Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.927 views

Onderwerpen

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 14:10
TheBorg schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Is niet normaal toch. Als dit soort dingen gebeuren dan beweeg ik in de richting dat we moeten ingrijpen. De gevolgen zullen groot zijn maar toekijken hoe een stad wordt afgeslacht lijkt me ook niet de bedoeling.
Niet om het te bagatelliseren, want dit is natuurlijk verschrikkelijk en opnieuw een teken van een oorlogsmisdaad en het feit dat Rusland oveal toe in staat is. Maar we moeten ons ook beseffen dat dit over de hele wereld in elke oorlog continu gebeurd. Alleen vindt het nu plaats in een land met goede communicatiemogelijkheden en weet het land zelf goed hoe ze informatie naar buiten moeten brengen. Daarbij telt ook mee dat we nog niet 'gewend'zijn aan dit conflict. In Afrika en het midden-oosten weten we eigenlijk niet beter.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
asing schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:04:

Al weet ik niet of nieuw in dit geval moet worden gezien als 6 extra tanks van een oud type of 6 moderne tanks.
het plaatje bij de tweet doet vermoeden recent model.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[Twitter]

Desperate move....

Dit is dan weer beter nieuws:
[Twitter]

Al weet ik niet of nieuw in dit geval moet worden gezien als 6 extra tanks van een oud type of 6 moderne tanks.
Is dit niet heel erg aluhoedje niveau? Dit kan ik me niet voorstellen….

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Ik wist niet dat Putin een man van tweede kansen was :o
Dit hele verhaal is toch juist omdat hij de Soviet-unie een tweede kans wil geven? :?

Ondertussen een interessant stuk in de NYT, over hoe Microsoft al heel snel ingreep in de Russische malware-aanval, die eigenlijk net voor de eerste aanval al startte. Voor de mensen hier misschien wel aardig inkijkje in de technische kant en hoe zo'n groot Amerikaans bedrijf zelf positie innam en gelijk bij de eigen overheid en die van Oekraïne aan de bel trok.

vanuit mod: link naar hetzelfde artikel: https://indianexpress.com...-entered-the-war-7795622/

[ Voor 85% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 11:36 ]

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

DropjesLover schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:00:
In eigen land legaal verkregen van bedrijven die al decennia in bezit zijn en nagenoeg monoplies hebben...
U kunt in Rusland geen 100.000 euro hebben, zónder niet ergens aan schuldig te zijn. Als u 'al decennia' miljardenbedrijven bezit, dan loopt het aantal malen dat u vuile handjes heeft gemaakt exponentieel op.
We kennen allemaal wel dat voorbeeld van 'die slimme kantoorklerk, die in de nadagen van de Sovjet-Unie een hele fabriek kocht', door (toen de fabriek werd geprivatiseerd en iedere werknemer een aandeel kreeg) op de dag van de aandelenuitgifte met een vrachtwagen vol wodka bij de uitgang te gaan staan, en iedere werknemer die zijn/haar aandeel af wilde staan, twee flessen wodka te geven.
En al die ongeletterde Russische arbeiders die natuurlijk niet wisten wat een aandeel was, maar wel wisten dat ze wel wat te drinken wilden hebben voor vanmiddag? Nou, dan rijzen bij mij direct de volgende vragen:
  • Hoe wist die man dat die fabriek die dag geprivatiseerd zou worden? (of zat hij heel dicht bij de mensen die bij die besluitvorming waren en/of had hij daar zelf invloed op)
  • Hoe kwam een eenvoudige kantoorklerk aan het geld om een vrachtwagen vol wodka te kopen? (zuinig gespaard, of toch geleend? onder welke voorwaarden?)
  • Wat gebeurde er met die werknemers die wél wisten wat een aandeel was, en die graag wilden houden? (een extra fles bij doen, of toch het beleefde vragen over laten aan ingehuurde kleerkasten)
  • Hoe kan het dat, enkele jaren later, toen de Aziatische crisis uitbrak, en alle Russen hun spaargeld kwijtraakten, meneer nog steeds rond kon rijden in zijn Austin-Martin? (werd er überhaupt wel omzet van de fabriek in Rusland gestald, of vloeide alles direct door naar trustkantoren in Hong Kong en Londen)
  • Hoe kan het, dat toen de werknemers erachter kwamen dat hun loon en levensverwachting lager ligt dan dat van een theeplukker in Sri Lanka (terwijl de eigenaar net een nieuw superjacht in Nederland of Duitsland had besteld), deze werknemers niet eens vragen gingen stellen, of een vakbond in gingen schakelen?
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:01:
Het is hier gisteren al voorbij gekomen geloof ik of Nederlanders ongestraft naar Oekraïne kunnen om mee te vechten, maar is er eigenlijk al een getal door de overheid verstrekt met hoeveel Nederlanders zich daadwerkelijk bij het Oekraïnse vreemdelingen legioen willen aansluiten? Ik ben wel benieuwd.
Nee. Enkel de ambassade heeft een aardige schatting, maar die heeft opdracht gekregen daar niet over te communiceren. Dat ligt in Den Haag een beetje lastig. U mag er vanuit gaan dat de cijfers die de Oekraïeners naar buiten brengen, hoger zijn dan de werkelijkheid. Maar dat is dan ook voor interne consumptie.
De_Bastaard schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:07:
Oh en Putin is het beste wat ze is overkomen sinds de val van de Sovjet-Unie.
Historisch beschouwd, is Putin ook de beste leider van Rusland, in vergelijking met ál die leiders die er vóór hem waren.
Misschien op Batoe Khan - Stichter van Rusland, De Eerste Tsaar, Hoeder van de Ware Orthodoxie, Beschermheer van Moskou - in Rusland ook wel bekend als "Tsaar Batoe", na.
YakuzA schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:07:
Die private jet lease komt gewoon direct uit de zak van die oligarch, die hoort dus nooit meer te kunnen betalen daarvoor, in principe.
Nee. Privé-vliegtuigen (en superjachten trouwens ook) zijn doorgaans gefinancierd middels complexe fiscale en financiële constructies. De meest eenvoudige hiervan is een (buitenlands) BV'tje dat fungeert als luchtvaartmaatschappij, waar de oligarch in kwestie, middels een ander BV'tje de jet chartert. Mocht de oligarch niet meer kunnen betalen (omdat, ik noem maar iets geks, de bankpassen geblokkeerd zijn), dan kan die nog steeds vliegen, want die BV'tjes betalen elkaar met schuldpapieren.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Emgeebee schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Wat me vooral ergert aan die Kremlin-papegaaien is dat een rechtvaardige oorlog als iets binairs neergezet wordt. Het is goed of fout. Dat is natuurlijk verre van de werkelijkheid, er zijn gigantisch veel factoren die meespelen of militair ingrijpen gerechtvaardigd is.

Maar als je het zo zwart-wit stelt, dan kan je de typische whataboutism toepassen: "ja maar Balkan, ja maar Irak". Terwijl het naast een whataboutism ook nog eens een valse gelijkstelling is. Drogreden na drogreden.
Exact, ik denk dus ook dat het vergelijken weinig oplevert. Elke oorlog is verschrikkelijk op zijn eigen manier en wat mij betreft verdienen ze allemaal hun eigen monument zonder te worden vergeleken.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

*knip* draagt niets bij

[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 13:17 ]

• Tens
  • Laatst online: 19:55
DIt is echt terug naar de middeleeuwen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

[Twitter]

Desperate move....

[Twitter]

Toch verbazingwekkend dat je gewoon 6 battle tanks zomaar in handen krijgt. Knap hoor. Overlopers? Overgegeven? Lijkt me ook slim om die dingen zelf te gebruiken. Vernietigen kan ook maar dan heb je er zelf ook niks aan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Kenny_026 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:08:
[...]

Is dit niet heel erg aluhoedje niveau? Dit kan ik me niet voorstellen….
Russische soldaten hebben al getracht in verschillende steden binnen te treden met Oekraïnse uniformen.

Het doel van deze actie klinkt aan de ene kant vergezocht, aan de andere kant zouden de Belarussische soldaten dit vast ook wel weten en gaat het puur om de camera. Je moet het verhaal tenslotte aan het thuisfront weten te verkopen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:04

Sebazzz

3dp

[Twitter]

Uhh.. is vechten tegen de vijand onder de vlag van de vijand niet een oorlogsmisdaad?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een Russische jongen in het hockeyteam wat ik coach. Zijn vader ken ik ook redelijk. Die was maandag naar Moskou gegaan voor een meeting en gisteren weer terug. Blijkbaar kan je gewoon over Istanboel vliegen. Samen met de route over Dubai, ligt eigenlijk de hele wereld nog gewoon open voor hen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
nst6ldr schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Russische soldaten hebben al getracht in verschillende steden binnen te treden met Oekraïnse uniformen.

Het doel van deze actie klinkt aan de ene kant vergezocht, aan de andere kant zouden de Belarussische soldaten dit vast ook wel weten en gaat het puur om de camera. Je moet het verhaal tenslotte aan het thuisfront weten te verkopen.
Ja het is ook geen aanval op de @asing maar meer ongeloof en een new low voor rusland…

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
TIGER1125 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:02:
[...]

Land van registratie speelde volgens de EU geen rol, eigendom was ook voldoende.

Maar de ik begreep gisteren uit die vragen van die Oekraïense Journalist aan Boris Johnson dat Roman Abramovich niet onder de sancties viel. (geen bevestiging gezien overigens)

Dus vraag me wel een beetje af hoe het e.e.a. nu daadwerkelijk in elkaar zit.
Ligt ook een potentiële tactiek in. Bepaalde oligarchen uitsluiten van sancties en laten doorschemeren dat ze beschermd worden vanwege hun hulp aan het Westen. Gezien Putin inmiddels helemaal is afgesloten van de realiteit en leeft in zijn eigen paranoïde wereld is dat wellicht een trigger om elkaar te gaan afmaken daar.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

psy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Toch verbazingwekkend dat je gewoon 6 battle tanks zomaar in handen krijgt. Knap hoor. Overlopers? Overgegeven? Lijkt me ook slim om die dingen zelf te gebruiken. Vernietigen kan ook maar dan heb je er zelf ook niks aan.
Er staan hele colonnes aan voertuigen waarvan de bemanning 'm gewoon is gepeerd zonder dat er uberhaubt een schot is gelost.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of Russische vliegtuigen ook zichtbaar zijn hier: https://globe.adsbexchange.com/ ?

Valt mij op dat er vandaag echt veel gevechtsvliegtuigen in de lucht zijn boven Engeland, het kanaal, Nederland en België.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Het is wel jammer om te zien dat ook onze media sensatie boven kwaliteit kiest. Hierdoor ontstaat er toch een gekleurd beeld.

Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.ad.nl/video/p...meraman-onder-vuur-287225

Als ik in die tank zou zitten en je weet niet wie in dat huis zit, en met wat voor apparaat die op je richt dan zou ik ook de trekker overhalen. Ook al is er een kans van 5% dat het een rocketlauncher is en dan zit je in die tank niet fijn. Sensatie verkoopt, en de media zijn hier om zoveel mogelijk bezoekers te trekken.

DIt is een leuk plaatje dat ook laat zien hoe de NATO opgerukt is naar het oosten.

Afbeeldingslocatie: https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2022/01/INTERACTIVE-NATO-members-in-Europe-expand-eastwards.png?w=770&resize=770%2C770

Omdat wij in de EU en NATO zitten zien we de wereld heel erg vanuit onze hoek. Het is goed om een gezamenlijke vijand te creëren want dat praat lekker mee.

Ik ben absoluut tegen elke vorm van agressie en het invallen. Maar hoe de media hier schreeuwt heeft ook een keerzijde. Ook Oekraine heeft de propoganda motor volop draaien, met veel succes.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Emgeebee schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Wat me vooral ergert aan die Kremlin-papegaaien is dat een rechtvaardige oorlog als iets binairs neergezet wordt. Het is goed of fout. Dat is natuurlijk verre van de werkelijkheid, er zijn gigantisch veel factoren die meespelen of militair ingrijpen gerechtvaardigd is.

Maar als je het zo zwart-wit stelt, dan kan je de typische whataboutism toepassen: "ja maar Balkan, ja maar Irak". Terwijl het naast een whataboutism ook nog eens een valse gelijkstelling is. Drogreden na drogreden.
Je kan de realiteit niet zo hard verdraaien zonder te vervallen in cliche's en "them vs us" en er een enorme "we gaan nazi's wegjagen uit oekraine" leugens.

Veel van de commentaren die ik zie zijn gewoon de typische ant-westerse propaganda "ja maar de VS" "ja maar het westen". Alsof gelijk welke fout die die ooit maakte in hun verleden hier iets aan veranderd.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40
Coldcat schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:13:
Het is wel jammer om te zien dat ook onze media sensatie boven kwaliteit kiest. Hierdoor ontstaat er toch een gekleurd beeld.

Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.ad.nl/video/p...meraman-onder-vuur-287225

Als ik in die tank zou zitten en je weet niet wie in dat huis zit, en met wat voor apparaat die op je richt dan zou ik ook de trekker overhalen. Ook al is er een kans van 5% dat het een rocketlauncher is en dan zit je in die tank niet fijn. Sensatie verkoopt, en de media zijn hier om zoveel mogelijk bezoekers te trekken.

DIt is een leuk plaatje dat ook laat zien hoe de NATO opgerukt is naar het oosten.

[Afbeelding]

Omdat wij in de EU en NATO zitten zien we de wereld heel erg vanuit onze hoek. Het is goed om een gezamenlijke vijand te creëren want dat praat lekker mee.

Ik ben absoluut tegen elke vorm van agressie en het invallen. Maar hoe de media hier schreeuwt heeft ook een keerzijde. Ook Oekraine heeft de propoganda motor volop draaien, met veel succes.
De NATO rukt niet op, het is hetzelfde als zeggen dat een boekenclub agressief leden toevoegt. Daarnaast snap ik die landen maar al te goed, ik zou als post-soviet land ook zo snel mogelijk een verdrag met de NATO tekenen.

Speelt zelfbeschikking van een land nog een rol in je analyse?

• k995

[Afbeelding]

Dat plaatse laat vooral zien dat poetin onzin uitkraamt.
De enige echt belangrijke uitbredingen waren in de jaren 90, sindsdien zijn er enkele mini militaire landjes bijgekomen die langs geen kanten een dreiging zijn voor rusland.

• Sebazzz
  • Laatst online: 06:04

Sebazzz

3dp

[Afbeelding]

Hou toch op. :( Het is Rusland en elk land vrij om bij de NAVO te gaan, maar je moet wel dezelfde normen en waarden hebben (zoals democratie).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stel dat de NAVO nooit een ex-Oostblokland had toegelaten, denk je dan echt dat Rusland niet al lang zich weer daar had geinstalleerd als de nieuwe baas ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

TheVMaster

Moderator WOS
Emgeebee schreef op Wednesday 2 March 2022 @ 11:16:
[...]

De NATO rukt niet op, het is hetzelfde als zeggen dat een boekenclub agressief leden toevoegt. Daarnaast snap ik die landen maar al te goed, ik zou als post-soviet land ook zo snel mogelijk een verdrag met de NATO tekenen.

De meeste landen in Oost-Europa hebben zelf verzocht om lid te worden van de NAVO en ik zou niet weten waarom de NAVO dan afwijzend zou moeten reageren. Waarom zou Rusland zelf eigenlijk niet lid kunnen/willen worden van de NAVO?

• k995
Emgeebee schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Idd, ironisch gezien is het door poetin zelf dat de navo nog een rol speelt

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:38
Kenny_026 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Ja het is ook geen aanval op de @asing maar meer ongeloof en een new low voor rusland…
Rusland laat zien dat er geen laag bestaat. Althans niet in hun boek. En het uitlokken om aan een oorlog mee te doen is ook al zo oud als de weg naar Rome. De USA wilde zich uit WW2 houden, maar toen de Jappen Pearl Harbour bombardeerden moesten ze wel.

De tweet komt overigens van Nexta, die volg ik nu al dagen. Laat ik het erop houden dat ze bijzonder goed geïnformeerd zijn en ook rectificeren als ze het mis hebben. De tanks worden ingezet voor hun "intended purpose" wat niets anders betekent dan inzetten in gevechten. Alleen nu aan de kant van de Oekraïne.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Maar er staat geen woord in het bericht dat niet gewoon feitelijk klopt.

Iemand filmt vanuit gebouw, tank schiet op gebouw.

• k995
TheVMaster schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:16:
[...]

De meeste landen in Oost-Europa hebben zelf verzocht om lid te worden van de NAVO en ik zou niet weten waarom de NAVO dan afwijzend zou moeten reageren. Waarom zou Rusland zelf eigenlijk niet lid kunnen/willen worden van de NAVO?
Het antwoord is omdat rusland zichzelf ziet als grootmacht en grootmachten doen dat niet.

• k995
TheGhostInc schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Naar russische normen is deze oorlog nog redelijk proper verlopen tot nu . Als je ziet hoe ze grozni aanpakte.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

k995 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Het antwoord is omdat rusland zichzelf ziet als grootmacht en grootmachten doen dat niet.
Rusland heeft ooit wel aangegeven dat ze lid wilden worden maar dan wel meteen als een leider gelijkwaardig aan de VS en niet eerst nog een procedure in gaan samen met landen als Slowakije en Litouwen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:56

marapuru

db.

[...]

Dit. Goede vergelijking. Een land kiest zelf om lid te worden uit zelfbeschikking.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
k995 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:18:
[...]

De Verenigde Staten zijn ook lid van de NAVO. Dat is het argument dus niet. Het draait hier m.i. allemaal om macht en tegenmacht zoals Omtzigt dat altijd zo mooi noemt. De NAVO is destijds ontstaan als tegenmacht richting Rusland. Die balans is vanuit Russisch perspectief de afgelopen decennia meer en meer verstoord geraakt en Rusland wil die machtspositie niet nog verder kwijtraken.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

EUR/RUB heeft er aardig de vaart in vandaag :|

Nu al 1 / 129

nope

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
ArcticWolf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:12:
Weet iemand of Russische vliegtuigen ook zichtbaar zijn hier: https://globe.adsbexchange.com/ ?

Valt mij op dat er vandaag echt veel gevechtsvliegtuigen in de lucht zijn boven Engeland, het kanaal, Nederland en België.
In principe werkt dit gewoon met Russische vliegtuigen. Houd er wel rekening mee dat vliegtuigen hier alleen op gevonden kunnen worden wanneer hun ADSB transponder aanstaat. Een vliegtuig staat hier dus enkel op wanneer de eigenaar gevonden wil worden.
Wanneer een gevechtsvliegtuig op missie is zal de transponder dus uitgeschakeld zijn, Russisch of Europees.

Ik weet niet of je ze toevallig ziet tussen de grote massa aan vliegtuigen maar met het U tekentje bovenin de kaart kun je het weergeven civiele vliegtuigen uitzetten.
Edit:
En vergeet niet dat dit allemaal gebaseerd is op ontvangers die mensen aanmelden bij de dienst. In sommige gebieden is het momenteel niet echt voordelig om met zo'n ontvanger gezien te worden waardoor het bereik in Rusland nu dus niet altijd volledig dekkend is.

[ Voor 13% gewijzigd door erik23 op 02-03-2022 11:22 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
....
Toevallig niets gelezen over het stukje geschiedenis, de start van al dit alles?

Vorkie in "De oorlog in Oekraïne"

En met je "maar" praat je het wel goed, beschamend momentje.

• asing
bloody schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:

Nu al 1 / 129
Voor het visuele effect moet je het eigenlijk omdraaien, en dan over iets langere termijn bekijken.

https://www.xe.com/curren.../?from=RUB&to=EUR&view=1W

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:47
[...]

Tank schiet niet op gebouw.
Speel het filmpje slowmo af en kijk waar het projectiel terecht komt.

• k995
SterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:
[...]

De Verenigde Staten zijn ook lid van de NAVO. Dat is het argument dus niet.
Dat is het wel, rusland ziet de navo als een door de VS gecontroleerde macht tegen hem, terwijl de realiteit is dat de navo dat al lang niet meer was. Na de val van de ussr is die eingelijk doelloos geweest en kon de VS op zijn hoofd gaan staan daar veranderde niks aan.

Denk bijvoorbeeld aan hoe romney weggelachen werd toen die zei dat rusland nog steeds de gootste vijand van de VS was tijdens de presidents verkiezingen.

Rusland wil enkel iets soortgelijk: een door rusland gedomineerde macht, in de navo kan dat niet en dus is de navo niks voor hen.
Het draait hier m.i. allemaal om macht en tegenmacht zoals Omtzigt dat altijd zo mooi noemt. De NAVO is destijds ontstaan als tegenmacht richting Rusland. Die balans is vanuit Russisch perspectief de afgelopen decennia meer en meer verstoord geraakt en Rusland wil die machtspositie niet nog verder kwijtraken.
Rusland is macht kwijtgeraakt, de navo is niet echt sterker geworden eens na de jaren 90 . Het is die verloren macht die poetin terugwil.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
erik23 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:
[...]

In principe werkt dit gewoon met Russische vliegtuigen. Houd er wel rekening mee dat vliegtuigen hier alleen op gevonden kunnen worden wanneer hun ADSB transponder aanstaat. Een vliegtuig staat hier dus enkel op wanneer de eigenaar gevonden wil worden.
Wanneer een gevechtsvliegtuig op missie is zal de transponder dus uitgeschakeld zijn, Russisch of Europees.

Ik weet niet of je ze toevallig ziet tussen de grote massa aan vliegtuigen maar met het U tekentje bovenin de kaart kun je het weergeven civiele vliegtuigen uitzetten.
Thx duidelijk, dan vliegen er geen Russische vliegtuigen in de buurt of ze hebben allemaal hun IFF uit.

Heb alleen de militaire vliegtuigen aan... viel mij alleen op dat er best veel gevechtsvliegtuigen boven het kanaal vlogen en ook na een tijdje de IFF uitzetten en na een tijdje weer aan.

Zijn nu ook 2 B52's in de lucht voor de spotters... maar geen idee waar die heen gaan (voorlopig zuid-west).

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• k995
bloody schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:

Nu al 1 / 129
Stond enkele maandfen geleden nog op 0.014 vs de dollar nu nadert het de 0.007x bijna gehalveerd dus.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38

[Afbeelding]

Het is een groot verschil dat landen vrijwillig willen toetreden tot een alliantie of dat je gedwongen wordt om ergens bij te horen omdat anders je anders je leven verliest. Ja de NATO is 'opgerukt' maar dat zijn de Russen IMO zelf schuld. Geen enkel buurland is echt veilig.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Voorstad van Kyiv, Irpin, vannacht en vanmorgen verwoest door luchtaanvallen/artillerie.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

k995 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Dat is het wel, rusland ziet de navo als een door de VS gecontroleerde macht tegen hem, terwijl de realiteit is dat de navo dat al lang niet meer was. Na de val van de ussr is die eingelijk doelloos geweest en kon de VS op zijn hoofd gaan staan daar veranderde niks aan.

Denk bijvoorbeeld aan hoe romney weggelachen werd toen die zei dat rusland nog steeds de gootste vijand van de VS was tijdens de presidents verkiezingen.

Rusland wil enkel iets soortgelijk: een door rusland gedomineerde macht, in de navo kan dat niet en dus is de navo niks voor hen.

Rusland is macht kwijtgeraakt, de navo is niet echt sterker geworden eens na de jaren 90 . Het is die verloren macht die poetin terugwil.
Wat ergens wel sneu is eigenlijk. Frankrijk en Engeland en Spanje waren eeuwen lang vijanden.
Duitsland was 70 jaar terug onze grootste vijand, je had mijn opa niet moeten horen over onze oosterburen. Toch zijn al deze landen nu onze bondgenoten. Op persoonlijke titel heb ik ook helemaal geen moeite met open grenzen met Duitsland. Het kan dus wel, in 1 of 2 generaties van vijanden naar bondgenoten. Jammer dat dat met Rusland niet gelukt is.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

[...]

De vergelijking met een boekenclubje heb ik vaker voorbij zien komen. Ik vraag me af of die wel helemaal terecht is in het kader van geopolitiek en invloedssfeer. Ik begrijp die landen overigens ook heel goed, ze hebben voldoende ervaring met het soviet-bewind, maar een boekenclub doet de nato wel heel erg af als paix ende vree. Met een kentering in mindset en/of een crisis van grote omvang kan dat defensieve pact natuurlijk ook prima als agressor optreden.

(Daarmee zeg ik niet ‘Rusland slecht, maaaaaar…’ overigens, maar meer als overdenking inhakend op jouw opmerking.)

[ Voor 6% gewijzigd door Ugchel op 02-03-2022 11:28 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:43
marapuru schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Dit. Goede vergelijking. Een land kiest zelf om lid te worden uit zelfbeschikking.
Ik heb diverse landen in de Verenigde Naties horen argumenten dat NATO in hun ogen best een gevaar is. Dat betekend niet dat zij overigens voor de acties van Rusland zijn, maar de NATO wordt de sommige andere ogen wel als probleem gezien.

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:28
Wat ik niet snap van dit hele conflict (en sowieso van de wereldgeschiedenis), is dat het Putin en de oligarchen vooral te doen lijkt om macht en rijkdom voor zichzelf, ten kostte van anderen.

Maar wat is er zo aantrekkelijk aan macht en rijkdom ten kostte van anderen?

Macht is toch alleen maar aantrekkelijk, als je dat in kan zetten om mensen gelukkig te maken, de wereld duurzamer en rechtvaardiger? Als door jouw machtsuitoefening mensen lijden, waarom voel je je dan als Putin of oligarch niet ontzettend schuldig en ongelukkig?

Idem dito voor rijkdom: dat is toch alleen maar nuttig, als je daarmee het algemene voorzieningenniveau op kunt krikken en de rijkdom kunt delen?

Ik heb (als alleenstaande) een klein huis met twee kamers (woon- en slaap-), 2 verdiepingen, 2 tuinen (voor en achter) en dat is echt wel genoeg om in mijn behoeften te voorzien. Ik krijg bij Putin het gevoel dat hij wat tekort is gekomen en wat wil compenseren daarvoor. Voorafgaand aan de invasie had ik deze post ook wel willen maken, met de woorden dat ik Putin wel zou willen knuffelen: "stil maar jongen, je hebt dat allemaal niet nodig om gelukkig te zijn". Maar Putin is de knuffelbaarheid nu wel voorbij.

Maar wie snapt dat, die "Wille zur Macht". @Virtuozzo heeft het er ook steeds over dat Putin louter uit is op macht. Maar wat is de aantrekkelijkheid van louter macht als je daar geen goed mee kan doen, dit zelfs gebruikt ten koste van anderen, Zero-sum? Het woord zegt het al: Zero-sum, je schiet er niets mee op als jouw macht en rijkdom gaat ten kostte van andermans (andervolks) geluk. Is er iemand die mij dat uit kan leggen. wat daar aantrekkelijk aan is?

• k995
Michael_OsGroot schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Wat ergens wel sneu is eigenlijk. Frankrijk en Engeland en Spanje waren eeuwen lang vijanden.
Duitsland was 70 jaar terug onze grootste vijand, je had mijn opa niet moeten horen over onze oosterburen. Toch zijn al deze landen nu onze bondgenoten. Op persoonlijke titel heb ik ook helemaal geen moeite met open grenzen met Duitsland. Het kan dus wel, in 1 of 2 generaties van vijanden naar bondgenoten. Jammer dat dat met Rusland niet gelukt is.
Idd, kan nog steeds komen maar dan moet rusland wel van onder hun dictator met grootheidswaanzin geraken.

Je ziet dat met turkije ook, als landen naar dictaturen afglijden zien ze iets als de EU als vijand omdat ze weten dat wat ze willen onder een dergelijk bestel veel moeilijker is.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren was dat konvooi het belangrijkste nieuws nu lees je er niks meer over? Iemand er nog wel wat over gelezen?

• Drakensteine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:41
[...]

Volledig mee eens!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 18:24

Nox

Noxiuz

SalimRMAF schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:52:
Stel dat Putin terugkrabbelt en de oorlog binnen 24 uur echt voorbij is. O-)

Dan heeft Rusland verloren, de schade (Roebel, Banken, Sancties) is haast permanent? Waarom zou hij moeten stoppen? :X
De sancties kunnen gewoon weer opgeheven worden. Sommige dingen laten wat restschade na. Maarja, dat heeft Rusland ook gedaan in Oekraïne.

Bijvoorbeeld de beurzen zullen moeten herstellen, de roebel weer in waarde stijgen, rente op vermogen e.d. en dan de schade door het niet kunnen gebruiken van apple pay e.d. in de metro, verloren business e.d. dat kost wat tijd. Maar dat is niets vergeleken met de mensenlevens die verloren zijn gegaan en steden die in puin liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 02-03-2022 11:32 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• SterqVerhael
k995 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Idd, kan nog steeds komen maar dan moet rusland wel van onder hun dictator met grootheidswaanzin geraken.
Wie ook maar enigszins de illusie heeft dat de opvolgers een beweging in een andere richting maken, komt helaas van een zeer zeer bevroren kermis thuis.

• Emgeebee
Ugchel schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:27:
[...]

De vergelijking met een boekenclubje heb ik vaker voorbij zien komen. Ik vraag me af of die wel helemaal terecht is in het kader van geopolitiek en invloedssfeer. Ik begrijp die landen overigens ook heel goed, ze hebben voldoende ervaring met het soviet-bewind, maar een boekenclub doet de nato wel heel erg af als paix ende vree. Met een kentering in mindset en/of een crisis van grote omvang kan dat defensieve pact natuurlijk ook prima als agressor optreden.

(Daarmee zeg ik niet ‘Rusland slecht, maaaaaar…’ overigens, maar meer als overdenking inhakend op jouw opmerking.)
De analogie is natuurlijk verre van perfect, maar is dan ook enkel bedoeld om de manier waarop NATO leden erbij krijgt te beschrijven. Uiteraard is de plek en dynamiek van NATO in de wereld anders dan die van een boekenclub. ;)

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11 14:15
Nox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:30:
[...]

De sancties kunnen gewoon weer opgeheven worden. Sommige dingen laten wat restschade na. Maarja, dat heeft Rusland ook gedaan in Oekraïne.
Poetin gaat niet stoppen, waarom zou hij ?
Mijn enige hoop was dat binnen Rusland er onvrede zou ontstaan, maar dat idee lijkt me nu niet meer realistisch.
Dus ja, Oekraine is een vogel voor de kat, het is alleen een kwestie van tijd. En waar ik eerst dacht dat die in het nadeel van Poetin was, blijkt dat dus niet zo te zijn, integendeel

• k995
SterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Wie ook maar enigszins de illusie heeft dat de opvolgers een beweging in een andere richting maken, komt helaas van een zeer zeer bevroren kermis thuis.
Inderdaad als poetin vervangen word is dat waarschijnlijk door iemand gelijkaardig .

• Emgeebee
SterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Mwoah er zijn zeker voorbeelden te bedenken. Oekraïne bijvoorbeeld. :) Maar die kracht moet van binnenuit komen imo, en daar ontbreekt het bij de Russen momenteel aan helaas.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:06
k995 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Inderdaad als poetin vervangen word is dat waarschijnlijk door iemand gelijkaardig.
OT: Fijn iemand die gelijkaardig is! :+

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:24
psy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:02:
"US Army activating its pre-positioned heavy armour including M1 Abrams main battle tank and M2 Bradley fighting vehicle."

https://www.army.mil/arti...mored_brigade_combat_team

Army prepositioned stocks in Europe activated to support deployment of Armored Brigade Combat Team

KAISERSLAUTERN, Germany — The 405th Army Field Support Brigade fully activated its Army Prepositioned Stock-2 sites, and for the first time in the brigade’s APS-2 program history it’s tasked with outfitting an entire armored brigade combat team being deployed to Europe from the United States.

All four battalions assigned to the 405th AFSB prepared and pushed out hundreds of vehicles and equipment pieces from their respective APS-2 sites during the second week of February, and now the brigade is tasked with supporting the 1st Armored Brigade Combat Team, 3rd Infantry Division deploying to Germany from Fort Stewart, Georgia, as announced by the Department of Defense.

At the direction of the Commander, U.S. European Command, U.S. Army Europe and Africa is drawing APS-2 equipment and vehicles, mostly from Coleman work site in Mannheim, Germany, under the command and control of Army Field Support Battalion-Mannheim, 405th AFSB.

The APS-2 draw of an armored brigade combat team plus enablers is currently in the process of being delivered to Grafenwoehr Training Area in Germany. The APS-2 equipment and vehicles are being loaded onto military and commercial line-haul trucks and transported to Grafenwoehr. The 405th AFSB’s Army Field Support Battalion-Germany is tasked with reception and staging of the APS-2 in preparation for issue to 1st ABCT, 3rd Inf. Div. at an Equipment Configuration and Handoff Area, also known as ECHA, in Grafenwoehr.
Dat is volgens mij een aardige mobilisatie. Als ik het goed begrijp zijn dat ongeveer 9000 troepen en heel wat tanks. Volgens Wikipedia; An ABCT includes 87 Abrams, 152 Bradley IFVs, 18 M109s and 45 armed M113 vehicles.

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
FairPCsPlease schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:28:
[..]

[..]
Totale onafhankelijkheid. Van iedereen. Diepste bron: angst.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Tens schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:09:
DIt is echt terug naar de middeleeuwen.
Dit is gewoon de tactiek die de Russen goed kennen en gebruiken sinds Dzjenghis Khan.
Bij een belegering de keuze geven: u geeft zich over, en we zetten alleen de hoofden van uw leiders op de staken (en nemen zijn dochters als concubines). Of u gaat het beleg aan, waarna we - zodra de muren vallen - de boel compleet affakkelen en slechts genoeg overlevenden laten om de omringende steden te waarschuwen.
Het is aan de belegerde om te kiezen tussen folden of callen, dat laatste in de hoop dat het een bluff was.
Sebazzz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:11:
Uhh.. is vechten tegen de vijand onder de vlag van de vijand niet een oorlogsmisdaad?
Nee, dit is hergebruik van schaars / duur materieel. De tanks krijgen een paint-job. Vergelijk het met de destroyer IJN Akatsuki (1905) die Russische schepen tot zinken bracht in de Slag bij Tsushima, maar een jaar eerder nog een Russische vlag voer en Reshitelny heette.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Nog een voorbeeld van Oekraïnse burgers die moedig voorbereidingen treffen.

Dit gaat ons allemaal aan wat die mensen daar doen.

• oldgrumpy
*knip* linkdrops doen we niet aan. Geef context waar het over gaat en waarom het relevant is

[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 11:41 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58
TheBrut3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Dat is volgens mij een aardige mobilisatie. Als ik het goed begrijp zijn dat ongeveer 9000 troepen en heel wat tanks. Volgens Wikipedia; An ABCT includes 87 Abrams, 152 Bradley IFVs, 18 M109s and 45 armed M113 vehicles.
En hoognodig ook, we moeten die oostgrens goed gaan beschermen, je weet niet wat die poetin allemaal van plan is, hij heeft misschien de eerste dagen wat tegenslag gehad maar zijn leger is nog groot genoeg om door te stoten naar wat andere landen na Oekraïne.

Playstation 5

• SterqVerhael
Stylze schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:36:
[...]

En hoognodig ook, we moeten die oostgrens goed gaan beschermen, je weet niet wat die poetin allemaal van plan is, hij heeft misschien de eerste dagen wat tegenslag gehad maar zijn leger is nog groot genoeg om door te stoten naar wat andere landen na Oekraïne.
Ik heb geen strategische kennis van het voeren van oorlog. Gelukkig maar. Alleen volgens mij weet eenieder dat je niet op meerdere fronten moet vechten. Dat was de reden dat de geallieerden WWII konden winnen.

• Tristan
  • Laatst online: 15-11 20:58

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Ik geloof hier niets van. Hij is alom gehaat en is verantwoordelijk voor de doden op Maidan waarna hij gevlucht is. Het is onmogelijk om hem ook maar enige rol te geven.
En toch lijkt hij 'volgens bronnen' on the move:
According to Ukrainska Pravda intelligence sources, Russia brought Yanukovych to Minsk
Als dit klopt, neemt Putin het echt mee in zijn plan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
asing schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Rusland laat zien dat er geen laag bestaat. Althans niet in hun boek. En het uitlokken om aan een oorlog mee te doen is ook al zo oud als de weg naar Rome. De USA wilde zich uit WW2 houden, maar toen de Jappen Pearl Harbour bombardeerden moesten ze wel.

De tweet komt overigens van Nexta, die volg ik nu al dagen. Laat ik het erop houden dat ze bijzonder goed geïnformeerd zijn en ook rectificeren als ze het mis hebben. De tanks worden ingezet voor hun "intended purpose" wat niets anders betekent dan inzetten in gevechten. Alleen nu aan de kant van de Oekraïne.
En dan te bedenken dat ie vorige week nog riep dat het een vredesmissie was. Lachwekkend gewoon…

• oldgrumpy
YakuzA schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:39:
[...]

En toch lijkt hij 'volgens bronnen' on the move:

[...]

Als dit klopt, neemt Putin het echt mee in zijn plan.
zou ook een beetje de ultieme wraak zijn he

• oldgrumpy
De Russische oppositieleider Aleksej Navalny roept de Russen via zijn twitteraccount op om massaal te protesteren tegen de invasie van Oekraïne. "Poetin is Rusland niet. Als er iets is waar Rusland op dit moment trots op kan zijn, dan is het op de 6.824 mensen die vastzitten omdat ze op straat zijn gekomen tegen de oorlog."

Navalny roept de Russen, niet alleen in Rusland en Wit-Rusland maar ook elders in de wereld, op om elke weekdag te protesteren tegen de Russische invasie van Oekraïne op de belangrijkste stadspleinen en aan Russische ambassades, en om dat in het weekend telkens om 14 uur te doen.

"Laten we geen natie van bange stille mensen worden. Of van lafaards die doen alsof ze de agressieve oorlog tegen Oekraïne, gestart door onze duidelijk gek geworden tsaar, niet merken", zegt Navalny. "Poetin (de Russische president, red.) is Rusland niet. Als er iets is waar we in Rusland trots op kunnen zijn, is het op die 6.824 mensen die werden opgepakt omdat ze - zonder enige oproep - de straten bezet hebben met protestborden tegen de oorlog."

De 45-jarige Navalny wordt beschouwd als de belangrijkste Kremlincriticus. Hij zit al ruim een jaar opgesloten in een Russisch strafkamp. De oppositieleider riskeert nog eens tien jaar cel in een nieuwe rechtszaak die eerder deze maand tegen hem is gestart. De oproep verscheen woensdagvoormiddag in het Russisch en in het Engels op zijn twitterpagina.

• renegrunn
  • Laatst online: 07:10
RoD schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Ik geloof hier niets van. Hij is alom gehaat en is verantwoordelijk voor de doden op Maidan waarna hij gevlucht is. Het is onmogelijk om hem ook maar enige rol te geven.
Dat doen de Russen dus voor hem is het idee..

https://www.tribuneindia....ew-head-of-ukraine-374471
Russia brings former Ukrainian president Yanukovych to Minsk; likely to be declared new pres: Reports
Ukraine media claims Russia has brought former Ukrainian President Viktor Yanukovych to Minsk; alleges 'Putin is preparing to proclaim him the new President of Ukraine'.

[ Voor 24% gewijzigd door renegrunn op 02-03-2022 11:44 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 18:24

Nox

Noxiuz

oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Poetin gaat niet stoppen, waarom zou hij ?
Mijn enige hoop was dat binnen Rusland er onvrede zou ontstaan, maar dat idee lijkt me nu niet meer realistisch.
Dus ja, Oekraine is een vogel voor de kat, het is alleen een kwestie van tijd. En waar ik eerst dacht dat die in het nadeel van Poetin was, blijkt dat dus niet zo te zijn, integendeel
In het scenario áls hij stopt en de discussie ging over permanente schade. Niet of hij gaat stoppen, da's vrijwel zeker van niet verwacht ik.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

unclero schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:08:
[...]

U kunt in Rusland geen 100.000 euro hebben, zónder niet ergens aan schuldig te zijn. Als u 'al decennia' miljardenbedrijven bezit, dan loopt het aantal malen dat u vuile handjes heeft gemaakt exponentieel op.
We kennen allemaal wel dat voorbeeld van 'die slimme kantoorklerk, die in de nadagen van de Sovjet-Unie een hele fabriek kocht', door (toen de fabriek werd geprivatiseerd en iedere werknemer een aandeel kreeg) op de dag van de aandelenuitgifte met een vrachtwagen vol wodka bij de uitgang te gaan staan, en iedere werknemer die zijn/haar aandeel af wilde staan, twee flessen wodka te geven.
En al die ongeletterde Russische arbeiders die natuurlijk niet wisten wat een aandeel was, maar wel wisten dat ze wel wat te drinken wilden hebben voor vanmiddag? Nou, dan rijzen bij mij direct de volgende vragen:
  • Hoe wist die man dat die fabriek die dag geprivatiseerd zou worden? (of zat hij heel dicht bij de mensen die bij die besluitvorming waren en/of had hij daar zelf invloed op)
  • Hoe kwam een eenvoudige kantoorklerk aan het geld om een vrachtwagen vol wodka te kopen? (zuinig gespaard, of toch geleend? onder welke voorwaarden?)
  • Wat gebeurde er met die werknemers die wél wisten wat een aandeel was, en die graag wilden houden? (een extra fles bij doen, of toch het beleefde vragen over laten aan ingehuurde kleerkasten)
  • Hoe kan het dat, enkele jaren later, toen de Aziatische crisis uitbrak, en alle Russen hun spaargeld kwijtraakten, meneer nog steeds rond kon rijden in zijn Austin-Martin? (werd er überhaupt wel omzet van de fabriek in Rusland gestald, of vloeide alles direct door naar trustkantoren in Hong Kong en Londen)
  • Hoe kan het, dat toen de werknemers erachter kwamen dat hun loon en levensverwachting lager ligt dan dat van een theeplukker in Sri Lanka (terwijl de eigenaar net een nieuw superjacht in Nederland of Duitsland had besteld), deze werknemers niet eens vragen gingen stellen, of een vakbond in gingen schakelen?
[...]

Nee. Enkel de ambassade heeft een aardige schatting, maar die heeft opdracht gekregen daar niet over te communiceren. Dat ligt in Den Haag een beetje lastig. U mag er vanuit gaan dat de cijfers die de Oekraïeners naar buiten brengen, hoger zijn dan de werkelijkheid. Maar dat is dan ook voor interne consumptie.

[...]

Historisch beschouwd, is Putin ook de beste leider van Rusland, in vergelijking met ál die leiders die er vóór hem waren.
Misschien op Batoe Khan - Stichter van Rusland, De Eerste Tsaar, Hoeder van de Ware Orthodoxie, Beschermheer van Moskou - in Rusland ook wel bekend als "Tsaar Batoe", na.

[...]

Nee. Privé-vliegtuigen (en superjachten trouwens ook) zijn doorgaans gefinancierd middels complexe fiscale en financiële constructies. De meest eenvoudige hiervan is een (buitenlands) BV'tje dat fungeert als luchtvaartmaatschappij, waar de oligarch in kwestie, middels een ander BV'tje de jet chartert. Mocht de oligarch niet meer kunnen betalen (omdat, ik noem maar iets geks, de bankpassen geblokkeerd zijn), dan kan die nog steeds vliegen, want die BV'tjes betalen elkaar met schuldpapieren.
Offtopic: heb jij toevallig nog zoektips m.b.t. grote bedrijven in Rusland en hun links met oligarchen/Putin? Mijn werkgever heeft een aantal projecten bij een grote Russische klant, de eigenaren komen (als ik Google moet geloven) voor in de top-10 rijkste families/zakenlui van Rusland. Ik ben erg benieuwd hoe deze klant in deze kwestie 'staat'.
Mag evt. ook via PM (graag zelfs, i.v.m. topicvervuling)

Vaak bu'j te bang!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ben overigens wel erg benieuwd wat het NATO spoedoverleg komende vrijdag gaat behandelen?

- Verdediging in de aangrenzende NATO landen is al opgebouwd / in gang
- NATO heeft zich al uitgesproken dat ze niet gaan deelnemen
- NATO heeft de oorlog veroordeeld

Wat wil je dan nog bespreken als NATO wat niet in de VN is behandeld? Aangezien het op ministerniveau is lijkt het me toch dat ze zaken willen besluiten. Ik kan me persoonlijk niet aan de indruk ontrekken dat er voorgesoorteerd gaat worden naar een escalatie, danwel verdere mobilisatie.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• SemperFidelis
  • Laatst online: 17-11 16:53
Rene schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:46:
Ben overigens wel erg benieuwd wat het NATO spoedoverleg komende vrijdag gaat behandelen?

Wat wil je dan nog bespreken als NATO wat niet in de VN is behandeld? Aangezien het op ministerniveau is lijkt het me toch dat ze zaken willen besluiten. Ik kan me persoonlijk niet aan de indruk ontrekken dat er voorgesoorteerd gaat worden naar een escalatie, danwel verdere mobilisatie.
Er is genoeg te bespreken toch?
Wat voor wapens/ammunitie leveringen er gaan plaatsvinden, het lijkt mij dat je verdediging ook nog wel verder wil bespreken, de 2% regeling bespreken..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik niet snap van dit hele conflict (en sowieso van de wereldgeschiedenis), is dat het Putin en de oligarchen vooral te doen lijkt om macht en rijkdom voor zichzelf, ten kostte van anderen.

Macht is toch alleen maar aantrekkelijk, als je dat in kan zetten om mensen gelukkig te maken, de wereld duurzamer en rechtvaardiger? Als door jouw machtsuitoefening mensen lijden, waarom voel je je dan als Putin of oligarch niet ontzettend schuldig en ongelukkig?

Idem dito voor rijkdom: dat is toch alleen maar nuttig, als je daarmee het algemene voorzieningenniveau op kunt krikken en de rijkdom kunt delen?

Ik heb (als alleenstaande) een klein huis met twee kamers (woon- en slaap-), 2 verdiepingen, 2 tuinen (voor en achter) en dat is echt wel genoeg om in mijn behoeften te voorzien. Ik krijg bij Putin het gevoel dat hij wat tekort is gekomen en wat wil compenseren daarvoor. Voorafgaand aan de invasie had ik deze post ook wel willen maken, met de woorden dat ik Putin wel zou willen knuffelen: "stil maar jongen, je hebt dat allemaal niet nodig om gelukkig te zijn". Maar Putin is de knuffelbaarheid nu wel voorbij.

Maar wie snapt dat, die "Wille zur Macht". @Virtuozzo heeft het er ook steeds over dat Putin louter uit is op macht. Maar wat is de aantrekkelijkheid van louter macht als je daar geen goed mee kan doen, dit zelfs gebruikt ten koste van anderen, Zero-sum? Het woord zegt het al: Zero-sum, je schiet er niets mee op als jouw macht en rijkdom gaat ten kostte van andermans (andervolks) geluk. Is er iemand die mij dat uit kan leggen. wat daar aantrekkelijk aan is?
Ik kan me voorstellen dat menig empathieloze psychopaat de positie van Putin wel ambieert.

Lees; niet alle hersenen zijn hetzelfde bedraad.

specs

• Vorkie
  • Niet online
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Wat voor wapens/ammunitie leveringen er gaan plaatsvinden, het lijkt mij dat je verdediging ook nog wel verder wil bespreken, de 2% regeling bespreken..
En als belangrijkste, vergaderen is niet alleen koffie drinken met een peuk na afloop, het zorgt ook voor cohesie, lijm, positief gevoel etc..

• Tristan

Dat denk ik ook, zie het eerdere bericht van de US die zich ook mobiliseert met de troepen die in de EU gestationeerd zijn.
TheBrut3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:34:
[...]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

TrailBlazer schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:30:
Gisteren was dat konvooi het belangrijkste nieuws nu lees je er niks meer over? Iemand er nog wel wat over gelezen?
De hoofdstad ziet al langer Russische tanks, vrachtwagens en artillerie naderen. Uit satellietbeelden bleek gisteren dat het konvooi 60 kilometer lang was en 20 kilometer van de hoofdstad vandaan was, maar de vaart was eruit. Het konvooi staat lange periodes stil om vervolgens kort in beweging te komen, omdat het zou kampen met brandstof- en voedseltekort.
Uit het Nu.nl liveblog. Zeer vreemd inderdaad.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
SemperFidelis schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Precies. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog wel eens wilt bespreken wat we nu gaan doen mocht het zover komen dat Putin een nuke op Oekraïne gooit. Om maar eens wat te noemen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:53
Moby schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:55:
[...]

[...]

Zeer professioneel die Russen. Je kan er geen oorlog van verliezen lijkt me.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30

[Afbeelding]

Kleine nuance: NATO is niet "opgerukt" naar het oosten.
Democratie is ingetreden bij onze oosterburen, en een steeds grotere angst voor het terugkeren van de USSR in de vorm van een imperalistisch/expansionistisch Rusland.

Transnistrie, Georgie, Krim, Donbass, Wit-Rusland en nu Oekraiene laten zien dat Rusland __precies_ doet waar al die landen die tot de NATO toegetreden zijn bang voor waren.

Je doet alsof de NATO de grote boosdoener is. Nee, dat is het niet. De NATO is een TOEVLUCHTSOORD voor kleine landen die doodsbang zijn dat hun grote buurman hun russisch sprekende populaties gaat "bevrijden" of simpelweg doodsbang zijn dat Rusland de voormalige USSR-puppet-states weer wil innemen als buffer tussen het traditionele westen en Rusland.

Dat is overigens ook allemaal niets nieuws - er zijn zeer goede geografische / militaire redenen om het front zoveel mogelijk te willen verkleinen, als Moscow-zijnde. En een grens die loopt bij Polen of, erger, Oekraiene is totaal onverdedigbaar. Een grens die loopt bij West-Polen echter....dat is een véél smaller strookje land om te verdedigen, door de aanwezigheid van de Baltische zee en enorme berggebieden.

Dáár gaat het om. Bufferstaten en strategische belangen. Dat is overigens ook zeer goed gedocumenteerd, van beide kanten. Geen geheim, zeg maar. Nooit geweest.

Echter die mindset die is heel erg koude-oorlog. Die gaat er van uit dat Duitsland, Frankrijk, Belgie en Engeland op de één of andere manier een wens hebben om Rusland binnen te vallen (die is er 0,0). Rusland leeft in het verleden, of iig z'n militaire en politieke top. Europa kan alleen maar functioneren door vrede, we zijn al 20 jaar bezig om onze militaire eenheden af te bouwen en dat geld te stoppen in handel en subsidies voor 1001 dingen. Waar zie je enig historisch of militair bewijs dat Europa Rusland wil aanvallen? Nergens. Echter is er genoeg bewijs dat landen in oost-Europa doodsbang zijn (en mogen zijn!) voor Russische invloed ....en erger. Dat die dus de NATO willen als verzekering...niet zo vreemd.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Moby schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:55:
[...]

[...]

Je zou ondertussen verwachten dat er wel wat soldaten met wat draagbare anti tank wapens die kant op gaan om het verder te vertragen.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
oldgrumpy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:42:
De Russische oppositieleider Aleksej Navalny roept de Russen via zijn twitteraccount op om massaal te protesteren tegen de invasie van Oekraïne. "Poetin is Rusland niet. Als er iets is waar Rusland op dit moment trots op kan zijn, dan is het op de 6.824 mensen die vastzitten omdat ze op straat zijn gekomen tegen de oorlog."

Navalny roept de Russen, niet alleen in Rusland en Wit-Rusland maar ook elders in de wereld, op om elke weekdag te protesteren tegen de Russische invasie van Oekraïne op de belangrijkste stadspleinen en aan Russische ambassades, en om dat in het weekend telkens om 14 uur te doen.

"Laten we geen natie van bange stille mensen worden. Of van lafaards die doen alsof ze de agressieve oorlog tegen Oekraïne, gestart door onze duidelijk gek geworden tsaar, niet merken", zegt Navalny. "Poetin (de Russische president, red.) is Rusland niet. Als er iets is waar we in Rusland trots op kunnen zijn, is het op die 6.824 mensen die werden opgepakt omdat ze - zonder enige oproep - de straten bezet hebben met protestborden tegen de oorlog."

De 45-jarige Navalny wordt beschouwd als de belangrijkste Kremlincriticus. Hij zit al ruim een jaar opgesloten in een Russisch strafkamp. De oppositieleider riskeert nog eens tien jaar cel in een nieuwe rechtszaak die eerder deze maand tegen hem is gestart. De oproep verscheen woensdagvoormiddag in het Russisch en in het Engels op zijn twitterpagina.
Wellicht offtopic maar hoe kan die vent Twitteren vanuit een strafkamp?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
TrailBlazer schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:02:
Je zou ondertussen verwachten dat er wel wat soldaten met wat draagbare anti tank wapens die kant op gaan om het verder te vertragen.
Wie zegt dat dat niet het geval is?
Een paar gerichte schoten en de hele file staat stil.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vorkie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:53:
[...]

En als belangrijkste, vergaderen is niet alleen koffie drinken met een peuk na afloop, het zorgt ook voor cohesie, lijm, positief gevoel etc..
Inderdaad. Maar vergadering is ook het reflecteren van het vooringenomen narrative. Rusland boekt nagenoeg geen winst, iets wat positief is voor Oekraine per dags dato, maar is dit ook wat er voorzien was vanuit de NATO? Ik meende te lezen dat US inlichtingen voorzagen dat na 4 dagen Kiev zou vallen. Nu verandert wellicht de publieke opinie, we zien massaal beelden van kapotgeschoten wijken, kinderen die brandbommen maken etc? I

Wat ik wil zeggen is dat het scenario wellicht ook in Westerse kringen een andere uitgangsfactor krijgt, en dat de ministers van Buitenlandse zaken er toch meer over willen weten.

Daarom denk ik, zoals ik eerder schreef, dat men over escalatie gaat vergaderen, en ik zeg dat nadrukkelijk dat dit niet gelijk staat aan escaltie ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• asing

Behalve dat alle neuzen dezelfde kant op moeten staan wordt er uiteraard gesproken over de steun die we de Oekraïne kunnen geven zonder ons zelf in het gevecht te mengen.

Het andere agendapunt zal zijn : wat als Rusland het laat escaleren naar buiten de Oekraïne? We kunnen in het gevecht getrokken worden, ook al willen we dat niet. Ook daar moeten hele draaiboeken voor zijn.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SterqVerhael schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Ik heb geen strategische kennis van het voeren van oorlog. Gelukkig maar. Alleen volgens mij weet eenieder dat je niet op meerdere fronten moet vechten. Dat was de reden dat de geallieerden WWII konden winnen.
En op hoeveel fronten vochten die geallieerden zelf? Heel veel: Europa, Afrika, Azie, Atlantische Oceaan, Pacific. Dus het is niet zo simpel. Sommige landen kunnen dat gewoon veel beter dan andere landen.
Heeft er deels mee te maken dat er een grens is aan het aantal militairen wat je effectief in een regio kunt inzetten. Op een gegeven moment zitten ze elkaar in de weg (files op de wegen, etc) en kun je beter nieuwe fronten openen.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:54
Jerie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Wellicht offtopic maar hoe kan die vent Twitteren vanuit een strafkamp?
Team van mensen met wie hij samenwerkt denk ik. zie ook zijn youtube kanaal.

YouTube: YouTube

• polthemol
  • Laatst online: 05:54

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Wie zegt dat dat niet het geval is?
Dat is een zelfmoordmissie. Ik zou niet uitsluiten dat er soldaten zijn die die keuze gaan maken, maar ik denk niet dat dat een bevel is wat je wil gaan geven.

Met veel van die anti-tankwapens moet je nog relatief kort bij die kolonne komen. Een betere aanpak / slimmere zou zijn dat je zoveel mogelijk gaat frustreren de hele weg. Denk aan explosieven op deze of gene wijze plaatsen, stukken weg sabotteren, bruggen opblazen, enz.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Dat heet in een illusie leven.

Overigens bestaat dat overal wel, hoewel niet zo extreem.
Alle politieke partijen hebben wel iets op de agenda staan dat objectief (wetenschappelijk, economisch of maatschappelijk) gewoon niet kan.

Ik kan aanraden om iets te gaan verdiepen in psychologie en hoe (evolutionair) onze hersenen werken.
Even heel simpel gezegd, op een gegeven moment raken mensen volledig overtuigd van dingen (die er niet zijn).
Leven zo er in deze gedachten dat elk objectief weerwoord geen zin meer heeft.
Zonder mensen te oordelen, maar zo zijn er bepaalde geloven met heel wat aanhangers, waarbij objectief gezien het vrij discutabel is.

Ook zijn mensen met bv bepaalde trauma's of andere aandoeningen hier zeer gevoelig voor zijn. Als die mensen helaas op de verkeerde plek zitten heb je natuurlijk al heel snel de poppen aan het dansen.

Ironisch genoeg heeft het in dit geval wel een zeer sterk kapitalistisch karakter.
Echter verdwijnt al het geld geforceerd in 1 broekzak.

Jij denkt hier rationeel over.
Begrijp goed dat deze mensen niet meer rationeel kunnen denken.

One World Concepts

• Tristan
Eerste keer dat ik Spanje iets ziet doen in deze

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
polthemol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:06:
Dat is een zelfmoordmissie. Ik zou niet uitsluiten dat er soldaten zijn die die keuze gaan maken, maar ik denk niet dat dat een bevel is wat je wil gaan geven.
Een Turkse drone heeft waarschijnlijk hetzelfde effect?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• polthemol
  • Laatst online: 05:54

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Een Turkse drone heeft waarschijnlijk hetzelfde effect?
ja, maar ook daar is de kans heel groot dat je die drone kwijt gaat raken. Ik wil niet in speculatie gaan vervallen, maar ik heb sterk het idee dat Oekraïne net aan genoeg grip heeft nog op stukjes van hun luchtruim om niet overspoeld te worden door Russische vliegtuigen, maar dat hun eigen luchtmacht niet meer heel veel kan.

Je hebt dan nog de beschikking over wat drones (Waar je voor offensieve doeleinden een vliegveldje nodig voor gaat hebben), maar je neemt een grote gok dat je die drone gaat verliezen. Dan ga je een afweging krijgen waar die drone meer waarde kan vertegenwoordigen natuurlijk.

Ik vrees/denk dat het niet zo simpel ligt allemaal, maar ik had eerder dezelfde speculatie die jij hier ook opperde.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Het is speculeren maar je komt dan terecht op de psyche(analyses) van Poetin, en (stoornissen in de) persoonlijkheid. Dat is een wetenschappelijke studie zoals wel meer dingen kunnen wij die hier niet op niveau houden. Wat je wel kunt doen is in de psyche duiken van dictators en autocraten, en dan met name degene die zich hebben misdragen. Maar die hebben hoe dan ook een andere achtergrond dan Poetin.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58
Tristan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:07:
Eerste keer dat ik Spanje iets ziet doen in deze
[Embed]
Ja lekker op tijd zeg.. beter laat dan nooit maar dit is toch wel echt wat te laat lijkt me.

Playstation 5

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kan het 'westen" de Oekraine niet voorzien van wat Reapers of zo?

Zero.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Pelox schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:14:
Kan het 'westen" de Oekraine niet voorzien van wat Reapers of zo?
Tuurlijk, maar wie gaat die besturen? Het mag geen Amerikaan zijn…

• asing
hoevenpe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:03:
[...]

De berichten eerder in dit topic geven aan dat ze stil staan wegens oa brandstoftekort.

Zolang ze op meer dan 7km afstand zitten en door hun eigen logistieke problemen niet vooruit komen lekker laten zitten.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
majic schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Echter die mindset die is heel erg koude-oorlog. Die gaat er van uit dat Duitsland, Frankrijk, Belgie en Engeland op de één of andere manier een wens hebben om Rusland binnen te vallen (die is er 0,0). Rusland leeft in het verleden, of iig z'n militaire en politieke top. Europa kan alleen maar functioneren door vrede, we zijn al 20 jaar bezig om onze militaire eenheden af te bouwen en dat geld te stoppen in handel en subsidies voor 1001 dingen. Waar zie je enig historisch of militair bewijs dat Europa Rusland wil aanvallen? Nergens. Echter is er genoeg bewijs dat landen in oost-Europa doodsbang zijn (en mogen zijn!) voor Russische invloed ....en erger. Dat die dus de NATO willen als verzekering...niet zo vreemd.
waarschijnlijk is dat laatste dan waar het ook niet echt meer om gaat, maar puur de PR voor Putin en de overige kleptocraten naar binnen en buiten toe om door te kunnen gaan met destructieve expansie. De voorgeschiedenis is het ideale lulverhaal om de bevolking bij je te houden.

specs

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
dr.lowtune schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Het is nu ook al te laat natuurlijk om die te leveren.. Besturen kan door een andere vlieger met wat hulp van derden. Maar technische niet te doen vanaf een locatie in de oekraine. Of Amerika moet een stukje grond aan de oekraine schenken/lenen in de VS en daar staat dan toevallig alle apparatuur gereed.

[ Voor 23% gewijzigd door Pelox op 02-03-2022 12:18 ]

Zero.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dr.lowtune schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Kan er niet een noodprocedure op touw worden gezet zodat iemand (lees: militairen) tijdelijk de Oekraïense nationaliteit aan kunnen nemen?

• asing

Effe klikken voor het plaatje. Koers maakt een duikvlucht naar -letterlijk- nul.

Pagina: 1 ... 86 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid