Ik heb totaal geen idee hoe West-Europeanen en Nederlanders daar tegenover staan. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik val onder vitale beroepen en wil kost wat kost blijven werken. Net zoals tijdens coronacrisis. Met minder gas en elektriciteit zullen we concessies moeten doen. Gezinnen zouden er wel eens onder kunnen gaan lijden. Vooral arme gezinnen. Ik neem aan dat het kabinet dit analyseert.Lethalis schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:31:
[...]
Totdat in Duitsland (en ook hier) het licht uitgaat. En het koud wordt. Want dat is in feite waar we het over hebben. Het is een beslissing die je nou eenmaal niet makkelijk neemt.
Uiteraard was het beter geweest als Duitsland nooit zo afhankelijk van Russisch gas geworden zou zijn.
Ons leven staat zometeen ook stil.
Misschien leren we dan eens dat we zelfvoorzienend moeten zijn (zal wel van niet). De kerncentrales weer in gebruik nemen zullen ze echter zo snel niet doen.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.