Hamilton ook niet lekker begonnen
Dat is hij al bijna.desalniettemin schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:38:
Zei het gisteren nog Ferrari heeft een ijzersterk pakket. Als de Red Bull niet verbeterd dan zie ik Le Clerc gewoon kampioen worden.
Max doet het gezien de auto waar hij mee rijdt nog helemaal niet slecht. Blijft nu rond de 1-1,2 achter Leclerc. Het gat naar Norris is al veel groter: 3,5 sec.
Dat is inderdaad veel. En ik doelde op dat Sainz gisteren ook de massa van een wiel en een deel van de ophanging aan de voorzijde heeft gereduceerd.NeverSettle schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:19:
[...]
Begreep dat ze 5kg kwijt zijn, dat is veel in F1. Zeker een paar tiende sneller nu.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dat lijkt dit jaar bijna een regel. Bij safety car ending, Charles schiet weg en voor DRS enabled is heeft hij al meer dan een seconde op Max. Die Ferrari is echt een beest dit jaar.
Red Bull toch ook 7.5 kilo kwijt? Volgens Marko tenminste.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Verstappen lijkt wel de snelheid op de rechte stukken te hebben. Maar hij zit steeds op 1,1s bij het DRS detectiepunt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Perez komt rap richting Norris gereden. Nog maar een seconde zodadelijk.
Max zit toch iedere ronde wel heel dicht tegen een DRS aan.
"When you grow up your heart dies"
Prachtig circuit is het toch

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vind ik eigenlijk niet, regelmatig wordt je als leider benadeeld, het voordeeltje dat je dan als leider mag bepalen wanneer 'je gaat' vind ik dan wel terecht, vaak ook wel een leuk pokerspel, al is dat nu met de nieuwe regels iets minder.sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:43:
[...]
Dat is logisch als de eerste het vertrekpunt mag bepalen. Het zou beter zijn als er een vast punt op het circuit is waarop ze op het gas moeten. Of dat de raceleiding bepaalt wanneer de race weer door kan.
Ondertussen RUS en HAM op plekken 12 en 14.
Perez voorbij Norris. Gek dat dat niet live werd weergegeven.
Dat wordt morgen dus LEC vs VER en PER.
SAI en RIC is spannender/StefanVerkerk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:50:
Met Le Clerc als winnaar.sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:50:
Allard Kalff leest mee hoor ik net.sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:50:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Andere inhaalactie werd weergegeven, keuzes keuzesStefanVerkerk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:50:
I have no special talent. I am only passionately curious.
Met deze snelheid rijd Leclerc morgen ook gewoon weg bij de Red Bulls, dat het twee zijn maakt dan niet zoveel uit.
Ik mis de Picture in Picture in de balk links. Die was zo handig.ricardo246 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:51:
[...]
Andere inhaalactie werd weergegeven, keuzes keuzes
Was appeltje eitje voor Perez. Net als voor Le Clerc. Helaas het is niet anders.ricardo246 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:51:
[...]
Andere inhaalactie werd weergegeven, keuzes keuzes
Zeker. En al helemaal toen ik de herhaling zag van PER/NOR
LEC lijkt het prima te managen idd, die kan nog wel harderdutchgio schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:52:
Met deze snelheid rijd Leclerc morgen ook gewoon weg bij de Red Bulls, dat het twee zijn maakt dan niet zoveel uit.
Een race vraagt toch een iets andere benadering dan een sprint race waarbij je 21 ronden voluit kunt gaan. Strategie gaat morgen ook een rol spelen.dutchgio schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:52:
Wat is HAM aan het doen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Misschien moeten we DRS inhaalacties maar gewoon geen inhaalactie meer noemen?Jasphur schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:53:
[...]
Zeker. En al helemaal toen ik de herhaling zag van PER/NOR
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
DRS treinRivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:54:
Wat is HAM aan het doen?
- DaniëlWW2
- Niet online
Snelheid van Verstappen en Leclerc lijkt gewoon vergelijkbaar te zijn. Verstappen zit alleen met het nadeel dat hij in de vuile lucht zit. Ik denk dat hij even zijn banden heeft laten koelen en nu weer komt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Leclerc zou op dit tempo voldoende bij Perez weg moeten kunnen rijden, zodat deze niet in de weg zit tijdens de pitstops.sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:53:
[...]
Een race vraagt toch een iets andere benadering dan een sprint race waarbij je 21 ronden voluit kunt gaan. Strategie gaat morgen ook een rol spelen.
Ik durf de voorspelling wel aan. Le Clerc wint ook de race morgen.sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:53:
[...]
Een race vraagt toch een iets andere benadering dan een sprint race waarbij je 21 ronden voluit kunt gaan. Strategie gaat morgen ook een rol spelen.
Ik ben merc ondertussen al helemaal vergeten.. man man.Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:54:
Wat is HAM aan het doen?
12 en 14

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Die zit vast in een DRS trein. Russell ook.Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:54:
Wat is HAM aan het doen?
Die Ferrari van SAI is aan het stampen. Wat een wagen!
Ik denk mokken en iets bedenken wat hij de pers nu weer moet vertellen. Die Mercedes gaat gewoon voor geen meter en hij kan er niet zo goed mee overweg al Russell.Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:54:
Wat is HAM aan het doen?
Hij heeft toch Stroll ingehaald en dat was het. Grappig om te zien hoe Russel Schumacher niet eens voorbij kanRivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:54:
Wat is HAM aan het doen?
Hij zit vast tussen andere auto's en blijkbaar Russel ook.Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:54:
Wat is HAM aan het doen?
Dat heeft vorige races geen enkel probleem voor Ferrari gespeeld, en gaat het morgen ook niet doen. Lec hield Max zelfs heel tactisch rond de 1 sec tot DRS aan ging, en reed net daarvoor heel makkelijk het gat naar 1.2-1.4+ om veilig te zitten.. dus over tactiek gesproken verliest RB dat ook.sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:53:
[...]
LEC houdt Max gewoon netjes buiten DRS imo. Als Max inloopt geeft hij weer even gas. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:54:
Snelheid van Verstappen en Leclerc lijkt gewoon vergelijkbaar te zijn. Verstappen zit alleen met het nadeel dat hij in de vuile lucht zit. Ik denk dat hij even zijn banden heeft laten koelen en nu weer komt.
Blijft toch een raar gezicht Hamilton die niet mee kan doen voor de prijzen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:58
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Leclerc lijkt mij ook toch te snel. Max laadt de systemen op en komt dan net niet aan de DRS zone en moet dan het gat weer laten oplopen. Dat is voor de race morgen ook niet best voor de banden.
Jij vindt RUS wel op niveau presteren?sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:55:
[...]
Ik denk mokken en iets bedenken wat hij de pers nu weer moet vertellen. Die Mercedes gaat gewoon voor geen meter en hij kan er niet zo goed mee overweg al Russell.
MER heeft issues, dit gaat het niet worden voor hun dit jaar.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja daar is DRS.
Nee, maar het lijkt wel alsof Russell iets beter met de wagen overweg kan dan Hamilton.ricardo246 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:56:
[...]
Jij vindt RUS wel op niveau presteren?![]()
MER heeft issues, dit gaat het niet worden voor hun dit jaar.
Welke regiedesalniettemin schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:57:
Klote regie weer

??desalniettemin schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:57:
Klote regie weer
Vind de regie er nu erg goed bij zitten dit keer
Regie gaat ook lekker, heeft ie DRS krijg je het niet te zien
regie vrij matig. laten toch echt heel weinig inlopende Max op Lec zien. Nu pas
Sowieso schrijf je zo!
- tweakduke
Toch het gat echt in de seconde, kijken of daar iets mee gedaan kan worden.
Wat is dit weer met de regie?!?! Kijk lekker naar een treintje ipv de actie..
Ik zou zeeziek worden van dat gebouncedesalniettemin schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:59:
Ik kijk de onboard nu
- DaniëlWW2
- Niet online
Het einde bij die bocht is gewoon te smal. Leclerc zit steeds in het midden en dat was het dan. Maar Verstappen pakt elke ronde tijd.
MSC loopt ook lekker in op ALO hoor
De gele band gaat ook niet werken voor MAG.
Max, Just leave me to it...
- DaniëlWW2
- Niet online
Hoppa
het is jammer dat het nog steeds met DRS is, maar dit is wel wat je wil zien.
hopla..
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
JAAAAA
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hebbes!!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
- tweakduke
Damn dat was me wel even een inhaalactie.
Netjes hoor, inhalen op één recht stuk en een smalle bocht aan het einde lijkt erg lastig.
Nu de vraag of Leclerc direct kan counteren.
Nu de vraag of Leclerc direct kan counteren.
Hij rijdt flink weg
Yes, nu maar hopen dat LEC nu geen goede kans meer krijgt...
- DaniëlWW2
- Niet online
Leclerc zijn banden lijken gewoon klaar. Al uit de DRS.
LEC zijn banden lijken op te zijn.
Voorspelt wat goeds voor morgen.
Voorspelt wat goeds voor morgen.
Dat gat wordt wel heel snel erg groot.
Zou echt een mooie mentale opsteker zijn voor Max
DUGG
Hoe gaat het met alle pessimisten hier ondertussen?
LEC al op 3s gereden.
Jammer van McLaren, had gehoopt dat Sainz achter ze zou blijven, maar ja, Ferrari...
Sowieso schrijf je zo!
Max minder relax in de auto als anders. Zit spanning op
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens Verstappen zijn radio had Leclerc wat graining rechtsachter, al een aantal ronden geleden. Toen begon het inlopen ook.
Viel me ook al op. De auto is toch moeilijker bestuurbaar.Tito129 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:04:
Man man man. Wat een heerlijke sprintrace!
Max fenomenaal!
Max fenomenaal!
Wil even een punt maken dat het niet aan hem ligt.Tito129 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:04:
Krijg je trouwens een punt voor snelste ronde in sprints?
Wel duidelijk dat de red bull sneller was gezien Perez nu de snelste ronde heeft staan.
Wel duidelijk dat de red bull sneller was gezien Perez nu de snelste ronde heeft staan.
Perez ging ook echt hard, die reed bijna 1,5 seconde sneller na de inhaalactie van Verstappen op Leclerc! Dat ging echt snel!
MAG 1 punt!!
Nee dat niet. Wel goede punten en pole morgen.computerjunky schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:04:
Krijg je trouwens een punt voor snelste ronde in sprints?
- tweakduke
Blijkbaar heeft Leclerc toch de banden op gereden onder druk van Max. Het zijn immers ook maar de softs.
Met de medium / hard voor morgen waarschijnlijk kan het weer anders liggen, maar goed een leuke race wordt het denk ik wel weer.
Perez ook prima gedaan op p3
Met de medium / hard voor morgen waarschijnlijk kan het weer anders liggen, maar goed een leuke race wordt het denk ik wel weer.
Perez ook prima gedaan op p3
Wat een topper is het ook! Nu maar hopen dat hij morgen een betere start heeft dan vandaag. Alhoewel vandaag is gebleken dat het niet heel veel uitmaakt.
Max vraagt waar Charles is gebleven... lol
Max vraagt waar Charles is gebleven... lol
Hopelijk krijg ik morgen geen gelijk en wint Max ook de race.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |