De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.482 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

De_Bastaard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:24:
Schijnt dat dit die tanks zijn voor Polen?

https://www.tiktok.com/@j...video/7068720654383664430

Denk overigens niet dat Kiev vanavond of deze week valt. Dat wordt volle bak guerrilla daar de komende tijd.
Duurt nog wel even voordat die in PL zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 11:14
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Wat voor alternatief stel je voor? Carpetbombing van Moskou? Nucleaire rakketten op Rusland afvuren? Het Amerikaans leger erop af sturen?

Alledrie de opties leveren direct de Derde Wereldoorlog op? Zitten we dáár op te wachten dan?
Nou ja Poetin zijn gang laten gaan is ook niet echt een scenario wat wenselijk is lijkt me. Er zijn geen goede oplossingen, dat weet ik ook wel.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
iamerwin schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:21:
[...]

Ook niet als expliciet duidelijk is (wat niet gaat gebeuren natuurlijk) dat Putin ze stuurt?
Je zit dan met een dermate gecompliceerd proces van inlichtingen en validatie bij vijandige planning en opbouw dat je óf van te voren een volledige penetratie van besluitvorming zou moeten hebben, óf je bent heel lang bezig en tegen die tijd zijn de LGM al lang klaar met hun inzet en zit je met brede en destructieve rimpeleffecten over allerlei domeinen heen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 18:42
De_Bastaard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:24:
Schijnt dat dit die tanks zijn voor Polen?

https://www.tiktok.com/@j...video/7068720654383664430

Denk overigens niet dat Kiev vanavond of deze week valt. Dat wordt volle bak guerrilla daar de komende tijd.
Ik heb geen verstand van tanks, maar ze zijn wel een beetje vreemd gecamoufleerd voor hiero..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:18

Animal_X

Rodin

https://twitter.com/Ameri...&t=_mbBP5Wo42pWOSxVSegyXQ

Is dit echt? Dat zou toch wel enigzins geruststellend zijn...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:33
Bericht in een Telegram groep met dit bericht/filmpje:

Ik heb de foto even geblurred van wege 'schokkende' beelden.

Translate:
The new detainee, a police captain from Novokuznetsk, was sent to "military exercises" in Belarus. And from there he went in a column to "go on the streets of Kiev." But did not reach.

And now he says "this is not our war," calling on Russia to stop bombing Ukraine. What a sudden insight!

Distribute this and other videos so that as many Russians as possible understand what awaits them on our land.

Let's defend Ukraine together!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--l4qeZxdpRaWIncDy0ik1vnk9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sGyrtvtR06lNX3doGCZDfcv9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Wat voor alternatief stel je voor? Carpetbombing van Moskou? Nucleaire rakketten op Rusland afvuren? Het Amerikaans leger erop af sturen?

Alledrie de opties leveren direct de Derde Wereldoorlog op? Zitten we dáár op te wachten dan?
Carpetbomben van de Russen maakt ons misschien nog wel slechter dan hen. Ijzeren gordijn, de Noord Koreaanse behandeling. Laat ze maar lekker handelen met China en alle westerse genotjes (Mercedessen, BMW ‘s en Italiaanse handtasjes) ontberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32
Cyberpope schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Nee. Alle juich verhalen ten spijt, gaat de UA dit verliezen. Lijkt behoorlijk onvermijdelijk.
Krijg hier soms het gevoel dat lijkt op wanneer we moeten voetballen of andere sport. Alles wordt opgehemeld en op het einde zijn we extra teleurgesteld. Terwijl we feitelijk vooraf al redelijk kansloos waren.

Geweldig dat UA het zo lang volhoudt en boven verwachting, maar ze gaan dit spelletje niet winnen.
Beste dat eruit voort kan komen is dat de rest van de wereld wakker wordt. Want hoewel we niet bang hoeven te zijn voor een invasie, wordt dit spel bij ons op andere manieren gespeelt. Maar wel het hetzelfde doel. Uitschakelen van democratie en rechtstaat. Verschil dat wij ons er bijna niet tegen verzetten, maar er vrolijk aan meewerken.
Je krijgt dan een stille oorlog, een partizanen oorlog die zich in principe oneindig kan voortslepen. In het geheim bewapend door sympathiserende laden/bewegingen. Vele tienduizenden mensen zullen door de jaren sterven. Dat is niet iets waar je, je op kan verheugen. Dat stort een land in armoede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Nou ja Poetin zijn gang laten gaan is ook niet echt een scenario wat wenselijk is lijkt me. Er zijn geen goede oplossingen, dat weet ik ook wel.
Dat klopt. Er is geen goede oplossing.

Ik verbaas me alleen over figuren die denken dat dit een soort real-life versie van Call of Duty is. Well, guess what? In een echte oorlog kun je bij een "Game Over" niet simpelweg rebooten. Dan is het écht Game Over. Dat is redelijk permanent en onomkeerbaar.

Teveel oorlogsgames gespeeld of spannende oorlogsfilms gezien denk ik dan altijd maar.

We hebben geen verdere escalatie nodig, leidend tot een Derde Wereldoorlog, maar een verdere deescalatie.

(dit alles in zijn algemeenheid btw, niet specifiek naar jou).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit is heel interessant en kan erg positief nieuws zijn:
*knip*
Dergelijke tweets vragen dus om een bevestiging, voordat het voor waar genomen kan worden.

[ Voor 49% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Zitten er ook Belgen in dit topic?
Machinegeweren sturen vanuit België? Is dat nou echt van meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:56:
[...]

ISS heeft nauwelijks eigen aandrijving, net genoeg om bescheiden maneuvers uit te voeren. Voor gecontroleerd neerstorten moeten motor en brandstof aangevoerd worden.
Net wat ik dacht. Ik vond het al stoere cowboy praat (of meer kleuterpraat). Maar heeft Rusland überhaupt mogelijkheden om Russische systemen van ISS op afstand uit te schakelen of technisch onbruikbaar te maken?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ArcticWolf schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:29:
Dit is heel interessant en erg positief nieuws zijn:
[Twitter]
Die was eerder in dit topic toch al debunked als fake news en Oekraiense propaganda?

Edit: ja dus:

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 26-02-2022 18:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 20:00
PLAE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:30:
waarom is neerbuigend doen over België van meerwaarde voor dit topic?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:30:
[...]

Die was eerder in dit topic toch al debunked als fake news en propaganda?

Edit: ja dus:

[Twitter]
*knip*
Geen slowchat aub.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:21:
Mocht Kyiv vannacht vallen, wat gaat het westen doen? Gewoon toekijken hoe Oekraïne verder overgenomen wordt door de Russen?
Militair, ja. Oekraïne is geen NAVO lid.

Maar ook nee. Oekraïne is wel lid van allerlei andere verdragen en stelsels, daarmee blijft ruimte tot wegen van ondersteuning.

Vergeet niet dat er niet zoiets is als “vallen”. Zie bijvoorbeeld Irak, maar zie ook het ideaalbeeld van Kremlin oligarchie: Tsjetsjenië.

Dat gezegd, dat militaire domein in die lokale dynamiek is niet het enige front. Ook niet het enige domein. Zie mijn eerdere bericht ook even hierboven.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gerwim schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:28:
[...]

Ik heb geen verstand van tanks, maar ze zijn wel een beetje vreemd gecamoufleerd voor hiero..
Overgenomen van VS. Worden lokaal in eigen kleuren gespoten normaal gesproken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Tens schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:31:
[...]

FN maakt toch goed spul? Lijkt mij niet verkeerd als ze daar wat van kunnen uitdelen onder de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11
gerwim schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:28:
[...]

Inderdaad volgens mij komen die uit fabriek voor groot onderhoud zo straalmotor heeft veel onderhoud nodig lijkt mij ?

YouTube: M1A2 Abrams Tanks Rebuilt at Joint Systems Manufacturing Lima Ohio H...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:51

spartacusNLD

This is Sparta!!

ArcticWolf schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:29:
Dit is heel interessant en kan erg positief nieuws zijn:
[Twitter]
deze kwam al eerder voorbij en lijkt een beetje voorbarig te zijn..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 16:49

ralpje

Deugpopje

Stukje slimme PR vanuit Oekraiënse zijde.

Prima manier om wat ongecensureerde informatie Rusland in te sturen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:30:
[...]

Net wat ik dacht. Ik vond het al stoere cowboy praat (of meer kleuterpraat). Maar heeft Rusland überhaupt mogelijkheden om Russische systemen van ISS op afstand uit te schakelen of technisch onbruikbaar te maken?
Laat ik het zo zeggen, net zoals een Nederlands bedrijf ooit achter internationale telefooncentrale & schakeltechniek zat en daarbij methodes in deed bouwen tot afluisteren, overnemen en uitzetten van functionaliteit …. Geopolitiek is op allerlei manieren een speelveld van ingangen. Van allerlei aard.

Het is niet zozeer dat het idee wel of niet science fiction zou zijn. Het is veel meer dat het maken van de aanname dat het niet zou kunnen - of gedaan zou worden - contraproductief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Militair, ja. Oekraïne is geen NAVO lid.
Dat zegt niet zoveel, in het verleden heeft de NAVO wel vaker ingegrepen (Syrië, Kosovo, Libië).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Dat zegt niet zoveel, in het verleden heeft de NAVO wel vaker ingegrepen (Syrië, Kosovo, Libië).
Bij en vanuit VN mandaat.

Wie is op dit moment voorzitter van de VN Veiligheidsraad …? Timing is everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

In alle genoemde gevallen had men een mandaat van de VN Veiligheidsraad. Mag je 3x raden wie daar o.a. een veto-recht heeft?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:34:
Stukje slimme PR vanuit Oekraiënse zijde.

[Twitter]

Prima manier om wat ongecensureerde informatie Rusland in te sturen.
Ik vind de PR van UA buitengewoon knap inderdaad, ze blijven communiceren en met de wijze waarop hebben ze hiermee wereldwijd sympathie afgedwongen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvAtYKeVx9UK2Ro1EPufLzkZ10w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8jGDmJs5EYM7yq3NguBAU2vP.png?f=fotoalbum_large

Zei het toch Russische propaganda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Volgens mij fabriceren onze Belgische vrienden bij FN Herstal behoorlijk goede machine geweren. Wikipedia: FN Minimi

Handig als je de vijand wil suppressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:53
Yamal pijp schijnt nu sinds een tijdje ook weer gas te leveren, dit was sinds december uit.

Apart tijdstip om die weer aan te zetten....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Tegen een tegenstander die ze dachten makkelijk aan te kunnen. NAVO gaat hier niet ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Ik vraag het mij af of er niet iets beters te leveren valt (als het besluit toch is genomen dat men wil leveren). small arms lijkt Oekraïne zat te hebben. Ik heb daar geen zicht op. Belgen mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33
Bschnitz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:40:
Yamal pijp schijnt nu sinds een tijdje ook weer gas te leveren, dit was sinds december uit.

Elke m3 geleverd gas levert Poetin nu geld op. Laat deze oorlog nu heel veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

GeeEs schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:21:
[...]

Hoe spannend en leuk het ook kan zijn om (dit soort) statistieken en gegevens te hoarden, en daar dan weer van alles mee te doen/van te vinden of te denken dat je daardoor zaken kunt voorspellen....

Denk je nou echt dat dit soort zaken en informatie handig is om hier publiek te delen? Denken mensen echt dat oorlog zo werkt?
:o
Dat is uiteraard mijn insteek niet.

Echter, vaak moet hierover lang vergaderd worden, dan moeten er nog dingen worden geprepareerd en vervolgens komt er ook een stuk logistiek aan te pas. Omdat ik alleen reguliere politiek ben gewend, praten we hier over weken, dagen of komt het überhaupt nog op tijd aan voor de Oekraïeners? (Op tijd is hier natuurlijk zeer relatief)

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Wel, ze hebben een bedrijf genaamd "FN"...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fabrique_Nationale_de_Herstal

[ Voor 12% gewijzigd door Amphiebietje op 26-02-2022 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Dat klopt. Er is geen goede oplossing.

Ik verbaas me alleen over figuren die denken dat dit een soort real-life versie van Call of Duty is. Well, guess what? In een echte oorlog kun je bij een "Game Over" niet simpelweg rebooten. Dan is het écht Game Over. Dat is redelijk permanent en onomkeerbaar.

Teveel oorlogsgames gespeeld of spannende oorlogsfilms gezien denk ik dan altijd maar.

We hebben geen verdere escalatie nodig, leidend tot een Derde Wereldoorlog, maar een verdere deescalatie.

(dit alles in zijn algemeenheid btw, niet specifiek naar jou).
Ik denk dat TheRicolaa10 oprechte verbazing uitspreekt over in welke mate wij zouden kunnen toekijken langs de lijn wanneer Kiev valt, de burgerslachtoffers zich opstapelen en/of dit nog veel verder escaleert. Je hebt helemaal gelijk, carpet bombing op Moskou is out of the question - net als enige andere militaire interventie op de korte termijn. Vergeet echter niet dat we in het Westen de plicht hebben om onze daden bij onze waarden en normen te voegen en dat we dit in het verleden altijd hebben gedaan (volgens mij doelt @Virtuozzo hier ook op met 'politieke wil', correct me if I'm wrong).

Minder dan 30 jaar geleden hebben we militair geïntervenieerd in de Servische/Bosnische kwestie als resultaat van de aanhoudende Joegoslavische oorlogen. In Kosovo wordt de vrede nog steeds gefaciliteerd door Navo-aanwezigheid.

Uiteraard kan je dit niet 1-op-1 vergelijken omdat Servië een nét iets andere speler is in de internationale machtspolitiek, maar we hebben wel de plicht om met elkaar het debat op te gaan starten hoe wij als Nato, maar vooral als Europees machtsblok naar dergelijke schendingen van mensenrechten en idioterie kijken. We worden er nu hopelijk toe gedwongen. Afhankelijk van hoe het conflict zich verder ontwikkelt, is het de moeite waard om scenario's te gaan ontwikkelen. Als er wekenlang structureel sprake is van mensenrechtenschendingen en oplopende burgerslachtoffers, kan ik me niet voorstellen dat we louter passieve economische sancties toe blijven passen. Het zou zo maar kunnen dat we dan bereid zijn om (West-)Oekraïne openlijk militair te steunen (niet als lidstaten maar als Navo), boots on the ground in bepaalde delen van (West-)Oekraïne, et cetera.

Europa wordt nu op een ontzettend ongemakkelijke wijze met haar neus op de feiten gedrukt: onze denkbeelden van vrijheid, welvaart en democratie en de vermeende implicaties van deze denkbeelden leven vooral in onze wereld - onze Oosterburen hebben hier niets van mee te doen en denken in termen van machtspolitiek. Daar moeten we toch echt een keer ons aan gaan conformeren als we denken nog tientallen jaren in vrede door het Europese continent te kunnen reizen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 20:52
dr.lowtune schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:38:
[...]

Volgens mij fabriceren onze Belgische vrienden bij FN Herstal behoorlijk goede machine geweren. Wikipedia: FN Minimi

Handig als je de vijand wil suppressen.
FN P90

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PLAE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Ik vraag het mij af of er niet iets beters te leveren valt (als het besluit toch is genomen dat men wil leveren). small arms lijkt Oekraïne zat te hebben. Ik heb daar geen zicht op. Belgen mogelijk wel.
Machinegeweren zijn geen pistolen he, dat is al best serieus geschut, helemaal als het groter kaliber is (wat FN ook gewoon maakt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bschnitz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:40:

Een paar Italiaanse bedrijven hebben gisteren een contract afgesloten met Gazprom... ja echt.

https://www.reuters.com/b...hortly-source-2022-02-25/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
Virtuozzo schreef op Saturday 26 February 2022 @ 18:37:
[...]

Bij en vanuit VN mandaat.

Wie is op dit moment voorzitter van de VN Veiligheidsraad …? Timing is everything.
Is er geen mogelijkheid om Rusland uit die voorzittersstoel te duwen? Aangezien ze de agressor zijn in dit conflict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheVMaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Is er geen mogelijkheid om Rusland uit die voorzittersstoel te duwen? Aangezien ze de agressor zijn in dit conflict?
Dat kan de Veiligheidsraad inderdaad doen. De Russen hebben daar wel vetorecht, dus het zal denk ik niet gebeuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
dr.lowtune schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:43:
[...]

Machinegeweren zijn geen pistolen he, dat is al best serieus geschut, helemaal als het groter kaliber is (wat FN ook gewoon maakt)
Ja ik gebruik niet helemaal de juiste term, sorry.
Maar mijn vraag blijft hetzelfde. Hebben de Belgen niet iets zwaarders om te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Laatst online: 17-09 18:42
[...]

Ja dat snap ik dus ook niet helemaal. De VN is toch een compleet wassen neus in het geval dat de agressor een veto recht heeft dus de gehele VN kan ondermijnen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Mooie inside look van VICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Nee, niet tenzij China ineens een revolutie zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wildhagen schreef op Saturday 26 February 2022 @ 18:46:
[...]

Dat kan de Veiligheidsraad inderdaad doen. De Russen hebben daar wel vetorecht, dus het zal denk ik niet gebeuren.
Ik snap überhaupt dat vetorecht niet. Ze stemmen om de inval te veroordelen, waarom kan een land daar tegen veto’en in hemels naam. Dat zou gewoon aangenomen als de meerderheid voor stemt. Voor ingrijpendere zaken zou ik het nog kunnen begrijpen, of dat ze zaken aannemen met 2/3 meerderheid ofzo. Veto vind ik een raar fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:47:
[...]

China deed niet mee aan de stemming gisteren interessant genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Virtuozzo schreef op Saturday 26 February 2022 @ 18:47:
[...]

Waarom zou op het dan wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Binnen paar dagen Swiftban volgens bron Reuters
Western nations have also announced new sanctions on Russia, including blacklisting its banks and banning technology exports.

They have stopped short of forcing Russia out of the SWIFT system for international bank payments, but the governor of a central bank in the euro zone told Reuters on Saturday such a decision was "just a matter of time, very short time, days".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

PLAE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Ja ik gebruik niet helemaal de juiste term, sorry.
Maar mijn vraag blijft hetzelfde. Hebben de Belgen niet iets zwaarders om te sturen?
Waarom zouden ze iets zwaarders moeten sturen? Duizenden machinegeweren zijn echt wel nuttiger en makkelijker te verplaatsen dan een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ja, maar wel met instemming van de VN. Denk je dat de VN, met Rusland als voorzitter, nu zou instemmen met een operatie in Oekraïne?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik lees als reacties op navoberichten op facebook dat oekrainers vragen om het sluiten van het luchtruim van oekraine, de zogeheten "no-fly"-zone. Als de NAVO dit zou doen, dan gaat de NAVO toch eigenlijk vechten tegen russische troepen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44

mb1

[...]

Denk meer omdat de Belgen bij bepaalde wapens geen munitie hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

XWB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Ja, maar wel met instemming van de VN. Denk je dat de VN, met Rusland als voorzitter, nu zou instemmen met een operatie in Oekraïne?
Die hele situatie is natuurlijk te krom voor woorden. Zoiets kan alleen in een systeem wat door politici is bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Dat swift verbod zou echt een goeie stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
mark-k schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Waarom zouden ze iets zwaarders moeten sturen? Duizenden machinegeweren zijn echt wel nuttiger en makkelijker te verplaatsen dan een tank.
Omdat het land er al vol mee ligt. Maar ik zal het wel verkeerd zien :) laat maar varen.

[Twitter: https://twitter.com/NotWoofers/status/1497582514545868802]

Wonderlijke beelden! Dit zou gisteren voorafgaand kunnen zijn voordat er over een burgerauto werd gereden in Kiev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32
TheVMaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:48:
[...]

Ik snap überhaupt dat vetorecht niet. Ze stemmen om de inval te veroordelen, waarom kan een land daar tegen veto’en in hemels naam. Dat zou gewoon aangenomen als de meerderheid voor stemt. Voor ingrijpendere zaken zou ik het nog kunnen begrijpen, of dat ze zaken aannemen met 2/3 meerderheid ofzo. Veto vind ik een raar fenomeen.
Van Wikipedia:

Om een besluit in de Veiligheidsraad aangenomen te krijgen moeten negen lidstaten vóór dat besluit stemmen, terwijl geen van de vijf permanente leden tegenstemt. De permanente leden hebben hiermee wat onofficieel wel vetorecht genoemd wordt. Elk permanent lid kan dus elke resolutie met betrekking tot internationale vrede en veiligheid tegenhouden. Tijdens de Koude Oorlog is er van dit recht veelvuldig gebruikgemaakt, waardoor de Veiligheidsraad vaak niet tot een beslissing kon komen. Sinds 1990 wordt het vetorecht iets minder gebruikt.

Hoewel het Handvest van de Verenigde Naties vereist dat alle vijf permanente lidstaten instemmen voordat een voorstel doorgang kan vinden, is het inmiddels gewoonterecht dat een onthouding of afwezigheid van een van hen geen hindernis is voor de aanname van een voorstel.

De vaste leden zijn: China, Frankrijk, USA, VK en dus Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32
Om nog toe te voegen aan het veto beleid, geen van de vaste landen zou denk ik toestemmen met een regel dat de aggressor zelf niet mee mag stemmen, dus dat wordt lastig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gerwim schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Ja dat snap ik dus ook niet helemaal. De VN is toch een compleet wassen neus in het geval dat de agressor een veto recht heeft dus de gehele VN kan ondermijnen?
Nee, het is niet perfect, absoluut, maar het is tot nu toe het minst imperfecte wat we ontwikkeld hebben.

De noodzaak van dat soort mechanismen is kritiek, al wordt die in publiek debat bij emotie en frustratie zelden onderkend.

Laat ik het zo zeggen, zonder dat soort mechanismen is het enkel communicatie van geweld. Met dat soort mechanismen is het meestal communicatie zonder geweld, of communicatie bij geweld in proces naar zonder geweld.

In de huidige situatie komt planning van allerlei vectoren over lange periodes heen samen. Er is niets van toeval of organisch gevolg van deze of gene ontwikkeling. Het is planning. Dat dit zou gebeuren stond vast. De timing lag in de handen van het Kremlin. We kunnen dan wel naar van alles met de vinger wijzen, in veel en zelfs kritieke opzichten is er ook verdomd veel reden tot zelfreflectie, maar laten we daarbij niet vergeten dat er slechts één partij is in dit alles die ons bij de huidige militaire escalatie gebracht heeft.

De criminele oligarchie in het Kremlin.

Er liggen talloze harde lessen in al dit voor ons. Waar we voor moeten waken is dat we in onze emotie mechanism weggooien puur omdat ze hier en nu misbruikt worden door criminelen. We moeten de lessen leren en daar wat mee doen. Voortbouwen op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Frozen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:50:
Ik lees als reacties op navoberichten op facebook dat oekrainers vragen om het sluiten van het luchtruim van oekraine, de zogeheten "no-fly"-zone. Als de NAVO dit zou doen, dan gaan ze toch eigenlijk vechten tegen russische troepen?
Ja, zodra ze moeten handhaven kan het eigenlijk alleen maar met geweld.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
XWB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Wat ik niet snap is waarom de VN dan wel in Syrie ingreep. Daar was Rusland dan toch ook betrokken?

Maar we schoppen Rusland overal uit. Waarom niet uit de VN? Waarom kan dat niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 17-09 09:57
Kenny_026 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Wat ik niet snap is waarom de VN dan wel in Syrie ingreep. Daar was Rusland dan toch ook betrokken?

Maar we schoppen Rusland overal uit. Waarom niet uit de VN? Waarom kan dat niet?
Omdat hele grote boem. Je wil echt geen hele grote boem.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:16
HackingDutchman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Dat is uiteraard mijn insteek niet.

Echter, vaak moet hierover lang vergaderd worden, dan moeten er nog dingen worden geprepareerd en vervolgens komt er ook een stuk logistiek aan te pas. Omdat ik alleen reguliere politiek ben gewend, praten we hier over weken, dagen of komt het überhaupt nog op tijd aan voor de Oekraïeners? (Op tijd is hier natuurlijk zeer relatief)
Kwestie van keuzes en een beetje nood breekt wet in een dergelijke situatie lijkt me. Kon met corona toch ook ? :)
Logistiek is het al helemaal niet zo spannend in dit geval me dunkt. Al is het natuurlijk prima om dat wel zo te laten lijken, de vijand moet natuurlijk wel een beetje denken dat het allemaal gedoe is enzo.

We hebben het slechts over een paar duizend km, voor overgrote gedeelte niet door oorlogsgebied. Niks bijzonders voor de gemiddelde chauffeur/piloot. Rijden/vliegen dagelijks talloze transporten.
Gewoon in een vrachtwagen of vliegtuig en gaan.
Dag/paar uur later kan het er zijn.

Wat je in ieder geval zeker niet moet willen, is dat iemand -behalve de ontvanger- het precies weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Waarom zou op het dan wel kunnen?
Er zijn wegen van procedures en besluitvorming, maar niet wanneer iemand anders binnen posities van veto die blokkeert. Zolang de Axis of Authoritarians de rangen sluit is die deur dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:05
Deense journalisten gewond geraakt, werden beschoten toen ze in een auto zaten in oost oekraine in een stad ten noord westen van charkov.

https://nos.nl/collectie/...eense-journalisten-gewond

[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 26-02-2022 19:00 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:05
BeefHazard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Ja, maar ik gok dat de bevolking van Rusland ook niet graag een grote boem heeft in Moskou en omtrek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
rejer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Ja, maar ik gok dat de bevolking van Rusland ook niet graag een grote boem heeft in Moskou en omtrek...
Poetin stuurt ook 18-jarigen het front in zonder enig idee te hebben wat ze precies gaan doen. Hij geeft daar geen zak om, "als ik ga, dan gaat iedereen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 17-09 09:57
[...]

En dat is dus hoe de VN gevormd is incl. vetorecht :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Of het nu regentisme is, oligarchie - welke overlap van conservatisme en autoritarisme, bevolking is nooit relevant. Behoudens als grondstof of gereedschap.

Ik stel het misschien wat scherp, maar zolang als oligarchen kunnen uitwijken naar elders interesseert het ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
poh ;(
https://www.reddit.com/r/...m_apparently_a_firefight/

Geef aub een korte samenvatting wat de bron toevoegt aan de discussie. Zie linkdrops

[ Voor 44% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Poetin stuurt ook 18-jarigen het front in zonder enig idee te hebben wat ze precies gaan doen. Hij geeft daar geen zak om, "als ik ga, dan gaat iedereen".
Binnen doctrines heen dat saturatie. Zegt iets over de mentaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE

Mogelijk is Turkije drones aan het leveren via Polen (heeft eerder aan Oekraïne geleverd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Daar past het bord van deze demonstrant goed bij:

@Jason X: [embed]Twitter-link[/]

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 26-02-2022 19:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 11:39
Bommenwerpers in de lucht boven Rusland

Dank je @fsfikke

[ Voor 172% gewijzigd door Jason X op 26-02-2022 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik lees inderdaad meerdere berichten dat er bombardementen bezig zijn/komen en dat het luchtalarm in Kiev afging/gaat. Maar nog niet officieel bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Live discussie panel met experts voor de geïnteresseerden: https://www.reddit.com/r/...e=share&utm_medium=mweb3x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Dit gaat een zware nacht worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Minder vanwege kruisraketten dan vanwege groeiende aanwezigheid speciale eenheden, huurlingen et alii in Kyiv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wel echt triest dat ze schieten op niet-militaire "doelen"... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
TheBrut3 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:05:
[...]Ik lees inderdaad meerdere berichten dat er bombardementen bezig zijn/komen en dat het luchtalarm in Kiev afging/gaat. Maar nog niet officieel bevestigd.
Ik heb zicht (en geluid) van een live cam vanuit Kiev, vanmorgen was het luchtalarm luid te horen, nu nog niks gehoord.

Edit: Alarm gaat nu af.

[ Voor 3% gewijzigd door Yaksa op 26-02-2022 19:14 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jason X schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:03:
Bommenwerpers in de lucht boven Rusland

[Twitter]

Dank je @fsfikke
Jemig... Strategische bommenwerpers nog wel. Vind ik wel een behoorlijke escalatie. Zeker omdat die nuclear capable zijn, al zal hun lading dat dit niet zijn hoor. Maar het is toch wel een flink statement. Zou dat komen doordat Poetin baalt dat hij het land nog niet in handen heeft?
BeefHazard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:56:
[...]
Nou nee, om uit de VN geschopt te worden zou Rusland zoiets niet doen. Ik denk dat ze er zelfs om zouden lachen. Niet in de VN zitten is iets waar ze totaal geen last van hebben. Integendeel, geen gezeur meer aan hun hoofd..

Maar de VN heeft dan gewoon geen bestaansrecht meer. Het is bedoeld als een platform voor overleg in de wereld, juist om het ergste te voorkomen. Als niet alle partijen er in zitten dan kan het zijn taak gewoon niet meer uitoefenen. Zelfs op het heetst van de koude oorlog hebben Amerika en Rusland in de security council gezeten en beiden een veto gehad.

De VN is niet erg krachtig als zodanig, maar dat hoort bij zo'n voornamelijk diplomatiek orgaan.

[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 26-02-2022 19:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Wat mij al nadenkend te binnenschiet is dat (voor zover ik bij ben) er nog geen enkele rode lijn is gecommuniceerd naar Kremlin toe. Mss is dat de Obama-les geweest die Biden zich ter harte heeft genomen.

Mogelijk laat dit Poetin ook in het duister tasten bij welke grens wij alsnog gaan optreden. Tot zover is Putin nog niet Syrie-stijl gegaan. Alhoewel de kleine civiele gevallen mss ook prikjes zijn om te kijken waar de grens ligt van het Westen.

Ik zit een klein beetje met het idee dat gericht burgerslachtoffers maken in niet te negeren beeld toch iets los gaat maken onder minstens een paar Navo-landen. De geloofwaardigheid van Westerse waardengemeenschap komt dan wel heel erg onder druk te staan. Kortom, hebben wij een rode lijn als we fixeren op Ukraine?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik krijg meerdere filmpjes doorgestuurd van raketinslagen in Charkiv. Sommige van vanmiddag, maar ook van zonet. Locaties ten noorden van de stad, maar ook in het Saltivka-district waar mijn schoonouders wonen. Fuck.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Nederlanders naar Slowakije dus.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eli3l
RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:12:
Ik krijg meerdere filmpjes doorgestuurd van raketinslagen in Charkiv. Sommige van vanmiddag, maar ook van zonet. Locaties ten noorden van de stad, maar ook in het Saltivka-district waar mijn schoonouders wonen. Fuck.
Ik wens je familie alle sterkte. Kan me niet voorstellen hoe dit moet voelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hopelijk niet te ernstig... sterkte! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 21:26
Sterkte in deze tijden. Hoop dat ze veilig zijn en blijven...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

https://theweek.com/russo...protesters-since-thursday

Inmiddels ~2700 demonstranten opgepakt, ik las hierboven dat Oekraïne inmiddels een informatienummer voor het Russische thuisfront heeft ivm doden/gewonden/POW. Hoe lang nog voordat het geweld binnenlands toeslaat?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:03:
[...]

Daar past het bord van deze demonstrant goed bij:
[Twitter]
@Jason X: [embed]Twitter-link[/]
Ik begrijp niet goed waarom Putin zo met Hitler wordt vergeleken?
*knip*
Ook vanuit de moderatie het verzoek: verdiep je aub eerst in het conflict. Nu lijkt het op trollen en dat is denk ik niet de bedoeling.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:40
bulle bas schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:11:
Wat mij al nadenkend te binnenschiet is dat (voor zover ik bij ben) er nog geen enkele rode lijn is gecommuniceerd naar Kremlin toe. Mss is dat de Obama-les geweest die Biden zich ter harte heeft genomen.

Mogelijk laat dit Poetin ook in het duister tasten bij welke grens wij alsnog gaan optreden. Tot zover is Putin nog niet Syrie-stijl gegaan. Alhoewel de kleine civiele gevallen mss ook prikjes zijn om te kijken waar de grens ligt van het Westen.

Ik zit een klein beetje met het idee dat gericht burgerslachtoffers maken in niet te negeren beeld toch iets los gaat maken onder minstens een paar Navo-landen. De geloofwaardigheid van Westerse waardengemeenschap komt dan wel heel erg onder druk te staan. Kortom, hebben wij een rode lijn als we fixeren op Ukraine?
Rode lijn ligt bij NAVO gebied. Al het andere is geen rode lijn. De internationale opinie is vloeibaar ik sluit niet uit dat bij te veel oorlogsmisdaden de NAVO zich er mee meegaat bemoeien maar dat is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 12:48
Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Minder vanwege kruisraketten dan vanwege groeiende aanwezigheid speciale eenheden, huurlingen et alii in Kyiv.
Gaan ze Wagner loslaten in Kiev?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Veel sterkte! Hopelijk is je familie veilig!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
*knip*
Dit valt dus onder slow-chat, bovendien geef aub een valide bron voor dergelijke meldingen.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 19:47 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
anon054630 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:14:
[...]

Ik begrijp niet goed waarom Putin zo met Hitler wordt vergeleken? Putin valt Kiev aan omdat die laatste de nato mee in wil schakelen om een conflict tussen beide landen te beslechten. Toch niet gek dat hij dat wil voorkomen? Of zijn er zaken die ik mis? (Oprechte vraag, ik heb wel wat in dit topic gelezen maar lijk iets te missen, ik volg het nieuws niet dagelijks)
Russische sock puppet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor wat meer achtergrond is dit een interessante video. YouTube: Why Russia is Invading Ukraine

Geografische ligging, maar vooral gas is een enorme factor. Ik had geen idee hoe enorm veel olie en gas Oekraïne heeft en wat dat voor Rusland betekend. Het verklaard ook het annexeren van de Krim heel goed. Het is verder een redelijk objectief verhaal wat de achtergrond beter verklaard zonder pro westen of pro russisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bulle bas schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:11:

In theorie niet, daarom doet de NAVO vooralsnog niks. Oekraïne was van plan om bij de NAVO te komen maar was dat nog niet. Je kan dus geen "rode lijn" communiceren.

Maar het is gewoon niet okay om een ander land in te nemen, wie denk je wel niet dat je bent zeg maar... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
anon054630 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:14:
[...]

Ik begrijp niet goed waarom Putin zo met Hitler wordt vergeleken? Putin valt Kiev aan omdat die laatste de nato mee in wil schakelen om een conflict tussen beide landen te beslechten. Toch niet gek dat hij dat wil voorkomen? Of zijn er zaken die ik mis? (Oprechte vraag, ik heb wel wat in dit topic gelezen maar lijk iets te missen, ik volg het nieuws niet dagelijks)
Hij gebruikt de nato als excuus. Rusland is leeggeroofd door putin en z’n kliek, Oekraïne valt veel te roven
En Oekraïne laat zien dat de inwoners t in een democratisch regime aanmerkelijk beter hebben dan in Rusland, dus hij ziet t als een bedreiging voor z’n eigen dictatorschap en die van z’n kliek oligarchen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Ik vind je toevoeging aan dit topic van dien aard dat ik al een dag gelden heb gekeken homeland je lid bent van tweakers.

België bezit fabrieken waarin je wapens van de hoogste kwaliteit ter wereld maken, als zij dit aangeven is dat een formidabel aanbod

Ik twijfel of ik dit draadje nog ga volgen. Op enkele zeer interessante Posts zit er ook heel heel erg veel kinderachtig spul tussen zitten. Bv over gedode Russische soldaten (NOT amusing), wapengekletter (NL stuurt die en die spullen ernaartoe, ze worden in de pan gehakt die Russen), geblaat over social media posts die totaal irrelevant zij en vnl bedoeld om EU sterker te bewegen UA actiever te gaan ondersteunen omdat het “Volk” dat wil. Nee, das nix.

Wel interessant zijn Posts die geopolitieke lading hebben. Wat zegt en doet China, india, USA, Wat betekent uitsluiten van Swift, waarom is art 5 zo belangrijk, wat is de attitude van de NATO en vooral wat is de attitude van Poetin.

Wat als Poetin valt en de volgende malloot neemt het over, wat de de UA wint en ze worden lid van de NATO?

Wat vinden we van de (imho) walgelijke opportunistische attitude vande EU. Nog steeds neoliberaal aan het denken. Waar zien we dat? Waarom is Rusland zo belangrijk voor NL of de EU.

Zijn we nog in staat om alles te bezien vanuit de Russische bevolking? En het grootste social media offensief te doorzien, zowel van Russische (niet zo lastig) als van Oekraïnse zijde?

Persoonlijk, ik denk dat we gegijzeld worden door de nucleaire optie. Ik ben blij dat er WEL rustig wordt nagedacht over zaken. Ik ben blij om te zien dat de Oekraïners zichzelf kunnen verdedigen, en wat mij betreft mogen we best actiever zijn in het participeren hierin. Ik bedoel dan niet het sturen van wapens, maar maximale druk op de RU elite, en maximale ondersteuning in verdedigend opzicht.

En aub van die naïeve houding afstappen, te beginnen hier in NL. Meer Pietertjes in het kabinet, minder schapen.klapvee.plucheplakkers. laat vakmensen hun ding doen, laat politici filosoferen. Niet het strafbaar stellen of wegzetten van de vijfde colonne, Maar wegblazen met inhoud en repliek. En wat mij betreft meer Europa…

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Putin of over wie heb je het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
anon054630 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:17:
[...]

Putin of over wie heb je het?
Over jou. Maar goed ik wil de discussie niet aangaan, alleen dat je zegt dat je Putin begrijpt is al genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Sterkte man, hoop voor je dat er geen/weinig slachtoffers gaan vallen.
Pagina: 1 ... 7 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid