Dit is toch wel heel verontrustend moet ik zeggen._Arthur schreef op Monday 28 February 2022 @ 15:42:
Uit de thread: https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs/
[Afbeelding]
URL: https://web.archive.org/w...6/rossiya-1775162336.html
Even zelf vertalen. Maar een stukje daaruit leest alsvolgt;
[...]
Dat is wat te wachten staat als Ukraine valt.
De bron staat in mijn post. En nee, dat is niet reddit.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:00:
Eén bron is geen bron, zeker met draadjes op reddit zou ik oppassen.
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat Rusland voor een "soft entrance" is gegaan, voor een "operatie" en niet voor een "verovering"? Dat dat dreigt te mislukken, is een ander verhaal. Ze zijn overigens pas een paar dagen onderweg en hebben alle tijd. Dat wil zeggen, je moet minstens in weken rekenen en niet in dagen voor een evaluatie van de huidige gebeurtenissen. Je maakt mij niet wijs dat wat we nu zien, de echte staat van de Russische krijgsmacht vertegenwoordigt.Charly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:45:
[...]
Ik verbaas me er vooral over dat deze theorie keer op keer de kop op blijft steken. Echt... WHY? Welk voordeel zou het brengen om eerst je dienstplichtigen af te laten slachten en het verrassingselement weg te geven?
Elke dag dat dit langer duurt is een dag voor Oekraïne en het westen om zich verder te mobiliseren / organiseren. Als Rusland dit had willen winnen hadden ze a la krim snel en beslissend toe moeten slaan en de rest van de wereld voor een voldongen feit moeten stellen.
Ondertussen wordt de tegenstander wel versterkt vanuit alle kanten.Tristan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:53:
[...]
En ik vrees dus dat we volgens Poetin pas in de opwarming zitten. Ik denk dat er niemand hier is die de huidige tactieken van Rusland begrijpen.
Uiteraard puur speculatie maar hoe langer het duurt hoe ongunstiger het voor Putin is,
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Indrukwekkend om te zien hoe de Russische info-war afdelingen alsnog hun werk effectief doen... dit is wel textbook....CyBeRSPiN schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Ja, zeer pijnlijk om te zien..
Al die landen nu juichen met "zie je wel, voor echte vluchtelingen staan we altijd klaar!", maar om "echte vluchteling" te zijn moet je blijkbaar een bepaalde huidskleur hebben..
Ik weet het niet. Je wilt dan toch wel dat de para troopers met genoeg ondersteuning en wapens landen om bruggenhoofden te slaan tot de rest kan aansluiten ? Ook deze paratroopers worden verslagen….Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:40:
Dit is totaal speculatief;
Maar zou het niet kunnen dat Rusland eerst de oude troep en onervaren mankrachten stuurt als een soort peiling voor Westerse reacties en vechters moraal in Oekraïne? En slaan ze misschien harder terug terwijl niemand het meer verwacht?
Als deze invasie al jaren gepland zou zijn dan is deze aanval, hoe verschrikkelijk hij ook is, puur technisch en strategisch gezien toch een totaal fiasco?
Ergens weiger ik dat te geloven en verwachtte ik veel meer van Rusland...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 'blij' verrast dat Oekraïne zo ferm staat, maar ergens ook een soort achterdochtig...
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Als je nu ziet wat het verlies aan russische zijde is, zelfs als we de cijfers met een grove korrel zout nemen, dan lijken me weken echt niet iets wat je wil als rusland zijndeprijk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat Rusland voor een "soft entrance" is gegaan, voor een "operatie" en niet voor een "verovering"? Dat dat dreigt te mislukken, is een ander verhaal. Ze zijn overigens pas een paar dagen onderweg en hebben alle tijd. Dat wil zeggen, je moet minstens in weken rekenen en niet in dagen. Je maakt mij niet wijs dat wat we nu zien, de echte staat van de Russische krijgsmacht vertegenwoordigt.
Dit is wat Putin van de zomer al gespeeched heeft toch?TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:01:
[...]
Dit is toch wel heel verontrustend moet ik zeggen.
Het kan ook daar vandaan komen.
Rond dezelfde tijd dat bij ons al de gasprijs omhoog ging.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2022 16:04 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is natuurlijk wel het probleem met een oorlog. Propaganda komt van beide kanten.BramViking schreef op Monday 28 February 2022 @ 14:10:
[...]
Dit bewijst, des te meer, dat er teveel propaganda vanuit Oekraïense kant, direct voor waar aangenomen wordt. Ook in dit forum, helaas.
Waarom zijn ze volgens jouw voor een soft entrance gegaan? Daar zit geen enkele logica aan vast. Je wilt juist dat het zo snel mogelijk over is. Nou krijgt Oekraïne meer en meer steun.prijk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat Rusland voor een "soft entrance" is gegaan, voor een "operatie" en niet voor een "verovering"? Dat dat dreigt te mislukken, is een ander verhaal. Ze zijn overigens pas een paar dagen onderweg en hebben alle tijd. Dat wil zeggen, je moet minstens in weken rekenen en niet in dagen voor een evaluatie van de huidige gebeurtenissen. Je maakt mij niet wijs dat wat we nu zien, de echte staat van de Russische krijgsmacht vertegenwoordigt.
PSN: Alvanosa
Dat is inderdaad waar sommige voor vrezen.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:40:
Dit is totaal speculatief;
Maar zou het niet kunnen dat Rusland eerst de oude troep en onervaren mankrachten stuurt als een soort peiling voor Westerse reacties en vechters moraal in Oekraïne? En slaan ze misschien harder terug terwijl niemand het meer verwacht?
Als deze invasie al jaren gepland zou zijn dan is deze aanval, hoe verschrikkelijk hij ook is, puur technisch en strategisch gezien toch een totaal fiasco?
Ergens weiger ik dat te geloven en verwachtte ik veel meer van Rusland...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 'blij' verrast dat Oekraïne zo ferm staat, maar ergens ook een soort achterdochtig...
Je kan dat ook wel wat zien: het materiaal gebruikt is vooral ouderwets en maar een klein deel van de troepenmacht is al gebruikt.
Dat gezegd: waarom? Het toont rusland in een slecht daglicht, laat oekraine denken dat ze een kans maken en dus harder vechten en geeft het westen tijd om te helpen en in te grijpen.
Anderen zeggen dat rusland gewoonweg niet genoeg "power projection" capaciteit heeft. Maw, ze kunnen niet tegelijk hun 150 000 troepen inzetten en moeten het mondjesmaat doen.
In die zin dan dat Trump dermate labiel was, dat het voor de genoemde partijen wellicht een te grote gok was om risicovolle acties te ondernemen denk ik dan.
Per saldo is de erfenis van Trump wel degelijk dat de regimes van Rusland en Noord-Korea steviger in het zadel zaten dan vóór Trump. Twee mooie voorbeelden zijn de toenadering / het bezoek tussen Trump en Kim Jung Un, en de absoluut desastreuze perso waarin Trump staand naast Putin een beetje zijn eigen inlichtingendiensten zat af te vallen.
China is wellicht een ander verhaal, ik denk dat Trump het daar wellicht wel goed zag (net als de NAVO spending btw).
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik hoop vooral dat (als dit geen all out WWIII wordt) dit wordt aangegrepen om zo snel mogelijk als EU van het gas af te gaan ivm het klimaat en meer aan defensie uit gaan geven en zo minder van de VS afhankelijk zijn voor onze veiligheid.
2 vliegen in een klap zij het met waarschijnlijk wat pijn omdat we het dan relatief snel moeten doen.
2 vliegen in een klap zij het met waarschijnlijk wat pijn omdat we het dan relatief snel moeten doen.
Zou goed kunnen, maar Putin roept wel meer. Nu hij het proces in gang heeft gezet en men blijkbaar (geheel te vroeg) dat soort berichten al naar buiten brengt en daarna snel weer intrekt, zegt ook wel genoeg.YakuzA schreef op Monday 28 February 2022 @ 16:04:
[...]
Dit is wat Putin van de zomer al gespeeched heeft toch?
Idd. Met elite tropen key punten snel overmeesteren en vasthouden zodat de rest kan aansluiten .Alvanosa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Waarom zijn ze volgens jouw voor een soft entrance gegaan? Daar zit geen enkele logica aan vast. Je wilt juist dat het zo snel mogelijk over is. Nou krijgt Oekraïne meer en meer steun.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Hetgeen wat hier in staat is zeker niet nieuw nee. Maar wel dat het kennelijk perongeluk te vroeg geplaatst is en door de Wayback Machine is opgepikt.YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:04:
Dit is wat Putin van de zomer al gespeeched heeft toch?
En hoe meer mensen weten wat de echte redenen zijn van deze invasie, des te beter.
Mensen zijn hier wel erg optimistisch over de staat van het Russische leger, ik blijf erbij dat dat nog te vroeg is om te zeggen, ik heb er weinig verstand van hoor maar ik kan me echt niet voorstellen dat dit de beste units waren van poetin, ze hebben sowieso nog een plan B en C klaar liggen als dit A was.
Maar dat is mijn mening hoor, hoop dat de meeste hier gelijk hebben en deze trieste vertoning echt het beste was wat de russen konden doen, maar dan gaat poetin wel echt rete hard af.
Maar dat is mijn mening hoor, hoop dat de meeste hier gelijk hebben en deze trieste vertoning echt het beste was wat de russen konden doen, maar dan gaat poetin wel echt rete hard af.
Playstation 5
Voor zover de EU/VS dat nog niet deden, nu is het officiëel
⚡️⚡️EU has set up a center in Madrid to support Ukraine with satellite intelligence: EU’s Borrell
— Ragıp Soylu (@ragipsoylu) 28 februari 2022
Ik weet dat iedereen daar heel vrolijk over is en heel positief. Maar al dat material zal niks helpen als Putin besluit met de harde hand aan te vallen. Als straks elk huis een stinger/rakket werper heeft. Dan gooit ie de boel wel plat voordat ze binnen komen walsen.Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Ondertussen wordt de tegenstander wel versterkt vanuit alle kanten.
Uiteraard puur speculatie maar hoe langer het duurt hoe ongunstiger het voor Putin is,
Escaleren werkt twee kanten op hellaas.Kan me niet voorstellen dat ze weer vrolijk met tanks de steden binnen komen rijden als phase 2 begint.
The first casualty in war is always the truth...
Ik denk dat ze dat al wel geprobeerd hebben. Dat rond Kiev waren niet enkel amateurs. Het is ze gewoonweg niet gelukt.backupdevice schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:06:
[...]
Idd. Met elite tropen key punten snel overmeesteren en vasthouden zodat de rest kan aansluiten .
Zucht, het wordt wel een saai herhalend kunstje van het Kremlin, die omdraaiing steeds. Is dat het enige dat ze kunnen bedenken?Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:59:
[Twitter]
Waarschijnlijk doelend op dit: https://news.sky.com/vide...r-vladimir-putin-12553079
De kans is best groot dat ze wel de troepen maar niet de logistiek hebben om ze ook allemaal effectief in te zetten.k995 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Anderen zeggen dat rusland gewoonweg niet genoeg "power projection" capaciteit heeft. Maw, ze kunnen niet tegelijk hun 150 000 troepen inzetten en moeten het mondjesmaat doen.
In zekere mate zijn ze er "soft" in gegaan, ze zijn niet gelijk begonnen hele woonwijken plat te gooien. Mochten ze dat gedaan hebben was Oekraïne misschien eerder gecapituleerd om verder burger slachtoffers te vermijden.Alvanosa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Waarom zijn ze volgens jouw voor een soft entrance gegaan? Daar zit geen enkele logica aan vast. Je wilt juist dat het zo snel mogelijk over is. Nou krijgt Oekraïne meer en meer steun.
Rusland lijkt nu wel meer die weg te gaan kiezen met het gevolg dat het een bloedige strijd wordt met helaas veel te veel doden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Van Haga komt met de grootste drogreden aller tijden. Heel laag.
Van Haga vraagt Rutte of hij bereid is om te sterven voor Oekraïne. Zo niet, dan moeten we stoppen met Oekraïne helpen.
Van Haga vraagt Rutte of hij bereid is om te sterven voor Oekraïne. Zo niet, dan moeten we stoppen met Oekraïne helpen.

Eventueel staat het ook op uz.sputniknews.ru. Een vertaling zou overigens op thefrontierpost.com staan._Arthur schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:42:
Uit de thread: https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs/
[Afbeelding]
URL: https://web.archive.org/w...6/rossiya-1775162336.html
Even zelf vertalen. Maar een stukje daaruit leest alsvolgt;
[...]
Dat is wat te wachten staat als Ukraine valt.
offtopic:
Het is niet mijn bedoeling om propaganda te posten. Enkel wil ik aantonen dat dat bericht op meerdere russische media te vinden is/was.
Het is niet mijn bedoeling om propaganda te posten. Enkel wil ik aantonen dat dat bericht op meerdere russische media te vinden is/was.
Ik denk dat de planning was dat het vrijdag/zaterdag al klaar was...
[ Voor 13% gewijzigd door Groentjuh op 28-02-2022 16:57 . Reden: Het is niet mijn bedoeling om propaganda te posten. Enkel wil ik aantonen dat dat bericht op meerdere russische media te vinden is/was. ]
Zou dit niet bedoeld zijn geweest voor afgelopen zaterdag?TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:06:
[...]
Zou goed kunnen, maar Putin roept wel meer. Nu hij het proces in gang heeft gezet en men blijkbaar (geheel te vroeg) dat soort berichten al naar buiten brengt en daarna snel weer intrekt, zegt ook wel genoeg.
Het idee was dat het snel over zou zijn vanuit de Russische zijde.
De vraag is natuurlijk in hoeverre hij op de hoogte was / is van de werkelijke staat van het leger.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:51:
[...]
maar het zou wel vreemd zijn als Putin een incompetent leger ergens op af zou sturen lijkt me? Ik neem aan dat Putin tenminste wel een klein beetje nadenkt voordat hij ergens aan begint![]()
Ik kan me voorstellen dat als Putin aan een minister / adviseur / generaal vraagt of het leger in staat is om binnen een week Oekraïne in te nemen, wat het antwoord dan is.
Die zeggen dan niet "Nee daar zijn we niet goed genoeg voor"
Tja, dat is nou eenmaal de Russische dialectiek. De USSR was daar ook altijd heel sterk in. Orde op zaken stellen bij het broedervolk. Geen invasie maar een "politionele actie" om de orde te herstellen. Komt het je bekend voor? Ik herhaal maar even wat Poetin zei, ik verdedig het allerminst maar dit is zoals ze daar redeneren, als je gelijk alles platbombardeert kan zo'n verhaal natuurlijk geen standhouden. Maar nogmaals, deze tactiek lijkt momenteel niet bepaald succesvol.Alvanosa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Deze is verder ook goed: https://how-to-help-ukraine-now.super.site/ -- Real ways you can help Ukraine as a foreigner.Lensent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:59:
Iemand een tip om een donatie te doen die rechtstreeks in Oekraïne op een goede plek terecht komt?
Iedereen wil op dat nu opeens extra snel bewerkstelligen, maar het is natuurlijk voor een groot deel wishfull thinking dat we daar snel komen. Ik kwam deze post op LinkedIn tegen met wat achtergrond over hoe realistisch het is onze afhankelijkheid snel terug te dringen:GG85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:05:
Ik hoop vooral dat (als dit geen all out WWIII wordt) dit wordt aangegrepen om zo snel mogelijk als EU van het gas af te gaan ivm het klimaat en meer aan defensie uit gaan geven en zo minder van de VS afhankelijk zijn voor onze veiligheid.
2 vliegen in een klap zei het met waarschijnlijk wat pijn omdat we het dan relatief snel moeten doen.
What does it actually take to break Europe’s dependency on Russian gas if such a decision is taken? In recent years European imports of Russian gas hoovered around 150 bcm/year, so a reduction of 15/year would be a clear pathway. Any such effort would have to run fast just to stand still for two reasons:
1. European production declines by at least 5/year if the divestment-ESG community takes it easy, 10+ if they are restless.
2. Remaining European coal fired generation that will need to be phased out for the climate targets is equivalent to around 100 bcm in modern gas turbines, so say 10/year.
The measures that Europe has in the toolkit:
· A decent size offshore wind farm like Shell’s Borselle (730MW) is equivalent to 0.6 bcm.
· 1 GW solar deployment, roughly what Italy achieved last year is 0.25 bcm not burned
· 200 thousand heat pumps, bit more than Germany’s performance last year is 0.4
· 1% of European building stock refurbished annually for a 25% reduction each, roughly the current energy efficiency activity is 0.5
· A nuclear reactor not closing down prematurely is 1.6
Breaking Europe’s dependency should not be treated as a casual talking point. It requires a comprehensive policy, investment and infrastructure effort to massively accelerate the deployment of all clean energy technologies, comparable to the WW2 mobilization. By all means Europe should do it, in the meantime can we please stop the debate on whether American LNG should be banned or whether North Sea gas production should shut down.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Oh boy... Nee.prijk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat Rusland voor een "soft entrance" is gegaan, voor een "operatie" en niet voor een "verovering"? Dat dat dreigt te mislukken, is een ander verhaal. Ze zijn overigens pas een paar dagen onderweg en hebben alle tijd. Dat wil zeggen, je moet minstens in weken rekenen en niet in dagen voor een evaluatie van de huidige gebeurtenissen. Je maakt mij niet wijs dat wat we nu zien, de echte staat van de Russische krijgsmacht vertegenwoordigt.
Soft entrence is een fabel. Operatie zoals jij het gebruikt is eufemisme. Teven is dit geen inmenging, maar klassieke oorlogsvoering op onbetwist gebied.
Het was "soft" (bah!) omdat niemand het verwacht had en er initieel geen weerstand was. Vervolgens is de focus gelegd op aanvoerlijnen en infrastructuur. Men hoefde toen nog niet te doden. Dat was toen, nu is het anders. Nu is vooral de bevolking onder druk zetten. Fear the night, blame the day.
En Russische krijgsmacht is al meermaals beoordeeld als zeer slecht in dit topic. Al vanaf het begin.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik had niets anders verwacht van Van Haga, wat een laag bij de gronds mannetje zeg.Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:09:
Van Haga vraagt Rutte of hij bereid is om te sterven voor Oekraïne. Zo niet, dan moeten we stoppen met Oekraïne helpen.![]()
![]()
nope
Ik hoop van harte dat die analyse van wie wat waarom zegt gaat komen. Of het nu bewust is, of a useful idiot, er zijn altijd mensen gevoelig voor. Vijfde colonneEli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:09:
Van Haga vraagt Rutte of hij bereid is om te sterven voor Oekraïne. Zo niet, dan moeten we stoppen met Oekraïne helpen.![]()
![]()
Let even op, ik zet de woorden soft en operatie nota bene tussen aanhalingstekens!DevWouter schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Oh boy... Nee.
Soft entrence is een fabel. Operatie zoals jij het gebruikt is eufemisme. Teven is dit geen inmenging, maar klassieke oorlogsvoering op onbetwist gebied.
Het was "soft" (bah!) omdat niemand het verwacht had en er initieel geen weerstand was. Vervolgens is de focus gelegd op aanvoerlijnen en infrastructuur. Men hoefde toen nog niet te doden. Dat was toen, nu is het anders. Nu is vooral de bevolking onder druk zetten. Fear the night, blame the day.
En Russische krijgsmacht is al meermaals beoordeeld als zeer slecht in dit topic. Al vanaf het begin.
Uit de NOS Live blog
Vraag me sowieso af of ik nu gewoon een mietje ben dat ik allang weer in Nederland zou zijn of dat sommigen gewoon te grote ballen hebben door juist daar te blijven in deze situatie.Hoekstra: ga weg uit Rusland
Minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken adviseert Nederlanders in Rusland om dat land te verlaten. "Ga er weg als je geen dwingende reden hebt om daar te blijven." De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en de mogelijkheden om het land te verlaten worden steeds minder.
Er is geen acuut gevaar voor Nederlanders in Rusland, zei de minister. Het is meer een zaak van onzekerheid. "Maar dat kan snel veranderen", zei Hoekstra maandag in de Tweede Kamer.
De kleurcode voor het reisadvies voor Rusland is oranje en rood. Het is niet meer mogelijk om vanuit Rusland rechtstreeks naar een land in de EU te vliegen. Het is ook mogelijk dat vliegtuigmaatschappijen uit landen buiten de EU binnenkort besluiten niet meer van en naar Rusland te vliegen. Het is niet meer mogelijk om met alle buitenlandse bankpassen en creditcards te pinnen en geld opnemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 28-02-2022 16:13 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zit er maar een heel klein beetje naast als ik zeg dat zo'n beetje elke speech door Poetin sinds de val van de Sovjet Unie referenties bevat naar het herstel van het territorium van die Unie.TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:01:
[...]
Dit is toch wel heel verontrustend moet ik zeggen.
Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat we bereid zijn Haga op te offeren voor Oekraïne. Ook voor een bescheiden bol-kortingcode overigensEli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:09:
![]()
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zal vast niet ineens veel sneller kunnen maar nu doen we er sowieso niet genoeg aan.fsfikke schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Iedereen wil op dat nu opeens extra snel bewerkstelligen, maar het is natuurlijk voor een groot deel wishfull thinking dat we daar snel komen. Ik kwam deze post op LinkedIn tegen met wat achtergrond over hoe realistisch het is onze afhankelijkheid snel terug te dringen:
[...]
We hebben nu 2 goede redenen (klimaat en afhv Rusland) om van het gas af te gaan en een hele concrete dreiging waardoor defensie weer belangrijker wordt.
Van Haga en z'n mede "Putin-fans" lijken direct voor een "Peace for our time" (Wikipedia: Peace for our time) te gaan...lekker dan, zeker niet goed opgelet bij geschiedenisles.Eli3l schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:09:
![]()
[ Voor 4% gewijzigd door olafmol op 28-02-2022 16:13 ]
Verwijderd
Als ik een beetje rationeel nadenk dan is het inderdaad zeer onwaarschijnlijk dat er ergens nog een zeer complexe militaire strategie in combinatie met super getrainde militaire eenheid en geheime en superieure wapens paraat staan.DevWouter schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:01:
[...]
Oprecht: Netjes en knap dat je dat zo kan toegeven. En geen zorgen, jij bent niet de enige die er last van heeft. Zie de mensen die op jouw bericht reageren. Niet voor goedkoop vermaak, maar als analyse van wat zij ervaren. Gebruik die kennis om te begrijpen hoe mensen (waar jij een onderdeel van bent) in elkaar steken. Dat maakt jou sterker.
En voordat iemand het vraagt: Ja, het geldt ook voor mij. Ik zie ook niet altijd mijn eigen signalen op tijd en dus leun ik ook op anderen.
Vooral met het argumenten economische middelen/ leger omvang ratio is het eigenlijk wel te verklaren, helemaal in combinatie met de zwakheden en eenzijdige comminucatie van een autocratisch bewind...
Hoe gaat het nu eigenlijk met de Syrische (e.d.) vluchtelingen, waarbij Polen eerst keihard was en iedereen tegenhield?
Want schijnbaar wordt er nu ook keihard (racistisch?) "nee" verkocht aan Afrikaanse Ukraïners?
Volgens dit bericht, uit januarie, zou Polen 394 miljoen dollar (poe hé) gaan investeren in een "muur" om vluchtelingen (uit o.a. Syrië) tegen te houden.
https://www.thenationalne...ts-crossing-from-belarus/
Want schijnbaar wordt er nu ook keihard (racistisch?) "nee" verkocht aan Afrikaanse Ukraïners?
Volgens dit bericht, uit januarie, zou Polen 394 miljoen dollar (poe hé) gaan investeren in een "muur" om vluchtelingen (uit o.a. Syrië) tegen te houden.
En dan zal het verzet enkel harder worden. Cfg hearts and minds wat de VS probeerde in afghanistan.Jumpiefox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:07:
[...]
Ik weet dat iedereen daar heel vrolijk over is en heel positief. Maar al dat material zal niks helpen als Putin besluit met de harde hand aan te vallen. Als straks elk huis een stinger/rakket werper heeft. Dan gooit ie de boel wel plat voordat ze binnen komen walsen.
Escaleren werkt twee kanten op hellaas.Kan me niet voorstellen dat ze weer vrolijk met tanks de steden binnen komen rijden als phase 2 begint.
Omdat Bald & Bankrupt al eerder werd genoemd:
In de video is te zien dat je voor sommige treinen blijkbaar wel een kaartje nodig had.
Maar zoals je ook kan zien mochten sommige mensen alsnog mee van de conductrice (?).
In de video is te zien dat je voor sommige treinen blijkbaar wel een kaartje nodig had.
Maar zoals je ook kan zien mochten sommige mensen alsnog mee van de conductrice (?).
[ Voor 16% gewijzigd door Stukfruit op 28-02-2022 16:21 ]
Dat zit wel Schnorr.
*knip* propaganda
[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:56 ]
niet op happen
[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:58 ]
Ergens waar we de updates kunnen krijgen van het overleg tussen UA en RU?
Voor je het weet duurt dit een week.
Naast de eerder genoemde links door @YouKnow, hier is het Bitcoin adres:dehardstyler schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Er is een Bitcoin adres voor Oekraïne, maar die heb ik niet bij de hand. Kun je vast online vinden. Zo weet je zeker dat er niks aan de strijkstok blijft hangen.
Ruzor in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"
Zelfs als Rusland genoeg conventioneel wapens had dan nog zouden ze het niet doen.Jumpiefox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:07:
[...]
Ik weet dat iedereen daar heel vrolijk over is en heel positief. Maar al dat material zal niks helpen als Putin besluit met de harde hand aan te vallen. Als straks elk huis een stinger/rakket werper heeft. Dan gooit ie de boel wel plat voordat ze binnen komen walsen.
Immers moet je de huizen selecteren of je zit met 100% daklozen.
En bedrijven? Als die plat gaan dan heb je ook nog 100% werklozen.
Wie gaat ze voeren? Niemand? Dan is iedereen dood.
Nee, oorlog win je pas wanneer je de grond bezit en de harten verovered hebt. Dat laatste vergeten we telkens.
Verder tanks in steden zijn nutteloos. Genoeg mensen in dit topic die dat al uitgelegd hebben.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
niet op happen
[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:58 ]
Voor wat betreft salarissen heb je zeker gelijk. Let wel dat je voor een leger ook héél veel hoogtechnologische materialen / onderdelen nodig hebt, die veelal op de mondiale markt worden verhandeld (en dus in USD of EUR worden afgerekend).Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:57:
[...]
Je kan die vergelijking niet zo 1 op 1 maken op basis van de omvang van de economie. Salarissen (voor militairen, onderzoekers, fabriekswerkers) liggen veel lager, het land heeft beschikking over veel meer grondstoffen en goedkope energie, en Rusland kiest er voor een veel hoger percentage van het natiaal product aan defensie (en offensie) uit te geven.
Halfgeleiders komen voornamelijk uit het westen, ik denk niet dat een bedrijf uit de VS korting geeft indien hun klant het Russische leger is.
Voor enkele hoogstaande textielen (gevechtstenue en/of beschermende kleding) staat ons eigen TenCate bijvoorbeeld internationaal hoog aangeschreven (en is/was weer te duur voor ons eigen leger die dan maar in China ging shoppen.... ).
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Nee dat is het niet. Provoceren vereist intentie, en provoceren is niet 'een mening'.snaggyheadshot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:13:
[...]
Iets als provocerend ervaren is nog altijd een mening. Als de Russische leiders dit als provocerend ervaren werkt dat zeker niet deëscalerend.
Primaire alternatief voor gas zijn steenkolen, die een heel stuk slechter voor het klimaat zijn. Klimaattechnisch gezien was het logisch om zoveel mogelijk over te gaan naar gas centrales. Politiek was dat al twijfelachtig voor deze invasie, en nu al helemaal.GG85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Zal vast niet ineens veel sneller kunnen maar nu doen we er sowieso niet genoeg aan.
We hebben nu 2 goede redenen (klimaat en afhv Rusland) om van het gas af te gaan en een hele concrete dreiging waardoor defensie weer belangrijker wordt.
niet op happen
[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik denk dat hij bedoeld dat er NATO landen op 4-5 minuten vliegen zitten en een pre-emptive strike kunnen leggen en voordat er een reactie kan komen van de Russen alles plat kunnen leggen.
Dit klopt dan overigens niet, ik verwacht dat de Russen ook op andere locaties dan aan land nukes hebben dus ook als het moederland de moeder is gebombardeerd ze alsnog een vergeldingsactie kunnen starten.
Nukes heeft niemand wat aan. De vraag is of Putin dat ook weet/accepteert.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
niet op happen
[ Voor 110% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
Dat is kolder inderdaad. No way dat wij als NATO voldoende middelen en informatie hebben om het gehele Russische arsenaal onschadelijk te maken. Was het maar zo'n feest.Nox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:19:
[...]
Ik denk dat hij bedoeld dat er NATO landen op 4-5 minuten vliegen zitten en een pre-emptive strike kunnen leggen en voordat er een reactie kan komen van de Russen alles plat kunnen leggen.
Dit klopt dan overigens niet, [...]
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 28-02-2022 16:24 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
niet op happen
[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
Welnee, volledig in lijn met Stalin.Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:51:
[...]
maar het zou wel vreemd zijn als Putin een incompetent leger ergens op af zou sturen lijkt me? Ik neem aan dat Putin tenminste wel een klein beetje nadenkt voordat hij ergens aan begint![]()
Kosten boven mensenlevens.
Nu eerst alle oude meuk met de normale soldaatjes sturen. Zo veel mogelijk schade toebrengen.
Vervolgens met moderner spul en elite soldaten binnenmarcheren.
Ik houd nog steeds rekening met dat scenario.
Putin denkt niet hetzelfde als wij in het westen. Mensen zijn vervangbaar voor hem.
niet op happen
[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
niet op happen
[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
Johhny FD's youtube moet je ook niet vergetenStukfruit schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:15:
Omdat Bald & Bankrupt al eerder werd genoemd:
[YouTube: Leaving Kyiv On A Refugee Train 🇺🇦]
niet op happen
[ Voor 122% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
Het verhaal dat daarbij verkocht wordt, is dat men vind dat vluchtelingen zo veel mogelijk "in de regio" moeten worden opgevangen. Oekraïne is hun buurland en dus vinden ze dat ze die wél op moeten vangen, maar dat veranderd vziw niets aan hun standpunt tov andere vluchtelingen, waaronder Syriers.HugoBoss1985 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:14:
Hoe gaat het nu eigenlijk met de Syrische (e.d.) vluchtelingen, waarbij Polen eerst keihard was en iedereen tegenhield?
Ik let op.prijk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Let even op, ik zet de woorden soft en operatie nota bene tussen aanhalingstekens!
Je beschreef dat het een keuze was van de Russen om die tactiek toe te passen en dat wijst het verhaal van verovering van de hand voor een ander verhaal. Beide argumenten zijn al vaak genoeg tot onzin bestempelt.
De aanhalingstekens veranderen daar niks aan.
Dat lijkt een algemeen oostblok dingetje te zijn. Alles is perfect, alles is mogelijk, niemand maakt een fout, etc. Maar ondertussen is het een teringzooi maar durft niemand dat toe te geven omdat dat gezien wordt als een persoonlijk falen. Dat zie ik met collega's uit die regio, en dat maakt het heel erg lastig om de zooi te fixen, want er is toch geen probleem?stefanass schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:10:
[...]
De vraag is natuurlijk in hoeverre hij op de hoogte was / is van de werkelijke staat van het leger.
Ik kan me voorstellen dat als Putin aan een minister / adviseur / generaal vraagt of het leger in staat is om binnen een week Oekraïne in te nemen, wat het antwoord dan is.
Die zeggen dan niet "Nee daar zijn we niet goed genoeg voor"
Zelfs als je vervolgens naar een hogere manager gaat, die ontkennen ook gewoon keihard dat het een zooitje is, want toegeven betekend persoonlijk falen en ontslag.
[ Voor 9% gewijzigd door MewBie op 28-02-2022 16:25 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Was secundair, maar zojuist ook officieel bekend geworden.YouKnow schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Ik heb gezocht maar ben het nergens anders tegengekomen nog -- heb je 'n bron?
https://www.admin.ch/gov/...eleases.msg-id-87386.html
De Javelin's en stingers worden nog steeds in bijvoorbeeld kharkiv afgeleverd, dat 'moderne spul' en 'elite soldaten' gaan dan net zo hard de meat grinder in lopen?Tweak_ers schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Welnee, volledig in lijn met Stalin.
Kosten boven mensenlevens.
Nu eerst alle oude meuk met de normale soldaatjes sturen. Zo veel mogelijk schade toebrengen.
Vervolgens met moderner spul en elite soldaten binnenmarcheren.
Ik houd nog steeds rekening met dat scenario.
Putin denkt niet hetzelfde als wij in het westen. Mensen zijn vervangbaar voor hem.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die daar bovendien niet zomaar verschenen zijn, maar opzettelijk door (Wit-)Rusland geparkeerd.stefanass schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:23:
[...]
Het verhaal dat daarbij verkocht wordt, is dat men vind dat vluchtelingen zo veel mogelijk "in de regio" moeten worden opgevangen. Oekraïne is hun buurland en dus vinden ze dat ze die wél op moeten vangen, maar dat veranderd vziw niets aan hun standpunt tov andere vluchtelingen, waaronder Syriers.
Het is hoe dan ook erg om ze niet op te vangen, maar het zich niet willen blootstellen aan Russische truuks zit er natuurlijk ook goed in daar.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
niet op happen
[ Voor 96% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
Zelfde reden als waarom Tjernobyl kon gebeuren. Er moesten targets gehaald worden, er was een test gepland die moest slagen, falen is geen optie. Met desastreuze gevolgen.MewBie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:24:
[...]
Dat lijkt een algemeen oostblok dingetje te zijn. Alles is perfect, alles is mogelijk, niemand maakt een fout, etc. Maar ondertussen is het een teringzooi maar durft niemand dat toe te geven omdat dat gezien wordt als een persoonlijk falen. Dat zie ik met collega's uit die regio, en dat maakt het heel erg lastig om de zooi te fixen, want er is toch geen probleem?
Falen is geen optie, toegeven van onkunde of falen betekent dat je je eigen kop op het spreekwoordelijke hakblok legt. Dus worden fouten en falen verdoezeld, en wordt "naar boven toe" alles veel rooskleuriger voorgesteld dan het werkelijk is.
[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 28-02-2022 16:30 . Reden: typo ]
In 2008 heeft de NATO het volgende gepubliceerd nav een Nato top:fsfikke schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:23:
[...]
Helemaal gelijk, en als je dat doet zal je zien dat het NATO-argument helemaal flauwekul is.
Ik leen deze even van @klaw:
ctrl c ctrl v
Dit conflict gaat niet over de NAVO, het gedonder in Oekraïne begon nadat de bevolking genoeg had van Poetins marionet, het associatie verdrag ging ondertekenen en nieuwe verkiezingen uitschreef.
NAVO lidmaatschap was destijds niet aan de orde bij de bevolking.
Dan kan je toch wel stellen dat het Navo lidmaatschap al aan de orde was?
Dat is volgens mij ver voor het associatieverdrag en die puppets? Dat was pas rond en na 2014 toch?NATO welcomes Ukraine’s and Georgia’s Euro-Atlantic aspirations for membership in NATO. We agreed today that these countries will become members of NATO. Both nations have made valuable contributions to Alliance operations. We welcome the democratic reforms in Ukraine and Georgia and look forward to free and fair parliamentary elections in Georgia in May. MAP is the next step for Ukraine and Georgia on their direct way to membership. Today we make clear that we support these countries’ applications for MAP. Therefore we will now begin a period of intensive engagement with both at a high political level to address the questions still outstanding pertaining to their MAP applications. We have asked Foreign Ministers to make a first assessment of progress at their December 2008 meeting. Foreign Ministers have the authority to decide on the MAP applications of Ukraine and Georgia.
Wat voor boerentent zou NATO zijn als ze de wens van een land om lid te worden afkeuren?Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:27:
[...]
"NATO welcomes Ukraine’s and Georgia’s Euro-Atlantic aspirations for membership in NATO. We agreed today that these countries will become members of NATO."
Je leest wat je wilt lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 28-02-2022 16:29 ]
niet de meest betrouwbare bron maar volgens voetbalzone zouden de FIFA en UEFA het nationale team en alle clubs voor onbepaalde tijd willen schorsen. Toch nog een flink 180 ten opzichte van gisteren bron
De FIFA is van plan om alle nationale elftallen en clubs uit Rusland voor onbepaalde tijd te schorsen, zo laat een bron dicht bij de wereldvoetbalbond maandag weten aan Reuters. De verwachting is dat de FIFA, dat in koortsachtig overleg is met de UEFA over het voetbal in Rusland voor dit jaar, het besluit nog deze maandag definitief naar buiten brengt. In dat geval is kwalificatie voor het WK in Qatar van later dit jaar onmogelijk geworden voor Rusland. De sanctie van de overkoepelende voetbalbonden volgt op de Russische invasie in Oekraïne van vorige week.
De tweede zin is net zo veelzeggend.nst6ldr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:28:
[...]
"NATO welcomes Ukraine’s and Georgia’s Euro-Atlantic aspirations for membership in NATO. We agreed today that these countries will become members of NATO."
Wat voor boerentent zou NATO zijn als ze de wens van een land om lid te worden afkeuren?
Je kan dus in mijn ogen niet zeggen dat het lidmaatschap niet aan de orde was ten tijde van 2014 als bovenstaand al in 2008 is afgesproken.We agreed today that these countries will become members of NATO.
Allereerst... Probeer je eigen denken niet te veroordelen. Een "beetje rationeel" kan men lezen als "vooral irrationeel" en dat is niet wat je hier deed. Wees lief voor jezelf.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:14:
[...]
Als ik een beetje rationeel nadenk dan is het inderdaad zeer onwaarschijnlijk dat er ergens nog een zeer complexe militaire strategie in combinatie met super getrainde militaire eenheid en geheime en superieure wapens paraat staan.
Vooral met het argumenten economische middelen/ leger omvang ratio is het eigenlijk wel te verklaren, helemaal in combinatie met de zwakheden en eenzijdige comminucatie van een autocratisch bewind...
Verder ja, het is zeer onwaarschijnlijk. De alpha troepen zet je in wanneer ze het effectiefst zijn, dat is aan het begin en niet wanneer anderen het al verprutst hebben.
Wat doet afvragen: Waren dat de alpha troepen? Waarschijnlijk wel, maar gezien we meer verwachten maken we er een mythe van. Waarschijnlijk zijn er elite troepen, maar een compleet leger? Nee.
Dan moeten ze echt achterlijk zijn met zijn allen. Op een gegeven moment zullen ze accepteren dat ze niks gaan overwinnen met een semi-passieve houding van zo min mogelijk burger slachtoffers. Het is wachten op het moment dat ze de narrative veranderen naar: Burgers zijn Kiyev gevlucht, alles wat daar nog zit heeft een wapen en zien we als legitiem doel..en dan de boel plat bombarderen voor het echie. En dan pas de elite naar binnen sturen? Zou zomaar kunnen, wordt dan moeilijker om "thuis" te verkopen maja beetje PR er over heen sprankelen van: Het Evil westen heeft ze vol gepompt met wapens, zie hier de berichte..dus we moesten wel.YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:25:
[...]
De Javelin's en stingers worden nog steeds in bijvoorbeeld kharkiv afgeleverd, dat 'moderne spul' en 'elite soldaten' gaan dan net zo hard de meat grinder in lopen?
The first casualty in war is always the truth...
Het patroon van schijnheilig verkeerd weergeven van feiten van jou begint een beetje oud te worden. Stond Oekraïne op het punt om bij de NAVO toe te treden? Nee. Is toetreding stelselmatig tegengehouden door Duitsland en Frankrijk? Ja. Was er een policy shift aanstaande? Nee.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:27:
[...]
In 2008 heeft de NATO het volgende gepubliceerd nav een Nato top:
Dan kan je toch wel stellen dat het Navo lidmaatschap al aan de orde was?
[...]
Dat is volgens mij ver voor het associatieverdrag en die puppets? Dat was pas rond en na 2014 toch?
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 28-02-2022 16:31 ]
Hier dan een bericht van ReutersPlayer1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:28:
niet de meest betrouwbare bron maar volgens voetbalzone zouden de FIFA en UEFA het nationale team en alle clubs voor onbepaalde tijd willen schorsen. Toch nog een flink 180 ten opzichte van gisteren bron
[...]
.Feb 28 (Reuters) - FIFA is set to suspend Russia's national teams from international football until further notice due to the country's invasion of Ukraine, a source with knowledge of the discussions told Reuters on Monday.
FIFA is in advanced talks with European soccer body UEFA over the matter and a decision could be made later on Monday.
European governing body UEFA is due to hold a meeting at 1800 CET on Monday to decide on several issues relating to Russian football.
Russia are scheduled to host Poland in a World Cup qualifying playoff on March 24 and if they remained suspended at that time, they would be out of the World Cup.
The Polish FA had said that they will refuse to play against the Russian team.
The suspension would cover all Russian national teams -- the women's team are due to play in UEFA's Euro 2022 competition in England in July.
Russia calls its actions in Ukraine a "special operation" that it says is not designed to occupy territory but to destroy its southern neighbour's military capabilities and capture what it regards as dangerous nationalists
https://www.reuters.com/l...ionals-source-2022-02-28/
[ Voor 48% gewijzigd door ReVision. op 28-02-2022 16:33 ]
hoi
Dat was niet echt het probleem, het echte probleem was dat fouten niet toegegeven konden worden omwille van het internationaal imago en dus kon een gekende fatale fout in het ontwerp niet verteld worden aan de operatoren met een kernramp tot gevolg .stefanass schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:27:
[...]
Zelfde reden als waarom Tjernobyl kon gebeuren. Er moesten targets gehaald worden, er was een test gepland die moest slagen, falen is geen optie. Met desastreuze gevolgen.
Falen is geen optie, toegeven van onkunde of falen betekent dat je je eigen kop op het spreekwoordelijek hakblok legt. Dus worden fouten en falen verdoezeld, en wordt "naar boven toe" alles veel rooskleuriger voorgesteld dan het werkelijk is.
Overal heeft men tijd schema's en druk echter als je standaard elk gebrek en probleem achterhoud kan niemand uit de fouten leren.
niet op happen
[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 16:59 ]
Wat lees jij over afspreken dan? In overeenstemming zijn wil niet zeggen dat iets rond is.Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:29:
[...]
De tweede zin is net zo veelzeggend.
[...]
Je kan dus in mijn ogen niet zeggen dat het lidmaatschap niet aan de orde was ten tijde van 2014 als bovenstaand al in 2008 is afgesproken.
laat dat
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-02-2022 20:32 ]
Macron vraagt Poetin om aanvallen op burgers te stoppen
President Macron van Frankrijk heeft met de Russische president Poetin gebeld en drie 'eisen' op tafel gelegd. Macron wil dat Rusland alle aanvallen op burgers stopt, dat de civiele infrastructuur behouden blijft en dat de wegen, met name ten zuiden van Kiev, veilig begaanbaar blijven. Volgens het Élysée heeft Poetin gezegd hieraan tegemoet te willen komen. Het Kremlin heeft nog niet gereageerd.
https://nos.nl/collectie/...uit-zich-aan-bij-sancties
Klinkt gek dat Macron even heeft gebeld tijdens de onderhandelingen en even wat eisen op tafel gooit. En dan ook nog dat Poeitin mee zou gaan daarin, dunno.
President Macron van Frankrijk heeft met de Russische president Poetin gebeld en drie 'eisen' op tafel gelegd. Macron wil dat Rusland alle aanvallen op burgers stopt, dat de civiele infrastructuur behouden blijft en dat de wegen, met name ten zuiden van Kiev, veilig begaanbaar blijven. Volgens het Élysée heeft Poetin gezegd hieraan tegemoet te willen komen. Het Kremlin heeft nog niet gereageerd.
Klinkt gek dat Macron even heeft gebeld tijdens de onderhandelingen en even wat eisen op tafel gooit. En dan ook nog dat Poeitin mee zou gaan daarin, dunno.
[ Voor 12% gewijzigd door Razr op 28-02-2022 16:32 ]
Kon ook niet uitblijven. Zelfs het IOC roept om uitsluiting.Player1S schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:28:
[...]
Pardon? Kan je aangeven wat ik verkeerd weergeef, ik kopieer de gehele paragraaf en link naar het bronartikel van de Navofsfikke schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:30:
[...]
Het patroon van schijnheilig verkeerd weergeven van feiten van jou begint een beetje oud te worden. Stond Oekraïne op het punt om bij de NAVO toe te treden? Nee.
Het was als reactie op deze claim:
Ik weet niet of iemand de bijdrage bij de UN heeft gevolgd? Berichten van een inmiddels dode Russische soldaat, aan z'n ouders, die daar onder valse voorwendselen heen is gebracht. Heel heftig als je dat zo hoort voor gelezen in het Russisch 
Nog meer inzetten op de informatieoorlog intern in Rusland, ook veel van die burgers zijn slachtoffer van het criminele regime daar
Nog meer inzetten op de informatieoorlog intern in Rusland, ook veel van die burgers zijn slachtoffer van het criminele regime daar
Rusland maakt voornamelijk gebruik van de marine hiervoor, ze hebben ugh hoeveelheid onderzeeboten die ieder een onzalige hoeveelheid kort- tot middellange afstand kernwapens bij zich hebben. Dus de afstand maakt niet heel veel uit.Sissors schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Even los van second strike mogelijkheden, ik heb eens in Google Maps gemeten.
Ik neem even aan dat Rusland ballistische raketten niet enkel bij de grens met Oekraïne heeft geplaatst. Als je mooie afstand wil hebben van je vijanden te verdediging tegen first strikes, pak je ergens in het midden. Ik heb willekeurig Novosibirsk gepakt. De afstand van het meest oostelijke puntje van Oekraïne tot die stad is 3000km. Vanaf Estland/Letland is het een 3300km. Woopdiedoop. Door Oekraïne in te nemen duurt het een hele 10% langer voor onze raketten er zijn. Behalve het kleine detail, dat er nu een goede kans is dat Finland bij de NATO komt, want vanaf daar is is het ook 3000km.
Alle video's en foto's die je ziet van ICBM's op lanceerinstallaties zijn pure afleiding, niemand die zich redelijk heeft ingelezen in de materie verwacht dat de dreiging van Putin van het land gaat komen.
Als Putin zich net zo aan zijn woord houd als laatst met Macron dan komt het wel goedRazr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
EDIT:
Uiteraard is het wel positief het dialoog open te houden
[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 28-02-2022 16:36 ]
Er zijn al genoeg T-90's , t-80 BVM's en 72B3M (allemaal de modernste tanks die ze daar hebben) gezien en vernietigd om toch te minste een deel van die troepen first line te laten zijn.DevWouter schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:30:
[...]
Allereerst... Probeer je eigen denken niet te veroordelen. Een "beetje rationeel" kan men lezen als "vooral irrationeel" en dat is niet wat je hier deed. Wees lief voor jezelf.
Verder ja, het is zeer onwaarschijnlijk. De alpha troepen zet je in wanneer ze het effectiefst zijn, dat is aan het begin en niet wanneer anderen het al verprutst hebben.
Wat doet afvragen: Waren dat de alpha troepen? Waarschijnlijk wel, maar gezien we meer verwachten maken we er een mythe van. Waarschijnlijk zijn er elite troepen, maar een compleet leger? Nee.
Niet. Het is wachten tot ze wat naar buiten brengen. Het is niet onze Tweede Kamer waar alles te volgen is.kx22 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:17:
Ergens waar we de updates kunnen krijgen van het overleg tussen UA en RU?
Dat Macron nog de moeite neemt om met die dictator te willen praten zeg... Nobel van 'm hoor, maar wat wil ie er nou mee bereiken.Razr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
Putin heeft zijn eigen agenda, niemand die 'm daar van af houdt.
Dat zou wel een hele rare eis zijn, zo van: ga maar lekker door met wat je doet daar in Oekraine, maar PLEASE geen burgers en wegen slopen. Wat een raar bericht..Razr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
Alsof Putin/het Kremlin dat zal gaan beloven.
En die claim klopt, de bevolking zag er he-le-maal niks in. Er was pas een meerderheid voor toen het te laat was en Rusland al in de Krim stond.
[Twitter: https://twitter.com/forbes_ukraine/status/1498286890361012229]
Interessant dit. Niet het enige initiatief. Eerder zagen we al beloningen voor burgers in bezette gebieden die sabotage plegen of intel doorgeven.
Niet dat ik denk dat de bevolking gemotiveerd hoeft te worden, maar dit soort bijdrages helpen natuurlijk.
Interessant dit. Niet het enige initiatief. Eerder zagen we al beloningen voor burgers in bezette gebieden die sabotage plegen of intel doorgeven.
Niet dat ik denk dat de bevolking gemotiveerd hoeft te worden, maar dit soort bijdrages helpen natuurlijk.
Mogelijk heb je alle voorgaande discussies daarover toevallig compleet gemist, maar duik even in de historie van de NAVO toenadering van Oekraïne. Korte versie: Bush wilde ze bij de NATO, dat vonden de meesten anderen een fout, compromis gesloten waarbij ze gezegd hebben: "Ja je komt er bij, ooit misschien".Wolly schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:32:
[...]
Pardon? Kan je aangeven wat ik verkeerd weergeef, ik kopieer de gehele paragraaf en link naar het bronartikel van de Navo![]()
Het was als reactie op deze claim:
[...]
Maar dit is dus precies het narratief van Moskau. Discussies over de NAVO terwijl dat totaal niet ter zake doet.
Ha! In elk geval niet zonder dat Rusland wat terugkrijgt.Razr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
Bovendien: Macron die eisen stelt? Hoe verliep dat ook al weer de vorige keer?
Enfin: Komende 72 uur.
Rusland zal alleen akkoord gaan met staak het vuren wanneer zij een garantie hebben dat Oekraïne zich niet kan versterken. De meeste simpele methode is om de wil van het volk te breken. Een volk dat geen eten krijgt kan niet vechten. Dus ga er maar van uit dat vlak voor het staken er nog een paar bruggen onnodig opgeblazen worden en dat ze letterlijk in de weg gaan staan zodat voedselpakketen een omweg moeten maken. Simpel gezegd: Vooraf gaand aan een eventueel staak het vuren zullen er nog aantal oorlogsmisdaden gaan plaats vinden.
Tijd om de koffers in te pakken en de aanmelding voor het Ukrain foreign legion in orde te maken.RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:35:
[Twitter]
Dat Macron überhaupt nog contact zoekt. Hij is volledig in z’n hemd gezet. Hoe groot is dat bord voor z’n kop?Tijntje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:34:
[...]
Als Putin zich net zo aan zijn woord houd als laatst met Macron dan komt het wel goed
EDIT:
Uiteraard is het wel positief het dialoog open te houden
In de quote die ik heb geplaatst, ik zal hem even vertalen.nst6ldr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Wat lees jij over afspreken dan? In overeenstemming zijn wil niet zeggen dat iets rond is.
We agreed today that these countries will become members of NATO
Ik zeg nergens dat het rond was of dat er al een plan was wanneer dat geregeld zou zijn, het is alleen zo dat de er bij de omverwerping van Poetins marionet en het associatieverdrag er allang sprake van was dat UA lid zou worden.We hebben vandaag afgesproken dat deze landen lid zullen worden van de NAVO
Dit conflict gaat niet over de NAVO, het gedonder in Oekraïne begon nadat de bevolking genoeg had van Poetins marionet, het associatie verdrag ging ondertekenen en nieuwe verkiezingen uitschreef.
Heb je er een probleem mee dat mensen dit forum gebruiken?Corona topic is zeker dood?
Wees blij dat er nog iemand zijn principes opzij wil schuiven om in contact te treden met Rusland. Praten blijft altijd belangrijk.olafmol schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:37:
[...]
Dat Macron überhaupt nog contact zoekt. Hij is volledig in z’n hemd gezet. Hoe groot is dat bord voor z’n kop?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid