De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.542 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Vorkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:58:
[...]

En Putin zou Oekraïne ook niet invallen met overeenkomsten.

Waarom zou Finland dan niet hetzelfde doen?
Finland heeft expliciet een neutraliteitsverdrag getekend met Rusland. Oekraïne niet (los van de 'afspraak' n.a.v. inleveren van kernwapens in de jaren '90). Finland bij de Navo is een directe provocatie van Rusland waar diplomaten absoluut voor gaan liggen, zouden ze dat zelf toch willen. Met andere woorden, ook al wil Finland zelf bij de Navo (mark my words: dat willen ze uiteindelijk toch niet), dan gaat de Navo het zelf afkaatsen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:59:
https://www.independent.i...sia-in-days-41391470.html

[...]

Interessante bijvangst van de sancties. Ben benieuwd of dit daadwerkelijk zo gaat gebeuren. Het zou een mooie bijdrage van de investeringsmaatschappij.
Ik verwacht niet dat Rusland die toestellen gewoon maar laat gaan. Dat idee lijkt me lichtelijk naïef.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:56:
[Twitter]
Ik zat hier net ook naar te kijken. Na een F5 had Tass het bericht aangepast. Foutje? Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat ze zomaar de Oekraïense cijfers overnemen (naast dat het door de censuur sowieso niet de bedoeling is).

Heel interessant dit en ik vraag me af wat hier mis is gegaan bij de Russen.
Anonymous...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sebje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:55:
De Swift game is on hoor, poeh

De Roebel is bezig aan een vrije val, Russen kunnen niet meer pinnen in eigen land, de economie implodeerd daar als morgenvroeg de banken opengaan

Met dit tempo is Rusland aan het eind van de week bankroet.

[Afbeelding]
Is dat al aangepast? Vorige week stond die nog op 89/$

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 11:32
[Twitter]
Ik zat hier net ook naar te kijken. Na een F5 had Tass het bericht aangepast. Foutje? Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat ze zomaar de Oekraïense cijfers overnemen (naast dat het door de censuur sowieso niet de bedoeling is).

volgens en reactie gaat het mogelijk om een hack van Anon

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:59:
https://www.independent.i...sia-in-days-41391470.html

[...]

Interessante bijvangst van de sancties. Ben benieuwd of dit daadwerkelijk zo gaat gebeuren. Het zou een mooie bijdrage van de investeringsmaatschappij.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat al die vliegtuigen per direct genationaliseerd worden. Lullig voor de betreffende bedrijven, maar geloof maar niet dat deze even netjes teruggegeven gaan worden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Ik heb het gevoel alsof bijna de hele wereld er met een gestrekt been ingaat en Poetin/Rusland nauwelijks de kans wil geven hier enigszins nog goed uit te komen. Het is ook niet in ons belang om Rusland te veel te schaden.

Trapt er iemand op de rem? Zo van: 'Jongens, even rustig aan. Geef Poein even de tijd om te reageren voordat we alles meteen inzetten en hij het als een oorlogsverklaring moet zien'?

Alle sancties gaan nu wel erg snel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:45
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:50:
FIFA laat zich ook van hun beste kant zien hoor |:(

Polen had al aangegeven niet tegen Rusland te gaan spelen in de wk-kwalificaties.

Oplossing FIFA: nationale ploeg van Rusland mag zich geen Rusland noemen.

https://www.ad.nl/buitenl...ag-uit-den-boze~a65e4d66/
De FIFA laat keer op keer zien heel ver van de realiteit af te staan. Ze werken bijna altijd samen met alles wat slecht is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Om op een gezond niveau de crisis te kunnen volgen gebruik ik enkel de BBC live coverage en dit topic met een filter op alle reacties met een +7 score.

Ik moet zeggen werkt wel goed en ik word niet overwelmd met updates.

[ Voor 0% gewijzigd door Pachango Boy op 27-02-2022 22:03 . Reden: Taalfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

Wel bijzonder. Dat is al de 2e keer dat ze de ukrinform informatie overnemen.

Kan een hack of ontevreden Rus zijn?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:02:
Ik heb het gevoel alsof bijna de hele wereld er met een gestrekt been ingaat en Poetin/Rusland nauwelijks de kans wil geven hier enigszins nog goed uit te komen. Het is ook niet in ons belang om Rusland te veel te schaden.

Trapt er iemand op de rem? Zo van: 'Jongens, even rustig aan. Geef Poein even de tijd om te reageren voordat we alles meteen inzetten en hij het als een oorlogsverklaring moet zien'?

Gelukkig niet, zulke personen moet je keihard aanpakken.

Naast dat land woont er nog zo 1 die hetzelfde graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Malarky schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:00:
Volgens de Vitali Klitschko - de burgemeester van Kiev - is de gehele stad nu omsingeld en kan niemand meer erin/eruit: https://twitter.com/polin...tatus/1498002635881918468 via interview met AP: https://apnews.com/articl...540b398be26dfcaf472ec1621

Laten we hopen dat Kiev geen Stalingrad wordt en dat troepen van buitenaf de omcirkeling weer kunnen breken.
Spreek net met vrienden daar, en die zeggen dat dit fake nieuws is. Bizar!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:01:
[...]

Finland heeft expliciet een neutraliteitsverdrag getekend met Rusland. Oekraïne niet (los van de 'afspraak' n.a.v. inleveren van kernwapens in de jaren '90). Finland bij de Navo is een directe provocatie van Rusland waar diplomaten absoluut voor gaan liggen, zouden ze dat zelf toch willen. Met andere woorden, ook al wil Finland zelf bij de Navo (mark my words: dat willen ze uiteindelijk toch niet), dan gaat de Navo het zelf afkaatsen.
Daarbij is Finland al EU lid. En die hebben ook een bijstandverplichting. Dus levert niets extra op.
Erg onderstandig. Don't poke the bear

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Qwerty-273

Meukposter

De burgemeester van Kyiv heeft een bericht voor de inwoners (via Facebook ). Hij meldt onder andere dat de eerdere berichten van een compleet omsingeld Kyiv fake zijn…
Friends! Dear Kyivans!
Tonight will be difficult again. That is why our defenders are preparing to defend the capital.
And I urge Kyivites to spend this night in shelters.
Because the enemy is Satan. Shoots peaceful homes. It continues to destroy our infrastructure. Although he bears heavy losses - both human and military equipment. Because, it seems, the Russians did not expect such a rebuff and such a spirit of the Ukrainian people. Both military and civilian.
Our warriors are fighting heroically. All over Ukraine. Our people have rallied to defend their state.
The horde is trying to break through to Kyiv. But our residents are preparing to repel the aggressor. Today he was at the fortifications that Kyivites are helping to build terrorists. That the enemy army didn't get to our city.
I want to support the Ukrainian fighters and thank the residents of Irpen, Vorzel, Bucha and Gostomel for their endurance. Where fierce fighting continues, because the enemy is rushing to Kiev. Hold on! Let's stand together!

At this time, the movement of own vehicles, except for those who have special passes, is prohibited. And those people who will be on the streets at this time will be considered members of sabotage groups. The city lives under martial law.
So don't be in danger. I ask everyone to follow the rules. Because sabotage groups continue to be neutralized in the capital. Shootings are taking place in some areas. And even in the permitted hours, go out into the city only when absolutely necessary. To the store, the pharmacy. Support the elderly and single people who need help today.
I would also like to note that the coordination headquarters has started working in the capital to provide food and basic necessities to those Kyivans who need help. Business is already helping. Volunteers join. Thank you all for caring! Aid is being collected from Kyiv residents in some cities of western Ukraine.
I want to emphasize that Russia continues to fight against Ukraine not only with military weapons, but also with information. They create fake pages of government officials, manipulate information, create some legends. Today I created a clone of my Instagram page.
In the evening, Russian online publications spread information with reference to me that Kyiv was allegedly surrounded and evacuation of people was impossible.
And it is strange that Ukrainian telegram channels started to spread it…
Do not believe lies! Trust information only from official sources.
Together, we will stand together. Ukraine will win!
Glory to our army, glory to our citizens! Glory to Ukraine!

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die oproep heb je al vaker gedaan, maar je draait de zaken om. Putin staat niets in de weg om op de houden met de oorlog die hij is begonnen. Je kan niet de rest van de wereld daar de schuld van geven.

Diplomatie hebben we jarenlang geprobeerd en Putin heeft ons in ons gezicht voorgelogen.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 27-02-2022 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Juist :) Dat is ook het meest logisch, want je kopieert niet zomaar per ongeluk een stukje verkeerde tekst die precies in het straatje van de tegenpartij valt. Wel een goeie streek, Tass is toch een van de meest bekende persbureaus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

You must be joking? Als je wat sancties ziet als met gestrekt been erin gaan.....Hier en daar wat wapens leveren in kleine aantallen. Gestrekt been zou meer volledige NAVO inzet zijn. Dit is een heel soft begin.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18

Euhm, ben je serieus? Putin valt een land aan. En na 5 dagen komen de sancties een beetje op gang. Denk je dat Putin eventjes op de rem trapt om Ukraine even ademruimte te geven?

Die ettert al jaren en Putin dacht wel even dat het Westen langzaam was. Verkeerd gegokt. En we moeten doorpakken om ervoor te zorgen dat al die enge autoritaire figuurtjes wel twee keer nadenken. Net als al die enge mannetjes die geilen op die autoritaire mannetjes hier in NL. De Baudetjes en kornuiten.

Boehoehoe, arme Putin.

Arme Russen dat ze opgescheept zitten met zo’n achterlijk figuur.

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-02-2022 21:07 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
HollowGamer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Het is ontzettend jammer, zoveel dingen die ik niet heb gedaan, nu is het binnen één klap voorbij.
Als ik zo om me heen kijk is het toch echt nog niet voorbij. Beter nog: voor ons in Nederland is er in de praktische zin van het dagelijks leven helemaal niets aan de hand. Dus hup, klik dat nieuws even lekker weg, pak een biertje, speel een game (oké geen Fallout :p) of kijk lekker een film.

Moraal van het verhaal (en om het even ontopic te houden): een reminder aan iedereen in dit topic om óók af en toe even iets anders te doen dan bezig zijn met dit nieuws. Dat is goed voor je geest :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

LankHoar schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:04:
[...]

Spreek net met vrienden daar, en die zeggen dat dit fake nieuws is. Bizar!
Vitali heeft nu aangegeven dat hij 'verkeerd begrepen is' en je toch de stad nog uit kan.
https://twitter.com/KyivI...tatus/1498024824991625216

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 27-02-2022 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat al die vliegtuigen per direct genationaliseerd worden. Lullig voor de betreffende bedrijven, maar geloof maar niet dat deze even netjes teruggegeven gaan worden.
Goed punt. Het maakt natuurlijk die bedrijven om wie het gaat meteen rijp voor juridische claims. Dat zou Rusland naast zich neer kunnen leggen, maar dat betekent dan ook dat die vliegtuigen nooit meer ergens kunnen landen waar banden met het westen zijn. Dat zou ze meteen ook voor niet veel meer dan interne vluchten, of wellicht met China, inzetbaar maken?

Zo'n claim lijkt me hoe dan ook de doodsteek voor die vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

xh3adshotx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Legit, check het netwerk tabje van developer tools maar. Wellicht even waarschuwing bij plaatsen voor nieuwsgierige klikkers.
Maar vertraagt het de Russische spammerts of is dit een Russische scam dat juist het internet in Ukraine uiterst traag maakt?

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik las ergens dat het ‘dreigen met oorlog’ altijd zorgt voor een bepaalde vorm van respectvolle omgang. Nu Rusland die oorlog toch heeft ingezet valt die dreiging weg en kan iedereen vol op de boycot gaan. En misschien is het nog wat achterstallig werk zoals Polonium/Novisjok, MH17, De Krim, Trump etc wat nu op Rusland wordt verhaald.

Vergelijk het met Noord-Korea, die dreigt ook, maar doet verder niets. Daarom heeft Nood-Korea op een bepaalde manier nog wat respect over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:41
fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Is dat al aangepast? Vorige week stond die nog op 89/$
nee, de markt is dicht. Dit is puur speculatie van 1 Russische bank, door het hoge risico dat gepaard gaat met het wisselen van geld, als de markt dicht is EN er een grote gebeurtenis heeft plaatsgevonden die de koers gaat beinvloeden dan zit er een fikse risico opslag op.

Op Binance is de koers nog 86 per dollar(BUSD en USDT). De waarheid zullen we morgen zien als de Forex markten open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sebje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:55:
De Swift game is on hoor, poeh

De Roebel is bezig aan een vrije val, Russen kunnen niet meer pinnen in eigen land, de economie implodeerd daar als morgenvroeg de banken opengaan

Met dit tempo is Rusland aan het eind van de week bankroet.
Het land niet, dat heeft nog kloeke reserves en verkoopt nog steeds een hoop olie en gas tegen prettige tarieven. Gewone russen gaan het wel heel zwaar krijgen en hoe gepensioneerden gaan overleven kan ik me geen voorstelling van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
FunkyTrip schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Maar vertraagt het de Russische spammerts of is dit een Russische scam dat juist het internet in Ukraine uiterst traag maakt?
Voor zover ik gekeken heb gaan de requests daadwerkelijk naar de websites die in de lijst staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Als het Westen dit niet doet, rijden eind volgende week of iets later Russische tanks de Baltische staten binnen. Inmiddels is echt wel duidelijk wat Poetin beoogt: het grondgebied van de Sovjet-Unie heroveren. Dat moet gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Niets is zeker in deze tijden en ik ken het verdrag.

Even simpel, Rusland kan dat wel niet willen, maar de halve wereld wilt nu ook iets niet en Rusland gaat ook door daarmee.

Dus laten wij net niet te stellig dit roepen, de tijden en ook de samenlevingen zijn veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Misschien is dit al een keer gevraagd, maar hoe zit het precies met de rol van SWFT met betrekking tot sancties? Ik begrijp dat zij de sanctie uitvoeren en niet opleggen, maar wie is bij machte om de sancties dan wel op te leggen en vanuit welke rol? Ik lees dat het een internationaal protocol/systeem is, maar in het nieuws hoor je dat ‘de EU besloten heeft’ Rusland te weren. (Al dan niet in samenwerking met de VS.) Er zijn denk ik voldoende landen die niet de urgentie voelen die ‘het westen’ wel voelt en zich nu ook royaal gepakt voelen door deze uitsluiting.

Op zich heeft deze sanctie ook wel een wrange bijsmaak. Oorlog is lang niet altijd rationeel en volgens verschillende internationale wetten en verdragen zal Rusland in overtreding zijn (om over moraal en ethiek nog te zwijgen, al is dat misschien ook een kwestie van perspectief) maar het is wel een glijdende schaal om op deze manier gewenst gedrag te bewerkstelligen. Tenzij er in de statuten opgenomen zou zijn ‘als het land waar je in zetelt een oorlog begint waar het westen zich tegen keert mag je afgesloten worden’ lijkt het toch een soort willekeur van het opleggen van de sanctie?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

De USD roebel markt is nog niet open maar EUR/USD is weer een procent gezakt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:47

Sebje

Makelaartje

TheekAzzaBreek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Het land niet, dat heeft nog kloeke reserves en verkoopt nog steeds een hoop olie en gas tegen prettige tarieven. Gewone russen gaan het wel heel zwaar krijgen en hoe gepensioneerden gaan overleven kan ik me geen voorstelling van maken.
Die reserves bestaan grotendeels uit IOU’s, dat zijn echt geen zakken met dollars, en als het Roebels zijn…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U027yNYsqA4RvTaeFrQixI73N5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFpUwStffFOHc37GQzkiQQ73.jpg?f=fotoalbum_large

Met dit tempo zijn alle russische bedrijven die internationaal opereren, morgen niets meer waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebje op 27-02-2022 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:04:
[...]

Juist :) Dat is ook het meest logisch, want je kopieert niet zomaar per ongeluk een stukje verkeerde tekst die precies in het straatje van de tegenpartij valt. Wel een goeie streek, Tass is toch een van de meest bekende persbureaus.
Zeker.. Die toestellen blijven dan alleen binnen Rusland en/of china. Maar zonder die toestellen komt heel Rusland tot stilstand en dat kan ook niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 23:20

unclero

MB EQA ftw \o/

Delerium schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:54:
Ga er maar vanuit dat indien Poetin wegvalt er in de eerste instantie een nog grotere idioot het overneemt. De beste kandidaten voor overname zijn al geselecteerd op een soort Poetincompatibliteit die momenteel dus rond Poetin rondhangen, dus qua denkbeelden en kleptocratie goed passend in dat milieu
Poetin heeft als geen ander de geschiedenis van Rusland bestudeerd, en is tot de conclusie gekomen dat de troonopvolging al sinds de Varjagen volgens hele voorspelbare regels verloopt:
  • Degene die de huidige heerser op het oog heeft, wordt het níet.
  • Degene die het wél wordt, heeft nog niemand van gehoord, maar werkt wel stilletjes achter de schermen aan de grote stap naar de macht.
Alexander Nevsky was níet degene die Ögedei Khan voor ogen had, wél degene die achter de schermen plannen smeedde. In de Tijd der Troebelen waren de Romanovs ook nog onbeduidende boyaren. Lenin had Trotski in gedachten, maar de grijze muis Stalin was achter de coulissen al bezig. Toen Stalin in een plas van zijn eigen plas zijn laatste adem uit aan het rochelen was, dacht Beria dat het zíjn tijd was om in de schijnwerpers te staan. Beria eindigde tegen de muur, en de nobody Chroesjtsjov werd Stalin's opvolger.

Poetin weet dat. Michail Misjoestin, was zo'n grijze muis die in de schaduwen rondscharrelde. Poetin heeft hem naar voren getrokken en premier gemaakt om te voorkomen dat bepaalde facties ideeën krijgen.

Wat er ná Poetin komt? Après moi, le deluge! Allereerst een stammenstrijd van al die verschillende facties om het vacuum op te vullen. Ja, dat zal waarschijnlijk bloedig worden. De Tijd der Troebelen all over again.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 09:24

Het probleem met dictators zoals Poetin is dat ze maar naar één taal luisteren.
En dat is ouderwets hard machtsvertoon. En hoe meer landen dat laten blijken dat hij te ver is gegaan destebeter.

Alles wat niet maximaal of ver genoeg gaat is zwakte. En dat is het gedrag van een prooidier. Niet van het Alfa roofdier!

Dat gaat tegen alles in waar we in onze westerse maatschappij in geloven. Maar in andere delen van de wereld is dat de koude en harde realiteit. Onze waarden en normen zijn niet de Russische / Chinese / Golfregio waarden en normen.

Op de rem kunnen we trappen indien er een staakt het vuren voor overleg wordt afgekondigd.

Niemand van ons wil Rusland schaden maar niets doen of te zacht betekend dat de actie in de toekomst herhaald kan worden. Eens moet je aangeven wat je lijn is.
En een nieuwe leider die het overneemt en Poetin die zich terugtrekt in een Datsja voor de laatste jaren.
Geen consequenties of vervolgingen. Amnestie zogezegd is de meest nette uitweg die we kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Ugchel schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:09:
Misschien is dit al een keer gevraagd, maar hoe zit het precies met de rol van SWFT met betrekking tot sancties? Ik begrijp dat zij de sanctie uitvoeren en niet opleggen, maar wie is bij machte om de sancties dan wel op te leggen en vanuit welke rol? Ik lees dat het een internationaal protocol/systeem is, maar in het nieuws hoor je dat ‘de EU besloten heeft’ Rusland te weren. (Al dan niet in samenwerking met de VS.) Er zijn denk ik voldoende landen die niet de urgentie voelen die ‘het westen’ wel voelt en zich nu ook royaal gepakt voelen door deze uitsluiting.

Op zich heeft deze sanctie ook wel een wrange bijsmaak. Oorlog is lang niet altijd rationeel en volgens verschillende internationale wetten en verdragen zal Rusland in overtreding zijn (om over moraal en ethiek nog te zwijgen, al is dat misschien ook een kwestie van perspectief) maar het is wel een glijdende schaal om op deze manier gewenst gedrag te bewerkstelligen. Tenzij er in de statuten opgenomen zou zijn ‘als het land waar je in zetelt een oorlog begint waar het westen zich tegen keert mag je afgesloten worden’ lijkt het toch een soort willekeur van het opleggen van de sanctie?
De banken voeren de transacties uit en zijn verantwoordelijk dat er geen overschrijvingen plaatsvinden die onder de sancties vallen. De overheden controleren dat en leggen de banken zo nodig boetes op. Dus de banken kunnen maar beter goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde geldt toch voor de sancties tegen bijvoorbeeld Iran en Noord Korea? Het westen wil niet dat daar (kern)wapens ontwikkeld worden, het gebeurt toch, en als straf gelden er economische beperkingen. In dat opzicht is dit niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23-09 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Volgens mij is de hele wereld gewoon een beetje klaar met Putin, al 2 decennia eigenlijk. Misschien klaar met dictators an sich. Tel daarbij op dat deze extreme soft power acties zoals SWIFT afsluiten stiekem met interesse worden bekeken door heel veel landen. Als je een land en dienst machthebbers zo zo kapot kan maken biedt dat mogelijkheden voor de toekomst.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00

Op hun website staat dit.
SWIFT is a cooperative society under Belgian law and is owned and controlled by its shareholders
Lijkt mij dus dat België en de shareholders hier gewoon iets mee kunnen als er iets is.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Ik snap echt dat je je zorgen maakt maar de trend van je berichten neigt toch wel een beetje naar angst voor jezelf en je omgeving (begrijpelijk) met als gevolg dat je de rationaliteit uit het oog verliest. Misschien goed om even wat anders te gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
Malarky schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:40:
[...]

Wat ik niet snap is het blokkeren van Aeroflot in het Europese en nu ook Canadese en wellicht straks Amerikaanse luchtruim. Wij blokkeren 1 maatschappij en in ruil daarvoor blokkeert Rusland tientallen vliegtuigmaatschappijen die allemaal niet meer over het enorme Rusland mogen vliegen.

Emirates en Turkish Airlines zullen in hun handjes knijpen vandaag. Krijgen de gehele markt toegespeeld.
We zullen zelf ook pijn moeten accepteren om aan de chantage van deze bully te ontkomen.

Verder zal het wel mee vallen, of je vanuit Europa met een omweg vliegt of met een overstap omvliegt via het midden-oosten…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Breaking news:Massive Russian convoy seen outside Kyiv

YouTube: BREAKING: Massive Russian convoy seen outside Kyiv

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 15:54

SpamLame

niks

Misschien is dit al een keer gevraagd, maar hoe zit het precies met de rol van SWFT met betrekking tot sancties? Ik begrijp dat zij de sanctie uitvoeren en niet opleggen, maar wie is bij machte om de sancties dan wel op te leggen en vanuit welke rol?
Swift is Belgische en valt dan onder de Belgische jurisdictie. Of in bredere zin wellicht de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:46

Ben ik het ook wel mee eens. Niet de hele wereld overigens, vooral de NAVO landen. Maar uiteindelijk zal je er toch samen uit moeten komen. Aan de andere kant hebben wij nu ook wel iets om mee te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

prijk schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:15:
[...]

De banken voeren de transacties uit en zijn verantwoordelijk dat er geen overschrijvingen plaatsvinden die onder de sancties vallen. De overheden controleren dat en leggen de banken zo nodig boetes op. Dus de banken kunnen maar beter goed controleren.
En het is buitengewoon eenvoudig om de sancties na te leven want elke bank heeft een of meer Swift codes en die zijn via een database weer gekoppeld aan bank naam + een heleboel inclusief LAND. Dus alles wat Rusland en wit Rusland is wordt niet meer geaccepteerd/uitgevoerd.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 20-09 21:32
Ik ga proberen om afstand te nemen van dit forum.

Ik heb veel ervaring in crisis management, heftige beslissingen moeten nemen zonder (veel) problemen; maar ik merk dat ik hier niet goed mee omga. Het besef dat je helemaal niks kan doen vliegt me aan en ik merk dat ik probeer grip te krijgen op de situatie wat me (natuurlijk) niet lukt, en daardoor paniek aanvallen krijg van alle (nucleaire) dreiging.

Je zit maar te wachten.

Ik hoop dat ik het wat kan afsluiten. Dikke knuffel aan iedereen!

(Vorige week was mijn grootste zorg of ik een Samsung S22 zou kopen of toch ging wachten op de iPhone 14 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

Dat is toch gewoon kanonnenvoer :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Deze absolute tweaker houdt zeer nauwkeurig bij (video of foto evidence only!) welke verliezen Rusland tot op heden gemaakt heeft: https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html hij spreekt van 3 bevestigde vliegtuigen tot nut oe.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 08:36

Qu3st

De oplossing van de FIFA wordt niet door de Poolse selectie en bond geaccepteerd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Dat zijn volgens mij de Tsjetsjenen, als ik zie dat het die zwarte auto’s zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:18:
[...]

En het is buitengewoon eenvoudig om de sancties na te leven want elke bank heeft een of meer Swift codes en die zijn via een database weer gekoppeld aan bank naam + een heleboel inclusief LAND. Dus alles wat Rusland en wit Rusland is wordt niet meer geaccepteerd/uitgevoerd.
Nee hoor, Gazprombank bijv. behoort niet bij de gesanctioneerde banken. Om gas en olieleveranties mogelijke te blijven maken.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 27-02-2022 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11
[...]

Toch zijn er slechts 2 situaties geschikt voor Finland om dat te veranderen:
• een chaotische en al geescaleerde situatie waar deze casus van minder belang is
• een moment van extreme zwakte van Rusland (bv politiek geimplodeerd en een aan alcohol verslaafde leider)

En zelfs in deze situatie moet de verzekeringspolis per direct ingaan.

Maar: waarom zou je als je de facto al Navo-lid bent.

Full scale oorlog is geen potje schaak per post. Het is nu of niet.

Het maakt ook weinig uit welke sancties er genomen worden voor de retoriek / tegenacties. Putin & co bewandelen per definitie de escalatieladder opportunistisch waarbij het soms retoriek is en soms actie.

Daarnaast is het juist het moment om voor het maximale effect te gaan, want alles wat je verliest krijg je niet terug. Het enige wat je een gevaarlijke tegenstander altijd moet bieden is uitzicht op een vluchtweg terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mektheb schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Die hadden toch rechtsomkeert gemaakt na die aanval met een drone waarbij er flink wat schade was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Goed punt. Het maakt natuurlijk die bedrijven om wie het gaat meteen rijp voor juridische claims. Dat zou Rusland naast zich neer kunnen leggen, maar dat betekent dan ook dat die vliegtuigen nooit meer ergens kunnen landen waar banden met het westen zijn. Dat zou ze meteen ook voor niet veel meer dan interne vluchten, of wellicht met China, inzetbaar maken?

Ik weet niet hoe die contracten opgebouwd zijn, maar kan me voorstellen dat uitvoeren van het juiste onderhoud daarna ook erg lastig wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mektheb schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Ik zie het niet duidelijk, maar spreken van ongeveer 5km aan lengte van de auto's. Zou mooi zijn als die nu zo opeens compleet plat gebombardeerd zouden worden.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:46

Coldcat

HODL

honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:19:

Ik heb veel ervaring in crisis management, heftige beslissingen moeten nemen zonder (veel) problemen; maar ik merk dat ik hier niet goed mee omga. Het besef dat je helemaal niks kan doen vliegt me aan en ik merk dat ik probeer grip te krijgen op de situatie wat me (natuurlijk) niet lukt, en daardoor paniek aanvallen krijg van alle (nucleaire) dreiging.

Je zit maar te wachten.

(Vorige week was mijn grootste zorg of ik een Samsung S22 zou kopen of toch ging wachten op de iPhone 14 Pro).
Wachten waarop? Een nucleaire bom valt zo snel nog niet.

Ook is een grote oorlog niet in een dag beslist. Het is geen computer game die in een paar uur afgelopen is, en die je op versnellen zet :)

Het werkt dan wel om afstand te nemen. Zoals mijn baas in Rusland morgen doet, die heeft een skivakantie gepland :)

Overigens zegt hij dat Rusland goed is voorbereid op deze sancties.

[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 27-02-2022 21:21 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 23-09 16:56

HugoBoss1985

Xenotech

Breaking news nu voor ons... maar het is hier al lang donker en die afbeeldingen zijn overdag gemaakt.

Ik hoop dat dit bij UA dus al langer bekend en in beeld is.

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
VN Veiligheidsraad is momenteel bijeen om te spreken over Oekraïne. Op dit moment spreekt de ambassadeur van Albanië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11

Serieus? Volgens mij is er duidelijk verteld tegen Rusland dat de sancties steeds zwaarder en uitgebreid worden. Denk je dat er met iemand als Poetin echt te onderhandelen is? Hij doet al 22 jaar lang wat die wil en komt zo goed als overal mee weg.

Daarbij is hij begonnen met een oorlog, wat verwacht je uiteindelijk? Ik ben blij dat men nu eens wat doet in plaats van al 8 jaar lang kijken en doen alsof er niets gebeurd is. Vergeet niet dat men in 2014 al begonnen zijn met het overnemen van de Krim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

SWIFT is een bedrijf in België en zal dus EU- en Belgische regelgeving volgen.

Dikke kans dat er inderdaad landen zijn die zich royaal gepakt zullen voelen. Dat is ook de voornaamste kritiek op de SWIFT-sanctie; het is iets dat je eigenlijk maar één keer kan doen; want vanaf nu zal iedereen die er toe doet voor alternatieven gaan zorgen. Er zijn ook al alternatieven, dus bijvoorbeeld betalingen tussen Rusland en China kunnen doorgaan tussen banken die op zo'n alternatief systeem zijn aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Razr schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:20:
[...]

Die hadden toch rechtsomkeert gemaakt na die aanval met een drone waarbij er flink wat schade was?
Nee die hebben nog zat materiaal en zijn alweer terug: https://twitter.com/raczylo/status/1498005721878777863
https://twitter.com/raczylo/status/1498005832277151750
https://twitter.com/raczylo/status/1498005945623928845

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:20:
[...]

Nee hoor, Gazprombank bijv. behoort niet bij de gesanctioneerde banken. Om gas en olieleveranties mogelijke te blijven maken.

[Embed]
Ja inderdaad zijn niet alle banken eruit gegooid maar ik wilde uitleggen hoe het werkt.
De Rabobank heeft bijv RABONL2U en als je die dus zou blokkeren wereldwijd dan kan niemand meer geld overmaken van de Rabobank buiten de EU/eurozone en omgekeerd. (Volgens mij werken de eurolanden met een eigen systeem maar weet t niet zeker)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Een heel positief ding: stel je eens voor dat Trump nog aan de macht was geweest in de US. Biden heeft echt lang en hard gelobbyd voor een standvastige en eenduidig EU/NAVO reactie. Zonder die lobby was het volgens mij echt wel een ander verhaal geweest nu.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:19:

Je zit maar te wachten.

Bericht wat ik net privé met iemand heb gedeeld. Misschien heb je er iets aan :)

Ik maak me ook zorgen, ik denk dat dat normaal menselijk gedrag is en dat vrijwel iedereen een onrustig gevoel heeft. De ene heeft dat wat meer dan de ander. Zelf probeer ik om me er even zorgen over te maken (1x) en het dan te laten omdat ik er geen invloed op heb of het gebeurt en hoe het er dan uit ziet. Tegelijkertijd ben ik me extra bewust en dankbaar van wat ik allemaal heb en dat dit dus geen vanzelfsprekendheid is. Zo heb ik mijn dochter langer voorgelezen vandaag en van nog wat andere kleine dingen genoten die ik normaal als vanzelfsprekend beschouw. Dat doe ik normaal ook te weinig, net als velen van ons. Dat is het ‘mooie’ aan deze situatie: het helpt mij om terug naar de basis te gaan. Wat is echt belangrijk voor mij?

Verder kijk ik net als jij naar de laatste ontwikkelingen en hoop ik op goed nieuws :)

En het is goed dat je je angst deelt, bijvoorbeeld in het topic of in je directe omgeving. Vaak helpt er over praten ook.

Hopelijk kun je er iets mee!

Ps: altijd voor de iPhone gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Niet zo goed nieuws, als het waar is / nog actueel is.
Dat zijn behoorlijk wat voertuigen (troepen)...

Het zijn ook geen Russische jochies die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 21:27 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Wat kun je nog meer doen om Putin over de zeik te helpen :+

Hiermee stappen we de oorlog dus echt binnen. Is het niet zo dat je altijd een uitweg moet laten om de vijand hoop te laten houden? Denk dat dat hiermee compleet vergaan is.

[ Voor 15% gewijzigd door Coldcat op 27-02-2022 21:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij heeft de EU Rusland tactieken overgenomen. We claimen niet mee te doen maar we doen gewoon onofficieel mee.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Hiermee stappen we de oorlog dus echt binnen.
Prima toch. Als Rusland huurlingen gaat inhuren (met zo'n reputatie dan ook nog) en ook Belarus vraagt voor "boots-on-the-ground" dan doen wij het relatief nog netjes. Ik kan dit alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Hiermee stappen we de oorlog dus echt binnen.
Hopelijk heeft Ukraïne nog genoeg piloten.
Hoe gaat dat anders als het voor hun "nieuwe/onbekende" vliegtuigen zijn qua kennis/training met onderhoud en gebruik?

Edit: ik lees nu ook dat dit onder dit Twitter bericht al aangekaart werd.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:48

Winkiller

De Mopperpot

Coldcat schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Overigens zegt hij dat Rusland goed is voorbereid op deze sancties.
Hij misschien maar iemand die het niet breed heeft en straks een klein vermogen nodig heeft voor een brood niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:21
factor15 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Wie gaat die dingen vliegen? Sturen we de handleiding mee?
De vraag is natuurlijk wat voor jets ze krijgen.. Ik gok hetgeen wat ze nu al hebben.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
'jets' als in oude Oostblok meuk waar Oekrainers evt in kunnen vliegn? Klinkt niet heel waarschijnlijk.

Er zijn logischer opties om wapens te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gevaarlijke ‘bending the rules’.

Maar nog steeds materieel, net zoals de antitankwapens etc.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 21:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:41
Geruchten dat de EU gevechtsvliegtuigen gaat leveren. (Josep Borrell in gesprek met AFP)
Dit zal waarschijnlijk gaan om Migs van ex soviet landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:37
HugoBoss1985 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Hopelijk heeft Ukraïne nog genoeg piloten.
Hoe gaat dat anders als het voor hun "nieuwe/onbekende" vliegtuigen zijn qua kennis met onderhoud en gebruik?
of gewoon kisten uit oost europa van member states die dat geld weer in nieuwere kisten kunnen steken zodat het gemiddelde in de EU moderner word :+ maar wel gewaagde stap

ook mooi dat china nu er wat over roept in de veiligheidsraad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:18
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:06:
[...]

En voor die maatschappijen. Zodra die (weer) een toestel ergens in het westen aan de grond zetten zullen deze direct aan de ketting worden gelegd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 10:57

3raser

⚜️ Premium member

FunkyTrip schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Dit is een javascriptje wat in stortvloed Russische nieuwssites en overheidssites opvraagt. Die sites krijgen het daardoor flink voor hun kiezen waardoor ze mogelijk onbereikbaar worden. Het ziet er legit uit. De bron van de site is kort en eenvoudig dus als deze website door een paar duizend mensen geopend wordt dan krijgen die sites het wel zwaar te verduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:21
Wognummer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Wat heeft China gezegd?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
factor15 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Wie gaat die dingen vliegen? Sturen we de handleiding mee?
Trekt (insert random Europa land vlag) batch van de borst af. En plakt een blauw/gele batch op. Problem fixed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Als we jets gaan inzetten dan zit de EU in deze oorlog. Die dingen hebben onderhoud nodig, een plek om op te stijgen.

Komende week zal de geschiedenisboeken van de aarde ingaan. De vraag is enkel hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
dat ze moeten gaan praten over vrede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat zullen dan wel Migs en Sukhoi's moeten zijn, anders moeten er eerst piloten een half jaar in opleiding.
Raar verhaal, dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Dacuuu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:33:
[...]

Trekt (insert random Europa land vlag) batch van de borst af. En plakt een blauw/gele batch op. Problem fixed.
Naar goed voorbeeld van Rusland, dus erg hard erover klagen kunnen ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Zou goed kunnen dat die Aeroflot in Geneve voorlopig daar vast zit. Beetje naïef om door te vliegen terwijl ze goed weten dat het luchtruim op slot gaat. Een beetje dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:34
Wognummer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:32:
[...]

of gewoon kisten uit oost europa van member states die dat geld weer in nieuwere kisten kunnen steken zodat het gemiddelde in de EU moderner word :+ maar wel gewaagde stap

Wat zegt China, dat zou een major breakthrough zijn als zij Rusland gaan veroordelen

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
n0pe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:31:
Geruchten dat de EU gevechtsvliegtuigen gaat leveren. (Josep Borrell in gesprek met AFP)
Borell is toch die zwaar incompetente vogel van de EC voor buitenlands beleid? Daar zou ik niets van aannemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:27
https://www.1limburg.nl/f...ngestuurd-vanuit-brunssum

Ook goed om te weten dit.

Geef aub even een korte samenvatting wat het artikel bijdraagt. Op deze manier is het een linkdump.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:55
Prima toch, dat de EU jets wilt leveren. Kijken we even naar de geschiedenis hoe o.a. Rusland wapens, tanks, vliegtuigen uitdeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:34:
[...]

Owh tja dat gaan ze toch al doen..
klopt maar spreken er nu over in de veiligheidsraad en de vorige keer waren ze stil

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
Qu3st schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:19:
De oplossing van de FIFA wordt niet door de Poolse selectie en bond geaccepteerd:

[Twitter]
En groot gelijk hebben ze.

Gewoon niet op komen dagen. Wat wil de FIFA doen? Polen diskwalificeren? Zijn we binnenkort van nog een dictatuur verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Player1S

Probably out in the dark

Heeft het leveren van jets überhaupt zin? Duitsland en Polen hebben misschien nog wat half weggeroeste Russische Migs staan maar als het Westerse jets zijn duurt het toch veel te lang voor ze die fatsoenlijk weten te gebruiken?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Heeft het leveren van jets überhaupt zin? Duitsland en Polen hebben misschien nog wat half weggeroeste Russische Migs staan maar als het Westerse jets zijn duurt het toch veel te lang voor ze die fatsoenlijk weten te gebruiken?
Daarom komt er ook een Europese piloot in te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:04
Vraag me af hè, wat nou als wat losse landen de oorlog verklaren aan Oekraïne en alleen Russen zooi raken.

Het is immers van boven af heel erg lastig om en Z van een geel ding te onderscheiden op zo een tank etc.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34
Wognummer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:35:
[...]

klopt maar spreken er nu over in de veiligheidsraad en de vorige keer waren ze stil
Opzich slimme zet van China. Je kan wel achter Rusland gaan staan, maar als de hele wereld straks bezig is met elkaar raketten op weerszijden afvuren zal de handelsactiviteit drastisch afnemen en daarmee raak je China direct in de portomonnee. Dat is ze het echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 21:25

marapuru

db.

Er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen jets sturen om aan te vallen en jets te sturen om te observeren. In zekere zin is dat niet veel anders dan wat er eerder ook gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Wognummer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:35:
[...]

Zou ook tijd worden. Die zien natuurlijk hun Belt and Road programma in gevaar komen nu.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:01

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Let graag even op de slow-chat. Niet iedere gedachte is meteen een post waard. Kortom: onderbouw je punt uitgebreider.

Is je post weg? Dan is de bezem langs geweest.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56

Aan iedereen die hierop reageerde,

Ik merk dat op deze opmerking hele felle reacties komen. Laten we niet vergeten dat dit conflict gaat over vrijheid en democratie, dat is waar de mensen in deze landen alles voor opgeven.

Wij hebben onze vrijheid nog, laten we dat waarderen en omarmen. Lijkt mij onnodig om een nuance op dit conflict in een zwart wit frame te plaatsen om daarmee weer in polariserende versimpelde discussies te verzanden.

Eenheid vinden in onze verschillen, dat is waar wij ons onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Ik gun het Oekraïne ten zeerste, maar weet niet of dat zo verstandig is :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 20:49
fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:20:
Dat is toch wel een heel raar aspect van deze oorlog, enerzijds dat Rusland gewoon doorgaat met gas leveren aan de EU en anderzijds dat de EU doorgaat met gas af te nemen. Gezien alle ontwikkelingen, rethoriek en wapengekletter (of dreigen daarmee) is dat bijzonder.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Pagina: 1 ... 35 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid