Eigenlijk nog niet met losse handen gefietst.
Eerst volgende keer zal ik het wel eens testen.
Eerst volgende keer zal ik het wel eens testen.
[ Voor 79% gewijzigd door Gizz op 27-06-2024 11:57 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
[ Voor 23% gewijzigd door Freezhost op 27-06-2024 12:05 ]
Even zitten kijken en inderdaad, heel handig, zou eigenlijk elke ebike moeten hebben.Freezhost schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:04:
Dat was voor mijn ook de rede dat ik heb getwijfeld tussen de 600pro of een Lemmo One, die heeft een knop waarmee je de motor kunt ontgrendelen. Helaas maar paar dealers/partners in Nederland terwijl ik mijn Tenways een dorp een paar kilometer verderop kon kopen.
Wegfietsen en op snelheid komen is merkbaar zwaarder omdat je ook versnellingen mist. Tegelijkertijd fiets ik zelf vaak zat 26/27 op mijn dagelijkse ritje naar werk en als ik dan de ondersteuning op 0 zet is het verschil niet merkbaar. Ik haal dan ook 100+ km uit een accu omdat ik hem eigenlijk alleen belast bij wind tegen, heuvel op etc. Voor mij zet de tenways vooral de 'ondergrens' van het woon-werk op 25 p/u terwijl ik met wind mee, goede benen etc er vaak wat boven zit.xabre16v schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:50:
Even een vraagje voor de 600 Pro bezitters, als de accu leeg is, is het fietsen dan vergelijkbaar met een 'normale' versnellingsloze fiets?
(Ik zit te twijfelen tussen deze 600 Pro of de nieuwe nog uit te komen Fiido Air (leverbaar vanaf augustus).)
Volledig eens met @Sander. De fiets is zwaarder dan een normale fiets, heeft geen versnellingen en een vrij zware cadans. Cadans is ideaal voor 25km/u. Dat betekent dat vooral wegrijden erg zwaar gaat, maar zodra je eenmaal 25km/u gaat dan gaat het prima. Maar bij flinke tegenwind ga je die 25km/u niet halen, dus dan werkt het gewicht, gebrek aan versnellingen en cadans echt tegen je.xabre16v schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:50:
Even een vraagje voor de 600 Pro bezitters, als de accu leeg is, is het fietsen dan vergelijkbaar met een 'normale' versnellingsloze fiets?
(Ik zit te twijfelen tussen deze 600 Pro of de nieuwe nog uit te komen Fiido Air (leverbaar vanaf augustus).)
De CGO009 is meer rechtop. Maar de CGO009 bestaat maar in 1 maat, stuur niet verstelbaar en niet vervangbaar. De CGO 600Pro is er in veschillende maten en je kan het stuur meer rechtop zetten. Dus je zou toch echt even moeten proefrijden.SiNisTrAD schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:25:
Ik heb laatst voor mijn vriendin de CGO800S gekocht. Ik was zelf altijd van ik fiets zelf wel maar het is toch wel heel lekkerIk zie mezelf heel vaak haar fiets pakken nu. Dus nu moet ik ook voor mezelf maar s gaan kijken.
Eigenlijk het enige nadeel van de CGO800s is dat het stuur voor mij te laag staat. Ik ben zelf 187 (vriendin 165). Voor haar is het perfect maar voor mij te laag, ik rij liever meer rechtop.
Is dit beter op de CGO600Pro en CGO009?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Het stuur van de 600 pro is ook makkelijk te verhogen met een stuurverhoger (pen) ertussen. Zie mijn foto's een paar reacties terug. Ik zit zelf graag liever wat meer rechtop. (188cm) XL frame gekozen. Ook een ander stuur ala stadsfiets, fietst perfect nu. Ik weet niet in hoeverre het stuur van de 800s in hoogte te verstellen is aangezien het display zit ingebouwd in het stuur en volgens mij is het stuur van de 009 "fixed".SiNisTrAD schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:25:
Ik heb laatst voor mijn vriendin de CGO800S gekocht. Ik was zelf altijd van ik fiets zelf wel maar het is toch wel heel lekkerIk zie mezelf heel vaak haar fiets pakken nu. Dus nu moet ik ook voor mezelf maar s gaan kijken.
Eigenlijk het enige nadeel van de CGO800s is dat het stuur voor mij te laag staat. Ik ben zelf 187 (vriendin 165). Voor haar is het perfect maar voor mij te laag, ik rij liever meer rechtop.
Is dit beter op de CGO600Pro en CGO009?
Niet. Je kan er eventueel wel een aftermarket ring of spacer tussen plaatsen.DTwice schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:54:
Ik weet niet in hoeverre het stuur van de 800s in hoogte te verstellen is
Toen ik mijn 600 Pro net had en ik de accu nog niet goed kon inschatten, of deze nog niet goed gekalibreerd was, moest ik eens van mijn werk de 8 km terug zonder ondersteuning fietsen. Mijn 600 Pro fietst zonder ondersteuning erg licht. Gewoon echt erg licht. Hierdoor maak ik mij geen zorgen meer voor het geval ik (weer) eens met een lege accu kom te staan.xabre16v schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:50:
Dit is puur mijn ervaring en kan verschillen met andere CGO 600 Pro bezitters.xabre16v schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:50:
Oink
Nee. Ik heb een goede maand op de Pro gefietst toen ik die te leen had van een vriend.xabre16v schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:50:
[ Voor 19% gewijzigd door neb0 op 27-06-2024 22:04 ]
Ben het helemaal met je verhaal eens, maar wel goed te vermelden dat een Specialized Turbo Vado SL zo'n 50% duurder is... Dan mag je in mijn ogen ook wat meer verwachten. Ik zie nog steeds weinig vergelijkbare fietsen met de CGO600PRO in dezelfde prijsrange die significant beter zijn.neb0 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:51:
[...]
Nee. Ik heb een goede maand op de Pro gefietst toen ik die te leen had van een vriend.
Omdat het een singlespeed is, is het verzet bij lagere snelheden dan 20 km/h eigenlijk te hoog. Ongeveer de 6 van een Nexus 8. Met ondersteuning is dat geen probleem al is het nadeel dat je dan ook niet makkelijk langzaam met de fiets kunt rijden aangezien deze snel naar de maximumsnelheid van 25 km/u wil door het te veel aan motorondersteuning. De fiets heeft geen lagere stand net zoals bij Bosch. Ik vind dat echt een waardeloos punt van deze fiets en begrijp niet waarom ze dat niet hebben aangepast zoals een Comate wel deed. Het zou de actieradius ook vergroten.
Het is goed te doen om boven de 25 km/h te rijden, zonder ondersteuning dus. Toch is het niet hetzelfde als een fiets zonder naafmotor en de beenrotatie wordt dan 70-80. Zeker bij lagere snelheden is het wat zwoegen als zijn er vast e-bikes waar het nog veel erger is. Er is een weerstand van de motor. Dat ervaar je al als je het wiel ronddraait met de hand als je de fiets optilt. Het stopt redelijk snel. Bij een goede middenmotor kan die weerstand lager uitvallen omdat je dan ook direct de kracht op de motorpositie zet. Vergelijk het eens met een Specialized Turbo Vado SL die een lichte middenmotor heeft.
Ik heb de fiets direct vergeleken met een Cube Hyde Pro met Nexus 8 (dat is dus geen e-bike) en de Cube fietst lichter, ook wanneer je de Cube in versnelling 6 zet. Wat me ook opvalt is dat er veel verschillen lijken te zijn. Het ene exemplaar lijkt makkelijker te fietsen zonder motorondersteuning dan de andere. Of dat echt zo is, weet ik niet, maar heb diverse ervaringen gelezen.
Kortom, je kunt er mee fietsen als je de motor uitzet maar verwacht niet hetzelfde als een goed onderhouden/moderne LICHT lopende fiets, zeker niet als deze versnellingen heeft en als je een e-bike zoekt waar je rustig op wilt fietsen, is het ook niet de beste keuze aangezien deze dus is afgestemd op zo'n 25 km/u. Als de accu leeg is, kun je wel gewoon thuiskomen, tenzij je flinke wind tegen hebt.
De CGO009 schijnt nog zwaarder te fietsen zonder ondersteuning maar die heb ik niet geprobeerd.
Zonder teveel in te en discussie over een andere fiets te verzanden: de specialized zou voor mij direct afvallen op derailleur, dat heb ik de 15k KM voor de Tenways gedaan met woon-werk en dat was toch wel veel meer werk aan onderhoud. Zeker met het wisselvallige NL weer moest dat mij te vaak…neb0 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:01:
@Sander Dat is ergens zo, hoewel laatst in de aanbieding voor EUR 2100-2500,- Dat was wel tijdelijk en afhankelijk van het model. Ik vond er zelfs een voor 1700,-. Maar de normale prijs is uiteraard (veel) hoger en inderdaad niet te vergelijken met die van Tenways. Wel krijg je daar qua uitrusting betere componenten (wielen, derailleur, remmen, verlichting etc.) voor terug (maar weer geen verwijderbare accu of riem).
Overigens zijn er nog steeds aanbiedingen, zoals: https://www.tradeinn.com/...CvEEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.tradeinn.com/...CvEEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 28-06-2024 09:04 ]
Hij trilt niet zoals in het filmpje van Bright.Maxjj4 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:57:
Ik zit te kijken naar de CGO800S. In het filmpje van Bright trilt de fiets hard als je zonder handen fietst. Is er iemand met deze fiets die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Ja een naaf zou een upgrade zijn. Dan liefst wel een Alfine/Nexus 8 wat mij betreft aangezien een Enviolo meer weerstand heeft en, zeker automatisch prijzig. Het probleem is dat een achtermotor enkel samengaat met een singlespeed of derailleur. Wil je een riem + interne versnellingshub dan moet je dus naar een middenmotor.Sander schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:39:
[...]
voor mij zou een “echte” pro variant van de 600PRO een upgrade naar een naaf met versnellingen (al dan niet elektrisch via de motor) hebben. En uiteraard de veelbesproken 0.5 stand.
[ Voor 24% gewijzigd door neb0 op 29-06-2024 17:39 ]
Nee niet iedere fiets heeft dat. Het is waar dat een lage instap qua ontwerp lastiger is m.b.t. stabiliteit en meer fietsen hebben dat euvel. Toch zijn er genoeg met stabielere frames. Die wegen en kosten dan meestal wel meer.ronk1961 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:54:
[...]
Hij trilt niet zoals in het filmpje van Bright.
Maar heel stabiel met losse handen is hij nou ook weer niet.
Nou zal iedere fiets met lage instap dat wel hebben.
Ik heb dat al gedaan en volgens mij velen met mij, ik heb het idee dat het vooral een NL/EU issue is. In de US met de hogere snelheid zal je er minder last van hebben en ook in andere EU landen met meer hoogteverschillen wss ook niet. Desondanks is het vrij zinloos om een ebike met drie standen te hebben waarbij ik nooit verder kom dan 1…neb0 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:34:
[...]
En de 0,5 ecostand is een must vind ik. Eigenlijk zou iedereen Tenways hierover plat moeten mailen. Neem aan dat ze zoiets gewoon met het aanbieden van een download naar een firmware-update (met een extra 50% modus of zo) van het display kunnen regelen en dat is voor zover ik heb gezien bereikbaar via bluetooth. Voor de CGO 600 is er immers ook een firmware upgrade beschikbaar m.b.t. de ODO bug, las ik in dit forum.
Welke is de nieuwe? Als het de rechter is dan was die van mij al voorzien van deze. Wellicht is dat de reden dat ik niet hetzelfde probleem heb ervaren met mijn cgo009.Vegazz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:28:
Na amper twee weken gebruik merkte ik dat de zadelpen bewoog en daarmee het zadel zakte en van links naar rechts en vice versa kon bewegen. Met de vele drempels en bruggetjes was het zadel praktisch gezien op zijn laagste punt vast komen te zitten. Schrale troost was dat na een korte zoekactie in dit topic ik niet de enige was en er een vervangend onderdeel de oplossing kan bieden.
[Afbeelding]
Ah, wellicht slim geweest om dat erbij te vermeldenDeantjuh schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:27:
[...]
Welke is de nieuwe? Als het de rechter is dan was die van mij al voorzien van deze. Wellicht is dat de reden dat ik niet hetzelfde probleem heb ervaren met mijn cgo009.
[ Voor 91% gewijzigd door MrVegeta op 01-07-2024 13:35 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
De verkoper is verantwoordelijk voor het afhandelen van de wettelijke garantie:Vegazz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:28:
Zijn er anderen die merken dat garantie/vervanging van onderdelen buiten tenways om alles behalve soepel verloopt?
Vandaag de fiets van deze aanbieding binnengekregen. Verzending duurde ca. 1,5 week (terwijl werd aangegeven dat deze binnen een dag verzonden zou worden). Verder alles top geregeld. Goede tip, dank daarvoor!pjamourik schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:08:
Goedemorgen,
Sinds enige tijd ben ik zeer geïnteresseerd in de CGO009, en volg ik jullie ervaringen met de Tenways fietsen met veel interesse.
Nu kwam ik vanochtend een mooie aanbieding tegen bij VanSprint.nl: https://vansprint.nl/tenw...ets-riemaandrijving-zwart.
De CGO009 (Zwart) wordt daar nu voor €1999,- aangeboden, een behoorlijke korting. Ik vraag mij alleen af of dit niet 'te mooi om waar te zijn' is, want bij elke andere aanbieder is de prijs €2399,-. Daarnaast naast wat positieve, ook veel negatieve reviews over het niet nakomen van afspraken. Ook zijn ze telefonisch niet bereikbaar.
Heeft een van jullie ervaring met VanSprint?
[Afbeelding]
Ik durfde het niet aanPim1986 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:17:
[...]
Vandaag de fiets van deze aanbieding binnengekregen. Verzending duurde ca. 1,5 week (terwijl werd aangegeven dat deze binnen een dag verzonden zou worden). Verder alles top geregeld. Goede tip, dank daarvoor!
Ik heb er ook een gekregen. Maar hoe heb jij het zadel bevestigd ? Ik krijg de pen er niet meer in met het nieuwe klemmetjeVegazz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:28:
Sinds vorige maand ben ik in het bezit van een groene CGO009. Top fiets, blijft ook een mooie verschijning tussen de andere fietsen.
Na amper twee weken gebruik merkte ik dat de zadelpen bewoog en daarmee het zadel zakte en van links naar rechts en vice versa kon bewegen. Met de vele drempels en bruggetjes was het zadel praktisch gezien op zijn laagste punt vast komen te zitten. Schrale troost was dat na een korte zoekactie in dit topic ik niet de enige was en er een vervangend onderdeel de oplossing kan bieden.
Opgenomen met de fietsenwinkel die de fiets heeft verkocht was een vrij amateuristische bedoeling; Tenways verwees naar de verkopende partij en de fietsenwinkel verwees naar Tenways. Na enig geping-pong van meer dan een maand kreeg ik, zonder enige mededeling een pakketje door de brievenbus met een vervangend onderdeel om de zadelpen vast te houden.
De foto spreekt boekdelen; ontwerpfoutje waardoor de pen zich niet goed kon vastgrijpen in de bevestiging. Het nieuwe onderdeel heeft een ander patroon en lijkt zich beter vast te grijpen aan de pen.
Zijn er anderen die merken dat garantie/vervanging van onderdelen buiten tenways om alles behalve soepel verloopt?
[Afbeelding]
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Wat was jouw oplossing hiervoor ?Kaguya schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:48:
Bedankt. Ik heb via Tenways ook een nieuwe zadelklem gekregen. Deze is echter iets groter dan de vorige en past er niet echt lekker in met de zadel pen. Moest jij ook een beetje manoeuvreren om hem goed te krijgen of viel die er echt “zo in”?
[...]
Heb je een foto van de nieuwe klem? Die van mij ging er eigenlijk zonder problemen weer in, lijkt ook enkele millimeters minder hoog te zijn ten opzichte van de oude klem.siemenz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:07:
[...]
Ik heb er ook een gekregen. Maar hoe heb jij het zadel bevestigd ? Ik krijg de pen er niet meer in met het nieuwe klemmetje
DM verzondenmoosten schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:41:
Ik overweeg ook om een Tenway cgopro 600 aan te schaffen. Heeft er nog iemand een mooie code voor mij.
Vegazz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:25:
[...]
Heb je een foto van de nieuwe klem? Die van mij ging er eigenlijk zonder problemen weer in, lijkt ook enkele millimeters minder hoog te zijn ten opzichte van de oude klem.
De zadelpen wil er niet in met de nieuwe klem hier. Zijn er tips om dit wel voor elkaar te krijgen? Smeren/slijpen oid?
Heb je dit nog weten op te lossen? Loop hier tegen hetzelfde probleem aan.siemenz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:07:
[...]
Ik heb er ook een gekregen. Maar hoe heb jij het zadel bevestigd ? Ik krijg de pen er niet meer in met het nieuwe klemmetje
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km
Met wd40 er in gekregen maar nog niet getest om er op te zittenPatox schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:01:
[...]
Heb je dit nog weten op te lossen? Loop hier tegen hetzelfde probleem aan.
2). Ref. code via DM verzonden. Zit geen uiterste datum op.murdamami schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:53:
Hi hi,
2 vragen:
Ik ben nieuw op dit forum omdat ik na lang wikken en wegen heb besloten een Tenways CGO800S aan te schaffen. Maar ik twijfel nog: ik las dat er een nieuw model op een beurs in Duitsland te zien was.
1) Mijn eerste vraag is: weet iemand wat voor soort e-bike dit gaat zijn? Komt er wellicht een CGO800S-pro aan? Dan wacht ik daar nog op.
2) heeft iemand een referral code voor mij? Tot wanneer is dit geldig?
Thanks voor jullie reactie tweakers!
Stiekem wel fijn als je dan na zo'n afstand ineens je aandrijflijn onder garantie nieuw hebt, dat zijn wel precies de onderdelen die dan slijtage gaan vertonen.qroy schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:28:
@ricknr9 Er staat nu 4539km in het display, maar die is zeker 1 of 2 keer van 1000 naar 0 gesprongen voordat ik de firmware heb geupdate.
Ik heb dit stuur met verhoger erop gekregen, fietst super!Spinez0r schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:36:
Heb nu ongeveer 500 km gereden met mijn CGO 600 pro, heerlijke fiets, maar het stuur gaat na +-20 km wel een beetje ruzie maken met mijn polsen.
Zijn er mensen die een ander stuur kunnen aanraden welke wat meer een bocht maakt, en niet een rechte stang is zoals de standaard CGO600 pro stuurstang?
Bij mijn cg600p hoor je de motor ook wel lichtjes zoemen als deze ondersteuning levert, maar naar mijn mening niet abnormaal hard en op een gegeven moment ook niet meer te horen door oa rijwind.Jan hag schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:18:
Mijn 600 pro maakt geen geluid bij t fietsen zonder ondersteuning. Met ondersteuning klinkt er direct een zoemend geluid. Dit geluid stopt bij een snelheid van ca 20 km p/u. Contact met Tenways leverde niets op. Ze verwijzen me door naar de dealer/leverancier. Deze zegt niets bijzonders te horen na t maken van een proefritje. Tenways geeft aan dat hun fietsen vrij stil zijn. Die van mij dus duidelijk niet. Wat nu?
Ander probleempje: bij t fietsen voel ik met mijn linkervoet (t pedaal naar beneden trappend) bij elke slag een soort lichte trilling, alsof ik over ribbeltjes rijd. Iets met de riem afstelling?? Wie heeft dat ook?
[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 12-07-2024 19:48 ]
Bl44t
[ Voor 99% gewijzigd door OcGuru op 12-07-2024 19:46 ]
Bl44t
Ja dat weet ik zeker ik heb het lampje gewoon + en - aangesloten op zo'n rode stekker + en - en vervolgens alles met een bestelde splitter aangesloten. Verders niet lopen knippen of klooien in de draden.Rascal schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:56:
[...]
Je weet zeker dat je niet ergens sluiting maakt?
Ik heb ook een nieuw display gehad. Had jij ook het probleem dat de fiets daarna niet meer verbind met de app? Als ik die fiets opnieuw wil toevoegen zegt hij dat deze al geregistreerd is wanneer ik de QR code scan.Alexander250100 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:33:
CGO600 fiets met error 33 gehad. Contact met Tenways ging super. Fiets bij servicepunt in Apeldoorn laten repareren. Controller en display zijn vervangen, totaal kms nu weer op 0.
Servicepoint wilde dat ik zelf betaalde, Tenways gaf te kennen dat dit tussen hen was echter kon ik de oud eigenaar van de fietsenzaak niet overhalen. Nu krijg ik het van Tenways terug gestort, ruim 230 Euro.
En is het lampje ook 36 Volt? Veel van de achterlichten zijn 6 Volt, dat gaat niet werken op een eleltrische fiets.mikeconcept schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:13:
[...]
Ja dat weet ik zeker ik heb het lampje gewoon + en - aangesloten op zo'n rode stekker + en - en vervolgens alles met een bestelde splitter aangesloten. Verders niet lopen knippen of klooien in de draden.
Ik heb een nieuw display gekregen omdat die stuk was gegaan ik denk misschien ligt het aan de aansturing ofzo maar ook na het nieuwe display gaat het voorlicht uit wanneer ik het achterlicht erbij aansluit.
Als je het design een beetje hetzelfde wilt houden (en dus niet voor een stads rechtopstuur wilt gaan), dan is dit misschien een optie: https://www.bike-discount.de/en/rfr-riser-trail-handlebarSpinez0r schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:36:
Heb nu ongeveer 500 km gereden met mijn CGO 600 pro, heerlijke fiets, maar het stuur gaat na +-20 km wel een beetje ruzie maken met mijn polsen.
Zijn er mensen die een ander stuur kunnen aanraden welke wat meer een bocht maakt, en niet een rechte stang is zoals de standaard CGO600 pro stuurstang?
Welke verhoger heb je?rolfio schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:27:
[...]
Ik heb dit stuur met verhoger erop gekregen, fietst super!
[Afbeelding]
Het geluid is herkenbaar. Heb ik ook en alleen als de motor ondersteuning geeft. De CGO800 van mijn vrouw hoor ik niet. Meer mensen en zou dat er bij horen?Jan hag schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:18:
Mijn 600 pro maakt geen geluid bij t fietsen zonder ondersteuning. Met ondersteuning klinkt er direct een zoemend geluid. Dit geluid stopt bij een snelheid van ca 20 km p/u. Contact met Tenways leverde niets op. Ze verwijzen me door naar de dealer/leverancier. Deze zegt niets bijzonders te horen na t maken van een proefritje. Tenways geeft aan dat hun fietsen vrij stil zijn. Die van mij dus duidelijk niet. Wat nu?
Ander probleempje: bij t fietsen voel ik met mijn linkervoet (t pedaal naar beneden trappend) bij elke slag een soort lichte trilling, alsof ik over ribbeltjes rijd. Iets met de riem afstelling?? Wie heeft dat ook?
Misschien is die splitter wel verkeerd, heb wel eens vaker uit china stekkers gehad met de polen omgedraaid. welk lampje gebruik je? wel een 36V lamp?mikeconcept schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:13:
[...]
Ja dat weet ik zeker ik heb het lampje gewoon + en - aangesloten op zo'n rode stekker + en - en vervolgens alles met een bestelde splitter aangesloten. Verders niet lopen knippen of klooien in de draden.
Ik heb een nieuw display gekregen omdat die stuk was gegaan ik denk misschien ligt het aan de aansturing ofzo maar ook na het nieuwe display gaat het voorlicht uit wanneer ik het achterlicht erbij aansluit.
Fietsenmaker heeft deze gemonteerd.
Ja het is een 36v lamp. Heb verschillende lampen geprobeerd. Ook verschillende splitters, zelfs zelf een splitter gemaakt van losse stekkers maar allemaal zonder resultaat.Rascal schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:07:
[...]
Misschien is die splitter wel verkeerd, heb wel eens vaker uit china stekkers gehad met de polen omgedraaid. welk lampje gebruik je? wel een 36V lamp?
Misschien dit proberen: beide moeren van het achterwiel losdraaien (hoeft er niet af). Wiel lichtjes van links naar rechts bewegen, draai bouten weer goed vast (let erop dat het wiel goed uitgericht is, de fiets moet op het wiel staan tijdens het vastdraaien).Jan hag schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:18:
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Zie dmParelhoen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:58:
Hoi ik ga een tenways kopen, heeft iemand misschien een referral code voor mij? Dank!
Het lijkt erg op een overleden accu moet ik zeggen, in het verleden met telefoons ook gehad dat die bij 40 45 % spontaan uit vielen.Tilhorn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:17:
Wij hebben al 15 maanden een Tenways 800s tot volle tevredenheid.
Drie dagen geleden viel hij plotseling stil tijdens het naar huis rijden vanaf het werk. Het display was even aan te zetten maar ging na een paar seconden weer uit. Zonder ondersteuning naar huis getrapt. Thuis aan de lader en het display bleef weer werken en daarmee de fiets. Het accupercentage stond op 58% daar kon het dus niet aan liggen.
Contact gezocht met Tenways die instrueerde om de bedrading te checken. Deze was in orde. En bij herhaling filmpje te maken van het dispaly en een foto van de accustatus.
Twee dagen erna weer gaan rijden (met volle accu). En weer viel de Tenways volkomen uit na lange tijd. Filmpje gemaakt van het display wat steeds uitvalt (status accu 58%) en een fot van het acculampje (blauw).
Weer contact gezocht met Tenways. Het advies is om naar de leverancier te gaan (helaas een eind uit de buurt, andere leveranciers willen niets doen onder garantie).
Herkent iemand dit probleem? En zo ja wat is het en hoe is het te verhelpen?
[Afbeelding][Video]
Waar kijken we naar in deze super-ingezoomde foto?Tilhorn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:17:
Drie dagen geleden viel hij plotseling stil tijdens het naar huis rijden vanaf het werk. Het display was even aan te zetten maar ging na een paar seconden weer uit. Zonder ondersteuning naar huis getrapt. Thuis aan de lader en het display bleef weer werken en daarmee de fiets. Het accupercentage stond op 58% daar kon het dus niet aan liggen.
Contact gezocht met Tenways die instrueerde om de bedrading te checken. Deze was in orde. En bij herhaling filmpje te maken van het dispaly en een foto van de accustatus.
Twee dagen erna weer gaan rijden (met volle accu). En weer viel de Tenways volkomen uit na lange tijd. Filmpje gemaakt van het display wat steeds uitvalt (status accu 58%) en een fot van het acculampje (blauw).
Weer contact gezocht met Tenways. Het advies is om naar de leverancier te gaan (helaas een eind uit de buurt, andere leveranciers willen niets doen onder garantie).
[Afbeelding][Video]
Vermoed de accu;)zetje01 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:07:
[...]
Waar kijken we naar in deze super-ingezoomde foto?
Oh.
Dit is het acculampje die blauw kleurt.zetje01 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:07:
[...]
Waar kijken we naar in deze super-ingezoomde foto?
[ Voor 26% gewijzigd door xabre16v op 19-07-2024 23:07 ]
Ik moet met mijn cgo 009 ook een paar stijle hellingen op naar werk, maar dan kan ik de boost knop indrukken en ga ik bijna zonder zelf te trappen met 20+ km/h de bult op.xabre16v schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:23:
Ik zit te twijfelen tussen een normale fiets met een Alfine 8 naafversnelling of een single speed ebike zoals de 600pro. Ik wil er dagelijks mee naar m'n werk fietsen maar onderweg moet ik een heuveltje op van zo'n 1.1 kilometer en een 5 a 6% klim, mijn vraag gaat zo'n single speed ebike dat een beetje trekken? Ook in de laagste pas? of eigenlijk, juist en alleen in de eerste pas.
Momenteel doe ik dat op een 3 versnelling lompe cargo fiets, geen pretje kan ik je vertellendit lukt wel maar ik kom dan flink/gigantisch bezweet aan op m'n werk en dat zou ik graag juist willen voorkomen.
Heel raar! Bij ons is het 57%. Stopt gewoon. Laden en terug ok. Tot 57!Tilhorn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:17:
[Afbeelding][Video]
Anoniem: 1885112
Verzonden!Anoniem: 1885112 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:27:
Ik heb besloten om voor een CGO009 te gaan! Heeft iemand toevallig een referral code voor mij?
[ Voor 13% gewijzigd door M3LL4 op 23-07-2024 09:01 ]
Dit topic gaat specifiek over Tenways fietsen. Denk dat je die vraag beter hier kunt stellen: Het grote elektrische fietsen topic deel 3M3LL4 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:48:
Ik heb al een tijdje zitten nadenken over een elektrische fiets en nu twijfel ik nog over 2 specifieke modellen:Zijn er nog andere opties die ik kan bekijken?
- Lemmo One MK2 (2300EUR) met versnellingen
- Cube Editor Hybrid 400SLX FE (2700EUR)
Het voordeel bij de Cube Editor is dat hem kan krijgen via de fietsenwinkel/maker in de buurt en dus altijd daar terecht kan met de fiets, is misschien geen onmisbaar element.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat de fiets lichtgewicht is en je dus ook kan rijden zonder ondersteuning.
Hebben jullie nog wat advies?
Mvg
Ignace
ps: had te laat door dat dit topic enkel voor Tenways is
[ Voor 4% gewijzigd door Pinjataaa op 23-07-2024 13:13 ]
Weet je al iets meer? Onze fiets staat sinds vrijdag bij de fietsenmaker. Die kende het probleem niet.Filipvm schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:17:
[...]
Heel raar! Bij ons is het 57%. Stopt gewoon. Laden en terug ok. Tot 57!
Heb ik inderdaad ook gehad op de CGO800S. Blijkt dat mijn vriendin onbewust dit in het menu geactiveerd heeft toen ze aan het 'testen' was. Dit is eenvoudig op te lossen door de optie tot gebruik van passcode uit te schakelen in het menu. Gewoon even door de opties heen scrollen en dan kom je hem vanzelf tegen.Hendrik55 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:45:
Tenways Ago-X vraagt sinds gisteren om "input password" Niet eerder gehad. Zit ook geen password in. 0000 bevestigd en dan in het scherm
Vervelend is echter dat ondersteuning ook niet meer werkt. Kan ook niet in menu komen om password vraag uit te zetten.
Via de app password opgevraagd en antwoord is dan 0000
Vreemd😳 maar geen ondersteuning is erg lastig....
Iemand dit ook al eens meegemaakt? Iemand een oplossing?????
[ Voor 7% gewijzigd door rico_13 op 26-07-2024 11:19 ]
Linkje verstuurdeuh schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:18:
Ik sta op het punt een CGO009 aan te schaffen. Heeft er iemand een referral code voor mij?
Naast het feit dat je met verminderd rijcomfort zou zitten, een hogere bandslijtage ervaart en zelf ook meer fysieke inspanning moet leveren (contactoppervlakte is dan groter) is een belangrijk aspect ook punctieprotectie. Corrigeer mij gerust als ik ernaast zit, maar vele leveranciers en ook Tenways gebruiken hedendaags “ballonbanden” op hun fietsen vanwege rijcomfort, veiligheid en punctieprotectie. Deze banden dienen goed op druk te staan om optimale prestaties te leveren.DoubleTo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:01:
Vraagje aan mede CGO009 eigenaren: met welke bandenspanning rijden jullie? Ik heb hem zelf op 2,8 bar staan (weeg 70 kg), maar merk toch dat ik een beetje van m'n fiets af stuiter, vooral wanneer ik over kinderkopjes rijd.
Tenways raadt tussen 2,8-4,5 bar aan. Iemand al ervaring met de bandenspanning te verlagen?
Wat was de aanleiding van je test?siveiro schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:06:
Mijn vrouw en ik hebben beide de CGO800S. Gisteren voor het eerst een test gedaan of mijn volle accu in haar fiets werkt en dat was gelukkig zo.
[ Voor 63% gewijzigd door waslijn op 28-07-2024 13:40 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq