Het het is oorlog he....letterlijk. Je bent voor of tegen ons. Dus niks te zoeken als je tegen ons bent.SterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:41:
[...]
Dat anderen de nuance overboord gooien, maakt nog niet dat wij dat ook maar moeten doen.
Zo erg is het gelukkig niet; Zoals anderen eerder al vermelden, zijn er veel die wél anti-Putin zijn, de oorlog veroordelen en begrijpen dat ze het hier in het westen toch beter hebben dan de gemiddelde Rus in eigen land. Laten we vooral daaraan vasthouden en hopen dat zij een goede invloed hebben op hun landgenoten.kx22 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:38:
[...]
Dan is het ook terecht dat ze worden buiten gesloten van de hele wereld. Gaat dit door, moeten we ook overwegen om alle Russen terug te sturen.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ondertussen bij Odesa.
Russian military ship near Odesa caught fire https://t.co/TAuVDePrV4 via @zloy_odessit pic.twitter.com/6gO22fghLE
— Liveuamap (@Liveuamap) 2 maart 2022
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nuance?? In conflict met het Kremlin is nuance een wapen van het Kremlin, nuance aanbrengen in dit conflict moet je niet willenSterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:41:
[...]
Dat anderen de nuance overboord gooien, maakt nog niet dat wij dat ook maar moeten doen.
Werd eerder ook al gepost in dit topic maar het is verder niet bevestigd. Het zou van alles kunnen zijn.
Heb ik hier al eerder gezegd, maar we krijgen voornamelijk de succes stories van Ukraine hier en in de meeste westers georiënteerde feeds te zien. Combi van succesvolle PR en confirmation bias. Nu Ukraine meer onder druk komt zien we dus ook minder (goed) nieuws.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:40:
Ligt het aan mij of is de stroom aan nieuwe berichten en filmpjes vandaag iets minder? Heb het idee dat er vandaag iets minder hard gevochten wordt.
Zover mij bekend post liveuamap.com enkel dingen welke zijn bevestigd. Daarom posten ze ook niet zo heel erg veel.Hatsjoe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:48:
Werd eerder ook al gepost in dit topic maar het is verder niet bevestigd. Het zou van alles kunnen zijn.
Nuance is voor mij ook een teken van hoop. Hoop dat er mensen zijn die uiteindelijk 'iets' kunnen bedenken waardoor in de allereerste plaats Oekraïne weer uit deze oorlog komt. Alle nuance overboord gooien is volgens mij niet een manier van denken die daartoe gaat leiden. Dat is mijn bescheiden mening / gevoel.-Bonalds schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:46:
[...]
Nuance?? In conflict met het Kremlin is nuance een wapen van het Kremlin, nuance aanbrengen in dit conflict moet je niet willen
Oh. Waar dan? Ik zoek het hele topic altijd even door. Ik zie niets. Of ik zoek niet goed.Hatsjoe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:48:
[...]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nog wat plaatjes uit het centrum van Kharkiv, de schade aan huizen is enorm:
[Twitter: https://twitter.com/TommyFrauss/status/1499000883350286342]
[Twitter: https://twitter.com/TommyFrauss/status/1499000883350286342]
Ja je zou zomaar gelijk kunnen hebben, maar de wereld pers ter plekke zoals BBC, AP en Reuters laten ook weinig zien vandaag. Ik ga er vanuit dat ze normaal ook rapporteren dat de Russen steden hebben overgenomen etc.olafmol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Heb ik hier al eerder gezegd, maar we krijgen voornamelijk de succes stories van Ukraine hier en in de meeste westers georiënteerde feeds te zien. Combi van succesvolle PR en confirmation bias. Nu Ukraine meer onder druk komt zien we dus ook minder (goed) nieuws.
Oh, deze is wel interessant, geen idee dus waar de Russen op uit zijn met degelijke statements.
Russian media now accusing Kazakhstan of “russophobia” and “ukrainization”, whatever that is supposed to mean. Not suggesting Russia will attack Kazakhstan but worth pointing out this is exactly how they built up their narrative about “Nazi Ukraine” https://t.co/NlxVvCjIfJ
— Bakhti Nishanov (@b_nishanov) 2 maart 2022
Gezien het bericht waarop je reageerde had ik het vermoede dat je met nuance bedoelde om op een of andere manier verzachtende omstandigheden voor het Kremlin aan te voeren, dat is de vorm van nuance die je niet moet willenSterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Nuance is voor mij ook een teken van hoop. Hoop dat er mensen zijn die uiteindelijk 'iets' kunnen bedenken waardoor in de allereerste plaats Oekraïne weer uit deze oorlog komt. Alle nuance overboord gooien is volgens mij niet een manier van denken die daartoe gaat leiden. Dat is mijn bescheiden mening / gevoel.
Was dat dan waarom we vanochtend in het topic iemand iets zagen posten over tanks die uit het oosten van Rusland onderweg waren?Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:55:
Oh, deze is wel interessant, geen idee dus waar de Russen op uit zijn met degelijke statements.
[Embed]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uhh... Lanceert Roscosmos niet altijd vanuit Kazachstan? Is dit niet een hele belangrijke brug verbranden?Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:55:
[Embed]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dan ben ik blij dat ik met mijn tweede nuancerende bericht voor extra duidelijkheid kon zorgen. We begrijpen elkaar.-Bonalds schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:59:
[...]
Gezien het bericht waarop je reageerde had ik het vermoede dat je met nuance bedoelde om op een of andere manier verzachtende omstandigheden voor het Kremlin aan te voeren, dat is de vorm van nuance die je niet moet willen
Geen idee? Ik welTristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:55:
[Embed]
Dat betekent, stam + t .
Een inkijkje bij de propaganda in Rusland:
‘En dan nu over naar het buitenlands nieuws: de Russische vredesmissie in het oosten van Oekraïne verloopt stroef doordat de bezetters in Oekraïne zich steeds agressiever opstellen ten opzichte van de Russische bevrijdingstroepen’, klonk het woensdagochtend op de Russische staatstelevisie. ‘Omdat er veel foutieve informatie circuleert, communiceert het Kremlin nogmaals dat het Russische leger alleen met uiterste precisie de militaire doelwitten van de zwaarbewapende bezetters viseert. Steden en burgers komen niet in het vizier.’
Na het nieuws volgt later een talkshow waarin voedingsexperts de heilzaamheid van verschillende soorten groenten en fruit belichten. ‘Druiven kunnen een kalmerend effect hebben als je goed kauwt en de sappen in de mond al vrijkomen’, klinkt het. ‘Bij stress, zoals sommigen onder ons misschien hebben ervaren de afgelopen dagen, kan een druif echt helpen.’
De laatste onafhankelijke media willen zolang mogelijk doorgaan, maar beseffen ook dat het einde nabij kan zijn:Wie afgelopen dagen alleen naar de staatstelevisie keek, kreeg de indruk dat er geen oorlog is. De Russische mediatoezichthouder, Roskomnadzor, heeft vorige week alle media verboden om de woorden ‘oorlog’ en ‘invasie’ te gebruiken en om niet-officiële – vooral niet-Russische – bronnen te gebruiken. Media-outlets die een overtreding begaan, riskeren een boete van 5 miljoen roebel (43.000 euro). Die waarschuwing miste haar effect niet: verschillende grote nieuwssites veranderden onmiddellijk de titel van hun liveblog in ‘militaire operatie’.
Laatste onafhankelijke media in Rusland strijden om te overleven: ‘We gaan door tot het einde’TV Dosjt, de enige tv-zender in Rusland die geen banden heeft met het Kremlin, weigerde om de invasie te verbloemen. De liveblog op hun website heet ‘oorlog in Oekraïne’ en er is ruim plaats voor de getuigenissen van Oekraïners die naar Polen vluchten en protesten in Rusland en Georgië. Voor die berichtgeving betaalt de zender nu een hoge prijs: dinsdagavond werd de tv-zender uit de ether gehaald in Rusland, woensdagochtend werd ook de toegang tot het socialemediaplatform VKontakte afgesneden.
‘We blijven uitzenden op Telegram, Youtube, Instagram, Facebook en Twitter’, zegt een medewerkster aan de telefoon, ‘want iedereen moet weten dat dit Poetins oorlog is, niet die van de Russen. Wij leven in een nachtmerrie. We moeten deze oorlog stoppen.’ Ze zwijgt even. ‘Sorry, ik begin te huilen. Ik ben zo bang dat ze mijn familie oppakken omdat ik hier nu de telefoon nog maar opneem, maar wat kunnen wij doen behalve doorgaan? Ja, ik ben echt bang, want niemand weet of wij straks 5 miljoen roebel boete moeten betalen en of ze hier binnenvallen met de politie, maar we gaan door tot het einde.’
Wat ik mij eigenlijk ook afvraag is wat de rol van de Europese Unie hierin is. We zien dat er vooral vanuit de Navo gesproken word, maar de Oekraïne heeft net zoals Moldavië en Georgië al de eerste stappen gezet tot toetreding aan de Europese Unie. Dit is dus blijkbaar nog niets waard in een gewapend conflict....
Maar in het geval van eventueel een aanval van de Russen naar een Polen toe hebben ze naast de Navo ook de rest van de Europese Unie achter zich aan, want hier zit wel degelijk verschil in.
Maar in het geval van eventueel een aanval van de Russen naar een Polen toe hebben ze naast de Navo ook de rest van de Europese Unie achter zich aan, want hier zit wel degelijk verschil in.
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
Als ik *knip* dit voegt niets toe, wat wil je zeggen, dit is geen basis voor discussie.
[ Voor 80% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:04 ]
Misschien moeten ze vragen of de boete over 2 weken voldaan kan worden, dan is er niets over van de boete.een boete van 5 miljoen roebel (43.000 euro).
[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 02-03-2022 15:05 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Dat hadden ze kunnen doen inderdaad. Maar waren er vandaag ook weer niet 'onderhandelingen' tussen beide partijen?
[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:05 ]
En wat nuanceer je hier precies mee?
[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:05 ]
Idd maar dat ondermijnt hun "we willen enkel de nazi's wegjagen" he?
[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:05 ]
Wat voor nuance is dat? Als Rusland het wou hadden ze Parijs allang plat kunnen bombarderen. Maar wat wil je ermee zeggen?
[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:04 ]
Verwijderd
Dat zouden ze kunnen doen ja. Maar dat zou wel echt overkomen als enorme zwakte voor de rest van de wereld. Een stad compleet kapot bombarderen omdat het je niet lukt de stad in te nemen met je 'superieure leger'.
Het Kremlin heeft zich gewoon flink in de nesten gewerkt en zijn compleet incapabele barbaren.
[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:05 ]
Als ze de boete zelf moeten betalen, kost het ze misschien nog wel meer geld, hoe langer ze wachten.Moby schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:04:
[...]
Misschien moeten ze vragen of de boete over 2 weken voldaan kan worden, dan is er niets over van de boete.
Moldavie en Georgie zijn geen lid van de EU, en ook geen kandidaat lid. Of ze hebben gezegd dat ze lid willen worden van de EU, is een ander iets. Dat kan ieder land zeggen. Ze hebben beiden alleen een associatieverdrag met de eu. Dat laatste is vooral gericht op handel. Maar ook in het geval van Georgie, staat er in de factsheet: "the EU remains committed to supporting a strong, independent and prosperous Georgia"TPbasMIE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:03:
Wat ik mij eigenlijk ook afvraag is wat de rol van de Europese Unie hierin is. We zien dat er vooral vanuit de Navo gesproken word, maar de Oekraïne heeft net zoals Moldavië en Georgië al de eerste stappen gezet tot toetreding aan de Europese Unie. Dit is dus blijkbaar nog niets waard in een gewapend conflict....
Met deze intentie zal Rusland minder problemen hebben.
Oekraine heeft eerder de wens uitgesproken om ooit lid te worden van de EU, en deze week hebben ze een verzoek ingediend tot lidmaatschap. Die zijn nu dus een stapje verder dan de andere landen.
[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 02-03-2022 15:17 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
🔴🇷🇺 A Russian military convoy stretching back 60 km has amassed on the outskirts of #Ukraine's 🇺🇦 capital #Kyiv.
— FRANCE 24 English (@France24_en) 2 maart 2022
Satellite images show the convoy in several locations ⤵️ pic.twitter.com/HuChibPdEI
Als ik deze post mag geloven dan is de kolonne aangekomen bij Hostomel, en dus Kiev.
Wat is nou het verhaal van deze convoy? Dagen geleden begon men er over, en telkens zien we de zelfde foto's. Schiet niet echt op hé? En als deze echt 60km aan troepen heeft, en je wist het dagen geleden al, dan moet er toch iets van een luchtaanval mogelijk zijn? Makkelijker doelwit krijg je niet.TheBrut3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:13:
[Twitter]
Als ik deze post mag geloven dan is de kolonne aangekomen bij Hostomel, en dus Kiev.
Wat zijn die satelliet beelden toch ontzettend scherp. Voortaan wel even 3x nadenken voordat je in de achtertuin gaat rotzooien.TheBrut3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:13:
[Twitter]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Zowel Kazachstan als Uzbekistan zijn tegen de invasie van Rusland in Oekraïne. Die sturen aan op dialoog en niet oorlog. Beide landen zullen de effecten van de sancties tegen Rusland hard gaan voelen in hun economie. Het zijn niet meer de staten die blind Poetin volgen in alles. Dat betekent natuurlijk niet dat er geen corruptie meer is of dat er een vrije democratie is geboren.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:55:
[Embed]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Yup:Sebazzz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:00:
[...]
Uhh... Lanceert Roscosmos niet altijd vanuit Kazachstan? Is dit niet een hele belangrijke brug verbranden?
Wikipedia: Baikonur Cosmodrome
Ja als ze willen hadden ze ook al alle kernkoppen geactiveerd en afgevuurd.....
Maar ze zijn nu aardig overal aan het bombarderen.
[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:04 ]
Dan moet dus een andere vader/moeder aan het gezin vertellen dat er voor hun niks meer te eten is, omdat iemand het gestolen heeft.Andyk125 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:25:
[...]
Jij hebt natuurlijk makkelijk praten, jij zit er niet zelf met je familie.
Ik zou koste wat het kost mijn familie beschermen en onderhouden, als ik daarvoor zou moeten stelen dan moet dat maar zo zijn.
Wat ik wel eens heb gehoord heb, maar weet het niet echt zeker, is dat je bij echte honger wel een brood zou mogen stelen bij de Albert Heijn ofzo...kan ook broodje aap zijn...
Onhandige woordkeuze, maar no pun intendend
[ Voor 19% gewijzigd door GeeEs op 02-03-2022 15:25 ]
Ik lees en leer iedere dag iets bij over deze situatie en kan me nog steeds niet helemaal ontdoen van het feit dat het misschien toch niet zo ondenkbaar is dat er misschien
*knip* Lees bovenstaande zin eens terug, je wringt je in allerlei bochten om iets toch te zeggen. Dat is ongewenst
[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:09 ]
Nu ik eraan denk: De Duitsers hebben Stalingrad indertijd zwaar gebombardeerd voordat ze het aanvielen. Daar hebben ze later veel last van gehad omdat het puin de wegen blokkeerde en de verdedigers in de kaart speelde. Misschien is dat waarom de Russen ook wat terughoudend zijn met het bombarderen van Kiev. Het is niet alleen maar gunstig voor de aanvallers.
Dat is precies wat ik dacht bij een van de foto's die hier vanmorgen werd gepost waarop een klein convoy midden in een straat is uitgeschakeld. Gelijk de hele straat geblokkeerd voor andere voertuigen.downtime schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:24:
Nu ik eraan denk: De Duitsers hebben Stalingrad indertijd zwaar gebombardeerd voordat ze het aanvielen. Daar hebben ze later veel last van gehad omdat het puin de wegen blokkeerde en de verdedigers in de kaart speelde. Misschien is dat waarom de Russen ook wat terughoudend zijn met het bombarderen van Kiev. Het is niet alleen maar gunstig voor de aanvallers.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Tuurlijk en Poetin is een vredesengel.
Hier is wat jouw vredesengel doet:
https://www.voetbalprimeu...oor-oorlog-overleden.html
[ Voor 43% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:10 ]
Ik snap werkelijk niet waar dit op gebaseerd zou moeten zijn.
Even terug; in 2014 hebben de Russen ongevraagd de crim geannexeerd:
Wikipedia: Annexation of Crimea by the Russian Federation
En vervolgens een zogenaamde onafhankelijkheidsoorlog in het oosten van Oekraine veroorzaakt.
Wikipedia: War in Donbas
Nu vallen ze ongevraagd de rest van het land binnen, tegen wil en dank van het volk.
Als ze landgenoten hadden willen beschermen hadden ze die lekker terug naar mother russia moeten halen in plaats van ze in grote getale de grens over te sturen.
Dat we niet 'guns-blazing' naar binnen scheuren, zoals in het verleden in andere landen gebeurde, is dat het het conflict tot extreme proporties zou escaleren.
[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:10 ]
*knip* reactie op mbr
[ Voor 95% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:11 ]
Het is overduidelijk weer een olie en gas oorlog.
Verder nog landbouw potentie / voedsel voorziening.
Daarnaast is het mogelijkheid dat NATO aan een zeer lange grens komt. Ze zien liever geen NATO gebied tot aan Karpatische bergen. Nog in ouderwets oorlogs denken over Eurazie gezien is het makkelijker te verdedigen.
De Russen die er wonen zijn bijzaak. De Krim ook ingenomen vanwege olie/gasvelden
[ Voor 32% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:11 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ze zien liever geen NATO-gebied aan deze kant van de Atlantische Oceaan, vermoed ik!null schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:30:
[...]
Ze zien liever geen NATO gebied tot aan Karpatische bergen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je gaat inderdaad toch bijna geloven dat het Kremlin niets geleerd heeft van de fouten van de Nazis of hoe de Amerikanen de afgelopen twee decennia oorlog hebben gevoerd. Die Poetin moet toch ondertussen alles en iedereen om zich heen kort en klein hebben geslagen.downtime schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:24:
Ik zat net het BBC breakfast interview met die ex US generaal te kijken en die staat ook met z’n ogen en oren te klapperen met wat hij ziet en hoort. Tactisch zakken de Russen gigantisch door het ijs. Onvoorstelbaar.
Je zou bijna geloven dat hun nucleaire dreiging ook een wassen neus is, omdat al het materiaal 50 jaar oud is en waarschijnlijk uit elkaar valt als je gegaan blaast.
Dit is natuurlijk het meest debiele argument vanuit Rusland!null schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:30:
[...]
Het is overduidelijk weer een olie en gas oorlog.
Verder nog landbouw potentie / voedsel voorziening.
Daarnaast is het mogelijkheid dat NATO aan een zeer lange grens komt. Ze zien liever geen NATO gebied tot aan Karpatische bergen. Nog in ouderwets oorlogs denken over Eurazie gezien is het makkelijker te verdedigen.
De Russen die er wonen zijn bijzaak. De Krim ook ingenomen vanwege olie/gasvelden
Vaak bu'j te bang!
Je zou gelijk kunnen hebben.anon054630 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:23:
[...]
Ik lees en leer iedere dag iets bij over deze situatie en kan me nog steeds niet helemaal ontdoen van het feit dat het misschien toch niet zo ondenkbaar is dat er misschien toch een scenario is waar dit niet helemaal waar is en de Russen enkel bescherming voor hun landgenoten in Ukraine willen bekomen? In andere situaties staat men altijd te springen om minderheden te beschermen, maar als deze minderheid uitmaakt van een grootmacht zoals Rusland dan lijkt de kar snel gekeerd. Hoge bomen vangen veel wind?
-Alleen waarom verder gaan dan de 2 "afvallige" regio's?
-Waarom steden plat gooien?
-Waarom dreigen naar de rest van de wereld dat interventies van buitenaf "ongekende" represialles staat.
-Waarom niet naar de UN gaan en daar afdwingen/pleiten voor verdere zelfregulering of afscheiding.
-Waarom dat (als het correct en waar is) dat manifest waarin de "overwinning van RU op UA" gepubliceerd is.
Ik weet het niet maar het "beschermen van etnische russen" lijkt mij niet meer van toepassing.
Mogelijkheden genoeg dat voor elkaar te krijgen zonder dat je daarvoor naar verluid bv. een stad voor de keuze overgave of artillerie bombardement te stellen.
Verwijderd
Klopt, maar oorlog is dan ook verre van eerlijk of oprecht. In het begin zullen veel mensen nog samen werken en spullen delen om als collectief te functioneren.GeeEs schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:20:
[...]
Dan moet dus een andere vader/moeder aan het gezin vertellen dat er voor hun niks meer te eten is, omdat iemand het gestolen heeft.
Maar als het komt tot langdurige situaties van echte honger en dorst en dus leven of dood... Er blijft niets over van menselijke normen en waarden. Mensen veranderen in beesten. Zelfs kannibalisme is geen uitzondering gebleken in de geschiedenis bij grootschalige periodes van honger. Bizar gruwelijk om te beseffen.
Het weer slaat om en er is nu hevige sneeuwval verwacht - hopelijk helpt dat de verdedigers.
https://edition.cnn.com/e...9d5907bdb1b5eaa5f54760734
*knip* reactie op mbr verwijderd.
[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:11 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Waar zijn de beelden van de massale straatprotesten in Ukraine tegen de regering?
Waar zijn de rapporten van onafhankelijke instellingen over de onderdrukking van de bevolking?
Waar zijn de naar buiten gesmokkelde beelden van erg het er wel niet aan toegaat?
[ Voor 40% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:12 ]
Worden er Russische minderheden onderdrukt in Oekraïne?
Wanneer heeft Poetin zich ooit bekommert om het welzijn van minderheden?
Is het binnenvallen van een land en het op grote schaal plegen van oorlogsmisdaden gerechtvaardigd voor het ‘beschermen van minderheden’?
Om welke redenen heeft Rusland eerder oorlog gevoerd?
Hoe is het afgelopen met minderheden en burgerbevolking in die oorlogen (Hint zoekterm Grozny)
Hoe invloedrijk is Kremlin propaganda?
Dat zijn denk ik de juiste vragen om elke dag wat bij te lezen en leren.
[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:12 ]
Ten opzichte van nu wel ja.-tom-562 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:33:
[...]
Dit is natuurlijk het meest debiele argument vanuit RuslandAls ze Oekraïne innemen, wordt de grens met NAVO landen immens veel groter
Maar ten opzichte van de mogelijkheid dat Oekraïne toe zou treden aan NAVO is het veel korter en veel makkelijker te verdedigen dankzij de bergen.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Rusland wil mogelijk Wikipedia offline halen, of toch minimaal de pagina over deze invasie.
https://www.rtlnieuws.nl/...wikipedia-censuur-invasie
https://www.rtlnieuws.nl/...wikipedia-censuur-invasie
Wat een vreselijk nieuws uit Mariupol (was vast al eerder gepost)
Brrr. Ze gaan full Grozny/Aleppo zo te lezenDeputy Mayor Sergiy Orlov says a riverside district, normally home to 130,000 people including his father, has been "nearly totally destroyed".
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 02-03-2022 15:41 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ik doelde niet op de Russen als bevolking, maar op het Kremlin. En daarmee bedoel ik Poetin en zijn corrupte kliek...
[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:12 ]
Probleem is dat wij (het Westen) met Irak, waar we inval deden ivm (zogenaamd) WMDs en democratie brengen een stuk authenticiteit hebben verloren.oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:51:
[...]
dus een land invallenom vrede te brengen is dan in hun ogen gerechtvaardigd?
Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen dat er binnenkort een paar Russen in het Westen fysiek aangevallen worden.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het enige verwijt dat ik je denk ik kan maken is dat je het nieuws niet goed gevolgd hebt de afgelopen weken.
[ Voor 52% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:12 ]
Ik ga er vanuit dat de Russen niet zo dom zijn om dit ding ook in de fik te steken..
BREAKING: Russian forces have taken control of the area around Ukraine’s Zaporizhzhia nuclear power plant. This is Europe’s largest nuclear power plant.
— Samuel Ramani (@SamRamani2) 2 maart 2022
Er is inmiddels een begin in NL naming and shaming (na Engeland en Amerika eerder vandaag)
Een NL advocaten kantoor:
https://www.nu.nl/economi...ar-russische-klanten.html
Maar wat ze gaan doen? Niks?

Een NL advocaten kantoor:
https://www.nu.nl/economi...ar-russische-klanten.html
Maar wat ze gaan doen? Niks?
gaat kritisch kijken naar de relatie met de Russische cliënten.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik betwijfel dat, dat zou haast betekenen dat de modderpoelen bevriezen en dus, relatief gezien, beter begaanbaar zijn. Beter zet de dooi vol in met hevige regen. Dan lopen die konvooien helemaal vast.marshallq schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:37:
Het weer slaat om en er is nu hevige sneeuwval verwacht - hopelijk helpt dat de verdedigers.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat verklaart totaal niet waarom je ze de eerste 4 dagen bij de grens laat staan. Dat is eerder een argument om ze direct in te zetten.XWB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 01:07:
[...]
Omdat Oekraïne meer dan één stad heeft. Als er per stad 10.000 manschappen nodig zijn dan is er al snel een factor 10 nodig om het hele land te bezetten.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Het gaat , zoals te verwachten van kwaad naarerger:
Honderden doden in Marioepol
Na uren van belegeringen tussen Oekraïense en Russische troepen in Marioepol vrezen de Oekraïense veiligheidsdiensten in de stad dat er heel veel doden te betreuren zijn. Viceburgemeester Sergei Orlov zegt aan BBC dat een district van de stad bij de rivier bijna volledig vernield is. "We kunnen het aantal slachtoffers niet meer bijhouden, maar we denken dat minstens honderden mensen overleden zijn. We kunnen het gebied niet in om de lichamen te halen."
Het Russische leger gebruikt alle wapens die het bij zich heeft, zegt Orlov nog. "Artillerie, raketlanceerders, vliegtuigen, raketten. Ze willen de stad volledig vernietigen. Het Oekraïens leger vecht dapper en gaat de stad blijven verdedigen, maar de Russische soldaten gedragen zich als piraten. Ze vechten niet, ze vernietigen hele gebieden."
Bron: Het Nieuwsblad
Hoelang nog gaan we wachten met ingrijpen? Hoeveel doden nog?
Na uren van belegeringen tussen Oekraïense en Russische troepen in Marioepol vrezen de Oekraïense veiligheidsdiensten in de stad dat er heel veel doden te betreuren zijn. Viceburgemeester Sergei Orlov zegt aan BBC dat een district van de stad bij de rivier bijna volledig vernield is. "We kunnen het aantal slachtoffers niet meer bijhouden, maar we denken dat minstens honderden mensen overleden zijn. We kunnen het gebied niet in om de lichamen te halen."
Het Russische leger gebruikt alle wapens die het bij zich heeft, zegt Orlov nog. "Artillerie, raketlanceerders, vliegtuigen, raketten. Ze willen de stad volledig vernietigen. Het Oekraïens leger vecht dapper en gaat de stad blijven verdedigen, maar de Russische soldaten gedragen zich als piraten. Ze vechten niet, ze vernietigen hele gebieden."
Stroom uitzetten, in combinatie met een aantal erg koude dagen, is ook een strategie.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:41:
Ik ga er vanuit dat de Russen niet zo dom zijn om dit ding ook in de fik te steken..
[Embed]
Zolang de veiligheid van NAVO-gebied niet in gevaar is en Poetin geen directe bedreigingen uit.. Gaat de EU en ook de Navo niks doen.oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
Humanitaire hulp, wapens leveren, sancties.. meer niet. Beste hoop is dat het China ook te gortig gaat worden, en ook druk gaat zetten. Alternatief is dat Rusland uitgeput raakt, en bovendien een guerilla-oorlog krijgt met wapens uit het westen.
De VS wil niet ingrijpen. De VS heeft op het thuisfront andere grote problemen, heeft geen echt verenigde politiek, Afghanistan nog vers in het achterhoofd en het Amerikaanse volk wil geen oorlog in een land ver weg, waar het zelf geen belang bij heeft. Ingrijpen is WW3, waar niemand trek in heeft en ook voor het Oekrainsche volk niet gaat riskeren.
[ Voor 59% gewijzigd door gorgi_19 op 02-03-2022 15:47 ]
De beelden die rond gaan van de destructie in Mariupol, Borodyanka, Chernihiv en Kherson zijn werkelijk waar ongelooflijk. Grotendeels woonwijken, meerdere ziekenhuizen en scholen, die deels of compleet vernietigd zijn.
Er zijn wijken waar ze niet eens kunnen beginnen met zoeken en tellen van het aantal slachtoffers...
Er zijn wijken waar ze niet eens kunnen beginnen met zoeken en tellen van het aantal slachtoffers...
[ Voor 93% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:13 ]
China vind het allemaal wel prima, die maakt het echt geen donder uit hoeveel mensen er dood gaan daar, ze hopen dat Rusland en Europa/ US elkaar lekker uitspelen en dan vervolgens zelf de grootste wereldmacht worden.gorgi_19 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
[...]
Stroom uitzetten, in combinatie met een aantal erg koude dagen, is ook een strategie.
[...]
Zolang de veiligheid van NAVO-gebied niet in gevaar is en Poetin geen directe bedreigingen uit.. Gaat de EU en ook de Navo niks publiek doen. Humanitaire hulp, wapens leveren, sancties.. meer niet. Beste hoop is dat het China ook te gortig gaat worden, en ook druk gaat zetten.
Playstation 5
Ergens ben ik wel verbaasd dat er kennelijk amper beelden zijn van wat er in Marioepol gebeurd.oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
Zijn ze daar al helemaal in isolatie dat er niets meer naar buiten gebracht kan worden.
We zien wel steeds beelden van andere steden.
Het is inderdaad misselijkmakend. Op CNN was een interview tussen de journalist in Lviv en een medische vrijwilliger ergens in het land. Zij gaf aan dat er een dorp/wijk ontruimd zou worden zodat mensen konden evacueren en de Russen wisten dit. Echter voordat de bussen kwamen (of toen ze er waren, dat kreeg ik niet helemaal mee) werd de hele wijk platgegooid.Eli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
De beelden die rond gaan van de destructie in Mariupol, Borodyanka, Chernihiv en Kherson zijn werkelijk waar ongelooflijk. Grotendeels woonwijken, meerdere ziekenhuizen en scholen, die deels of compleet vernietigd zijn.
Leuk he, zo een vredesmissieEli3l schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
En dan moet je daarmee gaan onderhandelen?
"Wij" gaan niet ingrijpen. Al moord Poetin alle Oekraïners uit en verkrachten zijn soldaten alles wat los en vast zit (welke volgorde dan ook), de NAVO gaat niet ingrijpen. Want Oekraïne is geen NAVO lid. Sancties en wat materieel die kant op is het maximale.oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
Vanuit de VN veiligheidsraad gaat er ook geen NAVO missie gesteund worden zoals in Libië, want raad eens, Rusland kan dat vetoén.
Als de Oekraieners dit niet winnen of de Russen trekken zich niet terug, dan gaan we gewoon toekijken hoe ze allemaal onderdrukt en afgemaakt worden. Om vervolgens over een paar jaar alsnog zaken met de Russen te doen. Best fucked up als je daar over nadenkt.
Een gesloopte afzet- en grondstoffenmarkt zijn ze niet blij mee. Een nucleaire oorlog in hun achtertuin ook niet.Stylze schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:47:
[...]
China vind het allemaal wel prima, die maakt het echt geen donder uit hoeveel mensen er dood gaan daar, ze hopen dat Rusland en Europa elkaar lekker uitspelen en dan vervolgens zelf de grootste wereldmacht worden.
Buiten dat zal het ze inderdaad weinig interesseren.
*knip*olafmol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:47:
[...]
Hahaha dit is zo doorzichtig een Russische info war medewerker. Het werkwoord “bekomen” is rechtstreeks uit het Duits gehaald, geen native speaker en dan ineens dit soort berichten op tweakers. Ik mag hopen dat we hier niet zo naïef zijn dat we hierin trappen. Doe eens even beter je best Russian Troll.
Graag een topic report maken in het vervolg.
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2022 19:59 ]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
*Knip*, zie even het laatste punt uit de topicwarning: “ Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.”
[ Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 02-03-2022 17:59 ]
ik denk overigens dat dit conflict exht niet zo enorm zou zijn geescaleert indien dat inderdaad het doel was en ze de afvallige regio’s met veel Russen hadden ingenomen. Nu is er echter een full scale aanval op het hele land ongezet. Daarnaast waren er ook beschaafde manieren die ze hadden kunnen kiezen om dit op te lossen. Een totale aanval op een soevrein land is echt op geen enkele manier goed te praten. Er was nul komma nul dreiging vanuit Oekraine.
[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:13 ]
Je kunt de vraag blijven stellen, maar het antwoord blijft hetzelfde.oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
Als Rusland geen NAVO landen aanvalt gaan we niet ingrijpen. Punt.
Want; hoeveel doden denk je dat daarbij gaan vallen...?
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 02-03-2022 15:50 ]
Van Nu.nl. Zoals verwacht wel communicatie vooraf.
Ondanks de oorlog in Oekraïne gaat de maandelijkse test met het luchtalarm maandag gewoon door. Het klinken van een luchtalarm zou door de oorlog kunnen leiden tot angst bij inwoners, maar het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt via een korte informatiecampagne mensen op het hart te drukken dat ze zich geen zorgen hoeven te maken.
Het luchtalarm is iedere eerste maandag van de maand om 12.00 uur 's middags.
Er zijn echt wel grenzen aan bepaalde dingen en andere mogelijkheden en precedenten om alsnog tot actie over te gaan.dr.lowtune schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:48:
[...]
"Wij" gaan niet ingrijpen. Al moord Poetin alle Oekraïners uit en verkrachten zijn soldaten alles wat los en vast zit (welke volgorde dan ook), de NAVO gaat niet ingrijpen. Want Oekraïne is geen NAVO lid. Sancties en wat materieel die kant op is het maximale.
Vanuit de VN veiligheidsraad gaat er ook geen NAVO missie gesteund worden zoals in Libië, want raad eens, Rusland kan dat vetoén.
Als de Oekraieners dit niet winnen of de Russen trekken zich niet terug, dan gaan we gewoon toekijken hoe ze allemaal onderdrukt en afgemaakt worden. Om vervolgens over een paar jaar alsnog zaken met de Russen te doen. Best fucked up als je daar over nadenkt.
Ik acht het niet ondenkbaar dat de VN toch een manier weet te vinden.dr.lowtune schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:48:
[...]
"Wij" gaan niet ingrijpen. Al moord Poetin alle Oekraïners uit en verkrachten zijn soldaten alles wat los en vast zit (welke volgorde dan ook), de NAVO gaat niet ingrijpen. Want Oekraïne is geen NAVO lid. Sancties en wat materieel die kant op is het maximale.
Jij hebt uiteraard een betere oplossing die je gaat delen met ons, waarbij niet onnodige slachtoffers gaan vallen?oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:48:
[...]
Leuk he, zo een vredesmissie![]()
En dan moet je daarmee gaan onderhandelen?
Dat idee krijg ik ook, als er straks 100.000 doden zijn, steden plat gebombardeerd, heb ik toch het vermoeden dat ze gaan ingrijpen.oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Er zijn echt wel grenzen aan bepaalde dingen en andere mogelijkheden en precedenten om alsnog tot actie over te gaan.
Ja de UN zou wel een vergadering hebben met stemmen vandaag volgens mij he wat de russen niet zouden kunnen blocken? Weinig over gehoord meer sinds maandag alleenTristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Ik acht het niet ondenkbaar dat de VN toch een manier weet te vinden.
Playstation 5
Niet per se VN, maar er zijn wel mogelijkheden voor een bredere coalitie buiten VN om (al zie ik dat niet gebeuren). Ik herinner mij de "coalition of the willing".Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Hoe dan? Met vijf permanente leden in de veiligheidsraad, waarvan 1 veto'ed (Rusland) en 1 tegen is (China). De VN is niet alleen het 'westen', ook China en Rusland hebben nog een aantal vriendjes zitten wereldwijd.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:50:
[...]
En hoe weet je dit zo zeker?dr.lowtune schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:48:
[...]
Dit is gewoon een aanname, het voegt werkelijk niks toe aan een discussie.
Paar bedenkingen nog:
*knip* wat wil je bereiken met dit soort "bedenkingen", je zet wat dingen neer zonder context wat ook nog eens tegen ons beleid is, zie de topic warning.
*knip* wat wil je bereiken met dit soort "bedenkingen", je zet wat dingen neer zonder context wat ook nog eens tegen ons beleid is, zie de topic warning.
[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:19 ]
Welke app en/of filter voor een app gebruik je om de militaire toestellen te kunnen zien?Artwido schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:49:
Er vliegen nu regelmatig straaljagers over.
Met de transponder aan dus zal wel de bedoeling zijn dat ze gezien worden.
[Afbeelding]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
De VN wordt gegijzeld door Rusland. Ik zie geen mogelijkheden daar. Ook ontbreekt de wil bij landen zoals China en India.Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Maar wat nou als Rusland Oekraïne volledig in handen heeft. Wat dan? Het lijkt me niet dat het westen zegt, nou mooi, oorlog is afgelopen sancties voorbij.
Hun valuta is bijna van Zimbabwaanse kwaliteit.
Gaan ze dan nog enkel voor de handel met China/India/NKorea ?
Ik zie niet echt een weg waar Rusland uit kan komen.
Hun valuta is bijna van Zimbabwaanse kwaliteit.
Gaan ze dan nog enkel voor de handel met China/India/NKorea ?
Maar vliegen ze ook vaker dan pakweg 4-6 maanden geleden?Redax schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:53:
[...]
Welke app en/of filter voor een app gebruik je om de militaire toestellen te kunnen zien?
Een oplossing ja, maar geen waarbij er niet meer slachtoffers zouden vallen allichtMC_Sparkles schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:51:
[...]
Jij hebt uiteraard een betere oplossing die je gaat delen met ons, waarbij niet onnodige slachtoffers gaan vallen?
Dit een aanname noemen voegt net zo goed niets toe aan de discussie.SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:52:
[...]
En hoe weet je dit zo zeker?
Dit is gewoon een aanname, het voegt werkelijk niks toe aan een discussie.
Ingrijpen = Alle bommen los. Zo simpel is het. Dat gaan we dus niet doen.
Zeker, ik vind dat dit al veel te ver gaat en dat de NAVO Oekraïne moet bijstaan. Dat betekent alleen wel WW3 en dat betekent ook dat we allemaal een hoge prijs moeten betalen. Die betaal ik liever ook niet, maar je kan het in het westen niet met droge ogen over het belang van vrijheid en democratie hebben als er nog geen 2000 kilometer verderop hele woonwijken worden platgebombardeerd omdat Poetin die mensen geen keuze wil geven.oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Er zijn echt wel grenzen aan bepaalde dingen en andere mogelijkheden en precedenten om alsnog tot actie over te gaan.
Het enige wat ik nu zie gebeuren is dat we het onvermijdelijke uitstellen.
[ Voor 95% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:21 ]
Tja de enige reeele optie lijkt me het opvoeren van de sancties tot de Russen zelf in beweging gaan komen.
De sancties zijn nu vooral gericht op de rijke oligarchie, maar het begint steeds duidelijker te worden dat die geen invloed meer hebben op Poetin / dat Poetin te ver heen is.
Dan rest er denk ik maar 1 optie en dat is het land zelf gaan destabiliseren; woeker inflatie is er al, import is al veel lastiger vanwege swift ban, veel logistieke bedrijven doen geen zaken meer. Dat zouden we met sancties nog verder op moeten voeren.
Pas als de gewone Rus honger gaat krijgen zal ie in beweging komen.
off topic: rapporteer de Russische trollen gewoon, dat is effectiever dan er op reageren lijkt me
De sancties zijn nu vooral gericht op de rijke oligarchie, maar het begint steeds duidelijker te worden dat die geen invloed meer hebben op Poetin / dat Poetin te ver heen is.
Dan rest er denk ik maar 1 optie en dat is het land zelf gaan destabiliseren; woeker inflatie is er al, import is al veel lastiger vanwege swift ban, veel logistieke bedrijven doen geen zaken meer. Dat zouden we met sancties nog verder op moeten voeren.
Pas als de gewone Rus honger gaat krijgen zal ie in beweging komen.
off topic: rapporteer de Russische trollen gewoon, dat is effectiever dan er op reageren lijkt me
[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 02-03-2022 15:58 ]
*knip* op deze manier reageren is gewoon trolling.
[ Voor 84% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 19:00 ]
[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 02-03-2022 17:20 ]
Onlangs was er nog de discussie of dat luchtalarm niet helemaal afgeschaft moest gaan worden. Die discussie is hopelijk nu voorbij.Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:50:
Van Nu.nl. Zoals verwacht wel communicatie vooraf.
[...]
Terug trekken, mea culpa, hervormingen gesteund door het westen.rejer schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:53:
Lijkt me een prima weg voor Rusland, helaas misschien ook nog wel voor Oligarchen FSB en consorten, voor Putin persoonlijk wellicht niet, al zijn daar ook nog wel mouwen aan te passen doorgaans.
Lijkt standaard routine. Oa de belgen vliegen vaker over rond volkel, eindhoven etc en bij de waddeneilanden waar dat oefengebied ligt:Artwido schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:49:
Er vliegen nu regelmatig straaljagers over.
Met de transponder aan dus zal wel de bedoeling zijn dat ze gezien worden.
[Afbeelding]
https://globe.adsbexchange.com/?icao=44f189
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid