Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.928 views

Onderwerpen

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. Veel bedrijven zien dit als kans voor marketing of voelen de druk via sociale media, maar ligt niet helemaal in lijn met de sancties.
Het primaire idee is nog altijd Poetin en zijn aanhangers raken, liefst niet het volk. Al die bedrijven die nu gaan boycotten raken primair het volk.
In veel gevallen is het mom "vanwege de oorlog in Oekraine" gewoon een financiele reden.
Als ik naar mijn eigen bedrijf kijk, zou ik ook groot op de website kunnen zetten dat we geen handel meer drijven met Rusland vanwege de oorlog in Oekraine. Dan lieg ik niet eens.
Maar die onmenselijke oorlog zal voor veel andere bedrijven niet de hoofdreden zijn. Als ik naar ons zelf kijk:
We produceren onze producten in Europa. Kostprijs is dus in Euro. We concurreren op de Russische markt vooral met China.
- Voor de Russchische inkopers worden onze producten veel duurder aangezien de euro veel duurder is geworden (ze betalen ons in Euro's).
- Transport naar Rusland is bijna onmogelijk. Als het wel mogelijk is, ontzettend duur (hier hebben we niet eens meer naar gekeken eerlijk gezegd)
- Betalen gaat ook niet meer, of met heel veel omwegen. Kortom, ook duur.

Al met al verzwakt dat onze concerrentie-positie zodanig als bedrijf, dat al zou je handel met Rusland willen drijven, het bijna niet te doen is.
Dit soort zaken gelden natuurlijk ook voor heel veel andere bedrijven die nu zeggen niet meer in Rusland zaken te doen.

Kijk, mij hoor je niet klagen, onze markt is gelukkig voornamelijk EU. Ik hoop gewoon dat Putin een kopje kleiner gemaakt wordt, ook al gaat die oorlog mij en mijn vrouw dit jaar waarschijnlijk een bedrag van 6 cijfers kosten. (Geen RU en UA markt meer).
Maar bedrijven die claimen geen zaken meer te doen met Rusland vanuit menselijk oogpunt, daar spelen ook andere factoren een rol, daar ben ik van overtuigd.
Maar op je website zetten "wij doen geen handel meer met Rusland, want dat kost ons teveel" bekt natuurlijk minder lekker dan "wij doen geen handel meer met Rusland, vanwege de onmenselijke oorlog in Oekraine".

Dat betekent, stam + t .

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Remy!!!! schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Ik moet het nog even met de vrouw des huizes bespreken/overleggen :+
Maar ik zit erover na te denken om onderdak te bieden aan 1á2 vluchtelingen uit Oekraïne.
Tijdens het googlen kwam ik op de Takecarebnb site uit.
Maar heb je toevallig meer info over het feit dat men beter Takecare niet kan gebruiken?
Of heeft iemand andere tips, behalve 'even' naar de grens rijden?
Gun het even de tijd. Overheid zal voor de eerste noodopvang zorgen in NL. Hierna zullen o.a. via gemeenten en rodekruis van meer betrouwbare informatie komen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:42:
Maar wat zouden Zweden en Finland op dit moment bereiken met een NAVO lidmaatschap? Behalve die escalatie richting Rusland zie ik er ook niet direct voordelen in voor ze.
Wat voor escalatie? Lid worden van de NAVO is geen escalatie.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brazos schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Ja zo zal Putin het zeker zien.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
[...]

Maar ik zit erover na te denken om onderdak te bieden aan 1á2 vluchtelingen uit Oekraïne.
Maar heb je toevallig meer info over het feit dat men beter Takecare niet kan gebruiken?
https://www.vluchtelingen...se-vluchteling-huis-nemen

Zij noemen ook gewoon takecarebnb.

En ook bij het COA

https://www.coa.nl/nl/log...uders%20en%20gastgezinnen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Brazos schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Wel in de ogen van Rusland. En daar gaat het om. UA lid laten worden van de NATO (een verdedigingorganisatie) was ook geen escaltie.

Wel in het hoofd van Putin, die wil naar de 19de eeuw. Met groot Russisch rijk en invloedzones.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:42:
Maar wat zouden Zweden en Finland op dit moment bereiken met een NAVO lidmaatschap? Behalve die escalatie richting Rusland zie ik er ook niet direct voordelen in voor ze.
Waarom niet? De mensen willen het, het biedt extra veiligheid. Waarom zou Rusland iets te zeggen hebben over de keuze van een soeverein democratisch land?

Dat is de kern van deze oorlog.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:07
Na meer dan een week zit Zelenski nog altijd in het zadel. Ondertussen weten we ook dat Putin koste wat kost deze man wil van zijn functie ontheffen, lees vermoorden.

Ik ben benieuwd naar het lot van deze man, ondertussen wordt gezegd dat er al 3 gefaalde pogingen zijn ondernomen om hem te elimineren. Er zijn ook speciale troepen in Oekraïne met als enkel doel die man van zijn functie te ontheffen. Ik vraag me af hoe je als persoon daar mee omgaat? Wetende dat je momenteel in een conflict huist waar je zelfs als koning op een schaakbord fungeert. Wetende dat iedere dag je laatste kan zijn. Psychologisch moet dit een enorme tol eisen, daaraan gekoppeld heeft hij een vrouw en kind die met dezelfde bezorgdheid moeten leven.

Ik begrijp daardoor ook wel de uithalen naar de NATO om hulp te bieden met de situatie waarin hij inzit.. Maar los dat ikzelf de man begrijp ben ik mentaal niet klaar voor een WOIII met kernwapens.

Ik stoor met bovenstaande verhaal in het achterhoofd aan de commentaren die ik lees op wat ik noem de pauperkrant van België, namelijk HLN. Echt ongelofelijk wat mensen durven plaatsen zonder enig vroom of laat staan kennis van de situatie. Surreëel , en wat mij betreft ook een sterk opkomend probleem voor Europa. ( ik ga ervan uit dat er overal in Europa wel idioten leven )

Persoonlijk zie ik Zelenski dit conflict niet overleven. Ik hoop het van harte van wel, maar objectief gezien zie ik het niet gebeuren.

• Eli3l
Cyberpope schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Gun het even de tijd. Overheid zal voor de eerste noodopvang zorgen in NL. Hierna zullen o.a. via gemeenten en rodekruis van meer betrouwbare informatie komen.
De overheid zelf, het COA en Vluchtelingenwerk raden allemaal Takecarebnb aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Eli3l op 06-03-2022 13:50 ]

• Brazos
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:45:
[...]
Ja zo zal Putin het zeker zien.
Die man is allang van het padje af, en wat die vindt moesten we ons vooral maar eens niets van aantrekken.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Ik kan verder ook geen negatieve reviews of iets dergelijks vinden.
Het enige wat ik mij kan bedenken, is dat het allemaal wat langer duurt ipv iemand direct vanaf de grens meenemen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Eli3l
Remy!!!! schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Ik kan verder ook geen negatieve reviews of iets dergelijks vinden.
Het enige wat ik mij kan bedenken, is dat het allemaal wat langer duurt ipv iemand direct vanaf de grens meenemen.
Zij proberen gastgezinnen te matchen met vluchtelingen die bij elkaar passen. Daarnaast begeleiden ze het process continue.

Het is echt beter om hun te gebruiken dan zelf random mensen meenemen.

• Brazos
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Wel in de ogen van Rusland. En daar gaat het om. UA lid laten worden van de NATO (een verdedigingorganisatie) was ook geen escaltie.

Wel in het hoofd van Putin, die wil naar de 19de eeuw. Met groot Russisch rijk en invloedzones.
Daar gaat het niet om. In het hoofd van Putin moet vooral in het hoofd van Putin blijven, ik ga de illusies van een paranoïde maniac niet normaliseren of serieus nemen.

Rusland escaleert alles en altijd, lid worden van de NAVO is een reactie daarop. Niet lid worden omdat Putin escaleert is een reden voor Putin om meer te escaleren.

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 09:09

Plasma_Wolf

Student

Rubberen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:49:

Ik begrijp daardoor ook wel de uithalen naar de NATO om hulp te bieden met de situatie waarin hij inzit.. Maar los dat ik de man begrijp ben ik mentaal niet klaar voor een WOIII met kernwapens.
Ik zit met een ongezonde hoeveelheid stress en angst. Ben er al mee naar de dokter geweest. Ik kan wel proberen om mijn zinnen te verzetten en niet meer naar het nieuws of naar liveblogs te kijken, maar het is nu alomvattend en de oorlog en mogelijke escalatie blijven aanwezig...

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17
Na meer dan een week zit Zelenski nog altijd in het zadel. Ondertussen weten we ook dat Putin koste wat kost deze man wil van zijn functie ontheffen, lees vermoorden.

Ik ben benieuwd naar het lot van deze man, ondertussen wordt gezegd dat er al 3 gefaalde pogingen zijn ondernomen om hem te elimineren. Er zijn ook speciale troepen in Oekraïne met als enkel doel die man van zijn functie te ontheffen. Ik vraag me af hoe je als persoon daar mee omgaat? Wetende dat je momenteel in een conflict huist waar je zelfs als koning op een schaakbord fungeert. Wetende dat iedere dag je laatste kan zijn. Psychologisch moet dit een enorme tol eisen, daaraan gekoppeld heeft hij een vrouw en kind die met dezelfde bezorgdheid moeten leven.

Ik begrijp daardoor ook wel de uithalen naar de NATO om hulp te bieden met de situatie waarin hij inzit.. Maar los dat ik de man begrijp ben ik mentaal niet klaar voor een WOIII met kernwapens.

Ik stoor met bovenstaande verhaal in het achterhoofd aan de commentaren die ik lees op wat ik noem de pauperkrant van België, namelijk HLN. Echt ongelofelijk wat mensen durven plaatsen zonder enig vroom of laat staan kennis van de situatie. Surreëel , en wat mij betreft ook een sterk opkomend probleem voor Europa. ( ik ga ervan uit dat er overal in Europa wel idioten leven )

Persoonlijk zie ik Zelenski dit conflict niet overleven. Ik hoop het van harte van wel, maar objectief gezien zie ik het niet gebeuren.
Ik heb al de hele tijd de indruk dat Zelensky zich al snel bij deze conclusie heeft neergelegd en heeft besloten dat hij liever als een "held" ten onder gaat dan dat hij met de staart tussen de benen naar het buitenland vlucht. Het is denk ik vooral een principe kwestie. Anders waren de jaren vooraf ook totaal voor niets geweest. Ik doe het hem niet na, respect!

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Leestip: https://www.volkskrant.nl...g-in-huis-haalt~b65119ca/ niet om het af te raden, integendeel: om een goed verloop te waarborgen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:09

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

NiGeLaToR schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:27:
[...]

Lees de tekst van de brief. De strijdkrachten weigeren simpelweg tegen Ukraine te gaan vechten:

[Embed]
De weigering suggereert ook dat de insteek in Belarus, opmerkelijk, op basis van vrijwilligheid was. Zij het niet erg succesvol. De frase "do not have the opportunity to complete a single batallion group" en "were unable to organize the formation of groups on the ground" duiden volgens mij daarop.

Vanaf het moment dat Rusland scandeerde dat troepen uit Belarus aan de grens met Oekraïne als versterkingen klaarstonden vroeg ik mij al af wat de motivatie van deze militairen zou zijn. Als het moraal bij de Russen al laag was, hoe laag zou dat dan niet bij deze soldaten uit Belarus moeten zijn?

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Op welke wijze is het misinformatie om te stellen dat je naar deze partijen moet kijken?
En de overheid is zeker bezig met noodopvang (duh, net zelf vrijdag opdracht tot gegeven).

Ik zeg ook niets over takecarebnb. Het enige dat ik zeg dat je niet op stel en sprong moet doen, maar kijk vooral naar betrouwbare partijen. En als die takecarbnb aanraden, zal dat wel goed zit (100% zeker is dat niet in de huidige wild-west-situatie). Dat hebben we gezien met mondkapjes.

• Eli3l
Cyberpope schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Op welke wijze is het misinformatie om te stellen dat je naar deze partijen moet kijken?
En de overheid is zeker bezig met noodopvang (duh, net zelf vrijdag opdracht tot gegeven).

Ik zeg ook niets over takecarebnb. Het enige dat ik zeg dat je niet op stel en sprong moet doen, maar kijk vooral naar betrouwbare partijen. En als die takecarbnb aanraden, zal dat wel goed zit (100% zeker is dat niet in de huidige wild-west-situatie). Dat hebben we gezien met mondkapjes.
Ik had die zin al weggehaald ;) was namelijk niet voor jou bedoeld.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 14:01

beany

Meeheheheheh

Maar los dat ikzelf de man begrijp ben ik mentaal niet klaar voor een WOIII met kernwapens.
Ehm, wie wel? :?

En zelfs zonder kernwapens is niemand er mentaal klaar voor om in een schuttersputje op de hei te gaan zitten...

Maar met je eens dat Zelenski in een lastig parket zit. Ik hoop dat Putin zich beseft dat het ombrengen van deze man de ellende alleen nog maar groter zal maken. Hij zal een heldenstatus krijgen, en het verzet zal alleen nog maar groter worden denk ik.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:07
Plasma_Wolf schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Ik zit met een ongezonde hoeveelheid stress en angst. Ben er al mee naar de dokter geweest. Ik kan wel proberen om mijn zinnen te verzetten en niet meer naar het nieuws of naar liveblogs te kijken, maar het is nu alomvattend en de oorlog en mogelijke escalatie blijven aanwezig...
Goed dat je het probleem erkent, en je reeds een dokter hebt geraadpleegd. Ikzelf zit nog niet op dat niveau van ongerustheid of angst. Door voorgaande zaken die ik heb meegemaakt in het leven kan ik wel vlotjes relativeren. Echter ben ik wel ongerust wat de toekomst te bieden heeft.. Niet percé voor mijn eigen welzijn maar eerder voor vrouw en kind.

Als tip kan ik je wel meegeven dat je daadwerkelijk tijd vrijmaakt om hobby's uit te voeren waar je even afscheid neemt van informatiebronnen in het algemeen. Heeft altijd gewerkt voor mij, ik hoop ook voor u!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

josh-hill schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Ik heb al de hele tijd de indruk dat Zelensky zich al snel bij deze conclusie heeft neergelegd en heeft besloten dat hij liever als een "held" ten onder gaat dan dat hij met de staart tussen de benen naar het buitenland vlucht. Het is denk ik vooral een principe kwestie. Anders waren de jaren vooraf ook totaal voor niets geweest. Ik doe het hem niet na, respect!
Niet als zijn koppigheid mensen onnodig het leven kost. Prima als je als het ten onder wilt gaan, doe het niet ten koste van anderen.

Less alienation, more cooperation.

• Jerie
  • Niet online
teacup schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:56:
[...]

De weigering suggereert ook dat de insteek in Belarus, opmerkelijk, op basis van vrijwilligheid was. Zij het niet erg succesvol. De frase "do not have the opportunity to complete a single batallion group" en "were unable to organize the formation of groups on the ground" duiden volgens mij daarop.

Vanaf het moment dat Rusland scandeerde dat troepen uit Belarus aan de grens met Oekraïne als versterkingen klaarstonden vroeg ik mij al af wat de motivatie van dee militairen zou zijn. Als het moraal bij de Russen al laag was, hoe laag zou dat dan niet bij deze soldaten uit Belarus moeten zijn?
Blijf vooral je werknemer pushen iets te doen waar deze totaal niet achter staat. Dat keert zich nooit tegen je, ook niet in een autoritaire samenleving /s

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Brazos schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Daar gaat het niet om. In het hoofd van Putin moet vooral in het hoofd van Putin blijven, ik ga de illusies van een paranoïde maniac niet normaliseren of serieus nemen.
Als dat een reden is dat die man rare bokkensprongen gaat maken, zou ik het toch wel serieus nemen. Wellicht heb ik te veel gedaan in agressie regulatie en gewerkt met mensen die "de weg kwijt" zijn.
En dan kun je wel zeggen dat iemand in een waan zit niet serieus moet nemen, want wat hij ziet klopt niet. Maar als hij dan denkt dat je een slang bent en met een mes op je afkomt, is het niet de tijd om grappig te gaan sissen.... Kwestie van gezond verstand en proberen te de-escaleren.
Rusland escaleert alles en altijd, lid worden van de NAVO is een reactie daarop. Niet lid worden omdat Putin escaleert is een reden voor Putin om meer te escaleren.
Reeds besproken dat dit Finland en Zweden in de praktijk weinig extra zekerheden geeft boven die ze al hebben. Terwijl je iemand wel gaat provoceren. Wat is de functie daarvan?

• n0pe
  • Nu online
Sandor_Clegane schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Niet als zijn koppigheid mensen onnodig het leven kost. Prima als je als het ten onder wilt gaan, doe het niet ten koste van anderen.
Wat? De enige die in dit conflict onnodig leed veroorzaakt is Putin. Het volk heeft gesproken, hij is democratisch gekozen. Het is niet zo dat Zelinsky een autocraat is die zijn volk de dood in jaagt, want dat zeg je hiermee.

[ Voor 11% gewijzigd door n0pe op 06-03-2022 14:05 ]

• Jerie
  • Niet online

Ik begrijp daardoor ook wel de uithalen naar de NATO om hulp te bieden met de situatie waarin hij inzit.. Maar los dat ikzelf de man begrijp ben ik mentaal niet klaar voor een WOIII met kernwapens.

Als men Zelensky omlegd, dan zorgt dat er alleen maar voor dat men volhardender wordt want hij sterft als martyr en held. Wel maak ik me zorgen om delegatie bij onderhandelingen. Prima mogelijkheden om een baken oid. te plaatsen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe Nederland het voor rijke Russen makkelijk maakt om de sancties te omzeilen:
Om een Russische geldvlucht tegen te gaan, moeten brievenbusfirma’s aangepakt, zegt de Tweede Kamer. In de praktijk is het onbegonnen werk, ook als het gaat om geld van Poetingetrouwen op de sanctielijst.

,,Nederland is handlanger van corrupte kleptocraten,” stelt Europarlementariër Paul Tang. Veel te lang hebben we onze ogen ervoor gesloten, zegt de PvdA’er, dat we corruptie faciliteren met brievenbusfirma's, belastingverdragen, gunstige fiscale afspraken met multinationals en vrij baan aan trustkantoren. “De afgelopen jaren worden we steeds weer geconfronteerd met de uitwassen van die houding.”

Tang vecht al sinds zijn tijd als Kamerlid tegen de rode loper die Nederland heeft uitgerold voor discutabel geld. Via de zogenoemde brievenbusfirma’s kan geld zo belastingarm en ontraceerbaar mogelijk de wereld worden rondgestuurd. ,,Dat nu de sancties tegen Rusland makkelijk kunnen worden omzeild via ons land, is het zoveelste bewijs dat we hiermee moeten ophouden.”

Nederland moet Cyprus en Bermuda laten voorgaan, maar daarna is ons land volgens IMF, Oeso en de Russen zelf al jaren de grootste geldsluis voor Russische investeringen. Volgens de Russische Centrale Bank ging in 2019 bijna 45,7 miljard dollar (toen bijna 41 miljard euro) aan Russisch kapitaal en goederen naar ons land, waarvan zo’n 80 procent aan vermogen.
Bron, en meer info: Sancties? Via Nederland kunnen rijke Russen die zonder probleem omzeilen

Virussen? Scan ze hier!

• Brazos
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Als dat een reden is dat die man rare bokkensprongen gaat maken, zou ik het toch wel serieus nemen. Wellicht heb ik te veel gedaan in agressie regulatie en gewerkt met mensen die "de weg kwijt" zijn.
En dan kun je wel zeggen dat iemand in een waan zit niet serieus moet nemen, want wat hij ziet klopt niet. Maar als hij dan denkt dat je een slang bent en met een mes op je afkomt, is het niet de tijd om grappig te gaan sissen.... Kwestie van gezond verstand en proberen te de-escaleren.

[...]

Reeds besproken dat dit Finland en Zweden in de praktijk weinig extra zekerheden geeft boven die ze al hebben. Terwijl je iemand wel gaat provoceren. Wat is de functie daarvan?
Die man maakt hoe dan ook rare bokkensprongen, als je daar aan gaat toegeven maakt hij nog meer rare bokkensprongen. Als je het niet doet overigens ook, de remedie is om je er linksom of rechtsom gewoon
helemaal niets van aan te trekken.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ze hebben Harry laten verkassen naar de Egeïsche zee. Ben benieuwd of Cavour en Charles de Gaulle ook mee zijn gegaan.

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11 19:31
[...]

Wij hadden ons gisteren ook bij TakeCareBnB aangemeld en het leekt in mijn ogen een correcte instantie. Zeker gezien dat het CAO hen aanbeveelt. Ik had nog wat andere websites gezien maar die waren mij te oppervlakkig. TCBnB legt alles goed uit van de gang van zaken en ze droppen niet zomaar vluchtelingen voor je deur. Er gaat een intake gesprek vooraf en proberen je te matchen.

Dat matchen is voor ons heeel belangrijk want je wilt toch wel weten wie je in huis haalt. Ik had een mail gekregen waarin er werd gezegd dat ze nog geen vluchtelingen hadden die een plek toegewezen konden krijgen. Dus even geduld nog. :)

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik vraag mij wel af welke optie er is om militair in te grijpen zonder MAD te triggeren. Invasie van Rusland zelf? Uiteraard ben ik geen militair deskundige, maar volgens mij zijn er geen opties. Het enige wat je kunt hopen is dat het een groot blufspel is, maar ik twijfel daar bij Putin wel aan gezien zijn onvoorspelbaarheid.

De opties die er nu zijn lijken alleen de-escalatie en hopen op een machtsgreep.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

n0pe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Wat? De enige die in dit conflict onnodig leed veroorzaakt is Putin. Het volk heeft gesproken, hij is democratisch gekozen. Het is niet zo dat Zelinsky een autocraat is die zijn volk de dood in jaagt, want dat zeg je hiermee.
Nee, dat is niet wat ik zeg.

Dit gaat niet ophouden en wij gaan ze niet helpen zoals het nu lijkt. Dus wat zijn hun opties?
Dit nog jaren laten duren?
Het hele land een warzone?
Of toch toegeven?

Veel andere opties zijn er niet echt lijkt me.

• Jerie
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:04:
Hoe Nederland het voor rijke Russen makkelijk maakt om de sancties te omzeilen:

[...]

Bron, en meer info: Sancties? Via Nederland kunnen rijke Russen die zonder probleem omzeilen
Van afgelopen dinsdag: https://nos.nl/artikel/24...rote-gevolgen-voor-zuidas

Is mij al jaren een doorn in het oog. Oorlog zorgt vaak voor nodige maatschappelijke ontwikkelingen. Hopelijk is dit er een van.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:46
Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:11:
[...]
Van afgelopen dinsdag: https://nos.nl/artikel/24...rote-gevolgen-voor-zuidas

Is mij al jaren een doorn in het oog. Oorlog zorgt vaak voor nodige maatschappelijke ontwikkelingen. Hopelijk is dit er een van.
Wie was dat ook alweer die zei "Je kan beter op de zuidas demonstreren dan bij het Russische consulaat."?

edit: Die beelden gezien van de mensen die moeten vluchten. Dit soort beelden ken ik in Europa alleen maar van mijn jeugd toen er elke dag nieuws was van de Balkan. Verschrikkelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door xzaz op 06-03-2022 14:15 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Jerie
  • Niet online
codex schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:10:
Ik vraag mij wel af welke optie er is om militair in te grijpen zonder MAD te triggeren. Invasie van Rusland zelf? Uiteraard ben ik geen militair deskundige, maar volgens mij zijn er geen opties. Het enige wat je kunt hopen is dat het een groot blufspel is, maar ik twijfel daar bij Putin wel aan gezien zijn onvoorspelbaarheid.

De opties die er nu zijn lijken alleen de-escalatie en hopen op een machtsgreep.
De huidige optie, een proxy-oorlog van Westerse kant, lijkt vooralsnog te werken.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:09

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Als men Zelensky omlegd, dan zorgt dat er alleen maar voor dat men volhardender wordt want hij sterft als martyr en held. Wel maak ik me zorgen om delegatie bij onderhandelingen. Prima mogelijkheden om een baken oid. te plaatsen.
Laten we niet meteen aan het doden van Zelensky denken. Te veel ogen zijn er op hem gericht, en ik zou het niet onlogisch vinden dat hij door een cordon van veiligheidsmensen wordt beveiligd, ook van niet-Oekrainse diensten.

Wat ik wel een waarschijnlijk scenario vind is dat als uitkomst van de onderhandelingen Zelensky uit zijn functie ontheven raakt. Voor Poetin zou zoiets ondenkbaar zijn als machtpoliticus. Voor een mens als Zelensky is dit het resultaat van een rationele afweging. Zelensky hangt niet aan macht en zal geen enkele moeite hebben opzij te stappen als dat Oekraïne op de ingeslagen koers verder kan laten gaan.

Ik denk dat dit het mooie is aan mensen als Zelensky. Ze stappen uit de marginaliteit naar voren op het moment dat het nodig is, en aarzelen geen moment om weer terug te stappen als de gelegenheid zich voordoet. Dit maakt een Zelensky voor een man als Poetin ongrijpbaar, alien. Zelensky wordt gedreven door een totaal ander waardenstelsel waarop het cynische brein van Poetin geen invloed kan krijgen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:12:
[...]

De huidige optie, een proxy-oorlog van Westerse kant, lijkt vooralsnog te werken.
Oprechte vraag; Waarom lijkt dit te werken volgens jou? Poetin gaat door en veroverd grond. Zeker in het zuiden bij de kust. Odessa is next...

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Nou, werken, werken... Wij ondervinden hier ook de gevolgen van die waarschijnlijk niet zo 1, 2, 3 weer voorbij zijn. Inflatie in heel Europa, enorme energieprijzen, noem maar wat. Het is nog niet volledig geëscaleerd maar je ziet dat Putin steeds een stapje verder gaat. Alsof hij om de een of andere reden een oorlog met de NAVO wil uitlokken. Ik zie het niet oneindig goed gaan op deze manier.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 20:38
TheBrut3 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:08:
Ze hebben Harry laten verkassen naar de Egeïsche zee. Ben benieuwd of Cavour en Charles de Gaulle ook mee zijn gegaan.
[Twitter]
Charles de Gaulle is mee om te ondersteunen staat in de tweets eronder.

Voor de mensen die niet bekend zijn met carriers, een carrier is nooit alleen. Er is een complete carrier support group aanwezig.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• CarJunkyXL
Thomas schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Nou, werken, werken... Wij ondervinden hier ook de gevolgen van die waarschijnlijk niet zo 1, 2, 3 weer voorbij zijn. Inflatie in heel Europa, enorme energieprijzen, noem maar wat. Het is nog niet volledig geëscaleerd maar je ziet dat Putin steeds een stapje verder gaat. Alsof hij om de een of andere reden een oorlog met de NAVO wil uitlokken. Ik zie het niet oneindig goed gaan op deze manier.
Ik deel dit beeld inderdaad. Hou me hart vast.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Oprechte vraag; Waarom lijkt dit te werken volgens jou? Poetin gaat door en veroverd grond. Zeker in het zuiden bij de kust. Odessa is next...
Omdat Oekraïne nog een kans heeft, en ik nog geen derde arm erbij heb gegroeid door straling...

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11 19:31
[...]

Veroveren is één.. het blijven houden tegen een strijdlustige boze volk is een tweede.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Sissors schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:19:
[...]

en ik nog geen derde arm erbij heb gegroeid door straling...
Ik ga hem niet maken.....

[ Voor 8% gewijzigd door Sandor_Clegane op 06-03-2022 14:23 ]

• CarJunkyXL
Haha

[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 06-03-2022 14:24 ]

• TheBrut3
  • Nu online
Stel dat Rusland zichzelf terugtrekt (of terug wordt gedwongen, op wat voor manier dan ook), krijgt het dan ook sancties waarvan de wederopbouw wordt betaald? Of komt dat gewoon op de schouders van Oekraïne en eventuele landen die hierin willen steunen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

teacup schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Laten we niet meteen aan het doden van Zelensky denken. Te veel ogen zijn er op hem gericht, en ik zou het niet onlogisch vinden dat hij door een cordon van veiligheidsmensen wordt beveiligd, ook van niet-Oekrainse diensten.
Ik begreep dat de SAS en Amerikaanse special forces helicopters in Polen hebben klaarstaan voor een evacuatie van Zelensky. Een telefoontje en het is geregeld.

• CarJunkyXL
Sissors schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Omdat Oekraïne nog een kans heeft, en ik nog geen derde arm erbij heb gegroeid door straling...
Ik vind het knap dat je zo positief blijft. Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt. Maar ik heb juist het idee dat de kansen steeds kleiner worden voor Oekraïne. Gebaseerd op alle nieuwsberichten over bombardementen en aanvallen vanuit de Russische kant op meerdere steden. En tegelijkertijd.

[ Voor 14% gewijzigd door CarJunkyXL op 06-03-2022 14:26 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheBrut3 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:24:
Stel dat Rusland zichzelf terugtrekt (of terug wordt gedwongen, op wat voor manier dan ook), krijgt het dan ook sancties waarvan de wederopbouw wordt betaald? Of komt dat gewoon op de schouders van Oekraïne en eventuele landen die hierin willen steunen?
Hangt af van de afspraken die gemaakt worden in de vredesonderhandelingen tussen beide partijen. Als er niks over wordt afgesproken, dan het laatste lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Ik vind dit nog het meest lastige scenario.

Lijkt mij alleen nogal vergezocht van Rusland om zoiets bewust te doen.
Op korte termijn zal het namelijk maar even (zeer) vervelend zijn, op lange termijn zijn er wel manieren op deze problemen op te vangen.

edit: Blijkbaar is men toch bereid om dingen hier ook op te offeren;
https://nos.nl/artikel/24...n-om-poetin-te-dwarsbomen

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 06-03-2022 14:26 ]

One World Concepts

• Eli3l
[...]

News flash! het gaat al niet goed...

Dagelijkse aanvallen op burgers, burger doelen, woningen. Ze schieten verdomme op vluchtende burgers, soms zelfs van "point blanc range".

Er gaat helemaal niks goed.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Dagelijkse aanvallen op burgers, burger doelen, woningen. Ze schieten verdomme op vluchtende burgers, soms zelfs van "point blanc range".

Och, het had al een week geleden beslist kunnen zijn. Dus in die zin gaat het voor Rusland zeker niet goed.

• B_FORCE
  • Niet online
Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Ik vraag mij af of dit bewust is, of dat verveelde militairen dat gewoon op eigen houtje doen.
In onze ogen kan dat natuurlijk echt niet, maar geloof niet dat ze daar in Rusland inmiddels heel veel meer om geven.

Ik kan ook niet beoordelen of het echt gericht geschoten was om mensen daadwerkelijk om te leggen, of om ze gewoon te treiteren.

Maakt het hoe dan ook niet minder ziekmakend natuurlijk :'( :'(
Hoe lame kun je zijn.....

One World Concepts

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11 21:00
en putin blijft zeggen dat het gaat zoals hij dacht

dat 60km lange convooi blijft ook maar stilstaan of mondjesmaat vooruitgang boeken

• n0pe
  • Nu online
Vandaag grootschalige protesten in Rusland, het lijkt tractie te krijgen. Ode aan de mensen die ondanks de zware straffen de straat op durven te gaan. Een falend binnenlands beleid en een opstand is het beste scenario voor iedereen.

• CarJunkyXL
n0pe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:31:
Vandaag grootschalige protesten in Rusland, het lijkt tractie te krijgen. Ode aan de mensen die ondanks de zware straffen de straat op durven te gaan. Een falend binnenlands beleid en een opstand is het beste scenario voor iedereen.
Ik vind het vooral sneu voor de mensen. Het helpt niet. Poetin trekt zijn eigen plan. Die is niet onder de indruk van de protesten.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 20:38
CarJunkyXL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Ik vind het knap dat je zo positief blijft. Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt. Maar ik heb juist het idee dat de kansen steeds kleiner worden voor Oekraïne.
Kansen worden juist iets beter. :)

Zoals vaker aangehaald, de Rasputitsa staat op het punt te beginnen of is al begonnen. In dat geval kan je in het noordelijke deel niet meer het veld in want je komt gegarandeerd vast te zitten.

Tweede puntje waar de Russen echt niet goed in zijn is hun supply chain. Binnen Rusland ligt een goed en uitgebreid rail netwerk, zo is alles makkelijk te verplaatsen. Maar de Oekraïne heeft meteen al de verbindingen opgeblazen dus de Russen moeten over de weg. En daar zijn ze niet op voorbereid. Met andere woorden : brandstof, eten en munitie komt niet goed of helemaal niet door.

Laatste puntje : ze zijn rap bezig hun strategische reserves weg te schieten. Voor het maken van munitie en raketten hebben ze ruwe grondstoffen en onderdelen nodig. Die vallen onder de sancties dus waar het op neer komt is dat de fabrieken geen enkele order kunnen vervullen.

Kortom, als de supply chain maar voldoende in het nauw komt is er een kans dat ze zich moeten terugtrekken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:05
Yaksa schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:47:
De oorlog in Ukraïne moet niet veel langer duren anders kan het zaad de grond niet in.
Er zijn nogal wat landen voor een groot deel afhankelijk van de import van graan uit Ukraïne om brood te kunnen bakken.
De natuur wacht niet op een wapenstilstand....................
Het geeft maar weer aan dat landen echt eens moeten overwegen om economisch niet afhankelijk te zijn van 1 land of gebied. 1 probleem daar en je aanvoer voor je economie ligt plat. Ik las vandaag ergens dat Italië veel graan voor zijn pasta daar vandaan haalt.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-11 10:32

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Ik vraag me eerder af hoe lang ze zo door kunnen blijven vechten.
Ze zullen ook troepen, materiaal en munitie over willen houden om hun eigen land te verdedigen tegen eventuele opportunistische aanvallen, terwijl de sancties ook erin blijven hakken.

Het beeld van de Britten dat dit nog maanden of jaren door kan gaan zie ik niet als realistisch zolang de sancties blijven of zelfs nog strenger worden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• B_FORCE
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Ik vind het vooral sneu voor de mensen. Het helpt niet. Poetin trekt zijn eigen plan. Die is niet onder de indruk van de protesten.
Sneu en diep triest is het inderdaad, dat blijft zo.

Helaas werkt dat altijd zo met zulk soort conflicten.
Burgers bestaan letterlijk alleen in nummers.

Maar goed dit is denk ik wel het hele idee achter alle sancties.
Want burgers zijn er wel in aantallen, je kunt wel gaan ingrijpen, maar harde maatregelen tegen je eigen volk maakt het enkel erger. Voor je het weet heb je dan ook je eigen volk en uiteindelijk leger tegen je.

One World Concepts

• n0pe
  • Nu online
CarJunkyXL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:31:
[...]

De Oktober revolutie is niet begonnen door mensen die thuis op de bank zitten…

• B_FORCE
  • Niet online
asing schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Kansen worden juist iets beter. :)

Zoals vaker aangehaald, de Rasputitsa staat op het punt te beginnen of is al begonnen. In dat geval kan je in het noordelijke deel niet meer het veld in want je komt gegarandeerd vast te zitten.
Ja ik vond dit al direct in het begin een beetje vreemd?

Tenzij ze echt dachten het even in een dagje of twee te klaren?
Het is zeg maar alles behalve ideale tijd van het jaar om zoiets te doen.
Je zit midden in het open veld met een moraal dat al zeer laag is.
Met inderdaad dus het weer dat alles in een grote modderpoel laat veranderen.

One World Concepts

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
drooger schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Ik vraag me eerder af hoe lang ze zo door kunnen blijven vechten.
Ze zullen ook troepen, materiaal en munitie over willen houden om hun eigen land te verdedigen tegen eventuele opportunistische aanvallen, terwijl de sancties ook erin blijven hakken.

Het beeld van de Britten dat dit nog maanden of jaren door kan gaan zie ik niet als realistisch zolang de sancties blijven of zelfs nog strenger worden.
Dit is maar een 20% van hun leger, en niemand gaat hen aanvallen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:18

Player1S

Probably out in the dark

k995 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Dit is maar een 20% van hun leger, en niemand gaat hen aanvallen.
Is al eerder besproken. Dat ze meer troepen en materieel hebben, betekent niet dat alles ook inzetbaar is.

Voor hetzelfde geld is deze 20% tevens 60% van het inzetbare deel

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Jerie
  • Niet online
[...]

De VS zeiden dat Oekraïne binnen 4 dagen zou capituleren. We zitten nu op dag 11, en men heeft pas enkele grote steden en mort zich beroepen op oorlogsmisdaden (burgers electriciteit en water ontnemen, clusterbommen, MLRS). Alleen in het zuiden is er progressie (in het oosten loopt men spaak op steden). Verder is veroveren intensief. Bevrijden is gemakkelijker. Daarnaast is oorlog voeren duur, en Rusland valt onder strenge sancties. Economie verdwijnt in een sinkhole. Land raakt geïsoleerd. Burgerrechten gaan achteruit. Moraal van leger ligt laag, comms worden afgeluisterd en gejammed, ze hebben op vijandelijk gebied geen toegang tot spoornetwerk of werkende vliegvelden, en iets van 92% van het leger dat klaarstond is deployed. Modderseizoen in noorden is komende maanden nog aanwezig. Het ziet er objectief slecht uit voor Rusland. Dat ze Odessa vanuit de Zwarte zee kunnen platleggen is dan een pyrrhus overwinning. Als de vijand tot dat soort sneue acties overgaat weet je dst ze desperate zijn.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Macron en Putin hebben weer overleg gehad.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• TheBrut3
  • Nu online
Vliegveld van Vinnytsja is aangevallen. Ik lees elders (liveuamap) dat de raketten mogelijk afkomstig waren vanuit Transnistrië.

• k995
Player1S schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:43:
[...]

Is al eerder besproken. Dat ze meer troepen en materieel hebben, betekent niet dat alles ook inzetbaar is.

Voor hetzelfde geld is deze 20% tevens 60% van het inzetbare deel
Zelfs als het niet inzetbaar is als invasie is het wel bruikbaar ter verdediging.

Dat veranderd niks aan dat rusland geen reden heeft om een invasie te vrezen en dus het grootste deel van zijn troepen daar kan conenctreren.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:48
martwoutnl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Het geeft maar weer aan dat landen echt eens moeten overwegen om economisch niet afhankelijk te zijn van 1 land of gebied. 1 probleem daar en je aanvoer voor je economie ligt plat. Ik las vandaag ergens dat Italië veel graan voor zijn pasta daar vandaan haalt.
Italie valt mee, met name Egypte en Indonesie zijn de grootafnemers. Die zullen aankomend jaar hoogstwaarschijnlijk een moeilijke periode tegemoet gaan.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Voor zover ik het nu begrijp wil Poetin heel Oekraïne om de grondstoffen en de havens.
Als dit Kolonisten van Catan was, zou Oekraïne een heel waardevol zeshoekje zijn.

Ik geloof dat Poetin hoopte met een inval zowel het land als de inwoners te krijgen. Dat had hij mis: de inwoners wilden niet: geen land vol gratis werknemers. Dus dan maar al het volk omleggen, want geen volk is in zijn ogen beter dan protesterend volk, denk ik. Zijn leger is er nu toch.

Ook hij hoopt het uit te zitten tot alles leeg en plat is? En op den duur moeten die gebieden weer bemensd worden, dan schuift hij er trouwe Russen naartoe. Gruwelijk en inhumaan, maar volgens mij wel hoe hij de instandhouding van zijn Russische rijk enviseert?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:49:
Vliegveld van Vinnytsja is aangevallen. Ik lees elders (liveuamap) dat de raketten mogelijk afkomstig waren vanuit Transnistrië.
[Twitter]
Flink wat schade aan gebouwen. Status van de toren en startbanen is onbekend.

• Jerie
  • Niet online
martwoutnl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Hier worden risicoanalyses op doorberekend zoals men ook voor COVID had. Men gaat niet uit van oorlog of een epidemie en zelfs al komt het er dan heb je diverse complexe modellen. Alles redundant uitvoeren is niet te doen, zelfs kapitaalvernietiging. Het vertrouwen in vooral RU ligt voorlopig op een laag pitje, terwijl UA de gunfactor heeft.

• CornermanNL
  • Laatst online: 10:03
pjot1 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:49:
Macron en Putin hebben weer overleg gehad.
Ik snap dat de de dialoog zoeken maar de Russen blijven de eisen herhalen. En toevoegen dat ze niet stoppen totdat ze die doelen gehaald.

En ondertussen beschieten ze burgerdoelen , de oude tactiek.

Hoe vaak moet je dat riedeltje nog horen in naam van de diplomatie ? Waar ligt er een grens aan het openhouden van een communicatie.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

k995 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Zelfs als het niet inzetbaar is als invasie is het wel bruikbaar ter verdediging.

Dat veranderd niks aan dat rusland geen reden heeft om een invasie te vrezen en dus het grootste deel van zijn troepen daar kan conenctreren.
Als dit de toestand is van het inzetbare wat moet dan wel niet de toestand van de rest zijn?

Enige reden dat Rusland niks te vrezen heeft zijn hun atoomwapens

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• RocketKoen
  • Laatst online: 16-11 22:35
CornermanNL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Ik snap dat de de dialoog zoeken maar de Russen blijven de eisen herhalen. En toevoegen dat ze niet stoppen totdat ze die doelen gehaald.

En ondertussen beschieten ze burgerdoelen , de oude tactiek.

Hoe vaak moet je dat riedeltje nog horen in naam van de diplomatie ? Waar ligt er een grens aan het openhouden van een communicatie.
en de kleine toezegging uit de vorige ronde is niet gerespecteerd.

TheS4ndm4n#1919

• CornermanNL
Player1S schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Als dit de toestand is van het inzetbare wat moet dan wel niet de toestand van de rest zijn?

Werken die eigenlijk nog wel ? Als je de staat van de rest in ogenschouw neemt ?

• k995
Player1S schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Niet noodzakelijk dat ze hun beste ingezet hebben.

• CornermanNL
RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:56:
[...]
en de kleine toezegging uit de vorige ronde is niet gerespecteerd.
Exact , niets wat uit het Kremlin komt is nog serieus te nemen. Uiteindelijk komt er een moment dat het openhouden van de communicatie om het openhouden van geen waarde meer is, dat moment komt met rasse schreden dichterbij

• CarJunkyXL
Toch niet te filmen dit;

Evacuaties uit Mariupol weer door beschietingen gestaakt
Een tweede poging om burgers veilig uit Mariupol te halen is niet gelukt. Volgens Anton Gerashchenko, een adviseur van het ministerie van Binnenlandse Zaken, zijn de evacuaties stopgezet vanwege de aanhoudende aanvallen van Russische zijde, schrijft AP News. Gisteren was dit ook het geval.

Tijdens onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne hebben de landen afgesproken om veilige vluchtroutes te bieden aan mensen die willen vluchten. Toch blijven Russen doorgaan met beschietingen op het moment dat mensen daadwerkelijk evacueren.

Bron: nu.nl

Waarom eigenlijk nog afspraken maken als er toch niet aan gehouden wordt?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

k995 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Niet noodzakelijk dat ze hun beste ingezet hebben.
Misschien de eerste paar dagen niet maar dat zou nu allang ingezet zijn.
Ze worden al 11 dagen voor schut gezet op het wereldtoneel.

Dus ik denk dat dit het gewoon daadwerkelijk is wat ze te bieden hebben

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:48
Jerie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:46:
[...]

De VS zeiden dat Oekraïne binnen 4 dagen zou capituleren. We zitten nu op dag 11, en men heeft pas enkele grote steden en mort zich beroepen op oorlogsmisdaden (burgers electriciteit en water ontnemen, clusterbommen, MLRS). Alleen in het zuiden is er progressie (in het oosten loopt men spaak op steden). Verder is veroveren intensief. Bevrijden is gemakkelijker. Daarnaast is oorlog voeren duur, en Rusland valt onder strenge sancties. Economie verdwijnt in een sinkhole. Land raakt geïsoleerd. Burgerrechten gaan achteruit. Moraal van leger ligt laag, comms worden afgeluisterd en gejammed, ze hebben op vijandelijk gebied geen toegang tot spoornetwerk of werkende vliegvelden, en iets van 92% van het leger dat klaarstond is deployed. Modderseizoen in noorden is komende maanden nog aanwezig. Het ziet er objectief slecht uit voor Rusland. Dat ze Odessa vanuit de Zwarte zee kunnen platleggen is dan een pyrrhus overwinning. Als de vijand tot dat soort sneue acties overgaat weet je dst ze desperate zijn.
Daar hebben ze geen enkel probleem mee. Misschien ben je vergeten wat ze in o.a. Grozny/tsjetjenie, Aleppo, Idlib hebben uitgehaald.

• Jerie
  • Niet online
[...]

De onderlaag van onze bevolking kan deze klappen niet opvangen. Middenstanders wel maar met gemor. Punt is, wij hebben onze beurs netjes open staan, met zwaar verlies dat wel. Die van RU is nu al een dikke week dicht.

• Eli3l
CornermanNL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Werken die eigenlijk nog wel ? Als je de staat van de rest in ogenschouw neemt ?
Een groot gedeelte waarschijnlijk niet, zoals te lezen valt een eerder gedeelde Twitter draadjes en de brief van de FSB analyst.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

"De gevaarlijkste vijand, is de vijand die u niet ziet." - Sun Tzu, vertaald door Vladimir V. P.

En die onzichtbare vijanden van Putin kruipen steeds dichter bij.

"Eenieder die ons pijn doet, zal geen drie dagen leven." - Vladimir V. P. in een van zijn eerdere interviews.

In die maffia-retoriek weten we dus het volgende: Oekraïne houd al meer dan een week stand, dus zijn eerdere bedreiging is niet waargemaakt. En in maffiakringen geldt: een bedreiging niet waarmaken is zwakte tonen.
En zwakte tonen geeft momentum aan de onzichtbare vijanden.

Ik leg het maar even hier op tafel, want ik denk niet dat er veel zijn buiten Rusland die zich dit beseffen.

Hier moest ik aan denken toen ik de pastebin van gisteravond door zat te lezen. Vannacht nog op geslapen, en vanochtend nog over koffie gedronken met wat anderen. Ik heb het enge vermoeden dat deze pastebin authentiek is. Niet in de laatste plaats overigens omdat het in Rusland nu eenmaal zo is dat een schip vaak van onderen begint te lekken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Nederland, waar men van bovenaf begint te lekken).

Het ziet er immers naar uit dat de invasie een plan was van Putin en de FSB. Sjojgoe en Kadyrov zijn flink pissig op de FSB. De vraag is of dit de komende dagen tot een kookpunt gaat komen. Putin zal niet gek genoeg zijn om de FSB volledig in bescherming te nemen (daarmee zou hij zijn eigen lot ook bezegelen, en Putin is geen fan van om zijn lotsbestemming te verweven met één enkele factie). Maar de vraag zal zijn of Sjojgoe en Kadyrov genoegen zullen nemen met het (uiteraard letterlijk) rollen van de hoofden van enkele topambtenaren en middle-tier oligarchen, of dat die aan zullen sturen op een 'vijandige overname'.
Reservisten opgeroepen, particuliere vrachtwagens geördonneerd. Mist alleen nog de noodtoestand.
Men zou bijna denken dat we naar een 'end-game' zitten te kijken, maar we zitten er nog maar 11 dagen in. En in die 11 dagen zien de Oekraïners al de bodem van de munitiekist in zicht komen.
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:10:
Zo krijgt China dus weer meer invloed in de wereld, als bij-effect van onze sacties. Het zal ongetwijfeld niet alleen bij deze specifieke samenwerking blijven.
Nee, ik vermoed (zoals eeerder opgemerkt) dat men ook aan zal sturen op een aansluiting op CIPS.

In het ergste geval zou men (maar ik heb nog geen indicaties dat men daar plannen voor aan het maken is) zelfs een monetaire hervorming (á la 1998) uit kunnen voeren waarbij de Roebel gekoppeld wordt aan de RMB.
Gonadan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:13:
Er is een reden dat China zich afzijdig houdt. Zolang het hen geen directe schade berokkend komen zijn hier alleen maar sterker uit, terwijl de vechtende partijen er alleen maar zwakker uit komen.
Het klassieke verhaal van de derde hond en dat bot.

Rusland wint:
  • China krijgt meer concessies ten westen van de Oeral.
  • China krijgt een groter deel van Wit-Rusland en minstens een tiende van Oekraïne.
  • China mag mega-ondernemingen in hun concessies zetten.
  • China mag Rusland's agrarische en minerale output voor een scheet en een knikker kopen.
  • Braindrain richting China.
  • Rusland moet voortaan bankieren in China.
  • Vliegtuigladingen Russische prostituees naar China.
Rusland verliest:
  • China krijgt veel meer concessies ten westen van de Oeral.
  • China krijgt een groter deel van Wit-Rusland.
  • Oekraïne moet aan wederopbouw doen en kan Chinese investeringen prima gebruiken (en passant herinneren de Chinezen de Oekraïners aan die verkoop van 5% van het landbouwareaal).
  • China mag Rusland's agrarische en minerale output voor een scheet en een knikker kopen.
Gonadan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:23:
Dat vraag ik mij ook af. Veel bedrijven zien dit als kans voor marketing of voelen de druk via sociale media, maar ligt niet helemaal in lijn met de sancties.
Het primaire idee is nog altijd Poetin en zijn aanhangers raken, liefst niet het volk. Al die bedrijven die nu gaan boycotten raken primair het volk.
Ik zal u een geheimpje verklappen: harde sancties waarbij het volk wordt ontzien, bestaan niet. Zeker niet als die sancties nu pas opgeworpen zijn, en niet een jaar eerder.

Daarnaast geldt voor veel bedrijven nu eenmaal: de rekening moet wel betaald worden. Als Russische afnemers moeite krijgen met tijdig geld op rekeningen te storten, is het gewoon toedeledokie. Dan gaat een bedrijf gewoon de afweging maken: de moeite die gestoken moet worden om wat in feite een marginale markt is, te bedienen versus marketingtechnische winst.
Geen vrienden of eigen netwerk?
Ik heb samen met een groepje vrienden een bescheiden optrekje in Duitsland, dat tijdens het jachtseizoen fungeert als ons jachtslot / jachthut. Vandaaruit organiseren wij in de wintermaanden onze jachtpartijen en bijbehorende diners en drinkgelagen.
Onze Duitse portier deelde eergisteren een berichtje op facebook, van een goede vriendin van zijn dochter, of er mensen plek wisten voor een aantal gezinnen. We hoefden hier niet lang over na te denken en we hebben besloten dat als de portier ze begeleid en een oogje in het zeil houd, die gezinnen wel in onze hut mogen verblijven. Tevens mag hij de pinpas die hij gebruikt voor onderhoud e.d. ook gebruiken voor boodschappen voor hun, wij zorgen wel dat die afgetopt blijft.
wauskoek schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:21:
Veroveren is één.. het blijven houden tegen een strijdlustige boze volk is een tweede.
Hoe deden ze dat in de Kaukasus ook al weer? Oh ja, de boel opdelen in hapklare stukken en verdelen over de meest gewetenloze krijgsheren.
n0pe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:36:
De Oktober revolutie is niet begonnen door mensen die thuis op de bank zitten…
De Oktoberrevolutie is begonnen doordat Duitsland en Japan de bolsjewieken begonnen te sponsoren met wagonladingen zilver en treinladingen geweren. Wegens gebrek aan mankracht had men bolsjewieken en andere naar-Siberië-verbannenen naar het front gestuurd in de Japans-Russische oorlog. Daar deden de bolsjewieken gevechtservaring op, en zagen ze hoe logistiek werkt (en welke knelpunten daar uit te buiten zijn).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• CornermanNL
Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Een groot gedeelte waarschijnlijk niet, zoals te lezen valt een eerder gedeelde Twitter draadjes en de brief van de FSB analyst.
Die ga ik even opzoeken dit topic gaat zo hard dat ik veel mis, bedankt voor de tip.

• Eli3l
jan390 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Daar hebben ze geen enkel probleem mee. Misschien ben je vergeten wat ze in o.a. Grozny/tsjetjenie, Aleppo, Idlib hebben uitgehaald.
En ze doen het nu dunnetjes over.

• martwoutnl
jan390 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Italie valt mee, met name Egypte en Indonesie zijn de grootafnemers. Die zullen aankomend jaar hoogstwaarschijnlijk een moeilijke periode tegemoet gaan.
Zie https://vilt.be/nl/nieuws...-een-maand-is-voorraad-op over Italië. Artikel klopt met wat ik las in de papieren versie van de Gelderlander.

• martwoutnl

Erg mooie actie. De man zint het volkslied van Oekraïne terwijl hij wordt gearresteerd in Moskou.

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-11 20:34
Onmogelijk om antwoord op te geven, maar toch wil ik het kwijt.

Gaan en kunnen we als EU en NAVO niks verder doen, ook al zullen mogelijk in de komende weken gigantisch veel burgers sterven als je ziet dat de situatie steeds meer van kwaad tot erger verloopt. Want Putin kan altijd WO3/nucleair…

Hoeveel honderden/duizenden voordat er wel gezegd wordt ‘en nu gaat dit te ver’. Ik vind het zo vreselijk pijnlijk om aan te zien, hartverscheurend.

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
unclero schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:02:
"De gevaarlijkste vijand, is de vijand die u niet ziet." - Sun Tzu, vertaald door Vladimir V. P.

En die onzichtbare vijanden van Putin kruipen steeds dichter bij.

"Eenieder die ons pijn doet, zal geen drie dagen leven." - Vladimir V. P. in een van zijn eerdere interviews.

In die maffia-retoriek weten we dus het volgende: Oekraïne houd al meer dan een week stand, dus zijn eerdere bedreiging is niet waargemaakt. En in maffiakringen geldt: een bedreiging niet waarmaken is zwakte tonen.
En zwakte tonen geeft momentum aan de onzichtbare vijanden.

Ik leg het maar even hier op tafel, want ik denk niet dat er veel zijn buiten Rusland die zich dit beseffen.

Hier moest ik aan denken toen ik de pastebin van gisteravond door zat te lezen. Vannacht nog op geslapen, en vanochtend nog over koffie gedronken met wat anderen. Ik heb het enge vermoeden dat deze pastebin authentiek is. Niet in de laatste plaats overigens omdat het in Rusland nu eenmaal zo is dat een schip vaak van onderen begint te lekken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Nederland, waar men van bovenaf begint te lekken).

Het ziet er immers naar uit dat de invasie een plan was van Putin en de FSB. Sjojgoe en Kadyrov zijn flink pissig op de FSB. De vraag is of dit de komende dagen tot een kookpunt gaat komen. Putin zal niet gek genoeg zijn om de FSB volledig in bescherming te nemen (daarmee zou hij zijn eigen lot ook bezegelen, en Putin is geen fan van om zijn lotsbestemming te verweven met één enkele factie). Maar de vraag zal zijn of Sjojgoe en Kadyrov genoegen zullen nemen met het (uiteraard letterlijk) rollen van de hoofden van enkele topambtenaren en middle-tier oligarchen, of dat die aan zullen sturen op een 'vijandige overname'.

[...]

Reservisten opgeroepen, particuliere vrachtwagens geördonneerd. Mist alleen nog de noodtoestand.
Men zou bijna denken dat we naar een 'end-game' zitten te kijken, maar we zitten er nog maar 11 dagen in. En in die 11 dagen zien de Oekraïners al de bodem van de munitiekist in zicht komen.

[...]

Nee, ik vermoed (zoals eeerder opgemerkt) dat men ook aan zal sturen op een aansluiting op CIPS.

In het ergste geval zou men (maar ik heb nog geen indicaties dat men daar plannen voor aan het maken is) zelfs een monetaire hervorming (á la 1998) uit kunnen voeren waarbij de Roebel gekoppeld wordt aan de RMB.

[...]

Het klassieke verhaal van de derde hond en dat bot.

Rusland wint:
  • China krijgt meer concessies ten westen van de Oeral.
  • China krijgt een groter deel van Wit-Rusland en minstens een tiende van Oekraïne.
Rusland verliest:
  • China krijgt veel meer concessies ten westen van de Oeral.
  • China krijgt een groter deel van Wit-Rusland.
  • Oekraïne moet aan wederopbouw doen en kan Chinese investeringen prima gebruiken (en passant herinneren de Chinezen de Oekraïners aan die verkoop van 5% van het landbouwareaal).
[...]

Ik zal u een geheimpje verklappen: harde sancties waarbij het volk wordt ontzien, bestaan niet. Zeker niet als die sancties nu pas opgeworpen zijn, en niet een jaar eerder.

Daarnaast geldt voor veel bedrijven nu eenmaal: de rekening moet wel betaald worden. Als Russische afnemers moeite krijgen met tijdig geld op rekeningen te storten, is het gewoon toedeledokie. Dan gaat een bedrijf gewoon de afweging maken: de moeite die gestoken moet worden om wat in feite een marginale markt is, te bedienen versus marketingtechnische winst.

[...]

Geen vrienden of eigen netwerk?
Ik heb samen met een groepje vrienden een bescheiden optrekje in Duitsland, dat tijdens het jachtseizoen fungeert als ons jachtslot / jachthut. Vandaaruit organiseren wij in de wintermaanden onze jachtpartijen en bijbehorende diners en drinkgelagen.
Onze Duitse portier deelde eergisteren een berichtje op facebook, van een goede vriendin van zijn dochter, of er mensen plek wisten voor een aantal gezinnen. We hoefden hier niet lang over na te denken en we hebben besloten dat als de portier ze begeleid en een oogje in het zeil houd, die gezinnen wel in onze hut mogen verblijven. Tevens mag hij de pinpas die hij gebruikt voor onderhoud e.d. ook gebruiken voor boodschappen voor hun, wij zorgen wel dat die afgetopt blijft.

[...]

Hoe deden ze dat in de Kaukasus ook al weer? Oh ja, de boel opdelen in hapklare stukken en verdelen over de meest gewetenloze krijgsheren.

[...]

De Oktoberrevolutie is begonnen doordat Duitsland en Japan de bolsjewieken begonnen te sponsoren met wagonladingen zilver en treinladingen geweren. Wegens gebrek aan mankracht had men bolsjewieken en andere naar-Siberië-verbannenen naar het front gestuurd in de Japans-Russische oorlog. Daar deden de bolsjewieken gevechtservaring op, en zagen ze hoe logistiek werkt (en welke knelpunten daar uit te buiten zijn).
Het is eigenlijk zonde dat je zo'n waardevolle post in dit topic plaatst. Je schattingen zijn deprimerend.

Even met optimistische/ondernemende instelling: hoe kunnen we zorgen dat China hier niet als winnaar uitkomt? Zijn er mogelijkheden om Rusland uit de klauwen te redden van de Chinese draak?

Ik kan mij voorstellen dat China geschrokken is van de militaire status van Rusland tov wat westers wapentuig, en dat zij wellicht nu ook een wat minder grote broek durven aan te trekken.
Kijkend naar mijn post bulle bas in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3" maak ik me wel zorgen over de doortastendheid en het inzicht van onze leiders om adequaat kansen aan te grijpen.
Maar ik doe een uitnodiging om een positief scenario te schetsen. Voorzetje: Marshallplan EU->Rusland?

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
DeKoetsier schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:20:

Gaan en kunnen we als EU en NAVO niks verder doen, ook al zullen mogelijk in de komende weken gigantisch veel burgers sterven als je ziet dat de situatie steeds meer van kwaad tot erger verloopt. Want Putin kan altijd WO3/nucleair…

Hoeveel honderden/duizenden voordat er wel gezegd wordt ‘en nu gaat dit te ver’. Ik vind het zo vreselijk pijnlijk om aan te zien, hartverscheurend.
Kunnen we meer doen? Ja, zie mijn post in bulle bas in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3"

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te nemen.
Niets doen betekend duizenden, honderdduizenden slachtoffers.
Wel wat doen kan leiden tot miljarden slachtoffers.

Ik snap wel dat de beslissing tot nu toe toekijken is. Hoe erg dat ook is

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

CarJunkyXL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:58:
Toch niet te filmen dit;

Evacuaties uit Mariupol weer door beschietingen gestaakt
Een tweede poging om burgers veilig uit Mariupol te halen is niet gelukt. Volgens Anton Gerashchenko, een adviseur van het ministerie van Binnenlandse Zaken, zijn de evacuaties stopgezet vanwege de aanhoudende aanvallen van Russische zijde, schrijft AP News. Gisteren was dit ook het geval.

Tijdens onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne hebben de landen afgesproken om veilige vluchtroutes te bieden aan mensen die willen vluchten. Toch blijven Russen doorgaan met beschietingen op het moment dat mensen daadwerkelijk evacueren.

Bron: nu.nl

Waarom eigenlijk nog afspraken maken als er toch niet aan gehouden wordt?
Mijn gok is dat Rusland niet hypocriet is in deze, omdat hun definitie van militaire doelen gewoonweg alles in Oekraïne dekt. Dan kan je best beweren dat je niet op civiele doelen schiet, want op dat moment bestaan die gewoon niet. 8)7

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-11 20:34
Player1S schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te nemen.
Niets doen betekend duizenden, honderdduizenden slachtoffers.
Wel wat doen kan leiden tot miljarden slachtoffers.

Ik snap wel dat de beslissing tot nu toe toekijken is. Hoe erg dat ook is
Kan leiden tot wat jij zegt of kan leiden tot een mogelijk einde zonder MAD. Niets doen kan ook op lange termijn op een nog vreselijker scenario eindigen. Dus ik voel me steeds meer bezwaard om maar ‘niks te doen’.

Bedankt voor je post @bulle bas kan me er goed in vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door DeKoetsier op 06-03-2022 15:30 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:39
unclero schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:02:
Ik denk niet dat de EU en de VS in die val gaan trappen. Daarom wordt het zo'n duur grapje. Niet alleen de sancties nu, maar ook de wederopbouw straks.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Eli3l
Weer artillerie op een kernreactor.

• martwoutnl

Het is nu echt kiezen tussen 2 kwaden. Of meer burgers komen om of de NAVO grijpt in met risico dat Poetin raketten op andere landen gaat richten met alle gevolgen. Kernwapens verwacht ik niet meteen als er b.v. een no-fly zone zou komen en een NAVO-vliegtuig een Russisch vliegtuig neerschiet maar Rusland zal wel nog lange afstandsraketten hebben vrees ik.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

die no-fly zone blijft een terugkomend item.
Maar helpt dat echt? Als er nog steeds een raket/vliegtuig komt die een bom dropt etc, dan werkt zo'n zone toch ook niet echt? Als ze nu al schijt hebben aan die evacuaties en "wapenstilstand".

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CurlyMo schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:29:
[...]

Ik denk niet dat de EU en de VS in die val gaan trappen. Daarom wordt het zo'n duur grapje. Niet alleen de sancties nu, maar ook de wederopbouw straks.
Die betaalt zichzelf wel weer terug. Zie bijvoorbeeld het Marshall plan na WWII.
Oekraine is een relatief hoog opgeleid land, met grondstoffen en veel agrarische mogelijkheden.

Dat betekent, stam + t .

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Paulus07 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:30:
[Twitter]

die no-fly zone blijft een terugkomend item.
Maar helpt dat echt? Als er nog steeds een raket/vliegtuig komt die een bom dropt etc, dan werkt zo'n zone toch ook niet echt? Als ze nu al schijt hebben aan die evacuaties en "wapenstilstand".
Het zal wel werken, maar er staat een mooie reactie onder:

[Twitter: https://twitter.com/ecirelyk/status/1500476188409667586?t=hKdPhuNgEXpU3lgpxA3Rxw&s=19]
Als je een no fly zone invoert moet je ook handhaven. Bij de eerste overtreding. En dan zit je erin.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 06-03-2022 15:35 ]

• Jerie
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Mijn gok is dat Rusland niet hypocriet is in deze, omdat hun definitie van militaire doelen gewoonweg alles in Oekraïne dekt. Dan kan je best beweren dat je niet op civiele doelen schiet, want op dat moment bestaan die gewoon niet. 8)7
Wil het niet goedpraten maar ze hebben comm problemen. Mogelijk speelt dat hier een rol?

Pagina: 1 ... 137 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid