Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.921 views

Onderwerpen

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:09
Tristan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Status? Ik kan er weinig over vinden.
Gaande

22:08, 22:09, 22:19 3 fighters took off from the airfield in Baranavichy.
22:22 A heavy aircraft took off from Zhlobin.
22:04 (Minsk time) Su-35S took off from the airfield in Baranavichy.
22:01. A possible missile launch in the Mazyr district.
21:40-21:52. At least 5 fighters and a helicopter took off from Luninets.
The direction is different from the previous ones.
21:40. The 11th fighter took off from Luninets, flying south.▪️21:34 (Minsk time)
A helicopter took off from Bokau (Mazyr), flying towards Ovruch, Korosten.
21:35. Two more helicopters took from Bokau (Mazyr), flying in the same direction.
21:40 (Minsk time) two more helicopters took off from Bokau (Mazyr)
21:41. A possible missile launch in the Mazyr district.
21:25. A missile launch in the Mazyr district.
It’s reported that a heavy plane took off from Gomel at 21:07 (Minsk time).
As of 21:12, it turned to the southeast: Chernihiv, Gorodnya or Koryukovka.
21:10, Gomel. A heavy aircraft is landing or turning to the southeast.
Gomel, a plane is flying south/ southeast.

[ Voor 84% gewijzigd door jan390 op 06-03-2022 20:34 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Wat een smeerlapperij daar met dat schieten op die burgers. Vandaag die Maidan docu gezien, hopelijk krijgen ze zoiets weer voor elkaar maar dan tegen de Russen. Denk alleen niet dat Putin daar een boodschap aan heeft….

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:35
Lethalis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Ik woon in de buurt van Rotterdam... je weet wel, daar waar die belangrijke haven is waar de NAVO zijn materiaal langs wil vervoeren :')

Rotterdamse haven zou mogelijk doelwit kunnen zijn als oorlog zich uitbreidt, denkt Europarlementariër
Leuk die paywall, maar is dat toevallig niet ook (of vooral) omdat Nederland daar Liquified Natural Gas(LNG) kan ontvangen? Het kan besteld worden in Algerije, Angola, Australie, Brunei, Egypte, Indonesie, Maleisie, Nigeria, Noorwegen, Oman, Qatar, Trinidad&Tobago, Abu Dhabi, Maryland USA, Yemen en oh ja, Rusland.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:56
Voor de goede orde de docu ‘Winter on Fire’ net gekeken. Heb de Maidan revolutie toen niet heel bewust gevolgd maar voor mij is het nu wel duidelijk waar de huidige vechtlust van de mensen uit Oekraïne vandaan komt…

• Alpina
De_Bastaard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:30:
Wat een smeerlapperij daar met dat schieten op die burgers. Vandaag die Maidan docu gezien, hopelijk krijgen ze zoiets weer voor elkaar maar dan tegen de Russen. Denk alleen niet dat Putin daar een boodschap aan heeft….
Nee Putin gaat nog over op grotere bombardementen op steden. Hij is er tenslotte in het verleden niet vies van gebleken.

Maar dit gaat de haat bij het volk alleen maar aanwakkeren. En al zou Rusland na die bombardementen Oekraine volledig in kunnen nemen verwacht ik een nog veel langer conflict (jaren?) met bomaanslagen en vergeldingsacties door het Oekrainse volk.

Nee dit volk heeft in 2014 de keuze gemaakt en Putin gaat daar niets aan veranderen.

Respect 💙💛

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:45:
[...]
Dat kan eigenlijk bijna niet.

Baudet was de eerste die zorgen uitsprak over covid19 in de kamer (en daar een debat over wilde). Sterker nog; er was een motie Wilders en Baudet in maart 2020 die een lockdown voor heel Nederland in wilde stellen; https://www.tweedekamer.n...2020Z05296&did=2020D11007 Een lockdown die jammer genoeg niet is aangenomen. Dat is ook de tijd dat de minister op tv kwam vertellen dat een mondkapjes meer kwaad dan goed deden en er geen aanwijzingen waren dat kinderen covid konden verspreiden. De norm onder de gevestigde partijen was destijds dat er niks aan de hand was. Later, toen de rest van dek kamer covid wél serieus nam en die lockdowns er een tijdje waren, is het standpunt van Baudet gewijzigd; covid was geen gevaar meer. Met de tijd is dat standpunt de norm geworden onder min of meer alle partijen. De overeenkomst is dat er in elke situatie tegen de mening van de gevestigde orde werd geschopt.

Nu komen er weer uitspraken over dit conflict die tegen de norm in gaan. Ik zie daar meer een politiek spel in dan een Russisch meesterplan. Bij dat laatste is er namelijk onwijs gefaald door de hele partij af te breken, FVD haalde een monsterzege en ondertussen heeft FVD niks te vertellen. Had men een milder beleid gevoerd rondom covid dan had men nú invloed op het Nederlandse beleid kunnen uitoefenen. Als de russen écht iets te zeggen hadden dan hadden ze die afbraak nooit toegestaan.
Daar zit wat in wat je zegt, maar het schoppen tegen gevestigde orde heeft uiteindelijk een aantal keer verkeerd uitgepakt, dat je niet van te voren kunt voorspellen. En dat kan ook TB of FvD of WE niet van te voren weten. Bijvoorbeeld men kon niet weten dat Omicron mee zou vallen en de maatregelen bijna geheel zouden worden afgeschaft. Verder is er een groot verschil tussen financiële injecties, rechtstreeks onder controle staan, of via indirecte misleiding (maskirovka). Laatste is een klassieker waar Defensie mbt Georgië en Krim onderzoek naar heeft gedaan https://www.defensie.nl/a...isleidingen-onder-de-loep verder is op korte termijn politiek groot worden in democratisch proces denk ik niet het doel van FvD want dan had men zich tegen de invloeden van nazi en fascistische retoriek uitgesproken. Dat heeft men nadrukkelijk nagelaten.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

*knip* lees de topic warning, deze discussie is gaan we hier niet voeren.

[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 06-03-2022 21:34 ]

Wear Sunscreen!

• Jerie
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:06:
Dan kan ik wel op vakantie. Het zijn de grootste werkverschaffers met ransomware etc de laatste periode.
Rusland gaat van het internet, niet GRU. Die vinden hun weg wel. Maar ze zullen wellicht meer opvallen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik las het volgende bericht op nu.nl:

Poetin vertelde Macron in telefoongesprek dat hij doelen wil behalen
Hetzij met diplomatie of met militaire middelen in Oekraïne. Dat meldt het Elysée nadat Poetin en zijn Franse ambtsgenoot Emmanuel Macron elkaar zondag opnieuw telefonisch hebben gesproken. Ook het Kremlin heeft het overleg bevestigd, dat 1 uur en 45 minuten duurde.

Macron zei onder andere hoe belangrijk het is om via onderhandelingen een oplossing te vinden voor de oorlog in Oekraïne. Hij maande Poetin verder om de nucleaire installaties van Oekraïne te beschermen. Poetin gaf aan dat het "niet zijn bedoeling was" om Oekraïense nucleaire sites aan te vallen.

Macron vond Poetin "zeer vastbesloten om zijn doelstellingen te bereiken", ook over "wat de Russische president de 'denazificatie' en de 'neutralisatie' van Oekraïne noemt", verklaarde een Elysée-medewerker tegen persbureau AFP. Poetin herhaalde ook zijn eis om erkenning van het Oekraïense schiereiland de Krim als Russisch grondgebied.

Staat nu echt ergens zwart op wit wat de doelen zijn van Poetin? Want ik hoor daar ook verschillende meningen over.

En als dat niet zonodig, waarom zegt Macron dat niet?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22

pro_6or

amateur_60r

Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Ik begrijp iets niet. De Oekraïners kunnen vliegen in de MIG van Polen. Ze kunnen niet in de F16 van de VS vliegen.

De Polen kunnen wel in de F16 vliegen?
Ja. Omdat ze daarvoor, daarop getraind hebben. Al school je jezelf in een maand om, die tijd hebben ze nu niet. Plus, een neergeschoten F-15 of F-16 zou veel gevoeliger liggen dan een Mig die ze wellicht zelf al hadden voor de oorlog uitbrak.

een treffende spreuk

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23

Dat ontbrak er nog aan, een religieuze gek.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:19
NiGeLaToR schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:28:
[...]

Die lui lopen met M4's. Eerste keer dat ik dat zie. Gister al een M240B.

Edit: logica - de VS steunt Ukraine al een tijd en NATO heeft de SOF getraind. Belgie beloofde 5.000 machinegeweren te leveren en is producent van FN. De M240B is van FN. Ik zou niet zo verrast hoeven zijn, al maak je het jezelf lastiger ivm munitie.
Omdat ze aan het moderniseren geslagen zijn hebben ze geweren die of zowel de standaard 5,56×45mm NAVO kogels kan schieten als 7.62×39mm AK kogels (je kunt redelijk makkelijk de lopen wisselen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Vind WION meestal wel ok, inderdaad vaak een fijne als iets al even loopt want ze houden het kort en bondig.
Omdat India lastig zitweet je het nooit wbt bias, maar https://mediabiasfactcheck.com/ daar ziet het er wel ok uit

[ Voor 41% gewijzigd door defiant op 06-03-2022 21:35 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Alpina schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Nee Putin gaat nog over op grotere bombardementen op steden. Hij is er tenslotte in het verleden niet vies van gebleken.

Maar dit gaat de haat bij het volk alleen maar aanwakkeren. En al zou Rusland na die bombardementen Oekraine volledig in kunnen nemen verwacht ik een nog veel langer conflict (jaren?) met bomaanslagen en vergeldingsacties door het Oekrainse volk.

Nee dit volk heeft in 2014 de keuze gemaakt en Putin gaat daar niets aan veranderen.

Respect 💙💛
Zodra de oorlog verloren is, komen ze onder de kloet. Daar doe je niks tegen.

een treffende spreuk

• Alpina
pro_6or schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Zodra de oorlog verloren is, komen ze onder de kloet. Daar doe je niks tegen.
Klopt maar er zal altijd verzet blijven.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
NiGeLaToR schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:28:
[...]

Die lui lopen met M4's. Eerste keer dat ik dat zie. Gister al een M240B.

Edit: logica - de VS steunt Ukraine al een tijd en NATO heeft de SOF getraind. Belgie beloofde 5.000 machinegeweren te leveren en is producent van FN. De M240B is van FN. Ik zou niet zo verrast hoeven zijn, al maak je het jezelf lastiger ivm munitie.
Gewoon standaard NATO 5.56 munitie.

TheS4ndm4n#1919

• De_Bastaard
Alpina schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Dat was in Tsjetsjenië ook maar heel even het geval. Nu hoor je er niets meer over.

• Alpina
De_Bastaard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:58:
[...]

Dat was in Tsjetsjenië ook maar heel even het geval. Nu hoor je er niets meer over.
Ook dat klopt maar ik kan het me in het geval van Oekraïne gewoon niet voorstellen.
Met de dingen die al gebeurd zijn in het verleden oa. De revolutie.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Alpina schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:56:
[...]

In Meliopol trokken de troepen zich gisteren terug om vervangen te worden door de anti oproer politie (die grijze trucks met rode bies).

Er is ook zo’n konvooi van de anti oproer ergens naar de pleuris geschoten door artillerie. Stuk of 10 trucks. Daar ben ik echt blij om, die kloootzakken die hun geld verdienen aan burgers intimideren. Nooit. Veel kan je niet zeggen over hoe je zou reageren, maar dat, nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 06-03-2022 21:01 ]

een treffende spreuk

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:11
*knip* offtopic, zie topic warning.

[ Voor 100% gewijzigd door defiant op 06-03-2022 21:41 ]

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
Beste Willem,

Er is op zondag, 6 maart 20:54 in de buurt van Kyiv, Ukraine met Samsung SM-N975F ingelogd op je Marktplaats-account
Interessant, heb die account echt al in geen 10 jaar meer gebruikt, ben benieuwd wat ze proberen te kopen. Toch maar even mijn wachtwoord veranderd voor de zekerheid.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Sorry, ik zit op mobiel, en kan even niet makkelijk quoten.

Net ging het over Flevoland en Rotterdam als locatie voor potentiële target van nukes.

Wat een zekere target is, is de NATO opslag in Eygelshoven. (Kerkrade)
Staan/stonden tenminste 1600 Nato tanks.
https://www.defensie.nl/a...voorraad-naar-eygelshoven

Daar komt er zeker dus 1 op.
Noorwegen heeft ook zo'n mega opslag trouwens.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

n0pe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:01:
[...]

Toch heb ik moeite met dit standpunt. Oekraïne is een soeverein land en de NAVO heeft nooit iets gepushed, de toenadering komt vanuit Oekraïne.

Waar wij als westen schuld aan hebben is het niet nakomen van afspraken die in 1994 gemaakt zijn. Oekraïne was de op 2 na grootste kernmacht en dat hebben ze opgegeven in ruil voor bescherming van Rusland, het VK en de VS. Als Oekraïne die kernwapens nog had dan was dit niet gebeurt.
Het is dan ook puur gelul. Propaganda die is geloofd. Ik zeg niet dat er in het verleden niet onterecht oorlogen zijn gevoerd, maar Rusland heeft geen enkel recht of reden om dit te doen. Ukraine zou nooit een militaire dreiging zijn geweest. Ook niet voor raketten. De duikboten liggen toch overal al.

een treffende spreuk

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:18

Sebazzz

3dp

Achtergrond over de "Z" die we vinden op de Russische voertuigen.
NiGeLaToR schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:54:
[Embed]

Volgens de hoogleraar in Op1 op vrijdag is dit überhaupt een oorlog met religieuze oorsprong. Het westen hangt het foute christendom aan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Jerie
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:47:
Ik lees de laatste tijd veel over de historie hoe dit ontstaan is en deze korte video somt het aardig op, ja er zijn nog veel meer factoren maar dit is imo wel de basis, wij (NATO/US) zijn ook schuldig aan het niet houden van afspraken;

[YouTube: Gravitas Plus: Did NATO push Ukraine into war?]

Zoals ook de video vermeld dat het absoluut niks goed praat over wat er nu gebeurd in de Oekraïne, oorlog is gewoon een verlies voor de hele wereld.
Tja, dit riekt richting dat middle ground zoeken. Het feit dat Oekraïne de kernwapens inleverde met beloftes soeverein te blijven vergeet ze wel even te vermelden. Plus het feit dat onze democratische waarden superieur zijn aan autocratie, plus dat land van mevrouw autocue een geschiedenis heeft met VK als ook wapens krijgt van Rusland. Maar van mij mag je het neutraal noemen als je daar blij van wordt. Ik vond John Mearsheimer's take informatiever, hoe dan ook het blijven theorieën.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:09
MrDirect schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:02:
Sorry, ik zit op mobiel, en kan even niet makkelijk quoten.

Net ging het over Flevoland en Rotterdam als locatie voor potentiële target van nukes.

Wat een zekere target is, is de NATO opslag in Eygelshoven. (Kerkrade)
Staan/stonden tenminste 1600 Nato tanks.
https://www.defensie.nl/a...voorraad-naar-eygelshoven

Daar komt er zeker dus 1 op.
Noorwegen heeft ook zo'n mega opslag trouwens.
Rusland heeft bijna 7000 kernwapens (niet allemaal meer operationeel), maar als er iemand op de knop gaat drukken hoef je je echt niet meer druk te maken waar je woont.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:04:
[Embed]
Volgens de hoogleraar in Op1 op vrijdag is dit überhaupt een oorlog met religieuze oorsprong. Het westen hangt het foute christendom aan.
In een land als Rusland, waar kerk en staat zo verweven is, wordt religie altijd als politiek middel gebruikt. Overigens niet anders dan wat er in de VS gebeurt, enkel een stukje extremer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
klaw schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Omdat ze aan het moderniseren geslagen zijn hebben ze geweren die of zowel de standaard 5,56×45mm NAVO kogels kan schieten als 7.62×39mm AK kogels (je kunt redelijk makkelijk de lopen wisselen...
Je moet de hele upper receiver vervangen en andere mags gebruiken en je houdt een matig betrouwbaar ding over.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Stroopwafels schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:58:
[...]

TikTok is toch eigendom van een Chinees bedrijf? Interessant dat ze dit doen.
Her en der komen signalen naar buiten dat China niet bijster blij is met de acties van Putin. Ze zeggen het niet expliciet, maar tot nu is er in elk geval het volgende:
- Niet optreden tegen Chinese academici die negatief waren over Rusland
- Niet moeilijk doen over de Paralympics ban van Belarus en Rusland
- Egaal censureren van pro-Putin en pro-Oekraïne boodschappen op het Chinese internet, en gelijktijdig niet keihard achter de gebruikers aangaan die het onderwerp aansnijden
- zich afzijdig houden bij de VN

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
d-vine schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Wat ik totaal niet snap dat tweakers hier nog amper aandacht aan heeft besteed.
Ik had zelf al diverse zaken aangedragen , van andere nieuws sites tot aan waar hackers zelf mee komen maar echt helemaal niets nog.
Terwijl dit toch echt iets voor tweakers is
Helaas is het afgedaald tot het zoveelste auto bericht. :+

• Yucon
  • Laatst online: 11:08

Yucon

*broem*

Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:02:
[...]

Interessant, heb die account echt al in geen 10 jaar meer gebruikt, ben benieuwd wat ze proberen te kopen. Toch maar even mijn wachtwoord veranderd voor de zekerheid.
Dit heb ik ook twee dagen geleden gehad met een apple account. Je kon niet zien waar ingelogd was maar de gebruikersnaam (niet email, echt de naam) was uniek voor dat account. Het was dus een echte inlogpoging. Ik had het al jaren niet meer gebruikt.

Het ongemakkelijke is dat dat een gegenereerd wachtwoord was dat in m'n google account zat. Hebben nog meer mensen dit gehad? Dit kan bijna geen toeval zijn geweest.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stroopwafels schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Volgens mij willen ze dat alle Russische sites naar .ru gaan, alle third-party resources lokaal worden gehost... gewoon alles lokaal en in Rusland. Ik neem aan dat ze dit doen voor het geval Rusland wel het internet gaat limiteren/blokkeren (van een of beide kanten).
Dit zal ook wel een rol spelen:

https://www.theregister.c...4/cogent_cuts_off_russia/

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tsurany schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:08:
[...]

In een land als Rusland, waar kerk en staat zo verweven is, wordt religie altijd als politiek middel gebruikt. Overigens niet anders dan wat er in de VS gebeurt, enkel een stukje extremer.
Ja, maar in Amerika is het Christelijk buiten de voordeur - en bij Putin lijkt het dus een stuk dieper te zitten.

Linkje: https://op1npo.nl/2022/03...m-oekraine-aan-te-vallen/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 19:51
Hoe meer wij betalen aan energie hoe minder we betalen aan troep van ali en ebay. China voelt het direct ook.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:19
Kremlin propaganda ‘not one inch to the east’ is al 100x voorbij gekomen. Zie ook de topic warning.

Het valt mij verder op dat personen die dit standpunt aanhalen Posts steeds beginnen in de trant van ik lees meer en meer, laatste tijd lees en leer ik elke dag. Is dit onderdeel van een script?

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 06-03-2022 21:37 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Amphiebietje schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Her en der komen signalen naar buiten dat China niet bijster blij is met de acties van Putin. Ze zeggen het niet expliciet, maar tot nu is er in elk geval het volgende:
- Niet optreden tegen Chinese academici die negatief waren over Rusland
- Niet moeilijk doen over de Paralympics ban van Belarus en Rusland
- Egaal censureren van pro-Putin en pro-Oekraïne boodschappen op het Chinese internet, en gelijktijdig niet keihard achter de gebruikers aangaan die het onderwerp aansnijden
- zich afzijdig houden bij de VN
Yup - het zijn toch in de eerste plaats nu (nog?) geopolitieke handelaren in China. Wat we in Nederland vanuit ons verleden maar al te goed weten is dat het gezegde 'benen bloot handel dood' op de markt, al helemaal geldt internationaal als het zo heet wordt dat er oorlog kan uitbreken. Dit kost China ook enorme bedragen indien hun grootste afzetmarkten in een oorlog betrokken worden. Daar zal ook wel wat stille diplomatie plaatsvinden, kan me niet anders voorstellen dan dat gebeurd, en dan op een on-democratische manier zoals zij en Rusland dat van oudsher gewend zijn te doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

n0pe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:01:
Waar wij als westen schuld aan hebben is het niet nakomen van afspraken die in 1994 gemaakt zijn. Oekraïne was de op 2 na grootste kernmacht en dat hebben ze opgegeven in ruil voor bescherming van Rusland, het VK en de VS. Als Oekraïne die kernwapens nog had dan was dit niet gebeurt.
Heb je de tekst van het memorandum gelezen? Ik wel, en bescherming staat er niet in.

Rusland heeft deze afspraken uit 1994 eenzijdig geschonden, niet ‘wij als westen’.

Misschien ben je ten prooi gevallen aan propaganda?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 19:51
HEY_DUDE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:13:
[...]
Het valt mij verder op dat personen die dit standpunt aanhalen Posts steeds beginnen in de trant van ik lees meer en meer, laatste tijd lees en leer ik elke dag. Is dit onderdeel van een script?
Of 'ik weet er niet veel van maar dit random filmpje zegt dat het wel redelijk is dat waarom Rusland dit doet'

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

CarJunkyXL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:49:
Staat nu echt ergens zwart op wit wat de doelen zijn van Poetin? Want ik hoor daar ook verschillende meningen over.
Tuurlijk niet en hoop ook van niet. Dan is alle ruimte voor onderhandeling weg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Maar het duurde nog jaren na de oorlog alvorens het rustig was in Tsjetsjenië. Kadyrov heeft nog jarenlang liquidaties moeten uitvoeren alvorens de rust teruggekeerd was, en er zijn nooit garanties dat het daadwerkelijk lukt om de bevolking klein te krijgen.

Het grote verschil met Tsjetsjenië is dat de westerse landen Oekraïne van wapens zullen blijven voorzien.

March of the Eagles

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11 12:42
isomis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Dat is echt niet waar. Princeton University heeft het in kaart gebracht: YouTube: Video: Simulation reveals bleak outcome of a US and Russia nuclear war

Daarnaast zijn er best veel levende japanners die letterlijk de bommen op Japan hebben meegemaakt. Mensen die vluchten zijn de klos, mensen die minimaal 24 uur schuilen tussen een paar lagen beton hebben een overlevingskans.

Kortom, het leven gaat gewoon door en de vierde wereldoorlog wordt gevochten met stenen en stokken zoals Einstein voorspelde.
Gewoon onder de evenaar gaan wonen dus

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
jan390 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Rusland heeft bijna 7000 kernwapens (niet allemaal meer operationeel), maar als er iemand op de knop gaat drukken hoef je je echt niet meer druk te maken waar je woont.
Ik ben wel een beetje klaar met die onzin over die knop. Niemand drukt op de self-destruct knop omdat niemand daar baat bij heeft.
Yucon schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Dit heb ik ook twee dagen geleden gehad met een apple account. Je kon niet zien waar ingelogd was maar de gebruikersnaam (niet email, echt de naam) was uniek voor dat account. Het was dus een echte inlogpoging. Ik had het al jaren niet meer gebruikt.

Het ongemakkelijke is dat dat een gegenereerd wachtwoord was dat in m'n google account zat. Hebben nog meer mensen dit gehad? Dit kan bijna geen toeval zijn geweest.
Ik dacht eerst aan een vorm van phishing maar de knop in de mail verwijst gewoon naar www.marktplaats.nl/password reset oid (voor de zekerheid alsnog niet op de knop gedrukt maar zelf naar marktplaats.nl gegaan) . Best vreemd inderdaad.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 22:44
Het is toch bizar dat de Russen blijkbaar 2 tanks op pad sturen zonder infanterie..

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:08
[...]

Kremlin propaganda ‘not one inch to the east’ is al 100x voorbij gekomen. Zie ook de topic warning.

Standaard psychologische truukjes om weerstand weg te nemen, doen alsof men kundig is op het onderwerp en de aandacht op de link te krijgen. Als men klikt is a) de boodschap afgeleverd en b) rinkelt de kassa.

De onderste alinea is ook om weerstand weg te nemen; ik praat het niet goed, maaarrrr.... (eigenlijk toch wel).

Met een beetje basiskennis psychologie / marketing is het super simpel te herkennen.

• Yucon

Yucon

*broem*

Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Ik dacht eerst aan een vorm van phishing maar de knop in de mail verwijst gewoon naar www.marktplaats.nl/password reset oid (voor de zekerheid alsnog niet op de knop gedrukt maar zelf naar marktplaats.nl gegaan) . Best vreemd inderdaad.
Een ander punt is dat ik sinds een paar maanden van het ene op het andere moment ineens bedolven werd onder de spam. Allemaal viagra/pharmacy/loans. Echt tientallen per dag. Tot ongeveer een week of 2 geleden. Toen was het ineens compleet over, eveneens uit het niets. Het zal een paar dagen voor de invasie geweest zijn. Enerzijds kan ik er echt geen logica in ontdekken maar anderzijds is het bijna teveel toeval om echt toeval te kunnen zijn.

• n0pe
Nevermind

[ Voor 105% gewijzigd door n0pe op 06-03-2022 21:27 ]

• HEY_DUDE
xzaz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Of 'ik weet er niet veel van maar dit random filmpje zegt dat het wel redelijk is dat waarom Rusland dit doet'
Waarom een “random” filmpje aanhalen? Is het toeval dat het uur India komt / een van de laatste landen die nog een beetje pro Rusland is?

Er is genoeg over te vinden als je er verder in wil verdiepen. Er is een transcript over een oriënterend gesprek tussen Rusland en het Westen waarin dit ter sprake is gekomen. Geen hinderden documenten zoals deze dame namens het Kremlin beweerd. Dit wordt nu voortdurend misbruikt om massamoord en oorlogsmisdaden te rechtvaardigen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Omdat daar een eersteklas leipo aan het roer staat. Pure angst daar…

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:34
Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Ik ben wel een beetje klaar met die onzin over die knop. Niemand drukt op de self-destruct knop omdat niemand daar baat bij heeft.
Eens, maar dan wel zonder die laatste zin ;)

Simpelweg omdat het voor iedereen gissen is. Ik vind het persoonlijk een beetje vermoeiend dat de discussie hier constant in hetzelfde kringetje blijft lopen: will they/won't they over zowel NAVO art5 als die knop. Uiteindelijk weet werkelijk niemand dat zeker. Constant worden weer dezelfde overwegingen aangehaald: we weten het nu wel een keer. Wat weten we? Nou, dat we het niet weten :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Yucon

Yucon

*broem*

Humma Kavula schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:18:
[...]

Kom zeg, je mag hier schijnbaar niks zeggen over een eventuele denkwijze die ook maar een snif Pro Russisch is in iemands opinie.
Ik ben puur op zoek naar info waarom dit is ontstaan, meer niet. Deze video somt een beetje de Russische kant op, ook die bestaat maar mag schijnbaar niet besproken worden.

Ik herhaal nogmaals; ik wil dat Putin valt, ben anti oorlog en wil momenteel niks met Russen te maken hebben.
Ze laat een heel elementair deel weg.
It is abundantly evident that Russian President Vladimir Putin is no fan of NATO. Indeed, he displays a pronounced—almost obsessive—antipathy toward the Alliance. He claims that NATO took advantage of Russian weakness after the collapse of the Soviet Union to enlarge to its east, in violation of promises allegedly made to Moscow by Western leaders. But no such promises were made—a point now confirmed by someone who was definitely in a position to know: Mikhail Gorbachev, then president of the Soviet Union
bron (willekeurig, je kunt er zo nog een aantal vinden)

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:21
Nieuws te kijken over Russen die vluchten naar Finland.
Alleen al afgaande op de kleding die men draagt, HH jasjes e.d vraag ik me af welke mensen dit dan zijn, of gaan zij hun geld achterna? Bedoel als je in je eigen land niet bij je geld kan die op buitenlandse banken staat, dan zit er maar één ding op.
Mja zal mijn kronkel wel zijn

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 15:51
*knip* offtopic, zie topic warning.

[ Voor 96% gewijzigd door defiant op 06-03-2022 21:43 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

*knip* zie topic warning, geen argument to moderation/false balance, verder is dit ook offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door defiant op 06-03-2022 21:46 ]

Wear Sunscreen!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:18

AndereKoekoek

Ping! Pong?

BeefHazard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:23:
[...]
Ik vind het persoonlijk een beetje vermoeiend dat de discussie hier constant in hetzelfde kringetje blijft lopen: will they/won't they over zowel NAVO art5 als die knop.
Precies mijn gevoel hier. Eerst ging het nog om objectieve gebeurtenissen delen.

Nu gaat er er constant om hoe zwart/wit art5 van de NAVO is en het vergelijkbare artikel voor de EU.

Misschien moet daar een apart welles/nietes topic van gemaakt worden.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kenny_026 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:23:
[...]

En daarvoor twee bizar bloedige oorlogen.

Eentje ervan ook onder het bewind van Putin, en tijdens de eerste oorlog was hij ook zeker niet een nobody.

De enige reden waarom daar wat mensen pro-rusland zijn, omdat iedereen die tegen Rusland is zo'n beetje onder de zoden ligt. Praktisch alle Tsjetsjeense separatistenleiders zijn omgekomen/vermoord.

People as things, that’s where it starts.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
isomis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Dat is echt niet waar. Princeton University heeft het in kaart gebracht: YouTube: Video: Simulation reveals bleak outcome of a US and Russia nuclear war

Daarnaast zijn er best veel levende japanners die letterlijk de bommen op Japan hebben meegemaakt. Mensen die vluchten zijn de klos, mensen die minimaal 24 uur schuilen tussen een paar lagen beton hebben een overlevingskans.

Kortom, het leven gaat gewoon door en de vierde wereldoorlog wordt gevochten met stenen en stokken zoals Einstein voorspelde.
Die simulatie geeft toch juist het M.A.D. scenario weer? Praktisch heel Europa, de VS en Rusland kapot.

Kortom, als je hiervoor wil vluchten zul je echt heel ver weg moeten reizen. Naar Afrika, Azië, of Zuid Amerika. En dan komt probleem 2: voedseltekorten. Want met zoveel rommel in de atmosfeer krijg je een ander klimaat.

Die simulatie geeft overigens ook het risico weer waarvoor gewaarschuwd wordt, namelijk dat het gebruik van tactische kernwapens tot de mogelijkheden behoort in de Russische militaire doctrine. Ze denken dat het dermate afschrikt dat ze geen antwoord zullen krijgen.

De VS denkt daar anders over iig... en dan gaan we helaas steeds meer bommen en raketten sturen.

Ik begrijp nog steeds niet waarom Poetin ermee heeft zitten dreigen. Als hij dat niet gedaan had, waren we alsnog bezorgd geweest... maar door ermee te dreigen wil meteen niemand meer iets met hem te maken hebben.

Als je een oorlog met de Oekraïne wil, en niet met de NAVO, doe je er ook goed aan om in de communicatie het alleen daarover te hebben.

Is het een zwaktebod? Is hij echt zo gek? Wat is het?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Humma Kavula schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:18:
[...]

Kom zeg, je mag hier schijnbaar niks zeggen over een eventuele denkwijze die ook maar een snif Pro Russisch is in iemands opinie.
Ik ben puur op zoek naar info waarom dit is ontstaan, meer niet. Deze video somt een beetje de Russische kant op, ook die bestaat maar mag schijnbaar niet besproken worden.

Ik herhaal nogmaals; ik wil dat Putin valt, ben anti oorlog en wil momenteel niks met Russen te maken hebben.
Als je inderdaad had gelezen, zoals je zelf stelt, dan had je gezien dat elke dag deze zelfde discussie hier minimaal een keer weer voorbij komt. Het is niet voor niets dat het in de topic warning staat, die je blijkbaar ook niet gelezen hebt.

On topic: iemand al meer gezien over de vliegtuigen die vertrokken zijn uit Belarus? Na die laatste tweet geen verdere berichten meer gezien.

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Yup, het is heel vervelend maar de Spetsnatz zit ook hier. Ik heb het aardig in de gaten, ik heb het nu in zoveel varianten gezien, maar het is altijd raak. Iemand reageert, en dan rolt het verder.
Er zijn patronen te herkennen, maar de argeloze bezoeker van dit topic heeft dat niet in de gaten.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38

Men verwacht dat de slag om Kiev binnen nu en een paar dagen begint, omdat de Russen voldoende troepen hebben opgebouwd.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Een ander punt is dat ik sinds een paar maanden van het ene op het andere moment ineens bedolven werd onder de spam. Allemaal viagra/pharmacy/loans. Echt tientallen per dag. Tot ongeveer een week of 2 geleden. Toen was het ineens compleet over, eveneens uit het niets. Het zal een paar dagen voor de invasie geweest zijn. Enerzijds kan ik er echt geen logica in ontdekken maar anderzijds is het bijna teveel toeval om echt toeval te kunnen zijn.
Hier exact hetzelfde. Ik kreeg eerst ook misschien maar 3 spam mails per week. Toen een tijd 10 per dag of meer en nu is het inderdaad weer over en terug naar enkele per week.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:08
merlin1201 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:27:
Nieuws te kijken over Russen die vluchten naar Finland.
Alleen al afgaande op de kleding die men draagt, HH jasjes e.d vraag ik me af welke mensen dit dan zijn, of gaan zij hun geld achterna? Bedoel als je in je eigen land niet bij je geld kan die op buitenlandse banken staat, dan zit er maar één ding op.
Mja zal mijn kronkel wel zijn
Tja de intellectuelen / slimmere zullen eerder doorhebben dat er echt stront aan de knikker is. Hebben vaak ook meer internationale contacten en spreken meer talen. Dat zijn ook meestal de mensen met beter betaalde banen, die makkelijker weg kunnen.

Wil denk ik niet meteen zeggen dat ze geld in het buitenland hebben of bij Poetin's kliek horen. Maar uitgesloten is het natuurlijk ook niet. Wel waren er bijvoorbeeld ook studenten bij.

• Eli3l
Edit 2: Anonymous claimed dat het gelukt is en er zijn meerdere videos te vinden van mensen die claimen dat hun tv het inderdaad laat zien.

Het is wachten op bevestiging via mainstream kanalen.

Edit: wellicht te vroeg geroepn. Extra bevestiging nodig. Tot die tijd flinke korrel zout.

Goud! Dit is huge! Nu weten we waar al die hackers mee bezig waren _/-\o_ :9~

[ Voor 49% gewijzigd door Eli3l op 06-03-2022 21:55 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Lethalis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:30:
[...]

Die simulatie geeft overigens ook het risico weer waarvoor gewaarschuwd wordt, namelijk dat het gebruik van tactische kernwapens tot de mogelijkheden behoort in de Russische militaire doctrine. Ze denken dat het dermate afschrikt dat ze geen antwoord zullen krijgen.
Zolang de rotzooi binnen de landsgrenzen van Oekraïne blijft niet denk ik?

• HEY_DUDE
Dit is al vaker geclaimd maar bleek niet waar.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:18

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:30:
[...]

On topic: iemand al meer gezien over de vliegtuigen die vertrokken zijn uit Belarus? Na die laatste tweet geen verdere berichten meer gezien.
Kan er verder ook helemaal niks over vinden naast die Twitter.
Een aantal toestellen zijn omgekeerd en er zijn toestellen geland in Lida wat juist wat meer richting Litouwen ligt.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:37:
Goud! Dit is huge! Nu weten we waar al die hackers mee bezig waren _/-\o_ :9~
[Twitter]

[Twitter]
(behalve dat het waarschijnlijk fake is) Ik weet niet of je hier blij mee moet zijn. Wat als Putin besluit dat dit een aanval van 't Westen is? Hij hoeft dat alleen maar voor zichzelf en zijn direct ja-knikkers te bewijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 06-03-2022 21:40 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat er nu in Marioepol afspeelt is werkelijk mensonterend. Omdat er geen water meer is moeten mensen sneeuw eten om te overleven:
‘Catastrofaal’, noemt Laurent Ligozat van Artsen Zonder Grenzen (AZG) er de toestand op basis van gesprekken met medewerkers. ‘Ze proberen wanhopig om zich in veiligheid te brengen, terwijl de zware aanvallen doorgaan en de voedselvoorraden gevaarlijk klein zijn geworden. Er is geen water, elektriciteit of verwarming. Internet en telefoon zijn afgesloten. Ziekenhuizen, supermarkten en woningen hebben zware schade opgelopen. En het is onmogelijk om hulp binnen te brengen in de stad.’

Ligozat, die de noodhulp voor Oekraïne coördineert bij AZG, sprak vrijdag en zaterdag via de satelliettelefoon nog met een medewerker. ‘Hij vertelde me hoe mensen letterlijk gedwongen worden van sneeuw te leven.’

March of the Eagles

• Eli3l
HEY_DUDE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Dit is al vaker geclaimd maar bleek niet waar.
Waar en wanneer? Zie net meerdere mensen dit melden op Twitter.

Ik ga eens even extra graven.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

[Embed]

Uiteraard. Nog even afgezien van de Dugin-speak waarin de Orthodoxe Kerk, de Islam, het Jodendom en het Boedhisme de vier zuilen zijn die de Rusaziatische Cultuur hoog houden. Die Rusaziatische Cultuur die al sinds de Slag om het IJs bedreigd wordt door die heidense westerlingen.

Dat terzijde. De Orthodoxe Kerk vind Putin erg leuk. Vooral omdat die het toe staat dat de Orthodoxe Kerk het monopolie heeft op de import en handel in tabakswaren (uiteraard belastingvrij). U zult een Orthodoxe priester ook nooit in een gedeukte Lada (of een afgetrapte Renault 4) zien rijden.
Alpina schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:59:
Ook dat klopt maar ik kan het me in het geval van Oekraïne gewoon niet voorstellen.
Met de dingen die al gebeurd zijn in het verleden oa. De revolutie.
Dat kon men van de Kaukasiërs, met hun eeuwenlange krijgstradities, ook niet voorstellen.
Het zal u verbazen hoe snel mensen verzuchten in hun lot. Als puntje bij paaltje komt, is men blij dat men weer een dag leeft, een stukje salami bij het avondeten heeft en een borreltje in mag schenken.
Het is dan niet meer 'wij versus hen' in keurig afgebakende kaders. Het is meer die knagende angst dat als u tóch dat geweer ter hand neemt, dat u verraden wordt door uw buurman, en de lokale krijgsheer uw ouders in elkaar slaat en uw kinderen ontvoerd. Dat of toch maar het hoofd gebogen houden en dat stukje salami bij het avondeten en dat borreltje accepteren.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• HEY_DUDE
Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:41:
[...]

Waar en wanneer? Zie net meerdere mensen dit melden op Twitter.

Ik ga eens even extra graven.
Een aantal dagen terug. https://www.reddit.com/r/...s_hacked_by_anonymous_to/

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 21:28
XWB schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:40:
Wat er nu in Marioepol afspeelt is werkelijk mensonterend. Omdat er geen water meer is moeten mensen sneeuw eten om te overleven:

[...]
Ongelooflijk dat dit allemaal anno 2022 nog gebeurd.
We hebben niks geleerd sinds 1939 :'(

Volg dit topic al tijdje en schrik toch wel van de meeste berichten die geplaatst worden. En dan niet van jullie, maar de hele situatie in de wereld.

• PilatuS
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:39:
[...]
Wat als Putin besluit dat dit een aanval van 't Westen is? Hij hoeft dat alleen maar voor zichzelf en zijn direct ja-knikkers te bewijzen.
Dus maar niets meer doen tegen Putin en hem zijn gang laten gaan ? Die man is niet voor reden vatbaar en kan van alles aangrijpen om iets aan aanval te noemen. Zullen we maar niets doen omdat het anders misschien tegen het zere been van Putin is ? Net zo lang niets doen tot de Russen in Amsterdam staan ? O wee als we iets tegen Putin doen waar ie boos van wordt....

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 07:08
Wat me bij Marioepol opvalt is dat dit in Donetsk Oblast ligt. Je zou verwachten dat de Russen zich juit daar enigszins zouden gedragen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:48
ijdod schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:45:
Wat me bij Marioepol opvalt is dat dit in Donetsk Oblast ligt. Je zou verwachten dat de Russen zich juit daar enigszins zouden gedragen.
Ik ben al verbaast de invasie vanaf die kant op al helemaal niet lukt behalve vanaf de Krim naar Marioepel.

Ik ben altijd maar een hele simpele ziel, maar kunnen we niet al die MIGs van het Oostblok aan Moldavië geven en die dan Oekraïne laten helpen. :+

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

PilatuS schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:43:
[...]

Dus maar niets meer doen tegen Putin en hem zijn gang laten gaan ? Die man is niet voor reden vatbaar en kan van alles aangrijpen om iets aan aanval te noemen. Zullen we maar niets doen omdat het anders misschien tegen het zere been van Putin is ?
Anonymous is een ongecontroleerd element. Aannemende dat Anonymous geen agency is die onder een vlag van anonimiteit opereert, kan het onvoorspelbare gevolgen hebben als Putin zoiets serieus zou nemen.

• asing
Mektheb schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Ik ben al verbaast de invasie vanaf die kant op al helemaal niet lukt behalve vanaf de Krim naar Marioepel.

Ik ben altijd maar een hele simpele ziel, maar kunnen we niet al die MIGs van het Oostblok aan Moldavië geven en die dan Oekraïne laten helpen. :+
Moldavië houdt zich gedeisd. Ze weten dat ze de volgende zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• n0pe
ijdod schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:45:
De seperatisten waren maar actief in een klein gebied binnen de Donetsk Oblast. Mariupol is juist een sterk Oekraïns bolwerk waar al verschillende keren aanvallen zijn opgezet tegen de Russische bezetting. Ze zullen hier niet terughoudender zijn, eerder het omgekeerde.

• De_Bastaard
Kenny_026 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:23:
[...]

En wat denk je dat er in Oekraïne zou gebeuren als de regering valt? Dat ie een lieverdje aan de macht zet?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mektheb schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Het Azov Battalion zit verschanst in Marioepel en weigert de stad op te geven.

March of the Eagles

• Mektheb
asing schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Als je dat weet dan kan je maar beter nu beginnen nu ze nog niet bij je zijn.

• Mektheb
XWB schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Het Azov Battalion zit verschanst in Marioepel en weigert de stad op te geven.
Maar maken die kans om een aanval af te blijven slaan?

• De_Bastaard
asing schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Als die slim zijn prepareren ze de wegen naar de hoofdstad al met IEDs, loopgraven fixen etc.

Aan de andere kant is Moldavië wel echt ontzettend arm. Ergens zou ik nog snappen als die weer bij Rusland gaan horen. Wat een puinhoop is het daar.

• PilatuS
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Anonymous is een ongecontroleerd element. Aannemende dat Anonymous geen agency is die onder een vlag van anonimiteit opereert, kan het onvoorspelbare gevolgen hebben als Putin zoiets serieus zou nemen.
Jammer dan voor Putin. Die kerel is al weet ik veel hoeveel jaren bezig met proberen iedere democratie in het westen kapot te maken op welke manier dan ook. Er zijn miljoenen mensen radicaal geworden door die kerel. Dan zeggen, misschien moeten we maar niets terug doen, door wie dan ook, is echt onzin. Eindelijk eens vuur met vuur bestrijden in plaats van die man maar oneindig zijn gang laten gaan. Als Putin iets doet omdat Anonymous eens iets doet dan is dat de verantwoordelijkheid van Putin. Juist omdat het geen land is, maar een losse groep van verschillende mensen zou het onzin zijn als hij tegen een land iets doet door wat Anonymous heeft gedaan.

• Lethalis
  • Niet online
fevo-1190 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:43:
[...]

Volg dit topic al tijdje en schrik toch wel van de meeste berichten die geplaatst worden. En dan niet van jullie, maar de hele situatie in de wereld.
Het gebeurt al de hele tijd, het komt nu alleen dichterbij (Vietnam, Irak, Tsjetsjenië, Syrië, etc, etc).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
Mektheb schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Maar maken die kans om een aanval af te blijven slaan?
Een stad veroveren is bijna onmogelijk zonder die stad compleet in puin te leggen.
Maar de Tsjetsjenen die daar de aanval doen vinden het geen enkel bezwaar om een paar honderd duizend burgers te vermoorden.

TheS4ndm4n#1919

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb wat berichten verwijderd n.a.v. de topic regel over NAVO uitbreiding.

Dit zal zeker niet de laatste keer zijn vandaar het vriendelijke verzoek: maak alleen een topic report aan en laat de post voor wat het is. Alvast bedankt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Een stad veroveren is bijna onmogelijk zonder die stad compleet in puin te leggen.
Maar de Tsjetsjenen die daar de aanval doen vinden het geen enkel bezwaar om een paar honderd duizend burgers te vermoorden.
En ze hebben de basisvoorzieningen afgesneden, waardoor de burgers een pijnlijke dood tegemoet gaan. Volgens de oorlogsregels moeten burgers geëvacueerd kunnen worden, maar dat laten ze niet gebeuren.

March of the Eagles

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee - dat is dan jammer voor ons.

De NATO doet weloverwogen keuzes maken om geen lont in het kruidvat te leggen. Je moet dan geen groeperingen hebben die de vonk kunnen doen overslaan.

• Eli3l
De tweet die ik poste is van nu net, ze claimen dus een hack vandaag. Filmpjes van anderen zijn ook van vandaag.

Lijkt dus om een nieuwe claim te gaan en niet die van 26 Februari.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De_Bastaard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Als die slim zijn prepareren ze de wegen naar de hoofdstad al met IEDs, loopgraven fixen etc.

Aan de andere kant is Moldavië wel echt ontzettend arm. Ergens zou ik nog snappen als die weer bij Rusland gaan horen. Wat een puinhoop is het daar.
Wat ik van mijn vriendin hoor is dat het algemene sentiment daar behoorlijk /care is.

Zeker de oudere generatie, en dan heb ik het over iets van 40+, vindt de oude sovjet-unie, en dus in het verlengde daarvan Rusland, zo gek nog niet.

Plus dat er ook veel etnische Russen wonen, die het al helemaal weinig uitmaakt op dit moment waar ze bij horen.

De jongeren zijn over het algemeen veel meer pro-EU, mijn vriendin heeft genoeg leeftijdsgenoten die als het moet best Transnistria willen opgeven ["Dat is nu toch geen MD meer"] en eventueel zelfs weer bij Roemenie willen horen, als dat ervoor zorgt dat Rusland zich koest houdt.

Het punt is dat men daar echt een te rooskleurig beeld heeft van Rusland nu daadwerkelijk is. Ten tijde van de Sovjet Unie was MD nog best toeven, voor Sovjet-standaard, 100x beter dan in Roemenie, en eigenlijk is er sinds de val van de Sovjet-Unie weinig significant verbeterd.

De huidige regering probeert het tij wel wat te keren, en doet zeker goede dingen, maar dat is een lastig en langdurig proces, vechtend tegen de Russisch-Orthodoxe kerk, Russen die niet mee willen werken [genoeg etnisch-Russen daar die geen woord Roemeens spreken] en desinformatie uit Rusland.

1 voordeel: MD is zo arm, en de bevolking is er zo "meh" onder, als de inval om 6:00 zit Putin om 12:00 al aan de wijn in Chisinau, er zal praktisch geen daadwerkelijke oorlog zijn vermoed ik.

Of het zover komt? Geen idee. Denk dat als Putin dat het willen doen, hij het al gedaan had, had ie Oekraine helemaal in de tang gehad.

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:58:
[...]

De NATO doet weloverwogen keuzes maken om geen lont in het kruidvat te leggen. Je moet dan geen groeperingen hebben die de vonk kunnen doen overslaan.
Ehm, alles sancties en wapen leveringen gemist ? NAVO landen doen nogal veel hoor. Als Putin dan door Anonymous besluit ineens het westen aan te vallen is ie nog gekker dan ik dacht.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Al 1 dag oud, kijk even met een zoekfunctie of dat niet al benoemd is. Er komt zoveel dubbel langs. Zinnig en onzinnig. Zou fijn zijn als er wat meer gekeken wordt of het nieuwe informatie is.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 13:49
NSFW:

Schokkend. Burgerslachtoffers, Poetin bloed aan zijn handen. Zal niet opgeven tot zijn doel is bereikt.

Hoelang kunnen en gaan we toekijken. Ik vrees zeer lang. Met onze handen gebonden en Poetin de vrije hand.

:r Rusland paria van de wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 07-03-2022 11:58 . Reden: Spoiler toegevoegd + NFSW ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Gezien het aantal lekken vanuit de FSB, lijken die ook niet bijster happy te zijn. Dus enerzijds doen die hun werk wel, maar anderzijds lekt het dusdanig dat dat werk niet heel effectief zal zijn.

Er zal wel een machtspelletje achter zitten, maar mogelijk is dat 'beter' dan als dat er niet zou zijn.

• n0pe
Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Deniability is belangrijk, aanvallen geclaimd door anonymous zullen nooit gebruikt worden om een aanval tegen het westen te verantwoorden. We leveren al wapens…. Daarnaast, stel dat Putin een EU of Navo land aanvalt heeft hij een groter probleem.

Overigens weet Poetin precies wat hij doet, dit is allemaal een toneelspel om maar te zorgen dat wij niet ingrijpen. Nucleaire wapens is het laatste wat hij nog heeft om mee te dreigen, de rest van zijn kaarten heeft hij al verspeeld.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28
fevo-1190 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:43:
[...]

Ik snap het sentiment, maar we moeten ook niet doorslaan. NATO, EU, VN, het zijn zeker geen optimale organisaties, maar zeker in het vrije westen hebben we wat geleerd en hier naar gehandeld. Maar dat er op andere plekken in de wereld nog onrecht plaats kan vinden, helaas wel, maar dat zegt niks over ons leervermogen. Eerder dat het een stroperig proces is met ups en downs.

• olafmol
  • Laatst online: 17:18
[Embed]

Het is niet onwaarschijnlijk dat deze beste man wel eens de oorzaak kan zijn van Putin's megalomane gedrag: http://www.npostart.nl/be...-03-2022/POMS_BV_16835096

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Eerst al geen Mazespin meer voor de Russen, nu ook geen Drive to Survive meer.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 13:49
Waar zou Poetin nu dagelijks zijn, eten slapen?
In het Kremlin of al bunker in de binnenlanden....
Pagina: 1 ... 141 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid