Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.932 views

Onderwerpen

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 19:53
Emgeebee schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Hier een n=2 Russische collega's; voor deze hele invasie was het altijd wijzen naar de VS, persvrijheid en democratie afdoen als westerse luxe, Putin idd gedogen. Maar met deze oorlog zijn ze allebei 180 graden gedraaid. d:)b
Ik denk dat veel russen zich nu tegen Poetin keren. Ze krijgen natuurlijk propaganda voor hun neus, maar als ze zien wat er met het hele land en economie gebeurd zullen ze ergens ook wel snappen dat het nu echt de hele wereld tegen hen is.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 16:53
Brazos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Of je moet echt denken dat niet menselijkheid, maar een verdrag het verschil gaat maken.
Het lijkt me vrij evident dat een afspraak verschil gaat maken ja.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eindelijk wat achtergrond in de actuele pers, van het AD liveblog:
De toekomstige regering van Oekraïne moet alle bevolkingsgroepen in het land vertegenwoordigen, aldus de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov. Hij zei dit in gesprek met de nieuwszender al-Jazeera. De regering moet worden gekozen, maar moet iedereen vertegenwoordigen. De uitspraken volgen op een Russische inval in Oekraïne die een week geleden is begonnen.

Rusland stelt dat sinds pro-westerse Oekraïners in 2014 de macht grepen in Kiev, de Russischtalige Oekraïners en/of etnische Russen worden gediscrimineerd en vervolgd. Ongeveer driekwart van de bevolking is etnisch Oekraïens en rond de 18 procent Russisch. Russisch wordt veel gesproken als eerste taal in het oosten en zuiden van het land. Daarnaast leven er nog meer nationaliteiten inclusief Polen en Roemenen.

De val van de pro-Russische president Viktor Janoekovitsj in 2014 was volgens het Westen het gevolg van een volksopstand die was ontstaan toen hij zich afkeerde van de Europese Unie. In Russische ogen was het een vooral door Amerikanen bekokstoofde staatsgreep. Die werd volgens Rusland onder meer uitgevoerd met behulp van extreemrechtse milities. Die bestaan nog steeds volgens het Kremlin dat daarom Oekraïne nu wil 'denazificeren'.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
autje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Jij kunt dat niet zo zien, maar als Rusland nu Estland binnenvalt dan zijn wij (Nederland) de facto in oorlog met Rusland, net als elk ander NAVO lid. Een aanval op één lid is nl. een aanval op allemaal, daarom is dat hele verdrag er. Het is een verplichting.
Dat die verplichting er is staat niet ter discussie, enkel hoe we daar mee omgaan. We willen niet ingrijpen in Oekraïne want we willen geen oorlog met Rusland. Die vergelijking verandert verder niet voor de Baltische staten, we willen dan nog steeds geen oorlog, en ingrijpen daar wordt nog veel moeilijker. Ik betwijfel of de reactie dan zo anders zal zijn.

Maar goed, we zullen het zien.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:03
dylan_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:25:
*knip* niet geverifieerd, niet te controleren en voegt qua beeldmateriaal dus ook niets toe voorlopig aan de discussie
Daar is echt helemaal niets van te zien, die rookpluim kan ook iets anders zijn.
Is er ergens al bewijs dat het inderdaad een Russisch schip is?

[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 13:38 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

kx22 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat veel russen zich nu tegen Poetin keren. Ze krijgen natuurlijk propaganda voor hun neus, maar als ze zien wat er met het hele land en economie gebeurd zullen ze ergens ook wel snappen dat het nu echt de hele wereld tegen hen is.
Ze kunnen nog steeds de Navo de schuld geven. Die wil met alle onterechte middelen voorkomen dat de terrorristen van Ukraine verdreven worden, om het goedwillende Rusland te beschadigen. Rusland is immers op vredesmissie.

Wil je mensen tegen je keren, moet je wel zorgen dat ze jou ook de schuld geven.

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 02-03-2022 13:36 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:50
[...]

Dat wat nu met de economie gebeurt is slechts een dag of 6 aan de gang. Moet je nagaan wat de impact is als de sancties de komende 20 jaar zo blijven.. Waarschijnlijk nog uitgebreid gaan worden de komende tijd.
ik snap werkelijk waar niet dat de bevolking dat toe laat. Ze zijn te bang. Toch zou je zeggen dat als je met 1 miljoen inwoners de straat op gaat je de politie daar ook wel de baas moet kunnen zijn.. Toch? tot nu toe waren er slechts duizenden mensen de straat op gegaan. Merendeel blijft lekker binnen.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

gws24

Thinking is hard!

edit: zit zelf fout

[ Voor 96% gewijzigd door gws24 op 02-03-2022 13:37 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57
Brazos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Dat die verplichting er is staat niet ter discussie, enkel hoe we daar mee omgaan. We willen niet ingrijpen in Oekraïne want we willen geen oorlog met Rusland. Die vergelijking verandert verder niet voor de Baltische staten, we willen dan nog steeds geen oorlog, en ingrijpen daar wordt nog veel moeilijker. Ik betwijfel of de reactie dan zo anders zal zijn.

Liever niet, als je het niet erg vindt ;).

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:53
oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Maar die verplichting is er nu ook, er is de belofte gedaan, na de ontwapening van Oekraine dat de soevereiniteit van Oekraine zou gegarandeerd worden!
Ik blijf dit herhalen,omdat dit volgens mij zo belangrijk is en er zo weinig op gewezen wordt
De soevereiniteits belofte is inderdaad door het Kremlin gebroken, maar er in de bepaling niet opgenomen dat militair ingrijpen dan verplicht is, dat is het verschil met het NATO verdrag.

1 voet van een Rus in Litouwen betekent automatisch militair ingrijpen van de NATO.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hoe lang doen die tanks erover om met de trein ongeveer vanaf de grens van Noord-Korea naar Oekraine te komen?

"Additional Russian military equipment being loaded in Khabarovsky Krai of Far Eastern Russia"
(als dit echt is en daar opgeladen wordt)

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2022 13:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• SemperFidelis
[...]

Als een NAVO land wordt aangevallen is het niet meer simpelweg 'wat we willen' zoals het nu het geval is bij Oekraïne. Dus snap niet dat je de vergelijking niet anders vindt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:17:
Nee waarom zou ik dat denken? NL heeft wapens, NL is bereid die wapens in te zetten voor conflicten waarbij de NAVO coordinerend is (verdediging dus).

Nu sturen we die wapens uit onszelf naar UA en moeten we als de donder nieuwe wapens bestellen voor het geval de NAVO ons vraagt om onze verdedigingsplicht uit te voeren.

Denk jij dat de NAVO wapens levert? Lijkt mij nogal een claim omdat overal gezegd wordt dat de NAVO niet ingrijpt en alleen verdedigt in dit geval.
Maar als je een individueel NAVO land niet als NAVO ziet, dan mogen die individuele landen wel gewoon militair mee doen toch? Dus wanneer Turkije wat boten naar de bodem schiet is dat geen provocatie vanuit de NAVO?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:34
Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:34:
Eindelijk wat achtergrond in de actuele pers, van het AD liveblog:

[...]
Dat woordje denazificeren begint bij mij meer en meer de vergelijking te doorstaan met termen als Endlösung

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
Ligt het aan mij of is de stroom aan nieuwe berichten en filmpjes vandaag iets minder? Heb het idee dat er vandaag iets minder hard gevochten wordt.

• Brazos
  • Niet online
Er staat wel wat meer in. Maar er wordt dan weer gezegd dat de beloofde militaire steun in het memorandum een politieke blijk van wil is, en geen wettelijke verplichting.

Maar goed zo is er altijd wel iets.
The Budapest Memorandum was negotiated at political level, but it is not entirely clear whether the instrument is devoid entirely of legal provisions. It refers to assurances, but it does not impose a legal obligation of military assistance on its parties.[1][26] According to Stephen MacFarlane, a professor of international relations, "It gives signatories justification if they take action, but it does not force anyone to act in Ukraine."[25] In the US, neither the George H. W. Bush administration nor the Clinton administration was prepared to give a military commitment to Ukraine, and they did not believe the US Senate would ratify an international treaty and so the memorandum was adopted in more limited terms.[26

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Gonadan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Maar als je een individueel NAVO land niet als NAVO ziet, dan mogen die individuele landen wel gewoon militair mee doen toch? Dus wanneer Turkije wat boten naar de bodem schiet is dat geen provocatie vanuit de NAVO?
Je vergelijking gaat scheef. Als land wapens leveren is iets heel anders dan je eigen krijgsmacht (al dan niet onderdeel van de NAVO) inzetten om een ander land 'aan te vallen'.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Orde in de informatieoorlog: hoe derde partijen proberen slachtoffers te verifiëren
[...]

Zo gaan de organisaties te werk

Via eigen teams en reeds opgebouwde netwerken van lokale hulpverleners en burgers
Informatie van één bron wordt gedubbel- en driedubbelcheckt bij andere bronnen. Claims van strijdende partijen worden nagelopen.
Open source-materiaal - zoals foto's, video's en satellietbeelden - wordt onder de loep genomen
Waar mogelijk: militaire-, politie- en ziekenhuisdata bekijken en bevestigen
Slachtoffers en nabestaanden zelf interviewen

[...]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Brazos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Maar datzelfde geldt voor het Budapest memorandum. De VS en VK en Frankrijk zijn ook verplicht te reageren voor Oekraïne. Nu kun je natuurlijke het ene verdrag negeren en het andere wel eren, maar veel vertrouwen zou ik er niet in hebben.
Enkel om de zaak voor de VN te brengen.
Niet om militair in te grijpen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Goede vraag. Zijn de aanvallen van Turkije op Syrie een provocatie vanuit de NAVO?

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Dat woordje denazificeren begint bij mij meer en meer de vergelijking te doorstaan met termen als Endlösung
https://nl.wikipedia.org/wiki/Denazificatie

dit geeft wat inzichten in wat Rusland/Putin bedoeld. Voor de lezers onder ons: 'bloodlands' gaat hier dieper op in en onderstreept welk intens gevaarlijk spel Putin speelt door alleen al deze woorden te gebruiken om een invasie in te zetten.

De Sovjietkant van denazificatie was 'nazi's deporteren naar strafkampen', in de praktijk werden heel veel tegenstanders van de USSR meteen ook opgeruimd/vermoord.

Dit is kortom zeer, zeer gevaarlijke taal die naar veel diepere zaken verwijst dan simpelweg actie nemen tegen vermeende neonazi's.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• kx22
Uit interesse gegoogled naar hoever een Tank kan rijden. Per volle tank is dat ongeveer 350km.
Nou dan moeten ze aardig wat meenemen.....

• Brazos
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Enkel om de zaak voor de VN te brengen.
Niet om militair in te grijpen.
Ik heb het document zelf niet gelezen maar op Wikipedia wordt in ieder geval vermeld dat er wel degelijk over militaire steun wordt gesproken, alleen wordt de wettelijke basis daarvan in twijfel getrokken.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:23
[...]

Mijn vrouw zit in diverse chatgroepjes met Russisch-sprekenden die in NL wonen.

Het is werkelijk verbazingwekkend hoeveel je daar nog Russische mensen / berichten etc tegenkomt die blind achter Putin aanlopen. Ook onder jongeren, dat viel me eigenlijk het meeste tegen. En dat gaat om mensen die gewoon al langere tijd hier wonen en dus zelf Rusland verlaten hebben.

Zelfs op foto's van de verwoestingen, gemaakt door familieleden uit o.a. Kiev en Kharkiv wordt gereageerd dat het niet waar / gefabriceerd is en bedoeld is om Rusland zwart te maken, met daarbij de vraag waarom Oekraïners, Letten, Polen toch die nazi's aanhangen en zo graag bij de Navo / EU willen, want ze hebben niets te vrezen, Putin komt alleen vrede brengen.

Soms wordt je geduld en je vertouwen in de mensheid wel op de proef gesteld.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

polthemol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:43:
[...]

dit geeft wat inzichten in wat Rusland/Putin bedoeld. Voor de lezers onder ons: 'bloodlands' gaat hier dieper op in en onderstreept welk intens gevaarlijk spel Putin speelt door alleen al deze woorden te gebruiken om een invasie in te zetten.

De Sovjietkant van denazificatie was 'nazi's deporteren naar strafkampen', in de praktijk werden heel veel tegenstanders van de USSR meteen ook opgeruimd/vermoord.

Dit is kortom zeer, zeer gevaarlijke taal die naar veel diepere zaken verwijst dan simpelweg actie nemen tegen vermeende neonazi's.
Het aparte is wel dat Oekraine het net zo goed over denazificatie heeft...

• SemperFidelis
stefanass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Het is werkelijk verbazingwekkend hoeveel je daar nog Russische mensen / berichten etc tegenkomt die blind achter Putin aanlopen. Ook onder jongeren, dat viel me eigenlijk het meeste tegen. En dat gaat om mensen die gewoon al langere tijd hier wonen en dus zelf Rusland verlaten hebben.
Enerzijds verbazingwekkend, maar gezien het feit dat er zelfs een Nederlandstalige politicus uit de Tweede Kamer achter Putin aanloopt vind ik niks meer gek...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zelfs op foto's van de verwoestingen, gemaakt door familieleden uit o.a. Kiev en Kharkiv wordt gereageerd dat het niet waar / gefabriceerd is en bedoeld is om Rusland zwart te maken, met daarbij de vraag waarom Oekraïners, Letten, Polen toch die nazi's aanhangen en zo graag bij de Navo / EU willen, want ze hebben niets te vrezen, Putin komt alleen vrede brengen.

Zo moeilijk is het met de huidige beelden ook niet om er een lulverhaal over op te hangen. Je ziet ontploffingen, je ziet verwoestingen, maar je ziet geen Rus op een knop drukken waarna er een Oekrains gebouw instort. Dus dat maakt het een beetje vrij uitlegbaar allemaal.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:02
_Bailey_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:16:
een niet zo handig momentje van Biden in zijn State of the Union gisteren;

"Putin may circle Kiev with tanks but he'll never gain the hearts and souls of the Iranian people."

het gezicht van VP Harris na deze uitspraak.... O-)

https://twitter.com/Fiore...aalt-zelfs-dan%2Fcomments
Zeg eens snel Ukranian en Iranian in het amerikaans-engels. Lijkt erg op elkaar hoor.

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Nu zijn er zoveel berichten te vinden... maar nu ben ik nieuwsgierig, kan jij mij de link delen?

Of bedoel je dat ze erover praten, dat ze op die manier aangevallen worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 02-03-2022 13:48 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
[...]

die narratief ligt er nu ja, dus je zult moeten reageren op die term. Langleve informatieoorlogen zullen we maar zeggen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

polthemol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Daarnaast heeft de ideoloog, waar Putin waarschijnlijk zijn Oekraïne-obsessie vandaan heeft, zeer bedenkelijke ideeën zoals het verheerlijken van diverse fascisten en Nazis:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Dugin

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Klopt. De Russen hebben eigenlijk nog nauwelijks echt iets veroverd. Uitzondering is het zuiden waar bezettingen zijn, en nu mogelijk Cherson. Maar de belangrijkste steden "staan" nog.

Oekraïne is een enorm land, die gaan niet dat gehele oppervlakte verdedigen. Gevechten concentreren zich vooral op het pakken van de grote steden.

Er gaan nu veel geluiden dat het Oekraïense leger juist Horlivka terugveroverd heeft. Daar waren in 2014 grote gevechten en werd toen op het nippertje behouden door de separatisten (overigens, met hulp van het Russische leger).

Maar als er een stad valt, zoals Kyiv, of Charkiv, dan kan het sneller gaan. De vraag is of ze die steden bezet kunnen houden met een bevolking die Russen haat (ja, het is nu haat geworden) terwijl ze verder doorstoten.
Er is nog wat onduidelijkheid over Cherson, Oekraïne claimt nu dat de stad nog niet veroverd zou zijn.

March of the Eagles

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:47:
[...]

Nu zijn er zoveel berichten te vinden... maar nu ben ik nieuwsgierig, kan jij mij de link delen?
Niet specifiek iets dat ik nu aan het lezen was, komt al een paar dagen her en der voorbij.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:56

TommyGun

Stik er maar in!

_Bailey_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:16:
een niet zo handig momentje van Biden in zijn State of the Union gisteren;

"Putin may circle Kiev with tanks but he'll never gain the hearts and souls of the Iranian people."

het gezicht van VP Harris na deze uitspraak.... O-)

https://twitter.com/Fiore...aalt-zelfs-dan%2Fcomments
Tja het valt nog mee dat Biden Kiev kan onthouden :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:34
H.Boss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Kun je mij uitleggen waarom Oekraine laten verliezen een groter risicio is? Ik geloof echt niet dat Rusland heel Europa wil overnemen.

[mbr]*knip* we gaan geen discussie voeren over wanneer iets wel of niet 'landje pik' zou zijn[/mbr]
Het is duidelijk dat Putin zijn invloedsfeer terug wil, hij gaat niet stoppen, dat heeft hij zelf gezegd. Iedereen die verbaast is dat deze oorlog er is heeft liggen slapen... tijd voor de laatsten om wakker te worden...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
[...]

Tsja als je dit soort propaganda voorgeschoteld krijgt van jongs af aan.. snap ik het wel. Dan zitten die overtuigingen echt wel diep geworteld. Vermoedelijk vergelijkbaar genesteld zoals religie kan zijn.

https://web.archive.org/w...6/rossiya-1775162336.html

Iets te vroeg geplaatst overwinnings bericht.

• stefanass
[...]

Die specifieke term ben ik nog nergens tegengekomen bij nieuwsberichten vanuit officiële Oekraïense bronnen. Op twitter etc. wordt er wel regelmatig naar de invallende Russen verwezen als de nazi-agressors, maar dat kun je m.i. niet gelijk stellen met de term denazificatie zoals deze door het Kremlin wordt gebruikt.

• oldgrumpy
[...]

dus een land invallenom vrede te brengen is dan in hun ogen gerechtvaardigd?
Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen dat er binnenkort een paar Russen in het Westen fysiek aangevallen worden.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er lijkt redelijk wat animo te zijn bij mensen, wereldwijd, om daar te gaan vechten aan de zijde van Oekraine.
Uiteraard totaal niet te verifieren :

OEF= Operation Enduring Freedom (Afghanistan)
OIF = Operation Iraqi Freedom (Irak)

Dat betekent, stam + t .

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Niet specifiek iets dat ik nu aan het lezen was, komt al een paar dagen her en der voorbij.
Ja, maar bedoel je dat ze zijn uitspraak gebruiken om kracht bij te zetten voor de verdediging?

Of bedoel je wat anders, want bovenstaande snap ik, "Poetin wil Ukraine denaziferen, strijd mee tegen onderdrukking"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stefanass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Die specifieke term ben ik nog nergens tegengekomen bij nieuwsberichten vanuit officiële Oekraïense bronnen. Op twitter etc. wordt er wel regelmatig naar de invallende Russen verwezen als de nazi-agressors, maar dat kun je m.i. niet gelijk stellen met de term denazificatie zoals deze door het Kremlin wordt gebruikt.
Denk dat je daarin gelijk hebt. Russische nazi's inderdaad.

@Vorkie nee, Zelensky heeft meermaals aan de russen gerefeerd als Nazis.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 02-03-2022 13:52 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:36

SpamLame

niks

[...]

In beginsel geld dan ook NAVO art.5, dus de rest moet reageren.
Artikel 5
De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.
https://www.nato.int/cps/...120.htm?selectedLocale=nl
Maar wie oordeelt over de wijze waarop dat plaatsvind.
Dus ja je hebt ergens een punt.
Oordelen dat je wegkijkt is ook mogelijk, alleen kan dan de vraag ontstaan wat voor een zin heeft art5 dan.
autje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Jij kunt dat niet zo zien, maar als Rusland nu Estland binnenvalt dan zijn wij (Nederland) de facto in oorlog met Rusland, net als elk ander NAVO lid. Een aanval op één lid is nl. een aanval op allemaal, daarom is dat hele verdrag er. Het is een verplichting.
Neen de verplichting is dat men reageren moet. Het hoe staat de partijen vrij.

[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 02-03-2022 13:55 ]

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
klaw schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Het is duidelijk dat Putin zijn invloedsfeer terug wil, hij gaat niet stoppen, dat heeft hij zelf gezegd. Iedereen die verbaast is dat deze oorlog er is heeft liggen slapen... tijd voor de laatsten om wakker te worden...
Precies. Toch lees ik hier dat het sentiment nog steeds heerst dat we (het Westen) vooral niet moeten ingrijpen want dan geven we Putin een geldige reden tot verdere escalatie.

Kijk hoe ver het al is geëscaleerd binnen 1 week tijd? Putin wacht echt niet tot wij hem een reden geven, hij verzint zelf wel een reden om het op het westen af te schuiven

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XWB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:48:
[...]

Er is nog wat onduidelijkheid over Cherson, Oekraïne claimt nu dat de stad nog niet veroverd zou zijn.
Stad veroveren is ook lastig. De bevolking is zwaar tegen je en overal kunnen zich natuurlijk nog Oekraïense soldaten ophouden. We gaan het zien hoe dat zich ontwikkelt.

• stefanass
oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:51:
[...]

dus een land invallenom vrede te brengen is dan in hun ogen gerechtvaardigd?
Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen dat er binnenkort een paar Russen in het Westen fysiek aangevallen worden.
Ook dat het een inval is wordt uiteraard ontkent; men loopt blind achter het "vredesmissie" verhaal aan.
Alles wat de media hier in het westen toont is onwaar/gefabriceerd/propaganda om die arme Putin, redder van het Russische volk, zwart te maken......

• Wolly
  • Niet online
klaw schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Maar betekent dat dat Rusland heel Europa wil overnemen zoals @H.Boss zich afvraagt?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Over de verspreking van Biden

Kunnen we weer door

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Apache4u schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:51:
Er lijkt redelijk wat animo te zijn bij mensen, wereldwijd, om daar te gaan vechten aan de zijde van Oekraine.

[Embed]

Zijn dat dat Amerikanen of Britten?

In de VS heerst er nog steeds wel een stevige anti-communisme stemming. Zeker op de platte landen, maar je zou minder bereidheid verwachten daar misschien.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Naast Maersk zijn er nog wat meer logistieke bedrijven die het zekere voor het onzekere nemen. Eens kijken welke branches morgen volgen. De economie van Rusland wordt steeds moeilijker draaiende te houden d:)b

MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd, ONE, Yang Ming suspend Russia services; tankers shun Russian oil

Src.
https://www.freightwaves....ng-to-move-russian-cargo/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• stefanass
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Maar betekent dat dat Rusland heel Europa wil overnemen zoals @H.Boss zich afvraagt?
Of het dat betekent maakt niet zo veel uit. Wat Putin wil betekent in ieder geval, dat Oekraïne niet het laatste slachtoffer zal zijn zolang Putin niet wordt gestopt. Hoe ver hij dan wil gaan kun je natuurlijk afwachten aan de zijlijn, totdat je zelf aan de beurt bent. Maar of dat verstandig is....

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:52
Ik snap het ook niet goed met die denazificatie. Ik hoorde vandaag op de radio iemand van het Clingendael institute uitleggen dat de CEO van de wagner group een nazi sympathisant is.

En dat er een paar duizend huurlingen van de wagner group al enkele maanden verborgen zitten in Kiyv om ’voor te bereiden’ en om een hitlist af te werken.

En de expert omschreef Rusland heel duidelijk als een krapuulstaat (de presentator was daar even stil van).

Ik denk zelf wel dat het voor het westen/Oekraïne heel belangrijk is om een zeer duidelijk onderscheid te maken tussen de putin-mafia en Rusland. Je kan een volk niet ongestraft zijn trots afnemen.

• klaw
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Wanneer in de geschiedenis heeft een "Empire" gezegd; Het is genoeg zo.
En voordat het zover komt, vliegen de Nukes rond... duidelijk maken dat hij nu moet stoppen...

[ Voor 14% gewijzigd door klaw op 02-03-2022 13:56 ]

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Denk dat je daarin gelijk hebt. Russische nazi's inderdaad.

@Vorkie nee, Zelensky heeft meermaals aan de russen gerefeerd als Nazis.
Bedoel je zoiets? Hoe irritant ook, net zoals alle andere bronnen, nuance...voor en tegenstanders, maar met onderwerp nazi's ben ik veel voorzichtiger en wil ik écht bronnen zien.

Daarom kom ik uit op deze:

https://www.ndtv.com/worl...russia-bombs-kyiv-2798291
"Nazism Born In Silence": Ukraine President Makes An Appeal To All Jews
The Ukrainian President has emerged as a formidable leader for his spirited defiance in the face of the Russian's offensive

• Apache4u
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Zijn dat dat Amerikanen of Britten?

In de VS heerst er nog steeds wel een stevige anti-communisme stemming. Zeker op de platte landen, maar je zou minder bereidheid verwachten daar misschien.
Amerikanen inderdaad.

Dat betekent, stam + t .

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

Bloodclot

Jawier!

Apache4u schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:51:

[Embed]

In hoeverre gaat zo'n "vreemdelingen legioen"?

Ze gaan aan de kant van Oekraine vechten, ze worden vast ook gewapend door de NAVO, in hoeverre kan dan de luchtmacht mee als vreemdelingen legioen?

Straks zien we nog B-52's met een oekrainse vlag rond vliegen met een legioen aan F35's en F16's.

• Wolly
  • Niet online
stefanass schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Of het dat betekent maakt niet zo veel uit. Wat Putin wil betekent in ieder geval, dat Oekraïne niet het laatste slachtoffer zal zijn zolang Putin niet wordt gestopt. Hoe ver hij dan wil gaan kun je natuurlijk afwachten aan de zijlijn, totdat je zelf aan de beurt bent. Maar of dat verstandig is....
Nouja, het maakt wel uit als hier geschetst wordt dat Rusland/Poetin heel Europa wil overnemen en dat het argument hiervoor is dat hij zijn invloedssfeer terug wil.

Ik kan mij niet heugen wanneer die Russische invloedssfeer er dan was over heel heel Europa.

Dus prima als mensen denken dat hij pas stopt als hij heel Europa heeft, maar op basis van wat?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kletskoek want in zijn uitspraak zit zeker geen K.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Bedoel je zoiets? Hoe irritant ook, net zoals alle andere bronnen, nuance...voor en tegenstanders, maar met onderwerp nazi's ben ik veel voorzichtiger en wil ik écht bronnen zien.

Daarom kom ik uit op deze:

https://www.ndtv.com/worl...russia-bombs-kyiv-2798291

[...]
Ik snap even niet waar je heen wilt :?

Heb dit denk ik in wel tien verschillende contexts langs zien komen. Die heb ik niet bijgehouden. Leek me ook niet echt nieuws ofzo?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Oekraïne blijft volhouden dat er gevechtsvliegtuigen opgepikt worden ondanks dat de landen zelf teruggekrabbeld hebben dus dit is een beetje een frappant verhaal aan het worden.

Al zagen we in Polen wel geluiden als "die MiGs kun je bij ons gewoon in de supermarkt kopen, niets aan de hand", verwijzend naar de Donbas in 2014. Vraag me dus af of het nu stiekem gebeurt en niet publiekelijk wordt bevestigd.

Zou heel graag weten wat er nu daadwerkelijk gebeurt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:43:
Goede vraag. Zijn de aanvallen van Turkije op Syrie een provocatie vanuit de NAVO?
Het is dan ook een oprechte vraag. Voor mij voelt het namelijk altijd een beetje flauw, als enkele leden wat doen en niemand spreekt dat tegen dan is het toch op z'n minst met medeweten en goedkeuring van het geheel. Dan kan je schermen met dat het geen beslissing van de alliantie an sich is, maar wat is netto het veschil? En waarom zou dat verschil afhankelijk zijn van de uitgevoerde actie?
Zo kan je wellicht best argumenteren dat zolang de rest van de NAVO het prima vindt als Turkije herrie schopt je het ze ook best kunt aanrekenen.
Onder de streep maakt het allemaal natuurlijk weinig uit en blijft het semantisch geneuzel. Als Poetin het wil uitleggen als expansiedrift en provocatie van de NAVO dan legt hij dat zo uit. Daar kunnen wij iets heel anders van vinden maar dat verandert niets aan de situatie.
SterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:41:
Je vergelijking gaat scheef. Als land wapens leveren is iets heel anders dan je eigen krijgsmacht (al dan niet onderdeel van de NAVO) inzetten om een ander land 'aan te vallen'.
Dat is zeker een andere actie, maar dat maakt toch geen verschil hoe je het land bestempelt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
YakuzA schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:37:
Hoe lang doen die tanks erover om met de trein ongeveer vanaf de grens van Noord-Korea naar Oekraine te komen?
[Twitter]
"Additional Russian military equipment being loaded in Khabarovsky Krai of Far Eastern Russia"
In het tempo van dat konvooi van ze verwacht ik deze niet voor volgend jaar deze tijd. :+

Meer serieus... Als ze echt hardware vanaf min of meer de andere kant van de aardbol moeten gaan verslepen zegt dat ook wel weer wat over in hoeverre dingen volgens plan gaan voor rusland. :X

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:03
YakuzA schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:37:
[Twitter]

9750km of 130 uur met de auto, zal met de trein niet heel anders zijn. :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Huidige stand van zaken qua verovering:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FM2J5VzWQAQeJxs?format=jpg&name=large
https://twitter.com/DefenceHQ/status/1499005871770288132

March of the Eagles

• klaw
RoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:59:
[Embed]

Oekraïne blijft volhouden dat er gevechtsvliegtuigen opgepikt worden ondanks dat de landen zelf teruggekrabbeld hebben dus dit is een beetje een frappant verhaal aan het worden.

Al zagen we in Polen wel geluiden als "die MiGs kun je bij ons gewoon in de supermarkt kopen, niets aan de hand", verwijzend naar de Donbas in 2014. Vraag me dus af of het nu stiekem gebeurt en niet publiekelijk wordt bevestigd.

WS vanuit navo geluid; bevestigen van wapens leveren is al riskant... laten we stiller zijn over zware wapens.

• Apache4u
  • Niet online
Hier een Fin die is aangekomen in Oekraine om te gaan vechten:

Dat betekent, stam + t .

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Charly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:01:
[...]

In het tempo van dat konvooi van ze verwacht ik ze niet voor volgend jaar deze tijd. :+

Meer serieus... Als ze echt hardware vanaf min of meer de andere kant van de aardbol moeten gaan verslepen zegt dat ook wel weer wat over in hoeverre dingen volgens plan gaan voor rusland. :X
En dan maar hopen dat Xi een betrouwbare vriend is die rustig blijft zitten. :P

Wat betreft de vliegtuigen: kan ook gewoon een bericht zijn om de toch al belabberde moraal van de Russen nog een stapje verder naar beneden te helpen. Die zitten met oude maaltijden vast in de file waarbij af en toe voertuigen beschoten worden. Als men nu ook opeens uit de lucht meer langs zou kunnen komen....
Goede nachtrust gewenst >:)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• oldgrumpy
Charly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:01:
[...]

In het tempo van dat konvooi van ze verwacht ik ze niet voor volgend jaar deze tijd. :+

Idd dat snap ik dus ook niet. Je zou toch echt een Blitzkrieg verwacht hebben, hoe sneller Poetin die klus geklaard zou hebben,hoe beter voor hem denk ik dan.
Verkijken wij ons op de macht van het Russische leger?
Zelfs al staan die daar te wachten tot Kiev gevallen is en dan ernaar toe te trekken, ter beveiliging dan nog snap ik dit niet.
Ze lopen het risico om aangevallen te worden, ze verbruiken massa's brandstof en ga zo maar door.
Wacht Poetin op een foute zet van 1 van de NAVO landen?
Er zijn zovele zaken die zo raar zijn aan deze invasie. Ik ben echt benieuwd naar de uitleg van heel dit verhaal eens dit over is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FabianGTI schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:02:
[...]
9750km of 130 uur met de auto, zal met de trein niet heel anders zijn. :+
Dit gaf me een maps idee :)
In Google maps is het 7 dagen met de reguliere trein.

https://www.google.com/ma....0720666!2d48.4814433!3e3

PSN

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05
Bloodclot schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:57:
[...]
In hoeverre gaat zo'n "vreemdelingen legioen"?
De enige landen die nog een vreemdelingenlegioen hebben zijn Spanje en Frankrijk. Het wil niets anders zeggen dan een legioen wat voornamelijk uit buitenlandse mensen bestaat.

Of ze gezien worden als NATO kracht, geen idee.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Lijkt me een mooi ritje :D

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Ja, maar bedoel je dat ze zijn uitspraak gebruiken om kracht bij te zetten voor de verdediging?

Of bedoel je wat anders, want bovenstaande snap ik, "Poetin wil Ukraine denaziferen, strijd mee tegen onderdrukking"
Strijd mee tegen onderdrukking? Hij wil dus nog meer weerstand? :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Idd dat snap ik dus ook niet. Je zou toch echt een Blitzkrieg verwacht hebben, hoe sneller Poetin die klus geklaard zou hebben,hoe beter voor hem denk ik dan.
Verkijken wij ons op de macht van het Russische leger?
...
Ik denk dat het vooral de russen zijn die zich verkeken hebben op de macht van het russische leger. O-)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

TommyGun schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Kletskoek want in zijn uitspraak zit zeker geen K.
Klinkt meer alsof hij de K heeft ingeslikt. Niet heel gek, want in het Engels komt die klank niet heel veel voor.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57
YakuzA schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Dit gaf me een maps idee :)
In Google maps is het 7 dagen met de reguliere trein.

https://www.google.com/ma....0720666!2d48.4814433!3e3
Wel drie keer overstappen, wat nog verrekte lastig is met een tank.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:09:
[...]

De enige landen die nog een vreemdelingenlegioen hebben zijn Spanje en Frankrijk. Het wil niets anders zeggen dan een legioen wat voornamelijk uit buitenlandse mensen bestaat.

Of ze gezien worden als NATO kracht, geen idee.
Door wie?

Dat je als buitenlander bij gevangenschap direct voor een Russische camera wordt gezet lijkt me evident.

• oldgrumpy
Respect voor deze man

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FM0zo4WWYAYf-nt?format=jpg&name=small

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:49
https://edition.cnn.com/v...traeus-ukraine-russia.cnn

Generaal met pensioen Petraeus, ziet nog veel beren op de weg voor de Russen met hoe ze opereren. Hij was commandant in de (ik meen) eerste Irak oorlog. Goed militair inkijkje.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:59:
[Embed]

Als het waar is kan ik mij voorstellen dat Polen discreet blijft. Gevechtsvliegtuigen leveren is toch een ander kaliber dan wat helmen en vuurwapens. Het was gisteren ook al aan bod gekomen, dat de EU er beter aan doet om wat minder olie op het vuur te gooien.

March of the Eagles

• asing
*knip* zie topicstart omtrent regels schokkende beelden

[ Voor 81% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:27 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16

bloody

0.000 KB!!

XWB schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Als het waar is kan ik mij voorstellen dat Polen discreet blijft. Gevechtsvliegtuigen leveren is toch een ander kaliber dan wat helmen en vuurwapens. Het was gisteren ook al aan bod gekomen, dat de EU wat minder olie op het vuur moet gooien.
Polen: - yo piloot, ik leg de sleutels ff onder de voorband neer, maar dat mag je niet weten
Piloot: ok thanks
Polen: kijkt ff weg
Piloot: hey een sleutel, starten die handel en weg ermee.

nope

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
asing schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:15:
*knip* gebruik de TR hiervoor aub

[ Voor 55% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:30 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:33
*knip* voegt niets toe

[ Voor 50% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:30 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

*knip* gebruik de TR hiervoor aub

[ Voor 50% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:30 ]

PSN

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
*knip* voegt niets toe dit comment

[ Voor 65% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:31 ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
https://nationalinterest....nti-drone-missiles-170211
Bericht uit 2020 waarbij de Tor-m2 aangepast zou worden voor het neerhalen van drones
Maar ik geloof niet dat deze massaal worden ingezet.

Sterker nog, ze waren gewoon achtergelaten :?

En hier wordt er 1 weggesleept door Oekraieners
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1499004893486632963]

Ik weet niet waar je die dingen kan verkopen, maar voor $21M een aardig pensioen zo >:)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:17:
https://nationalinterest....nti-drone-missiles-170211
Bericht uit 2020 waarbij de Tor-m2 aangepast zou worden voor het neerhalen van drones
Maar ik geloof niet dat deze massaal worden ingezet.

Sterker nog, ze waren gewoon achtergelaten :?
[Twitter]

En hier wordt er 1 weggesleept door Oekraieners
[Twitter]

Ik weet niet waar je die dingen kan verkopen, maar voor $21M een aardig pensioen zo >:)
Ik hoop dat ze ze onschadelijk maken, anders komt er straks een andere Russische groep langs die ze weer operabel kan maken om ze in te zetten.

PSN

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:30
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:17:
Oekraïne heeft ze zelf ook, dus lijkt mij dat hun eigen leger het in kan zetten.
Wikipedia: Tor missile system

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 15:37
Dit filmpje laat een Russische soldaat zien die zich heeft opgegeven en emotioneel wordt als hij met thuisfront belt. Mooi om te zien hoe de Oekraïense bevolking zich ontfermt over de 'vijand'. Wat ook opvalt is hoe uitgehongerd de soldaat moet zijn, geen normaal drink en eet gedrag.

https://www.reddit.com/r/...ood_and_tea_to_a_russian/

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-11 10:48
*knip* gebruik de TR hiervoor

[ Voor 68% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:34 ]

• asing
Je moet gewoon niet jatten, ook al is er oorlog. Dat het ook anders kan is ook te zien:

En bonusvideo, de buit wordt versleept naar het goede kamp.

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:33 ]

• Andyk125
asing schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Je moet gewoon niet jatten, ook al is er oorlog. Dat het ook anders kan is ook te zien:
Jij hebt natuurlijk makkelijk praten, jij zit er niet zelf met je familie.

Ik zou koste wat het kost mijn familie beschermen en onderhouden, als ik daarvoor zou moeten stelen dan moet dat maar zo zijn.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
asing schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:21:
[...]

[Twitter]

En bonusvideo, de buit wordt versleept naar het goede kamp.

[Twitter]
Precies, als je echt geen geld hebt voor nodige spullen, vraag het... grote kans dat iemand je wel iets geeft, maar stelen is not done.

Vanmorgen ook nog foto's dat het vuilnis werd opgehaald. Energieleverancier doet ook hun best om de boel draaiende te houden en zo ook water, verwarming etc. Lijken me nu toch redelijk onveilige banen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48
Andyk125 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:25:
[quote]asing schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Jij hebt natuurlijk makkelijk praten, jij zit er niet zelf met je familie.

Ik zou koste wat het kost mijn familie beschermen en onderhouden, als ik daarvoor zou moeten stelen dan moet dat maar zo zijn.
De context mist een beetje. Heeft deze man een brood 'gejat' of een tas vol mobiele telefoons? Laten we hier niet teveel op ingaan.....

• Andyk125
stylezzz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:26:
[...]

De context mist een beetje. Heeft deze man een brood 'gejat' of een tas vol mobiele telefoons? Laten we hier niet teveel op ingaan.....
*knip* gebruik dan een TR

[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 14:42 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48
Andyk125 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Daarom zei ik ook in mijn eerdere reactie dat ik vind dat zulke video’s hier niet thuis horen.
Daarom zeg ik ook dat we hier niet teveel op in moeten gaan.... :) De discussie wanneer het in oorlogssituaties terecht is om te stelen hoort hier niet thuis.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47

Moest er wel om gniffelen.

• kx22
[...]

Dan is het ook terecht dat ze worden buiten gesloten van de hele wereld. Gaat dit door, moeten we ook overwegen om alle Russen terug te sturen.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
kx22 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Dan is het ook terecht dat ze worden buiten gesloten van de hele wereld. Gaat dit door, moeten we ook overwegen om alle Russen terug te sturen.
Dat anderen de nuance overboord gooien, maakt nog niet dat wij dat ook maar moeten doen.

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11 19:31
Nieuw filmpje van Johhny FD

• kx22
Eigenlijk moet Google en apple ook hun Maps weghalen voor alle russen.
Pagina: 1 ... 88 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid