De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.479 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Prosac schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:44:
Die stalen constructie bovenop hun tanks werkt toch niet heel fantastisch.

[Afbeelding]
Wat zou het moeten doen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Weet iemand nog hoe ik gisteren bepaalde personen uitmaakte voor sufferds? Ik vrees dat er een redelijke kans is dat ik me mag toevoegen aan die groep... :X |:(
Gelukkig gebruikte ik "als" zodat ik nog een smoesje heb :+

Grote kans dat die eerder series aan tweets fake nieuws aan de top is. Het ondertaande is geretweet door BellingCat blijkbaar heeft het Europees Parlement ook last van fake news... Als het waar is natuurlijk

Pfff... vergat ik bijna "als"...

Oleksiy Kuzmenko @kooleksiy
Infrequent investigative reports, tweets. Focus on Ukraine. Texts in @bellingcat, @ILLSP_GWU, more. My own contrarianism, takes&mistakes. DMs open

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Die gedropte gasten waren dan ook elitetroepen, specifieker Spetsnaz 45 verbonden aan de GRU. Die liggen nu ergens in de bossen te wachten op hun kans, terwijl het kanonnenvoer in oude Soviet barrels wordt gedecimeerd door geslaagde Oekraïense luchtaanvallen.
Heb je daar ook een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
brothermaynard schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:51:
[...]

De vraag is of het 20 miljard USD aan kosten zijn voor Rusland. 20 miljard omzetverlies/ dag voor die gasten zou in dit verband logischer zijn. ( zij geven duidelijk niks om Rusland en de bijbehorende staatskas)
Inderdaad, het lijkt mij dat die schade vooral economisch zou zijn. Als de beurs met zoveel procent zakt, verdampen er miljarden. De spreiding is totnogtoe over weinig oorlogsdagen, dus wellicht zakt het gemiddelde bedrag als we het moeten middelen over meerdere dagen.

Cynisch gezegd, hoe langer Poetin Rusland in een kwaad daglicht stelt, hoe meer druk in het Westen om het schip te gaan keren en economische banden door te knippen, hoe beter voor de lange termijn. Wanneer de economie zich heroriënteert en dus een schikking gaat kennen men minder Rusische invloed ontstaat er permanente schade voor het Kremlin.
Oorlogen zonder een goede economie verlies je.
Daarmee verband houdend: wat dat betreft ben ik al positief verbaasd over de mate van volksprotest in Rusland. Helemaal als het doorwerkt op de economische realiteit van de gewone burger. Qua levensomstandigheden zal de rus toch ook wel een ondergrens hebben zou je denken.

Ik vraag me af of we al toe zijn aan het hoofdstuk om een India uit de Russische invloedssfeer te krijgen. India heeft als ik het goed heb zware afhankelijkheid op het Westen qua ontwikkeling en handel.

EDIT: ik lees voorbehoud bij brontweets tav schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
DevWouter schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:45:
Weet iemand nog hoe ik gisteren bepaalde personen uitmaakte voor sufferds? Ik vrees dat er een redelijke kans is dat ik me mag toevoegen aan die groep... :X |:(

Grote kans dat die eerder series aan tweets fake nieuws aan de top is. Het ondertaande is geretweet door BellingCat blijkbaar heeft het Europees Parlement ook last van fake news... Als het waar is natuurlijk

Pfff... vergat ik bijna "als"...

[Twitter]

Oleksiy Kuzmenko @kooleksiy
Infrequent investigative reports, tweets. Focus on Ukraine. Texts in @bellingcat, @ILLSP_GWU, more. My own contrarianism, takes&mistakes. DMs open
Shit happens, gisteren zelf ook last van 😊

Ik had ergens gelezen dat zweden militairen in Oekraine ging stationeren maar dat is helemaal niet waar. Of verkeerd vertaald door een copy past newssite / twitterfeed whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Javelins laten ontploffen voor ze de tank in komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:17

ikookhier

>hijdiehieris<

Deze Russia-Ukraine Monitor Map al langs gekomen?
Geverifieerde informatie van de locatie van filmpjes en foto's.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
gerwim schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:33:
[...]

Verbinding met de buitenwereld, zonder de lokale communicatie infrastructuur te hoeven gebruiken. Lokale infra raken ze kwijt als: Rusland deze overneemt (of vernietigt), of als bijvoorbeeld stroom zou uitvallen.
Starlink heeft op het moment nog grondstations nodig binnen pakweg 600km. Zelfs als die op de grens staan dekken ze minder dan de helft van het land.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Nogmeer oorlogsmisdaden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bescherming tegen top-down antitankwapens zoals de Javelin en NLAW.

Pantser van een tank stelt weinig voor aan de bovenkant, dus zo heb je eigenlijk altijd penetratie, en door hoe die wapens werken [en Russische tanks hun munitie slecht beschermen] is een penetratie eigenlijk wel een garantie op wat je ziet op die foto.

Door zo'n hek erop te zetten is het idee dat de raket of zichzelf te pletter vliegt en dus niet afgaat, of dat hij afgaat, maar niet kan penetreren.

Dat blijkt niet te werken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
Wat ik er van begrepen heb, is dat er een soort bedframe boven de koepel gelast zit tegen Javelins die van bovenaf op de koepel inslaan. Het idee is dat het frame dan de explosie gaat triggeren.

Maar ik las in het vorige topic al dat de Javelin daartoe nu met 2 holle ladingen is uitgerust / dat het frame meer tegen molotovs is. Maar dat laatste zou mijn inziens niet uitmaken, want een gebroken fles verspreid de brandstof dan nog breder over de tank.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op Twitter is #Baudetlandverrader nu trending vanwege o.a. dit en de oorlog in Oekraïne:
https://www.nrc.nl/nieuws...t-te-onderzoeken-a4094779

Nice :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 26-02-2022 15:52 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
*knip*
Goed bedoeld, maar laten we voorzichtig zijn met crypto links delen.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 16:15 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stukfruit schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:52:
Op Twitter is #Baudetlandverrader nu trending vanwege o.a. dit en de oorlog in Oekraïne:

Die uil van Minerva _O-

Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/d1JnJ6U2N859pyYZpXg78OiJa-U=/1920x/filters:no_upscale():format(webp)/s3/static.nrc.nl/images/gn4/stripped/data82568370-b061f3.jpg

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Laatst online: 11-09 10:06
DevWouter schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:45:
Volledig normaal. De clue is door blijven checken en open staan tot het veranderen van positie en een stap terug durven nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Laatst online: 17-09 11:14
Meerdere KLM vluchten diverten in de richting van Rusland:
https://www.flightradar24.com/KLM1395/2af2ada9
https://fr24.com/KLM903/2af28356

[ Voor 3% gewijzigd door TheRicolaa10 op 26-02-2022 15:58 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, van Baudet is nu eenmaal bekend dat het een fervent aanhanger van Poetin en Rusland is. Hij houdt zich opvallend stil, maar hij steunt het kennelijk allemaal wat Poetin nu doet.

Idem voor Wilders overigens, ook die is erg pro-Rusland/pro-Poetin. Heeft immers persoonlijk van Poetin enkele onderscheidingen ontvangen, en heeft Poetin als bondgenoot benoemd.

Laat wel even zien uit welk hout dit soort partijen zijn gesneden. Niet als hun kiezers die dit (en dus ook Poetin) accepteren en steunen, door op ze te stemmen :)

Je zou het als een Vijfde Colonne kunnen zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Hoop dat de Oekraïeners wat versterkingen weten aan te voeren ten westen van Marioepul want daar rijden de Russen op extreme blitzkriegsnelheid naar het oosten nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zal wel een luchtruim sluiting op handen zijn oid?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben toch wel erg bang voor een WOIII:
- De spanningen lopen hoog op, zeker nu ook landen als Zweden moeten oppassen.
- Rusland heeft kernwapens en lange afstand raketten, waarom zou hij deze niet gebruiken? Wat houdt hem tegen?
- De NAVO kan ons beschermen, maar niet als het conflict wordt uitgebreid met kernwapens en (bom)aanslagen.
- Regeringsleiders spreken nog niet van ingrijpen, maar zo ging het in de geschiedenis eerst ook.

Voor mij lied van "It's The End Of The World As We Know It" van R.E.M. speelt door mijn hoofd, alsof alles gaat veranderen voor ons en onze toekomst (het gedeelte met 'I feel fine' hoort daar niet bij).

Hoe gaan jullie met (deze) angst om bijvoorbeeld? Ik kan wel wegkijken, maar dan doe je weer of er niets aan de hand is.
Ik vertrouw die Putin voor geen meter en ben erg bang voor een escalatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:07
Wanneer ik het laatste nieuws zo volg dan gaat het toch niet zo vlot voor Putin als hij gedacht had.
Ook is er steeds meer steun om rusland van Swift te bannen, sluiten steeds meer landen het luchtruim voor Russische vliegtuigen.
Putin lijkt mij niet het type dat nu gaat stoppen of voor onderhandelingen vatbaar is. Is gevoelig voor gezichtsverlies.
Ik ben bang dat hij een vuile oorlog gaat voeren en zelfs het meest zwarte scenario niet zal schuwen, een kernbom gaat inzetten. Hij is er gek genoeg voor.
Je mag alleen hopen dat zijn staf en adviseurs hem daar van af zullen houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 26-02-2022 16:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33

Tja...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ke6RVGYNE7dEwFDKfxUKnrfPeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9iBzVMhbq5yr0o6ChH94FZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:59:
- Rusland heeft kernwapens en lange afstand raketten, waarom zou hij deze niet gebruiken? Wat houdt hem tegen?
- De NAVO kan ons beschermen, maar niet als het conflict wordt uitgebreid met kernwapens en (bom)aanslagen.
- Regeringsleiders spreken nog niet van ingrijpen, maar zo ging het in de geschiedenis eerst ook.

Voor mij lied van "It's The End Of The World As We Know It" van R.E.M. speelt door mijn hoofd, alsof alles gaat veranderen voor ons en onze toekomst (het gedeelte met 'I feel fine' hoort daar niet bij).

Hoe gaan jullie met (deze) angst om bijvoorbeeld? Ik kan wel wegkijken, maar dan doe je weer of er niets aan de hand is.
Dit is niet het topic hiervoor, maar: dingen waar je 0 invloed op hebt, moet je je ook 0 zorgen over maken, want dat loopt toch hoe het loopt. Als je wel invloed denkt te hebben, gebruik die dan. Meer kan je toch niet doen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Arjantje72 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Heb je daar ook een bron van?
O.a. deze. Het nieuws dateert van gisteren, als je op Twitter dit draadje doorleest en zoekt op Hostomel en Spetsnaz, zie je ook visueel bewijs dat wijst in de richting van elitetroepen en hoogstwaarschijnlijk de 45e brigade van Spetsnaz. Er zijn er ook een paar gearresteerd in buitenwijken van Kiev.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
oh, zit JA21 ook bij die club? Niet dat ik van plan was op ze te stemmen maar ze leken bijna de more-reasonable variant op die andere 2. Wel handig dat nu partijen hun ware gezicht moeten laten zien.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Laat wel even zien uit welk hout dit soort partijen zijn gesneden. Niet als hun kiezers die dit (en dus ook Poetin) accepteren en steunen, door op ze te stemmen :)

Wat een walgelijke reactie.

Zo zijn alle stemmers in Nederland op regeringspartijen verantwoordelijk voor de doden die nu vallen omdat we Oekraïne pas nu serieus militair gaan steunen?

*knip*
Niet op de man gaan spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 16:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Had je anders verwacht? Van zowel PVV, FVD als (in mindere mate) JA21 is bekend dat ze pro-Poetin en pro-Rusland zijn, en dus (in deze kwestie) anti-Oekraïne.

Baudet, Wilders etc hebben hun bewondering voor Poetin meermaals uitgesproken, WIlders heeft er zelfs meerdere Russische onderscheidingen voor ontvangen de laatste jaren. Hij heeft Poetin ook als een 'groot bondgenoot' benoemd.

Zo raar is die stemming dus niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Zal wel een luchtruim sluiting op handen zijn oid?
https://www.nu.nl/economi...-gevolg-van-sancties.html

Vanwege de sancties dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Apache4u schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:01:
oh, zit JA21 ook bij die club? Niet dat ik van plan was op ze te stemmen maar ze leken bijna de more-reasonable variant op die andere 2. Wel handig dat nu partijen hun ware gezicht moeten laten zien.
Wat ik begreep is dat ze niet militair willen ingrijpen, wat het woord 'onvoorwaardelijk' gaat wat hun betreft te ver.
[Twitter: https://twitter.com/JuisteAntwoord/status/1497188869229453312?cxt=HHwWgIC5gYPWiscpAAAA]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Politiekchef van het Duitse RTL meldt net dat hij uit bronnen bij de SPD en FDP hoort dat de positie mbt SWIFT langzaam aan het bijdraaien is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Snap überhaupt niet dat het management van KLM (en andere vliegtuig maatschappijen) uit veiligheid van hun personeel hebben besloten om voorlopig maar even niet naar Rusland te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:04:
Politiekchef van het Duitse RTL meldt net dat hij uit bronnen bij de SPD en FDP hoort dat de positie mbt SWIFT langzaam aan het bijdraaien is.
Zou je er een link bij willen posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Dit is niet het topic hiervoor, maar: dingen waar je 0 invloed op hebt, moet je je ook 0 zorgen over maken, want dat loopt toch hoe het loopt. Als je wel invloed denkt te hebben, gebruik die dan. Meer kan je toch niet doen.
Dat is waar, aan de andere kant is er wel (grote) reden tot zorg.
Het is allemaal kortbij en ik lees niets anders dan mensen die zich enorme zorgen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]

Tsja, van Baudet is nu eenmaal bekend dat het een fervent aanhanger van Poetin en Rusland is. Hij houdt zich opvallend stil, maar hij steunt het kennelijk allemaal wat Poetin nu doet.

Idem voor Wilders overigens, ook die is erg pro-Rusland/pro-Poetin. Heeft immers persoonlijk van Poetin enkele onderscheidingen ontvangen, en heeft Poetin als bondgenoot benoemd.

Lijkt me sterk dat Henk en Ingrid nou zulke grote Poetin fans zijn. Laat staan dat ze deze mate van agressie van Rusland steunen.

En Baudet tsja. Daar zullen veel mensen sowieso wel klaar mee zijn.

Dat je conservatief bent, betekent niet dat je dit allemaal maar prima vindt. Ik ken ook al een ex Forum stemmer die de volgende keer maar op de SGP gaat stemmen _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tux3.14 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Zou je er een link bij willen posten?
Zoals ik al schreef, RTL Duitsland. Ik kan je een foto van m’n tv sturen? Kanaal 47 bij KPN ;)

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 26-02-2022 16:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Zoals ik al schreef, RTL Duitsland. Ik kan je een foto van m’n tv sturen?
Ah, ik dacht dat je het op internet had gezien. Zelf niet zo'n TV kijker meer... dus ging er iets teveel vanuit dat anderen ook alles maar op internet hebben gezien :+ Zat al te zoeken op hun website, maar kon het zo niet vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Ik was gisteren ook even aan het ranten over poppenkast show genaamd “aarde”. Het enige wat we kunnen doen is een bak popcorn erbij pakken en alles aanschouwen.

Zelf zorg ik dat ik bij ben met de actualiteit. Als alles naar de haaien gaat hoop ik eerder in de supermarkt te zijn dan het overgrote deel wat het nieuws niet volgt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Had je anders verwacht? Van zowel PVV, FVD als (in mindere mate) JA21 is bekend dat ze pro-Poetin en pro-Rusland zijn, en dus (in deze kwestie) anti-Oekraïne.

Baudet, Wilders etc hebben hun bewondering voor Poetin meermaals uitgesproken, WIlders heeft er zelfs meerdere Russische onderscheidingen voor ontvangen de laatste jaren. Hij heeft Poetin ook als een 'groot bondgenoot' benoemd.

Zo raar is die stemming dus niet.
Ik zeg dan laat die mensen praten met Poetin en stoppen met deze oorlog.. helaas werkt het niet zo, dat snap ik ook wel. :/

Zijn/welke bronnen beweren dat Poetin (terminaal) ziek is of bang ervoor is? Ook dat vertrouw ik niet zo, zeker niet zonder (directe) bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
Lijkt wel een publiciteitsstunt. Het luchtruim was toch al gesloten?

Die vlucht naar Moskou was al aan de daling begonnen en besloot toen terug te keren. Zoveel brandstof hebben ze normaal toch niet aan boord?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Die vlucht naar Moskou was al aan de daling begonnen en besloot toen terug te keren. Zoveel brandstof hebben ze normaal toch niet aan boord?
Ik mag toch hopen dat ze bij dergelijke vluchten in dit soort situaties de tank extra vol gooien, just in case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Prosac schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Wat ik er van begrepen heb, is dat er een soort bedframe boven de koepel gelast zit tegen Javelins die van bovenaf op de koepel inslaan. Het idee is dat het frame dan de explosie gaat triggeren.

Maar ik las in het vorige topic al dat de Javelin daartoe nu met 2 holle ladingen is uitgerust / dat het frame meer tegen molotovs is. Maar dat laatste zou mijn inziens niet uitmaken, want een gebroken fles verspreid de brandstof dan nog breder over de tank.
Het frame moet ervoor zorgen dat een holle lading beschadigt voordat ie de romp kan raken. Dan is deze namelijk niet meer effectief.

Zo'n shaped charge/holle lading gaat zo te werk, schematisch: YouTube: shaped charge animation (RPG-7)

Voor molotovs maakt het niets uit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:04:
Ik weet alleen niet of dit goed of slecht nieuws is. Met name hoe Poetin dit nieuws zal ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:38
Ook fijn nieuws:

RIVM houdt Tsjernobyl in de gaten na meldingen verhoogde radioactiviteit

Zo kan de inval van Rusland in Oekraïne een rol spelen. "Door meer bewegingen in dat gebied kan neergedaald stof weer opkomen. Dat kan lokaal voor verhoogde waardes zorgen."

https://www.nu.nl/buitenl...ogde-radioactiviteit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Xgar schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Maar is dat wel uitlokking, het is hun eigen luchtruim en daarnaast is een reactie op Rusland, niet andersom.

En zoals door anderen gezegd, men kan prima per schip naar Kaliningrad gaan.
Bedoelde het ook niet echt als eventuele uitlokking door Litouwen, maar meer 'wij' als Westerse gemeenschap. Als je de toegang door de lucht naar een deel van Rusland afsluit kan dat voor Poetin een reden zijn om domme dingen te doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
[...]

Weet niet of het luchtruim gesloten is? Begreep van een KLM'er dat ze eigenlijk naar Riga wilde uitwijken, maar geen KLM station heeft. Kopenhagen wel. Blijkbaar is er genoeg brandstof aan boord om nog terug die kant op te vliegen.

[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 26-02-2022 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Waarschijnlijk tanken ze niet in Moskou, mochten ze wel landen.
Deze 737-800 kan 6500km overbruggen. Enkele reis Moskou is ongeveer 2200km. Kortom, dit kan heel goed.

Het is geen publiciteitsstunt trouwens. De berichten gelezen te hebben maakt KLM zich zorgen om reserve-onderdelen. Dit is een Boeing, dus Amerikaanse technologie. Als er iets kapot is wat in Moskou vervangen moet worden, mogen die onderdelen mogelijk niet richting Rusland gebracht worden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55
Ruzor schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Ik begrijp de achterdocht, maar het is de officiële site van de National Bank of Ukraine (https://bank.gov.ua/en/). Dit nummer is speciaal hiervoor opgezet. Stel ze zouden gehackt zijn, hadden ze de site natuurlijk allang offline gehaald en dit in het nieuws gebracht.

Daarnaast stort je het op een account van de Deutsche Bundesbank, die het weer doorstuurt naar het Oekraïnse nummer. Dus ze kunnen niet direct zien wie de storting uitvoert.

Doneren via Bitcoin kan ook:

[...]

https://savelife.in.ua/en/donate/

https://ukraine.ua/news/donate-to-the-nbu-fund/

Ook op het officiële Twitter-account van Oekraïne:
[Twitter]
Laten wij allen 'iets' sturen...wie volgt 🇺🇦♥️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TE_7ZitwPxw00COOfX2tHsOuZ68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caaQnwVh8vjcrg1kO33e0kkC.jpg?f=fotoalbum_large

Ze kunnen NU daar alle hulp goed gebruiken 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:53
ratzz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:12:
Ook fijn nieuws:

RIVM houdt Tsjernobyl in de gaten na meldingen verhoogde radioactiviteit

Zo kan de inval van Rusland in Oekraïne een rol spelen. "Door meer bewegingen in dat gebied kan neergedaald stof weer opkomen. Dat kan lokaal voor verhoogde waardes zorgen."

https://www.nu.nl/buitenl...ogde-radioactiviteit.html
Heb gisteren bij de Etos voor €3 toch maar effe tabletjes gehaald. Met wat wind en een flinke explosie komt die zooi gewoon naar Nederland.

https://cdn.knmi.nl/syste...idingcs137.jpg?1619800879

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt zoals het komt. Op dit moment is het uit onze handen.

Wegkijken hoeft zeker niet, maar probeer ondertussen wel gewoon door te gaan met leven en plannen maken.

Want als het echt komt tot wereldwijde nucleaire oorlog, dan maakt alles toch niets meer uit. Tot die tijd leven we gewoon, en ondanks alle schrijnende ellende en onrecht in deze wereld is genieten van het leven wanneer je dat kunt geen schande.

Probeer te beseffen dat leven in angst geen leven is. Ik probeer maar gewoon te genieten van de kleine dagelijkse dingen. Vandaag heb je, morgen kun je krijgen.

Ik zit altijd graag thuis, maar vanavond drink ik een borrel met de buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 09:57
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Weet niet of het luchtruim gesloten is? KLM is onderdeel van Skyteam, net zoals Aeroflot. Begreep van een KLM'er dat ze eigenlijk naar Riga wilde uitwijken, maar geen KLM station heeft. Kopenhagen wel. Blijkbaar is er genoeg fuel aan boord om nog terug die kant op te vliegen.
KLM meldt bij NU.nl dat men geen reserve-onderdelen het land meer in mag vliegen en daardoor niet langer kan garanderen dat een vlucht naar Rusland ook veilig terug kan komen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32
Bschnitz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Heb gisteren bij de Etos voor €3 toch maar effe tabletjes gehaald. Met wat wind en een flinke explosie komt die zooi gewoon naar Nederland.

Wel erg maar ik ook. En aan de online drogisterijen te zien waren wij niet de enige met dit idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:16:
[...]

[Afbeelding]

Toch denk ik dat ze daar meer hebben aan mensen die onsite meestrijden dan aan geld. op dit moment. Ze krijgen van alle kanten immers al hulp zonder ervoor te betalen.

Als je ze echt wil helpen zou je je dus bij hun strijdkrachten moeten aanmelden als vrijwilliger.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Nou, om heel eerlijk te zijn heb ik net even de tijdlijn van Baudet op Twitter bekeken en dat ziet er niet erg fraai uit hoor. Die jongen lijkt niet van het toilet af te komen qua geproduceerde content.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Probeer het nieuws in kleine hoeveelheden binnen te laten komen :) Niet de hele dag ermee bezig zijn.

En als er werkelijk kernwapens gebruikt gaan worden dan heb je daar als enkele persoon toch geen invloed op en kun je alleen maar hopen dat het op de snelle manier voorbij is zodat je er niets van merkt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:59

SpamLame

niks

Apache4u schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Waarschijnlijk tanken ze niet in Moskou, mochten ze wel landen.
Deze 737-800 kan 6500km overbruggen. Enkele reis Moskou is ongeveer 2200km. Kortom, dit kan heel goed.
In theorie, normaal hebben ze brandstof voor de vlucht + uitwijk + contingency + whatever else, maar dat is niet gelijk aan een retourtje.

Natuurlijk zouden ze dat aan boord kunnen hebben, want geen normale situatie, maar zou eerder uitgaan van genoeg brandstof om terug te keren naar een vriendelijk land (al dan niet met skyteam/klm basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006

HugoBoss1985

Xenotech

wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Toch denk ik dat ze daar meer hebben aan mensen die onsite meestrijden dan aan geld. op dit moment. Ze krijgen van alle kanten immers al hulp zonder ervoor te betalen.

Als je ze echt wil helpen zou je je dus bij hun strijdkrachten moeten aanmelden als vrijwilliger.
Ik vraag me constant af hoeveel mensen (niet Ukraïners) dat overwegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sh4d0wman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:38:
Wat ik mij afvraag: in hoeverre is / was Oekraine in staat om OSINT van het web om te zetten in informatie voor de troepen? In hoog tempo komen filmpjes en andere gegevens voorbij welke je een strategisch voordeel kunnen geven. Of is men hiervoor toch helemaal afhankelijk van partners?
Is die noodzaak er wel? Er hangt zoveel Amerikaans materieel in de lucht dat ze waarschijnlijk niet veel behoefte aan informatie van het web hebben. Het is waarschijnlijk best een klus om orde te scheppen in alle publieke informatie en uit te vogelen wat betrouwbaar is en wat niet. Een deel ervan kan immers ook Russische misinformatie zijn.

Als de Amerikanen op die manier samenwerken met Oekraine kan dat een echte gamechanger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
Iris1234 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Wel erg maar ik ook. En aan de online drogisterijen te zien waren wij niet de enige met dit idee.
Mijn moeder vond me stom maar ik heb al als kind die zooi gehad. DDR 86 geboren.

Ben erg bang dat Putin heel die zooi daar laat exploderen en dan met wat west wind zijn wij hier gewoon de lul.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
SpamLame schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:19:
[...]

In theorie, normaal hebben ze brandstof voor de vlucht + uitwijk + contingency + whatever else, maar dat is niet gelijk aan een retourtje.

Natuurlijk zouden ze dat aan boord kunnen hebben, want geen normale situatie, maar zou eerder uitgaan van genoeg brandstof om terug te keren naar een vriendelijk land (al dan niet met skyteam/klm basis)
Het gebeurt wel vaker.
Zie bijvoorbeeld: https://www.upinthesky.nl...ming-terug-naar-schiphol/

Ik denk dat het ook afhangt van contracten mbt prijzen van brandstof en of risico op calamiteit. MAar goed, misschien dat hier vliegers zitten die dat kunnen uitleggen. Mijn punt was eigenlijk vooral dat het geen PR-stunt is.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

De 65mg variant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Bschnitz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Mijn moeder vond me stom maar ik heb al als kind die zooi gehad. DDR 86 geboren.

Ben erg bang dat Putin heel die zooi daar laat exploderen en dan met wat west wind zijn wij hier gewoon de lul.
Bedoel je niet Oostenwind?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Op GS een item met filmpjes met gevangen genomen Russische 'soldaten'.

Geboortejaar 2002!!! Net zo oud jong als mijn eigen kind :( . Laat die kloot van een Poetin zelf met een waterpistool naar het front gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
*knip*
ZIe de TS en TW , geen schokkende beelden aub.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:16:
[...]

[Afbeelding]

Top! Ik zou Bitcoin alleen wel vanaf een eigen wallet / mixer constructie versturen en niet direct vanaf een exchange. Ter privacy en het voorkomen dat je account opeens geflagged/gesloten wordt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

En nu een realistische optie?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

HollowGamer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Dat is waar, aan de andere kant is er wel (grote) reden tot zorg.
Het is allemaal kortbij en ik lees niets anders dan mensen die zich enorme zorgen maken.
Het is wel een zorgelijke siuatie, maar je moet je echt geen zorgen maken. En je laatste zin helpt je ook niet.
Het lijkt me niet dat je enkel alleen maar van mensen hoort dat ze zich enorme zorgen maken. Als dat wel zo is, dan lees je wat je wilt lezen. Gewoon even afstand nemen van alles wat je dan aan het lezen bent.
Het versterkt dan alleen maar bij je ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
Dat moeten ze volgens de Russen al sinds jaar en dag. Dit is niet nieuw en niet veel meer dan een herhaling van hun recentste melding richting Zweden uit 2016.

Blijf het wel in perspectief plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ruzor schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Hoezo? Ukraine heeft zelf aangekondigd iedereen te verwelkomen die hen wil helpen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Hoezo? Ukraine heeft zelf aangekondigd iedereen te verwelkomen die hen wil helpen.
Yup. Zelensky roept letterlijk 'kom en je krijgt een wapen'. Ergens oerstom maar ik kan in deze situatie niks dan respect opbrengen voor die man.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Eens kijken in hoeverre Rusland NAVO er bij wil betrekken:

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Voor iedereen die nu direct jodiumtabletten haalt:

https://fanc.fgov.be/nl/n...dsituatie/jodiumtabletten
https://www.rijksoverheid.../straling/jodiumtabletten

Blijkbaar is het vanaf 40 jaar niet heel erg nodig omdat je dan minder kans zou hebben op schildklierkanker? (twijfelachtige bron)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rusland heeft de toegang tot Twitter geblokkeerd en dreigt nu ook Facebook te blokkeren, meldt de BBC zaterdag. Toegang tot sociale media is nog wel via een omweg mogelijk.

Rusland wil met de blokkade waarschijnlijk voorkomen dat er allerlei video's en foto's worden gedeeld over de Russische invasie in Oekraïne. Volgens NetBlocks, een organisatie die internetverbindingen monitort, heeft Rusland het gebruik van Twitter al nagenoeg geblokkeerd.

Ook Facebook dreigt te worden geblokkeerd. De Russische mediatoezichthouder Roskomnadzor beschuldigt Facebook van het "schenden van de rechten en vrijheden van Russische burgers". Facebook besloot eerder namelijk om door te gaan met het controleren van berichten van Russische staatsmedia op feiten. Als er sprake is van nepnieuws of desinformatie, dan plaatst Facebook er een waarschuwing bij.
Bron: https://www.nu.nl/tech/61...en-mogelijk-facebook.html

Kon je op wachten natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:05
[...]

Maar dat mag wettelijk gezien niet (Voor Nederlanders in elk geval. Hoe het zit voor Belgen weet ik niet)

Ik edit zo de bron erin als ik die tweet terug kan vinden. Was van het ministerie van Defensie, gisteren op iemand die dit vroeg.

edit:

[ Voor 6% gewijzigd door MisterEagle op 26-02-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:25:
[...]
Wat is in NL eigenlijk de straf als je als NL burger in vreemde krijgsdienst treedt? Want dat is wel een dingetje.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

MisterEagle schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Maar dat mag wettelijk gezien niet (Voor Nederlanders in elk geval. Hoe het zit voor Belgen weet ik niet)

Ik edit zo de bron erin als ik die tweet terug kan vinden. Was van het ministerie van Defensie, gisteren op iemand die dit vroeg.
Tja, dat het wettelijk niet mag houdt je niet tegen als je echt graag wil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik was gisteren ook even aan het ranten over poppenkast show genaamd “aarde”. Het enige wat we kunnen doen is een bak popcorn erbij pakken en alles aanschouwen.

Zelf zorg ik dat ik bij ben met de actualiteit. Als alles naar de haaien gaat hoop ik eerder in de supermarkt te zijn dan het overgrote deel wat het nieuws niet volgt zeg maar.
Voor de coronacrisis hadden wij al een voorraadkast en Amerikaanse diepvries. Je hoeft dan minder vaak boodschappen te doen (logistiek handig met kleine kinderen), en als iets in de reclame is dan sla je in. Eigenlijk het enige waar ik tijdens coronacrisis tekort aan beb gehad is pijnstillers voor mijn kinderen en zelftests. Het is gewoon verdraaid handig om een voorraadje te hebben. Je bent niet meteen een prepper ofzo. Je kan ook ziek worden (overigens laten wij het meeste bezorgen, soms voor vers of niet bezorgd naar de lokale supermarkt). Eigenlijk is het net zoiets als de tijd voor de supermarkten: de tijd van de kruidenier die door de straat reed. Maar dan zeg je van te voren wat je wilt hebben en doet niet iedere bewoner mee.

Jodiumpillen ga ik uit voorzorg ook halen al schijnt er in ons brood ook al jodium toegevoegd te zijn (in andere landen kan het anders liggen). Verder helpt het niet tegen alle straling maar tegen specifieke, weet zo gauw niet welke.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ruzor schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Boycot Russische producten en diensten. Indirect financiert dat de oorlog. Makkelijker dan als vrijwiller in het leger te stappen daar. Heb je cyber skills dan kun je vanuit je luie stoel de Russen hacken >:)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spotmatic schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Wat is in NL eigenlijk de straf als je als NL burger in vreemde krijgsdienst treedt? Want dat is wel een dingetje.
Geen, zolang je niet direct tegen het Nederlandse Koninkrijk strijdt:
Nederlanders die in militaire dienst gaan bij een vreemde mogendheid, verliezen hierbij hun Nederlanderschap indien deze vreemde mogendheid strijdt tegen het Koninkrijk. Nederlanders die bijvoorbeeld in de Tweede Wereldoorlog in dienst gingen bij de nazi's werd na de oorlog hun Nederlanderschap ontnomen. Ook Poncke Princen, een Nederlander die deserteerde tijdens de Politionele Acties in Nederlands-Indië, verloor zijn Nederlanderschap. Hij verkreeg echter het Indonesisch staatsburgerschap waardoor hij niet staatloos bleef.
Zie Wikipedia: Staatloosheid

Vroeger was het wel zo dat je automatisch je staatsburgerschap kwijt raakte als je in vreemde krijgsdienst ging, maar tegenwoordig is dat dus niet meer het geval. Alleen als je direct tegen NL strijdt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wens ze veel succes om én alles tegen te houden én het internet nog enigszins normaal te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Lobbyisten voor Russische belangen hebben het inmiddels zwaar in de VS
In the years leading up to Russia's attack on Ukraine, US lobbyists have raked in millions of dollars from Russian banks and financial firms paying to push their interests in Washington.
Now, in the wake of the Russian invasion and new sanctions announced by President Joe Biden, many of those lobbying firms are rushing to cut ties and drop their lucrative contracts.

(...)

The exodus marks the rupture of a Moscow-to-K-Street conduit that has long employed former federal officials and members of Congress of both parties, experts said.

"For anybody that's representing a Russian entity in Washington, DC, it's an uphill climb ... that has just gotten a lot steeper," said Benjamin Freeman, a research fellow at the Quincy Institute for Responsible Statecraft, a foreign policy think tank, who has written a book on foreign influence. "It's going to be hard to find a sympathetic ear for any of these Russian clients on the Hill right now."

(..)

"What this shows is regardless of how successful a lobbying campaign may be, a foreign power can completely undo any wins with their foreign policy blunders," Freeman said. "Putin's decision to invade Ukraine has completely undone the work of all of these influence campaigns."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toch wel een voordeel als beide kanten hetzelfde materieel hebben.
De crews zijn al getraind voor het gebruik:
It is noted that soldiers of the Armed Forces of Ukraine also seized several Russian tanks near Chernihiv. Now they will serve the good of Ukraine.
https://www.ukrinform.net...into-chernihiv-fails.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Stukfruit schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Voor iedereen die nu direct jodiumtabletten haalt:

https://fanc.fgov.be/nl/n...dsituatie/jodiumtabletten
https://www.rijksoverheid.../straling/jodiumtabletten

Blijkbaar is het vanaf 40 jaar niet heel erg nodig omdat je dan minder kans zou hebben op schildklierkanker? (twijfelachtige bron)
-edit

[ Voor 4% gewijzigd door jaapstobbe op 26-02-2022 16:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
Beelden van soldaten zelf, gevechten rond Ivankov

http://twitter.com/beroja...tatus/1497584916443578373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
eric.1 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Dat moeten ze volgens de Russen al sinds jaar en dag. Dit is niet nieuw en niet veel meer dan een herhaling van hun recentste melding richting Zweden uit 2016.

Blijf het wel in perspectief plaatsen :)
Nou over persoectief plaatsen gesproken, dit kan wel eens de happening van onze generatie zijn. En ik vind Putin er onbetrouwbaar en labiel overkomen dus niemand weet waar hij toe in staat is. Ik verwacht ook geen nuke in amsterdam of utrecht maar ik denk wel dat we van een hele serieuze dreiging mogen spreken. Je ziet nu namelijk eenzelfde patroon met corona, het is maar een griepje. En dat is niet correct. Helemaal als je ziet hoe boos het volk vorige maand nog was met de stijfende energieprijzen. Dat is denk ik een schril contrast met wat eraan zit te komen. We gaan gewoon de gevolgen voelen denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32
Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:30:
[...]

Jodiumpillen ga ik uit voorzorg ook halen al schijnt er in ons brood ook al jodium toegevoegd te zijn (in andere landen kan het anders liggen). Verder helpt het niet tegen alle straling maar tegen specifieke, weet zo gauw niet welke.
De inname van stabiel jodium biedt bescherming tegen de mogelijke gevolgen van een nucleair ongeval met lozing van radioactief jodium, namelijk schildklierkanker. Jodiumtabletten bieden geen bescherming tegen andere radioactieve stoffen die door het lichaam kunnen opgenomen worden, zoals cesium of strontium. Daarvoor bestaan geen preventieve geneesmiddelen. U kunt u er zich enkel tegen beschermen door tijdig te schuilen en te voorkomen dat de lucht in huis besmet raakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
@renegrunn

Nog even over wat we gisteren bespraken, de rol van Duitsland/Merkel in de huidige ontwikkelingen. Ik moet toch nog iéts meer water bij de wijn doen. Zojuist luisterde ik naar de podcast Café Europa met o.a. hoogleraar Mathieu Segers en Duitsland correspondent Derk Marseille. Rond 34 minuten gaat het specifiek over hoe Duitsland nu aankijkt tegen wat er mogelijk beter had gekund inzake de Ruslandverhouding in de afgelopen ~15 jaar. Ook hebben ze het over de rol van de nieuwe regering (na Merkel) en hoe dit mogelijk een rol heeft gespeeld in de versnelde uitrol van de plannen van Poetin.

Mijn take-away is dat men zich nu toch wel achter de oren aan het krabben is of het tweesporenbeleid met Rusland nu wel zo verstandig was - zie mijn eerdere post over hard versus soft power: Poetin bespelen met alleen soft power is net alsof je een puber dreigt met straf zonder dat je de middelen of het vermogen hebt om deze straf daadwerkelijk uit te voeren. Daarnaast denken ze dat Poetin de "Duitse draai" wel degelijk in de gaten kreeg en dat hij (in combinatie met een stel andere factoren) zich wellicht genoodzaakt voelde om e.e.a. sneller te gaan verwezenlijken.

edit: ook het niet tijdig ingaan op oproepen van Polen en de Baltische staten wordt genoemd. Met name Duitsland heeft de zorgen van Polen (t.a.v. Ruslandaggressie) behoorlijk gedownplayed de afgelopen jaren.

Los van Duitsland, gaat het in deze podcast ook over het mismanagement van Europa/EU in het algemeen. Ik ben zelf nog steeds wat terughoudender met deze conclusie dan Segers - die ik overigens enorm hoog heb zitten -, want we weten allemaal dat het verder isoleren, provoceren en vernederen van Poetin wellicht juist versneld voor problemen had gezorgd. Wel ben ik ontzettend gefrustreerd over onze collectieve naïviteit ten aanzien van het niet houden aan de Navo defensie budgetteringsnorm en het grenzeloze geloof in de Europese gedachte dat vrijheid en welvaart automatisch zorgen voor vrede. Ik denk dat dit oprecht niet (of in mindere mate) was gebeurd als de lidstaten een fatsoenlijk leger hadden opgebouwd. Bovendien zouden politici veel meer aandacht moeten besteden aan het eerlijke, echte Europese verhaal en bijvoorbeeld op middelbare scholen Bildung-esque lessen over de bloedige totstandkoming van Europa verplicht moeten stellen. Misschien zelfs wel met een dienstplicht of anderzijds een korte periode maatschappelijk werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 26-02-2022 16:37 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Hoe lang blijven we toekijken hoe Rusland oorlogsmisdaden blijft begaan?

Hoe kan je een ambulance beschieten?

*knip*
Zie de TS en TW geen schokkende beelden delen aub.

De lijst blijft maar groeien en zal alleen maar sneller blijven groeien.

[ Voor 46% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Luchtalarm gaat weer af in meerdere steden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:30
In hoeverre is er binnen de legerleiding in Rusland de angst om tegenvallers aan het front te melden aan Poetin? In het verleden onder bijvoorbeeld Stalin was dat in veel gevallen dodelijk, of een enkeltje goelag.

Tevens rapporteren van te optimistische resultaten om uit een gevarenzone te blijven. Geen idee of die hele cultuur nog erg speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Die loopt daar lekker met een Javelin rond lijkt het. Als ze er daar genoeg van hebben en ze hebben flink wat Stingers kunnen ze het de Russen knap lastig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PLAE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Zo zijn alle stemmers in Nederland op regeringspartijen verantwoordelijk voor de doden die nu vallen omdat we Oekraïne pas nu serieus militair gaan steunen.
[mbr]*knip*
Niet op de man gaan spelen.[/]
Nederland dat Oekraïne serieus militair steunt? Wat heb ik gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Saint NLaw of Saint Javelin hoeft niet te bukken voor geweervuur 8)

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19

Je kunt er niets aan veranderen en dus heeft het geen zin om je er druk over te maken. Dat heb ik inmiddels wel geleerd bij m’n Zen les en verdiepen in stoïcisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Nederland dat Oekraïne serieus militair steunt? Wat heb ik gemist?
We hebben 200 Stingers geleverd aan Oekraïne (of zijn dat aan het doen), net als geweren en ander militair materieel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
PLAE schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Zo zijn alle stemmers in Nederland op regeringspartijen verantwoordelijk voor de doden die nu vallen omdat we Oekraïne pas nu serieus militair gaan steunen?

[mbr]*knip*
Niet op de man gaan spelen.[/]
Trek het je niet aan. Dit zijn niet echt dingen die in een verkiezingsprogramma of stemwijzer aan bod komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:29
Iris1234 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Ze worden?/werden sowieso nog steeds verspreid in NL door het RIVM. Wij kregen nog zo'n pakketje met jodiumtabletjes paar jaar geleden. Iets met "in de buurt" van kerncentrale wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
alexbl69 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Die loopt daar lekker met een Javelin rond lijkt het. Als ze er daar genoeg van hebben en ze hebben flink wat Stingers kunnen ze het de Russen knap lastig maken.
Dat is een Nlaw, Zweeds/UK versie van een Javelin.
Ik hoop dat we Russische voertuigen zien branden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 17:10
Wat is de opinie hier over Militaire hulp vanuit de NAVO / EU? En dan bedoel ik puur gevoelsmatig, want ik snap dat je Pandora’s box opentrekt.

Ik vind het lastig dat wij (al jaren) aan de zijlijn staan toe te kijken. Zonder hulp in 1945 hadden we er wellicht ook heel anders bij gezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
Graft schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:40:
Wat is de opinie hier over Militaire hulp vanuit de NAVO / EU? En dan bedoel ik puur gevoelsmatig, want ik snap dat je Pandora’s box opentrekt.

Ik vind het lastig dat wij (al jaren) aan de zijlijn staan toe te kijken. Zonder hulp in 1945 hadden we er wellicht ook heel anders bij gezeten.
Mijn opinie is dat er genoeg wreedheden begaan zijn door de Russen om in te grijpen. Ik geloof dat die gruweldaden alleen maar erger zullen worde naarmate de tijd verstrijkt.
Near Kyiv-- a shell hit someone's home and killed at least three people that were seeking shelter in a basement:

[ Voor 6% gewijzigd door Eli3l op 26-02-2022 16:41 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid