[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 61 ... 95 Laatste
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:21
Hier allemaal hetzelfde, aangezien ik nu 8 cent en zoals hierboven ook maar 2 cent krijg vertik ik het helemaal om nog energie op het net te zetten, ik gebruik liever 1.3kW van het net en 200W PV in de auto dan dat ik die 200W PV in het net steek net omdat ik er zo weinig voor krijg en de rest ook vergoed is.

EVCC heeft er bij mij voor gezorgd dat ik ondanks warmtepomp, EV, inductievuur en gasverwarming ik slechts 1 keer boven de 4,x kW ben uitgekomen qua maandpieken en dat was dan nog door een externe oorzaak buitne EVCC om toen op dat moment.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JanHenk schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:04:
@IvoB2 Ik heb eerst maandelijks 2 dollar voldaan, maar nu overgestapt naar een mooi bedrag ineens. Ben ook van zins om het bij mijn kantoor in te zetten. :)

Extra verbruik geen idee van, ik draai het op een N100 NUC die ook Home Assistant doet en nog wat andere zaken. Die is 24/7 actief. Zal het eens een keer meten, ik schat in dat die NUC zo'n 10 watt neemt doorsnee.

Overigens heeft de Alfen ook een aardig stand-by verbruik; die van mij (S-line zonder schermpje dus) doet al 6-7 Watt. De Pro-line zal nog wat meer zijn.
Da's meteen precies de rede dat ik dat scherm van m'n Eve Single-Pro UIT heb laten zetten door de Back-Office van Eneco _O-

Nou gaat in mijn geval de gehele rekening indirect door naar m'n werkgever waarbij ik zelf het tarief per afgenomen kWh (door de Alfen Single-Pro) kan bepalen, maar dan nog ... Onnodig sluipverbruik wil ik zo veel mogelijk voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 22-11-2024 14:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Ha, je betaalt dus niet om te injecteren, je krijgt gewoon minder. Dat is iets anders.

Ieder zijn eigen uitgangspunt maar ik ga geen 20 cent/kWh betalen uit het net om geen 2 cent te mogen krijgen voor teruglevering. :?
Dat is, mijn mening, dubbel verlies.
Zolang ik niet moet betalen om terug te leveren (wat iets heel anders is dan minder winst maken op teruglevering) mag de energie die ik niet zelf nodig heb noch zelf kan opslaan richting net.
Ik ga in de zomer 's nachts ook niet met de EV rondrijden om de dag erop overproductie er terug in te krijgen om het niet richting net te laten gaan. :)
Dat gaat ook niet veranderen wanneer er vroeg of laat betaald moet worden voor netteruglevering. Dan wordt de productie gewoon verminderd.

Soit, andere discussie dan het gebruik van een Alfen.
De Alfen moet hier zoveel mogelijk laden op PV en niets uit het net.
En daar heb ik voorlopig geen andere applicaties voor nodig dan Alfen nu al beschikbaar stelt.

Niks tegen EVCC noch HA, whatever maar voor mijn profiel voorlopig geen meerwaarde. :)
Hier ook full electric woning (maar met thuisaccu en V2H en geen gas) en zelden boven de 2,5 kW (dit jaar nog niet, hoogste gemeten maandpiekwaarde bedraagt 2,1 kW - vorig jaar nog een hoogste maandpiek van 3,1 kW maar een gemiddelde facturatiepiek van 2,7 kW en voor afrekening teruggebracht naar het min. van 2,5 kW).

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 22-11-2024 11:14 ]

• IvoB2
Will_M schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:38:
[...]

Precies de rede dat ik dat scherm van m'n Eve Pro UIT heb laten zetten door de Back-Office van Eneco _O-
Inderdaad, bij langdurig niet gebruik (tussen november en half februari en vakanties) staat de Alfen hier van de stroom af. Bij gebruik doet het er niet toe want sluipverbruik komt dan 100% uit zonnestroom (en er is dan sowieso meer opwek dan verbruik). _/-\o_

Geladen kWh worden hier ook vergoed door de werkgever (zelf hoger dan de netafnameprijs) en sluipverbruik tijdens de zonneproductieperiode doet er hier niet echt toe.

[ Voor 16% gewijzigd door IvoB2 op 22-11-2024 11:08 ]

• IvoB2
..

[ Voor 99% gewijzigd door IvoB2 op 22-11-2024 10:58 ]

• HyperBart
IvoB2 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:45:
[...]

Ha, je betaalt dus niet om te injecteren, je krijgt gewoon minder. Dat is iets anders.

Ieder zijn eigen uitgangspunt maar ik ga geen 20 cent/kWh betalen uit het net om geen 2 cent te mogen krijgen voor teruglevering. :?
Ik betaal die ook niet, wat dacht ge :+ . Als ik zelf moest betalen om de EV te laden dan deed ik het ook wel anders maar het is omdat ik de kWh die uit het net komt netjes vergoed krijg dat ik daar geen probleem mee heb, anders deed ik het ook op een andere manier hoor.

Ik zei ook (alleen nu met andere units omdat je ook over kWh sprak) als ik een kWh moet verbruiken om 0.2kWh niet op het net te hoeven zetten dan doe ik dat graag. Want die kWh wordt toch een op een vergoed en die 0.2kWh wordt correcter vergoed omdat hij niet het net op gaat maar in de wagen...
Dat is, mijn mening, dubbel verlies.
Zolang ik niet moet betalen om terug te leveren (wat iets heel anders is dan minder winst maken op teruglevering) mag de energie die ik niet zelf nodig heb noch zelf kan opslaan richting net.
Ik ga in de zomer 's nachts ook niet met de EV rondrijden om de dag erop overproductie er terug in te krijgen om het niet richting net te laten gaan. :)
Neen idd, daar ben ik het ook wel mee eens

[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 22-11-2024 12:13 ]

• IvoB2
HyperBart schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:04:
[...]

Ik betaal die ook niet, wat dacht ge :+ . Als ik zelf moest betalen om de EV te laden dan deed ik het ook wel anders maar het is omdat ik de kWh die uit het net komt netjes vergoed krijg dat ik daar geen probleem mee heb, anders deed ik het ook op een andere manier hoor.
Dan begrijp ik het nog niet echt (of we hebben een andere manier van denken).
Stel je krijgt een laadvergoeding van 30 cent, je netstroom kost 25 cent en je injectievergoeding bedraagt netto 2 cent.
Door uit het net te laden hou je dan netto maar 5 cent/kWh van de vergoeding over.
Door op zon te laden hou je dan netto 28 cent/kWh over.

• HyperBart
Kost:
1h lang 1000W uit het net trekken = 1 kWh aan 35 cent
400W lang uit PV halen = 0.4kWh a 2 cent per kWh of 8 cent per kWh of 35 cent per kWh afhankelijk van hoe ge wilt tellen

Opbrengst:
1400W 1h lang in de auto == 1.4 * 35 cent

vergelijken met
1000W laden 1h lang (als dat al kon, ge weet wel, 6A 230V minimaal, maar voor de theorie doe ik ff alsof het kan) snachts of wanneer dan ook als er geen zon is
400W 1h lang in het net steken aan 2 of 8 cent per kWh

dan krijgt ge in het tweede geval toch altijd minder want voor dat tweede geval krijgt ge het injectietarief waar ik bij de bedrijfswagen daar de correctere kostprijs van een kWh uit het net voor krijg (zoals het ook zou moeten beste fiscus).

• IvoB2
HyperBart schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:01:
dan krijgt ge in het tweede geval toch altijd minder want voor dat tweede geval krijgt ge het injectietarief waar ik bij de bedrijfswagen daar de correctere kostprijs van een kWh uit het net voor krijg (zoals het ook zou moeten beste fiscus).
Ha, ander uitgangspunt en andere fiscus. :)
De laadvergoeding is hier een vaste vergoeding (die bij het begin van de laadsessie bekend gemaakt wordt) en geen vergoeding volgens de "werkelijke" kost noch volgens de "bron" van de laadstroom.

Voor de kWh meter in de Alfen SPL maakt het niet uit waar de stroom vandaan komt noch wat de kostprijs van het individuele energiecontract is. De vergoeding via de back office is louter gebaseerd op het volume dat door de kWh teller van de Alfen gaat.
Daarom dat "traag" laden hier ook geen nadeel is maar eerder een voordeel. De verliezen zitten immers in de EV en niet in de kWh meter van de Alfen. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door IvoB2 op 22-11-2024 13:49 ]

• HyperBart
Mijn vergoeding is ook vast(?) maar mijn kosten er achter zijn wel anders, anders gesteld, als ik 1kWh injecteer krijg ik er ocharm 2 cent voor, als ik 'm in de auto duw krijg ik het CREG tarief, dan is mijn rekening rap gemaakt: zo min mogelijk injecteren en zoveel mogelijk in de auto. Dat is bij u toch niet anders?

Of zit gij met dat concept dat gij zo weinig mogelijk van het net wilt gebruiken?

• IvoB2
Idd dat eerste is bij mij niet anders.
Maar voortduren (bij) te laden uit het net maakt het niet voordeliger dan af en toe een kWh te injecteren. :) Die kWh afname moet (indien niet meer salderen) immers aan de volle pot betaald worden.
En dan gaat er meer af van de vergoeding dan de kost (2 cent) van PV.

Ik streef ernaar om 100% van het thuisladen uit PV te halen.
Maar in de praktijk lukt dat uiteraard niet altijd (thuisaccu vol, eigen verbruik te laag tov productie, EV al volgeladen, EV niet gekoppeld aan de woning, geen 1,4 kW overproductie meer beschikbaar icm ongunstige voorspelling laden thuisaccu,......).
Dat is idd een "luxeprobleem". :)

Gezien er toch meer productie is dan verbruik (en opslagcapaciteit) maakt het niet uit dat er af en toe (in de praktijk meerdere uren per dag) energie naar het net vloeit. Want dat is nog altijd kosteloos.
Ik heb er dan persoonlijk ook geen probleem mee dat de energie die ikzelf niet kan verbruiken/laden/opslaan af en toe door een ander wordt verbruikt.
Wordt daar echter een kost voor aangerekend zal de strategie uiteraard ook wijzigen => productie aanpassen aan werkelijke afname, incl. laadpaal. M.a.w. zeronetinvoeding.
Maar dat wordt dan gewoon zo bepaald door de inverter die niet meer gaat terugleveren aan het net.

En daar komt idd nog bij dat ik zo weinig mogelijk van het net wil verbruiken.
Meer van het net verbruiken (in mijn situatie boven een treshold van 500 kWh) betekent dat capaciteitstarief effectief wordt aangerekend en er een netkost wordt aangerekend voor iedere netafgenomen kWh.
Dat aanhouden betekent:
- geen kWh kost voor afname net (afname uit PV is hier goedkoper dan uit het net, nl. geen saldering meer).
- indien toch nog kWh netafname lagere kost wegens geen netkost geheven op afname, vandaar "slechts" 20 cent/kWh ipv 30 cent/kWh.
- Geen rekening houden met vermogensafname. Het min. van 2,5 kW betaal je toch (want forfait) maar alles daarboven wordt wel "gemeten" maar bij de eindafrekening teruggebracht naar het forfait van 2,5 kW.

En ik zit in een proeffase van "off grid" (leven alsof er geen grid is maar nog niet fysiek van het net afgesloten).
Dan wil je uiteraard elke kWh uit het net vermijden. Idd. n=1 concept. :)

[ Voor 12% gewijzigd door IvoB2 op 22-11-2024 14:28 ]

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
En tussen november en maart wordt de auto aan een openbare paal geladen dan?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• IvoB2
Ja, aan destination chargers (op plekken waar ik toch al geruime tijd moet zijn zoals: parkeerplek werk, fitness, sauna, vrijwilligerswerk, winkel,...). Ik rij niet naar een een openbare laadpaal om de EV daar enkele uren achter te laten om bij te laden en dan enkele uren terug op te gaan pikken. Daar hou ik me niet mee bezig. :)
(Buiten tegen vergoeding thuisladen uiteraard ook een laadpas waar er overal in de EU mee geladen kan worden op een ander zijn kosten).

En tussen november en half februari hangt de EV niet aan de Alfen maar aan de Victron maar dat is een ander topic. :)

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 22-11-2024 14:57 ]

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:53
IvoB2 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:42:
En tussen november en half februari hangt de EV niet aan de Alfen maar aan de Victron maar dat is een ander topic. :)
En je batterij van je Victron moet niet opgeladen worden 8)7

• IvoB2
Er zit geen batterij in een Victron inverter.
Integendeel, de Victron inverter met dubbele AC IN en dubbel ontkoppelingsrelais zorgt ervoor dat de accu van de EV, via de V2L adapter, een V2H wordt. :+

Maar zoals geschreven, dat is een heel ander topic. :)

[ Voor 80% gewijzigd door IvoB2 op 22-11-2024 15:32 ]

• HyperBart
IvoB2 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:30:
Er zit geen batterij in een Victron inerter.
Kom, 10 minuten in de hoek gij. :')

• IvoB2
Tijd gaat nu in. :)

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03:11
weggejorist

[ Voor 96% gewijzigd door BenSKIP op 22-11-2024 20:21 ]

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:20
HyperBart schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:04:
[...]

Zelfs als je het zelf moet betalen, lijkt me injectie best te vermijden. Met het klein beetje zon dat er is, heb ik 2 opties (laden moet ik toch)

1,4kw aan 28c€/kwh en 0,4 kw aan -4c€/kwh=37,6 vr een uurtje laden
Of
1 kw aan 28c€/kwh en 0,4kw aan 4c€/kwh(misgelopen injectie) = 29,6

Blijft dus voordeliger om het zelfs het kleine beetje in de auto te gooien, ongeacht wie de rekening betaald.

Met een laadkaart van de werkgever wordt het zelfs nog beter:

1kw aan 28c€ en 0,4kw aan -24c€=18

Als je regelmatig iemand 6x de injectieprijs kan laten betalen voor je zonne-energie, dan lijkt me dat dubbel interessant.

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:12
Let wel dat bij 1400va laden je fors meer laadverlies hebt dan bij 11000va.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• IvoB2
Maar in het voorbeeld van laadvergoeding zit dat laadverlies gewoon mee in de vergoeding.
Het grootste laadverlies zit immers niet voor de kWh meter maar erna.

En in Vlaanderen betaal je een extra vergoeding voor netafname boven de 2,5 kW.
En dat wordt forfaitair vergoed (en niet volgens kWh afname) of helemaal niet.

Zoveel mogelijk laden op zon en/of onder 2,5 kWh laden is dan economisch belangrijker dan zo snel mogelijk aan een zo hoog mogelijk vermogen laden.

Op 11 kW aan overproductie zon laden is ook niet de regel.
In België is teruglevering uit PV of accu afgetopt op 5 kVA per fase (met een max. van 10 kVA voor driefase en ga je daar boven - tot 25 kVA - wordt je beschouwd als BTW plichtige producent).
Veel energieleveranciers aanvaarden ook geen huishoudelijke aansluitingen boven de 10 kVA.

[ Voor 69% gewijzigd door IvoB2 op 23-11-2024 08:40 ]

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-10 16:09
IvoB2 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:35:
Maar in het voorbeeld van laadvergoeding zit dat laadverlies gewoon mee in de vergoeding.
Het grootste laadverlies zit immers niet voor de kWh meter maar erna.
Lekker groen om.iets ongebruikt weg te gooien voor een paar cent. 🙄

• IvoB2
Ik heb nog een Alfen laadpaal uit 2019.
Die was alleen in het wit te krijgen en niet met een groene cover. :+

Off topic: er wordt via 100% zonneladen helemaal niets weggegooid.
Nooit gehoord van de wet van behoud van energie?
In tegenstelling tot lokaal laden uit een onuitputtelijke bron (de zon) heb je helemaal geen garantie dat laden uit het net 100% van HE komt. O-)

Het is je in de voorgaande discussie waarschijnlijk ook ontgaan dat overproductie van "groene" stroom helemaal geen commerciële waarde meer heeft?

Wie zonodig verder wil leuteren over "groen zijn" kan dat best in het "duurzaamheidstopic" en zich vooral niet met een auto (en al helemaal niet met een EV doorgaans voorzien van een NMC accu) verplaatsen maar te voet, de trapfiets of desnoods het OV.
Met de Alfenlaadpaal heeft het niets te maken.

[ Voor 110% gewijzigd door IvoB2 op 23-11-2024 09:13 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:24
Met lage laadsnelheid neemt de inefficiëntie van de omvormer van AC naar DC toe. Je hebt dus wel meer laadverlies met 2kW als met 11kW.

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:56
Caelorum schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:05:
Met lage laadsnelheid neemt de inefficiëntie van de omvormer van AC naar DC toe. Je hebt dus wel meer laadverlies met 2kW als met 11kW.
Dat snapt iedereen. Maar zoals al 100x gezegd, die omvormer zit NA de meter. En met een laadpas/vergoeding van de zaak krijg je betaald volgens de meterweergave. Bovendien is laadverlies niet relevant als de stroom (nagenoeg) geen of zelfs een negatieve waarde (terugleverboete) heeft. Dan is de meest economische oplossing om gewoon de zonnestroom direct zelf te gebruiken of op te slaan in je thuisaccu of EV.

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

• IvoB2
Sterker nog, hoe hoger het laadverlies na de meter hoe gunstiger voor de commerciële waarde van je overproductie (bij een laadvergoeding voor de omvorming).
Richting net heeft het praktisch geen waarde tot een negatieve economische waarde.
Richting EV heeft het laadverlies meer economische waarde dan de volle prijs van de afgenomen netwaarde.
En voor alle duidelijkheid, dat systeem heb ik als eindconsument niet uitgevonden maar veel knappere koppen aan de andere kant van de lijn. Ik maak - zolang het in gebruik is - alleen gebruik van de aanbieding. _/-\o_

En de Alfen laadpaal laat technisch gewoon toe te laden vanaf 6A/1,4 kW.
En de combinatie van een Alfen laadpaal en een thuisaccu zelfs om 100% van de overproductie uit PV gebruik te maken. _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door IvoB2 op 23-11-2024 10:41 ]

• Caelorum
V_ger schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:31:
[...]

Dat snapt iedereen. Maar zoals al 100x gezegd, die omvormer zit NA de meter. En met een laadpas/vergoeding van de zaak krijg je betaald volgens de meterweergave. Bovendien is laadverlies niet relevant als de stroom (nagenoeg) geen of zelfs een negatieve waarde (terugleverboete) heeft. Dan is de meest economische oplossing om gewoon de zonnestroom direct zelf te gebruiken of op te slaan in je thuisaccu of EV.
Val mij niet aan he, ik corrigeer de ander alleen maar ;)

De opmerking van "met 100% zonneladen wordt niet weggegooid" klopt niet. Er wordt wel degelijk iets weggegooid en of het voordeliger uitpakt is geheel afhankelijk van de context op dat moment.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 23-11-2024 11:28 ]

• IvoB2
Tja, als je de werking van kernfusie in de zon niet echt begrijpt en de wet van behoud van energie ook al niet heeft iedere verder discussie - toch al volledig off topic - verder geen enkele zin meer.

Uiteraard wordt er 24/7 gesmost met kernfusie uit de zon en deze is idd ook niet onuitputtelijk.
Maar zolang menselijk leven op aarde mogelijk is doet dat laatste er niet toe. :+
Er is meer zonne-energie beschikbaar dan er verbruikt kan worden. Het doet er dus niet toe dat er af en toe wat verloren gaat. Of beschouw je alle instraling die niet opgevangen wordt door PV ook allemaal als "verloren" energie :?
Zo ja, ga dat dan verder verdedigen in de kroeg.
tip: De duurzame kroeg deel 5

Dit topic gaat over de Alfen laadpaal en in dat systeem wordt gemeten voor de omvormer en deze zit in de EV en niet in de Alfen laadpaal. Een Alfen laadpaal is geen omvormer maar een slim stopcontact en afhankelijk van de uitvoering uitgerust met een interne kWh meter die alle stroom meet voor ie in de accu van de Ev terecht komt.
Op de minieme kabelverliezen na gaat er voor de gebruiker met een laadvergoeding dus niets verloren.

En uiteraard is dat afhankelijk van de context.
Daarom uitspraken doen die "op iedereen" van toepassing zouden moeten zijn sowieso zelden een goed uitgangspunt is.

En wie zich "zorgen" maakt over belasten van het net moet al helemaal niet meer gaan salderen door in de zomer - wanneer er geen vraag is naar zijn of haar groene energie - dit massaal te dumpen op het net en in de winter aan 11 kW dit terug op te vragen via een gascentrale. :X
Dubbele belasting van het openbaar netwerk en helemaal niets "groen" aan.

[ Voor 101% gewijzigd door IvoB2 op 23-11-2024 11:59 ]

• Caelorum
Mijn punt is dat als je denkt dat in de auto stoppen altijd beter is dan het net, dan maak je een denk fout want je moet niet alleen de laadpaal maar ook de laadinfra meenemen in de auto.

Als je maar een deel van het systeem bekijkt dan is het makkelijk om 100% efficiëntie te beredeneren.

Maar ik ben er inderdaad ook wel klaar mee. Het is lastig te discussiëren met mensen die niet het hele plaatje willen zien en met natuurkundige wetten gaan gooien waar warmte ook energie is, maar voor de context van dit topic denk ik niet echt zinvolle besteding van energie is ;)

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-10 16:20
pieterhi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:32:
[...]

Grappig bij Eneco zijn ze nog steeds niet gewend dat mensen verhuizen (en zo in bezit komen van paal) of zelf kopen en installeren.
Eind 2020 / eerste maand 2021 lang met Vattenfall en Eneco gediscussieerd.
Paal was al verbonden met Vattenfall omdat de vorige eigenaar daar zn contract had. Ze hadden geen idee wat er moest gebeuren alleen dat er een paar honderd euro betaald moest worden en een monteur langs moest komen. En dat terwijl de paal gewoon verbonden was (ethernet) en de connectie met backoffice werkte.
Toen naar Eneco en die begrepen er eerst helemaal niets van.. ook daar uiteindelijk het kwartje gevallen en ging het bedrag naar beneden m toch 280 euro. Ze hadden ook geen idee wat er moest gaan gebeuren voor dat geld... Had namelijk zelf de configuratie omgehangen.
Toen naar eflux, daar had ik aan een half woord genoeg en ze legde uit dat het welkomstpakket van 10 euro alleen een sim bevatte en ik die niet hoefde te gebruiken aangezien hij al bedraad aangesloten was. Met een halfuurtje was de verbinding en administratief geregeld.
Dat is natuurlijk het verschil tussen een groot bedrijf wat ineens wat anders/nieuws moet gaan doen en een bedrijf wat het zn core business is.
Nog steeds blije klant van eflux.
Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen om ook de simkaart van e-flux ook te plaatsen als backup. Wel een aantal keer voordeel van gehad en het is simpel om te doen.
Stroom eraf, kap eraf, simkaart er voorzichtig in doen, kap erop, stroom erop. Kikadewado.
In de instellingen zet je de sim als 2e verbindingsoptie.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

• IvoB2
Caelorum schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:20:
Als je maar eens wel van het systeem bekijkt dan is het makkelijk om 100% efficiëntie te beredeneren.
Inderdaad, de Alfen laadpaal maakt het in de context van dit specifieke topic niet uit vanwaar de energie komt noch wat er met de energie gebeurt na de kWh meter.

Maar sommige gebruikers wel. :)
Ik ga mijn eigen lokale productie niet aan 2 cent in het net steken om ze nadien via een gascentrale aan 20 cent er terug uit te halen. Of erger de volle mep belastingen en heffingen op eigen zonnestroom betalen - die niet eens het net opgaat - louter om te transfereren via twee interne AP's.
Dat is economisch gezien niet efficiënt.
Aan 7-20 cent/kWh zou ik dat dan weer wel overwegen. Maar wanneer mijn productie voor anderen geen economische waarde heeft hou ik ze gewoon bij. Wet van vraag en aanbod.

Maar wie "groene efficiëntie" boven de eigen economische efficiënte stelt, be my guest. Het is mijn rekening niet. Ieder zijn eigen context van handelen. De Alfen laadpaal zal het worst wezen.

Zelf opgewekte energie die niet in de EV kan en elders in de woning niet zelf kan verbruikt/opgeslagen worden mag wel richting net. Toch zolang men daar geen geld voor vraagt. Want dat laatste betekent dat er geen behoefte aan is. Maar dat is een item volledig buiten de context van dit topic.

[ Voor 32% gewijzigd door IvoB2 op 23-11-2024 12:56 ]

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:21
r2504 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:33:
[...]

Dan verlies je toch ook je connectie in de ACE Installer ?

Porbeer eens je switch poort vast te zetten op 100 Mbits... m'n Alfen heeft soms ook last met de auto negotiation en 1 Gbps.

Verder moet MyEve in hetzelfde subnet zitten als je paal (en kan je niet gelijktijdig connecteren met de ACE Installer).
Verbinding met ACE gaat via directe verbinding tussen laptop en laadpaal. Switch staat op 100mbits ingesteld maar dat maakt geen verschil. Laadpaal direct op modem geeft ook geen verbinding.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• NTiBhohoSJ66vgJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-10 23:13
Bo0bz schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:30:
[...]

Verbinding met ACE gaat via directe verbinding tussen laptop en laadpaal. Switch staat op 100mbits ingesteld maar dat maakt geen verschil. Laadpaal direct op modem geeft ook geen verbinding.
Heb je nog wat aan deze post

• Bo0bz
Ja hele topic al meerdere keren uitgepluist. Ik heb net even direct de laadpaal op mijn modem geprikt en voila: Verbinding. Achter de switch geen verbinding ook niet nu ik een vast IP heb toegewezen in het modem en EveConnect heb ingesteld. Ik zie een firmware update voor de switch. Die ga ik eerst even proberen. Draai nu de out-of-the-box firmware uit 2021 8)7.
Edit:
Helaas geen succes met een nieuwe firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door Bo0bz op 25-11-2024 20:36 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:24
tzeunis schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:35:
Hallo allemaal,

ik heb sinds gisteren een "probleem" met mijn Alfen Single Pro.

Installatie gedaan voor Vattenfall inc Vattenfall backoffice via SIM; er ligt een UTP kabel; echter alleen in gebruik voor P1 poort. Dus ik ben beperkt tot de zeer beperkte Vattenfall omgeving en app.

Gisteren is een monteur geweest omdat ik een vraag had over updaten van firmware via de app; dat kan dus niet en moet op afstand gebeuren. Medewerker triggerde dit, maar geen succes. Dus monteur aangestuurd en uiteindelijk bleek communicatie board defect en is vervangen. Tevens was er geen P1 signaal (meer) voor loadbalancing.

Na vertrek auto's gekoppeld (beide 1 fase hybride) en ik merk dat de paal super vaak de laadsessie pauzeert en dan weer verder gaat. Ik gok dat dit met de loadbalancing te maken heeft... alleen kan de BMW hiermee omgaan, maar de Ford Explorer geeft een foutmelding en breekt de sessie af.

Aanlsuiting in huis is verzwaard naar 3x25a en piekmoment is maximaal inlusief laden 7000W.

Enige aanpassing die ik kan doen in comfort aanzetten (1,4KW) en dan gaat het wel goed. Iemand een idee?

Alvast dank voor de input.
Heb je dit nog opgelost?

• ArjenIsM3
Hier sinds een halfjaar een Seat Leon PHEV (prive). Deze kan slechts met 1 fase 3,6kw laden. De paal is 3 fase aangesloten door Eneco (staat nu op standalone, geen hosting). Werkte prima. Vandaag heb ik de laadpaal geüpdatet van versie 5.8 naar versie 7.0 omdat ik op den duur gebruik wil gaan maken van solar charging. Dit staat echter nog uit. Aan de instellingen is niets gewijzigd. Heb ze nagelopen en staan nog hetzelfde als voor de update en zoals de Eneco monteur heeft ingesteld. Toch heb ik nu problemen met laden. Het laden start maar stopt na een paar seconden weer. Dan start hij weer, laadt een paar seconden, en stopt weer. Dit herhaalt zich totdat het laden helemaal stopt. Heb geprobeerd om solar charging op comfort 1,4kw te zetten en te kijken of hij dan wel laadt maar ook dan wil hij niet. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

• r2504
Bo0bz schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:16:
[...]
Ik heb net even direct de laadpaal op mijn modem geprikt en voila: Verbinding.
Dan zit het probleem in je switch.... welk merk/model heb je ?

Een switch is trouwens transparant op je netwerk dus op zich mag dit geen probleem zijn.

• Bo0bz
r2504 schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:22:
[...]

Dan zit het probleem in je switch.... welk merk/model heb je ?

Een switch is trouwens transparant op je netwerk dus op zich mag dit geen probleem zijn.
Tplink sg108e managed. Probeer morgen even een unmanaged variant.

• ArjenIsM3
ArjenIsM3 schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:15:
Hier sinds een halfjaar een Seat Leon PHEV (prive). Deze kan slechts met 1 fase 3,6kw laden. De paal is 3 fase aangesloten door Eneco (staat nu op standalone, geen hosting). Werkte prima. Vandaag heb ik de laadpaal geüpdatet van versie 5.8 naar versie 7.0 omdat ik op den duur gebruik wil gaan maken van solar charging. Dit staat echter nog uit. Aan de instellingen is niets gewijzigd. Heb ze nagelopen en staan nog hetzelfde als voor de update en zoals de Eneco monteur heeft ingesteld. Toch heb ik nu problemen met laden. Het laden start maar stopt na een paar seconden weer. Dan start hij weer, laadt een paar seconden, en stopt weer. Dit herhaalt zich totdat het laden helemaal stopt. Heb geprobeerd om solar charging op comfort 1,4kw te zetten en te kijken of hij dan wel laadt maar ook dan wil hij niet. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Nog ter aanvulling: stroom van de paal af gehad, load balancing uitgezet, het maakt geen verschil. Toen dacht ik, laat ik de auto uitsluiten door de granny (voor het eerst!) te gebruiken. En ja hoor, zonder problemen laden. Lijkt er dus echt op dat de firmware update dit probleem heeft veroorzaakt |:(

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-10 21:17

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

r2504 schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:22:
[...]

Mwaaah, dat is toch zeker niet waar. Je hebt een switch op L2 van het OSI model, en je hebt ze op L3 van dit model. Het feit dat die aangeeft dat die van hem managed is, doet het vermoeden dat het een L3 is met een bepaalde configuratie. En daarom kan het wel eens niet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door TTommie op 26-11-2024 06:35 ]

Mr. T.

• V_ger
VLAN, ander subnet. Een managed switch is niet slimmer dan de admin he. Alfen palen kunnen al dat soort dingen niet aan en moeten gewoon in hetzelfde subnet als het device waarmee je ze wil bereiken. Dus ook geen IOT vlan of wat dan ook.

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-10 19:27
ArjenIsM3 schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:15:
[...]

Nog ter aanvulling: stroom van de paal af gehad, load balancing uitgezet, het maakt geen verschil. Toen dacht ik, laat ik de auto uitsluiten door de granny (voor het eerst!) te gebruiken. En ja hoor, zonder problemen laden. Lijkt er dus echt op dat de firmware update dit probleem heeft veroorzaakt |:(
Ik mis hier echt log files en screenshots van de instellingen (van de ACE installer). Zonder deze informatie blijft het speculeren over wat er precies mis kan zijn.

• ArjenIsM3
Daveth schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:59:
[...]

Ik mis hier echt log files en screenshots van de instellingen (van de ACE installer). Zonder deze informatie blijft het speculeren over wat er precies mis kan zijn.
Oke snap ik, bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n07XsgHfa2hjCumSfobgRM0NWQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4h76UVklFS5A40VElvL8BxOs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3xpUNv5sEUNq_yFBqwIBNJ5zAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pY68VoXUkBCEb360FS9qE6m2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auBv8gawLRHudDxzC4ALmlMt9CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08VU9YtFPWUppRTs5yTROEfF.jpg?f=fotoalbum_large

Log van vanochtend waarbij ik inlog in ACE en vervolgens probeer te laden:
2024-11-26T09:28:38.250Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient connected (account: admin)
2024-11-26T09:30:37.718Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(1.0 1.0 0.0)A Free:(24.0 24.0 25.0)A ALB:(24.0 24.0 25.0)A
2024-11-26T09:34:15.417Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.4V L2N=233.5V L3N=233.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:35:42.214Z:USER:taskMaster.c:6152:Temperature: 23.6 C
2024-11-26T09:35:59.367Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CABLE_CONNECTED
2024-11-26T09:36:00.101Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 8.6 V
2024-11-26T09:36:00.109Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 8.6 V
2024-11-26T09:36:00.390Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CABLE_CONNECTED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-26T09:36:01.414Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : EV_CONNECTED_AUTHORIZED
2024-11-26T09:36:01.425Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2024-11-26T09:36:01.433Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : EV_CONNECTED
2024-11-26T09:36:02.414Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: EV_CONNECTED_AUTHORIZED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-26T09:36:02.503Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set active
2024-11-26T09:36:02.515Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_START_METERVALUE
2024-11-26T09:36:02.527Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_PREPARING
2024-11-26T09:36:03.531Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_START_METERVALUE, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-26T09:36:05.566Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_PRE_POWER_OFF
2024-11-26T09:36:05.875Z:INFO:taskMaster.c:6932:New charging session started, metervalue=4201947.000
2024-11-26T09:36:05.890Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStart for socket 1 at 0x000ab876 (ts: 2024-11-26 09:36:05)
2024-11-26T09:36:05.914Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-26T09:36:05.921Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-26T09:36:06.414Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-26T09:36:06.601Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow -11.2 V
2024-11-26T09:36:06.671Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.6/-11.2, tag: A0464655
2024-11-26T09:36:06.863Z:INFO:taskMain.c:6654:Socket #1: reset HF switch count 1
2024-11-26T09:36:06.871Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_ON
2024-11-26T09:36:06.878Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->20.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2024-11-26T09:36:06.878Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile
2024-11-26T09:36:06.902Z:INFO:taskMaster.c:6208:Start logging meter values @30s.
2024-11-26T09:36:06.921Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.0V L2N=233.1V L3N=233.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:36:06.933Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:36:06.941Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2024-11-26T09:36:06.953Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2024-11-26T09:36:06.960Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_POWER_ON
2024-11-26T09:36:07.683Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 5.7 V
2024-11-26T09:36:07.691Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 33.3% (20.0 A)
2024-11-26T09:36:07.902Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 5.7/-11.2, tag: A0464655
2024-11-26T09:36:36.964Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=230.0V L2N=234.0V L3N=233.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:36:36.976Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:37:06.964Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=230.0V L2N=234.2V L3N=233.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:37:06.976Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:37:36.964Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.7V L2N=233.8V L3N=233.6V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:37:36.976Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:38:06.964Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.6V L2N=233.8V L3N=233.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:38:06.976Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:38:36.964Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.4V L2N=233.2V L3N=233.6V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:38:36.976Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:38:37.363Z:INFO:EVCapabilities.c:24:Socket #1 EV: #phases supported: 1
2024-11-26T09:39:06.960Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.7V L2N=233.4V L3N=234.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:39:06.976Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:39:36.960Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.6V L2N=233.4V L3N=233.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:39:36.972Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:40:06.960Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.7V L2N=233.6V L3N=234.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:40:06.972Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:40:36.960Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.8V L2N=233.4V L3N=234.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:40:36.972Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:40:37.710Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(16.0 1.0 0.0)A Free:(9.0 24.0 25.0)A ALB:(24.4 24.0 25.0)A
2024-11-26T09:41:06.960Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=229.0V L2N=233.5V L3N=233.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-26T09:41:06.972Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.4A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-26T09:41:06.984Z:INFO:taskMaster.c:6196:Stop logging meter values @30s.
Edit: waarbij me nu opvalt dat hij nu ineens wél gewoon doorlaadt, waar ik gisteravond de hele avond bezig ben geweest om hem langer dan 5 minuten te laten laden. Toen uiteindelijk de hoop opgegeven. In de tussentijd is er niets veranderd. De paal is ook niet van het stroom geweest of gereboot of wat dan ook.

Hier nog een deel van de log van gisteravond:
2024-11-25T20:52:54.234Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient connected (account: admin)
2024-11-25T20:52:54.824Z:WARNING:disp_memoryManag:47:Memory corruption, <0x4f3f1b3f : 0x47709173>, restore objects
2024-11-25T20:52:55.636Z:INFO:disp_memoryManag:40:Now using customer logo
2024-11-25T20:52:59.972Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.6V L2N=239.1V L3N=239.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:52:59.984Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T20:53:20.378Z:INFO:taskMain.c:6654:Socket #1: reset HF switch count 2
2024-11-25T20:53:29.972Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.7V L2N=239.3V L3N=239.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:53:29.984Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T20:53:32.972Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T20:53:32.980Z:WARNING:taskMain.c:4907:Socket #1: EV disconnected while charging (11.7V)
2024-11-25T20:53:32.992Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 20.0->16.0 due to current limit: Start
2024-11-25T20:53:33.003Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T20:53:33.015Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2024-11-25T20:53:33.023Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T20:53:33.031Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT
2024-11-25T20:53:33.617Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2024-11-25T20:53:33.625Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 11.7 V
2024-11-25T20:53:33.632Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T20:53:34.117Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT, CP: 11.7/11.7, tag: A0464
2024-11-25T20:53:34.117Z:INFO:taskMain.c:1408:655
2024-11-25T20:53:36.421Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_PRE_POWER_OFF
2024-11-25T20:53:36.433Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2024-11-25T20:53:36.441Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_PREPARING
2024-11-25T20:53:36.972Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T20:53:36.984Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T20:53:37.148Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 8.6 V
2024-11-25T20:53:37.156Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 8.6 V
2024-11-25T20:53:38.050Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T20:53:41.472Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T20:53:41.871Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T20:53:41.882Z:INFO:taskMaster.c:6208:Start logging meter values @30s.
2024-11-25T20:53:41.890Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->20.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2024-11-25T20:53:41.890Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile
2024-11-25T20:53:41.914Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.5V L2N=239.1V L3N=239.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:53:41.925Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T20:53:41.933Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2024-11-25T20:53:41.945Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2024-11-25T20:53:41.953Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T20:53:42.089Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 5.7 V
2024-11-25T20:53:42.097Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow -11.2 V
2024-11-25T20:53:42.105Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 33.3% (20.0 A)
2024-11-25T20:53:42.917Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 5.7/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T20:54:09.812Z:WARNING:taskMain.c:4907:Socket #1: EV disconnected while charging (11.6V)
2024-11-25T20:54:09.824Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 20.0->16.0 due to current limit: Start
2024-11-25T20:54:09.835Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T20:54:09.843Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T20:54:09.863Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2024-11-25T20:54:09.875Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T20:54:09.882Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT
2024-11-25T20:54:10.187Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2024-11-25T20:54:10.195Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 11.7 V
2024-11-25T20:54:10.203Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T20:54:10.949Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT, CP: 11.7/11.7, tag: A0464
2024-11-25T20:54:10.949Z:INFO:taskMain.c:1408:655
2024-11-25T20:54:11.972Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.2V L2N=239.0V L3N=239.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:54:11.984Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T20:54:19.921Z:INFO:db_transaction.c:16:Updated TransactionStart for socket 1 at 0x000ab65a (ts: 2024-11-25 20:50:57)
2024-11-25T20:54:19.972Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T20:54:20.019Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_TERMINATING
2024-11-25T20:54:20.031Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_VEHICLE
2024-11-25T20:54:20.121Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T20:54:21.128Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_STOP_METERVALUE, CP: 11.7/11.7, tag: A0464655
2024-11-25T20:54:24.117Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set inactive
2024-11-25T20:54:24.128Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T20:54:25.250Z:INFO:board_ng9xx.c:5247:Socket 1: emergency relays check OK
2024-11-25T20:54:25.398Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStop for socket 1 at 0x000ab6b6 (ts: 2024-11-25 20:54:25)
2024-11-25T20:54:25.414Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T20:54:25.425Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T20:54:25.769Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : AVAILABLE
2024-11-25T20:54:25.781Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : AVAILABLE
2024-11-25T20:54:25.789Z:INFO:taskMain.c:6561:Socket #1: active tag cleared
2024-11-25T20:54:26.777Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2024-11-25T20:54:41.972Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.4V L2N=239.7V L3N=239.4V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:55:11.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.3V L2N=239.6V L3N=239.4V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:55:41.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.7V L2N=239.9V L3N=239.6V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:56:11.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.6V L2N=239.4V L3N=239.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:56:41.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.6V L2N=239.5V L3N=240.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:57:11.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.7V L2N=239.4V L3N=240.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:57:41.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.8V L2N=240.1V L3N=240.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:58:11.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.9V L2N=240.1V L3N=240.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:58:41.968Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.8V L2N=240.0V L3N=240.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T20:58:41.980Z:INFO:taskMaster.c:6196:Stop logging meter values @30s.
2024-11-25T21:00:38.414Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(1.0 1.0 0.0)A Free:(24.0 24.0 25.0)A ALB:(24.0 24.0 25.0)A
2024-11-25T21:02:55.683Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '3280_01' from 0 => 1
2024-11-25T21:02:55.714Z:INFO:solCharLib.c:921:Switching state: STATE OFF to STATE 1 PHASE
2024-11-25T21:02:55.730Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->6.0 due to current limit: Solar-charging
2024-11-25T21:02:55.808Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 10.0% (6.0 A)
2024-11-25T21:02:55.953Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2071.01
2024-11-25T21:02:55.960Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2071.02
2024-11-25T21:02:55.972Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2078.01
2024-11-25T21:02:55.980Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2078.02
2024-11-25T21:02:55.988Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2081.00
2024-11-25T21:02:56.000Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2100.00
2024-11-25T21:02:56.011Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2101.00
2024-11-25T21:02:56.019Z:WARNING:web_functionali:135:Could not find prop dwId 2102.00
2024-11-25T21:02:56.027Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '20f0_01' from 0 => 1
2024-11-25T21:02:56.039Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '20f1_01' from 0 => 1
2024-11-25T21:02:56.046Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '20f2_01' from 0 => 1
2024-11-25T21:02:56.054Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '20f3_01' from 0 => 1
2024-11-25T21:02:56.433Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:02:56.656Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x20f0, 1142 bytes
2024-11-25T21:02:56.828Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x20f1, 1142 bytes
2024-11-25T21:02:56.996Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x20f2, 1142 bytes
2024-11-25T21:02:57.167Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x20f3, 1142 bytes
2024-11-25T21:02:57.414Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x3280, 9 bytes
2024-11-25T21:02:58.179Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1714817253986 => 1732568731524
2024-11-25T21:02:58.460Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:02:58.718Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2187, 8 bytes
2024-11-25T21:04:05.011Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CABLE_CONNECTED
2024-11-25T21:04:05.500Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 8.6 V
2024-11-25T21:04:05.507Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 8.6 V
2024-11-25T21:04:06.007Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CABLE_CONNECTED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:04:07.011Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : EV_CONNECTED_AUTHORIZED
2024-11-25T21:04:07.031Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2024-11-25T21:04:07.039Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : EV_CONNECTED
2024-11-25T21:04:08.027Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: EV_CONNECTED_AUTHORIZED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:04:08.117Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set active
2024-11-25T21:04:08.164Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_START_METERVALUE
2024-11-25T21:04:08.171Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_PREPARING
2024-11-25T21:04:09.148Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_START_METERVALUE, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:04:11.164Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_PRE_POWER_OFF
2024-11-25T21:04:11.671Z:INFO:taskMaster.c:6932:New charging session started, metervalue=4201474.000
2024-11-25T21:04:11.687Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStart for socket 1 at 0x000ab6e1 (ts: 2024-11-25 21:04:11)
2024-11-25T21:04:11.710Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:04:11.722Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:04:12.062Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T21:04:12.218Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow -11.2 V
2024-11-25T21:04:12.289Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.5/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:04:12.500Z:INFO:taskMain.c:6654:Socket #1: reset HF switch count 1
2024-11-25T21:04:12.511Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:04:12.523Z:INFO:taskMaster.c:6208:Start logging meter values @30s.
2024-11-25T21:04:12.531Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.4V L2N=240.1V L3N=241.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:04:12.554Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:04:12.566Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2024-11-25T21:04:12.578Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2024-11-25T21:04:12.585Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : LOADBALANCING_LIMITED
2024-11-25T21:04:13.300Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 5.7 V
2024-11-25T21:04:13.519Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 5.7/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:04:42.613Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.5V L2N=240.2V L3N=241.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:04:42.625Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:05:12.613Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.4V L2N=240.7V L3N=241.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:05:12.625Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=6.2A I2=0.0A I3=0.0A P=1.4kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:05:19.761Z:USER:taskMaster.c:6152:Temperature: 27.1 C
2024-11-25T21:05:42.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=239.2V L2N=240.2V L3N=241.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:05:42.621Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=6.1A I2=0.0A I3=0.0A P=0.3kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:06:12.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.2V L2N=239.8V L3N=241.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:06:12.625Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=1.3A I2=0.0A I3=0.0A P=0.8kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:06:42.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.5V L2N=240.0V L3N=241.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:06:42.625Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:07:12.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.1V L2N=239.6V L3N=240.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:07:12.625Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:07:18.460Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:07:18.468Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:07:18.480Z:WARNING:taskMain.c:4907:Socket #1: EV disconnected while charging (11.7V)
2024-11-25T21:07:18.488Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T21:07:18.500Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:07:18.507Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT
2024-11-25T21:07:18.527Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2024-11-25T21:07:19.355Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2024-11-25T21:07:19.363Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 11.7 V
2024-11-25T21:07:19.597Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT, CP: 11.7/11.7, tag: A0464
2024-11-25T21:07:19.597Z:INFO:taskMain.c:1408:655
2024-11-25T21:07:27.246Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '3280_01' from 1 => 0
2024-11-25T21:07:27.257Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 6.0->16.0 due to current limit: Start
2024-11-25T21:07:27.460Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:27.675Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T21:07:27.875Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x3280, 9 bytes
2024-11-25T21:07:28.562Z:INFO:db_transaction.c:16:Updated TransactionStart for socket 1 at 0x000ab6e1 (ts: 2024-11-25 21:04:11)
2024-11-25T21:07:28.609Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T21:07:28.660Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_TERMINATING
2024-11-25T21:07:28.683Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_VEHICLE
2024-11-25T21:07:28.757Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T21:07:29.488Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1732568731524 => 1732569002753
2024-11-25T21:07:29.765Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_STOP_METERVALUE, CP: 11.7/11.7, tag: A0464655
2024-11-25T21:07:30.472Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:30.726Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2187, 8 bytes
2024-11-25T21:07:32.757Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set inactive
2024-11-25T21:07:32.765Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:07:33.738Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStop for socket 1 at 0x000ab73d (ts: 2024-11-25 21:07:33)
2024-11-25T21:07:33.750Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:07:33.761Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:07:33.773Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:07:33.886Z:INFO:board_ng9xx.c:5247:Socket 1: emergency relays check OK
2024-11-25T21:07:33.910Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:07:34.410Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : AVAILABLE
2024-11-25T21:07:34.417Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : AVAILABLE
2024-11-25T21:07:34.425Z:INFO:taskMain.c:6561:Socket #1: active tag cleared
2024-11-25T21:07:35.414Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2024-11-25T21:07:37.269Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2064_00' from 2 => 0
2024-11-25T21:07:37.277Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2024-11-25T21:07:37.289Z:INFO:station.c:201:Loadbalancing mode set to STATICLB_OFF_ACTIVELB_OFF [0]
2024-11-25T21:07:37.296Z:INFO:station.c:447:Stopping Smart Meter: 5
2024-11-25T21:07:37.417Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2185_00' from 0 => 1
2024-11-25T21:07:37.515Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:37.539Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2064_00' from 0 => 3
2024-11-25T21:07:37.546Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2024-11-25T21:07:37.558Z:INFO:station.c:201:Loadbalancing mode set to STATICLB_ON_ACTIVELB_ON [3]
2024-11-25T21:07:37.566Z:INFO:station.c:209:Starting Smart Meter: 5
2024-11-25T21:07:37.574Z:INFO:station.c:529:P1 meter already running!
2024-11-25T21:07:37.582Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2064, 1 bytes
2024-11-25T21:07:37.820Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2185, 1 bytes
2024-11-25T21:07:39.515Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1732569002753 => 1732569012905
2024-11-25T21:07:39.531Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:39.785Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2187, 8 bytes
2024-11-25T21:07:41.539Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:42.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.1V L2N=239.6V L3N=240.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:07:44.011Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2064_00' from 3 => 0
2024-11-25T21:07:44.019Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2024-11-25T21:07:44.031Z:INFO:station.c:201:Loadbalancing mode set to STATICLB_OFF_ACTIVELB_OFF [0]
2024-11-25T21:07:44.039Z:INFO:station.c:447:Stopping Smart Meter: 5
2024-11-25T21:07:44.562Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:44.597Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2064, 1 bytes
2024-11-25T21:07:46.019Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1732569012905 => 1732569019445
2024-11-25T21:07:46.570Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:46.824Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2187, 8 bytes
2024-11-25T21:07:51.027Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2064_00' from 0 => 3
2024-11-25T21:07:51.035Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2024-11-25T21:07:51.042Z:INFO:station.c:201:Loadbalancing mode set to STATICLB_ON_ACTIVELB_ON [3]
2024-11-25T21:07:51.054Z:INFO:station.c:209:Starting Smart Meter: 5
2024-11-25T21:07:51.062Z:INFO:station.c:529:P1 meter already running!
2024-11-25T21:07:51.601Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:51.636Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2064, 1 bytes
2024-11-25T21:07:53.046Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1732569019445 => 1732569026486
2024-11-25T21:07:53.605Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:07:53.859Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2187, 8 bytes
2024-11-25T21:08:12.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.2V L2N=240.1V L3N=240.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:08:42.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.3V L2N=240.3V L3N=240.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:09:12.609Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=240.2V L2N=240.3V L3N=240.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:09:12.621Z:INFO:taskMaster.c:6196:Stop logging meter values @30s.
2024-11-25T21:10:38.406Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(1.0 1.0 0.0)A Free:(24.0 24.0 25.0)A ALB:(24.0 24.0 25.0)A
2024-11-25T21:15:48.750Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CABLE_CONNECTED
2024-11-25T21:15:49.296Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 8.6 V
2024-11-25T21:15:49.304Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 8.6 V
2024-11-25T21:15:49.769Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CABLE_CONNECTED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:15:50.800Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : EV_CONNECTED_AUTHORIZED
2024-11-25T21:15:50.812Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2024-11-25T21:15:50.820Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : EV_CONNECTED
2024-11-25T21:15:51.789Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: EV_CONNECTED_AUTHORIZED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:15:51.878Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set active
2024-11-25T21:15:51.902Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_START_METERVALUE
2024-11-25T21:15:51.910Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_PREPARING
2024-11-25T21:15:52.906Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_START_METERVALUE, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:15:54.902Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_PRE_POWER_OFF
2024-11-25T21:15:55.812Z:INFO:taskMaster.c:6932:New charging session started, metervalue=4201513.000
2024-11-25T21:15:55.824Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStart for socket 1 at 0x000ab768 (ts: 2024-11-25 21:15:54)
2024-11-25T21:15:55.847Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T21:15:55.859Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:15:55.867Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:15:55.976Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow -11.2 V
2024-11-25T21:15:56.046Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.6/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:15:56.250Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:15:56.261Z:INFO:taskMain.c:6654:Socket #1: reset HF switch count 1
2024-11-25T21:15:56.269Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->20.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2024-11-25T21:15:56.269Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile
2024-11-25T21:15:56.292Z:INFO:taskMaster.c:6208:Start logging meter values @30s.
2024-11-25T21:15:56.308Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=235.9V L2N=236.4V L3N=236.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:15:56.328Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:15:56.339Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2024-11-25T21:15:56.347Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2024-11-25T21:15:56.359Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:15:57.058Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 5.7 V
2024-11-25T21:15:57.066Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 33.3% (20.0 A)
2024-11-25T21:15:57.289Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 5.7/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:16:26.351Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.1V L2N=237.4V L3N=237.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:16:26.363Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.2A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:16:56.351Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.1V L2N=236.8V L3N=236.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:16:56.363Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:17:26.351Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=232.7V L2N=237.4V L3N=237.4V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:17:26.363Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.2A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:17:56.347Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.0V L2N=236.1V L3N=236.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:17:56.363Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:18:26.347Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.1V L2N=236.6V L3N=237.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:18:26.359Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:18:56.347Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=235.8V L2N=236.5V L3N=237.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:18:56.359Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:19:26.347Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=232.9V L2N=236.5V L3N=237.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:19:26.359Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=3.6A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:19:27.054Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 20.0->19.4 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:19:27.066Z:INFO:taskMain.c:5802:Socket #1: overcurrent detection limited for max. 30 seconds (33.3->32.3)
2024-11-25T21:19:27.097Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : LOADBALANCING_LIMITED
2024-11-25T21:19:27.363Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 32.3% (19.4 A)
2024-11-25T21:19:39.054Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 19.4->20.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2024-11-25T21:19:39.054Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile
2024-11-25T21:19:39.097Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:19:39.484Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 33.3% (20.0 A)
2024-11-25T21:19:56.347Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.2V L2N=237.3V L3N=237.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:19:56.359Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.2A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:20:20.148Z:USER:taskMaster.c:6152:Temperature: 27.4 C
2024-11-25T21:20:26.347Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.4V L2N=237.4V L3N=237.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:20:26.359Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.2A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:20:38.398Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(16.0 1.0 0.0)A Free:(9.0 24.0 25.0)A ALB:(23.8 24.0 25.0)A
2024-11-25T21:20:56.347Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.5V L2N=237.4V L3N=237.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:20:56.359Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.2A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:20:56.367Z:INFO:taskMaster.c:6196:Stop logging meter values @30s.
2024-11-25T21:20:57.496Z:INFO:EVCapabilities.c:24:Socket #1 EV: #phases supported: 1
2024-11-25T21:25:01.234Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 20.0->16.0 due to current limit: Start
2024-11-25T21:25:01.246Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:25:01.257Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:25:01.265Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T21:25:01.273Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:25:01.667Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 8.5 V
2024-11-25T21:25:01.675Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T21:25:02.281Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.5/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:25:05.542Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:25:05.550Z:INFO:taskMaster.c:6208:Start logging meter values @30s.
2024-11-25T21:25:05.562Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.5V L2N=235.1V L3N=237.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:25:05.574Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:25:05.601Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2024-11-25T21:25:05.609Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2024-11-25T21:25:05.621Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:25:06.238Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->20.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2024-11-25T21:25:06.238Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile
2024-11-25T21:25:06.320Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 5.7 V
2024-11-25T21:25:06.328Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 33.3% (20.0 A)
2024-11-25T21:25:06.539Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 5.7/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:25:35.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.4V L2N=235.2V L3N=237.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:25:35.656Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:26:01.218Z:INFO:taskMain.c:6654:Socket #1: reset HF switch count 2
2024-11-25T21:26:05.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.5V L2N=235.1V L3N=237.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:26:05.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:26:35.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.6V L2N=235.4V L3N=237.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:26:35.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.5A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:26:36.792Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:26:36.800Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:26:36.812Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T21:26:36.820Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 20.0->16.0 due to current limit: Start
2024-11-25T21:26:36.832Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:26:37.437Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 8.5 V
2024-11-25T21:26:37.445Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T21:26:37.867Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.5/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:27:05.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.5V L2N=235.4V L3N=237.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:27:05.656Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:27:35.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.6V L2N=235.5V L3N=237.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:27:35.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:27:36.796Z:INFO:taskMain.c:6654:Socket #1: reset HF switch count 1
2024-11-25T21:28:05.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.6V L2N=235.6V L3N=237.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:28:05.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:28:35.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.6V L2N=235.6V L3N=238.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:28:35.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:29:05.640Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.3V L2N=235.3V L3N=237.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:29:05.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:29:35.636Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.2V L2N=235.4V L3N=237.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:29:35.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:30:05.636Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.3V L2N=235.6V L3N=237.4V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:30:05.652Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:30:05.660Z:INFO:taskMaster.c:6196:Stop logging meter values @30s.
2024-11-25T21:30:06.136Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:30:06.148Z:INFO:taskMaster.c:6208:Start logging meter values @30s.
2024-11-25T21:30:06.156Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->20.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2024-11-25T21:30:06.156Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile
2024-11-25T21:30:06.179Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.3V L2N=235.6V L3N=237.4V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:30:06.199Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:30:06.210Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2024-11-25T21:30:06.222Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2024-11-25T21:30:06.230Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:30:06.933Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 5.7 V
2024-11-25T21:30:06.941Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 33.3% (20.0 A)
2024-11-25T21:30:07.175Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 5.7/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:30:07.238Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:30:07.246Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:30:07.257Z:WARNING:taskMain.c:4907:Socket #1: EV disconnected while charging (11.7V)
2024-11-25T21:30:07.269Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T21:30:07.277Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:30:07.289Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT
2024-11-25T21:30:07.296Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2024-11-25T21:30:08.183Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2024-11-25T21:30:08.191Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 11.7 V
2024-11-25T21:30:08.375Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT, CP: 11.7/11.7, tag: A0464
2024-11-25T21:30:08.375Z:INFO:taskMain.c:1408:655
2024-11-25T21:30:11.156Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 20.0->16.0 due to current limit: Start
2024-11-25T21:30:11.406Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T21:30:17.339Z:INFO:db_transaction.c:16:Updated TransactionStart for socket 1 at 0x000ab768 (ts: 2024-11-25 21:15:54)
2024-11-25T21:30:17.386Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T21:30:17.437Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_TERMINATING
2024-11-25T21:30:17.453Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_VEHICLE
2024-11-25T21:30:17.539Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T21:30:18.542Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_STOP_METERVALUE, CP: 11.7/11.7, tag: A0464655
2024-11-25T21:30:21.535Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set inactive
2024-11-25T21:30:21.542Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:30:22.511Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStop for socket 1 at 0x000ab7c4 (ts: 2024-11-25 21:30:22)
2024-11-25T21:30:22.523Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:30:22.535Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:30:22.546Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:30:22.664Z:INFO:board_ng9xx.c:5247:Socket 1: emergency relays check OK
2024-11-25T21:30:22.687Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:30:23.187Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : AVAILABLE
2024-11-25T21:30:23.195Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : AVAILABLE
2024-11-25T21:30:23.207Z:INFO:taskMain.c:6561:Socket #1: active tag cleared
2024-11-25T21:30:24.195Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2024-11-25T21:30:36.238Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.5V L2N=235.9V L3N=237.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:30:38.386Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(1.0 1.0 0.0)A Free:(24.0 24.0 25.0)A ALB:(24.0 24.0 25.0)A
2024-11-25T21:31:06.238Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=235.9V L2N=236.0V L3N=237.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:31:36.238Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.6V L2N=235.8V L3N=237.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:32:06.234Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.6V L2N=235.9V L3N=237.6V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:32:36.234Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.1V L2N=235.8V L3N=236.4V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:33:06.234Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.1V L2N=235.8V L3N=236.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:33:27.042Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->15.8 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:33:36.234Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.2V L2N=236.3V L3N=236.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:33:39.042Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.8->15.5 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:33:51.042Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.5->15.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:34:03.042Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.3->15.2 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:34:06.234Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.6V L2N=236.5V L3N=236.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:34:27.039Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.1->15.1 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:34:36.234Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.3V L2N=237.1V L3N=237.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:34:39.039Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.1->16.0 due to current limit: Simplified-Mode3, Sta
2024-11-25T21:34:39.039Z:INFO:taskMain.c:6191:rt
2024-11-25T21:34:39.718Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T21:35:06.234Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.7V L2N=236.9V L3N=235.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:35:06.246Z:INFO:taskMaster.c:6196:Stop logging meter values @30s.
2024-11-25T21:35:15.039Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->15.8 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:35:20.785Z:USER:taskMaster.c:6152:Temperature: 27.5 C
2024-11-25T21:35:27.039Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.8->15.5 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:35:27.191Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 25.7% (15.4 A)
2024-11-25T21:35:39.039Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.5->15.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:35:51.039Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.3->15.2 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:36:15.039Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.1->15.1 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:40:38.378Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(1.0 1.0 10.0)A Free:(24.0 24.0 15.0)A ALB:(24.0 24.0 15.0)A
2024-11-25T21:42:40.957Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2064_00' from 3 => 0
2024-11-25T21:42:40.964Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2024-11-25T21:42:40.972Z:INFO:station.c:201:Loadbalancing mode set to STATICLB_OFF_ACTIVELB_OFF [0]
2024-11-25T21:42:40.984Z:INFO:station.c:447:Stopping Smart Meter: 5
2024-11-25T21:42:40.992Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 15.0->16.0 due to current limit: Simplified-Mode3, Sta
2024-11-25T21:42:40.992Z:INFO:taskMain.c:6191:rt
2024-11-25T21:42:41.203Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2185_00' from 1 => 0
2024-11-25T21:42:41.425Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:42:41.460Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2064, 1 bytes
2024-11-25T21:42:41.484Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T21:42:41.703Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2185, 1 bytes
2024-11-25T21:42:43.226Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1732569026486 => 1732571116774
2024-11-25T21:42:43.433Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:42:43.687Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2187, 8 bytes
2024-11-25T21:44:08.375Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CABLE_CONNECTED
2024-11-25T21:44:09.351Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 8.6 V
2024-11-25T21:44:09.359Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 8.6 V
2024-11-25T21:44:09.402Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CABLE_CONNECTED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:44:10.425Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : EV_CONNECTED_AUTHORIZED
2024-11-25T21:44:10.437Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2024-11-25T21:44:10.449Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : EV_CONNECTED
2024-11-25T21:44:11.421Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: EV_CONNECTED_AUTHORIZED, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:44:11.511Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set active
2024-11-25T21:44:11.523Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_START_METERVALUE
2024-11-25T21:44:11.535Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_PREPARING
2024-11-25T21:44:12.542Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_START_METERVALUE, CP: 8.6/8.6, tag: A0464655
2024-11-25T21:44:14.574Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_PRE_POWER_OFF
2024-11-25T21:44:14.882Z:INFO:taskMaster.c:6932:New charging session started, metervalue=4201855.000
2024-11-25T21:44:14.898Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStart for socket 1 at 0x000ab7ef (ts: 2024-11-25 21:44:14)
2024-11-25T21:44:14.921Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:44:14.933Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:44:15.425Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2024-11-25T21:44:15.613Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow -11.2 V
2024-11-25T21:44:15.679Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.6/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:44:15.890Z:INFO:taskMain.c:6654:Socket #1: reset HF switch count 1
2024-11-25T21:44:15.902Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->20.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2024-11-25T21:44:15.902Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile
2024-11-25T21:44:15.925Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:44:15.933Z:INFO:taskMaster.c:6208:Start logging meter values @30s.
2024-11-25T21:44:15.949Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.7V L2N=236.7V L3N=237.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:44:15.980Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:44:15.992Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2024-11-25T21:44:16.000Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2024-11-25T21:44:16.011Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : CHARGING_POWER_ON
2024-11-25T21:44:16.691Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 5.7 V
2024-11-25T21:44:16.699Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 33.3% (20.0 A)
2024-11-25T21:44:16.921Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 5.7/-11.2, tag: A0464655
2024-11-25T21:44:46.023Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.6V L2N=238.0V L3N=237.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:44:46.035Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.1A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:45:16.023Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=234.0V L2N=238.1V L3N=237.6V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:45:16.035Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=15.1A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:45:46.023Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=233.9V L2N=237.9V L3N=238.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:45:46.035Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=14.5A I2=0.0A I3=0.0A P=3.5kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:46:14.316Z:WARNING:taskMain.c:4907:Socket #1: EV disconnected while charging (11.7V)
2024-11-25T21:46:14.324Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 20.0->16.0 due to current limit: Start
2024-11-25T21:46:14.335Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_POWER_OFF
2024-11-25T21:46:14.351Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:46:14.359Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2024-11-25T21:46:14.367Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_EVCONNECT
2024-11-25T21:46:14.378Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT
2024-11-25T21:46:15.089Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2024-11-25T21:46:15.097Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 11.7 V
2024-11-25T21:46:15.105Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2024-11-25T21:46:15.449Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: CHARGING_WAIT_FOR_EV_RECONNECT, CP: 11.7/11.7, tag: A0464
2024-11-25T21:46:15.449Z:INFO:taskMain.c:1408:655
2024-11-25T21:46:16.023Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=236.8V L2N=237.0V L3N=237.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:46:16.035Z:USER:taskMaster.c:6290:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.7mA
2024-11-25T21:46:24.421Z:INFO:db_transaction.c:16:Updated TransactionStart for socket 1 at 0x000ab7ef (ts: 2024-11-25 21:44:14)
2024-11-25T21:46:24.472Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T21:46:24.523Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : CHARGING_TERMINATING
2024-11-25T21:46:24.531Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_VEHICLE
2024-11-25T21:46:24.621Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2024-11-25T21:46:25.628Z:INFO:taskMain.c:1408:Socket #1: main state: WAIT_FOR_STOP_METERVALUE, CP: 11.7/11.7, tag: A0464655
2024-11-25T21:46:28.621Z:INFO:taskMain.c:928:Socket #1: charging session status set inactive
2024-11-25T21:46:28.628Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:46:29.605Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStop for socket 1 at 0x000ab84b (ts: 2024-11-25 21:46:29)
2024-11-25T21:46:29.617Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:46:29.628Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:46:29.640Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : WAIT_FOR_DISCONNECT
2024-11-25T21:46:29.750Z:INFO:board_ng9xx.c:5247:Socket 1: emergency relays check OK
2024-11-25T21:46:29.773Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2024-11-25T21:46:30.273Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main : AVAILABLE
2024-11-25T21:46:30.281Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led : AVAILABLE
2024-11-25T21:46:30.289Z:INFO:taskMain.c:6561:Socket #1: active tag cleared
2024-11-25T21:46:31.281Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2024-11-25T21:46:46.023Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.3V L2N=236.9V L3N=236.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:47:16.023Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.3V L2N=237.1V L3N=236.6V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:47:46.023Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.3V L2N=237.1V L3N=236.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:47:56.062Z:SECURITY:web_functionalit:58:Changed '2064_00' from 0 => 3
2024-11-25T21:47:56.070Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2024-11-25T21:47:56.082Z:INFO:station.c:201:Loadbalancing mode set to STATICLB_ON_ACTIVELB_ON [3]
2024-11-25T21:47:56.089Z:INFO:station.c:209:Starting Smart Meter: 5
2024-11-25T21:47:56.097Z:INFO:station.c:529:P1 meter already running!
2024-11-25T21:47:56.105Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->15.0 due to current limit: Active-LoadBalancing
2024-11-25T21:47:56.121Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 25.0% (15.0 A)
2024-11-25T21:47:56.695Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:47:56.730Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2064, 1 bytes
2024-11-25T21:47:58.082Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1732571116774 => 1732571431598
2024-11-25T21:47:58.703Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2024-11-25T21:47:58.960Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2187, 8 bytes
2024-11-25T21:48:16.019Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.3V L2N=237.2V L3N=236.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:48:46.019Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.5V L2N=237.4V L3N=236.6V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:49:16.019Z:USER:taskMaster.c:6254:Socket #1: L1N=237.6V L2N=237.4V L3N=236.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a
2024-11-25T21:49:16.031Z:INFO:taskMaster.c:6196:Stop logging meter values @30s.
2024-11-25T21:49:24.292Z:SECURITY:web_functionali:100:Webserver logout client 1

[ Voor 87% gewijzigd door ArjenIsM3 op 26-11-2024 11:25 ]

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:12
@ArjenIsM3 heb je “allow single phase” wel aangevinkt?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• r2504
TTommie schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:17:
[...]
Mwaaah, dat is toch zeker niet waar. Je hebt een switch op L2 van het OSI model, en je hebt ze op L3 van dit model. Het feit dat die aangeeft dat die van hem managed is, doet het vermoeden dat het een L3 is met een bepaalde configuratie. En daarom kan het wel eens niet werken.
Een Tplink sg108e managed switch is steeds een Layer 2... ik ben althans niet op de hoogte dat er een Layer 3 variant van bestaat (wat trouwens meestal een duurder segment is, de meeste mensen hebben dan ook geen Layer 3 switch staan thuis).

En layer 2 is transparant voor een connectie... tenzij je ze natuurlijk in een andere VLAN gaat steken maar dan heb je per defnitie ook een ander subnet wat niet het geval is bij de vraagsteller.

• r2504
Microstar schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:40:
Je ziet toch op z'n screenshot dat dit niet aanstaat... wat wel raar is want zonder dat kan je je Comfort niet op 1.4 kW instellen, dan is het minimum namelijk 4.2 kW.

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-10 19:27
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:48:
[...]

Oke snap ik, bij deze:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Log van vanochtend waarbij ik inlog in ACE en vervolgens probeer te laden:

[...]

Edit: waarbij me nu opvalt dat hij nu ineens wél gewoon doorlaadt, waar ik gisteravond de hele avond bezig ben geweest om hem langer dan 5 minuten te laten laden. Toen uiteindelijk de hoop opgegeven. In de tussentijd is er niets veranderd. De paal is ook niet van het stroom geweest of gereboot of wat dan ook.

Hier nog een deel van de log van gisteravond:

[...]
Ik kom wel dingen van Solar charging in de log tegen "2024-11-25T21:02:55.730Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->6.0 due to current limit: Solar-charging", weet je wel zeker dat dit uit staat?

Sowieso zal ik terug gaan naar 6.6.2, wij als reparateur hebben te horen gekregen om geen firmware te gebruiken in de 7.x.x. serie en alles te downgraden naar 6.6.2 en als het een SCN is naar 6.3.0

• Bo0bz
Even een update van mijn zijde over mijn netwerk issues met de laadpaal. Direct op het Deco M9 (ingesteld als modem) werkt alles perfect maar achter een managed (TPlink SG108e) en unmanaged (TPlink SG108) switch geen sjoege. Na enkele seconden gaan de lampjes op de switch ook uit en volgt er geen signaal. Ik snap er niets meer van.

Edit; Ik heb de deco M9 in gebruik als modem en heb daarvoor een Internet VLAN moeten aanmaken. Kan dat het issue zijn met de laadpaal?

[ Voor 17% gewijzigd door Bo0bz op 26-11-2024 16:32 ]

• ArjenIsM3
Microstar schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:40:
r2504 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:53:
[...]

Je ziet toch op z'n screenshot dat dit niet aanstaat... wat wel raar is want zonder dat kan je je Comfort niet op 1.4 kW instellen, dan is het minimum namelijk 4.2 kW.
Nee, staat nu niet aan en stond voorheen ook nooit aan. Heb het gister wel eenmalig aangezet als test maar dat bood geen oplossing helaas. Het afgelopen halfjaar heeft hij gewoon enkelfase geladen zonder dat die optie aanstond. Ook vanochtend deed hij het dus ineens weer zonder dat dat aanstond. Lijkt erop dat die optie iets anders doet dan we denken, bij het i-tje bij die optie wordt ook iets gezegd over de backoffice (die ik dus niet heb) maar geen idee verder.
Daveth schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:12:
[...]

Ik kom wel dingen van Solar charging in de log tegen "2024-11-25T21:02:55.730Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 16.0->6.0 due to current limit: Solar-charging", weet je wel zeker dat dit uit staat?

Sowieso zal ik terug gaan naar 6.6.2, wij als reparateur hebben te horen gekregen om geen firmware te gebruiken in de 7.x.x. serie en alles te downgraden naar 6.6.2 en als het een SCN is naar 6.3.0
Heb het gisteravond als test aangezet om te kijken of dat het probleem oplost maar dat was niet zo. Daarvoor stond het niet aangevinkt, na de test ook weer uitgezet dus momenteel staat het uit.

Ben vandaag weer op pad met de auto tot vanavond laat dus als ik thuiskom is hij weer leeg en hang ik hem weer aan de lader. Ik ga kijken of ik dan weer problemen heb zoals gisteravond of dat hij het "gewoon" doet zoals vanochtend. Mocht ik weer problemen hebben kan ik dus zonder problemen de 6.6.2 B firmware uploaden?

• Biestig
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:33
Hier is mijn home assistant mini pc stuk gegaan waar ik evcc op had draaien.
Dus nu heb ik in de alfen eve software alles omgezet zodat ik kon laden met de eve connect app op zonnestroom...

Firmware van laadpaal in 2 stappen moeten upgraden naar versie 7.x.x.x en p1 meter ingeplugd en app geïnstalleerd. Op eerste zicht leek het te werken buiten het feit dat als ik het comfortladen op 3kw instelde deze dat niet deed en enkel op 1.6kw verder bleef laden.

Als ik de keuze van zonneladen afzet dan laad de paal wel snel en schakeld dan ook van 1 naar 3 fasen.

Vndaag was er wat zon en ook dn schaalt de paal zijn vermogen niet omhoog.

In de myeve app zie ik dan dat de factoren die de laadstroom beperken van de voertuigconfiguratie zou zijn??
Wat is dit? En weet iemand wat het probleem zou zijn? Firmware trg downgraden mssn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKk6W7zhhbXRaUgvhz1sdEZVSvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3pDVI2u904fwkL7DQO3haae.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Biestig op 26-11-2024 16:12 ]

• TTommie

TTommie

r2504 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:47:
[...]

Een Tplink sg108e managed switch is steeds een Layer 2... ik ben althans niet op de hoogte dat er een Layer 3 variant van bestaat (wat trouwens meestal een duurder segment is, de meeste mensen hebben dan ook geen Layer 3 switch staan thuis).

En layer 2 is transparant voor een connectie... tenzij je ze natuurlijk in een andere VLAN gaat steken maar dan heb je per defnitie ook een ander subnet wat niet het geval is bij de vraagsteller.
Zover heb ik er helemaal niet ingedoken, ik werd alleen getriggerd door jouw uitspraak, dat een switch transparant is. Maar dat is niet per definitie de waarheid.

Ik ben er al even uit, dus dacht zal er eens induiken. Maar tegenwoordig hebben ze L4 ook toegevoegd en L2+. Nu goed hoe het ook is, zijn vage probleem bestaat schijnbaarnog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door TTommie op 26-11-2024 23:01 ]

Mr. T.

• Annan
Biestig schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:11:
Hier is mijn home assistant mini pc stuk gegaan waar ik evcc op had draaien.
Dus nu heb ik in de alfen eve software alles omgezet zodat ik kon laden met de eve connect app op zonnestroom...

Firmware van laadpaal in 2 stappen moeten upgraden naar versie 7.x.x.x en p1 meter ingeplugd en app geïnstalleerd. Op eerste zicht leek het te werken buiten het feit dat als ik het comfortladen op 3kw instelde deze dat niet deed en enkel op 1.6kw verder bleef laden.

Als ik de keuze van zonneladen afzet dan laad de paal wel snel en schakeld dan ook van 1 naar 3 fasen.

Vndaag was er wat zon en ook dn schaalt de paal zijn vermogen niet omhoog.

In de myeve app zie ik dan dat de factoren die de laadstroom beperken van de voertuigconfiguratie zou zijn??
Wat is dit? En weet iemand wat het probleem zou zijn? Firmware trg downgraden mssn?
[Afbeelding]
Ik had een gelijkaardig probleem. Bij mij kon ik in de logs zien dat een of ander laadprofiel (charging profile), de stroom beperkte. Via de ace installer kan je die verwijderen (cperase)

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
Ik lees veel over zonestroom ,ik heb het ook. Ben ik in de minderheid die totaal niet kan opladen op zonnestroom met het weer van afgelopen weken? Ik heb 18 panelen.

• Annan
shadylog schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:32:
Ik lees veel over zonestroom ,ik heb het ook. Ben ik in de minderheid die totaal niet kan opladen op zonnestroom met het weer van afgelopen weken? Ik heb 18 panelen.
lijkt me logisch, maar daarvoor heb je dan die comfort setting voor. Dan kan je alsnog het kleine beetje in de auto pompen. Zelfs als de zon eens goed scheen de afgelopen dagen had ik mss 2KW tss 11u en 15u (met 21 panelen)

• IvoB2
18 panelen zegt weinig. Hoeveel Wp per paneel? 200, 300, 400, 450,..... ?
Oriëntatie en hellingshoek? Plat, recht, er ergens tussenin, noord, oost, west, zuid?
Hoe groter de hellingshoek in deze periode en hoe zuidelijker gericht hoe groter de productie.
Hoe kleiner de hellingshoek in deze periode en hoe verder van het zuiden gericht hoe lager de productie. (oost en west komt de zon dan nog nauwelijks boven de horizon, we gaan richting 21/12 immers naar de donkerste periode van het jaar waar de zon het laagst staat en in het zuiden nog redelijk boven de kim).

Wanneer je totaal niet kan opladen via je panelen betekent dat dan dat je woning 100% direct verbruik heeft? Dat is inderdaad een minderheid die, zelfs in de herfst, dat uit zijn panelen kan halen.
Zoniet kan je bv. de Alfen instellen op comfortmodus met een min. laadvermogen van 1,4 kW. Dan gaat alle overproductie van PV niet naar het net maar alsnog richting laadpaal.

Zelfs met 20 oude panelen (van elk 280 Wp) doch op 35° hellingshoek en ZZ0 gericht heb ik op een zonnige dag (cfr. afgelopen zondag en gisteren tot 14:00 uur) tussen 10:00 en 14:00 uur nog meer productie dan de woning direct kan verbruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door IvoB2 op 27-11-2024 09:47 ]

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb deze maand tot heden 115 kWh opgewekt en 65 kWh terug geleverd. 6 dagen van iets meer dan 5 kWh. Niet echt noemenswaardige hoeveelheid.

Ik heb geladen in november tot heden 276 kWh. Probleem is waarschijnlijk dat ik die dagen met wat meer dan 5 kWh teruglevering niet thuis was met de auto. Maar om die 65 kWh teruglevering maak ik me niet zo druk.

(6550 wattpiek, 5.640 opgewekte kWh dit jaar tot heden.)

Ik heb evcc inmiddels ingesteld om bij 200 watt teruglevering al in te schakelen in de PV-modus. Dat werkt prima om dat beetje zonnestroom toch nog in de EV te laden (met uiteraard gridafname, maar die heb ik sowieso). Hij schakelt ook automatisch af bij meer dan 1250 watt afname voor een kwartier. Een soort "Comfort"-modus (naar Alfen termen) maar dan schakelt ie zelf aan en uit.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Bo0bz
Ik heb een log uitgedraaid van mijn laadpaal vanwege het issue dat ik mijn laadpaal niet verbonden krijg met het internet. De hele nacht iedere drie seconden deze cyclus:

code:
1
2
3
Network Cable is now connected
100Mb/s full duplex
Network Cable is unplugged.

Tot het moment dat ik de kabel aan mijn laptop hang want dan zie ik alleen deze melding staat voor de tijd dat ik verbonden ben in de ACE installer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
IP Address assigned by AUTO IP
Network interface is up
IP: 169.254.1.10
Netmask: 255.255.0.0
Gateway 0.0.0.0
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
Webserver state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
Webserver started on port 443
Webserver state SETUP -> AVAILABLE
Webserver state AVAILABLE -> BUSY
Webclient connected (account: admin)

Vreemd gedrag. Toch maar eens bellen met Alfen?

• r2504
IvoB2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:42:
Zelfs met 20 oude panelen (van elk 280 Wp) doch op 35° hellingshoek en ZZ0 gericht heb ik op een zonnige dag (cfr. afgelopen zondag en gisteren tot 14:00 uur) tussen 10:00 en 14:00 uur nog meer productie dan de woning direct kan verbruiken.
Ik heb hier 18 panelen van 400 Wp en gisteren had ik over gans de dag 3.2 kWh... daar ga je echt je auto niet veel mee opladen als ik het thuisverbruik er nog eens aftrek. Afgelopen zondag was de opbrengst 4.1 kWh... niet echt veel beter dus.

M'n beste dagen waren trouwens 3 en 11 november deze maand... beide 5.9 kWh... goed voor zo'n 25 km.

Maar jij gaat je auto ook elders opladen schrijf je... dus zo vet zal het daar ook niet zijn (en een batterij lost dit probleem niet op want die moet ook opgeladen worden).

• r2504
Bo0bz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:32:

[code]Network Cable is now connected
Network interface is up
Euh... je paal krijgt geen IP-adres ? (169.x.x.x is een automatisch adres).

Of is dit met een rechtstreekse kabel tussen je Alfen en je PC ?

Wat zie je wanneer je paal aan de router hangt ?

[ Voor 16% gewijzigd door r2504 op 27-11-2024 11:42 ]

• Bo0bz
r2504 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:41:
[...]

Euh... je paal krijgt geen IP-adres ? (169.x.x.x is een automatisch adres).
Ja klopt dit is verbinding tussen laptop en laadpaal dus dan klopt het wat jij zegt :) Laadpaal krijgt wel netjes een 192.168.x.x IP zodra ik hem direct met mijn modem verbind zonder andere appratuur op het netwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door Bo0bz op 27-11-2024 11:43 ]

• r2504
En zie je dan iets in je log als je tracht te connecteren met je PC achter je TPLink ?

• Bo0bz
r2504 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:45:
En zie je dan iets in je log als je tracht te connecteren met je PC achter je TPLink ?
Ik snap je niet. Als ik connectie heb met kabel tussen laptop en laadpaal dan kan ik niet meer verbinden met de switch.

Ander testje gedaan: Tweede deco van zolder afgehaald en daar de laadpaal mee verbonden en alles werkt.

Dan krijg je dus feitelijk:

Huawei ONT --> Deco M9 hoofd satelliet --> Switch --> Deco M9 'zolder' --> Laadpaal.

Leuke puzzel maar nog geen oplossing gevonden

Werkt wel: Huawei ONT --> Deco M9 hoofd satelliet --> Laadpaal.
Werkt wel: Huawei ONT --> Deco M9 hoofd satelliet --> Switch --> Deco M9 'zolder' --> Laadpaal.
Werkt niet: Huawei ONT --> Deco M9 hoofd satelliet --> Switch -> Laadpaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Bo0bz op 27-11-2024 11:56 ]

• Stevaro
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Vraagje ivm eve connect.

Laadpaal geïnstalleerd maar zonder data kabel.
Dankzij tweakers work around uitgevoerd met 4 draden in RJ45, met succes.
Eve Connect gedownloaded ... ik denk ergens voor 04/11/2024.
De firmware was 6.6.2-4312 en dus bleek het schedulen niet te werken.
Na update naar 7.05-4328 werkte alles naar behoren.

Enkel ; als ik in eve connect naar 'schedule' ging, kreeg ik telkens eerst de foutmelding dat firmware te laag was. Na 1-2 seconden verdween dan de foutmelding en kon ik schedulen.

Ik dacht dat dit misschien lag aan de oorspronkelijke opzet met oudere firmware en misschien moest ik eve connect even verwijderen en terug installeren. Dit heb ik dan op 22/11/2024 gedaan.

-die foutmelding blijft eerst even verschijnen, dus was geen oplossing.

-maar sinds de reïnstallatie geeft mijn 'insights' foutmelding dat charging history niet kan worden gedownloaded. Ook in home screen krijg ik geen 'kWh charges' en geen 'duration' meer te zien.

Zou dit kunnen liggen aan de ge-update versie van eve connect (1.4.6) die op 04/11/2024 werd aangeboden ? Ik vermoed nl. dat de eerste installatie van eve connect voor deze update was.

Wat ik ook wel raar vind, en ook ietwat beangstigend, is dat bij herinstallatie van eve connect, je schedule en max power output niet opnieuw dienen ingegeven te worden. Is dit dan ergens gestockeerd in de laadpaal zelf ?

Hopelijk kan iemand me helpen (heb ook mail naar alfen gestuurd maar zelfs geen bevestiging van ontvangst ontvangen).

Mvg,
Stefaan

• r2504
Bo0bz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:53:
[...]
Ik snap je niet. Als ik connectie heb met kabel tussen laptop en laadpaal dan kan ik niet meer verbinden met de switch.
Op hetzelfde moment niet... maar nadien wel.
Bo0bz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:53:
Werkt wel: Huawei ONT --> Deco M9 hoofd satelliet --> Switch --> Deco M9 'zolder' --> Laadpaal.
Werkt niet: Huawei ONT --> Deco M9 hoofd satelliet --> Switch -> Laadpaal.
Die kan ik niet meteen verklaren... tenzij er iets fout is met de VLAN tagging (heb je er trouwens iets op geconfigureerd ?) op je switch. Ik zou zeggen probeer eens met een andere (niet managed) switch en kijk of het dan werkt.

• r2504
Stevaro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:33:
Zou dit kunnen liggen aan de ge-update versie van eve connect (1.4.6) die op 04/11/2024 werd aangeboden ? Ik vermoed nl. dat de eerste installatie van eve connect voor deze update was.
1.4.6 Build 5725 is de meest recente versie.
Wat ik ook wel raar vind, en ook ietwat beangstigend, is dat bij herinstallatie van eve connect, je schedule en max power output niet opnieuw dienen ingegeven te worden. Is dit dan ergens gestockeerd in de laadpaal zelf ?
Wat is daar beangstigend aan ?

• Stevaro
r2504 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:42:
[...]

1.4.6 Build 5725 is de meest recente versie.

Klopt, en die staat er nu op. Ik vermoed dat eerste installatie met oudere versie was.
Maar met deze meest recente versie (android) werkt de helft van de app dus niet meer.

[...]

Wat is daar beangstigend aan ?
Wat als je app plots niet meer werkt (als ik zie hoe het nu werkt, weinig vertrouwen) ? Kan je dan enkel nog maar laden zoals je had ingegeven in je app ?

• Bo0bz
r2504 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:34:
[...]

Op hetzelfde moment niet... maar nadien wel.

[...]
Zodra ik verbinding heb met internet door de laadpaal direct te verbinden met het internet krijgt hij netjes een IP adres. Ik zie wel een hoop meldingen voorbij komen maar weet niet wat ze betekenen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
2024-11-27T10:54:46.046Z:INFO:taskTCPIP.c:533:Network Cable is now connected
2024-11-27T10:54:48.804Z:INFO:taskTCPIP.c:633: IP address assigned by DHCP
2024-11-27T10:54:48.812Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2024-11-27T10:54:48.820Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 192.168.68.103
2024-11-27T10:54:48.828Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.255.0
2024-11-27T10:54:48.835Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 192.168.68.1
2024-11-27T10:54:48.843Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 37.143.84.228
2024-11-27T10:54:48.851Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 62.58.48.20
2024-11-27T10:54:48.898Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2024-11-27T10:54:48.917Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2024-11-27T10:54:48.925Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2024-11-27T10:55:33.382Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2024-11-27T10:55:33.808Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2024-11-27T10:55:34.199Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2024-11-27T10:55:34.289Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2059_00' from 1732704934979 => 1732704932185
2024-11-27T10:55:32.410Z:SECURITY:web_functionalit:64:Changed '2059_00' from 1732704932596 => 1732704935240
2024-11-27T10:55:35.210Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2077_0'
2024-11-27T10:55:46.144Z:WARNING:taskWebClient.c:234:Client (fd=2) disconnected (r: -0x50)
2024-11-27T10:55:46.152Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2024-11-27T10:55:46.238Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2024-11-27T10:56:51.621Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2024-11-27T10:56:51.769Z:SECURITY:taskWebClient.c:448:Received unauthorized request, so removing client
2024-11-27T10:56:51.781Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2024-11-27T10:56:51.859Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2024-11-27T10:56:53.761Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2024-11-27T10:56:54.144Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2024-11-27T10:56:54.609Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2077_0'
2024-11-27T10:57:12.742Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2077_0'
2024-11-27T10:57:15.882Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2077_0'
2024-11-27T10:57:18.964Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2077_0'
2024-11-27T10:58:13.773Z:WARNING:taskWebClient.c:234:Client (fd=2) disconnected (r: -0x50)
2024-11-27T10:58:13.781Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2024-11-27T10:58:13.808Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2024-11-27T10:59:55.710Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2024-11-27T10:59:55.851Z:SECURITY:taskWebClient.c:448:Received unauthorized request, so removing client
2024-11-27T10:59:55.859Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2024-11-27T10:59:55.949Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2024-11-27T10:59:57.757Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2024-11-27T10:59:58.089Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2024-11-27T10:59:58.968Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2077_0'
2024-11-27T11:00:00.480Z:WARNING:taskWebClient.c:234:Client (fd=2) disconnected (r: -0x50)
2024-11-27T11:00:00.488Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2024-11-27T11:00:00.519Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2024-11-27T11:00:37.652Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2024-11-27T11:00:38.324Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient  connected (account: admin)
2024-11-27T11:00:55.718Z:SECURITY:web_functionali:100:Webserver logout client 2
2024-11-27T11:00:55.738Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2024-11-27T11:00:55.855Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2024-11-27T11:00:57.742Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2024-11-27T11:00:58.273Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient RadomskiR connected (account: admin)

• IvoB2
Stevaro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:42:
[...]
Wat als je app plots niet meer werkt (als ik zie hoe het nu werkt, weinig vertrouwen) ? Kan je dan enkel nog maar laden zoals je had ingegeven in je app ?
De laatste doorgegeven instellingen blijven idd in de laadpaal opgeslagen.
Maar wanneer de Eve Connect niet meer werkt heb je altijd nog de MyEve app en de windows ACE installer om de instellingen in de laadpaal aan te passen. Die twee laatsten hebben trouwens veel meer mogelijkheden dan de Eve Connect en de ACE Service installer kan rechtstreeks met een UTP RJ45 met de RJ45 poort van de laadpaal verbonden worden (moest die al niet in je draadloos thuisnetwerk zijn opgenomen).

• Stevaro
IvoB2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:36:
[...]

De laatste doorgegeven instellingen blijven idd in de laadpaal opgeslagen.
Maar wanneer de Eve Connect niet meer werkt heb je altijd nog de MyEve app en de windows ACE installer om de instellingen in de laadpaal aan te passen. Die twee laatsten hebben trouwens veel meer mogelijkheden dan de Eve Connect en de ACE Service installer kan rechtstreeks met een UTP RJ45 met de RJ45 poort van de laadpaal verbonden worden (moest die al niet in je draadloos thuisnetwerk zijn opgenomen).
Ok, dus toch in de laadpaal. Laadpaal is van werkgever dus myeve en ace installer ga ik nooit gebruiken.

Als nu home screen en insights van eve connect gewoon terug zouden werken, zoals voor de her-installatie, is alles ok voor mij.

• IvoB2
Stevaro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:49:
[...]

Ok, dus toch in de laadpaal. Laadpaal is van werkgever dus myeve en ace installer ga ik nooit gebruiken.

Als nu home screen en insights van eve connect gewoon terug zouden werken, zoals voor de her-installatie, is alles ok voor mij.
Alles wat aan mijn muren hangt is van mij :+ (laadkosten worden ook via backoffice vergoed en laadpaal in 2019 geplaatst op kosten van derden).

Ieder zijn ding maar ik zou niet willen dat er een toestel in of rond mijn woning staat dat uitsluitend bestuurd kan worden door derden waar ik me dan maar moet bij neerleggen.

Hoe ga je in de toekomst dan firmware updates doen? Wachten tot de werkgever/backofficebeheerder daar zin in heeft?
Bepaalde features (zoals solar charging) werken alleen maar vanaf een bepaalde firmware update.

• Stevaro
IvoB2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:56:
[...]

Alles wat aan mijn muren hangt is van mij :+ (laadkosten worden ook via backoffice vergoed en laadpaal in 2019 geplaatst op kosten van derden).

Ieder zijn ding maar ik zou niet willen dat er een toestel in of rond mijn woning staat dat uitsluitend bestuurd kan worden door derden waar ik me dan maar moet bij neerleggen.

Hoe ga je in de toekomst dan firmware updates doen? Wachten tot de werkgever/backofficebeheerder daar zin in heeft?
Bepaalde features (zoals solar charging) werken alleen maar vanaf een bepaalde firmware update.
Als mijn WG mij terug betaald, ga ik vooral zorgen dat alles goed blijft werken.
Mijn work around is al officieus gedaan en heb provider beloofd enkel eve connect te gebruiken (waarschijnlijk ben ik enige van mijn firma die dit heeft).

Firmware was oorspronkelijk niet hoog genoeg, gevraagd aan de provider en die heeft quasi direct firmware ge-updated.

Maar tot op heden dus nog geen antwoord/suggestie ontvangen ivm slecht functioneren nieuwe installatie eve connect.

• swuis
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-10 17:20
Hoi,

het topic even doorgelezen (niet de volle 243 pagina's om eerlijk te zijn), maar vind niet onmiddelijk een antwoord/howto.

Situatie is als volgt, laadpaal geplaatst door werkgever met backoffice connectie en alles wat erbij hoort. Intussen is de werkgever de ex-werkgever geworden en de paal overgenomen (comform car policy etc). Nu is de paal sindsdien eigenlijk onbruikbaar. RFID's geblokkeerd etc.

Lang verhaal kort, hoe kan ik die paal resetten die die gewoon "standalone" werkt en dat de hele config (backoffice etc) er uit gaat?

Betreft een Eve Single Pro-line en heb intussen ook een ACE Login.

1000x dank aan deze die mij kan helpen :)

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:09
swuis schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:57:
Hoi,

het topic even doorgelezen (niet de volle 243 pagina's om eerlijk te zijn), maar vind niet onmiddelijk een antwoord/howto.

Situatie is als volgt, laadpaal geplaatst door werkgever met backoffice connectie en alles wat erbij hoort. Intussen is de werkgever de ex-werkgever geworden en de paal overgenomen (comform car policy etc). Nu is de paal sindsdien eigenlijk onbruikbaar. RFID's geblokkeerd etc.

Lang verhaal kort, hoe kan ik die paal resetten die die gewoon "standalone" werkt en dat de hele config (backoffice etc) er uit gaat?

Betreft een Eve Single Pro-line en heb intussen ook een ACE Login.

1000x dank aan deze die mij kan helpen :)
Als de installateur geen brief met het wachtwoord heeft achtergelaten, dan zul je contact moeten opnemen met de backoffice. Zij moeten je het wachtwoord om te beheren geven. Ondertussen kun je al zorgen dat de paal met een utp kabel aan je netwerk hangt.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Bo0bz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:32:
Ik heb een log uitgedraaid van mijn laadpaal vanwege het issue dat ik mijn laadpaal niet verbonden krijg met het internet. De hele nacht iedere drie seconden deze cyclus:

code:
1
2
3
100Mb/s full duplex
Network Cable is unplugged.

Tot het moment dat ik de kabel aan mijn laptop hang want dan zie ik alleen deze melding staat voor de tijd dat ik verbonden ben in de ACE installer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Network interface is up
Netmask: 255.255.0.0
Gateway 0.0.0.0
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
Webserver state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
Webserver started on port 443
Webserver state SETUP -> AVAILABLE
Webserver state AVAILABLE -> BUSY
Webclient connected (account: admin)

Vreemd gedrag. Toch maar eens bellen met Alfen?
Nee, andere switch kopen, of je switch poort op 100Mbps full duplex fixed zetten.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

IvoB2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:56:
[...]

Juridisch gezien heet dat natrekking,(bedankt V-Ger, autocorrect zat dwars) maar heel formeel geldt dat alleen voor een paal die op je erf staat, maar niet een die er aan de muur hangt.
Voor een paal op je erf kan je leverancier eigendomsoverdracht via natrekking voorkomen middels recht van opstal. Maar dan moeten ze naar de notaris dus dat wordt maar zelden gedaan.

Echter, de term noemen is vaak al voldoende om de BO te overtuigen..

[ Voor 19% gewijzigd door DaRealRenzel op 28-11-2024 15:36 ]

• V_ger
DaRealRenzel schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:25:
[...]

Juridisch gezien heet dat betrekking, maar heel formeel geldt dat alleen voor een paal die op je erf staat, maar niet een die er aan de muur hangt.
Echter, de term noemen is vaak al voldoende om de BO te overtuigen..
NAtrekking bedoel je.

• r2504
Bo0bz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:59:
[...]
Zodra ik verbinding heb met internet door de laadpaal direct te verbinden met het internet krijgt hij netjes een IP adres. Ik zie wel een hoop meldingen voorbij komen maar weet niet wat ze betekenen.
Ik zie twee ongeldige login pogingen en een derde keer goede keer... maar zie niet meteen dat je je connectie verliest na drie seconden als je connecteerd via je switch.

• Bo0bz
DaRealRenzel schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:23:
[...]

Nee, andere switch kopen, of je switch poort op 100Mbps full duplex fixed zetten.
Advies voor een andere switch?

• TTommie

TTommie

Bo0bz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:40:
[...]

Ik zou je huidige switch gewoon eens een factory reset geven.

Ding is managed, wellicht een vreemde setting of doet die iets geks met (auto) MDIX.

Wil het dan nog niet, dan een goedkope unmanged switch kopen.
Zo te zien gebruik je de functionaliteit toch niet.

Mr. T.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb ineens bij de afgelopen twee laadsessies dat het laden blijft staan op 6kW in plaats van de 11kW. Loadbalancing werkt via de P1 meter van HomeWizard en deze waardes kan ik zelf ook gewoon via de HomeWizard app bekijken. En ook de paal heeft verbinding met het netwerk.

Straks als ik thuis ben maar eens in de log duiken om te zien wat er mis is.

• HyperBart
Da's heel normaal met dit piskes-weer hoor. Dunkelflaute en dan ook intern op het huis zelf wat verbruik. Nu met koude panelen en een ochtendzonnetje loopt er hier een 380W met alle panelen tesamen en het standbyverbruik/thuiswerk neemt dat al helemaal weg. 40 panelen van verschillende wattpiek gaande van 280 tot 440, hier verspreid over ZuidOost, ZuidWest en NoordWest.

Ik ben nu op nachtladen overgegaan met EVCC en de planner.

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 28-11-2024 09:33 ]

• HyperBart
rens-br schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:29:
Ik heb ineens bij de afgelopen twee laadsessies dat het laden blijft staan op 6kW in plaats van de 11kW. Loadbalancing werkt via de P1 meter van HomeWizard en deze waardes kan ik zelf ook gewoon via de HomeWizard app bekijken. En ook de paal heeft verbinding met het netwerk.

Straks als ik thuis ben maar eens in de log duiken om te zien wat er mis is.
Klinkt als de safecurrent die in gang geschoten is? Kijk eens of de paal de waardes goed binnenkrijgt, kan zijn dat er toch iets mis is met de link tussen paal en Homewizard, dan valt ie terug op de safe current. Post wat screenshots.

• IvoB2
HyperBart schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:31:
Da's heel normaal met dit piskes-weer hoor. Dunkelflaute en dan ook intern op het huis zelf wat verbruik. Nu met koude panelen en een ochtendzonnetje loopt er hier een 380W met alle panelen tesamen en het standbyverbruik/thuiswerk neemt dat al helemaal weg. 40 panelen van verschillende wattpiek gaande van 280 tot 440, hier verspreid over ZuidOost, ZuidWest en NoordWest.
Zo zie je maar hoe dit kan verschillen.
Hier 20 oude panelen op ZZ0 en achter bomen maar toch al tegen de 1500 W productie.
Ruim meer dan het huishoudelijk verbruik van een 100 W (IT thuiswerk) .
Van dunkelflaute hier geen spoor => strakke blauwe hemel. _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door IvoB2 op 28-11-2024 09:39 ]

• swuis
jouwheld schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:51:
[...]

Als de installateur geen brief met het wachtwoord heeft achtergelaten, dan zul je contact moeten opnemen met de backoffice. Zij moeten je het wachtwoord om te beheren geven. Ondertussen kun je al zorgen dat de paal met een utp kabel aan je netwerk hangt.
Wachtwoord en dus beheer tot de paal heb ik (UTP ook reeds voorzien). Zoals ik ook zei ACE account heb ik intussen ook dus ik kan alles wijzigen wat ik wil. Weet alleen niet waar ik iets moet wijzigen.
Of is het alleen maar de paal in standalone modus zetten en plug & charge en klaar?

• rens-br

rens-br

swuis schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:30:
Of is het alleen maar de paal in standalone modus zetten en plug & charge en klaar?
Dat is inderdaad alles wat je moet doen.

• swuis
rens-br schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:07:
[...]

Dat is inderdaad alles wat je moet doen.
Thx voor de bevestiging. _/-\o_ _/-\o_

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Bo0bz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:40:
[...]

lastige vraag. Als je de poort op 100M Fixed kan zetten, en het werkt nog niet, dan lijkt mij een andere switch de juiste oplossing. Ik heb zelf alleen maar Ubiquity spul, maar ook goede ervaringen met NetGear.

• rens-br

rens-br

HyperBart schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:34:
[...]

Klinkt als de safecurrent die in gang geschoten is? Kijk eens of de paal de waardes goed binnenkrijgt, kan zijn dat er toch iets mis is met de link tussen paal en Homewizard, dan valt ie terug op de safe current. Post wat screenshots.
Waar zou je allemaal screenshots van willen? Het is in ieder geval wel zeker dat er iets mis is, want ik krijg geen waardes van de P1 meter door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9MUyjrEmLX-cjm1x5Jp9KeCyO4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uf1Sv9pm28wNbeEIWXfWlBCM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLLrpVP7e6cvAo66sIn130V1UKA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7vmLuS1bZDChVwjOa2SvTwH4.png?f=fotoalbum_tile

Nadat ik de API een keer uit en aan gezet heb in de Energy app, en via de ACE load balancing heb uitgeschakeld en weer ingeschakeld werkt alles toch weer. Vreemd :?

• B_S
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 19:54

B_S

rens-br schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 00:54:
[...]

Waar zou je allemaal screenshots van willen? Het is in ieder geval wel zeker dat er iets mis is, want ik krijg geen waardes van de P1 meter door:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nadat ik de API een keer uit en aan gezet heb in de Energy app, en via de ACE load balancing heb uitgeschakeld en weer ingeschakeld werkt alles toch weer. Vreemd :?
Spanningen zijn niet relevant voor load balancing, enkel de stromen. DSMR 4.X geeft alleen stromen om de 10 seconden en DSMR 5.X stromen en spanningen om de seconde.

• rens-br

rens-br

B_S schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:52:
[...]

Spanningen zijn niet relevant voor load balancing, enkel de stromen. DSMR 4.X geeft alleen stromen om de 10 seconden en DSMR 5.X stromen en spanningen om de seconde.
Die waren ook 0, dus er zat iets duidelijk niet goed. We hebben overigens DSMR 5.X.

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:06
Door de nuttige info in dit topic heb ik deze week zelf een Alfen Eve Single Pro-line gekocht en zelf aangesloten i.p.v. deze voor ruim Eur 3.300 te laten plaatsen door Ayvens.

- Alfen Eve laadpaal met 5m vaste kabel gekocht bij Charge24
- Eaton 3-fase installatie automaat 16A bijgeplaatst en netjes aangesloten met kamrail
- 4x6mm grondkabel en 2 Belden utp grondkabels getrokken van de meterkast naar de laadpaal en aangesloten
- Homewizard P1 splitter gekocht

Alles werkt, ik heb de paal ingesteld met de Alfen Eve Service installer, Tap Electric erop, en ik heb de paal ook gekoppeld aan Domoticz. Ben nu ruim Eur 2.000 goedkoper uit, wat ik terug zie in de lagere maandelijkse leasekosten. Bedankt allen!

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

• V_ger
Zubadan schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:47:
Door de nuttige info in dit topic heb ik deze week zelf een Alfen Eve Single Pro-line gekocht en zelf aangesloten i.p.v. deze voor ruim Eur 3.300 te laten plaatsen door Ayvens.

- Alfen Eve laadpaal met 5m vaste kabel gekocht bij Charge24
- Eaton 3-fase installatie automaat 16A bijgeplaatst en netjes aangesloten met kamrail
- 4x6mm grondkabel en 2 Belden utp grondkabels getrokken van de meterkast naar de laadpaal en aangesloten
- Homewizard P1 splitter gekocht

Alles werkt, ik heb de paal ingesteld met de Alfen Eve Service installer, Tap Electric erop, en ik heb de paal ook gekoppeld aan Domoticz. Ben nu ruim Eur 2.000 goedkoper uit, wat ik terug zie in de lagere maandelijkse leasekosten. Bedankt allen!
Zo doe je dat idd. En zo doe je de naam van het forum ook nog wat eer aan.
Leuke bijkomstigheid is, is dat ie nu van jou is. Jij bepaalt zelf de instellingen en laadprijs.

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:00
Zubadan schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:47:

Nice, hier ben ik ook mee bezig alleen laat ik het meterkast gedeelte door iemand anders doen. Je kan in ieder geval de bon van de laadpaal van je bijtelling af laten trekken. En wellicht ook nog een aantal andere componenten. Daar moet ik zelf ook nog even op zoek naar.

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:06
Wimploo schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:17:
[...]

Nice, hier ben ik ook mee bezig alleen laat ik het meterkast gedeelte door iemand anders doen. Je kan in ieder geval de bon van de laadpaal van je bijtelling af laten trekken. En wellicht ook nog een aantal andere componenten. Daar moet ik zelf ook nog even op zoek naar.
Nee, dat kan helaas niet. Dat kan alleen als vooraf tussen werkgever en werknemer is afgesproken dat de zelf aangeschafte laadpaal een eigen bijdrage voor privégebruik is, en tevens is afgesproken dat ik de betaling aan de derde voor of namens de werkgever heb gedaan en de werkgever mijn betaling aan de derde als bijdrage voor privégebruik verrekent. Zie paragraaf 23.3.7 van het Handboek loonheffingen 2024 van de Belastingdienst. In mijn leaseregeling staat dit niet dus helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Zubadan op 01-12-2024 09:36 ]

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

• V_ger
En daarom stel je dus als laadprijs in de prijs van de elektra + een opslag. Dat zijn intermediaire kosten. Dat kan en mag gewoon. Hou er wel rekening mee dat je ex. Btw uitgekeerd krijgt (iig bij eflux). Dus je stelt jouw tarief inclusief BTW in als tarief exclusief. Je moet dus niet je eigen elektra prijs ex btw nemen, dan krijg je te weinig uitgekeerd.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59

MrScratch

I am rubber, you are glue

BenSKIP schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:12:
[...]

Ben vanuit Alfen gewaardschuwd om kabels in de wartel dicht te zetten met kit, omdat bij hen bekend is dat naaktslakken de paal in kruipen en daar kortsluiting maken.
Het komt dus vaker voor.
Klopt helemaal. Bij mij ook gebeurd. Wat bedoel je precies met de wartel?

Look behind you! A three headed monkey!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:00
V_ger schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:41:
En daarom stel je dus als laadprijs in de prijs van de elektra + een opslag. Dat zijn intermediaire kosten. Dat kan en mag gewoon. Hou er wel rekening mee dat je examen. Btw uitgekeerd krijgt (iig bij eflux). Dus je stelt jouw tarief inclusief BTW in als tarief exclusief. Je moet dus niet je eigen elektra prijs ex btw nemen, dan krijg je te weinig uitgekeerd.
Daar zit ik ook nog een beetje mee, stel ik heb een stroomprijs van 27 cent per kwh. Wat spreek ik dan af met mijn werkgever. Ik zelf zou zeggen zo hoog mogelijk zonder boven de prijs te komen van openbare laadpalen. Zo is aan huis laden voor beide partijen rendabel. Ik kan hier geen leidraad in vinden.

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:39
Wimploo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:13:
[...]

Daar zit ik ook nog een beetje mee, stel ik heb een stroomprijs van 27 cent per kwh. Wat spreek ik dan af met mijn werkgever. Ik zelf zou zeggen zo hoog mogelijk zonder boven de prijs te komen van openbare laadpalen. Zo is aan huis laden voor beide partijen rendabel. Ik kan hier geen leidraad in vinden.