Ik heb exact dezelfde ervaring maar dan met een City flight luxe. Heb hem nu een aantal jaar en heb het zadel en de handgrepen vervangen door exemplaren van Ergon voor meer comfort.Sport_Life schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:43:
Vanochtend een eerste 'grote' rondje gemaakt op de Super Flight '25. En wat een heerlijke fiets is het toch ! Licht , wendbaar en vooral snel ! Langs het Amsterdam Rijnkanaal een paar keer (op afstand) aangehaakt bij wielren groepjes en ik kon moeiteloos meekomen tot 30kmph. Zelfs 1 groepje ingehaald die ca 28kmph gingen (op mijn Super Flight met fietstas). Natuurlijk is het geen racefiets, maar om even aan te geven dat je er heel sportief mee kunt fietsen.
Prijs is hoog, maar als je een sportieve fiets zoekt dan is het echt een aanrader. Volgende keer een rondje van 60km kijken hoe dat bevalt.
Daarmee is het onderscheid met de Koga ook snel gemaakt, dat is m.i. meer een stadsfiets.
Langste rit was van Den Haag naar Zwolle met gemiddeld 23km/h. Gaat als de brandweer en regelmatig met de fietstas voorbij de wielrenner die je dan toch even een verzetje hoort bijzetten
Cube viel destijds af omdat die geen 64cm frame hebben en vond de bouw kwaliteit van Stevens degelijker ogen omtrent verlichting en spatborden