De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.554 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Seraphin

Meep?

BramViking schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:53:
Ik vraag mij af hoelang nog de Europese landen Oekraïne van wapens en voertuigen gaat voorzien. Wie betaalt deze gigantische miljarden rekening? Lijkt me niet dat dit oneindig (figuurlijk) door zal gaan. Op een gegeven moment zal daar ook de brij aangegeven worden.
Het gezamenlijke GDP van de EU+VS is 36433 miljard dollar. Als "we" besluiten dat we 1% van onze economische activiteit willen aanwenden om Oekraïne te steunen, dan is dat 364 miljard. Per jaar. 6x zoveel als het defensiebudget van Rusland. Ik denk dat "we" dat prima zouden kunnen, als we zouden willen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:56

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Morpheusk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:01:
De Russische minister van Defensie Sergej Sjojgoe heeft gezegd dat de nucleaire afschrikkingswapens van het land in staat van alarm zijn gebracht. Hij noemde speciaal de paraatheid van de noordelijke vloot en de vloot in de Stille Oceaan en die van bommenwerpers voor de lange afstand.

-O-
Is dit anders dan wat Poetin een paar dagen gelden al riep? Lijkt dan alsof er wat meer honden beginnen te blaffen nu. Goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
ErikT738 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Een nucleaire aanval op een NAVO land zou einde verhaal zijn voor Rusland en de rest van de wereld, dus geen enkele rationele persoon zou het zo ver laten komen. Het is enkel de vraag of Putin nog rationeel is en of er iemand is om hem te stoppen wanneer dit niet zo blijkt te zijn.

Overigens weet ik niet wat er zou gebeuren als Putin een "kleine" nuke op Kiev gooit. Gaan we dan over op mutually assured destruction terwijl we niet eens bereid zijn Oekraïne directe militaire ondersteuning te bieden?
Kernwapens zijn geen offensief wapen, vanwege de gegarandeerde over en weer reactie. Het is sowieso een zeer langzame aanval, waardoor er al gereageerd gaat worden voor de eerste neer komt.

Plus dat is ook een manier om de rest van de wereld meteen in een conflict te slepen. Als de eerste de lucht in gaat is het einde letterlijk zoek.

Ze zijn heel leuk om te hebben en mee te dreigen zo dat de rest je met rust laat zoals we nu zien.

[ Voor 4% gewijzigd door LOTG op 28-02-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 13:05
Zowel NOS als Nu.nl melden dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40

Player1S

Probably out in the dark

De Russische minister van Defensie Sergej Sjojgoe heeft gezegd dat de nucleaire afschrikkingswapens van het land in staat van alarm zijn gebracht. Hij noemde speciaal de paraatheid van de noordelijke vloot en de vloot in de Stille Oceaan en die van bommenwerpers voor de lange afstand.

-O-
blaffende honden.

Pakken ze door, zijn ze zelf ook gevaporiseerd in no time.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Shit ik zie het op nu.nl ook

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44
Las het ook staat in meerdere bronnen, maar bevestigt alleen maar dat ze dit doen om angst te zaaien, waarom moeten ze hier weer melding van maken? ze hadden gisteren al gemeld dat ze dit gingen doen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

-O-
Dit is onderdeel van het maatregelenpakket wat gisteren werd afgekondigd door Putin. Niet iets nieuws.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Sterkte ook aan jouw familie. Слава Україні

Overal raketinslagen momenteel, maar momenteel niets direct in de buurt, alleen op de achtergrond explosies. Situatie kan natuurlijk ook elk moment weer veranderen.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1498272708559351814
lijkt niet echt een militaire post te gaan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:29

Als de burgers duidelijk in beeld zijn, schieten ze vanaf Russische zijde toch niet. Of de colonnes zijn compleet verward dat ze weerstand tegen komen terwijl ze toch bevrijders zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:02

-O-
Ah, de onderhandelingen lopen niet heel lekker voor het Kremlin blijkbaar er is wat extra druk nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee. Ik gaf het eerder vandaag al aan, het zijn inslagen in woonwijken met in de verste verte geen militaire activiteit. En dus met clusterbommen. Een meervoudige oorlogmisdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Lapa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Daarom ben ik ook blij dat hij kinderen heeft (had hij niet zelfs een Nederlandse schoonzoon, of is dat al lang weer over?).

Zeker geen garantie tegen zo'n soort na-mij-de-zondvloed laatste actie, maar toch een extra drempel.

Edit: en hopelijk zitten er ook nog steeds meerdere drempels in de chain of command.
Nog een edit: ik ben overigens niet direct bang dat Poetin dit zou doen wanneer hij in de hoek gedreven wordt, maar het is ook niet uit te sluiten.
Dat ook inderdaad, en de amerikanen hebben een raketschild geloof ik dat kernraketten uit de lucht kan halen (daarom zijn de russen ook bezig met hypersonische raketten om zulke raketschilden weer te slim af te zijn). Zomaar een kernraket afschieten heeft waarschijnlijk geen zin want die wordt uit de lucht geschoten. (vergelijk bijv. het luchtafweergeschut van israel als Hamas weer wat raketten op Israel afschiet)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Dat ook inderdaad, en de amerikanen hebben een raketschild geloof ik dat kernraketten uit de lucht kan halen (daarom zijn de russen ook bezig met hypersonische raketten om zulke raketschilden weer te slim af te zijn). Zomaar een kernraket afschieten heeft waarschijnlijk geen zin want die wordt uit de lucht geschoten. (vergelijk bijv. het luchtafweergeschut van israel als Hamas weer wat raketten op Israel afschiet)
Maar wat doen ze tegen die submarines? vraag me ook af in hoeverre dat raketschild helpt als ze er 100 tegelijk afvuren

[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 28-02-2022 14:07 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Als je even het BNP van de EU+VS(+UK was even vergeten dat die geen EU meer waren) optelt, en die afzet tegen het BNP van Rusland+Belarus heb je dat antwoord binnen no-time helder?
Als alles zo makkelijk was, dan had je ook geen landen gehad die bij de Europese Unie continue leningen moeten aangaan, omdat het anders niet te bekostigen is. Daarnaast zegt een BNP alleen, nog helemaal niks. Een land moet ook gerund kunnen worden. Dit is een hele makkelijke manier van zwart en wit denken, vanuit jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 26-09 20:44

marapuru

db.

Stylze schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Maar wat doen ze tegen die submarines?
Een submarine zal ook een raket de lucht in vuren. Die kan dus alsnog uit de lucht onderschept worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heeft de US geen afweersystemen of offensieve middelen in de satellieten zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:06

Pierre

Van nature lui!

RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Enorme bezorgdheid hier. Schoonvader zat op het werk en is gesommeerd als de sodemieter naar huis te komen. We hopen dat hij niet getroffen wordt door een raket, of iets vergelijkbaars.

Het is misselijkmakend.
Gatverdamme, hopelijk alles goed daar, ik zou er helemaal gek van worden, veel sterkte gewenst.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
-Bonalds schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Ah, de onderhandelingen lopen niet heel lekker voor het Kremlin blijkbaar er is wat extra druk nodig ;)
Amerika heeft zich afgehouden van commentaar. Maar lijkt wel of Rusland een Defqon 1 probeert te ontfutselen.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
De Oekraïense soldaten van Slangeneiland leven toch nog, dat wordt het via Twitter door een Ukraine’s journalist bevestigd.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 28-02-2022 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 19:24

GG85

.......

Ik vraag me toch af waar de reactie van mensen van "laten we maar niets doen" vandaan komt?
Kijk een Baudet heeft overduidelijk Russische sponsoren maar van de gemiddelde Jan Modaal snap ik die reactie echt niet?
Is het angst voor Russische nukes/oorlog of een (m.i. onbegrijpelijke) adoratie van Putin/Rusland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Kernwapens zijn geen offensief wapen, vanwege de gegarandeerde over en weer reactie. Het is sowieso een zeer langzame aanval, waardoor er al gereageerd gaat worden voor de eerste neer komt.

Plus dat is ook een manier om de rest van de wereld meteen in een conflict te slepen. Als de eerste de lucht in gaat is het einde letterlijk zoek.

Ze zijn heel leuk om te hebben en mee te dreigen zo dat de rest je met rust laat zoals we nu zien.
Neen hoor, je hebt "tactische" kernwapens. Iets met een yield van 0.3kt (dus 300 ton tnt of enkele malen krachtiger dan de zwaarste conventionele bom). Die kunnen op korte afstandraketten of via bommen gedropped worden.

De bedoeling was om die te gebruiken tegen grote groepen vijanden of om gaten te blazen in verdedigings linies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
GG85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:08:
Ik vraag me toch af waar de reactie van mensen van "laten we maar niets doen" vandaan komt?
Kijk een Baudet heeft overduidelijk Russische sponsoren maar van de gemiddelde Jan Modaal snap ik die reactie echt niet?
Is het angst voor Russische nukes/oorlog of een (m.i. onbegrijpelijke) adoratie van Putin/Rusland?
tja het is ook gewoon een kwestie van de verkeerde bronnen/boeken lezen I guess en die gedachten daaruit zonder nadenken overnemen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VS legt al het werk stil in de ambassade in Belarus en laat niet-essentieel personeel vertrekken uit de ambassade in Moskou. Zij zien blijkbaar grote (toenemende?) veiligheidsrisico's aldaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 15:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Angst voor oorlog, ver weg, ver van mijn bed show, al eigen problemen om financieel rond te komen, hoge gasprijs, inflatie die alles duurder maakt.

Met de sancties richting Rusland wil je ook hetzelfde bereiken: onrust bij de bevolking, nervositeit creeeren.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
TheVMaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:07:
De Oekraïense soldaten van Slangeneiland leven toch nog, dat wordt het via Twitter door een Ukraine’s journalist bevestigd.
https://twitter.com/iapon.../1498266613002424325?s=21
Dit bewijst, des te meer, dat er teveel propaganda vanuit Oekraïense kant, direct voor waar aangenomen wordt. Ook in dit forum, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
The Outlaw schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Amerika heeft zich afgehouden van commentaar. Maar lijkt wel of Rusland een Defqon 1 probeert te ontfutselen.
Defcon 1 lijkt me zwaar overdreven:
Nuclear war is imminent or has already begun Maximum readiness. Immediate response.

2 trouwens ook..
Next step to nuclear war Armed forces ready to deploy and engage in less than six hours

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk dat veel mensen ook niet beseffen dat de Baltische staten of Polen dan de logisch volgende stap is voor Poetin als we niets doen. Want Poetin zal vast ophouden na Oekraïne.

edit: nu trouwens een discussie over Baudet / Poetin op Radio 1.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 28-02-2022 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als ik voorzichtig op twitter kijk dan lijkt het uit dezelfde hoek te komen als de groep die covid 1 grote hoax vinden.
Die zitten blijkbaar in zo'n enorme bubbel opgesloten dat ze volledig wereldvreemd lijken te zijn geworden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BramViking schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Dit bewijst, des te meer, dat er teveel propaganda vanuit Oekraïense kant, direct voor waar aangenomen wordt. Ook in dit forum, helaas.
Wat stond er dan in die krant?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Apache4u schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:11:
[...]

Defcon 1 lijkt me zwaar overdreven:
Nuclear war is imminent or has already begun Maximum readiness. Immediate response.

2 trouwens ook..
Next step to nuclear war Armed forces ready to deploy and engage in less than six hours
Ja klopt, momenteel staat de US in Defcon 3 als ik het goed ergens gelezen had.
De vraag alleen in deze, ja Amerika heeft goede afweer systemen, maar hoe zit het met de rest van Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50
Newjersey schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Wauw. Toen ik zaterdag een filmpje op RT keek waarin deze mensen aan land werden gebracht las ik overal op Twitter dat dat propaganda en fake news was. Blijkt dus niet zo te zijn. Gelukkig leven ze nog.
Dat filmpje is ook propaganda en gemaakt. Dat zijn niet de militairen van snake island. Ook dat de pers toevallig staat te wachten daar op aankomst van dat schip.

Dat de millitairen gevangen zijn genomen en nog leven kan natuurlijk wel waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 25-09 19:24

GG85

.......

Stylze schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:09:
[...]

tja het is ook gewoon een kwestie van de verkeerde bronnen/boeken lezen I guess en die gedachten daaruit zonder nadenken overnemen.
Maar zelfs met "verkeerde bronnen" zie je toch nog hoe arm rusland is, wat de levensverwachting is en hoe weinig vrijheid je daar (of in bijv China) hebt.
Hoe kan je denken dat wij het slechter hebben dan men daar. Ik begrijp het gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

is het propaganda of gewoon een foutje? Foute berichtgeving is wat anders dan propaganda

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Lapa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Daarom ben ik ook blij dat hij kinderen heeft (had hij niet zelfs een Nederlandse schoonzoon, of is dat al lang weer over?).

Zeker geen garantie tegen zo'n soort na-mij-de-zondvloed laatste actie, maar toch een extra drempel.

Edit: en hopelijk zitten er ook nog steeds meerdere drempels in de chain of command.
Nog een edit: ik ben overigens niet direct bang dat Poetin dit zou doen wanneer hij in de hoek gedreven wordt, maar het is ook niet uit te sluiten.
Hij heeft helaas laten zien dat hij enorm onberekenbaar is, of ja eigenlijk ook niet. Hij liegt vooral glas hard.
De vraag is wanneer is hij in die hoek gedreven. Is dat wanneer hij zijn zin niet krijgt in dit conflict, of is dat wanneer de we daadwerkelijk in een directe oorlog met hem zitten en hij niet gaat winnen?

Of is hij gewoon gek genoeg om alles te riskeren en te denken dat hij er mee weg komt als er lanceert met het idee van ze doen toch niets en dan weten ze dat ik serieus ben.

Ik hoop ten zeerste dat we het nooit of te nimmer te weten hoeven te komen. En ik hoop ook dat als Poetin daar ooit weg is dat we verder kunnen gaan met de afbouw van die rotzooi.

Het was At dooms doorstep, 100 seconds to mindnight. Het voelt nu toch langzaam als of we aangebeld hebben, en we in de laatste seconden aan het afwachten zijn of er iemand open doet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Snap je het echt niet? Dat is pure angst voor oorlog, of voor aantasting van je eigen leven. Zo sta ik er ook in. Maarja, dat mag tegenwoordig niet meer. Je moet voor zijn, en anders ben je tegen en een Putin liefhebber. Bij veel mensen dan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TIGER1125 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Je was me net voor ;)

CNN meldde het zojuist ook live op tv. Reden zou de op handen zijnde "invasie"/ondersteuning van de Russen door Wit-Russische eenheden in Oekraïne zijn.
Meer bronnen altijd welkom. Dit ivm duiding en authenticiteit.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:52
[...]

Hoezo?

Je hebt toch de radioberichten gehoord? Daarna hebben de Russen aangevallen en was er geen radiocontact meer. Aangenomen werd dat ze gedood waren.

Is dat propaganda?

En nu wordt er toch ook netjes gemeld dat ze nog in leven zijn?

Of is dat ook propaganda?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Laatst online: 26-09 11:13
[...]

Helaas ontkom je daar niet aan, en mogelijk wist de Oekraïense regering ook echt niet dat ze nog in leven waren, lijkt me geen ondenkbaar scenario.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

De berichtgeving was dat er geen contact meer was en dat aangenomen werd dat ze dood waren omdat ze beschoten waren. Dat is een logische aanname in een oorlog.

Ook in oorlog komen niet gelijk alle feiten boven water. Dus niks propaganda. Enige propaganda in deze was dat ze de ballen hadden om "fuck you" te roepen ipv als mak schaapje over te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Salvatron schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:12:
[...]

is het propaganda of gewoon een foutje? Foute berichtgeving is wat anders dan propaganda
Als de Oekraïense president het zelf meldt (vooral in dit soort functies, verwacht je zorgvuldigheid en waarheidsvinding), dan valt het onder de noemer van propaganda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:01:
https://www.reuters.com/b...Anthem&utm_source=twitter

Mbt het leasen van de vliegtuigen. Lijkt erop dat de leasemaatschappijen geen keus hebben en door de sancties gedwongen worden de lease stop te zetten.

Vraag is wat Rusland nu gaat doen. Mochten ze er geen gehoor aan geven dan lijkt het me dat de vliegtuigen nooit meer ergens kunnen landen waar banden zijn met het westen, want dan komen ze meteen aan de ketting.
Het schijnt dat het terughalen van vliegtuigen al begonnen is:
Plane Seizures

Repossessions may already be taking place. A European lessor is recalling three Boeing Co. 737 aircraft from Aeroflot’s low-cost Pobeda unit, Interfax reported, citing an unidentified source at the Russian flag-carrier.

Russian media outlet RBC reported separately that an Irish leasing firm seized a Pobeda 737 at Istanbul’s Havalimani airport, citing an unidentified Russian airline source.
Russian Planes Face Grounding Risk as Leasing Firms Mull Default

Veel vliegtuigen zijn in Ierland en Bermuda geregistreerd.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Newjersey schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Snap je het echt niet? Dat is pure angst voor oorlog, of voor aantasting van je eigen leven. Zo sta ik er ook in. Maarja, dat mag tegenwoordig niet meer. Je moet voor zijn, en anders ben je tegen en een Putin liefhebber. Bij veel mensen dan in ieder geval.
Los dat ik ergens in het midden zit tussen wel/niet helpen, is dat de algehele tendens voor vele onderwerpen helaas.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:35
Het ligt er denk ook aan hoe het nieuws hier wordt gebracht. In NOS artikelen worden/werden de propaganda punten van Putin gewoon gebracht als zijnde de Russische blik op de situatie. Als je dat dan leest zonder verdere informatie klinkt het best plausibel dat Rusland het heel eng zou vinden om te grenzen aan een NAVO-land. Het feit dat ze dan al enige tijd aan meerdere andere NAVO landen grenzen komt in het artikel natuurlijk niet naar voren.

Ook zien mensen de oorlog in Oekraïne als "ver weg", net als bijvoorbeeld het zoveelste conflict in het Midden-Oosten. Als je ze vervolgens op Google-Maps laat zien dat je binnen 24 uur van Kiev naar Nederland kunt rijden dan vinden ze het ineens een stuk enger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Hoezo?

Je hebt toch de radioberichten gehoord? Daarna hebben de Russen aangevallen en was er geen radiocontact meer. Aangenomen werd dat ze gedood waren.

Is dat propaganda?

En nu wordt er toch ook netjes gemeld dat ze nog in leven zijn?

Of is dat ook propaganda?
Vertel eens; heb jij op de radio berichten, welke zelf naar buiten zijn gebracht, beschietingen gehoord. Heb jij nadat er gezegd is dat Rusland zichzelf mag... Kunnen constateren dat ze dood waren? Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

BramViking schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Als alles zo makkelijk was, dan had je ook geen landen gehad die bij de Europese Unie continue leningen moeten aangaan, omdat het anders niet te bekostigen is. Daarnaast zegt een BNP alleen, nog helemaal niks. Een land moet ook gerund kunnen worden. Dit is een hele makkelijke manier van zwart en wit denken.
Je hebt in die zin gelijk, dat het geld ergens vandaan moet komen. Als NL b.v. 1 miljard per jaar zou bijdragen, dan is dat dus óf 1 miljard minder te besteden aan andere overheidsuitgaven (onderwijs, zorg, noem ze maar op), óf een belastingverhoging (met de nadelige gevolgen van dien), óf een balans tussen die 2. Nuance daarbij: als de staat geld uitgeeft om "1000 bommen en granaten" naar Oekraïne te sturen, komt dat geld ook gewoon in de economie terecht, en zal "Joe the grenade polisher" ook zijn boterham kunnen eten én belasting betalen. Het is dus ook weer niet zo simplistisch dat alle steun die we geven alleen maar ten koste gaat van onszelf.

Mijn punt was primair om eea in perspectief te plaatsen. We kunnen best prima besluiten dat we permanente steun te geven. Ik betrok het BNP er bij om aan te geven om wat voor schaalgrootte we het hebben. Dit punt, hoewel al vaker aangehaald, dringt naar mijn idee nog niet genoeg door in dit topic. Rusland is gewoon een heel middelmatig land met een middelmatige economie en een ronduit krakkemikkige (economische) infrastructuur. Dat leger dat ze hebben moet ook gewoon betaald worden, en juist daar kun je het Russische regime dus van zuurstof afknijpen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:12:
[...]

De vraag alleen in deze, ja Amerika heeft goede afweer systemen, maar hoe zit het met de rest van Europa.
Op afweer zou ik niet rekenen. Rusland heeft 3000 atoombommen, zelfs als je 99% tegen houdt landen er nog 30. Daarbij moet ik zeggen dat ik geen idee heb waar het raketschild staat en hoeveel ze tegen houden. Maar mutually assured destruction is nog steeds live: als Putin het wil, dan liggen alle Europese hoofdsteden in de as. Dat kunnen we onmogelijk tegenhouden. We kunnen alleen vergelden.

Overigens ben ik het wel eens met wat eerder gepost werd hier: dat van Putins nucleaire arsenaal dat paraat staat is bangmakerij of om kracht bij te zetten bij de onderhandelen. Putin weet net zo goed dat een kernwapen gebruiken wel 10 stappen escalatie is.

Enige wat ik me nog voor kan stellen is dat hij er 1 boven de zee oid laat ontploffen om te laten zien dat het menens is en wellicht ook voor het binnenland, om te laten zien dat ze echt een kernmacht zijn. Maar zelfs dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Immers, bij de 1e atoombom moet je redelijkerwijs er vanuit gaan dat er meer volgen en dat ze zullen landen op je raketsilo's. Je zult dus onmiddelijk alles in gereedheid moeten brengen: alle bommen die niet in volkel liggen, alle raketsilo's in Amerika zullen waarschijnlijk lanceren. Dat is het venijn. Zodra de 1e raket vliegt heb je 15 minuten te beslissen wat je doet en daar wordt het gevaarlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Michael_OsGroot op 28-02-2022 14:19 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 26-09 10:22
Zodra er nukes gaan vliegen (tactisch of strategisch) zijn we toch de klos als wereld. Defense screens etc maken dan ook geen drol meer uit.

In other news, blijkbaar is het nu verboden voor de Russian Central Bank om in dollars te handelen. Dit is net besloten door de USA en is gedaan net voordat de markten daar openen. Hierdoor wordt verhindert om nog snel ff geld te verplaatsen.

Fijn om te zien dat de wereld gewoon doorgaat met de economische wurggreep!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Het lijkt me niet heel zinvol om de nuances achter de kernwapens te bespreken, er gaat best wel wat belangrijk detail verloren namelijk - die zie ik niet terugkomen in de posts hierboven. Sowieso weet eigelijk niemand tot in hoeverre ze goed zijn onderhouden, onder andere de foto's van de ingeslagen raketten die niet zijn ontploft zijn een indicator dat de Russische krijgsmacht (net als veel NAVO lidstaten) de nodige steken heeft laten vallen in materiaal.

Het feit dat de aankondiging gedurende het overleg komt kan betekenen dat de onderhandelingen niet goed lopen. Aan de andere kant gaan de aanvallen ook gewoon door. De vraag is dus eerder waar de onderhandelingen passen in de strategie van Putin.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik lees ook vaak de redeneerlijn dat het hypocriet is, omdat de VS juist werd gesteund in hun oorlogen in Afghanistan en Irak, en niet bestraft met sancties. Sommigen trekken die lijn nog verder terug, naar Vietnam, etc. Waar het op neerkomt, en dat komt er letterlijk uit: 'het is niet onze oorlog'. Daarom ook geen sancties t.a.v. Rusland. Geen stellingname maar bewuste passiviteit. Turning a blind eye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
BramViking schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Vertel eens; heb jij op de radio berichten, welke zelf naar buiten zijn gebracht, beschietingen gehoord. Heb jij nadat er gezegd is dat Rusland zichzelf mag... Kunnen constateren dat ze dood waren? Nee.
Vraag je dan ook gelijk het tegenovergestelde af en voila we zijn weer waar we nu zijn.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LOTG schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Hij heeft helaas laten zien dat hij enorm onberekenbaar is, of ja eigenlijk ook niet. Hij liegt vooral glas hard.
De vraag is wanneer is hij in die hoek gedreven. Is dat wanneer hij zijn zin niet krijgt in dit conflict, of is dat wanneer de we daadwerkelijk in een directe oorlog met hem zitten en hij niet gaat winnen?

Of is hij gewoon gek genoeg om alles te riskeren en te denken dat hij er mee weg komt als er lanceert met het idee van ze doen toch niets en dan weten ze dat ik serieus ben.

Ik hoop ten zeerste dat we het nooit of te nimmer te weten hoeven te komen. En ik hoop ook dat als Poetin daar ooit weg is dat we verder kunnen gaan met de afbouw van die rotzooi.

Het was At dooms doorstep, 100 seconds to mindnight. Het voelt nu toch langzaam als of we aangebeld hebben, en we in de laatste seconden aan het afwachten zijn of er iemand open doet.
De vraag is wat de procedures in Rusland zijn. In de VS kan enkel de president orders geven maar er zitten nog wel wat mensen tussen voor de wapens daadwerkelijk afgevuurd worden. Als die weigeren mee te werken, bijvoorbeeld omdat de president knettergek is en er geen goede redenen zijn, dan zal er alsnog niks gebeuren. Er is geen grote rode knop die direct alle raketten afvuurt. En ook in Rusland zal dit door een chain of command moeten gaan, iedereen moet daar welwillend zijn om dit door te zetten en hun eigen ondergang te tekenen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 09:03

Jebus4life

BE User

Newjersey schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Tuurlijk mag dat. Maar er is een grote groep die oordeelt dat Poetin met deze actie een rode lijn overschreden heeft en die nu gelooft dat aantasting van ons eigen leven in gevaar is als we geen actie ondernemen.
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:18:
Van Haga had toch wel 1 goed punt naar mijn mening:

Je moet een kat in het nauw altijd een uitweg laten. Ik vrees dat in de ogen van Putin er geen uitweg meer gelaten wordt momenteel.
Ja, hij heeft absoluut geen uitweg meer, we zijn inmiddels St Petersburg aan het omsingelen, Moskou aan het bombarderen en de Japanners zijn Vladivostok binnengetrokken. Arme Vlad heeft heeft toch echt geen andere optie meer dan zijn kernarsenaal aan te spreken...

Ow wacht, hij had ook gewoon Oekraïne NIET kunnen binnenvallen, of nu kan gewoon zijn troepen terugtrekken tot in Russisch grondgebied en eens kijken wat dan op de tafel komt te liggen...

Mensen doen precies of Rusland nu aan de rand van de afgrond staat...

[ Voor 41% gewijzigd door Jebus4life op 28-02-2022 14:23 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Je moet een kat in het nauw altijd een uitweg laten. Ik vrees dat in de ogen van Putin er geen uitweg meer gelaten wordt momenteel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Ik lees ook vaak de redeneerlijn dat het hypocriet is, omdat de VS juist werd gesteund in hun oorlogen in Afghanistan en Irak, en niet bestraft met sancties. Sommigen trekken die lijn nog verder terug, naar Vietnam, etc. Waar het op neerkomt, en dat komt er letterlijk uit: 'het is niet onze oorlog'. Daarom ook geen sancties t.a.v. Rusland. Geen stellingname maar bewuste passiviteit. Turning a blind eye.
Tuurlijk, ook als je ziet wat de VS nu roept bij de security council. Zelf doen ze precies hetzelfde als Rusland in de situaties dat de USA wordt aangesproken. Ontzettend hypocriet.

Neemt niet weg dat in dit geval de USA (en andere landen) wel gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Zethiel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Vraag je dan ook gelijk het tegenovergestelde af en voila we zijn weer waar we nu zijn.
In dit geval heeft een president dit nieuws naar buiten gebracht. Dat is heel wat anders dan een lokale krant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Wie weet heeft de US/NAVO die nucleaire vloot van de Russen gewoon in het vizier (en andersom). Weet jij het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09

Gebruik van domme bommen in woonwijken. Check het twitter bericht voor gelinkte tweets met meer info.

[ Voor 8% gewijzigd door Eli3l op 28-02-2022 14:19 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Basekid

Terugtrekken van zn troepen blijft altijd een mogelijke uitweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Precies, er zijn dus wel uitwegen maar niet in zijn ogen - dat is een groot verschil. En je wilt 'm niet de uitweg geven die hij wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
nst6ldr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:17:
De vraag is dus eerder waar de onderhandelingen passen in de strategie van Putin.
Enige onderhandeling die Putin wenst is een overgave van de huidige regering. Iets anders niet.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Dat kan z'n ego niet aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 16:14
BramViking schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Als de Oekraïense president het zelf meldt (vooral in dit soort functies, verwacht je zorgvuldigheid en waarheidsvinding), dan valt het onder de noemer van propaganda.
Wanneer het later gerectificeerd wordt nadat er meer informatie beschikbaar komt is het per definitie geen propaganda maar gewoon een fout. Zie jij de Russische overheid rectificeren dat er wel honderden, al dan niet duizenden Russen omgekomen zijn inmiddels? Nee, die blijven volhouden dat de verliezen minimaal zijn. Dat is pure propaganda.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69

Die uitweg heeft hij... direct al z'n troepen terugtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:10
Tja, als Jan Modaal vind ik het treurig wat er plaats vindt in Oekraïne... Maar: ik heb er geen invloed op en moet blijkbaar accepteren dat Nederland / de EU / de VN dit toestaan.

Tegelijkertijd is er ook totaal geen bericht uitgegaan vanuit de Nederlandse overheid hoe we ons voor scenario X en Y moeten voorbereiden. Dus er is 0,0 'kans' dat wij als Nederland zullen deelnemen aan deze oorlog,nu of in de toekomst.

En ondertussen hoop ik dat de VN/USA al een plan aan het bedenken zijn om alle Russische atoombommen via een of ander plan allemaal tegelijkertijd uit te schakelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

The Outlaw schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Enige onderhandeling die Putin wenst is een overgave van de huidige regering. Iets anders niet.
Hij snapt ook wel dat dat er niet in zit, dus de onderhandelingen dienen een ander doel.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sorry hoor, maar wat een onzin van die Haga.

De uitweg voor Poetin is kristalhelder: staakt-het-vuren en in échte vredesonderhandelingen treden. De bal ligt bij hem, niet bij Oekraïne/het Westen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Dat is helaas geen goed punt, want daarmee zegt hij dat het op een andere manier moet worden opgelost. En dat betekent dat andere partijen dan het Kremlin moeten inleveren.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Net bevestiging in het debat van de Tweede Kamer voor de oolrogsmisdaden en het bombardement van Kharkiv dat nu gaande is. Goedom te zien dat er dus toch aandacht voor word gevraagd en dat er roep is om er wat aan te doen voor zover dat mogelijk is.

[ Voor 34% gewijzigd door Eli3l op 28-02-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke uitweg moet je hem geven die voor ons ook acceptabel is? Als hij al zijn troepen terug trekt uit Oekraïne en de troepenmachten bij de grenzen ook weer afbouwt dan zullen een groot deel van e maatregelen vrij snel ingetrokken worden. Echter elke andere oplossing waarbij hij een deel van Oekraïne kan bezetten is geen uitweg die voor ons acceptabel is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migchiell schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Elk wapen dat op eigen grondgebied wordt gebruikt om een invasie af te slaan is een defensief wapen.
Prima.

Ik herinner me gewoon nog eventjes de talloze berichten op nieuws sites met de boodschap over "aanvallen" van mensen in Vietnam, Afghanistan, Irak, Syrie op de soldaten van de E.U en de V.S.

Daar waren het terroristische acties, aanvallen en dergelijke...

Ik ben het er helemaal mee eens hoor, elk middel zou je moeten kunnen gebruiken om je eigen grondgebied te verdedigen, punt.
En ik probeer helemaal niets goed te praten.
Elke kogel die moet worden afschoten is er 1 teveel.
Elk persoon wat gewond raakt, is er 1 teveel.
En elke minuut dat dit duurt, is er 1 teveel.

Maar of alles is geoorloofd wanneer je je eigen land verdedigt, of niets is geoorloofd.
Dat met twee maten meten, het ene defensief noemen, en het andere een aanval.
Dat is waarom de wereld langzaam naar de klote gaat, en waarom dit soort dingen altijd zal blijven bestaan.

Wat de ene keer goedgepraat word, word de andere keer weer veroordeelt.
Maar nogmaals, ik probeer niets goed te praten, probeer het alleen maar te begrijpen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De troepen van Belarus staan blijkbaar klaar om in actie te komen zodra het nieuws komt dat de onderhandelingen zijn mislukt, militaire units gemarkeerd met rode vierkantjes:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
ErikT738 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Het ligt er denk ook aan hoe het nieuws hier wordt gebracht. In NOS artikelen worden/werden de propaganda punten van Putin gewoon gebracht als zijnde de Russische blik op de situatie. Als je dat dan leest zonder verdere informatie klinkt het best plausibel dat Rusland het heel eng zou vinden om te grenzen aan een NAVO-land. Het feit dat ze dan al enige tijd aan meerdere andere NAVO landen grenzen komt in het artikel natuurlijk niet naar voren.

Ook zien mensen de oorlog in Oekraïne als "ver weg", net als bijvoorbeeld het zoveelste conflict in het Midden-Oosten. Als je ze vervolgens op Google-Maps laat zien dat je binnen 24 uur van Kiev naar Nederland kunt rijden dan vinden ze het ineens een stuk enger.
Dit is geen burgeroorlog die binnenlands is ontstaan of terroristen groepen die aanslagen plegen in andere landen. Dit is een echte invasie die wij dachten dat het nooit meer zou voorkomen, daardoor is het ook iets spannender voor veel mensen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -Bonalds

Wat een onzin; Van Haga heeft nooit een goed punt en nu dus ook niet; Putin kan gewoon kiezen om te stoppen met de invasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Niet in de ogen van Putin.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:15

Hij kan zijn troepen terugtrekken. Dat hij dat niet als een optie ziet is een tweede.

Tevens is er geen enkele blijk van dat Rusland serieus wilt onderhandelen. Dat sluit alle andere wegen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
ErikT738 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:15:
[...]

En op Facebook doen natuurlijk genoeg verhalen de ronde.

Zelf vind ik deze oorlog alles behalve een ver van mijn bed show, en dat zou ook in de media duidelijk gemaakt moeten worden. Niet zo zeer de afstand, maar gewoon hoe snel dit conflict ons kan treffen. Ik merk namelijk ook dat mensen het idee hebben dat er nog wel wat tussen ons en Rusland in ligt. Ja geografisch, maar dat maakt voor raketten weinig uit. En als je dan ook nog eens verteld dat er onderzeeërs zijn, en je realiseert dat wij aan de kust liggen dan is het toch echt wel ons probleem.

Maar ja de angst regeert, en dat is momenteel Poetin zijn grootste wapen tegen de NAVO. Beetje propaganda er bij (die door onze nieuwszenders word gepubliceerd, journalistieke integriteit is uiteraard ondergeschikt aan spannend nieuws). Plus de jaren lange indoctrinatie die al bezig is geweest en alle wappies die meteen beginnen te wijzen naar het slachtoffer, inclusief hun volksvertegenwoordiger.

En dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Hatsjoe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Wanneer het later gerectificeerd wordt nadat er meer informatie beschikbaar komt is het per definitie geen propaganda maar gewoon een fout. Zie jij de Russische overheid rectificeren dat er wel honderden, al dan niet duizenden Russen omgekomen zijn inmiddels? Nee, die blijven volhouden dat de verliezen minimaal zijn. Dat is pure propaganda.
*knip* dit is gewoon trolling nu

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MeteoVir schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Ik wil de VS niet te hard verdedigen maar denk niet dat je die situaties 1 op 1 kunt vergelijken.

Vietnam: Destijds wereldwijde angst voor het communisme dus de westerse landen gaan natuurlijk de VS niet afvallen hierin. Of de angst terecht was is een 2e.

Afghanistan: Was vlak na 9/11 en ze steunden/boden onderdak aan Bin Laden. Vrijwel de gehele wereld sprak hun afschuw uit over de aanslag. Zelfs hun grootste vijanden. Er heerste tot zekere hoogte een gevoel dat de inval rechtvaardigt was.

Irak: Hoewel, zeker achteraf, bleek dat de informatie die de VS had niet klopte was het merendeel van de wereld het er stiekem wel over eens dat Saddam aangepakt moest worden. De trackrecord van Saddam was nou ook niet bepaald schoon en had tussen 1992 en 2002 al meerdere malen gepoogd Koeweit opnieuw binnen te vallen maar trok zich toch telkens, door sancties en raket aanvallen, terug.

Oekraine heeft de laatste tijd niks gedaan wat een inval ook maar een beetje rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Bonalds schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Wat een onzin; Van Haga heeft nooit een goed punt en nu dus ook niet; Putin kan gewoon kiezen om te stoppen met de invasie.
Ik vind het een erg kortzichtige reactie.

Ja, natuurlijk heeft hij die optie in ieder weldenkend brein. Maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat dat (in ieder geval op dit moment) niet zo is bij Putin.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 15:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

YakuzA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:21:
De troepen van Belarus staan blijkbaar klaar om in actie te komen zodra het nieuws komt dat de onderhandelingen zijn mislukt, militaire units gemarkeerd met rode vierkantjes:
[Embed]
Ukraine had gisteren weer wat gevechtsvliegtuigen gekregen, dus dat wordt prijsschieten.

Maar rode vierkantjes.... ze zijn afgestapt van de letters die rusland gebruikt? Toch te ingewikkeld voor ze?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
k995 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Neen hoor, je hebt "tactische" kernwapens. Iets met een yield van 0.3kt (dus 300 ton tnt of enkele malen krachtiger dan de zwaarste conventionele bom). Die kunnen op korte afstandraketten of via bommen gedropped worden.

De bedoeling was om die te gebruiken tegen grote groepen vijanden of om gaten te blazen in verdedigings linies.
Dat maakt niet uit, als je ze gebruikt dan gaat de tegenstander ze ook gebruiken. En als de tegenstander ze gebruikt dan gaan aan alle kanten bondgenoten mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 17:30
*knip* HK-opmerking

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 14:27 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Als je even een klein beetje moeite had genomen om te zien wat Oekraïne precies had gezegd, dan had je geweten dat er meteen al is gezegd dat men er vanuit ging dat de mensen zijn omgekomen omdat er na de beschietingen geen contact meer gekregen kon worden.

En het zijn nota bene de autoriteiten zelf die naar buiten brengen dat de mensen nog leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
[Embed]
Wel een zeer kwetsbaar konvooi zonder tanks e.d. , voor die soldaten te hopen dat ze nog wat steun krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:11
BramViking schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:18:
[...]

In dit geval heeft een president dit nieuws naar buiten gebracht. Dat is heel wat anders dan een lokale krant.
Wat propaganda was en wat niet is pas achteraf goed te duiden. Het is verstandig om bij elk nieuwsbericht af te vragen waar het vandaan komt en te beoordelen of het geverifieerd kon worden. Dat geldt voor alle nieuws trouwens, dus ik raad je aan dezelfde scepsis ook toe te passen op nieuwsberichten die juist wel in "jouw" straatje passen (geldt ook voor iedereen).

Maar misschien kun je beter stoppen met je focussen op dit ene voorbeeld van achteraf gezien gelukkig niet waar bericht, en meer focussen op de nog veel verontrustendere berichten uit Kharkiv over (cluster)bommen op burgerdoelen. Ik zou heel blij zijn als jij kan vaststellen dat dit nieuws niet klopt, maar heb helaas al van teveel bronnen gelezen dat er daadwerkelijk wordt gebombardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
[Embed]
Alarmerend.. maar je kon het aan zien komen na de nieuws gisteren of eergisteren. Als ik het positief moet zien wil het misschien ook wel zeggen dat het leger van Putin het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Michael_OsGroot schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Op afweer zou ik niet rekenen. Rusland heeft 3000 atoombommen, zelfs als je 99% tegen houdt landen er nog 30. Daarbij moet ik zeggen dat ik geen idee heb waar het raketschild staat en hoeveel ze tegen houden. Maar mutually assured destruction is nog steeds live: als Putin het wil, dan liggen alle Europese hoofdsteden in de as. Dat kunnen we onmogelijk tegenhouden. We kunnen alleen vergelden.

Overigens ben ik het wel eens met wat eerder gepost werd hier: dat van Putins nucleaire arsenaal dat paraat staat is bangmakerij of om kracht bij te zetten bij de onderhandelen. Putin weet net zo goed dat een kernwapen gebruiken wel 10 stappen escalatie is.

Enige wat ik me nog voor kan stellen is dat hij er 1 boven de zee oid laat ontploffen om te laten zien dat het menens is en wellicht ook voor het binnenland, om te laten zien dat ze echt een kernmacht zijn. Maar zelfs dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Immers, bij de 1e atoombom moet je redelijkerwijs er vanuit gaan dat er meer volgen en dat ze zullen landen op je raketsilo's. Je zult dus onmiddelijk alles in gereedheid moeten brengen: alle bommen die niet in volkel liggen, alle raketsilo's in Amerika zullen waarschijnlijk lanceren. Dat is het venijn. Zodra de 1e raket vliegt heb je 15 minuten te beslissen wat je doet en daar wordt het gevaarlijk.
De vraag is of hij ook 3k atoombommen actief heb zitten, kan nergens achterhalen hoeveel actief er zijn dat accuraat genoeg is.

Ik hoop dat er niet alleen grond afweer systemen er zijn tegen zulke wapens, maar ook via lucht. Maar goed, denk dat het alleen bij dreigementen zal blijven, maar ja met die maafkes weet je het natuurlijk nooit.

Wat ik niet snap is nu dit door poetin naar voren is gebracht, het volk niet in zijn geheel naar voren komt. Bedoel snapt het volk dan ook niet dat voor hun dit ook het leven zal gaan kosten? Willen ze zo hun leven voor een dictator weggooien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:21:

Ik herinner me gewoon nog eventjes de talloze berichten op nieuws sites met de boodschap over "aanvallen" van mensen in Vietnam, Afghanistan, Irak, Syrie op de soldaten van de E.U en de V.S.
Tegen elk van die oorlogen waren ook meer dan genoeg demonstraties. Ik ben nog steeds van mening dat wat de VS de afgelopen tientallen jaren heeft gedaan zeker te vergelijken is met wat Putin nu doet, echter is dat op dit moment even een irrelevante vergelijking. We hebben nu een conflict dat opgelost moet worden en hopelijk daarna als les gebruikt kan worden in toekomstige conflicten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Kamerdebat:

Het gebeurde tussen neus en lippen door, maar Hoekstra noemde de Russische invasie zojuist een "illegale oorlog".

Deze kwalificatie van NL BuZa betekent wat mij betreft een verdere steunbetuiging, en wellicht een opmaat naar verdere stappen? (in die zin: wellicht toch een poging om bij de VN een resolutie los te peuteren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 15:23

Jawel hoor. Hij kan gewoon zijn troepen terug trekken. Een uitweg voor Poetin hoeft niet altijd een uitweg te zijn die hij leuk zal vinden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Zethiel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Wel een zeer kwetsbaar konvooi zonder tanks e.d. , voor die soldaten te hopen dat ze nog wat steun krijgen.
van de beelden die we te zien krijgen totaal niet, die worden gewoon als schietvoer ingestuurd krijg ik langzamerhand het idee 8)7

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 15:37

tuurlijk wel, alleen is de vraag wat voor hem acceptabel is.
Wees maar zeker dat er voorstellen gaan komen waardoor beide partijen zich als winnaar kunnen uitroepen maar dat in werkelijkheid niet zijn.
Maar is Poetin daartoe bereid? Hij heeft beslist om de aanval in te zetten, gewoon nu de troepen terugtrekken zonder daar iets wezenlijks tegenover, lijkt me niet haalbaar.
Wat ik wel bvb achtbaar haal, is dat de regering Zelensky ontslag neemt en er verkiezingen of dergelijke komen.
Op die manier kan Poetin alsnog claimen dat hij geslaagd is in de denazificatie.
Geef hem dan nog de separatischtische gebieden en misschien is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Ja, natuurlijk heeft hij die optie in ieder weldenkend brein. Maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat dat (in ieder geval op dit moment) niet zo is bij Putin.
Hij gaat die keus ook niet vrijwillig maken; maar om terug te komen op het zogenaamde goede punt van Van Haga; laten we het Kremlin niet gaan faciliteren in dit soort shit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Dean Martin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Klopt, maar dan is het ook zinloos om hem een uitweg te bieden. De enige acceptabele uitweg voor Poetin is dat hij landjepik mag doen zonder dat iemand zich ermee bemoeit.

En als 'we' dat nu toestaan trekt hij z'n conclusie en doet hij het over een tijdje opnieuw. Wanneer is het dan genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
wauskoek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Alarmerend.. maar je kon het aan zien komen na de nieuws gisteren of eergisteren. Als ik het positief moet zien wil het misschien ook wel zeggen dat het leger van Putin het niet aan kan.
En Belarus heeft dus zijn eigen "familie" verkocht aan Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Sorry hoor, maar wat een onzin van die Haga.

De uitweg voor Poetin is kristalhelder: staakt-het-vuren en in échte vredesonderhandelingen treden. De bal ligt bij hem, niet bij Oekraïne/het Westen.
Dat is in de ogen van Putin niet aanvaardbaar.

Ik ben ab-so-luut niet pro-Rusland, echter heeft Rusland ook nog een behoorlijke andere bal in het veld liggen.
Zeker vanuit Russisch perspectief.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
Xtr3me4me schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:25:
[...]

De vraag is of hij ook 3k atoombommen actief heb zitten, kan nergens achterhalen hoeveel actief er zijn dat accuraat genoeg is.

Ik hoop dat er niet alleen grond afweer systemen er zijn tegen zulke wapens, maar ook via lucht. Maar goed, denk dat het alleen bij dreigementen zal blijven, maar ja met die maafkes weet je het natuurlijk nooit.

Wat ik niet snap is nu dit door poetin naar voren is gebracht, het volk niet in zijn geheel naar voren komt. Bedoel snapt het volk dan ook niet dat voor hun dit ook het leven zal gaan kosten? Willen ze zo hun leven voor een dictator weggooien?
Huidige strategic arsenal is volgens deze bron zo'n 1600, https://fas.org/issues/nu...tus-world-nuclear-forces/

Pagina: 1 ... 48 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid