AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Belangrijk werk verrichten ze ookFor us it is just business and we are all apolitical. We are only interested in money for our harmless and useful work. All we do is provide paid training to system administrators around the world on how to properly set up a corporate network.
Oh, ik heb geen idee. Voorlopig is het een heel sterk signaal, maar om 100 miljard zinnig uit te geven en een leger op te bouwen, ben je jaren verder.Novadecasa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Op wat voor termijn is er van die investeringen een eerste resultaat te verwachten? Productie van die wapens zullen niet alleen in DLD plaats vinden, of ga ik nu te kort door de bocht?
Duitsland gaan 100 miljard investeren. Als de hele EU 2pct aan defensie gaat uitgeven en dit een beetje goed afstemt (niet allemaal alleen maar onderzeeërs kopenRoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:20:
[...]
Omdat Europa (wmb) op veiligheidsgebied ook z'n eigen boontjes moet kunnen doppen. De NAVO is nu vooral de VS. En het Europees leger kan natuurlijk overlappen met NAVO. "We" moeten er de zeggenschap over kunnen hebben.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
- compleet slopen van economie
- Finland en Zweden die wellicht bij NAVO willen
- zichtbaar maken van gebrekkig materieel van leger
- westerse landen die samen optrekken tegen Rusland
- versnellen van Europese onafhankelijkheid van Russisch gas
- nieuwe investeringen in Europese legers
Zit ik in een rare bubbel (ongetwijfeld) of is Putin z’n hand enorm aan het overspelen?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Tot ze geen toegang tot dat geld meer hebben, iets waar o.a. de US mee bezig is.Q_7 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:23:
[...]
Ben benieuwd de Russische centrale bank zou 560Miljard euro in kas hebben opgespaard dat is toch niet zomaar op ?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Inderdaad, een duidelijk aanval op Rusland door het westen. Putin had toch gelijk.Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:22:
[...]
of een nog radicaler vijandsbeeld ontwikkelen. Wie weet…
Ik weet niet of je het nieuws buiten de Oekraïne volgt maar er zijn overal massale protesten. Mensen weten wat er gebeurt en mensen gaan de straat op. In Rusland en Wit Rusland worden betogers opgepakt en vast gezet.jadjong schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:19:
[...]
Dat er van af in welk lulverhaal ze geloven. Kan ook voeding zijn om het boze westen in een nog kwader daglicht te zetten.
Het is mosterd na de maaltijd maar Rusland heeft Twitter en Facebook al dicht gegooid. Ook de pagina met Russische doden is niet meer toegankelijk vanuit Rusland.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Eens, het maakt ook geen sense en het is ook niet in lijn met de 'gerichte' bombardementen. Bij zware bombardementen ben je al weer een 2 trapjes verder in de escalatie lijkt me. En zover ik kan opmaken is in het huidige geweldsspectrum er al een overweldigend verzet en brokkelt er van Kremlin/Rusland-machtsbasis al eea af. Ik weet dat die twee dingen niet hetzelfde zijn, maar ze zijn wel verweven. En teveel gerommel in het leger of de oligarchie en Putin zelf mag vrezen -- lijkt me.Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:13:
[...]
Nogmaals... Waarom zou hij een kernbom op een land gooien dat hij wil bezetten, wat volgens hem historisch bij Rusland hoort en wat naast de deur ligt... (Fallout enzo)
Er zijn prima alternatieven in conventionele wapens om hetzelfde effect te krijgen. De MOAB is een Amerikaans ding maar Rusland heeft vast een equivalent en anders maar wat minder elegant en gewoon anla Rotterdam in 1940 maar dan met 2022 bommen.
Er is altijd wel iemand te vinden dat WW3 in jaartal XXXX uitbreekt. Dat je dus zoiets kan vinden is niet heel verbazend. Als je zoekt kun je dit waarschijnlijk voor elk jaartal vinden. Het is helaas een tijdgeest waarmee we vandaag de dag hebben te leven.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:12:
https://visie.eo.nl/artik...kt-derde-wereldoorlog-uit
Gisteren liep ik toevallig tegen het werk van Ingo Piepers aan. In 2006 is hij gepromoveerd en heeft hij "voorspeld" dat rond 2020 plus of min twee jaar de WW3 uitbreekt. In het licht van de huidige gebeurtenissen een onheilspellend idee en ergens ook niet ver weg.
Ik zou me daar niet druk over maken (ook al omdat je er zelf weinig aan kunt veranderen, in ieder geval niet op de korte termijn)
Nu voert het wat ver maar Einstein heeft ook al een voorspelling gedaan voor WW4. Die gaat worden uitgevochten worden met stokken en stenen.
Ja maar een groot deel van die assets wordt dus bevroren.Q_7 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:23:
[...]
Ben benieuwd de Russische centrale bank zou 560Miljard euro in kas hebben opgespaard dat is toch niet zomaar op ?
Meteen dan maar even een domme vraag van mijn kant over die assets. Rusland ziet dit dus nu aankomen, kunnen ze die honderden miljarden niet snel even overboeken naar een Russische bank? Vast niet, maar misschien kan iemand met meer verstand hiervan dit uitleggen.
Je hebt helemaal gelijk, maar de vraag blijft wat hij nog kan bereiken in Oekraïne omdat het Russische leger in principe veel sterker is. Het is dus een kwestie van vasthouden, ook als Oekraïne "valt".armageddon_2k1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:23:
Ben ik nou gek of zorgt Putin precies voor alles wat ie niet wilt?
Zit ik in een rare bubbel (ongetwijfeld) of is Putin z’n hand enorm aan het overspelen?
Of is dit gedeelte van de oekraïense propagandamolen?
Hoeveel Russische militairen zijn er überhaupt in de Krim aanwezig? Zoals de Russen laten zien is het niet zo simpel om een stad te veroveren.Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
Even wat anders... Als Rusland in z'n hok wordt teruggestort zou Oekraïne dan ook de Krim en die oost Oekraïense staatjes willen veroveren?
En dan boek je ze over? En dan? Dan heb je wat bits geflipt op een memory bank ergens.RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:25:
[...]
Ja maar een groot deel van die assets wordt dus bevroren.
Meteen dan maar even een domme vraag van mijn kant over die assets. Rusland ziet dit dus nu aankomen, kunnen ze die honderden miljarden niet snel even overboeken naar een Russische bank? Vast niet, maar misschien kan iemand met meer verstand hiervan dit uitleggen.
Je moet het omzetten in materieel en als je niet 100% zelfvoorzienend bent dan zal je transacties naar het buitenland moeten doen. Als je wel 100% zelfvoorzienend was had je het geld niet nodig, alleen voor interne boekhouding.
Vliegtuig uit Eindhoven was rond 17.00 op vliegveld Rzeszow. Dat ligt 1200 km van Kharkiv vandaan. Ik denk niet dat ze daar nu al zijn. Dan zou het per vliegtuig verder moeten zijn vervoerd, dat lijkt me niet te doen, momenteel.Malarky schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:17:
Volgens Oekranische legerleiding (betrouwbare account: https://twitter.com/Caucasuswar/status/1498013768156131328) heeft een lading NLAW, SMAW-D, Javelin, en Stingers (die van Nederland waren einde ochtend al naar Polen gevlogen dus mogelijk ook die) succesvol gearriveerd in Kharkov.
Mogelijk zitten daar Nederlandse stingers bij die nu alweer vlakbij de grens met Rusland kunnen worden ingezet.
In diezelfde lijn, waarom zou de EU dan nu 450M uitgeven?XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:19:
[...]
Waarom zou er een Europees leger moeten komen, we kunnen toch ook de NAVO strijdkrachten in Europa uitbreiden?
Edit: las je reactie verkeerd, die zou jij dan aan de NAVO geven bijvoorbeeld?
Ik zeg ook niet dat het er moet komen, maar dit is een punt wat al tientallen jaren op de agenda staat, en zou zo maar eens een slinger kunnen krijgen?
Nou in de geschiedenis zijn er wel eens vaker samenwerkingsverbanden tijdens of door oorlogen ontstaan, vandaar.BeefHazard schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:19:
[...]
Europees leger? Zullen we dat soort kwesties lekker voor vredestijd bewaren en eerst eens deze oorlog af zien te wenden?
[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 27-02-2022 20:29 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Waarschijnlijk dat laatste. Ik weet niet precies waar het begonnen is, maar ook de officiële kanalen maken er inmiddels melding van. Het is absoluut niet geverifieerd en ik denk dus dat het niet waar is, maar het is een mooi verhaal, dus kies ik er gewoon voor om het te geloven. Hou me maar eens tegenRubberen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:26:
Is er trouwens iets officieel e vinden over 'Ghost of Kyiv? Er is zelfs al een wiki over, maar of dit allemaal realiteit is..
Als een acteur de president kan worden. Heb je niet meer propaganda nodig.Rubberen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:26:
Is er trouwens iets officieel e vinden over 'Ghost of Kyiv? Er is zelfs al een wiki over, maar of dit allemaal realiteit is..
De filmscript schrijft zichzelf
Acteur die als acteur president wordt, wordt echt president, gaat zichzelf over 4 jaar ook spelen als president aan de frontlinie
Totdat Trump in 2024 herkozen wordt en de USA uit de nato gaat.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:19:
[...]
Waarom zou er een Europees leger moeten komen, we kunnen toch ook de NAVO strijdkrachten in Europa uitbreiden?
Dit geintje van Putin gaat een enorme impuls geven aan verder EU integratie, EU defensie en zaken zoals energiestransitie.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
From @Maxar - latest images show large deployment of Russian ground troops moving in direction of Kyiv, approximately 40 miles away. Maxar says Russian convoy extends more than 3.2 miles and contains fuel, tanks
— Hümeyra Pamuk (@humeyra_pamuk) 27 februari 2022
De volgende slag.
[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 27-02-2022 20:30 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
USA.gaat niet uit NATO. Ook niet met Trump. Trump zal zich juist op de borst kloppen als iedereen 2pct uitgeeft aan defensie....Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Totdat Trump in 2024 herkozen wordt en de USA uit de nato gaat.
Dit geintje van Putin gaat een enorme impuls geven aan verder EU integratie, EU defensie en zaken zoals energiestransitie.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Sowieso: moet je grotendeels pro-russische delen wel terug wíllen hebben?XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:26:
[...]
Hoeveel Russische militairen zijn er überhaupt in de Krim aanwezig? Zoals de Russen laten zien is het niet zo simpel om een stad te veroveren.
De VK hebben we ook uit Europa laten gaan. En we hebben België ook nog steeds niet terugveroverd...
Referendum houden in die deelstaten, en uitkomst respecteren. Lijkt mij de meest verstandige manier met minste kans op nieuw conflict. En misschien is Russisch laten nog wel het minste kans op conflict.
Haha het is inderdaad een prachtig verhaal, ook al wetende dat het misschien nep is kan ik mij er toch aan opkrikkenRoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Waarschijnlijk dat laatste. Ik weet niet precies waar het begonnen is, maar ook de officiële kanalen maken er inmiddels melding van. Het is absoluut niet geverifieerd en ik denk dus dat het niet waar is, maar het is een mooi verhaal, dus kies ik er gewoon voor om het te geloven. Hou me maar eens tegen
Het is schokkend en bizar hoe iedereen er al vanuit gaat dat Trump in 2024 weer president wordt. Ik de k het zelf ook en ook dat vind ik schokkend en bizar.Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Eindelijk though, graag.Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Nope. Swift werkt alleen op werkdagen dacht ik, net als Sepa?RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:25:
[...]
En de freeze was per direct dacht ik?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die heb ik gezien en concentreren zich voornamelijk rond 'de drie grote steden'. Er woont bijna 150 miljoen, waarvan slechts 30 in de moderne steden. En relatief gezien is een handje vol de straat op gegaan. De rest blijft weg uit angst, of omdat ze het wel prima vinden.asing schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:24:
[...]
Ik weet niet of je het nieuws buiten de Oekraïne volgt maar er zijn overal massale protesten. Mensen weten wat er gebeurt en mensen gaan de straat op. In Rusland en Wit Rusland worden betogers opgepakt en vast gezet.
Het is mosterd na de maaltijd maar Rusland heeft Twitter en Facebook al dicht gegooid. Ook de pagina met Russische doden is niet meer toegankelijk vanuit Rusland.
Eerst zien dat heel Rusland tegen stemt, dan geloof ik het pas.
Ik vermoed dat het een onderdeel is van de Oekraïense propaganda. Ik heb sowieso het idee dat we hier selectief nieuws ontvangen wat de situatie iets mooier voordoet dan deze daadwerkelijk is. Ik kan me haast niet voorstellen dat Rusland echt zo hard faalt als wat we in een aantal beelden en berichten zien.Rubberen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:26:
Om maar mee te speculeren: ik denk niet dat hij snel de aftocht zal inluiden. Eerder full yolo
Het schijnt dat een deel van dat vermogen uit goud bestaat, een ander deel staat in het buitenland geparkeerd.Q_7 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:23:
[...]
$130 bln is gold, kept in Russia. $60 bln is renminbi, kept in China. All the rest - in G-7 countries
— Sergey Aleksashenko 🇺🇦 (@Saleksashenko) 26 februari 2022
Goud zal eerst verkocht moeten worden.
Die kaarten zijn zo goed als geschud (of moet ik zeggen gestoken). Maar daar zijn andere topic's over.armageddon_2k1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:30:
Het is schokkend en bizar hoe iedereen er al vanuit gaat dat Trump in 2024 weer president wordt. Ik de k het zelf ook en ook dat vind ik schokkend en bizar.
En ik zou gaan geld zetten op Trump en altijd in NATO blijven.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ze moeten, Putin heeft een order uitstaan die zegt dat Kiev ingenomen moet worden voor maandag tegen alle kosten.
Dus zijn kan en de andere kant.
Ik voorzie een nieuwe Stalingrad.
En nu de EU echt druk bezig is met Oekraïne zie ik Rusland echt de kat in het nauw worden / zijn.
Yes, met als kanttekening dat dit de status was van een paar maanden geleden omdat recente cijfers er nog niet zijn. Kan natuurlijk dat Rusland de afgelopen maanden heeft gebruikt om minder in G7-landen te stallen. Vraag me dan alleen af of dat niet opgemerkt zou zijn.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Het schijnt dat een deel van dat vermogen uit goud bestaat, een ander deel staat in het buitenland geparkeerd.
[Twitter]
Goud zal eerst verkocht moeten worden.
Rusland zal een lange adem hebben. Het volk kan Putin verrotten. Dus gaat nog lang doorspelen en we weten niet hoe lang Ukraine standhoudt.
Een afgang voor Putin kan dat ook inhouden voor Trump. Hoe het ook afloopt… er zal waarschijnlijk minder geld/capaciteit vanuit het Kremlin beschikbaar zijn om de opinie in Amerika te beïnvloedenarmageddon_2k1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:30:
[...]
Het is schokkend en bizar hoe iedereen er al vanuit gaat dat Trump in 2024 weer president wordt. Ik de k het zelf ook en ook dat vind ik schokkend en bizar.
Maar waar moeten ze dat uitgeven?Q_7 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:23:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op. Dat is haast Russisch roulette. Hij dacht zijn slag te slaan maar staat nu met het pistool tegen zijn hoofd.armageddon_2k1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:23:
Ben ik nou gek of zorgt Putin precies voor alles wat ie niet wilt?
Dat is niet zo moeilijk voor te stellen.World Citizen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:42:
[...]
Dankjewel. Ik probeer me te verplaatsen in een Rusland wat zich niet anders kan voorstellen dan dat Oekraïne een deel van hen is. Er moet ergens een verhaal zijn waardoor je denkt "ahja, als het zo zit... dan hoort Oekraïne inderdaad bij Rusland".
Dat natuurlijk helemaal los van of het klopt of terecht is.
Kievan Rus' was het eerste rijk dat zich Rus noemde, grofweg in de tijd die wij de middeleeuwen noemen (9e tot 11e eeuw). Het strekte zich uit van de Zwarte Zee tot de Witte, en en van huidig Belarus to Moskou (dat nog niet bestond). In de 12e eeuw viel het uit elkaar, en delen zijn sindsdien in handen geweest van allerlei landen, tot Litouwen aan toe. Pas onder de Tsaren is het de 18e eeuw aan het keizerrijk toegevoegd.
Het was ook de plaats waar de Russisch-orthodoxe kerk werd gesticht, als afscheiding van wat we nu Grieks-orthodox noemen. Dat moet je niet onderschatten, de kerk heeft in Rusland een invloed en politieke rol die wij ons niet meer kunnen voorstellen.
Dat Oekraïne als bakermat van de cultuur en dan vooral de religie wordt gezien is niet zo gek. Vergelijk Kiev met Rome.
De culturele betekenis was minder, lijkt me. Toen het keizerrijk echt tot bloei kwam (Peter de Grote, Katherina II) was de slavische cultuur niet zo hot meer en was de orientatie in kunst en architectuur veel meer op Italië gericht.
Ik ben er juist niet blij mee. Die 10 neergehaalde vliegtuigen is zo ontzettend overdreven. Zoals veel OSINT account zetten, elke uitgebrande APC staat 12x op de foto/video maar er zijn nog 0 video's van neergehaalde Russische vliegtuigen op de grond. De video's die er waren bleken later gewoon Oekrainsche neergehaalde vliegtuigen te zijn.RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Waarschijnlijk dat laatste. Ik weet niet precies waar het begonnen is, maar ook de officiële kanalen maken er inmiddels melding van. Het is absoluut niet geverifieerd en ik denk dus dat het niet waar is, maar het is een mooi verhaal, dus kies ik er gewoon voor om het te geloven. Hou me maar eens tegen
Ik zou mij verbazen bij 2+ neergehaalde vluchten, zeker zolang er 0 beelden zijn. Wel een aantal heli's, daar zijn een paar video's van maar ook daar is 20 zeer waarschijnlijk onzin.
Maar ben er niet blij mee omdat dit allemaal een beetje lachwekkend wordt zo en Rusland ook weer in de hand kan werken.
Ik las ergens dat hij inmiddels 10 Russische vliegtuigen uit de lucht had gehaald.... mjahRoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Aliexpress
Nu serieus. Het zal wat minder makkelijk gaan, maar die krijgen dat wel voor elkaar. Want banken zullen nooit iets doen wat illegaal is, toch?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat zijn hele andere bedragen. Om de kiesmannen te krijgen gaat het om duizenden stemmen. Daar heb je geen 100 miljard voor nodig. Putin is van de lange adem, het Trump spel heeft ie al binnen gehaald 6 jaar geleden.P.K. schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Een afgang voor Putin kan dat ook inhouden voor Trump. Hoe het ook afloopt… er zal waarschijnlijk minder geld/capaciteit vanuit het Kremlin beschikbaar zijn om de opinie in Amerika te beïnvloeden
Dat wel.armageddon_2k1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:34:
Ik moet wel zeggen dat het Russisch leger enigszins tegenvalt, maar we krijgen wel een enorm “pro Ukraine” beeld voorgeschoteld.
Rusland zal een lange adem hebben. Het volk kan Putin verrotten. Dus gaat nog lang doorspelen en we weten niet hoe lang Ukraine standhoudt.
Gezien de soldaten van Russische kant geen telefoon mee mogen zul je daar wat minder beelden van zien.
Verder doet Rusland enorm zijn best om alles van hun kant te suppressen omdat het anders overduidelijk geen ‘vredesmissie’ meer is.
PSN
vanaf 54seconden. Jezus wat een bombardementen zeg.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Hun gezichten zijn dan ook beide voor 95% tupperware. Daar kan je niks meer aan analyseren.Whuzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Dit soort speculatie is mijns inziens compleet nutteloos.
Als je de gruchten moet geloven was Trump ook steeds bijna dood, ernstig ziek, en de amateurdiagnoses vlogen je om de oren. Ondertussen leeft hij nog gewoon.
Sterk verhaal gezien de beelden van Russische soldaten die selfies nemen en de file-meldingen op Google Maps de nacht van de invasie.YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:36:
[...]
Dat wel.
Gezien de soldaten van Russische kant geen telefoon mee mogen zul je daar wat minder beelden van zien.
[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 27-02-2022 20:38 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het geeft mij een ontzettend benauwd gevoel dat alle landen all-in lijken te gaan. Dit blijft maar escaleren en een kat in het nauw maakt rare sprongen.Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:37:
YouTube: Russia Ukraine conflict: Putin orders nuclear forces to high alert
Dit soort beelden tonen aan wat voor een enorme bende het nog kan gaan worden.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
In deze tweet is terug te zien hoe de assets van de Centrale Bank van Rusland (CBR) zijn opgebouwd.RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:25:
[...]
To get an idea of the *not gold* bit, we have to head back to the end 2020 annual report to get these breakdowns by asset and country pic.twitter.com/PXtOUL6LNp
— Lorcan Roche Kelly (@LorcanRK) 26 februari 2022
Los van goud, bedragen de assets zo'n slordige 500 miljard (USD). Deze assets zijn dan weer onder te verdelen. Deel van de assets zijn valutareserves in zogenaamde offshore "nostro" rekeningen oftewel tegoeden die een (centrale) bank in het buitenland voor jou aanhoudt, gedenomineerd in de valuta van het betreffende buitenlandse land. Dus EUR in het geval van Duitsland, USD in het geval van VS. Deze zijn natuurlijk erg eenvoudig te freezen, omdat de bank in het buitenland de regie voert over deze assets.
Dan heb je nog een hele zooi aan assets die we onder de noemer securities kunnen rekenen, bijvoorbeeld obligaties van buitenlandse overheden en schuldpapier van buitenlandse bedrijven. Wat je hiermee zou kunnen doen (denk ik), is het onverkoopbaar/onverhandelbaar verklaren van deze activa op de markt. Obligaties zijn in principe verhandelbaar, maar als niemand ze van je wil overnemen wanneer jij als bank liquiditeit nodig hebt, dan heb je een probleem. Dit geldt ook voor de repo's (repurchase agreements) die je ziet op de balans.
Hoor graag of economen/monetaire kenners hier nog meer aan toe te voegen hebben
---
edit: Nuancering op het Kyiv omsingeld verhaal. Er wordt dus nog wel gevochten.
#Kiew can still be reached. @ronzheimer just told our editorial office in Berlin that the city’s mayor Vitali Klitschko emphasized, that fighting around the city was still going on and that the city has not been cut off. However, civilians cannot leave Kiew due to curfews. @bild
— Johannes Boie (@johannesboie) 27 februari 2022
[ Voor 7% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 20:45 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De selfies heb ik niets over gehoord. Maar de file-meldingen op Google zouden komen door burgers die aan de kant stil moesten staan om de colonne langs te laten. Zo werd het in ieder geval in het nieuws gezegd, daar zeiden ze ook dat de Russen in ieder geval geen Android telefoons bij zich hebben.fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Sterk verhaal gezien de beelden van Russische soldaten die selfies nemen en de file-meldingen op Google Maps de nacht van de invasie.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
En dan wint Trump de verkiezingen weer.....XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:19:
[...]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Mogelijk zijn dat deze: Wikipedia: BM-21 Grad die worden vanavond ook vollop gebruikt: https://twitter.com/Caucasuswar/status/1498018525184761867 en https://twitter.com/Odessa8436/status/1498018676590657545 en https://twitter.com/Caucasuswar/status/1498017657471356934Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:37:
YouTube: Russia Ukraine conflict: Putin orders nuclear forces to high alert
Wat ik niet snap is het blokkeren van Aeroflot in het Europese en nu ook Canadese en wellicht straks Amerikaanse luchtruim. Wij blokkeren 1 maatschappij en in ruil daarvoor blokkeert Rusland tientallen vliegtuigmaatschappijen die allemaal niet meer over het enorme Rusland mogen vliegen.
Emirates en Turkish Airlines zullen in hun handjes knijpen vandaag. Krijgen de gehele markt toegespeeld.
[ Voor 28% gewijzigd door Malarky op 27-02-2022 20:42 ]
Helemaal met je eens, al was het maar omdat landje-pik niet zou mogen lonen.JayPe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:23:
[...]
als uitkomst van deze ellende zou toch (in mijn nederige ogen) mooi zijn als De Krim weer terug bij Oekraïne terug zou komen.
Het gaat alleen nooit gebeuren om een reden: Sevastopol. Thuisbasis van de Zwarte Zee vloot en ijsvrij.
Ik heb een privé theorietje dat Rusland het risico van de annexatie heeft genomen omdat Kiev dreigde het aflopende huurcontract niet te verlengen.
Er is wel een verschil tussen mogen en doenfsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Sterk verhaal gezien de beelden van Russische soldaten die selfies nemen en de file-meldingen op Google Maps de nacht van de invasie.
PSN
Wat een verschrikking zeg, gewoon geen woorden voor die hel momentenMalarky schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:40:
[...]
Mogelijk zijn dat deze: Wikipedia: BM-21 Grad die worden vanavond ook vollop gebruikt: https://twitter.com/Caucasuswar/status/1498018525184761867 en https://twitter.com/Odessa8436/status/1498018676590657545 en https://twitter.com/Caucasuswar/status/1498017657471356934
Dat laatste kwam voornamelijk van normaal verkeer dat moest uitwijken voor de colonnes.fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Dat delen we dus maar niet.
Is dat nou legit, of bullshit?
[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 21:10 ]
renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:27:
[...]
In diezelfde lijn, waarom zou de EU dan nu 450M uitgeven?
Edit: las je reactie verkeerd, die zou jij dan aan de NAVO geven bijvoorbeeld?
Ik zeg ook niet dat het er moet komen, maar dit is een punt wat al tientallen jaren op de agenda staat, en zou zo maar eens een slinger kunnen krijgen?
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Ja dat bedoelde ik. In plaats van een Europees leger kan Europa zijn deel van de NAVO gelijkwaardig maken aan dat van de US. Die strijdkrachten heb je dan sowieso ter beschikking op het Europese continent, ongeacht wat Trump 2.0 doet.teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:40:
[...]
En dan wint Trump de verkiezingen weer.....
[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 27-02-2022 20:44 ]
Ik denk niet dat Rusland dit weken of maanden gaat uithouden, en Putin ook niet. Los van logistieke en industriële problemen gaan de sancties pijn doen.YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:23:
[...]
Zoals het nu eruit ziet gaat het als Putin het niet verder escaleert weken of maanden duren.
(Al blijft dat na 4 dagen, (huh maar 4 dagen?) nog moeilijk in te schatten)
Zodra de escalaties komen, zoals met met napalm raketwerper plat gooien van Kyiv, zal het wel een stuk moeilijker worden.
Dat is het moment dat er mensen met een greintje geweten in het Russische leger moeten opstaan.
Tijd is aan de zijde van Oekraïne in dit geval.
Ik vertrouw dat niet zo
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 21:10 . Reden: Quote aangepast ]
Maar hopen dat ie snel de trekker overhaalt dan.downtime schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:35:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op. Dat is haast Russisch roulette. Hij dacht zijn slag te slaan maar staat nu met het pistool tegen zijn hoofd.
Open je network tab (via devtools) en je zult het zien.
Hint: mijn browser crashte bij het openen van devtools, dus er zullen inderdaad wel honderden requests per seconde uitgevoerd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 21:11 . Reden: Quote aangepast ]
Dat van die tank kan ik zo snel niet terugvinden, maar was eergisteren op het ARD journaal. Maar genoeg andere voorbeelden: [Twitter: https://twitter.com/tpilotgirl/status/1497328044054355970?s=21]miicker schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:40:
[...]
De selfies heb ik niets over gehoord. Maar de file-meldingen op Google zouden komen door burgers die aan de kant stil moesten staan om de colonne langs te laten. Zo werd het in ieder geval in het nieuws gezegd, daar zeiden ze ook dat de Russen in ieder geval geen Android telefoons bij zich hebben.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
https://www.reddit.com/r/...o_join_nato_has_received/
Er is een petitie geweest door burgers, Waarin staat dat Finland bij de Navo moet. Het parlement MOET het nu hierover gaan hebben...
Legit, check het netwerk tabje van developer tools maar. Wellicht even waarschuwing bij plaatsen voor nieuwsgierige klikkers.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 21:11 . Reden: Quote aangepast ]
Hij heeft toch generaals etc. om hem van de juiste strategie te voorzien? Of is Poetin zo narcistisch dat hij niet eens naar zijn generaals luistert... dan zitten die er alleen maar voor de show?Rubberen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:38:
De beelden lijken dit ook wel aan te geven? Putin is eerder een meester in deceptie dan in militaire operaties zo blijkt..
En stel Poetin overlijd of er wordt een aanslag op hem gepleegd, wie grijpt/krijgt dan de macht? Hopelijk niet een nog grotere malloot... Ik moet zeggen dat ik de hooggeplaatste mensen direct om Putin heen ook totaal niet 'ken'.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat is weer een potentiële WW3 verklaringklaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:46:
Iets klein maar kan groot worden;
https://www.reddit.com/r/...o_join_nato_has_received/
Er is een petitie geweest door burgers, Waarin staat dat Finland bij de Navo moet. Het parlement MOET het nu hierover gaan hebben...
- van Swift afgekicked worden
- Sweden en Finland bij de NAVO
- Teveel andere bemoeienis in Oekraïne.
Lijstje groeit wel 😟
En het Navo belang is niet in alle situaties automatisch gelijk aan dat Europese belang. Europa moet vrijheid van handelen hebben, moeten wachten op een Navo besluit kan dan remmend werken.XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:43:
Ja dat bedoelde ik. In plaats van een Europees leger kan Europa zijn deel van de NAVO gelijkwaardig maken aan dat van de US. Die strijdkrachten heb je dan sowieso ter beschikking op het Europese continent, ongeacht wat Trump 2.0 doet.
Goh, Europa en snelheid van handelen, ik moet nog een beetje aan het idee wennen, om eerlijk te zijn.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Nope. Tenminste: Het was trager in het weekend, maar als ik nu geld overmaak naar Duitsland, is het er ook gewoon direct.. (N26)YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:30:
[...]
Nope. Swift werkt alleen op werkdagen dacht ik, net als Sepa?
En de freeze was per direct dacht ik?
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Ik snap niet dat iedereen maar doorgaat, op ZS is gewoon sport op TV, op andere zenders gewoon (reality-)shows, terwijl dit gewoon het einde van ons leven kan betekenen.Mektheb schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Dat is weer een potentiële WW3 verklaring
Lijstje groeit wel 😟
Het is ontzettend jammer, zoveel dingen die ik niet heb gedaan, nu is het binnen één klap voorbij.
Finland gaat niet bij de Navo. Precies om de reden die jij noemt.Mektheb schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Lijstje groeit wel 😟
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Die hebben 20 jaar lang sociaal wenselijk gedrag vertoont, lastig om dat nu anders te doen. Zelfs met de professionaliserings slag van na 2008. Want toen hadden ze er ook al veel last van.Chaoss schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:47:
[...]
Hij heeft toch generaals etc. om hem van de juiste strategie te voorzien? Of is Putin zo narcistisch dat hij niet eens naar zijn generaals luistert... dan zitten die er alleen maar voor de show?

Polen had al aangegeven niet tegen Rusland te gaan spelen in de wk-kwalificaties.
Oplossing FIFA: nationale ploeg van Rusland mag zich geen Rusland noemen.
https://www.ad.nl/buitenl...ag-uit-den-boze~a65e4d66/
/f/image/wnBf3bcujjEbvnVY1ix1pNiS.png?f=fotoalbum_large)
Van boven naar beneden: bedekkingsgraad van bewolking in achtsten, neerslaghoeveelheid per 6 uur, windsnelheid in m/s en temperatuur.
Zwitserland noemt het "zeer aannemelijk" dat het zich aansluit bij de Europese sancties tegen Rusland en dat het Russische tegoeden op Zwitserse bankrekeningen gaat bevriezen. Dat heeft president Cassis gezegd op de Franse publieke zender SSR.
De Bondsraad van het Alpenland vergadert morgen over de maatregelen en neemt er dan waarschijnlijk ook een besluit over. Voor die bijeenkomst worden eerst adviezen van de ministeries van Economische Zaken en Financiën afgewacht.
Deelname van Zwitserland aan de sancties zou bijzonder zijn, omdat het neutrale Zwitserland normaliter geen positie kiest in een conflict tussen twee partijen. Maar Cassis heeft al gezegd dat neutraliteit niet betekent dat de Zwitsers onverschillig naar het conflict kijken. De Russische invasie is een "ernstige schending van het internationaal recht", zei hij.
Volgens de Zwitserse centrale bank hadden Russen vorig jaar bijna 10 miljard euro op Zwitserse bankrekeningen staan. Ook loopt veel van de Russische handel in bulkgoederen via Zwitserland, meldt de Russische ambassade in Bern.
https://nos.nl/collectie/...gt-militaire-slachtoffers
Ik vraag me af of men dit gaat pikken. Meerdere landen hebben al aangegeven niet tegen Rusland te willen spelen. Dit is natuurlijk een farce.renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:50:
FIFA laat zich ook van hun beste kant zien hoor![]()
Polen had al aangegeven niet tegen Rusland te gaan spelen in de wk-kwalificaties.
Oplossing FIFA: nationale ploeg van Rusland mag zich geen Rusland noemen.
https://www.ad.nl/buitenl...ag-uit-den-boze~a65e4d66/
Niemand wilt een WW3, maar niemand wilt ook over zich heen laten lopen door een tiran, denkend hij beter is dan de rest van de wereld.Mektheb schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Lijstje groeit wel 😟
Misschien zou het eropaan komen dat er geen andere weg mogelijk is om die idioot van deze wereld weg te vagen, helaas de consequenties die daaraan weer hangen is op wereldschaal dan te voelen.
Alles begon...met de splitsing van de atoom decennia 's geleden... als de A-bom er niet zou zijn geweest, was het allang al game over voor rusland.
Misschien moet je het nieuws maar even niet volgen, jezelf deze doem scenario's voor schetsen heb je niks aan.HollowGamer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Het is ontzettend jammer, zoveel dingen die ik niet heb gedaan, nu is het binnen één klap voorbij.
Zo zie je maar weer, wanneer er acute dreiging is en alle neuzen dezelfde kant opstaan dan kan er veel gedaan worden.teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Goh, Europa en snelheid van handelen, ik moet nog een beetje aan het idee wennen, om eerlijk te zijn.
Polen zeker niet.RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Ik vraag me af of men dit gaat pikken. Meerdere landen hebben al aangegeven niet tegen Rusland te willen spelen. Dit is natuurlijk een farce.
Dat hoeft toch helemaal niet voor nog verdere escalatie in europa?Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Finland gaat niet bij de Navo. Precies om de reden die jij noemt.
Heel de wereld levert geld en materieel aan oekraine om tegen rusland te vechten. Enige wat ze niet doen is personeel leveren(met uitzondering van vrijwilligers uit de EU en VS die nu blijkbaar ook meevechten). Poetin is niet gek. Dit is een proxy oorlog en er hoeft maar weinig te gebeuren om het nog verder te laten escaleren. De wereld doet keihard mee.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Finse bevolking heeft een petitie getekend waardoor het onderwerp behandeld moet worden.Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Finland gaat niet bij de Navo. Precies om de reden die jij noemt.
Ga er maar vanuit dat indien Poetin wegvalt er in de eerste instantie een nog grotere idioot het overneemt. De beste kandidaten voor overname zijn al geselecteerd op een soort Poetincompatibliteit die momenteel dus rond Poetin rondhangen, dus qua denkbeelden en kleptocratie goed passend in dat milieuChaoss schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:47:
[...]
En stel Putin overlijd of er wordt een aanslag op hem gepleegd, wie grijpt/krijgt dan de macht? Hopelijk niet een nog grotere malloot... Ik moet zeggen dat ik de hooggeplaatste mensen direct om Putin heen ook totaal niet 'ken'.
De daaropvolgende opvolger is pas een mogelijke serieuze kandidaat op een andere richting. Een beetje zoals Zelensky een serieus andere kandidaat is na de Maidenprotesten van 2014.
Als eigenbelangen hetzelfde zijn. Wat een mooie wereld zou het kunnen zijn....XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Zo zie je maar weer, wanneer er acute dreiging is en alle neuzen dezelfde kant opstaan dan kan er veel gedaan worden.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat zegt niet zoveel, het parlement kan dat prima behandelen en concluderen dat het iets is voor een volgende regering.Jelmer93 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Finse bevolking heeft een petitie getekend waardoor het onderwerp behandeld moet worden.
Verwijderd
Als ik het goed begrijp gaat dat via een ander systeem, dat later op een werkdag netjes door banken onderling via swift verrekend wordt.JayPe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Nope. Tenminste: Het was trager in het weekend, maar als ik nu geld overmaak naar Duitsland, is het er ook gewoon direct.. (N26)
Iets als: https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/
Dat is prima, maar de afspraak om Navo niet te joinen, staat vooralsnog als een paal boven water. De Finse regering gaat daar echt niet zo maar aan morren.Jelmer93 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Finse bevolking heeft een petitie getekend waardoor het onderwerp behandeld moet worden.
Dat zou kunnen, maar daar reageer ik niet opLED-Maniak schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:53:
[...]
Dat hoeft toch helemaal niet voor nog verdere escalatie in europa?
Heel de wereld levert geld en materieel aan oekraine om tegen rusland te vechten. Enige wat ze niet doen is personeel leveren(met uitzondering van vrijwilligers uit de EU en VS die nu blijkbaar ook meevechten). Poetin is niet gek. Dit is een proxy oorlog en er hoeft maar weinig te gebeuren om het nog verder te laten escaleren. De wereld doet keihard mee.
Ik zat hier net ook naar te kijken. Na een F5 had Tass het bericht aangepast. Foutje? Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat ze zomaar de Oekraïense cijfers overnemen (naast dat het door de censuur sowieso niet de bedoeling is).
Heel interessant dit en ik vraag me af wat hier mis is gegaan bij de Russen.
Ja kijk maarChaoss schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:47:
[...]
Hij heeft toch generaals etc. om hem van de juiste strategie te voorzien? Of is Putin zo narcistisch dat hij niet eens naar zijn generaals luistert... dan zitten die er alleen maar voor de show?
Ik denk dat die generaals niets willen zeggen dat hij niet wilt horen? ( dit leid ik af aan video's die er al zijn gepasseerd hoe het er daar aan toe gaat )Chaoss schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:47:
[...]
En stel Putin overlijd of er wordt een aanslag op hem gepleegd, wie grijpt/krijgt dan de macht? Hopelijk niet een nog grotere malloot... Ik moet zeggen dat ik de hooggeplaatste mensen direct om Putin heen ook totaal niet 'ken'.
Om je een beeld te geven vann Putin zijn inner circle, en eventuele opvolgers: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/26/inner-circle-poetin/
Maar het is gewoon realiteit.gerwim schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:52:
[...]
Misschien moet je het nieuws maar even niet volgen, jezelf deze doem scenario's voor schetsen heb je niks aan.
Morgen zijn er 'vredesgesprekken', maar daar zal nul uitkomen.
Wat dan? Dan blijft nukes het enige dat over blijft voor Rusland.
Hun economie is al kapot en Poetin lijkt het niet echt te schelen of hij er nog is straks.
Rusland zit in de shit door Putin acties van afgelopen week. Als je Putin vervangt maak je ongedaan wat hij heeft gedaan afgelopen weken. Als je net zo hard doorgaat ben je meteen weer doelwit voor een nieuwe overname.Delerium schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Ga er maar vanuit dat indien Poetin wegvalt er in de eerste instantie een nog grotere idioot het overneemt. De beste kandidaten voor overname zijn al geselecteerd op een soort Poetincompatibliteit die momenteel dus rond Poetin rondhangen, dus qua denkbeelden en kleptocratie goed passend in dat milieu
De daaropvolgende opvolger is pas een mogelijke serieuze kandidaat op een andere richting. Een beetje zoals Zelensky een serieus andere kandidaat is na de Maidenprotesten van 2014.
Dan is het morgen dus end game voor Rusland.Sebje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:55:
De Swift game is on hoor, poeh
De Roebel is bezig aan een vrije val, Russen kunnen niet meer pinnen in eigen land, de economie implodeerd daar als morgenvroeg de banken opengaan
Met dit tempo is Rusland aan het eind van de week bankroet.
[Afbeelding]
En Putin zou Oekraïne ook niet invallen met overeenkomsten.Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:56:
[...]
Dat is prima, maar de afspraak om Navo niet te joinen, staat vooralsnog als een paal boven water. De Finse regering gaat daar echt niet zo maar aan morren.
[...]
Dat zou kunnen, maar daar reageer ik niet op
Waarom zou Finland dan niet hetzelfde doen?
Interessante bijvangst van de sancties. Ben benieuwd of dit daadwerkelijk zo gaat gebeuren. Het zou een mooie bijdrage van de investeringsmaatschappij.Irish leasing companies are expected to be terminate all leasing deals with Russian aircraft in the coming days as the next phase of sanctions ratchets up pressure on the Kremlin after its invasion of Ukraine, according to senior aviation sources.
Most commercial aircraft in Russia are leased, so if the requests are honoured the move has the potential to massively disrupt travel in and out of Russia as well as internally.
En het gaat om veel vliegtuigen, zie XWB in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne #2"RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:59:
https://www.independent.i...sia-in-days-41391470.html
[...]
Interessante bijvangst van de sancties. Ben benieuwd of dit daadwerkelijk zo gaat gebeuren. Het zou een mooie bijdrage van de investeringsmaatschappij.
Dit topic is gesloten.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid