Onder welke hoofdkop zit deze optie?helm71 schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:24:
[...]
In het installer tool zat een optie die ik in my eve niet terugvond: “enable max imbalance current”. Als ik het goed heb stopt die laden als er te veel verschil tussen de fases zit.
Het hele topic staat vol met waarschuwingen over al die verschillende apps. Dat geeft allerlei problemen.
Firmware updates: Echt alleen de ACE installer, dus de windows tool. Anders niet komen huilen dat het niet werkt.
De EVE app heeft allerlei settings die om wat voor een magische reden dan ook niet doorkomen in de rest. Dus als je daar ooit een limiet hebt ingesteld en je vervolgens afvraagt waarom de auto niet wil laden, nou daarom. En die limiet kan je dus niet zien in andere tools....
Firmware updates: Echt alleen de ACE installer, dus de windows tool. Anders niet komen huilen dat het niet werkt.
De EVE app heeft allerlei settings die om wat voor een magische reden dan ook niet doorkomen in de rest. Dus als je daar ooit een limiet hebt ingesteld en je vervolgens afvraagt waarom de auto niet wil laden, nou daarom. En die limiet kan je dus niet zien in andere tools....
ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
100% beter dan MyEve inderdaad. Ik zou iedereen aanraden om dus enkel dingen met ACE (dus via Windows) aan te passen.Espio auraforce schreef op maandag 8 december 2025 @ 00:37:
[...]
Algemeen vraagje
Er zijn twee apps. Eve connect die je als gebruiker gebruikt voor simpele dinge (laad vermogen etc instellen).
My eve. Die kan je gebruiken voor alle soort instellingen.
Bedoel je met wat jij hier zegt dat die ace (die je op een laptop installeert) meer settings/beter werkt dan die myeve?
Het zou wat dingen kunnen verklaren, daarmee dat ik het vraag. Of je refereert naar die eve connect en dan snap ik je reactie wel
Zie ook de reactie hierboven