Ik zie hem vaker voorbij komen maar dat is wat mij betreft helemaal geen logische verklaring. Waarom ga je 150.000 manschappen verzamelen als je werkt vanuit het idee dat het 10.000 man gaat lukken? Voor het geval het factor 15 tegen zit?mark-k schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 00:54:
[...]
Er gaan verhalen dat Kyiv innemen op dag 1 had moeten gebeuren (of het waar is zullen we nooit weten maar klinkt aannemelijk), dus wat dat betreft hebben ze het wel enorm onderschat. Ik geloof nooit dat Putin een meerjarenplan in gedachten had voor het overnemen van UA, dat had echt wel redelijk snel gemoeten.
Voor een logischere verklaring moet je even afstappen van het idee dat het verliezen van soldaten problematisch is. Je kunt eerst kijken hoe ver je komt met beperkte inzet. Daarna kun je in je onderhandelingen verwijzen naar de grootte van het leger dat je nog klaar hebt staan en win je wellicht zonder ooit je legert volledig in te zetten. Is dat niet het geval dan kun je op basis van de informatie van de kleine aanval een echte aanval gericht opzetten. Het is namelijk niet zo handig als jij 75.000 troepen in gebied X zet terwijl de tegenstander in gebied Y blijkt te staan. Niet zo lang je doel niet is om alles en iedereen die je tegenkomt op te blazen. In de basis merk je tot nu toe dat alles erop is gericht om tegen het leger/regering te vechten en niet tegen de burgers. (Ik verwacht overigens wel dat dit gaat veranderen, zie eerdere posts. Eigenlijk is het al veranderd.)
Kan natuurlijk prima tegenvallen dat er verzet is én dat men niet wilde overgeven. Maar militair gezien zou ik niet te vroeg juichen. De echte macht moet nog worden ingezet.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
/f/image/YR4QJg6dPmYeQTXIZi9Mx1MW.png?f=fotoalbum_large)