Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kan geen kwaad. De dag nadat het rustig is staat er een leger aan monteurs uit de EU die dingen weer te maken.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:39:
[...]
Denk niet dat ze dat gaan doen. Die pijpleidingen zijn voor Oekraïne een zeer grote inkomstenbron.
Druk opvoeren over lange termijn kost kracht , heel veel logistiek en geld.MaStar schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:42:
[...]
Dit inderdaad. Langzaam en pijnlijk met zeer stroeve overwinningen en Rusland die langzaam meer en meer druk opvoert.
Charkov nu, Kiev over 2 weken, omsingelen en steeds meer troepen daarheen.
als er daadwerkelijk ingezet is op een snelle omverwerping van de regering en snel terug naar business as usual kan dat nogal problematisch worden. Ik zie het westen ook niet ineens stoppen met de steun aan de Oekraïne.
Het duurt nu al te lang voor Rusland.
Komt grotendeels ook de bevolking zelf natuurlijk. Die gaan nogal hard gillen als ze meer moeten betalen voor hun gas. Zie het geklaag van de laatste weken, en dat was nog VOOR de sancties....Sandor_Clegane schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:45:
[...]
Dit zijn de dingen die ertoe doen, wil je weten hoe het staat met de wereld kun je gewoon dit soort berichten volgen en dan weet je wat er echt speelt.
Het is echt triest.
Dan is de oorlog opeens niet zo belangrijk meer, maar kiest men meer voor het eigenbelang. Financieel, comfort, of beiden.
En aangezien politici in Europa nog altijd door die bevolking wordt gekozen.... well, de rest kan je zelf invullen denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
Natuurlijk, alleen het is wel tekenend. We pakken ze hard aan maar op de achtergrond is het gewoon business as usual.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:48:
[...]
Komt grotendeels ook de bevolking zelf natuurlijk. Die gaan nogal hard gillen als ze meer moeten betalen voor hun gas. Zie het geklaag van de laatste weken, en dat was nog VOOR de sancties....
Dan is de oorlog opeens niet zo belangrijk meer, maar kiest men meer voor het eigenbelang. Financieel, comfort, of beiden.
En aangezien politici in Europa nog altijd door die bevolking wordt gekozen.... well, de rest kan je zelf invullen denk ik.
Door de bevolking gekozen maakt niet zoveel uit als we allemaal hetzelfde erin staan toch? Dan kun je alleen maar kiezen uit mensen die dezelfde lijn zullen volgen.
Less alienation, more cooperation.
Ja OK, maar ik kan me goed voorstellen dat je in de heat of the moment misschien iets minder goed oplet. 1 verkeerde afslag kan al de moeite waard zijn natuurlijk. Daarnaast gaan die antennes en GPS apparaten ook stuk en dan zal je toch op andere manieren moeten doen.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:44:
[...]
Tanks hebben ook command&control-systemen, met ingebouwde navigatie enzo....
Zie bijvoobeeld https://www.aselsan.com.t...on-and-information-system
Het zijn geen tanks uit 1940-1945 meer....
Maar het is wel zo'n gevalletje baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik denk dat het een buy now ding is voordat de kraan echt dicht gedraaid wordt en een voorzet op de zomer storage.Sandor_Clegane schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:45:
[...]
Dit zijn de dingen die ertoe doen, wil je weten hoe het staat met de wereld kun je gewoon dit soort berichten volgen en dan weet je wat er echt speelt.
Het is echt triest.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ik doel op het feit dat Poetin zijn endgame speelt doordat Rusland met alle sancties die er nu zijn en zeker nog gaan komen, de hele wereld die met alles wat Russisch is zijn handen er vanaf trekt en geen enkel land die straks nog zaken met Rusland wil doen (ook China zie je terughoudend zijn) dat Poetin echt niet lang zal blijven zitten daar. Of Rusland moet een tweede NK worden, maar daar geloof ik niet zo in.MaStar schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:39:
[...]
Hoezo het einde? Hij neemt op korte termijn Kiev in en vervangt de regering van Oekraïne. Die Poetin heeft alle macht.
Henk Otten komt daar nu pas achterUpdateZowel in de Eerste als in de Tweede Kamer wordt geschokt gereageerd op de pro-Russische uitspraken van Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet. Volgens Senator Henk Otten, de voormalige nummer twee van Baudet, heeft het er alle schijn van dat hij ‘speelbal is van een vijandelijke mogendheid’. Ook zijn eigen partijgenoot Theo Hiddema valt hem af: ,,Ik ben te lang naar school gegaan om dit soort dingen klakkeloos langs me heen te laten gaan.’’
Hoop dat het besef er nu komt dat weg met de boeren, lokale productie ketens en het afschalen van gaswinning niet de meest slimme zet is. Daarnaast hoop ik op een betere focus op nationale defensie die kan samenwerken in een NATO capaciteit (hoewel ik vermoed dat dit weer naar de 'noodzaak' van een Europees leger gedraaid gaat worden.)Spotmatic schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:12:
Wat mij opvalt is dat er wereldwijd, na aanvankelijke terughoudendheid en mitsen en maren, toch vrij snel eensgezindheid is ontstaan. En ineens blijkt er van alles mogelijk te zijn en staat Rusland praktisch helemaal alleen.
Is China de volgende die zich zorgen moet maken? Zie de voorgenomen "herovering" van Taiwan. Of is onze afhankelijkheid van hun spullen en producten te groot?
Lokaal voedsel produceren, regionaal producten laten maken (waarbij je zelf onderdeel bent van die keten) en onderzoek uitvoeren hoe je de druk in het gasveld onder Slochteren kan stabiliseren (misschien met zeewater of met CO2, iets waar we beiden genoeg van hebben) zodat je het gasveld verder veilig kan openhouden.
Er zitten zo veel meer voordelen aan:
Gas winning en transport is voornamelijk schadelijk als er lekken zijn in de chain, in Nederland hebben we een bijzonder geoptimaliseerd netwerk terwijl bij de Russen er weleens wat methaan lekt. Onze boeren produceren hoogwaardige producten en de rest stromen zou je kunnen laten vergassen om energie mee op te wekken. Door deze sector zijn jarenlange onderzoeken en optimalisaties uitgevoerd, ze zijn daardoor het meest efficiënte ter wereld en ervoor zorgen dat wij voeding moeten importeren van verre locaties terwijl wij dit zelf kunnen zorgt voor verlies en toename van uitstoot door vervoer en de productie op plekken waar deze optimalisaties er niet zijn.
Daarnaast hebben we jarenlang onze lokale producties overgebracht naar China waar mensenrechten schendingen en dwangarbeid een feit zijn. China speelt niet het spel zoals wij onze lokale industrie opleggen, uitstoot van CO2, schadelijke stoffen en al ons beleid is iets waar ze niet aan conformeren. Je kan daardoor wel miljarden in een duurzaamheid traject stoppen zoals we nu aan het doen zijn, maar dit is een globaal probleem en als de grootste globale producent niet mee doet aan het oplossen dan schiet je er niets mee op. Je verzwakt je positie dan alleen maar.
Ik hoop dat het besef er gaat komen dat we de producten lokaal moeten gaan produceren, dat de spullen die daar vandaan komen moet worden belast op een evenredig niveau en dat je de lokale ketens hier een kans moet geven zodat je wel iets in de melk te brokkelen hebt als je beleid wilt uitvoeren. Daarnaast de producten die door staatssteun worden geproduceerd worden geblokkeerd van onze markten.
Alles zal afhangen van hoe lang het standhoud. Als Oekraine snel valt is over een paar maanden alles weer zoals het was. Media aandacht weg, westerse wereld terug in de usual mode. Glas, plas, etcTristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:53:
[...]
Ik doel op het feit dat Poetin zijn endgame speelt doordat Rusland met alle sancties die er nu zijn en zeker nog gaan komen, de hele wereld die met alles wat Russisch is zijn handen er vanaf trekt en geen enkel land die straks nog zaken met Rusland wil doen (ook China zie je terughoudend zijn) dat Poetin echt niet lang zal blijven zitten daar. Of Rusland moet een tweede NK worden, maar daar geloof ik niet zo in.
Principes zijn leuk, tot ze geld gaan kosten.
Dat zou ook goed kunnen, ik ben benieuwd. Ik ben helemaal benieuwd wat er van gaan merken op de lange termijn.ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:52:
[...]
Ik denk dat het een buy now ding is voordat de kraan echt dicht gedraaid wordt en een voorzet op de zomer storage.
Corona net een beetje achter de rug en nu dit. Het is echt: 2022: "Hold my beer".
[ Voor 99% gewijzigd door MaStar op 27-02-2022 08:57 ]
Klopt.Johan Bogle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:55:
[...]
Alles zal afhangen van hoe lang het standhoud. Als Oekraine snel valt is over een paar maanden alles weer zoals het was. Media aandacht weg, westerse wereld terug in de usual mode. Glas, plas, etc
Principes zijn leuk, tot ze geld gaan kosten.
Sowieso is over een paar weken deze hele oorlog weer vergeten. Mensen hebben een korte aandachtsspanne tegenworodig.
Zie je wel vaker. Hoeveel hoor je nog over de oorlogen in bijvoorbeeld Somalie of Jemen? Of de tientallen andere oorlogen die gaande zijn? Juist, hoor je zo goed als niks meer over
Ook de oorlogen in Joegoslavië waren na een tijdje maar weinig in het nieuws meer, alleen bij extreme ontwikkelingen (of later de vredes-onderhandelingen) hoorde je er nog wat over. En dat was een heel stuk dichter bij huis dan Oekraine.
Ik verwacht niet dat het met deze oorlog anders zal gaan.
Virussen? Scan ze hier!
Just In: #Ukrainians from the #French Foreign Legion will be able to go to #Ukraine with full combat gear
— Ukraine Front Line (@EuromaidanPR) 27 februari 2022
Wij hebben geen vreemdelingen leger zoals Frankrijk dat heeft toch?
Kan je hiermee stoppen?wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:58:
[...]
Klopt.
Sowieso is over een paar weken deze hele oorlog weer vergeten. Mensen hebben een korte aandachtsspanne tegenworodig.
Zie je wel vaker. Hoeveel hoor je nog over de oorlogen in bijvoorbeeld Somalie of Jemen? Of de tientallen andere oorlogen die gaande zijn? Juist, hoor je zo goed als niks meer over
Ook de oorlogen in Joegoslavië waren na een tijdje maar weinig in het nieuws meer, alleen bij extreme ontwikkelingen (of later de vredes-onderhandelingen) hoorde je er nog wat over. En dat was een heel stuk dichter bij huis dan Oekraine.
Ik verwacht niet dat het met deze oorlog anders zal gaan.
Nee, waarom? Ook meningen die afwijken van de jouwe mogen gewoon gepost worden lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Yup, dat was dit artikeleric.1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:56:
[...]
Nee hoor, dat wist hij al wel. Was gisteren nog een stuk in het NRC geloof ik over.
https://www.nrc.nl/nieuws...t-te-onderzoeken-a4094779
Zoals ik het zie wordt dit nog een jarenlange guerrillaoorlog. Poetin gaat daar nooit steun vinden onder het volk. En als het maar lang genoeg duurt met alle sancties gaat het volk zich ook in rusland tegen hem keren. Mensen onderschatten de kracht van het volk.MaStar schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:41:
[...]
Maar die gaat hij wel krijgen, zeer langzaam.
Charkov is vandaag al binnen...
'Ach', zolang de financiele geldstromen van alle partijen niet 100% transparant zijn, plus alles wat daar weer achter zit, en dat men jarenlang daar geen enkele aandacht aan heeft willen besteden uit eigenbelang, dan is dit hypocriete mosterd na de maaltijd. Baudet was altijd al een pinokkio. Ga maar meer zorgen maken dat ie best veel stemmen krijgt. Zegt ook genoeg over de kneedbaarheid van de bevolking zelfs bij dit soort openlijke idioten.
Is er een randzaken topic mbt dit alles? Of moet elk deelonderwerp wat niet exact bij de strijd in Ukraine hoort in een eigen topic?
Ik ben benieuwd of het 'alleen maar' oude troep is wat de Russen als eerste zenden. Vraag blijft wat er nu straks nog van de EU overblijft, iedereen is nu wel overtuigd dat Putin tot alles in staat kan zijn. Als Putin zelfs zou terugtrekken (niet dat dat gebeurd, maar toch), wat dan? Gaan we dan gewoon wachten totdat ie het nog een keer probeerd?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
sh4d0wman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:24:
[...]
Hier een kaart Er lijkt in die regio wel een Russische pijplijn binnen te komen maar geen idee of het zo'n knooppunt betreft. Kan Kharkiv niet helemaal plaatsen vanuit Google maps.
https://upload.wikimedia....s_Pipelines_to_Europe.svg
@wildhagen ik neem ook aan dat Rusland niet de enige is die actief signalen loopt te verstoren. Dus dan worden GPS e.d. ook onbetrouwbaar(der). Die naambordjes weghalen helpt niet veel maar alles om de vijand het moeilijker te maken is meegenomen. Als men slim is zet men op den duur ook de huizen en auto's blok voor blok in brand in buitenwijken om binnentrekken langzamer te maken.
/f/image/PJBf2ZGEAJ55ho3D81yeNhFs.webp?f=fotoalbum_large)
Lijkt een kleine gas pijpleiding te lopen.
Anonymous wordt een beetje overschat imo. Natuurlijk is het mooi wat ze doen maar voorlopig is het niets meer dan websites platleggen. Tenminste, ik heb nog niet anders voorbij zien komen.De_Bastaard schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:01:
Wanneer legt anonymous nou eens wat Russische infra plat? Gewoon wat stroom centrales ofzo.
Komt omdat er gewoon een voedingsbodem is voor dit soort sentimenten onder de bevolking. Mensen hebben donders goed door dat er iets niet deugt maar kunnen de vinger niet op de zere plek leggen vanwege kennisgebrek in systemische oorzaken.siggy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:00:
[...]
'Ach', zolang de financiele geldstromen van alle partijen niet 100% transparant zijn, plus alles wat daar weer achter zit, en dat men jarenlang daar geen enkele aandacht aan heeft willen besteden uit eigenbelang, dan is dit hypocriete mosterd na de maaltijd. Baudet was altijd al een pinokkio. Ga maar meer zorgen maken dat ie best veel stemmen krijgt. Zegt ook genoeg over de kneedbaarheid van de bevolking zelfs bij dit soort openlijke idioten.
Is er een randzaken topic mbt dit alles? Of moet elk deelonderwerp wat niet exact bij de strijd in Ukraine hoort in een eigen topic?
Ik ben benieuwd of het 'alleen maar' oude troep is wat de Russen als eerste zenden. Vraag blijft wat er nu straks nog van de EU overblijft, iedereen is nu wel overtuigd dat Putin tot alles in staat kan zijn. Als Putin zelfs zou terugtrekken (niet dat dat gebeurd, maar toch), wat dan? Gaan we dan gewoon wachten totdat ie het nog een keer probeerd?
Die vallen dan mooi ten prooi aan lui die hard roepen en wel zaken benoemen die ze belangrijk achten.
The invaders' military equipment in #Kharkiv could not withstand the resistance of the #Ukrainian people. pic.twitter.com/fB9P8OeiTl
— NEXTA (@nexta_tv) 27 februari 2022
Een van de voertuigen die we op de filmpjes Charkiv zagen binnentrekken. Geen boem op de achtergrond. Hopelijk klopt dit.
Nu begin ik me af te vragen of de VDV niet gewoon slecht geprogrammeerde NPCs zijn. Ze zijn hier aan het schieten op een overduidelijk monument van een verkenningsvoertuig.
Dit is waarschijnlijk wat ze in Charkiv ook hebben gedaan gisteren bij de bushaltes, en waarbij meerdere doden zijn gevallen.nst6ldr schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:07:
https://twitter.com/Osint...tatus/1497829216695599104
Nu begin ik me af te vragen of de VDV niet gewoon slecht geprogrammeerde NPCs zijn. Ze zijn hier aan het schieten op een overduidelijk monument van een verkenningsvoertuig.
Het is ook geen vaste groep dus wat ze uit kunnen richten hangt af van de skillset. Denial of Service is makkelijk uit te voeren. Men zou een oproep kunnen plaatsen om medewerkers van Russische bedrijven (in het Westen of in Rusland zelf) malware te laten installeren waardoor men snel toegang tot het interne netwerk weet te krijgen. Dan ransomware of wipers uitrollen of data exfiltreren.Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:03:
[...]
Anonymous wordt een beetje overschat imo. Natuurlijk is het mooi wat ze doen maar voorlopig is het niets meer dan websites platleggen. Tenminste, ik heb het nog niet voorbij zien komen.
IIoT/SCADA (zoals fabrieken/energie centrale e.d.) hebben vaak nog fysieke failover waardoor een cyberaanval het welicht niet genoeg kan saboteren. En een aanval zoals Stuxnet gaat ook een "iets langere" planning met veel meer experst aan vooraf. Daar zul je de offensieve teams van het leger moeten hebben.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
In tegenstelling tot Europa zal de gemiddelde stroomcentrale in Rusland nog op ponskaarten en fax machines draaien.De_Bastaard schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:01:
Wanneer legt anonymous nou eens wat Russische infra plat? Gewoon wat stroom centrales ofzo.
We zijn vele malen kwetsbaarder dan zij.
⚡ Intel and AMD stop supplying microchips to #Russia
— NEXTA (@nexta_tv) 27 februari 2022
Goed nieuws!
[ Voor 190% gewijzigd door MaStar op 27-02-2022 09:11 ]
Ze lijken meer opgelucht dan bang oid.Tristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:09:
Die Russen zijn ook niet bepaald afgetraind ofzo. Nu zeg ik niet dat elke soldaat Rambo like moet zijn ofzo, maar dit geeft toch een beetje pijnlijk weer in wat voor staat het Russische kanonnenvoer is.
[Afbeelding]
Het is 'Rusland' ook gelukt een paar jaar geleden Oekraïense centrales plat te leggen, gebaseerd op zelfde oude Sovjet toestanden.MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:09:
[...]
In tegenstelling tot Europa zal de gemiddelde stroomcentrale in Rusland nog op ponskaarten en fax machines draaien.
Dat het oude Sovjet centrales waren zorgde er dan wel weer voor dat ze relatief snel weer draaiende zijn gekregen.
Wat een helden daar in Oekraïne! Ik hoop alleen niet dat deze mafklapper hierdoor nog gekkere dingen gaat uithalen ikv onmacht. We staan er allemaal naar te kijken
Mijn boefje is liev!
Waarom is dat kanaal uberhaupt nog beschikbaar op Youtube? Normaal gesproken worden "fake news" kanalen snelt gebanned. Nu werkt hun algoritme niet?WokeBroke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:12:
RT is nu live aan het streamen op YouTube
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
*knip*
Deze goedpraat retoriek heeft hier niets te zoeken.
[ Voor 54% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 10:11 ]
Google die zich inzet voor vrijheid en mensenrechten? Hah.WokeBroke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:12:
RT is nu live aan het streamen op YouTube waarom doet google/YouTube daar niks mee? Een filmpje van anonymous er doorheen ofzo. Of kunnen ze dat technische niet doen ofzo? Als trump live was hadden ze er op z'n minst een informatie label bij gedaan.
Trouwens ergens wel een gekke gedachte dat we weer gaan zien hoe Russische tanks en APC/IFV's door panzerfausts opgeblazen gaan worden.
Verwijderd
Deze vraag heeft mij erg geraakt. De afgelopen dagen heb ik namelijk ontdekt dat ik compleet onbewust onbekwaam ben en totaal geen idee heb wat er nu echt (de waarheid?) is.Sebazzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:10:
Welke beelden zijn echt, hoe weet je dat: https://nos.nl/l/2418923
Het begon met dat filmpje over die soldaat uit Oekraïne die afscheid nam van vrouw en dochter wat helemaal geen soldaat uit Oekraïne bleek te zijn (maakt het tafereel niet minder erg maar toch). Dit filmpje zag ik bij Op1, een programma dat voor mij een respectabel karakter heeft als het gaat om inhoud en betrouwbaarheid. Hoe de F* kunnen zij deze foute informatie uitzenden? En is het gewoon een foutje of een structureel probleem waarbij ik er niet van uit mag gaan dat de publieke omroep ‘non-fake News’ verspreidt?
Media die clickbait genereren sla ik al een tijd over. Maar als de publieke omroep niet onomstreden is hoe zit dit dan voor platformen als NRC, FTM en BNR?
Ik zuig de posts van @Virtuozzo gretig op. Tegelijkertijd geeft het me het gevoel dat ik echt een simpele ziel ben (ondanks WO-niveau). Niet alleen door de complexe inhoud maar het gevoel ‘ik sta er bij en kijk er naar’. Misschien is de stap naar bewust onbekwaam wel iets positiefs.
Maar dan kijk ik naar de mensen om mij heen en de maatschappij. Die consumeren wat er geserveerd wordt op de standaard media en doen niet aan waarheidsvinding. ‘Wat op het nieuws komt is echt’ is in mijn kennissenkring het motto.
Populisme is een probleem dat relatief duidelijk zichtbaar is omdat het uitgesproken is. Daar maak ik me wat minder zorgen over. Een veel angstiger verschijnsel is dat de grote groep ‘gemiddelde Nederlanders’ misleid en beïnvloed lijkt te worden met niet-altijd-betrouwbare informatie zonder dit zelf door te hebben.
Uit automatisme ben ik geneigd om alles wat je (ook hier in dit topic bijvoorbeeld) leest en hoort op plekken waar je zelf gekozen hebt om te komen voor waar aan te nemen.
Vrijwel niemand heeft als basishouding om eerst te verifiëren of informatie wel juist is. En als je die houding wel hebt, hoe doe je dat dan?
En is een ‘wappie’ eigenlijk niet iemand die bewust is van dit verschijnsel en daarom wantrouwend zoekt naar ‘de waarheid’?
Ik heb in elk geval geleerd dat een oorlog niet alleen om wapens gaat.
Ook in Europa, als energiecentrales zomaar vanaf internet te hacken waren, dan was dat al jaren geleden gedaan door criminelen met een bericht erbij dat er Bitcoin overgemaakt moet worden of alles gaat plat.MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:09:
[...]
In tegenstelling tot Europa zal de gemiddelde stroomcentrale in Rusland nog op ponskaarten en fax machines draaien.
Het is niet uit te sluiten met zaken als Stuxnet, maar uiteraard wordt er rekening gehouden met zulk soort zaken, dat niet elke scriptkiddie energievoorziening van een land kan platgooien.
ctrl c ctrl vDR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:15:
[...]
Ik vind het wel bijzonder dat men zo struikelt over de woorden van Baudet en helemaal dat ze als pro-russisch bestempeld worden. Je kan niet ontkennen dat het westen wel degelijk een aandeel heeft gehad in de aanloop tot het besluit van binnenvallen (toetreden tot Europa en NAVO bijvoorbeeld). Wie dat ontkent heeft echt oogkleppen op. Dat Poetin vervolgens besluit om Oekraine binnen te vallen is een heel ander verhaal en daar hoor je Baudet ook niet over.
Dit conflict gaat niet over de NAVO, het gedonder in Oekraïne begon nadat de bevolking genoeg had van Poetins marionet, het associatie verdrag ging ondertekenen en nieuwe verkiezingen uitschreef.
NAVO lidmaatschap was destijds niet aan de orde bij de bevolking.
Putin's is vooral bezig met zichzelf, als Oekraïne democratisch en succesvol wordt zou het kunnen dat Russen over de grens kijken en denken dat willen wij ook. Dat is de bedreiging. De Baltische staten, Polen, Slowakije willen vooral met rust gelaten worden en hun land opbouwen. Oekraïne ditto geen van die landen denkt serieus na over oorlog met Rusland. Putin doet alsof Rusland bedreigt wordt omdat zijn oligarchische kleptocratische machtsbasis bedreigt wordt.
Dat gezeur over de NAVO is een slap excuus om oorlog te beginnen. Dat narratief is rechtstreeks gekopieerd van het Kremlin en is gewoon niet waar.
Hoewel de beschuldigingen van vijfde colonne meestal van rechts komt... Baudet zit overduidelijk als FVD vooraan die kolonne... de partij is de D niet waardig....
[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 27-02-2022 09:18 ]
Het gaat om het totaal plaatje.eMiz0r schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:52:
[...]
Als ik dit dan lees dan denk ik: je moet niet alle krantenkoppen geloven. Ik kan mij heel erg slecht voorstellen dat de rest vd wereld heeft zitten slapen en het sprookje geloofd over "vredesmachten" van Putin. Neem aan dat de gemiddelde regeringsleider/commando der strijdkrachten beter weet. Dat ze dat niet in de media volop ventileren lijkt me niet meer dan logisch.
Het begin met vredesmissie in de de Donesk en loehansk regio’s.
We gingen er hier rond dat moment ook vanuit dat Putin enkel die twee regio’s zou bezetten.
Iedere wereldleider reageerde gematigd op dat moment.
Uiteindelijk maakt het weinig uit, behalve dat we nu pas veel later zijn begonnen met materieel sturen.
Putin heeft met zijn strategie ongeveer een paar dagen voorsprong gewonnen. Waarschijnlijk in de hoop dat hij in die tijd heel Ukraine had overgenomen. Gelukkig niet het geval.
Strategisch was het een slimme zet, maar ik denk niet slim genoeg (achteraf).
Je beseft je dat Baudet al jaren een groot aanhanger is van Poetin en Rusland, en dat hij diens beleid (en dus ook deze invasie in Oekraïne) gewoon steunt?
Daar heeft hij nooit echt een geheim van gemaakt ook, hij is er zelfs trots op.....
Zelfde geld voor Wilders overigens, die is ook pro-Poetin en pro-Russisch. Heeft zelfs van Poetin persoonlijk meerdere onderscheidingen gehad, en noemt Poetin "een van onze grootste en trouwe bondgenoten".
[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 10:11 . Reden: Quote aangepast ]
Virussen? Scan ze hier!
Een simpele en gemakkelijke methode is om te wachten op verificatie vanuit een tweede bron. Ik stel bij één bron mezelf de vraag "vind ik dit aannemelijk en in lijn met wat we weten?". Zo ja, dan komt het met potlood als "waarheid" in m'n hoofd, terwijl ik wacht op onafhankelijke verificatie. Gebeurt dat niet, dan "vervaagt" die waarheid vanzelf weer.
Beetje offtopic hier, maar het probleem van wappies is dat ze claimen kritisch te zijn, maar in de praktijk ze gewoon alles wat ze op Facebook/Youtube zien langs komen klakkeloos aannemen als de waarheid.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:15:
[...]
En is een ‘wappie’ eigenlijk niet iemand die bewust is van dit verschijnsel en daarom wantrouwend zoekt naar ‘de waarheid’?
Kan deze in de topic start zodat we niet steeds trollen met Russische oogkleppen op van dezelfde reply hoeven te voorzien?klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:17:
[...]
ctrl c ctrl v
Dit conflict gaat niet over de NAVO, het gedonder in Oekraïne begon nadat de bevolking genoeg had van Poetins marionet, het associatie verdrag ging ondertekenen en nieuwe verkiezingen uitschreef.
NAVO lidmaatschap was destijds niet aan de orde bij de bevolking.
Putin's is vooral bezig met zichzelf, als Oekraïne democratisch en succesvol wordt zou het kunnen dat Russen over de grens kijken en denken dat willen wij ook. Dat is de bedreiging. De Baltische staten, Polen, Slowakije willen vooral met rust gelaten worden en hun land opbouwen. Oekraïne ditto geen van die landen denkt serieus na over oorlog met Rusland. Putin doet alsof Rusland bedreigt wordt omdat zijn oligarchische kleptocratische machtsbasis bedreigt wordt.
Dat gezeur over de NAVO is een slap excuus om oorlog te beginnen. Dat narratief is rechtstreeks gekopieerd van het Kremlin en is gewoon niet waar.
Verder is Baudet gewoon een betaalde werknemer van Poetin. Dus ja #BaudetLandverrader
P.S. Ik kan de link van NRC niet plakken, maar die is hier al langs gekomen en Google anders op NRC + Baudet.
[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 27-02-2022 09:33 ]
Iets zoals thuis voordeel bij een sportwedstrijd natuurlijk,maar dan heftiger denk ik!eMiz0r schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:57:
[...]
Exact, zo zie ik dat ook voor me. Men was allang voorbereid op het feit dat het geen vredesmissie was maar een invasie, maar je kan niet proactief in de aanval. Oekraïne krijgt juist nu zo'n enorme bijval wereldwijd omdat Putin het initiatief heeft genomen. En ook binnen het Russische leger zou ik me kunnen voorstellen dat het moraal sneller daalt als je je afvraagt waar je voor vecht. Een soldaat die verdedigd lijkt me meer gemotiveerd dan eentje die aanvalt (voor in dit geval landje pik).
Ja maar het is zoals @sh4d0wman al terecht aangeeft, anonymous kan volgens mij niet zo’n gecoördineerde actie opzetten waar maanden aan planning aan vooraf gaat.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:12:
[...]
Het is 'Rusland' ook gelukt een paar jaar geleden Oekraïense centrales plat te leggen, gebaseerd op zelfde oude Sovjet toestanden.
Dat het oude Sovjet centrales waren zorgde er dan wel weer voor dat ze relatief snel weer draaiende zijn gekregen.
Die lui hebben gevochten, verloren en zijn nu overgeleverd aan de nukken van de vijand. Ik denk dat niemand er dan op z'n best uitziet.Tristan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:09:
Die Russen zijn ook niet bepaald afgetraind ofzo. Nu zeg ik niet dat elke soldaat Rambo like moet zijn ofzo, maar dit geeft toch een beetje pijnlijk weer in wat voor staat het Russische kanonnenvoer is.
[Afbeelding]
Als je doelt op de buikomvang van die ene vent... Niet iedere militair is een topfitte commando
En wie weet is die PAX wel adjudant, dan heb je het recht om minder atletisch te zijn
Baudet vindt Poetin een prachtvent: https://www.trouw.nl/poli...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2FDR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:15:
[...]
Ik vind het wel bijzonder dat men zo struikelt over de woorden van Baudet en helemaal dat ze als pro-russisch bestempeld worden. Je kan niet ontkennen dat het westen wel degelijk een aandeel heeft gehad in de aanloop tot het besluit van binnenvallen (toetreden tot Europa en NAVO bijvoorbeeld). Wie dat ontkent heeft echt oogkleppen op. Dat Poetin vervolgens besluit om Oekraine binnen te vallen is een heel ander verhaal en daar hoor je Baudet ook niet over.
Dat mag hij vinden, hij mag ook pro-Russisch zijn, net zoals dat ik hem de moderne Anton Mussert mag vinden en zijn volgelingen die op eenzelfde manier met Poetin sympathiseren NSB’ers mag noemen.
En mensen mogen over ons beider meningen vallen, gelukkig maar, onder Poetin’s bewind mag dat helaas niet.
Vooral dat ze lachen om zijn grap om ze terug te brengen naar Rusland stemt mij gerust over de wil van de Russen.Falcon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:01:
Ik blijf dit een mooi moment vinden (klik voor filmpje)
[Twitter]
Casual talk met de Russen terwijl je in oorlog met elkaar bent
Alleen ben ik ergens bang dat Putin eerst al het oude materieel en de snotneuzen heeft gestuurd. Volledig in lijn met Stalin en consorten. Eerst mensen sturen en materieel wat vervangbaar is en wanneer voldoende van Ukraine is ingenomen, komen de elite soldaten en het modernere materieel.
Kosten boven mensenlevens. Zo heeft Stalin ook WO2 gewonnen. Gewoon nog een blik mensen openen.
Ik vertrouw geen enkele media meer tegenwoordig. Ik neem het altijd met een korrel zout. Datgene wat mij persoonlijk kan raken, verifieer ik bij instanties en een oorlog zoals dit probeer ik zoveel mogelijk informatie te verzamelen en daar een rode lijn in aan te brengen. Die rode lijn neem ik voor waarheid aan, daar staat wel tegenover dat een dergelijk bericht meermaals bevestigd moet zijn door andere media, anders kan je er dus weinig mee en dat is een van de redenen, @wildhagen, dat deze oorlog van de radar verdwijnt bij mensen. Daar is Rusland natuurlijk gebaat bij.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:15:
[...]
Deze vraag heeft mij erg geraakt. De afgelopen dagen heb ik namelijk ontdekt dat ik compleet onbewust onbekwaam ben en totaal geen idee heb wat er nu echt (de waarheid?) is.
Het begon met dat filmpje over die soldaat uit Oekraïne die afscheid nam van vrouw en dochter wat helemaal geen soldaat uit Oekraïne bleek te zijn (maakt het tafereel niet minder erg maar toch). Dit filmpje zag ik bij Op1, een programma dat voor mij een respectabel karakter heeft als het gaat om inhoud en betrouwbaarheid. Hoe de F* kunnen zij deze foute informatie uitzenden? En is het gewoon een foutje of een structureel probleem waarbij ik er niet van uit mag gaan dat de publieke omroep ‘non-fake News’ verspreidt?
Media die clickbait genereren sla ik al een tijd over. Maar als de publieke omroep niet onomstreden is hoe zit dit dan voor platformen als NRC, FTM en BNR?
Ik zuig de posts van @Virtuozzo gretig op. Tegelijkertijd geeft het me het gevoel dat ik echt een simpele ziel ben (ondanks WO-niveau). Niet alleen door de complexe inhoud maar het gevoel ‘ik sta er bij en kijk er naar’. Misschien is de stap naar bewust onbekwaam wel iets positiefs.
Maar dan kijk ik naar de mensen om mij heen en de maatschappij. Die consumeren wat er geserveerd wordt op de standaard media en doen niet aan waarheidsvinding. ‘Wat op het nieuws komt is echt’ is in mijn kennissenkring het motto.
Populisme is een probleem dat relatief duidelijk zichtbaar is omdat het uitgesproken is. Daar maak ik me wat minder zorgen over. Een veel angstiger verschijnsel is dat de grote groep ‘gemiddelde Nederlanders’ misleid en beïnvloed lijkt te worden met niet-altijd-betrouwbare informatie zonder dit zelf door te hebben.
Uit automatisme ben ik geneigd om alles wat je (ook hier in dit topic bijvoorbeeld) leest en hoort op plekken waar je zelf gekozen hebt om te komen voor waar aan te nemen.
Vrijwel niemand heeft als basishouding om eerst te verifiëren of informatie wel juist is. En als je die houding wel hebt, hoe doe je dat dan?
Ik heb in elk geval geleerd dat een oorlog niet alleen om wapens gaat.
Verwijderd
Dat is ook niet waar Baudet op afgerekend wordt.DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:15:
[...]
... Je kan niet ontkennen dat het westen wel degelijk een aandeel heeft gehad in de aanloop tot het besluit van binnenvallen (toetreden tot Europa en NAVO bijvoorbeeld). Wie dat ontkent heeft echt oogkleppen op. Dat Poetin vervolgens besluit om Oekraine binnen te vallen is een heel ander verhaal en daar hoor je Baudet ook niet over.
Gisteren een filmpje gezien dat deze op een transport stond.
Tos-1 met de thernobarische raketten is wel echt .... Kan er zo het juiste woord niet voor vinden. Heftig, angstaanjagend...
Toch vraag ik mij af of dat wel een goede strategie is. Op het moment dat de elite soldaten eindelijk mogen beginnen zitten de Oekraïners ingegraven en hebben ze goede training gehad. Tuurlijk zullen ze moe zijn, maar zou dat voldoende compenseren?Tweak_ers schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Vooral dat ze lachen om zijn grap om ze terug te brengen naar Rusland stemt mij gerust over de wil van de Russen.
Alleen ben ik ergens bang dat Putin eerst al het oude materieel en de snotneuzen heeft gestuurd. Volledig in lijn met Stalin en consorten. Eerst mensen sturen en materieel wat vervangbaar is en wanneer voldoende van Ukraine is ingenomen, komen de elite soldaten en het modernere materieel.
Kosten boven mensenlevens. Zo heeft Stalin ook WO2 gewonnen. Gewoon nog een blik mensen openen.
Soort moderne interpretatie van de ouderwetse brandbom als ik de beschrijvingen zo zie?AndereKoekoek schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:25:
Iemand iets gelezen over de inzet van de tos-1?
Gisteren een filmpje gezien dat deze op een transport stond.
Tos-1 met de thernobarische raketten is wel echt .... Kan er zo het juiste woord niet voor vinden. Heftig, angstaanjagend...
Stel, dit is waar. Dan zijn ze toch hersenloos aan het oorlogvoeren? Je gaat toch niet met 5 Tigrs een 1.5M stad in zonder plan, zonder ondersteuning.
En dit moeten dan de gespecialiseerde troepen zijn. Nou...
Hier moet je echt een bron bij geven. Ik zie die berichten nog niet.eric.1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:27:
Ik kom nu verschillende berichten tegen over dat Russische Special Operation Forces op weg naar Kharkov in hinderlagen terecht komen en hun wagens achter laten.
Stel, dit is waar. Dan zijn ze toch hersenloos aan het oorlogvoeren? Je gaat toch niet met 5 Tigrs een 1.5M stad in zonder plan, zonder ondersteuning.
[ Voor 38% gewijzigd door Katseviool op 27-02-2022 09:32 ]
Met name hier komen dit soort berichten voorbij, zie bijvoorbeeld deze tweet.RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:29:
[...]
Hier moet je echt een bron bij geven. Ik zie die berichten nog niet.
Ik zie alleen niet per se dat dit om Special Operation Forces gaat
Ja, goed punt. Toen de Oekraïense bevolking een regering koos die meer op Europa is gericht en toenadering zocht, had Europa natuurlijk kunnen zeggen "Nee, jullie horen in de Russische invloedssfeer. Dat is nu eenmaal hoe het is en altijd zal moeten blijven." En dan was deze invasie mogelijk nooit gebeurd (hoewel ook dat verre van zeker is).DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:15:
[...]
Maar dat was wel een totaal absurde en ondemocratische reactie geweest. Dus om dat nou een aandeel in de aanloop tot deze invasie te noemen...
Die maken ook fouten. De media lijkt nieuws steeds sneller te willen brengen en het moet ook nog een beetje interessant zijn. Datzelfde merk ik soms bij nieuws over overheidsinstanties, in grote lijnen klopt het vaak wel, maar als je er zelf in zit merk je vaak dat er ook dingen niet kloppen. Of dat rapporten haastig gelezen lijken te zijn waardoor er verkeerde conclusies worden getrokken.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:15:
Dit filmpje zag ik bij Op1, een programma dat voor mij een respectabel karakter heeft als het gaat om inhoud en betrouwbaarheid. Hoe de F* kunnen zij deze foute informatie uitzenden? En is het gewoon een foutje of een structureel probleem waarbij ik er niet van uit mag gaan dat de publieke omroep ‘non-fake News’ verspreidt?
Het is inderdaad wel beetje vergelijkbaar met een napalm bom denk ik. Zie onderstaand filmpje maar:MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:26:
[...]
Soort moderne interpretatie van de ouderwetse brandbom als ik de beschrijvingen zo zie?
Tos-1 filmpje
Bij de grens is niet zo'n uitdaging. Zo ver is het nieteens. Maar dan... Is er nog enige logistiek over bij het Oekraïnse leger om het te distribueren?Katseviool schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:31:
Iemand enig idee/ergens gelezen hoe snel dat toegezegde materieel, zoals al die stingers, aankomen in Oekraïne? Dit moet geen weken duren.
Ik heb er een beetje moeite mee dat er dit soort dingen bij de uiting van, in dit geval, Baudet wordt geplaatst. Dat hij fan is van Poetin zegt toch niet dat hij deze oorlog goedkeurd? Als men ervoor kiest om die aanname maar te doen alvorens de vraag aan Baudet te stellen, dan kunnen we nog wel even. Laat me dan het goede voorbeeld geven en een vraag aan jou direct stellen @dr.lowtune: ben jij van mening dat het westen, geen enkel aandeel heeft gehad in de totstandkoming van deze oorlog?dr.lowtune schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Baudet vindt Poetin een prachtvent: https://www.trouw.nl/poli...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Dat mag hij vinden, hij mag ook pro-Russisch zijn, net zoals dat ik hem de moderne Anton Mussert mag vinden en zijn volgelingen die op eenzelfde manier met Poetin sympathiseren NSB’ers mag noemen.
En mensen mogen over ons beider meningen vallen, gelukkig maar, onder Poetin’s bewind mag dat helaas niet.
Veel Nexta berichten kloppen niet. Laten keer op keer zien onbetrouwbaar te zijn.RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:04:
[Twitter]
Een van de voertuigen die we op de filmpjes Charkiv zagen binnentrekken. Geen boem op de achtergrond. Hopelijk klopt dit.
Het schijnt ook een 'speciale' missie te zijn. Woordkeuze is een belangrijk middel in de strijd.eric.1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:27:
Ik kom nu verschillende berichten tegen over dat Russische Special Operation Forces op weg naar Kharkov in hinderlagen terecht komen en hun wagens achter laten.
Überhaupt moeten we nog maar zien wat er van klopt, maar het is natuurlijk beter voor het moraal als bijzondere eenheden zijn verslagen in plaats van heikneuters met een terreinwagen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Fuel Air Bomb principe: brandstof wolk creeeren boven doelgebied, dat ontploft en zuigt alle lucht uit de omgeving. Hoe krapper de ruimte waarin de tegenstander schuilt hoe dodelijker dat effect.MikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:26:
[...]
Soort moderne interpretatie van de ouderwetse brandbom als ik de beschrijvingen zo zie?
Gebruikt in Afganistan tegen mensen in grotten bijvoorbeeld. Niet bepaald een wapen wat onderscheidt maakt. En tevens in staat grote oppervlaktes in lichterlaaie te zetten.
Ik zei gister al: ideaal voor bij een Russische vredesmissie.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nu verslik ik mij dus... Oekraïne mag niet zelf bepalen hoe zij hun land inrichten?Lapa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:32:
[...]
Ja, goed punt. Toen de Oekraïense bevolking een regering koos die meer op Europa is gericht en toenadering zocht, had Europa natuurlijk kunnen zeggen "Nee, jullie horen in de Russische invloedssfeer. Dat is nu eenmaal hoe het is en altijd zal moeten blijven." En dan was deze invasie mogelijk nooit gebeurd (hoewel ook dat verre van zeker is).
Maar dat was wel een totaal absurde en ondemocratische reactie geweest. Dus om dat nou een aandeel in de aanloop tot deze invasie te noemen...
Joh.... zijn uitlatingen uit het verleden laten duidelijk zien dat hij Poetin en Rusland als grote helden ziet. Ook zijn uitlatingen gisteren in de Kamer laten duidelijk zijn steun voor deze invasie zien.DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:33:
[...]
Ik heb er een beetje moeite mee dat er dit soort dingen bij de uiting van, in dit geval, Baudet wordt geplaatst. Dat hij fan is van Poetin zegt toch niet dat hij deze oorlog goedkeurd?
Als het aan Baudet ligt verkoopt hij Nederland aan Rusland, en zijn we over twee weken een Russische oblast. Niet meer, niet minder.
Baudet en, breder, de FVD zijn wat we wel een Vijfde Colonne noemen.
Virussen? Scan ze hier!
[ embed ] twitter [ / embed ]BramViking schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:27:
Wat is trouwens de hashtag voor Twitter berichten hier? Snap ook niet waarom zoiets essentieels niet in het menu van 'reactie' staat.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
YesSjurm schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:32:
[...]
Met name hier komen dit soort berichten voorbij, zie bijvoorbeeld deze tweet.
Ik zie alleen niet per se dat dit om Special Operation Forces gaat
Hoe dan? Wanneer je die oude tanks midden op de voornaamste toegangswegen uitschakelt dan kunnen de voertuigen die daar achter rijden er niet meer door. Ga maar eens proberen om 40 ton staal te verslepen. Dat gaat je niet lukken. Er langs rijden gaat ook moeizaam, het is een nogal ruw terrein waar tanks wel kunnen manouvreren maar vrachtwagens met brandstof en proviand niet. De Russen leggen geen corridors aan, wat mij uitermate bevreemd.Tweak_ers schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:23:
[...]Alleen ben ik ergens bang dat Putin eerst al het oude materieel en de snotneuzen heeft gestuurd. Volledig in lijn met Stalin en consorten. Eerst mensen sturen en materieel wat vervangbaar is en wanneer voldoende van Ukraine is ingenomen, komen de elite soldaten en het modernere materieel.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Andersom moet VW wat productie stilleggen omdat de kabelbomen uit Oekraïne kwamen.Tweak_ers schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:34:
Ik las hier dat merken als BMW, Audi en Mercedes geen auto’s meer leveren aan Rusland, maar anders dan het bericht wat ik las, zie ik nergens bronnen daarvan. Klopt dit wel?
Volhangen met explosieven met een remote trigger om vervolgens als dreigement te gebruiken dat, als de navo daar ooit kernwapens plaatst dat ze de toko opblazen ofzo? Ik bedenk maar wat hoor.MaStar schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:14:
[...]
Nee, natuurlijk niet. Wat moet rusland met Chernovyl? Daar kan je net niets mee. Het ligt overigens wel op een route naar Kiev dus vandaar dat ze er langs komen....
[ Voor 11% gewijzigd door MagniArtistique op 27-02-2022 09:40 ]
Klopt, was gisteren in het nieuws: https://www.nu.nl/economi...-oekraiens-materiaal.htmlMikeyMan schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:38:
[...]
Andersom moet VW wat productie stilleggen omdat de kabelbomen uit Oekraïne kwamen.
Volkswagen moet volgende week twee Duitse fabrieken tijdelijk stilleggen omdat de bevoorrading uit Oekraïne verstoord is door de oorlog. In het Oost-Europese land worden onder meer bepaalde kabelsets geproduceerd. Ook komen er bepaalde materialen vandaan.
Volgens het Duitse autoconcern heeft de verstoring van de toeleveringsketen gevolgen voor de fabrieken in Dresden en Zwickau. Ze zullen naar verwachting een paar dagen niet in bedrijf zijn.
De sluitingen hebben als gevolg dat dagelijks zo'n twaalfhonderd auto's minder gemaakt kunnen worden. Het zou vooral de productie van de elektrische ID-modellen raken. Die worden in Zwickau geproduceerd.
Virussen? Scan ze hier!
Daar komen inderdaad alle reacties die iets zeggen over "ja maar het westen" op neer. De EU en NAVO zijn terughoudend geweest in de constante vraag van Oekraïne om lid te worden. Ze hebben geen "nee" gezegd, maar ook absoluut geen "ja". Oekraïners willen een beter leven, en zien daar meer kans bij het Westen dan bij Rusland (wat gewoon logisch is). Alleen, het simpele feit dat het grootste deel van de bevolking democratie wil, een einde aan corruptie en Westerse welvaart, is dus reden voor Poetin om al jarenlang Oekraïne te bestoken.klaw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:35:
[...]
Nu verslik ik mij dus... Oekraïne mag niet zelf bepalen hoe zij hun land inrichten?
Al het andere is afleiding en ruis. Dit is een conflict van Oekraïne die zich, als zelfstandige natie, los wil trekken van een abusive relationship.
Zoals hierboven al aangegeven; het Westen heeft inderdaad geen enkel aandeel.
Oekraïne heeft zelfstandig de marionetten regering van Putin afgezet en gekozen voor een democratisch regime dat gericht was op het Westen (EU en NAVO). Ze waren de onderdrukking van Rusland zat en wilden controle over hun eigen welvaart.
Het Westen heeft de deur open gehouden, maar toetreding tot de EU en NAVO gaat niet zomaar.
Rusland was bang dat meer mensen die goede idee zouden volgen en heeft (zoals in het verleden al veel vaker is gebeurt) grof geweld aangegrepen om het land terug onde controle te krijgen.
Wat jij hier doet is zeggen dat een meisje een brute groepsverkrachting verdiende omdat haar rokje niet tot over de knieën viel. Behoorlijk schaamteloze victim blaming.
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 10:14 . Reden: Quote aangepast ]
Hij zegt dat Rusland onnodig tot vijand wordt gemaakt? Rusland valt zonder goede reden een ander land in om daar een marionettenregering te plaatsen en de boel leeg te vreten. Het klinkt mij toch wel in de oren als goedpraten, als je zegt dat zo iemand dan onnodig als vijand wordt bestempeld.
Hebben wij hier een aandeel in? Absoluut, wij financieren de Russische campagne door gas af te nemen. Ook nemen wij de Russische eisen niet serieus, dat helpt ook niet. Toch is het goed dat we die eisen niet serieus nemen, want die raken hard aan het zelfbeschikkingsrecht en dat zou nooit ter discussie mogen staan.
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 10:14 . Reden: Quote aangepast ]
Laat mij je dan een vraag stellen, ben jij van mening dat de bevolking van een land de koets dient te bepalen? Of ben je van mening dat anderen dat mogen doen?DR!5EQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Wat een emotie. Je kan ook het gesprek aangaan ipv te gaan blaffen (vind ik ook nog wel eens moeilijk). Je hebt al aangenomen dat ik op hem stem, terwijl dat niet zo is. Stel me nu eens een vraag.
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Ik vind het ook geen betrouwbare bron, maar dit is wel beeldmateriaal wat de smell test passeert, gezien het type voertuig dat is opgeblazen (dezelfde die Charkiv binnenreden).BramViking schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:34:
[...]
Veel Nexta berichten kloppen niet. Laten keer op keer zien onbetrouwbaar te zijn.
Verder is het inderdaad een activistisch, gekleurd kanaal. Wat overigens verder ook prima is (maar inderdaad niet per se betrouwbaar).
Rusland beschikt over een plethora aan kernwapens en heeft meermaals radioactieve stoffen gebruikt om mensen uit te schakelen. Wat voegt een dreiging om een uitgeschakelde kerncentrale op te blazen daar aan toe?MagniArtistique schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:38:
[...]
Iets van bewapenen met een remote trigger en dan als dreigement gebruiken dat als de navo daar ooit kernwapens plaatst dat ze de toko opblazen ofzo?
Zo’n wilde aanname is dat niet.
Tsja wat mij betreft zegt dit genoeg over het standpunt van Baudet + Wilders. (FvD, PVV en Ja21 enige tegenstemmers)
https://www.tweedekamer.n...2022Z01980&did=2022D04223
[ Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2022 10:15 . Reden: Quote aangepast ]
Computer says no
[Twitter: https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497756392136060932?t=WnZP_9obgSt2AdlV_UYlDg&s=19]
[Twitter: https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497756393994174467?t=yW0UCXdxMEQ3rCrj_OGEMw&s=19]
[Twitter: https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497756395646685186?t=D4fkz6LXFYmqyMtmF9d8Yg&s=19]
[Twitter: https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497756397290856450?t=BcKq24A0QhWPrx-2KdQ8XA&s=19]
[Twitter: https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497756398909902855?t=CV3knhLt36IxZa8abrtMAw&s=19]
[Twitter: https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497756400654733312?t=wD_nG-mG43NlR5GCByx0OQ&s=19]
[Twitter: https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497756415213060102?t=U7r9tzyaKeANxhJ4liylgw&s=19]
Denk dat we met zo’n discussie wel heel erg afdwalen maar:Bernard0343 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Laat mij je dan een vraag stellen, ben jij van mening dat de bevolking van een land de koets dient te bepalen? Of ben je van mening dat anderen dat mogen doen?
Daar wil ik tegenover zetten: kan de bevolking (inclusief alle sociopaten, mentaal gehandicapten en laaggeschoolden) besluiten nemen over zaken die hun petje te boven gaan?
Ja dat is handig... Je weet hoe dicht die centrale bij de Russische grens ligt...?MagniArtistique schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:38:
[...]
Volhangen met explosieven met een remote trigger om vervolgens als dreigement te gebruiken dat, als de navo daar ooit kernwapens plaatst dat ze de toko opblazen ofzo? Ik bedenk maar wat hoor.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Tevens: blijf herhalen tot niemand het meer vergeet dat zowel Baudet prive als FvD financiele steun ontvangt vanuit Rusland en hier niet transparant over is.wildhagen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:36:
[...]
Joh.... zijn uitlatingen uit het verleden laten duidelijk zien dat hij Poetin en Rusland als grote helden ziet. Ook zijn uitlatingen gisteren in de Kamer laten duidelijk zijn steun voor deze invasie zien.
Als het aan Baudet ligt verkoopt hij Nederland aan Rusland, en zijn we over twee weken een Russische oblast. Niet meer, niet minder.
Baudet en, breder, de FVD zijn wat we wel een Vijfde Colonne noemen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Volgens mij is dat het idee van democratie. Dus, ja.MagniArtistique schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Denk dat we met zo’n discussie wel heel erg afdwalen maar:
Daar wil ik tegenover zetten: kan de bevolking (inclusief alle sociopaten, mentaal gehandicapten en laaggeschoolden) besluiten nemen over zaken die hun petje te boven gaan?
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Ik heb ook wat moeite te begrijpen dat dit de bewuste en doordachte strategie zou zijn. Het staat ook haaks op de gedachte van een snelle overrompeling, want je weet dat dat niet gaat lukken met ongemotiveerde troepen met oud materieel. Gevolg: gezichtsverlies, veel doden onder je eigen troepen, en verlaagd moraal. De betere troepen die je er achter aan stuurt weten en zien de verliezen van de groepen die voor hun uitgestuurd zijn; dat gaat ook slecht nieuws zijn voor hun moraal. De berichten over de vele doden en mislukte snelle opmars zullen ongetwijfeld door je leger resoneren en, ondanks zoveel mogelijk censuur, ook wel het thuisland bereiken. Volgens mij een strategie met meer nadelen dan voordelen, dus ik vraag me af of het zo bewust gedaan is.Yaksa schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Hoe dan? Wanneer je die oude tanks midden op de voornaamste toegangswegen uitschakelt dan kunnen de voertuigen die daar achter rijden er niet meer door. Ga maar eens proberen om 40 ton staal te verslepen. Dat gaat je niet lukken. Er langs rijden gaat ook moeizaam, het is een nogal ruw terrein waar tanks wel kunnen manouvreren maar vrachtwagens met brandstof en proviand niet. De Russen leggen geen corridors aan, wat mij uitermate bevreemd.
Zelfs dan. Een bevolking mag een eigen keuze maken. Ook als dat een domme keuze is over een onderwerp wat men niet goed snapt.MagniArtistique schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Het blijft hun land, ze mogen zelf bepalen hoe dat land wordt bestuurd en geleid. Binnen zekere grenzen, mbt mensenrechten, internatonale verdragen etc, uiteraard.
Virussen? Scan ze hier!
Dat noemen we democratie ja. En tja dat heeft zijn limieten, maar de vraag of ze een toekomt op Russisch of op Westers model willen lijkt mij iets wat de bevolking prima zelf kan bedenken.MagniArtistique schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Ik vind t aanmatigend om daar een directe link tussen te maken. Als je zo 'begint' kun je ook Saudi Arabië VS Jemen noemen, China Vs Oeigoeren en er zijn vast nog wat voorbeelden te verzinnen.dr.lowtune schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:40:
[...]
wij financieren de Russische campagne door gas af te nemen.
Wij oormerken de centen die we betalen niet met: alleen uit te geven aan wapens die ingezet moeten worden tegen Oekraïne.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik vraag me af of dit zo'n zekerheid is. Op dit moment is er een heel zwart/witte scheiding en tegenstand.Kenny_026 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:59:
Zoals ik het zie wordt dit nog een jarenlange guerrillaoorlog. Poetin gaat daar nooit steun vinden onder het volk. En als het maar lang genoeg duurt met alle sancties gaat het volk zich ook in rusland tegen hem keren. Mensen onderschatten de kracht van het volk.
Maar wat als de huidige regering succesvol opgeworpen wordt en er een nieuwe wordt opgezet. Kan zomaar zijn dat uitzicht op deescalatie en iets dat lijkt op een uitweg gaat afdoen aan de vastberadenheid.
Op dit moment lijkt het echt wel een beetje all-in op Zelensky/Kiev
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Natuurlijk gaat Rusland winnen. Oekraine alleen is geen partij.praliwi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Dat is toch een heel ander verhaal als het wishful thinking wat je nu voornamelijk ziet en hoort in Europa.
Daarom heb ik het ook vreemd gevonden dat Rusland al zo ongeveer de verliezer wordt genoemd door sommige omdat ze niet in 3 dagen heel Oekraïne hebben ingenomen. En vooralsnog heb ik (gelukkig!) nog geen grootschalige oorlogsmisdaden zien langskomen. Ja er zijn diep trieste zaken gebeurd als ziekenhuizen geraakt en ambulances, maar dat lijken wel uitzonderingen te zijn.praliwi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Dat is toch een heel ander verhaal als het wishful thinking wat je nu voornamelijk ziet en hoort in Europa.
Dit topic is gesloten.
![]()
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
:strip_exif()/f/image/X1MT0kpjvnPLQwmwjBmiJoCE.jpg?f=fotoalbum_large)