Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verschillende landen hebben dubbele standaarden en roept op dat alles op alles gezet moet worden om op een democratische manier dit probleem op te lossen. Landen moeten oppassen om onherstelbare stappen te nemen.
Next up: Costa Rica!
[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 28-02-2022 23:01 ]
Dat snap ik, maar ik heb het idee dat Rusland meer koopt van China dat het aan China verkoopt..asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:57:
[...]
Als de Russen ook iets verkopen aan de Chinezen gewoon afrekenen in dollars. Die dollars vervolgens weer inzetten voor het aanschaffen van Chinese goederen.
Zolang de waarde van wat Rusland levert boven de waarde van wat ze kopen (positieve handelsbalans heet dat), dan zitten ze goed. Draait het om dan bloedt het dood.
Maar misschien is dat een naieve aanname van mijn kant.
Dat betekent, stam + t .
Ik ben het er opzich wel mee eens, navo wil ook steeds groter wordenGroentjuh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:00:
Bolivia is heel kritisch over de NATO. De NATO zou immers ook aanvallen zonder toestemming van de VN.
Verschillende landen hebben dubbele standaarden en roept op dat alles op alles gezet moet worden om op een democratische manier dit probleem op te lossen.
exit Uralkali dus exit Mazepin ..denk ik zo.asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:54:
De FIA gaat in spoedoverleg over hun positie. Daar zal morgenavond ook wel wat uit voortkomen.
Bron : https://racingnews365.nl/...tbraak-oorlog-in-oekraine
Dat betekent, stam + t .
Precies mijn gedachte. Het heeft Duitsland na de 1e wereldoorlog nu ook niet bepaald een fijn land gemaakt om naast te wonen.NiGeLaToR schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:58:
[...]
Ja we zullen de vriendschap met de Russen na Putin weer moeten hervinden. Een land met boze arme mensen is recept voor de volgende ellende.
Ik hoop van harte dat dit een interne coup triggert en dat iemand met gezond verstand overneemt, zodat we met een schone lei opnieuw kunnen beginnen. Niet dat coups over het algemeen tot het beste leiderschap hebben geleid, maar veel slechter dan dit wordt het niet.
Niet echt.downtime schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:56:
[...]
Klopt. Een atoombom produceert veel minder fallout dan Chernobyl. Deels omdat de bom zo uitgekiend is dat er nauwelijks materiaal overblijft wat niet in energie is omgezet.
Van de 64kg uranium in de bom op Hiroshima is slecht 1kg omgezet in energie.
Het grote verschil is dat er in de reactor van Chernobyl 180 ton aan radioactief materiaal aanwezig was.
Daarnaast was Hiroshima 76 jaar geleden en Chernobyl 35.
De schatting wanneer de site weer bewoonbaar is zitten tussen de 320 jaar (Oekraïne) en tienduizenden jaren (Greenpeace).
[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 28-02-2022 23:07 ]
Ik heb de vraag daarover even uitgezet bij een vriend van me uit Rusland, dat weet ik namelijk zelf niet of het variabel is. Antwoord moet ik je vooralsnog schuldig blijven, tenzij iemand anders dit eerder kan beantwoorden!downtime schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:58:
[...]
In Nederland hebben de meeste mensen hun rente voor vele jaren vastgelegd. In andere landen zijn variabele rentes juist weer heel normaal. Hoe zit dat in Rusland?
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Ik denk dat dit eerder gaat over exit alles wat Russisch is in de autosport. En dan gaat er veel exit!Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:01:
exit Uralkali dus exit Mazepin ..denk ik zo.
Maar ze accepteren ook graan, land, olie en gas als betaling. Uiteraard tegen zeer (voor China) gunstige koersen.Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:53:
handel met China zal niet meevallen.. China accepteert geen Roebels. Die willen Dollars of Euro's. Laten die nou net ff wat duurder zijn geworden, als je er al aan kunt komen...
Dan ga je toch gewoon herfinancieren?Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:54:
Sberbank heeft, na het besluit van de Centrale Bank om de beleidsrente dringend te verhogen, de kosten van hypotheken voor nieuwe gebouwen en secundaire woningen verhoogd met 7,3 procentpunten - tot 18,6% per jaar
Nu zal het in Rusland mogelijk zijn om het synchrone gehuil te horen van miljoenen burgers die in de "val van de hypotheek van Poetin" zijn gevallen
Wanneer de Chinezen weten dat het geld gebruikt wordt om in China goederen te kopen, eisen ze dat er afgerekend wordt in Chinees schuldpapier: Russisch bedrijf verkoopt een goed, niet voor geld, maar voor een Chinese lening in yuans. Yuans die ze vervolgens alleen in China uit kunnen geven. Geen probleem, de eerste vijf jaar is tegen een lage rente en aflossingsvrij, dan moet je als oligarch-in-de-dop gewoon binnen vijf jaar weer ergens anders zijn.asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:57:
Als de Russen ook iets verkopen aan de Chinezen gewoon afrekenen in dollars. Die dollars vervolgens weer inzetten voor het aanschaffen van Chinese goederen.
Zolang de waarde van wat Rusland levert boven de waarde van wat ze kopen (positieve handelsbalans heet dat), dan zitten ze goed. Draait het om dan bloedt het dood.
Je kunt het ook anders zien: voor Rusland was dat 1e wereldoorlog moment de oorlog in Tsjetsjenië. Ze zullen het nooit toegeven, maar ze zijn er toen bijna aan onderdoor gegaan. Sindsdien is Rusland een steeds minder fijn land om naast te wonen.PHiXioN schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:02:
Precies mijn gedachte. Het heeft Duitsland na de 1e wereldoorlog nu ook niet bepaald een fijn land gemaakt om naast te wonen.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
In a nutshell, this makes the mortgage unaffordable for the vast majority of Russians. Because the average monthly payment will be far higher than the average salary.downtime schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:58:
[...]
In Nederland hebben de meeste mensen hun rente voor vele jaren vastgelegd. In andere landen zijn variabele rentes juist weer heel normaal. Hoe zit dat in Rusland?
This is true only for newly signed contracts
Dit is wat mijn zeer gewaardeerde vriend er over verteld. Dus inderdaad, voor nieuwe contracten
Is op te zoeken. Waarschijnljik nu wat gunstiger voor Rusland omdat ze meer gas aan China verkopen en de prijs hoog ligt.Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:00:
[...]
Dat snap ik, maar ik heb het idee dat Rusland meer koopt van China dat het aan China verkoopt..
Maar misschien is dat een naieve aanname van mijn kant.
Heeft niemand whataboutisme geroepen en en hun stukje betoog eruit geknipt?Groentjuh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:00:
Bolivia is heel kritisch over de NATO. De NATO zou immers ook aanvallen zonder toestemming van de VN.
Verschillende landen hebben dubbele standaarden en roept op dat alles op alles gezet moet worden om op een democratische manier dit probleem op te lossen. Landen moeten oppassen om onherstelbare stappen te nemen.
Zo zie je maar. Het is gewoon moeilijk te verkopen waaarom 1 het wel mag en de ander niet. En dan helemaal als degene die het wel mag gaat klagen als anderen het ook doen.
Imo kan de VN echt opgedoekt worden met al dat veto onzin. Er moet een instantie komen die echt onpartijdig is en voor iedereen dezelfde regels hanteert. En waar het gewoon een democratisch geheel is.. Geen veto
Maja discussie voor een ander topic denk ik.
The first casualty in war is always the truth...
Dit filmpje is wel buitengewoon zullen we maar zeggen.KrazyJay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:33:
A Russian Armor Vehicles in the town of Bucha that was Broadcasting the Propaganda Message, "Citizens, stay calm, everything is under control" was blown up by a Ukrainian Paramilitary Member earlier today with an RPG. https://t.co/9n64wBKoiR
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
❗️According to the Ukrainian authorities, all mobile operators in #Ukraine have banned calls from #Russian SIM cards in the country pic.twitter.com/o1mtAOKiI0
— NEXTA (@nexta_tv) 28 februari 2022
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zal meevallen hoor, mensen daar kopen normaal gesproken niet met een hypotheek; althans ik heb er nog nooit van gehoord. Banken vertrouwen ze daar nog minder dan wij Putin vertrouwen.Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:54:
Laatste nieuws van de bank in Rusland:
Bron: Nexta_TV
Sberbank heeft, na het besluit van de Centrale Bank om de beleidsrente dringend te verhogen, de kosten van hypotheken voor nieuwe gebouwen en secundaire woningen verhoogd met 7,3 procentpunten - tot 18,6% per jaar
Nu zal het in Rusland mogelijk zijn om het synchrone gehuil te horen van miljoenen burgers die in de "val van de hypotheek van Poetin" zijn gevallen
Duur leventje daar inmiddels dan. Sneu voor de burgers. Maar in mijn optiek, de sancties blijken de gewenste uitwerking te hebben. Verdeeldheid zaaien in Rusland
Ja zag het net ook al.. man man, dat Nexta is echt GOED GOED informed. Is iets onzeker, dan plaatsen ze het wel en vermelden ze direct, dat ze opzoek zijn naar bronnen.asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:10:
Dit nieuws zorgt ervoor dat alle infiltratie pogingen dood lopen omdat er niet meer gecommuniceerd kan worden :
[Twitter]
Foi, blijf me verbazen over dat nucleaire gedoe wat ze al een dag vooraf hadden verteld🤡
Ik las eerder vandaag dat Rusland de mensen op pad stuurde met UA sim kaarten, zal wel meevallen met dat doodlopen denk ik?asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:10:
Dit nieuws zorgt ervoor dat alle infiltratie pogingen dood lopen omdat er niet meer gecommuniceerd kan worden :
[Twitter]
Daar is wel het een en ander boven gekomen (eerder gelinkt hier). Genoeg om een onderzoek waard te zijn. We gaan het zien.MaStar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Want? Je verwacht dat zij gefinancierd worden door Russen?
Dan kopen ze toch gewoon een burner met prepaid? Of?asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:10:
[Twitter]
een treffende spreuk
Ohja joh? Waar las je dat toevallig?Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:13:
[...]
Ik las eerder vandaag dat Rusland de mensen op pad stuurde met UA sim kaarten, zal wel meevallen met dat doodlopen denk ik?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
https://t.me/OSINTUkraine/1494q-enf0rcer.1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:26:
Er zou een lading van thermobarische raketten zijn buitgemaakt door de Oekraïeners. Is dat iets dat ze zelf ook kunnen lanceren?
Nonconfirmed tot zover.
:strip_exif()/f/image/4moloh43Veu32vql5p91L46o.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een kleine aanvullingstefanass schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:12:
[...]
Zal meevallen hoor, mensen daar kopen normaal gesproken niet met een hypotheek; althans ik heb er nog nooit van gehoord. Banken vertrouwen ze daar nog minder dan wij Putin vertrouwen.
Unfortunately, many people in Russia have variable mortgage rates, and the raise to 18% means that many people will be passing along this mortgage to their kids and grandkids. Unemployment rate is extremely high in Russia, and Putin dug a very deep hole for innocent people who have nothing to do with his imperialist tendencies.
Vele partijen zijn het niet eens met de door Rusland gebruikte VETO om diverse redenen en dat wordt samen met diverse redenen versterkt. Van ongelijkheid tot simpelweg dat procedures falen doordat een land een VETO kan hebben.Jumpiefox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:09:
[...]
Heeft niemand whataboutisme geroepen en en hun stukje betoog eruit geknipt?
Zo zie je maar. Het is gewoon moeilijk te verkopen waaarom 1 het wel mag en de ander niet. En dan helemaal als degene die het wel mag gaat klagen als anderen het ook doen.
Imo kan de VN echt opgedoekt worden met al dat veto onzin. Er moet een instantie komen die echt onpartijdig is en voor iedereen dezelfde regels hanteert.
De meeste leden geven wel aan dat tegen deze motie stemmen simpelweg niet kan, omdat de VN voor vrede moet handelen.
Next up: Ecuador
bron:
https://m.novinite.com/view_news.php?id=214004
[ Voor 12% gewijzigd door Apache4u op 28-02-2022 23:20 ]
Dat betekent, stam + t .
Ik had diverse bronnen. Steeds weer onduidelijk, of een repost (Reddit etc). Maar Nexta is echt heel goed bezig. Ook met nazoeken van bronnen.Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:13:
[...]
Ja zag het net ook al.. man man, dat Nexta is echt GOED GOED informed. Is iets onzeker, dan plaatsen ze het wel en vermelden ze direct, dat ze opzoek zijn naar bronnen.
Foi, blijf me verbazen over dat nucleaire gedoe wat ze al een dag vooraf hadden verteld🤡
Tot je instelt dat je je UA paspoort moet laten zien als je een SIM aanschaftpro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:15:
[...]
Dan kopen ze toch gewoon een burner met prepaid? Of?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik vraag mij af of het uitmaakt. Satelliettelefoons bestaan toch ook nog steeds?Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:18:
[...]
Het zal op Twitter zijn geweest. Heb je er twijfels bij dan dat ik het heb gelezen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Gelukkig hebben we als EU (en de wereld) die les wel geleerd. Dus mocht er een nieuwe frisse wind door Rusland waaien dan verwacht ik dat wij ook de eerste zullen zijn die Rusland weer zal helpen op te bouwen.PHiXioN schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:02:
[...]
Precies mijn gedachte. Het heeft Duitsland na de 1e wereldoorlog nu ook niet bepaald een fijn land gemaakt om naast te wonen.
Ik hoop van harte dat dit een interne coup triggert en dat iemand met gezond verstand overneemt, zodat we met een schone lei opnieuw kunnen beginnen. Niet dat coups over het algemeen tot het beste leiderschap hebben geleid, maar veel slechter dan dit wordt het niet.
⚡️#Russian users can no longer pay for Netflix and Spotify subscriptions with their bank cards.
Het zal het iets lastiger maken voor de militairen die hun prive mobieltje meenamen, de hogere rangen zullen communicatie apparatuur hebben die onafhankelijk is van het netwerk van de vijand.Sebazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:20:
[...]
Ik vraag mij af of het uitmaakt. Satelliettelefoons bestaan toch ook nog steeds?
Als ze deze gebruiken is het denk ik over met de steun voor Oekraïne, denk ik. Hoe groot is de kans dat je ook burgers of andere Oekraïense soldaten meeneemt in de 'muur van napalm' in die omgeving?q-enf0rcer.1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:26:
Er zou een lading van thermobarische raketten zijn buitgemaakt door de Oekraïeners. Is dat iets dat ze zelf ook kunnen lanceren?
Hopelijk slopen ze die boel op nette wijze
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Hopelijk luisteren ze de telefoons af en kunnen zo saboteurs in de smiezen krijgen. Even uitpeilen en jagen maar.pro_6or schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:15:
[...]
Dan kopen ze toch gewoon een burner met prepaid? Of?
Je kan een hoop dingen lezen op internet. En ik heb zo m’n vragen bij waar jij je informatie vandaan haalt inderdaad. Daarom is het altijd handig bronnen te noemen om de betrouwbaarheid in te schatten.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:18:
[...]
Het zal op Twitter zijn geweest. Heb je er twijfels bij dan dat ik het heb gelezen?
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 28-02-2022 23:24 ]
Dan kunnen ze toch alsnog niet gebeld worden vanuit Rusland?Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:13:
[...]
Ik las eerder vandaag dat Rusland de mensen op pad stuurde met UA sim kaarten, zal wel meevallen met dat doodlopen denk ik?
PSN: Alvanosa
Ik vond het, toen ik het las eigenlijk niet echt interessant tot ik zojuist las dat UA de RU sim's blokkeert. Dan valt het puzzelstukje op zijn plaats zeg maarfsfikke schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:22:
[...]
Ik heb zo m’n vragen bij waar jij je informatie vandaan haalt inderdaad. Daarom is het altijd handig bronnen te noemen om de betrouwbaarheid in te schatten.
Dat zou dom zijn. Immers is het het Russische volk dat door de eeuwen heen destructieve leiders heeft getolereerd.Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:20:
[...]
Gelukkig hebben we als EU (en de wereld) die les wel geleerd. Dus mocht er een nieuwe frisse wind door Rusland waaien dan verwacht ik dat wij ook de eerste zullen zijn die Rusland weer zal helpen op te bouwen.
De bewijslast ligt bij hen dat ze zich kunnen organiseren om constructief in en met ons systeem mee te doen. Gezien de geschiedenis heb je het dan over decennia 'proeftijd'.
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 28-02-2022 23:27 ]
Volgens mij blokkeert UA nu alleen de RU sim kaarten, hoe moeten anders die moeders uit RU nog bellen naar UA?Alvanosa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:22:
[...]
Dan kunnen ze toch alsnog niet gebeld worden vanuit Rusland?
Jeetje, dat land gaat bijna de steentijd in joh....
Hebben ze daar geen Russische vervanger voor?
Vast zo'n gaar propaganda On Demand kanaal die laat geloven dat John McClane in Die Hard door de Russen vermoord is?
Ja dat sowieso.Rukapul schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:24:
[...]
Dat zou dom zijn. Immers is het het Russische volk dat door de eeuwen heen destructieve leiders heeft getolereerd.
De bewijslast ligt bij hen dat ze zich kunnen organiseren om constructief in en met ons systeem mee te doen.
Haha of een Chinees alternatief waarbij men ook nog wat Chinese propaganda door de strot krijgt.AW_Bos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:24:
[...]
Jeetje, dat land gaat bijna de steentijd in joh....
Hebben ze daar geen Russische vervanger voor?
Vast zo'n gaar propaganda On Demand kanaal die laat geloven dat John McClane in Die Hard door de Russen vermoord is?
Ach ja. Dit soort dingen helpen wel echt om de publieke opinie om te draaien. Wellicht maar bij 0.01% van de mensen, maar alle kleine beetjes helpen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
[Twitter: https://twitter.com/24UkraineNews/status/1497678267205263366]
Russia used a thermobaric weapon (vacuum bomb) on Monday in its invasion of Ukraine, said Ukraine's ambassador to the U.S., Oksana Markarova.
— Phil Stewart (@phildstewart) 28 februari 2022
"They used the vacuum bomb today, which is actually prohibited by the Geneva convention"
Here's background:https://t.co/r46CNrKaN5
Zijn hier meer bronnen van?
Natuurlijk, maar dan moeten ze er wel weer gewoon bij mogen horen. Alle mensen willen hetzelfde. Rusland moet gewoon mee in de vaart der volkeren, met hopelijk eindelijk eens democratie.Rukapul schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:24:
[...]
Dat zou dom zijn. Immers is het het Russische volk dat door de eeuwen heen destructieve leiders heeft getolereerd.
De bewijslast ligt bij hen dat ze zich kunnen organiseren om constructief in en met ons systeem mee te doen.
Drank maakt meer kapot dan je lief is, wat als Jeltsin niet alles verkwanseld had aan de oligarchen.
een treffende spreuk
Russia used a thermobaric weapon (vacuum bomb) on Monday in its invasion of Ukraine, said Ukraine's ambassador to the U.S., Oksana Markarova.
— Phil Stewart (@phildstewart) 28 februari 2022
"They used the vacuum bomb today, which is actually prohibited by the Geneva convention"
Here's background:https://t.co/r46CNrKaN5
Ik lees het als RU sims binnen UA /op UA netwerken zijn geblokt.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:24:
[...]
Volgens mij blokkeert UA nu alleen de RU sim kaarten, hoe moeten anders die moeders uit RU nog bellen naar UA?
Hiermee kan een RU sim op een niet UA netwerk nog wel bellen met UA evenals landlijnen.
Maar goed kan ook de vertaling/mijn interpretatie zijn
Oh fuck....Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:27:
Ukraïne claimed dat er thermobarische wapens zijn gebruikt.
[Twitter]
BREAKING: Russia used vacuum bomb on Monday, says Ukraine’s ambassador to U.S. - REU
— BNO News (@BNONews) 28 februari 2022
[ Voor 9% gewijzigd door Tweakez op 28-02-2022 23:34 ]
Er rijd daar nog ergens een Russisch konvooi wat stuk moetQwerty-273 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[Embed]
Hopelijk worden ze vannacht al ingezet!
“Russia has not yet massed its military capability in an efficient way,” Mr. Lute said. “But the Russian doctrine of mass firing and no holds barred was visible in Chechnya, and there is the potential that Russia will get its act together tactically, and that will result in mass fire against population centers.’’
The world is “starting to see stage two, when they go in with heavy artillery and ground troops, as they are doing in Kharkiv and Mariupol,’’ he said.
“I’m afraid this is really the beginning,” Mr. Boulègue said. “We can see a follow-on invasion with more experienced troops, with more forces, fewer precision-guided systems, more attrition, more carpet bombing and more victims.’’
While Russian forces have had supply and logistical problems — in some cases stranding vehicles without fuel in the early days of the invasion — those of the Ukrainians are likely more severe. The Ukrainian Army will start to run out of ammunition in a week, the experts suggest, and out of Stinger missiles and Javelin anti-tank missiles before then.
But if the Russians cut off the cities, Mr. Watling said, it will be difficult to get those supplies to Ukrainian defenders. Russian helicopters are beginning to run interdiction flights near the Polish border, and more troops are likely to move down from Belarus to cut off supply routes from Poland, he said, especially if, as it seems likely, Belarusian troops enter the war.
[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 08:29 ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 08:29 ]
[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 08:29 ]
Bulgarije ontkent: https://m.novinite.com/view_news.php?id=214004Qwerty-273 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:59:
[Embed]
Hopelijk worden ze vannacht al ingezet!
Slowakije ontkent: https://www.cas.sk/clanok...ny-postoj-rezortu-obrany/
En dan ga ik er maar van uit dat de rest ook niet waar is. En jets opstijgen vanaf Poolse vliegvelden zou bijna een directe oorlogsverklaring aan Rusland zijn denk ik.
Dat betekent, stam + t .
De aanvoer van munitie lijkt me toch niet zomaar te stuiten, immers kunnen de Russen niet de hele west en zuid-grens van Oekraine controleren, om het over Odessa nog niet te hebben. Althans, daartoe doen ze nog maar weinig poging.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:32:
Dit stuk uit de NY times stemt droevig, the worst is yet to come als ik het zo lees.
[...]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Deze ??XWB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:31:
[...]
Er rijd daar nog ergens een Russisch konvooi wat stuk moet
New 📸 @Maxar satellite images show a 3.25-mile convoy of Russian ground forces with 100s of military vehicles NE of Ivankiv, Ukraine and moving toward Kyiv (40 miles away). Contains fuel, logistics, armored vehicles (tanks, infantry fighting vehicles, self-propelled artillery). pic.twitter.com/Z75iNhy7Jw
— Christopher Miller (@ChristopherJM) 27 februari 2022
Ukrainian Bayraktar TB2 airstrike
— MilitaryAviationInUa (@MilAviaUA) 27 februari 2022
Video source https://t.co/fmxMKITUK8 pic.twitter.com/KIfVSy4jAG
Volgens sommige bronnen is het hetzelfde konvooi.
Er is geen nuance. Er lopen in de Oekraïne een sloot open neo nazi's rond. Er is ook een partij met een zetel.Limbeckx schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:36:
Kan iemand enige nuance brengen over de azov battalion? Hoe kan een land dat een president van Joodse origine heeft ook special forces hebben die natizistisch zijn? Wikipedia is er vrij ondubbelzinnig over...
Beetje vergelijkbaar zoals wij partijen hebben die Rusland steunen en het geweld niet willen veroordelen (alleen zijn dat dan weer geen nazi’s). Blijkbaar kan zo’n partij dan (als ze voldoende aanhang hebben) een zegen veroveren? Ook dat is democratie.Ashilh schreef op Monday 28 February 2022 @ 23:38:
[...]
Er is geen nuance. Er lopen in de Oekraïne een sloot open neo nazi's rond. Er is ook een partij met een zetel.
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 28-02-2022 23:40 ]
Ik geloof dat ze 3% van de stemmen daar hebben. Hier inmiddels bijna een derde van alle stemmen.Ashilh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:38:
[...]
Er is geen nuance. Er lopen in de Oekraïne een sloot open neo nazi's rond. Er is ook een partij met een zetel.
Of gaan we nou een no-true-scotsmanneo-nazi discussie voeren?
Nou hebben wij in NL ook wel eens een roestig voertuig maar onze munitie ziet er wel "mint" uit. Ik zou als prof zelfs moeite hebben om iets wat er zo uitziet überhaupt op een launcher te leggen. Goed passend voertuig ook..Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:15:
[...]
https://t.me/OSINTUkraine/1494
Nonconfirmed tot zover.
[Afbeelding]

Alles bij elkaar begint het er inderdaad op te lijken dat men in het Kremlin van laag tot hoog voorgelogen is over de inzegereedheid.
Tegenwoordig is alles en iedereen een nazi. Hebben we het over de definitie van nazi zoals wij die kennen van AH (die man met dat snorretje) ?Ashilh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:38:
[...]
[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 08:29 ]
⚡️Since the beginning of the invasion, #Russia has fired 113 operational-tactical missiles "Iskander" and "Caliber" on peaceful cities and villages of #Ukraine pic.twitter.com/yBDUDHFcKJ
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1498428446107701248?t=JjW6TyPpynHotAsLMC62ow&s=19]
[ Voor 35% gewijzigd door Tweakez op 28-02-2022 23:43 ]
Nah, weinig trek in een infantiele discussie.Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:39:
[...]
Ik geloof dat ze 3% van de stemmen daar hebben. Hier inmiddels bijna een derde van alle stemmen.
Of gaan we nou een no-true-scotsmanneo-nazi discussie voeren?
@Limbeckx @Wolly
https://www.reuters.com/a...-commentary-idUSKBN1GV2TY
Is verduidelijkend voor de huidige status
Lijkt er niet op. Heb nog geen filmpjes gezien die dat suggereren.
Edit: Haar twitter meldt er ook niks over: https://twitter.com/OMarkarova/with_replies
Edit 2: Staat wel op reuters, maar zonder bewijs: https://www.reuters.com/w...m-bomb-monday-2022-02-28/
[ Voor 30% gewijzigd door Joep op 28-02-2022 23:47 ]
Albanië: "Ukraine weet dat zij dit gaan winnen, want nog nooit hebben Russische tanks gewonnen wanneer zij niet welkom waren."
Next up in de stream: Syrian
Syrian is tegen. Dit is anti-russian en het westen heeft dubbele standaarden. Het westen blokkeert nu zelfs de Russische media om te verbergen wat er gebeurd.
[ Voor 19% gewijzigd door Groentjuh op 28-02-2022 23:47 ]
Is al duidelijk wanneer ze gaan stemmen?Groentjuh schreef op Monday 28 February 2022 @ 23:43:
Ecuador, Peru en Guatemala melden niets nieuws in mijn ogen. Rusland breekt de regels en leden moeten voor stemmen.
Albanië: "Ukraine weet dat zij dit gaan winnen, want nog nooit hebben Russische tanks gewonnen wanneer zij niet welkom waren."
Next up in de stream: ....
Een artikel uit 2018 is geen huidige status.Ashilh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:42:
[...]
Nah, weinig trek in een infantiele discussie.
@Limbeckx @Wolly
https://www.reuters.com/a...-commentary-idUSKBN1GV2TY
Is verduidelijkend voor de huidige status
Geavanceerde ammunitie is wellicht wat moeilijker te regelen danwel bij te maken.Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:37:
[...]
De aanvoer van munitie lijkt me toch niet zomaar te stuiten, immers kunnen de Russen niet de hele west en zuid-grens van Oekraine controleren, om het over Odessa nog niet te hebben. Althans, daartoe doen ze nog maar weinig poging.
De Javelins bijvoorbeeld, het lijkt op de socials soms wel alsof elke militair er één heeft gekregen
Bron
Voor de vraag naar achtergrond mbt Azov is het adequate.Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:46:
[...]
Een artikel uit 2018 is geen huidige status.
edit:
https://theintercept.com/...ok-azov-battalion-russia/
[ Voor 17% gewijzigd door Ashilh op 01-03-2022 00:57 ]
Heb je een linkje naar de uitleg van de huidige situatie? Een nuance van dit verhaal, wellicht?Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:46:
[...]
De TOS-1 werd voor het eerst afgevuurd ergens in 1980 (Wikipedia: Thermobaric weapon). Het kan zijn dat wat je op de foto ziet 40 jaar in een lekkend depot gelegen heeft.jgj82 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:40:
[...]
Nou hebben wij in NL ook wel eens een roestig voertuig maar onze munitie ziet er wel "mint" uit. Ik zou als prof zelfs moeite hebben om iets wat er zo uitziet überhaupt op een launcher te leggen. Goed passend voertuig ook..![]()
Alles bij elkaar begint het er inderdaad op te lijken dat men in het Kremlin van laag tot hoog voorgelogen is over de inzegereedheid.
Tja, zo werkt een veto nu eenmaal. Elk land heeft zijn eigen belangen, dat is altijd al zo geweest:Groentjuh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:16:
[...]
Vele partijen zijn het niet eens met de door Rusland gebruikte VETO om diverse redenen en dat wordt samen met diverse redenen versterkt. Van ongelijkheid tot simpelweg dat procedures falen doordat een land een VETO kan hebben.
De meeste leden geven wel aan dat tegen deze motie stemmen simpelweg niet kan, omdat de VN voor vrede moet handelen.
Next up: Ecuador
https://decorrespondent.nl/4810/een-kleine-geschiedenis-van-het-veto-dat-de-wereld-verlamt
Nee, ik zou het graag weten. Dan zet ik een wekkertje.TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:45:
[...]
Is al duidelijk wanneer ze gaan stemmen?
Aanvulling: India is voor en bedankt omliggende landen voor hun steun.
Next Up: Chili
[ Voor 17% gewijzigd door Groentjuh op 28-02-2022 23:54 ]
Ik ook. Maar als het nog een uurtje duurt, dan wacht ik er ff op.Groentjuh schreef op Monday 28 February 2022 @ 23:49:
[...]
Nee, ik zou het graag weten. Dan zet ik een wekkertje.
Waar blijkt dat uit?Ashilh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Voor de vraag naar achtergrond mbt Azov is het adequate.
Ik weet niet wat de huidige situatie is. Wel dat het Kremlin gretig gebruik maakt van het bestaan van dit clubje om een inval te motiveren.Limbeckx schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Heb je een linkje naar de uitleg van de huidige situatie? Een nuance van dit verhaal, wellicht?
Apple Pay and Google Pay no longer work on Moscow's metro system, leading to long queues as people fumble about for cash pic.twitter.com/ezaLZneKiJ
— Jason Corcoran (@jason_corcoran) 28 februari 2022
Flinke rijen op die foto? Zijn er dan zoveel gebruikers in Rusland?
Of zien we hier een foto van een Russische feestdag met veel drukte?
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 28-02-2022 23:55 ]
Ze hebben daar ook iPhones en Android telefoons, iets anders is er niet. Dus dan lijkt het mij dat veel mensen het gebruiken. Het wordt volgens mij in elk land waar het beschikbaar is veel gebruikt. In NL hebben we op Android natuurlijk nog de bank-apps, maar op iPhones gebruiken veel mensen Apple Pay volgens mij.AW_Bos schreef op Monday 28 February 2022 @ 23:54:
Dus in de Russische metro en het OV kan je dus niet meer met Apple Pay en Google Pay betalen.
[Twitter]
Het is in ieder geval wel een waarschuwing voor de rest van de wereld dat je bepaalde zaken niet aan externe partijen moet laten.AW_Bos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:54:
Dus in de Russische metro en het OV kan je dus niet meer met Apple Pay en Google Pay betalen.
[Twitter]
Hoeveel van die bommen / raketten kan zo'n drone afvuren? Hopelijk kunnen ze dat hele konvooi uitschakelen voordat de stad wordt bereikt.asing schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:37:
[...]
Deze ??
[Twitter]
[Twitter]
Volgens sommige bronnen is het hetzelfde konvooi.
Long thread about how I think the first 96 hours have gone, still very early/incomplete impressions. The initial Russian operation was premised on terrible assumptions about Ukraine’s ability & will to fight, and an unworkable concept of operations. Moscow badly miscalculated. 1/
— Michael Kofman (@KofmanMichael) 28 februari 2022
de eerste twitterpost is voldoende dat mensen het hele draadje kunnen volgen om te voorkomen dat we een embedded wall of text krijgen in een post
[ Voor 80% gewijzigd door polthemol op 01-03-2022 08:23 ]
Heel veel denken echt "op training" te zijn. "Oefening"
Maaar... er zijn er weer twee gepakt en
Two of Putin's Buryats were captured in #Berezovka. As usual, they "knew nothing". pic.twitter.com/zgmQqLl5v4
VERTALING van het filmpje: (even doorklikken voor image)
Translation: pic.twitter.com/HBJMocMyzj
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 28 februari 2022
Daaronder wordt gereageerd:
Dit laatste zou wat zijn zeg, allemaal "overgegeven" en dan van binnenuit de aanval versterken. Tering, niet om het een of ander, maar dat laatste hoor ik nu wel vaker...They all behaving the same I believe they told them to act like that if theyre captured so when they “take over” russia can release soldiers and avoid losing number of soldiers
[ Voor 11% gewijzigd door Tweakez op 01-03-2022 00:00 ]
Onze bankpassen zijn al decennia lang van ‘externe partijen’Wolly schreef op Monday 28 February 2022 @ 23:56:
[...]
Het is in ieder geval wel een waarschuwing voor de rest van de wereld dat je bepaalde zaken niet aan externe partijen moet laten.
Apple Pay en Google Pay zijn gewoon digitale vormen van je bankpasje/creditcard. Als je creditcard niet meer werkt vanwege de restricties zal Apple Pay ook niet meer werken.AW_Bos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:54:
[Twitter]
[ Voor 61% gewijzigd door Groentjuh op 01-03-2022 00:04 ]
En dat kan dus enorm gevaarlijk zijn in het geval de systemen niet meer werken om wat voor reden dan ook.TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:57:
[...]
Onze bankpassen zijn al decennia lang van ‘externe partijen’
1. Omdat de oorsprong van een groep niet magisch veranderd met 2 jaar. Ook onwelgevallige nuance verschillen bestaanBrent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:52:
[...]
Waar blijkt dat uit?
[...]
Ik weet niet wat de huidige situatie is. Wel dat het Kremlin gretig gebruik maakt van het bestaan van dit clubje om een inval te motiveren.
2. Dat is een fundamenteel verkeerde uitleg van het woord Nazi vanuit het perspectief van het Kremlin. Het is vanuit hun perspectief een alomvattend begrip voor iedereen die niet aan hun kant staat.
Jij. Ik. De bakker om de hoek. Allemaal 100% nazi's.
Dat er zeer problematische mensen zijn betekend niet dat de propaganda vanuit Rusland mbt het starten van deze invasie enige realistische redenatie heeft.
De realiteit en Russische propaganda bestaan tegelijk en als zo'n batallion de Russen een kapstok geeft om hun propaganda aan op te hangen, maakt het verhaal niet mooier voor Ukraine.Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:52:
[...]
Waar blijkt dat uit?
[...]
Ik weet niet wat de huidige situatie is. Wel dat het Kremlin gretig gebruik maakt van het bestaan van dit clubje om een inval te motiveren.
Gezien er op dit moment all out war is in Ukraine, is de vraag wat voor land Ukraine eigenlijk is, misschien niet zo relevant maar ik kan het ongemakkelijke gevoel niet helemaal los laten.
-Zijn er überhaupt directe sancties aan die verdragen gebonden wanneer ze geschonden worden?
-Is er überhaupt een mogelijkheid tot direct ingrijpen zonder doemscenario?
-Geeft het zenden van gevechtsmaterieel naar Oekraïne aan dat we informeel al in oorlog zijn met de aanvaller op Oekraïne?
-Waarom wordt dit (nog niet?) als directe aanval op de aanvaller van Oekraïne gezien?
Ik vind het zo raar en onwerkelijk om nu naar de UN speeches te luisteren, land voor land, die stellen wat er allemaal gebeurd is en nog steeds gaande is. Iedereen over de hele wereld weet wat er gebeurt.
Sorry voor de vele vragen.
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
Klinkt als hun eigen Paard van Troje creëren.Tweakez schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:57:
Holy damn. Als dit zo is.. big brain move.
Heel veel denken echt "op training" te zijn. "Oefening"
Maaar... er zijn er weer twee gepakt en
[Twitter]
VERTALING van het filmpje: (even doorklikken voor image)
[Twitter]
Daaronder wordt gereageerd:
[...]
Dit laatste zou wat zijn zeg, allemaal "overgegeven" en dan van binnenuit de aanval versterken. Tering, niet om het een of ander, maar dat laatste hoor ik nu wel vaker...
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Zijn volgens mij NLAW's en geen Javelins op die foto.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Geavanceerde ammunitie is wellicht wat moeilijker te regelen danwel bij te maken.
De Javelins bijvoorbeeld, het lijkt op de socials soms wel alsof elke militair er één heeft gekregen![]()
[Afbeelding]
Bron
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
https://www.newsweek.com/...t-volunteers-grows-269604Limbeckx schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:00:
[...]
De realiteit en Russische propaganda bestaan tegelijk en als zo'n batallion de Russen een kapstok geeft om hun propaganda aan op te hangen, maakt het verhaal niet mooier voor Ukraine.
Gezien er op dit moment all out war is in Ukraine, is de vraag wat voor land Ukraine eigenlijk is, misschien niet zo relevant maar ik kan het ongemakkelijke gevoel niet helemaal los laten.
Odessa 🇺🇦Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Geavanceerde ammunitie is wellicht wat moeilijker te regelen danwel bij te maken.
De Javelins bijvoorbeeld, het lijkt op de socials soms wel alsof elke militair er één heeft gekregen![]()
[Afbeelding]
Bron
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
4 Hard points op een Bayraktar TB2, dus 4 raketten lijkt me.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:56:
[...]
Hoeveel van die bommen / raketten kan zo'n drone afvuren? Hopelijk kunnen ze dat hele konvooi uitschakelen voordat de stad wordt bereikt.
Dank, voor mij lijken ze allemaal op elkaarGrouchy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:01:
[...]
Zijn volgens mij NLAW's en geen Javelins op die foto.
Twee tweets eronder:AW_Bos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:54:
[Twitter]
Well that's not what that is for 2 reasons:
— Jake Cordell (@JakeCordell) 28 februari 2022
1. Apple Pay & even contactless payment by plastic card only works on 1 turnstile in each station (the far one).
2. You can't pay by cash at the turnstile.
This is just an ordinary morning queue in the Moscow metro. As you can see on the photo all of these people at terminals are using Troika transport cards not phones. This is the most common way to pass (and cashless) - https://t.co/nBCS2wc6Ti
— SpeedFire (@SpeedFire_) 28 februari 2022
Maar je hoort op CNN wel verslaggevers uit Rusland berichten dat sommige creditcards niet meer werken.
Ook een grappig initiatief om wat informatie naar Russen te pushen:
Go to Google Maps. Go to Russia. Find a restaurant or business and write a review. When you write the review explain what is happening in Ukraine.
— Anonymous (@YourAnonNews) 28 februari 2022
Idea via @Konrad03249040
[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2022 00:08 ]
en.wikipedia.org/wiki/Azov kom op doe een beetje moeite. Zitten in Mariupol.Brent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:46:
[...]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit topic is gesloten.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid