Er is geen woord filosofie bij betrokken. Het antwoord is zelfs dan ja, maar het gaat hier niet zonder meer om Russische soldaten die oorlogmisdaden plegen. Dat iemand een Russisch uniform aan heeft is geen bewijs dat diegene ook oorlogsmisdaden heeft gepleegd.
sh4d0wman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 02:47:
Tja er mag zo veel niet maar het is oorlog. SAS units beschreven ook wel hoe ze door een burger werden ontdekt die dan werd geneutraliseerd om alarm te voorkomen. Liever doet men dat niet maar als het alternatief is dat een grote overmacht je overloopt en dood maakt dan is de keuze snel gemaakt. In de oorlog is het hij of ik.
Als je als SAS geen oorlog kunt voeren zonder burgers te vermoorden, want zo heet dat en niet neutraliseren, dan moet je er niet aan beginnen. Simpel zat. Hoe ver wil je daar eigenlijk in gaan? Een kind van 10 "neutraliseren" om alarm te voorkomen of is dat wel een rode grens?
Maar in dit geval wordt zelfs zo'n voorbehoud niet gemaakt. De leiding doet hiermee in feite een aanwijzing zo niet een bevel, om niemand van de tegenstander te sparen die zich overgeeft of die gewond is.
Gewonden kun je laten liggen. Medicatie wordt schaars dus die moest je toevallig voor je eigen burgers/kameraden gebruiken. Valt niet te verifiëren. Gevangenen wordt een lastig verhaal. Zeker als eten en drinken schaarser is. En ze vormen continue een gevaar, er moet bewaking bij.
Je kunt ze vastbinden en daar hoeft echt geen continu bewaking bij, daarnaast kun je ze altijd nog in een gevangenruil inzetten, dus zelfs als je meedogenloos genoeg bent om ze te vermoorden na ze gevangen te hebben genomen dan doe je dat niet uit eigen belang.
Ik ben bang dat Oekraine dit niet veel langer vol kan / wil houden. Het Westen blijft helaas toekijken zonder te helpen.
Het Westen helpt meer dan ik had verwacht, maar als NAVO-landen actief zouden gaan vechten tegen de Russen dan zou dat jou nog veel banger moeten maken.
[
Voor 61% gewijzigd door
sampoo op 03-03-2022 04:39
]