nou dat vraag ik mij dan dus af. het is gewoon een pro met versnellingen. de pro staat voor 1800.
vermoed dat ze deze dus wel iets duurder maken van de pro.
De grote sellingpoint van de Pro is de riem aandrijving, laat je die weg dan zit je gewoon in een goedkoper segment zeker met de low-budget Claris groep van Shimano. Het oogt minder, maar nog belangrijker je onderhoud is gewoon significant hoger met een ketting en groepset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
mm daar heb je ook wel een punt maar verwacht niet dat dit dan veel geld gaat schelen misschien dat de plus dan 1700 kost tov 1800.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-06 20:38
Jammer dat er niet iets meer aandacht is voor de looks. Achterlicht en bagagedrager (veel te hoog) zien er niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Tammo Tenways op 07-08-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikert
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-06 18:24
Ik lees al een tijdje mee en sta ook op het punt om een Tenways CGO600 Pro te bestellen. Heeft iemand wellicht nog een kortingscode voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Bikert schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:43:
Ik lees al een tijdje mee en sta ook op het punt om een Tenways CGO600 Pro te bestellen. Heeft iemand wellicht nog een kortingscode voor mij?
Verstuurd naar je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rico_13
crunchytail schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:24:
[...]

Tenways vraagt circa €300 voor een vervangende accu na de garantietermijn, dus dat is best netjes.
Of je trekt de accu open en vervangt zelf de cellen. Je kunt dit ook bij iemand met ervaring laten doen overigens.

Ikzelf vervang vaker cellen van eigen accuschroevers, elektrische tandenborstels, etc…
Met een puntlasser en nikkelstrips kom je vaak een heel eind. Lijkt mij daarom geen hogere wiskunde om in dit soort accu’s cellen te vervangen als Tweaker zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
rico_13 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:09:
[...]

Of je trekt de accu open en vervangt zelf de cellen. Je kunt dit ook bij iemand met ervaring laten doen overigens.

Ikzelf vervang vaker cellen van eigen accuschroevers, elektrische tandenborstels, etc…
Met een puntlasser en nikkelstrips kom je vaak een heel eind. Lijkt mij daarom geen hogere wiskunde om in dit soort accu’s cellen te vervangen als Tweaker zijnde.
Moet je dan nog iets met het BMS doen? Of is dat zo slim dat deze op andere cellen kan calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_13
japie06 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:29:
[...]

Moet je dan nog iets met het BMS doen? Of is dat zo slim dat deze op andere cellen kan kalibreren?
Zolang je ervoor zorgt dat je gelijke cellen neemt (zelfde type en zelfde capaciteit/specificatie) en dat ze gelijkmatig geladen zijn (zelfde startspanning) voordat je deze in het pakket plaatst zal het geen aanpassing in het BMS behoeven. Balanceren van de cellen zal het BMS vaak zelf doen door de volledige laadcycli te voltooien. Dit kan soms meerdere cycli duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 09:02
Zojuist een bluetooth tracker boven de accu weten te bevestigen. Wellicht komt het ooit van pas (hopelijk nooit).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6fHa84BCurTxcfwEt93RtwgGm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KCtxxj9GIrFZFbyS0zA7KuK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Ik heb nu een jaar de CGO600 Pro, prima fietsje. Laatst ging ik met iemand anders fietsen (ook een Tenways maar dan ouder model) en het viel ons op dat ik veel harder ging, ondanks dat onze km-teller beide 25 km/u aangaf. Dus ik had een gps km-teller op de telefoon aangezet en het bleek dat ik 30 km/u ging. Andere mensen die dit ook hebben? De teller geeft dus 25 km/u aan maar in werkelijkheid ga ik 30 km/u.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Ardj schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:11:
Helaas heb je een punt. E-bikes zijn een heel stuk minder duurzaam dan fietsen zonder ondersteuning.

De accu is (meestal) het meest prijzige onderdeel van een e-bike. Hoorde van een kennis met een 800s dat een accu al boven de 500,- euro ligt (een snelle Google search levert zelfs een prijs op van 549,- al is dat een winkel en niet van support zelf). In dat geval is de prijs dus in twee jaar flink gestegen en voor een 378 Wh accu (ongeveer gelijk die van de pro) vind ik dat behoorlijk aan de prijs (zelfs het kwalitatief betere Bosch maakt het voor die capaciteit niet zo bont). Ik zou dus zeker vooraf vragen wat een vervangende accu nu kost maar ook meenemen dat deze verder in prijs kan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian1122
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-09-2024
neb0 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:30:
[...]

Helaas heb je een punt. E-bikes zijn een heel stuk minder duurzaam dan fietsen zonder ondersteuning.

De accu is (meestal) het meest prijzige onderdeel van een e-bike. Hoorde van een kennis met een 800s dat een accu al boven de 500,- euro ligt (een snelle Google search levert zelfs een prijs op van 549,- al is dat een winkel en niet van support zelf). In dat geval is de prijs dus in twee jaar flink gestegen en voor een 378 Wh accu (ongeveer gelijk die van de pro) vind ik dat behoorlijk aan de prijs (zelfs het kwalitatief betere Bosch maakt het voor die capaciteit niet zo bont). zou dus zeker vooraf vragen wat een vervangende accu nu kost maar ook meenemen dat deze verder in prijs kan stijgen.
Deze accu stond eerst ook op de website van Tenways (voor volgens mij 500) toen ik mijn fiets 2 maanden terug kocht. Vreemd dat ze die nu niet meer op de website hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_13
neb0 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:30:
[...]

De accu is (meestal) het meest prijzige onderdeel van een e-bike. Hoorde van een kennis met een 800s dat een accu al boven de 500,- euro ligt (een snelle Google search levert zelfs een prijs op van 549,- al is dat een winkel en niet van support zelf). In dat geval is de prijs dus in twee jaar flink gestegen en voor een 378 Wh accu (ongeveer gelijk die van de pro) vind ik dat behoorlijk aan de prijs (zelfs het kwalitatief betere Bosch maakt het voor die capaciteit niet zo bont). Ik zou dus zeker vooraf vragen wat een vervangende accu nu kost maar ook meenemen dat deze verder in prijs kan stijgen.
Bij de Tenways support kun je een nieuwe accu na de garantieperiode opvragen voor een marktconforme prijs. Hedendaags zit die zo rond de €315 tot €350. Een beetje accu mag rond de 500 laadcycli meegaan afhankelijk van het het laadregime, onderhoud, gebruik en opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rico_13
Ik ben eens benieuwd of iemand al zijn CGO800S van een software update heeft voorzien en hoe je hieraan gekomen bent?

Momenteel draai ik versie K5248_K4323- (K5248-M-UART).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ruvo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:16:
Zojuist een bluetooth tracker boven de accu weten te bevestigen. Wellicht komt het ooit van pas (hopelijk nooit).
[Afbeelding]
De genuine airtags van apple passen heel mooi onder het afdekklepje onderaan het frame tussen de kabels. Doordat je die er tussen schuift zit het ook mooi klem. Heb op die manier bij zowel de 800S als 600 PRo de tag erin zitten.

Op de kinderfietsen met lijmpistool onder de zadels gedaan maar daar missen we inmiddels 1 tag (en de fiets heb ik nog wel :-D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:15:
Ik heb nu een jaar de CGO600 Pro, prima fietsje. Laatst ging ik met iemand anders fietsen (ook een Tenways maar dan ouder model) en het viel ons op dat ik veel harder ging, ondanks dat onze km-teller beide 25 km/u aangaf. Dus ik had een gps km-teller op de telefoon aangezet en het bleek dat ik 30 km/u ging. Andere mensen die dit ook hebben? De teller geeft dus 25 km/u aan maar in werkelijkheid ga ik 30 km/u.
2e hands fiets? Klinkt beetje alsof er een modificatie (die hier op t.net niet besproken mag worden) gedaan is. Of is de wielmaat verkeerd ingesteld (kan je normaliter ook niet zelf aankomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sander schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

2e hands fiets? Klinkt beetje alsof er een modificatie (die hier op t.net niet besproken mag worden) gedaan is. Of is de wielmaat verkeerd ingesteld (kan je normaliter ook niet zelf aankomen)
Nieuw gekocht bij Tenways zelf. Geen modificaties gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-06 21:05
Sander schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

Heb ook net mijn cgo600pro net binnen en natuurlijk uitgeprobeerd , maar 25km/u is bij mij gelijk aan mijn mede fietser met een Gazelle C7 Bosch midmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischasoet
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-06 10:57
Even een vraagje. Ik heb sinds kort een Tenways CGO600 maar wil weten welk ringslot ik daarop kan plaatsen...er zitten namelijk geen schroefjes op de normale plaats.

Alvast bedankt .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 20:00
@Mischasoet heb je al gezocht op ringslot of slot in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischasoet
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-06 10:57
RicoK schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:37:
@Mischasoet heb je al gezocht op ringslot of slot in dit topic?
Gevonden, dank je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Wel vreemd dat er zo veel snelheids verschil in zit. Je merkt bij elektrische fietsen altijd wel dat 25km niet bij elke fiets het zelfde is. Maar dat het 5km per uur scheelt is wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ricknr9 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:08:
Wel vreemd dat er zo veel snelheids verschil in zit. Je merkt bij elektrische fietsen altijd wel dat 25km niet bij elke fiets het zelfde is. Maar dat het 5km per uur scheelt is wel heel veel.
Ja, het lijkt ook verhoudingsgewijs te zijn. Dus bij 17 km/u ga ik ook al 20% harder in werkelijkheid. Verklaart wel waarom ik de range een beetje vond tegenvallen >:) ik ga dus altijd harder.

Maar goed, los daarvan heb ik iets anders met m'n CGO 600 pro. Als ik de rem voor gebruik dan kan ik nog steeds een beetje het wiel heen en weer bewegen. Alsof er ergens speling zit. Ik heb de stappen opnieuw gevolgd van de handleiding (dus wiel los maken, vaster draaien) en rem los maken en opnieuw vastzetten. Als ik keihard op de rem knijp dan is het weg, maar als je bijv. 50% knijpt dan hou je een speling dat doorgaat in je fiets zelf tot het stuur. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Als ik rem terwijl ik fiets dan vind ik het soms ook een beetje gammel aanvoelen. Is dit gewoon normaal bij een Chinese fiets of kan het wat anders zijn?

Ik heb alle andere boutjes enzo ook strak gedraaid dus naar mijn idee zit er niks los. Ik heb wel een andere stuurstang geplaatst die iets hoger is (omdat ik lang ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Ja, het lijkt ook verhoudingsgewijs te zijn. Dus bij 17 km/u ga ik ook al 20% harder in werkelijkheid. Verklaart wel waarom ik de range een beetje vond tegenvallen >:) ik ga dus altijd harder.

Maar goed, los daarvan heb ik iets anders met m'n CGO 600 pro. Als ik de rem voor gebruik dan kan ik nog steeds een beetje het wiel heen en weer bewegen. Alsof er ergens speling zit. Ik heb de stappen opnieuw gevolgd van de handleiding (dus wiel los maken, vaster draaien) en rem los maken en opnieuw vastzetten. Als ik keihard op de rem knijp dan is het weg, maar als je bijv. 50% knijpt dan hou je een speling dat doorgaat in je fiets zelf tot het stuur. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Als ik rem terwijl ik fiets dan vind ik het soms ook een beetje gammel aanvoelen. Is dit gewoon normaal bij een Chinese fiets of kan het wat anders zijn?

Ik heb alle andere boutjes enzo ook strak gedraaid dus naar mijn idee zit er niks los. Ik heb wel een andere stuurstang geplaatst die iets hoger is (omdat ik lang ben).
Je kan het wiel bewegen? Hoe bedoel je dat, want als dat zijwaarts kan het iets simpels als een slag in je wiel zijn, maar het kan ook zijn dat er iets echt niet goed is en zou ik je aanraden daar snel naar te laten kijken. Is het meer een 'hobbelig' gevoel tijdens het remmen dan kan het zijn dat je remschijf krom is, of ongelijkmatig. Dat laatste had ik met mijn CGO 600 Pro in begin en was uiteindelijk opgelost door de schijf te vervangen.

Heb je ook al even gevoeld hoe de spaakspanning is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 23:59

Spinez0r

At your service.

Ruvo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:16:
[Afbeelding]
Haha toevallig heb ik dezelfde tag op dezelfde plek gemonteerd afgelopen weekend, mooi plekje!

Deze trackers passen (naar mijn inzicht) niet op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sander schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Je kan het wiel bewegen? Hoe bedoel je dat, want als dat zijwaarts kan het iets simpels als een slag in je wiel zijn, maar het kan ook zijn dat er iets echt niet goed is en zou ik je aanraden daar snel naar te laten kijken. Is het meer een 'hobbelig' gevoel tijdens het remmen dan kan het zijn dat je remschijf krom is, of ongelijkmatig. Dat laatste had ik met mijn CGO 600 Pro in begin en was uiteindelijk opgelost door de schijf te vervangen.

Heb je ook al even gevoeld hoe de spaakspanning is?
Nee niet zijwaarts, maar naar voren en naar achteren. Dus ik knijp de rem in, normaal als je dan je fiets naar voren en achteren duwt dan sleep je het wiel mee. Nu zit er een klein beetje speling in. Uiteindelijk sleep je alsnog wel je wiel mee maar je kan hem beetje naar voren en achteren bewegen.

Spaken zal ik straks naar kijken, nooit aan gevoeld eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 23:59

Spinez0r

At your service.

YoshiBignose schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Nee niet zijwaarts, maar naar voren en naar achteren. Dus ik knijp de rem in, normaal als je dan je fiets naar voren en achteren duwt dan sleep je het wiel mee. Nu zit er een klein beetje speling in. Uiteindelijk sleep je alsnog wel je wiel mee maar je kan hem beetje naar voren en achteren bewegen.

Spaken zal ik straks naar kijken, nooit aan gevoeld eigenlijk.
Dit klinkt alsof er speling op je balhoofd zit.

Controleer eens of op de aansluiting tussen je voorvork en je frame deze speling zit.
Dus voorrem inknijpen, zachtjes naar voren/achteren duwen/trekken, en kijken of (overdreven gezien) de hoek tussen je frame en je voorvork veranderd.

(waar deze persoon zijn hand heeft)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-llYMp-dh7jZ2ItsPgmZ-5iUn0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9vuS0SbX5DOFUUg0JnLUeieN.jpg?f=user_large

Mocht dit het geval zijn, dan kan je de speling wegdraaien, zie:
YouTube: How to fix headset play | Bike Help | Ribble Cycles

[ Voor 23% gewijzigd door Spinez0r op 13-08-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik had ook best wat speling op mijn balhoofd fabrieks-af. Opgelost door hem iets strakker aan te draaien, is de moer aan de bovenkant van je stuurbuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Tilhorn schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:18:
[...]

CGO800S weer mogen ophalen bij de fietsenmaker. Er bleken twee cellen in de accu kapot te zijn. Er zijn twee verschillende accu's in omloop geleverd door Tenways. Van één serie schijnt dit een probleem te kunnen zijn.

Ook bij onze CGO800S valt de accu opeens uit op 58%. De plaatselijke fm waar de fiets is gekocht gaf gelijk aan dat het een bekend probleem is en bestelt een nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensovw
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09-2024
De laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van een elektrische fiets. Waarschijnlijk gaat het de Tenways Ago X of CGO009 worden. Nu zie ik hier regelmatig kortingscodes uitgedeeld worden. Wat houdt het precies in en hoe kan ik aan zo’n code komen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 04:37
Heeft iemand toevallig een (studenten) voucher/referral beschikbaar? 😊

Ik wil graag de CGO 600 (non-pro) gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npourq
  • Laatst online: 10-06 21:42
JustwilliamNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:41:
Heeft iemand toevallig een (studenten) voucher/referral beschikbaar? 😊

Ik wil graag de CGO 600 (non-pro) gaan kopen
Check DMs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Zou mooi zijn als Tenways een koppeling kan maken met Apple Health. Automatisch je fietsafstand etc in je app. Ga eens een support ticket indienen en kijken of ze daar toevallig al mee bezig zijn.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik heb sinds een paar weken de AGO T. Wat een fantastische fiets is dit zeg. Klantenservice is erg goed. reageerden adequaat op een klein probleempje bij levering. Kreeg meteen wat gooiden toegestuurd. referral is niet de bedoeling

[ Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 13-08-2024 22:11 ]

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_13
Tammo Tenways schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Ook bij onze CGO800S valt de accu opeens uit op 58%. De plaatselijke fm waar de fiets is gekocht gaf gelijk aan dat het een bekend probleem is en bestelt een nieuwe accu.
Ik merk zelf op dat het bij andere eigenaren veelal bij warm weer is dat de accu plots uitvalt. De fiets is dan ook niet meer aan te krijgen omdat het display opstart en gelijk weer uitvalt. Ervaar jij exact hetzelfde?
Ik zou zelf graag de logboeken eens willen bekijken maar die lijken nergens vrijgegeven te zijn.

Ik vermoed dat het BMS de accucellen beschermt tegen de hitte/temperatuur.

heb jij toevallig ook een zwarte CGO800S en een aantal uren in de volle zon gefietst?

Bij mij heeft het probleem (na een nachtje afkoelen van de accu) zich vanzelf opgelost. De laatste week kan ik de accu weer van 80% naar 20% leegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Klopt. het gebeurde tijdens fietsen met mooi zonnig weer. Fiets is niet meer aan te krijgen dan. Het display gaat aan, maar na een aantal seconden weer uit. Wellicht dat het zichzelf oplost, maar blijkbaar is er iets niet goed. Dit werd door de fm ook gelijk aangegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Tammo Tenways op 14-08-2024 10:05 ]

• rico_13
Tammo Tenways schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:28:
Klopt. het gebeurde tijdens fietsen met mooi zonnig weer. Fiets is niet meer aan te krijgen dan. Het display gaat aan, maar na een aantal seconden weer uit. Wellicht dat het zichzelf oplost, maar blijkbaar is er iets niet goed. Dit werd door de fm ook gelijk aangegeven.
Fietsenmaker eens vragen of hij de logging voor je wil uitlezen zal een hoop duidelijkheid scheppen.

Een nieuwe accu verplaatst het probleem naar een volgende mooie hete zomerdag en vind ikzelf niet bepaald ecologisch verantwoord maar goed…

Ik ga binnenkort een proefrit hier in Eijsden doen op de Ago T en zal de zaakvoerder eens enkele vragen stellen.

Klantenservice van Tenways geeft in elk geval aan dat zij dit de eigenaren niet zelf laten doen en dat dit enkel via een servicepunt gedaan kan worden. Ook voor het doen van een softwareupdate (zowel fiets als het BMS);
Bedankt voor uw interesse in het updaten van onze e-bikesoftware.
Om de veiligheid en systeemstabiliteit van onze e-bikes te waarborgen, raden we klanten af om zelf software-updates uit te voeren.

• Tammo Tenways
rico_13 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:33:

Een nieuwe accu verplaatst het probleem naar een volgende mooie hete zomerdag en vind ikzelf niet bepaald ecologisch verantwoord maar goed…
Nou nee, want er is duidelijk aangegeven dat het gaat om een slechte serie accu's., Met de nieuwe accu zou een hete zomerdag geen problemen meer moeten opleveren. En ook zonder warm weer blijft de huidige accu uitvallen rond de 58%

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Zojuist mijn Tenways CGO600 pro ontvangen. valt me op dat er tegenwoordig ook voorbereidingen zitten voor de ringslot aan vast te maken. (ik had namelijk al flex mounts gekocht maar dus niet nodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 09:02
M-slayer schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:06:
Zojuist mijn Tenways CGO600 pro ontvangen. valt me op dat er tegenwoordig ook voorbereidingen zitten voor de ringslot aan vast te maken. (ik had namelijk al flex mounts gekocht maar dus niet nodig)
Klopt! Vandaag de eerder genoemde Dresco ringslot gemonteerd; past precies/symmetrisch (y) (althans als je alleen de boutjes gebruikt zonder ringen oid)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DVqbhdyxI7BUuBPYDNgYNfu8q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5uaXcYabvy6irqM53CDLyIF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWyylLZMDNLN97Q67qTgjoPIOOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8auoGv9BRwZRDRjKOHH5FcR1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:56

K1p

mwiekamp schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:58:
Ik heb sinds een paar weken de AGO T. Wat een fantastische fiets is dit zeg. Klantenservice is erg goed. reageerden adequaat op een klein probleempje bij levering. Kreeg meteen wat gooiden toegestuurd. [mbr]referral is niet de bedoeling[/]
Hoe ervaar jij de cadans op zijn zwaarst? Je hoort wat klachten over een te hoge cadans op topsnelheid. Ben ook geïnteresseerd in deze fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
K1p schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Hoe ervaar jij de cadans op zijn zwaarst? Je hoort wat klachten over een te hoge cadans op topsnelheid. Ben ook geïnteresseerd in deze fiets.
Ik zou echt even gaan testrijden al ik jou was. Heb zelf de Ago T geprobeerd en ik vond de Enviolo City naaf inderdaad niet voldoende bereik hebben. Viel daarom voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:47
Ik vond de cadans ook niet heel goed, maar blijkbaar draaide ik de versnelling nooit echt helemaal door. Scheelt maar klein beetje, maar qua cadans wel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 11:47
Goedemiddag,
Ik heb 2 accu’s van een 600 pro liggen.
Hoe zou ik kunnen meten of zien welke de meeste capaciteit heeft?
En ook wat de productie datum is?
Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZdqbMvqauwQlkd6HuCt2AmbcQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCSt1wedxFv50fmo9aO4g2bc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGXIB2r2cDaux5wvQNIM9cr-45E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8klFS0T4NAyY2vf0s4z1NqwA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door cautje op 17-08-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand de 009 al in de regen gebruikt?
Ga komende week even kijken met 1 vd kids. Nog dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 07:11
Ook ik lees al een tijdje mee en zou een kortingscode erg waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 1629206 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:16:
Iemand de 009 al in de regen gebruikt?
Ga komende week even kijken met 1 vd kids. Nog dingen waar ik op moet letten?
Ja heb niet specifiek ergens op gelet ofzo. Even gekeken of het klepje dicht was van van de accu maar verder geen probleem.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
@Lau-ie je hebt een berichtje.
@Anoniem: 1629206 ik heb geen cgo900 maar alle Tenways modellen zijn in de regen te gebruiken.
Let bij je test rit vooral op het formaat en de cadans (trapper omwentelingen) dit bepaald of je de fiets fijn vind rijden. Probeer ook vooral wat andere modellen van andere merken uit. Zo ontdek je beter wat je fijn vind en wat niet.

Ik ben benieuwd wat je er van vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 20:41
Hoe zit het bij Tenways met server verbindingen? Stel tenways gaat failliet, wat is er dan nog bruikbaar van je fiets? (Geld volgens mij alleen voor de cgo900) Het zou mooi zijn als ze alvast een firmware beschikbaar zouden stellen waar je een prive server in zou configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik doe helemaal niks met de app van Tenways. Geen idee waarvoor je die nodig moet hebben. Alles werkt zonder app of enige digitale verbinding met een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
PheraX schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:53:
Hoe zit het bij Tenways met server verbindingen? Stel tenways gaat failliet, wat is er dan nog bruikbaar van je fiets? (Geld volgens mij alleen voor de cgo900) Het zou mooi zijn als ze alvast een firmware beschikbaar zouden stellen waar je een prive server in zou configureren.
Je fiets is gelukkig niet afhankelijk van een app of van een server om te functioneren. Het enige wat je niet meer kunt krijgen is firmware updates. Al vraag ik me af hoeveel we daaraan zouden gaan missen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hburg76
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09-2024
Kan iemand mij een kortingscode geven voor aanschaf cgo800s? Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
hburg76 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:17:
Kan iemand mij een kortingscode geven voor aanschaf cgo800s? Alvast bedankt voor de moeite.
Verzonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 20:00
cautje schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:08:
Goedemiddag,
Ik heb 2 accu’s van een 600 pro liggen.
Hoe zou ik kunnen meten of zien welke de meeste capaciteit heeft?
En ook wat de productie datum is?
Bedankt!
Via het display kun je bij Battery Info al veel te weten komen. Dus de accu even op je fiets klikken en via het display naar battery info toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 10:47
Knip

[ Voor 103% gewijzigd door Notna op 26-08-2024 10:20 . Reden: Voor shopreviews hebben we Pricewatch en aanverwanten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik heb mijn CGO009 gewoon bij de fietsenmaker gekocht hier uit de buurt. Leuk dat online shoppen maar ik wil graag mijn producten even kunnen zien en voelen en uitproberen. Ook de extra service van de winkel is mij meer waard. Zo zat er op de mijne een krasje en werd dat onderdeel door de winkel zonder problemen en met prettig contact vervangen!

Eerste gratis onderhoudsbeurt is ook relaxed. Hoef ik daar zelf niet over na te denken.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Laatst online: 10:04
Zelfde ervaring. De fiets wordt morgen opgehaald na 2 maanden heen-en-weer tussen callcenter, ontbrekend hoofdkantoor waardoor de fiets nu 90 kilometer verderop wordt nagekeken en onder garantie wordt gerepareerd. Ik ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben, of dat hij uberhaupt nog terug komt.

Inmiddels ook contact met de aftersales afdeling van Tenways, al lijken die ondanks meerdere malen aangegeven te hebben dat ze contact hebben met fietsenwinkel niet de gewenste schot in de zaak te brengen.

Het issue betreft een zadelpen van de CGO009 die maar blijft zakken tijdens het fietsen, zelfs na het vervangen van de klem die een ontwerpfout had.

Achteraf gezien wellicht toch voor een andere fiets gekozen, gezien de support ondermaats is vanuit de verkopende partij en lokaal geen ander alternatief is (En dat in een stad binnen de randstad met 230.000 inwoners)

[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 26-08-2024 10:21 . Reden: Quote knip ]

Is de ontwerpfout er al uit ?
We hebben de CG 009 geprobeerd gisteren.

Maar heb geen zin in een zakkend zadel,
want hij moet dagelijks gebruikt worden.

Nog niet besteld, maat twijvel nu wel met dit soort euveltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 1629206 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:54:
Is de ontwerpfout er al uit ?
We hebben de CG 009 geprobeerd gisteren.

Maar heb geen zin in een zakkend zadel,
want hij moet dagelijks gebruikt worden.

Nog niet besteld, maat twijvel nu wel met dit soort euveltjes
Ik heb mijn CGO 009 nu 3 weken en inderdaad nog met de 'oude' zadelpenklem. De nieuwe is nog onderweg naar de fietsenmaker, dus even afwachten. Hij zakt bij mij ongeveer helemaal in na 100km. Ik moet bij dagelijks gebruik één keer per week het zadel opnieuw afstellen.

Zucht...

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 23:16

siemenz

Koetje

Ik heb de nieuwe zadelpenklem en het probleem - lijkt - bij mij opgelost te zijn.

wel heeeeeel stevig moeten vastdraaien

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.