De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.571 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Russische media (TASS) melden dat er slimme munitie gebruikt zal worden voor een aanval op de SBU (voormalig KGB kantoor) om desinformatie vanuit Oekraïne te stoppen. Burgers die in de buurt wonen worden gevraagd de regio te verlaten.

MInisterie van Defensie van Rusland meld het ook. Aanval op SBU en op de "72nd Center for Information & Psycholocial Operations PSO"

edit: zie dat terwijl ik dit aan het typen was en extra info aan het zoeken was, het inmiddels hier al gedeeld was

[ Voor 13% gewijzigd door Eli3l op 01-03-2022 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:07
418O2 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Wat maakt de wisselkoers uit als er toch niets het land in komt of uit kan?
Het is vraag en aanbod. De markt ligt stil. De Roebel is aangeschoten wild dus iedereen zou zijn heil gaan zoeken in Dollars en Euro's. Dat veroorzaakt devaluatie. Rusland verplicht nu hun bedrijven om de reserves in buitenlandse valuta om te zetten in Roebels. Dat veroorzaakt vraag naar Roebels en zo gaat de koers omhoog.

Normaal steunt een nationale bank de koers door strategische aankopen. Klein probleem voor de banken nu is dat alle buitenlandse tegoeden zijn bevroren. Er is op een gegeven moment geen vreemde valuta meer om de Roebel te steunen en dan ploft hij onderuit.

Beurs sluiten is alleen uitstel van executie.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

prodesk schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:07:
[...]
*knip* whataboutism is een discussietechniek die we hier niet willen hebben

Door te gaan verbieden doe je alsof het volk zo dom is dat we zelf niet kunnen zien dat het propaganda is.
*knip* als je termen als 'onze overlords' gaat gebruiken, heeft een post geen nut. Probeer je punt in normale termen te maken

[ Voor 67% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 15:20 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Die vergelijking gaat totaal niet op, en bovendien is Mein Kampf is niet verboden, het was niet verkrijgbaar doordat de auteursrechten niet waren vrijgegeven meen ik.
Klopt. Hoe denk je dat dat zit? De auteursrechten zijn, als ik me goed herinner, in handen van de Beierse regering en die verbieden nieuwe uitgaves van het boek. Is dus geen wet voor nodig.
Volgens mij is Mein Kampf daarnaast in Nederland gewoon verboden behalve voor serieus historisch onderzoek of als het om historische exemplaren (zoals van die antiquair) gaat. Verkoop van nieuwe edities is niet toegestaan tenzij, zoals vrij recent gebeurde, als editie waar kritische toelichting en commentaar was toegevoegd. Was dus heel uitdrukkelijk geen klakkeloze reprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 13:27
Ik snap eigenlijk niet wat Poetin nu nog wil bereiken
De kans op een snelle afhandeling van dit probleem is allang voorbij.
Ondertussen is hij erin geslaagd heel het Westen tegen Rusland in het harnas te jagen.
Hij graaft gewoon zijn eigen graf en daarmee deels dat van Rusland dat lang zal nodig hebben om economisch hiervan te herstellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jumpiefox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:14:
*knip* als je termen als 'onze overlords' gaat gebruiken, heeft een post geen nut. Probeer je punt in normale termen te maken
Als een verbod op RT dit soort bagger voorkomt moeten we het nu meteen doen.

Overlords, kom op zeg. Alsof de aanval op Irak niet hier elke dag voorpagina nieuws was toen het gebeurde en je zonder RT niet eens wist dat het was gebeurd.

[ Voor 52% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 15:21 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 16:52
XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:04:
Rusland kondigt bombardement op Kiev aan:

[...]
En wat als zo'n locatie in het regeringsgebouw zou zitten? Gaan ze die dan ook platbombarderen? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:10:
[Twitter]

Dit zag ik net door Saskia Dekkers geretweet worden.
Waar staat dat dan? Ik zie het niet letterlijk staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]
Zolang Reuters niet aan banden wordt gelegd is er niks aan de hand.

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 15:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:10:
[Twitter]

Dit zag ik net door Saskia Dekkers geretweet worden.
Waarom maken we ons nog druk wat Rusland 'olie op het vuur' vindt? Oprechte vraag.
Als dit olie op het vuur is, is een land binnenvallen en civiele doelen bombarderen en compleet oliedepot op het vuur gooien.

Ik ben wel klaar met steeds dat 'wat zou Putin hiervan vinden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:17:
[...]

En wat als zo'n locatie in het regeringsgebouw zou zitten? Gaan ze die dan ook platbombarderen? :(
Alles kan, het regeringsgebouw in Charkov is al beschadigd door raketaanvallen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
[...]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Ik zou zeggen ga jij lekker naar Rusland als het hier zo erg is. Kijken of die "Overlords" je beter bevallen.

Je kan niemand dwingen om buitenlandse oorlogsrethoriek te verspreiden, hoe graag jij het kennelijk ook wil. Ik kan jij ook niet dwingen om een redelijk verhaal te vertellen. Dat is vrijheid van meningsuiting ook, namelijk dat je niet gedwongen kan worden om alles maar te verspreiden zelfs als je weet dat het duizenden onschuldige levens kost.

RT lees je niet als je een mening wilt vormen, dat lees je alleen als je hem bevestigd wilt zien worden.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 15:37 . Reden: Quote aangepast ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:49
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:47:
Ik kan me herinneren dat RT hier een paar jaar geleden gewoon door Ziggo werd doorgegeven. Is dat nog steeds zo?
Het is als zender zijnde ook een veel voorkomende zender in bijvoorbeeld hotels.

Persoonlijk heb ik zoveel niet tegen het bestaan van RT. Of de manier van nieuwsverschaffing op zich. Heb er tegelijkertijd ook niet super veel mee. Sta er redelijk neutraal tegenover.

RT is gekleurd. Dat is evident. Qua niveau van nieuwsverschaffing is het een beetje een Russisch equivalent van bijvoorbeeld Fox of al Jazeera. Allemaal bijzonder gekleurd.

Het geheel ontzien van dit soort bronnen vind ik persoonlijk dan ook niet raadzaam, wil je met een bredere blik een discussie kunnen betrekken. Niet zozeer omdat RT, Fox of dit soort kanalen anderszins nu zoveel feitelijke juistheden op tafel leggen. Maar omdat zij een presentatie geven van een verhaal dat door anderen binnen de discussie als feit wordt aangenomen.

Met name ook bijvoorbeeld de most read sectie van de Russische variant van RT, geeft een goede indruk van de werkelijkheid zoals de Rus deze voorgespiegeld krijgt. En uiteraard staat het Russen ook vrij om zelf online informatie te vergaren, maar net als in Nederland doet lang niet iedereen dit.

In de discussie is dat dan dus ook gewoon lastig, want hetgeen voor ons speelt, is niet hetgeen dat voor die groep speelt. In ieder geval, niet bij hun weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:26

mark-k

AKA markkNL

oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:16:
Ondertussen is hij erin geslaagd heel het Westen tegen Rusland in het harnas te jagen.
Hij graaft gewoon zijn eigen graf en daarmee deels dat van Rusland dat lang zal nodig hebben om economisch hiervan te herstellen.
Tja, wat wil hij dan doen? Nu opgeven en met de staart tussen de benen vertrekken? Dan verliest hij zijn hele status in zijn land. Als je met angst regeert kun je niet zomaar opgeven.

Hij heeft een heel lastige situatie voor zichzelf gemaakt, ik vraag me uberhaupt af of er een mogelijkheid is waarin hij er enigszins ongeschonden uit komt. Maar door door te gaan rekt hij dat vonnis in elk geval nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Alles kan, het regeringsgebouw in Charkov is al beschadigd door raketaanvallen.
Ik neem aan dat zij allang vertrokken zijn? Ik vraag mij dan ook af wat het voor zin heeft om regeringsgebouwen aan te vallen, wetende dat zij toch leegstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:51
Ik heb niet het idee dat Poetin iemand is die snel zal zeggen 'oeps foutje, we gaan weer terug'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

YouTube: Ukraine: General Assembly Emergency Special Session - 3rd Session | ...

Ukraine: General Assembly Emergency Special Session - 3rd Session live today 16:00 NL tijd

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:20:
[...]

RT is gekleurd. Dat is evident. Qua niveau van nieuwsverschaffing is het een beetje een Russisch equivalent van bijvoorbeeld Fox of al Jazeera. Allemaal bijzonder gekleurd.
Als equivalent is in sommige Arabische landen Al Jazeera ook geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Is dit serieus of sarcastisch :o

Er is niets mis met info vanuit verschillende bronnen tot je nemen.
Maar als de hoeveelheid waarheid die het bevat om het net te zeggen een paar procent is dan kan je je afvragen wat het belang van die bron is.

En vooral als er een paar niet al te kritische personen tussen zitten die het hardst gaan schreeuwen dat kan toch niet want ik heb het daar gelezen.

In dit soort gevallen heb ik geen enkel probleem met censuur als zelfbescherming.
Om democratie te beschermen moet je soms niet alles maar toestaan maar gematigde zelfcensuur opleggen indien nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 15:35 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:07
Er wordt gesproken over intelligente munitie. Nu weet ik dat het Westen die heeft maar ik heb nog geen slim Russisch wapen gezien.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

SemperFidelis schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Waarom maken we ons nog druk wat Rusland 'olie op het vuur' vindt? Oprechte vraag.
Als dit olie op het vuur is, is een land binnenvallen en civiele doelen bombarderen en compleet oliedepot op het vuur gooien.

Ik ben wel klaar met steeds dat 'wat zou Putin hiervan vinden'
Omdat niemand bereid is een alle-remmen-los oorlog tegen Rusland te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
[...]

Rusland doet nu alsof ze de burgers waarschuwen, maar het probleem is dat zij ook niet per se weten waar die locaties zijn.

Luchtalarm gaat trouwens weer af in Kyiv. Grote explosie net te horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Eli3l op 01-03-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:36
Volgens https://liveuamap.com/ is er een "Russian Bomber" neergeschoten in de buurt van Charkov. Staat niet bij wat voor type.

Luchtalarm weer in Kiev.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Waar staat dat dan? Ik zie het niet letterlijk staan.
Het staat in de link in die tweet. Dan kom je uit https://www.europarl.euro...ent/B-9-2022-0123_EN.html en daar staat o.a. bij punt 34:
34. Calls for the EU institutions to work towards granting EU candidate status to Ukraine, in line with Article 49 of the Treaty on European Union and on the basis of merit, and, in the meantime, to continue to work towards its integration into the EU single market along the lines of the Association Agreement;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Ik zou zeggen ga jij lekker naar Rusland als het hier zo erg is. Kijken of die "Overlords" je beter bevallen.

Je kan niemand dwingen om buitenlandse oorlogsrethoriek te verspreiden, hoe graag jij het kennelijk ook wil. Ik kan jij ook niet dwingen om een redelijk verhaal te vertellen. Dat is vrijheid van meningsuiting ook, namelijk dat je niet gedwongen kan worden om alles maar te verspreiden zelfs als je weet dat het duizenden onschuldige levens kost.

RT lees je niet als je een mening wilt vormen, dat lees je alleen als je hem bevestigd wilt zien worden.
Daarbij is er qua vrijheid van meningsuiting/nieuwsgaring whatever nogal een verschil tussen een wappie laten zeggen/schrijven wat hij/zij wil of de desinformatiecampagnes van een schurkenstaat toestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Waar Kiev nog redelijk bespaard blijft en het vooral wat strategische plekken zijn die ze proberen te pakken, lijkt Kharkiv echt de volle lading te krijgen, niet fijn al die beelden. Nu lijkt er een ziekenhuis in puin te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:02
asing schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:22:
Er wordt gesproken over intelligente munitie. Nu weet ik dat het Westen die heeft maar ik heb nog geen slim Russisch wapen gezien.
Ik denk dat ze hier Rutte een hak zetten met zijn intelligente lockdown :+

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

[...]

[mbr]*knip* als je termen als 'onze overlords' gaat gebruiken, heeft een post geen nut. Probeer je punt in normale termen te maken[/mbr]
*knip*
RT wordt gebruikt om fake news te verspreiden van de Russische regering, daarmee diskwalificeren ze zich als bron. Verder praat je dit dus hiermee goed met false balance argumentatie en meerdere drogeredenen.

[/quote]
*knip*
Daarmee moet je wel de bronnen blijven toetsen.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 15:42 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

*knip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jerie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Omdat het puur propaganda is, ofwel gelul. In dit topic is het linken naar rt.com verboden om dezelfde reden. We doen ook niets tegen sektes. Maar als sektes gevaarlijke vormen aannemen, dan gaan we er ook iets tegen doen.
Propaganda staat allereerst niet synoniem voor gelul, is het gelul als RT bericht dat er in Rusland een nieuwe elektriciteitscentrale is geopend? Dat het hier verboden is zegt niets. Als Reuters bericht dat RT bericht dat Poetin besloten heeft om miljoenen bomen te planten dan mag het ineens wel? Of moeten we alles wat een Russische mediakanaal zegt als iets irrelevant afdoen en hopen dat als het belangrijk is dat de "nette" media het ons wel laten weten? Kan je mij een voorbeeld van iets wat de RT dat je als zo gevaarlijk ziet dat je het verboden moet worden?
Helaas is dat niet zo. Dat is in het verleden ook gebleken, en momenteel ook zo. RT mag het niet een oorlog noemen, bijvoorbeeld.

Op dit moment is het in deze context schadelijk.
Wat maakt het uit of een Russische staatszender het een oorlog of speciale operatie noemt? We begrijpen toch allemaal wat er gebeurd? Russische militairen, tanks en ander wapentuig zijn de grens over gestoken en proberen het Oekraïense leger uit te schakelen en de regering omver te werpen. In de EU krijg je overal te horen dat het oorlog is en dan zou een medium dat relatief weinig bekeken worden ineens de doorslag geven?

De Europeanen die vooral RT als nieuwsbron gebruiken voor wat er nu gebeurd zullen hierdoor niet ineens het licht zien, ze zullen dit juist zien als een poging om hoe het echt zit te censuren. Het zal het alleen moeilijker maken voor Europeanen die geïnteresseerd zijn om te weten wat de Russische invalshoek is. Wordt daar iemand beter van?
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Zodra Frankrijk een democratisch buurland binnenvalt moeten we France 24 ook verbieden.
Dus als Frankrijk maar zorgt dat ze geen buurland of een democratie aanvallen is er niets aan de hand?

[ Voor 8% gewijzigd door sampoo op 01-03-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Inwoners proberen een convooi van Russen te stoppen en er wordt (gelukkig in de lucht) geschoten. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat er ook daar burgerslachtoffers gaan vallen als een gefrustreerde Rus erop begint te schieten (zoals al eerder in een filmpje te zien was dat een soldaat zijn wapen op een filmer richtte en daarna het filmpje eindigde)

https://t.me/istorijaoruzija/37732

Ohja, deze telegram groep is qua materiaal tot nu toe redelijk neutraal voor zover ik kan inschatten, de mensen die erin zitten en discussieren erover zijn nogal pro-Russisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 22:16
Ze zullen wel aardig gefrusteerd raken bij Kharkov. Ligt zo dicht bij de grens, ik denk dat het een doel van de eerste dag was, na 6 dagen nog steeds niet ingenomen, dan zoeken ze andere manieren om de boel te verzieken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Patriot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Omdat niemand bereid is een alle-remmen-los oorlog tegen Rusland te beginnen.
Nee en terecht, ik heb Europa nog nooit zo anti-oorlog gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Het staat in de link in die tweet. Dan kom je uit https://www.europarl.euro...ent/B-9-2022-0123_EN.html en daar staat o.a. bij punt 34:

[...]
ah thx, was die lijst al aan het doorlopen maar kon die niet vinden. Maar zie niks over cutting off ties met Rusland. Alhoewel ik wel iets las over aanvullende sancties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:24:
Waar Kiev nog redelijk bespaard blijft en het vooral wat strategische plekken zijn die ze proberen te pakken, lijkt Kharkiv echt de volle lading te krijgen, niet fijn al die beelden. Nu lijkt er een ziekenhuis in puin te liggen.
Ja, Rusland zou overgestapt zijn op 'plan B' nu de blitzkrieg mislukt is. De verwachting is dat het grote konvooi in het noorden Kyiv zal omsingelen en dan krijgt de stad ook de volle lading.

Zwart scenario dreigt voor Kiev

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Ja, Rusland zou overgestapt zijn op 'plan B' nu de blitzkrieg mislukt is. De verwachting is dat het grote konvooi in het noorden Kyiv zal omsingelen en dan krijgt de stad ook de volle lading.

Dit artikel is alleen voor abonnees

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Men moet oppassen dat dit soort kreten uit het Kremlin allicht juist ten doel hebben die locaties op deze manier te lokaliseren.

Het Kremlin doet deze aankondiging echt niet om burgerslachtoffers te vermijden. *knip*
Dat punt is nog niet bewezen en een te forse claim.

Dit soort kreten hebben ten doel om paniek te zaaien, en allicht iets meer sinister om doelwitten te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:27:
[...]

De russische leger is dan ook weer omsingeld door de Ukrainers of bekijk ik de situatie verkeerd, snap bij voorbaat al niet waarom ze de zijflanken van de Russen niet aanvallen (stukje vanaf Tjernobyl naar Kyiv)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
Nee, wel als je van mening bent dat je onderdrukt wordt door Overlords.
Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:31:
De russische leger is dan ook weer omsingeld door de Ukrainers of bekijk ik de situatie verkeerd, snap bij voorbaat al niet waarom ze de zijflanken van de Russen niet aanvallen (stukje vanaf Tjernobyl naar Kyiv)
Oekraine kan simpelweg niet in de lucht of in open terrein met Rusland het gevecht aan gaan, dan worden ze weggevaagd. Oekraïne is op zn sterkst in stedelijk gebied waar de Russen in hinderlagen lopen. Daarom zien we ook dat ze grote stukken leeg land opgeven maar dat de Russen voorlopig nog geen stad hebben in kunnen nemen.

[ Voor 57% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 15:53 . Reden: Quote aangepast ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:04:
Rusland kondigt bombardement op Kiev aan:

[...]
als dit bericht 100% klopt, geeft het maar weer aan dat Putin totaal niet onder de indruk is van alle sancties die zijn land zijn opgelegd, so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Misschien komt dat nog, eerst wat meer brandstof opstoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:31:
[...]

als dit bericht 100% klopt, geeft het maar weer aan dat Putin totaal niet onder de indruk is van alle sancties die zijn land zijn opgelegd, so far.
Er is net een aanval geweest in Kyiv, waarbij een grote explosie te horen was op de cams en een paar kleinere explosies.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Propaganda staat allereerst niet synoniem voor gelul, is het gelul als RT bericht dat er in Rusland een nieuwe elektriciteitscentrale is geopend? Dat het hier verboden is zegt niets. Als Reuters bericht dat RT bericht dat Poetin besloten heeft om miljoenen bomen te planten dan mag het ineens wel? Of moeten we alles wat een Russische mediakanaal zegt als iets irrelevant afdoen en hopen dat als het belangrijk is dat de "nette" media het ons wel laten weten? Kan je mij een voorbeeld van iets wat de RT dat je als zo gevaarlijk ziet dat je het verboden moet worden?
You're missing the point completely. RT is voor Rusland een wapen in een informatieoorlog tegen het westen. Dat wapen moet hun afgenomen worden om de effectiviteit ervan te verminderen. Dat er toevallig ook mensen zijn die de informatie van RT kritisch kunnen bekijken verandert daar weinig aan.
Net als het verbod op Mein Kampf: Prima als een serieus historicus dat wil lezen en onderzoeken maar het wordt wat anders als ze op elke straathoek uitgedeeld worden.

Ik ken ook legio mensen die 100% zeker weten dat reclame op TV hun niet beinvloedt en dat bedrijven die geld aan reclame uitgeven gewoon geld weggooien. Maakt niet uit hoeveel onderzoek er is wat het tegendeel aangeeft, ze blijven overtuigd dat reclame niks doet, en die mensen bescherm je ook door (bijvoorbeeld) rookreclames te verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
[...]

Nee, Putin is voorbij het point of no return. Het zegt niets over het feit dat de sancties het land compleet lam aan het leggen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l

Kharkiv wordt compleet gesloopt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 09:42
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:24:
Russen die een ziekenhuis bombarderen. Goh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:29
Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:10:
Russische media (TASS) melden dat er slimme munitie gebruikt zal worden voor een aanval op de SBU (voormalig KGB kantoor) om desinformatie vanuit Oekraïne te stoppen. Burgers die in de buurt wonen worden gevraagd de regio te verlaten.

MInisterie van Defensie van Rusland meld het ook. Aanval op SBU en op de "72nd Center for Information & Psycholocial Operations PSO"

edit: zie dat terwijl ik dit aan het typen was en extra info aan het zoeken was, het inmiddels hier al gedeeld was
Iemand een live cam op dat kantoor?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24
[...]

Klopt. Ze gaan gewoon door. Als een olietanker. Begrijp ook niet zo goed wat momenteel de strategie van de EU is, gaan we Ukraine zolang wapens geven totdat de hele burgerbevolking is uitgemoord of gevlucht of anderszins gebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41

SpamLame

niks

Nat-Water schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Dit moet je niet aan de EU vragen, maar aan Alphabet. Maar het is om te voorkomen dat ze geld verdienen.

Linkerdelink
Ja en nee.
Beide outlets waren al demonitized.
De blackout is wegens EU regelgeving

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ph4ge
Brazos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:24:
Daarbij is er qua vrijheid van meningsuiting/nieuwsgaring whatever nogal een verschil tussen een wappie laten zeggen/schrijven wat hij/zij wil of de desinformatiecampagnes van een schurkenstaat toestaan.
RT is gewoon een wapen dat ons aanvalt, er is geen enkele reden waarom we daar aan mee zouden moeten werken.

Die handvol mensen die daar een enorm complot in zien heb ik al lang opgegeven. Die ga je ook niet overtuigen door RT wel toe te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
CurlyMo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat ze hier Rutte een hak zetten met zijn intelligente lockdown :+
De intelligente lockdown werkte wel: wij hadden aanzienlijk minder beperkingen en het ging hier niet slechter dan elders. Economisch zelfs beter. Dus het was best wel intelligent. Overigens werkt de groepsimmuniteit ook, dat zijn velen ook al weer vergeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

ralpje

Deugpopje

olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Klopt. Ze gaan gewoon door. Als een olietanker. Begrijp ook niet zo goed wat momenteel de strategie van de EU is, gaan we Ukraine zolang wapens geven totdat de hele burgerbevolking is uitgemoord of gevlucht of anderszins gebroken?
Ik begin meer en meer een Srebrenica-gevoel te krijgen, waar 'we' ook aan de zijlijn stonden en daardoor een grote humanitaire crisis niet konden voorkomen.
We weten wat er gebeurt, maar we willen officieel geen partij zijn dus we gaan niet actief meevechten maar alleen wat materiaal leveren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ph4ge schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:35:
[...]

RT is gewoon een wapen dat ons aanvalt, er is geen enkele reden waarom we daar aan mee zouden moeten werken.

Die handvol mensen die daar een enorm complot in zien heb ik al lang opgegeven. Die ga je ook niet overtuigen door RT wel toe te laten.
Sommige van die propagandafilmpjes waren nog best interessant om te zien. Niet als nieuwsbron, maar wel gewoon qua filmpje zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpiefox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Onze Europese leiders. hebben gemerkt dat mensen steeds meer nieuws van meerdere kanalen tot zich nemen en een eigen mening vormen. Dat mag natuurlijk niet. Want het enige echte nieuws komt van Wc eend en die adviseren alleen WC eend.
Echt? Wat zij en velen hier ook hebben geconstateerd is dat meerdere kanalen het niet zo nauw met de feiten nemen en de grootst mogelijke onzin de wereld in sturen.

Dat zou op zich niet zo'n probleem zijn, als niet een redelijke grote groep mensen inmiddels aantoonbaar niet in staat is om feit van fictie te scheiden en deze onzin verder verspreid onder het mom van 'zelf onderzoek doen en gezond verstand gebruiken ipv slaafs volgen'. Klinkt het bekend?

Het is uit jouw posts inmiddels vrij duidelijk dat jij op zijn minst tot de groep mensen behoort die feit niet van fictie kan scheiden gezien de bronnen van fictie en propaganda die je hier loopt te verdedigen.

Dat deze desinformatie bronnen afgesloten worden is dan ook terecht. Er zijn grenzen aan vrijheid van meningsuiting, maar dat is hier niet eens aan de orde. Het verspreiden van leugens en halve waarheden heeft namelijk niets met het uiten van een mening te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Klopt. Hoe denk je dat dat zit? De auteursrechten zijn, als ik me goed herinner, in handen van de Beierse regering en die verbieden nieuwe uitgaves van het boek. Is dus geen wet voor nodig.
Volgens mij is Mein Kampf daarnaast in Nederland gewoon verboden behalve voor serieus historisch onderzoek of als het om historische exemplaren (zoals van die antiquair) gaat. Verkoop van nieuwe edities is niet toegestaan tenzij, zoals vrij recent gebeurde, als editie waar kritische toelichting en commentaar was toegevoegd. Was dus heel uitdrukkelijk geen klakkeloze reprint.
Ook een klakkeloze reprint is niet zonder meer verboden. Het belangrijkste is met welke redenen het boek wordt verkocht. Als op een bijeenkomst van rechts-extremisten het boek wordt verkocht kun je er vanuit gaat dat het hier in Nederland nog steeds verboden is. Puur uit commerciële redenen verkopen is een grijs gebied maar een verbod is niet verenigbaar met artikel 10 EVRM, zie de onderstaande rechterlijke uitspraak
Kort gezegd komt de beslissing van de rechtbank op het volgende neer. Het is een feit van algemene bekendheid dat Mein Kampf een voor – bovenal – Joden uitgesproken beledigend boek is, dat tot haat, discriminatie en gewelddadig optreden tegen Joden aanzet. Het, anders dan voor zakelijke berichtgeving, ter verspreiding in voorraad hebben van dit boek is naar Nederlands recht dan ook in beginsel strafbaar. Dit geldt ook als slechts zeer geringe aantallen van het boek als antiquarische exemplaren worden verkocht.

Niettemin is een veroordeling van verdachte, onder de gegeven omstandigheden, niet verenigbaar met artikel 10 EVRM. Maatschappelijke ontwikkelingen, met name de zeer eenvoudige verkrijgbaarheid van (de tekst van) Mein Kampf via het internet en de context waarbinnen verdachte het boek als historisch object ter verkoop aanbiedt, maken dat een veroordeling van verdachte in een democratische samenleving niet noodzakelijk is ter bescherming van Joden tegen discriminatie, belediging en aanzetting tot haat wegens hun ras en/of godsdienst.

Deze beslissing betekent evenwel niet dat geen omstandigheden denkbaar zijn waaronder een veroordeling voor het ter verspreiding in voorraad hebben van Mein Kampf wél noodzakelijk zal zijn.
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2014:7866

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Begrijp ook niet zo goed wat momenteel de strategie van de EU is, gaan we Ukraine zolang wapens geven totdat de hele burgerbevolking is uitgemoord of gevlucht of anderszins gebroken?
We gaan door totdat de bevolking van Oekraine zelf beslist dat het geen zin meer heeft en de prijs te hoog wordt. Zij zijn degenen die nu bloeden. Ons kost het alleen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
ralpje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Ik begin meer en meer een Srebrenica-gevoel te krijgen, waar 'we' ook aan de zijlijn stonden en daardoor een grote humanitaire crisis niet konden voorkomen.
We weten wat er gebeurt, maar we willen officieel geen partij zijn dus we gaan niet actief meevechten maar alleen wat materiaal leveren.
Precies dit idd. De Russen gokken erop dat we koste wat koste niet in het conflict betrokken willen worden, en houden ons weg middels de nucleaire dreiging. Dan is het vervolgens een kwestie van wie de langste adem heeft. Maar volgens mij is dat Rusland op dit moment qua resources en kanonnenvoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

Ik denk dat ze gewoon wapens geven totdat niemand er meer is die kan vechten en rusland het land zo overneemt.
Miljoenen gevlucht en EU / NAVO die niks anders doen omwille het geen navo land is. En dan is het ondertussen bij Poetin thuis: "Oke...taking Oekrane back, check. Next in line Maldavie...eens zien met welke reden uit het verre dinosaurs tijdperk kunnen we dit land veroveren, want ja geen navo land geen eu-lid en heb me nukes gereed staan...kat in het bakkie.

Even een week of 2 vakantie nemen en daarna weer verder veroveren |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Ondertussen is hij erin geslaagd heel het Westen de hele wereld tegen Rusland in het harnas te jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:33:
[...]

You're missing the point completely. RT is voor Rusland een wapen in een informatieoorlog tegen het westen. Dat wapen moet hun afgenomen worden om de effectiviteit ervan te verminderen. Dat er toevallig ook mensen zijn die de informatie van RT kritisch kunnen bekijken verandert daar weinig aan.
Net als het verbod op Mein Kampf: Prima als een serieus historicus dat wil lezen en onderzoeken maar het wordt wat anders als ze op elke straathoek uitgedeeld worden.

Ik ken ook legio mensen die 100% zeker weten dat reclame op TV hun niet beinvloedt en dat bedrijven die geld aan reclame uitgeven gewoon geld weggooien. Maakt niet uit hoeveel onderzoek er is wat het tegendeel aangeeft, ze blijven overtuigd dat reclame niks doet, en die mensen bescherm je ook door (bijvoorbeeld) rookreclames te verbieden.
Maar dat wapen ga je ze niet kunnen afnemen. Het enige dat je gaat kunnen bewerkstelligen is dat wij hier binnen het westen er geen zicht meer op hebben. Maar het wapen blijft dus wel beschikbaar onder de eigen bevolking. Even contraproductief is het omgekeerde wat je nu ook ziet gebeuren, Russische bevolking afsluiten van westerse (social) media mogelijkheden.

Waar blijf je mee zitten? Meer en meer Russen die alleen nog maar RT als waarheid voorgeschoteld krijgen.

Het enige dat dit op termijn zal bereiken is (onbewust? onbedoeld?) een tweede noord Korea creëren. Een maatschappij dusdanig afgesloten van de buiten wereld dat het niet langer een kwestie van lokale bevolking die leeft in zekere mate van tolerantie en acceptatie, maar een lokale bevolking die gewoon niet langer beter zal weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
[...]

Je hebt het over iemand die dreigt met kernwapens, aanvallen van Finland en Zweden en een totale oorlog met volledig onvoorbereiden en slechte uitgeruste Russen start omdat hij zijn droom van een groot-Rusland wil doordrammen.

Denk je dat die nog vatbaar is voor enige vorm van logica?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:27:
[...]

ah thx, was die lijst al aan het doorlopen maar kon die niet vinden. Maar zie niks over cutting off ties met Rusland. Alhoewel ik wel iets las over aanvullende sancties.
Ik denk dat punt 39 degene is van verbanden verbreken:
Calls for the EU and Member States to reduce the number of Russian diplomatic and consular representations in EU and Member States, in particular and immediately where their actions involve the military;

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
De NOS is behoorlijk neutraal. Nieuwsprogramma's van de omroepen zijn gekleurder, maar dat mag. We hebben immers niet voor niets een breed scala aan omroepen, ieder met een eigen invalshoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:39:
[...]
Waar blijf je mee zitten? Meer en meer Russen die alleen nog maar RT als waarheid voorgeschoteld krijgen.
Leef jij nog in de waan dan dat het Putin regime in Rusland nog iets anders toestaat binnen de landsgrenzen als de eigen narratief?

Wat de EU afsluit heeft geen enkele invloed op wat de russen te zien krijgen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Je hebt het over iemand die dreigt met kernwapens, aanvallen van Finland en Zweden en een totale oorlog met volledig onvoorbereiden en slechte uitgeruste Russen start omdat hij zijn droom van een groot-Rusland wil doordrammen.

hij heeft toch nog wat hoge militaire bobo's om zich heen? Zeggen die niet op een gegeven moment: ''Vladje, ben je wel helemaal goed bij je hoofd!?'' (woorden van die strekking)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jumpiefox schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:26:
Onze Europese leiders. hebben gemerkt dat mensen steeds meer nieuws van meerdere kanalen tot zich nemen en een eigen mening vormen. Dat mag natuurlijk niet. Want het enige echte nieuws komt van Wc eend en die adviseren alleen WC eend.
WC-Eend is van 1 partij met 1 doel.

De EU is 1 overkoepelende partij met verschillende doelen die zoveel mogelijk moeten worden bijgestuurd om samen iets te bereiken. Anders hadden we die hele Unie niet nodig gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 01-03-2022 15:43 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Jazeker. Zie hierboven. Nog even doorbijten voor de Russen en hij heeft Ukraine eronder. Dus dat loopt misschien wat langzamer en met meer schade maar wel volgens plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:38:
[...]

We gaan door totdat de bevolking van Oekraine zelf beslist dat het geen zin meer heeft en de prijs te hoog wordt. Zij zijn degenen die nu bloeden. Ons kost het alleen geld.
Het is duidelijk dat de bevolking achter de regering staat maar we kunnen niet doen alsof onze wapenleveringen en inlichtingen de motivatie van de Oekraïense strijdkrachten niet beïnvloed, ook is het aannemelijk dat er diplomatieke druk op de Oekraïense leiders wordt om de Russen hun zin niet te geven. Hopelijk leidt dat tot de beste uitkomsten, al ben ik er niet gerust op. Ik denk dat we de vastberadenheid van de Russen onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:55
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Jazeker. Zie hierboven. Nog even doorbijten voor de Russen en hij heeft Ukraine eronder. Dus dat loopt misschien wat langzamer en met meer schade maar wel volgens plan.
Ja en dan? Wordt jarenlang oorlog in het land tegen de bezetter. En hoe gaat ie zo’n groot land bezet houden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verhaal van een jong koppel dat zich bij het verzet heeft aangesloten:

‘Woensdag getrouwd, donderdag aangemeld bij het leger’

Artikel staat achter een paywall, maar dit is een stukje van hun verhaal:
Toen de Oekraïense president Volodomir Zelenski de Oekraïners vorige week opriep om hun land te verdedigen, hebben Yaryna Arieva (21) en Svyatoslav Fursin (24) geen seconde getwijfeld. Een dag nadat de jonge twintigers elkaar het jawoord hadden gegeven, ­gaven ze zich op als vrijwilligers om de Oekraïense strijdkrachten te helpen. ‘Vorige woensdag zijn we getrouwd. Donderdag stonden we in de rij aan het lokale Territorial Defense Center om ons contract te ­ondertekenen’, zegt Arieva aan de telefoon vanuit een militaire basis in Kiev. ‘Niet meteen de wittebroods­weken die we in ­gedachten ­hadden’, zegt ze schamper. ‘Maar we vonden het maar ­logisch. Wat moesten we anders doen?’ Tot vorige week werkte Fursin als ingenieur en was Arieva actief in de politiek.
En over het soort missies wat het verzet dan uitvoert:
Ze heeft een stressvol weekend achter de rug, vertelt ze, ­omdat haar echtgenoot vrijdagnacht op missie vertrok. ‘Svyatoslav kwam zondagnacht eindelijk terug. Hij had amper geslapen en raakte niet meer uit zijn woorden. Maar ik ben opgelucht dat mijn man ­ongedeerd is. ­Gelukkig heeft hij een kogelvrij vest.’

‘Het was een groot succes’, zegt Fursin. Hij staat naast zijn vrouw een sigaret te roken en luistert mee. ‘We hebben de vijand in een hinderlaag gelokt.’ De jonge strijder was met zo’n vijftig ­andere mannen vertrokken naar een gebied aan de grens van de oblast Kiev. ‘Bij een militaire missie blijven wij achter de ­Oekraïense troepen. Zij zijn de eerste aanvalslinie en wij moeten hen beschermen. We hadden een veilige positie in de bossen’, zegt Fursin. De ingenieur leidde bij de missie een tienkoppig team. ‘De bedoeling was om met behulp van moderne antitankwapens Russische militaire ­voertuigen te vernietigen. En dat is gelukt.’
Terwijl Fursin op missie ging, bleef Arieva op de basis. ‘Mijn ­taken zijn uiteenlopend’, zegt ze. ‘Soms help ik in de keuken. Soms plaats ik posts op Facebook. Zo blijft iedereen op de hoogte van de ontwikkelingen aan het front. Het hele weekend heb ik aan de lijn gehangen met journalisten. Nu krijg ik een spoedcursus over hoe ik gewonden moet verzorgen, en ik leerde ook hoe ik een wapen moet ­gebruiken.’ ‘Er zijn ook enkele vrouwen mee op missie,’ onderbreekt Fursin, ‘maar dat wil ik niet voor Yaryna. Ik zou haar te veel missen.’

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:42:
[...]

hij heeft toch nog wat hoge militaire bobo's om zich heen? Zeggen die niet op een gegeven moment: ''Vladje, ben je wel helemaal goed bij je hoofd!?'' (woorden van die strekking)
De mensen om zo'n gast heen die dat doen die zien meestal de rest van hun leven geen daglicht meer, omdat ze in een goelag verdwijnen of simpelweg omdat ze de eerstvolgende zonsopgang niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Leef jij nog in de waan dan dat het Putin regime in Rusland nog iets anders toestaat binnen de landsgrenzen als de eigen narratief?

Wat de EU afsluit heeft geen enkele invloed op wat de russen te zien krijgen of niet.
Nee, ik leef niet in een waan. Je kunt je ook gewoon degelijk gedragen binnen een discussie.

Anyway. Ook Russen hebben toegang tot bijvoorbeeld YouTube, toegang tot veel westerse media indien ze het willen. Maar zoals al eerder uitgelegd, niet iedereen zal hier gebruik van maken. Evenmin als dat iedere Nederlander bijvoorbeeld informatie vergaart via bijvoorbeeld Reuters of AP.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees vaak 'de NAVO kan niets doen, want UA is geen NAVO-land'.
Dat was destijds in voormaling joegoslavie ook geen belemmering om iets te doen.
Het moet dus eigenlijk zijn "de NAVO WIL niets doen en UA is geen NAVO-land".
Als de Russen daar echt miljoenen-steden aan puin gaat schieten en wij zitter er bij en kijken er naar, zou er hopelijk toch nog wel iets aan die houding kunnen veranderen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
[...]

Dat is echt totaal geen zuivere conclusie maar pure speculatie. Wellicht is hij wel zo onder de indruk dat hij zich in het nauw gezet voelt en juist gaat bombarderen, weten wij veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:42:
[...]

hij heeft toch nog wat hoge miliatire bobo's om zich heen? Zeggen die niet op een gegeven moment: ''Vladje, ben je wel helemaal goed bij je hoofd!?'' (woorden van die strekking)
Dat durfden Hitler's generaals op het einde ook niet, ook al waren er totaal geen legers meer beschikbaar tegen de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Rusland/deze oorlog/de sancties geeft Europe overigens ook een economische klap.

De economische sancties raken ons, volgens mij ook?

Kijk met hoeveel vluchtelingen Europa overspoeld wordt; het kost ook geld en middelen om die op te vangen.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:57
Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:46:
Dat was destijds in voormaling joegoslavie ook geen belemmering om iets te doen.
Als de Russen daar echt miljoenen-steden aan puin gaat schieten en wij zitter er bij en kijken er naar, zou er hopelijk toch nog wel iets aan die houding kunnen veranderen.
1 groot verschil, in Joegoslavië werd niet direct tegen russen gevochten, hier wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
tiswat schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Ja en dan? Wordt jarenlang oorlog in het land tegen de bezetter. En hoe gaat ie zo’n groot land bezet houden?
Dat komt straks wel. Vlieg er een hoop Russen naartoe, “lebensraum”. Breek ze met propaganda, strafkampen, etc. Genoeg ervaring daarmee bij Putin. En zijn doel van Ukraine “terughalen” is gelukt.

Dat filmpje met die colonne die met de hand wordt tegengehouden is denk ik veelzeggend. Uiteindelijk rijden ze wel verder, ondanks de tegenstand. Gewoon doorduwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
We hebben het over Rusland niet over Yugoslavia. Dit soort berichten komen echt elke dag een stuk of 10 keer langs. Het valt in 't zelfde als 'De EU is al in oorlog want we leveren wapens'. Of 'moeten we nou echt Putin zo boos maken met al die maatregelen'. Of de ergste 'Het is niet onze zaak'.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:47:
Rusland geeft Europe overigens ook een economische klap.

Kijk met hoeveel vluchtelingen Europa overspoeld wordt; het kost ook geld en middelen om die op te vangen.
Het verschil is wel dat wij dat kunnen dragen, makkelijk. De economie van de Benelux is al groter dan die van Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Natuurlijk. Bijvoorbeeld de Belgische premier erkent dat ook:

Premier De Croo: ‘De gevolgen van deze oorlog zullen we ook bij ons voelen’

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Joegoslavie stelde militair niks voor in vergelijking met rusland en er was geen externe mogendheid.

Dus klopt: de NAVO wil niet direct in een conflict met Rusland verzeild raken. Daar zijn ze ook altijd heel duidelijk over.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34

Kijk met hoeveel vluchtelingen we overspoeld worden; het kost ook geld en middelen om die op te vangen.
Met alle respect, maar die 'paar' vluchtelingen kunnen we wel lijden. Laten we niet overdrijven. Er is ruimte en geld zat in Europa.
Rusland doet ons meer pijn met de fossiele brandstoffen die ze bezitten en (kunnen) afknijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 01-03-2022 15:49 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

KrazyJay schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Het verschil is wel dat wij dat kunnen dragen, makkelijk. De economie van de Benelux is al groter dan die van Rusland.
Daar twijfel ik ook niet over en gelukkig maar voor al die mensen.
Maar het kost wel geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
KrazyJay schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Iets met gas? En willen wij dat ook betalen? Wordt reteduur hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door olafmol op 01-03-2022 15:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
Servië had geen kernwapens. Als Rusland geen kernwapens zou hebben gehad zou er nu geen Russisch leger meer in Oekraïne zijn.

Het is een hartverscheurende waarheid, maar dit is Real Politik.

• Geen ongefundeerde speculaties over WW3

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 16:01 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HvdBent schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:48:
[...]

1 groot verschil, in Joegoslavië werd niet direct tegen russen gevochten, hier wel...
Wat is het verschil? Ik vind die krijgsmacht, van wat ik er tot nu toe van heb gezien, nou niet echt indrukwekkend.
Oh, ze hebben kernwapens bedoel je? Tja.. "wij" ook. Ik zie dat niet als een issue.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldgrumpy
*knip*
Let aub op je taalgebruik ivm. stemmingmakerij en • Geen ongefundeerde speculaties over WW3

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

Waar denk je dat hun oorlogsmachine nu nog op draait? Waarom is de gaskraan nog niet dicht denk je? Integendeel, sinds de inval is Rusland plots meer gaan leveren aan Europe. Guess why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:55
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Dat komt straks wel. Vlieg er een hoop Russen naartoe, “lebensraum”. Breek ze met propaganda, strafkampen, etc. Genoeg ervaring daarmee bij Putin. En zijn doel van Ukraine “terughalen” is gelukt.

Dat filmpje met die colonne die met de hand wordt tegengehouden is denk ik veelzeggend. Uiteindelijk rijden ze wel verder, ondanks de tegenstand. Gewoon doorduwen.
Daar heb ik sterk mijn twijfels bij, als je ziet hoe ze nu vechten voor hun vrijheid/land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Toen was er een VN mandaat, dat is er nu niet.

ALs dit conflict zo jaren duurt komt dat er heus ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:37

Yucon

*broem*

ArcticWolf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:46:
[...]

Dat durfden Hitler's generaals op het einde ook niet, ook al waren er totaal geen legers meer beschikbaar tegen de Russen.
Hierboven stond genoemd dat 4 mensen goedkeuring voor het gebruik van kernwapens moeten geven. Misschien durven de overige drie nu niet tegen te spreken, maar vergeet niet dat ook zij niets meer te verliezen hebben als Poetin besluit dat het tijd wordt om kernwapens te gaan gebruiken.

Je hebt dan een nieuwe situatie waarin we niet goed kunnen inschatten wat er zou gebeuren. Maar het feit dat ze nu geen weerwoord lijken te durven geven kun je niet zomaar doortrekken naar wat er op zo'n moment zou gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:49:
[...]
Oh, ze hebben kernwapens bedoel je? Tja.. "wij" ook. Ik zie dat niet als een issue.
Gelukkig heeft de Navo iets meer realiteitszin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rusland/deze oorlog/de sancties geeft Europe overigens ook een economische klap.

Gelukkig maar. Alternatief zou zijn geweest om ons er niks van aan te trekken en ze straffeloos hun gang te laten gaan in Oekraïne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het probleem is dat Rusland een kernmacht is. Als de US ergens binnenvallen, hou je dat ook niet tegen.

‘Als een grootmacht ten oorlog trekt, kun je daar weinig tegen doen’

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Maar door dit beeld te creëren, voedt je de illusie dat die man idd zo gek zou zijn om WO3 te starten.
en dus missie geslaagd
Heb je de berichten gemist dat hij zijn kernmacht in een verhoogde staat van paraatheid heeft gebracht?

Niet ALLES is onze schuld hé?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 11:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nu.nl:
Oekraïne en Rusland hebben dinsdag gevangenen uitgewisseld in de noordoostelijke regio Sumy. Oekraïne liet één Russische officier vrij voor vijf soldaten van het Oekraïense leger, aldus gouverneur Dmytro Zhyvytsky op Facebook. De gouverneur plaatste een video waarin volgens Zhyvytsky een Russische officier te zien is. De video kon nog niet onafhankelijk worden geverifieerd.
Zou dit de aanvallen misschien temperen, en een begin zijn om opnieuw te onderhandelen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Wat is het verschil? Ik vind die krijgsmacht, van wat ik er tot nu toe van heb gezien, nou niet echt indrukwekkend.
Wij staan zelfs nog veel sterker op dat gebied. Eigenlijk is het de dwerg die dreigt tegen de reus, en de reus bibbert.
Pagina: 1 ... 73 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid