Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-05 09:25
mediumdry schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:22:
@tweakerfreek geweldig! Ik heb net een offerte aangevraagd voor 70T voortandwiel en 130T riem. Ik zal doorgeven in de thread wat het effect is als het er eenmaal in zit.

Wat waren de kosten van de verende voorvork? Ziet er netjes uit!
Deze kost bij Hollandbikeshop.nl €139.
Ik heb wel 29"x2.35-622 banden. Dus dit is de 29 inch uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:19
jake1996 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:52:
[...]

Heb ook een 70/130T setje besteld via Bol(lev. Fietsonderdelen) Is niet goedkoop, maar op hogere snelheden is de cadans mij toch iets te hoog. Hoop de 600pro dit weekend om te kunnen bouwen en laat het resultaat even hier weten.
geweldige timing. Ziet er uit alsof Fietsonderdelen via Bol bijna €50 goedkoper is dan Leenders Fietsen... dat is snel verdiend! Ben erg benieuwd naar jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
tweakerfreek schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:39:
[...]
Deze kost bij Hollandbikeshop.nl €139.
Ik heb wel 29"x2.35-622 banden. Dus dit is de 29 inch uitvoering.
valt me nog mee eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-05 09:25
mediumdry schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:08:
[...]

valt me nog mee eigenlijk..
inderdaad, ik zat eerst te kijken naar een Rockshox vork maar die zijn wat prijziger.
en wat ik al eerder aangaf..... het moet wel leuk blijven >:)
nu ben ik zo goed als klaar met verbouwen. Ik heb nu alles wel gehad wat ik kan veranderen :D
alleen de voorremkabel moet ik nog vervangen. die is nu net aan de korte kant. ik kan deze nu niet aan de vork monteren zoals het hoort. maar dat komt nog wel.
ik ben helemaal happy zoals de fiets nu is en helemaal naar mijn smaak.
die verende zadelpen, vork en tandwielen is echt een top aanpassing.
zeker in combinatie met de speedbox. op de een of andere manier zijn de parameters perfect afgeregeld en heb je niet meer dat abrubt inhouden bij de 25 km/uur.
lekker cruisen met een snelheid van 28-30 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 17:07

Sturmovik177

Vroem

[...]

Heb ook een 70/130T setje besteld via Bol(lev. Fietsonderdelen) Is niet goedkoop, maar op hogere snelheden is de cadans mij toch iets te hoog. Hoop de 600pro dit weekend om te kunnen bouwen en laat het resultaat even hier weten.
Ben benieuwd! Laat je ook zien wat er allemaal los- en weer vastgedraaid en aangesloten moet worden? Voor degenen met twee linkerhanden onder ons. :)

Oink

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 15:37
Voor de mensen die een AGO X of een CGO009 willen aanschaffen: ze gaan vanaf 7 april in de aanbieding.

Van €2399 naar €2199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-05 20:21
TLDR: Jup.

Tenways stuurde mij eerst naar een service point toe, maar die is nogal ver vanuit waar ik woon. Ze boden daarna aan mijn fiets naar de fietsenmaker te brengen en de factuur naar hun te sturen. Op serviceniveau niet echt iets aan te merken dus.

De fietsenmaker constateerde dat het wiel zelf en de remschijf krom waren. Deze heeft dus opnieuw het wiel en de schijfrem gericht, maar het probleem is er nog steeds. Uiteraard moest er nog even worden benadrukt (als non-Tenways dealer) dat het een kwaliteit-issue is van het wiel. :+

Ik heb Tenways dus voorgesteld een nieuw voorwiel met band op te sturen. Kijken waarmee ze aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04:08
snaggyheadshot schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:31:
Ik heb Tenways dus voorgesteld een nieuw voorwiel met band op te sturen. Kijken waarmee ze aankomen :P
Nieuw wiel dat wordt opgestuurd (gespaakt in een machine en transport doet het geen goed) moet je eigenlijk ook nalopen m.b.t. de spaakspanning. Daarna nogmaals na een km of 400 aangezien de spaken altijd gaan werken (zeker bij een achterwiel).

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 04-04-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:38

Spinez0r

At your service.

Dag Allen,

De remblokken van mijn CGO 600 pro zijn aan vervanging toe.
Ben zelf vrij technisch, maar kan bar weinig vinden over welke remblokken er in de tektro remklauwen passen.

Iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Spinez0r Brake Pads Maintenance and Replacement Guide
Bike Model: CGO600, CGO800S, CGO600 Pro, CGO009, CGO600 Plus, CGO800 Plus
Compatible Brake Pads: Shimano B01s or Tektro E10.11

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingpin69
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-05 19:26
jake1996 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:44:
[...]

Op mijn 2024 pro eigenlijk nooit iets hoger dan PAS1 gebruikt, dus logisch dat deze aanpassing is gedaan.
Ik zag al een filmpje langskomen van het nieuwe display met de “bar”, lijkt mij dat je nog zenuwachtiger wordt als het streepje erg kort wordt :)

Laat nog even even of de “range” ook verbeterd is met de nieuwe PAS instellingen.(De nieuwe PAS1 instelling zou toch minder energie uit de accu moeten trekken)

Dank..
Afgelopen weekend wat tijd gehad voor een langere rit op mijn cgo600 pro (model 2025). Hierbij vooral in PAS2 gefietst omdat ik door de stevige wind de ondersteuning in PAS1 te laag vond. Bij de start stond de accu op 100%, na 65 km was deze teruggelopen naar 29%. Gemiddelde snelheid was rond 23,5 km/h. Ik zal ook nog eens proberen wat de "range" is bij een langere rit in PAS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 21:06
[...]

De riem en nieuwe voorblad zit er op, maar helaas is tijdens de ‘operatie’ een probleem met achterwiel ontstaan , krijg het niet goed in het frame geplaatst. Ga morgen even bij mijn lokale fietsenmaker langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 20:29
zie topicwarning

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 09-04-2025 07:14 . Reden: Opvoeren ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkBogaard
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 15:02
Gisteren de Tenways CGO800S besteld bij Tenways, ben benieuwd! Hopelijk komt ie snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samn
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-05 14:22
Ik ben ook overstag gegaan. Na eerdere problemen met mijn Cowboy C3 en vooral de slechte service, heb ik deze verkocht. Vorige zaterdag een testrit gedaan met een CGO600pro (maat medium) en meteen een bestelling geplaatst via de fietsenwinkel. Hopelijk krijg ik hem vlug, want volgende week is de fietsenwinkel zelf in verlof (paasvakantie)...

Ik zal in eerste instantie geen wijzigingen uitvoeren, enkel iets van bluetooth tracker (Apple Airtag?) monteren in het kader/bij de batterij.

Ik ben benieuwd of ik een geïntegreerd achterlicht en kleurendisplay zal hebben. Mijn versie is de Sky Blue en zoals ik verneem heeft enkel het grijze model deze updates?

[ Voor 17% gewijzigd door samn op 09-04-2025 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:38

Spinez0r

At your service.

samn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:46:
Ik ben ook overstag gegaan. Na eerdere problemen met mijn Cowboy C3 en vooral de slechte service, heb ik deze verkocht. Vorige zaterdag een testrit gedaan met een CGO600pro (maat medium) en meteen een bestelling geplaatst via de fietsenwinkel. Hopelijk krijg ik hem vlug, want volgende week is de fietsenwinkel zelf in verlof (paasvakantie)...

Ik zal in eerste instantie geen wijzigingen uitvoeren, enkel iets van bluetooth tracker (Apple Airtag?) monteren in het kader/bij de batterij.

Ik ben benieuwd of ik een geïntegreerd achterlicht en kleurendisplay zal hebben. Mijn versie is de Sky Blue en zoals ik verneem heeft enkel het grijze model deze updates?
Mocht je een airtag oid willen plaatsen, bij het verwijderen van de batterij zit bovenin een zwart kapje (waar de batterij in vastklikt) met 3 schroefjes. Als je deze verwijderd zit je ongeveer onder de koplamp.
Hier zit meer dan genoeg ruimte voor een tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Is het stuur op de ago x echt zo breed als ik in een review las? 77cm? Dat is zo'n 10 a 15cm breder als normaal en zou lastig door de deur passen

Edit: nog een vraag; er staat dat je de accu niet eruit hoeft te halen om te laden. Betekent dit dat er een stekker aansluiting op het frame zit?

[ Voor 33% gewijzigd door Unicron op 10-04-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Unicron schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:53:
Is het stuur op de ago x echt zo breed als ik in een review las? 77cm? Dat is zo'n 10 a 15cm breder als normaal en zou lastig door de deur passen

Edit: nog een vraag; er staat dat je de accu niet eruit hoeft te halen om te laden. Betekent dit dat er een stekker aansluiting op het frame zit?
Je kunt bij veel sturen probleemloos een stuk aan iedere zijde afhalen met een ijzerzaag (of pijpensnijder) tot aan het punt waar het stuur in diameter toeneemt, of een bocht maakt. Kortom, als de handvatten, de remmen en eventueel de bel nog passen, dan is dat prima. 5,5 cm aan iedere zijde eraf betekent in dit geval (als het stuur 77 cm is) 66 cm en dat is voor de meeste gebruikers een veel betere breedte (nog redelijk breed), al is dat natuurlijk ook persoonlijk. 77 cm zie je vooral op mountain bikes (vanwege de controle) en op een fiets als de Ago X is dat puur vanwege de looks en dus overkill.

Ja opladen doe je via de poort.

[ Voor 3% gewijzigd door neb0 op 11-04-2025 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:33

The Inquisitor

Greetings weaklings

samn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:46:
Ben benieuwd naar je ervaringen straks. Ik heb nu een C3, fietst goed als het goed gaat, maar heb weer een reparatie lopen omdat de motor controller schijnbaar kapot is. Soms krijg ik nauwelijks ondersteuning tijdens zware tegenwind...handig, want daar heb ik juist de ebike voor. Het leveren van de onderdelen duurt maanden, dus voorlopig moet ik het hiermee doen.

Ik vind het alleen jammer dat de app van tenways wel echt achterloopt t.o.v. cowboy. Ook het automatisch unlocken met de telefoon vind ik nu een mooie feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
neb0 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:42:
[...]

Je kunt bij veel sturen probleemloos een stuk aan iedere zijde afhalen met een ijzerzaag (of pijpensnijder) tot aan het punt waar het stuur in diameter toeneemt, of een bocht maakt. Kortom, als de handvatten, de remmen en eventueel de bel nog passen, dan is dat prima. 5,5 cm aan iedere zijde eraf betekent in dit geval (als het stuur 77 cm is) 66 cm en dat is voor de meeste gebruikers een veel betere breedte (nog redelijk breed), al is dat natuurlijk ook persoonlijk. 77 cm zie je vooral op mountain bikes (vanwege de controle) en op een fiets als de Ago X is dat puur vanwege de looks en dus overkill.

Ja opladen doe je via de poort.
Thx. Goed idee van die pijpensnijder

Weet iemand ook hoe het zit met de nieuwere bagagedrager die hier voorbij kwam? Zit deze nu standaard op nieuwe ago-x modellen die worden geleverd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jake1996
Mijn eerste rit met het grotere verzet zit erop. De ratio gaat van 2,7 naar 3,2 en dat merk je goed. Het wegrijden kost wat meer inspanning en met wind tegen of heuvel op moet ook wat meer kracht zetten (ik blijf gewoon op PAS1 natuurlijk). Het tempo is een heel stuk rustiger als je tegen de max 25km/u rijdt.

Heb geprobeerd de hele ombouw in dit blog op te schrijven, geïnspireerd door Tenways Zendesk documentatie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 00:18
Mijn voorste remschijf is niet ongehavend de winter door gekomen. (foto's volgen) aardig wat roest op de schijf.
Achterste schijf wel brandschoon wonderbaarlijk. Vermoedelijk door een te "zout" plasje gereden in de winter. Normaliter fiets ik alleen als het droog is met mijn Tenways 600 Pro. (Mooi weer fietser ;)) Deze fiets is vorig jaar aangeschaft bij Fiets Vooruit te Leek. Even wat heen en weer geappt met de eigenaar Danny. "Oh ik bestel wel even een nieuwe voor je, kom zaterdag maar langs". Zo gezegd zo gedaan. Voorwiel eruit met de quick release steekas (super easy). Danny heeft een nieuwe schijf gemonteerd gratis en voor niks. Even een gezellige babbel met een bakkie. Als je goede service zoekt ben je bij hem aan het juiste adres!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCCgcJEdfgt5ihTTqM8DDqpE_U8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGkurxcoRBYSr3F7dJyaBDYo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CK_ncvsoOmpIy1QyaiMV3N2VyPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yw6CUL7ygSmNEk08fLolXAgS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door DTwice op 12-04-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urdnot Wrex
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-04 09:01
Beste mede-Tweakers,

Ik twijfel momenteel tussen de Tenways AGO X en de Tenways CGO600 Pro en zou graag jullie mening horen.

Mijn situatie is als volgt: ik ben van plan de fiets vooral voor woon-werkverkeer te gebruiken, maar ik hecht ook waarde aan flexibiliteit voor recreatieve ritten. De afstand van mijn huis naar mijn werk is ongeveer 15 km, wat neerkomt op 30 km per dag. Het grootste deel van de route bestaat uit een lange, rechte weg.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat de fiets weinig onderhoud vergt, zodat ik er zorgeloos van kan genieten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen. Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb nog steeds niet een fietsenmaker die Tenways aan bied voor een proefrit. Zelf heb ik voornamelijk ervaring met huurebikes en bij deze als je sneller dan 25mp/h gaat dat lijkt het net of de rem er op gaat. Is dit bij de Tenways fietsen ook het geval? Dat fiets toch minder lekker, en best vervelend, soms heb/wil je gewoon lekker de vaart er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:03
alienfruit schreef op zondag 13 april 2025 @ 02:41:
Ik heb nog steeds niet een fietsenmaker die Tenways aan bied voor een proefrit. Zelf heb ik voornamelijk ervaring met huurebikes en bij deze als je sneller dan 25mp/h gaat dat lijkt het net of de rem er op gaat. Is dit bij de Tenways fietsen ook het geval? Dat fiets toch minder lekker, en best vervelend, soms heb/wil je gewoon lekker de vaart er in.
Dat is bij Tenways ook het geval. Althans bij de cgo600, inderdaad erg irritant. snip, precies ;)

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
Voor een testrit, Tenways heeft een aantal weekends demo's op verschillende plekken. Utrecht is helaas al voorbij.

Ik merk zelf niet veel van de ebike muur bij 25kmh, want dan ligt op mijn 600pro het tempo te hoog. Ik ga kijken wat er gebeurd als ik dezelfde mod als Jake1966 uit ga voeren.

@Urdnot Wrex Als je tussen alleen die 2 twijfelt, dan is het grote verschil dat de Ago X allerlei zaken heeft die meer onderhoud kunnen veroorzaken, voorvering en vooral een derailleur. In het slechtste geval rijd ik heen en weer naar werk (19km one way, 25% stadsverkeer, 75% lange fietspaden) en heb ik nog een 10% batterij over, enkel met stand 1! (dan is het koud en doe ik de kleine stukjes omhoog (ongeveer 20meter hoogteverschil in totaal) op stand 2)

Oftewel, 15km heen en terug moet altijd lukken, want ik ben zwaar en dat kost extra energie voor de fiets. Als je zo weinig mogelijk onderhoud wil.. aan de 600 Pro kan een stuk minder kapot. Als je de cadans ook te hoog vind op 25kmh, dan kan je de mod die Jake1966 aangaf proberen, of de Ago, maar een imove president is dan misschien ook een idee. (dat is een soort 600 Pro, maar met 2 versnellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

onne schreef op zondag 13 april 2025 @ 07:49:
Dat is bij Tenways ook het geval. Althans bij de cgo600, inderdaad erg irritant. snip
Zijn er merken (vergelijkbare prijsklasse) waar dit niet het geval? Ik ga morgen de Cowboy proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat als je voor die oplossing gaat (die hier niet besproken mag worden) dat de CGO600 Pro met kleurendisplay (nog) niet wordt ondersteund!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
alienfruit schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:35:
[...]

Zijn er merken (vergelijkbare prijsklasse) waar dit niet het geval? Ik ga morgen de Cowboy proberen.
Elke elektrische fiets mag maar tot 25 km/u ondersteuning geven. Dus nee, geen enkele andere fiets kan dat wel. Uitzonderingen zijn een speed pedelec en een illegale fiets.

Het is wel zo dat bij de ene fiets die grens heel direct is, dus vanaf exact 25 km/u geen ondersteuning meer en bij de andere fiets is die iets geleidelijker. Maar de 600 Pro staat juist bekend als een meer geleidelijkere overgang.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jestaaterop.nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-05 14:08
alienfruit schreef op zondag 13 april 2025 @ 02:41:
Ik heb nu een week de CGO 600 pro (nieuwe versie met kleurendisplay) en inmiddels zo'n 120km gefietst. Ik vind hem heel fijn fietsen, ook boven de 25km/u; lekker sportief, maar dat wilde ik ook. Als ik gewoon fiets, afhankelijk van de wind zo tussen de 22 en 28 km/u, merk ik helemaal niet dat de ondersteuning uitvalt of weer aanslaat. Alleen als ik hard optrek en door de 25 'schiet' voelt het even alsof de fiets inhoudt, maar verder kan ik boven de 25 gewoon zonder ondersteuning fietsen. Mijn vrouw heeft een fiets met voorwielmotor en daar is dat niet te doen.
Vanochtend even een paar kilometer helemaal zonder ondersteuning gefietst. Dan is het op lagere snelheid wel stevig trappen, maar zodra ik boven de 20/22 kom zit ik lekker in cadans en fiets het 'gewoon' (bij wind tegen is ondersteuning dan wel weer erg prettig natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, op een Lime ebike als je harder wil fietsen dan 25km/h dan lijkt het dat de rem er opslaat en gewoon niet harder kan fietsen. Ik vind het prima als de ondersteuning niet werkt bij 25km/h maar vervolgens het gevoel te krijgen dat je fiets met je handremmen ingedrukt vind ik dan weer niks. Maar blijkbaar moet ik daar mee leven?

Maar goed nu zit ik eigenlijk alleen twijfelen tussen 600 Pro of de 800. De laatste komt namelijk met een bagagedraaier en een 'gewone' stuur ipv mountain bike stuur.

@jestaaterop.nl Wat voor sloten heb je? Ik zat te denken aan een normal slot (AXA?) en een kettingslot (Kryptonite?).

[ Voor 30% gewijzigd door alienfruit op 13-04-2025 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jestaaterop.nl
alienfruit schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:56:(...) maar vervolgens het gevoel te krijgen dat je fiets met je handremmen ingedrukt vind ik dan weer niks. Maar blijkbaar moet ik daar mee leven?
Ik bedoel toch juist dat ik dat gevoel helemaal niet heb. Het fietst, voor mij, juist heel normaal boven de 25 (of daaronder als ik de ondersteuning uit heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Helemaal duidelijk nu :) Dank je wel. Nu alleen nog een keuze maken tussen de 600 of 800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urdnot Wrex
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-04 09:01
mediumdry schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:16:
Voor een testrit, Tenways heeft een aantal weekends demo's op verschillende plekken. Utrecht is helaas al voorbij.

Ik merk zelf niet veel van de ebike muur bij 25kmh, want dan ligt op mijn 600pro het tempo te hoog. Ik ga kijken wat er gebeurd als ik dezelfde mod als Jake1966 uit ga voeren.

@Urdnot Wrex Als je tussen alleen die 2 twijfelt, dan is het grote verschil dat de Ago X allerlei zaken heeft die meer onderhoud kunnen veroorzaken, voorvering en vooral een derailleur. In het slechtste geval rijd ik heen en weer naar werk (19km one way, 25% stadsverkeer, 75% lange fietspaden) en heb ik nog een 10% batterij over, enkel met stand 1! (dan is het koud en doe ik de kleine stukjes omhoog (ongeveer 20meter hoogteverschil in totaal) op stand 2)

Oftewel, 15km heen en terug moet altijd lukken, want ik ben zwaar en dat kost extra energie voor de fiets. Als je zo weinig mogelijk onderhoud wil.. aan de 600 Pro kan een stuk minder kapot. Als je de cadans ook te hoog vind op 25kmh, dan kan je de mod die Jake1966 aangaf proberen, of de Ago, maar een imove president is dan misschien ook een idee. (dat is een soort 600 Pro, maar met 2 versnellingen)
Beste @mediumdry

Onderhoud hoeft niet perse een probleem te zijn. Ik leer graag. En bovendien ken ik wat mensen die er meer ervaring mee hebben.
Grootste reden waarom ik twijfel tussen de twee (of zelfs cgo009) is dat ik die recreatieve flexibiliteit belangrijk vind en comfort voor lange ritten. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Klopt het dat een AXA Block XXL ringslot past op een AGO X?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• samn
The Inquisitor schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:34:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen straks. Ik heb nu een C3, fietst goed als het goed gaat, maar heb weer een reparatie lopen omdat de motor controller schijnbaar kapot is. Soms krijg ik nauwelijks ondersteuning tijdens zware tegenwind...handig, want daar heb ik juist de ebike voor. Het leveren van de onderdelen duurt maanden, dus voorlopig moet ik het hiermee doen.

Ik vind het alleen jammer dat de app van tenways wel echt achterloopt t.o.v. cowboy. Ook het automatisch unlocken met de telefoon vind ik nu een mooie feature.
Ik heb de Tenways nu al enkele dagen en heb ongeveer 30km gefietst. Ik kan al een vroege vergelijking maken met de Cowboy. De Tenways fietst inderdaad heel leuk eens je op snelheid bent. Wat ik wel merk bij de Tenways tov de Cowboy is dat er precies wat vertraging op de ondersteuning zit bij Tenways. Bij de Cowboy was die er meteen bij vertrekken, en bij Tenways moet je eerst wat trappen. Misschien is dit ergens een instelling of het verschil in koppel (40nm tov 45nm)? Ook bij het schakelen tussen de assistentieniveau's duurt het enkele seconden vooraleer je het verschil merkt heb ik het gevoel. Ik weet niet zo goed of dit normaal is.

Afgezien hiervan ben ik voorlopig heel tevreden. Ik gebruik de app van Tenways niet maar ik vind het juist een voordeel dat unlocken met de telefoon niet hoeft, want ik ergerde mij hier soms aan bij de Cowboy... Bijvoorbeeld als mijn iPhone bijna leeg was.

Wat ik ook merk bij de Tenways is dat hij, eens je wat aan het fietsen bent, vlug aan zijn maximum zit (25 km/u). Een "muur" merk ik vanaf dan niet, terwijl ik dat bij de Cowboy wel juist voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jestaaterop.nl
alienfruit schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:56:
@jestaaterop.nl Wat voor sloten heb je? Ik zat te denken aan een normal slot (AXA?) en een kettingslot (Kryptonite?).
Ik heb een AXA ringslot Block XXL en AXA kettingslot Absolute 5/110. Niet perse hard over nagedacht, was wat de fietsenmaker aanbood en me goed genoeg leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Dank je wel. Ja, denk dat ik ook een ringslot neem en ketting. Ringslot blijft toch minder geklungel dan een kettingslot. De kettingslot. Ik moet toch een ketting of D-slot hebben voor de verzekering. Sold Secure Gold/Diamond niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
samn schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:10:
[...]

Ik heb de Tenways nu al enkele dagen en heb ongeveer 30km gefietst. Ik kan al een vroege vergelijking maken met de Cowboy. De Tenways fietst inderdaad heel leuk eens je op snelheid bent. Wat ik wel merk bij de Tenways tov de Cowboy is dat er precies wat vertraging op de ondersteuning zit bij Tenways. Bij de Cowboy was die er meteen bij vertrekken, en bij Tenways moet je eerst wat trappen. Misschien is dit ergens een instelling of het verschil in koppel (40nm tov 45nm)? Ook bij het schakelen tussen de assistentieniveau's duurt het enkele seconden vooraleer je het verschil merkt heb ik het gevoel. Ik weet niet zo goed of dit normaal is.

Afgezien hiervan ben ik voorlopig heel tevreden. Ik gebruik de app van Tenways niet maar ik vind het juist een voordeel dat unlocken met de telefoon niet hoeft, want ik ergerde mij hier soms aan bij de Cowboy... Bijvoorbeeld als mijn iPhone bijna leeg was.

Wat ik ook merk bij de Tenways is dat hij, eens je wat aan het fietsen bent, vlug aan zijn maximum zit (25 km/u). Een "muur" merk ik vanaf dan niet, terwijl ik dat bij de Cowboy wel juist voelde.
Enige vertraging is volgens mij normaal maar zoals jij het schetst, lijkt het alsof er iets mis is, misschien iets met de controller.
Als je bijvoorbeeld ongeveer 20-22 km/u fietst en je stopt dan met trappen (of je trapt ietsje achteruit), merk je dan dat de fiets best afremt (meer dan dus zonder ondersteuning) door de motor? Also je een beetje achteruit wordt getrokken.

Wat je ook kunt proberen: torque sensor kaliberen: fiets aanzetten en dan de pedalen gedurende 20 sec. met ongeveer 40-50 rpm achteruit draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 14-04-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 15:03
Ik ben in de markt voor een e-bike en Tenways staat hoog op m’n lijstje. Zijn er mensen die 2.00m zijn en die hebben gekozen voor een 600Pro of 009? Past dat een beetje? De 600Pro/Plus heeft dan wel een XL maat, de 009 daarentegen niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
-Muncky- schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:55:
Ik ben in de markt voor een e-bike en Tenways staat hoog op m’n lijstje. Zijn er mensen die 2.00m zijn en die hebben gekozen voor een 600Pro of 009? Past dat een beetje? De 600Pro/Plus heeft dan wel een XL maat, de 009 daarentegen niet..
Ik ben ca. 2 meter en heb de CGO600 XL met de stuurpen van een 600Pro (dus komt qua zithouding op hetzelfde neer).

Het is een sportieve houding maar voor gebruik in de stad vind ik het helemaal prima. Als je regelmatig grote afstanden gaat fietsen zou ik wel een model nemen met een andere zithouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:08
Ik ben 1.95 en heb voor een tenways CGO009 gekozen, het zadel moet wel redelijk hoog voor mijn lange benen dus je zit een beetje voorover, maar niet oncomfortabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 20:12

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ben iets kleiner, 1.93m, en heb de 600 Pro in XL gekocht eerder dit jaar. Sportieve zithouding maar wel een fijne fiets voor de stad en korte toer ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Ik zou gaan testrijden en ook andere fietsen proberen. Er is zoveel op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samn
Thanks, ik heb het gisteren al eens geprobeerd maar merk nog niet echt verschil. Misschien is de vertraging wel normaal zoals je zegt. Ik zal het vanavond nog eens proberen of anders eens teruggaan naar de fietswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:12
Wij zijn vandaag wezen kijken op Den Haag centraal bij een promo van Tenways. Gereden op de cgo009 en 600pro. Moet zeggen dat de cgo009 me tegen viel en de 600pro me positief verraste.

Ik zou hem echter wel willen aanpassen met een ander stuur en zadel. Hier heb ik een Tenways dealer voor die dit geregeld doet in Voorschoten.

Nu is mijn vraag of jullie weten of er ondertussen op alle modellen 600pro een kleuren scherm zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
caspercornege schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:48:
Wij zijn vandaag wezen kijken op Den Haag centraal bij een promo van Tenways. Gereden op de cgo009 en 600pro. Moet zeggen dat de cgo009 me tegen viel en de 600pro me positief verraste.

Ik zou hem echter wel willen aanpassen met een ander stuur en zadel. Hier heb ik een Tenways dealer voor die dit geregeld doet in Voorschoten.

Nu is mijn vraag of jullie weten of er ondertussen op alle modellen 600pro een kleuren scherm zit?
Vooralsnog enkel op de kiezelgrijze en mint blue.
Naast het kleurendisplay zijn ook de ondersteuningsstanden aangepast dus dat is iets om rekening mee te houden. De firmware van het kleurendisplay geeft een lager % door aan de controller, m.n. bij stand 1 en 2.

Verder is voor het 2025-model de standaard gewijzigd (hopelijk geen rammelding meer), kabel door de voorvork (optisch mooier), de battery-indicatie is verdwenen (buitenaf niet zichtbaar, wel ledjes op de accu) voor een wat strakker design en er is een achterlicht aanwezig op het spatbord dat is aangesloten op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
neb0 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:20:
[...]

Vooralsnog enkel op de kiezelgrijze en mint blue.
Naast het kleurendisplay zijn ook de ondersteuningsstanden aangepast dus dat is iets om rekening mee te houden. De firmware van het kleurendisplay geeft een lager % door aan de controller, m.n. bij stand 1 en 2.

Verder is voor het 2025-model de standaard gewijzigd (hopelijk geen rammelding meer), kabel door de voorvork (optisch mooier), de battery-indicatie is verdwenen voor een wat strakker design en er is een achterlicht aanwezig op het spatbord dat is aangesloten op de accu.
Stuk voor stuk verbeteringen. Behalve de batterij indicatie. Geen enkele manier dat je het % kan zien? Dat is dan toch niet werkbaar?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
evleerdam schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:43:
[...]

Stuk voor stuk verbeteringen. Behalve de batterij indicatie. Geen enkele manier dat je het % kan zien? Dat is dan toch niet werkbaar?
Ik bedoelde zichtbaar (was niet zo duidelijk verwoord) van buitenaf. De accu heeft nog steeds een aanduiding met ledjes, maar wel wat anders.

Het % zie je dacht ik niet meer op het display, wel een batterij-icoon dat 'leegloopt'.

Ik heb overigens geen 2025-model Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik vraag mij af wat de AGO Air is. Zie er referenties naar op de website maar verder niet veel over te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crunchytail
alienfruit schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:00:
Ik vraag mij af wat de AGO Air is. Zie er referenties naar op de website maar verder niet veel over te vinden.
Betreft een nieuw model dat binnenkort uitkomt. Deze fietsenwinkel in Ierland heeft de specs al op de site staan. :)

En deze Duitse fietsenwinkel meldt op Instagram een adviesprijs van €2199,-.

TENWAYS Ago Air - 9 Speed Electric City Bike
AGO Air is built for effortless everyday adventures. With a lightweight frame, powerful mid-drive motor
and up to 100 km of assisted range, it makes commuting, errands, and weekend rides feel smooth and natural.
Designed for riders 160–195 cm tall, it fits most urban lifestyles with comfort and style.

Brand: Tenways Bikes
Net Weight: 24.85 kg
Max Load: 120 kg
Range: Up to 100 km
Charging Time: 4.5 hours
Battery: 561.6 Wh (36 V, 15.6 Ah ) Lithium-ion Battery
Motor: TENWAYS Mid-drive Motor (250 W Power, 80 Nm Torque)
Display: DIGIWISE BC240+K31 TFT color Display
Drivetrain: SHIMANO CUES 9-SP
Brake System: SHIMANO Hydraulic Disc Brakes
Tyres: KENDA 700*50C 60TPI EPS/Reflective line

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KKW9Cx78OixvnUnrvVM82PhI-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LneBBPyfj1igc4hbSwmatNp7.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tL3xZwwAxwB7BkZeQjKl0mQ7Frg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctLlAiwW0GvConWtNFhdF9Ow.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXpSLwTgQDhhXu5rkO9ers_7C-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqA07kGLXKmyi0qep9509ffC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-05 23:56
AGO Air Lightweight Trekking met een netto gewicht van 25kg………?!?! 🤨🧐 Wat in hemelsnaam is daar licht gewicht aan?!?! 🤔 Wat een onnozele marketing. Allemachtig wat een gevaarte.

Ben nog steeds erg tevreden met mijn 1 jaar oude CGO 600 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 17:07

Sturmovik177

Vroem

crunchytail schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:08:
[...]

Betreft een nieuw model dat binnenkort uitkomt. Deze fietsenwinkel in Ierland heeft de specs al op de site staan. :)

En deze Duitse fietsenwinkel meldt op Instagram een adviesprijs van €2199,-.

TENWAYS Ago Air - 9 Speed Electric City Bike
AGO Air is built for effortless everyday adventures. With a lightweight frame, powerful mid-drive motor
and up to 100 km of assisted range, it makes commuting, errands, and weekend rides feel smooth and natural.
Designed for riders 160–195 cm tall, it fits most urban lifestyles with comfort and style.

Brand: Tenways Bikes
Net Weight: 24.85 kg
Max Load: 120 kg
Range: Up to 100 km
Charging Time: 4.5 hours
Battery: 561.6 Wh (36 V, 15.6 Ah ) Lithium-ion Battery
Motor: TENWAYS Mid-drive Motor (250 W Power, 80 Nm Torque)
Display: DIGIWISE BC240+K31 TFT color Display
Drivetrain: SHIMANO CUES 9-SP
Brake System: SHIMANO Hydraulic Disc Brakes
Tyres: KENDA 700*50C 60TPI EPS/Reflective line

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar zal wel een prettige rechtop zithouding hebben. En toch weer meer ketting aangedreven fietsen.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Denk dat ik het maar gewoon bij de 800S belt variant hou :) Inmiddels drie onderweg. Eens kijken hoe we hem in Singapore krijgen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
RicoK schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:55:
AGO Air Lightweight Trekking met een netto gewicht van 25kg………?!?! 🤨🧐 Wat in hemelsnaam is daar licht gewicht aan?!?! 🤔 Wat een onnozele marketing. Allemachtig wat een gevaarte.

Appels met peren vergelijken.
Jouw Pro heeft een kleine achtermotor i.p.v. een sterkere middenmotor, geen versnellingen, een veel kleinere accu, smallere banden, geen voorvorkvering én standaard geen bagagedrager, dunnere spaken, geen ketting/riembeschermer, een slapper frame en dunne voorvork, dan is het niet, zo moeilijk om bij een gewicht van 18 kg uit te komen. Zou je dat allemaal aan een CGO 600 Pro toevoegen dan kom je ook richting het genoemde gewicht.

Ben het wel met je eens dat de marketing nergens op slaat om de term lichtgewicht te gebruiken maar ik vind een 600 Pro ook geen lichtgewicht omdat het een kale fiets is. Dat heeft ook voordelen maar dat is een andere discussie. Bij een lichtgewicht ebike denk ik namelijk aan een brutogewicht van max. 15-16 kg i.p.v. ruim 18 kg.

[ Voor 7% gewijzigd door neb0 op 20-04-2025 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-05 23:14
*knip* (welkom op tweakers,dat is niet de bedoeling in dit topic, zie ook de topicwarning)

[ Voor 73% gewijzigd door twain4me op 20-04-2025 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
neb0 schreef op zondag 20 april 2025 @ 03:36:
Appels met peren vergelijken.
Hmm, degene en de enige die is gaan vergelijken ben jij in deze……
Ik besef nu dat mijn toevoeging op meerdere wijzen kan worden opgevat. Wat ik bedoel(de) met mijn toevoeging is dat ik Tenways best een warm hart toedraag.
Naar mijn mening hebben ze met dit nieuwe ‘licht gewicht model’, want daar staat Air toch voor?, de plank volledig mis geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
Ik heb een ongelukje gehad, waarbij voorwiel volledig krom is geworden en zadel kapot.
Ook het glas van de display helaas in stukjes.

Ik wil tenways contacteren voor het zadel en voorwiel (online kan ik zelf geen losse onderdelen vinden).
Voor de display vind je ook veel linkjes naar identiek lijkende producten via de bekende Chinees.

Weet iemand hier of dat 1 op 1 werkt en plug en play is? Of is het beter om toch Tenways te vragen? Ik vermoed dat ze daar wel veel duurder zijn.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 19:42
@pentaw1nz denk dat ze wel werken want volgens mij gebruik Tenways ook gewoon of the shelf onderdelen. Enige nadeel is wel dat er niet de Tenways software is opgeladen. Geen idee hoe dat effect heeft maar dat is wel een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
ricknr9 schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:17:
@pentaw1nz denk dat ze wel werken want volgens mij gebruik Tenways ook gewoon of the shelf onderdelen. Enige nadeel is wel dat er niet de Tenways software is opgeladen. Geen idee hoe dat effect heeft maar dat is wel een risico.
Dat is idd een risico. Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Heb Tenways ondertussen ook al gecontacteerd.
Wel lastig dat je zelf geen parts kunt bestellen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
pentaw1nz schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:37:
[...]

Dat is idd een risico. Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Heb Tenways ondertussen ook al gecontacteerd.
Wel lastig dat je zelf geen parts kunt bestellen.
Weet niet welk model, want de fietsen met een middenmotor hebben een Bafang display en een CGO 600 Pro bijvoorbeeld een SW102 display. Daar moet dan wel de Tenways firmware op die samenwerkt met de Mivice controller anders gaat het niet werken. Tenways biedt die online aan dus in theorie zou je ergens zo'n display met de juiste connector kunnen kopen, via Bluetooth (nRF Device Firmware Update, DUFapp) kunnen connecten en dan de firmware erop zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door neb0 op 21-04-2025 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
neb0 schreef op maandag 21 april 2025 @ 06:17:
[...]

Weet niet welk model, want de fietsen met een middenmotor hebben een Bafang display en een CGO 600 Pro bijvoorbeeld een SW102 display. Daar moet dan wel de Tenways firmware op die samenwerkt met de Mivice controller anders gaat het niet werken. Tenways biedt die online aan dus in theorie zou je ergens zo'n display met de juiste connector kunnen kopen, via Bluetooth (nRF Device Firmware Update, DUFapp) kunnen connecten en dan de firmware erop zetten.
Dank voor je reactie. Daar ga ik zelf niet mee klooien, als het geen plug en play is.
Dan bestel ik de onderdelen via Tenways zelf.

Moest een scherpe stuurbeweging maken, en daardoor klapte het wiel in elkaar.. dit is dus niet van de klap die ik daarna maakte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAPNx-b9bmO7SEmMAQYVvZyMH7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRhhNzlqGz4XXb1utLDGzDKi.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw voorwiel, display, en zadel.
Hopelijk werkt alles dan weer en is er intern niet kapot. Dan valt de schade mee.
Met mij zelf gelukkig ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 21-04-2025 11:46 . Reden: Referrals zijn nog steeds niet toegestaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
RicoK schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:55:

Ok. 27,4 kg zelfs lees ik op de Tenways site. In de praktijk is het vaak nog wat meer. Dat heeft idd niets met lichtgewicht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
pentaw1nz schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:23:
[...]

Dank voor je reactie. Daar ga ik zelf niet mee klooien, als het geen plug en play is.

Moest een scherpe stuurbeweging maken, en daardoor klapte het wiel in elkaar.. dit is dus niet van de klap die ik daarna maakte.
[Afbeelding]

Hopelijk werkt alles dan weer en is er intern niet kapot. Dan valt de schade mee.
Begrijpelijk dat je er niet mee gaat klooien. Als je het elders gekochte display terug kunt sturen, zou ik dat zelf wel aandurven maar ja het is een gok. Reken wel dat Tenways 80 euro of meer vraagt voor zo'n flutdisplay.

Goed dat je verder zelf geen schade hebt opgelopen! Dat ziet er toch beangstigend uit.

Zelfs als je een noodmanoeuvre maakt of krachtig het stuur omgooit om uit te wijken, moet een goed gebouwd en correct gespannen wiel zijn vorm behouden.
Een wiel moet namelijk zowel radiale (van boven/beneden) als laterale (zijwaartse) krachten kunnen opvangen zonder structureel te vervormen. Zo niet dan is er een ernstig (structureel) probleem. Het wiel is dan ofwel slecht gebouwd, of het materiaal is ondermaats, er was al schade aan het wiel (las) of de spaakspanning klopte van geen kanten. Dit mag gewoon niet.

[ Voor 10% gewijzigd door neb0 op 21-04-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
De AGO Air is inmiddels op de site verschenen met een introductieprijs van €2099 (€100 early bird korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
neb0 schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:56:
[...]

Begrijpelijk dat je er niet mee gaat klooien. Als je het elders gekochte display terug kunt sturen, zou ik dat zelf wel aandurven maar ja het is een gok. Reken wel dat Tenways 80 euro of meer vraagt voor zo'n flutdisplay.

Goed dat je verder zelf geen schade hebt opgelopen! Dat ziet er toch beangstigend uit.

Zelfs als je een noodmanoeuvre maakt of krachtig het stuur omgooit om uit te wijken, moet een goed gebouwd en correct gespannen wiel zijn vorm behouden.
Een wiel moet namelijk zowel radiale (van boven/beneden) als laterale (zijwaartse) krachten kunnen opvangen zonder structureel te vervormen. Zo niet dan is er een ernstig (structureel) probleem. Het wiel is dan ofwel slecht gebouwd, of het materiaal is ondermaats, er was al schade aan het wiel (las) of de spaakspanning klopte van geen kanten. Dit mag gewoon niet.
De fiets is 4 maand oud, in februari nog een check gehad bij de dealer waar ik m kocht.

Ik fietste zo'n 26 km per uur en stuurde scherp naar rechts. Te scherp. De achterkant van de fiets kwam de lucht in, en ik vloog voorover. De fiets vloog over me heen.
Het hele wiel is 1 kant op gebogen, dus de laterale krachten heeft hij niet kunnen verdragen...

Voor mijn gevoel had ik het stuurd niet helemaal horizontaal en zou hij best de bocht kunnen maken, maar het ging allemaal erg snel.

Het is natuurlijk wel een budget fiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevens1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:18
Ook bij een budget fiets mag dit nooit gebeuren , als je wiel op de juiste manier gespannen en gevlochten is moet het de laterale krachten weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Stevens1 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:27:
Ook bij een budget fiets mag dit nooit gebeuren , als je wiel op de juiste manier gespannen en gevlochten is moet het de latere krachten weerstaan.
Zal eens kijken hoe tenways hier op reageert. De dealer heeft al een nieuw wiel besteld.

Deze verbuiging zijn dus puur van de onverwachte stuurbeweging. Niet van een botsing o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Vraag mij af of ik het extraatje nog krijg de tas bij de paarse fietsen die ik heb besteld. Inmiddels staat het niet meer op de website maar zaterdag toen ik bestelde nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
alienfruit schreef op maandag 21 april 2025 @ 23:18:
Vraag mij af of ik het extraatje nog krijg de tas bij de paarse fietsen die ik heb besteld. Inmiddels staat het niet meer op de website maar zaterdag toen ik bestelde nog wel.
Als het goed is zie je de tas in je besteloverzicht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggbm
  • Laatst online: 24-04 11:24
Weet iemand of een Tenway een goede koop is tov een vanmoof of cowboy? Gebruik zou dagelijks zijn, in een grote stad.

“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.” 🎧 spotf.fi/COFPrvO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
ggbm schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:05:
Weet iemand of een Tenway een goede koop is tov een vanmoof of cowboy? Gebruik zou dagelijks zijn, in een grote stad.
Ik zou zeggen: lees dit topic eens door. ;)

Ik ben bijzonder tevreden met mijn Tenways. Wat ik ook fijn vind is dat er op veel plekken fietsenwinkels te vinden zijn die Tenways dealer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
ggbm schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:05:
Weet iemand of een TenwayS een goede koop is tov een vanmoof of cowboy? Gebruik zou dagelijks zijn, in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05 18:27
Zou zeggen lees je in.

Heb zelf de ago t
Zat ook rond te kijken naar andere merken, voor deze gegaan vanwege 1 eis voor mij de uitneembare accu.

Fiets bevalt mij uitstekend (op de app na dan)
bijna een jaar in mijn bezit en staat nu op 1500 km

Die van mij komt bij bikebear vandaan welke ook het onderhoud er van doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin1992 op 23-04-2025 07:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
ik heb gisteren een krotings code van tenways gekregen omdat ik al vroeg een van hun fietsen heb gehaald.
ik ben niet van plan een nieuwe te kopen dus mocht iemand hem willen dm even de code is €300 korting dus als je een nieuw fiets wilt zeker intresant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 08:11
Hebben andere hier meegemaakt dat de remkabels bij het stuur zijn afgebroken van hun CGO 009. Ik heb nu één afgebroken remkabel en de andere is ook bijna door. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KyKiql1eB6o9hwR5y7j5UI3JCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF9eAn0gUFJegkYqElWSijGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Nee hoor, ik ken het merk.

Ik reageerde op @ggbm door een S toe te voegen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggbm
  • Laatst online: 24-04 11:24
Robin1992 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:19:
[...]

Zou zeggen lees je in.

Heb zelf de ago t
Zat ook rond te kijken naar andere merken, voor deze gegaan vanwege 1 eis voor mij de uitneembare accu.

Fiets bevalt mij uitstekend (op de app na dan)
bijna een jaar in mijn bezit en staat nu op 1500 km

Die van mij komt bij bikebear vandaan welke ook het onderhoud er van doen.
VANMOOF heeft ook issues met de app heb ik gelezen, wat is er niet fijn aan de app bij jou?

“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.” 🎧 spotf.fi/COFPrvO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:52
Ik heb nu, na een proefrit vergeleken met een CGO009 en CGO600 Pro, de 600 Pro gekocht. Vooraf dacht ik dat ik de 009 zou doen maar de 600 Pro fietste toch lekkerder.

Alleen nu merk ik dat ik iets minder rooskleurig ben over het zadel, is mij toch iets te hard. Niet heel goed opgemerkt tijdens de proefrit. Hebben jullie hier nog tips voor alternatieven? Volgens mij is dit strikt persoonlijk maar ik weet niet zo goed waar ik op zou moeten letten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
Weet iemand of er ook snelbinders op de ago t kunnen gemonteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
ggbm schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:41:
[...]

VANMOOF heeft ook issues met de app heb ik gelezen, wat is er niet fijn aan de app bij jou?
Als je de fiets uit zet en de app afsluit.

Moet je in het meldingen scherm de blijvende notificatie van tenways annuleren aanklikken
Doe je dit niet blijft je gps actief en is de telefoon veel sneller leeg.

Aangekaart bij tenways doen er tot nu toe weinig aan. Maar dit is eigenlijk het enigste qua app

Dit is wel bij Android het geval, in mijn geval op een pixel 8 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Patrick1908 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:48:
Durf het niet met zekerheid te zeggen maar dacht van wel, kijk ik vanavond even na voor je.

Wel weet ik dat de mik adapter plaat er op past (net) deze heb ik er op zitten voor een fietstas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ggbm schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:41:
[...]

De app van Tenways is niet te vergelijken met VanMooff. Tenways is primair een fiets die je zonder app gebruikt (bij alle modellen behalve 009) en waar de app een pure gimmick is die weinig tot niets toevoegt en dat is ook prima. Daarmee ben je niet afhankelijk van online features of je telefoon om je fiets te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:17
pentaw1nz schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb een keer een krom achterwiel gehad wat de lokale fietsenmaker gemaakt heeft met alleen vervanging van de velg en misschien een paar spaken. Dit was een stuk voordeliger dan een heel nieuw achterwiel via Tenways. Ik weet niet wat een nieuw voorwiel bij Tenways kost, maar ik denk dat de lokale fietsenmaker je voorwiel voordeliger kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Sander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:22:
[...]

De app van Tenways is niet te vergelijken met VanMooff. Tenways is primair een fiets die je zonder app gebruikt (bij alle modellen behalve 009) en waar de app een pure gimmick is die weinig tot niets toevoegt en dat is ook prima. Daarmee ben je niet afhankelijk van online features of je telefoon om je fiets te gebruiken.
Bij de ago t is het ook voor de navigatie op het fiets display;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Robin1992 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:16:
[...]

Bij de ago t is het ook voor de navigatie op het fiets display;)
Ja dat doet de 800 ook, maar dat werkt voor geen meter is mijn ervaring. 1 x naar gekeken voor de vrouw des huizes en daarna gewoon een telefoonhouder op het stuur gezet zodat ze google maps oid kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Patrick1908 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:48:
Zojuist even nagekeken kunnen niet gemonteerd worden, naar mijn idee.

Dit is hoe de mik carier plate zit (kliksysteem fietstassen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7AY-xYuP4qVbszksYShHtlRhYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mvjVjvgS4IUbQpTHotXxmyz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kENRV19JofMapX68stLpRO19qB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jo8HxrQyJG3IwX6sk6abmrfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Sander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:51:
[...]

Ja dat doet de 800 ook, maar dat werkt voor geen meter is mijn ervaring. 1 x naar gekeken voor de vrouw des huizes en daarna gewoon een telefoonhouder op het stuur gezet zodat ze google maps oid kan gebruiken.
bij de ago t werkt het verrassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
Heb nu ruim een maand met 70t voorblad(en 130t riem) gefietst, kan er helaas niet echt aan wennen. De hele dynamiek lijkt minder door het grotere verzet. Vooral met wind tegen of lichte helling moet ik duidelijk meer kracht zetten. Ook het door korte bochten rijden loopt stroef. Overweeg de boel weer terug te bouwen naar het originele voorblad en riem. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
@jake1996 jammer om te horen. Ik heb nog steeds niet besteld (ivm met wat tripjes waardoor ik niet wist wanneer ik thuis zou zijn om pakje aan te nemen). Misschien kan ik de boel overnemen als je het er echt weer uit haalt. Of anders testen nadat je het hebt uitgebouwd. Ik kan er mee naar m'n dealer die al gezegd heeft dat ze hem graag inbouwen (want ook interessant om te weten voor hen).

Ik rijd het grootste stuk tussen werk en huis in een bos, redelijk beschut en zonder veel rare onderbrekingen waar geremd moet worden, dus misschien heb ik een andere ervaring er mee... Ik woon in Zoetermeer, dus even heen en weer naar Gouda is geen probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Levering van de Tenways fietsen duurt langer dan dat ik had verwacht. De website gaf twee dagen aan maar nog niks ontvangen na een week. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
Wat beschadigd deze fiets snel komen ze aanzetten met een potje verf nu al helemaal klaar met dit merk heb hem net iemand tips om toch bij tenways wat los te krijgen op gebied van service

[ Voor 24% gewijzigd door Patrick1908 op 28-04-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Patrick1908 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:04:
Wat beschadigd deze fiets snel komen ze aanzetten met een potje verf nu al helemaal klaar met dit merk heb hem net iemand tips om toch bij tenways wat los te krijgen op gebied van service
Dat is een lange zin.

Zo te horen sta je al in contact met Tenways Support. Als de verf het probleem niet oplost moet je dat bij ze aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Patrick1908 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:04:
Heb zelf de jungle green van de ago t en zit na bijna een jaar nog geen beschadiging op of aan staat rond de 1500 km op de klok.
Dus dat die snel beschadigd wil ik niet roepen.

Welk model heb jij? Weet dat tenways wel een serie had met slechte lakken op dacht de 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
de eerste batch cgo 600 hadden veel last van lak problemen maar dit is zover ik weet al lang geen grootschalig probleem meer. maar het is wel vervelend dat hij zo snel beschadigd is dit 1 plek of verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
ricknr9 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:54:
de eerste batch cgo 600 hadden veel last van lak problemen maar dit is zover ik weet al lang geen grootschalig probleem meer. maar het is wel vervelend dat hij zo snel beschadigd is dit 1 plek of verspreid?
Ik kan het niet vergelijken met de reguliere 600 maar de lak op mijn 600 Pro is erg gevoelig. Na 18 maanden heb ik al minstens 10 plekken waar de lak eraf is gesprongen. Oorzaak is contact met uiteinde van een ketting. Maar een 10 jaar oude Batavus heeft hetzelfde gebruik nog niet voor beschadingen in de lak gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 13:20
Vandaag mijn Ago Air grijs binnengekregen. Ik vind hem mooi :)

Alleen zitten er geen boutjes op de plaats waar ik het slot monteren wil. Weet iemand de maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
mediumdry schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:31:
@jake1996 jammer om te horen. Ik heb nog steeds niet besteld (ivm met wat tripjes waardoor ik niet wist wanneer ik thuis zou zijn om pakje aan te nemen). Misschien kan ik de boel overnemen als je het er echt weer uit haalt. Of anders testen nadat je het hebt uitgebouwd. Ik kan er mee naar m'n dealer die al gezegd heeft dat ze hem graag inbouwen (want ook interessant om te weten voor hen).

Ik rijd het grootste stuk tussen werk en huis in een bos, redelijk beschut en zonder veel rare onderbrekingen waar geremd moet worden, dus misschien heb ik een andere ervaring er mee... Ik woon in Zoetermeer, dus even heen en weer naar Gouda is geen probleem natuurlijk.
@mediumdry Heb de boel weer teruggezet, proefrit overtuigde mij meteen. De dynamiek is weer terug. Dus als je mijn gebruikte 70/130t setje wil overnemen kan dit. Je stuurt maar een DM

Als er een combi met 65t voor en 22t achter zou passen zou dat voor mij ideaal zijn, maar helaas. Volgende ebike maar met versnellingsbak :)
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.