Eindelijk tijd om de kwali te gaan kijken...ik heb al gezien dat Max pole heeft, maar toch benieuwd naar het hoe en wat!
Nu tijdens de F3 droog en zonnigMikeyMan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:34:
Ben vooral benieuwd hoe het weer er vanavond bij staat. Hoop op wat wisselvalligheid.
Ja ik zie het. Schitterend weer daar.
Grootste regenkans is morgen nog geloof ik.
Als je de eerste 10 wegdenkt, starten Russel en Hamilton P1 en P3.pronkje schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:44:
[...]
Sorry bedoel russel op een of ander manier haal ik die door elkaar
Gaan we vandaag weer shotjes doen wanneer het duo het heeft over stappen zetten of stappen gemaakt ?
2de training is pas begonnen en het regent niet. Dus minder spektakel op baan.warp schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:38:
Rustig hier.
Ben toch wel benieuwd hoe Ferrari en Red Bull het op een droge baan doen...plizz schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:39:
2de training is pas begonnen en het regent niet. Dus minder spektakel op baan.
Als je snel dronken wil worden mag je drinken als iemand 'echt' zegt.Xfade schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:38:
Gaan we vandaag weer shotjes doen wanneer het duo het heeft over stappen zetten of stappen gemaakt ?
(echt snel, echt in de problemen, echt dit, echt dat, echt irritant
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Daar zat ik ook al over na te denken. Niet zo zeer dat de FIA corrupt is, maar over de willekeur die ontstaat door de rode vlaggen in Q. Als je bijna de perfecte ronde hebt gereden, maar 1 sec voordat je over de lijn komt de rode vlag valt vanwege een incident in S1... Dan is het niet bepaald eerlijk dat je geen tijd weet te zetten. Zeker omdat de rode vlag soms best wat later valt dan de gele vlag, zoals nu.PjotrStroganov schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:46:
FIA corrupt confirmed. Lekker even wachten met de rode vlag totdat Max zijn ronde heeft afgemaakt!
![]()
![]()
Doordat race control bepaald wanneer geel rood wordt, kunnen ze vrij gemakkelijk de boel manipuleren. Druk je nu op die knop, of overleg je nog even met een collega voor 20-40 seconden, zodat Pietje nog net een tijd kan zetten?
Zo, van de quali meteen door naar FP2 voor mij, tussendoor nog Motogp volgen....
Vrouwtje is weg, dus ik vermaak me wel!
Vrouwtje is weg, dus ik vermaak me wel!
Nou dit wordt een longrun sim de hele training? Helaas hebben ze geen data bij F1TV dat er ook maar iets over kan zeggen. Eigenlijk valt me dat wel tegen nu de sport in de handen is van Amerikanen. Die houden wel van statistieken en nummers in de sport.
Show and Tell Imola editie
Mercedes updatesNieuwe spiegelbehuizing

Aangepaste vloer voor betere doorstroming naar de diffusor

Andere achtervleugel endplates voor meer neerwaartse druk

3e vleugeltje

De W13 is bijna 5 kilo afgevallen.
Red Bull updates
Extra vleugel boven op de t-tray

Andere remkoeling achter

Ook de RB18 is zo rond de 5 kilo afgevallen.
McLaren updates
Andere beam wing voor meer neerwaartse druk

Alpine updates
Andere vloer voor meer neerwaartse druk

Andere beam wing

Alpha Tauri updates
Aangepaste vloer aan de voorkant (hoogte en vorm) voor meer neerwaartse druk en minder stuiteren

D vorm luchtinlaat voor de remkoeling

Ook heeft Alpha Tauri een andere diffusor als update meegenomen.
Aston Martin updates
Oudere specificatie van de spiegelhouder

De stabilisatiestang voor de vloer is iets naar voren gehaald voor minder verbuigen van de vloer en minder stuiteren

Williams updates
Minder gewicht door nog minder verf

Nieuwe luchtinlaat voorremmen

De wishbone aan de voorkant is aangepast voor betere luchtstroming naar achteren

Aangepaste flap voor betere DRS

Alfa Romeo updates
Nieuwe ondervloer

Aangepaste vloer voor meer neerwaartse druk

Aanpassing van de sidepods en bekleding achter

Haas updates
Nieuwe vloer om stuiteren, wat in Melbourne terugkwam, te verminderen.

Ferrari updates
Geen nieuwe onderdelen wel een paar kilo afgevallen.
https://www.auto-motor-un...milia-romagna-2022-imola/
Denk eerder dat ze hun afstelling volledig op droog weer afgesteld hebben, en daardoor in de kwali niet ver kwamen.plizz schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:54:
Heeft MERC zandzakken eindelijk gevonden in hun auto?
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Mooie updatepost. Ik mis alleen René et Gaston nog op de achtergrond.Chocoball schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:52:Show and Tell Imola editie
Mercedes updates
Nieuwe spiegelbehuizing
[Afbeelding]
Anngepaste vloer voor betere doorstroming naar de diffusor
[Afbeelding]
Andere achtervleugel endplates voor meer neerwaartse druk
[Afbeelding]
3e vleugeltje
[Afbeelding]
De W13 is bijna 5 kilo afgevallen.
Red Bull updates
[Afbeelding]
Andere remkoeling achter
[Afbeelding]
McLaren updates
Andere beam wing voor meer neerwaartse druk
[Afbeelding]
Alpine updates
Andere vloer voor meer neerwaartse druk
[Afbeelding]
Andere beam wing
[Afbeelding]
Alpha Tauri updates
Aangepaste vloer aan de voorkant (hoogte en vorm) voor meer neerwaartse druk en minder stuiteren
[Afbeelding]
D vorm luchtinlaat voor de remkoeling
[Afbeelding]
Ook heeft Alpha Tauri een andere diffusor als update meegenomen.
Aston Martin updates
Oudere specificatie van de spiegelhouder
[Afbeelding]
De stabilisatiestang voor de vloer is iets naar voren gehaald voor minder verbuigen van de vloer en minder stuiteren
[Afbeelding]
Williams updates
Minder gewicht door nog minder verf
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nieuwe luchtinlaat voorremmen
[Afbeelding]
De wishbone aan de voorkant is aangepast voor betere luchtstroming naar achteren
[Afbeelding]
Aangepaste flap voor betere DRS
[Afbeelding]
Alfa Romeo updates
Nieuwe ondervloer
[Afbeelding]
Aangepaste vloer voor meer neerwaartse druk
[Afbeelding]
Aanpassing van de sidepods en bekleding achter
[Afbeelding]
Haas updates
Nieuwe vloer om stuiteren, wat in Melbourne terugkwam, te verminderen.
[Afbeelding]
Ferrari updates
https://www.auto-motor-un...milia-romagna-2022-imola/
Long runs doen? Ik snap sowieso niet het nut van een snelle ronde simuleren op dit moment in het weekend.jaapstobbe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:56:
Waar blijft Ferrari?
FOM mag wel eens de graphics gaan aanpassen, sinds dit seizoen zitten ze er zo vaak naast met de juiste banden weergeven bij de coureurs.
Ze moeten die helm camera softwarematig ietwat stabiliseren, het is veel te schokkerig op dit moment en voegt zo imo niks toe.
Smiling as the shit comes down...
Lijkt me logisch dat ze long run doen, aangezien ze alleen maar regen hebben gehad, dus niks concreets voor de race. War voor data bedoel je ?Chefbierrr schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:52:
Nou dit wordt een longrun sim de hele training? Helaas hebben ze geen data bij F1TV dat er ook maar iets over kan zeggen. Eigenlijk valt me dat wel tegen nu de sport in de handen is van Amerikanen. Die houden wel van statistieken en nummers in de sport.
De prachtige data die F1bythenumbers ons altijd voorschotelt.Xfade schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:59:
[...]
Lijkt me logisch dat ze long run doen, aangezien ze alleen maar regen hebben gehad, dus niks concreets voor de race. War voor data bedoel je ?
Wat doet Mercedes nu… opeens staan ze hoog qua tijden..
RB en Ferrari zijn nog niet echt snel geweest.De_Bastaard schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:00:
Glory runs? Snelle ronde en weer naar binnen...De_Bastaard schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:00:
Auto's zijn ook in parc ferme, en de kwalificatie is wl geweest. Het enige werk dat ze dus nog hoeven te doen is voor de sprint en de race. Oftewel: one lap pace is totaal irrelevant momenteel.Xfade schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:59:
[...]
Lijkt me logisch dat ze long run doen, aangezien ze alleen maar regen hebben gehad, dus niks concreets voor de race. War voor data bedoel je ?
Een seconde langzamer dan de beste tijd gisteren op een vochtige baan.De_Bastaard schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:00:
De rest heeft gewoon zandzakken toegevoegd.
Is dat omdat de statistieken je vertellen dat het daadwerkelijk interessant is? Iets wat je op het veld niet ziet. Zie honkbal en american footballChefbierrr schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:52:
Nou deze training is zeker geen spektakel of wel soms?Tk55 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:03:
[...]
Is dat omdat de statistieken je vertellen dat het daadwerkelijk interessant is? Iets wat je op het veld niet ziet. Zie honkbal en american football
Schijnt een mooie kopie van Aston Martin te zijn. En Ferrari zou dat ook gekopieerd hebben, maar blijkbaar dan al eerder aangezien Ferrari dit weekend dus geen updates heeft meegebracht.Chocoball schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:52:
Red Bull updates
[Afbeelding]
Geen idee wat je probeert te zeggen en waarom je op mij reageert.RobertMe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:02:
[...]
Auto's zijn ook in parc ferme, en de kwalificatie is wl geweest.
Voor spektakel kijk ik in dit topicChefbierrr schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:04:
[...]
Nou deze training is zeker geen spektakel of wel soms?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nu zie ik voor het eerst eigenlijk ook wat stuiteren bij Verstappen zijn auto.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ding wil sowieso niet echt zo te zien.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:21:
Imola is ook hobbelig op diverse plekken, dus smooth zal het er niet uit kunnen zien.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:21:
Testing, one, two ...
Beetje kijkend naar de rondetijden tussen LEC en VER lijkt de Ferrari wederom weer wat meer pace te hebben. Natuurlijk totaal geen verassing.
Niks gevolgd van fp2. Wel benieuwd naar de data van de longruns van @f1bythenumbers
Car performance rankings... OK OK...... hahahaha
- DaniëlWW2
- Niet online
Nou Lando heeft een ronde gereden en Ricciardo niks.
Het gaat weer geweldig bij McLaren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Leclerc oefent alvast met zwaaien voor na de race. Haha.
Ach, zolang ze het maar weer werkend hebben voor de sprint. Proberen zoveel mogelijk van die extra puntjes te pakken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:32:
Nou Lando heeft een ronde gereden en Ricciardo niks.
Verder heb ik helemaal geen zicht hoe of iedereen er nou voor staat. Dat Ferrari snel is wisten we al maar of Max hier nog kansen heeft op een overwinning? geen idee.
Ferrari paar kilo afgevallen.... Sainz hold my beer sportdrank.Chocoball schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:52:
Ferrari updates
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Begreep dat ze 5kg kwijt zijn, dat is veel in F1. Zeker een paar tiende sneller nu.alesandro_46 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:44:
[...]
Ferrari paar kilo afgevallen.... Sainz hold my beer sportdrank.
Zijn de strepen vandaag nog glad of kan er weer ouderwets gas gegeven worden op het wit?
Vond het op zich wel een leuk idee voor tracklimits, spekgladde en onverbiddelijke lijntjes naast de baan die vrijwel zeker resulteren in een spin.
Vond het op zich wel een leuk idee voor tracklimits, spekgladde en onverbiddelijke lijntjes naast de baan die vrijwel zeker resulteren in een spin.
Er hangen wel donkere wolken boven het circuit, veel fun allemaal.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bij FP2 was er niks aan de hand. Maar in de F1TV preshow hebben ze het over een aantal druppeltjes. Dus het kan toch weer wat gladjes zijn.PalingDrone schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:21:
Zijn de strepen vandaag nog glad of kan er weer ouderwets gas gegeven worden op het wit?
Kan nog spannend worden als het toch gaat regenen en er pitstops volgen.
Ik heb het zelden zo rustig meegemaakt op het forum, maar desondanks wens ik jullie drieen een fijne sprint Quali, dat het interresant moge worden!
at your service
Op de radar is weinig zichtbaar, of er moet nog wat gaan ontstaan tijdens de race.dutchgio schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:24:
Kan nog spannend worden als het toch gaat regenen en er pitstops volgen.
https://www.weerplaza.nl/...uropa/italie/imola/21221/
HAM op p7 direct na de start durf ik te voorspellen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het is inderdaad rustig, de tijd zal denk ik ook meespelen.
De start gaat boeiend zijn of Max Leclerc achter zich kan houden.
De start gaat boeiend zijn of Max Leclerc achter zich kan houden.
ah, die verandering was ik vergeten.jaapstobbe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:26:
8 punten voor de winnaar van de Sprint.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ben benieuwd wat Kevin gaat doen #divebomb
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Niet online
Softs dus voor de meeste auto's.
Fijne Sprint Race allemaal
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Magnussen dus bijna vooraan op mediums.. denk dat hij een klote eerste paar rondes gaat krijgen..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hopelijk een beetje actie in beeld. (niet enkel oog voor Ferrari in Ferrariland)
De start wordt belangrijk en we weten dat Ferrari altijd een goede start heeft.
"When you grow up your heart dies"
Was de race alweer vergeten

Puur toeval dat ik per ongeluk de viaplay app opende ipv netflix

Puur toeval dat ik per ongeluk de viaplay app opende ipv netflix

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Gunstig voor Max sprint race, wellicht deze wel uit te rijden…
weer een poep start van max..
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Leclerc goed weg en Max die toch weer een kleine stall had denk ik. Houdt nog net P2.
Haas is rijdende roadblock op de mediums
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
ZHO is erg stuk.
[ Voor 6% gewijzigd door Hippocampus op 23-04-2022 16:50 ]
En een SC
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
SC.. hopelijk dat max zo nog een dive bomb kan proberen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Het was blijkbaar iets met gear sync. Kwam gewoon niet weg...
Ik zei het net nog let op Le Clerc rijdt Max zo voorbij.
Die achterbanden staan niet goed
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die banden kunnen ook niet veel hebben. Poef en kaputt...
Gasly zit daar fout volgens mij?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het is de hele achterkant volgens mij. Lijkt wel zo'n harmonicabus
Lekkere poepstart weer... Heeft-ie echt té vaak
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Poepstart tja, Die ferrari is gewoon retesnel..
Ja, na 3 races dit jaar is echt té vaak...
Wel een vervelende plek om stil te staan. Geen kraan op dat landweggetje aan die kant?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Norris kwam er ook naast, was echt geen goede start.Jelmer93 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:36:
[...]
Nee, want Norris was ook veel beter weg… gewoon slecht van Max/RB.Jelmer93 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:36:
[...]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zei het gisteren nog Ferrari heeft een ijzersterk pakket. Als de Red Bull niet verbeterd dan zie ik Le Clerc gewoon kampioen worden.
Safety car in een sprint race… blijft weinig over van racen zo.
Duurde best lang voordat er een kraan was?
Heb je nog nooit F2 sprint races gezien? Hoe vaak dat daar wel niet gebeurd... 50% van de race achter een SC.PatrickC schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:38:
Safety car in een sprint race… blijft weinig over van racen zo.
Ik zou net zeggen voor een sprint race duurt deze SC echt veel te lang.
Ook niet echt een positie waar je een crash verwacht.renegrunn schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:39:
Duurde best lang voordat er een kraan was?
Genoeg F2 gezien!StefanVerkerk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:39:
[...]
Heb je nog nooit F2 sprint races gezien? Hoe vaak dat daar wel niet gebeurd... 50% van de race achter een SC.
Er mag dit jaar ook maar weinig ontwikkeld worden. Ik zie weinig kansen nog....
Of Italiaans tijdrekkenTheBrut3 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:40:
[...]
Ook niet echt een positie waar je een crash verwacht.
Meteen alweer 6 tiende voorsprong. Meer dan een seconde al.
[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 23-04-2022 16:43 ]
Dat is logisch als de eerste het vertrekpunt mag bepalen. Het zou beter zijn als er een vast punt op het circuit is waarop ze op het gas moeten. Of dat de raceleiding bepaalt wanneer de race weer door kan.desalniettemin schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:42:
Meteen alweer 6 tiende voorsprong
Dan is de leider juist weer een sitting duck.sjaool schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:43:
[...]
Dat is logisch als de eerste het vertrekpunt mag bepalen. Het zou beter zijn als er een vast punt op het circuit is waarop ze op het gas moeten. Of dat de raceleiding bepaalt wanneer de race weer door kan.
De snelheid van de Ferrari helpt ook wel mee, Leclerc is weg.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |