De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.574 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:54
De Oekraïners weten ondertussen heel goed dat heel veel Russen helemaal geen idee hebben waar ze in beland zijn. Dan heb je niet de koelbloedigheid ontwikkeld om even over een groep burgers heen te rijden. Dat is wel andere koek dan van een afstand een paar bommen op een stad gooien waarvan je de slachtoffers anoniem blijven.

Ondanks dat, je moet het inderdaad maar durven.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

k995 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Toen was er een VN mandaat, dat is er nu niet.

ALs dit conflict zo jaren duurt komt dat er heus ook wel.
Met Rusland die in de veiligheidsraad zit, en een VETO-recht heeft?
China die een betere uitgangspositie krijgt en de boel ook kan VETO'en? En ook geen zin heeft in de NAVO in haar achtertuin die een gevecht heeft?

Dat mandaat komt er niet vanuit de VN

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
In het licht van deze melding, wat volgens mij al bekend was

Snap ik deze wel

Onderhandelingsposities versterken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 01-03-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Gelukkig heeft de Navo iets meer realiteitszin.
Ik weet niet of dat zo is, zeker niet op de lange termijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Niet voor nu deze discussie, maar dit lijkt me ook een nagel aan de doodskist van de VN eerlijk gezegd. Of in ieder geval het einde van de vetos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
alexbl69 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Servië had geen kernwapens. Als Rusland geen kernwapens zou hebben gehad zou er nu geen Russisch leger meer in Oekraïne zijn.

Het is een hartverscheurende waarheid, maar dit is Real Politik.

We kunnen niets doen zolang een onberekenbare despoot met z'n vingers boven 'de knop' zit.
Sorry maar is onzin, de bonsische oorlog begon in 92 en nato greep pas in in 95 toen die in zijn 3e jaar ging.
Deze is enkele dagen bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Nee, ik leef niet in een waan. Je kunt je ook gewoon degelijk gedragen binnen een discussie.

Anyway. Ook Russen hebben toegang tot bijvoorbeeld YouTube, toegang tot veel westerse media indien ze het willen. Maar zoals al eerder uitgelegd, niet iedereen zal hier gebruik van maken. Evenmin als dat iedere Nederlander bijvoorbeeld informatie vergaart via bijvoorbeeld Reuters of AP.
En wat missen die Russen dan als Youtube de Russische propaganda kanalen blokkeerd? Als ze dat willen horen dan kunnen ze 'gewoon' hun TV of radio aanzetten.

Ondertussen is het het Putin regime zelf dat toegang tot westerse social media blokkeert. Je gelooft toch niet echt dat dat is omdat die RT en co blokkeren, Rusland was vorig jaar al druk bezig om ongewenste social media berichten te filteren/blokkeren.

Ik snap dus nog steeds niet wat je nu wilt en welk probleem je ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

alexbl69 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Heb je de berichten gemist dat hij zijn kernmacht in een verhoogde staat van paraatheid heeft gebracht?

Niet ALLES is onze schuld hé?
Volgens Rusland wel, en ligt de schuld bij de Britse minister van defensie bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:42:
[...]

hij heeft toch nog wat hoge militaire bobo's om zich heen? Zeggen die niet op een gegeven moment: ''Vladje, ben je wel helemaal goed bij je hoofd!?'' (woorden van die strekking)
De mensen die dat zouden kunnen zeggen zijn al op de novichock-thee geweest en/of zitten in Siberie. Ik heb het vermoeden dat er helemaal niemand iets tegen Putin zegt - tot op het niveau dat hij niet eens weet dat ze zulke verliezen lijden. We weten daar bijzonder weinig van.
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Jazeker. Zie hierboven. Nog even doorbijten voor de Russen en hij heeft Ukraine eronder. Dus dat loopt misschien wat langzamer en met meer schade maar wel volgens plan.
'Ukraine eronder'? Men heeft nog geen 20% van het onbewoonde land bezet en staat aan de rand van een aantal steden die nog in het geheel niet ingenomen zijn. We zijn al 5 dagen onderweg en er is nog geen moment geweest dat iets volgens een plan is verlopen - dus ben erg benieuwd hoe je hierbij komt.

Wat niet helpt is dat Rusland zelf nu dus geen toegang meer heeft tot geld, middelen en informatie - ze moeten het doen met wat ze al niet hadden. Ik denk dat ze verre van gaan winnen maar daarom de keuze kunnen maken om het Ukrainse volk te laten bloeden wel eerder kunnen maken. Ondertussen stroomt Ukraine vol met wapens en hulptroepen. Het is alles behalve een gestreden strijd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Niet voor nu deze discussie, maar dit lijkt me ook een nagel aan de doodskist van de VN eerlijk gezegd. Of in ieder geval het einde van de vetos.
Einde van veto's voor landen die in oorlog/conflict zijn of hebben gestart zit er wel aan te komen ja.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Cru gezegd, schijten we hier in onze broek,niet meer en niet minder
Dat Poetin constant afgeschilderd wordt als een gek, is trouwens ook nog in zijn voordeel.
en wees maar gerust dat hj niet gek is.
Maar door dit beeld te creëren, voedt je de illusie dat die man idd zo gek zou zijn om WO3 te starten.
en dus missie geslaagd
Missie geslaagd? Van Rusland? Lol.

Het is juist interessant om te zien dat de hele Westerse wereld Rusland nu ondermijnt zonder hem direct aan te vallen. Nu staat ie met zn rug tegen de muur, hij kan nog steeds niet andere landen aanvallen want dan is hij de agressor, en defacto vecht hij tegen een land met oneindige bevoorrading van allerlei landen, waaronder NAVO landen.

Missie geslaagd vanuit ons zul je bedoelen. Dat heeft niets met angst te 'in onze broek schijten' te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door SemperFidelis op 01-03-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:22

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Gelukkig maar. Alternatief zou zijn geweest om ons er niks van aan te trekken en ze straffeloos hun gang te laten gaan in Oekraïne.
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Daar twijfel ik ook niet over en gelukkig maar voor al die mensen.
Maar het kost wel geld ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
k995 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:53:
[...]

Sorry maar is onzin, de bonsische oorlog begon in 92 en nato greep pas in in 95 toen die in zijn 3e jaar ging.
Deze is enkele dagen bezig.
Het is geen onzin dat Rusland kernwapens heeft en Servië niet.

Al zal Rusland de komende 10 jaar een verwoestend bewind voeren in Oekraïne, zolang ze kernwapens hebben (en de uitgesproken wil om ze te gebruiken) zullen wij niet ingrijpen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
gorgi_19 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:52:
[...]

China die een betere uitgangspositie krijgt en de boel ook kan VETO'en? En ook geen zin heeft in de NAVO in haar achtertuin die een gevecht heeft?

Dat is toch wel een weeffoutje van de veiligheidsraad. Al zou ik ook niet weten hoe je het weeffoutje er uit haalt. Het veto-recht afschaffen heeft ook een hoop nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 04-10 23:22

KrazyJay

alexbl69 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:56:
[...]

Al zal Rusland de komende 10 jaar een verwoestend bewind voeren in Oekraïne, zolang ze kernwapens hebben (en de uitgesproken wil om ze te gebruiken) zullen wij niet ingrijpen.
Van dat laatste geloof ik niets van. Het is een afschrikmiddel. Zodra er ergens kernwapens gebruikt worden, krijgt de afzender er gelijk terug. Het meest effectief zijn ze als je er mee dreigt, zoals nu hier ook te zien is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
[...]

Als we de maatregelen laten bestaan die we nu ingesteld hebben bestaat Rusland over 10 jaar niet meer. Economisch worden ze volledig verwoest zo en de Russische invloed in de EU wordt in rap tempo ongedaan gemaakt.

De lange termijn impact is in potentie dramatisch voor het Russische volk. Maar tis precies dat volk wat wel wat kan doen aan Putin.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 15:30

lasharor

7 december 2004

Mooi hoor, lijkt mij bijzonder moeilijk om hier iets tegen te doen. Hoop dat ze dit zo vol blijven houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
gorgi_19 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:53:
[...]

Ach ja. Als je als Rusland maar lang genoeg zoekt kun je vast wel een uitspraak van een om het even welke Westerse regeringsfunctionaris vinden welke je als aanleiding kunt gebruiken om je eigen acties goed te praten.

Daar is deze hele invasie al op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Frame164 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Dat is toch wel een weeffoutje van de veiligheidsraad. Al zou ik ook niet weten hoe je het weeffoutje er uit haalt. Het veto-recht afschaffen heeft ook een hoop nadelen.
Daar zullen alle 5 de permanente leden (die nu dus veto-recht hebben) een veto tegen uit spreken is mijn inschatting, dus inderdaad, dat ga je er niet meer uithalen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Wel vanuit de algemene vergadering, niet bindend maar wel iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 13:27
alexbl69 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Heb je de berichten gemist dat hij zijn kernmacht in een verhoogde staat van paraatheid heeft gebracht?

Niet ALLES is onze schuld hé?
Ik heb die berichten niet gemist. Dat is toch gewoon de meest logische zet van Poetin.
Als je blaft moet je je tanden laten zien. En hij komt daar zo goed als ongestraft mee weg.
Gewoon onder het excuus dat Oekraine geen NAVO land is.
Laat ons gewoon een kat een kat noemen, mensen worden vermoord en wij staan erbij en kijken ernaar en verschuilen ons achter een papiertje. Gewoon omdat we bang zijn om WO3 te ontketenen. Raar he, dat Poetin daar niet bang van is of is hij gewoon veel slimmer dan de rest ?
Hoelang ga je je nog verschuilen trouwens achter dit excuus ? Tot er genoeg onschuldige slachtoffers zijn gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:17
gorgi_19 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:53:
[...]

'and others'

't slaat op de hele NAVO.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Het is onzin dat moest rusland geen kernwapens hebben ze al tegengehouden zijn. Nogmaals in de bosnische oorlog duurde dit jaren voordat iemand tussenbeide kwam, hier ging dat echt niet gebeuren in dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Even voor de duidelijkheid: het is wel degelijk mogelijk, binnen de regels van de VN, om Rusland uit de veiligheidsraad te zetten. En dan is er ook geen russisch veto meer.

Dan moet wel 2/3 van general assembly voor verwijdering/schorsing stemmen.

Of het internationaal gerechtshof zou kunnen oordelen dat Rusland het UN verdrag geschonden heeft, daarmee verliezen ze ook hun lidmaatschap.

Maar de vraag is of je dat wel wil doen en niet gewoon beter een gezamelijk plan buiten de VN om kan trekken als de VN impotent gemaakt wordt door een russisch veto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 17:52
oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:01:
[...]

tuurlijk wel, Polen staat gewoon te trappelen van ongeduld
Dat is niet waar, Polen heeft bijvoorbeeld het leveren van gevechtsvliegtuigen geweigerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:52:
[...]

De veto's werken "by design" op deze manier. Anders zouden de grootmachten gewoon geen lid meer willen blijven als de VN tegen hen ingezet kan worden.
En aanpassen van het handvest van de VN zal niet zo makkelijk worden. Als de grootmachten de afschaffing van het veto niet met een veto kunnen blokkeren dan stappen ze er gewoon uit en kun je de hele zaak wel afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Dat is niet waar, Polen heeft bijvoorbeeld het leveren van gevechtsvliegtuigen geweigerd.
Onder druk van wie denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:02:
[...]

De veto's werken "by design" op deze manier. Anders zouden de grootmachten gewoon geen lid meer willen blijven als de VN tegen hen ingezet kan worden.
En aanpassen van het handvest van de VN zal niet zo makkelijk worden. Als de grootmachten de afschaffing van het veto niet met een veto kunnen blokkeren dan stappen ze er gewoon uit en kun je de hele zaak wel afschaffen.
Die werken by design zo, totdat er iemand over een grens gaat en het niet meer werkt.

Wat heeft het voor zin om Rusland in een VN te hebben als ze overal schijt aan hebben?

Daarom zeg ik; nagel aan de doodskist van de VN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
KrazyJay schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:57:
[...]
Van dat laatste geloof ik niets van. Het is een afschrikmiddel. Zodra er ergens kernwapens gebruikt worden, krijgt de afzender er gelijk terug. Het meest effectief zijn ze als je er mee dreigt, zoals nu hier ook te zien is.
Het is een nogal gevaarlijke gok enkel op basis van wat jij of wie dan ook gelooft :). Mocht je het mis hebben dan komt er geen tweede ronde.

Kernwapens gebruik je niet, met kernwapens dreig je niet. Kernwapens zijn een verzekering dat je als land kunt doen wat je wil zonder dat het (directe militaire) consequenties heeft. Op het moment dat je moet dreigen met kernwapens (wat Rusland heeft gedaan) ga je als land al veel, veel te ver.

Het is niet rationeel, en daarom zullen wij niets doen. Het is veel te link.

Maar wees gerust, de maatregelen die de rest van de wereld tegen Rusland heeft genomen zijn het economische equivalent van een kernaanval. De schade voor hun is immens en zal van zeer grote invloed zijn op hun mogelijkheid om oorlog te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:53:
[...]

En wat missen die Russen dan als Youtube de Russische propaganda kanalen blokkeerd? Als ze dat willen horen dan kunnen ze 'gewoon' hun TV of radio aanzetten.

Ondertussen is het het Putin regime zelf dat toegang tot westerse social media blokkeert. Je gelooft toch niet echt dat dat is omdat die RT en co blokkeren, Rusland was vorig jaar al druk bezig om ongewenste social media berichten te filteren/blokkeren.

Ik snap dus nog steeds niet wat je nu wilt en welk probleem je ziet?
Lees jij berichten? Of skim je er gewoon doorheen? Je quote mij namelijk wel, maar het is naar mijn mening geen passende reactie op hetgeen ik geschreven heb, er valt derhalve ook weinig te antwoorden.
[...]

De NATO had in ieder geval voor de bombardementen binnen Joegoslavië geen mandaat van de VN, toch hebben ze deze uitgevoerd.

De NATO is dan ook zeker niet altijd even consequent of principieel geweest, enerzijds. Maar ongeacht of Rusland kernwapens heeft of niet, moeten fouten uit het verleden überhaupt natuurlijk ook niet gebruikt worden om nieuwe fouten te legitimeren. Zeker in dit geval is het enige dat de NATO zou bereiken is Putin de "Zie je nu?!" joker verschaffen. En daarmee best wel eens wat landen die ook niet bepaald NATO gezind zijn meer aan de kant van Rusland kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:02:
[...]

ehh? Heb je daar een bron van?
Laatste nieuws is dat ze gewoon een stel Migs leveren. O.a.:

https://www.independent.c...ia-invasion-b2025470.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Dat is ook mijn verwachting, maar je kan ook het Veto intact laten, maar Rusland schorsen of verwijderen uit de VN. Er is zelfs een juridisch waterdichte casus te maken dat Rusland helemaal geen Veto heeft. De USSR had een veto recht, maar deze staat bestaat niet meer. Noch de USSR, noch de VN had een provisie oim te bepalen dat en naar wie het Veto van de USSR over zou gaan bij opheffing. Rusland heeft dat unilateraal voor zich opgeeist en niemand heeft ooit de moeite gedaan om dat tegen te spreken. Maar verdragstechnisch is Rusland niet anders binnen de VN als Nederland om maar een willekeurig land te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
[...]

Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Kom maar op!

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

ralpje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Ik begin meer en meer een Srebrenica-gevoel te krijgen, waar 'we' ook aan de zijlijn stonden en daardoor een grote humanitaire crisis niet konden voorkomen.
We weten wat er gebeurt, maar we willen officieel geen partij zijn dus we gaan niet actief meevechten maar alleen wat materiaal leveren.
Hier staan 'we' naar mijn mening niet aan de zijlijn. Zo te zien wordt er ingezet op een proxy war zoals bijvoorbeeld de Soviet-Afghanistan oorlog & een operatiy cycloon. Ook deze oorlog kan, als ie lang genoeg duurt, er voor zorgen dat Rusland bankroet gaat.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 14:22

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Dit werdt hier al eerder gesteld vandaag en ik heb hier een twitter draadje over gelezen.

Is dit nou echt een feit of een strategie van "plausible deniability" van Polen (en anderen die toestellen leveren)?

Net als jij ben ik hier ook wel zeer benieuwd naar.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-03-2022 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Hierboven stond genoemd dat 4 mensen goedkeuring voor het gebruik van kernwapens moeten geven. Misschien durven de overige drie nu niet tegen te spreken, maar vergeet niet dat ook zij niets meer te verliezen hebben als Poetin besluit dat het tijd wordt om kernwapens te gaan gebruiken.

Je hebt dan een nieuwe situatie waarin we niet goed kunnen inschatten wat er zou gebeuren. Maar het feit dat ze nu geen weerwoord lijken te durven geven kun je niet zomaar doortrekken naar wat er op zo'n moment zou gebeuren.
Dat is nu juist het hele probleem, er is mogelijk een kans dat die 4 niet allemaal gek genoeg zijn om autorisatie te geven.
Maar ga jij (de NAVO) de "verantwoording" nemen om bijna 1 miljard levens hierop op het spel te zetten als die gok toch de verkeerde kant op valt...?

"Oh kut... ze zijn toch gek genoeg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Nee, ik leef niet in een waan. Je kunt je ook gewoon degelijk gedragen binnen een discussie.

Anyway. Ook Russen hebben toegang tot bijvoorbeeld YouTube, toegang tot veel westerse media indien ze het willen. Maar zoals al eerder uitgelegd, niet iedereen zal hier gebruik van maken. Evenmin als dat iedere Nederlander bijvoorbeeld informatie vergaart via bijvoorbeeld Reuters of AP.
Rusland is geen China, internet is daar gewoon open. Doordat EU nu massaal Russische media gaat bannen is een logische tegenreactie dat men in Rusland nu alle westerse media gaat bannen.

Op een gegeven moment ga je dus naar een intranet vergelijkbaar met China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Luchtalarm gaat weer af in Kyiv.

Straalmotoren van vliegtuigen waren kort te horen op de cam.

[ Voor 50% gewijzigd door Eli3l op 01-03-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:03
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Nieuws volgt elkaar snel op. Maar de jagers worden niet geleverd omdat dit te zeer provoceert, en zeker als ze vanuit Polen moeten opereren omdat de vliegvelden in Oekraine al kapot zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:59:
[...]
Ik heb die berichten niet gemist. Dat is toch gewoon de meest logische zet van Poetin.
Als je blaft moet je je tanden laten zien. En hij komt daar zo goed als ongestraft mee weg.
Laat ons gewoon een kat een kat noemen, mensen worden vermoord en wij staan erbij en kijken ernaar en verschuilen ons achter een papiertje. Gewoon omdat we bang zijn om WO3 te ontketenen. Raar he, dat Poetin daar niet bang van is of is hij gewoon veel slimmer dan de rest ?
Hoelang ga je je nog verschuilen trouwens achter dit excuus ? Tot er genoeg onschuldige slachtoffers zijn gevallen?
Poetin is niet slimmer, hij chanteert ons.

En verschuilen? Wees eens eerlijk, vind jij het risico op een kernoorlog waarbij tientallen, misschien wel honderden miljoenen mensen om het leven komen (en dat zijn nog de gelukkigen) acceptabel?

Natuurlijk word ik net als iedereen woest als ik de beelden zie van wat de Russen aanrichten, en zou ik ze het liefst persoonlijk over de grens schoppen (hoewel de kans op succes met mijn fysiek niet bepaald groot is). Maar de ongemakkelijke waarheid is dat we die luxe simpelweg niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 17:47

Spotmatic

Ken sent me

HvdBent schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:08:
[...]
Nieuws volgt elkaar snel op. Maar de jagers worden niet geleverd omdat dit te zeer provoceert, en zeker als ze vanuit Polen moeten opereren omdat de vliegvelden in Oekraine al kapot zijn
Of ze worden wel geleverd, maar dat feit wordt ontkend. Prima als dat zo ook kan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als ik dit soort kaartjes zie, dan vraag ik mij altijd af: Hoe zit het met het "oranje" gebied? Ik zie bijv. wel dat er ook binnen dat gebied aanvallen zijn geweest, maar kan het Oekraïense leger zich daarbinnen "redelijk" veilig verplaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfZ3ZE4ExfrjcaTyX4gA9cMcL2o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BICyCbWiJeCBED2peXD1oH3R.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMxRs3YXwAghOAg?format=jpg&name=large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Nat-Water schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Kom maar op!
Polen was de eerste om artikel 4 te triggeren bvb
https://notesfrompoland.c...sian-invasion-of-ukraine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:38
Sirenes gaan nu af in Kyiv..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Er is zelfs een juridisch waterdichte casus te maken dat Rusland helemaal geen Veto heeft. De USSR had een veto recht, maar deze staat bestaat niet meer. Noch de USSR, noch de VN had een provisie oim te bepalen dat en naar wie het Veto van de USSR over zou gaan bij opheffing. Rusland heeft dat unilateraal voor zich opgeeist en niemand heeft ooit de moeite gedaan om dat tegen te spreken. Maar verdragstechnisch is Rusland niet anders binnen de VN als Nederland om maar een willekeurig land te noemen ;)
Zover ik weet heeft de hele wereld Rusland erkend als de rechtsopvolger van de Sovjetunie. Dus ik betwijfel of het echt zo wachtdicht is als je nu zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Dus? Heeft niks met je stelling te maken dat Polen staat te popelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Wat is dit allemaal voor dappere prietpraat? Het is volkomen logisch dat wij niet in een oorlog willen belanden.

Maar als je daadwerkelijk denkt dat Rusland hier mee weg komt zit je niet op te letten.
Het is helemaal niet 'stoer' om nu als Westen allerlei dreigende oorlogstaal te roepen. Daar zit niemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
[...]

zoals ik dus zei, onder druk van de NATO moet men inbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Dat nu ook Ruptly verbannen is vind ik niet fair. Zij maakten weliswaar onderdeel uit van de RT holding maar konden altijd vrij opereren. Naar mij weten hebben zij nooit enig misinformatie verspreid.

Voor de duidelijkheid heb ik het over Ruptly en niet RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

EN heeft niet het leger daarvoor.
Er is geen kans dat rusland dit conflict om oekraine nucleair gaat maken dus dat veranderd momenteel niks.

[ Voor 20% gewijzigd door k995 op 01-03-2022 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

“Er werd ons verteld dat Zelensky al een decreet over capitulatie had ondertekend! En nu - je hoeft alleen maar naar Kiev te gaan, de verdediging te nemen en terug te keren."
Maar kan dit ook een rede zijn waarom er een kolone van ±60km richting Kyiv gaat?
Kon deze tweet niet terug vinden in de zoekfunctie van dit topic, dus hopelijk nog niet geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33

Yucon

*broem*

ArcticWolf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Dat is nu juist het hele probleem, er is mogelijk een kans dat die 4 niet allemaal gek genoeg zijn om autorisatie te geven.
Maar ga jij (de NAVO) de "verantwoording" nemen om bijna 1 miljard levens hierop op het spel te zetten als die gok toch de verkeerde kant op valt...?

"Oh kut... ze zijn toch gek genoeg".
Welke kant wil je nu op? Je bent nu al voorbij het punt dat Poetin zelf op de spreekwoordelijke knop drukt. Je kunt er niet op gokken dat hij het niet doet, maar je kunt je ook niet compleet laten gijzelen door het feit dat de mogelijkheid bestaat. Naar mijn mening is dat evenwicht precies het soort politiek waar we nu mee bezig zijn.

Ik stel wel dat het feit dat ze hem nu niet tegenhouden geen reden is om te verwachten dat ze dat nooit doen. Dat zie ik als een lichtpuntje voor de wereld. Wat betreft strategische wapens tenminste. Voor een kleine kernbom op Oekraïne steek ik minder m'n handen in het vuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 01-03-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Lees jij berichten? Of skim je er gewoon doorheen? Je quote mij namelijk wel, maar het is naar mijn mening geen passende reactie op hetgeen ik geschreven heb, er valt derhalve ook weinig te antwoorden.
Jazeker lees ik berichten. De jouwe ook en ik constateer dat het blokkeren van russische propaganda door YT op geen enkele wijze invloed heeft op de mogelijkheid van Russen om andere nieuwsbronnen te raadplegen, wat jouw reden was om die blokkade slecht te noemen.

Dus als je dat claimt, dan heb je een paar stappen overgeslagen waarin je uitlegt hoe de blokkade van RT en Sputnik tot gevolg heeft dat Russen geen toegang meer tot westerse informatie over de oorlog kunnen komen. Ik ben benieuwd hoe dat zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Maar dan zou ik daar toch graag een bron van zien...?
Ik kan het zo snel niet vinden namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Spotmatic schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Of ze worden wel geleverd, maar dat feit wordt ontkend. Prima als dat zo ook kan.
Good point. Want ik snap het langzamerhand ook niet meer. Heb gisteren de Bulgaarse premier horen vertellen dat ze geen vliegtuigen leveren en intussen blijft dat verhaal over die 70 MiG's rondzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 09:49
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:48:
[...]

Gotcha! Ok, dus die dingen kunnen heel lang submerged zijn.
probleem van deze apparaten is de koeling en niet de energie
daarnaast de tijd die ze onder water kunnen is gebasseerd op de zuurstof kaarsen
Wikipedia: Chemical oxygen generator
wel leuk ding
is ergens ook nog een discovery aflevering met dirty jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Dat is ook mijn verwachting, maar je kan ook het Veto intact laten, maar Rusland schorsen of verwijderen uit de VN. Er is zelfs een juridisch waterdichte casus te maken dat Rusland helemaal geen Veto heeft. De USSR had een veto recht, maar deze staat bestaat niet meer. Noch de USSR, noch de VN had een provisie oim te bepalen dat en naar wie het Veto van de USSR over zou gaan bij opheffing. Rusland heeft dat unilateraal voor zich opgeeist en niemand heeft ooit de moeite gedaan om dat tegen te spreken. Maar verdragstechnisch is Rusland niet anders binnen de VN als Nederland om maar een willekeurig land te noemen ;)
Ben bang dat dat averechts zal werken.

Hoe groot de haat onderling ook is, er zal een vorm van communicatie tussen de partijen moeten blijven. En de VN is daarvoor het aangewezen orgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Not sure if legit... Zie onderstaand

[ Voor 16% gewijzigd door souljah1h op 01-03-2022 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
xtrme schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:13:
[...]

probleem van deze apparaten is de koeling en niet de energie
daarnaast de tijd die ze onder water kunnen is gebasseerd op de zuurstof kaarsen
Wikipedia: Chemical oxygen generator
wel leuk ding
is ergens ook nog een discovery aflevering met dirty jobs
Voor mensen die meer willen leren over nucleare onderzeeërs, check de serie van Smarter Every Day:

YouTube: How I Boarded a US NAVY NUCLEAR SUBMARINE in the Arctic (ICEX 2020) ...

Dat mag aub in Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemen

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:04:

De NATO had in ieder geval voor de bombardementen binnen Joegoslavië geen mandaat van de VN, toch hebben ze deze uitgevoerd.
Jawel hoor, de VN had toen al troepen gestuurd die onder servische aanvallen kwamen te liggen, nota bene nederland was daar rechtsreeks bij betrokken.
De NATO is dan ook zeker niet altijd even consequent of principieel geweest, enerzijds. Maar ongeacht of Rusland kernwapens heeft of niet, moeten fouten uit het verleden überhaupt natuurlijk ook niet gebruikt worden om nieuwe fouten te legitimeren. Zeker in dit geval is het enige dat de NATO zou bereiken is Putin de "Zie je nu?!" joker verschaffen. En daarmee best wel eens wat landen die ook niet bepaald NATO gezind zijn meer aan de kant van Rusland kunnen trekken.
Doet poetin nu al, effectief ingrijpen zal daar niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Jazeker lees ik berichten. De jouwe ook en ik constateer dat het blokkeren van russische propaganda door YT op geen enkele wijze invloed heeft op de mogelijkheid van Russen om andere nieuwsbronnen te raadplegen, wat jouw reden was om die blokkade slecht te noemen.

Dus als je dat claimt, dan heb je een paar stappen overgeslagen waarin je uitlegt hoe de blokkade van RT en Sputnik tot gevolg heeft dat Russen geen toegang meer tot westerse informatie over de oorlog kunnen komen. Ik ben benieuwd hoe dat zou werken.
Dat claim ik dus niet, dat heb ik dus ook niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Good point. Want ik snap het langzamerhand ook niet meer. Heb gisteren de Bulgaarse premier horen vertellen dat ze geen vliegtuigen leveren en intussen blijft dat verhaal over die 70 MiG's rondzingen.
Ik denk dat dat komt omdat zo'n beetje de hele wereld (mezelf incluus) het Oekraine zo gunt.
Wishful thinking op macro-level.
Maar als je realistisch gaat kijken naar bijvoorbeeld de aantallen en capaciteit van de leverende landen moet dat al wenkbrauwen doen fronsen. Om nog maar niet te spreken van het feit dat die jets blijkbaar in polen zouden moeten opstijgen en landen. Iets wat me helemaal sterk lijkt gezien de terughoudendheid van navo.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

prodesk schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:11:
[...]
Zij maakten weliswaar onderdeel uit van de RT holding maar konden altijd vrij opereren. Naar mij weten hebben zij nooit enig misinformatie verspreid.
[...]
Dat is schijnbaar niet waar. Ik las eerder vandaag dat mensen ontslag nemen bij Ruptly omdat ze ook daar het beest (invasie) niet bij de naam mogen noemen. Ondanks dat ze vanuit Berlijn opereren.

Ik wist overigens niet dat Ruptly ook geblokkeerd wordt, dat was nieuw voor mij.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:03
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:12:
[...]

was hier al ergens langsgekomen, ben ook even het spoor bijster ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

souljah1h schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:14:
[...]

[Twitter]

[Twitter]
Tsjah... Ik zie geen enkele nieuws-outing het oppakken.

Maar wellicht 'deliveren' ze inderdaad niet. Maar staan ze wel klaar voor 'pickup'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 21:06
k995 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Jawel hoor, de VN had toen al troepen gestuurd die onder servische aanvallen kwamen te liggen, nota bene nederland was daar rechtsreeks bij betrokken.
De val van Srebrenica was in 1995. Aan de bombardementen in 1999 lag geen VN-veiligheidsresolutie ten grondslag (vanwege een dreigend veto van Rusland en China kwam het daartoe niet).

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Gebeurt niet veel vandaag op het veld lijkt het wel, weinig beeldmateriaal, geen drone strikes geen Russische MLRS barrages, stilte voor de storm ?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55
Ik hoor via via dat die Russen eisen dat landen die 1990 in Europa bij de NAVO zijn gegaan, deze ook weer zouden verlaten. Klopt dat ?

In de tussentijd: mijn contact in moskou: “putin is het voor ons sinds het uit elkaar vallen van de ussr”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11

Thompson

Beeromaniac

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
voske schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:17:
[...]

De val van Srebrenica was in 1995. Aan de bombardementen in 1999 lag geen VN-veiligheidsresolutie ten grondslag (vanwege een dreigend veto van Rusland en China kwam het daartoe niet).
Het ging over bosnische oorlog niet kosovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Q_7 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:17:
Gebeurt niet veel vandaag op het veld lijkt het wel, weinig beeldmateriaal, geen drone strikes geen Russische MLRS barrages, stilte voor de storm ?
In de afgelopen 2 uur al zeker drie aanvallen op Kyiv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Welke kant wil je nu op? Je bent nu al voorbij het punt dat Poetin zelf op de spreekwoordelijke knop drukt. Je kunt er niet op gokken dat hij het niet doet, maar je kunt je ook niet compleet laten gijzelen door het feit dat de mogelijkheid bestaat. Naar mijn mening is dat evenwicht precies het soort politiek waar we nu mee bezig zijn.

Ik stel wel dat het feit dat ze hem nu niet tegenhouden geen reden is om te verwachten dat ze dat nooit doen. Dat zie ik als een lichtpuntje voor de wereld. Wat betreft strategische wapens tenminste. Voor een kleine kernbom op Oekraïne steek ik minder m'n handen in het vuur.
Klopt ook, ik ben dan ook verrast dat het westen niet-millitair hard ingrijpt. Had niet verwacht dat de deze sancties bedacht zouden worden en dat ze zo snel doorgevoerd zouden worden. Mooi om te zien dat zoveel landen militaire/niet-militaire hulp sturen aan Oekraïne.

Gezien de massale troepenverplaatsingen de afgelopen maanden van de NAVO verwacht (hoop) ik dat ze er wel klaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 02-10 17:52
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Tsjah... Ik zie geen enkele nieuws-outing het oppakken.

Maar wellicht 'deliveren' ze inderdaad niet. Maar staan ze wel klaar voor 'pickup'.
Dat Twitter bericht bevat verder ook geen bron. Komt over als gebakken lucht helaas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14:39
gorgi_19 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Joegoslavie stelde militair niks voor in vergelijking met rusland en er was geen externe mogendheid.
Ik heb sinds donderdag anders ook niet echt meer een hele hoge pet op van het Russisch militair apparaat. De motivatie bij de soldaten is ver te zoeken, overal berichten van soldaten die hun tank parkeren en naar huis lopen, uiteraard weinig motivatie om een land binnen te vallen waar velen van hen familie hebben wonen of waar ze zelf opgegroeid zijn misschien, het tempo waarmee ze Oekraïne innemen is ook nou niet echt dat je zegt 'wow', radio communicatie en logistieke ondersteuning van een amateuristisch niveau en de bulk van hun rijdend materiaal is allemaal oude meuk uit het Soviet tijdperk.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 01-03-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:23

marapuru

db.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

gws24

Thinking is hard!

souljah1h schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:14:
[...]

[Twitter]

[Twitter]
In één van de reacties wordt deze gelinked:
Dit suggereert weer dat er verwarring is tussen leveren van jets en eigen jets gebruiken om een no fly zone te implementeren.

edit: ik zie dat je deze tweet zelf ook al hebt toegevoegd, had ik even gemist :P

[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 01-03-2022 16:24 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
downtime schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Het is niet zo gek dat het verwarrend is.

De Oekraïnse overheid heeft het getweet, en het lijkt er op dat dit gedaan was voordat er een hard akkoord was.

Vervolgens trekt zo'n beetje iedereen z'n handen er van af, en zegt van niks te weten. Nu zegt de schrijver van Politico dat er niks geleverd wordt:

Zonder bron, natuurlijk.

Het artikel op Politico hierover, door dezelfde auteur, is recent bijgewerkt en schept duidelijkheid.

Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Ik heb toch best wat beeldmateriaal voorbij zien komen, waaronder bommen, drone strikes, en MLRS barrages, dus geen idee waarom je t gemist hebt?

MLRS heb ik bijvoorbeeld vanmiddag nog een linkje naar gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Dat moet dan net een van die raids zijn geweest die op de CAM te horen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Ja, maar of alles nog werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:15:
[...]

Dat claim ik dus niet, dat heb ik dus ook niet gezegd.
Kan je dan de volgende quote, als weerwoord op reactie op een post over waarom het terecht is RT en Sputnik af te sluiten, van jou uitleggen:
Waar blijf je mee zitten? Meer en meer Russen die alleen nog maar RT als waarheid voorgeschoteld krijgen.
Want als ik die hele thread lees dan komt het er echt op neer dat jij claimt dat het afsluiten van die partijen in het westen er voor zorgt dat ze in Rusland alleen nog maar van deze partijen informatie krijgen.

Nu kan het zijn dat je dat niet bedoelde te zeggen, maar dan moet je toch echt beter formuleren wat je wel bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 10:45
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:54:
[...]

Einde van veto's voor landen die in oorlog/conflict zijn of hebben gestart zit er wel aan te komen ja.
dat gaat interessante situaties creeren. False flag zaken zodat je kan zeggen dat je bent aangevallen. Iemand aanvallen zodat ze niet meer een veto kan uitspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:20:
[...]

In één van de reacties wordt deze gelinked:
[Twitter]Dit suggereert weer dat er verwarring is tussen leveren van jets en eigen jets gebruiken om een no fly zone te implementeren.

edit: ik zie dat je deze tweet zelf ook al hebt toegevoegd :P
Dat is iemand met 321 volgers en er zelf heel wat meer volgt.
Dat zijn toch geen bronnen?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nat-Water schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:20:
[...]

De Oekraïnse overheid heeft het getweet, en het lijkt er op dat dit gedaan was voordat er een hard akkoord was. [Twitter]

Vervolgens trekt zo'n beetje iedereen z'n handen er van af, en zegt van niks te weten. Nu zegt de schrijver van Politico dat er niks geleverd wordt:

[Twitter]

Zonder bron, natuurlijk.

Het artikel op Politico hierover, door dezelfde auteur, is recent bijgewerkt en schept duidelijkheid.

Link
Dan lijkt het dus te kloppen wat @gws24 zegt.

Ze leveren geen vliegtuigen+piloten om zelf een no fly zone te gaan handhaven.

Maar ze stellen de vliegtuigen wel beschikbaar aan de Oekraïnse luchtmacht.
Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Telegraph geeft het wellicht iets duidelijker weer:
Nato won't send fighter jets to Ukraine: Jens Stoltenberg
Nato fighter jets will not be sent into Ukrainian airspace, amid fears such a move would drag the West into a war with Russia, reports our brussels correspondent Joe Barnes.

Speaking at the Lask air base in Poland, Jens Stoltenberg, Nato’s secretary-general, said: “Nato is not going to send troops or move planes into Ukrainian airspace.”

He added: “President Putin has shattered peace in Europe. Allies condemn the unjustified and brutal invasion of Ukraine.”

“The Russian assault is totally unacceptable and enabled by Belarus.”

His intervention comes after an apparent offer for European fighter jets to Ukraine by Josep Borrell, the EU’s top foreign diplomat.

Polish president Andrzej Duda also ruled out his country’s air force being used to help police the skies over Ukraine.

“We are not sending any jets to Ukraine because that would open a military interference in the Ukrainian conflict,” he said.

Ukraine has called on the West to help implement a no-fly zone over its airspace, but critics say this would require Russian jets to be shot out of the sky, with the USA ruling it out over those concerns.
Wat er dan zo zou staan: Josep Borrell toegezegd, teruggefloten door Jens Stoltenberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 15:54
[...]

De Oekraïnse overheid heeft het getweet, en het lijkt er op dat dit gedaan was voordat er een hard akkoord was. [Twitter]

[Twitter]

Zonder bron, natuurlijk.

Link
nvm

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 01-03-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33

Yucon

*broem*

ArcticWolf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Klopt ook, ik ben dan ook verrast dat het westen niet-millitair hard ingrijpt. Had niet verwacht dat de deze sancties bedacht zouden worden en dat ze zo snel doorgevoerd zouden worden. Mooi om te zien dat zoveel landen militaire/niet-militaire hulp sturen aan Oekraïne.

Gezien de massale troepenverplaatsingen de afgelopen maanden van de NAVO verwacht (hoop) ik dat ze er wel klaar voor zijn.
Toch begrijp ik je hier niet echt :?

Je stelde net dat je er niet zomaar op kunt gokken dat die overige 3 iets gaan doen als het dreigt te escaleren. Is dat niet een beetje strijdig met je wens om de NAVO hard in te laten grijpen? Dat klinkt namelijk juist als iets dat je zou doen als je er op gokt dat die drie uiteindelijk in zullen grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Uhm, nee?

Er is hierover genoeg geschreven. De legitimiteit van de NATO bombings is en blijft toch echt een 'issue'. Publiek toegankelijk zie bijvoorbeeld: https://digitalcommons.pa...article=1240&context=pilr
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Kan je dan de volgende quote, als weerwoord op reactie op een post over waarom het terecht is RT en Sputnik af te sluiten, van jou uitleggen:

[...]

Want als ik die hele thread lees dan komt het er echt op neer dat jij claimt dat het afsluiten van die partijen in het westen er voor zorgt dat ze in Rusland alleen nog maar van deze partijen informatie krijgen.

Nu kan het zijn dat je dat niet bedoelde te zeggen, maar dan moet je toch echt beter formuleren wat je wel bedoelt.
psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Even contraproductief is het omgekeerde wat je nu ook ziet gebeuren, Russische bevolking afsluiten van westerse (social) media mogelijkheden.

Waar blijf je mee zitten? Meer en meer Russen die alleen nog maar RT als waarheid voorgeschoteld krijgen.
Ik zie toch echt niet in wat er beter te formuleren valt. Oprecht het enige dat ik je kan meegeven is beter leren lezen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Met een flinke rookpluim er omheen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMxgEWuXEAEjcQa?format=jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gorgi_19 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Telegraph geeft het wellicht iets duidelijker weer:

[...]

Wat er dan zo zou staan: Josep Borrell toegezegd, teruggefloten door Jens Stoltenberg.
Maar dat staat er nog steeds niet. Ik zie alleen dat er geen NATO fighters worden gestuurd.

Dat klopt, want met een Oekraïnse piloot zijn het geen NATO fighters.

Ik hou het er nog steeds op dat er verwarring is tussen handhaven No Fly Zone, zoals verzocht door Zelensky en het leveren van het materiaal voor zelfverdediging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08
XWB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:26:
[...]

Met een flinke rookpluim er omheen:

[Afbeelding]
door het uitschakelen van ook de civiele communicatie kan de bevolking ook niet meer elkaar updates geven.
Rusland probeert nu echt ook de inwoners pijn te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Charkov heeft het vandaag anders bijzonder slecht….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Tito129 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:28:
[...]

door het uitschakelen van ook de civiele communicatie kan de bevolking ook niet meer elkaar updates geven.
Eigenlijk dezelfde manier waarop de rest van de wereld momenteel Rusland probeert te breken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
[...]

[Twitter]

Zonder bron, natuurlijk.

Link
Dus als Oekraiense piloten poolse vliegtuigen gaan ophalen en dus opstijgen uit Polen , is dat geen act of war maar wel als er Poolse piloten inzitten.
Tja, heel dubieus dit en lijkt me echt wel op het randje balanceren

Geef gewoon dan maar snel wat westerse piloten de Oekraiense nationaliteit en go

[ Voor 3% gewijzigd door oldgrumpy op 01-03-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:59
[...]door het uitschakelen van ook de civiele communicatie kan de bevolking ook niet meer elkaar updates geven.
Waar maak je uit op dat deze TV-toren ook de civiele communicatie verzorgt én dat deze nu uitgeschakeld is?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53
[...]

Wikipedia: NATO bombing of Yugoslavia
The bombing was NATO's second major combat operation, following the 1995 bombing campaign in Bosnia and Herzegovina. It was the first time that NATO had used military force without the expressed endorsement of the UN Security Council, which triggered debates over the legitimacy of the intervention.

Wikipedia: Legitimacy of the NATO bombing of Yugoslavia

Dus niks Jawel hoor. De NATO ging zonder UN mandaat bommen gooien, gewoon uit zichzelf !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

gws24

Thinking is hard!

Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:21:
[...]

offtopic:
daarom zei ik ook 'suggereert' wat voor mij betekend dat het allemaal met een korrel zout genomen moet worden. Excuus als dit niet zo is overgekomen. Verder vind ik aantal volgers niet zo interessant, de grootste idioten en nepnieuws verspreiders hebben massa's volgers op sociale media. Baudet heeft er bv 273k maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om wat hij tweet als serieuze bron te gebruiken

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

[...]

Ze zijn al dagen bezig om de inwoners pijn te doen met al die bommen op civiele targets. Scholen, ziekenhuizen, appartementen, half Kharkiv ligt in puin inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:46
oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Dus als Oekraiense piloten poolse vliegtuigen gaan ophalen en dus opstijgen uit Polen , is dat geen act of war maar wel als er Poolse piloten inzitten.
Tja, heel dubieus dit en lijkt me echt wel op het randje balanceren
Ik zou ze ook ala Poetin bij de grens neerzetten. En daarna aangeven dat Oekraïners je vliegtuigen hebben gestolen. (y)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Pagina: 1 ... 74 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid