[F1 2022] Race 1 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste
Acties:
  • 136.891 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:57:
Mercedes start op rood, die hebben een setje uitgespaard
Ik snap dit niet, kan vast iemand uitleggen.
Rode band slijt snel enaan het begin van de race is de auto zwaarder.
Vaak wordt er wel met rood of geel gestart en de race geeindigd met de harde band.

is het niet veel logisher om met de harde te starten en met de rode te eindigen? aan het eind is de auto is lichter en gaat de rode band ook langer mee dan aan het begin van de race en rij je dus totaal langer op de snelle band.

Dit gebeurd niet dus mijn logica zal niet kloppen maar waar klopt die niet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Kleine wijziging aan de grid boxes ivm slechtere zichtbaarheid door de nieuwe banden dit weekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdzoyKcwB6RQqJrzHEnt76-eapc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vjTQBOvJCSPkAvCK4c98y5q3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Gisteren bij hun push laps waren ze nog gigantisch aan het stuiteren. Dat zal hun in de race zeker pijn gaan doen. Het zou me echt niks verbazen dat er een fitting of iets dergelijks los rammelt zo op het einde van de race.
Of een vulling bij de coureurs, lijkt me geen prettig vooruitzicht.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

[Roland] schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Vaak wordt er wel met rood of geel gestart en de race geeindigd met de harde band.

is het niet veel logisher om met de harde te starten en met de rode te eindigen? aan het eind is de auto is lichter en gaat de rode band ook langer mee dan aan het begin van de race en rij je dus totaal langer op de snelle band.

Je wilt tijdens de start de beste positie verkrijgen en dat gaat nou eenmaal het beste op de zachtste hand. Zeker in de voorliggende jaren met de vuile lucht bij het volgen kon de start bepalend zijn(en was dit vaak ook). Als er zekerheid van een driestopper is zou dat wel een mogelijke optie zijn om de door jou benoemde redenen, dus bijvoorbeeld rood - wit - rood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:47
[...]

Omdat er langs komen lastig is, waardoor een snelle start gewenst is. Daarnaast is een SC vaak aan het begin van een race, waardoor de kans op een vroege stop aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:05
[...]

De afstand tussen het begin en eind van het veld is het kleinst bij de start. (Behoudens SC of herstart) Je hebt dan het meeste voordeel van de extra grip, door direct je voorliggers in te halen. Daarna hoop je een gat te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:09

JB

Cédric roelt!

AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Gisteren bij hun push laps waren ze nog gigantisch aan het stuiteren. Dat zal hun in de race zeker pijn gaan doen. Het zou me echt niks verbazen dat er een fitting of iets dergelijks los rammelt zo op het einde van de race.
Deze race zal wel “goed komen” maar doel meer over gehele seizoen. Niet te hopen dat ze weer dominant worden. Zou leuk zijn als alles dicht bij elkaar blijft.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 19:03
JB schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Deze race zal wel “goed komen” maar doel meer over gehele seizoen. Niet te hopen dat ze weer dominant worden. Zou leuk zijn als alles dicht bij elkaar blijft.
Oh ja helemaal mee eens hoor. Het was gisteren fantastisch om te zien dat Ferrari, Alfa Romeo en Haas meer vooraan zaten. En ik hoop ook echt dat die lekker vooraan mee kunnen doen. Wat mij betreft had Mercedes zelfs nog wel met Mclaren mogen ruilen van plek in de 'pecking order' zoals die nu staat. Niet omdat ik een hekel oid aan Mercedes heb maar gewoon om de balans wat meer te herstellen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Oogje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Of een vulling bij de coureurs, lijkt me geen prettig vooruitzicht.
Hamilton tijdens zijn post race interview :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_h3SEVVPt_doUOlR53fSpyOjE8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uN13VLXlfLDqDasb7U02oDrp.jpg?f=user_large

Ik weet het, flauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Het heeft wel wat, maar geen ‘wow’ ofzo

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOSQ2grX0AYND-T?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

Jasphur schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:19:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Het heeft wel wat, maar geen ‘wow’ ofzo

[Afbeelding]
Wat is het? Het oogt vrij amateuristisch imo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JB schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:14:
Pfff stiekem zo bang dat MER heel sterk terug komt met hun concept :/
Denk dat dat wel mee gaat vallen. Het zou mooi zijn voor de sport als hun concept gewoon niet werkt en ze volgend jaar met iets anders moeten komen. Ik vind het echt tijd voor andere teams om voor de winst te strijden, dus Ferrari vs RBR: heerlijk. Als daar Haas of Alfa af en toe in mee strijdt, nog beter.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:02
Duurt nog zeker 2 uurtjes maar hij staat alvast klaar

F1 LIVE: Bahrain Grand Prix Build-Up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Hmpf, met een enige nasmaak naar de Q gekeken hoe de huidige staat van Mercedes momenteel is maar wat is het anderzijds ook fijn dat Haas en AlfaRomeo in de top 10 terecht zijn gekomen. Hopelijk is het geen eendagsvlieg en zien we ze vaker vooraan. Maar wat misschien nog mooier is is dat Ferrari weer eens vooraan te vinden is, nu maar eens zien hoe hun echte racepace is

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Max leek veel meer een 'rustig' rondje te rijden. Lec perste er met het stuur tussen z'n tanden en nogal wat correcties een briljante ronde uit. Racepace zal bij Max een stuk beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:03
codex schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Volgens mij reed de top 10 in elk geval allemaal hun snelste ronde in Q2 op rood, dus starten ze daar ook op.
Die regel bestaat niet meer, is nu vrije keuze geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Franco10 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:53:
Max leek veel meer een 'rustig' rondje te rijden. Lec perste er met het stuur tussen z'n tanden en nogal wat correcties een briljante ronde uit. Racepace zal bij Max een stuk beter zijn.
Volgens Ted Kravitz (Ted's qualitfication notebook) reed Max in de kwalificatie met een race afstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Franco10 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:53:
Hoop ook dat de druk op 1e bocht nu weg is. Rustig beginnen. LEC is ook vaak onvoorspelbaar gebleken en ze zijn niet bepaald vrienden IMHO.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chocoball schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Volgens Ted Kravitz (Ted's qualitfication notebook) reed Max in de kwalificatie met een race afstelling.
In de long runs was hij ook 7 tiende sneller ofzo. Ik verwacht ook dat hij deze race gewoon gaat winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JB schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Hoop ook dat de druk op 1e bocht nu weg is. Rustig beginnen. LEC is ook vaak onvoorspelbaar gebleken en ze zijn niet bepaald vrienden IMHO.
Je hoeft ook niks in bocht 1. Als je beter kunt volgen, kun je er beter met een DRS'je langs. Was de topsnelheid van de RB ook niet beter dan die van Ferrari? Dan zou hij er op het rechte stuk toch zo langs moeten kunnen? Volgens Sky is de race pace inderdaad veel beter bij RBR. Je krijgt dan haast het gevoel dat Ferrari voor de glory-run is gegaan en vol op Q heeft ingezet, wat best raar is als we de auto's nota bene hebben aangepast, zodat ze elkaar kunnen volgen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:57:
Mercedes start op rood, die hebben een setje uitgespaard
Niet volgens de info van formula1.com:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/WinterMarch/BahrainGP/Tyres%20Available%20for%20Race.jpg.transform/9col/image.jpg
LEC, VER en SAI hebben juist nog een nieuw setje rood over, de Mercs hebben alleen nog 3 gebruikte setjes rood. Ze hebben nog wel een setje witte gebruikte extra, maar daar zie ik geen voordeel in.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-03-2022 12:11 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:37
Grrrrrene schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Je hoeft ook niks in bocht 1. Als je beter kunt volgen, kun je er beter met een DRS'je langs. Was de topsnelheid van de RB ook niet beter dan die van Ferrari? Dan zou hij er op het rechte stuk toch zo langs moeten kunnen? Volgens Sky is de race pace inderdaad veel beter bij RBR. Je krijgt dan haast het gevoel dat Ferrari voor de glory-run is gegaan en vol op Q heeft ingezet, wat best raar is als we de auto's nota bene hebben aangepast, zodat ze elkaar kunnen volgen.
In die video van de q zie je dat Max de hele kwalificatie voorligt tot die laatste bocht.

Op rechte stukken lopen ze gelijk of was Red Bull ietsjes sneller, Ferrari komt wel elke keer goed uit de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:08

Edd

AMARONE schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:10:
Op rechte stukken lopen ze gelijk of was Red Bull ietsjes sneller, Ferrari komt wel elke keer goed uit de bocht.
Gisteren werd dan ook op F1TV de opmerking gemaakt dat de Ferrari-motor een goede drivability heeft en daardoor sterk uit de bochten kan acceleren zonder wielspin.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOSf262XsAgnCnK?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Nog even de samenvatting van de Quali op Ziggo gekeken; voelde op de een of andere manier toch wat meer vertrouwd. :)
Daar zeiden ze dat de Ferrari 25 pk meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Hmmm, ik zie maar één mevrouw wearing pink, alle anderen dragen blauw :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
werphengel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:49:
Nog even de samenvatting van de Quali op Ziggo gekeken; voelde op de een of andere manier toch wat meer vertrouwd. :)
Daar zeiden ze dat de Ferrari 25 pk meer heeft.
Hebben ze ook gezegd waar dat op gebaseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
Is er sinds de "BAR zip livery" een regel aangepast? BAR wilde tijdens het seizoen (?) van livery wisselen maar mocht dat niet. Vandaar dat ze toen 50/50 zijn gegaan. Nu mag je blijkbaar tijdens en raceweekend wisselen. :?

En moeten ze dan van elk stuk bodywork een blauwe én een roze meenemen? En hoe zit het met Parc Ferme?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Hebben ze ook gezegd waar dat op gebaseerd is?
Ferrari had eerder aangegeven dat ze denken het gat van 25pk op Mercedes en Honda te hebben ingelopen.

https://www.motorsport.co...engines-has-gone/9040052/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
alesandro_46 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:57:
Is er sinds de "BAR zip livery" een regel aangepast? BAR wilde tijdens het seizoen (?) van livery wisselen maar mocht dat niet. Vandaar dat ze toen 50/50 zijn gegaan. Nu mag je blijkbaar tijdens en raceweekend wisselen. :?
Dat was toch omdat ze beide auto's een verschillende livery wilden geven? Dat mocht niet en toen hebben ze de Zip op beide auto's gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
25pk achterstand inlopen wil natuurlijk niet zeggen dat ze nu 25pk voorlopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:48
Herko_ter_Horst schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Niet volgens de info van formula1.com:
[Afbeelding]
LEC, VER en SAI hebben juist nog een nieuw setje rood over, de Mercs hebben alleen nog 3 gebruikte setjes rood. Ze hebben nog wel een setje witte gebruikte extra, maar daar zie ik geen voordeel in.
Bevestigd door Pirelli
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOSq5WYXIAUPW0k?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
CreativeS schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Dat was toch omdat ze beide auto's een verschillende livery wilden geven? Dat mocht niet en toen hebben ze de Zip op beide auto's gedaan.
Ah, klopt. Dan heb ik het verkeerd opgeslagen in mijn geheugen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
JB schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Zie LEC en FER in het algemeen ook niet als dé tegenstander van VER. Ook al mocht FER nu sterk zijn, in de loop van het seizoen kakt de boel daar toch altijd weer in.

MB/HAM blijft de te kloppen combinatie.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Net toen ik dacht ‘ik ben na vorig seizoen eigenlijk nog even niet toe aan een nieuwe race’, begint het hart toch weer even harder te kloppen bij de gedachte aan een nieuwe race vandaag! Zin in!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:37
Chocoball schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Ferrari had eerder aangegeven dat ze denken het gat van 25pk op Mercedes en Honda te hebben ingelopen.

https://www.motorsport.co...engines-has-gone/9040052/
Dan staan ze dus gelijk. Ze hebben een knaller van een motor gebouwd maar vandaag gaat blijken hoe de vlag hangt.

Als je dit vergelijk ook ziet dan is Red Bull op de rechte stukken net zo snel, alleen is Ferrari ijzersterk met het uitacceleren vanuit de bocht.
YouTube: Leclerc Vs Verstappen | Side-By-Side Qualifying Comparison | 2022 Ba...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Zonet de F2 race gekeken. Het viel me op dat er wel erg veel marbles van de banden af zijn gekomen. Meer dan voorgaande jaren lijkt het. Is dit ook het geval met het nieuwe rubber voor de F1? Kan me voorstellen dat bepaalde inhaal pogingen dan gedoemd zijn om te mislukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:48
En hier de mogelijke strategieën. We hebben een 2-stopper (!) aldus Pirelli :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOS0pbDXsAI4BkB?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Had de link al geplaatst maar de F1 LIVE: Bahrain Grand Prix Build-Up is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben zo benieuwd of de auto’s echt beter kunnen volgen. Dat gaat belangrijk worden dit seizoen.

Voor deze race verwacht ik een opper dominante overwinning van Max. Leclerc op 15~20 seconden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
Auto's zijn anders natuurlijk maar hier even de situatie en uiteindelijke resultaat van VORIG JAAR!!!

2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vkqnhl8h0f7lvWJxSuxnz4J8NzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwX8m71fSajh9HwVu90aq5uv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPtaUfZnnAq32evnFEQx0iTJqMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpmU85t43nJtqQ1l8sSPrMpn.jpg?f=fotoalbum_large

LET OP: 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:35
werphengel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:13:
Auto's zijn anders natuurlijk maar hier even de situatie en uiteindelijke resultaat van VORIG JAAR!!!

2021

[Afbeelding]

[Afbeelding]

LET OP: 2021
Dat zegt niks omdat iedereen toen startte op de banden uit Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:51
Extigo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:51:
En hier de mogelijke strategieën. We hebben een 2-stopper (!) aldus Pirelli :)
[Afbeelding]
15 tot 20 laps, Ben heel benieuwd of dat goed te doen is. Je zag de afgelopen paar dagen toch wel wat mensen klagen dat de slijtage op rood best hard gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Lewis vindt het wel best. Die stapt alweer uit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:25:
Lewis vindt het wel best. Die stapt alweer uit.
Breekt bijna zijn benen maargoed. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En een kleine 100 meter verder stopt de truck om iedereen veilig uit te laten stappen... :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hamilton: Penalty for unsave release. ? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:16
Robkazoe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:22:
[...]

15 tot 20 laps, Ben heel benieuwd of dat goed te doen is. Je zag de afgelopen paar dagen toch wel wat mensen klagen dat de slijtage op rood best hard gaat.
Bedoel je dan gisteren en vrijdag of vorige week? Want met de testdagen waren de C5 en C4 banden rood (C3 geel, C2 en C1 wit). Terwijl ze nu maar de keuze uit C3 t/m C1 hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Hoop veel van dit soort foto’s te zien dit jaar

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOTDI2fXMAEpppR?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dit kan ook nog wel een dingetje worden:

Adam Cooper
@adamcooperF1
1. Something to watch out for - new F1 race director Niels Wittich has told teams that he won't be asking drivers to give a place back for gaining an advantage. Team & driver have to decide themselves if they're in the wrong and might be penalised if they don't cede the place...

2. Thus there will be no radio debate with race control. However if a team decides not to give the place back it can tell race control why and in effect state the case for the defence should the stewards decide to review the matter

3. The driver has to give the place back within a lap. Also as part of the racing rules discussion with the drivers Wittich said if two cars are alongside each other at the apex, the driver on the inside has to give room to the car on the outside

4. Room as in leave a car's width and not ease him off the road

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
pilskes schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:57:

Adam Cooper
@adamcooperF1
1. Something to watch out for - new F1 race director Niels Wittich has told teams that he won't be asking drivers to give a place back for gaining an advantage. Team & driver have to decide themselves if they're in the wrong and might be penalised if they don't cede the place...

2. Thus there will be no radio debate with race control. However if a team decides not to give the place back it can tell race control why and in effect state the case for the defence should the stewards decide to review the matter

3. The driver has to give the place back within a lap. Also as part of the racing rules discussion with the drivers Wittich said if two cars are alongside each other at the apex, the driver on the inside has to give room to the car on the outside

Zelf besluiten om een plaats terug te geven en dat ook nog binnen een ronde moeten doen?! Levensgevaarlijk. Je zou Hamilton maar achter je hebben rijden, die ziet dat helemaal niet aankomen en boort hem zo naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

Wok

Dakloos...

4. Room as in leave a car's width and not ease him off the road[/i]
Hoeveel 'Verstappen rules' hebben we inmiddels wel niet in het reglement... 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Wok schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Hoeveel 'Verstappen rules' hebben we inmiddels wel niet in het reglement... 8)7
Hamilton is anders ook koning in het mensen van de weg af duwen bij dat soort acties, dus echt Verstappen rules zijn het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:23

Adam Cooper
@adamcooperF1

Ik vind het maar gevaarlijke regels.. daarmee loop je ook de kans dat er plekken worden teruggegeven die helemaal niet hadden gehoeven. En dus veiligheidsrisico's opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 18:33
Ik voorzie nu al zo veel discussies bij chicanes, "Ja ik kon geen ruimte laten bij de 2e bocht omdat hij mij bij de eerste bocht geen ruimte gaf!"

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

Wok

Dakloos...

@chevsticks Mijn reactie was dan ook enigszins ironisch bedoeld ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
chevsticks schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Hamilton is anders ook koning in het mensen van de weg af duwen bij dat soort acties, dus echt Verstappen rules zijn het niet.
Vorig jaar in Bahrein was het inderdaad 100% een bewuste actie van Hamilton om de auto naar buiten te laten lopen bij Verstappens inhaalactie. Met dan het geluk dat Verstappen hem weer langs moest laten en geen nieuwe kans tot een inhaalpoging kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 07-10 18:18

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Wat heb je aan een race director als die geen uitspraak doet om vervolgens aan het einde @ random straffen uit te delen. Dat gaat ook willekeur worden.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:53
Ze moeten niet zo zeiken met al die regels, wat meer op z'n Amerikaans mag ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Pjottski schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:05:
Wat heb je aan een race director als die geen uitspraak doet om vervolgens aan het einde @ random straffen uit te delen. Dat gaat ook willekeur worden.
Ze doen wel een uitspraak, maar geven eerst de teams de kans op zelf hand in eigen boezem te steken. Als ze dat niet doen, treden de stewards alsnog op. Doorgaans weten teams donders goed wanneer ze op een onheuse manier ingehaald hebben.
Vind het juist wel goed, laat de teams zelf maar eens kritisch naar eigen handelen en acties kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Deze regels zijn ook lekker tijdig en goed gecommuniceerd naar de fans en kijkers...NOT.

Typisch FIA weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max heeft ook weer een nieuwe titel volgens Sky Sports F1: "The king of aggresive driving", en Checo "The king off tire preservation".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:11:
Max heeft ook weer een nieuwe titel volgens Sky Sports F1: "The king of aggresive driving",
Nu MAG terug is weet ik niet of die titel terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel

Adam Cooper
@adamcooperF1
two cars are alongside each other at the apex, the driver on the inside has to give room to the car on the outside

Vreemd, de racelijn loopt vaak van de apex naar de buitenbocht. Dan ben je dus altijd in het voordeel in de buitenbocht. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
werphengel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Vreemd, de racelijn loopt vaak van de apex naar de buitenbocht. Dan ben je dus altijd in het voordeel in de buitenbocht. :?
Nee? Room gaat over het teruggeven van een positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:11:
Max heeft ook weer een nieuwe titel volgens Sky Sports F1: "The king of aggresive driving", en Checo "The king off tire preservation".
Interview met HAM is wel prettig. Legt prima uit dat hij ook zo was wellicht maar inmiddels anders reageert. Precies zoals het is. Minder materiaal, geen titel == knokken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Laatst online: 09:56

Adam Cooper
@adamcooperF1

Fijn, duidelijkheid is wat er ontbrak. Geen onnodige discussies meer en willekeur, hoop dat dit in de praktijk ook zo uit gaat pakken.

[ Voor 79% gewijzigd door n0pe op 20-03-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 21:46
Is er overigens een nieuwe regelset voor radiocommunicatie tussen race leiding en team? Heb daar niks over gelezen maar kan dat ook gemist hebben.

Of zitten we weer met de “no Mikey” cultuur :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rene schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:16:
Is er overigens een nieuwe regelset voor radiocommunicatie tussen race leiding en team? Heb daar niks over gelezen maar kan dat ook gemist hebben.

Of zitten we weer met de “no Mikey” cultuur :+
Is niet meer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:13:
Nee? Room gaat over het teruggeven van een positie.
Nee, ruimte laten gaat niet over teruggeven van positie. Dat gaat over hoe ver je mag gaan bij inhaalpogingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 07-10 18:18

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Nog even en er komt een regel dat in de remzone geen inhaalactie mag plaats vinden. Buitenkant heeft altijd voordeel dus verdedigen hoeft ook niet meer.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 11:14

Dentist

Next patient please...

werphengel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Zat ik ook te denken, volgens deze interpretatie was ham fout geweest in Monza. En max in R1 incident Abu Dhabi.

[ Voor 4% gewijzigd door Dentist op 20-03-2022 15:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kudos voor het voorprogramma van Viaplay hoor. David en Mika ook echt een sterke toevoeging naast Stephane.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Kenny_026 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:21:
Kudos voor het voorprogramma van Viaplay hoor. David en Mika ook echt een sterke toevoeging naast Stephane.
Psst, Viaplay in Nederland

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Herko_ter_Horst schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:17:
Nee, ruimte laten gaat niet over teruggeven van positie. Dat gaat over hoe ver je mag gaan bij inhaalpogingen.
In dat geval is het een slechte regel. Maar wel goed dat Max alsnog gelijk krijgt dat hij in Monza goed zat en dan Hamilton niet mocht knijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
De wind van afgelopen 2 dagen is minder geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:34

Amphiebietje

In de blubber

chevsticks schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Ja, volgens deze regels zou HAM's actie in Silverstone verboden zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 11:14

Dentist

Next patient please...

Amphiebietje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Volgens de toenmalige regels ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
En hij had VER ook in Monza voor moeten laten gaan in T1 (en omgekeerd in T2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 07-10 20:46
[...]

Inhaalactie van VER in Bahrein vorig jaar had dan ook anders beoordeeld geworden. Ook daar liet HAM de auto naar buiten lopen, waardoor VER buiten de track moest uitwijken tijdens het inhalen.

Moet nog zien hoe deze nieuwe regel uitpakt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Elke coureur weet dat je op de penalty stip gaat liggen wanneer je buitenom inhaalt. Dat moet echt niet met regels worden beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 07-10 20:46
TheBrut3 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:36:
Elke coureur weet dat je op de penalty stip gaat liggen wanneer je buitenom inhaalt. Dat moet echt niet met regels worden beschermd.
Kan ook erg tegenstrijdig werken met de ( oude?) regel dat de racelijn voorrang heeft.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOTNvdVXEAce41C?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOTNq1pWUA0dFrE?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOTNIF2X0AcuNZV?format=jpg&name=large

[ Voor 53% gewijzigd door Jasphur op 20-03-2022 15:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:33
Veel plezier allen, * nachtnet gaat met alle aandacht op het scherm op de bank zitten. (en is benieuwd naar het verloop van deze 1e race)

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 20-03-2022 15:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 19:40
Heerlijke ouderwetse gridwalk met Martin Brundle op SkyF1, terug naar het oude normaal. Wat een drukte, veel interviews ook met coureurs. Ben wel benieuwd wat dat de komende week met coronabesmettingen gaat doen daar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
StefanVerkerk schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:39:
Heerlijke ouderwetse gridwalk met Martin Brundle op SkyF1, terug naar het oude normaal. Wat een drukte, veel interviews ook met coureurs. Ben wel benieuwd wat dat de komende week met coronabesmettingen gaat doen daar. 8)7
Ik zit naar de gridwalk met Sam Collins te kijken en dacht precies hetzelfde. Veel drukte en langs elkaar schurende mensen. Maar goed dat dachten we vorig jaar na Austin ook en eerlijk gezegd heb ik daar helemaal niks meer over gehoord.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn-_s6dcnY1UirJsv6FO85CWPJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YY740E7HUWmlG13Ai6dBL1Os.jpg?f=fotoalbum_largeIk zit er helemaal klaar voor!! :)

Foto doet de tv geen eer aan, is 55 inch oled :+

[ Voor 5% gewijzigd door CrazyFool op 20-03-2022 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
AtlAntA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Ik zit naar de gridwalk met Sam Collins te kijken en dacht precies hetzelfde. Veel drukte en langs elkaar schurende mensen. Maar goed dat dachten we vorig jaar na Austin ook en eerlijk gezegd heb ik daar helemaal niks meer over gehoord.
Hey ik keek naar de gridwalk met Mika en David en dacht het ook.

(Mag het zo wel?) 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

@CrazyFool is dat met racecontrol?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

Pierre

Van nature lui!

Iedereen veel plezier, gelukkig een redelijk korte winterstop dit seizoen. Ik ga offline hier, lekker op de bank met F1 tv.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
Nee dit is met F1 viewer voor Mac. Race control is alleen voor Windows. Voor de volgende keer maar even bootcamp installeren op mijn Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

ahh tnx.
Mijn laptop laat racecontrol niet toe. Gelukkig ben ik onboarded in mijn eigen tennant. Maar even wat settings lager zetten.
Nu maar even op de laptop wat onboards bekijken. En op het grote scherm de de worldfeed

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Wens iedereen een mooie spannende race toe, dat we maar veel close racing mogen gaan zien.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

CrazyFool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:44:
[Afbeelding]Ik zit er helemaal klaar voor!! :)

Foto doet de tv geen eer aan, is 55 inch oled :+
Ik tel daar 6 kanalen? Zodra ik een 5e kanaal aanzet kapt er willekeurig een ander kanaal bij mij :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat een sfeer bij Magnussen. Dat was met Mazepin wel anders…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
F1TV pitreporter dacht te zien dat Max op medium start net voor de bandenwarmer er op ging. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

:w

Tensions run high. :9
Ik ben benieuwd. Iedereen een spannende race toegewenst. :)F

En Hamilton lijkt vooralsnog niet vooraan mee te doen dus @DaniëlWW2 & @tweakduke veel kijkplezier, in plaats van modperikelen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:47
Veel plezier, boys & girls! 8) (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2H1A0pKNKcIbJwGBmyo3hvu2zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzFOYBEzvCVmSiiidikK3soC.jpg?f=fotoalbum_large

Dat het een verrassende uitslag mag worden. d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En jongens/meiden en alles ertussenin houd het gezellig hier; goede race!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:05
Veel plezier allemaal. Benieuwd of de Haas ook in de race het voor elkaar heeft.

Kom op Max!!

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord