[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
h2s schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:37:
[...]

Kan gewoon een glaszekering zijn en dat kan je eenvoudig laten herstellen.
Kijk ook hier eens (is wel voor de pro met display):
Alfen Eve Single Pro-line geeft geen display meer
Net even open geschroefd. Lampjes op de printplaat gaat aan en ook de kWh meter lijkt gewoon te weken. Kan het dan nog steeds de glas zekering zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Z___Z schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:20:
[...]

Net even open geschroefd. Lampjes op de printplaat gaat aan en ook de kWh meter lijkt gewoon te weken. Kan het dan nog steeds de glas zekering zijn?
Kwh Meter zit voor het power en controlboard, dus dat kan kloppen.

Welke lampjes precies?

Kun je de paal nog wel benaderen via ACE? Zo ja, wat zegt de logging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Dartlink schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:22:
[...]

Kwh Meter zit voor het power en controlboard, dus dat kan kloppen.

Welke lampjes precies?

Kun je de paal nog wel benaderen via ACE? Zo ja, wat zegt de logging?
Laadpunt wordt beheerd door Shell Recharge, heb er verder geen toegang toe. Deze 2 lampjes. Bovenste brandt en onderste knippert. Beide zijn groen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0NXcwh1Ik7eArsgGw8CCT8qzcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rh5swMGDQwvkg3WzzWFJzg5g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Z___Z schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:34:
[...]

Laadpunt wordt beheerd door Shell Recharge, heb er verder geen toegang toe. Deze 2 lampjes. Bovenste brandt en onderste knippert. Beide zijn groen.
[Afbeelding]
Ja dan wordt het verder lastig, maar begrijp ik goed dat alleen het lampje van je NFC lezer het niet doet? Pasje scannen ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Dartlink schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:40:
[...]

Ja dan wordt het verder lastig, maar begrijp ik goed dat alleen het lampje van je NFC lezer het niet doet? Pasje scannen ook niet?
Hij staat op auto charge dus heb in principe de NFC lezer niet nodig. Als ik de laadpas erbij houd, dan knippert het status lampje rood, dus de NFC lezer doet het nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Z___Z schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Hij staat op auto charge dus heb in principe de NFC lezer niet nodig. Als ik de laadpas erbij houd, dan knippert het status lampje rood, dus de NFC lezer doet het nog wel.
Wellicht dat iemand anders een idee heeft, maar ik zie 2 opties:
1. Shell bellen (of is dat 50five tegenwoordig?) en die het laten fixen
2. Hopen dat je een stokoude firmware hebt waar geen wachtwoord op zit van de paal. En even een netwerkkabel aansluiten en hopen dat je daarmee via ACE de paal kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:11
JPD68 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:01:
Vanaf vandaag ook een trotse bezitter van een Alfen (Eve Single S) lader. De eerste instellingen in ACE aangepast en nu is het wachten op de EV die morgen wordt geleverd. Wil zoveel mogelijk op zonne energie laden en heb nu de Green mode op 100% staan, wat van mei t/m september prima is.

Als ik het goed begrijp is de Comfort mode in de 'donkere maanden' een betere optie. Mocht er dan minder dan de ingestelde hoeveelheid vermogen zonne energie beschikbaar zijn dan wordt er via het net bijgeladen.

Al hoop ik dat ik tegen die tijd evvc draaiende te hebben.
Wat is precies je usecase voor evcc?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:10
Inspired schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:17:
[...]
Wat is precies je usecase voor evcc?
Alles op één plek (Home Assistant) hebben staan. En ik wordt een beetje ongelukkig van al dat inloggen op de Alfen Software.
En vind het daarnaast leuk om te kijken wat ik met evcc kan doen en eventueel automatiseren.
Maar zal mijn backlog hier delen als ik zover ben.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:56
Z___Z schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:34:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat het CP draadje (meestal rood) in je laadkabel kapot is, zo te zien werkt je lader wel gewoon aangezien alle lampjes branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Daveth schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:31:
[...]

Ik denk dat het CP draadje (meestal rood) in je laadkabel kapot is, zo te zien werkt je lader wel gewoon aangezien alle lampjes branden.
Hmm dit lijkt me niet makkelijk zelf te testen of wel? Het laadpunt is pas 5,5 jaar oud, valt me wel tegen dan de kwaliteit ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 09:06
Z___Z schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:55:
[...]

Hmm dit lijkt me niet makkelijk zelf te testen of wel? Het laadpunt is pas 5,5 jaar oud, valt me wel tegen dan de kwaliteit ervan.
probeer eens met andere kabel van de lader naar de auto. als het dan wel werkt: kabel kapot. Als het dan ook niet werkt: lader.

never mind. je hebt vaste kabel. Lastig testen.
maar goed die kabel kan ook kapot gaan inderdaad (door gebruik, is maar klein draadje)

[ Voor 15% gewijzigd door Heinemancp op 12-06-2025 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
Z___Z schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:55:
[...]

5.5 jaar voor een laadkabel is best wel lang, het ligt er ook een beetje aan hoe er met de kabel is omgegaan, ik heb dit zo vaak bij klanten gezien.
Met een mulitmeter, het rode stekkertje losmaken in de lader en daar 1 pin van je mulimeter opzetten en dan en van de 2 kleine pennetjes van je stekker moet je dan kunnen door piepen, komt er geen 1 van beide geen signaal door dan is dan is je kabel kapot.

[ Voor 12% gewijzigd door Daveth op 12-06-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Daveth schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:53:
[...]

5.5 jaar voor een laadkabel is best wel lang, het ligt er ook een beetje aan hoe er met de kabel is omgegaan, ik heb dit zo vaak bij klanten gezien.
Met een mulitmeter, het rode stekkertje losmaken in de lader en daar 1 pin van je mulimeter opzetten en dan en van de 2 kleine pennetjes van je stekker moet je dan kunnen door piepen, komt er geen 1 van beide geen signaal door dan is dan is je kabel kapot.
Tja vaste kabel is wel zo makkelijk, maar als ik wist dat die kabel zo kwetsbaar was, dan was een losse vervangbare kabel natuurlijk beter. Kon dan beter een socket versie nemen en de kabel vast schroeven aan de muur.

Maar goed als de datacommunicatie kapot is, dan is het een kwestie van de vaste kabel vervangen voor een nieuwe kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:35
Meten is weten….

Heb je al geprobeerd de log uit te lezen?

[ Voor 55% gewijzigd door Microstar op 12-06-2025 17:20 ]

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@alfen werk jij nog steeds bij Alfen? Kan het bovenstaande probleem veroorzaakt zijn door de backoffice van Shell Recharge? Ik lees meerdere topics, waar de laadpaal niet meer werkt als je account om één of andere reden niet meer actief is bij Shell. Gezien de migratie naar 50five niet geheel ondenkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:32
Z___Z schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:53:
@alfen werk jij nog steeds bij Alfen? Kan het bovenstaande probleem veroorzaakt zijn door de backoffice van Shell Recharge? Ik lees meerdere topics, waar de laadpaal niet meer werkt als je account om één of andere reden niet meer actief is bij Shell. Gezien de migratie naar 50five niet geheel ondenkbaar.
kun je niet beter gewoon storing bij die backoffice melden? Die hebben de paal toch in beheer? Zit er geen service op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Kammika schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:01:
[...]

kun je niet beter gewoon storing bij die backoffice melden? Die hebben de paal toch in beheer? Zit er geen service op?
Ja, toen het nog NewMotion was, kon dat, maar als je ze nu belt wordt je verwezen naar een webformulier wat ik natuurlijk ook al ingevuld heb. Maar ik denk dat Shell er geen zin meer in heeft nu ze het aan het overdragen zijn aan 50five.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:19
Zoals sommige al hebben opgemerkt, komt de 102 storing vaak voor bij Kia en Hyundai, maar ook zappi schijnen nogal eens stuk te gaan icm met deze autos. ik vermoed dat dit gebeurd als loadbalancing wordt gebruikt icm met de optie om te schakelen van 3 naar 1 fase. Het schijnt dat de auto laders intern 2 fases aan elkaar koppelen als ze "zien" dat er op 1 fase wordt geladen. Als er dan minder energie wordt opgenomen in huis (of de pv gaat meer opwekken) zal de lader weer terug schakelen naar 3fase laden, dit zorgt dan voor een kortsluiting. vooralsnog zou mijn advies zijn om "allow single / multiphase charging" niet aan te vinken. zodat de lader niet automatisch gaat omschakelen.

linkje met info over dit issue bij Zappi:
https://www.kiaclub.nl/to...rijders-let-op-met-zappi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-06 21:50
Net terug van vakantie, wil ik weer gebruik maken van gepland laden met mijn model 3, schiet de laadpaal na korte tijd in "auto gestopt met laden wacht op volgende..." Oid.
Voor de vakantie werkte het gewoon. Iemand een idee? Daar ik niks heb gewijzigd ben ik niet geneigd om weer allerlei settings te gaan lopen wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 10:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Idr548 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:54:
Ik heb een alfen laadpaal.
Deze werd origineel geplaats met zo een extender voor de P1 meter gezien deze 20 meter van de kast staat.
Nu heb ik intussen wel een homewizard actrive p1 splitter.

Ik vroeg me af of ik die extender er nog steeds moet laten tussenzitten dan?

Of kan ik die verwijderen en dan ook de enkele UTP gaan gebruiken voor P1 en ook netwerk?
Laat maar gewoon er tussen zitten.
Of je moet je HomeWizard P1 dongle API open zetten en load balancing via de Dongle laten verlopen.
Ik vind zelf de bedrade verbinding stabieler.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:35
Tomtidom71 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:13:
Net terug van vakantie, wil ik weer gebruik maken van gepland laden met mijn model 3, schiet de laadpaal na korte tijd in "auto gestopt met laden wacht op volgende..." Oid.
Voor de vakantie werkte het gewoon. Iemand een idee? Daar ik niks heb gewijzigd ben ik niet geneigd om weer allerlei settings te gaan lopen wijzigen
Heb je meer info dan “of iets dergelijks”? De log verteld ons allen meer.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:28
Is deze prijs te mooi om waar te zijn? https://charge24.nl/produ...e-single-pro-line-socket/

[ Voor 7% gewijzigd door BaBoK op 13-06-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Microstar schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Heb je meer info dan “of iets dergelijks”? De log verteld ons allen meer.
Fair ;-)

Ik vermoed dat eea meer bij de auto ligt dan bij de Paal daar de enige wijziging die ik me kan indenken een update van de Tesla is

Logfiles zou je hier moeten kunnen vinden

https://1drv.ms/t/c/4e34d...VY-VSiG9YLAGiuMw?e=qaCNCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09
Ik mijn schoonvader en schoonzus hebben er allemaal een gekocht.

Wel oudere productie want zonder wifi, en er stond een backoffice ingesteld. Verder wel gewoon nieuw in doos.

Misschien partij opgekocht van een laadpalen boer?

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:14
dennismaus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:54:
[...]
Wel oudere productie want zonder wifi, en er stond een backoffice ingesteld. Verder wel gewoon nieuw in doos.
Een backoffice wissen is één dropdown veldje aanpassen... het ontbreken van bepaalde hardware hoeft op zich geen probleem te zijn (als je die niet nodig hebt) tot Alfen natuurlijk beslist geen firmware updates meer uit te brengen voor dergdelijke modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
Tomtidom71 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:13:
Wat is precies de melding, is het "wachten op vermogen" dan is het meestal iets met de loadbalancing, staat er "wacht op voertuig" dan is het iets met je auto aan de hand.
Halve meldingen en geen log en toch hopen dat iemand iets weet is wel ver gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Heb net voor het eerste gebruik gemaakt van de Single S die ik daar vorige week heb aangeschaft, zover ik het kan zien (lader werd bij mijn installateur afgeleverd) is het een nieuwe lader die prima werkt. Alleen de kap wijkt af van de standaard Single S. Er zit een RFID teken onder de LED.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCfEARp-b91Gb4tSNd3oe5DXtbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDOBPnP9lyd1nmspq27OB0kF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
dennismaus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:54:
[...]

Ik mijn schoonvader en schoonzus hebben er allemaal een gekocht.

Misschien partij opgekocht van een laadpalen boer?
Heb inderdaad ook een model zonder WiFi was mij nog niet eens opgevallen... WiFi heeft hier ook geen zin.

Productiedatum 21-11-2024 niet echt bejaard dus.

[ Voor 5% gewijzigd door JPD68 op 13-06-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Daveth schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:40:
[...]

Wat is precies de melding, is het "wachten op vermogen" dan is het meestal iets met de loadbalancing, staat er "wacht op voertuig" dan is het iets met je auto aan de hand.
Halve meldingen en geen log en toch hopen dat iemand iets weet is wel ver gezocht.
Nee de melding is dat de auto klaar zou zijn met laden en dat ie wacht op de volgende auto. Log heb ik toegevoegd in een latere post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:19
HyperBart schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:49:
[...]

Is een gekende bug bij KIA. Dealer moet deze updaten (firmware).
voor kia en hyundai's zou ik willen adviseren
om in de alfen lader de optie voor automatisch schakelen tussen 1 en 3 fase uit te zetten.
ik heb nu diverse reparatie aanvragen voor laders met 102 fout ontvangen,
en dit lijkt werkelijk een ongelukkige combi tussen de laders die zelf schakelen tussen 1 en 3 fase
(alfen en zappi) en de kia's en hyundai's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

JPD68 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:59:
[...]

Heb inderdaad ook een model zonder WiFi was mij nog niet eens opgevallen... WiFi heeft hier ook geen zin.

Productiedatum 21-11-2024 niet echt bejaard dus.
Dat zou wel vreemd zijn. Van de site van Alfen:
The Wireless features are available on Eve Single S-line and Eve Single Pro-line produced March 2023 or later. The production date can be found on the type label on the charging station.
Dus waarschijnlijk staat er gewoon nog een oudere firmware versie (< 7.1) op waardoor wifi nog niet beschikbaar is in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
h2s schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:01:
[...]

Dat zou wel vreemd zijn. Van de site van Alfen:

[...]

Dus waarschijnlijk staat er gewoon nog een oudere firmware versie (< 7.1) op waardoor wifi nog niet beschikbaar is in de settings.
Klopt 7.05, zal deze upgraden naar 7.16 en meldt mij dan weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09
JPD68 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:21:
[...]

Klopt 7.05, zal deze upgraden naar 7.16 en meldt mij dan weer.
Ik heb de lastste voor 7.2 maar geen wifi, ik vermoed een partij die voor een bedrijf specifiek zijn gemaakt/ingesteld. Die nu voor een zeer aantrekkelijke prijs eruit gaan. Ik heb gewoon utp aangelegd want wifi is toch heul niet handig voor die paal.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
dennismaus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:01:
[...]

Ik heb de lastste voor 7.2 maar geen wifi, ik vermoed een partij die voor een bedrijf specifiek zijn gemaakt/ingesteld. Die nu voor een zeer aantrekkelijke prijs eruit gaan. Ik heb gewoon utp aangelegd want wifi is toch heul niet handig voor die paal.
We gaan het zien, de lader zit hier te ver van huis voor WiFi. Heb nu een Powerline van de MK naar de berging achter mijn parkeerplaats en vandaar UTP naar de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JPD68 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Alleen de kap wijkt af van de standaard Single S. Er zit een RFID teken onder de LED.
Is gewoon de versie met RFID authorisatie, dus niet de plug&charge versie. Heb ik ook, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:59
Ik probeer mij Alfen laadpaal in mijn HA te krijgen maar loop tegen het volgende probleem aan. ik moet een ip adres invullen, ok, dan standaard admin is volgens mij eigenaar en ww is mijn eigen aangemaakte ww en dan moet ik nog een friendly name invullen, geen idee waar ik die vandaan moet halen of kan ik ieder willekeurige naam invullen? Ik kom er helaas via HA niet in. Failed setup, will retry: Error communicating with API :?
Andere vraag, ik heb ace en my eve en bij ace zie ik een ip adres met 221 en bij my eve zie ik 222, welk ip adres is nu mijn laadpaal?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
corsat schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:07:
Ik probeer mij Alfen laadpaal in mijn HA te krijgen maar loop tegen het volgende probleem aan. ik moet een ip adres invullen, ok, dan standaard admin is volgens mij eigenaar en ww is mijn eigen aangemaakte ww en dan moet ik nog een friendly name invullen, geen idee waar ik die vandaan moet halen of kan ik ieder willekeurige naam invullen? Ik kom er helaas via HA niet in. Failed setup, will retry: Error communicating with API :?
Andere vraag, ik heb ace en my eve en bij ace zie ik een ip adres met 221 en bij my eve zie ik 222, welk ip adres is nu mijn laadpaal?
Misschien zijn een paar screenshots handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_S
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

B_S

Tomtidom71 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Nee de melding is dat de auto klaar zou zijn met laden en dat ie wacht op de volgende auto. Log heb ik toegevoegd in een latere post
Wat mij opvalt uit de log is dat solar charging de stroom beperkt.

Verder stop de eerste sessie omdat er een tag tegen wordt gehouden en de 2e sessie loopt nog aan het eind van de log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
JPD68 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Misschien zijn een paar screenshots handig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRnn1IgJPdfNJcnHO-A1nxLkJ7g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B3E2RL233Pu8bHuxcSemVQvn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mSH-snK1OPCjnywZtoJwTIDhxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VGbNgbuYvQNFKIJhdmWsWRJY.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW7nKzPXGBaWkw6xwZlfRY7i3u0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R68IulFzmQ5zvVhElXMysBBD.png?f=fotoalbum_large
Bij ip adres heb ik 2 verschillende adressen geprobeerd eindigt op 221 en 222 want die zie ik ace of my eve staan, bij beide apps heb ik hetzelfde ww en de laatste regel zet ik test neer, het resultaat is dus geen connectie.
Ander punt is dat ik nu via my eve niet kan inloggen dus er ergens connectie met de laadpaal waardoor my eve niet meer werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door corsat op 14-06-2025 10:22 ]

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:15
@corsat klinkt alsof je paal steeds een ander IP krijgt. Ik heb hem zelf een vast IP gegeven via een DHCP reservering in mijn router. Als je daar ervaring mee hebt zou ik dat eerst doen, dan weet je altijd zeker dat die op hetzelfde ip zit.
Anders via eve connect opnieuw naar een paal zoeken, dan ip noteren en eve connect uitloggen of afsluiten en dat ip gebruiken in HA. Username is inderdaad admin, ww is wat je in eve connect als owners password hebt ingevuld. Friendly name kan je zelf kiezen. Nadeel is wel dat bij een reboot van de paalm je kans hebt dat HA de paal niet meer vind omdat je paal een ander IP heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
jouwheld schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:14:
@corsat klinkt alsof je paal steeds een ander IP krijgt. Ik heb hem zelf een vast IP gegeven via een DHCP reservering in mijn router. Als je daar ervaring mee hebt zou ik dat eerst doen, dan weet je altijd zeker dat die op hetzelfde ip zit.
Anders via eve connect opnieuw naar een paal zoeken, dan ip noteren en eve connect uitloggen of afsluiten en dat ip gebruiken in HA. Username is inderdaad admin, ww is wat je in eve connect als owners password hebt ingevuld. Friendly name kan je zelf kiezen. Nadeel is wel dat bij een reboot van de paalm je kans hebt dat HA de paal niet meer vind omdat je paal een ander IP heeft gekregen.
Netwerktechnisch zou dat niet mogen, eens een apparaat een IP krijgt vernieuwt hij dat normaal op hetzelfde op gezette tijdstippen. Neemt niet weg dat een DHCP reservatie of statisch IP wat betrouwbaarder is. Ik neem persoonlijk liever een DHCP reservatie want als je dan het apparaat ooit verhuist dan staat ie al goed voor daar ook direct te werken. Scheelt wat "geklooi".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
HyperBart schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:24:
[...]

Netwerktechnisch zou dat niet mogen, eens een apparaat een IP krijgt vernieuwt hij dat normaal op hetzelfde op gezette tijdstippen. Neemt niet weg dat een DHCP reservatie of statisch IP wat betrouwbaarder is. Ik neem persoonlijk liever een DHCP reservatie want als je dan het apparaat ooit verhuist dan staat ie al goed voor daar ook direct te werken. Scheelt wat "geklooi".
Ik heb alle instellingen nog een keer nagelopen, opnieuw geinstalleerd en hij is toegevoegd aan HA, wel wat gedoe maar het is gelukt. Nu Nog mijn SMA omvormer.

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste