Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Geen feestsfeer/muziek.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Lekker in regen driver parade kijken. Hopelijk is race droog. Anders hebben wij meer te zien dat DRS train.
Kan me er soms een beetje aan irriteren dat veel Engelse rijders geen enkele andere taal spreken dan hun eigen. Komt altijd nogal arrogant over.
Ok,extreem nat en snel klaar.... Hmmm.. *insert dirty mind*.
Dat is dus wat ik net ook zat te bedenken. Starten achter de SC is ideaal voor Max maar hoe groot is die kans? Anders hebben we weer een potentieel "F1 bowling event by Bottas"chevsticks schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:21:
Regent flink zo te zien tijdens de drivers parade. Wordt straks gewoon starten achter de SC
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verstappen en Le Clerq gaan botsen.
Perez 1
Sainz kan (als hij geen 2e wordt) beter iets anders gaan doen.
Noris 3
Ricciardo 4
Russel 5
Hamilton 5
* nieuwe glazenbol komt van de action...
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Het is nog steeds saai. Zeker als er in de openingsfase één (of meerdere) Safety Car komt die rondenlang het veld ophoudt en de rondes zo wegtikken blijft er niet lang 'echt racen' over. Als de Safety Car 2 ronden langer duurde dan had Max geen tijd meer gehad en had je het ook een saaie sprintrace gevonden.
Als de race achter de SC start i.v.m. regen / een te natte baan dan doen ze al een aantal seizoenen lang nu meestal alsnog een standing start. Dus tenzij een staande start echt te gevaarlijk zal zijn / blijven i.v.m. teveel regen / te slecht zicht zullen ze waarschijnlijk een aantal "formation laps" rijden achter de SC en daarna een staande start. Maar regen betekent natuurlijk ook dat de startpositie niks meer zegt. De vuile kant kan op het natte wegdek net zo goed meer grip geven dan de schone / ingerubberde kant (zie bv hoe weinig Verstappen de "schone lijnen" gebruikte in Brazilië 2016). En daarnaast is bij een natte start de kans natuurlijk ook groter dat er grote verschillen in de starts zitten puur in hoe goed de coureur start / reageert. Elke start op een droge baan leer je beter te starten en weet je precies hoeveel gas je moet geven / hoeveel toeren nodig zijn, hoeveel grip er is, etc etc. Start op het natte zie je er starten in de eerste versnelling, de tweede versnelling, meer toeren, minder toeren, etc. Het is dan überhaupt een grote tombola.Chevy454 schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:27:
[...]
Dat is dus wat ik net ook zat te bedenken. Starten achter de SC is ideaal voor Max maar hoe groot is die kans? Anders hebben we weer een potentieel "F1 bowling event by Bottas"
Dan mogen vandaag de echte regenrijders zich bewijzen.
Die omgeving is niet voor niets zo groen, doordat het ook een beetje waait hoeven we gelukkig niet bang te zijn voor Spa 2.0 "de zeiknatte sequel" (hopelijk ook geen Spa 1998 herhaling)
Vraag me af of we nog een droog spoor gaan zien, de slicks zullen wel in de warmers blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 24-04-2022 13:43 ]
Als je kijkt naar voorgaande natte races, dan wordt eerst de baan droog gereden achter de SC om daarna een staande start te doen. Zoiets verwacht ik nu ook weer.Xfade schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:28:
Het hoost niet zo erg dat het achter de sc hoeft.
Zonder SC waren de banden van Leclerc er eerder aan geweest en had Verstappen dus ook / alsnog kunnen aanhaken. Hell, ik heb mij gisteren afgevraagd of zonder SC niet Perez ook nog over Leclerc was gegaan. Waarbij de vraag uiteraard wel ook zou zijn hoeveel Leclerc het op het einde liet lopen vs de banden echt niet meer wilden. Nu was het gat tussen Leclerc en Perez net onder de twee seconden meen ik, maar dan onbekend of Leclerc het liet lopen wetende dat Perez niet zó snel zou zijn of dat Leclerc echt niet harder kon op die banden.Enforcer schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:33:
[...]
Het is nog steeds saai. Zeker als er in de openingsfase één (of meerdere) Safety Car komt die rondenlang het veld ophoudt en de rondes zo wegtikken blijft er niet lang 'echt racen' over. Als de Safety Car 2 ronden langer duurde dan had Max geen tijd meer gehad en had je het ook een saaie sprintrace gevonden.
Horner had gisteren al gezegd dat als de race 1 ronde langer was geweest (of minder SCRobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:40:
[...]
Zonder SC waren de banden van Leclerc er eerder aan geweest en had Verstappen dus ook / alsnog kunnen aanhaken. Hell, ik heb mij gisteren afgevraagd of zonder SC niet Perez ook nog over Leclerc was gegaan. Waarbij de vraag uiteraard wel ook zou zijn hoeveel Leclerc het op het einde liet lopen vs de banden echt niet meer wilden. Nu was het gat tussen Leclerc en Perez net onder de twee seconden meen ik, maar dan onbekend of Leclerc het liet lopen wetende dat Perez niet zó snel zou zijn of dat Leclerc echt niet harder kon op die banden.
Maar ook Horner zal niet weten of Leclerc het liet lopen of dat die echt niet meer harder konstylezzz schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:42:
[...]
Horner had gisteren al gezegd dat als de race 1 ronde langer was geweest (of minder SC) Perez ook nog leclerc had kunnen inhalen. Bij de finish was het gisteren nog 1.5 sec tussen die 2.
Klopt. Zullen we nooit weten... Het zal in ieder geval een interessante race worden. Zeker als iedereen op inters start (of full wet?) kunnen alle banden strategieën weer de prullenbak in. Ik heb er zin inRobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:45:
[...]
Maar ook Horner zal niet weten of Leclerc het liet lopen of dat die echt niet meer harder konNatuurlijk had Red Bull al de graining gezien bij Leclerc, maar in hoeverre dat de snelheid in de laatste ronde bepaalde, vs "lekker uitrijden, Perez zit ver genoeg achter mij", weet ook Horner niet.

Ja klopt, maar het was meer om aan te geven dat het resultaat van gisteren niet direct een gegeven was voor de race van vandaag.TIGER1125 schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:09:
[...]
Laten we de voorspellingen maar met een korreltje zout nemen... Aangezien het tussen 12.00 en 13.00 uur droog zou zijn en de start van de Porsche supercup door de regen ook al vertraagd is nu.(Gaan een/de formatieronde achter de safety car doen)
Wel interessant om te zien welke keuzes qua banden strategie de teams maken wanneer het dadelijk rond de start droog is en het circuit opdrogend is.
Het wordt denk ik één grote pleurisbende met safetycars. Ik heb tegen de vrouw gezegd dat ze met eten geen rekening met me hoeft te houden 😊
Sterker nog, kunnen de strategisten lekker een verlofdagje opnemenstylezzz schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:48:
[...]
Klopt. Zullen we nooit weten... Het zal in ieder geval een interessante race worden. Zeker als iedereen op inters start (of full wet?) kunnen alle banden strategieën weer de prullenbak in. Ik heb er zin in
Bij een natte baan is het misschien wel 80% de coureur die de strategie bepaald. Immers heeft het geen zin om naar een "slickere" (wet => inter, inter => slick) te gaan als de coureur zelf niet het vertrouwen er in heeft. Enige wat strategie nog zal doen is een beetje monitoren wat anderen doen (is een waaghals op een "slickere" band al (veel) sneller?) en evt bepalen welke slick te gebruiken en of het heel wellicht interessant is om een stop voor dezelfde wet / inter band te maken.
Norris als bandenstrateeg ... Dan wordt 't wel wat, jaRobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:54:
[...]
Sterker nog, kunnen de strategisten lekker een verlofdagje opnemen
Bij een natte baan is het misschien wel 80% de coureur die de strategie bepaald. Immers heeft het geen zin om naar een "slickere" (wet => inter, inter => slick) te gaan als de coureur zelf niet het vertrouwen er in heeft. Enige wat strategie nog zal doen is een beetje monitoren wat anderen doen (is een waaghals op een "slickere" band al (veel) sneller?) en evt bepalen welke slick te gebruiken en of het heel wellicht interessant is om een stop voor dezelfde wet / inter band te maken.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat is wat je meestal ziet inderdaad. De teams voorin wachten net zo lang tot er iemand in het achterveld de sprong waagt van inter -> slick en kijken daarna of hij sneller gaat. Misschien even een oogje op HAM houden straks?RobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:54:
[...]
Sterker nog, kunnen de strategisten lekker een verlofdagje opnemen
Dat ging ook zo goed in Turkije toenWill_M schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:57:
[...]
Norris als bandenstrateeg ... Dan wordt 't wel wat, ja
Die fout maakt hij echt niet nog een keer. Dat was gewoon zonde wat toen gebeurde.
"When you grow up your heart dies"
Dat lag niet aan de banden jôh, de baan was daar gewoon té smal geworden, ineens ...
En in Rusland
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je hebt helemaal gelijk excuus. Turkije jaar daarvoor was een natte vermakelijke race.gambieter schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:02:
Turkije en Norris? Was dat niet Rusland?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hopelijk is dat gearsync opgelost, daarnaast had hij wat wielspin.desalniettemin schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:16:
Hopelijk niet weer een poepstart, want anders rijdt Le Clerc weer zo van hem weg. Anyway moge de beste vandaag winnen
Droog, droog. Het regent momenteel nietsjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:16:
Er schijnt meer regen aan te komen. Maar op het moment is het droog.
nu net een shot van Stephane op de baan. Dat zag er wel goed droog uit
[ Voor 29% gewijzigd door nadroJ op 24-04-2022 14:21 ]
Sowieso schrijf je zo!
Safety car starts bestaan niet meer toch? Achter de SC droogrijden tot het veilig genoeg is en dan staande startnadroJ schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:20:
bij Viaplay verwachten ze een start achter de SC wat op zich goed uitkomt voor Verstappen
Ze hebben nog een half uurtje om de baan "droog" te rijden, hé...nadroJ schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:20:
bij Viaplay verwachten ze een start achter de SC wat op zich goed uitkomt voor Verstappen
Lijkt het wel opmir4dor schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:23:
Allemaal op full wets naar buiten?
Maakt niet uit, zal gewoon een staande start worden. Wellicht / aardige kans op dat ze de baan droog rijden achter de SC, maar zolang het niet opnieuw (flink) gaat regenen zullen ze wel een staande start doen, al dan niet na "droog rijden".nadroJ schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:20:
Alphine op ints. + Alfa + Mercedes + Aston.mir4dor schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:23:
Allemaal op full wets naar buiten?
[ Voor 7% gewijzigd door Robkazoe op 24-04-2022 14:24 ]
Nu wel meer op inters. Blijft het droog, zullen het inters worden, gaat het weer regenen wordt het lastig kiezen.
Inderdaad, bij mijn weten wordt er niet meer gestart achter de SC.Jasphur schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:23:
[...]
Safety car starts bestaan niet meer toch? Achter de SC droogrijden tot het veilig genoeg is en dan staande start
Banden worden nog gewisseld he. Zijn niet de racebanden die er nu op liggen. Lijkt mij logischer om nu op de inters te kijken of dat kan en dan evt voor full wets gaan dan nu op full wets en denken "inters kan ook" zonder er op gereden te hebben en dat het wellicht toch te nat is.PalingDrone schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:23:
AT op inters, dat is lef hebben, maarja niet gegokt....
Dat bedoel ikJasphur schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:23:
[...]
Safety car starts bestaan niet meer toch? Achter de SC droogrijden tot het veilig genoeg is en dan staande start
Sowieso schrijf je zo!
Staat Max dan in z'n eentje vooraan?PalingDrone schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:26:
Krijg je weer dat iedereen naar binnen gaat voor inters na de formatieronde
Ik verwacht veel mensen op inters. De fullwets lijken net iets te heftig als het nu droog blijft.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchCrownNL op 24-04-2022 14:30 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Bandenkeuze cruciaal. En een dosis goed geluk om op het juiste moment te wisselen (SC, meer regen etc).
F3 was vermakelijk. Hopelijk een leuke race over 30 minuten!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Van racen zal met regen niks terecht komen…
Zodra wets gebruikt zouden kunnen worden is er teveel spray waardoor geen zicht, en drijven de huidige auto’s van de baan..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het zou me niet verbazen indien er een "bepaald" team of rijder daarvan weer glimlachend in het vierkantje gaat verschijnen na de race
Testing, one, two ...
Nu heeft Imola geen dragrace track naast het circuit...hardware-lover schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:34:
Dus i.p.v. een race wordt het een tombola vanmiddag, ben benieuwd.
Het zou me niet verbazen indien er een "bepaald" team of rijder daarvan weer glimlachend in het vierkantje gaat verschijnen na de race
Dat was nog eens een regenracesjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:35:
[...]
Nu heeft Imola geen dragrace track naast het circuit...
Ik ga voor 2x geel waarvan 1 safety car.
[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 24-04-2022 14:39 ]
Ik denk minimaal 2 rode vlaggen gezien hoe het er de afgelopen dagen aan toe ging.computerjunky schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:38:
Place your bets. Hoeveel gele vlaggen hoeveel safety cars en hoeveel rode vlaggen.
Kleurt lekker bij zijn haarsjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:38:
Als je een koptelefoon op moet dan kun je ook maar beter meteen een knalgele nemen.(F1TV Pro),
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 24-04-2022 14:41 ]
Sowieso schrijf je zo!
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat dus. Als iemand z'n neus snoot hingen ze de rode vlag al uit.sjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:39:
[...]
Ik denk minimaal 2 rode vlaggen gezien hoe het er de afgelopen dagen aan toe ging.
Gezien we al meerdere rode vlaggen hadden in de Kwali..computerjunky schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:38:
Place your bets. Hoeveel gele vlaggen hoeveel safety cars en hoeveel rode vlaggen.
4x geel / (V)SC
2x rood
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Zou regen vanaf ronde 4/5 komen, mogelijk gokken ze dat het eerder komt?Jasphur schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:42:
Blauwe tekst op de bandenwarmers bij Mercedes… full wets?? Maar het asfalt lijkt te droog daarvoor?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, tijdens een FP/Q zwaaien ze zeer snel met rood, tijdens een race moet er echt wel iets meer aan de hand zijn.sjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:39:
[...]
Ik denk minimaal 2 rode vlaggen gezien hoe het er de afgelopen dagen aan toe ging.
:strip_exif()/f/image/rMeqwjlLd2eWLIlIWELPQ9Uf.jpg?f=fotoalbum_large)
https://trackweather.live/formula1/italian-grand-prix
[ Voor 5% gewijzigd door StefanVerkerk op 24-04-2022 14:43 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-04-2022 14:43 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mag je niet binnen kijken van je vrouwRene schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:42:
[Afbeelding]
De middag is gered. F1TV werkt ook in de auto
Voor een win staat Russel te ver achteropPierre schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:43:
Ik ben offline hier iedereen een fijne race en dat de beste mag winnen
Ik denk een onvoorspelbare race met een onverwachte winnaar.sjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:39:
[...]
Die haalt het einde niet

De wraak van Bottas?
Tsja, in het geval van Williams wellicht niet eens zo gek? Ze staan toch al achteraan, met de verkeerde banden komen ze alleen maar verder achter te liggen, maar het kost geen plekken. Gokken ze goed op de wets, omdat het wel snel gaat regenen, dan sparen ze een stop uit en komen ze zo naar voren.Jasphur schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:38:
Staan die blauwe stickers op de bandenwarmers bij de Williams voor full wets? Lijkt mij niet de beste keus als band om op te starten
Uiteraard een strategie (/gok) die alleen voor de auto('s) achteraan werkt, maar kan zeker de moeite waard zijn om te proberen.
Ik denk dat je de Full Wets al aardig opgerookt worden in een ronde of 4 voordat er echt regen valt. Denk dat beginnen op inters en als het echt hard gaat regenen je beter vroeg kan wisselen.Jasphur schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:42:
Blauwe tekst op de bandenwarmers bij Mercedes… full wets?? Maar het asfalt lijkt te droog daarvoor?
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-04-2022 14:55 ]
Vergeet niet te switchen bij F1TV !!!
Alvast veel plezier en hopelijk geen rode vlaggen.
Ps… go Ferrari!!

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 24-04-2022 14:49 ]
Gaat niet gebeuren want het klimaatgedoe etc.Harrie schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:48:
Altijd mooi die fighter jets die overkomen met de Tricolore. Moeten ze in Zandvoort ook doen!
Switchen? Van commentaar, of...?streamnl schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:48:
En dit wordt de laatste waarschuwing van mijn kant uit, vanaf de volgende keer moet je het zelf maar onthouden.
Vergeet niet te switchen bij F1TV !!!
Alvast veel plezier en hopelijk geen rode vlaggen.
Ik zit via een stream de pre-show van Sky te kijken. Zo maar eens F1tv aanslingeren.
Dit is niet de plek om je frustraties te komen uiten. Doe dit dan ook niet.Harrie schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:48:
Altijd mooi die fighter jets die overkomen met de Tricolore. Moeten ze in Zandvoort ook doen!
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-04-2022 14:52 ]
Haalt de spanning wel uit de race met eerst droogrijden en dan staande start kan je net zo goed een SC start doen.sjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:25:
[...]
Inderdaad, bij mijn weten wordt er niet meer gestart achter de SC.
Van de voorbeschouwing naar de daadwerkelijke race.Pannencouque schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:50:
[...]
Switchen? Van commentaar, of...?
Ik zit via een stream de pre-show van Sky te kijken. Zo maar eens F1tv aanslingeren.
Edit:
Anders blijf je best wel lang naar een soort rode screensaver kijken als je niet switch
Trust me, spreek uit eigen ervaring
[ Voor 19% gewijzigd door streamnl op 24-04-2022 14:52 ]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |