Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.924 views

Onderwerpen

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:59
bulle bas schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Wij moeten eerst nog wakker worden en ons gaan realiseren hoe de oorlog gevoerd wordt. Dat begint inderdaad met implanteren propaganda van de vijand met als doel onze democratie en rechtstaat te ondermijnen. Laatst ene van Meieren in de TK die zei niet te geloven in onafhankelijke rechtspraak, en dat er dus tribunalen moeten worden ingericht.
Pas als we in de gaten hebben dat dat ook een front is van de vijand gaan we daar actief op ingrijpen. Maar we weten niet hoe. Men is erg geradicaliseerd na Covid. Elk ingrijpen zal een bevestiging zijn van hun ideeën.

Dat wakker worden gaat erg moeizaam. Kwaliteit en inzet van onze leiders heeft ruimte geschapen voor onfrisse ideeën, daar moeten we ook eerlijk over zijn. Maar dat is meer voor voor het NL politiek topic.
Idd oorlog wordt zo voortaan gevoerd. Dus ipv MINDER dialoog juist MEER dialoog. Probeer de balans te handhaven

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De_Bastaard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:44:
Die wallows heb ik helaas in m’n kring (sportschool) ook. Knettergek wordt ik van die imbecielen:

- onder trump was dit nooit gebeurd
- biden is een idioot
- het is allemaal gepland
- great reset lukte niet met Corona dus proberen ze het nu zo
- Oekraïne heeft geen historie, hoort bij Rusland
- ga zo maar door.

Echt van die ezels die trump en putin verheerlijken maar in tussen gewoon wel in Nederland blijven :')
Oef, ik volg ook nog iemand uit een ver verleden die (na 2 jaar wappie propaganda) nu dagelijks post dat ook dit nep is... Inderdaad, Biden is een hagedis en dit is allemaal gepland om schaarste te veinzen en 'ons' tot slavernij te dwingen. Het is te bizar om te ontvolgen.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
42erik schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:45:
Nutteloze zonneparken?

De energiekosten reizen de pan uit, maar jij wilt minder energie opwekken? Nog afgezien van een klimaatverandering?
Er is genoeg aan te merken op grootschalige zonneparken, maar laten we links en rechts Nederland in deze context niet onnodig tegen elkaar opzetten.

Oog op de russische bal...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:24
jan390 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:51:
The United States has given the "green light" to NATO countries to supply fighter jets to Ukraine.

We gaan een nieuwe fase in. Hopelijk ten goede.
Toch maar eens mijn kruipkelder een beetje uitgraven...

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:37

JoeZuCK

_Fonz > all.

The United States has given the "green light" to NATO countries to supply fighter jets to Ukraine.

Die 29 stuks vliegtuigen gaan het hem echt niet doen hoor.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
isomis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Dit is goed nieuws. Hopelijk schakelen we snel door. Niet bang zijn.

• bulle bas
  • Niet online
JoeZuCK schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:57:
[...]

Het is een eerste stap. Een signaal ook. Signaal richting Putin. Gaat Putin door, dan zetten we de volgende stap. En zo verder.
Signaal richting de wereld. Ook onze geloofwaardigheid wordt momenteel gesloopt door Putin.

• isomis
bulle bas schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Dit is goed nieuws. Hopelijk schakelen we snel door. Niet bang zijn.
[Twitter]
Nou ik heb een gezin en ik kan hier echt slapeloze nachten van hebben. Vraag me af of ik niet nu al moet verhuizen naar Canarische eilanden of ergens in Portugal. Het is lastig inschatten in hoeverre Nederland tijdens een nucleaire oorlog echt helemaal kapot gaat. Woon zelf in Flevoland en ik schat zo in, dat dit niet op de target list staat :P

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-11 12:36
isomis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:56:
[...]

is hij van lood?

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:09
JoeZuCK schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:57:
[...]

Wel wat hun thuishaven (Polen?) gaat worden.
Helemaal als de russen hun zware materieel in gaan zetten 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door jan390 op 06-03-2022 19:06 ]

• bulle bas
  • Niet online
isomis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:00:
[...]

Nou ik heb een gezin en ik kan hier echt slapeloze nachten van hebben. Vraag me af of ik niet nu al moet verhuizen naar Canarische eilanden of ergens in Portugal. Het is lastig inschatten in hoeverre Nederland tijdens een nucleaire oorlog echt helemaal kapot gaat. Woon zelf in Flevoland en ik schat zo in, dat dit niet op de target list staat :P
Hopelijk stelt deze post, en volgende discussie je wat meer gerust bulle bas in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3"

• isomis
Beton is goed genoeg :-)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-11 12:18

Sebazzz

3dp

bulle bas schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Wij moeten eerst nog wakker worden en ons gaan realiseren hoe de oorlog gevoerd wordt. Dat begint inderdaad met implanteren propaganda van de vijand met als doel onze democratie en rechtstaat te ondermijnen.
Exact! Ondermijning van de democratie en interne verdeeldheid en verstoring in het land - dat is wat landen zoals Rusland garen bij spinnen.

Zijn we de coronarellen in Rotterdam en Breda vergeten? Dat is mogelijk gemaakt door figuren zoals Baudet en Engel. Let maar op dat de retoriek straks over banen-inpikkende Oekraïners gaat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Die wallows heb ik helaas in m’n kring (sportschool) ook. Knettergek wordt ik van die imbecielen:

- biden is een idioot
- ga zo maar door.

Echt van die ezels die trump en putin verheerlijken maar in tussen gewoon wel in Nederland blijven :')
Mijn voorspelling, het kan 2 weken, 2 jaar of 20 jaar kosten, maar we zien hier de eerste jaren van een Westerse ISIS.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Mooi bericht, kan het helaas niet helemaal lezen:

https://www.telegraaf.nl/...nlegioen-valt-rusland-aan

IT leger van 250.000 hackers valt rusland aan.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

jan390 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Wel wat hun thuishaven (Polen?) gaat worden.
Dat wordt dus niet hun thuishaven.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
MagniArtistique schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Gewoon zelf graan verbouwen in plaats van al die nutteloze zonneparken, problem solved. Maarja..
Zolang we (of veel van ons dan) zonder blikken of blozen 5 euro voor een hipster IPA biertje betalen is die 2,5 euro voor een bruin brood denk ik niet ons grootste probleem.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-11 23:40
42erik schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:45:
[...]

Nutteloze zonneparken?

De energiekosten reizen de pan uit, maar jij wilt minder energie opwekken? Nog afgezien van een klimaatverandering?
Ja, landbouwgrond volzetten met zonnepanelen ten koste van zowel biodiversiteit / nieuwbouw ruimte / landbouwruimte heeft niet mijn voorkeur.

Daar zijn veel slimmere plekken voor.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:08
Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Exact! Ondermijning van de democratie en interne verdeeldheid en verstoring in het land - dat is wat landen zoals Rusland garen bij spinnen.

Zijn we de coronarellen in Rotterdam en Breda vergeten? Dat is mogelijk gemaakt door figuren zoals Baudet en Engel. Let maar op dat de retoriek straks over banen-inpikkende Oekraïners gaat.
Wilders had al een Tweet dat erg veel vluchtelingen uit Oekraïne zwart waren... Dus ja, ze gaan gewoon door zolang de centjes van Poetin binnen rollen.

ING had destijds al de rekening van Engel geblokkeerd volgens mij, maar terug gefloten door de rechter helaas.

De roep om geldstromen van politieke partijen in dit dossier te onderzoeken is een leuke start. Maar eerlijk gezegd zou de financiering van de partijen gewoon openbaar moeten zijn. Vrijwel zeker dat daarin heel interessante patronen te vinden zijn. En niet alleen bij FVD overigens.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07

- biden is een idioot
- ga zo maar door.

Je vergeet Biden is pedofiel

Ik heb inmiddels de hoop opgeven helemaal als je met die vergelijkingen van staken vrachtwagen chauffeurs in Canada met oorlog In Oekraïne 7(8)7

Tering jeetje puur alleen omdat ze weigeren vacines willen nemen zijn het in hun ogen verzetstrijders :r

Wordt er tegenwoordig nog wel geschiedenis gegeven op scholen vraag ik mij af

En ja hoor weer dezelfde idioten
https://nos.nl/artikel/24...cte-idioten-uit-nederland

[ Voor 7% gewijzigd door Amdwarrior op 06-03-2022 19:14 ]

• olafmol
  • Laatst online: 23:17

- biden is een idioot
- ga zo maar door.

Teveel anabolen? Of teveel tijd over en dus teveel rondklikken op het internet? Ik ken 1 iemand die ook naar the dark side is gegaan, dat is iemand die compleet mislukt is en vooral heel boos is op zichzelf en het op deze manier afreageert. Erg triest.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:26
JAHRASTAFARI schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:05:

zo wel: https://archive.ph/5bk6z

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46

Roytoch

Nietes

Lees wat dingen over dat die 29 straaljagers 'het ook niet gaan doen'. Dat zal wellicht niet, maar vanuit perspectief US/NAVO is dit, hoe erg ook, en liever uberhaupt niet gebeurd, toch een unieke kans. Rusland was al soort van afgestreept als wereldmacht (regional power, etc). En nu opeens verrekent Rusland zich ernstig. Economie naar de kloten, conventionele leger staat voor paal, steeds meer interne strijd, etc.

Misschien wint Oekraïne het niet. Maar elke neergeschoten straaljager, elke vastgelopen tank, en elk stuk kapotgeschoten artillerie kost een arm Rusland jaren, of decennia, om weer op te bouwen. Heel die modernisatieslag (ondanks dat die qua effectiviteit nu erg tegen lijkt te vallen) ongedaan gemaakt.

Dit is voor de US (en EU...) ook een historische kans om Rusland zeg maar van continental power, _echt_ naar regional power te trappen.

Ik wil hier geenszins mee zeggen dat ik dit toejuich, het is verschrikkelijk wat er gebeurt, en het gebeurt over de rug van een land en volk dat al een tijd oprechte stappen zet richting iets moois.

Maar ik kan me niet voorstellen dat de NAVO-top niet denkt: als de situatie dan is zoals die is, met een tegenstander die op bepaalde manier op de penaltystip gaat liggen, dan trappen we die bal ook zo hard mogelijk het doel in.

Welles

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik begrijp iets niet. De Oekraïners kunnen vliegen in de MIG van Polen. Ze kunnen niet in de F16 van de VS vliegen.

De Polen kunnen wel in de F16 vliegen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-11 23:40
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:43:
[...]

En om die misgelopen energie te compenseren, wat stel je voor? Toch maar wat extra Russisch gas importeren dan maar?

Overigens wordt hier al veel graan verbouwd hoor. Maar het meeste wordt geëxporteerd omdat dat meer oplevert, en voor Nederland is dit graan te duur. Geïmporteerd graan us goedkoper.
Bouw die zonneparken langs of tussen snelwegen in. In plaats van op kostbare en broodnodige landbouwgrond. Bouw ieder datacenter en warehouse het dak vol. Iedere woning en schuur.

Voor wat resteert maak het groningsgas op en compenseer groningers daarvoor zonder gezeik. Bouw daarnaast een aantal kerncentrales in afgelegen gebieden.

Klaar. 😊

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:13:
[...]

Ik begrijp iets niet. De Oekraïners kunnen vliegen in de MIG van Polen. Ze kunnen niet in de F16 van de VS vliegen.

Poolse piloten kun je ook nog trainen komende tijd. Die tijd heeft Oekraïne niet.

• Roytoch
  • Laatst online: 17:46

Roytoch

Nietes

[...]

Hebben in ieder geval, hopelijk en aannemelijk, meer tijd om daar op te trainen, met training vanuit bvb de VS of andere NAVO-landen. Terwijl Oekraïne die tijd niet heeft, en nu op moet stijgen.

Welles

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:43
JAHRASTAFARI schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:05:

Wat ik totaal niet snap dat tweakers hier nog amper aandacht aan heeft besteed.
Ik had zelf al diverse zaken aangedragen , van andere nieuws sites tot aan waar hackers zelf mee komen maar echt helemaal niets nog.
Terwijl dit toch echt iets voor tweakers is

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ja. De Poolse luchtmacht vliegt nu immers ook al met F-16s.

Virussen? Scan ze hier!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
[...]

Polen heeft al F-16's dus wrs wel.

Wikipedia: Luchtmacht van de Poolse Republiek

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Polen heeft al een stapeltje f16s.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar van het ad liveblog, USA zegt OK, maar landen moet dus zelf bepalen en die zeggen, nee.
Polen heeft zondag opnieuw gezegd dat het geen gevechtsvliegtuigen aan buurland Oekraïne zal leveren. Zaterdagavond zei een woordvoerder van het Witte Huis dat Polen Amerikaanse F16-straaljagers kon krijgen, als het zijn MiG-29-gevechtsvliegtuigen aan Oekraïne gaf. De MiG-29 is van Russische makelij en Oekraïense gevechtspiloten kunnen met dit type vliegtuig overweg.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken suggereerde zondag eveneens dat deze optie tot de mogelijkheden behoort tijdens zijn bezoek aan de Moldavische hoofdstad Chisinau, waar hij voor crisisoverleg was. Op Twitter schreef de Poolse regering echter dat 'Polen geen gevechtsvliegtuigen naar Oekraïne zal sturen en (Oekraïne) ook niet zal toestaan zijn vliegvelden te gebruiken'.

Rusland waarschuwde de buurlanden van Oekraïne zondag nadrukkelijk de Oekraïense luchtmacht niet toe te staan om bases op hun grondgebied te gebruiken. Zouden ze dat wel doen, dan 'kan dat gezien worden als de betrokkenheid van deze staten bij een gewapend conflict', aldus een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie. Volgens de woordvoerder heeft Rusland bewijs dat Oekraïense piloten eerder zijn uitgeweken naar onder meer Roemenië, dat net als Polen lid is van de NAVO.

Dinsdag ontkende Polen ook al berichten dat het MiG-29s aan Oekraïne zou leveren.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:17:
Maar van het ad liveblog, USA zegt OK, maar landen moet dus zelf bepalen en die zeggen, nee.

[...]
Maar, is dat een Al-Sahafje? We are not delivering planes to Ukraine :+

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Gewoon zelf graan verbouwen in plaats van al die nutteloze zonneparken, problem solved. Maarja..
Heeft u wel eens het verschil gezien tussen wat graan per hectare opbrengt in euro's, en zonnepanelen? Een landeigenaar moet sterk in zijn schoenen staan om niet in te gaan op het aanbod van de zonnepanelenuitbater.
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:43:
Overigens wordt hier al veel graan verbouwd hoor. Maar het meeste wordt geëxporteerd omdat dat meer oplevert, en voor Nederland is dit graan te duur. Geïmporteerd graan us goedkoper.
Nee, dat is niet helemaal waar. 90% van het graan in Nederland krijgt - afhankelijk van het seizoen - een enkeltje bierbrouwer of een enkeltje varkenstrog.

Ondanks de klimaatverandering zijn er in Nederland nog te weinig zonuren om consumptiegraan te verbouwen. Nog even afgezien van het feit dat onze grond gewoon te arm is, wegens ontbreken zwarte aarde.

Graan importeren we al eeuwen, dat hebben we nooit in afdoende mate kunnen verbouwen voor onze eigen consumptie. Vergeet die paar bootjes die naar de Oost gingen, het was de Moedernegotie, de Sontvaart van schepen die graan gingen halen uit de Baltische regio en Rusland, die onze Gouden Eeuw goudkleurig maakte.

Als u brood wil gaan bakken met wat hier geproduceerd wordt, zult u brood moeten leren bakken van rogge en aardappelen (een vergeten kunst).
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:47:
Welkom in de wondere wereld van landbouwsubsidies ;)
Dit gaat alleen op voor zogenaamde dumpgoederen. Graan is geen dumpgoed, in tegenstelling tot bijvoorbeeld zuivel, aardappelen en suiker, dat met veel subsidie in het buitenland onder de marktprijs op de markt gedumpt wordt.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Ja. De Poolse luchtmacht vliegt nu immers ook al met F-16s.
Dus die MIGs werden sowieso uit gefaseerd? Oude voorraad?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Nieuwe vliegtuigen leggen nogal wat druk op de begroting. Kwestie van budget.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Klopt. Is nog een erfenis uit het verleden. Oude versies ook. Deels van de DDR nog, door Duitsland aan Polen verkocht een aantal jaren terug.

Zodra de door Polen bestelde F-35s (JSF) zouden zijn afgeleverd zouden de MiG-29s er toch al uit gaan.

Virussen? Scan ze hier!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:48
MikeyMan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:20:
[...]

Nieuwe vliegtuigen leggen nogal wat druk op de begroting. Kwestie van budget.
Maken de Amerikanen wel een op de pof contract van.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mektheb schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Maken de Amerikanen wel een op de pof contract van.
Lendlease noemden ze dat vroeger. Betaal maar als je eraan toe bent.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat ik me kan veronderstellen is; als Putin om geld verlegen is, zal hij het wel van de Chinezen lenen. Die zijn gek op geld uitlenen. Als dat gebeurd moet het Westen nog meer volharden. Rusland zal het wel betalen met miljarden vaten olie. Als Rusland op de een of andere manier niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zal China bepaalde eisen gaan stellen.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:09
MagniArtistique schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Ja, landbouwgrond volzetten met zonnepanelen ten koste van zowel biodiversiteit / nieuwbouw ruimte / landbouwruimte heeft niet mijn voorkeur.

Daar zijn veel slimmere plekken voor.
Maar je kan toch gewoon een koe op je dak zetten :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JoeZuCK schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:23:
Wat ik me kan veronderstellen is; als Putin om geld verlegen is, zal hij het wel van de Chinezen lenen. Die zijn gek op geld uitlenen. Als dat gebeurd moet het Westen nog meer volharden. Rusland zal het wel betalen met miljarden vaten olie. Als Rusland op de een of andere manier niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zal China bepaalde eisen gaan stellen.
Geld? Om wat te kopen? Takes two to tango.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MikeyMan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Roebels te kopen om zo de koers een beetje overeind te houden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:26:
[...]

Een mooie imitatie auto …?

https://www.motor1.com/fe...copies-european-cars/amp/

• bvbal79
[...]

Polen wil al tijden een update van hun aerovloot. Dus nu kan het dan opeens... tja wat doe je dan met je oude toestellen. Die doneer je aan Oekraine.

• jan390
Unconfirmed, maar er lijken nu vliegtuigen vanuit Belarus naar Oekraine te vliegen

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
bvbal79 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Polen wil al tijden een update van hun aerovloot. Dus nu kan het dan opeens... tja wat doe je dan met je oude toestellen. Die doneer je aan Oekraine.
Ze hebben al F35 in bestelling. Maar dat duurt nog 3-4 jaar.

TheS4ndm4n#1919

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Het live steamen van Ruptly (rt) van de rellen ben ik inderdaad in een heel ander perspectief gaan zien.

• bvbal79
RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:39:
[...]

Ze hebben al F35 in bestelling. Maar dat duurt nog 3-4 jaar.
Ik geef aan dat dit een legitieme reden is voor NAVO om vliegtuigen in oekraine te krijgen.

• hoevenpe
bvbal79 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:41:
Ik geef aan dat dit een legitieme reden is voor NAVO om vliegtuigen in oekraine te krijgen.
Er gaan geen Poolse toestellen naar Oekraïne:
Polen heeft zondag opnieuw gezegd dat het geen gevechtsvliegtuigen aan buurland Oekraïne zal leveren. Zaterdagavond zei een woordvoerder van het Witte Huis dat Polen Amerikaanse F16-straaljagers kon krijgen, als het zijn MiG-29-gevechtsvliegtuigen aan Oekraïne gaf. De MiG-29 is van Russische makelij en Oekraïense gevechtspiloten kunnen met dit type vliegtuig overweg.

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Als ik de staat van het Russische leger zo bekijk staat het waarschijnlijk op de Russische kaarten als Zuyderzee. Wees dus niet bang.

Sowieso vind ik de reactie op een nucleair dreigement van dat kereltje erg overdreven. Als iemand zo angstig voor COVID is bijvoorbeeld, lijkt t mij niet dat ie graag zelfmoord wil plegen in de nabije toekomst.
Sowieso.. toen ie die oorlog begon, tijdens die nachtelijke speech, meldde hij al, mochten landen denken UA te gaan helpen dan gaan jullie iets meemaken wat je nog nooit meegemaakt hebt.. Vervolgens stromen de NLAWs, Javelins, Stingers en nu misschien zelfs Migs UA in, en er wordt niks gedaan/gezegd.
Sancties die het land 40 jaar terug schoppen, wederom niks.
We laten ons chanteren door die mafklapper en zeggen eigenlijk, pak alles wat je pakken kan (zolang het geen NATO-lid betreft.. pleeg genocide , leg steden volledig plat en we zullen (bijna) niets doen.. Net zoals in Grozny en Aleppo.

Dat betekent, stam + t .

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:27

MLLL

Palm Treo 650

Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Tja in mijn vriendenkring merk ik nogal uiteenlopende standpunten mbt COVID en vaccinaties. Wij volgen simpel de wetenschappelijke methode, maar als je al om wat voor reden dan ook vertrouwen in wetenschap of overheid had verloren (bijv slachtoffer toeslagenaffaire of chronische ziekte) dan kan ik me eea voorstellen.

Over het algemeen geldt: zoek de verbinding, blijf in dialoog, luister naar elkaar, verplaats je in de ander. Door mensen met een relatief gematigd standpunt uit te sluiten radicaliseren ze alleen maar binnen hun eigen kring en bubbel. Exact hetzelfde geldt voor mensen in een sekte of religie, of voor hen die gevallen zijn voor propaganda zoals onze Russische medemens.
Je verplaatsen in een Wappie heeft totaal geen zin, daar ben ik na 2 jaar wel achter gekomen, zonde van je tijd.
Ik ken helaas teveel van die Wappies, en het is waar, diegene die Covid-19 ontkende zijn bijna allemaal pro-Putin.

Ben ook wel klaar met zulke gasten

• Apache4u
  • Niet online
Ik snap trouwens werkelijk waar niet waarom dat Poolse straaljager-verhaal / debat zo publiekelijk gevoerd moet worden door al die regeringsleiders.

Dat betekent, stam + t .

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41
Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Deze had ik al eerder gepost. Zorgwekkend, en ook niet gek dat hij in de gaten wordt gehouden door veiligheidsdiensten. Hetzelfde geldt voor Baudet. Ze gebruiken het momentum van anti-COVID om in deze lijn door te zetten. Het betreft dan de deep state en qanon theorieën. Ruikt naar GRU beïnvloeding, maar is geen hard bewijs voor.
Dat kan eigenlijk bijna niet.

Baudet was de eerste die zorgen uitsprak over covid19 in de kamer (en daar een debat over wilde). Sterker nog; er was een motie Wilders en Baudet in maart 2020 die een lockdown voor heel Nederland in wilde stellen; https://www.tweedekamer.n...2020Z05296&did=2020D11007 Een lockdown die jammer genoeg niet is aangenomen. Dat is ook de tijd dat de minister op tv kwam vertellen dat een mondkapjes meer kwaad dan goed deden en er geen aanwijzingen waren dat kinderen covid konden verspreiden. De norm onder de gevestigde partijen was destijds dat er niks aan de hand was. Later, toen de rest van dek kamer covid wél serieus nam en die lockdowns er een tijdje waren, is het standpunt van Baudet gewijzigd; covid was geen gevaar meer. Met de tijd is dat standpunt de norm geworden onder min of meer alle partijen. De overeenkomst is dat er in elke situatie tegen de mening van de gevestigde orde werd geschopt.

Nu komen er weer uitspraken over dit conflict die tegen de norm in gaan. Ik zie daar meer een politiek spel in dan een Russisch meesterplan. Bij dat laatste is er namelijk onwijs gefaald door de hele partij af te breken, FVD haalde een monsterzege en ondertussen heeft FVD niks te vertellen. Had men een milder beleid gevoerd rondom covid dan had men nú invloed op het Nederlandse beleid kunnen uitoefenen. Als de russen écht iets te zeggen hadden dan hadden ze die afbraak nooit toegestaan.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Wat pas echt zou helpen, is het saneren van de veestapel. Dan kunnen we de grond die nu gebruikt wordt voor het verbouwen van voedermais, gebruiken voor graanteelt. En de overtollige weidegrond scheuren en ook geschikt maken voor akkerbouw.

En onder de streep zijn we dan ook grotendeels van de stikstofellende af.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 02:12

De Z is blijkbaar een dingetje geworden voor sommige Russen.

• bvbal79
PLAE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:47:
[Twitter]

Stockholm-syndroom

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
olafmol schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Teveel anabolen? Of teveel tijd over en dus teveel rondklikken op het internet? Ik ken 1 iemand die ook naar the dark side is gegaan, dat is iemand die compleet mislukt is en vooral heel boos is op zichzelf en het op deze manier afreageert. Erg triest.
Denk het wel man, in combinatie met de bekende fuik.

Vriend van me die ik al heel lang ken, slim genoeg is ook helemaal de verkeerde kant op aan t gaan. Die lui zitten elkaar wat op te naaien, echt wat een incompetentie.

Enkeltje Oekraïne/Donbas of aanmelding vreemdelingenlegioen aub. Als je wilt rellen ga je daar maar je ding doen.

Ook mooi om te zien dat ze denken dat hun bullshit die ze hier verkondigen daar wel gerespecteerd zou worden. Een keertje die onzin verkopen in Moskou en ome Putin heeft wel een speciaal plekje voor je.

• jan390
d-vine schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Wat ik totaal niet snap dat tweakers hier nog amper aandacht aan heeft besteed.
Ik had zelf al diverse zaken aangedragen , van andere nieuws sites tot aan waar hackers zelf mee komen maar echt helemaal niets nog.
Terwijl dit toch echt iets voor tweakers is
Er gebeurt toch wel het een en ander

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:22

We gaan uitvinden of dat interview met de Russische POW’s echt is. OSINT in actie met de in dat vakgebied bekende Van Ess. Er zijn (uiteraard) twijfel of het echt is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• bvbal79

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:43:
[...]

We kunnen ons een dialoog zoeken tot we een ons wegen, maar vroeg of laat gooit Putin een bom op het oosten. Elke dialoog maakt de burgerdoden niet minder. We hebben 2 jaar geprobeerd die coviddebielen rustig te woord te staan. Heeft niet geholpen. Nu trek ik zelf in elk geval de grens. Het is klaar. Die mensen doen niet mee. Putin verdedigen vanwege de toeslagenaffaire, leuk voor je. Stik er maar in. Niet jij maar die mensen.
Ik heb toch wel meegemaakt dat iemand verder de afgrond in dreigt door uitsluiting, of juist dat iemand betrekken positief uit kan pakken. Maar ik kan jou niet dwingen. Ik heb overigens wel begrip voor je standpunt. Met name de heel extremen zijn lastig tot zelfreflectie te krijgen.

China houdt zich op de vlakte rondom de Russische inval, maar waarom eigenlijk?

Frans-Paul van der Putten, Chinadeskundige bij Clingendael

Dit artikel omschrijft een goede reden om ons zoveel mogelijk afzijdig te houden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:25
TikTok is toch eigendom van een Chinees bedrijf? Interessant dat ze dit doen.

• Eli3l
  • Laatst online: 01-11 21:08
jan390 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:38:
Unconfirmed, maar er lijken nu vliegtuigen vanuit Belarus naar Oekraine te vliegen
Nog een bron die spreekt van inmiddels al 11 vliegtuigen.

• jan390
PLAE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:47:
[Twitter]

Yep, volwaardige propaganda (zie ook het draadje)

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:43
Rusland is zich aan het voorbereiden om van het internet af te gaan.
Denk dat ze de hackers zat aan het worden zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-gnjtB3hJPSwjk8IPZ-D3U6RZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CpIodyrhjtop1wiXhBUya5HH.png?f=fotoalbum_large

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:19
hoevenpe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Er gaan geen Poolse toestellen naar Oekraïne:

[...]
Nothing to see here move along.... ;)

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

d-vine schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:01:

[Afbeelding]
Rusland heeft al een test gehad - gezien het gebrek aan datummarkering - zijn dat geen documenten van toen?

• Bschnitz
  • Laatst online: 22:47
Sebazzz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Rusland heeft al een test gehad - gezien het gebrek aan datummarkering - zijn dat geen documenten van toen?
Staat toch echt 5-3-2022....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57

[Afbeelding]
Heb je een link? Ik kan de tweet niet vinden op hun Twitter.
Edit: NVM, meerdere accounts met dezelfde naam. Found it.

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 06-03-2022 20:06 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:11
Nat-Water schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:05:
[...]

Heb je een link? Ik kan de tweet niet vinden op hun Twitter.
https://twitter.com/anono.../1500543638669041666?s=21

• NiGeLaToR
Dan kan ik wel op vakantie. Het zijn de grootste werkverschaffers met ransomware etc de laatste periode.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Lethalis
  • Niet online
[...]

Ik woon in de buurt van Rotterdam... je weet wel, daar waar die belangrijke haven is waar de NAVO zijn materiaal langs wil vervoeren :')

Rotterdamse haven zou mogelijk doelwit kunnen zijn als oorlog zich uitbreidt, denkt Europarlementariër

Mijn kruipruimte is ranzig. Maar mijn vrouw zei toevallig gisteren ook al zoiets ;)

Maar goed, ik denk wel dat als Rusland kernwapens op Europese landen zoals Nederland en Duitsland gaat gooien het M.A.D. scenario ingaat en je nergens op aarde meer veilig bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 06-03-2022 20:10 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Apache4u
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd wie we hier dan niet meer gaan zien ;)

Dat betekent, stam + t .

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40
Hier een slechte vertaling in het Engels

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 06-03-2022 20:10 ]

Cloud ☁️

• hoevenpe
Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:57:
Dit artikel omschrijft een goede reden om ons zoveel mogelijk afzijdig te houden.
Afzijdig is een gepasseerd station, maar als China hier sterker uitkomt zijn we van de regen in de drup. Vooralsnog zijn wij één van de twee honden die vechten om een been...

Hoe graag ik het Oekraïne ook gun, Poetin in de armen van Xi drijven is enorm gevaarlijk. Dit zooitje ongeregeld kunnen we als NAVO nog wel aan, 1,3 miljard Chinezen zeker niet.

• isomis
Lethalis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Ik woon in de buurt van Rotterdam... je weet wel, daar waar die belangrijke haven is waar de NAVO zijn materiaal langs wil vervoeren :')

Mijn kruipruimte is ranzig. Maar mijn vrouw zei toevallig gisteren ook al zoiets ;)

Maar goed, ik denk wel dat als Rusland kernwapens op Europese landen zoals Nederland en Duitsland gaat gooien het M.A.D. scenario ingaat en je nergens op aarde meer veilig bent.
Dat is echt niet waar. Princeton University heeft het in kaart gebracht: YouTube: Video: Simulation reveals bleak outcome of a US and Russia nuclear war

Daarnaast zijn er best veel levende japanners die letterlijk de bommen op Japan hebben meegemaakt. Mensen die vluchten zijn de klos, mensen die minimaal 24 uur schuilen tussen een paar lagen beton hebben een overlevingskans.

Kortom, het leven gaat gewoon door en de vierde wereldoorlog wordt gevochten met stenen en stokken zoals Einstein voorspelde.

[ Voor 6% gewijzigd door isomis op 06-03-2022 20:11 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 20:13
Stroopwafels schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:58:
[...]

TikTok is toch eigendom van een Chinees bedrijf? Interessant dat ze dit doen.
Zo interessant is dat toch niet? Ze kunnen (of willen) niet aan die wet voldoen. Dan heb je weinig keuze over. Ook TikTok heeft er niets aan indien hun gebruikers of medewerkers opgepakt worden voor het overtreden van die rare wet.

• Stroopwafels
Volgens mij willen ze dat alle Russische sites naar .ru gaan, alle third-party resources lokaal worden gehost... gewoon alles lokaal en in Rusland. Ik neem aan dat ze dit doen voor het geval Rusland wel het internet gaat limiteren/blokkeren (van een of beide kanten).

• Jerie
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:44:
[...]

Als ik de staat van het Russische leger zo bekijk staat het waarschijnlijk op de Russische kaarten als Zuyderzee. Wees dus niet bang.

Sowieso vind ik de reactie op een nucleair dreigement van dat kereltje erg overdreven. Als iemand zo angstig voor COVID is bijvoorbeeld, lijkt t mij niet dat ie graag zelfmoord wil plegen in de nabije toekomst.
Sowieso.. toen ie die oorlog begon, tijdens die nachtelijke speech, meldde hij al, mochten landen denken UA te gaan helpen dan gaan jullie iets meemaken wat je nog nooit meegemaakt hebt.. Vervolgens stromen de NLAWs, Javelins, Stingers en nu misschien zelfs Migs UA in, en er wordt niks gedaan/gezegd.
Sancties die het land 40 jaar terug schoppen, wederom niks.
We laten ons chanteren door die mafklapper en zeggen eigenlijk, pak alles wat je pakken kan (zolang het geen NATO-lid betreft.. pleeg genocide , leg steden volledig plat en we zullen (bijna) niets doen.. Net zoals in Grozny en Aleppo.
Die kaarten waren in de SU begin jaren 80 zeer gedetailleerd. Flevoland staat daar op. Zie dit artikel https://www.ad.nl/binnenl...en-in-nederland~a747dd35/

Wat betreft de wapens: Oekraïne ontving voor de oorlog begon al wapens. Intel van VS liet de troepenmacht en troepenopbouw al zien, die heeft ongetwijfeld invloed gehad op wapenleverancies. Maar het is van belang voor onze doctrine om de credits bij Oekraïne en de Oekrainers leggen. Zij doen het. Ja ze hebben een paar wapens gekregen maar zij zijn de helden, zij hebben het steuntje in de rug nodig. Zo werkt dat in een proxy-oorlog. Ken je die verdediger bij voetbal die de aanvaller vloert en ondertussen de handjes opsteekt? Dat zijn wij. Hopelijk ziet scheidsrechter Xi het door de vingers ;)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Stroopwafels
eric.1 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Zo interessant is dat toch niet? Ze kunnen (of willen) niet aan die wet voldoen. Dan heb je weinig keuze over. Ook TikTok heeft er niets aan indien hun gebruikers of medewerkers opgepakt worden voor het overtreden van die rare wet.
Daar keek ik inderdaad overheen. Had niet in de gaten dat het komt door die nieuwe wet.

• HKLM_
Stroopwafels schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Volgens mij willen ze dat alle Russische sites naar .ru gaan, alle third-party resources lokaal worden gehost... gewoon alles lokaal en in Rusland. Ik neem aan dat ze dit doen voor het geval Rusland wel het internet gaat limiteren/blokkeren (van een of beide kanten).
Zo lees ik hem ook inderdaad, gebruik Russische DNS en move je resource naar het .RU TLD als je dat mogelijk is.

Cloud ☁️

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:14
Ik denk overigens dat wat betreft de arbeidsmarkt er genoeg Oekraïners zijn die willen bijspringen in de energietransitie om zo sneller van Russisch gas af te komen. Die banen liggen door heel de EU voor het oprapen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Apache4u
  • Niet online
AmEx trouwens ook weg uit Rusland las ik, Nou was het niet zo dat je daar ontzettend goed mee kon betalen daar (is tenminste mijn ervaring).

Dat betekent, stam + t .

• Stukfruit
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:07:
Poetin krijgt nu overigens meer steun uit Nederland, van de anticorona-beweging. O.a. Viruswaanzin-leider WIllem Engel spreekt zijn steun voor Putin uit:

[...]

Bron, en meer info: Virusactivisten ruilen corona in voor Poetin: ‘Ik begrijp wel wat hij doet’ (even open in InPrivate/Incognito-modus indien nodig).
Als Baudet, Engel, enz. om een of andere reden niet gebruikt kunnen worden als schietschijf zodra Putin nog verder Europa in probeert te duiken, dan kunnen we ze altijd nog voor een tribunaal zetten. Ik heb ze wel eens horen zeggen dat ze daar groot fan van zijn ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:49
hoevenpe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Afzijdig is een gepasseerd station, maar als China hier sterker uitkomt zijn we van de regen in de drup. Vooralsnog zijn wij één van de twee honden die vechten om een been...

Hoe graag ik het Oekraïne ook gun, Poetin in de armen van Xi drijven is enorm gevaarlijk. Dit zooitje ongeregeld kunnen we als NAVO nog wel aan, 1,3 miljard Chinezen zeker niet.
Militaire en economische kracht van de NAVO is toch nog steeds vele malen groter dan die van China en Rusland bij elkaar of mis ik nu iets? Waarom zouden we 1,3 miljard Chinezen niet "aankunnen".

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11
HKLM_ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Hier een slechte vertaling in het Engels

[Embed]
Nice! Kunnen onze uplinks dan wel weer downgraden. Dit gaat zo onwijs veel botverkeer en spam schelen… hadden ze eerder moeten doen!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Afzijdig is een gepasseerd station
Dat was het IMHO ook voor de oorlog begon, ik schreef dan ook 'zoveel mogelijk afzijdig'. Dwz dat je de situatie zoveel mogelijk probeert te beïnvloeden zonder dat je er krediet (= debet bij China) voor krijgt.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
Rpg in actie

TheS4ndm4n#1919

• HKLM_
Iemand een idee hoe betrouwbaar dit soort berichten zijn?

Cloud ☁️

• hoevenpe
klaw schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:01:
Nothing to see here move along.... ;)
Die 29 MiG-29s zijn sitting ducks, ze kunnen beter 50 extra TB2's geven.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Rotterdamse haven zou mogelijk doelwit kunnen zijn als oorlog zich uitbreidt, denkt Europarlementariër
Dat zou een behoorlijke pre-emptive strike zijn :')

Maar er is natuurlijk ook nog Antwerpen, Hamburg, en andere havens.
Mijn kruipruimte is ranzig.
Een kruipruimte is niet echt een schuilkelder. Mijn kruipkelder is goed genoeg geventileerd dat fallout er zo in waait, dus voor mij in Hoogvliet is er geen oplossing :')
Maar goed, ik denk wel dat als Rusland
kernwapens op Europese landen zoals Nederland en Duitsland gaat gooien het M.A.D. scenario ingaat en je nergens op aarde meer veilig bent.
Inderdaad, dan ga je richting een situatie zoals in de film Threads.
Apache4u schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Ik ben benieuwd wie we hier dan niet meer gaan zien ;)
Grappig dat je dat zegt, ik zag een tweet van de top 10 posts op Facebook voor en na de Rusland sancties. De verschillen waren behoorlijk.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34

Uiteindelijk krijgen we daar toch wel mot mee (China), of het moet ook eerder imploderen net als de Sovjet Unie uiteindelijk deed. Maar goed daarmee is de kous dan nog steeds niet af zo kunnen we nu toch wel stellen.

Maar goed voorlopig blijven we hier mee laveren met de retoriek van Putin. Drones van Erdogan wordt weinig misbaar over gemaakt, een oude MiG uit Polen wel.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41
Killjoy schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:46:
[...]

Wat pas echt zou helpen, is het saneren van de veestapel. Dan kunnen we de grond die nu gebruikt wordt voor het verbouwen van voedermais, gebruiken voor graanteelt. En de overtollige weidegrond scheuren en ook geschikt maken voor akkerbouw.

En onder de streep zijn we dan ook grotendeels van de stikstofellende af.
Nederlandse tarwe is geen goede bron van eiwitten. Daarom importeren we bijvoorbeeld uit Frankrijk. Dus massaal hier graan (tarwe, rogge, gerst) verbouwen voor menselijke consumptie zie ik niet gebeuren... We gebruiken de veestapel om de 'slechte' oogst op te werken naar een hoogwaardige bron van eiwitten.

Uberhaupt heb je voedsel met een hoge DIAAS nodig, want los van dat je de eiwitten eet wil je ze ook opnemen. Dierlijke producten zitten vaak boven de 100% terwijl bijvoorbeeld linzen rond de 40% zitten. Om dit even iets concreter te maken; stel jij hebt 100 gram eiwitten nodig dan kun je dat uit 500 gram kipfilet halen (23 gram eiwit per 100 gram, meer dan 100% opneembaar score). Ga je dat met Linzen doen dan moet je 1100 gram linzen eten (9 gram per 100 gram). Maar dan zijn we er nog niet want je moet nog corrigeren voor opneembaarheid. Met een DIAAS van rond de 40% kom je op pak hem beet 2500 gram linzen om effectief evenveel eiwitten binnen te halen dan met die kipmaaltijd. In kcal zit je dan 545 Kcal tegenover 2475 Kcal. Dus dat is alles behalve efficiënt. Een maaltijd bestaat natuurlijk niet uit één ding, en dat gaat ook buiten de context van de oorlog, maar dat is eigenlijk een tweede reden waarom het op grote schaal niet wenselijk is om een hoogwaardige bron van eiwitten massaal te gaan vervangen voor een slechte bron van eiwitten. Granen zitten overigens nog véél lager dan linzen wat betreft DIAAS. Voor kinderen is dat uberhaupt geen doen, die worden zonder dierlijke producten 3cm korter.

TLDR vee/veevoeder omzetten naar graan is geen reëel scenario.

Maar hoewel een tekort aan graan een direct gevolg is van de oorlog wijken we nu wat ver van de oorlog af :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Nog een bron die spreekt van inmiddels al 11 vliegtuigen.

[Twitter]
Status? Ik kan er weinig over vinden.

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:20:
[...]

Die 29 MiG-29s zijn sitting ducks, ze kunnen beter 50 extra TB2's geven.
Wellicht vertellen ze ons toch niet alles en krijgen de MIG's wel de juiste (NATO) bewapening en countermeasures mee om een kans te maken. Vraag is vervolgens: wat kan een Ukrainse piloot er mee.

Maargoed, het houdt de gemoederen bezig. Ik lees ook dat de Ukrainse luchtmacht nog steeds actief is, maar zie er niet veel meer van in de berichtgeving. Ook geen recente TB2 filmpjes.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Ik woon in de buurt van Rotterdam... je weet wel, daar waar die belangrijke haven is waar de NAVO zijn materiaal langs wil vervoeren
Zijn die leveringen al onderweg? Wat voor levertijd valt daaronder?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Morgen gaan ze weer onderhandelen. Mogelijk dat ze druk willen zetten door Odessa zwaar te bombarderen.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:11
NiGeLaToR schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Wellicht vertellen ze ons toch niet alles en krijgen de MIG's wel de juiste (NATO) bewapening en countermeasures mee om een kans te maken. Vraag is vervolgens: wat kan een Ukrainse piloot er mee.

Maargoed, het houdt de gemoederen bezig. Ik lees ook dat de Ukrainse luchtmacht nog steeds actief is, maar zie er niet veel meer van in de berichtgeving. Ook geen recente TB2 filmpjes.
De Poolse Migs zijn volledig navo compatibel. Oude Russische hardware met moderne avionics. De vraag blijft of het doorgaat, het is nu vooral een Amerikaans plan dat uitgevoerd moet worden door Polen. Met garanties uiteraard.

• NiGeLaToR
Die lui lopen met M4's. Eerste keer dat ik dat zie. Gister al een M240B.

Edit: logica - de VS steunt Ukraine al een tijd en NATO heeft de SOF getraind. Belgie beloofde 5.000 machinegeweren te leveren en is producent van FN. De M240B is van FN. Ik zou niet zo verrast hoeven zijn, al maak je het jezelf lastiger ivm munitie.

[ Voor 33% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-03-2022 20:34 ]

Pagina: 1 ... 140 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid