Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-08 16:28
Alleen als je op de foto’s kijkt is alleen het Mint-Blue kleurige model de nieuwe versie en is die 100€ duurder. Zouden ze dus oude voorraad opmaken?
De pro’s zijn allemaal €100 duurder. De plus met ketting is nu €1699

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 02:49
Vandaag ook bezig geweest met de Gates app, wat blijkt, spanning was veel te hoog af fabriek 90 hz op het hoogste punt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h5chfTFutRShYHMm_FYpcsk29c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCWjJMH0faPbE67PevntM20t.jpg?f=fotoalbum_large

Deze 2 boutjes beetje gelost (aan beide kanten van de fiets)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5Q7YA1Yq0D5Q0TnF9AeR2lt3P8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXojpYQnj9TIZPVZSRWpJj8R.jpg?f=fotoalbum_large

Dan hier met een inbussleutel een halve slag losser gezet (ook beide kanten natuurlijk).
Dat hielp al flink, later nog een kwart slag losser gezet.

Zit nou op 50 hz op zijn hoogst.

Terug draaien van de trapas gaat nou lekker soepel.
Maar het leukste is: het getril in de aandrijflijn is verdwenen, dat merkte ik op een vlakke weg op snelheid.
Ook beter voor de lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 17:37
Boltinus schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:35:
Ik heb de Tenways CGO800S nu ongeveer 1 jaar en 4 maanden, maar nu ik dit topic een beetje doorgelezen heb ik het gevoel dat er toch iets schort aan de accu.

Toen ik na de winter de fiets weer in gebruik nam, viel mij eigenlijk gelijk al een beetje op dat de range anders was. Het gevoel bekroop mij dat ik er minder KM's mee kon rijden als voorheen.
Voorheen kon ik zeker 3 keer op en neer naar mijn werk, wat heen en weer ongeveer 20KM is.
Het rijden doe ik meestal in ondersteuning 1, dus niet erg power hungry om zo te zeggen.
Maar merkte dat vanaf 100% naar laat ik zeggen 55% redelijk lineair was, maar als ik hem dan uitzetten en parkeerde voor een tijdje, dan weer aanzette kwam hij soms veel hoger op met soms wel 10-15% meer.
Ook meegemaakt dat hij 38% aanwees, maar daar gewoon op bleef staan voor een aantal KM's. En soms met een beetje meer ondersteuningsvraag vanuit 35% (even snel de weg kruisen) soms helemaal naar 15% dook en dan weer terug.

Rij nu wat vaker in ondersteuning 2 (prettiger), wat nu ongeveer neerkomt met de huidige accu op 2% per gereden KM. Hou die 'rekensom' maar een beetje aan, om niet bedrogen uit te komen. Maar als ik dan omreken, dan is met pijn en moeite dan amper 50KM te halen. De illusie dat ik die geadverteerde 100KM zou kunnen halen, die heb ik nooit gehad .. maar 65-70KM op 1 batterij toch wel?
Of dit dan weer goed of slecht is, dat kan nog de vraag zijn .. maar heb toch mijn twijfels.

Ga nu ik dit topic een beetje doorlees en met mijn waarnemingen, toch maar even langs bij de fm waar ik hem gekocht heb.

Tevens keek ik nu net toch maar eens naar de batterij status, maar die geeft geen enkele waardes weer. Dus geen voltage en geen cycles of range, alles zijn dashes ----. Lijkt dus echt iets mis met de firmware en of de batterij.

Een ander iets waar ik afgelopen week bij toeval achter kwam is (ben een mooi weer fietser), dat het achterspatbord zijn 'werk' niet goed doet. Reed met het warme weer door de stad, maar passeerde een brug die koel werd gehouden met water. Je denk dat dit geen probleem zou zijn, totdat ik allemaal spetters op me voelde vallen. Eerst denk je nog dat het de brandslang was die tegen de banden op spetterde, maar toen ik die al voorbij was en de weg nog nat was ... voelde ik het nog steeds.
Gelukkig reed ik naar huis, maar mijn witte T-Shirt zat vol met vuile spetters van het achterwiel .. toch ook wel een dingetje denk ik. Stel je voor dat je onderweg bent voor een afspraak, kom je daar aan met een blouse of T-Shirt vol met vuile water spetters :( .. ontwerp foutje in lengte van spatbord?
Ga de fm ook eens vragen of daar iets voor is, waarschijnlijk een soort van mini 'spatterlap' o.i.d.?
Iemand anders die ook deze ervaring heeft met rijden op nat wegdek met de CGO800S?

Op het item van de batterij na en het onverwachte water ballet, is het voor de rest een heerlijk fiets om mee onderweg te zijn.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met onze CGO800S, de batterij status geeft geen enkele waarde weer, dus geen voltage en geen cycles of range, alles zijn dashes. Ook klopt het batterij percentage niet en lijkt het erop dat daardoor de batterij zomaar uitvalt terwijl deze daarvoor nog op 60% stond. Is er iemand die weet wat de oplossing hiervoor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Zijn er ook mensen die niet meer kunnen inloggen op de tenways app? Het lijkt wel alsof deze offline is oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:35
GiantHoax schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:06:
Zijn er ook mensen die niet meer kunnen inloggen op de tenways app? Het lijkt wel alsof deze offline is oid
Yup, zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik zie dit bericht nu pas, maar ik kan inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Volgens support van tenways was het een tijdelijke netwerk storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceeees
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-03 14:31
Hi!

Ik heb mijn Tenways CGO800s nu bijna een jaar. Top fiets, rijdt als een zonnetje. Maar.... ik kom steeds met m'n broek in de carbon tandriem. Achteruit trappen en hij is er weer uit maar irritant blijft het.

Ik heb allereerst aangeklopt bij Tenways zelf voor een oplossing maar deze hebben ze niet. Uiteraard kan ik m'n fiets naar de fietsenmaker brengen maar het liefst zoek ik eerst zelf naar een oplossing.

Iemand hier al tegen dit probleem aangelopen en/of al een oplossing voor de blootliggende kettingkast gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
ceeees schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:31:
Hi!

Ik heb mijn Tenways CGO800s nu bijna een jaar. Top fiets, rijdt als een zonnetje. Maar.... ik kom steeds met m'n broek in de carbon tandriem. Achteruit trappen en hij is er weer uit maar irritant blijft het.

Ik heb allereerst aangeklopt bij Tenways zelf voor een oplossing maar deze hebben ze niet. Uiteraard kan ik m'n fiets naar de fietsenmaker brengen maar het liefst zoek ik eerst zelf naar een oplossing.

Iemand hier al tegen dit probleem aangelopen en/of al een oplossing voor de blootliggende kettingkast gevonden?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80457690

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
Dit is een goede oplossing. Is wel even wat sleutel werk. Dit is de fiets van mijn collega. De kettingkast is erop gezet door zijn fietsenmaker. Ik heb het onderdeel hier liggen, maar nog niet gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21GJg7blLISY7EDZFQhjBliIUFA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JoiIYNph89TvLgKBTZrLJs0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jSJMu4dCUliaZXasxEEMpz2TOs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6k6WKU7NijC5xceGQzJoVfh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
MBAMG schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:36:
[...]

Nog even contact gehad met de Tenways support en kreeg een mailtje terug dat ze inderdaad de CDN belt gebruiken op de CGO800s. Maar als de trapas CDX is, kan er later altijd een CDX op toch? Daar laat ik het nu maar niet meer vanaf hangen.

Welke kleur fiets is het voor u geworden? Ik denk dat ik, na lang wikken en wegen, voor een blauwe ga.
Wellicht een nuttige toevoeging. Mijn nieuwe CGO800S, geleverd in November 2024, was het 2025 model. En die is uitgerust met een CDX riem en bijbehorende tandwielen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5h09t1PLTBx1cYFKOe_0UW7QPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KL0N48icZv2I04sR0gRUkRa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiaMe8Ipm6IgiKDyWtAXsR4a8rE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcC0UmhA22soiYe1WODhPq0r.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-09 17:40
Masimo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Wellicht een nuttige toevoeging. Mijn nieuwe CGO800S, geleverd in November 2024, was het 2025 model. En die is uitgerust met een CDX riem en bijbehorende tandwielen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is een CDC-riem zo te zien. Een CDX heeft ribbels op de bovenzijde en vaak een kleur aan de binnenzijde, bijvoorbeeld blauw. De oude 800s had al CDX tandwielen. CDN is het minst van de drie dus een kleine upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Masimo Nee, dat is een CDC (commute) riem. Te zien aan de subtiele hint COMMUTE op de riem zelf ;)

Volgens je eigen post @neb0 post is CDC beter dan CDN, maar minder dan CDX: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"

Dezelfde riem heb ik onder garantie als vervanging gekregen toen een paar maanden geleden de CDN van mijn 600 pro geknapt was.

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 11-03-2025 11:13 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npourq
  • Laatst online: 07-07 14:08
Ga niet op je muil op de fietsen van Tenways, de onderdelen zoals de handremmen zijn echt van snijkoek gemaakt. Een keer gevallen en mijn rem ziet eruit als de schroef van Archimedes. Ik was zo woest dat ik mijn broek heb volgescheten, kon meteen weer naar huis fietsen, lekker dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

npourq schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:21:
Ga niet op je muil op de fietsen van Tenways, de onderdelen zoals de handremmen zijn echt van snijkoek gemaakt. Een keer gevallen en mijn rem ziet eruit als de schroef van Archimedes. Ik was zo woest dat ik mijn broek heb volgescheten, kon meteen weer naar huis fietsen, lekker dan.
Wat heeft tenways ermee te maken dat je even niet kon fietsen? Remmen zijn gewoon van tektro. Als je met remmen van magura valt breekt je hele armatuur af, met kromme hendels kan je iig nog gewoon fietsen/ remmen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:25
Zit toevallig op Reddit te lezen dat de ondersteuning voor de CGO600pro/plus is aangepast? (Tegelijktijd met de nieuwe kleurendislay)

Kan iemand dat bevestigen?

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52
Zojuist de CGO600 Pro ontvangen. Bewust voor de grijze gekozen, omdat zodra je specifiek die selecteerde je het nieuwe model kreeg te zien mét geïntegreerd achterlicht. Voor mij nét genoeg reden om de meerprijs te betalen en geen gebruik te maken van de aanbieding voor de gewone CGO600. Nu heb ik toch het oude model gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wJWMGqtLoWLVYIm0c0K5MZmRYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i8f96ZWQDWbkY8EZnL9C5C00.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNlb4mi-d_wdU5nJ45p1_Ug7E3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUxnWcnON4wpgr89OQROUMFa.png?f=fotoalbum_large

Heb het bij de klantenservice aangekaart. Best vervelend als je verwacht het geupgrade model te ontvangen. Of ben ik soms te veel-eisend :+ Zie geen andere reden waarom je anders zou differentiëren op de bestel-pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

snaggyheadshot schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:52:
Zojuist de CGO600 Pro ontvangen. Bewust voor de grijze gekozen, omdat zodra je specifiek die selecteerde je het nieuwe model kreeg te zien mét geïntegreerd achterlicht. Voor mij nét genoeg reden om de meerprijs te betalen en geen gebruik te maken van de aanbieding voor de gewone CGO600. Nu heb ik toch het oude model gekregen.

Heb het bij de klantenservice aangekaart. Best vervelend als je verwacht het geupgrade model te ontvangen. Of ben ik soms te veel-eisend :+ Zie geen andere reden waarom je anders zou differentiëren op de bestel-pagina.
Om deze reden besteld bij een fietsenmaker in de buurt, met de "eis" dat ik het nieuwe 2025 model zal krijgen. Ook een CGO600 Pro in het grijs, levering volgende week, dus nog even wachten of het ook gelukt is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snaggyheadshot
snaggyheadshot schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Ze boden mij eerst een gratis bagagedrager aan, maar heb daarna aangegeven de fiets toch écht te willen wisselen voor het nieuwe model. Dat was geen probleem en als het goed is wordt het huidige exemplaar dus opgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
snaggyheadshot schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Ze boden mij eerst een gratis bagagedrager aan, maar heb daarna aangegeven de fiets toch écht te willen wisselen voor het nieuwe model. Dat was geen probleem en als het goed is wordt het huidige exemplaar dus opgehaald :)
Nette oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
npourq schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:21:
Ik was zo woest dat ik mijn broek heb volgescheten, kon meteen weer naar huis fietsen, lekker dan.
Haha, geweldige reactie dit :)
Misschien alternatief voor een verende zadelpen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xVanjaZ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09 20:16
Ik wil graag ook mijn steentje bijdragen voor de tweakers.

2 weken terug een cgo 600 pro besteld en deze kwam zonder kleur display en een los achterlampje. Het display vind ik geen probleem, maar dat het achterlicht niet op de batterij is aangesloten vind ik wel een irritatiepuntje.

Na even zoeken kwam ik op een reddit thread met daarin wat uitleg en een linkje naar de google drive die wat uitleg en fotos hadden van welke producten je moet aanschaffen.

Met de informatie hierboven ben ik aan de slag gegaan en heb met succes een leuk achterlicht op het rekje zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PnFsu5FBpywi78GRDWhRc48Ws4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yo5C22kp4b3NzzP0sraUPQUp.jpg?f=fotoalbum_large

Als je van plan ben dit zelf te doen, hierbij een aantal tips:
  • De fiets heeft een mooie kabelgoot in het achterspatbord verwerkt. Hier zitten twee nadelen aan:
    1. Er zit alleen ingangen voor kabels aan de absolute uiteinden. Beetje nutteloos als je lampje halverwege het spatbord zit. Hiervoor ben ik naar de fietsenmaker gegaan en die heeft voor een paar tientjes een mooi gaatje kunnen boren zonder iets te beschadigen.
    2. De connector van het lampje is te dik om door de kabelgoot te gaan en deze leek sowieso niet te passen. Ik heb die connector eraf geknipt, de kabel door de kabel goot gegaan en vervolgens van het koppelstukje de niet gebruikte kant eraf geknipt en het lampje aan het koppelstukje gesoldeerd.
  • Ik adviseer je om een extra koppelstukje te kopen. Dat gaf mij net wat meer speling met het solderen. Ook als het mis gaat kan je weer extra afknippen.
  • Het is mogelijk om alles netjes in het frame weg te werken. Dit is wat gedoe omdat het best wel krap is, maar zeker mogelijk.
Ik weet niet of het is toegestaan, maar hierbij de producten die ik heb aangeschaft (non affilate). Alles tussen haakjes moet je zelf selecteren op de product pagina.
Lampje (let op dat je de "waterproof connector" neemt)
Koppelstukje 2x (2Pin Male-Female)
Splitter (1Male to 2Female)

Al met al blij met het restultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
xVanjaZ schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:06:
Met de informatie hierboven ben ik aan de slag gegaan en heb met succes een leuk achterlicht op het rekje zitten:
[Afbeelding]
Dank voor de info. Ziet er keurig uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
@xVanjaZ Ziet er goed uit!

Paar tientjes voor het boren van een gaatje vind ik wel bizar veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:24
neb0 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:58:
Paar tientjes voor het boren van een gaatje vind ik wel bizar veel.
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel onderzoek er nodig was om een mooie plek voor het gaatje te vinden. Denk eigenlijk dat het gaatje boren gratis was, dat het zoeken naar de juiste plek voor het gaatje een paar tientjes kostte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xVanjaZ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09 20:16
mediumdry schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:35:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel onderzoek er nodig was om een mooie plek voor het gaatje te vinden. Denk eigenlijk dat het gaatje boren gratis was, dat het zoeken naar de juiste plek voor het gaatje een paar tientjes kostte. :)
De prijs lag het voornamelijk in het acterwiel eraf halen en weer monteren. Het boren was gratis en ik heb met een stukje tape aangegeven waar ik ongeveer het gaatje zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
Blijft uiteindelijk toch Chinese troep. Fiets is net 2 jaar oud en nog geen 2000 kilometer op gereden. Omdat ik problemen had met de accu werd ik door Tenways naar de fietsenmaker verwezen die tot de conclusie kwam dat de controller vervangen moest worden, helaas geen garantie want de fiets was net buiten de 2 jaar garantie. Nu zijn de problemen met de accu nog steeds niet opgelost en kan ik voor € 549,00 een nieuwe accu bij Tenways bestellen terwijl de accu 72 laadcycli aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fistix
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:12
Volgens mij mag je ook ná de garantietermijn ervanuit mag gaan dat een fietsaccu langer meegaat dan 72 laadcicli. Kosteloze vervanging zal ws niet gaan, en ik weet niet precies hoe het zit met bewijslast, maar je zou hier met de verkopende partij een middenweg kunnen proberen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
fistix schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:32:
Volgens mij mag je ook ná de garantietermijn ervanuit mag gaan dat een fietsaccu langer meegaat dan 72 laadcicli. Kosteloze vervanging zal ws niet gaan, en ik weet niet precies hoe het zit met bewijslast, maar je zou hier met de verkopende partij een middenweg kunnen proberen te vinden.
Verkopende partij is Tenways zonder tussenkomst van een dealer en support komt steeds met standaard reacties dat zij het betreuren dat de accu defect is, zij toegewijd zijn om ervoor te zorgen dat de klant tevreden is en nemen alle feedback van klanten serieus en streven er voortdurend naar om de producten en diensten te verbeteren. Maar uiteindelijk kan ik alleen maar een nieuwe accu bestellen voor de volle prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:52
Ik heb al wat rondgezocht maar ik kan niet echt een goed antwoord vinden.

Zelf heb ik een 600Pro, en we zijn nu voor een fiets voor de vrouw aan het kijken. Het liefst een Tenways dus waarschijnlijk een 800S of iets.

Echter we hebben een 2,5 jaar oude dochter en willen deze meenemen. Dus we zijn als leek aan het kijken naar kinderzitjes en ik verlies nu een beetje het overzicht. Het lijkt erop dat Tenways zegt.. Kan niet en ondersteunen we niet ?

En tegelijkertijd zie ik mensen die het wel hebben gedaan, maar dan met de nodige "problemen" zoals zitjes die niet passen of eigenlijk over het gewichtslimiet van 20KG gaan?

Wat is raadzaam en handig.. Kan het? Kan het veilig? of is het beter toch naar een ander merk te gaan voor de vrouw ? We willen wel echt heel graag een 2e tenways erbij maar het moet wel veilig kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
thetakman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:20:
Ik heb al wat rondgezocht maar ik kan niet echt een goed antwoord vinden.

Zelf heb ik een 600Pro, en we zijn nu voor een fiets voor de vrouw aan het kijken. Het liefst een Tenways dus waarschijnlijk een 800S of iets.

Echter we hebben een 2,5 jaar oude dochter en willen deze meenemen. Dus we zijn als leek aan het kijken naar kinderzitjes en ik verlies nu een beetje het overzicht. Het lijkt erop dat Tenways zegt.. Kan niet en ondersteunen we niet ?

En tegelijkertijd zie ik mensen die het wel hebben gedaan, maar dan met de nodige "problemen" zoals zitjes die niet passen of eigenlijk over het gewichtslimiet van 20KG gaan?

Wat is raadzaam en handig.. Kan het? Kan het veilig? of is het beter toch naar een ander merk te gaan voor de vrouw ? We willen wel echt heel graag een 2e tenways erbij maar het moet wel veilig kunnen.
De standaard bagagedrager van de 800s kan maximaal 5 kilo dragen. De fiets zélf kan totaal maximaal 120 kilo gewicht dragen.

Voor een kinderzitje zal je de standaard bagagedrager moeten vervangen door een 3rd party exemplaar dat meer draagkracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
warp schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:57:
[...]

De standaard bagagedrager van de 800s kan maximaal 5 kilo dragen. De fiets zélf kan totaal maximaal 120 kilo gewicht dragen.

Voor een kinderzitje zal je de standaard bagagedrager moeten vervangen door een 3rd party exemplaar dat meer draagkracht heeft.
Volgens de website mag de 800S en 800 Plus 145KG totaal wegen. Maar de fiets weegt 19kg dus je mag zelf 126KG wegen.

Dat gaat mijn vrouw + een kleintje bij lange na niet redden. Maarja de AGO T mag 150KG aan maar weegt zelf 31KG inclusief toebehoren dus netto gewicht is hetzelfde.

Gaat me meer om welke zitjes / oplossing mede tweakers hebben gevonden die wel veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Seamaster1969 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:00:
Blijft uiteindelijk toch Chinese troep. Fiets is net 2 jaar oud en nog geen 2000 kilometer op gereden. Omdat ik problemen had met de accu werd ik door Tenways naar de fietsenmaker verwezen die tot de conclusie kwam dat de controller vervangen moest worden, helaas geen garantie want de fiets was net buiten de 2 jaar garantie. Nu zijn de problemen met de accu nog steeds niet opgelost en kan ik voor € 549,00 een nieuwe accu bij Tenways bestellen terwijl de accu 72 laadcycli aangeeft.
Dus de controller is voor niets vervangen, loste het probleem niet op?

550 euro voor een 360 Wh accu is erg veel. Deels zal dat komen omdat de accu in een behuizing zit die op kleur is gespoten maar dan nog.

Je moet geluk hebben bij dit soort merken. De kwaliteitscontrole ligt vaak anders en na een paar jaar is de kans op uitval van componenten m.i. ook hoger. Uiteindelijk kunnen het helaas dure fietsen worden, ook al is de aanschaf lager dan andere merken.

Hopelijk valt er nog wat te regelen met Tenways onder coulance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
thetakman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Maar de fiets weegt 19kg dus je mag zelf 126KG wegen.
Een 800s weegt incl spatborden, standaard, bagagedrager iets van 23 kg, geen 19.
DE CGO800 Plus weegt 26 kg.

[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 18-03-2025 04:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
neb0 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:44:
[...]

Een 800s weegt incl spatborden, standaard, bagagedrager iets van 23 kg, geen 19.
DE CGO800 Plus weegt 26 kg.
Ik geloof je, ik haalde deze info enkel uit de specificaties van de Tenways website af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
thetakman schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:50:
Ik geloof je, ik haalde deze info enkel uit de specificaties van de Tenways website af
V: Hoeveel weegt de e-bike in totaal als de accu is geïnstalleerd?
A: Ongeveer 23 kg.
Pagina 056: Veel gestelde vragen

• De e-bike biedt een maximaal draagvermogen van 120 kg.
Overbelasting kan resulteren in een levensbedreigend ongeval.
Pagina 059: Waarschuwingen
Bovenstaande gegevens staan in de handleiding van de cgo800s, eveneens te vinden op de Tenways website. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Test1999
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14-04 06:45
Ik heb ongeveer hetzelfde, naast vele andere problemen. Sinds aanschaf fiets in juni 2023 is de fiets 7 keer ter reparatie naar de fietsenwinkel Ronald Martens in Utrecht teruggegaan en heb ik er eigenlijk alleen nog maar gezeur mee gehad.

- 1e keer na 1 week - motor vervangen omdat deze een hard zoemend geluid maakte en de voorrem zwaar vibreerde tijdens remmen.
- 2e keer omdat issue remschijf niet was verholpen.
- 3e keer omdat de fiets uit zichzelf ging rijden en issue met voorrem niet was verholpen, trapas bleek krom en is vervangen.
- 4e keer omdat de fiets opnieuw uit zichzelf ging rijden na stoppen met trappen. Ook voorrem vibreerde nog steeds. Krachtsensor vervangen en voorremschijf vervangen. Toen was de fiets eindelijk ‘even’ helemaal in orde. Vervolgens:
- 5e keer omdat het accupercentage ineens van bijv. 20% naar 1% sprong en ondersteuning/fiets uitviel. Na 5 min stilstaan gaf het display weer bijv. 19% aan en kon ik weer verder. Of na tot 100% opladen na 1 km rijden ineens nog maar 85% over hebben en verspringend accupercentage. - accu vervangen.
- 6e keer omdat het issue nog niet verholpen was - controller vervangen.
- 7e keer omdat het issue nog niet verholpen was - accu opnieuw vervangen.
- Probleem nog steeds niet verholpen. Tenways blijft me naar mijn fietsenwinkel verwijzen terwijl het probleem niet verholpen wordt. Tweewielers Ronald Martens wil de koop niet ontbinden/fiets omruilen door een andere (alleen tegen bijbetaling!)/geld teruggeven. Heb het idee dat ik als zeurder word gezien, terwijl ik alles op video heb. Echt Chinese troep en waardeloze fietsenwinkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

Klinkt meer als een maandagochtend exemplaar. Ook met gerenommeerde merken kun je genoeg gezeur hebben, zo is van de Koga van mijn vrouw een keer het frame gebroken op een lasnaad :X en is van haar huidige Giant de electromotor vervangen omdat de interne nylon tandwielen afgebroken waren :o

Mijn tenways gaat intussen richting de 2,5 jaar en staat op bijna 8000km en op een nieuw setje remblokken voor na en 1 keer de riem spannen na 1000km nog 0 onderhoud en problemen mee gehad. En die remblokken waren niet eens versleten maar zijn vervangen omdat de originele irritant piepten. Zelfs de accu is nog niet merkbaar gedegradeerd terwijl de accu op de giant ebike van mijn vrouw na 10.000km echt zó ver op is dat hij eigenlijk bijna niet meer bruikbaar is (nog ca 35km range over van de 80km toen ie nieuw was) , of we even 600 euro willen aftikken. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Metro2002 op 19-03-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Blijft uiteindelijk toch Chinese troep. Fiets is net 2 jaar oud en nog geen 2000 kilometer op gereden
(..)
de accu 72 laadcycli aangeeft.
Dat is vrij bizar, dat is minder dan 28km per laadcycle. Dat klinkt alsof je al heel lang problemen met de accu hebt en niet nu toevallig na 2 jaar. Mits je niet alleen maar tegen de wind in een berg opfietst met een extra parachute achter je aan voor extra luchtweerstand.

Ik heb even geen recente getallen bij de hand (ik zit nu op 8500km of zo), maar ik heb toevallig wel mijn statistieken van 2000km teruggevonden in dit topic, maar ongeveer de helft aan laadcycles:
Gizz schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Ik zit nu op 2020km, nog voldoende lading om richting de ~2090km te gaan en 30 cycles. Dus 2090km/30=69,7km per lading. Vrij constant dus :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Gizz schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Dat is vrij bizar, dat is minder dan 28km per laadcycle. Dat klinkt alsof je al heel lang problemen met de accu hebt en niet nu toevallig na 2 jaar. Mits je niet alleen maar tegen de wind in een berg opfietst met een extra parachute achter je aan voor extra luchtweerstand.

Ik heb even geen recente getallen bij de hand (ik zit nu op 8500km of zo), maar ik heb toevallig wel mijn statistieken van 2000km teruggevonden in dit topic, maar ongeveer de helft aan laadcycles:

[...]
Je weet ook niet hoe iemand fietst he, als iemand altijd in stand 3 met maximale ondersteuning fietst, en dan 25 km/u constant met zo min mogelijk kracht te trappen..

Of iemand die in standje 1 rond tuft en zelf bijna op de pedalen staat en dus eigenlijk bijna primair op eigen kracht rijdt.

Dit kan echt wel een 200/300% verschil in km's per accu lading uitmaken.

Toevallig laatst een discussie met iemand in de tenways groep op FB gehad die leuk zat te vertellen dat hij niet snapt wat de range problemen zijn die sommige hadden. En daarbij een screenshot liet zien van z'n accu op 64% met ruim 107 KM op de trip teller.

Vervolgens verteld dat diegene altijd fietst zonder ondersteuning.
Tjah... dan heb je inderdaad geen range problemen, als je hem uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gizz schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:15:
[...]

[...]
Ik zit met mijn CGO600 nu op een haar na op 8000km en ik sta op 185 laadcycli
72 laadcycli na 2k km is inderdaad serieus veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

thetakman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Je weet ook niet hoe iemand fietst he, als iemand altijd in stand 3 met maximale ondersteuning fietst, en dan 25 km/u constant met zo min mogelijk kracht te trappen..

Of iemand die in standje 1 rond tuft en zelf bijna op de pedalen staat en dus eigenlijk bijna primair op eigen kracht rijdt.

Dit kan echt wel een 200/300% verschil in km's per accu lading uitmaken.

Toevallig laatst een discussie met iemand in de tenways groep op FB gehad die leuk zat te vertellen dat hij niet snapt wat de range problemen zijn die sommige hadden. En daarbij een screenshot liet zien van z'n accu op 64% met ruim 107 KM op de trip teller.

Vervolgens verteld dat diegene altijd fietst zonder ondersteuning.
Tjah... dan heb je inderdaad geen range problemen, als je hem uitzet.
Dat maakt inderdaad heel veel verschil, als ik eens in een luie bui ben en mijn woon-werk rit op stand 3 afleg dan staat na 25km de batterij op 25%, heb ik ook nog stevige tegenwind dan wil het nog wel eens lager zijn, heb 1 keer 5% zien staan :X Range is dan dus maximaal 30km

Echter in 99% van de ritten doe ik dat niet en rij ik op stand 1 en heb ik na 25km nog tussen de 65 en 70% van de accu over. Daarmee is de range dus ruim 70km.
Ik zet de ondersteuning eigenlijk nooit helemaal uit maar rij op de lange rechte stukken wel vaak net op of net boven de 25km/u en dan gebruik je dus de ondersteuning nauwelijks. Nu moet ik onderweg een brug over , twee flyovers over én een tunnel door en dat vreet de meeste accucapaciteit.

Fiets ik in stand 1 maar blijf ik constant onder de 25km/u dan sta ik na 25km meestal op ongeveer 45-50% over. Range dus rond de 50km

Hoeveel range je hebt is dus heel erg afhankelijk van het terrein, de ondersteuningsstand, de hoeveelheid tegenwind, hoeveel kracht je zelf geeft en hoeveel je de ondersteuning echt aanspreekt onderweg (boven of onder de 25km/u)

Zou zelf graag nog een extra stand willen die alleen ondersteund tot bv 20km/u om wel te helpen met heuvelop en met wegrijden maar dat je daarna het meeste zelf doet. Al zouden wat extra versnellingen en nauwelijks weerstand op de motor dan wel wenselijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

thetakman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Je weet ook niet hoe iemand fietst he,
Vandaar mijn opmerking over met tegenwind en altijd berg op :P Maar misschien had ik het iets minder luchtig moeten benoemen.

Al vind ik het nog steeds een erg lage range. Natuurlijk zit er verschillen tussen PAS1 en PAS3 en tussen flink meetrappen en op eigen kracht boven de 25km/u proberen te blijven vs nauwelijks je pedalen aanraken.

Maar ik heb echt nog nooit iemand in dit toic zien zeggen dat hij structureel maximaal 27km haalt op een acculading en dat dit prima te verklaren was. Dat we die 100km op een lading waarmee geadverteerd worden niet halen snappen we allemaal wel, want dat is gebaseerd op 1x accelereren en vervolgens blijven fietsen zonder enkele stop tot de accu leeg is. Dat kom je in de echte wereld niet tegen. Maar ik heb echt de indruk dat minimaal 50km op een volle accu toch wel het minimale is wat je mag verwachten. De meeste mensen in dit topic zitten op 60 tot 80km op een lading.

edit: even een rekensommetje. Met een 360Wh-accu, 25km/u en een range van 27km betekent dat iemand met continu doorfietsen de gehele rit 333W verbruikt. Dat is flink wat, voor een motortje met een vermogen van maximaal 250W. En volgens mij kan hij dat helemaal niet lang achter elkaar, op 250W vermogen ondersteunen. Dan wordt hij heel heet.

Ik hou het toch op een batterij issue. Met 360Wh de 27km halen is bizar laag.

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 19-03-2025 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommelaar
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb pasgeleden een proefrit gemaakt op de CGO 600 Pro in maat M en L. Erg fijne fiets, maar ik val eigenlijk net tussen twee maten in (ik ben 179cm lang met een binnenbeenlengte van 80cm).

Tenways raadt voor mensen tot 180cm framemaat M (50cm) aan, terwijl ik bijna overal op internet terugvindt dat een framemaat van 54cm beter zou passen bij mijn lichaamslengte..

Zijn hier mensen met een vergelijkbare situatie? En voor welke framemaat hebben jullie uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Framematen in cm is een oude methode. Helaas kom je het nog vaak tegen. Bij twijfel: meestal is dan het kleinere frame de betere optie. Zadel kun je namelijk prima wat hoger zetten. Een M dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:02
Bommelaar schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:14:
Ik heb pasgeleden een proefrit gemaakt op de CGO 600 Pro in maat M en L. Erg fijne fiets, maar ik val eigenlijk net tussen twee maten in (ik ben 179cm lang met een binnenbeenlengte van 80cm).

Tenways raadt voor mensen tot 180cm framemaat M (50cm) aan, terwijl ik bijna overal op internet terugvindt dat een framemaat van 54cm beter zou passen bij mijn lichaamslengte..

Zijn hier mensen met een vergelijkbare situatie? En voor welke framemaat hebben jullie uiteindelijk gekozen?
Ik ben 175cm en voor mij is de M perfect. Ik klinkt alsof je voor de L moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Balen zeg! Voor mij was het een wat stug begin (ongelijke dikte van remschijf, en zeer slechte assemblage + aftersales door fietsenwinkel.nl) maar sindsdien echt veel plezier van de fiets. Ik heb inmiddels 5,000 km gereden in 1,5 jaar en zie met veel plezier weer hoe de accu nu het wat warmer wordt nog steeds mij tussen de 80-100km ver brengt bij. Dat was in de echt koude (winderige) winter wel een stukje minder, maar nu gewoon weer terug bij het oude. Maar misschien is juist ook het veel gebruiken, regelmatig opladen etc het behoud van de batterij?

Ik denk dat je echt een maandagmorgen model hebt of inderdaad een slechte accu, ik merk bij de 800S van mijn vrouw ook wel dat de accu een stuk minder goed is en bijv ook spanning verliest tussen moment van uitzetten en weer aanzetten (dan zie je het balkje gewoon X% teruglopen bij het opstarten). Die haalt ook bij lange na niet de afstanden die ik haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Bommelaar schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:14:

Ik ben ook 179 en ik heb 54cm op de tenways (en 56cm om mijn racefiets). Binnenbeenlengte is bij mij ook ongeveer 80cm

50cm is echt te klein voor jouw lengte en binnenbeenlengte, zeker voor de 54cm gaan

lengte schema:

https://www.halfords.nl/framemaat-fiets-opmeten

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 21-03-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
De zitbuislengte doet er niet zo toe (mogelijkheden genoeg om je zadel hoger te zetten, zeker met een beenlengte van 80 cm). Fietsen van Canyon hebben vaak ook een korte zitbuis en een betrekkelijk lange zadelpen erboven, dat is gewoon design.

De reach wordt groter bij een L en dan zie je vaak dat mensen hun stuur weer naar achteren gaan kantelen. Je hebt dan vaak gewoon de verkeerde maat, oftewel, een maat te groot.

Of je moet graag uitgestrekt op de fiets zitten als je bovenlichaam en armen erg lang zijn, dan is een L mogelijk beter, zo niet M.

[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 20-03-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:37
Gisteren de Ago X getest, leuke fiets. Grote kans dat dit hem gaat worden (via mijn werk)

Heeft iemand deze fiets? Zo ja wat zijn de ups en downs waar ik nog even moet op letten?

Ik wil hem bestellen met optionele voordrager, 2 Tenways tassen, en vouwslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIOCYCLO
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-08 08:56
Jorik90 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:30:
Mijn CGO600 hield er maandag ineens mee op. Error 30 op het scherm, later ook error 10 en een paar uur later deed alleen het scherm het nog (accu 0%, lamp ging niet meer aan, geen ondersteuning meer).

Na (supervlot) contact met support het verzoek gehad om de kabels te checken. Bleek dat onderstaand kapje propvol zat met nat wit zand (gebruik de fiets door weer en wind, maar niet offroad).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gevolg is dat de controller kortsluiting of oververhitting heeft gehad. Support heeft (kostenloos) een nieuwe controller opgestuurd. Na vervangen daarvan werkt de fiets weer prima.

Tip voor CGO600 (Pro?) bezitters: haal regelmatig het kapje los en zorg dat daar geen zand of viezigheid in zit.
Ik zie meerdere problemen met de controller.
Het lijkt erop dat er inderdaad water blijft staan in de accu-cover.
Ik heb het gaatje iets groter gemaakt.
Ook heb ik links en recht op het diepste punt twee extra gaten geboord.
Als de fiets nu op de standaard staat, ligt na een regenbui, er water onder.
Is er iemand die een tekening heeft van de controller printboard?
Denk dat door het water kortsluiting ontstaat en dat er een beveiliging kapot gaat.
Tenways kan/wil mij niet helpen.

De accu geeft na volledig laden 90 % aan.[ lader heeft groene LED}
Fiets is nog geen twee jaar oud.
Is het misschien een degradatie probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIOCYCLO
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-08 08:56
De nieuwe cgo800 2025 heeft een iets grotere accu capaciteit.
Is deze uitwisselbaar met de oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24
Roppo schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:31:
[...]

Nou, we hebben het licht gefikst hier, om het netjes af te werken een onderdeel 3d geprint, mijn zoon had net zo'n printer gekocht en heeft meteen wat modeltjes gemaakt. Moet nog een kleine aanpassing aan komen, zal kijken hoe ik het kan uploaden en foto's kan plaatsen.
Heb je voor mij eventueel het STL bestand? Ik ga het ook wel proberen: Printen in ASA en dan kijken of ik het met mijn potje lak gelijk kan krijgen aan de originele kleur.
Inmiddels STL bestand gevonden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door [rgb] op 23-03-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Laatst online: 22:40
TristanDM schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:22:
Ik mag al langs een servicepoint met de cgo 009. Bij het in elkaar zetten van de fiets en het afstellen van de remmen, verkeerde schroefjes aangedraaid dus zit er nu olie op de remschijven. Handleiding mag iets duidelijker wat dit betreft. Zal waarschijnlijk nieuwe remblokjes worden ivm olie.
Vraagje, weet je welke schoefjes niet aangedraaid moeten worden? Ik heb namelijk nu hetzelfde gezeur bij zowel voor- als achterrem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Nieuw filmpje van Bright over de CGO800S en CGO800S Plus:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
Zou die zwaardere accu van de 2025 versie CGO800 ook passen op mijn CGO600pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:53
@jake1996 ik vermoed van niet het frame lijkt niet veranderd te zijn en van de ''oude'' versie paste het ook niet. als je het zeker wil weten zou ik het ze even vragen via de klanteservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
ricknr9 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:09:
@jake1996 ik vermoed van niet het frame lijkt niet veranderd te zijn en van de ''oude'' versie paste het ook niet. als je het zeker wil weten zou ik het ze even vragen via de klanteservice.
Net antwoord gekregen van TW support. Is ander model en controller op de 2025 versie CGO800s. Geen plannen voor een CGO600pro upgrade. Jammer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seamaster1969
neb0 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:41:
[...]

Dus de controller is voor niets vervangen, loste het probleem niet op?
Vervanging van de controller zorgde er wel weer voor dat de accu informatie in het menu weer te zien was, met de oude controller waren er alleen maar streepjes zichtbaar bij Range, Cycle en Voltage. Probleem met de accu werd hiermee helaas niet opgelost dus waarschijnlijk hadden beide direct vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Tenways heeft vandaag een longtail-fiets aangekondigd, de Tenways Longtail Duo. Nu te bestellen voor €3299.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJaKYwGePc6-ZOShmtDJ37A32Qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u3PTiGhM5rYKBfY1ZzNYE1Cj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:55
dymi0011 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Ik heb hetzelfde met de acculader van de 600Pro. Dit betreft heel waarschijnlijk coil whine en kan zover ik weet geen kwaad.
Nu net mijn CGO800S ontvangen, het 2025 model met wat grotere accu. Heb er nog niet eens op gefietst, ben nu eerst de accu aan het opladen, alleen er komt een hoge piep vanaf de oplader. Nu ben ik niet meer de jongste en de meeste hele hoge tonen hoor ik niet, maar deze horen we allemaal in huis....

Maar vragen of ik de oplader kan omruilen en hopelijke helpt het....

Andere mensen ervaring met het piepgeluid en het omruilen van de oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:37
Die piep is inderdaad heel
vervelend. Heel veel laders maken helaas
dat geluid. Inderdaad als je pech hebt piept deze ook.

Over de Ago X , lees wel wisselende reacties over de kwaliteit. Maar het ringslot is dat een beetje goed te monteren? Anders vraag ik naar een 2de vouwslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Aan bezitters van een CGO 600, Pro of 800s met mivice motor,

Hoe ervaren jullie de rijervaring bij het stoppen met trappen (of stoppen pedalen achterwaarts bewegen)?

Dus je rijdt bijv. rond de 24-25 km/u met ondersteuning en stopt dan met de rotatie van de pedalen (ook geen beetje). De motor geeft dan behoorlijk wat wrijving, vind ik, waardoor de fiets afremt. Ik heb het dan niet over het aerodynamische aspect (afremmen door de wrijving van de lucht/wind). Het is alsof de fiets meer afremt (dan zonder motorondersteuning). De snelheid neemt vrij snel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

neb0 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:14:

Hoe ervaren jullie de rijervaring bij het stoppen met trappen (of stoppen pedalen achterwaarts bewegen)?

Dus je rijdt bijv. rond de 24-25 km/u met ondersteuning en stopt dan met de rotatie van de pedalen (ook geen beetje). De motor geeft dan behoorlijk wat wrijving, vind ik, waardoor de fiets afremt. Ik heb het dan niet over het aerodynamische aspect (afremmen door de wrijving van de lucht/wind). Het is alsof de fiets meer afremt (dan zonder motorondersteuning). De snelheid neemt vrij snel af.
Dit ervaarde ik ook toen ik het voorwiel niet goed had gemonteerd, oftewel, de voor rem liep een beetje aan.

Maar nadat er opgelost kon ik gewoon soepel uitrollen.

ik heb iets anders, een tik als ik begin met fietsen, met kracht zetten op de pedalen. Hij gaat snel weg en ik merk er in een soepele cadans niets van, maar in het begin is die sterk aanwezig. Iemand een idee waar ik naar moet kijken?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
ik merk geen extra vertraging bij uitrollen met mijn CGO600 Pro. Het enige probleem dat ik nog met de fiets heb is dat het traptempo te hoog is om lekker op 25kmph door te fietsen. Maar goed, daar is in deze thread nog info over te vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
neb0 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:14:

Heb die ervaring niet met mijn pro. Alleen als ik ga fietsen zonder ondersteuning (wat ik in de praktijk nooit doe) , dan merk je wel degelijk wrijving van de motor. Een soort magnetische rem, die na verloop van tijd zwakker wordt , maar nooit helemaal verdwijnt. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Iemand nog een lifehack voor het afstellen van de voorrem? Die van mij blijft maar aanlopen tegen de remschijf, en krijg het onder geen mogelijkheid versteld op een manier dat het stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@snaggyheadshot is je schijf misschien krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb iets nieuws bij mijn CGO600 Pro: speling op het balhoofd. Merk het vooral als ik de voorrem gebruik, de hele boel kantelt een beetje naar voren. Niet fijn, maar.. hoe los je het op? :)

Bij Tenways zelf heb ik geen uitleg daarvoor gevonden, maar de algemene werkwijze die ik op andere sites zie je is je je stuur eraf moet halen zodat bovenop in de buis van de stuurpen kunt komen (ik zal vast de verkeerde termen gebruiken) om daar de boel aan te draaien.

Alleen kom ik daar tot nu toe niet bij. Ik heb deze twee horizontale boutjes eruit gehaald waarmee het gehele stuurgedeelte vastgeklemd lijkt te zitten op de stuurpen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwOJvn75APfm4pznq77S8RWlq5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d3b8mjxgEhT9LoARSW7Qaba4.png?f=fotoalbum_large

Maar met best hard het stuur omhoog trekken blijft alles op z'n plek zitten. Zie ik iets over het hoofd, doe ik het met te veel beleid en is het een kwestie van harder trekken of met een hamer het stuur naar boven tikken? Is dit überhaupt de juiste route om mijn balhoofd beter af te stellen? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:53
Gizz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:07:
Ik heb iets nieuws bij mijn CGO600 Pro: speling op het balhoofd. Merk het vooral als ik de voorrem gebruik, de hele boel kantelt een beetje naar voren. Niet fijn, maar.. hoe los je het op? :)

Bij Tenways zelf heb ik geen uitleg daarvoor gevonden, maar de algemene werkwijze die ik op andere sites zie je is je je stuur eraf moet halen zodat bovenop in de buis van de stuurpen kunt komen (ik zal vast de verkeerde termen gebruiken) om daar de boel aan te draaien.

Alleen kom ik daar tot nu toe niet bij. Ik heb deze twee horizontale boutjes eruit gehaald waarmee het gehele stuurgedeelte vastgeklemd lijkt te zitten op de stuurpen:

[Afbeelding]

Maar met best hard het stuur omhoog trekken blijft alles op z'n plek zitten. Zie ik iets over het hoofd, doe ik het met te veel beleid en is het een kwestie van harder trekken of met een hamer het stuur naar boven tikken? Is dit überhaupt de juiste route om mijn balhoofd beter af te stellen? :P
Die 2 boutjes draai je los (dus niet eruit) en dan kun je de bout aan de bovenkant dusdanig vastdraaien totdat de speling weg is. Dan zet je de 2 boutjes weer vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Slingert dank voor de toelichting. Had het afdekdopje met daaronder de bout gemist omdat mijn stuur vrij rechtop staat en het dopje dan afgedekt is. Ga er morgen mee verder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
Dank voor de reacties. Het is echt een soort ervaring alsof het bij het stoppen met trappen plots lijkt dat er een elastiek aan de fiets vastzit die je tegenhoudt.

@XanderDrake Klikken bij krachtzeten: draai alle bouten van de belt guard eens goed aan (de grote ring) en ook de crank.

Dank je maar het is niet de voorrem of het voorwiel. Ook niet de accu, niet het freewheel en ook niet de endcap van de motor of de motor zelf of de bekabeling, allemaal gecheckt evenals mechanische opties. Misschien de controller of zo die te snel de stroom afkapt.

@jake1996 Zonder ondersteuning is er idd ook wrijving. Een beetje is normaal. Maar met ondersteuning is anders. Het stoppen met trappen leidt dan tot meer weerstand dan zonder ondersteuning en ik bedoel niet het gevoelsmatige verschil. De fiets remt duidelijk meer af.

@Gizz Let op dat je de topbout niet te strak zet. Je kunt met je vingers aan de afdekkap van de stuurbuis voelen (terwijl je de fiets heen en weer beweegt met ingeknepen voorrem) of de speling is verdwenen.
Dus te los is niet goed maar te strak ook niet want dan slijten de lagers extra snel. Het mag geenszins kraken o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 29-03-2025 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@snaggyheadshot

[ Voor 40% gewijzigd door neb0 op 29-03-2025 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
snaggyheadshot schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:54:
Iemand nog een lifehack voor het afstellen van de voorrem? Die van mij blijft maar aanlopen tegen de remschijf, en krijg het onder geen mogelijkheid versteld op een manier dat het stopt.
Wat op mijn tenways hielp is het volgende: verwijder het voorwiel, verwijder de remschijf, maak naaf en remschijf schoon met doekje, zet ‘m er een kwartslag anders op en schroef de schroeven kruislings in 2 stappen vast. Daarna rem opnieuw afstellen (5x knijpen etc).

[ Voor 3% gewijzigd door mrdop op 29-03-2025 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20
Zijn er mensen die de CGO800S plus (ketting variant) hebben? En zo ja wat is jullie indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lo2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 13:16

Lo2

Vandaag wezen proefrijden op een CGO600Pro. Fietst prima, alles doet wat het moet doen. De banden zijn in het echt dikker dan ze lijken en de fietshouding is door het ruim verstelbare stuur comfortabeler dan verwacht.

Toch is er twijfel over de bouwkwaliteit: in het voorwiel van het demomodel zat al een slag en ik rijd in hartje Amsterdam regelmatig een velg krom. Bij een naafmotor heb je dan een probleem, want een losse velg bestellen en om de bestaande motor heen vlechten lijkt niet gebruikelijk. Een nieuwe velg + motor kost €400.

Ook vraag ik me af hoe lang de fiets heel blijft nadat de garantieperiode van twee jaar is afgelopen.

Kortom: is Tenways een gevalletje goedkoop is duurkoop en kan ik beter een gebruikte A-merk fiets met Bosch middenmotor aanschaffen? Of valt het allemaal wel mee en zijn het solide fietsen. Ik verwacht minstens 5-6 jaar zeer intensief stadsgebruik uit een fiets te kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
ik heb velg en spaken laten vervangen bij vlechtservice in Utrecht. Geen enkel probleem om je motor te hergebruiken. Daar zou ik het niet voor laten.

Ben zelf erg blij met mijn CGO600Pro, maar heb wel stuur, handvaten, zadel en spaken/velg laten vervangen. Zit nog te denken aan het aanpassen van de riem en voortanden zodat ik iets langzamer kan trappen bij 25kmh.

Oftewel, het zijn fietsen met vrijwel allemaal standaard fietsonderdelen en kan dus redelijk makkelijk door welke fietsenmaker dan ook aangepast worden aan jouw wensen.

Voordeel van een naafmotor is dat er minder kracht op de ketting/riem en onderdelen komt en het dus minder snel slijt.

Het is dus allemaal redelijk solide, maar omdat ik nogal zwaar ben (110+kg) waren iets zwaardere spaken en dubbelwandige velg achter een goed idee, want er bleven spaken springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lo2

Lo2

De cadans bij 25 vond ik inderdaad wat aan de hoge kant. Wat zijn de benodigde onderdelen (en geschatte kosten) om dat aan te passen?

Heb zelf iets van: als ik de fiets koop om direct alles aan te passen, kan ik net zo goed een duurdere kopen die meer naar wens is.

Wel fijn dat er redelijk veel gangbare onderdelen op zitten en geen Cowboy/VanMoof achtige toestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
Er zit wel wat in dat je niet een fiets koopt om meteen van alles aan te passen. Aan de andere kant zijn de tenways fietsen een paar honder euro goedkoper dan vergelijkbare fietsen en er is er geen een die helemaal voldoet aan wat *ik* wil.

Wat betreft onderdelen, een paar pagina's terug (pagina 151 geloof ik) hebben we het er over gehad en het zou met een voortandwiel van 70T en CDX riem van 130T moeten werken. Shopping links in nederland heb ik alleen hier en hier kunnen vinden, dus een relatief grote investering.

Voor mij was de CGO800S misschien een betere keuze geweest, want bijna alles dat ik aangepast heb zit daar al op (op zadel en spaken na), maar een doorstapframe met mijn postuur is minder handig dan een stang, wat stevigheid betreft. Als je minder dik bent is dat wellicht ook een optie voor je. Je zit meteen een stuk aangenamer dan op de CGO600Pro, tenminste, ik vind dat aangenamer. Het tandwiel en de riem zouden daar ook op moeten passen, al moet je dat misschien door een expert na laten rekenen.

Je kan kiezen voor een fiets met 2 versnellingen in de naaf, maar die zijn meteen een stuk duurder. Ben even de naam kwijt van de fiets waar ik ook nog een tijd naar heb gekeken, maar die was wel een stuk duurder. Upgraden wanneer ik er weer wat geld voor heb is dus de keuze die ik uiteindelijk maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
@Lo2 Zoals gezegd is het voordeel van een naafmotor een kleinere belasting van de aandrijflijn en singlespeed heeft als voordeel dat er geen onderhoud qua versnellingen nodig zijn. Uiteraard moet het Gates (voor- en ) achtertandwiel op den duur wel worden vervangen.

De fiets moet "minstens 5-6 jaar zeer intensief stadsgebruik" aankunnen. Ik zou dan twijfelen aan Tenways. Er zijn best wat problemen met o.a. wielen, krachtsensoren, motoren en vooral accu's. De afmontage is ook niet top. Zelf zou ik dan naar een A-merkfiets zoeken. Je betaalt meer maar 1. bij een Tenways Pro komen ook vaak nog add-ons zoals stuur, stuurpen (die is gammel), zadel, bagagedrager en 2. betere onderdelen en betere afmontage = langere levensduur.

Met A-merkfietsen zijn ook problemen maar, mits goed onderhouden, minder lijkt me, al zijn er natuurlijk geen vergelijkende cijfers. Verder vraag ik me af of je over 5 of 6 jaar nog een vergelijkbare mivice-motor kunt kopen en vooral een accu die past. Bij Bosch is die garantie er wel.

Een goede paralellogram zadelpenvering (en eventueel voorvorkvering) helpt tegen slagen in een wiel en de spaken op de juiste spanning houden is erg belangrijk om gebroken spaken (en slagjes) te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door neb0 op 31-03-2025 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lo2

Lo2

Dank voor de goede inhoudelijke reacties,@mediumdry en @neb0 !

Wat een dure gein om dat tandwiel aan te passen.
Denk dat het dan toch een gebruikt ander merk met iets van versnellingen en Bosch gaat worden. Een stuk duurder maar ‘in een keer goed’ en hopelijk toekomstbestendiger.

Dat wordt Upway in de gaten houden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingpin69
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:17
jake1996 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:23:
Zit toevallig op Reddit te lezen dat de ondersteuning voor de CGO600pro/plus is aangepast? (Tegelijktijd met de nieuwe kleurendislay)

Kan iemand dat bevestigen?

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Ja, volgens mij is de ondersteuning aangepast ten opzichte van het "oude model CGO600 pro, model 2024". Ik heb sinds afgelopen vrijdag 28-3 een CGO600 pro model 2025 met kleurendisplay. Een paar maanden geleden heb ik proefgereden op een 2024 model CGO600 pro. De ondersteuning van het 2024 model in PAS1 is voor mijn gevoel te vergelijken met de ondersteuning in PAS3 (of net iets daaronder) van het 2025 model.

Nu weet ik niet of ik de motor nog "in moet rijden" en de ondersteuning mogelijk na verloop van tijd nog wat sterker wordt, maar er is voor mijn gevoel een aanzienlijk verschil tussen de ondersteuning PAS1 van het 2024 en 2025 model.

Verder valt me op dat het batterijpercentage in het startscherm van het kleurendisplay niet meer getoond wordt. Dit was bij het "oude model" nog wel zichtbaar. Bij het nieuwe model is in het startscherm alleen nog maar een balk te zien waaruit je de status van de batterij kunt aflezen.

[ Voor 23% gewijzigd door kingpin69 op 31-03-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
kingpin69 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Ja, volgens mij is de ondersteuning aangepast ten opzichte van het "oude model CGO600 pro, model 2024". Ik heb sinds afgelopen vrijdag 28-3 een CGO600 pro model 2025 met kleurendisplay. Een paar maanden geleden heb ik proefgereden op een 2024 model CGO600 pro. De ondersteuning van het 2024 model in PAS1 is voor mijn gevoel te vergelijken met de ondersteuning in PAS3 (of net iets daaronder) van het 2025 model.
Op mijn 2024 pro eigenlijk nooit iets hoger dan PAS1 gebruikt, dus logisch dat deze aanpassing is gedaan.
Ik zag al een filmpje langskomen van het nieuwe display met de “bar”, lijkt mij dat je nog zenuwachtiger wordt als het streepje erg kort wordt :)

Laat nog even even of de “range” ook verbeterd is met de nieuwe PAS instellingen.(De nieuwe PAS1 instelling zou toch minder energie uit de accu moeten trekken)

Dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpin69
jake1996 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:44:
[...]

Op mijn 2024 pro eigenlijk nooit iets hoger dan PAS1 gebruikt, dus logisch dat deze aanpassing is gedaan.
Ik zag al een filmpje langskomen van het nieuwe display met de “bar”, lijkt mij dat je nog zenuwachtiger wordt als het streepje erg kort wordt :)

Laat nog even even of de “range” ook verbeterd is met de nieuwe PAS instellingen.(De nieuwe PAS1 instelling zou toch minder energie uit de accu moeten trekken)

Dank..
Ben ook benieuwd wat PAS1 model 2025 doet met de range. Nog geen tijd gehad om een langere tocht te maken. Zal tegen die tijd wel laten weten wat mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
klinkt inderdaad als een verbetering, bij komt de 600pro zeer zelden boven stand 1 (alleen eigenlijk een viaduct op) en ik zou graag een stand lager dan 1 willen hebben (die nog niet 0 is :) )

Ben ook benieuwd of dat inderdaad verbetering is voor de range.

Als ze dan toch mijn wensen aan het inwilligen zijn, wat is het voorblad en achterblad nu? nog steeds 55/22? Of een groter voortandwiel inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:55
Ik heb sinds een week de CGO800S model 2025 met iets grotere accu en de PAS1 vind ik eigenlijk net even te zwaar fietsen. 2 is goed voor windje mee en 3 is denk vergelijkbaar met het oude 1, zoals kingpin69 al aan gaf. Laatst toen de batterij op 95% stond, gaf de app een range aan van 100km met PAS in stand 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingpin69
mediumdry schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:18:
klinkt inderdaad als een verbetering, bij komt de 600pro zeer zelden boven stand 1 (alleen eigenlijk een viaduct op) en ik zou graag een stand lager dan 1 willen hebben (die nog niet 0 is :) )

Ben ook benieuwd of dat inderdaad verbetering is voor de range.

Als ze dan toch mijn wensen aan het inwilligen zijn, wat is het voorblad en achterblad nu? nog steeds 55/22? Of een groter voortandwiel inmiddels?
Ik ben niet helemaal thuis in de benamingen en maten van de onderdelen die je vraagt, maar ik zie het volgende op de verschillende onderdelen staan:
- Tandwiel voor: 60T
- Tandwiel achter: 22T
- Riem: CDC 125T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
nog steeds 60T voor het voor tandwiel. (dacht dat het 55T was, maar zie bij de mijne dat ie ook 60T is) Ik wacht nog op antwoord wanneer de 70T weer op voorraad is, ben benieuwd of het een merkbaar verschil maakt.

Bedankt voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Don Giovanni schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:25:
Ik heb sinds een week de CGO800S model 2025 met iets grotere accu en de PAS1 vind ik eigenlijk net even te zwaar fietsen. 2 is goed voor windje mee en 3 is denk vergelijkbaar met het oude 3, zoals kingpin69 al aan gaf. Laatst toen de batterij op 95% stond, gaf de app een range aan van 100km met PAS in stand 1.
Maar de 800s heeft 5 standen. Dus daar mooi de gelegenheid om extra twee lagere ondersteuningsstanden te implementeren.

Begrijp niet waarom de 600 alleen 3 standen heeft i.p.v. 5. Dan had men ook twee lichte versies kunnen toevoegen. Normaalgesproken zijn 3 goed afgestelde standen genoeg, 4 nog wat handiger maar in dit geval is 5 niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanDM
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-08 10:01
Vinny1 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Vraagje, weet je welke schoefjes niet aangedraaid moeten worden? Ik heb namelijk nu hetzelfde gezeur bij zowel voor- als achterrem.
Ik zou het je helaas niet kunnen vertellen. Het servicepunt heeft mij wel verteld dat ze de olie van de remschijf af moesten branden, omdat je anders serieus gevaar krijgt (olie op een remschijf is een no-go).

Is het ondertussen opgelost? Ik weet dat ik meteen in de Tenways app via support terecht kon bij een servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samn
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-06 11:33
Zijn er mensen die een verende zadelpen hebben geretrofit op een Tenways CGO600pro?

Ik lees dat de diameter die Tenways gebruikt wat ongebruikelijk is, maar blijkbaar heeft Decathlon ene met adapter.

Ik heb interesse in een CGO600pro maar ben bang dat ik last zal krijgen van mijn rug, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
samn schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:20:
Zijn er mensen die een verende zadelpen hebben geretrofit op een Tenways CGO600pro?

Ik lees dat de diameter die Tenways gebruikt wat ongebruikelijk is, maar blijkbaar heeft Decathlon ene met adapter.

Ik heb interesse in een CGO600pro maar ben bang dat ik last zal krijgen van mijn rug, vandaar.
Met een vulbuis is dat goed te doen maar ik zou investeren in een parallellogram pen (met veer of elastomeer die bij jouw gewicht past). Die doen veel meer dan die standaardveerpennen die eigenlijk niet goed werken en snel speling krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
[rgb] schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:43:
[...]

Heb je voor mij eventueel het STL bestand? Ik ga het ook wel proberen: Printen in ASA en dan kijken of ik het met mijn potje lak gelijk kan krijgen aan de originele kleur.
Inmiddels STL bestand gevonden ;)
Is het gelukt met printen en monteren van de 'lamphoekverhoger' ?
Ik ben benieuwd naar de voortgang van je project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
neb0 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:02:
[...]

Met een vulbuis is dat goed te doen maar ik zou investeren in een parallellogram pen (met veer of elastomeer die bij jouw gewicht past). Die doen veel meer dan die standaardveerpennen die eigenlijk niet goed werken en snel speling krijgen.
Ik heb een gewone verende zadelpen er op gezet, maat is idd niet te krijgen, een kleinere maat gekocht met passende opvulbus.
De gewone verende pennen zijn idd niet werelds maar beter dan niks, de parallellogram pennen zijn prijzig.
Ik heb er een op onze mountainbike zitten, zonder elastomeer, hij veert prima maar dempt natuurlijk voor geen meter, ik blijf maar stuiteren.
Heb jij ervaring met die elastomeer pennen, of dat echt beter dempt?

Nadeel van lekkere vering achter is dat het op gaat vallen dat hij voor nogal stug is, dat heb ik deels opgelost door de druk in de voorband te verlagen naar 2,5 bar.
Maar een verende voorvork is natuurlijk wel lekker :)
Zo blijf je aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Laatst online: 22:40
TristanDM schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:00:
[...]

Ik zou het je helaas niet kunnen vertellen. Het servicepunt heeft mij wel verteld dat ze de olie van de remschijf af moesten branden, omdat je anders serieus gevaar krijgt (olie op een remschijf is een no-go).

Is het ondertussen opgelost? Ik weet dat ik meteen in de Tenways app via support terecht kon bij een
servicepunt.

Dank voor je reactie. Ik werd ook naar een servicepunt gestuurd maar die zit veel te ver weg. Zitten heel slecht verspreid over het land. Mag nu naar een lokale fietswinkel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakerfreek
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-09 18:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83t1HoFyinuqmj5pvn5R6GAbVNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Jp8jpDg5muB6u3aDCZif3QF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59NNWjE_Hxsw0iWKAfbluqxnyqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9Mz5hnLlnW8XbkDLsNa6ulb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgSTEpawDi1IBnHsi-a1yoCCtvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmfLAN9qRsXqQzZMefv1Ga5R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uep8EKv_PtZu5vE7aNWM-_zZi00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SV6plM85l8ujTf4rqGrcgIj.jpg?f=fotoalbum_large

Ben toch maar aan het project verende voorvork begonnen. Nadat ik bij Tenways had geïnformeerd over de maten.
Het viel reuze mee en ben alleen naar de fietsenmaker geweest om de star nut te laten plaatsen. Verder was het zo gepiept. Ik heb wel de huidige lagers gebruikt. Die zijn tenslotte pas 2 jaar oud en zagen er prima uit. Het wordt een ander verhaal als je de bovenste lager moet vervangen, daar lopen dus de kabels doorheen en die moet je dan loskoppelen.
Het fietst nu nog relaxter.
Klus geklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Roppo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:24:
[...]

Ik heb een gewone verende zadelpen er op gezet, maat is idd niet te krijgen, een kleinere maat gekocht met passende opvulbus.
De gewone verende pennen zijn idd niet werelds maar beter dan niks, de parallellogram pennen zijn prijzig.
Ik heb er een op onze mountainbike zitten, zonder elastomeer, hij veert prima maar dempt natuurlijk voor geen meter, ik blijf maar stuiteren.
Heb jij ervaring met die elastomeer pennen, of dat echt beter dempt?

Nadeel van lekkere vering achter is dat het op gaat vallen dat hij voor nogal stug is, dat heb ik deels opgelost door de druk in de voorband te verlagen naar 2,5 bar.
Maar een verende voorvork is natuurlijk wel lekker :)
Zo blijf je aan de gang.
Elastomeren dempen meer (kan bij schokken wel wat meer stug aanvoelen), vangen trillingen beter op dan veren en behoeven geen onderhoud maar voor grotere schokken heb je meer aan een veer. Voor vlakke verharde wegen zou ik eerder elastomeer kiezen maar voor offroad en flinke hobbels niet, dan een veer.
Misschien is de veer van jou te licht voor je gewicht. Zowel met een elastomeer als een veer moet je echt een bij gewicht passende installeren.

Ik heb overigens op mijn ebike geen enkele vering. Dan wordt het te veel een andere fiets (kun je imo beter een SUV kopen :), zeker met voorvorkvering (extra gewicht, ander rijgedrag en andere looks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
@tweakerfreek geweldig! Ik heb net een offerte aangevraagd voor 70T voortandwiel en 130T riem. Ik zal doorgeven in de thread wat het effect is als het er eenmaal in zit.

Wat waren de kosten van de verende voorvork? Ziet er netjes uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jake1996
mediumdry schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:22:
@tweakerfreek geweldig! Ik heb net een offerte aangevraagd voor 70T voortandwiel en 130T riem. Ik zal doorgeven in de thread wat het effect is als het er eenmaal in zit.
Heb ook een 70/130T setje besteld via Bol(lev. Fietsonderdelen) Is niet goedkoop, maar op hogere snelheden is de cadans mij toch iets te hoog. Hoop de 600pro dit weekend om te kunnen bouwen en laat het resultaat even hier weten.
Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.