Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 12:21
Eigenlijk nog niet met losse handen gefietst.
Eerst volgende keer zal ik het wel eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een vraagje voor de 600 Pro bezitters, als de accu leeg is, is het fietsen dan vergelijkbaar met een 'normale' versnellingsloze fiets?

(Ik zit te twijfelen tussen deze 600 Pro of de nieuwe nog uit te komen Fiido Air (leverbaar vanaf augustus).)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@xabre16v nee, zwaarder. Ik zou zelf niet voor de lol een stukje gaan fietsen op mijn 600 Pro zonder ondersteuning. Dan pak ik mijn ouderwetse zware stadsfietsje met krat voorop: dat trapt een stuk lichter, minder weerstand.

[ Voor 79% gewijzigd door Gizz op 27-06-2024 11:57 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:40
Dit lijkt mij ook wel iets wat een probleem is bij elke fiets met een motor. Wanneer deze niet gevoed word met stroom moet je hem zelf draaien dus dat kost extra energie. Mijn ervaring is wel dat die van de Tenways fietsen nog makkelijker draait dan bij sommige fietsen. Maar voor je lol ga je het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:43
Dat was voor mijn ook de rede dat ik heb getwijfeld tussen de 600pro of een Lemmo One, die heeft een knop waarmee je de motor kunt ontgrendelen. Helaas maar paar dealers/partners in Nederland terwijl ik mijn Tenways een dorp een paar kilometer verderop kon kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Freezhost op 27-06-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Freezhost schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:04:
Dat was voor mijn ook de rede dat ik heb getwijfeld tussen de 600pro of een Lemmo One, die heeft een knop waarmee je de motor kunt ontgrendelen. Helaas maar paar dealers/partners in Nederland terwijl ik mijn Tenways een dorp een paar kilometer verderop kon kopen.
Even zitten kijken en inderdaad, heel handig, zou eigenlijk elke ebike moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 14:47

mayhem

Voor AGO X bezitters: Ik heb de nieuwe bagagedrager binnen. Een groot verschil met de oude. Nu passen er standaard fietstassen op met snelvergrendeling. Ook zitten er nu stangetjes om een snelbinder aan vast te maken.

Hier een foto, rechts de oude, links de nieuwe. Ik kreeg de bagagedrager gratis opgestuurd, moest alleen een koopbewijs overleggen. Top service.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e65c6G-u4TU8u0ZpNGCuW2typgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWaalx8aDVQgqtDcPqvOsB5A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:50:
Even een vraagje voor de 600 Pro bezitters, als de accu leeg is, is het fietsen dan vergelijkbaar met een 'normale' versnellingsloze fiets?

(Ik zit te twijfelen tussen deze 600 Pro of de nieuwe nog uit te komen Fiido Air (leverbaar vanaf augustus).)
Wegfietsen en op snelheid komen is merkbaar zwaarder omdat je ook versnellingen mist. Tegelijkertijd fiets ik zelf vaak zat 26/27 op mijn dagelijkse ritje naar werk en als ik dan de ondersteuning op 0 zet is het verschil niet merkbaar. Ik haal dan ook 100+ km uit een accu omdat ik hem eigenlijk alleen belast bij wind tegen, heuvel op etc. Voor mij zet de tenways vooral de 'ondergrens' van het woon-werk op 25 p/u terwijl ik met wind mee, goede benen etc er vaak wat boven zit.

Denk dat ik met de oude fiets zeker bij goede omstandigheden vaak sneller op m'n werk was, maar dan wel even schoon shirtje aan. Bij mindere omstandigheden pakte ik de auto of trein. Nu is het altijd de fiets en relatief fris aankomen (even afgezien van de huidige week met hoge temp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:29
Ik heb laatst voor mijn vriendin de CGO800S gekocht. Ik was zelf altijd van ik fiets zelf wel maar het is toch wel heel lekker :) Ik zie mezelf heel vaak haar fiets pakken nu. Dus nu moet ik ook voor mezelf maar s gaan kijken.

Eigenlijk het enige nadeel van de CGO800s is dat het stuur voor mij te laag staat. Ik ben zelf 187 (vriendin 165). Voor haar is het perfect maar voor mij te laag, ik rij liever meer rechtop.

Is dit beter op de CGO600Pro en CGO009?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:24

Volledig eens met @Sander. De fiets is zwaarder dan een normale fiets, heeft geen versnellingen en een vrij zware cadans. Cadans is ideaal voor 25km/u. Dat betekent dat vooral wegrijden erg zwaar gaat, maar zodra je eenmaal 25km/u gaat dan gaat het prima. Maar bij flinke tegenwind ga je die 25km/u niet halen, dus dan werkt het gewicht, gebrek aan versnellingen en cadans echt tegen je.
SiNisTrAD schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:25:
Ik heb laatst voor mijn vriendin de CGO800S gekocht. Ik was zelf altijd van ik fiets zelf wel maar het is toch wel heel lekker :) Ik zie mezelf heel vaak haar fiets pakken nu. Dus nu moet ik ook voor mezelf maar s gaan kijken.

Eigenlijk het enige nadeel van de CGO800s is dat het stuur voor mij te laag staat. Ik ben zelf 187 (vriendin 165). Voor haar is het perfect maar voor mij te laag, ik rij liever meer rechtop.

De CGO009 is meer rechtop. Maar de CGO009 bestaat maar in 1 maat, stuur niet verstelbaar en niet vervangbaar. De CGO 600Pro is er in veschillende maten en je kan het stuur meer rechtop zetten. Dus je zou toch echt even moeten proefrijden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-06 22:02
SiNisTrAD schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:25:

Het stuur van de 600 pro is ook makkelijk te verhogen met een stuurverhoger (pen) ertussen. Zie mijn foto's een paar reacties terug. Ik zit zelf graag liever wat meer rechtop. (188cm) XL frame gekozen. Ook een ander stuur ala stadsfiets, fietst perfect nu. Ik weet niet in hoeverre het stuur van de 800s in hoogte te verstellen is aangezien het display zit ingebouwd in het stuur en volgens mij is het stuur van de 009 "fixed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DTwice schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:54:
Ik weet niet in hoeverre het stuur van de 800s in hoogte te verstellen is
Niet. Je kan er eventueel wel een aftermarket ring of spacer tussen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 15:38
Toen ik mijn 600 Pro net had en ik de accu nog niet goed kon inschatten, of deze nog niet goed gekalibreerd was, moest ik eens van mijn werk de 8 km terug zonder ondersteuning fietsen. Mijn 600 Pro fietst zonder ondersteuning erg licht. Gewoon echt erg licht. Hierdoor maak ik mij geen zorgen meer voor het geval ik (weer) eens met een lege accu kom te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 11:37

Sturmovik177

Vroem

Dit is puur mijn ervaring en kan verschillen met andere CGO 600 Pro bezitters.

Voor mij is het verschil met ondersteuning (in laagste stand 1) en zonder ondersteuning best groot.

Zonder lijkt het wel alsof ik afgeremd word. Het trappen is dan zwaar en dan mis ik de versnellingen meer dan dat ik dat al doe met ondersteuning. Ik fiets daarom liever niet zonder ondersteuning.

Met ondersteuning is de laagste stand weer te krachtig; ik kan zonder moeite snel door naar maximaal 25 km/u en dan heb ik het gevoel als een circusartiest in het luchtledige te trappelen door de hoge cadans.
Minder hard trappen lukt mij in ieder geval niet; ik voel de ondersteuning gretig de crank vooruit duwen en dat is voor mij dan juist snel vermoeiend om te moeten doseren. Dus dan maar voluit 25 en zelfs harder op eigen kracht.
Dit lijkt me een veel gehoorde klacht, dat stand 1 eigenlijk al te krachtig is en voor de meeste gevallen meer dan voldoende ondersteuning geeft en licht fietst.

Voor mijn volgende e-bike zal ik wel kijken naar een met riem + versnellingen. Maar dat duurt nog wel eventjes. Ben desondanks nog steeds blij met de fiets, want ik kom toch minder snel bezweet aan en kan langere afstanden doen zonder snel vermoeid te raken.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-06 17:18

Nee. Ik heb een goede maand op de Pro gefietst toen ik die te leen had van een vriend.
Omdat het een singlespeed is, is het verzet bij lagere snelheden dan 20 km/h eigenlijk te hoog. Ongeveer de 6 van een Nexus 8. Met ondersteuning is dat geen probleem al is het nadeel dat je dan ook niet makkelijk langzaam met de fiets kunt rijden aangezien deze snel naar de maximumsnelheid van 25 km/u wil door het te veel aan motorondersteuning. De fiets heeft geen lagere stand zoals de eco-mode bij Bosch. Ik vind dat echt een waardeloos punt van deze fiets en begrijp niet waarom ze dat niet hebben aangepast zoals een Comate wel deed. Het zou de actieradius ook vergroten.

Het is goed te doen om boven de 25 km/h te rijden, zonder ondersteuning dus. Toch is het niet hetzelfde als een fiets zonder naafmotor en de beenrotatie wordt dan 70-80. Zeker bij lagere snelheden is het wat zwoegen als zijn er vast e-bikes waar het nog veel erger is. Er is een weerstand van de motor. Dat ervaar je al als je het wiel ronddraait met de hand als je de fiets optilt. Het stopt redelijk snel. Bij een goede middenmotor kan die weerstand lager uitvallen omdat je dan ook direct de kracht op de motorpositie zet. Vergelijk het eens met een Specialized Turbo Vado SL die een lichte middenmotor heeft.

Ik heb de fiets direct vergeleken met een Cube Hyde Pro met Nexus 8 (dat is dus geen e-bike) en de Cube fietst lichter, ook wanneer je de Cube in versnelling 6 zet. Wat me ook opvalt is dat er veel verschillen lijken te zijn. Het ene exemplaar lijkt makkelijker te fietsen zonder motorondersteuning dan de andere. Of dat echt zo is, weet ik niet, maar heb diverse ervaringen gelezen.

Kortom, je kunt er gewoon mee fietsen als je de motor uitzet maar verwacht niet hetzelfde als een goed onderhouden/moderne LICHT lopende fiets, zeker niet als deze versnellingen heeft en als je een e-bike zoekt waar je rustig op wilt fietsen, is het ook niet de beste keuze aangezien deze dus is afgestemd op zo'n 25 km/u. Als de accu leeg is, kun je wel gewoon thuiskomen, tenzij je flinke wind tegen hebt.

De CGO009 schijnt nog zwaarder te fietsen zonder ondersteuning maar die heb ik niet geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door neb0 op 27-06-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
neb0 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Nee. Ik heb een goede maand op de Pro gefietst toen ik die te leen had van een vriend.
Omdat het een singlespeed is, is het verzet bij lagere snelheden dan 20 km/h eigenlijk te hoog. Ongeveer de 6 van een Nexus 8. Met ondersteuning is dat geen probleem al is het nadeel dat je dan ook niet makkelijk langzaam met de fiets kunt rijden aangezien deze snel naar de maximumsnelheid van 25 km/u wil door het te veel aan motorondersteuning. De fiets heeft geen lagere stand net zoals bij Bosch. Ik vind dat echt een waardeloos punt van deze fiets en begrijp niet waarom ze dat niet hebben aangepast zoals een Comate wel deed. Het zou de actieradius ook vergroten.

Het is goed te doen om boven de 25 km/h te rijden, zonder ondersteuning dus. Toch is het niet hetzelfde als een fiets zonder naafmotor en de beenrotatie wordt dan 70-80. Zeker bij lagere snelheden is het wat zwoegen als zijn er vast e-bikes waar het nog veel erger is. Er is een weerstand van de motor. Dat ervaar je al als je het wiel ronddraait met de hand als je de fiets optilt. Het stopt redelijk snel. Bij een goede middenmotor kan die weerstand lager uitvallen omdat je dan ook direct de kracht op de motorpositie zet. Vergelijk het eens met een Specialized Turbo Vado SL die een lichte middenmotor heeft.

Ik heb de fiets direct vergeleken met een Cube Hyde Pro met Nexus 8 (dat is dus geen e-bike) en de Cube fietst lichter, ook wanneer je de Cube in versnelling 6 zet. Wat me ook opvalt is dat er veel verschillen lijken te zijn. Het ene exemplaar lijkt makkelijker te fietsen zonder motorondersteuning dan de andere. Of dat echt zo is, weet ik niet, maar heb diverse ervaringen gelezen.

Kortom, je kunt er mee fietsen als je de motor uitzet maar verwacht niet hetzelfde als een goed onderhouden/moderne LICHT lopende fiets, zeker niet als deze versnellingen heeft en als je een e-bike zoekt waar je rustig op wilt fietsen, is het ook niet de beste keuze aangezien deze dus is afgestemd op zo'n 25 km/u. Als de accu leeg is, kun je wel gewoon thuiskomen, tenzij je flinke wind tegen hebt.

De CGO009 schijnt nog zwaarder te fietsen zonder ondersteuning maar die heb ik niet geprobeerd.
Ben het helemaal met je verhaal eens, maar wel goed te vermelden dat een Specialized Turbo Vado SL zo'n 50% duurder is... Dan mag je in mijn ogen ook wat meer verwachten. Ik zie nog steeds weinig vergelijkbare fietsen met de CGO600PRO in dezelfde prijsrange die significant beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@Sander Dat is ergens zo, hoewel laatst in de aanbieding voor EUR 2100-2500,- Dat was wel tijdelijk en afhankelijk van het model. Ik vond er zelfs een voor 1700,-. Maar de normale prijs is uiteraard (veel) hoger en inderdaad niet te vergelijken met die van Tenways. Wel krijg je daar qua uitrusting betere componenten (wielen, derailleur, remmen, verlichting etc.) voor terug (maar weer geen verwijderbare accu of riem).

Overigens zijn er nog steeds aanbiedingen, zoals: https://www.tradeinn.com/...CvEEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

https://www.tradeinn.com/...CvEEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
neb0 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:01:
@Sander Dat is ergens zo, hoewel laatst in de aanbieding voor EUR 2100-2500,- Dat was wel tijdelijk en afhankelijk van het model. Ik vond er zelfs een voor 1700,-. Maar de normale prijs is uiteraard (veel) hoger en inderdaad niet te vergelijken met die van Tenways. Wel krijg je daar qua uitrusting betere componenten (wielen, derailleur, remmen, verlichting etc.) voor terug (maar weer geen verwijderbare accu of riem).

Overigens zijn er nog steeds aanbiedingen, zoals: https://www.tradeinn.com/...CvEEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

https://www.tradeinn.com/...CvEEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Zonder teveel in te en discussie over een andere fiets te verzanden: de specialized zou voor mij direct afvallen op derailleur, dat heb ik de 15k KM voor de Tenways gedaan met woon-werk en dat was toch wel veel meer werk aan onderhoud. Zeker met het wisselvallige NL weer moest dat mij te vaak…

voor mij zou een “echte” pro variant van de 600PRO een upgrade naar een naaf met versnellingen (al dan niet elektrisch via de motor) hebben. En uiteraard de veelbesproken 0.5 stand.

Tegelijkertijd: Ik rijd nu met veel plezier al dik 2500km op de Tenways en vind het heel veel fiets voor het geld. Had ik gekozen voor een (niet electrische) woon-werk fiets met riem, schijfremmen, alfine naaf etc dan was ik echt niet significant goedkoper uitgeweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 28-06-2024 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronk1961
Maxjj4 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:57:
Ik zit te kijken naar de CGO800S. In het filmpje van Bright trilt de fiets hard als je zonder handen fietst. Is er iemand met deze fiets die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Hij trilt niet zoals in het filmpje van Bright.
Maar heel stabiel met losse handen is hij nou ook weer niet.
Nou zal iedere fiets met lage instap dat wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
Vanmiddag was ik even bij de fietsenmaker voor wat anders.
Deze is ook Tenways dealer.
Maar het aanpassen van de software om stand 1 wat te halveren is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Laatst online: 12-06 15:11
Sinds vorige maand ben ik in het bezit van een groene CGO009. Top fiets, blijft ook een mooie verschijning tussen de andere fietsen.

Na amper twee weken gebruik merkte ik dat de zadelpen bewoog en daarmee het zadel zakte en van links naar rechts en vice versa kon bewegen. Met de vele drempels en bruggetjes was het zadel praktisch gezien op zijn laagste punt vast komen te zitten. Schrale troost was dat na een korte zoekactie in dit topic ik niet de enige was en er een vervangend onderdeel de oplossing kan bieden.

Opgenomen met de fietsenwinkel die de fiets heeft verkocht was een vrij amateuristische bedoeling; Tenways verwees naar de verkopende partij en de fietsenwinkel verwees naar Tenways. Na enig geping-pong van meer dan een maand kreeg ik, zonder enige mededeling een pakketje door de brievenbus met een vervangend onderdeel om de zadelpen vast te houden.

De foto spreekt boekdelen; ontwerpfoutje waardoor de pen zich niet goed kon vastgrijpen in de bevestiging. Het nieuwe onderdeel heeft een ander patroon en lijkt zich beter vast te grijpen aan de pen.

Zijn er anderen die merken dat garantie/vervanging van onderdelen buiten tenways om alles behalve soepel verloopt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62cfr4W3Hdmq1l27phf6SDr0QDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9567SGq8rtpEtqDcKRbhi4x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Sander schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:39:
[...]
voor mij zou een “echte” pro variant van de 600PRO een upgrade naar een naaf met versnellingen (al dan niet elektrisch via de motor) hebben. En uiteraard de veelbesproken 0.5 stand.
Ja een naaf zou een upgrade zijn. Dan liefst wel een Alfine/Nexus 8 wat mij betreft aangezien een Enviolo meer weerstand heeft en, zeker automatisch prijzig. Het probleem is dat een achtermotor enkel samengaat met een singlespeed of derailleur. Wil je een riem + interne versnellingshub dan moet je dus naar een middenmotor.

En de 0,5 ecostand is een must vind ik. Eigenlijk zou iedereen Tenways hierover plat moeten mailen. Neem aan dat ze zoiets gewoon met het aanbieden van een download naar een firmware-update (met een extra 50% modus of zo) van het display kunnen regelen en dat is voor zover ik heb gezien bereikbaar via bluetooth. Voor de CGO 600 is er immers ook een firmware upgrade beschikbaar m.b.t. de ODO bug, las ik in dit forum.

[ Voor 24% gewijzigd door neb0 op 29-06-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
ronk1961 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:54:
[...]

Hij trilt niet zoals in het filmpje van Bright.
Maar heel stabiel met losse handen is hij nou ook weer niet.
Nou zal iedere fiets met lage instap dat wel hebben.
Nee niet iedere fiets heeft dat. Het is waar dat een lage instap qua ontwerp lastiger is m.b.t. stabiliteit en meer fietsen hebben dat euvel. Toch zijn er genoeg met stabielere frames. Die wegen en kosten dan meestal wel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
neb0 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:34:
[...]
En de 0,5 ecostand is een must vind ik. Eigenlijk zou iedereen Tenways hierover plat moeten mailen. Neem aan dat ze zoiets gewoon met het aanbieden van een download naar een firmware-update (met een extra 50% modus of zo) van het display kunnen regelen en dat is voor zover ik heb gezien bereikbaar via bluetooth. Voor de CGO 600 is er immers ook een firmware upgrade beschikbaar m.b.t. de ODO bug, las ik in dit forum.
Ik heb dat al gedaan en volgens mij velen met mij, ik heb het idee dat het vooral een NL/EU issue is. In de US met de hogere snelheid zal je er minder last van hebben en ook in andere EU landen met meer hoogteverschillen wss ook niet. Desondanks is het vrij zinloos om een ebike met drie standen te hebben waarbij ik nooit verder kom dan 1…

Blijven klagen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantjuh
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-01 15:11
Vegazz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:28:
Na amper twee weken gebruik merkte ik dat de zadelpen bewoog en daarmee het zadel zakte en van links naar rechts en vice versa kon bewegen. Met de vele drempels en bruggetjes was het zadel praktisch gezien op zijn laagste punt vast komen te zitten. Schrale troost was dat na een korte zoekactie in dit topic ik niet de enige was en er een vervangend onderdeel de oplossing kan bieden.

[Afbeelding]
Welke is de nieuwe? Als het de rechter is dan was die van mij al voorzien van deze. Wellicht is dat de reden dat ik niet hetzelfde probleem heb ervaren met mijn cgo009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
Deantjuh schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Welke is de nieuwe? Als het de rechter is dan was die van mij al voorzien van deze. Wellicht is dat de reden dat ik niet hetzelfde probleem heb ervaren met mijn cgo009.
Ah, wellicht slim geweest om dat erbij te vermelden ;)

De linker (zonder slijtage) is het vervangende onderdeel. De puntige textuur is vervangen voor horizontale textuur wat beter zich vast grijpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Inmiddels zijn we 1,5 jaar later en 2000 km verder op mijn CGO 800 en loop tegen de volgende problemen aan:

Freewheel geeft heel soms even een tik.
6 gebroken spaken in het achterwiel waardoor er een groot slag is ontstaan.
Meerdere bouten die roesten.

Dit alles wordt wel onder garantie hersteld door de fietsenmaker maar 6 gebroken spaken is wel heel teleurstellend. Vroeger kon je een heel wiel in puin trappen maar nooit gebroken spaken.

Goede service van Franssen in Veldhoven, ze wilde de fiets 25 km verderop komen halen maar ik heb hem gewoon even langsgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Al gevonden.

[ Voor 91% gewijzigd door MrVegeta op 01-07-2024 13:35 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Zijn er anderen die merken dat garantie/vervanging van onderdelen buiten tenways om alles behalve soepel verloopt?
De verkoper is verantwoordelijk voor het afhandelen van de wettelijke garantie:

Is uw aankoop sneller dan verwacht kapot? Of komt het product stuk aan? Dan moet de verkoper het meestal repareren of vervangen. Hij is dat verplicht, ook als u geen fabrieksgarantie of verkopersgarantie (meer) hebt. Want in de wet staat dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat noemen we ook wel 'wettelijke garantie'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
pjamourik schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:08:
Goedemorgen,

Sinds enige tijd ben ik zeer geïnteresseerd in de CGO009, en volg ik jullie ervaringen met de Tenways fietsen met veel interesse.

Nu kwam ik vanochtend een mooie aanbieding tegen bij VanSprint.nl: https://vansprint.nl/tenw...ets-riemaandrijving-zwart.

De CGO009 (Zwart) wordt daar nu voor €1999,- aangeboden, een behoorlijke korting. Ik vraag mij alleen af of dit niet 'te mooi om waar te zijn' is, want bij elke andere aanbieder is de prijs €2399,-. Daarnaast naast wat positieve, ook veel negatieve reviews over het niet nakomen van afspraken. Ook zijn ze telefonisch niet bereikbaar.

Heeft een van jullie ervaring met VanSprint?

[Afbeelding]
Vandaag de fiets van deze aanbieding binnengekregen. Verzending duurde ca. 1,5 week (terwijl werd aangegeven dat deze binnen een dag verzonden zou worden). Verder alles top geregeld. Goede tip, dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjamourik
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Pim1986 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:17:
[...]

Vandaag de fiets van deze aanbieding binnengekregen. Verzending duurde ca. 1,5 week (terwijl werd aangegeven dat deze binnen een dag verzonden zou worden). Verder alles top geregeld. Goede tip, dank daarvoor!
Ik durfde het niet aan :| maar mooi dat de fiets binnen is. En 1,5 week is nog best snel, ik had het niet verwacht. Was een scherpe aanbieding. Heb daarna eigenlijk helemaal geen aanbieding meer gezien voor de CGO009. Veel fietsplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:39

siemenz

Koetje

Sinds vorige maand ben ik in het bezit van een groene CGO009. Top fiets, blijft ook een mooie verschijning tussen de andere fietsen.

Opgenomen met de fietsenwinkel die de fiets heeft verkocht was een vrij amateuristische bedoeling; Tenways verwees naar de verkopende partij en de fietsenwinkel verwees naar Tenways. Na enig geping-pong van meer dan een maand kreeg ik, zonder enige mededeling een pakketje door de brievenbus met een vervangend onderdeel om de zadelpen vast te houden.

De foto spreekt boekdelen; ontwerpfoutje waardoor de pen zich niet goed kon vastgrijpen in de bevestiging. Het nieuwe onderdeel heeft een ander patroon en lijkt zich beter vast te grijpen aan de pen.

[Afbeelding]
Ik heb er ook een gekregen. Maar hoe heb jij het zadel bevestigd ? Ik krijg de pen er niet meer in met het nieuwe klemmetje

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Kaguya schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:48:
Bedankt. Ik heb via Tenways ook een nieuwe zadelklem gekregen. Deze is echter iets groter dan de vorige en past er niet echt lekker in met de zadel pen. Moest jij ook een beetje manoeuvreren om hem goed te krijgen of viel die er echt “zo in”?

[...]
Wat was jouw oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
siemenz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Ik heb er ook een gekregen. Maar hoe heb jij het zadel bevestigd ? Ik krijg de pen er niet meer in met het nieuwe klemmetje
Heb je een foto van de nieuwe klem? Die van mij ging er eigenlijk zonder problemen weer in, lijkt ook enkele millimeters minder hoog te zijn ten opzichte van de oude klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosten
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik overweeg ook om een Tenway cgopro 600 aan te schaffen. Heeft er nog iemand een mooie code voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:16
moosten schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:41:
Ik overweeg ook om een Tenway cgopro 600 aan te schaffen. Heeft er nog iemand een mooie code voor mij.
DM verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-05 18:45
CGO600 fiets met error 33 gehad. Contact met Tenways ging super. Fiets bij servicepunt in Apeldoorn laten repareren. Controller en display zijn vervangen, totaal kms nu weer op 0.

Servicepoint wilde dat ik zelf betaalde, Tenways gaf te kennen dat dit tussen hen was echter kon ik de oud eigenaar van de fietsenzaak niet overhalen. Nu krijg ik het van Tenways terug gestort, ruim 230 Euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Vegazz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Heb je een foto van de nieuwe klem? Die van mij ging er eigenlijk zonder problemen weer in, lijkt ook enkele millimeters minder hoog te zijn ten opzichte van de oude klem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aV-hIllAXiWXkP0kf4IQb-ENA4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlBDxfon92zuMDDyD7B3GXTB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmmEW4YjN-Mia0wQVM7Ms8o4LGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9D5fvT3M1xyM2AnSIucd8A0v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
De zadelpen wil er niet in met de nieuwe klem hier. Zijn er tips om dit wel voor elkaar te krijgen? Smeren/slijpen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
siemenz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Heb je dit nog weten op te lossen? Loop hier tegen hetzelfde probleem aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 20:54
Heb een CGO600 Pro gekocht en hoop daar een dezer dagen op te kunnen rijden. Met ander stuur en handvatten, dat rijdt zoveel comfortabeler. Ik was gelijk om :)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 14:45
Na bijna twee jaar bijna dagelijks op mijn CGO600 gereden te hebben had ie er een paar weken terug geen zin meer in. Error 07 (overvoltage protection) gevolgd door error 30 (communication issue) en geen ondersteuning meer. Eerst geprobeerd via email support te krijgen bij Tenways maar die verwezen me terug naar de dealer waar ik de fiets gekocht heb.

De dealer in Amby (Maastricht) heeft dit heel goed opgepakt en ik kreeg zonder kosten een leenfiets. Ze hebben eerst de accu vervangen, maar dat loste het probleem niet op. De controller bleek kapot, maar na vervanging ging de nieuwe controller ook weer kapot. Het probleem zat uiteindelijk in de motor. Deze veroorzaakte kortsluiting waardoor de controller de geest gaf. Nadat het binnenwerk hiervan vervangen was en er nogmaals een nieuwe controller was geplaatst werkte het hele systeem weer naar behoren.

Gelukkig viel dit nog binnen de garantie waardoor er geen kosten waren. Wel duurde het leveren van nieuwe onderdelen wat lang, ik ben de fiets 6 weken kwijt geweest.

Hopelijk gebeurt dit niet nog een keer want dan kan het een duur grapje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@qroy hoeveel km heb jij er inmidels mee gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Zaterdag ook een 009 opgehaald. Het fiets fantastisch. Maar had ook direct issues met de zadelpen, daar zat zoveel speling in niet normaal. Dus maar weer gelijk teruggebracht zodat ze dat even kunnen fixen.

Ben voor de lichtblauwe gegaan, volgens hen de minstverkochte maar ik vind hem wel echt een leuke verschijning. Die app is ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Patox schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:01:
[...]

Heb je dit nog weten op te lossen? Loop hier tegen hetzelfde probleem aan.
Met wd40 er in gekregen maar nog niet getest om er op te zitten

Hoop dat ie nu wel blijft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdamami
  • Laatst online: 26-07-2024
Hi hi,

2 vragen:

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik na lang wikken en wegen heb besloten een Tenways CGO800S aan te schaffen. Maar ik twijfel nog: ik las dat er een nieuw model op een beurs in Duitsland te zien was.

1) Mijn eerste vraag is: weet iemand wat voor soort e-bike dit gaat zijn? Komt er wellicht een CGO800S-pro aan? Dan wacht ik daar nog op.

2) heeft iemand een referral code voor mij? Tot wanneer is dit geldig?

Thanks voor jullie reactie tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
murdamami schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:53:
Hi hi,

2 vragen:

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik na lang wikken en wegen heb besloten een Tenways CGO800S aan te schaffen. Maar ik twijfel nog: ik las dat er een nieuw model op een beurs in Duitsland te zien was.

1) Mijn eerste vraag is: weet iemand wat voor soort e-bike dit gaat zijn? Komt er wellicht een CGO800S-pro aan? Dan wacht ik daar nog op.

2) heeft iemand een referral code voor mij? Tot wanneer is dit geldig?

Thanks voor jullie reactie tweakers!
2). Ref. code via DM verzonden. Zit geen uiterste datum op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saltydutchman
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

Nieuw op tweakers, voorheen op een tenways pagina gezeten op facebook, maar heb besloten facebook te verwijderen.

Ik heb een probleempje met mijn AGO-X, hopelijk herkent iemand het of heeft iemand een oplossing.

Wanneer ik de accu er uit gehaald heb, krijg ik hem bijna niet meer terug, het laatste 'klikje' om hem in het frame te 'vergrendellen' gaat met veel kracht en moeite en vele pogingen.

Ik ben bang dat er een moment komt dat hij er helemaal niet meer in blijft zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:03

Spinez0r

At your service.

Heb nu ongeveer 500 km gereden met mijn CGO 600 pro, heerlijke fiets, maar het stuur gaat na +-20 km wel een beetje ruzie maken met mijn polsen.

Zijn er mensen die een ander stuur kunnen aanraden welke wat meer een bocht maakt, en niet een rechte stang is zoals de standaard CGO600 pro stuurstang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fistix
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:25
Ik heb de ergotec Stuttgarter met ergon Gc1 handvatten.
Fietst heerlijk zonder slapende handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 14:45
@ricknr9 Er staat nu 4539km in het display, maar die is zeker 1 of 2 keer van 1000 naar 0 gesprongen voordat ik de firmware heb geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
qroy schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:28:
@ricknr9 Er staat nu 4539km in het display, maar die is zeker 1 of 2 keer van 1000 naar 0 gesprongen voordat ik de firmware heb geupdate.
Stiekem wel fijn als je dan na zo'n afstand ineens je aandrijflijn onder garantie nieuw hebt, dat zijn wel precies de onderdelen die dan slijtage gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
tja aan de ene kant wel natuurlijk aan de andere kant mag je ook verwachten dat je aandrijflijn na 7k niet kapot gaat. punt blijft wel dat het netjes is opgelost denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan hag
  • Laatst online: 17-08-2024
Mijn 600 pro maakt geen geluid bij t fietsen zonder ondersteuning. Met ondersteuning klinkt er direct een zoemend geluid. Dit geluid stopt bij een snelheid van ca 20 km p/u. Contact met Tenways leverde niets op. Ze verwijzen me door naar de dealer/leverancier. Deze zegt niets bijzonders te horen na t maken van een proefritje. Tenways geeft aan dat hun fietsen vrij stil zijn. Die van mij dus duidelijk niet. Wat nu?
Ander probleempje: bij t fietsen voel ik met mijn linkervoet (t pedaal naar beneden trappend) bij elke slag een soort lichte trilling, alsof ik over ribbeltjes rijd. Iets met de riem afstelling?? Wie heeft dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Spinez0r schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:36:
Heb nu ongeveer 500 km gereden met mijn CGO 600 pro, heerlijke fiets, maar het stuur gaat na +-20 km wel een beetje ruzie maken met mijn polsen.

Zijn er mensen die een ander stuur kunnen aanraden welke wat meer een bocht maakt, en niet een rechte stang is zoals de standaard CGO600 pro stuurstang?
Ik heb dit stuur met verhoger erop gekregen, fietst super!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKpuVwQ5urOzPVzMcDuUehmZvMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PR9vDIr4m1ya5gFwVeGk2ndq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 14:04

OcGuru

Giulietta Qv

Jan hag schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:18:
Mijn 600 pro maakt geen geluid bij t fietsen zonder ondersteuning. Met ondersteuning klinkt er direct een zoemend geluid. Dit geluid stopt bij een snelheid van ca 20 km p/u. Contact met Tenways leverde niets op. Ze verwijzen me door naar de dealer/leverancier. Deze zegt niets bijzonders te horen na t maken van een proefritje. Tenways geeft aan dat hun fietsen vrij stil zijn. Die van mij dus duidelijk niet. Wat nu?
Ander probleempje: bij t fietsen voel ik met mijn linkervoet (t pedaal naar beneden trappend) bij elke slag een soort lichte trilling, alsof ik over ribbeltjes rijd. Iets met de riem afstelling?? Wie heeft dat ook?
Bij mijn cg600p hoor je de motor ook wel lichtjes zoemen als deze ondersteuning levert, maar naar mijn mening niet abnormaal hard en op een gegeven moment ook niet meer te horen door oa rijwind.

Volgens mij is dat vrij normaal. Misschien maakt de ene meer geluid als de ander maar wijst niet niet perse op een defect.

Volgens mij maakt een achter wiel motor altijd meer geluid dan als bv een middenmotor aangezien deze meer beschut zit in de trapkast.

[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 12-07-2024 19:48 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 14:04

OcGuru

Giulietta Qv

.

[ Voor 99% gewijzigd door OcGuru op 12-07-2024 19:46 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
Exact dezelfde slijtage op het oude bevestigingsdeel te zien..

Hier de foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTXwVHpeX71qPKg-ByIeZIFIsR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEKPh3sfzSrR3kbTML7o54FA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-11-2024
Rascal schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:56:
[...]

Je weet zeker dat je niet ergens sluiting maakt?
Ja dat weet ik zeker ik heb het lampje gewoon + en - aangesloten op zo'n rode stekker + en - en vervolgens alles met een bestelde splitter aangesloten. Verders niet lopen knippen of klooien in de draden.
Ik heb een nieuw display gekregen omdat die stuk was gegaan ik denk misschien ligt het aan de aansturing ofzo maar ook na het nieuwe display gaat het voorlicht uit wanneer ik het achterlicht erbij aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeconcept
Alexander250100 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:33:
CGO600 fiets met error 33 gehad. Contact met Tenways ging super. Fiets bij servicepunt in Apeldoorn laten repareren. Controller en display zijn vervangen, totaal kms nu weer op 0.

Servicepoint wilde dat ik zelf betaalde, Tenways gaf te kennen dat dit tussen hen was echter kon ik de oud eigenaar van de fietsenzaak niet overhalen. Nu krijg ik het van Tenways terug gestort, ruim 230 Euro.
Ik heb ook een nieuw display gehad. Had jij ook het probleem dat de fiets daarna niet meer verbind met de app? Als ik die fiets opnieuw wil toevoegen zegt hij dat deze al geregistreerd is wanneer ik de QR code scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
mikeconcept schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:13:
[...]

Ja dat weet ik zeker ik heb het lampje gewoon + en - aangesloten op zo'n rode stekker + en - en vervolgens alles met een bestelde splitter aangesloten. Verders niet lopen knippen of klooien in de draden.
Ik heb een nieuw display gekregen omdat die stuk was gegaan ik denk misschien ligt het aan de aansturing ofzo maar ook na het nieuwe display gaat het voorlicht uit wanneer ik het achterlicht erbij aansluit.
En is het lampje ook 36 Volt? Veel van de achterlichten zijn 6 Volt, dat gaat niet werken op een eleltrische fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Spinez0r schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:36:

Als je het design een beetje hetzelfde wilt houden (en dus niet voor een stads rechtopstuur wilt gaan), dan is dit misschien een optie: https://www.bike-discount.de/en/rfr-riser-trail-handlebar

9 graden backsweep en keuze in versie van 20 mm of 38 mm rise. 70 cm is te breed dus op maat van je schouders zagen door aan iedere kant een paar cm eraf te halen. Iets van 62-64 cm zou weleens goed kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobacon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 19:18
rolfio schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:27:
[...]

Ik heb dit stuur met verhoger erop gekregen, fietst super!

[Afbeelding]
Welke verhoger heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobacon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 19:18
Het geluid is herkenbaar. Heb ik ook en alleen als de motor ondersteuning geeft. De CGO800 van mijn vrouw hoor ik niet. Meer mensen en zou dat er bij horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 14:18
mikeconcept schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:13:
[...]

Misschien is die splitter wel verkeerd, heb wel eens vaker uit china stekkers gehad met de polen omgedraaid. welk lampje gebruik je? wel een 36V lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Fietsenmaker heeft deze gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeconcept
Rascal schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Misschien is die splitter wel verkeerd, heb wel eens vaker uit china stekkers gehad met de polen omgedraaid. welk lampje gebruik je? wel een 36V lamp?
Ja het is een 36v lamp. Heb verschillende lampen geprobeerd. Ook verschillende splitters, zelfs zelf een splitter gemaakt van losse stekkers maar allemaal zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-06 11:45
Nou ik had een bsp quantum n7 pro besteld, die is door een fabrieksfout de komende maanden niet leverbaar.

Ik kreeg van fietsenwinkel.nl de tenways ago T als alternatief aangeboden. Met ongeveer 2 weken levertijd.

Zaterdag een test ritje gemaakt binnen in utrecht en heb besloten voor tenways te gaan. Ik vindt echter alleen stand 1 nog wat aan de sterke kant maar dat schijnt via bafang software aan te passen te zijn.

Hoop dat de fiets snel afgeleverd gaat worden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Misschien dit proberen: beide moeren van het achterwiel losdraaien (hoeft er niet af). Wiel lichtjes van links naar rechts bewegen, draai bouten weer goed vast (let erop dat het wiel goed uitgericht is, de fiets moet op het wiel staan tijdens het vastdraaien).
Kan zijn dat de riemspanning i.c.m. het freewheel nu ietsje lager is.

Wat betreft die trillingen. Draai alle bouten (crank, pedaal, tandwiel) goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Robin1992 dat klopt de bafang software is te tunen. ik weet niet of ze dat bij fietswinkel.nl kunnen maar er zijn genoeg fietsenmakers die het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:53
Ik heb nu een tijd de 600. Wordt er wel eens een firmware update door Tenways uitgebracht en zo ja hoe kun je dat zien?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parelhoen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:26
Hoi ik ga een tenways kopen, heeft iemand misschien een referral code voor mij? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Parelhoen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:58:
Hoi ik ga een tenways kopen, heeft iemand misschien een referral code voor mij? Dank!
Zie dm :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 17:15
Wij hebben al 15 maanden een Tenways 800s tot volle tevredenheid.

Drie dagen geleden viel hij plotseling stil tijdens het naar huis rijden vanaf het werk. Het display was even aan te zetten maar ging na een paar seconden weer uit. Zonder ondersteuning naar huis getrapt. Thuis aan de lader en het display bleef weer werken en daarmee de fiets. Het accupercentage stond op 58% daar kon het dus niet aan liggen.

Contact gezocht met Tenways die instrueerde om de bedrading te checken. Deze was in orde. En bij herhaling filmpje te maken van het dispaly en een foto van de accustatus.

Twee dagen erna weer gaan rijden (met volle accu). En weer viel de Tenways volkomen uit na lange tijd. Filmpje gemaakt van het display wat steeds uitvalt (status accu 58%) en een fot van het acculampje (blauw).

Weer contact gezocht met Tenways. Het advies is om naar de leverancier te gaan (helaas een eind uit de buurt, andere leveranciers willen niets doen onder garantie).

Herkent iemand dit probleem? En zo ja wat is het en hoe is het te verhelpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liI61ipxb0hoqHedTOZog-lfeq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wFi8cTMKxj4AS99HhbXY0R9.jpg?f=fotoalbum_large[Video: https://www.kapwing.com/videos/6697b5556e9bb581ef7523a5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Tilhorn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:17:

Drie dagen geleden viel hij plotseling stil tijdens het naar huis rijden vanaf het werk. Het display was even aan te zetten maar ging na een paar seconden weer uit. Zonder ondersteuning naar huis getrapt. Thuis aan de lader en het display bleef weer werken en daarmee de fiets. Het accupercentage stond op 58% daar kon het dus niet aan liggen.

Contact gezocht met Tenways die instrueerde om de bedrading te checken. Deze was in orde. En bij herhaling filmpje te maken van het dispaly en een foto van de accustatus.

Twee dagen erna weer gaan rijden (met volle accu). En weer viel de Tenways volkomen uit na lange tijd. Filmpje gemaakt van het display wat steeds uitvalt (status accu 58%) en een fot van het acculampje (blauw).

Weer contact gezocht met Tenways. Het advies is om naar de leverancier te gaan (helaas een eind uit de buurt, andere leveranciers willen niets doen onder garantie).

[Afbeelding][Video]
Het lijkt erg op een overleden accu moet ik zeggen, in het verleden met telefoons ook gehad dat die bij 40 45 % spontaan uit vielen.
Maar dit kan echt van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:20

[Afbeelding][Video]
Waar kijken we naar in deze super-ingezoomde foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
zetje01 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:07:
[...]

Vermoed de accu;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:20
Oh.
En weet jij dan misschien ook waar ik naar moet kijken of op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
zetje01 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:07:
[...]

Dit is het acculampje die blauw kleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen een normale fiets met een Alfine 8 naafversnelling of een single speed ebike zoals de 600pro. Ik wil er dagelijks mee naar m'n werk fietsen maar onderweg moet ik een heuveltje op van zo'n 1.1 kilometer en een 5 a 6% klim, mijn vraag gaat zo'n single speed ebike dat een beetje trekken? Ook in de laagste pas? of eigenlijk, juist en alleen in de eerste pas.

Momenteel doe ik dat op een 3 versnelling lompe cargo fiets, geen pretje kan ik je vertellen :p dit lukt wel maar ik kom dan flink/gigantisch bezweet aan op m'n werk en dat zou ik graag juist willen voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door xabre16v op 19-07-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 23:27

Pinjataaa

Hit me!

xabre16v schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:23:
Ik zit te twijfelen tussen een normale fiets met een Alfine 8 naafversnelling of een single speed ebike zoals de 600pro. Ik wil er dagelijks mee naar m'n werk fietsen maar onderweg moet ik een heuveltje op van zo'n 1.1 kilometer en een 5 a 6% klim, mijn vraag gaat zo'n single speed ebike dat een beetje trekken? Ook in de laagste pas? of eigenlijk, juist en alleen in de eerste pas.

Momenteel doe ik dat op een 3 versnelling lompe cargo fiets, geen pretje kan ik je vertellen :p dit lukt wel maar ik kom dan flink/gigantisch bezweet aan op m'n werk en dat zou ik graag juist willen voorkomen.
Ik moet met mijn cgo 009 ook een paar stijle hellingen op naar werk, maar dan kan ik de boost knop indrukken en ga ik bijna zonder zelf te trappen met 20+ km/h de bult op.
Het is 1 van de fijne dingen aan deze fiets. Single speed is alleen irritant bij een stoplicht, je komt niet gemakkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipvm
  • Laatst online: 01-08-2024

[Afbeelding][Video]
Heel raar! Bij ons is het 57%. Stopt gewoon. Laden en terug ok. Tot 57!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Ik heb besloten om voor een CGO009 te gaan! Heeft iemand toevallig een referral code voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:27:
Ik heb besloten om voor een CGO009 te gaan! Heeft iemand toevallig een referral code voor mij?
Verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3LL4
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-05 09:38
Ik heb al een tijdje zitten nadenken over een elektrische fiets en nu twijfel ik nog over 2 specifieke modellen:
  • Lemmo One MK2 (2300EUR) met versnellingen
  • Cube Editor Hybrid 400SLX FE (2700EUR)
Zijn er nog andere opties die ik kan bekijken?

Het voordeel bij de Cube Editor is dat hem kan krijgen via de fietsenwinkel/maker in de buurt en dus altijd daar terecht kan met de fiets, is misschien geen onmisbaar element.

Wat ik vooral belangrijk vind is dat de fiets lichtgewicht is en je dus ook kan rijden zonder ondersteuning.

Hebben jullie nog wat advies?

Mvg
Ignace

ps: had te laat door dat dit topic enkel voor Tenways is

[ Voor 13% gewijzigd door M3LL4 op 23-07-2024 09:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
M3LL4 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:48:
Ik heb al een tijdje zitten nadenken over een elektrische fiets en nu twijfel ik nog over 2 specifieke modellen:
  • Lemmo One MK2 (2300EUR) met versnellingen
  • Cube Editor Hybrid 400SLX FE (2700EUR)
Zijn er nog andere opties die ik kan bekijken?

Het voordeel bij de Cube Editor is dat hem kan krijgen via de fietsenwinkel/maker in de buurt en dus altijd daar terecht kan met de fiets, is misschien geen onmisbaar element.

Wat ik vooral belangrijk vind is dat de fiets lichtgewicht is en je dus ook kan rijden zonder ondersteuning.

Hebben jullie nog wat advies?

Mvg
Ignace

ps: had te laat door dat dit topic enkel voor Tenways is
Dit topic gaat specifiek over Tenways fietsen. Denk dat je die vraag beter hier kunt stellen: Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 23:27

Pinjataaa

Hit me!

Kan iemand mij vertellen waar ik dit menu kan vinden in de Tenways app over de Alarms?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFxFuYNMwpsF4rR6Z4ziD3cCsb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R2xkvwMkSgxARG2wHiWIYPCN.png?f=fotoalbum_large

Ik word een beetje gek van al die meldingen over dat de fiets een trilling voelt. Ik kan dit scherm dat ze hier suggereren nergens vinden.

Never mind, je moet de fiets daarvoor aanzetten..

[ Voor 4% gewijzigd door Pinjataaa op 23-07-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilhorn
Filipvm schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Heel raar! Bij ons is het 57%. Stopt gewoon. Laden en terug ok. Tot 57!
Weet je al iets meer? Onze fiets staat sinds vrijdag bij de fietsenmaker. Die kende het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipvm
  • Laatst online: 01-08-2024
Fietsenmaker is nog in vakantie! Dus nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:55
Tenways Ago-X vraagt sinds gisteren om "input password" Niet eerder gehad. Zit ook geen password in. 0000 bevestigd en dan in het scherm
Vervelend is echter dat ondersteuning ook niet meer werkt. Kan ook niet in menu komen om password vraag uit te zetten.
Via de app password opgevraagd en antwoord is dan 0000
Vreemd😳 maar geen ondersteuning is erg lastig....
Iemand dit ook al eens meegemaakt? Iemand een oplossing?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_13
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-04 23:16
Hendrik55 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:45:
Tenways Ago-X vraagt sinds gisteren om "input password" Niet eerder gehad. Zit ook geen password in. 0000 bevestigd en dan in het scherm
Vervelend is echter dat ondersteuning ook niet meer werkt. Kan ook niet in menu komen om password vraag uit te zetten.
Via de app password opgevraagd en antwoord is dan 0000
Vreemd😳 maar geen ondersteuning is erg lastig....
Iemand dit ook al eens meegemaakt? Iemand een oplossing?????
Heb ik inderdaad ook gehad op de CGO800S. Blijkt dat mijn vriendin onbewust dit in het menu geactiveerd heeft toen ze aan het 'testen' was. Dit is eenvoudig op te lossen door de optie tot gebruik van passcode uit te schakelen in het menu. Gewoon even door de opties heen scrollen en dan kom je hem vanzelf tegen.
Waarom kom je exact niet in het menu dan om deze uit te zetten, kun je ons dat specificeren?

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door rico_13 op 26-07-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:55
Inmiddels terug geweest naar fietsenwinkel.nl
Display is kapot. Wordt nieuwe besteld. Schijnt bij de Ago-X vaker (1 op de 10) voor te komen. Garantie.
Lijkt nog wel steeds ondersteuning te hebben, maar je kunt het niet zien op de display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 00:04
Vraagje aan mede CGO009 eigenaren: met welke bandenspanning rijden jullie? Ik heb hem zelf op 2,8 bar staan (weeg 70 kg), maar merk toch dat ik een beetje van m'n fiets af stuiter, vooral wanneer ik over kinderkopjes rijd.
Tenways raadt tussen 2,8-4,5 bar aan. Iemand al ervaring met de bandenspanning te verlagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 18:27

euh

Ik sta op het punt een CGO009 aan te schaffen. Heeft er iemand een referral code voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rico_13
euh schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:18:
Ik sta op het punt een CGO009 aan te schaffen. Heeft er iemand een referral code voor mij?
Linkje verstuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rico_13
DoubleTo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:01:
Vraagje aan mede CGO009 eigenaren: met welke bandenspanning rijden jullie? Ik heb hem zelf op 2,8 bar staan (weeg 70 kg), maar merk toch dat ik een beetje van m'n fiets af stuiter, vooral wanneer ik over kinderkopjes rijd.
Tenways raadt tussen 2,8-4,5 bar aan. Iemand al ervaring met de bandenspanning te verlagen?
Naast het feit dat je met verminderd rijcomfort zou zitten, een hogere bandslijtage ervaart en zelf ook meer fysieke inspanning moet leveren (contactoppervlakte is dan groter) is een belangrijk aspect ook punctieprotectie. Corrigeer mij gerust als ik ernaast zit, maar vele leveranciers en ook Tenways gebruiken hedendaags “ballonbanden” op hun fietsen vanwege rijcomfort, veiligheid en punctieprotectie. Deze banden dienen goed op druk te staan om optimale prestaties te leveren.

Een te lage bandenspanning kan er dan voor zorgen dat de band gemakkelijker vervormt bij het raken van obstakels, waardoor scherpe objecten gemakkelijker door de beschermende lagen kunnen dringen. Een juiste bandenspanning houdt de band op de juiste vorm, wat helpt om objecten af te weren.

Vaak zie je ook dat bij een bandenspanning lager dan aangeraden dat men gemiddeld meer “lekken” rijdt.

Maar je bent zelf uiteraard vrij om eens een keer onder de minimale spanning te gaan zitten 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:27
Mijn vrouw en ik hebben beide de CGO800S. Gisteren voor het eerst een test gedaan of mijn volle accu in haar fiets werkt en dat was gelukkig zo.

Tip voor CGO800S fietsers die na een tijd ervaren dat de accu niet het volle vermogen geeft. Trap de trappers eerst achteruit en dan weer voorruit. Bij mij werkt het dan weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 15:38
siveiro schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:06:
Mijn vrouw en ik hebben beide de CGO800S. Gisteren voor het eerst een test gedaan of mijn volle accu in haar fiets werkt en dat was gelukkig zo.
Wat was de aanleiding van je test?

Een accu is niet gebonden aan een fiets. Elke accu voor een CGO800S past op elke CGO800S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:27
Een te lege accu bij een van de fietsen...
Maar idd accu is compatible met andere cgo800s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13-06 13:51
Helaas is het achterspatboard van mijn cgo 600 pro beschadigd geraakt. Nu zie ik dat ze een set op hun website verkopen, maar het achterspatbord is op de foto anders dan het spatbord dat op de fiets gemonteerd zit. Weet iemand hoe dat zit?

Ik zie deze montage punten niet terug op de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ow8pgVrj4t6z980jRVzTHhmgSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUUwSDPLEAqH2OF4tTRAmqU5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnGtCO7_4TddYPwfmXlM7Mn4QnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3RO6wJlATG8UIDrRPKoNUr2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door waslijn op 28-07-2024 13:40 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.