Wie dit kan fixen, die krijgt een bak van mij

Ik heb hieronder het volledige verhaal meegegeven, het ene al wat relevanter dan het ander, maar ik wil alles meegeven.
@
HyperBart heeft eens meegekeken.
Ik probeer dus mijn Alfen ACE laadpaal wat te gaan sturen, ik had bij installatie nog niet de kennis die ik nu heb voor koste wat kost het Default Password en Password Recovery Code te bemachtigen. Ik heb ze echter wel in bezit ondertussen.
De paal staat hier sinds 30 oktober 2024, de auto is van december 24.
In de loop van Januari / Februari is er echter een tech geweest om "een" module binnen de laadpaal te vervangen. Ik kreeg te pas en te onpas de melding "001: Niet in staat op te laden. Controleer installatie of bel voor ondersteuning". Volgens mij is een module vervangen rond de stroomafgifte/levering, dus niet het gehele mobo (belangrijk, toch?). Ik ben geen electricien, dus ik kan hier verkeerd zijn.
Ik heb recent mn werkgever gecontacteerd met de vraag of ik 'm wat meer mocht beheren. Zij hebben de vraag jammer genoeg rechtstreeks doorgestuurd naar de service provider, die uiteraard doet alsof de paswoorden nucleaire launch codes zijn.
Funny sidenote. Mijn auto was op het moment van de forward mail aan het laden, en die gaf op een bepaald moment aan dat er een storing was in de laadinfrastructuur. Ik vermoed dat de service provider op dat moment iets heeft aangepast waardoor ik nu hier in dit debacle zit.
Ze zijn nieuwsgierig van waar ik de codes heb, zo nieuwsgierig dat ze mijn (onvrijwillig gemaakte) case openhouden en dit absoluut van mij willen weten.
Ik heb nu dus de ACE Service installer gedownload, geinstalleerd en geupdated:
Probeer ik in te loggen krijg ik dus de prompt om user level & password in te vullen:
Maar daar geraak ik dus niet door.
Ik krijg altijd de melding dat het paswoord verkeerd is:
:strip_exif()/f/image/ZelRq024vwqHD6p9xiBO1Zgv.png?f=user_large)
"kijk de I i L l enzo na' -> ja, al gedaan. Ik scan de QR code en krijg netjes in tekst vorm <lader_id>;<DefaultPassword>;<PRC>
"PRC gebruiken dan maar!"
Ja, maar ook hier loop ik vast.
Ik krijg de popup om de PRC in te vullen, ik vul die PRC code in, en het programma (Ace) blijft even hangen.
Ik merk dit doordat ik de UI niet kan verslepen, of klikken in het Password field. Na een seconde of 5 kan dit weer wel.
Ik krijg dus 0,0 feedback of het paswoord gereset is, juist is, verkeerd is, of of de maan in het oosten staat momenteel. Na het invullen van de PRC code keert het programma terug naar het login window, maar ik blijf dezelfde error krijgen dat het (Default) paswoord incorrect is. Ahja, een reboot door de zekering 20 sec af te houden zit er ook tussen zonder effect.
MyEve app heb ik ook getest, ineens naar de "forgot password" (gsm en lader zitten in hetzelfde subnet) en daar krijg ik dit:
Incorrect password? what? Ik gebruik het QR icoontje om ineens de PCR uit te lezen.. dus altijd correct?
Zou me straf lijken dat een 3rd party een mogelijkheid heeft om een PCR te resetten? Of toch de vervangen module in Januari / februari als oorzaak dat ik nu eigenlijk een andere PCR heb? Maar de paal ID is wel nog hetzelfde als op het kaartje.. Dan zou ik denken dat ik een "nieuwe" paal zou moeten hebben (en ditto id), right. right?
mvg,
Xis