De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.540 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
iambig schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:58:
Bald and Bankrupt was in Oekraïne een dag of wat voor de russen arriveerden...
Best wel apart dat niemand eigenlijk echt verwachtte dat het loos zou gaan.

[YouTube: Solo Along The Ukrainian-Russian Border ( One Day Before Invasion )]
Haha ja wat een baas is die kerel ook. Heeft blijkbaar wel wat op z’n kerfstok ook qua vrouwen geloof ik, maar qua reizen en waar hij allemaal in terechtkomt, respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Michael_OsGroot schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Ik citeer jou even, maar 5000(!) raketten? dat is een factor 15 van wat NL geeft. Zweden heeft 10M inwoners tegen 17M in NL, en is ook nog eens niet lid van Navo. Mis ik een stap of is dit echt een gigantisch verschil? Wie kan dit duiden?
over datum voorraden?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:59
honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Nee, dat hoeft niet. Ik las ergens dat hij kanker heeft (gehad?), dat hoeft niet pijnlijk te zijn. Maar, ik zie geen gezonde en fitte man. Op zich verontrustend, omdat dat misschien hem een gevoel van urgentie geeft.
Normaliter gun je zoiets niemand maar ik dit geval wil ik best een uitzondering maken.

En wat de pijn betreft deel ik de mening van Manchester speler Oleksandr Zinchenko.

[ Voor 11% gewijzigd door Frappuccino op 27-02-2022 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Serieus, het werd echt gedáán? Wtf. Heb gelukkig de 'show & tell' versie gehad. Ofwel, de VHS versie....
Ja, klassenexperiment. Het had impact. Enorme impact. Goed, dat was nu juist het punt, maar zoiets blijft je bij. Sociaal experiment is een uiterst effectief leermiddel. Of het nu dat experiment is, of Jane Elliot’s Blue or Brown eyes experiment. Die hebben we ook gekregen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Onderzeeërs kunnen nu al rondom amerika liggen. Denk zelfs dat dat het geval is.
Dat gok ik inderdaad ook, de Russen zijn in dit soort scenario’s onvoorspelbaar en tegelijk weten we dat het een gestoord regime is die ook woord bij daad voegt.

En eerst zegt te gaan oefenen en daarna je aanvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:29
[...]

Ik citeer jou even, maar 5000(!) raketten? dat is een factor 15 van wat NL geeft. Zweden heeft 10M inwoners tegen 17M in NL, en is ook nog eens niet lid van Navo. Mis ik een stap of is dit echt een gigantisch verschil? Wie kan dit duiden?
De Carl Gustaf M4 wordt in Zweden geproduceerd.
Edit: En ook de AT-4 wordt in Zweden geproduceerd.

[ Voor 5% gewijzigd door n0pe op 27-02-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-09 20:46
Lordy79 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Nazi DLD werd ook aangevallen door de VS.
een grote reden was dat de russen te snel oprukte Sir Winston Leonard Spencer-Churchill was een slimme man om dat hun te vertellen

waarna de Amerikanen honderden nazi’s naar Amerika haalde in de strijd tegen het communisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Je hoeft als land niet altijd de hele keuken prijs te geven natuurlijk.

Het bare minimum is vaak voldoende, Zweden zet er graag gewoon een stapje bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 22:25

Mach

[END]Avengers

bulle bas schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Ik zal proberen in simpele woorden en aanwijzingen een opzetje te geven.
Thx :+

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:18
De_Bastaard schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Brunssum waar ik tot voor kort woonde hoor. Regionaal navo HQ
Vergeet Rimburg niet. https://www.1limburg.nl/a...asis-eygelshoven-heropend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Speedster schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Meerdere doelen?
Europa ligt binnen bereik, US te ver weg denk ik.

Parijs, Brussel , Berlijn? Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven zie ik niet als doelen.
Eindhoven niet? Dubbel bonus, luchthaven en brainport (inclusief ASML).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:28
TheekAzzaBreek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Pansarskott is een antitank wapen, de rest zijn helmen, uniformen en rantsoenen.
AT4 dus gewoon simpele nonsense anti tank raket maar wel efficiënt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:41
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Interessant bericht vanuit het perspectief van een Russische soldaat. Vertaling in de comments. Samenvatting: we worden van alle kanten beschoten en zijn geen partij voor de Oekraïense soldaten die zich al 8 jaar voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:57
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:03:
[...]

Luchthaventje en die brainport kent Putin waarschijnlijk niet eens. Dat vinden wij in NL vooral leuk.

Eerder Rotterdam dan. Want grote haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Plus de AWACS basis, plus de gasknooppunten. Ja, Zuid-Limburg is heel leuk om te wonen....(ik woon in Heerlen).

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:30

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Ja, klassenexperiment. Het had impact. Enorme impact. Goed, dat was nu juist het punt, maar zoiets blijft je bij. Sociaal experiment is een uiterst effectief leermiddel. Of het nu dat experiment is, of Jane Elliot’s Blue or Brown eyes experiment. Die hebben we ook gekregen.
Voor zover ik weet zijn er specifieke redenen dat dat soort experimenten niet meer worden nagespeeld, waaronder dat sommige mensen zo erg in hun rol opgingen dat ze anderen ook echt schade dreigden toe te brengen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:31
Russische ICBM operator kan 'lampegat' niet vinden in de doelendatabase...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Meerdere doelen?

Parijs, Brussel , Berlijn? Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven zie ik niet als doelen.
Ik denk dat je jezelf vergist in het bereik van die raketten.
Overigens kunnen Rotterdam (haven) en Amsterdam (Schiphol) best een doel zijn. Net als Volkel (opslag nucleaire wapens) of andere basissen van de krijgsmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Vorkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Je hoeft als land niet altijd de hele keuken prijs te geven natuurlijk.

Het bare minimum is vaak voldoende, Zweden zet er graag gewoon een stapje bij.
Check. Maar toch, dit is dus per capita een factor ~20 meer. Is Zweden nou extra asserteif of lopen wij de kantjes er vanaf?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

Eindhoven zeker, daar bewaren wij ze immers voor onze vrienden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
[...]

Meerdere doelen?

de kernwapendoelen die de Polen voorgeprogrammeerd had gekregen tijdens de koude oorlog, ruim voldoende om NL onbewoonbaar te maken.
https://www.ad.nl/binnenl...m-zouden-gooien~a0cba78f/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:30

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Als de intel van de Russen over NL net zo goed is als over Oekraïne (luchtafweer onder vuur genomen op locaties die al lang niet meer in bedrijf waren), dan verwacht ik ook een aanval op de nucleaire commandobunker hier in Rijswijk (thans museum, niet meer functioneel omdat de DAF generatoren geen vervangingsdelen meer hebben en dingen zijn vastgeroest e.d.). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 18:15
Amdwarrior schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Arjan lubach heeft daar leuke of meer trieste YouTube video van gemaakt.

Alles wat niet in hun straaltje past wordt gelijk afgedaan als fake news ondertussen gaan ze op YouTube en Facebook soortgenoten opzoeken en bingo het algoritme geeft ze nog meer wappies shit
Zal die eens opzoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:58
siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Plus de AWACS basis, plus de gasknooppunten. Ja, Zuid-Limburg is heel leuk om te wonen....(ik woon in Heerlen).
Plus het JFC NATO hoofdkwartier in Brunssum.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Russische ICBM operator kan 'lampegat' niet vinden in de doelendatabase...
Rommelgat is ook beter om op te richten.... iets effectiever om de luchthaven, AMSL en de Hightech campus te pakken.

Maar oke. terug naar het onderwerp van UA

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 27-02-2022 19:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
[...]

Meerdere doelen?

Daar zijn onderzeeërs voor. En in NL hebben we die US nucleaire wapens. Dat is een doel en ook nog van de VS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Heb het ook in de klas gezien, 1983 of zo?

In het begin was iedereen nog wel een beetje lacherig... leuk, film kijken in plaats van les. Maar het werd vrij stil op het eind.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

Winkiller

De Mopperpot

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:34:
[...]

En voor wie het bericht over Fridman en Deripaska gemist had, Reuters heeft er een artikel over geschreven:

[Twitter]
Zou Poetin die 2 nu ook in het gevang gooien ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:36

Player1S

Probably out in the dark

talkatoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:03:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Interessant bericht vanuit het perspectief van een Russische soldaat. Vertaling in de comments. Samenvatting: we worden van alle kanten beschoten en zijn geen partij voor de Oekraïense soldaten die zich al 8 jaar voorbereiden.
Vraag is of dit de algehele staat van het Russische leger is of dat Putin echt dacht dat men hun zou verwelkomen als bevrijders

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:52
Amphiebietje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Kernwapens hebben meer dan genoeg bereik om ook de VS te raken.
Sterker nog. Ze zijn in staat het hele continent te vernietigen. Dus wat iemand hier ook al zei: kernwapens zijn zo extreem dat drukmaken niet eens zin heeft. Gebeurt het, is alles voorij voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:13:
[...]
Sterker nog. Ze zijn in staat het hele continent te vernietigen. Dus wat iemand hier ook al zei: kernwapens zijn zo extreem dat drukmaken niet eens zin heeft. Gebeurt het, is alles voorij voor iedereen.
Er zullen genoeg mensen overblijven. Waarschijnlijk heel veel op het zuidelijk halfrond.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Excuus, ik had dit bericht van je gemist.

Elke informatiebron moet met een korrel zout genomen worden tot dat het geverifeerd is. Maar er zijn een paar verschillen waardoor men er minder kritisch op is:

1. Twitter is heel diverse, RT is juist vrij specefiek
2. Twitter bevat ook betrouwbare bronnen, RT is inherent onbetrouwbaar gezien de taak die het heeft vanuit het Kremlin.
3. Sociale media wordt per definitie gewantrouwd. Bij nieuwsorganisaties verwachten we dat we het kunnen vertrouwen.

Helaas is RT een zeer zwaar besmet terwijl het zich voordoet als objectief terwijl het vaak de intentie tot beinvloeding heeft.

Maar... laten we even wat verder gaan en bespreken waarom men zo reageert. Daar heb je meer aan.

Jouw eerste intentie is om een duidelijk beeld te krijgen hoe de Russen in Rusland naar het nieuws kijken.
Jouw tweede intentie is om de groep daarmee te informeren.
Beide zijn goed en beiden worden gewaardeerd.

Maar vervolgens wordt er een bron gekozen die een loopje neemt met de waarheid en "activeer" je de mensen om daarna te kijken. Echter hierbij heb je nog niet in de gaten dat elk mens (geen uitzonderingen!) continue beinvloed wordt door wat die ziet, hoort en leest. Deze gevleugelde uitspraak is dan ook van toepassing: "Waar je mee omgaat, raak je mee besmet".

Dat is ook de reden waarom mensen in dit topic je ook een waarschuwen om het niet te doen. Je stelt jezelf open voor besmetting, maar je probeert ook, nogmaals onbedoeld, anderen te besmetten. Helaas is dat ook niet de eerste keer dus het geduld raakt op (ook bij ij, maar dit is een ander onderwerp die jou niet helpt).

Dus ondanks jouw goeie intenties ben je verkeerd aan het handelen. Nogmaals, dat dit het resultaat niet jouw intentie is lijkt me duidelijk op basis van hoe jij reageert. Echter men spreekt jou aan op jouw resultaat en niet op jouw intentie (iets wat ik hier wel doe).

De uitdaging die je hebt is om uit te zoeken hoe jij jouw beide intenties kan verwezelijken zonder besmet te raken. Dat klinkt simpel, maar dat is het echt niet. Echter doe je dat wel dan zal je meteen in aanzien stijgen van vele mensen hier. Tot die tijd kan het helpen om jouw intenties en resultaten als gescheiden te zien.

Hopelijk heb je wat aan het bovenstaande uitleg en snap je nu ook dat het resultaat het probleem is en niet jouw intentie. Mocht je meer vragen hebben dan kan het handig zijn om een persoonlijk bericht te sturen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dit is het gesprek wat ik ook aan wilde gaan. Hoewel ik van mening ben dat het mij al aardig lukt om niet besmet te raken, aangezien ik alles, ook andere berichtgeving buiten deze situatie, met een korrel zout neem, leek het me reuze interessant om dat in groepsverband te doen of dat nou wel of niet in dit topic thuishoort. Hoe maak je onderscheid in de in informatie op het moment dat het heel veel is en ook nog eens van meerdere machten komt? Ik vind het jammer dat er soms zo fel gereageerd wordt en dat er vandaag al meerdere van mijn posts zijn verwijderd terwijl ik alles behalve kwaad in de zin heb en discussies altijd als een leermoment zie. Kennelijk is dit forum daar niet de juiste plaats voor. Nogmaals dank voor je reactie, ik kan er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Voor wie up-to date informatie wil krijgen, er zijn verschillende OSINT (open source intelligence) spaces via twitter te beluisteren.

https://twitter.com/i/spaces/1vAGRkXDZQPJl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]
Is er echt niets wat we kunnen doen? Hebben we geen wapenschild opgebouwd?

Ik ben zo bang, dat moet ik eerlijk bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

HollowGamer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:15:
[...]

Ik was als kind (eind jaren 70 geboren) bang voor de bom. Nu juist niet omdat het gewoon game over is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

[...]

In de woorden van een wijze filosoof: "het is wat het is".

Hopen dat "cooler heads prevail".

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[...]
En daarom maak ik me geen zorgen. Algemeen geaccepteerd is dat als er 1 atoombom valt, iedereen alle raketten meten afvuurt. Immers: Als je wacht en de atoombom valt op jouw raketbunker, dan kan je 'm toch niet meer lanceren.

Mutually assured destruction. Begin je eenmaal dan zijn we allemaal dood. En het is erg makkelijk te denken dat Putin een duivel is met hoorntjes en een staart, maar hij is ook een man. Een vader, met een dochter. Niet alle macht ligt bij hem. Ook zijn oligarchen hebben families, dromen, een toekomst. Mocht de bom vallen dan overleven zij het wel. Maar ook voor hen is de huidige wereld met 15 miljard op de bank te preferen boven een radioactief kraterlandschap waar ze 10 jaar in een bunker leven, hopende dat wat er na die tijd over is het leven waard is. Ik ben er echt voor elke dreiging van de bom met 10 korrels zout te nemen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johan Bogle
siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:14:
[...]

Er zullen genoeg mensen overblijven. Waarschijnlijk heel veel op het zuidelijk halfrond.
Dan begint de mensheid opnieuw in Afrika. Anyways, genoeg daarover. Serieuze protesten in Rusland nu met bevolking die zich niet zomaar meer mee laat voeren: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Roebel gaat morgen waarschijnlijk een flinke crash meemaken;
[Twitter: https://twitter.com/PaulSonne/status/1497987741354799108]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik snap dat de NAVO vanwege artikel 5 geen militaire eenheden stuurt. Maar ik vraag mij af wanneer de NAVO wel eenheden zou moeten sturen?

Zijn er bepaalde voorwaarden wanneer de NAVO wel zou mogen ingrijpen? Als RU bijvoorbeeld met kernwapens gaat schieten op UA steden, of dat ze massaal burgers doden?

Hoe ver kan een land (Rusland in dit geval) gaan tot de NAVO zegt van nou nou die gaat ons te ver nu moeten we wel ingrijpen... ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
[...]

Nergens om bang voor te zijn. Putin pleegt pure zelfmoord als 1 zon ding de lucht in gaat. Misschien zijn er al onderhandelingen (zonder dat wij het natuurlijk weten) aan beide kanten om te kijken hoe ze Putin hier met zo weinig mogelijk gezichtsverlies uit kunnen krijgen. Dat zou de weg naar een oplossing kunnen zijn, zorgen dat hij in het zadel kan blijven en zich weer richt op binnenlandse politiek.

[ Voor 6% gewijzigd door eMiz0r op 27-02-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]
Nou, met 1 of 2 valt het nog wel mee hoor. Klik hier. Laten we elkaar niet gek maken.

En de kans hierop is klein. Maar zal niet meer offtopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt leuk, maar bedenk dat mensen als Putin ondanks de malaise van de sovjet economy in weelde leefden.

Denk niet dat een narcist als Putin er lang wakker van ligt als de economie eht niet zo goed doet voor anderen, zolang het elite clubje en leger top het maar goed heeft zodat de bevolking in het gelid gehouden kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50
Misschien dat de Tsjetsjenen het hebben opgegeven.
In het twitter bericht laten ze wel oude beelden zien die ik eerder zag voorbij komen.
I've been receiving messages from Chechen sources that after huge losses of Kadyrov's personal "army" (in particular: @ 70 of them were reported charred alive after a single Bayraktar strike), most of the rest returned across the border.
https://twitter.com/chris...1ec-b7da-0e7d12ec530f%2F0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Je hoeft niet bang te zijn... 1 klap is zo immens dat je het niet waarschijnlijk toch niet merkt }:O dus gewoon verder gaan met je leven en als die eindigt... dan heb je dat waarschijnlijk niet eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Nou, met 1 of 2 valt het nog wel mee hoor. Klik hier. Laten we elkaar niet gek maken.

Zegt de man met de "we're doomed" avatar. :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Johan Bogle
Laten we de discussie staken over wel/geen kernbommen en hoe erg dat wel niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:19:
Laten we de discussie staken over wel/geen kernbommen en hoe erg dat wel niet is.
Er valt niet zoveel meer over te zeggen maar ik vind het uiterst actueel nu Putin opdracht gegeven heeft de boel op scherp te zetten. (Voor zover dat dat geen toneelstukje is natuurlijk)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

kaasaanfiets schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:17:
Ik snap dat de NAVO vanwege artikel 5 geen militaire eenheden stuurt. Maar ik vraag mij af wanneer de NAVO wel eenheden zou moeten sturen?

Zijn er bepaalde voorwaarden wanneer de NAVO wel zou mogen ingrijpen? Als RU bijvoorbeeld met kernwapens gaat schieten op UA steden, of dat ze massaal burgers doden?

Hoe ver kan een land (Rusland in dit geval) gaan tot de NAVO zegt van nou nou die gaat ons te ver nu moeten we wel ingrijpen... ?
Simpel: Juridisch gezien gewoon niet. Geen enkele mogelijkheid volkenrechtelijke gezien.
Maar als moreel de leiders van de NATO het wel te ver vinden gaan, kunnen ze over 1 uur al ingrijpen. Als ze het eens zijn en worden. Een excuus is dan snel gevonden (en gaat niemand achteraf nog om vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:18:
[...]

prachtig, kom allemaal naar Winterswijk, als de zwaarste Russische bom hier valt zijn er geen doden te verwachten :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:36

Qu3st

Tens schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:21:
[...]

prachtig, kom allemaal naar Winterswijk, als de zwaarste Russische bom hier valt zijn er geen doden te verwachten :?
Zelfs hartje Utrecht is het veilig, fijne gedachte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een antitankraket (zeg maar een bazooka) is technologisch en dus ook financieel heel wat minder spannend dan een infraroodgeleide anti vliegtuigraket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 18:15
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:54:
[...]

Nee hoor. Dezelfde fuik en trollenfabrieken waar ze (al dan niet bewust) achteraan hobbelen. Dus zo raar is het niet.
Ja inderdaad dat onbewuste vind ik zo opmerkelijk. Kijk die Savalle is gewoon echt een complotgekkie, volgens hem bestaan aids en COVID ook niet. Wel vaag dat zo’n iemand voor de NS werkt maar dat terzijde.

Maar die Bergsma is van een bezorgde moeder omtrent COVID opeens in die Russische meuk gaan geloven. Ik vind dat nogal een stap aangezien vrijwel iedereen Rusland veroordeeld. Die dame heeft toch ook familie en vrienden die nog wel helder nadenken en niet overal een WEF complot in zien :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Tomba schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:17:
[Embed]
Niet alleen de Roebel. Maandag wordt een hele zware dag op de beurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17
[...]

Ik zat net een stukje CNN te kijken. Ik dacht dat het niet meer bestond, maar daar werd de term weer genoemd in het kader van Putin die zijn kernwapens op scherp zet : MAD oftewel Mutualy Assured Destruction.

Dat wil zoveel zeggen als dit : als Putin een ICBM het luchtruim in stuurt om 1 van de NATO doelen te raken, dan wordt er binnen een paar minuten de knop gedrukt en gaan ook onze ICBMs de lucht in. Het resultaat is dat we allemaal niet meer zijn. Europa niet, Rusland niet en de USA ook niet meer.

MAD voorkomt dat dat gebeurt. Met als reden dat je jezelf ook vernietigd als je dat probeert.

ICBM - Inter Continental Ballistic Missile.

[ Voor 3% gewijzigd door asing op 27-02-2022 19:24 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:08
Op BBC World News: BP neemt afscheid van zijn bijna 20% aandeel in het Russische Rosneft. Hoe weten ze nog niet. Omdat te doen moet je natuurlijk een koper hebben maar, niemand wil het kopen.

Zou om een belang van ongeveer 20 miljard gaan dat BP heeft overgehouden aan een joint venture met Rosneft.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:28
[...]

Simpel, Zweden staat er relatief alleen voor. Ze zijn al lijdend voorwerp geweest van Russische dreigementen, en dus is het voor hen noodzaak dat Oekraïne dit overleeft zodat de Russische focus niet verschuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

asing schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Ik zat net een stukje CNN te kijken. Ik dacht dat het niet meer bestond, maar daar werd de term weer genoemd in het kader van Putin die zijn kernwapens op scherp zet : MAD oftewel Mutualy Assured Destruction.

Dat wil zoveel zeggen als : als Putin een ICMB het luchtruim in stuurt om 1 van de NATO doelen te raken, dan wordt er binnen een paar minuten de knop gedrukt en gaan ook onze ICMBs de lucht in. Het resultaat is dat we allemaal niet meer zijn. Europa niet, Rusland niet en de USA ook niet meer.

MAD voorkomt dat dat gebeurt. Met als reden dat je jezelf ook vernietigd als je dat probeert.
Die afkorting is ook echt zo "on the nose", MAD, want dat moet je wel zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

Denemarken stuurt ook vuurpijlen.

https://nos.nl/l/2419047#UPDATE-container-59742892

[ Voor 45% gewijzigd door JB op 27-02-2022 19:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
[...]

Probeer het een beetje van je af te zetten. Je hebt het zelf toch niet in de hand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Ioffe is een bekende journalist met veel connecties. Soms wat activistisch. Ik ben benieuwd of we hier meer van gaan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

World Citizen

FreeReef.nl

Weet iemand of er een soort van Russische Wikipedia is waarin ik Oekraïne kan opzoeken? Ik ben benieuwd hoe ze het daar uitleggen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:27:
[Twitter]
Ioffe is een bekende journalist met veel connecties. Soms wat activistisch. Ik ben benieuwd of we hier meer van gaan horen.
Doen ze daar ook aan Euro's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:27:
[Twitter]
De sancties zijn in een weekend van soft naar extreem gegaan. Rusland is vanaf maandag financieel kapot. Bankrun kan niet eens, want er is niks om voor te rennen. Rest van de wereld/beurs gaat ook een flinke tik krijgen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:29:
[...]

Doen ze daar ook aan Euro's?
Niet meer. :X

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

World Citizen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:29:
Weet iemand of er een soort van Russische Wikipedia is waarin ik Oekraïne kan opzoeken? Ik ben benieuwd hoe ze het daar uitleggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0CGtNkRhoN-5AYLGq94qw4fFIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0J7rFoj2F0rcly9JBEccpvke.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Amerikaanse regering wil miljarden vrijmaken voor hulp aan Oekraïne

De Amerikaanse regering vraagt het Congres toestemming om omgerekend 5,7 miljard euro beschikbaar te stellen voor economische en militaire steun aan Oekraïne.

De voorzitter van de Democraten in de Senaat, Chuck Schumer, verwacht dat het voorstel de komende week wordt ingediend.

https://nos.nl/collectie/...nsen-straat-op-in-berlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tomba schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:17:
[Embed]
Wat voor gevolgen zou dit hebben voor de wereldeconomie als de roebel zou crashen?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
World Citizen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:29:
Wikipedia: Украина — Википедия

Deze is ook wel boeiend
Wikipedia: Вторжение России на Украину (2022) — Википедия

[ Voor 29% gewijzigd door n0pe op 27-02-2022 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

AMSTERDAM - In het asielzoekerscentrum van Ter Apel hebben inmiddels vijftig vluchtelingen uit Oekraïne zich gemeld, bevestigt een woordvoerder van staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel).

https://www.telegraaf.nl/...s-melden-zich-in-ter-apel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Wat voor gevolgen zou dit hebben voor de wereldeconomie als de roebel zou crashen?
Met alle sancties die er al waren? Vrij weinig, tenminste in de negatieve zin. Volgens mij waren roebels al niet populair in het gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
Ben net klaar met mijn dagelijkse rondje dumpert. Maar heb nog nooit zo'n dubbel gevoel gehad. Het is wisselen tussen de hossende carnavalgangers en de filmpjes waar je compleet verwoeste straten ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:57
17:06
Oligarchen voor vrede
Twee Russische miljardairs, Mikhail Fridman en Oleg Deripaska, riepen op tot beëindiging van het geweld. Fridman noemt het een tragedie voor de bevolking van beide landen. Miljardair Fridman, geboren in het westen van Oekraïne, vertelde zijn personeel in een brief dat het conflict een wig dreef tussen de twee Oost-Slavische volkeren van Rusland en Oekraïne, 'die al eeuwenlang broers zijn'. 'Ik ben geboren in West-Oekraïne en heb daar tot mijn 17e gewoond. Mijn ouders zijn Oekraïense staatsburgers en wonen in Lviv, mijn favoriete stad', schreef Fridman in de brief, waarvan Reuters fragmenten zag. 'Maar ik heb ook een groot deel van mijn leven als burger van Rusland doorgebracht met het bouwen en laten groeien van bedrijven. Ik ben diep gehecht aan de Oekraïense en Russische volkeren en zie het huidige conflict als een tragedie voor hen beiden.'

De Russische miljardair Oleg Deripaska gebruikte een bericht op Telegram om op te roepen tot vredesbesprekingen om 'zo snel mogelijk' te beginnen. 'Vrede is erg belangrijk', zegt Deripaska, de oprichter van de Russische aluminiumgigant Rusal, waarin hij nog steeds een belang heeft via zijn aandelen in moederbedrijf En+ Group. Op 21 februari zei Deripaska dat er geen oorlog zou komen. Washington heeft sancties opgelegd aan Deripaska en andere invloedrijke Russen vanwege hun banden met Poetin na vermeende Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen van 2016, wat Moskou ontkent.

De oligarchen, rijke zakenlui die in de jaren negentig ooit een aanzienlijke invloed uitoefenden op president Boris Jeltsin, worden geconfronteerd met economische chaos nadat het Westen Rusland strenge sancties heeft opgelegd vanwege de invasie van Poetin in Oekraïne.

Een andere miljardair uit Moskou vertelde het persbureau Reuters op voorwaarde van anonimiteit dat de oorlog een catastrofe zou worden. 'Het wordt in alle opzichten catastrofaal: voor de economie, voor de betrekkingen met de rest van de wereld, voor de politieke situatie', zei de miljardair.

Artikel uit de tijd.

Dit is het soort nieuws dat we zitten op te wachten

Een artikel over de inner cirkel van putin:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/26/inner-circle-poetin/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hoevenpe
grote_oever schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:34: en de filmpjes waar je compleet verwoeste straten ziet.
Niet alleen Brabant, Oekraïne is ook best heftig... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Toch bijzonder. Op CNN vragen ze experts waarom putin op high alert gaat. Wordt vertaald als roekeloos, irrationeel, gewoon één groot vraagteken. Waarom ze het kleine detail weglaten waarin putin aangeeft dat de opgelegde sancties buitensporig zijn benoemen ze niet. Daarmee creëren ze wel een bepaald beeld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

grote_oever schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:34:
Ben net klaar met mijn dagelijkse rondje dumpert. Maar heb nog nooit zo'n dubbel gevoel gehad. Het is wisselen tussen de hossende carnavalgangers en de filmpjes waar je compleet verwoeste straten ziet.
Het moment dat je Dumpert gaat gebruiken als graadmeter wat er leeft in Nederland dan is het einde zoek, als je het mij vraagt,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:37:
Toch bijzonder. Op CNN vragen ze experts waarom putin op high alert gaat. Wordt vertaald als roekeloos, irrationeel, gewoon één groot vraagteken. Waarom ze het kleine detail weglaten waarin putin aangeeft dat de opgelegde sancties buitensporig zijn benoemen ze niet. Daarmee creëren ze wel een bepaald beeld.
Zou ons nieuws soms ook biased zijn? 😮

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Suggereer je nou dat het (nog verder) mobiliseren van de nucleaire strijdkrachten een gepaste reactie is op economische sancties?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Nog een drone hit

https://liveuamap.com/en/...nst-a-russian-buk-missile

Als deze rond blijven vliegen blijft er geen putin army meer over, zie karabakh voor een paar miljard aan tanks naar de filistijnen.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Frappuccino schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Is dat heel pijnlijk en terminaal?
Ik wordt ijverig gespeculeerd over zijn ziekte.
https://wnl.tv/2022/02/19...eestelijk-nog-wel-gezond/

In dat koppie van hem (waar ernstig kortsluiting plaatsvindt) heeft hij behoorlijke aversie tegen het westen. Dat weten we. Ook is bekend dat hij zichzelf behoorlijk isoleert. Maar stel dat hij weet dat hij terminaal is, zou het misschien door zijn kortsluiting niet zijn wens zijn om voor eens en altijd af te rekenen met wat hem al die jaren dwars zat voordat hij sterft? Misschien klinkt het idioot.
Maar iemand die mogelijk zwaar afhankelijk is aan cocktail aan antidepressiva, pijnstillers en andere medicijnen, die kan onberekenbaar zijn en heel vreemde wanen hebben.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
Winkiller schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:20:
Grootste vliegtuig ter wereld verwoest bij slag om vliegveld'

Bij de zware gevechten om het strategische vrachtvliegveld Hostomel bij Kiev is het grootste en zwaarste vliegtuig ter wereld verwoest. Een lokale functionaris zegt volgens persbureau Reuters tegen de Oekraïense televisie dat het vliegtuig, de Antonov An-225, volledig is uitgebrand. Ook op Twitter melden meerdere bronnen de verwoesting van het vliegtuig, met daarbij luchtfoto's.

Het vliegtuig werd in de jaren 80 ontworpen voor het ruimteprogramma van de Sovjet-Unie en maakte in 1988 zijn eerste vlucht. Sindsdien was het een van de beroemdste vliegtuigen ter wereld. Het toestel, dat een spanwijdte had van ruim 88 meter en een lengte van 84 meter, landde meerdere keren in Nederland.

https://nos.nl/collectie/...ruim-gesloten-voor-russen
*knip*
Hoe het serieus aub.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 20:00 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
De hele reden voor die sancties zijn toch ook al die punten?

Plus dreigen met nucleair arsenaal is niet buitensporig? Hij heeft liever het einde van de wereld dan dat hij ophoudt met een invasie is wat hij zegt.

[ Voor 13% gewijzigd door LOTG op 27-02-2022 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Michael_OsGroot schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Het moment dat je Dumpert gaat gebruiken als graadmeter wat er leeft in Nederland dan is het einde zoek, als je het mij vraagt,
Wie heeft het over graadmeter? Gewoon onschuldig onzinfilmpjes kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:22:
[...]
Maar die Bergsma is van een bezorgde moeder omtrent COVID opeens in die Russische meuk gaan geloven. Ik vind dat nogal een stap aangezien vrijwel iedereen Rusland veroordeeld. Die dame heeft toch ook familie en vrienden die nog wel helder nadenken en niet overal een WEF complot in zien :?
Ik kan je vanuit persoonlijke ervaring vertellen dat een hele familie en vrienden groep die allemaal wel rationeel zijn en helder nadenken hier niets tegen doet. In tegendeel zelfs; de persoon in kwestie voelde zich helemaal alleen staan en begon om zich heen te slaan en vindt een warme deken bij de meest extreme complotdenkers, want die bevestigen haar gevoelens.

Ik denk dat je onderschat hoe ver heen en paranoïde deze mensen inmiddels zijn; als in reddeloos verloren. Deze persoon is bij vrienden en familie niet meer welkom omdat zij zich niet meer weet te gedragen in normaal gezelschap en overal de discussie zoekt en de anderen voor schapen, dom en slaafs uitmaakt. Niemand wil de discussie (meer) met haar voeren dat loopt steeds op ruzie uit. Heeft nu dus alleen nog maar 'sociale' contacten met mede complot denkers en radicaliseert steeds verder.

Ik heb haar nog niet gehoord over Rusland, maar dat is vooral omdat alle contacten volledig verbroken zijn. Maar ik weet zeker dat als 1 van de complot vriendjes Rusland begint op te hemelen dat ze daar volledig in mee gaat, ze vertrouwt die groep inmiddels blind.

Ik vrees dat we 'social media' die dit vrij spel gaf en deels nog steeds geeft en een paar opportunisten die dit voor eigen belang gevoed hebben (hallo, Engel en Baudet) kunnen bedanken voor een aanzienlijke groep die helaas reddeloos verloren is voor de normale maatschappij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Net wel beetje met verbazing naar het jeugdjournaal gekeken.

Er werd een 15-jarige jongen uit Almere geïnterviewd die op de vlucht was in Oekraïne. Was daar op bezoek bij familie maar kon niet meer terug. Moest eigenlijk maandag weer naar school.

Bijzonder dat zijn ouders ondanks alle berichten toch gewoon die kant op is gegaan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik neem aan dat buitensporig jou oordeel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mocht poetin een kernbom gaan inzetten dan lijkt me Chernobyl een mogelijk doel, heb je gelijk een "vieze" bom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Q_7 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:39:
Nog een drone hit

https://liveuamap.com/en/...nst-a-russian-buk-missile

Als deze rond blijven vliegen blijft er geen putin army meer over, zie karabakh voor een paar miljard aan tanks naar de filistijnen.
Daar sta je dan met je tanks en konvooien, tegen moderne drones.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Suggereer je nou dat het (nog verder) mobiliseren van de nucleaire strijdkrachten een gepaste reactie is op economische sancties?
Ik suggereer niets, ik zeg dat er een half verhaal verteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Sponz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
Mocht poetin een kernbom gaan inzetten dan lijkt me Chernobyl een mogelijk doel, heb je gelijk een "vieze" bom :/
Hij doet dat eerder op strategische doelen zoals Amsterdam of de Rotterdamse haven (vanwege de doorvoer) .

Ben benieuwd hoe de wereld erbij staat volgende weekend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

MagniArtistique schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Wie heeft het over graadmeter? Gewoon onschuldig onzinfilmpjes kijken.
Gote_oever heeft het over een graadmater

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Katseviool schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:22:
[...]Ja inderdaad dat onbewuste vind ik zo opmerkelijk. Kijk die Savalle is gewoon echt een complotgekkie, volgens hem bestaan aids en COVID ook niet. Wel vaag dat zo’n iemand voor de NS werkt maar dat terzijde.

Ik ken mensen die met heel veel overredingskracht toch nog te bewegen waren om hun vaccinatie tegen Covid te halen maar....... ze zijn er nog steeds van overtuigd dat de aarde plat is.
Zo vreemd is het niet, sommige mensen zijn gewoon enigszins verstandelijk beperkt. En ze kunnen nog steeds gewoon een baan en een huis hebben hoor, je merkt er verder niks aan.
Ik mag alleen hopen dat er rond Poetin een groepje mensen zitten die wel fatsoenlijk na kunnen denken en vandaag of morgen tot bezinning komen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Cyberpope schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Ik neem aan dat buitensporig jou oordeel is?
Lees de zin nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

XWB schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:41:
[...]

Daar sta je dan met je tanks en konvooien, tegen moderne drones.
Niet echt duidelijk, maar lijkt er op dat de rakketten op de buk ontploffen, in dat geval een bommetje van 20kg heeft een een colonne onbruikbaar gemaakt :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

World Citizen

FreeReef.nl

Dankjewel. Ik probeer me te verplaatsen in een Rusland wat zich niet anders kan voorstellen dan dat Oekraïne een deel van hen is. Er moet ergens een verhaal zijn waardoor je denkt "ahja, als het zo zit... dan hoort Oekraïne inderdaad bij Rusland".

Dat natuurlijk helemaal los van of het klopt of terecht is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
Sancties zijn wel wat anders dan dreigen met nukes toch? Volgens mij reageert Putin ook niet op de sancties maar op het militair ondersteunen van Oekraine. Maar de werkelijke reden blijft speculeren (alsin: “we weten het niet precies?”) en daarom lees je het waarschijnlijk niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Michael_OsGroot schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:41:
[...]

Gote_oever heeft het over een graadmater
Quote eens waar hij dat zegt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Kyiv zou omsingeld zijn.

Nu ook op AP:

https://apnews.com/articl...540b398be26dfcaf472ec1621

edit

Horowitz heeft er zijn twijfels bij:

[ Voor 83% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-02-2022 19:48 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Pagina: 1 ... 32 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid