China heeft niks gezegd wat er al eerder gezegd was. Herhaling van zinnen uit eerdere berichten van china.Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:34:
[...]
Wat zegt China, dat zou een major breakthrough zijn als zij Rusland gaan veroordelen
Kwestie van tijd. Die kraan gaat echt wel dicht.mekkieboek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:39:
[...]
Dat is toch wel een heel raar aspect van deze oorlog, enerzijds dat Rusland gewoon doorgaat met gas leveren aan de EU en anderzijds dat de EU doorgaat met gas af te nemen. Gezien alle ontwikkelingen, rethoriek en wapengekletter (of dreigen daarmee) is dat bijzonder.
Hoe hard kan je europa zo pakken door te sluiten
Polen, Bulgarije, Servie en Slowakije hebben bij elkaar nog meer dan 70 MiG-29sPlayer1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:36:
[...]
Heeft het leveren van jets überhaupt zin? Duitsland en Polen hebben misschien nog wat half weggeroeste Russische Migs staan maar als het Westerse jets zijn duurt het toch veel te lang voor ze die fatsoenlijk weten te gebruiken?
Zelfs in het hoogtij van de koude oorlog heeft Rusland/USSR betrouwbaar geleverd. Dat is voor hun net zo belangrijk als voor ons.mekkieboek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:39:
[...]
Dat is toch wel een heel raar aspect van deze oorlog, enerzijds dat Rusland gewoon doorgaat met gas leveren aan de EU en anderzijds dat de EU doorgaat met gas af te nemen. Gezien alle ontwikkelingen, rethoriek en wapengekletter (of dreigen daarmee) is dat bijzonder.
Zoals Habeck vandaag ook aangaf, zodra Rusland hier mee stopt is dat voor altijd. No way back voor toekomstige afname van hun gas en olie.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 27-02-2022 21:43 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Algemene Vergadering VN morgen bijeen voor speciale Oekraïne-sessie
De VN-Veiligheidsraad heeft opgeroepen tot een bijzondere bijeenkomst van de Algemene Vergadering van de VN. Die wordt morgen gehouden en komt niet onverwacht: vrijdag sneuvelde in de Veiligheidsraad een ontwerpresolutie om de Russische invasie te veroordelen, omdat Rusland zijn veto gebruikte. China, India en de Verenigde Arabische Emiraten onthielden zich van stemming.
Bij de stemming over de speciale bijeenkomst van de Algemene Vergadering stemde alleen Rusland tegen. China, India en de Verenigde Arabische Emiraten stemden opnieuw niet. De elf andere leden stemden voor. De kans is groot dat de Algemene Vergadering de Russische inval wel zal veroordelen.
https://nos.nl/collectie/...china-invasie-veroordeelt
De VN-Veiligheidsraad heeft opgeroepen tot een bijzondere bijeenkomst van de Algemene Vergadering van de VN. Die wordt morgen gehouden en komt niet onverwacht: vrijdag sneuvelde in de Veiligheidsraad een ontwerpresolutie om de Russische invasie te veroordelen, omdat Rusland zijn veto gebruikte. China, India en de Verenigde Arabische Emiraten onthielden zich van stemming.
Bij de stemming over de speciale bijeenkomst van de Algemene Vergadering stemde alleen Rusland tegen. China, India en de Verenigde Arabische Emiraten stemden opnieuw niet. De elf andere leden stemden voor. De kans is groot dat de Algemene Vergadering de Russische inval wel zal veroordelen.
Dat doen ze ook niet. Letterlijke woorden:Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:34:
[...]
Wat zegt China, dat zou een major breakthrough zijn als zij Rusland gaan veroordelen
Ze hebben zich (wederom) onthouden van stemming, dit keer over een procedurele motie om morgen een spoedsessie van de Algemene Vergadering te houden. Op de agenda voor die spoedsessie staat o.a. Rusland verantwoordelijk te stellen.China supports and encourages all diplomatic efforts conducive to a peaceful resolution of the Russia-Ukraine crisis
Bij elkaar hebben ex-communistische landen ongeveer 100? vliegtuigen en 100 helikopters? Die uit sovjet tijden komen? Alle beetjes helpen... En honderd van beide... zullen enorm helpen...Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:36:
[...]
Heeft het leveren van jets überhaupt zin? Duitsland en Polen hebben misschien nog wat half weggeroeste Russische Migs staan maar als het Westerse jets zijn duurt het toch veel te lang voor ze die fatsoenlijk weten te gebruiken?
[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 27-02-2022 21:45 ]
Convooien richting Kyiv gespot. Die TB-2 drones moeten even naar het Noordwesten verplaatst worden 
Dat is echt vrij significant. Ik denk niet dat mensen zich beseffen hoe belangrijk dat is.MeteoVir schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Dat doen ze ook niet. Letterlijke woorden:
[...]
Ze hebben zich (wederom) onthouden van stemming, dit keer over een procedurele motie om morgen een spoedsessie van de Algemene Vergadering te houden. Op de agenda voor die spoedsessie staat o.a. Rusland verantwoordelijk te stellen.
[ Voor 71% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 21:45 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Idd, die kunnen wel wat uitwisselen/vervangen met steun van de EU. Als ze slim zijn stationeren ze ze dan wel buiten Ukraine op de grens. Maar of dat kan vraag ik me af.n0pe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Polen, Bulgarije, Servie en Slowakije hebben bij elkaar nog meer dan 70 MiG-29s
I am the great Cornholio!
Wie zegt dat het alleen jets zijn? Misschien zijn er wel "vrijwilligers" die westerse jets in Oekraiense dienst willen vliegen? Maar toegegeven: Dat verwacht ik niet.Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:36:
[...]
Dit volg ik even niet, Rusland stemt tegen inclusief blanco stemmen van China, India en de VAE dus geen veroordeling. Nu zou er morgen dan wel een veroordeling verwacht worden?Winkiller schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:41:
Hebben we het ECHT nodig? Of willen we het graag? Ik heb 3 elektrische kachels. Een externe inductie kookplaat en een "mobiel" bad die ik kan vullen met warm water om te douchen. Tada de gaskraan kan dicht. Investeren in een waterpomp is de volgende stap.Adriaan71 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Kwestie van tijd. Die kraan gaat echt wel dicht.
Hoe hard kan je europa zo pakken door te sluiten
Wordt het duur? Ja vast en zeker. Gaat Rusland het voelen als de gaskraan dichtgaat? Zeker weten.
Stationeren buiten Oekraine zou gewoon een oorlogsdaad zijn. Die moeten binnen Oekraine gestationeerd worden en gevlogen worden door piloten die (op papier tenminste) Oekraiens zijn.HaterFrame schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:44:
[...]
Idd, die kunnen wel wat uitwisselen/vervangen met steun van de EU. Als ze slim zijn stationeren ze ze dan wel buiten Ukraine op de grens. Maar of dat kan vraag ik me af.
En wat zou de consequenties hiervan zijn?Winkiller schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:41:
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Dat zou wel grappig zijn. Vliegtuigen gratis leveren + ammunitie en de piloten zijn vrijwilligers...downtime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:45:
[...]
Wie zegt dat het alleen jets zijn? Misschien zijn er wel "vrijwilligers" die westerse jets in Oekraiense dienst willen vliegen? Maar toegegeven: Dat verwacht ik niet.
Om eerlijk te zijn... het Russische draaiboek terug in het gezicht van Putin gooien... Eff wat extra passpoorten aanmaken
[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 27-02-2022 21:47 ]
Nee, want dan is de uitslag precies hetzelfde, net als vrijdagDutchy88 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Dit volg ik even niet, Rusland stemt tegen inclusief blanco stemmen van China, India en de VAE dus geen veroordeling. Nu zou er morgen dan wel een veroordeling verwacht worden?
Ik kan de oorspronkelijke post niet bewerken.O085105116N schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:35:
https://www.1limburg.nl/f...ngestuurd-vanuit-brunssum
Ook goed om te weten dit.
[mbr]Geef aub even een korte samenvatting wat het artikel bijdraagt. Op deze manier is het een linkdump.[/]
Waar moet ik beginnen? Van oudsher heeft dit de “aandacht”. En ik kan me goed voorstellen dat die aandacht nu nog groter is. De flitsmacht zelf is nooit op deze schaal gedeployed dus ik ben ook benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
Xi Jinping speelt hetzelfde spelletje als Putin & Co. Zelfverrijking en totalitaire macht ten koste van de bevolking. Het verschil zit erin dat Rusland dit primair op natuurlijke grondstoffen doet, China moet het hebben van arbeidskracht. Hierdoor is de prikkel voor China om de bevolking tevreden te houden (het sociale contract) meer aanwezig dan in Rusland, waar het genoeg is om de controle te houden om natuurlijke rijkdommen te roven.MeteoVir schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Dat doen ze ook niet. Letterlijke woorden:
[...]
Ze hebben zich (wederom) onthouden van stemming, dit keer over een procedurele motie om morgen een spoedsessie van de Algemene Vergadering te houden. Op de agenda voor die spoedsessie staat o.a. Rusland verantwoordelijk te stellen.
Dat wil nog niet zeggen dat ze zomaar gebruikt kunnen worden door Oekraïne. Aan die vliegtuigen zijn zo natuurlijk zo goed als zeker aanpassingen doorgevoerd sinds het NAVO lidmaatschap van die landen.n0pe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Polen, Bulgarije, Servie en Slowakije hebben bij elkaar nog meer dan 70 MiG-29s
Servië is trouwens een bijzondere in dit rijtje, die zijn over het algemeen vrij pro Russisch.
En waar komt die elektriciteit vandaan?loki504 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Hebben we het ECHT nodig? Of willen we het graag? Ik heb 3 elektrische kachels. Een externe inductie kookplaat en een "mobiel" bad die ik kan vullen met warm water om te douchen. Tada de gaskraan kan dicht. Investeren in een waterpomp is de volgende stap.
Wordt het duur? Ja vast en zeker. Gaat Rusland het voelen als de gaskraan dichtgaat? Zeker weten.
Wikipedia: Lijst van elektriciteitscentrales in Nederland
*knip*
Niet op de man spelen, hou het vriendelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 22:01 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Behalve dat er geen vetostemmen bestaan in de stemming voor resoluties in de Algemene Vergadering. Daardoor is een veroordeling (bij meerderheid van stemmen) wel mogelijk.RubenSaurus schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:47:
[...]
Nee, want dan is de uitslag precies hetzelfde, net als vrijdag
Servie kan inderdaad uit het lijstje, zijn er nog steeds rond de 50 over. Het zou onderdeel zijn van het EU pakket van 450 miljoen euro. Dit pakket is bovenop de donaties van individuele landen.Arrne schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:48:
[...]
Dat wil nog niet zeggen dat ze zomaar gebruikt kunnen worden door Oekraïne. Aan die vliegtuigen zijn zo natuurgetrouw goed als zeker aanpassingen doorgevoerd sinds het NAVO lidmaatschap van die landen.
Servië is trouwens een bijzondere in dit rijtje, die zijn over het algemeen vrij pro Russisch.
Een deel komt inderdaad van aardgas. Maar niet alles. Tevens is Rusland niet de enigste die gas heeft. En zonnepanelen leven ook stroom. Genoeg om ons luxe leven voort te zetten? Nee maar genoeg om te leven.Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:48:
[...]
En waar komt die elektriciteit vandaan? *knip*
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 22:01 . Reden: Quote aangepast ]
Beetje kort door de bocht, hoe denk je dat je electriciteit geproduceerd wordt?loki504 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Hebben we het ECHT nodig? Of willen we het graag? Ik heb 3 elektrische kachels. Een externe inductie kookplaat en een "mobiel" bad die ik kan vullen met warm water om te douchen. Tada de gaskraan kan dicht. Investeren in een waterpomp is de volgende stap.
https://ec.europa.eu/euro...fuels%20(both%2013%20%25).
eu gas import breakdown
https://www.eia.gov/today...ica%2C%20and%20Azerbaijan.
eu oil breakdown kan ik zosnel niet vinden
Dus Belarus is ook in oorlog met Ukraine, daar hoor ik namelijk nog te weinig over.downtime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Stationeren buiten Oekraine zou gewoon een oorlogsdaad zijn. Die moeten binnen Oekraine gestationeerd worden en gevlogen worden door piloten die (op papier tenminste) Oekraiens zijn.
I am the great Cornholio!
Daarom gingen de kWh prijzen ook omhoog. Veel gascentralesColdcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:48:
[...]
En waar komt die elektriciteit vandaan? Als je deze kennis niet hebt kun je beter je tijd besteden om jezelf te voorzien van kennis dan onzin uitkramen.
*knip*Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:48:
[...]
En waar komt die elektriciteit vandaan?*knip*
Daar is een topic report voor aub.
[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 22:02 ]
Er komt allemaal stront uit de Russische afgevaardigde bij de VN Veiligheidsraad. Echt ongelooflijk wat een leugens.
Zeker. Die zijn in oorlog met Oekraine. Maar dat negeren we voor het gemak. Eén vijand tegelijk is wel genoeg.HaterFrame schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:51:
[...]
Dus Belarus is ook in oorlog met Ukraine, daar hoor ik namelijk nog te weinig over.
Moet dat eerst zien en dan geloven met die jets.
Ze doen er bij wijze van al weken over om een paar helmen die kant op te krijgen. Dan zou het nu om jets gaan?
Die dingen zitten vol met crypto apparatuur, sensoren en andere toepassingen welke niet even in een uurtje gewisseld zijn.
Leuk in het draaiboek, en en goede sneer naar Putin, maar ik geloof niet dat we serieus eu jets met UA piloten gaan zien de komende weken….
Ze doen er bij wijze van al weken over om een paar helmen die kant op te krijgen. Dan zou het nu om jets gaan?
Die dingen zitten vol met crypto apparatuur, sensoren en andere toepassingen welke niet even in een uurtje gewisseld zijn.
Leuk in het draaiboek, en en goede sneer naar Putin, maar ik geloof niet dat we serieus eu jets met UA piloten gaan zien de komende weken….
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik negeer het vooral omdat het gewoon een extensie van Rusland isdowntime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Zeker. Die zijn in oorlog met Oekraine. Maar dat negeren we voor het gemak. Eén vijand tegelijk is wel genoeg.
Martien Visser op Twitter post regelmatig grafieken omtrent energie.loki504 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:51:
[...]
Een deel komt inderdaad van aardgas. Maar niet alles. Tevens is Rusland niet de enigste die gas heeft. En zonnepanelen leven ook stroom. Genoeg om ons luxe leven voort te zetten? Nee maar genoeg om te leven.
Toevallig stuurde hij onlangs deze:
NL gasverbruik per sector. Belangrijkste is elektriciteit. Weliswaar groeien wind en zon snel, maar kolen moet terug, terwijl de eigen gasproductie snel daalt.
— Martien Visser (@BM_Visser) 26 februari 2022
Verder zit Gate LNG al vol, levert NO al maximaal en is gasinzet kunstmest al beperkt.
Onze opties? #grafiekvandedag pic.twitter.com/aPf9RaH9e1
What a fine day for Science! | Specs
Hopelijk zwakt het gevoel van de ernst af voor je. Mocht het niet zo zijn, wacht dan niet te lang met hulp/begeleiding zoeken. Oprecht veel sterkte gewenst en geluk.honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:19:
Ik ga proberen om afstand te nemen van dit forum.
Ik heb veel ervaring in crisis management, heftige beslissingen moeten nemen zonder (veel) problemen; maar ik merk dat ik hier niet goed mee omga. Het besef dat je helemaal niks kan doen vliegt me aan en ik merk dat ik probeer grip te krijgen op de situatie wat me (natuurlijk) niet lukt, en daardoor paniek aanvallen krijg van alle (nucleaire) dreiging.
Je zit maar te wachten.
Ik hoop dat ik het wat kan afsluiten. Dikke knuffel aan iedereen!
(Vorige week was mijn grootste zorg of ik een Samsung S22 zou kopen of toch ging wachten op de iPhone 14 Pro).
De russen noemen het een missie. Nu wordt er specifiek het woord oorlog gebruikt. Iets dat poetin wil vermijden. Ben benieuwt hoe dat dan gaat uitpakken.downtime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:52:
[...]
Zeker. Die zijn in oorlog met Oekraine. Maar dat negeren we voor het gemak. Eén vijand tegelijk is wel genoeg.
Bij wijze van? Wat bedoel je nu precies? Geen weken, 4 dagen.Rene schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:53:
Ze doen er bij wijze van al weken over om een paar helmen die kant op te krijgen.
Waar lees / hoor / zie je dat?Ingelogd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:51:
Er komt allemaal stront uit de Russische afgevaardigde bij de VN Veiligheidsraad. Echt ongelooflijk wat een leugens.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ambassadeur van Oekraïne in VN Veiligheidsraad gebruikt weinig verhullende taal om zijn bijdrage te openen:
Rusland heeft het voorzitterschap van de Veiligheidsraad tot 1 maart.Wederom zijn de regels van de Veiligheidsraad door de voorzitter bij de laatste stemming niet goed toegepast. Maar gelukkig binnen 48 uur is deze verkrachting van het voorzitterschap voorbij.
Even met afstand van "onzin uitkramen"Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:48:
[...]
En waar komt die elektriciteit vandaan? Als je deze kennis niet hebt kun je beter je tijd besteden om jezelf te voorzien van kennis dan onzin uitkramen.
Plus dat ons netwerk dreigt overbelast te raken door bijvoorbeeld zonnepanelen en meer stroom vraag. Het is dus niet zo heel simpel jammer genoeg.
[ Voor 3% gewijzigd door wimpo op 27-02-2022 22:00 ]
Dat is het het vreemde, wederzijds afhankelijk en toch ruzie met elkaar. Maar goed, het is positief om te zien dat die kwetsbaarheid eens goed op tafel is komen liggen met alle strings attached. Duitsland heeft al aangekondigd om aan een plan B te gaan werken als het op gas aankomt.fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:41:
Zelfs in het hoogtij van de koude oorlog heeft Rusland/USSR betrouwbaar geleverd. Dat is voor hun net zo belangrijk als voor ons.
Zoals Habeck vandaag ook aangaf, zodra Rusland hier mee stopt is dat voor altijd. No way back voor toekomstige afname van hun gas en olie.
[ Voor 7% gewijzigd door mekkieboek op 27-02-2022 21:58 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Unconfirmed staat erbij. Deze lijkt mij dan ook echt wel fake want in een paar frames later zie je de weg heel kort weer even in beeld en is alles weer donker.
[Twitter: https://twitter.com/nexta_tv/status/1498037904496418817]
[Twitter: https://twitter.com/nexta_tv/status/1498037904496418817]
Ik verwacht weinig consequenties. Poetin heeft de knuppel in zijn eigen hoenderhok gegooid en hij moet een overwinning behalen. Niet voor zijn volk, maar voor zichzelf en zijn oligarchie. Een veroordeling van de VN doet daar niets aan af, werkt mogelijk als een rode lap.Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:47:
[...]
En wat zou de consequenties hiervan zijn?
Ik zie slechts één korte uitweg, en dat is dat het leger (de generaals) een einde aan Poetin en zijn kompanen maken. Opsluiten is een manier, maar de geschiedenis leert dat een kogel waarschijnlijk is.
Gaat dit gebeuren? Zijn er officieren die hier sterk genoeg voor zijn? Zo ja, wat dan? Eén man is meer dan 20 jaar president van een land geweest en heeft met corruptie, intimidatie en kompromat de volledige controle. Als dat verdwijnt, volgt chaos. Stel, er zijn mensen die het proberen, en het lukt niet. Hitler is na Walküre tekeer gegaan op zijn eigen volk.
We zitten in een uiterst onzekere tijd, met een nucleaire dreiging. Merk dat mijn stressniveau omhoog is gegaan. Normaal kan ik me niet goed concentreren, en wat doe je dan? Dan kijk je even naar de website van de NOS, naar wat journalisten op twitter (kan de Engelse Peter Jukes, Carole Cadwalladr, James O'Brien aanraden). En waar gaat het over? Juist.
Ik denk dat we de FIFA ook beter aan sancties kunnen onderwerpen en volledig ontmantelen. Dat is een organisatie die ook geen morele grenzen kent. Een corrupte bende die te grote bedragen binnenharkt, waar de stemmen gekocht worden en zaken bij voorkeur gedaan worden met volslagen corrupte regimes. Opdoeken die bende. Het had de gymnastiekvereniging van het Kremlin kunnen zijn.Qu3st schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:19:
De oplossing van de FIFA wordt niet door de Poolse selectie en bond geaccepteerd:
[Twitter]
Ach, Mark wil 30% subsidie op thuisaccu's.wimpo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:57:
[...]
Plus dat ons netwerk dreigt overbelast te raken door bijvoorbeeld zonnepanelen en meer stroom vraag. Het is dus niet zo heel simpel jammer genoeg.
Eindelijk een fatsoenlijke bron (kwam uit een gesprek).Rene schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:53:
Moet dat eerst zien en dan geloven met die jets.
https://www.wsj.com/livec...says-zjCJ5iME2keSkxfiaIpr
BRUSSELS—European Union member countries will supply Ukraine with jet fighters, EU foreign-policy chief Josep Borrell said Sunday.
Mr. Borrell said Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba has asked for jet fighters that his country’s air force can operate. Those planes would be Soviet-built models, mainly MiG and Sukhoi jets.
Some current EU members that were once part of the USSR-led Warsaw Pact still fly such planes or have old ones parked.
wat een held die ukraine ambassador in de UN die leest even live het telefoon nummer voor dat russen kunnen bellen om te informeren naar de gevangen en gestorven russische soldaten omdat de russische overheid de website geblokkeerd hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 27-02-2022 22:02 ]
Mooi. Hebben we eindelijk een goed excuus om enorm te gaan investeren in duurzame energie vanuit de hele EU. In plaats van alleen die hak-tak aanpak die nu wordt toegepast.fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Speculatief/onbevestigd, OSINT denkt dat dit een thermobarische bom/brandstof explosie zou kunnen zijn vanwege de sferische explosie.Tristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:58:
Unconfirmed staat erbij. Deze lijkt mij dan ook echt wel fake want in een paar frames later zie je de weg heel kort weer even in beeld en is alles weer donker.
[Twitter]
Ja dat word ook nog een beetje van is het wel/niet verstandig geweest om thuis opslag te bevorderen. Dit met oog op de batterijtechniek die wat te wensen over laat op de duurzaamheid. Maar dat geld voor zonnepanelen ook wel, word aan gewerkt denk ik dan maar.Frappuccino schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:00:
[...]
Ach, Mark wil 30% subsidie op thuisaccu's.
Als deze idd echt is, dan is dat een beste bom geweest zegTristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:58:
[Twitter]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Er komt ook geen schokgolf. Een explosie die zo groot is moet ook echt een grote schokgolf veroorzaken.Tristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:58:
[Twitter]
Kan iemand mij uitleggen waar de fanatisme vandaan komt om zo hard wraak te halen dat sommige zelfs *knip*
Ukraine is geen navo lid, geen EU lid. Heb zelf niks met dat land maar hoop uiterdaad wel dat ze er bovenop komen en er een oplossing komt zonder dat we allemaal de pineut zijn. Donneren voor humanitaire aid sluit ik me bij aan en wat sancties richting rusland maar ik zelf zie het niet zitten om voor de Ukraine te gaan bloeden bij wijze van.
Dit is niet de eerste keer dat een agressor zoveel slachtoffers maakt. Ik gaan geen oorlogen noemen die we zelf zijn gestart maar bijvoorbeeld: Myanmar, wat daar gebeurt kan je imo onder genocide schrijven. Palestina/Israel bezetting...een moderne Apartsheid staat waar zelfs de VN tegenwoordig kritiek op uit en dan hebben we Saudie arabie die Yemen om zeep helpt, kids daar gewoon sterven aan hongersnood zowat. We doe nmet al die landen nog vrolijk zaken en weinig vuils aan de wind.
Aan al die landen verdienen we veel geld, Rusland betalen we veel aan. Dat is het grootste verschil wellicht.
Waarom is het dit keer zo anders? Omdat het in onze achtertuin afspeelt? Of omdat Ukraine geo-politiek heel gevoelig ligt als in er zit daar eindelijk een pro EU-regime en dat willen we niet kwijt?
Waarom is het de risico op een *knip* waard voor de Nato, en ook voor de users hier? Waarom ligt dit velen malen gevoeliger lijkt het wel.
*knip* je zult de sprong naar WW3 zelf moeten onderbouwing, nu doe je de aanname en keer je bewijslast om.
Ukraine is geen navo lid, geen EU lid. Heb zelf niks met dat land maar hoop uiterdaad wel dat ze er bovenop komen en er een oplossing komt zonder dat we allemaal de pineut zijn. Donneren voor humanitaire aid sluit ik me bij aan en wat sancties richting rusland maar ik zelf zie het niet zitten om voor de Ukraine te gaan bloeden bij wijze van.
Dit is niet de eerste keer dat een agressor zoveel slachtoffers maakt. Ik gaan geen oorlogen noemen die we zelf zijn gestart maar bijvoorbeeld: Myanmar, wat daar gebeurt kan je imo onder genocide schrijven. Palestina/Israel bezetting...een moderne Apartsheid staat waar zelfs de VN tegenwoordig kritiek op uit en dan hebben we Saudie arabie die Yemen om zeep helpt, kids daar gewoon sterven aan hongersnood zowat. We doe nmet al die landen nog vrolijk zaken en weinig vuils aan de wind.
Aan al die landen verdienen we veel geld, Rusland betalen we veel aan. Dat is het grootste verschil wellicht.
Waarom is het dit keer zo anders? Omdat het in onze achtertuin afspeelt? Of omdat Ukraine geo-politiek heel gevoelig ligt als in er zit daar eindelijk een pro EU-regime en dat willen we niet kwijt?
Waarom is het de risico op een *knip* waard voor de Nato, en ook voor de users hier? Waarom ligt dit velen malen gevoeliger lijkt het wel.
*knip* je zult de sprong naar WW3 zelf moeten onderbouwing, nu doe je de aanname en keer je bewijslast om.
[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 23:23 ]
The first casualty in war is always the truth...
Nu nog uit gas.Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:48:
[...]
En waar komt die elektriciteit vandaan?
Maar daarvoor ís een alternatief te ontwikkelen op enige termijn.
Zolang woningen een CV-ketel hebben, móét je gas hebben, no matter what.
Hoe dan ook, isoleren is de eerste stap. Zo min mogelijk energie verbruiken. Des te minder afhankelijk worden we van energieleveranciers in het buitenland.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Schokgolf die komt wel, maar duurt een tijdje om te verplaatsen. Ligt eraan hoever de explosie was natuurlijk.TheBrut3 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
[...]
Er komt ook geen schokgolf. Een explosie die zo groot is moet ook echt een grote schokgolf veroorzaken.
Maar was een behoorlijke klapper... Echt of niet echt, een fikse explosie.
Making an ass of myself since the 70's
Die is volgens mij te zien tussen 0:07 en 0:09TheBrut3 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
[...]
Er komt ook geen schokgolf. Een explosie die zo groot is moet ook echt een grote schokgolf veroorzaken.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ambassadeur Oekraïne richtte zich in de VN Veiligheidsraad aan het eind van zijn betoog in het Russisch aan de Russische ambassadeur. Zijn afsluitende woorden:
Er is altijd plek voor keuzes in het leven. Je kan altijd een mens blijven, een persoon. Of je kan het kwaad blijven verdedigen. Deze keuze ligt altijd bij ieder individu.
Sowieso erg de moeite waard om zijn hele rede terug te luisteren, inclusief het gedeelte dat hij in het Russisch sprak. Emotie druipt er van af.Wognummer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:01:
wat een held die ukraine ambassador in de UN die leest even live het telefoon nummer voor dat russen kunnen bellen om te informeren naar de gevangen en gestorven russische soldaten omdat de russische overheid de website geblokkeerd hebben
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Deze vraag is nu al een paar keer hier voorbij gekomen, maar ik neem het je niet kwalijk. Ook wij zitten allemaal met dezelfde vragen.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Kan iemand mij uitleggen waar de fanatisme vandaan komt om zo hard wraak te halen dat sommige zelfs WW3 willen riskeren?
Waarom is het de risico op een WW3 waard voor de Nato, en ook voor de users hier? Waarom ligt dit velen malen gevoeliger lijkt het wel.
Het enige antwoord dat ik je kan geven is dat we nu met enige zekerheid kunnen stellen dat Poetin niet te vertrouwen is en niet zal stoppen bij Oekraïne. Wil jij erbij staan en ernaar kijken hoeveel meerder doden hij maakt? Deze man moet gestopt worden! Dat doen we nu op zo'n manier waar het hem het meeste pijn doet, Rusland volledig isoleren van de wereld en alles daar in elkaar laten klappen.
Bij toeval nog op een wijziging van NPC UKRENERGO gestuit. Dit bedrijf wordt omschreven als "NPC Ukrenergo is a power company responsible for operational and technological control of the Ukrainian energy system and electricity transmission from generating plants to the distribution networks of the regional electricity suppliers.". Je kan ze vergelijken met TenneT in NL. Ze waren al eerder bezig met het plannen om het netwerk van de Oekraïne gefasseerd om te zetten van de synchronisatie met het netwerk van Belarus en Rusland, naar het Europese ENTSO-E.
Een test om te kijken of het netwerk zelf een juiste frequentie zou houden was geplanned op 24 feb tot en met 26 feb. Daarna zou de daadwerkelijke wijziging nog op zich laten wachten. Nu viel deze test precies met de start van de oorlog, en is vandaag besloten om niet meer te gaan synchroniseren met het netwerk van Belarus en Rusland. Het netwerk draait stabiel opzichzelf en de toekomst is de synchronisatie met het Europese ENTSO-E.
Je kan alleen maar speculeren of dit wellicht ook met planning mee heeft gespeeld voor Rusland.
Bron NPC UKRENERGO op LinkedIn.
Een test om te kijken of het netwerk zelf een juiste frequentie zou houden was geplanned op 24 feb tot en met 26 feb. Daarna zou de daadwerkelijke wijziging nog op zich laten wachten. Nu viel deze test precies met de start van de oorlog, en is vandaag besloten om niet meer te gaan synchroniseren met het netwerk van Belarus en Rusland. Het netwerk draait stabiel opzichzelf en de toekomst is de synchronisatie met het Europese ENTSO-E.
Je kan alleen maar speculeren of dit wellicht ook met planning mee heeft gespeeld voor Rusland.
Bron NPC UKRENERGO op LinkedIn.
Bron NPC UKRENERGO op LinkedIn.The first phase of Ukraine’s power system testing in isolation from the power systems of Russia, Belarus and the ENTSO-E network is scheduled for 24–26 February 2022. During this time, the IPS of Ukraine will merge with the “Burshtyn TPP Island”, and the two parts of Ukraine’s power system will operate synchronously.
The isolated operation is a test conducted in preparation for the synchronization of the Integrated Power System (IPS) of Ukraine with the power system of ENTSO-E Continental Europe. It is stipulated in the Agreement on the conditions for the future interconnection of Ukrainian and European power systems and should be done in two steps: in winter and summer.
The isolated test operation and the future synchronization of Ukraine’s power system with the power system of Continental Europe will be performed in a single control block with Moldova’s power system. Test results will serve as the basis for ENTSO-E’s decision to switch to parallel operation with the power systems of Ukraine and Moldova.
Operations to temporarily disconnect the “Burshtyn TPP Island” from the ENTSO-E power system and connect it to the IPS of Ukraine will begin on the morning of 23 February. On completion of these operations, the work will start to temporarily disconnect the IPS of Ukraine from the power systems of Russia and Belarus. It is scheduled that Ukraine’s power system will return to parallel operation with these power systems on 27 February. The Ukraine-Moldova control block is scheduled to operate in the island mode on 24–26 February.
In addition, during the isolated mode of operation of 24–26 February, the bidding zones of the IPS of Ukraine and the “Burshtyn TPP Island” will merge. Accordingly, Burshtyn TPP and all other Ukrainian electricity producers will operate in a single bidding zone during this period.
NPC Ukrenergo has reached all necessary agreements with transmission system operators of the Russian Federation and the Republic of Belarus to temporarily stop and then resume the parallel operation. NPC Ukrenergo acts in strict compliance with the terms and conditions of agreements on parallel operation with TSOs of neighbouring countries.
The isolated mode of operation is not a stress test for the power system. The purpose of the test is to demonstrate the ability of the power system to maintain the required frequency of 50 Hz in various modes of its operation. Tests involve the stepwise disconnection of generation and load.
The test programme is coordinated with ENTSO-E and includes all necessary measures to maintain the reliability and security of the power supply to Ukrainian consumers.
NPC Ukrenergo has also taken all necessary measures to ensure the full functioning of the electricity market as a single bidding zone during the isolated mode of operation.
En hele lange YT over de conferentie waar dit project vorig jaar besproken werd YouTube: “INTEGRATION OF UKRAINE INTO ENTSO-E: ON THE VERGE OF ENERGY INDEPEN...Ukraine's power system will not return to synchronous operation with Russian and Belarusian networks, said Minister of Energy of Ukraine Herman Halushchenko.
On February 24, when Russia launched a military invasion of Ukraine, our power system began tests in isolated operation mode, which is one of the final stages of preparation for synchronization with ENTSO-E. During these three days, February 24-26, the autonomous operation of the Ukrainian power system was successful, showed high reliability and ability to work in isolation. The Minister noted we could not afford to integrate with the power systems of the invaders who started the war against our homeland.
Therefore, Ministry of Energy of Ukraine issued a regulation to refuse reintegration into power systems of Russia and Belarus. Minister of Energy of Ukraine Herman Halushchenko stated that Ukraine would turn to its European partners in order to promptly synchronize its power system with ENTSO-E of mainland Europe.
Glory to Ukraine!
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Waarop de Russische ambassadeur de vergadering zeer resoluut eindigde.MeteoVir schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:08:
Ambassadeur Oekraïne richtte zich in de VN Veiligheidsraad aan het eind van zijn betoog in het Russisch aan de Russische ambassadeur. Zijn afsluitende woorden:
[...]
De reden is helaas gedeeltelijk ironisch. Om wereld oorlog 3 te voorkomen.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Kan iemand mij uitleggen waar de fanatisme vandaan komt om zo hard wraak te halen dat sommige zelfs WW3 willen riskeren?
Waarom is het de risico op een WW3 waard voor de Nato, en ook voor de users hier? Waarom ligt dit velen malen gevoeliger lijkt het wel.
Het is onze achtertuin en een democratisch land wat wordt aangevallen.
Ik denk ook de mogelijkheid om China duidelijk te laten zien dat het Westen (zo goed als) 1 is. En ook bereid is om alle registers open te trekken.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
In feite omdat dit in de achtertuin is, Rusland een voormalig supermacht is met een nucleair arsenaal, omdat Rusland aangegeven heeft door te willen gaan. M.a.w. als we dit niet stoppen, waar trekken we dan wel de lijn? Tegelijkertijd zitten we aan Rusland vast (gas) en Rusland aan ons (financieel), wat de situatie nog complexer maakt.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Oorlogen op grotere afstand met spelers die er veel minder toe doen krijgen nu eenmaal minder aandacht; bv Myanmar. Israël / Palestijnen is een eindeloos door etteren verhaal, dat soms opspeelt en dan weer uitdooft. Niemand heeft een oplossing voor dat conflict, maar behalve die 2 partijen heeft het weinig (direct) effect op het wereld toneel.
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 27-02-2022 22:13 ]
Heeft iemand toevallig nieuwe informatie over de status van deze enorme stroom aan tanks / fuel? Een aantal uren geleden waren ze 60km verwijderd van Kiev. Een 5 km lange konvooi (ook nog eens een dubbele rij aan voertuigen) is wel iets om te blijven volgen...
:strip_exif()/f/image/8vzQe0pmDENkqTcF3NOtTWhO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dSGRHHPXqEoP85B1TmStedSw.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van: https://www.reuters.com/w...rd-kyiv-maxar-2022-02-27/
Laat ik voorop stellen dat niemand oorlog wil. Het is voor een groot deel een morele verplichting van het westen. Oekraïne heeft in 1994 haar kernwapens opgegeven in ruil voor bescherming van Rusland, UK en de VS. Wij laten Oekraïne in de steek, het heeft zich in 2013 pro westen uitgesproken en sindsdien is het een doelwit van Russische aanvallen.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of America reaffirm their obligation to refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine, and that none of their weapons will ever be used against Ukraine except in self-defense or otherwise per the Charter of the United Nations.
[ Voor 23% gewijzigd door n0pe op 27-02-2022 22:16 ]
Omdat Putin zo te zien niet stopt bij Oekraïne.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Wanneer je dit toelaat dan waant hij zich onaantastbaar.
Staan stil bij de pomp… Ik hoop dat drones ze pakkenRiptide schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Heeft iemand toevallig nieuwe informatie over de status van deze enorme stroom aan tanks / fuel? Een uur geleden waren ze 60km verwijderd van Kiev. Een 5 km lange konvooi is wel iets om te blijven volgen...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Hij sneeuwt een beetje onder in al het andere nieuws, maar ik ben benieuwd of er nog een follow up komt.Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:03:
[...]
Speculatief/onbevestigd, OSINT denkt dat dit een thermobarische bom/brandstof explosie zou kunnen zijn vanwege de sferische explosie.
Dichtbij, democratie, zelfde vijand waar wij ook last van krijgen als ie niet gestopt wordt. Dat is het wel. Ja, er is meer onrecht in de wereld, maar dit moet hier en nu gestopt worden als we niet willen dat het volgende keer een NATO bondgenoot is en Nederlanders moeten sneuvelen om het te stoppen.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Ik geloof dat deze afbeeldingen van een stuk langer dan een uur geleden zijn.Riptide schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Heeft iemand toevallig nieuwe informatie over de status van deze enorme stroom aan tanks / fuel? Een uur geleden waren ze 60km verwijderd van Kiev. Een 5 km lange konvooi is wel iets om te blijven volgen...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is namelijk al lang donker.
Morrar schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:11:
[...]
In feite omdat dit in de achtertuin is, Rusland een voormalig supermacht is met een nucleair arsenaal, omdat Rusland aangegeven heeft door te willen gaan. M.a.w. als we dit niet stoppen, waar trekken we dan wel de lijn? Tegelijkertijd zitten we aan Rusland vast (gas) en Rusland aan ons (financieel), wat de situatie nog complexer maakt.
Oorlogen op grotere afstand met spelers die er veel minder toe doen krijgen nu eenmaal minder aandacht.
stok schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:11:
[...]
Ik denk ook de mogelijkheid om China duidelijk te laten zien dat het Westen (zo goed als) 1 is. En ook bereid is om alle registers open te trekken.
D-dark schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:10:
[...]
De reden is helaas gedeeltelijk ironisch. Om wereld oorlog 3 te voorkomen.
Het is onze achtertuin en een democratisch land wat wordt aangevallen.
Duidelijk. Laten we hopen dat het goed komt. Wellicht dat er uit die meeting met Zelensky wat goeds komt, als die meeting uberhaupt is door gegaan..en zelfs dan heb ik weinig hoop eerlijk gezegd..maar je weet het nooit he.Tristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Deze vraag is nu al een paar keer hier voorbij gekomen, maar ik neem het je niet kwalijk. Ook wij zitten allemaal met dezelfde vragen.
Het enige antwoord dat ik je kan geven is dat we nu met enige zekerheid kunnen stellen dat Poetin niet te vertrouwen is en niet zal stoppen bij Oekraïne. Wil jij erbij staan en ernaar kijken hoeveel meerder doden hij maakt? Deze man moet gestopt worden! Dat doen we nu op zo'n manier waar het hem het meeste pijn doet, Rusland volledig isoleren van de wereld en alles daar in elkaar laten klappen.
Ik zie putin namelijk niet die sancties liggend accepteren.Valt Ukraine eigenlijk om minder aan.
The first casualty in war is always the truth...
De website van de NOS ligt er ook uit. Benieuwd of ze aangevallen worden of gewoon overbelast.
werkt hier perfectIris1234 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:14:
De website van de NOS ligt er ook uit. Benieuwd of ze aangevallen worden of gewoon overbelast.
Werkt hier gewoon.Iris1234 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:14:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Doet het gewoon en vlot.Iris1234 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:14:
Denk ook dan heel Nederland bezorgd is en massaal nos.nl blijft refreshen.Iris1234 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:14:
Playstation 5
Sommige artikelen over deze oorlog lijken idd niet of slecht bereikbaar, al een minuut of 10 zeker gaande.Iris1234 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:14:
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Rare afbeelding ook. Lijkt erop dat alles stil staat. Kan me niet voorstellen dat ze rijden met een meter afstand tussen de voertuigen.HugoBoss1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Ik geloof dat deze afbeeldingen van een stuk langer dan een uur geleden zijn.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Vreemd de frontpage werkt wel bij mij maar het live-blog kan ik niet meer openen. Beetje offfopic misschien.
Daar heb ik ook last van en ik vroeg me hetzelfde af. Je bent dus niet de enige (en ik weet nu dat het niet alleen aan mijn browser ligt).Iris1234 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:14:
Waarschijnlijk een wapen depot of de chemische fabriek die in die richting staat die geraakt is. Geen thermobarische bom. Wat ik zo in verschillende commentaren lees dan he.Tristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Hij sneeuwt een beetje onder in al het andere nieuws, maar ik ben benieuwd of er nog een follow up komt.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Die grote explosie die gezien wordt schijnt een ammo depot te zijn:
https://mobile.twitter.co...tatus/1498042227427139587
Je beseft dat daar mensen in zitten die ook maar doen wat ze opgedragen wordt. En als ze niet luisteren verdwijnen ze zelf of hun familie naar de gulag. Laten we niet vergeten dat Russen ook mensen zijn.JB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Staan stil bij de pomp… Ik hoop dat drones ze pakken
Sterker nog ik verdenk Poetin ervan om de waarschijnlijke weigeringen van de Russische voorstellen door Oekraïne als een extra reden aan te halen om nogmaals zijn acties goed te praten, als in "zie je wel! ze werken de vrede tegen".Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:14:
[...]
[...]
[...]
[...]
Duidelijk. Laten we hopen dat het goed komt. Wellicht dat er uit die meeting met Zelensky wat goeds komt, als die meeting uberhaupt is door gegaan..en zelfs dan heb ik weinig hoop eerlijk gezegd..maar je weet het nooit he.
Ik zie putin namelijk niet die sancties liggend accepteren.Valt Ukraine eigenlijk om minder aan.
Het Russische bewind lijkt maar een ding te begrijpen, en dat is tegenmacht. Als Europa nu geen tegenmacht biedt stopt dit niet. Zoveel hebben die toespraken van Poetin nu wel duidelijk gemaakt.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Tristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Hij sneeuwt een beetje onder in al het andere nieuws, maar ik ben benieuwd of er nog een follow up komt.
https://twitter.com/KevinRothrock/status/1497751932567494657Ukraine’s State Service of Special Communications and Information Protection says part of a gas pipeline was destroyed in Kharkiv. This was *NOT* a nuclear blast, though the explosion created a mushroom cloud.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Kijk daar hebben we tenminste wat aan, ipv speculeren of dit nou een bom was... nu ook geolocalisering erbij.talkatoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:17:
Thanks.
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 22:19 ]
Lijkt me toch dat geen enkele weldenkende Rus dat wil.cvs79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:17:
[...]
Je beseft dat daar mensen in zitten die ook maar doen wat ze opgedragen wordt. En als ze niet luisteren verdwijnen ze zelf of hun familie naar de gulag. Laten we niet vergeten dat Russen ook mensen zijn.
Dus wie zou ze wat willen doen, die anderhalve paardenkop die wel pro-Putin is?
Homepage doet t, maar elk artikel op homepage geeft inderdaad een "CloudFront error
[ Voor 28% gewijzigd door Malarky op 27-02-2022 22:20 ]
Omdat het Europees grondgebied is. En na Oekraïne de grens van een EU lid en NAVO land angstig dichtbij komt. Dat moet aangepakt worden anders gaat Poetin door. Europa is democratie en vrede en dat verstoort deze agressor nu op wrede wijze.Jumpiefox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:05:
Rusland is Europa binnengedrongen en dat is 'ons' territorium. Daarom wil men wraak.
[ Voor 16% gewijzigd door MaStar op 27-02-2022 22:25 ]
Inderdaad!HugoBoss1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:18:
[...]
Kijk daar hebben we tenminste wat aan, ipv speculeren of dit nou een bom was... nu ook geolocalisering erbij.
Thanks.
nos.nl werkt hier gewoon... volgens mij de eerste keer in mijn leven daar ik naar naartoe gesurfd heb.
Daar kijk ik echt nooit op voor "nieuws".
*knip* dit is niet nodig en slowchat.HugoBoss1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:20:
nos.nl werkt hier gewoon... volgens mij de eerste keer in mijn leven daar ik naar naartoe gesurfd heb.
[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 22:59 ]
Homepage zal uit cache komen.Malarky schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:20:
[...]
Homepage doet t, maar elk artikel op homepage geeft inderdaad een "CloudFront error
Is nos ook al niet betrouwbaar?HugoBoss1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:20:
Maar de blog ligt er alleen uit rest van website werkt gewoon.
Playstation 5
@Tristantalkatoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:17:
Zo mooi van OSINT. Iemand geolocate een video naar aanleiding van iets dat oppopt in de Space, en vervolgens worden de hosts van de Space getagged. Vervolgens checken ze de validiteit van de claim, et cetera.
Welkom in de wereld van nieuws brengen anno 2022. Decentraal, iedereen speelt een rol, moderne technologieën. Conventionele media worden compleet overbodig gemaakt op deze manier
*knip* dit voegt niets toe aan het topic
[ Voor 85% gewijzigd door polthemol op 28-02-2022 07:21 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid