De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.540 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:52
Player1S schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
Net wel beetje met verbazing naar het jeugdjournaal gekeken.

Er werd een 15-jarige jongen uit Almere geïnterviewd die op de vlucht was in Oekraïne. Was daar op bezoek bij familie maar kon niet meer terug. Moest eigenlijk maandag weer naar school.

Bijzonder dat zijn ouders ondanks alle berichten toch gewoon die kant op is gegaan.
Oordeel niet te snel. Wie weet waren ze daar voor een sterfgeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50
Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:37:
Toch bijzonder. Op CNN vragen ze experts waarom putin op high alert gaat. Wordt vertaald als roekeloos, irrationeel, gewoon één groot vraagteken. Waarom ze het kleine detail weglaten waarin putin aangeeft dat de opgelegde sancties buitensporig zijn benoemen ze niet. Daarmee creëren ze wel een bepaald beeld.
Volgens Putin buitensporig. Volgens het Westen is Putin hiervoor gewaarschuwd of dacht Putin werkelijk op wat foei sancties en dat het makkelijk zou zijn. Putin gaat achteraf dreigen terwijl hij wist dat er sancties zouden komen, hij koos voor de sancties. Het lijkt erop dat Putin er niet goed heeft over nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
Heeft een van jullie eigenlijk een idee hoe ik Oekraine kan helpen? Financieel helpen om bv voeding te kopen is wel het minste wat ik kan doen. Enig idee of er bv een betrouwbaar goed doel fund is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFTc64X_BRWGHQydFN5xK6Ll7p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY8wjxeSDVWDDx93zRzKzmX3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:41:
Daar sta je dan met je tanks en konvooien, tegen moderne drones.
Tijd om onze Reapers ook van mavericks te voorzien...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:28

KrazyJay

Mariupol wordt het ook van gezegd dat ze vanavond of morgen ingesloten zullen zijn. Maar de elite van Oekraine zit in en rond Kiev, ik heb wel hoop dat ze een gat slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:56
Sponz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
Mocht poetin een kernbom gaan inzetten dan lijkt me Chernobyl een mogelijk doel, heb je gelijk een "vieze" bom :/
Die bom die dan op Chernobyl valt zal zelf meer radioactiviteit veroorzaken dan de hoeveelheid(niet reactieve) splijtstof die onder de beton ligt, je kan niet zomaar de kettingreactie weer starten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
THxZ0NE schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:43:
Heeft een van jullie eigenlijk een idee hoe ik Oekraine kan helpen? Financieel helpen om bv voeding te kopen is wel het minste wat ik kan doen. Enig idee of er bv een betrouwbaar goed doel fund is?
Deze is eerder gepost hier geloof ik:
https://helpukrainewin.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Ik neem aan dat buitensporig jou oordeel is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Ik kan je vanuit persoonlijke ervaring vertellen dat een hele familie en vrienden groep die allemaal wel rationeel zijn en helder nadenken hier niets tegen doet. In tegendeel zelfs; de persoon in kwestie voelde zich helemaal alleen staan en begon om zich heen te slaan en vindt een warme deken bij de meest extreme complotdenkers, want die bevestigen haar gevoelens.

Ik denk dat je onderschat hoe ver heen en paranoïde deze mensen inmiddels zijn; als in redeloos verloren. Deze persoon is bij vrienden en familie niet meer welkom omdat zij zich niet meer weet te gedragen in normaal gezelschap en overal de discussie zoekt en de anderen voor schapen, dom en slaafs uitmaakt. Niemand wil de discussie (meer) met haar voeren dat loopt steeds op ruzie uit. Heeft nu dus alleen nog maar 'sociale' contacten met mede complot denkers en radicaliseert steeds verder.

Ik heb haar nog niet gehoord over Rusland, maar dat is vooral omdat alle contacten volledig verbroken zijn. Maar ik weet zeker dat als 1 van de complot vriendjes Rusland begint op te hemelen dat ze daar volledig in mee gaat, ze vertrouwt die groep inmiddels blind.

Ik vrees dat we 'social media' dit dit vrij spel gaf en deels nog steeds geeft en een paar opportunisten die dit voor eigen belang gevoed hebben (hallo, Engel en Baudet) kunnen bedanken voor een aanzienlijke groep die helaas reddeloos verloren is voor de normale maatschappij.
Om de een of andere reden lijkt het alsof de maatschappij vergeten is dat je best meningsverschillen mag hebben met je vrienden. Als je alleen maar omgaat met mensen met dezelfde mening, kijk The Wave dan nog maar eens. Alleen maar hetzelfde horen en dat bevestigd krijgen de mensen om je heen krijg je Jehova's, anderen extreem gelovigen; extremisten. Social media heeft dat proces gestroomlijnd. Is het niet schuld. Je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen acties. Maar als je alleen maar FOX/RT/Alex Jones/David Icke/Dansleraar volgt, dan ga je het vanzelf geloven. En waarom zou je dan nog eeen andere mening horen? En als je die hoort, dan geloof je die automatisch toch niet.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Er is giro 999 die daarvoor geopend is om de vluchtelingen te ondersteunen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Honesty

kattenneus!

Rockvee2 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:41:
[...]

Hij doet dat eerder op strategische doelen zoals Amsterdam of de Rotterdamse haven (vanwege de doorvoer) .

Ben benieuwd hoe de wereld erbij staat volgende weekend .
Hopelijk gaat het dan weer gewoon over pauperkabouter en glenda grace.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:43:
Kyiv zou omsingeld zijn.

[Twitter]

Nu ook op AP:

[Embed]
Beetje raar, het lijkt alsof het interview vanochtend dus gegeven is?

After a night?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

MagniArtistique schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Quote eens waar hij dat zegt dan?
Ben net klaar met mijn dagelijkse rondje dumpert. Maar heb nog nooit zo'n dubbel gevoel gehad. Het is wisselen tussen de hossende carnavalgangers en de filmpjes waar je compleet verwoeste straten ziet
Geeft toch echt aan dat de reacties op dumpert invloed hebben. Maar nee, je hebt gelijk. Het woord graatmeter is niet gebruikt.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
België stuurt meer wapens:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
Je doet je sig wel eer aan :). Is vandaag al een paar maal voorbij gekomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ps. het is Kyiv, niet Kiev, dat laatste is de Russische naam. Kleine beetje helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Vorkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Beetje raar, het lijkt alsof het interview vanochtend dus gegeven is?

After a night?
Horowitz (geopolitiek expert) heeft er zijn twijfels bij. Laten we nog even wachten op wat bevestigingen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Om de een of andere reden lijkt het alsof de maatschappij vergeten is dat je best meningsverschillen mag hebben met je vrienden. Als je alleen maar omgaat met mensen met dezelfde mening, kijk The Wave dan nog maar eens. Alleen maar hetzelfde horen en dat bevestigd krijgen de mensen om je heen krijg je Jehova's, anderen extreem gelovigen; extremisten. Social media heeft dat proces gestroomlijnd. Is het niet schuld. Je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen acties. Maar als je alleen maar FOX/RT/Alex Jones/David Icke/Dansleraar volgt, dan ga je het vanzelf geloven. En waarom zou je dan nog eeen andere mening horen? En als je die hoort, dan geloof je die automatisch toch niet.
Dat hoef je mij niet te vertellen. Als iemand er een achterlijk geloof in onzin op na wil houden dan moet die dat zelf weten. Als die persoon elke bijeenkomst aangrijpt om vrienden en familie te overtuigen dat de kinderen niet gevaccineerd moeten worden, want dan zijn ze binne twee jaar dood (ja echt!) en vervolgens ruzie daar over begint te maken, dan is er geen sprake meer van een meningsverschil, maar van een onoverbrugbare kloof.

Er komt een moment dat je dit soort mensen niet meer in je omgeving tolereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Player1S

Probably out in the dark

Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:43:
[...]
Noord Nederland had afgelopen week vakantie hè. En werd ook gezegd dat ze op bezoek waren.

Daarnaast, al was het voor een begrafenis dan was het, zacht uitgedrukt, nog steeds niet bepaald slim die kant op te gaan

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:53
[...]

Hij doet dat eerder op strategische doelen zoals Amsterdam of de Rotterdamse haven (vanwege de doorvoer) .

Ben benieuwd hoe de wereld erbij staat volgende weekend .
Rotterdam dan lijkt me, daar zit ook de militaire basis.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Michael_OsGroot schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Check. Maar toch, dit is dus per capita een factor ~20 meer. Is Zweden nou extra asserteif of lopen wij de kantjes er vanaf?
Wij hadden weer een mix van verschillende wapens, waarbij alles prima zou kunnen bijdragen aan stadsgevechten en wellicht nog wat vervoer (al kan dat ook in Polen voor de NAVO deployment zijn).
Kortom ik vind het lastig vergelijken.

Daarnaast kunnen nog meespelen: Zij sturen wapens van eigen makelij (af te boeken op werkgelegenheid) en dan worden ze ook nog eens gebruikt ipv dat ze liggen te verjaren.
Daarnaast zijn ze geen NAVO lid en zullen ze derhalve beter zelf hun broek moeten ophouden, terwijl ze zelf een historie hebben met de Russen er pal naast lagen en nog een klein beetje liggen (waar dan ook alle dagen een zweeds vliegtuig verkenningen voor de kust lijkt uit te voeren). Daarnaast doen wij nog zaken in NAVO verband waar ook zij indirect van profiteren.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 27-02-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:50:
[...]
Horowitz (geopolitiek expert) heeft er zijn twijfels bij. Laten we nog even wachten op wat bevestigingen.

[Twitter]
Waarschijnlijk bedoelt hij meer dat de normale wegen richting het westen/zuid-westen niet meer veilig begaanbaar zijn?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:34
Zag net op rtl nieuws beelden voorbij komen van een hele jonge Russische militair ( Denk rond de 20) die gevangen was genomen en zijn ouders ging bellen vanuit Oekraïne.. had serieus medelijden met die jongen die heeft geen flauw idee waar hij voor vecht, pff laat dit alsjeblieft stoppen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:29:
[...]
De sancties zijn in een weekend van soft naar extreem gegaan. Rusland is vanaf maandag financieel kapot. Bankrun kan niet eens, want er is niks om voor te rennen. Rest van de wereld/beurs gaat ook een flinke tik krijgen maandag.
Waarmee betaalt de lokale bevolking eigenlijk, roebels of dollars?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48

Winkiller

De Mopperpot

alexbl69 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Je doet je sig wel eer aan :). Is vandaag al een paar maal voorbij gekomen.
:o Sorry die had ik dan gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
Michael_OsGroot schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Het moment dat je Dumpert gaat gebruiken als graadmeter wat er leeft in Nederland dan is het einde zoek, als je het mij vraagt,
Natuurlijk hoeven we niet allemaal zielig thuis te gaan zitten omdat er een oorlog aan andere kant van europa is. Maar vandaag ben ik dagje zorgeloos naar een pretpark geweest.. dan blijft het wel scheef contrast als je regelmatig een push bericht voorbij ziet komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Wat voor gevolgen zou dit hebben voor de wereldeconomie als de roebel zou crashen?
Even mijn examen Economie afstoffen.... :D

De wereldmarkt gaat in Amerikaanse dollars. Dat wil zeggen dat als Rusland iets wil importeren, ze heel erg veel Roebels om moeten zetten om iets op de wereldmarkt te kopen. Als wij iets van Rusland willen importeren (als dat nog kan en mag), dan betalen we gewoon in dollars en is er weinig aan de hand.

Het slimste wat Russen nu konden doen is hun Roebels omzetten in iets anders. Daar is het nu zo'n beetje te laat voor dus de interne economie gaat hyper inflatie tegemoet.

Dit is dus nog het meest desastreus voor de Russische Henk en Ingrid.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij meer dat de normale wegen richting het westen/zuid-westen niet meer veilig begaanbaar zijn?
Je wordt ook tegengehouden door het leger. Oom van vriendin die zich aangesloten heeft bij het territoriale verdedigingsfront werd opgeroepen om naar Kyiv te komen, maar is teruggestuurd omdat de stad hermetisch is afgesloten. Leger adviseerde hem terug te gaan.

Coördinatie loopt dus ook niet helemaal 100%, maar dat was ook niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Roebels, die dus nu de helft waard zijn geworden tov de dollar.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Roebels. Wellicht dollars bij grotere aankopen, zoals auto's en huizen. Eigenlijk net als in Oekraïne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:43:
Kyiv zou omsingeld zijn.

[Twitter]

Nu ook op AP:

https://apnews.com/articl...540b398be26dfcaf472ec1621

edit

Horowitz heeft er zijn twijfels bij:

[Twitter]
Kan natuurlijk ook een val zijn van Oekraïene. Zal niet de eerste keer zijn dat ze de Russen laten komen om ze vervolgens van alle kanten weer aan te vallen. Omsingelen heeft niet zoveel zin als je zelf ook bent omsingeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:29:
[...]
De sancties zijn in een weekend van soft naar extreem gegaan. Rusland is vanaf maandag financieel kapot. Bankrun kan niet eens, want er is niks om voor te rennen. Rest van de wereld/beurs gaat ook een flinke tik krijgen maandag.
Stel je voor dat Putin 'af' is, dan heeft zijn opvolger een hoop goed te maken met de wereld. :X :X
Hoe krijg je het voor elkaar om in een paar dagen tijd, 80% tot 90% van de wereld tegen je te laten keren. :X

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:01
asing schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:54:
[...]

De wereldmarkt gaat in Amerikaanse dollars. Dat wil zeggen dat als Rusland iets wil importeren, ze heel erg veel Roebels om moeten zetten om iets op de wereldmarkt te kopen. Als wij iets van Rusland willen importeren (als dat nog kan en mag), dan betalen we gewoon in dollars en is er weinig aan de hand.

Het slimste wat Russen nu konden doen is hun Roebels omzetten in iets anders. Daar is het nu zo'n beetje te laat voor dus de interne economie gaat hyper inflatie tegemoet.

Groter probleem er kan geen handel gedreven worden, en zwarte markt draait in het algemeen op dollars en andere harde valuta. Dus al heb je die roebels van de bank af weten te krijgen, je hebt er niets meer aan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Natuurlijk hoeven we niet allemaal zielig thuis te gaan zitten omdat er een oorlog aan andere kant van europa is. Maar vandaag ben ik dagje zorgeloos naar een pretpark geweest.. dan blijft het wel scheef contrast als je regelmatig een push bericht voorbij ziet komen.
Zet die push berichten dan uit.

Ik heb van Twitter, Reddit, Facebook, maar ook NOS en consorten alle meldingen altijd uitstaan. Ik kijk ernaar wanneer ik dat zelf wil.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
[...]

Je mag verwachten dat alle anderen, met name de olicharge hier de afgelopen dagen hun tijd aan hebben besteed. Swift etc. hing al even in de lucht, waardoor het niet echt als een verras kwam natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Toch ergens ook wel mooi dat nationalisme.
Ook de lokale slijterij draagt zijn steentje bij.

https://www.dumpert.nl/item/100023943_fcb90576

*knip* dit voegt niets toe en is offtopic.

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Lokale bevolking heeft vaak beiden, iig in Oekraïne.
Salaris in Hryvna, dan snel wat je voor dagelijks gebruik nodig hebt naar euro en dollar wisselen bij een wisselkantoor zodat je geen last hebt van de 10% inflatie.
Neem aan dat dit in Rusland vergelijkbaar is.

Voor betalen in winkels is meestal de lokale valuta.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
[...]

Hij doet dat eerder op strategische doelen zoals Amsterdam of de Rotterdamse haven (vanwege de doorvoer)
Er is niets strategisch aan een kernbom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Fidelity schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:58:
[...]

De dreiging.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

AW_Bos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Stel je voor dat Putin 'af' is, dan heeft zijn opvolger een hoop goed te maken met de wereld. :X :X
Mwoa, als die dag komt is het eerder moeilijker om al die invloedrijke mensen die Putin geholpen hebben weg te krijgen. Anders is Putin ook niet meer dan een spil in het geheel. Draak met meerdere hoofden? Of hoe ging de analogie?
Hoe krijg je het voor elkaar om in een paar dagen tijd, 80% tot 90% van de wereld tegen je te laten keren. :X
Makkelijk toch, oorlog beginnen? ;) :|

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Er is alleen geen bankrekening meer om dat geld naar over te boeken? ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Volgens de Vitali Klitschko - de burgemeester van Kiev - is de gehele stad nu omsingeld en kan niemand meer erin/eruit: https://twitter.com/polin...tatus/1498002635881918468 via interview met AP: https://apnews.com/articl...540b398be26dfcaf472ec1621

Laten we hopen dat Kiev geen Stalingrad wordt en dat troepen van buitenaf de omcirkeling weer kunnen breken.

[ Voor 42% gewijzigd door Malarky op 27-02-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Vanaf morgen in dollars.. Anders mag in de tijd dat je afrekent al weer het dubbele op tafel leggen zo hard de roebel gaat dalen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
alexbl69 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Gedachtenspinsel: door eventueel de bevoorrading te frustreren zet de legerleiding Poetin op de schopstoel. Wellicht een 'elegante' manier om de man te lozen.
Dat is best wel een risico, want legerleiding kan zo vervangen worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Lokale bevolking heeft vaak beiden, iig in Oekraïne.
Salaris in Hryvna, dan snel wat je voor dagelijks gebruik nodig hebt naar euro en dollar wisselen bij een wisselkantoor zodat je geen last hebt van de 10% inflatie.
Neem aan dat dit in Rusland vergelijkbaar is.

Voor betalen in winkels is meestal de lokale valuta.
Doen mensen dat, omwisselen? Ik ken eigenlijk alleen mensen die gewoon de Hryvnia houden. Er valt voor de meesten weinig te sparen. De mensen die wat breder zitten, zullen inderdaad niet alles in Hryvnia bewaren.

Mijn schoonouders sparen trouwens ook in Euro's. Wij zijn de bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:59
World Citizen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Dankjewel. Ik probeer me te verplaatsen in een Rusland wat zich niet anders kan voorstellen dan dat Oekraïne een deel van hen is. Er moet ergens een verhaal zijn waardoor je denkt "ahja, als het zo zit... dan hoort Oekraïne inderdaad bij Rusland".

Dat natuurlijk helemaal los van of het klopt of terecht is.
PM gestuurd met achtergrond/historie, artikel zit achter paywall

Edit: recent gesprek met historicus die ook het artikel schreef.
YouTube: Putin invades Ukraine & Trudeau's tyranny – The Week in 60 Minutes ...

[ Voor 22% gewijzigd door n0pe op 27-02-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Vanaf morgen in dollars.. Anders mag in de tijd dat je afrekent al weer het dubbele op tafel leggen zo hard de roebel gaat dalen.
Maar goed, er is nu ook berichtgeving dat de banken straks geen dollars meer hebben. En dan komt de bevolking vast te zitten.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54

SpamLame

niks

siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Mwoa, als die dag komt is het eerder moeilijker om al die invloedrijke mensen die Putin geholpen hebben weg te krijgen. Anders is Putin ook niet meer dan een spil in het geheel. Draak met meerdere hoofden? Of hoe ging de analogie?
Wikipedia: Hydra van Lerna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Nee, dat hoeft niet. Ik las ergens dat hij kanker heeft (gehad?), dat hoeft niet pijnlijk te zijn. Maar, ik zie geen gezonde en fitte man. Op zich verontrustend, omdat dat misschien hem een gevoel van urgentie geeft.

We kennen zijn motivaties niet, maar ik denk wel dat het een man van eergevoel is en falen niet snel als een optie zal worden gezien.
Mijn vrouw (verpleegkundige) meent het opgezwollen zijn van zijn gezicht inderdaad te herkennen als iets wat zij veel heeft gezien bij gebruikers van prednison. Dan zou kanker als mogelijke kwaal een oorzaak kunnen zijn. Mocht zijn ziekte een urgentie inhouden, dan kan dit inderdaad zijn gedrag beïnvloeden. Hoe moeten we maar niet gaan proberen te voorspellen.

We kunnen het wel als een omgevingsfactor beschouwen voor wat veel deskundigen "irrationeel handelen" zijn gaan noemen. De logica/rationaliteit in zijn beslissingen is niet goed meer te volgen. Misschien beter als we ons in een "Poetin in het nauw" trachten te verplaatsen.
Mocht er iets met Poetin niet goed gaan, is er al een formele opvolging aangewezen? Of zou die rol zonder veel omhaal aan Medvedev toevallen?

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Sponz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
Mocht poetin een kernbom gaan inzetten dan lijkt me Chernobyl een mogelijk doel, heb je gelijk een "vieze" bom :/
Denk dat dat niet veel meer uitmaakt als er een 800KT kernkop ontploft.
Hiroshima was "maar" 15 KT....

Zowel Rusland als de usa hebben 1000-1500 kernkoppen gereed staan, en in het totaal beschikken ze per stuk over 6000+ van deze koppen... (En dan nog de andere kernmacht en los daarvan)
Geloof me maar dat als er 1 iemand besluit op de knop te drukken onze beschaving binnen 30 minuten stopt te bestaan...

Denk dat de meeste mensen de ernst onderschatten van de situatie. Maar misschien is dat maar beter ook...

1 vonkje is genoeg...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:01:
Mocht er iets met Poetin niet goed gaan, is er al een formele opvolging aangewezen? Of zou die rol zonder veel omhaal aan Medvedev toevallen?
Nee, een autocratie heeft geen methode om vreedzaam de macht over te dragen. Zelfs in een familiedynastie als Noord-Korea lukt dat niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Fidelity schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:58:
[...]

En de dreiging is alleen strategisch. ALs je dit echt wil gebruiken om voor een overwinning of het voorkomen van een val, dan lijkt vooraf aankondigen mij niet het meest handige.
Ik hoop dat we het nu kunnen scharen onder 'powerplay'...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

[...]

Mijn vrouw (verpleegkundige) meent in het opgezwollen zijn van zijn gezicht inderdaad te herkennen als iets wat zij veel heeft gezien bij gebruikers van prednison. Dan zou kanker als mogelijke kwaal een oorzaak kunnen zijn. Mocht zijn ziekte een urgentie inhouden, dan kan dit inderdaad zijn gedrag beïnvloeden. Hoe moeten we maar niet gaan proberen te voorspellen.

We kunnen het wel als een omgevingsfactor beschouwen voor wat veel deskundigen "irrationeel handelen" zijn gaan noemen. De logica/rationaliteit in zijn beslissingen is niet goed meer te volgen. Misschien beter als we ons in een "Poetin in het nauw" trachten te verplaatsen.
Dit soort speculatie is mijns inziens compleet nutteloos.

Als je de gruchten moet geloven was Trump ook steeds bijna dood, ernstig ziek, en de amateurdiagnoses vlogen je om de oren. Ondertussen leeft hij nog gewoon.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Omdat er wat onduidelijkheid was over wat Turkije precies heeft gezegd over het sluiten va de Bosporus, Reuters heeft de uitspraken opgetekend: https://www.reuters.com/w...Anthem&utm_source=twitter

Men stelt dus het verdrag in werking, en de vraag is nog even wie of wat ze precies (eventueel) zouden tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Doen mensen dat, omwisselen? Ik ken eigenlijk alleen mensen die gewoon de Hryvnia houden. Er valt voor de meesten weinig te sparen. De mensen die wat breder zitten, zullen inderdaad niet alles in Hryvnia bewaren.

Mijn schoonouders sparen trouwens ook in Euro's. Wij zijn de bank :)
Vrijwel iedereen die ik in Odessa ken doet hetzelfde. Salaris in hryvna, dan alles wat je die maand niet nodig hebt wisselen naar euro/dollar om te bewaren in de kluis, want inflatie en de bank kan je niet vertrouwen met je geld.

Sinds jaren geleden de hryvna ineens van 1 op 6 naar 1 op 12 ging, hoor ik vrijwel niemand meer die hryvna bewaard iig.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
[...]

Mijn vrouw (verpleegkundige) meent het opgezwollen zijn van zijn gezicht inderdaad te herkennen als iets wat zij veel heeft gezien bij gebruikers van prednison. Dan zou kanker als mogelijke kwaal een oorzaak kunnen zijn. Mocht zijn ziekte een urgentie inhouden, dan kan dit inderdaad zijn gedrag beïnvloeden. Hoe moeten we maar niet gaan proberen te voorspellen.
Mijn vriendin (verpleegkundige) en haar collega's bespraken precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Novadecasa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Je mag verwachten dat alle anderen, met name de olicharge hier de afgelopen dagen hun tijd aan hebben besteed. Swift etc. hing al even in de lucht, waardoor het niet echt als een verras kwam natuurlijk.
Puntje hier is wel dat heel veel van die rijken (of hun banken) hun middelen bij buitenlandse banken hebben ondergebracht. En laat die tegoeden nu net ook bevroren zijn.

Met andere woorden : er is door de wereld aan de noodrem van de Russische economie getrokken met als doel om die economie eraan te laten gaan. Daar win je de oorlog in de Oekraïne niet meteen mee maar het is desastreus voor de Russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Player1S

Probably out in the dark

Malarky schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:00:
Volgens de Vitali Klitschko - de burgemeester van Kiev - is de gehele stad nu omsingeld en kan niemand meer erin/eruit: https://twitter.com/polin...tatus/1498002635881918468 via interview met AP: https://apnews.com/articl...540b398be26dfcaf472ec1621

Laten we hopen dat Kiev geen Stalingrad wordt en dat troepen van buitenaf de omcirkeling weer kunnen breken.
Stalingrad was wel een heel zwaar verlies voor het land dat het andere land binnen drong

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
[...]

Om te voorkomen dat we hier allemaal arts gaan spelen straks is het denk ik wijs om dit alleen opnieuw aan te halen als er een bron bij komt. Suggereren wordt het hier niet duidelijker op.

Wellicht is daar dan wel een arts die dan ook vast zelf wel een moment heeft om te kiezen welke infuus hij aan moet sluiten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
bazzemans schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Ben zelf ook verpleegkundige en zag ook een wat gezollen gezicht.
Maar omdat ik in verslavingszorg werk, vroeg ik me af of hij stiekem wat te veel aan de wodka zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

bazzemans schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Ja en dat heet gewoon klinisch observeren. Zo zijn meer ziektes op basis van filmmateriaal vastgesteld / afgeleid.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

World Citizen

FreeReef.nl

n0pe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:00:
[...]

PM gestuurd met achtergrond/historie, artikel zit achter paywall

Edit: recent gesprek met historicus die ook het artikel schreef.
YouTube: Putin invades Ukraine & Trudeau's tyranny – The Week in 60 Minutes ...
Erg interessant. De dynamiek is erg interessant als je neutraal gaat staan. Wat hoort of niet hoort staat los van wat goed is of niet. Tragisch.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Dit vertelt niet alleen iets over de persoon zelf, maar ook de kwetsbaarheden in een totalitaire machtsstructuur. Zou Poetin te gemakkelijk opdracht tot het gebruik van kernwapens kunnen geven dan zijn in de machtsstructuur te weinig checks en balances waar de opdracht nog kan stilvallen. Dan is iedereen afhankelijk van een held die de opdracht weigert uit te voeren.

Theoretisch zou een Doema haar zegen moeten geven over een dergelijk besluit. Achten wij de Doema afgevaardigden uit het hout gesneden om te zeggen: "Poetin, hier houdt het op, hier ga je toch echt te ver, dit gaan we niet doen"? Met wat ik van die Doema heb gezien zijn besluiten vaak hamerstukken. Poetin spreekt het besluit uit en licht het vaderlijk toe, en de Doema zegt ja en amen.

Ik hoop op een schisma op dat vlak, dat de Doema is deze moeilijke tijd haar rol daadwerkelijk gaat uitoefenen en haar macht gaat inzetten.
De douma tekent met het starten van kernoorlog dan haar eigen doodsvonnis. Iedereen die meewerkt met het knopje. Daarom geloof ik niet zo in die dreiging. Alleen als heel hooggeplaatste mag je mss mee in de bunker bij Putin, samen nog een paar jaar crackers eten voordat het licht daar ook uitvalt. Nou, zo'n lekker ding is het niet hoor.

Zelfs Trump weet wanneer hij de aftocht moet inzetten (Noord-Korea).

Trouwens, had Putin nog een dochter?

Ik denk dat hij al een kleine kernbom in Ukraine niet aandurft, want het westen stelt zich steeds beslister op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op en geen mogelijk meer tot aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
teacup schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Ja en dat heet gewoon klinisch observeren. Zo zijn meer ziektes op basis van filmmateriaal vastgesteld / afgeleid.
Als bekendste voorbeelden de keelkanker, nog niet zo lang geleden.

Maar toch, liever niet doen, het is nooit te bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mbt die drone strikes, klopt het dat er vandaag twee waren? Ik zie steeds melding van "nog" een drone strike, maar de beelden lijken nogal op elkaar. Weet iemand of er daadwerkelijk twee keer een set Russische voertuigen zijn vernietigd?

Ter info, dit was er dus één: https://twitter.com/AceJa...1ec-9bd4-ca2b6a4da2a0%2F0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novadecasa
Ik krijg steeds meer de indruk dat Oekraïne eindeloos bevoorraad wordt door steeds meer landen. Dit is natuurlijk een voordeel, maar voor nu voornamelijk noodzakelijk kwaad volgens mij. Normaal wordt er ook bekend gemaakt wanneer deze hulpmiddelen aangekomen zijn, is dit namens NL al gebeurd of is het er nogsteeds niet?

Ik kan de mate van bevoorraad en omvang van Rusland niet goed duiden, heeft iemand daar een beeld of cijfers van? Of is dat er niet.

Ik lees veel over de Drones vs de conventionele tanks, ik zoek wat meer juiste informatie over dit soort drones. Iemand hier een naam of link waar ik dit soort info op kan vinden? Drones is natuurlijk een containerbegrip inmiddels.

[ Voor 20% gewijzigd door Novadecasa op 27-02-2022 20:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zoals verwacht: Rusland meld dat ze actief de wapentransporten gaan targetten:
https://www.ukrinform.net...n-weapons-to-ukraine.html
Russian military could destroy vehicles transporting lethal aid to Ukraine from the west once they cross the border.
That’s according to Andrei Klimov, the chief of the Russian Federation Council Commission on Protection of State Sovereignty, Ukrinform reports citing Rambler.

According to the Russian senator, as soon as such vehicles cross into Ukraine, where Russia is carrying out “demilitarization,” it could become a target of surgical strikes.”
Wel gevaarlijk met ook al die vluchtelingen die de grens over willen.
(Neem aan dat het westen hier wel rekening mee houd en andere grensovergangen gebruikt voor de wapens of een heli)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 20:15 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Novadecasa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Om te voorkomen dat we hier allemaal arts gaan spelen straks is het denk ik wijs om dit alleen opnieuw aan te halen als er een bron bij komt. Suggereren wordt het hier niet duidelijker op.
Een veelvoorkomend misverstand is dat een bron moet beginnen met https:// ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

bulle bas schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Ik denk dat hij al een kleine kernbom in Ukraine niet aandurft, want het westen stelt zich steeds beslister op.
Nogmaals... Waarom zou hij een kernbom op een land gooien dat hij wil bezetten, wat volgens hem historisch bij Rusland hoort en wat naast de deur ligt... (Fallout enzo)
Er zijn prima alternatieven in conventionele wapens om hetzelfde effect te krijgen. De MOAB is een Amerikaans ding maar Rusland heeft vast een equivalent en anders maar wat minder elegant en gewoon anla Rotterdam in 1940 maar dan met 2022 bommen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:12:
Mbt die drone strikes, klopt het dat er vandaag twee waren? Ik zie steeds melding van "nog" een drone strike, maar de beelden lijken nogal op elkaar. Weet iemand of er daadwerkelijk twee keer een set Russische voertuigen zijn vernietigd?

Ter info, dit was er dus één: https://twitter.com/AceJa...1ec-9bd4-ca2b6a4da2a0%2F0
Ja er is nog een strike geweest, andere voertuigen, camera pan leek daarna sterk op dat het vlakbij de eerste strike was. Zal even kijken of ik 'm nog op kan snorren.

De tweede link van @Malarky doelde ik inderdaad op :)

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 27-02-2022 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Deze was gisteren al: https://twitter.com/ThomasVLinge/status/1497915611250405381 en dit was er ook 1 vandaag: https://twitter.com/kamerknc/status/1498007105927880713

Verder zijn er veel beelden gekomen van vernietigde eenheden op de grond die volgens Oekranische bronnen door de TB2 kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33

Ja ik heb vanochtend andere beelden gezien van een situatie waar ze bijna 3 breed naast elkaar op een weg stonden, dat was 100% een andere situatie dan hier in dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:13:
Zoals verwacht: Rusland meld dat ze actief de wapentransporten gaan targetten:
https://www.ukrinform.net...n-weapons-to-ukraine.html

[...]

Wel gevaarlijk met ook al die vluchtelingen die de grens over willen.
In welke mate is dit een haalbare kaart voor Rusland? Ze hebben de handen vol aan oorlogvoeren, kunnen ze daadwerkelijk iets targetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RubenSaurus schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Ja ik heb vanochten andere beelden gezien van een situatie waar ze bijna 3 breed naast elkaar op een weg stonden, dat was 100% een andere situatie dan hier in dit filmpje.
Dus toch, mooizo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Even wat anders... Als Rusland in z'n hok wordt teruggestort zou Oekraïne dan ook de Krim en die oost Oekraïense staatjes willen veroveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54
jadjong schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:08:
[...]
Op en geen mogelijk meer tot aankoop.
Dus dollars en euros zijn beide op?
Wordt gezellig in Moskou morgen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
[...]

In welke mate is dit een haalbare kaart voor Rusland? Ze hebben de handen vol aan oorlogvoeren, kunnen ze daadwerkelijk iets targetten?
Niet op die schaal, maar dit is/lijkt een preventief excuus voor een ‘afzwaaier’.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:34
De VS roept China op zich uit te spreken tegen Rusland.

Zie dit nu wel als een realistische kans, china kan misschien wel chaos willen in europ maar echt geen kern oorlog.

Bron nu.nl

"VS roept China op Russische invasie te veroordelen
De Verenigde Staten hebben China officieel gevraagd om de Russische aanval op Oekraïne openlijk te veroordelen. "Dit is geen tijd om aan de zijlijn te blijven staan. Iedereen moet zich laten horen en de acties van Rusland en president Vladimir Poetin streng te veroordelen", zegt perschef Jen Psaki namens het Witte Huis.

China stelde al enkele lichte sancties in tegen Rusland en sprak zich uit voor de soevereiniteit van Oekraïne. Het weigerde echter om Rusland openlijk aan te spreken op de invasie. Volgens Psaki moet Peking meer doen. "De leiders van China moeten goed naar zichzelf kijken en zich afvragen aan welke kant ze willen staan in de geschiedenisboeken."

[ Voor 65% gewijzigd door Stylze op 27-02-2022 20:17 ]

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:42
Unicum in de geschiedenis: EU stuurt Oekraïne wapens en munitie.

Dit bijzondere nieuws werd uiteraard eerder vandaag al bekend gemaakt door von der Leyen: EU financiert voor 450M aan wapens en 50M (medisch) materieel.

Wat denken jullie, een eerste stap naar een Europees leger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Dollars op
Roebel crash
Hyperinflatie++

De Russische bevolking moet haast wel in opstand komen?

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Volgens Oekranische legerleiding (betrouwbare account: https://twitter.com/Caucasuswar/status/1498013768156131328) heeft een lading NLAW, SMAW-D, Javelin, en Stingers (die van Nederland waren einde ochtend al naar Polen gevlogen dus mogelijk ook die) succesvol gearriveerd in Kharkov.

Mogelijk zitten daar Nederlandse stingers bij die nu alweer vlakbij de grens met Rusland kunnen worden ingezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 27-02-2022 20:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

renegrunn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:17:

Dit bijzondere nieuws werd uiteraard eerder vandaag al bekend gemaakt door von der Leyen: EU financiert voor 450M aan wapens en 50M (medisch) materieel.

Dat is speculeren, maar wat niet speculeren is, is dat de kans hierop sinds een paar dagen aanzienlijk is toegenomen.

Als Duitsland 100 miljard wil investeren en in een paar dagen 180 graden draait qua buitenlandpolitiek, dan kan er ineens heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Waarom zou er een Europees leger moeten komen, we kunnen toch ook de NAVO strijdkrachten in Europa uitbreiden?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44

Europees leger? Zullen we dat soort kwesties lekker voor vredestijd bewaren en eerst eens deze oorlog af zien te wenden?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:17:

Dat er van af in welk lulverhaal ze geloven. Kan ook voeding zijn om het boze westen in een nog kwader daglicht te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Shaggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Denk dat dat niet veel meer uitmaakt als er een 800KT kernkop ontploft.
Hiroshima was "maar" 15 KT....

Zowel Rusland als de usa hebben 1000-1500 kernkoppen gereed staan, en in het totaal beschikken ze per stuk over 6000+ van deze koppen... (En dan nog de andere kernmacht en los daarvan)
Geloof me maar dat als er 1 iemand besluit op de knop te drukken onze beschaving binnen 30 minuten stopt te bestaan...

Denk dat de meeste mensen de ernst onderschatten van de situatie. Maar misschien is dat maar beter ook...

1 vonkje is genoeg...
Mooi dat mensen hier geen speculatie willen zien over de gezondheidstoestand van Poetin maar dat er wel pagina's lang volop gespeculeerd wordt over hoe nabij we zijn van het einde van de beschaving zoals we deze kennen.

Voor de goede orde: dit is al een keer eerder gebeurd, 45 jaar lang, en dat staat ook wel bekend als de Koude Oorlog. Even af en toe een stapje terug doen, kan geen kwaad, me dunkt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Ja dat verwacht ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:27
Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
Even wat anders... Als Rusland in z'n hok wordt teruggestort zou Oekraïne dan ook de Krim en die oost Oekraïense staatjes willen veroveren?
Ze willen het vast wel, maar vooralsnog zijn ze even druk met andere dingen. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe de bevolking van die gebieden er echt in staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:55
Merk dat het lastig is om de status van beide landen in te schatten. Heb het gevoel dat hier en overal in de EU enorm aan wishful thinking wordt gedaan, gevoedt door niet geverifieerde informatie? Of zou Rusland er echt zo slecht voor staan. Niemand weet het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Waarom zou er een Europees leger moeten komen, we kunnen toch ook de NAVO strijdkrachten in Europa uitbreiden?
Omdat Europa (wmb) op veiligheidsgebied ook z'n eigen boontjes moet kunnen doppen. De NAVO is nu vooral de VS. En het Europees leger kan natuurlijk overlappen met NAVO. "We" moeten er de zeggenschap over kunnen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:45

mb1

Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:43:
[...]
Nee voor een verjaardag van een tante op 22-2-2022😳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nationale Bank van Oekraine heeft een pagina online staan met een rekeningnummer waarmee je rechtstreeks het Oekraiense leger steunt: https://bank.gov.ua/en/about/support-the-armed-forces

En anders gewoon Rode Kruis (Giro 5125) als je gewetensbezwaard bent. Ik heb aan beide gedoneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:32
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Lijkt me ook nogal een risico, gezien de lading van die konvooien. Je kan erop rekenen dat moment dat die dingen de grens over zijn, deel van die wapens gelijk uit de vrachtwagens komen om de escorte te bewapenen. Laten we wel wezen, die overdracht is al aan de grens en vooraf afgesproken, dat gaat niet om een vrachtwagenchauffeur die op GPS naar Kyiv rijdt om daar ceremonieel het spul te overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Stylze schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:16:
De VS roept China op zich uit te spreken tegen Rusland.

Zie dit nu wel als een realistische kans, china kan misschien wel chaos willen in europ maar echt geen kern oorlog.
China wacht nog even af en laat zich niks opdringen door de VS. Ik denk dat er daar wel een fles champagne open gaat vanwege alle informatie die vrij komt door dit treffen.
China kan Rusland aan met 2 vingers in de neus. (Kernwapens even niet meetellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Dat is speculeren, maar wat niet speculeren is, is dat de kans hierop sinds een paar dagen aanzienlijk is toegenomen.

Als Duitsland 100 miljard wil investeren en in een paar dagen 180 graden draait qua buitenlandpolitiek, dan kan er ineens heel veel.
Op wat voor termijn is er van die investeringen een eerste resultaat te verwachten? Productie van die wapens zullen niet alleen in DLD plaats vinden, of ga ik nu te kort door de bocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:52
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Dollars op
Roebel crash
Hyperinflatie++

of een nog radicaler vijandsbeeld ontwikkelen. Wie weet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:08

JayPe

Ondertitel

Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
Dat is precies wat ik mij ook afvraag.

Putin begint nu zogenaamd met een paar afvallige provincies helpen, (nu, ik bedoel: 4 dagen geleden(!)), maar als uitkomst van deze ellende zou toch (in mijn nederige ogen) mooi zijn als De Krim weer terug bij Oekraïne terug zou komen. (niet dat de vraag 'waartoe behoort De Krim eigenlijk?' een gemakkelijk en eenduidig antwoord kent).

Maar serieus: Als uitkomst zou álles mooi zijn, waarin Zelenski het er levend, gezond en vrij vanaf brengt, en zijn volk met hem.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Pagina: 1 ... 33 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid