De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.516 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja, was een goede speech van Scholz. Eindelijk. Van wat ik mee kreeg (heb een hekel aan live vertalingen, dus concentreerde me meer op dit forum en twitter) was dat Dld ook veel sterker voor de energie-transitie zou gaan en intussen toelagen voor minima en pensioengerechtigden zou introduceren vanwege stijgende energieprijzen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:49:
Duitsland gaat meer dan 2% uitgeven aan defensie:

[...]
Dat is nogal een ommezwaai ze verdubbelen daar bijna hun defensie budget mee.

En we weten dat Duitsers goed in her bewapening zijn ;).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
Kom op Rutte, doe ook eens 2% (y)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:52:
Ja, was een goede speech van Scholz. Eindelijk. Van wat ik mee kreeg (heb een hekel aan live vertalingen, dus concentreerde me meer op dit forum en twitter) was dat Dld ook veel sterker voor de energie-transitie zou gaan en intussen toelagen voor minima en pensioengerechtigden zou introduceren vanwege stijgende energieprijzen.
Ja en ergens in deel 1 ook gezegd, ik steun liever de armeren of minder bedeelden met het geld dan dat er 1 cent nu naar Rusland gaat om deze oorlog te bekostigen. Ja, dat doet pijn, maar óf een etterende wond of een pleister eraf trekken?

Daar is wel wat voor nodig, wat meer samen en minder alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Hij vindt het vestigingsklimaat belangrijker :/

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Eend_ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:51:
Ik hoop ook dat Defensie het Centraal Militair Hospitaal en het Militair Revalidatie Centrum opengooit voor gewonden uit Oekraïne wanneer het mogelijk is om gewonden over te vliegen.
Zou mooi zijn inderdaad. In Duitsland worden al sinds 2014 gewonde Oekraïense soldaten behandeld: https://www.hasepost.de/b...ainische-soldaten-289065/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Dankzij Ome Poetin komen de westerse samenlevingen weer bij zinnen en zetten ze sneller en meer in op betere defensie en de energietransitie moet nu ook sneller. Wat dat betreft mogen we hem bedanken.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

YouTube: Russia invades Ukraine LIVE | DW News livestream | Headline news fro...

German opposition leader addresses german parlement live

edit: valt me op in de tekst die voorbij komt: Belarus holds referendum to scrap neutral status, allowing stationing of Russian nuclair arms.

Mag dat inhouden?

[ Voor 22% gewijzigd door Xtr3me4me op 27-02-2022 11:59 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij zal eerst moeten uitzoeken of dat wel gunstig is voor zijn achterban (zijnde de multinationals en de rijken), Anders zal hij geen belangstelling hebben vermoed ik ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En hoe vindt hij dat we dat moeten gaan betalen?

Minder zorg? meer belasting, en zo ja voor wie dan? Meer staatsschuld? Minder milieu maatregelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spotmatic schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:56:
Dankzij Ome Poetin komen de westerse samenlevingen weer bij zinnen en zetten ze sneller en meer in op betere defensie en de energietransitie moet nu ook sneller. Wat dat betreft mogen we hem bedanken.
Je mag de Oekraïners bedanken dat ze hier de hoge prijs voor betalen denk ik.
Met een totale walk-over door Rusland was het wellicht veel minder een thema geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 27-02-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Wauw. Ik kom uit principe niet op RT, maar die koppen zijn bijna neutraal te noemen. Ik had inderdaad veel meer propaganda verwacht.
RT spitst de diverse taal-kanalen toe op de doelgroep, de Engelse koppen zeggen niets over de Russische koppen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

TheRicolaa10 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Hij vindt het vestigingsklimaat belangrijker :/
Het zou grappig zijn als het niet waar was... :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:00:
[...]

RT spitst de diverse taal-kanalen toe op de doelgroep, de Engelse koppen zeggen niets over de Russische koppen.
Lol.. Verbaast me niks.

Hetzelfde trucje doet Google. Ga naar maps.google.com en de grenzen kloppen gewoon. Ga naar maps.google.cn en de Zuid-Chinese zee hoort opeens bij China 8)7

Edit: Een tijdje geleden tenminste, maps.google.cn lijkt nu niet meer te bestaan maar het was wel degelijk zo. Er was toen best wat ophef over dus ik denk dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 27-02-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wat is er vandaag voor nieuws van het Nederlandse kabinet naar buiten gekomen? Naast die 20 miljoen?

Wat ik ook mis en dat hebben er meer al geroepen, waar is de toespraak aan Nederland? Op Rutte zijn pers moment na zou het ze sieren om met z’n allen, althans, Corona stijl, een persconferentie te houden.

Samenstelling zou dan zijn:

Commandant der strijdkrachten, minister van defensie, minister van vluchtelingen, buitenslandse zaken en Rutte zelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KrazyJay schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Het zou grappig zijn als het niet waar was... :-(
Maar wel vrij logisch, toch? Rutte is van de VVD. Hun achterban zijn de rijken en de multinationals, en voor hen is het vestigingsklimaat (financieel, maar ook anderszins) wel van belang voor hun winstgevenheid, ze moeten immers de aandeelhouders tevreden houden.

Ik vermoed dat dat voor Rutte véél belangrijker is dan Defensie op orde brengen. Vergeet niet dat zijn kabinetten al 10+ jaar op rij Defensie elk jaar financieel verder beknotten door bezuinigen etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Maar wel vrij logisch, toch? Rutte is van de VVD. Hun achterban zijn de rijken en de multinationals, en voor hen is het vestigingsklimaat (financieel, maar ook anderszins) wel van belang voor hun winstgevenheid, ze moeten immers de aandeelhouders tevreden houden.

Ik vermoed dat dat voor Rutte véél belangrijker is dan Defensie op orde brengen. Vergeet niet dat zijn kabinetten al 10+ jaar op rij Defensie elk jaar financieel verder beknotten door bezuinigen etc.
Klopt helemaal, daarom is jaren geleden mijn stad, Den Helder zowaar leeg gelopen toen de marine hier kapot werd bezuinigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
Okasha schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:57:
[...]

En hoe vindt hij dat we dat moeten gaan betalen?

Minder zorg? meer belasting, en zo ja voor wie dan? Meer staatsschuld? Minder milieu maatregelen?
Je geeft precies de juiste opties aan, wat heb je aan al die dingen als je niet eens je landgebied kunt verdedigen. Dan maar meer belasting, of minder sociale zekerheid of alles ertussen.

Of meer schuld,etc. Iig dit gaat de hoogste prio krijgen nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 27-02-2022 12:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Adlermann schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Je geeft precies de juiste opties aan, wat heb je aan al die dingen als je niet eens je landgebied kunt verdedigen. Dan maar meer belasting, of minder sociale zekerheid.
Ik zou beginnen met die 35 miljard die vrij is gemaakt voor klimaat doeleinden te gaan gebruiken voor defensie in plaats meteen belastingverhoging.
Wat heb je aan klimaatverandering als je land zo overrompelt kan worden door een grotere macht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je geeft precies de juiste opties aan, wat heb je aan al die dingen als je niet eens je landgebied kunt verdedigen. Dan maar meer belasting, of minder sociale zekerheid.
Wat valt er te verdedigen als de wereld verrot gaat vanwege milieuproblemen. Je kan het natuurlijk ook van dat perspectief bekijken. Maar good point. Alles moet in balans zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
[...]

Je geeft precies de juiste opties aan, wat heb je aan al die dingen als je niet eens je landgebied kunt verdedigen. Dan maar meer belasting, of minder sociale zekerheid of alles ertussen.

Of meer schuld ja.
Of, het is maar een idee, weer terug naar de belastingtarieven die we ooit hieven over inkomsten uit kapitaal e.d. Burgers buiten schot, rekening betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Klopt helemaal, daarom is jaren geleden mijn stad, Den Helder zowaar leeg gelopen toen de marine hier kapot werd bezuinigd.
We moge blij zijn dat we De Kooy open hebben weten te houden.

Maar even zonder dollen, de GOM (schoonmakers) gaan met hun komende loonsverhoging meer verdienen dan onze schaal 5 medewerkers en korporaals. Ik zou er om lachen als het niet triest was.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Ik zou beginnen met die 35 miljard die vrij is gemaakt voor klimaat doeleinden te gaan gebruiken voor defensie in plaats meteen belastingverhoging.
Wat heb je aan klimaatverandering als je land zo overrompelt kan worden door een grotere macht.
Mij lijkt het niet verstandig om die klimaat doeleinden te negeren nu, klimaat verandering wacht niet...
Daarnaast is het duidelijk dat we niet afhankelijk moeten zijn van dictaturen voor primaire (economische) behoeften dus zou vergroening ons enorm helpen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Andersom geldt dat natuurlijk net zo goed... Waarom druk maken om defensie om vervolgens de wereld onbewoonbaar achter te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:49:
Duitsland gaat meer dan 2% uitgeven aan defensie:

[...]
Dit is exact de tegenreactie die ik verwacht had. In plaats van een verdeeld en zwak westen krijgt Putin nu een gezamenlijk blok wat een duidelijke vijand heeft en maximaal gaat inzetten op defensie.

Wat is de endgame van Putin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:18
[...]

Het eerste waar een bedrijf naar kijkt bij vestiging is stabiliteit van politiek , veiligheid en dan de rest. Blijf je achter bij je veiligheid of lijkt dat zo ten opzichte van andere landen dan gaan ze hier niet meer vestigen, of weg.

Dus dat signaal is belangrijk ook voor de economie, sowieso moet je daaraan werken. Men weet nu dat vrede niet in verdragen met criminele regimes te borgen is. Wellicht gaat nu de kentering beginnen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
kunnen we weer terug naar: Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne, en NL belasting en het milieu in een ander topic voortzetten?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Andersom geldt dat natuurlijk net zo goed... Waarom druk maken om defensie om vervolgens de wereld onbewoonbaar achter te laten.
Ik denk dat je meer moet kijken op de directe agressie van buitenaf dan momenteel het klimaat. Het is niet zo dat binnen een jaar het klimaat zo veranderd dat Nederland onder water komt te staan. De oorlog is nu een realiteit en actie moet er komen voor onze defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Zo kan je ook stellen dat dat juist degene zijn die veiligheid willen hebben tegen een inval, terwijl voor de armen er weinig veranderd. En wel heel makkelijk om op Rutte te gooien (ook dit topic lijkt met regelmaat weer een Rutte bash topic te worden), maar welke partijen hebben er precies voor meer geld naar defensie gestemd? De SP vond nog minder dan een maand geleden dat ontwapening de oplossing voor Oekraïne was.

(En niet dat het uitmaakt, maar nee ik heb niet op de VVD gestemd).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tens schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:10:
kunnen we weer terug naar: Russisch-Westerse verhoudingen en oorlog in Oekraïne, en NL belasting en het milieu in een ander topic voortzetten?
Want of we in klimaat of defensie investeren is niet van belang voor diezelfde relatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 22:26

polthemol

Moderator General Chat
shoombak schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Dit is exact de tegenreactie die ik verwacht had. In plaats van een verdeeld en zwak westen krijgt Putin nu een gezamenlijk blok wat een duidelijke vijand heeft en maximaal gaat inzetten op defensie.

Wat is de endgame van Putin?
geen? Het is geen schaken wat hij speelt, er is geen einde in een plan. De acties zijn eerder conditioneel en opportunistisch van aard: als.... dan.

Dus bij geen enkele weerstand zou Putin met plezier doorgaan tot in Peru. Er is altijd een volgende vijand voor zijn regime, er is altijd meer te jatten

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 16:53
Vorkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:02:
Wat is er vandaag voor nieuws van het Nederlandse kabinet naar buiten gekomen? Naast die 20 miljoen?

Wat ik ook mis en dat hebben er meer al geroepen, waar is de toespraak aan Nederland? Op Rutte zijn pers moment na zou het ze sieren om met z’n allen, althans, Corona stijl, een persconferentie te houden.

Samenstelling zou dan zijn:

Commandant der strijdkrachten, minister van defensie, minister van vluchtelingen, buitenslandse zaken en Rutte zelf.
En daar vertellen dat hij aan de afgelopen 20 jaar aan belangenverstrengeling, beïnvloeding en onkunde geen actieve herinneringen heeft? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat je meer moet kijken op de directe agressie van buitenaf dan momenteel het klimaat. Het is niet zo dat binnen een jaar het klimaat zo veranderd dat Nederland onder water komt te staan. De oorlog is nu een realiteit en actie moet er komen voor onze defensie.
Klimaat is evengoed een realiteit die je niet voor je uit kunt blijven schuiven. Dat hebben we lang genoeg gedaan.

Dat ingrijpen geeft decennia nodig. Hoe langer je wacht, hoe groter de impact. Had gehoopt dat dat anno 2022 wel geland zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 27-02-2022 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:11:
[...]

Want of we in klimaat of defensie investeren is niet van belang voor diezelfde relatie?
tsja, als ik hier inhoudelijk op ga reageren spreek ik mezelf tegen dus nogmaals: doe het aub lekker in een ander topic.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brent
MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Klimaat is evengoed een realiteit die je niet voor je uit kunt blijven schuiven. Dat hebben we lang genoeg gedaan.

Dat ingrijpen geeft decennia nodig. Hoe langer je wacht, hoe groter de impact. Had gehoopt dat dat anno 2022 wel geland zou zijn.
Klimaat, en kijk eens op de kaart waar de kool-waterstoffen vandaan komen die we nu grotendeels gebruiken voor zo'n beetje alles. Het is geopolitiek die overwegend criminele regimes niet te steunen, en gewoon de wind die zomaar binnen komt waaien in plaats daarvan de gebruiken.

Het is 2 vliegen in 1 klap, niet of-of.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Als een land als duitsland 100 miljard kan geven voor hun defensie op te schalen, waarom nederland niet?
Waarom moet er altijd maar geschuild gaan achter een ander land?
Waarom moet Nederland qua budget bijna net zoveel uitgeven aan klimaat doeleinden als landen die 10,20,30x zo groot is?

Ik vind defensie persoonlijk zoals de realiteit nu voor je deur staat belangrijker om je land te kunnen verdedigen dan 35 miljard opzij te houden voor het groener klimaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Als een land als duitsland 100 miljard kan geven voor hun defensie op te schalen, waarom nederland niet?
Waarom moet Nederland qua budget bijna net zoveel uitgeven aan klimaat doeleinden als landen die 10,20,30x zo groot is?

Ik vind defensie persoonlijk zoals de realiteit nu voor je deur staat belangrijker om je land te kunnen verdedigen dan 35 miljard opzij te houden voor het groener klimaat.
Ik zeg nergens dat we dat niet moeten uitgeven aan defensie. Ik geef alleen aan dat het nogal suïcidaal is om dat ten koste van het klimaat te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 09:36
Als Russische banken worden ontkoppeld van Swift, wat voor gevolgen heeft dat? Ik lees en hoor geen internationale betalingsverkeer.
Geld dat alleen voor de Westerse wereld? Of gaan de transacties tussen Rusland en bv Azië of Z Amerika ook via Swift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Begrijp mij niet verkeerd, er moet meer naar defensie, maar nooit ten koste van klimaat. Het is niet of-of omdat klimaatverandering en energie afhankelijkheid de aandrijver is van geo politieke shit nu en trouwens ook al enige decennia.

Ik zeg : zorg. Na je 80ste geen behandelingen meer die >50k kosten 😅

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed nieuws:

We proberen nu contact te zoeken met iemand die in de buurt van het Hidropark woont.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 27-02-2022 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Ik zeg nergens dat we dat niet moeten uitgeven aan defensie. Ik geef alleen aan dat het nogal suïcidaal is om dat ten koste van het klimaat te laten gaan.
Suicidaal is het als je defensie zo sterk is als papier en zo weggeblazen kan worden omdat je defensie zo zwak is dat je net zo goed gelijk je witte vlag kan uithangen bij invasie.

Wat heb je dan aan je klimaat als je land zo dichtbij staat van een grootmacht invasie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Niet alsof we ooit iets gedaan hebben voor het klimaat in NL de afgelopen 20 jaar. Afgelopen 12 jaar alleen maar broodkruimels en voor de rest zelfs tegenwerking. Ik ben hardstikke voor klimaat enzo, maar op zeer korte termijn even andere problemen. Probleem is, zouden we die 'voorbij' komen, vrees ik dat het business as usual zal zijn. Als we al in vredestijd het niet doen, waarom dan in opbouwtijd. De grap is, een land als Nederland zal gewoon het ergste geraakt worden, en nog doen we als rijk land er nagenoeg niks aan. Geeft te denken.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Energie is een integraal onderdeel van hoe onze samenleving (en elke samenleving) letterlijk draaiende wordt gehouden. Energie is dus een hoeksteen van nationale veiligheid. Doordat we in de EU zitten, NAVO, zijn we gewend geraakt aan stabiele toevoer van energie. Dat wil echter niet zeggen dat het daarom dus altijd zo blijft. Case in point.

Energie zien voor wat het is, een zaak van nationale veiligheid, is een essentiële stap in onze weerbaarheid vergroten tegen criminelen als Poetin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Klimaat, en kijk eens op de kaart waar de kool-waterstoffen vandaan komen die we nu grotendeels gebruiken voor zo'n beetje alles. Het is geopolitiek die overwegend criminele regimes niet te steunen, en gewoon de wind die zomaar binnen komt waaien in plaats daarvan de gebruiken.

Het is 2 vliegen in 1 klap, niet of-of.
Laten we dit onderwerp ajb afsplitsen van dit topic :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Russel88 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:17:
Als Russische banken worden ontkoppeld van Swift, wat voor gevolgen heeft dat? Ik lees en hoor geen internationale betalingsverkeer.
Geld dat alleen voor de Westerse wereld? Of gaan de transacties tussen Rusland en bv Azië of Z Amerika ook via Swift?
The Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (SWIFT), legally S.W.I.F.T. SC, is a Belgian cooperative society providing services related to the execution of financial transactions and payments between banks worldwide
Zie Wikipedia: SWIFT

Worldwide dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Okasha schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:17:
Begrijp mij niet verkeerd, er moet meer naar defensie, maar nooit ten koste van klimaat. Het is niet of-of omdat klimaatverandering en energie afhankelijkheid de aandrijver is van geo politieke shit nu en trouwens ook al enige decennia.

Ik denk dat dit onderwerp alleen al een 100-tal pagina’s kan bevatten.

Wat is er belangrijk:
Zorg
Sociaal stelsel
Defensie
Klimaat
Hulp aan derden
Staatsschuld

Is deze hier niet al op Tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:19:
[...]

Suicidaal is het als je defensie zo sterk is als papier en zo weggeblazen kan worden omdat je defensie zo zwak is dat je net zo goed gelijk je witte vlag kan uithangen bij invasie.

Wat heb je dan aan je klimaat als je land zo dichtbij staat van een grootmacht invasie?
Overdrijf je niet een beetje? Oekraïne is al vrij uitdagend blijkt wel. Liggen nog wel wat landen tussen hoor 😅 Het leven is helaas / gelukkig wat minder zwart wit dan nu in jouw hoofd bij deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Falcon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Laten we dit onderwerp ajb afsplitsen van dit topic :)
Je kunt het in vakjes willen indelen; onze vijand doet dat niet, zoals ik nu toch mag veronderstellen dat zo langzaamaan overduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Okasha schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:17:
Zijn die er wel? Je hebt ook dure behandelingen van mensen onder de 80 of zelfs die nog kind zijn. Kan je ook afvragen in hoeverre die iemand nog een lang leven geven of alleen maar paar jaar verlengen.Defensie mag van mij gezien nu wel meer geld gaan krijgen. Misschien dat Brussel hun klimaatplan iets lager qua omvang kunnen stellen zodat de landen die kleine hap in defensie kunnen steken. Kan je nog steeds prima klimaatzaken aanpakken. B.v. 10-15% kleinere omvang.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kwam gisteren met het idee, maar het wordt dus al gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMmWMXTXoAMmpJ7?format=jpg&name=medium

Dit wordt echt de meme van de oorlog. Dat klinkt misschien stompzinnig, maar het is wel iets dat bijdraagt aan de moraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Je kunt het in vakjes willen indelen; onze vijand doet dat niet, zoals ik nu toch mag veronderstellen dat zo langzaamaan overduidelijk is.
Hoe wij de 2% gaan bekostigen aan defensieopbouw is iets aan de Nederlandse politiek, dit kan in andere topics of een nieuwe. De uitkomst ervan kan dan natuurlijk in dit topic naar voren komen, maar iets zegt me dat we dan in deel 110 van dit topic zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:23:
[Afbeelding]

Dit wordt echt de meme van de oorlog. Dat klinkt misschien stompzinnig, maar het is wel iets dat bijdraagt aan de moraal.
Maar wat staat er :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Okasha schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Overdrijf je niet een beetje? Oekraïne is al vrij uitdagend blijkt wel. Liggen nog wel wat landen tussen hoor 😅 Het leven is helaas / gelukkig wat minder zwart wit dan nu in jouw hoofd bij deze discussie.
Dat is precies kabinet denken. Ach waarom zouden we ons nu zorgen maken er liggen zoveel landen voor ons nog. Yep, laten we praten over defensie budget als de eerste bommen Nederland binnen vallen.
Dat is zo naïef denkend.

Begrijp me niet verkeerd, uiteraard ben ik voor klimaat verbetering. Maar nu een grootmacht een ellende begonnen is en zeker niet hierbij stopt met Oekraïne, ga je niet wachten tot het laatste moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:23:
[Afbeelding]

Mag ik omeen vertaling vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
alle KLM vluchten naar Seoul, China en Japan tot en met 3 maart geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Russel88 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:17:
Rusland heeft zelf SPFS. Dit is verbonden aan SEPAM (Iran) en Rusland heeft reeds eerder in 2021 aangegeven klaar te zijn voor ontkoppeling van Swift. Indien Rusland zuid oost Azië meekrijgt over te stappen op SEPAM/SPFS dan maakt het verder natuurlijk weinig uit wat Swift besluit. Geld kan dan namelijk gewoon via landen die op beide netwerken aangesloten zijn doorgesluid worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:16
Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Mag ik omeen vertaling vragen :)
Dat is het antwoord van de Oekraïense bewakers van Slangeneiland. Vrij vertaald: “Russisch schip, flikker op!”.

https://nos.nl/collectie/...gen-russen-krijg-de-klere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Falcon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Hoe wij de 2% gaan bekostigen aan defensieopbouw is iets aan de Nederlandse politiek, dit kan in andere topics of een nieuwe. De uitkomst ervan kan dan natuurlijk in dit topic naar voren komen, maar iets zegt me dat we dan in deel 110 van dit topic zitten ;)
OK, ik dacht dat je naar energie als-zijnde geen onderdeel van de discussie verwees. Vooruit, waar de 2% vandaan komt mag naar elders ;) Maar energie? Dat is hoeksteen van de agressie die we hier zien en wmb kon het niet meer ontopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Russisch schip, rot op.

Of wat @rclahsen zegt :)

[ Voor 8% gewijzigd door azerty op 27-02-2022 12:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sorry, had ik er even bij moeten zetten :P

Dit is de "Russian warship, go fuck yourself" uitspraak van het Slangeneiland.

Edit: CC @Brent

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 27-02-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 22:26
Dat geluids fragment van Snake Island.

Russisch schip, fuck you!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[...]

Per direct ALLE subsidies die nu worden uitgegeven aan fossiele energie stoppen. Daar help je direct ook de energietransitie mee. Dat zijn echt kolossale bedragen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

In Buitenhof geeft Frans Timmermans geen antwoord op de Russische banden van Thierry Baudet omdat hij "niet genoeg volgt". Ik vind dit onbegrijpelijk. Hij noemde wel Le Pen en Farage namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 27-02-2022 12:29 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Mij lijkt het niet verstandig om die klimaat doeleinden te negeren nu, klimaat verandering wacht niet...
Eens, sterker nog, het is nu het perfecte moment om de energietransitie te versnellen om zo snel mogelijk onafhankelijk te worden van Russisch gas. Twee vliegen in één klap lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Dit is de "Russian warship, go fuck yourself" uitspraak van het Slangeneiland.
Over die Slangeneiland-situatie gesproken, de 13 volgens Oekraïnse media "gedode militairen" zouden mogelijk gewoon nog in leven zijn. Zie https://www.msn.com/nl-nl...og/ar-AAUmfTG?li=BB13YidB

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

psy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Per direct ALLE subsidies die nu worden uitgegeven aan fossiele energie stoppen. Daar help je direct ook de energietransitie mee. Dat zijn echt kolossale bedragen.
Waar het geld vandaan ook mag komen, zolang de defensie maar flink opgeschaald word in Nederland.
Maar om de nederlandse burgers nog harder te treffen door belastingverhogingen en inkomstenbelastingen terwijl honderduizenden mensen al amper tot niet rond kunnen komen ben ik fel op tegen.

Het word uiteraard alsmaar erger door deze oorlog, benzine, gas, electra en voedsel. Ga de druk niet nog hoger op de nederlandse burger leggen. Ik zeg haal het geld elders vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Op bnr beelden die zouden duiden op zeer racistisch gedrag van Oekraïne en Polen. Zwarte mensen / gezinnen worden niet toegelaten tot de treinen en onder de grens om zichzelf in veiligheid te stellen.

Even via insta:
https://www.instagram.com...FWC/?utm_medium=copy_link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:29:
[...]

Over die Slangeneiland-situatie gesproken, de 13 volgens Oekraïnse media "gedode militairen" zouden mogelijk gewoon nog in leven zijn. Zie https://www.msn.com/nl-nl...og/ar-AAUmfTG?li=BB13YidB
Ik heb het gelezen inderdaad. Het zal aan de "memeification" van dit verhaal niets meer veranderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kalentum schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Het inperken van de vrijheid van meningsuiting lijkt mij meer iets voor een autocratische regering als die van Rusland. Het hoort niet thuis in een democratie
Ja, juist ook daar: Wikipedia: Paradox van tolerantie

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:27:
In Buitenhof geeft Frans Timmermans geen antwoord op de Russische banden van Thierry Baudet omdat hij "niet genoeg volgt". Ik vind dit onbegrijpelijk. Hij noemde wel Le Pen en Farage namelijk.
Geef die kerel aub niet meer aandacht. Dan bereikt hij precies wat hij wil..... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
psy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Wat dacht je van de belastingen voor bedrijven ophogen en wat doen aan de brievenbus firma's. Maar onder Rutte gaat dat toch niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

psychodude schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:25:
[...]
Rusland heeft zelf SPFS. Dit is verbonden aan SEPAM (Iran) en Rusland heeft reeds eerder in 2021 aangegeven klaar te zijn voor ontkoppeling van Swift. Indien Rusland zuid oost Azië meekrijgt over te stappen op SEPAM/SPFS dan maakt het verder natuurlijk weinig uit wat Swift besluit. Geld kan dan namelijk gewoon via landen die op beide netwerken aangesloten zijn doorgesluid worden.
Rusland heeft ook een shadowbanking systeem zoals het Islamitische Hawala en had een grote goud reserve aangelegd. China en andere ZO Aziatische landen zijn ook druk in de weer met hun ECB munten. Er is al een netwerk binnen Asean wat hier mee test draait.

Mooi moment voor China om betaling met zijn digitale munt te eisen, daarna op termijn de dollar vervangen... Dit past in hun plaatje om de nieuwe wereldmacht te worden.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:56
NOS meld net dat NL ook het luchtruim sluit vanavond

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-59732014

whoops vergat het linkje

[ Voor 64% gewijzigd door Wognummer op 27-02-2022 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
In Rusland is een run ontstaan op contant geld:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wognummer schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:33:
NOS meld net dat NL ook het luchtruim sluit vanavond
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, ook al bungelen we weer eens achteraan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 19:47
_Bailey_ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:25:
alle KLM vluchten naar Seoul, China en Japan tot en met 3 maart geannuleerd.
Bron? Ik kan hier ook van alles roepen wat waar of niet waar kan zijn.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TheRicolaa10 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:33:
[Twitter]
Dit is dus de gevolgen van de sancties. Het volk begint geïsoleerd te raken, hoe lang zullen zij deze crap volhouden van poetin, mij benieuwen wanneer het volk daar grootschalig gaan protesteren deze belachelijke invasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:34:
[...]

Staat gewoon op NOS :

https://nos.nl/collectie/...nternationaal-gerechtshof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Is gewoon in het nieuws geweest hoor: https://www.upinthesky.nl...-rusland-blijven-vliegen/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:15

thof

FP ProMod
[...]

https://nos.nl/collectie/...nternationaal-gerechtshof

NOS liveblog

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 06:21
Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:30:
[...]
Waar het geld vandaan ook mag komen, zolang de defensie maar flink opgeschaald word in Nederland.
Beetje cynisch maar opschalen of terugschalen? Mijn vader is zijn hele leven beroepsmilitair geweest en heeft zijn laatste 10 jaar met niks anders dan bezuinigingen te maken gehad. Inmiddels is hij al bijna 15 jaar met pensioen en aan die kaalslag op Defensie door de jaren heen is niets veranderd.

Ook niet verwonderlijk omdat de SGP nog praktisch de enige partij is die wil investeren in Defensie. Of nouja was, want als het te laat is roept iedereen ineens weer over hoe het toch kan dat militairen met 3e hands materiaal rondlopen.

We zitten al tientallen jaren structureel ver onder de NAVO afspraken van 2%. Een van de weinige dingen die ik Trump moet meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[Twitter]
Rot voor de bevolking, maar dit is wel waar men op hoopt natuurlijk. Als de russische bevolking straks in opstand komt bereiken we misschien wel meer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Brent schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:26:
[...]

OK, ik dacht dat je naar energie als-zijnde geen onderdeel van de discussie verwees. Vooruit, waar de 2% vandaan komt mag naar elders ;) Maar energie? Dat is hoeksteen van de agressie die we hier zien en wmb kon het niet meer ontopic.
Ik zie net dat ik de verkeerde post quote |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[Twitter]
Die was er al bij de aankondiging van de sancties, binnen 12 uur na aanvang invasie. Op BNR kon de correspondent al bij een aantal banken niet terecht, roebel was tevens 30% gedaald. Die is nu nog amper hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
  • Laatst online: 19-09 15:42
Xtr3me4me schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Dat is precies kabinet denken. Ach waarom zouden we ons nu zorgen maken er liggen zoveel landen voor ons nog. Yep, laten we praten over defensie budget als de eerste bommen Nederland binnen vallen.
Dat is zo naïef denkend.

Begrijp me niet verkeerd, uiteraard ben ik voor klimaat verbetering. Maar nu een grootmacht een ellende begonnen is en zeker niet hierbij stopt met Oekraïne, ga je niet wachten tot het laatste moment.
De vraag is ook wel hoe je het in gaat richten dan. Richt je het in puur op defensie van het land, door raket onderschepping bijvoorbeeld. En tot hoever is ons land te beschermen met defensie, een belangrijk offensief gaat ook waarschijnlijk meetellen dan.

Eindeloos verdedigen is door de langdurigheid uiteindelijk niet meer mogelijk misschien. En offensief hebben we niks te bieden wat een dreiging kan betekenen ben ik bang. Zoals Oekraïne geen nucleair antwoord meer heeft tegen Rusland bijvoorbeeld. Die gaan het door de langdurigheid van een defensieve aanpak uiteindelijk ook niet "winnen" zonder interventie of eventuele vrijwillig terug trekken van Rusland.

Op het gebied van mankracht zijn we denk ik wel ingedekt door Europa zelf omdat ons land een strategisch doel kan zijn om te beschermen.

Ik heb ook het idee op een eventuele burgeroorlog na, we eigenlijk niet in de positie zitten om een sterk defensie/offensief neer te zetten waarschijnlijk. We hebben de aantallen niet, of de oppervlakte wat dat betreft.

Maar dat is mijn optiek, dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Misschien er is een gouden tussenweg die ik niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lastig te bevestigen, maar de foto lijkt wel vrij helder.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 27-02-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

eMiz0r schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Beetje cynisch maar opschalen of terugschalen? Mijn vader is zijn hele leven beroepsmilitair geweest en heeft zijn laatste 10 jaar met niks anders dan bezuinigingen te maken gehad. Inmiddels is hij al bijna 15 jaar met pensioen en aan die kaalslag op Defensie door de jaren heen is niets veranderd.

Ook niet verwonderlijk omdat de SGP nog praktisch de enige partij is die wil investeren in Defensie. Of nouja was, want als het te laat is roept iedereen ineens weer over hoe het toch kan dat militairen met 3e hands materiaal rondlopen.

We zitten al tientallen jaren structureel ver onder de NAVO afspraken van 2%. Een van de weinige dingen die ik Trump moet meegeven.
Helemaal mee eens. De Nederlandse defensie is ook om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 27-02-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Maurice079 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:35:
Zodan. Schulz geeft net even een toespraak op CNN. Duitsland gaat (o.a. als gevolg van deze ontwikkelingen) een fonds optuigen voor defensie-uitgaven, waarmee in totaal 100 miljard euro is gemoeid. Zal niet het eerste land uit de eurozone zijn vermoed ik.
Niet het laatste land bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 19:47
Ik had gister gelezen dat voor deze vluchten een andere route werd gezocht, niet dat deze vluchten waren geannuleerd.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RobinNL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Ik had gister gelezen dat voor deze vluchten een andere route werd gezocht, niet dat deze vluchten waren geannuleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 27-02-2022 12:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bericht uit Kyiv van onze kennissen. Tijdens de gevechten vannacht zijn mensen massaal zich gaan aanmelden bij de territorial defence force. Zij zijn ook gegaan en ze zagen lange rijen bij de aanmelding.

Uiteraard is dit maar één observatie, maar het sluit aan bij wat we al weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 16:56
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:37:
[Twitter]
Lastig te bevestigen, maar de foto lijkt wel vrij helder.
zijn ambulances niet neutraal? als in je mag er niet op schieten, maar je mag ze ook niet gebruiken om een gebied binnen te trekken (ik weet het in oorlog is alles toegestaan |:( )

edit: even opgezocht
Wikipedia: Medical neutrality

dus je mag er niet op schieten en je mag er niet vanuit schieten op burgers (en nog wat andre regels)

[ Voor 20% gewijzigd door Wognummer op 27-02-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
stylezzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Rot voor de bevolking, maar dit is wel waar men op hoopt natuurlijk. Als de russische bevolking straks in opstand komt bereiken we misschien wel meer....
Denk eigenlijk dat dat de enige manier is om een redelijk geweldloze oplossing in Oekraïne te krijgen, al zal het geweld wel naar Moskou verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik zou willen adviseren iets terughoudender te zijn, ook tweakers wordt geraadpleegd voor OSINT.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 13:00 . Reden: Quote op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

wimpo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:37:
[...]

De vraag is ook wel hoe je het in gaat richten dan. Richt je het in puur op defensie van het land, door raket onderschepping bijvoorbeeld. En tot hoever is ons land te beschermen met defensie, een belangrijk offensief gaat ook waarschijnlijk meetellen dan.

Eindeloos verdedigen is door de langdurigheid uiteindelijk niet meer mogelijk misschien. En offensief hebben we niks te bieden wat een dreiging kan betekenen ben ik bang. Zoals Oekraïne geen nucleair antwoord meer heeft tegen Rusland bijvoorbeeld. Die gaan het door de langdurigheid van een defensieve aanpak uiteindelijk ook niet "winnen" zonder interventie of eventuele vrijwillig terug trekken van Rusland.

Op het gebied van mankracht zijn we denk ik wel ingedekt door Europa zelf omdat ons land een strategisch doel kan zijn om te beschermen.

Ik heb ook het idee op een eventuele burgeroorlog na, we eigenlijk niet in de positie zitten om een sterk defensie/offensief neer te zetten waarschijnlijk. We hebben de aantallen niet, of de oppervlakte wat dat betreft.

Maar dat is mijn optiek, dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Misschien er is een gouden tussenweg die ik niet zie.
Het inrichten, weten de heren van defensie en commandant der strijdkrachten wel. Uiteraard Nederland is geen land die je alleen kunt verdedigen met ASM's alleen.
Maar Nederland moet meer doen in de defensie capaciteit van de Navo. We zijn een Navo land maar geld inbrengen voor Navo veiligheid ho maar.

Dat had Sjoerd Sjoersma van de D66 ook al gezegd, dat het klopt dat Nederlands budget elders ging dan defensie voor de Navo.
Dan denk ik nu van, nu is het tijd om het wel te doen. Kijk wat je kan schrappen qua andere uitgaves en begin met moderniseren van de defensie capaciteit van de Navo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:19:
We proberen nu contact te zoeken met iemand die in de buurt van het Hidropark woont.
Wel sympathiek van de Russen dat ze wapens en munitie komen brengen:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Waarom heeft Oekraïne destijds in godsnaam zijn kernwapens opgegeven. Een honderdtal kernwapens gericht op Moskou was toch meer dan genoeg geweest om elke vorm van agressie vanuit Rusland te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
stylezzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Klopt, daarom is het ook zo goed dat de hackers Anonymous de staatstelevisie hebben gehackt en laten zien wat er echt aan de hand is. Vele mensen in Rusland hebben geen idee wat de echte reden van deze oorlog is.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
[Twitter]
Wel klote voor de Russische bevolking die ook niet voor deze waanzin hebben gekozen.
Pagina: 1 ... 21 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid